-
'Duitsland heeft de sterkste economie van Europa. Dat is ook terug te zien in de individuele rijkdom. In theorie kunnen de Duitsers alle euroschuld opkopen.'
http://www.z24.nl/economie/artikel_260969.z24/Zo_rijk_zijn_Duitsers__ze_kunnen_alle_euroschuld_kopen.html
-
Feitelijk maakt het voor de Grieken niet meer uit, ze zijn al kaalgeschoren. De redding is niet voor hun maar voor de schuldeisers. In Europa of uit Europa, het zal de gewone Griek er op het moment niet mee helpen.
http://www.trouw.nl/tr/nl/4484/Foto/photoalbum/detail/1834962/332764/0/Spotprenten.dhtml#.TzkRsMt5Sxg.facebook
Griekenland moest er maar eens een punt achter zetten en een IJslandje doen. De verantwoordelijken naar de gevangenis en het volk laten spreken.
-
Ook het Goldman Sachs volk ?
-
Kan iemand mij even iets uitleggen?
Op het NOS journaal van acht uur gisteravond en in het NRC (links bolwerk dat het is:P):
''Daarnaast eist de eurogroep dat de bezuinigingen dit jaar 325 miljoen euro bedragen en de Griekse regering zich hier aan committeert, ook na de verkiezingen in april.''
Hoe kan de huidige regering in godsnaam garanderen dat na de verkiezingen de bezuinigingen worden doorgevoerd door de dan gekozen regering? Is dit nog democratie?
bron: http://www.nrc.nl/nieuws/2012/02/10/griekenland-krijgt-voorlopig-geen-tweede-lening/
-
Nee.
Maar wie in surseance van betaling is gekomen wordt onder curatele gesteld.
Of die curatele tot iets anders leidt dan wanorde en ellende is de vraag.
Helaas weet ik niet hoe het wel moet.
Wie boven z'n stand leeft krijgt een keer de rekening.
-
De kop van dit nieuwe/geupdate artikel is zo extreem populistisch, dat geeft echt geen pas. "Alleen de beurzen blij"
Dat haalt je de koekkoek, dat die 'blij' zijn. Of, beter gezegd, opgelucht.
Wanneer Griekenland kopje onder gaat voelen we dat allemaal in de beurs. Dan zullen niet alleen (ik vul het maar even aan naar de beeldvorming van de auteur) die dikke sigaarrokende beursboy's het voelen, maar ook de vuilnisman, wijkverpleegster en bijstandsmoeder.
Komt nog bij dat die vermaledijde beurzen ook nog eens van invloed zijn op onze pensioenfondsen.
Uiteraard zijn de Grieken het niet eens met deze maatregelen. Dat zou niemand zijn. Toch verwacht ik van weldenkend Nederland enig pragmatisme. Er is géén rozenkleur en maneschijn der oplossingen voor Griekenland. Dat kun je wel willen, om welk motief dan ook. Het is een zeer onrealistische gedachte.
-
Atheners ruim puin...door Atheners zelf gemaakt. Eigenlijk een beetje zoals bij hun schulden
-
Shocking...
waar het geld van Griekenland naar toe gegaan is.
http://tegenlicht.vpro.nl/afleveringen/2011-2012/Goldman-Sachs-en-de-vernietiging-van-Griekenland.html
Peet, regel jij de kamervragen?
-
Nog even terug komend op dat Duitsland officieel nog steeds in oorlog is met Amerika.
Zie: http://translate.google.nl/translate?hl=nl&sl=en&tl=nl&u=http%3A%2F%2Fwww.rense.com%2Fgeneral69%2Fgermany.htm&anno=2
-
En Rusland is officieel nog steeds in oorlog met Japan. Daar is ook nooit een vredesovereenkomst getekend.
-
Noud Aerts, di 14 februari 2012 13:39
in reactie op Marc Schouten
Reageer op Noud
Goed zo!
-
Ik heb in Athene een heel goede vriend wonen daar ben ik vorige week een paar dagen geweest, hij had eens een hele mooie Bar Restaurant in zijn bezit bezit, klanten kwamen er niet meer maar de kosten gingen wel gewoon door. Athene is nu een uitgewoonde, met lege winkels en heel veel bedelende mensen.
Me vriend is zijn Bar en Restaurant nu kwijt, zulke hardwerkende mensen kun je daarvan niet de schuld geven, het groot kapitaal is allang gevlucht met hun geld dat hebben ze nu wel ergens anders gestald. Dan heb ik het niet over een buschauffeur met een salaris van 80.000 euro of een treinmachinist met een 100.000 per jaar moet gewoon kunnen.
Letterlijk en figuurlijk op zijn Grieks, tolwegen werden niet betaald, elke Griek had/heeft een een wisser met steel in ze auto liggen, waar hij het slagboom je van de tolweg naar boven kan houden. De kerel van dat tolhokje keek er niet op of om op. Het is daar gewoon, aals je wil betalen wordt je geneveld af gevoerd.
Mensen die uit vuilnisbakken eten waar de stroom is afgesneden i.v.m. het innen van de belasting dat sinds kort samen gevoegd is,en vaak is zijn de inkomsten gehalveerd enz. gewoon treurig. Ook de BTW kunnen ze niet, belasting wordt niet meer geint nog geen krart wat ze eigenlijk moeten worden. Corrupt is daar tot sinds kort verleden tijd.
Huizen die overvloed leeg staan, door de uitzettingen oudere mensen die bij hun kinderen en kleinkinderen wonen, hier komen de Grieken nooit meer over heen. Ik hoor onze minister van financiën nog zeggen tot de laatste cent krijgen we ons geld terug.
Ambtenaren waarvan er 15.000 moeten afvloeien, op een bestand van 60,000, in het totaal is de middenstand nu al bijna verdwenen., staken is nog het enige wat ze kunnen die Grieken.
-
Wat info van media van over de grens:
http://www.dewereldmorgen.be/artikels/2012/02/10/peter-mertens-in-griekenland-botsen-twee-werelden-met-elkaar
-
Heb in de jaren zeventig in Athene gewoond. De armoede die je nu ziet in Athene heb ik toen niet gezien. Griekenland moet uit de Euro stappen. Dat is beter dan zo doormodderen. Het land wordt nu kapot bezuinigd.
-
Dat zou een klap in het gezicht zijn van de Eurofielen, die laten liever alles kapot gaan voordat ze zullen toegeven dat ze totaal niet capabel zijn om hun centralistische droom te volbrengen.
-
Jan B, ma 13 februari 2012 23:57
in reactie op Astrid van Deenen
Reageer op Jan
Mee eens. Dit is een heilloze weg.
-
Piet de Geus, di 14 februari 2012 01:36
in reactie op Astrid van Deenen
Reageer op Piet
"Heb in de jaren zeventig in Athene gewoond. De armoede die je nu ziet in Athene heb ik toen niet gezien. Griekenland moet uit de Euro stappen."
Dat je er hebt gewoond, wil niet zeggen dat je ook maar enig inzicht hebt in oorzaak en gevolg. De Griekse schuld is niet ontstaan door de euro maar door twee maffiapartijen die beurtelings het land regeerden.
-
Ik constateer, dat we een soort Versailles 2 hebben hier.
Overeenkomsten:
- Regeringsleider(s) hebben besloten tot een bep. stap.
(Keizer Wilhelm tot oorlog met Frankrijk en de president van Griekenland tot toestreding met EU onder valse voorwendselen.)
- Duitsland verloor in WOI en moest Schadenersatz betalen, die zo hoog waren dat Frankrijk en Engeland, c.q USA hiermee Hitler gecreerd hebben in Dld daarna, omdat Dld nooit kon voldoen aan deze Schadenersatz.
In Griekenland heeft de financiële balans verloren en moet zijn schulden terug betalen, die zo hoog zijn dat de EU hiermee dadelijk 1 of andere dictator kunnen creeëren, want de schuldenlast is te groot.
Wat te doen? Griekenland Marshall hulp aanbieden, maar wel zorgen dat ze financieel correct boekhouding bezigen, net zoiets als dat destijds de geallieerden, controlleerden, dat Dld zich niet op nieuw zouden bewapenen.
En daarna, van Griekenland verwachten dat ze de schuld af betalen ook al zou dat nog 50 of 100 jaar moeten duren. Maar wel terug betalen, zoals Dld nu ook nog steeds terug betaalt.
By the way, de USA heeft nooit vrede met Duitsland gesloten. In principe is de USA nog steeds in oorlog met Dld.
-
Goede vergelijking Noud. Hoop dat politici die die vergelijking ook al vast hebben gemaakt goed doorhebben wat de pijnlijke uitkomst van Versailles was.
De Eurocisten willen kostte wat het kost (doen voor komen) dat ze volledig achter de redding van Griekenalnd staan (1 = alles = 1) Terwijl er velen zijn die hadden gehoopt dat Griekenland zelf de stekker er uit had getrokken gisteren. Scheelt een hoop uitleg en politieke afgang later en dan kan het vingerwijzen naar Griekenland helemaal beginnen, zij hebben ten slotte besloten om er uit te stappen.
Het enige voordeel van de Griekse tragedie is dat we gedwongen worden om dingen anders te gaan doen, en dat meer en meer mensen wakker worden geschud hoe smerig dit financiele systeem is, hopelijk vodoende geschud dat we niet ene zelfde uitkomst krijgen als dat van Versailles.
Ik ben voorstander van dat Griekenland het zelfde doet als Argentinie, met een Europees steunpakket
-
Noud Aerts, di 14 februari 2012 14:14
in reactie op Michel Reiziger
Reageer op Noud
Amen!
-
Jan B, ma 13 februari 2012 23:59
in reactie op Noud Aerts
Reageer op Jan
By the way, de USA heeft nooit vrede met Duitsland gesloten. In principe is de USA nog steeds in oorlog met Dld.
Onzin. Er is een formele capitulatie geweest.
-
Jan,
Zie: http://translate.google.nl/translate?hl=nl&sl=en&tl=nl&u=http%3A%2F%2Fwww.rense.com%2Fgeneral69%2Fgermany.htm&anno=2
-
Balfour zei al in 1907 tegen de VS ambassadeur dat oorlog misschien de goedkoopste manier was de Britse levensstandaard te behouden.
In 1917 ontdekte Trotsky in de tsaristische archieven de geheime overeenkomsten tussen Britten, Fransen en Russen om drie keizerrijken tussen hen op te delen.
Tot zoverre de Duitse schuld voor de 1914 oorlog.
Wat betreft de oorlog tussen het Dritte Reich en de VS, de overwinnaars gingen er vanuit dat het Dritte Reich niet meer bestond.
In 1953 richtte vooral de VS de Bondsrepubliek op, een nieuwe staat.
-
Noud Aerts, di 14 februari 2012 14:01
in reactie op Klaas Slager
Reageer op Noud
Dat klopt wat u hier zegt.
De overwinnaars hebben inderdaad de BRD gegrond maar hebben das Dritte Reich niet juridisch gesloten.
Vandaar dat er een juridische gat gaapt in de Duitse constitutie.
Ik ken persoonlijk mensen, die een Reichspasport hebben en dit wordt als wettelijk aan gezien, omdat officieel, het Deutsche Reich niet opgeheven is.
DE Duitse overheid probeert dit onder de deken te houden, maar er sijpelt steeds meer door.
In Nl-se tijdschriften of boeken van wetenschappelijke aard is hier niets over te vinden. A. men vind het niet interessant of B. men wil er geen ruchtbaarheid aan geven.
Zie: Zie: http://translate.google.nl/translate?hl=nl&sl=en&tl=nl&u=http%3A%2F%2Fwww.rense.com%2Fgeneral69%2Fgermany.htm&anno=2
-
Ik zou eilanden verkopen. Ze hebben er zat.
-
Jac Schmidt, ma 13 februari 2012 16:26
in reactie op Pepijn Nostrinite
Reageer op Jac
Ben je gek joh.
Als je zo'n eiland hebt lig je voortdurend overhoop met Turkije.
Zeker als er straks olie of gas in dat deel van de Middellandse Zee wordt gevonden.
-
Zjen Zen, ma 13 februari 2012 17:02
in reactie op Pepijn Nostrinite
Reageer op Zjen
Ben jij een Griek? Ik DACHT het niet.
-
wie zijn ze ?
de regering en bankiers ? die schuld hebben
de rijken die belsting ontduiken ?
of al die arme sloebers die toch al niks hadden
denk eerst eens na voordat je met termen als ZE'
een groep vaag duid, en jezelf als koloniaal overheerser opstelt
als de winst voor iedereen is in europa ,moesten we de verliesposten ook maar eerlijk verdelen ,,onze leiders wilden uit hebzucht zo graag een GROTE eurozone ,met landen die eigenlijk totaal niet pasten qua huishoudboekje.
erg jammer dat momenteel niemand voor rede en gezond verstand vatbaar is ,maar liever doorgaat en een zwarte piet zoekt om eigen falen te verbloemen (dood geergerd aan die rtl lui die klinisch vanuit beleggers oogpunt deschrijven .
ook al geluiden gehoord dat de crisis over griekenland wordt uitgespeeld om banken en andere landen als ierland en portugal uit het nieuws te houden (geen slapende honden wakker maken )
mischien is de crisis beter te financieren als we villas,audi a8s en jachtjes terugvorderen van de veroorzakers overal in europa
en het systeem omgooieen zodat het veilig is , ipv een overheid die de toekomst van ons ,onze kinderen , en eigenlijk iedereen gewoon vergokt
-
Noud Aerts, ma 13 februari 2012 19:12
in reactie op robert vd heide
Reageer op Noud
"als de winst voor iedereen is in europa ,moesten we de verliesposten ook maar eerlijk verdelen ,,onze leiders wilden uit hebzucht zo graag een GROTE eurozone ,met landen die eigenlijk totaal niet pasten qua huishoudboekje."
U bent wel een beetje hypocriet en dat is nog netjes uitgedrukt.
U zegt onze leiders, dat waren nooit mijn leiders, want ik heb altijd gestaan VOOR de EEG maar nooit voor de EU. Dus ik mag bloeden omdat Kokkie zo graag een groot EU nodig vond?
Dat zou je dus ook van de Griek kunnen zeggen, jouw politici hebben ervoor gekozen om in de Europese Unie te stappen, niet ik.
"mischien is de crisis beter te financieren als we villas,audi a8s en jachtjes terugvorderen van de veroorzakers overal in europa
en het systeem omgooieen zodat het veilig is , ipv een overheid die de toekomst van ons ,onze kinderen , en eigenlijk iedereen gewoon vergokt"
Daar wil niemand aan, want dan zouden zowel linkse als rechtse politici met de billen bloot moeten en dat wil links niet, want het is veel oppotuner om rechts hiervan te beschuldigen. En de linkse kiezers zouden ook niet willen, dat PvdA-ers, GL-ers, CU-ers te schande zouden komen te staan.
Want niet alleen bankdirecteuren hebben hier geld aan verdiend, ook zeer vele politici met schitterende baantjes bij het Euro parlement of andere EU instellingen.
-
zal om het kort te houden in de kern samenvatten wat ik bedoel .
onze leiders ,,zijn ook niet de keus van mij ,,maar zijn desondanks toch onze leiders
ik hoop dan ook dat de neoliberale economie zoals sinds de jaren 80
straks op conto van rechts conservatief komt
en niet nederlanders ,duitsers ,belgen etc ,als volk worden gedemoniseert zoals nu bij de grieken gebeurt
er bestaan in de spreektaal al knoflooklanden ,,worden wij straks de kaasvreters,braadworstbuiken uit duitsland
kan me wel voorstellen dat men als men al geen boodschap heeft aan gewone mensenlevens ,hier geen bal van bgrijpt
en liever de makkelijke weg kiest en de grieken,ieren,spanje ,portugal dan maar weg zet als fout
terwijl ik liever mensen als Wellink en Zalm de bak in zie draaien
en daarna geschoren door de pluk ze regeling op bijstandsnivo worden gebracht ,,,een failliet bedrijf wordt ook op die manier afgehandeld
-
Beste Robert, met enkel B, maar daar kun jij niets aan doen.
Het is wel grappig hoe je eerst verontwaardigd bent over de generalisatie "wie zijn ze ?" van Pepijn om vervolgens zelf te schrijven
"dood geergerd aan die rtl lui". Ik bespeur hier een lichte vorm van hypocrisie. Dit is overigens afgeleid van een Grieks woord.
Misschien is dat de oplossing voor Griekenland. Zorgen dat de intellectueel eigennaar worden van al deze woorden en de rest van de wereld om geld laten betalen om hun woorden te gebruiken.
Dat is toch wel haalbaar met ACTA PIPI SOPA, zelf voor deze afkortingen moet Griekenland wel wat geld kunnen krijgen.
Dan hoeven ZE die eilanden niet te verkopen.
-
met die lui van rtl ,bedoel ik de presentatoren van het rtlz nieuws
die een soort eigen waarheid lijken uit te dragen
vanuit mn irritatie noem ik ze die lui
als ik ZE had gezegd zonder rtl te vernoemen ,had je een punt gehad
-
drs Zen, ma 13 februari 2012 19:57
in reactie op Pepijn Nostrinite
Reageer op drs
Als wij een paar waddeneilanden of Limburg verkopen aan Duitsland, hoeven wij ook niet te bezuinigen. Maastricht kan naar onze zuiderburen.
Onze voorvaderen vochten een dappere strijd tegen de verraderlijke Belg en de bloeddorstige Hun. Verkopen NOOIT
Maar de Grieken moeten maar wat eilanden verkopen, bruut.
http://www.youtube.com/watch?v=IlzNh5eKY4Q
http://www.youtube.com/watch?v=22EuQb2mM6Y&feature=related
-
Joop Schouten, di 14 februari 2012 09:25
in reactie op Pepijn Nostrinite
Reageer op Joop
'Ik zou eilanden verkopen. Ze hebben er zat.'
Grond behoort geen permanent eigendom te zijn.
Dit is een van de grootste denkfouten in wet- en regelgeving.
John Lock was een lul.
-
Locke
-
Even een repost van Isis met een kleine toevoeging:
Vanavond, maandag 13 februari op Nederland 2 VPRO 21.00 uur:
Goldman Sachs en de vernietiging van Griekenland
http://tegenlicht.vpro.nl/afleveringen/2011-2012/Goldman-Sachs-en-de-vernietiging-van-Griekenland.html
En de aanvulling mijnerzijds is, kijk ook even naar het programma de rating agencies aangaande
http://tegenlicht.vpro.nl/afleveringen/2011-2012/rating-agencies.html
En tel daarna 1 en 1 bij elkaar op.
-
Bedankt voor het helpen herinneren, het 2 programma's uit een hele reeks met als thema economie.
-
Herman , ma 13 februari 2012 15:47
in reactie op YggY ...
Reageer op Herman
Als voorpret even deze Yggy en dan vooral het filmpje.
http://www.destaatsschuldmeter.nl/
-
Ter leering ende vermaak. Nu weet iedereen weer wat "grieks" inhoud?
Daarvoor moet men dan naar specifieke TV programma's kijken? Iedereen met een beetje gezond verstand weer hoe het zit en hoe het gegaan is. Maar kijk met plezier en laat je de propaganda aanleunen.
Ook dat is Grieks en niet anders. Maar maak er iets moois van!
-
> Iedereen met een beetje gezond verstand weer hoe het zit en hoe het gegaan is.
precies, daarom wees men jou ook op deze uitzending.
-
YggY ..., ma 13 februari 2012 18:17
in reactie op Dr. Strangelove
Reageer op YggY
precies, daarom wees men jou ook op deze uitzending.
=============
Kijk er zijn diverse manieren waarop iemand zich wijzer kan laten maken. Ik zag laatst de documentaire van Michale Moore en de uitzending van Tegenlicht over rating agencies en vanavond zal ik tegenlicht bekijken over de rol van Goldman Sachs in het geheel en ik denk dat ik dan kan concluderen dat er vanuit de VS gerichte aanvallen worden gedaan op de Euro met als doel de waarde van de Euro te ondermijnen om de Dollar te beschermen.
Je kunt ook volstaan met wat de Grote Geblondeerde Leider beweert namelijk dat de Grieken gewoon lui zijn.
Het mag dus duidelijk zijn dat ik afga op de feiten en niet op een geblondeerde politieke tuinkabouter.
-
IK zou zeggen kijk met plezier en maak er iets moois van. (lol)
-
Zjen Zen, ma 13 februari 2012 19:50
in reactie op YggY ...
Reageer op Zjen
Met de VS bedoel je, denk ik, de FED.
??
-
Yggy, Golman Sachs is de duivel, dat even voor alle duidelijkheid, maar de situatie in Griekenland ligt toch ook aan de wijze waarop de Grieken hun samenleving hebben ingericht. Het aangaan van schulden is iets waar je voor kunt kiezen. Ook in onze samenleving (wij hebben ook zo onze bubbels).
Dat Golman Sachs op het faillissement van Griekenland speculeerde is een cynische misdaad maar als je dat niet wil zul je ten principale een sterkere economie moeten hebben en rechtvaardige belastingafdracht. Wellicht is het een idee om Goldman Sachs onder de anti-terrorisme wetgeving te plaatsen maar we hebben allemaal in ieder geval een beetje boter op ons hoofd.
-
Zjen Zen, ma 13 februari 2012 17:03
in reactie op Reinaert de Vos
Reageer op Zjen
Over welke "we" heb je het?
Ik heb geen schulden.
-
Mmmm knap :-) Ook nooit een studieschuld(je) gehad?
-
Zjen Zen, ma 13 februari 2012 20:04
in reactie op Reinaert de Vos
Reageer op Zjen
en betaald ook....
-
en er werkt toch ook een zoon van beatrix bij goldmansachs?
-
Ik heb het gezien Yggy, en gelezen, en zoveel dingen over gelezen.
En nog steeds durft een VVD schoft te beweren dat die luie Grieken meer moeten inleveren, en nog steeds slingeren ze de fabeltjes de wereld in over topsalarissen van de Griekse werknemers.
In 1936 was er een poster van de Spaanse republikeinen.
Hoy Espana, mañana el mundo.
Nu Spanje, morgen de wereld.
En wat hebben ze gelijk gekregen.
Nu Griekenland, morgen de wereld.
Wanneer zullen dikke volgevreten hypocrieten gaan beweren dat die luie Nederlanders moeten inleveren en doorwerken?
De sociale werkplaatsen gaan eraan, de bibliotheken kunnen het niet meer redden, het arbeidsrecht op de tocht en uitkeringstrekkers worden vogelvrij.
En als iemand dan durft te zeggen dat ze de bonussen willen aanpakken, dan heet dat symbool politiek. De schlemiel moet geprikkeld worden om te werken tegen een zo laag mogelijk loon, de parasieten mogen prikkels krijgen om nog meer te stelen.
-
emma de voogt, ma 13 februari 2012 22:56
in reactie op Johannes Zeilstra
Reageer op emma
IDD IDD
-
Marc Schouten, di 14 februari 2012 12:29
in reactie op Johannes Zeilstra
Reageer op Marc
Ter illustratie:
http://tinyurl.com/vandaag-spanje
;)
-
Na hel en verdoemenis te hebben gepreekt als je uit de Euro zou stappen is het nu al zover dat de hel echt losbreekt als je erin blijft,wat een zegen toch,dat Europa..
-
"90 procent van de Grieken is het oneens met de koers van de huidige regering"
Bedankt Goldman Sachs! Bedankt Amerika!
-
Jan B, ma 13 februari 2012 15:40
in reactie op Michiel Online
Reageer op Jan
Dat wordt dus een volksopstand. Ik zag vandaag op het nieuws al een verder zeer keurig ogende mevrouw verklaren dat ze begrip heeft voor het geweld. Zo ver is het dus al. Een hele bevolking keert zich, met het mes op de keel, af van zijn regering en wat door moet gaan voor de internationale gemeenschap. Griekenland stevent volgens mij op een komplete uitbarsting, inclusief massale plunderingen van objecten die mensen associeren met "de rijken". En dat zou wel eens een grotere sneeuwbal kunnen worden dan die vermeende besmetting van het financiele systeem die volgens "experts" door Europa zal gaan rondwaren.
-
Ik denk dat je doelt op Spanje en Portugal waar een kleine bovenlaag het volk meer dan 40 jaar heeft uitgezogen en uitgebuit toen die landen bestuurd werden door dictators. Deze rijke en super rijke families zullen een deel van hun rijkdommen moeten inleveren d.m.v belastingen.
-
Jan B, di 14 februari 2012 00:01
in reactie op Nico de Ligt
Reageer op Jan
Yep.
-
Ook hier weer n mooi inzicht in t denken van DE oude hippy, DE kraker, DE onrendabele etc. Priceless. Waar anders dan op Joop kan je kennis nemen van opinies die zo ver van de werkelijkheid liggen als deze? Dank Joop
-
"Waar anders dan op Joop kan je kennis nemen van opinies die zo ver van de werkelijkheid liggen als deze?"
bij de neoliberalen. die hebben patent aangevraagd en gekregen op de combinatie liegen, misleiden, frauderen en schuld afschuiven op de slachtoffers.
je bent een mooi voorbeeld van de succesvolle werking van het product.
vergeet morgen niet de krant te lezen. Griekse havenarbeiders verdienen 120.000 euro per jaar.
echt waar hoor, het staat in de propaganda!
-
Jan B, ma 13 februari 2012 15:28
in reactie op Marcus Mark
Reageer op Jan
Ik geloof dat types zoals jij eerder de draad kwijt zijn en hem de komende jaren ook niet meer oppakken. Het is uit met de rechtse praatjesmakers, juist hun wereldbeeld heeft zich als de droomwereld van een stelletje wereldvreemde naieve fantasten en oplichters bewezen. Griekenland is pas het begin.
-
Dit bedoel ik nou. Geweldig toch dit soort teksten
-
ik hoop voor mij dat het nog lang mag duren voordat ook jij de feiten niet meer kan ontkennen.
-
Jan B, ma 13 februari 2012 15:32
in reactie op Marcus Mark
Reageer op Jan
Hoe rendabel ben je zelf eigenlijk? Bij mij is het nu theepauze. Jouw reactie komt binnen onder werktijd. Je zit toch niet in de tijd van de baas uit je neus te vreten en wat te surfen hoop ik.
-
Zjen Zen, ma 13 februari 2012 17:25
in reactie op Jan B
Reageer op Zjen
Jan, ik begrijp niet dat je nog op dit soort berichtjes reageert.
Het is zo slecht voor je hart.
Je weet wat er speelt. Reageer van daaruit en niet op de gehersenspoelde klonen.
Richt je aandacht op wat telt.
Toch?
-
Jan B, ma 13 februari 2012 18:01
in reactie op Zjen Zen
Reageer op Jan
Is ook een optie.
-
Zjen Zen, ma 13 februari 2012 19:45
in reactie op Jan B
Reageer op Zjen
http://www.youtube.com/watch?v=BX5kWA0tXcU&feature=autoplay&list=UL8glDy7OsHNs&lf=mfu_in_order&playnext=10
HUG
-
Vreemd,
om gratis geld te krijgen moeten de Grieken bezuiningen. Bezuiningen? Hoe is dat mogelijk.
De Griekse regering geeft teveel geld uit. Het ambtenarenkorps kan met 50% terug.
Bij iedere nieuwe regering wordt het "oude" korps met behoud van salaris naar huis gestuurd en worden er weer "verse" vrienden aangesteld.
Met 56 jaar met pensioen, 13, 14, 15 en 16e maand het kon niet op, 20tot 30 urige werkweken, tegen volle 40 urige betaling natuurlijk. Pensioenen die worden uitbetaald aan 120 jarigen, uitkeringen worden met een Porsche opgehaald. Het geld verdwijnt "belastingvrij" in het buitenland.
Het geld wat geleend werd door de komst van de Euro is door de linkse regering verjubeld, in hoge salarissen voor de ambtelijke top en aan onzinnige pensioenen en ambtenaren aanstelling.
Het geld is niet gebruikt om de economie te versterken is geconsumeerd voor onzinnige zaken door "stemmen" te kopen door "mensen" met geleend geld te overtuigen om op de linkse partijen te stemmen.
Populisme met "geleend geld", gratis geld, want eens zou het moment van terugbetalen komen en van een kale Griekse kikker kun je geen veren plukken. Dus zo maak je van geleend geld "gratis geld". De banken hebben al 70% in de Griekse put gegooid.
Italië en Spanje en Porugal hebben nu gezien hoe het werkt en onze Zuid Europese "vakantie" landen zullen braaf het voorbeeld van Griekenland volgen. Zeventig procent van je schulden laat kwijtschelden, seponeren, wil iedereen wel.
Wie op een hete kachel of Griekse plaat gaat zitten moeten lange tijd op de blaren zitten.... Over een jaar weten de Grieken er alles van.
-
En de beurzen stijgen. Aasgieren.
-
Eventjes als reactie.
-
En de Griek die de belastingen ontdonen heeft? Die doet dat via Nederlandse brievenbusfirma's, dus in wezen zijn wij helers van een stelletje dieven.
-
Dus eigenlijk is Nederland schuld aan het feit dat het niet goed gaat met Griekenland....
Zijn we ook schuld aan het feit dat de Grieken jarenlang de zaak bedonderd hebben, dat de Grieken een slechte moraal hebben mbt het betalen van belastingen, dat corruptie daar hoogtij viert en dat de Grieken geen enkele afspraak nakomen die de afgelopen jaren met hen gemaakt zijn?
Lariekoek en dat weet je zelf ook wel.
-
"Dus eigenlijk is Nederland schuld aan het feit dat het niet goed gaat met Griekenland...."
Dat is niet wat Gerald zegt. Wat hij zegt is dat de Nederlandse belastingwetgeving Griekse bedrijven de mogelijkheid biedt om Griekse belasting te ontduiken. Google doet dat ook hier, en Walt Disney, en US steel, en etc..
"Zijn we ook schuld aan het feit dat de Grieken jarenlang de zaak bedonderd hebben,"
'de' Grieken hebben niet bedonderd, ze -zijn- net zo hard bedonderd als jij. Je wou toch niet beweren dat de frauduleuze deal die de Griekse -regering- toendertijd met mafia bank Goldman Sachs sloot, bekend was bij de Griekse bevolking?
Maar nog saillanter, een van de Grieken die het wel wist een van de Grieken die Griekenland de euro in fraudeerde, die is nu onder VVD applaus premier geworden, ter vervanging van de democratisch gekozen premier.
"dat de Grieken een slechte moraal hebben mbt het betalen van belastingen, dat corruptie daar hoogtij viert en dat de Grieken geen enkele afspraak nakomen die de afgelopen jaren met hen gemaakt zijn?"
Dat duitse banken ze geld leenden om Duitse produkten te kopen, en toen de liars-loan fraude in de VS 74E14 dollar aan nepgeld bleek te hebben gecreerd, dat als een kanker de wereld is overgegaan, oa in onze pensioenfondsen, dat is de aanleiding voor de Griekse problemen: de geldmarkt was leeg, en de rente liep daardoor op.
"Lariekoek en dat weet je zelf ook wel."
De banken die deze ellende mede veroorzaakten mochten krap 500 miljard euro lenen tegen 1% rente van jou en mij, zijn niet onder toezicht geplaats en hoeven ook niet te bezuinigen op het salaris van hun bestuurders.
Je zal wel krom liggen van nijd.
Blijft het feit dat Nederland buitenlandse bedrijven de mogelijkheid biedt om nationale belasting te ontduiken. Toch een beetje apart dat de premier van belastingontduikingsparadijs Nederland de Grieken oproept tot een betere belastingmoraal. Wel echt Nederlands.
-
Frans Lenaen, ma 13 februari 2012 14:44
in reactie op Dr. Strangelove
Reageer op Frans
Quote
'Dat is niet wat Gerald zegt.''
---
Nee, ik overdrijf, maar hij impliceert wel degelijk dat Nederland schuld heeft aan de situatie in Griekenland.
Quote
' Wat hij zegt is dat de Nederlandse belastingwetgeving Griekse bedrijven de mogelijkheid biedt om Griekse belasting te ontduiken. Google doet dat ook hier, en Walt Disney, en US steel, en etc..'
----
Dat toont hij op geen enkele manier aan.
Welke Griekse bedrijven zijn in NL belastingplichtig?
quote'
de' Grieken hebben niet bedonderd, ze -zijn- net zo hard bedonderd als jij.
---
Dat hebben ze wél en is gemakkelijk aan te tonen. Griekeland heeft jarenlang de cijfers bewust gemanipuleerd om aan allerlei criteria te kunnen voldoen.
Quote
'Je wou toch niet beweren dat de frauduleuze deal die de Griekse -regering- toendertijd met mafia bank Goldman Sachs sloot, bekend was bij de Griekse bevolking?'
----
Dat is niet relevant. De Grieken hebben hun parlement zelf op een democratische wijze gekozen.
Quote
'Dat duitse banken ze geld leenden om Duitse produkten te kopen, en toen de liars-loan fraude in de VS 74E14 dollar aan nepgeld bleek te hebben gecreerd, dat als een kanker de wereld is overgegaan, oa in onze pensioenfondsen, dat is de aanleiding voor de Griekse problemen: de geldmarkt was leeg, en de rente liep daardoor op.'
---
Drogredering! De Grieken zijn al jaren slecht met hun belastingmoraal. Dat hoeft geen enkel ander land bij te worden gehaald als excuus.
Quote
'Je zal wel krom liggen van nijd.'
----
Nee hoor. Het is mbt Griekenland gewoon genoeg geweest. Laten Italie en Portugal wel hervormingen zien, Griekenland weigert en het is genoeg geweest.
Quote
´Blijft het feit dat Nederland buitenlandse bedrijven de mogelijkheid biedt om nationale belasting te ontduiken. ´
---
Dit is feitelijk niet correct. Alle buitenalandse bedrijven die in NL geregistreerd staan, betalen wel degelijk coorpore tax in hun eigen land.
Quote
'Toch een beetje apart dat de premier van belastingontduikingsparadijs Nederland de Grieken oproept tot een betere belastingmoraal. Wel echt Nederlands'
---
Weer twee drogredeneringen!
Je argumentatie hang je op aan jouw mening dat NL een belastingontduikingsparadijs is en dat het niet betalen van belasting door bepaalde bedrijven te vergelijken is met het betalen van belasting van Nederlandse burgers.
Sorry: te doorzichtig.
-
>>'Dat is niet wat Gerald zegt.''
> Nee, ik overdrijf, maar hij impliceert wel degelijk dat Nederland schuld heeft aan de situatie in Griekenland.
wel, hij constateert het feit dat Nederland ook Griekse bedrijven de mogelijkheid biedt om nationale belasting te ontduiken. Het heeft iets weg van de heroinedealer die roept dat mensen stom zijn om met heroine te beginnen.
>> Wat hij zegt is dat de Nederlandse belastingwetgeving Griekse bedrijven de mogelijkheid biedt om Griekse belasting te ontduiken. Google doet dat ook hier, en Walt Disney, en US steel, en etc..'
> Dat toont hij op geen enkele manier aan.
dat zou algemeen bekende kennis moeten zijn. zelfs Obama weet het.
http://fd.nl/economie-politiek/245294-1109/nederland-in-trek-bij-multinationals
http://somo.nl/publications-nl/Publication_1397-nl
> Welke Griekse bedrijven zijn in NL belastingplichtig?
Griekse bedrijven zijn niet belastingplichtig in Nederland. Ze komen merkwaardig genoeg uit eigen beweging belasting ontduiken. Hoe dat absurde gedrag precies te verklaren is, is momenteel onderwerp van uitgebreid wetenschappelijk onderzoek.
>> de' Grieken hebben niet bedonderd, ze -zijn- net zo hard bedonderd als jij.
> Dat hebben ze wél en is gemakkelijk aan te tonen. Griekeland heeft jarenlang de cijfers bewust gemanipuleerd om aan allerlei criteria te kunnen voldoen.
de Griekse regeringen en de Griekse centrale bank hebben samen met Goldman Sachs gefraudeerd om schulden te verbergen, inderdaad. Dat was geen geheim dat bekend was bij 'de grieken'.
>> 'Je wou toch niet beweren dat de frauduleuze deal die de Griekse -regering- toendertijd met mafia bank Goldman Sachs sloot, bekend was bij de Griekse bevolking?'
> Dat is niet relevant. De Grieken hebben hun parlement zelf op een democratische wijze gekozen.
ah, ik wist niet dat in de partijprogramma's stond dat ze de Griekse bevolking gingen voorliegen met het risico op een faillissement of een banken-junta. Natuurlijk is dat relevant. 'de griek' is evengoed slachtoffer van de financiele fraude als 'de Ier', 'de IJslander', of 'de Amerikaan', of 'de Nederlander'.
>> 'Dat duitse banken ze geld leenden om Duitse produkten te kopen, en toen de liars-loan fraude in de VS 74E14 dollar aan nepgeld bleek te hebben gecreerd, dat als een kanker de wereld is overgegaan, oa in onze pensioenfondsen, dat is de aanleiding voor de Griekse problemen: de geldmarkt was leeg, en de rente liep daardoor op.'
> Drogredering! De Grieken zijn al jaren slecht met hun belastingmoraal. Dat hoeft geen enkel ander land bij te worden gehaald als excuus.
De Grieken zijn inderdaad al jaren, beter gezegd, decennia, slecht met hun belastingmoraal. Het feit dat dat pas echt een probleem werd net na de bankenfraude is puur toeval? Ik heb het over de reden dat Griekenland door het ijs zakte op het moment dat het gebeurde, en wat daarvoor de aanleding was.
>> De banken die deze ellende mede veroorzaakten mochten krap 500 miljard euro lenen tegen 1% rente van jou en mij, zijn niet onder toezicht geplaats en hoeven ook niet te bezuinigen op het salaris van hun bestuurders.
>> 'Je zal wel krom liggen van nijd.'
> Nee hoor. Het is mbt Griekenland gewoon genoeg geweest. Laten Italie en Portugal wel hervormingen zien, Griekenland weigert en het is genoeg geweest.
ik heb het feit dat Europese banken van jou en mij en de rest vande lezers hier krap 500 miljard euro mochten lenen tegen 1% rente toch maar weer even tussengevoegd, anders snappen anderen wellicht niet waarom ik je vraag of frauderende monikken ook dezelfde kappen hebben als hardwerkende grieken.
>> ´Blijft het feit dat Nederland buitenlandse bedrijven de mogelijkheid biedt om nationale belasting te ontduiken. ´
> Dit is feitelijk niet correct. Alle buitenalandse bedrijven die in NL geregistreerd staan, betalen wel degelijk coorpore tax in hun eigen land.
wat ik zeg is feitelijk correct, en wordt niet bestreden door jouw constatering dat ze in eigen land wel -iets- belasting betalen. Het punt is dat ze door gebruik te maken van belasting paradijs nederland, in eigen land -veel minder- belasting hoeven te betalen, en per saldo -veel- minder dan wanneer ze -alle- belastingen in eigen land zouden afdragen. Dat is ook de reen waarom die bedrijven de moeite nemen. Je simplisme is een beetje doorzichtig.
>> 'Toch een beetje apart dat de premier van belastingontduikingsparadijs Nederland de Grieken oproept tot een betere belastingmoraal. Wel echt Nederlands'
> Weer twee drogredeneringen!
Je argumentatie hang je op aan jouw mening dat NL een belastingontduikingsparadijs is en dat het niet betalen van belasting door bepaalde bedrijven te vergelijken is met het betalen van belasting van Nederlandse burgers.
het is een feit dat nederland een belastingparadijs is voor buitenlandse ondernemingen, niet mijn mening. klassieke drogeredenering: onwelgevallige feiten als meningen wegzetten.
> "en dat het niet betalen van belasting door bepaalde bedrijven te vergelijken is met het betalen van belasting van Nederlandse burgers."
ik kan aan die zin geen touw vastknopen.
>> Sorry: te doorzichtig.
maakt niet uit joh, kan iedereen overkomen. waar het om gaat, is dat je jezelf probeert te ontwikkelen, en daarvoor is ruimte genoeg.
-
***Dus eigenlijk is Nederland schuld aan het feit dat het niet goed gaat met Griekenland....***
Daar zijn wij mede schuldig aan, inderdaad. Allang voor de deelname van Griekenland aan de Euro was zowel bij de ECB/EUcommissies en dus op de ministeries bekend dat Griekenland nooit zou kunnen voldoen aan de toelatingseisen. Dit was al in '98 bekend. Door gespeel (lees creatief boekhouden) met cijfers en puur uit politiek belang zou en moest Griekenland er perse bij.
***Zijn we ook schuld aan het feit dat de Grieken jarenlang de zaak bedonderd hebben,***
De Grieken bedonderden de zaak al op grote schaal tijdens de dictatuur. Dit was algmeen bekend allang voordat de Euro bestond en voor de deelname van Griekenland, het is onderdeel van de Griekse cultuur.
***dat de Grieken een slechte moraal hebben mbt het betalen van belastingen, dat corruptie daar hoogtij viert en dat de Grieken geen enkele afspraak nakomen die de afgelopen jaren met hen gemaakt zijn?***
Al lang en lang bekend. En toch doordrammen (lees vervalsen) Griekenland zou en moest erbij, als politiek signaal naar Turkije, als signaal naar voormalge oostbloklanden als signaal naar joegoslavie.
***Lariekoek en dat weet je zelf ook wel.***
Ietjes verder terugkijken dan je euroneus lang is zou helpen om een eerlijk beeld te krijgen hoe dit gigantische smerige achterbakse Eurocisme in elkaar zit, alleen al in relatie tot Griekenland en de betrokkenheid van grote financiele instellingen.
-
Terugkeer naar zelfbestuur is het enige wat er voor de Grieken op zit. Dat betekent de onmiddellijke stopzetting van betalingen van de schuld en een publieke audit over wat er wel en wat er niet in het voordeel van de Grieken is om terug te betalen. De schuld aan de eigen bevolking (50% van de gehele schuld) moet voorrang krijgen boven de schuld aan de financiële aasgieren. Om ze nu nog eens 15 miljard van ons Europese geld te laten betalen aan hedge funds is niet in ons voordeel en zeker niet in het voordeel van de Grieken.
Goed opinie stuk hierover in de Guardian:
www.guardian.co.uk/commentisfree/2012/jan/23/greece-default-only-option-debt
-
Welkom in de wereld van Goldman-Sachs. Realiseren we ons wel dat dit ons voorland kan zijn?
-
Zjen Zen, ma 13 februari 2012 13:40
in reactie op Henny Thomassen
Reageer op Zjen
Dat zijn we allang.
-
Het is een handige truc van de EU politici om de hele malaise te focussen op de Grieken.
Alleen denk ik dat die truc niets uithaalt.
De burgers van de verschillende landen zullen op den duur de leugens over de EU van de politici niet meer pikken.
Misschien dat kleine landen bereid zijn hun soevereiniteit in te leveren maar Frankrijk en Duitsland zullen zich nooit de wet door Brussel laten voorschrijven.
De EU zal dus altijd een regio van spanningen en tegenstellingen blijven die altijd wel ergens in een of land de kop op zullen steken.
Waar het werkelijk omgaat is dat deze zogenaamde Griekse crisis in werkelijkheid een weeffout is van de EU gedachte.
Het is een beetje naief van de politici en de beurzen om te denken dat als het Griekse probleem is opgelost de rest ook naar de achtergrond verdwijnt.
Na Griekenland zullen andere landen volgen, zelfs in Duitsland en Nederland zal de economie op een gegeven moment stagneren.
Het zou mij niet verbazen dat de Duitse bevolking bij de eerste de beste economische tegenslag, die er gegarandeerd een keer komt niet tegen Merkel zal zeggen bekijkt het maar we dokken niet meer.
Als de Duitse financiele garantstelling komt te vervallen stort de hele Eurozone in elkaar.
Ook landen als Frankrijk en Belgie zullen dan moet afhaken.
De EU is volgens mij een doodgeboren kindje.
-
Gl en de PVDA, zullen het wel weer prima naar hun zin hebben.
Ze weten immers dat er weer veel geld van de Nederlandse belastingbetaler naar de Grieken gaat.
Dat er steeds meer mensen in dit land naar de voedselbank moeten, maakt hun niets uit.
Ze hebben voor de wereld weer hun schijn opgehouden.
Oja en naar Kunduz blijven ze ook geld gooien, geld wat zo hard nodig is in eigen land.
-
Irma Noord, ma 13 februari 2012 12:55
in reactie op Duidelijk Rechts
Reageer op Irma
Alsof, met deze rechtse regering, het geld dat nu naar het buitenland gaat, ooit zou worden uitgegeven aan de armen en hongerigen in Nederland.
Deze regering is zo hypocriet, ze gaan zelfs onderzoek doen naar hoe het komt dat zoveel mensen in de schulden zitten.
Stelletje struisvogels!
-
Vanavond, maandag 13 februari op Nederland 2 VPRO 21.00 uur:
Goldman Sachs en de vernietiging van Griekenland
http://tegenlicht.vpro.nl/afleveringen/2011-2012/Goldman-Sachs-en-de-vernietiging-van-Griekenland.html
Het zal wel weer een onthutsende reportage worden. Ik ga in ieder geval kijken.
-
Dat ga ik wel kijken.
-
Doen !
; )
-
Jan B, ma 13 februari 2012 13:38
in reactie op Isis Maät
Reageer op Jan
Bedankt voor de tip.
-
Ik begrijp best dat de gewone griek geen zin heeft in meer bezuinigingen. Ik denk dat de gewone griek ook best begrijpt dat ik verder geen eurocent eens te betalen of kwijt te schelden. Pech dus. De laatste zoveel socialistische regeringen heeft de gewone griek zelf gekozen dus nu moeten ze maar op de blaren zitten
-
Je vergeet alleen dat de situatie bij de Grieken ontstaan is mede onder het toeziend oog van een rechts-conservatieve regering. Het was Neo-Dimokratia wat omschreven kan worden als een gematigd conservatieve neoliberale partij die onder leiding van Konstantinos Karamanlis die toeliet dat het begrotingstekort bij de Grieken onverantwoord opliep. Dus om het socialisme maar weer de schuld te geven lijkt mij nogal fact-free gebazel oftewel nonsens. Maar ja, dat lijkt bij sommigen niets uit te maken.
-
Papademous heeft een lawsuit aan zijn broek van heb ik jou daar.
Samen met de financiële wereldtop/banken en de Regering van Nederland.
http://www.divinecosmos.com/start-here/davids-blog/1026-financial-tyranny-final?start=2
The undersigned therefore issue this Cease and Desist Order which is to serve as legal notification to the following Parties whom the undersigned deem to have acted in Bad Faith, who may not use, or allow use of, or claim title, or have right or control of all and or any assets, or derivatives thereof, in the attached list of funds and assets, Marked “Annex A” until they provide proof of just account and stewardship to the undersigned -- and until and unless the undersigned issue, on a case by case, transaction by transaction basis, a certificate of allowance for the use thereof, such allowance to be given in writing under their hands only in response to a request by a Government Ministry of Finance.
This Cease and Desist Order is issued and effective from this 5th Day of January 2012 to all Parties specifically nominated and stated below:
* ACKERMANN, Josef / DEUTSCHE BANK
* BAN Ki-MOON, Secretary-General United Nations
* BANK FOR INTERNATIONAL SETTLEMENTS (BIS)
* BARCLAYS GROUP, London and Worldwide.
* BAROSSO, José Manuel D., President of the European Commission
* BERLUSCONI, Sylvio, former Prime Minister of Italy
* BERNANKE, Ben S., Chairman of the Board of Governors of the Federal Reserve
* BLAIR, Tony A.C.L., former Prime Minister of the United Kingdom
* BLANKFEIN, Lloyd C. / GOLDMAN SACHS
* BUSH Sr., George H.W., 41st President of the United States of America
* BUSH Jr., George W., 43rd President of the United States of America
* CAMERON, David W.D., Prime Minister of the United Kingdom
* CLINTON, Hillary D.R., United States Secretary of State
* CREDIT SUISSE (CS)
* DAVIGNON, Étienne F.J., former vice-president European Commission
* DIMON, James / JP MORGAN
* DRAGHI, Mario, President of the European Central Bank (/ex-GOLDMAN SACHS)
* EMANUEL, Rahm I., Mayor of Chicago
* FEDERAL RESERVE SYSTEM and all CENTRAL BANKS
* GEITHNER, Timothy F., United States Secretary of the Treasury
* GREENSPAN, Alan, 13th Chairman of the Board of Governors of the Federal Reserve
* HSBC GROUP
* INTERNATIONAL MONETARY FUND (IMF)
* KISSINGER, Henry A.
* MONTI, Mario, Prime Minister of Italy (/ex-GOLDMAN SACHS)
* NETANYAHU, Benjamin “Bibi”, Prime Minister of Israel
* PAPADEMOS, Lucas, Prime Minister of Greece (/ex-GOLDMAN SACHS)
* PAULSON, Henry “Hank” M., former United States Secretary of the Treasury (74th)
* QUEEN ELIZABETH II. / HOUSE of WINDSOR, The United Kingdom & Commonwealth
* QUEEN BEATRIX / HUIS van ORANJE, The Netherlands
* ROCKEFELLER, David Sr.
* ROCKEFELLER, John “Jay” D. IV
* ROMNEY, W. Mitt
* ROMPUY van, Herman A., President of the European Council
* ROTHSCHILD de, Evelyn R.A.
* ROTHSCHILD de, David M.
* RUBIN, Robert E., former United States Secretary of the Treasury (70th)
* SARKOZY, Nicolas, President French Republic
* SOROS, George
* SUMMERS, Lawrence “Larry” H., former Director of the National Economic Council (USA)
* UNION BANK OF SWITZERLAND (UBS)
* UNITED NATIONS
* WOOTTON, David, Lord Mayor CITY OF LONDON
* WORLD BANK (International Bank for Reconstruction and Development)
* ALL GOVERNMENT offices in the United States, Germany, Great Britain, Italy, The Netherlands, Belgium, France and Japan;
-
Het schijnt dat queen B. momenteel een beetje last van wroeging heeft, maar ja, de vraag is hoe ze daarmee omgaat.
-
Zjen Zen, ma 13 februari 2012 12:31
in reactie op Anja Lodewijks
Reageer op Zjen
Probeer maar eens los te komen van een bende. De code en de mores van een bende verbieden dat op straffe van uitstoting en vaak erger.
Loskomen van een mythe...de luchtballon doorprikken en wakker worden is een hele klus. Weinigen hebben daar de moed toe en blijven meelopen.
-
zo is dat!
citaat : "of nog erger "
er valt niets te verliezen.
noch te winnen.
hen die op die plekken gedreven werden -verblijven anno 2012
verblijven in volstrekte onverschilligheid.
en zelfs dat,...
zal hen aangerekend worden ,.omdat volstrekte onverchilligheid (wat in principe verraad is aan het Zelf) triester is als haat.
het is 2012,waar bewustzijnswording een schrikbarene verassing wordt.
in his own way7
-
En zo is Griekenland voor de zoveelste keer in de geschiedenis ons lichtend voorbeeld voor de toekomst. Misschien ditmaal meer als proeftuin van financiele grootmachten tot hoever je een natie en haar inwoners kunt krijgen.
Griekenland: ca. 11 miljoen inwoners. Verleid tot het lenen van honderden miljarden euro's. Verplicht tot het betalen van tientallen miljarden euro's alleen al aan rente op schuld (duizenden euro's per inwoner, jong of oud, alleen aan rente).
In een land waar corruptie springlevend is. Waar het kapitalisme victorie kraait, omdat socialisme in de kapitalistische val trapte, en er niet meer uitkomt. Als de Grieken nu nog geen kapitalist worden, weten we het ook niet meer.
Wie was Pyrrhus ook weer?
-
Prima stukje! En niet eens zo ver bezijden de waarheid.
-
"Verleid tot het lenen van honderden miljarden euro's".
Een verleiding niet kunnen weerstaan, zeker als je daarmee in de problemen kunt komen, is niet zo bijdehand. Vindt u niet?
-
Marq Pas, ma 13 februari 2012 15:33
in reactie op Berthold Hohenlowe
Reageer op Marq
"Een verleiding niet kunnen weerstaan, zeker als je daarmee in de problemen kunt komen, is niet zo bijdehand. Vindt u niet? "
---
Ik vind dat uiteraard niet verstandig, terugblikkend.
Uw vraag is uiteraard gratuit en tendentieus.
Feit is dat Europese banken, politici, regeringen en gemiddelde burgers ook de verleidingen van schijnwelvaart en onverantwoord lenen niet kunnen weerstaan.
En niet alleen ons werelddeel drijft op consumptief krediet.
Om over het onvoorstelbaar kortzichtige wanbeleid van onze Centrale Banken nog maar te zwijgen: die klap komt nog.
Maar het is zoveel makkelijker de schuld bij wat geruineerde Grieken te leggen, vindt u niet?
-
Het is nog veel gemakkelijker om de schuld bij banken te leggen, banken waar je zelf binnen moet lopen om centen te lenen, waar je zelf een handtekening moet zetten onder het contract en de voorwaarden. Op het moment, Griek of niet Griek, dat je die centen uitgeeft terwijl je weet het niet terug te kunnen betalen, of althans dat risico loopt, moet je toch een verdraaide dombo zijn.
-
een van de populisten van de VVD kon het liegen weer niet laten.
leugenaar Mark Habbers beweert in de media dat
""Een havenarbeider verdient bijvoorbeeld tachtigduizend euro bruto per jaar. Als dat hier zo was geweest, was Lee Towers nooit gaan zingen."
dat is overigens nog altijd 40.000 euro minder dan de Telegraaf aan salaris voor een Griekse havenarbeider bij elkaar liegt, die houden het op 120.000 euro.
Grieken verdienen ongeveer de helft van Nederlandse werknemer, gaan net zo snel/laat met pensioen als wij, werken meer uren dan wij, en hun overheid is procentueel kleiner dan die van Duitsland en Nederland.
Wel krijgen Griekse bedrijven de gelegenheid van de VVD om hier Griekse belasting te komen ontduiken.
Doe uzelf en uw nazaten een lol. Stem dit contraproductieve en immorele tuig uit de tweede kamer. Ze hebben ook schijt aan U namelijk - daarom vinden ze het niet erg om tegen U te liegen.
-
Frans Lenaen, ma 13 februari 2012 11:31
in reactie op Dr. Strangelove
Reageer op Frans
Dat kan bij de volgende verkiezingen.
kleine tip: u overtuigt uw tegenstanders niet met onnozel geschreeuw , onjuiste feiten en het gebruik van drogredeneringen.
-
Welke onjuiste feiten staan er dan?
-
"Dat kan bij de volgende verkiezingen."
dat denk jij inderdaad. ik twijfel.
"kleine tip: u overtuigt uw tegenstanders niet met onnozel geschreeuw , onjuiste feiten en het gebruik van drogredeneringen."
welk onnozel geschreeuw, onjuiste feiten (wat zijn dat???) en welke drogredeneringen?
U wordt in het ootje genomen. U wordt voorgelogen omdat men U eigen oordeel niet vertrouwt. U wordt voorgelogen omdat men voor Uw wil denken.
wakker worden. snel. ik meen het.
-
Het was schandalig hoe die VVDer in Buitenhof sprak. Hij zei niets over de grote bedrijven die door de liberalisering hun geld veilig hebben gesteld in het buitenland. De grote scheepsmagnaten die gewoon onder een andere vlag gingen varen en daarmee miljarden hebben verdient.
Alles is geprivatiseerd en gemaakt tot een middel om geld te maken, spoorwegen, wegen ,water noem maar op, alleen de zon is nog gratis.
-
http://www.divinecosmos.com/images/image/nyt_dec_1_1934_(1).jpg
Dit is een jpg van een krantenartikel over goud. 1934.
Lees alles hierover en de over de verborgen economie van de BIS;
http://www.divinecosmos.com/start-here/davids-blog/1026-financial-tyranny-final
En dan snap je wat er werkelijk gaande is ..al 100 jaar.
Al vanaf dat Rotschild Groot Brittannië en de beurs opkocht tijdens/na de slag om Waterloo. Dus al eigenlijk 200 jaar.
NU staat het op instorten.
-
Hoe krijgen jullie al die obscure bronnen toch bij elkaar? David Wilcock is een zwever eersteklas, die claimt de reïncarnatie te zijn van "paranormaal medium" Edgar Cayce en die de evolutie ontkent omdat het leven uit een "energieveld" zou zijn ontstaan. Dat zo'n alu-hoedje overal complotten ziet, kan dan ook niemand verbazen.
-
'obscure bronnen' ?
Je weet niet waar je het over hebt.
-
Piet de Geus, ma 13 februari 2012 12:57
in reactie op Joop Schouten
Reageer op Piet
"Je weet niet waar je het over hebt."
Wel degelijk Joop. Ik weet exact wie Peter Mertens is en wie achter jouw favoriete website dewereldmorgen.be zitten, namelijk exact dezelfde Belgische PVDA.
Dat jouw wereldbeeld door hen wordt bevestigd, zou je op zich al te denken moeten geven.
-
Herman , ma 13 februari 2012 11:56
in reactie op Piet de Geus
Reageer op Herman
Hoe krijgen jullie al die obscure bronnen toch bij elkaar?
http://www.iamthewitness.com/DarylBradfordSmith_Rothschild.htm
-
Zjen Zen, ma 13 februari 2012 12:52
in reactie op Piet de Geus
Reageer op Zjen
Lees even de lawsuit die er loopt. Dat is heel erg feitelijk.
Je weet niet hoe je gehersenspoeld bent.
Lees het hele artikel..alle pagina's en check zelf.
-
Evelyn R. de Rothschild pleit voor wereldmunt
http://www.youtube.com/watch?v=x3EUzV5_TUs&feature=player_embedded
E.L. Rothschild LLC is een privaat gefinancierde familiale investeringsmaatschappij die in 2003 werd opgericht door Sir Evelyn de Rothschild en Lynn Forester de Rothschild om toezicht te houden over een verscheidenheid aan Rothschilds investeringen. De opdrachtgevers hebben een uitgebreide ervaring in de investering en operationele bedrijven in de Verenigde Staten, het Verenigd Koninkrijk, Europa, India en Zuid-Amerika. Het bedrijf heeft momenteel belangen in de media, het onroerend goed, de landbouw en luxe goederen,met een aanzienlijke eerdere posities in financiële dienstverlening, technologie en communicatie.
-
Des Duivels, ma 13 februari 2012 12:25
in reactie op Zjen Zen
Reageer op Des
Kijk eens aan, het licht begint te schijnen aan de linkerflank.
In slechts 200 jaar tijd hebben alle landen een Rotschild centrale bank geinstalleerd op Cuba, Noord Korea en Iran na.
Maar wist u ook dat het monopolie op geldcreatie door een centrale bank een socialistische vinding was?
Het geld van de vrije markt (kapitalisme) is al 5000 jaar goud en zilver omdat dit niet bijgeprint kan worden door corrupte overheden?
Begrijpt u nu waarom ik mensen op het hart druk om hun spaargeld om te zetten in goud en zilver terwijl de msm verkondigd dat dit in een bubble zit?
-
Zjen Zen, ma 13 februari 2012 13:03
in reactie op Des Duivels
Reageer op Zjen
En lees eerst welk goud waar is en wie de goudstandaard opgeheven geeft en waarom,wie de verborgen economie, gebaseerd op die hoeveelheid goud, beheerst en beheerd.
Je blijft maar hangen in je politieke links/rechts denken...zooooo vermoeiend.
-
YggY ..., ma 13 februari 2012 14:24
in reactie op Des Duivels
Reageer op YggY
Het geld van de vrije markt (kapitalisme) is al 5000 jaar goud en zilver omdat dit niet bijgeprint kan worden door corrupte overheden?
===========
U bent de woorden Fiat valuta, Gulden en PVV vergeten te noemen.
-
https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net/hphotos-ak-snc7/s320x320/422322_10150659997336420_532956419_11816381_1701611260_n.jpg
Deze cartoon zegt wat er gaande is.
-
Ben vandaag cynisch.
Dit is voor de Buehne.
Zodra de Grieken het geld op de rekening hebben, gaan ze over tot de orde van de dag.
-
Ik denk het niet Jan.
-
Des Duivels, ma 13 februari 2012 10:34
in reactie op Jan Jansen
Reageer op Des
De Grieken krijgen slechts 19% van dit geld op de rekening. Het grootste gedeelte gaat linea recta naar Duitse en Franse banken..
-
Het is als een familie die in de schuldhulpverlening zit een nieuwe lening aan te smeren...terwijl de kinderen huilend krijsen niet doen pappa anders hebben we nog minder te eten strakjes!
-
Piet de Geus, ma 13 februari 2012 11:13
in reactie op Michel Reiziger
Reageer op Piet
"Het is als een familie die in de schuldhulpverlening zit een nieuwe lening aan te smeren"
Allemaal leuk en aardig, maar het gaat niet om een nieuwe lening. Iemand waarvan de hypotheek afloopt en die deze niet af kan betalen, wordt een verleningshypotheek aangeboden zodat hij zijn huis niet in de uitverkoop hoeft te doen. Daarbij wordt er ook nog eens aan gewerkt om een groot deel van de schuld kwijt te schelden.
-
Maar Piet..je laat iemand toch geen huis kopen als hij zijn financieen niet op orde heeft en eigenlijk thuis hoort in de categorie "begeleidend wonen."
En als je als bank dan ook nog creatief met de cijfers gaat spelen zodat het lijkt dat de huizenkoper kan voldoen aan de voorwaarden puur uit eigen gewin totaal mee de misaire in helpt.
Dan zou je eigenlijk als bank (of in uw termen - hypotheek verstrekker) gerechtelijk moeten worden vervolgd voor oplichting ipv nog maar eens een hypotheek (lees schuld) aan te bieden...snap je dat?
***Allemaal leuk en aardig, maar het gaat niet om een nieuwe lening. Iemand waarvan de hypotheek afloopt en die deze niet af kan betalen, wordt een verleningshypotheek aangeboden zodat hij zijn huis niet in de uitverkoop hoeft te doen. Daarbij wordt er ook nog eens aan gewerkt om een groot deel van de schuld kwijt te schelden.***
-
Piet de Geus, ma 13 februari 2012 16:11
in reactie op Michel Reiziger
Reageer op Piet
"je laat iemand toch geen huis kopen als hij zijn financieen niet op orde heeft"
Die vraag is nu niet aan de orde: de schulden zijn immers al gemaakt. De vraag is nu: helpen we met het verlengen van de hypotheek of gooien we het huis ver onder de marktwaarde op de veiling?
Dat laatste gebeurt overigens evengoed voor een deel: het schuurtje en de bijkeuken moeten tegen de huidige marktprijzen verkocht worden. En dat is nog wel het domste van het eisenpakket: als er staatsbedrijven verkocht moeten worden, dan eis je toch zeker dat dat gebeurt op een moment dat ze iets opbrengen. Zet ze desnoods onder curatele en help met de bedrijfsvoering, zodat er over een jaar of wat een fatsoenlijke prijs voor wordt betaald. Dan biedt je tenminste wat perspectief.
In het kader van perspectief bieden lijkt het mij ook niet onverstandig om ook voor de huidige schulden bij de ECB een haircut van 70% in het vooruitzicht te stellen. Maar dan wel gefaseerd, gekoppeld aan het behalen van bepaalde doelen.
Ook zou ik veel sterker inzetten op het ondersteunen van de Griekse belastingdienst. Daar is al een beginnetje mee gemaakt en dat levert tenminste echt wat op: dat niet alleen de sukkels die al belasting betaalden voor de kosten opdraaien maar ook degenen die al die jaren belasting hebben ontdoken.
-
Marcus Mark, ma 13 februari 2012 11:24
in reactie op Michel Reiziger
Reageer op Marcus
Na eerst de hele Wehkamp te hebben leeg gekocht
-
Inderdaad, met 1 toevoeging:
Met geleend geld van die zelfde Wehkamp
-
Jan B, ma 13 februari 2012 15:30
in reactie op Jan Jansen
Reageer op Jan
Mensen steken geen bioscopen in brand voor de buehne.
-
Aan gezien 'de' economie het handelen van ons allen is kunnen politici daar niet tegenop.
Diegenen die zo afgeven op politici, waarom hebben ze nog geen inzamelingsactie voor delgen van de Griekse schulden op touw gezet ?
Giro 777 of zoiets.
Economie is kennelijk ingewikkeld, men lijkt niet te begrijpen dat deelnemers aan pensioenfondsen, bankklanten, hypotheekrenteaftrekkers, zorggenieters, en zo nog wat lieden, degenen zijn die willen dat de Grieken hun schulden betalen.
Lang geleden was er een conflict over huren van huizen die eigendom waren van het Philips pensioenfonds.
Iemand die het wel begreep toen formuleerde het als volgt 'het gaat er om of er een hogere huur wordt betaald, of dat de deelnemers aan het pensioenfonds meer premie betalen, of lagere pensioenen krijgen'.
-
Ook deze besparingen zullen de schuldencrisis niet oplossen. En toch moeten de Grieken bloeden, omdat de trojka dat wil. Omdat ze er aan de top van de Europese Unie van overtuigd zijn dat enkel snoeiharde bezuinigingen de economische groei zullen doen weerkeren. De bewijzen tegen dat economische waanbeeld stapelen zich op, maar Merkel, Sarkozy en co geven geen krimp.
Net vandaag kwam ook het bericht dat Mini-Europa, het park aan de voet van Europa dat toeristen moet warm maken voor de Europese gedachte, moet wijken voor een mega shoppingcentrum. De symboliek zal u wellicht niet ontgaan zijn. Als Europa de Grieken enkel armoede en honger te bieden heeft, is het Europese project failliet.:
http://www.dewereldmorgen.be/artikels/2012/02/07/niet-griekenland-maar-europa-failliet
-
U draait de zaak om. Het gaat er niet om wat Europa de Grieken te bieden heeft maar wat Griekenland Europa heeft te bieden. Griekenland is niet verplicht deel uit te maken van de EU.
-
Zjen Zen, ma 13 februari 2012 17:05
in reactie op Berthold Hohenlowe
Reageer op Zjen
Je bent zelfs niet verplicht te eten.
-
Naar aanleiding van een artikel in de meest verkeerde krant van Nederland, reageerde ik op het artikel.
Het artikel ging over de Rabobank, die bergen hypotheek rente op hun rekeningen zien verschijnen. Het zijn natuurlijk alleen de draagkrachtigen die dit kunnen, en dit gaat de gewone burger uiteindelijk meer kosten daar zij zullen moeten opdraaien voor de tegenvaller die de overheid zal moeten verwerken. Al deze vroegtijdige aflossers hebben namelijk gewoon recht op HRA, en zullen deze ook terug vragen.
Het rijke schorem van het Westen heeft deze ellende veroorzaakt.
Mijn reactie werd overigens niet toegelaten.
-
Al deze vroegtijdige aflossers hebben namelijk gewoon recht op HRA, en zullen deze ook terug vragen
Onzin.
Als er afgelost is daalt de rente, en is er dus minder af te trekken.
-
"Het artikel ging over de Rabobank, die bergen hypotheek rente op hun rekeningen zien verschijnen."
Je hebt er kennelijk geen snars van begrepen. Wat ze op hun rekening zien verschijnen is geen hypotheekrente maar vervroegde aflossingen.
"Al deze vroegtijdige aflossers hebben namelijk gewoon recht op HRA, en zullen deze ook terug vragen."
Nee slimmerd, hoe meer je aflost des te lager wordt de HRA. Niet alleen dit jaar maar ook alle andere jaren van de looptijd van de HRA.
Als je wist waar je het over had, zou je moeten juichen.
-
Pinda Klaas, ma 13 februari 2012 11:08
in reactie op Piet de Geus
Reageer op Pinda
U bent blijkbaar net zo slim als mij, gezien U er net zo veel van snapt als de meeste struisvogels.
-
http://www.globalinfo.nl/Achtergrond/nieuw-bedrijf-in-grieks-drama.html
Wacht maar tot dat de bezuinigingen ook ons treffen, dat wij voor lui en hebberig worden uitgemaakt.
-
Lees het boek van Peter Mertens "Hoe durven ze"en je zult lezen wat er in de EU gaande is, hoe Duitsland de interne markt in de arme landen kapot heeft gemaakt, hoe het grote geld gewoon het land uit kon , dat de vennootbelasting alleen naar beneden ging, winsten omhoog voor multinationals en de btw voor goederen omhoog.
Gewoon gepland door de grote bedrijven om zo zelf meer te kunnen verdienen. Een boek om woedend over te worden en toch maar blijven praten over luie knoflooklanden. Kijk naar Portugal, Ierland en Baltische staten, allemaal in de diepe ellende maar wel vol met buitenlandse bedrijven die veel winst maken. Mensen die emigreren opzoek naar werk in de wereld.
-
Piet de Geus, ma 13 februari 2012 10:52
in reactie op jose van leeuwen
Reageer op Piet
"Lees het boek van Peter Mertens"
En waarom zouden wij het boek moeten lezen van iemand die het maoïsme en het stalinisme pas in 2008 afzwoor?
http://nl.wikipedia.org/wiki/Peter_Mertens
-
Lees het toch maar, Piet: http://www.dewereldmorgen.be/artikels/2012/02/10/peter-mertens-in-griekenland-botsen-twee-werelden-met-elkaar
-
Zijn partij is ook erg leuk:
Je kunt je kids al vanaf 6 jaar op Marxistisch kamp sturen! Yay!
http://pioniers.be/about
Met alle liefde, maar dat vind ik dus een klein beetje vroeg.
-
"En waarom zouden wij het boek moeten lezen van iemand die het maoïsme en het stalinisme pas in 2008 afzwoor?"
omdat je in een economie leeft van neo-liberale communisten die die stap nog moeten maken?
-
Zjen Zen, ma 13 februari 2012 17:29
in reactie op Piet de Geus
Reageer op Zjen
afzwOEr. en bedankt.
-
Ik zie dit jaar een europese lente aankomen.
Onze schulden zijn trouwens hoger dan van de Grieken alleen weten wij het beter te verpakken.
-
Ik roep nergens toe op, maar het zou mij niets verbazen als de Grieken op zoek gaan naar de superrijken en hen het een en ander af proberen te nemen. Niet correct, maar hoe de meesten aan hun geld zijn gekomen is ook niet bepaald correct.
-
Opmerkelijk dat de EU, die elk jaar meer uitgeeft en uitleent, zonder blikken of blozen, zware bezuinigingen oplegt aan het Griekse volk.
-
Wat ik nog wil zeggen, zelfs op rechtse blogs, zoals Powned overheerst nu het sentiment dat ze begrip hebben voor de onrust en rellen in Griekenland.
Alhoewel de tactiek van de MSM zich ook nu weer zal focussen op de onrusten en de rellen, om daarmee het werkelijke verhaal te verdoezelen, lijkt dat nu niet meer te werken.
Het wachten is op helicopters die opstijgen boven het Griekse parlement om de heren en dames die aldaar jaren hun onwelvoegelijke praktijken hebben uitgeoefend naar veiliger oorden te brengen.
Waarschijnlijk zo dicht mogelijk bij hun opgespaarde kapitaal.
-
'ALS DE POLITIEK ZICH ONDERWERPT AAN DE ECONOMIE, KUN JE DE POLITIEK WEL OPHEFFEN.'
Hans Achterhuis.
...
Laat dit nu precies de bedoeling zijn ...
...
'Ik stel me zo voor dat allen die genoeg hebben van dit systeem en haar profiteurs gaan nadenken over een creatieve en vooral geweldloze vorm van burgerlijke ongehoorzaamheid.'
Joop Schouten
-
Een Griekse kennis twittert net dat het enorm uit de hand loopt in Athens. Bedankt Eurocisten!
-
Henk Verwoerd, zo 12 februari 2012 22:37
in reactie op Michel Reiziger
Reageer op Henk
Vind u dat niet iets te gemakkelijk. Afschuiven van schuld. Griekse volk treft geen blaam. Politiek en elite zijn verantwoordelijk. Vonden er geen verkiezingen plaats? Heeft de Griekse bevolking haar eigen leiders/wetten/cultuur niet gekozen? Tuurlijk wel, ze zijn eindverantwoordelijk en daarom moeten ze op hun eigen blaren zitten.
-
Alweer een drogreden.
Zo heb ik e al zoveel gehoord de laatste tijd.
Denkt u nu echt dat die corrupte elte daar transparant is geweest over hun doen en laten?
Denkt u nu echt dat de Grieken dagelijks in het nieuws te horen kregen hoe ze uiteindelijk volledig geflest werden?
De Griekse MSM is daar ook niets anders geweest dan een spreekbuis voor de belangen van enkelen.
Ja ze konden stemmen op de diverse partijen, de een noemde zich socialistisch, de ander conservatief, maar allemaal zaten en zitten ze vusitdiep in de zakken van de financiele en corporatieve maffia.
De Grieken zijn toegelaten tot de Euro, en de zwendel die daar achter zat was zogenaamd helemaal niet bekend bij de rest van de regeringsleiders in Europa.
Loftrompetten van Zalm en consorten weet u nog.
En als zelfs die weldedele heren het niet door hadden (wat ik ten zeertse betwijfel) hoe kan u dan van de gemiddelde schlemiel verlangen dat ze deze zwendel hadden kunnen doorzien?
Ze wisten het niet, en hebben het schorem wat zich hun vertegenwoordigers noemden een mandaat gegeven.
Naief zeker, maar zeer begrijpelijk.
-
Henk Verwoerd, ma 13 februari 2012 00:02
in reactie op Johannes Zeilstra
Reageer op Henk
Wir haben es nicht gewusst. Zeggen ze dat echt?
Iedere Griek met VMBOplus had kunnen weten en zag bovendien dagelijks een systeem dat ambtenaren buitensporig beloonde voor weinig arbeid. Een treinmachinist die 100.000 euro per jaar verdient en op zijn 50ste met pensioen gaat, dat kan niet. Belasting betalen deed niemand, ook de armen niet. Iedereen wist het, deed alsof zijn neus bloedde en keek reikhalzend uit naar de volgende Europese cheque. En nog sturen we geld en nog staken en rellen ze. Rot lui.
-
Een treinmachinist die 100.000 euro verdient.
Beste man gelooft u die sprookjes nu nog steeds.
En dan beweren dat een Griek met VMBO het had moeten doorzien?
Welke opleiding heeft u genoten?
-
Henk Verwoerd, ma 13 februari 2012 09:03
in reactie op Johannes Zeilstra
Reageer op Henk
Iets met een pretpakket.
Maar voldoende om te weten, net zoals de VMBO-Grieken, dat ook wij met onze 36-urige werkweek het niet gaan redden op de wereldmarkt. De Grieken weten het nu wel, morgen zijn wij aan de beurt.
-
Maar wat ik van u wel kan waarderen , als ik met uw redeneertrant mag meegaan, is dat de financiele experts, waaronder de heer Zalm, die de toetreding van Griekenland tot de Euro zo hebben toegejuichd, een inschattingsvermogen van VMBO- kan worden toebedeelt.
Dat wist ik natuurlijk allang, maar ik ben blij dat zoiets bij u nu ook begint te leven.
-
***Vind u dat niet iets te gemakkelijk. Afschuiven van schuld.***
Je geeft iemand geen lening als je weet dat diegene niet geheel volgens 'onze regels' met geld kan omgaan. Niet alleen wist de EU al in '98 dat Griekenland niet kon voldoen aan de voorwaarden voor deelname in de Euro, ze (de Eurocisten) hebben met medewedeten en medewerking van Griekse politici de feiten zo verdraait en verzwegen om politiek gewin. Dit staat los van het feit dat Griekeland financieel en economisch een puinhoop is in relatie tot de meer Westers Europese landen.
***Griekse volk treft geen blaam. Politiek en elite zijn verantwoordelijk. Vonden er geen verkiezingen plaats? ***
Zeker, je kan de Grieken naiviteit verwijten. Als je keer op keer het sprookje wordt wijsgemaakt dat Griekenland het niet red zonder Euro, dat je als bevolling het allemaal maar best vindt het 'we zien wel efect' en tegelijkerteid doorgaat met simpelweg niet afdragen maar wel opmaken.
***Heeft de Griekse bevolking haar eigen leiders/wetten/cultuur niet gekozen?***
Dat is inderdaad het probleem voor ons. Ze hebben de cultuur niet gekozen. De cultuur van alles zelf financieel regelen en achter de ruggen om, veel corruptie en een gloeiende hekel aan alles wat maar belasting is. dat beleefde zijn hoogtij dagen sinds de dictatuur en dat 'culturele' hebben ze mooi meegenomen toen ze de Euro kregen. Dat is het probleem niet, het probleem is dat 'wij' daar van afwisten.
***Tuurlijk wel, ze zijn eindverantwoordelijk en daarom moeten ze op hun eigen blaren zitten.***
Griekenland is op dit moment als een zwakzinnige gepensioneerde die diep in de schulden zit, terwijl de commerciele schuldhulpverlening voor de zoveelste keer een lening aanpraat.
-
Athene brandt
Met tienduizenden trokken ze in Athene de straat op om te protesteren tegen de nieuwe besparingsgolf. Redelijk snel liep het volledig uit de hand. "Het politiek systeem in Griekenland zal na vandaag nooit meer hetzelfde zijn." meldt correspondent Bruno Tersago aan de telefoon.
http://www.dewereldmorgen.be/artikels/2012/02/12/athene-brandt
-
Makkelijk praten door EU en IMF. Maar dat de bezuinigingen die nu worden geëist nooit in zo'n korte termijn kunnen worden doorgevoerd, daar hoor je niemand over. Hervorming, die zeker noodzakelijk is, kost zeker 10-15 jaar. Maar moet nu even binnen 2 jaar zijn geregeld, dat is waanzin. De gevolgen tot nu toe zijn navenant:
Talloze mensen ontslagen, salarissen die van de ene dag op de andere zijn verlaagd van 1200-1500 euro naar 800 euro. Ga er maar aanstaan. Het prijspeil in Griekenland is net zo hoog als in Nederland, op de eilanden vaak zelfs hoger.
Griekenland kent geen kadaster, dus belastingheffing nu o.a. via de elektriciteitsrekening. Niet kunnen betalen is geen stroom meer.
Verzekeringspremies voor zelfstandigen die van de ene op de andere dag zijn verhoogd van 600 naar 800 euro per maand, verplicht betalen. Terwijl de staat niet uitkeert, artsen geen geld meer krijgen.
Die vragen nu vaak contante betaling, soms zwart, van de cliënten. Kan je niet betalen, dan geen zorg, pech gehad.
Het komt zelfs voor dat artsen in ziekenhuizen eerst aan de verpleegsters vragen wie er heeft betaald (want ook verpleegsters vragen nu contante betaling) en alleen die cliënten helpen, vervolgens weer de kamer uitlopen en de andere cliënten laten liggen.
Want de staat betaalt niet meer: ook al heb je tientallen jaren premie betaald, je krijgt geen vergoeding meer op dit moment, dus ook de verpleegsters en artsen niet.
Bij verkoop van huizen zijn nieuwe belastingmaatregelen ingevoerd, omdat die overal in de EU zouden bestaan: heffingen bij verkoop, duurzaamheidslabels waar direct voor moet worden betaald, etc. De kosten stijgen, de huizenprijzen dalen zoals overal..
Toerisme is de grote kracht nog voor de economie, maar ondertussen:
Zelfs grote organisaties als TUI en Thomas Cook (even afgezien van nog wat kleinere reisorganisaties) betalen de kleine ondernemers in de toeristenindustrie in Griekenland op dit moment niet of nauwelijks, rekeningen uit vorig seizoen zijn nog steeds niet betaald, uitgesteld, met voorstellen voor deelbetalingen voor vele kleine ondernemers, omdat zij gebrek aan geld hebben, terwijl het nieuwe seizoen al voor de deur staat.
De schuldeisers van die kleine ondernemers worden dus ook niet betaald, er is geen geld. Dat kan een kettingreactie van faillissementen tot gevolg hebben, want investeer maar eens in het nieuwe seizoen als het vorige nog niet eens is afgerekend. Nogal wat kleine ondernemers in de toeristenindustrie hebben nu geen geld meer.
Dit alles terwijl er aan de organisatie van de staat niets verandert, noch aan de corruptie.
Iedere Griek kent wel een paar ambtenaren die op basis van een maandinkomen van zogenaamd 2000 euro 'honderd appartementen' bezit of een riant inkomen ernaast heeft.
Iedere Griek heeft te maken met corruptie, met betalen om je gelijk te halen, want zonder 'schuiven' krijg je nooit gelijk. Iedereen heeft daar last van, maar het is bijna onontkoombaar.
Maar daar wordt nog weinig aan gedaan, terwijl iedere Griek snapt dat dat nodig is, dat hervormingen nodig zijn en dat ook zeker wil. Maar die hervormingen moeten van boven naar beneden, terwijl de EU en IMF vanuit hun riante positie eisen dat de klappen beneden vallen. Dat laat hen zelf en het bestaande financiële systeem buiten schot. Makkelijk praten dus.
Er is geen andere oplossing dan de (private) schulden kwijtschelden en Griekenland met EU-subsidies op lange termijn er weer bovenop helpen, met reorganisatie top-down.
Als je dat als EU-politicus weigert, dan ben je die baan niet waard.
-
'Griekenland is in principe een rijk land. In 2007 werd er vijf keer meer rijkdom geproduceerd dan in 1990. Maar terwijl het bbp maal 5 ging, gingen de winsten maal 28! Neoliberale belastinghervormingen zorgden ervoor dat die winsten fiscaal grotendeels onaangeroerd bleven. Nauwelijks een derde van de Griekse rijkdom belandt bij de loontrekkers: slechts 36,3 procent van het bbp gaat naar de lonen. Dat is veruit het laagste percentage in de Europese Unie. De salarissen liggen dan ook op een magere 60 procent van het Europese gemiddelde. De rijkdom die de Griekse samenleving voortbrengt, komt niet in handen van die samenleving maar van de rijkste segmenten ervan. Zeggen dat “de” Grieken jarenlang boven hun stand hebben geleefd, is dan ook larie en apekool.'
Ik vond deze tekst (uit Johannes' link) achteraf ook nog belangrijk even uit te lichten ter overdenking.
-
Is dat geen slap excuus ? Zij, de anderen, hebben het gedaan.
Er waren gewoon vrije verkiezingen, linkse kabinetten en rechtse kabinetten.
Ze vonden het blijkbaar allemaal prima. Zowel links als rechts.
Waar waren de vakbonden de afgelopen 10 jaar ?
-
Joop Schouten, ma 13 februari 2012 00:01
in reactie op Heinz Brauswasser
Reageer op Joop
Lees dat stuk verdomme eerste eens vóórdat je weer wat bruins brult.
http://www.dewereldmorgen.be/artikels/2012/02/10/peter-mertens-in-griekenland-botsen-twee-werelden-met-elkaar
svp
-
Fred de Kei, ma 13 februari 2012 02:23
in reactie op Joop Schouten
Reageer op Fred
In 14 van de 17 jaar van de periode die je aanhaalt, was de Socialistische partij Pasok aan de macht. Misschien dat je het woord Neoliberaal zou kunnen vervangen door Socialistisch?
Een land krijgt de regering die het verdient. Als de Grieken een corruptievrije regering willen, zullen ze andere partijen op moeten richten. Of stel je voor dat de EU een staatsgreep doet tbv de bevolking? Denk niet dat de Griekse bevolking daarmee akkoord gaat.
Wij kunnen er niet voor zorgen dat de rederijen weer belasting gaan betalen, wij kunnen de salarissen van treinmachinisten niet naar normale proporties terugbrengen. Het enige wat wij kunnen doen is via een financiele weg de politiek dwingend sturen. Ze kunnen altijd nog vrijwillig uit de EU stappen en failliet gaan, als ze dat willen.
-
'Misschien dat je het woord Neoliberaal zou kunnen vervangen door Socialistisch'
Nee.
De socialisten in Griekenland zijn niet te vergelijken met die uit Nederland. Hier hangen 'wij' geen dogma's aan. SP-ers onthouden alleen de wijze lessen die zich in de praktijk hebben bewezen. Wat ondeugdelijk is wordt resoluut afgewezen. Zo ook dictatuur en machtsmisbruik. Dit laatste wordt wél door neoliberalisme veroorzaakt.
-
Fred de Kei, ma 13 februari 2012 10:18
in reactie op Joop Schouten
Reageer op Fred
Wat mij betreft had je beter kunnen spreken over corruptie. Je hoeft niet aan al het negatieve in de wereld het label Neoliberaal te hangen.
Die schandalig hoge lonen in de publieke sector in Griekenland zijn het gevolg van acties van vakbonden, toch niet direct neoliberale organisaties. Machtsmisbruik komt in alle gelederen voor. Een beetje meer nuance zou je niet misstaan, Joop.
-
'Je hoeft niet aan al het negatieve in de wereld het label Neoliberaal te hangen.'
Ik doe dit voornamelijk als economische waanbeelden worden gepropageerd. Aangezien de huidige economie bijna volledig op neoliberale aannames berust is de kans dat ik daar op wijs en er flink tegenaan schop erg groot.
Mijn diepe afkeer moge duidelijk zijn.
-
Allereerst hulde aan bundeskanzlerin Merkel. Het lijkt erop dat ze het goed gedaan heeft. Zeer goed zelfs. De Duitsers hebben de druk op Griekenland dusdanig verhoogd, dat deze kwestie niet onnodig lang blijft doormodderen. Binnen afzienbare tijd zullen we weten hoe de eindoplossing er uit zal zien. Ofwel Griekenland gaat gecontroleerd failliet, stapt uit de EU of conformeert zich aan de eisen die aan het noodpakket zijn verbonden.
Daarmee is niet gezegd dat het een aangename oplossing zal zijn voor de Grieken. Echter, de schade voor de Europese gemeenschap zal in verhouding beperkt blijven. Beperkter dan wanneer 'we' de Grieken het op eigen tempo zouden laten oplossen.
Persoonlijk heb ik grote moeite begrip op te brengen voor de Griekse woede. Het spreekt voor zich dat mensen ongelukkig zijn met hogere lasten en lagere inkomsten. Dat heeft de bevolking echter deel aan zichzelf te danken. De pensioenleeftijd was belachelijk laag, om maar iets te noemen. Dat heeft het land in een lastige financiële situatie gebracht. Om nog maar te zwijgen over de rest van de sociale voorzieningen. Je hebt niet veel verstand nodig om te begrijpen dat zo'n kaartenhuis van sociale voorzieningen gevoelig is voor economische tegenwind. Hoe spijtig en naar het ook moge zijn, de Grieken schieten niets op met staken, rellen en vernielingen aanrichten. Ook dat kost geld. Geld wat momenteel beter gebruikt kan worden.
-
Totale nonsens wat je beweert. Maar dat weet jezelf natuurlijk ook wel, maar waarschijnlijk is een genaunceerd standpunt niet in je belang.
http://www.dewereldmorgen.be/artikels/2012/02/10/peter-mertens-in-griekenland-botsen-twee-werelden-met-elkaar
-
Een genuanceerd standpunt is niet in mijn belang? Excuus, maar daar moest ik echt onbedaarlijk om lachen. Hoezo niet in mijn belang? Dit is ook maar mijn mening.
Uiteraard zijn er vele oorzaken aan te wijzen voor een crisis, zoals ook uit het boek waaraan u refereert blijkt. Daarmee is mijn mening echter niet tegengeworpen. Een sociaal vangnet zoals dat in Griekenland bestond is zeer gevoelig voor economische tegenwind. De crisis was te voorzien en evengoed heeft de Griekse overheid hier niet adequaat op geanticipeerd.
Net zoals het niet verstandig is om je stad te slopen, extreem veel politie-inzet af te dwingen en de regering te dwingen tot behoud van de oude sociale voorzieningen niet verstandig is als het land al op de rand van de afgrond staat.
Dat is een gegeven dat je met de beste wil en nuance van de wereld niet uit de wereld krijgt
-
'... behoud van de oude sociale voorzieningen niet verstandig is als het land al op de rand van de afgrond staat.'
Je begrijpt de situatie en de opgekropte frustraties van de Griekse bevolking niet. Daarnaast is je wereldbeeld overduidelijk beperkt en wendt je je gezicht af van sociale onrecht. Deze domheid en gebrek aan empathie vind ik stuitend.
-
Corr.: '... en wendt je je gezicht af van sociaal onrecht'
-
Ik vind u een verwerpelijke standpunt huldigen
-
Het is toch gewoon een kwestie van eigen schuld dikke bult, wat zullen we nou krijgen.
-
Nee dat is niet zo !
Het is een geval van gemene meneren die zich (nog steeds!!!!) verrijken over de rug van de griekse jan met de pet
-
Bericht aan de Griekse regering: jullie hebben geen geld, pak het daarom af van de mensen die bijna geen geld meer hebben.
Wat klopt hier niet?
-
Dat is dan jammer.
-
Je snapt werkelijk waar niets van de wereld..
-
Jan B, ma 13 februari 2012 18:03
in reactie op Martin Quandt
Reageer op Jan
De EU is iets anders dan de eurozone. Je kunt gewoon lid blijven van de EU en toch de eurozone verlaten. Heeft u het eigenlijk wel begrepen allemaal?
-
Of ik deze extreem gecompliceerde materie ten volle bevat, dat is lastig te zeggen. We zijn immers allemaal geen experts.
Wat ik wel met zekerheid durf te stellen is dat u mijn comment niet begrepen heeft. Want ik stel nergens dat uit de Eurozone stappen en lidmaatschap van de EU onlosmakelijk met elkaar verbonden zijn.
Dus...
-
http://www.dewereldmorgen.be/artikels/2012/02/10/peter-mertens-in-griekenland-botsen-twee-werelden-met-elkaar
Dit artikel scheelt me een boel argumenteren.
-
fijn dat steeds meer mensen doorhebben dat dewereldmorgen.be de beste nederlandstalige krant is op dit moment
-
Groen Aapje, zo 12 februari 2012 21:33
in reactie op Johannes Zeilstra
Reageer op Groen
Interessant artikel!
Het zet een hoop dingen wel in een heel ander daglicht
Bedankt dat je het hebt willen delen met ons
-
Joop Schouten, zo 12 februari 2012 21:52
in reactie op Johannes Zeilstra
Reageer op Joop
Wat een smerig zooitje Johannes !
'De Griekse miljonairs hebben in totaal al 280 miljard euro naar Zurich verkast, en nog eens evenveel naar andere buitenlandse banken. Een fiscale exodus ter waarde van 560 miljard euro; dat is het dubbele van het Griekse bbp, de jaarlijks geproduceerde rijkdom in het land. Dat veel landgenoten hun ziektekosten of elektriciteit niet meer kunnen betalen, dat meer en meer mensen hongerlijden, trekken deze miljonairs zich geen moer aan. En dus krijg je een surrealistische situatie: aan de voordeur smeekt de Griekse regering de Europese Unie om nieuwe leningen en garandeert ze dat ze de allerlaatste centiem uit het werkvolk zal persen om die leningen terug te betalen. Terzelfdertijd slepen de miljonairs de rijkdom van het land via de achterdeur het land uit.'
...
Alweer een goed artikel van 'De Wereld Morgen.be'.
Ik zal deze nu bij mijn favorieten zetten.
'Bedankt' voor deze link.
...
We hebben het op deze site vaker gehad over de psychologie van bezit en geld enz. Nu zien we de gevolgen van prive-bezit en geïnstitutionaliseerde hebzucht, de macht van geld en gebrek aan zelfreflectie aan 'de top' van onze voedselketen. De situatie is zó onethisch en roept zoveel woede bij mij op dat Ik had eerder een reactie verzond waar, achteraf gezien, het is misschien goed is dat het niet geplaatst werd.
Geld oppotten en wegsluizen, je medeburgers zien creperen en wegkijken is misdadig.
Freigeld en Freiland lijkty me nog steeds de beste oplossing.
Misdadigers moeten achter de tralies.
-
Dank je Joop, de reactie van de heer Akkermans is stereotiep aan hoe enorm mensen zijn vergiftigd door het neo-liberale denken van de laatste 30 jaar, en hoe ook politieke stromingen erdoor vervuild zijn.
Ik refereer aan link die jij hier laatst over plaatste.
Dat was ook een eyeopener.
In hun denkwereld is succes een keuze, en hebben verliezers het allemaal aan zichzelf te danken.
Met uiteindelijke uitkomst dat het begrip samenleving, en samen verantwoording dragen en solidariteit totaal vernietigd wordt.
Margaret Thatscher zei het al, in haar opinie:
There aint such a thing as society.
Vanavond die film over haar gezien, een sentimenteel geval.
Maar het was opvallend dat Femke Halsema, die ook al zo vergenoegd was dat ze mocht babbelen met onze koningin, zo veel begrip voor the Iron lady kon opbrengen.
GL,de partij die altijd al enigzins elitair was, maar toch haar roots heeft binnen die stromingen die opkwamen voor de zwakkeren, is afgegleden naar een partij die veel overeenkomsten vertoond met de geschiedenis van de Amerikaanse Neo-Cons.
Ze zien het zelf niet, ze vinden zichzelf progressief, maar uiteindelijk is er alleen maar inhoudsloze macht wat rest.
-
Joop Schouten, ma 13 februari 2012 09:39
in reactie op Johannes Zeilstra
Reageer op Joop
'Ik refereer aan link die jij hier laatst over plaatste.'
Je bedoeld deze waarschijnlijk Johannes.: http://www.dewereldmorgen.be/artikels/2012/02/01/inleveren-voor-tegen-het-neoliberalisme
Henny Thomassen verwees naar deze site in een reactie op het stuk van Ronald van Raak.
; )
-
Dik Brix, zo 12 februari 2012 23:26
in reactie op Johannes Zeilstra
Reageer op Dik
Mooie link, helemaal mee eens. Wat een prachtverhaal.
Wordt tijd dat men zich dat eens realiseert in de EU en in dit goedkope kabinetje. Ik ben alleen bang dat zij dat allang weten, maar dat het hen geen hol interesseert.
-
Het is erger
ze weten het niet omdat ze geen kranten lezen (telegraaf en volkskrant noem ik geen kranten)
-
Ik word eerlijk gezegd een beetje Griekenland moe want ik heb toch stellig de indruk dat de focus op Griekenland ligt om anderen uit de wind te houden om maar verdere paniek op de financiële markt te voorkomen. De financiële markt nota bene, de grote aanstichter van die ellende.
Aan de andere kant moet de EU niet zeuren want Griekenland doet precies datgene wat alle Europese landen doen. In tijden van crisis het geld weghalen bij mensen die al weinig tot niets hebben terwijl die rijke stinkerds totaal ongemoeid worden gelaten.
Je vraagt je toch af wat al die mensen die aan de onderkant van die verschillende samenlevingen zitten in vredesnaam te maken hebben met de financiële crisis.
Er is echt maar één goede oplossing en dat is het geld halen bij de veroorzakers van de crisis en niet bij de mensen die de grootste moeite hebben om hun dagelijkse portie bij elkaar te schrapen.
-
***Ik word eerlijk gezegd een beetje Griekenland moe want ik heb toch stellig de indruk dat de focus op Griekenland ligt om anderen uit de wind te houden om maar verdere paniek op de financiële markt te voorkomen. De financiële markt nota bene, de grote aanstichter van die ellende.***
Je hebt groot gelijk. Iedereen die denkt dat het recente optreden van Eurocist Nelie Smit Kroes op totaal persoonlijke titel was, moet zich diep schamen en een naiviteitstest ondergaan. NSK deed haar voorzetje...met andere woorden het downplayen van het faillsement op papier van Griekenland.
***Aan de andere kant moet de EU niet zeuren want Grienland doet precies datgene wat alle Europese landen doen. ***
Dat is preceis het prolbeem, ik weet zeker dat een hoop Eurocisten hoopten dat Griekenland er allang uit was gestapt, scheelt een hoop uitleg later en dan kan de schuld geheel door Griekenaldn worden gedragen. Let maar op dat we strakjes verhalen krijgen dat doordat de Grieken ermee stoppen wij nu in de problemen zitten. Ongelofelijke schaamteloze smerige achterbakse bende.
***In tijden van crisis het geld weghalen bij mensen die al weinig tot niets hebben terwijl die rijke stinkerds totaal ongemoeid worden gelaten.***
De Grieken met geld wonen al niet meer in Griekenland, ze hebben er nog een (vakantie)huis, komen er nog terug voor de kerst etc.
***Je vraagt je toch af wat al die mensen die aan de onderkant van die verschillende samenlevingen zitten in vredesnaam te maken hebben met de financiële crisis.**
Alles, die komen het meeste als eerste in opstand. In Griekenaldn is de onderkant nu vrijwel alles, dat is een riskante situatie.
***Er is echt maar één goede oplossing en dat is het geld halen bij de veroorzakers van de crisis en niet bij de mensen die de grootste moeite hebben om hun dagelijkse portie bij elkaar te schrapen.***
Er is maar 1 oplossing, dat is er wereldwijd naar dit financiele systeem moet worden gekeken, Europa kan hiet het voortouw in nemen Hoe langer we daarmee wachten hoe groter de kans is dat het niet blijft bij een wereldwijde financiele crisis.
-
YggY ..., zo 12 februari 2012 22:15
in reactie op Michel Reiziger
Reageer op YggY
Ik hoor zojuist op de televisie dat het programma tegenlicht van morgen gaat over de relatie tussen Goldman Sachs en de Grieken.
http://tegenlicht.vpro.nl/nieuws/2010/maart/vooruitblik.html
13 februari: Goldman Sachs en de vernietiging van Griekenland
Wordt het een dieprode maandag? Omstreeks de 13e februari verwacht het Griekse Ministerie van Financiën uitsluitsel over een staatsschuld-deal. Maar ondertussen lijkt het bankroet van Griekenland onafwendbaar. Al tien jaar blijkt de Amerikaanse investeringsbank Goldman Sachs de Griekse overheid te hebben voorzien van riskante financiële constructies die de schuld van het land lager lieten uitvallen dan ze in werkelijkheid was. Daarmee hielp Goldman Sachs Griekenland om boven zijn stand te leven en zich steeds dieper in de schuld te steken. Het leverde Goldman Sachs honderden miljoenen op en was het begin van de structurele ondermijning van de euro.
-
Dit is al langer bekend YggY alleen bericht de mainstream media hier nauwlijks over. Gelukkig pakt de VPRO de handschoen wederom op.
Kijk ook eens op de site van want to know als je intresse hebt in de rol van Goldman sachs in dit hele verhaal. www.wanttoknow.nl
-
YggY ..., zo 12 februari 2012 23:21
in reactie op Kitty In Nederland
Reageer op YggY
Hoewel ik het niet zo heb op een complottheorie maar ik zag laatst al een reportage van rating agency's en nu weer de kwalijke rol van Goldman Sachs.
We hebben het, mag ik hopen, toch niet over een poging van de VS om de dollar te redden door de Euro te vernietigen.
Het viel me al eerder op dat alle pogingen om de Euro te ondermijnen vanuit de VS komen.
-
Ik denk dat we hier allang al niet meer kunnen spreken over een theorie.
Langzaam maar zeker komt de waarheid boven water.
-
Jan B, ma 13 februari 2012 15:29
in reactie op YggY ...
Reageer op Jan
We hebben het, mag ik hopen, toch niet over een poging van de VS om de dollar te redden door de Euro te vernietigen.
Dat is het dus wel.
-
Ik zag het ook Ygg. We kunnen het vergelijken met de link die Johannes plaatstte.: http://www.dewereldmorgen.be/artikels/2012/02/10/peter-mertens-in-griekenland-botsen-twee-werelden-met-elkaar
Al is de leugen nog zo snel ....
-
De Grieken zijn het slachtoffer van wanbeleid door de eigen regering.
Daarbij komt de halve reddingspakketten van Europa.
Iedereen kon zien dat de pakketten onvoldoende zouden zijn.
En zo werden de tekorten steeds groter.
Zo ook dit laatste pakket.
Als alles goed gaat dan heeft Griekenland in 2020 120% bbp schuld.
Bij de eerste Griekenland hulp was de schuld 120% bbp.
We zijn dus niks opgeschoten.
Ondertussen de Grieken in grote armoede achterlatend.
Wil men geloofwaardig een reddingspakket smeden voor de Grieken, is een pakket maatregelen nodig wat de schuld brengt naar 70 a 80% schuld bbp.
En er moet de economie structurele hulp geboden worden.
Pas dan is er perspectief voor de Grieken.
Wil men de schuld verder omlaag brengen zullen ook de ECB en landen moeten afschrijven op hun lening.
Probeer maar eens een politicus te vinden die dat aan het electoraat durft te verkopen.
En dus modderen we maar verder.
130 miljard in het putje, en niks opgelost.
Alleen de Grieken nog verder laten creperen.
-
Grieken zijn vooral ook slachtoffer van hebberige banken zoals Goldman Sachs cs. Dit mag alleen niet hardop gezegd worden.
Macht van het grote geld ten koste van de gewone Grieken.
Two sides of the story....please
-
theo gerris, zo 12 februari 2012 20:46
in reactie op Kitty In Nederland
Reageer op theo
Kitty
De banken schrijven nu 70% af.
Al zouden ze 100% afschrijven, dan nog is er geen perspectief.
Natuurlijk hebben de banken een grote rol gespeelt in dit drama.
-
politiek = banken = politiek
-
Fijn dat je dit ook erkent. Na je lofzang op vrouw Merkel vreesde ik even het ergste.
De Europese Unie heeft jarenlang verstoppertje gespeeld met de waarheid, en ondertussen de banken de vrije hand gegeven.
De communicatie hierover in de media en vooral ook vanuit het kabinet is heel eenzijdig, de Grieken zijn de zondebokjes, en de EU treft geen blaam.
-
theo gerris, zo 12 februari 2012 21:53
in reactie op Kitty In Nederland
Reageer op theo
Kitty
Ik zou niet weten waar ik een lofzang op Merkel heb geschreven.
Ik heb juist hele grote kritiek op het aanpakken van de Griekse crisis door Europese politici.
-
Sorry Theo dat klopt helemaal ik verwarde jou reactie met die van martin.
Neem me niet kwalijk :-*
-
***De Grieken zijn het slachtoffer van wanbeleid door de eigen regering.***
Nee hoor, de Grieken zijn slachtoffer van de Europese commissie die al in 1998 concludeerde dat Griekenland niet kon deelnemen in de Euro, maar om poltieke redenen (o.a. vanwege Turkije) toch perse moest deelnemen. Grieneland was dus voor de Euro al een economische puinhoop, het is onderdeel van de Griekse cultuur, daar is niks mis mee, zolang je het dan maar niet toelaat tot een monetaire unie zoals de Euro.
***Daarbij komt de halve reddingspakketten van Europa.
Iedereen kon zien dat de pakketten onvoldoende zouden zijn.
En zo werden de tekorten steeds groter.***
De wanhoopspogingen om kostte wat het kost de Euro overeind te houden gaat achterlijke vormen aannemen. Het wordt steeds stiller in het kamp van de Eurocisten. Als je in een land dwingt op een achterlijke manier te gaan bezuinigen terwijl het al hard wordt getroffen door de economische teruggang, dan is het niet alleen dom maar ook gevaarlijk voro de stabiliteit van ene land en van heel veel andere landen in de omgeving. Enig idee wat er (met de rente) in Italie en Frankrijk o.a. gebeurt als Griekenland eruit gaat?
Om het eenvoudiger duidelijk te maken. Het heeft geen nut om lucht in een fietsband te pompen als deze lek is. Dat de band lek was, wisten ze al in 2010. Toen werd er al aangegeven dat er serieus rekening mee moest worden gehouden dat Griekenland, nooit en te nimmer zijn schulden zal kunnen terugbetalen.
***Zo ook dit laatste pakket.
Als alles goed gaat dan heeft Griekenland in 2020 120% bbp schuld.
Bij de eerste Griekenland hulp was de schuld 120% bbp.
We zijn dus niks opgeschoten.***
Nee, en ik snap niet dat er werkelijk nog mensen (hier) zijn die dat werkelijk hadden verwacht. Dan moet je wel zo'nnaieve Eurocistische oelewapper zijn. Eurocistische propaganda heeft wel erg huisgehouden in vele hoofdjes. Gelukkig heeft NSK (Nelie Smit Kroes) al een voorzichtige geste gedaan...ook helemaal niet afgesproken natuurlijk...**** hufters.
***Ondertussen de Grieken in grote armoede achterlatend.***
Je kan je niet voorstellen hoe de Eurocisten Europa in een hele riskante padstelling brengen.
***Wil men geloofwaardig een reddingspakket smeden voor de Grieken, is een pakket maatregelen nodig wat de schuld brengt naar 70 a 80% schuld bbp.***
U snapt het niet. Er is maar 1 manier om Griekenland te redden dat is een ongeloofwaardige economische groei, die komt er niet, nu niet, volgend jaar niet en over 10 jaar niet. Dat is, als je vast wil houden aan het dictatoriale economische systeem wat er nu is in de wereld.
***En er moet de economie structurele hulp geboden worden.
Pas dan is er perspectief voor de Grieken.***
Alleen structurele economische groei
***Wil men de schuld verder omlaag brengen zullen ook de ECB en landen moeten afschrijven op hun lening.***
Nog meer afschrijven...dat kan je wle zeggen. Waarschijnlijk zal alles worden afgeschreven. Nu moeten de Eurocisten nog even het juiste moment en verpakking weten te vinden om ons te overtuigen, ons minus mij en miljoenen anderen in Europa.
Het beste voro de Eurocisten is dat Griekenland zelf de beslissing neemt om er uit te stappen, dat zal een hele opluchting zijn voor mensen zoals De Jager en NSK.
***Alleen de Grieken nog verder laten creperen. ***
Inderdaad je ziet het toch.
-
theo gerris, zo 12 februari 2012 21:22
in reactie op Michel Reiziger
Reageer op theo
Michel Reiziger
We zijn het dus een heel eind eens.
Ik ga uit van dit financiele systeem, want dat is nu in werking.
Toch wil ik waarschuwen voor een exit Griekenland.
Dit kun je niet gecontroleerd laten gebeuren.
Denk maar eens aan de CDS.
Bovendien zijn de financiele markten zich nu al op Portugal aan het richten.
Voor de goede orde, ik ben al jaren tegen de Euro.
-
***Ik ga uit van dit financiele systeem, want dat is nu in werking.***
Nou, het probleem is het lijkt prima te werken in een bijna volledig door rente opgebouwde economie (zoals we de afgelopen decennia hebben gehad.) Maar zeker als het economisch niet zo goed gaat, dan lijkt het niet eens meer te werken...heel verrassend.
***Toch wil ik waarschuwen voor een exit Griekenland.***
Ik wil waarschuwen om Griekenand erin te laten. Gisteren werd er nog volop getwitterd dat niet alleen het volk het niet langer pikt, maar het leger kan ook wel eens voor zogenaamde 'stabiliteit' gaan zorgen in de straten. Ik denk dat heel veel politici - die, die verantwoordelijk zijn de enorme riskante situatie die nu is ontstaan in Griekenland onderschatten.
***Dit kun je niet gecontroleerd laten gebeuren.
Denk maar eens aan de CDS.***
Dat is inderdaad een probleem. Daaruit blijkt wel, dat de Euro een complete mislukte farce is.
Als ik Griekenland was zou ik kiezen voor het 'Argentinie model' http://en.wikipedia.org/wiki/Argentine_economic_crisis_%281999%E2%80%932002%29
Met noodsteun (dus geen leningen!) zal Griekenland er mogelijk bovenop kunnen komen. Nu is het economische zelfmoord.
***Bovendien zijn de financiele markten zich nu al op Portugal aan het richten.***
Inderdaad, Griekenland is slechts het topje van de piramide.
***Voor de goede orde, ik ben al jaren tegen de Euro.***
Ik ben al jaren voor de EU maar fel tegen de Euro.