-
Tja, van sommige reacties hieronder wordt ik een beetje koud. Het zouden zo opgehitste Irakezen kunnen zijn.
Het is verdomde triest dat het land in deze staat verkeert, maar je kan ook de vooruitgang zien. Mensen gaan volop stemmen, ondanks de dreiging. De democratie wordt serieus genomen.
Het aantal doden door aanslagen neemt enorm af, het is sinds begin van de oorlog niet zo laag geweest.
Misschien wordt Irak wel een fatsoenlijk land wat veiligheid biedt aan haar inwoners. De kans is aanwezig.
-
Uw optimisme is alleen goed voor de oliegravers in Irak, nu.
Ze zullen blij zijn met zulke berichten, terwijl 2 miljoen asiel-Irakezen in de Syrische woestijn aan het braden zijn, in vieze tenten.
-
Ik hoorde net op Aljazeera de volgende over Irak : iedereen viert hier feest, handschudden, elkaar feliciteren en omhelsen, met geweer ballen en kogels naar de hemel schieten,sommigen schieten wild als blijheid, nieuwe kleding worden uit de kast getrokken, iederen viert hier feest van de overwining, Almaliki, Koeren, partij van Verandering..ect.. In alle steden en alle politiek partijnen in Irak vieren nu feest van de Overwining, Terwij, terwijl ze zijn net begonnen met het telen, en het duurt nog een paar dagen dat alles bekend word.
De verslagever moet ook lachen en zegt: Iedereen is tevreden, iedereen heeft gewonen en het feest al begonnen en overal, maar ik maak wel zorgen als iedereen over een paar dagen tegelijk naar de regeringsgebouw toe lopen!
Collega jouranalist vroeg de verslaggever uit Irak lachend:'' jij blijft daar even, toch?!
''Van mij mogen Irakezen zo vrolijk blijven!!'' antwoorde zij.
-
Bedank Mostafa voor jouw bericht.
Dit laat een hele dubbele indruk bij mij achter.
Hoe moet het nu verder met dit land?
Veel geweld en grote tegenstellingen.
Mensen kunnen gaan roepen wat er allemaal onheus is gebeurd.
Terug kijkend, "De Amerikanen hadden dit en dat fout gedaan"
Maar als je vooruit kijkt.
Obama wil alle Amerikaanse soldaten terugtrekken, ik dacht in 2012.
De Irakezen zijn de baas in eigen land. De ene groep haat de andere.
Wij kunnen hun niet dwingen in vrede te leven als zij zelf niet willen.
-
Natuurlijk liever mensen, maar als iemand als derde een knokpartij veroozaakt tussen twee mensen en loopt zomaar weg, later zegt hij: jullie moesten van mij niet de Eerste Hulp in hoor?
Maar ik kan je logica ook goed volgen.
-
Nee, natuurlijk was er niets aan de hand in Irak, vóór de inval van de Amerikanen. Alle Irakezen waren onschuldige lieverdjes.
En natuurlijk hadden de VS en de VN zich er nooit mee moeten bemoeien, dan hadden ze gewoon door kunnen gaan met elkaar uitmoorden, de Soenieten, de Shi'iten, de Koerden.
Wie herinnert zich niet de smeekbeden om hulp van vele Irakezen? Zelfs Mient Jan Faber, DE bekendste IKVer deed een duit in het zakje. Hadden wij en VS/VN ook gewoon moeten negeren.
De Irakezen hadden ZELF die Saddam maar uit de weg moeten ruimen.
En datzelfde geldt nu voor Afghanistan. Niet mee bemoeien is het beste. Laat ze hun eigen boontjes toch doppen, als vreemdeling ben je in die landen alleen maar de kwaaie pier. Het dodental op hun conto (VS/VN) groeit met de dag, zelfs al tot in de MILJOENEN als ik de reacties op deze site moet geloven !!!!
Allemaal ALLEEN de schuld van die afschuwelijke VS en VN. Onderlinge aanslagen? Allemaal kwaadsprekerij.
Westerse oorlogszuchtige bezettingsmachten zijn het, altijd al geweest. Ook leuk te horen voor al die militairen die zich voor het goede doel (ontwikkeling) ingezet hebben. Zijn eigenlijk ook criminelen.
Nee dan de moslims, altijd al zo vredelievend, nooit één land bezet, behalve dan het oude Palestina, het hele Midden Oosten, Turkije, de Middellandse zeelanden ( moren in Spanje) enz. enz. Maar verder brave jongens. Babies gebruiken ter bevrediging van mannelijke lusten, is prima volgens Khomeini. Hun vrouwen in zwarte lappen of burka's hullen, of er af en toe een levend begraven en/of stenigen als ze "dénken" dat ze met een schuin oogje naar een andere man gekeken heeft, moet kunnen, toch. ENZ. ENZ.
Houd toch op met dat eenzijdige geklets en zie de realiteit van NU en niet die van het verleden. Natuurlijk zijn er onder de expansiedrift van het chr. westen ook verschrikkelijke dingen gebeurd. Maar daar help je de mensen in nood in die moslimlanden geen steek mee vooruit. Lees bv. ook eens "De Vliegeraar" (e.a.) van Khaled Hosseini (een Afghaan)
Tot slot begrijp ik één ding absoluut niet, en dat is dat al die beschuldigende klagers over de westerse samenleving en politiek, niet achter elkaar hun biezen pakken en hun heil zoeken bij genoemde uitverkoren volkeren en landen.
-
Dat is verwilderste PVV taal.
-
Lees bv. ook eens "De Vliegeraar" (e.a.) van Khaled Hosseini (een Afghaan).
Mijn advies aan jou is deze mooie roman zelf te lezen en als je dat al gedaan hebt doe het dan maar nog een keer dan kom je vast tot een andere conclusie.
Verder adviseer ik je met betrekking tot je relaas de commentaren op dit onderwerp te lezen en afzonderlijk te reageren en argumenten uit te wisselen met mensen waar je het niet mee eens bent.
-
Prins Pils, ma 08 maart 2010 01:20
in reactie op Ellen Stapraden
Reageer op Prins
"Tot slot begrijp ik één ding absoluut niet, en dat is dat al die beschuldigende klagers over de westerse samenleving en politiek, niet achter elkaar hun biezen pakken en hun heil zoeken bij genoemde uitverkoren volkeren en landen."
Waarom emigreer jij niet naar Amerika? Daar is alles toch zo goed? En onredelijke mensen als jij, die extreme voorbeelden extrapoleren naar hele bevolkingsgroepen kunnen we missen als kiespijn hier!
-
Inderdaad, die biezem raakt mij goed en had even geen antwoord daar op, u gaf het antwoord en ik ging meteen slapen, nu wil ik u graag bedanken, want ik kon slapen, door uw opmerking.
Maar wij blijven hier vrienden, mee eens of niet!!
Goede morgen en vriendelijke groet.
Mostafa.
-
Ik zal mijn eigen naam aanklikken, dan hoeft niemand zich in het bijzonder aangesproken te voelen, of ieder die dat wel wil op bepaalde punten, kan dat doen. Was idd. ook in zijn algemeenheid bedoeld, omdat ik over het geheel genomen nogal wat uit zijn verband getrokken reacties lees. Met schromelijk overdrijvingen of zéér éénzijdige commentaren en beschuldigingen.
Precies waar extreem links en extreem rechts op zitten te wachten.
Nee, ik heb geen enkele behoefte om in Amerika te wonen, PrinsP, ik voel me solidair met NL (uiteraard ook met kritiek en/of waardering, maar dan wel naar meerdere kanten toe). Nederland doet het zo slecht nog niet, al verklaren velen dit land zo ongeveer geestelijk en materieel failliet.
We praten elkaar in dit land zo langzamerhand gek.
Laat bijvoorbeeld die PVV er eens een keer buiten, Fred. van L, lijkt me een gebrek aan originaliteit. Ben niet zo'n vakjesmens, maar een keus moet je soms maken, dus wordt het voor mij PVDA.
Ja, "De vliegeraar" heb ik zelf uiteraard ook gelezen, Dennis M, anders zou ik dat niet noemen. Heb daarna ook geschriften van Khaled Hosseini vanuit de VS gelezen ( waar hij in Californië woont)
En mijn conclusie is dan kennelijk een andere dan de jouwe.
-
...''Laat bijvoorbeeld die PVV er eens een keer buiten''...
JOOPers bepalen zelf of, hoe en op wie ze reageren.
Uw reakties ( zoals bovenstaande ) zijn soms van een gehalte dat het meer naar PVV dan PvdA riekt.
-
Klaarblijkelijk denken niet alle JOOPers daar hetzelfde over, als ik de afgelopen weken hier en daar reacties gevolgd heb.
Daar wordt nogal ge- en veroordeeld als iemand een "afwijkende" mening geeft.
Afwijkend in de zin van wat het gros van dit gezelschap vindt, uiterst links bedoel ik dan.
Wat je dan niet allemaal bent of toegewenst wordt.....er wordt ook heel wat voor jou nagedacht en ingevuld: je moet eens dit, of je moet eens dat....
Lusten de honden soms geen brood van.
Sorry Frederik, maar heb in sommige gevallen geen zin dat zo maar te slikken. Niet in alle gevallen, want dat zou dagwerk zijn.
-
Uiteraard ga ik uit van fatsoenlijke niet op de persoon gespeelde feitelijke reakties betreffende onderwerpen. Ca ce dit.
-
NOS Teletekst pagina 128:
''Obama prijst Iraakse stemmers''
Bij de aanslagen vielen vandaag minstens 38 doden.
Collateral dammage telt niet voor de Amerikanen; peanuts, of ''a pisshole in the snow'' zoals de Canadezen het noemen.
Dit is wel weer heel veel O'Drama.
-
Het schijnt dat een zwart Amerikaanse president niet in de Witte Huis past? Amerika is nog niet verlost van racisme.
Obama moet zeggen wat de wapenhandelaars en industrie gezegd wil hebben.
-
mensen blazen elkaar omdat de een een Sjiiet is en de ander Soenniet.
Beiden geloven hetzelfde sprookjes figuur.
Allemaal leuk aan aardig
Daarom pleit ik voor het terugdringen van religie (doe dat maar in jullie kerken en tempels) en het afschaffen van religieus onderwijs.
-
Zij volgen hun broeders in Ierland waar katholieken en protestanten elkaar opblazen en neerschieten.
Zo leer wat van weterse gelovigen
-
Tuurlijk Joh
In Eire blazen ze zich nog steeds op.
Wat jij wil
-
Prins Pils, zo 07 maart 2010 19:04
in reactie op Mostafa Mouktafi
Reageer op Prins
Geen flauwekul gaan verkopen nou, Mostafa.
-
Ja afschaffen die hap, te beginnen bij het judaisme en het christendom, want dan zal er veel minder rottigheid op het gebied van oplichting en oorlog worden uitgehaald in de wereld.
Van de islam hoeven we niets te vrezen als we die mensen in hun waarde en met rust laten.
-
Prins Pils, zo 07 maart 2010 19:02
in reactie op Frederik van Leeuwen
Reageer op Prins
Dat vind ik nou weer pertinente onzin, Frederik. Islam kan net gruwelijk zijn als christendom! Het gaat om de mate van extremisme, niet om het geloof zelf, enkele sektes uitgezonderd.
-
...''Het gaat om de mate van extremisme, niet om het geloof zelf, enkele sektes uitgezonderd''...
In het verleden heeft bij mijn weten nooit een moslimland getracht een westers land te bezetten of te terroriseren.
Er was geen agressie in onze richting, whatever.
Hun onderlinge meningsverschillen zijn niet onze zaak.
Wat de VS en Israel omschrijven als moslim extremisme is ontstaan vanuit Palestijns verzet vanwege de illegale Israelische bezetting, gepaard gaande met oorlogsmisdaden, misdaden tegen de menselijkheid en nog veel meer gruwelijkheden.
Vanwege de Amerikaanse geo-politiek zijn islamitische landen door de VS plat gebombardeerd en bezet.
Zo is het oorspronkelijk Palestijns verzet uitgegroeid tot een breed islamitisch verzet.
-
Dus als moslim terroristen kinderen in Beslan afmaken, christelijke meisjes in de Molukken onthoofden of mensen in Mumbai neermaaien dan komt het omdat die gemene Beslan-kinderen en Indiërs de Gazastrook bezetten?
Ahh. Nu snap ik het.
-
Nee je snapt het niet.
...''Hun onderlinge meningsverschillen zijn niet onze zaak''...
Burgeroorlogen zijn van alle tijden.
-
Onze lieve buurman bedoelde zeker de volgende: Alle twee situaties zijn even erg, de mensen in Gaza , de begrafenis van de levenden, en die kinderen die worden afgemaakt door die klote radicale moslims.
Maar jij knoeit met de feiten en houdt van mensen afleiden!
-
Nu even ophouden met die PVV propaganda je bent al door de mand gevallen. The game is over
-
Winston V., zo 07 maart 2010 20:14
in reactie op Frederik van Leeuwen
Reageer op Winston
Heel juist, Frederik, het "Palestijnse vraagstuk" was in de jaren 60 en 70 van de vorige eeuw ook beter bekend als het "Arabische vraagstuk"; heel het Midden Oosten schaarde zich achter de Palestijnse broeders... Bovendien herinner ik me nog heel goed uit een Nederlandse documentaire (ik weet jammer genoeg niet meer welke; wellicht één van de "Andere Tijden" uitzendingen...) dat de allereerste terroristische aanslagen in dat gebied werden gepleegd door de Zionisten.
-
Prins Pils, zo 07 maart 2010 20:15
in reactie op Frederik van Leeuwen
Reageer op Prins
Ja, en de Taliban is Afghaanse nationale kaartclub die door Amerikaans imperialistische leugenjournalistiek is voorgesteld als een geweldddadige islamdoctrine.
-
In Afghanistan woedden zoiets als de Hoekse en Kabeljauwse twisten of een soort beeldenstorm.
Binnenlandse religieuze oorlogen.
-
Prins Pils, ma 08 maart 2010 01:16
in reactie op Frederik van Leeuwen
Reageer op Prins
De Taliban zijn een soort Hoekse en Kabeljauwse twisten? Get real!
-
Nou, dan toch maar even een Zionistische Godwin ertussendoor;
Sir Gerald, die opgroeide als orthodoxe en zionistische jood, zei: "Mijn grootmoeder lag ziek in bed toen de nazi's in haar geboortedorp kwamen. Een Duitse soldaat schoot haar dood."
"Mijn grootmoeder is niet gestorven om Israëlische soldaten een schaamlap te bezorgen zodat zij Palestijnse grootmoeders kunnen vermoorden in Gaza. De huidige Israëlische regering buit schaamteloos en zonder mededogen het schuldgevoel van gentiles uit over de slachting van joden tijdens de holocaust als vergoeilijking voor de moord op Palestijnen."
Over de stelling dat de Palestijnse slachtoffers militanten zijn, zei hij "dat was precies het antwoord van de nazi's" en voegde er aan toe: "k veronderstel dat de joden die in het ghetto van Warschau voor hun leven vochten als militanten konden beschouwd worden."
Hij beschuldigde Israël ervan gebied te willen veroveren en sloot af met "They are not simply war criminals, they are fools."
http://www.youtube.com/watch?v=qMGuYjt6CP8
-
Prins Pils, zo 07 maart 2010 20:25
in reactie op Jonathan Leguat
Reageer op Prins
Helemaal mee eens, Jonathan. Ik heb het eerder al eens het ontzenden van onderwijs genoemd. Op scholen gefinancierd uit publiek geld wordt alleen nog maar les gegeven *over* religies. Zendingsonderwijs geniet men inderdaad maar in kerken en moskeeën. En anders richt men maar private scholen op.
-
Ik ben benieuwd naar het opkomstpercentage. Dat zal de beste graadmeter zijn of democratie door het Iraakse volk gewenst is.
Ik heb verder vrij negatief over de toekomst van Irak. Het is een soort Joegoslavië van het Midden-Oosten met grenzen die in het verleden bepaald zijn door buitenlandse mogendheden en een dictator die de boel met geweld bij elkaar hield.
Nu zullen de verschillende volkeren van Irak waarschijnlijk op hun respectievelijke partijen stemmen wat weer tot verdere nationalisme en mogelijke geweld zal leiden.
Het opsplitsen van Irak naar de betreffende bevolkingsgroepen zal echter ook een hoop problemen veroorzaken. Moeten dit nieuwe landen worden (vooral Koerdistan zou er klaar voor zijn) of kunnen sommige delen bijvoorbeeld kunnen aansluiten bij bestaande landen (sjiitische deel van Irak bij Iran?). Beide mogelijkheden vormen echter weer nieuwe problemen (waar zullen de grenzen komen en accepteert omliggende landen en de VS de nieuwe staten/aansluitingen).
In ieder geval 1 groot wespennest waar eigenlijk geen 'goede' oplossingen voor zijn.
-
Goede analyse van de vraag hoe verder.
De Amerikanen hebben de boel bewust zo verziekt dat het uiteen valleen van het land waarschijnlijk is.
De Amerikanen zullen in ieder geval controle houden over de olie voorraden.
Het lot van de bevolking interesseert de yanks helemaal niets.
-
Saddam Hoessein is weg; Irak is geen bedreiging meer voor de buurlanden of als uitvalsbasis voor internationale terroristen.
Amerika kan het beste zich nog meer uit de Irakeze steden terugtrekken, op één of meer basissen in de woestijn, uit het beeld, geen provocatie.
Laat de Irakezen maar op eigen houtje opgroeien tot beschaving.
Zelfs als de Irakezen democratisch een anti-westers regime kiezen, laat het maar gebeuren. De Amerikaanse basissen zijn een waarborg tegen erger. Duitsland is strikt genomen sinds WO2 ook nog steeds "bezet". Niemand protesteert.
-
@Yggdrasil en Co
Leuke verhalen, maar dat is allemaal niet wat ik bedoel. Irak maakt onderdeel uit van een explosieve regio en zonder inmenging van de VS zou de boel vroeg of laat zijn ontploft. Waarom? Omdat het gebied is verdeeld onders religieuze strijdende partijen, stammen, volken en roversbendes. De VS trachten het geweld nog enigszins binnen de perken te houden, maar dat lukt uiteraard niet. Verder heeft bovenstaande aanslag ook niets met de aanwezigheid van de Amerikanen te maken.
En Winston V., de dictator kon slechts voor enkele decennia relatieve rust zorgen. Nu ja, rust, als men drie oorlogen, gasaanvallen en martelingen onder de noemer van 'rust' wil scharen.
-
...''zonder inmenging van de VS zou de boel vroeg of laat zijn ontploft. Waarom? Omdat het gebied is verdeeld onders religieuze strijdende partijen, stammen, volken en roversbendes''...
En de boel laten ontploffen met fijne bombardementen is de Amerikaanse specialiteit, dat doen ze liever zelf, en doelmatiger.
Gelukkig hebben de Amerikanen het hele volk veranderd in Wiener Saengerknaben, zodat er nu geen ruzie meer is tussen religieuzen stammen, volken en Amerikaanse roversbenden.
En toen kwam er een olifant met een grote snuit, en die blies het sprookje van Harry Obama uit.
-
Bush en zijn vrienden hebben naast Iran, van Irak een andere Iran gemaakt, een feit.
Hoezo Iran gevarlijk?
-
Iran is net zo ongevaarlijk als Irak destijds.
De VS en Israel maken er een smerige propagandistische hype van, om hun eigen smerige bezettings praktijken te camoufleren.
-
En wat zegt en vind de oorlogsmisdadigers-aanklager bij het Internationale Gerechtshof in Den Haag?
Lezen ze daar ook in de kranten over de Westerse oorlogsmisdadigers of alleen over Darfur en Bachir van Sudan die zit onder en tot zijn neus in Sudaneze olie, gas en diamenten ?
-
Dat is een weerzinwekkend onrecht.
De landen die miljoenen mensen hebben vermoord met hun illegale oorlogen kunnen gewoon doorgaan, terwijl diezelfde landen de kleine vissen met een schijnheilig gezicht voor een tribunaal willen brengen.
Hoe beschaafd is de mensheid?
-
Beste mensen,
Anrat, de gifgas verkoper aan Saddam kreeg 15 jaar cel, inclusief bescherming, TV en krantjes en Saddam en Ali Chemicalie die met dat gas hebben Koerden beschoten kostte het hun kop. En maar blijven doorzeiken dat het westen de democratie handhaaft.
-
Wie was toen staatssecretaris van economische zaken van Nederland ?
-
Ga mij nu niet vertellen dat VVD-er Bolkenstein het was!!
Zoja!
Doe voor mij ook ééntje hoor, een biertje!!
-
Bingo, you hit the jackpot
-
Ik dacht altijd dat alleen Jack die mag de pot winnen, nu Mostafa mocht ook één keer het winnen, vind ik fantastisch.
Jack-pot!
Voor dat je gaat denken: waar heb je het over Mostafa!
Vriendelijke groten.
Mostafa.
-
Prins Pils, zo 07 maart 2010 19:25
in reactie op Harry de Zomer
Reageer op Prins
Je hebt kennelijk moeite met lezen of met het tot je laten doordringen van argumenten, Harry. Daarom nog maar eens een keer: de Irak-oorlog:
* was zwaar invalide gemandateerd; de VN-veiligheidsraad c.q. -AV is zelfs vals voorgelicht door de Amerikanen over de aanwezigheid van MVW's en van Al Qaida;
* was niet nodig; naast dat er geen MVW's waren, hadden we Saddam ook op andere wijzen weg kunnen krijgen;
* was wáánzinnig duur, waardoor de Amerikanen veel te weinig geld hadden om de financiële crisis te bestrijden waardoor die over de hele wereld is uitgewaaierd;
* heeft de haat jegens het Westen onder de Arabieren zwaar aangewakkerd, waardoor we decennia lang last zullen houden van (veel zwaardere) terreurdreiging;
* heeft ontelbaar meer levens en andere slachtoffers gekost in de afgelopen oorlogsjaren dan onder het regime van Saddam slachtoffer geworden zouden zijn;
* onttrok bijna alle mankracht en materieel aan Afghanistan, waardoor men daar nu nog steeds aan het vechten is terwijl de boel allang behoorlijk op de rails had kunnen staan.
-
Een Duveltje of een Triple, Prins? :-)
-
Van Duvel wordt het hoofd een bol zoals Duvel zelf, zei ooit een ex-collega Naaktgeboren, een vriendelijke bierkenner, tegen mij als bier liefhebber. Maar eerlijk, geef mij liever een fluitje, ik wil mij kop zo houden.
-
, zo 07 maart 2010 13:57
Reageer op
Felix de likker.
Hou je bij je stiel, zou ik zeggen.
Lik je een slag in het rond.
En bemoei je even niet met zaken waar je geen verstand van hebt.
Bedreigingen komen - tot nog toe - uitsluitend van het onderbuiksrechtse pvv-volk.
-
De opmaat naar de eerste Nederlandse verkiezingsdode is onlangs in Rotterdam in gang gezet: een PvdA-poster in een stemlokaal, PvdA-folderaars die de kiezer bij de ingang van de stembureaus nog eens meenden te moeten bedelven onder propagandamateriaal, zelfs in talen die menig Nederlander toch nog even niet onder de knie heeft, machtigingen die door leden van de stembureaus werden ingevuld, meerdere personen in een stemhokje, mensen die voor anderen stemden, leden van de kiescommissies die moesten worden vervangen omdat zij weigerden de Kieswet correct na te leven. B & W van Rotterdam? Niets aan de hand mensen, het waren maar 18(!) van de 21 stembureaus waar dit plaatsvond, dus waar hebben we het over!
-
Zjen Zen, zo 07 maart 2010 13:45
in reactie op Felix de Likker
Reageer op Zjen
En wat wens jij je?
Doden bij de verkiezingen op 9 juni?
Om je gelijk te krijgen?
BAH!
-
Prins Pils, zo 07 maart 2010 13:47
in reactie op Felix de Likker
Reageer op Prins
Leugen nummer 384 van PVV/Leefbaar Rotterdam-zijde: er is zodanig gesjoemeld met de verkiezingen dat LR de verkiezingswinst onthouden is. De waarheid is dat er onregelmatigheden zijn geweest, maar dat die niet een zodanige impact hadden dat de einduitslag, zijnde dat de PvdA de grootste partij is in Rotterdam, erdoor veranderd zou zijn.
Get a life.
-
Dat kan wel zijn, maar feit blijft dat kiezers doelbewust een bepaalde richting zijn ingestuurd.
Beetje vreemd trouwens, om de Irakese verkiezingen met de Nederlandse te vergelijken.
-
Prins Pils, zo 07 maart 2010 14:50
in reactie op Harry de Zomer
Reageer op Prins
"Dat kan wel zijn, maar feit blijft dat kiezers doelbewust een bepaalde richting zijn ingestuurd."
Door mensen van allerlei partijen. End of story.
-
Nee! Door aanhanger van de PvdA. Er stonden geen 'Leefbaren' aldaar te flyeren en te pushen.
-
Prins Pils, zo 07 maart 2010 19:00
in reactie op Harry de Zomer
Reageer op Prins
Wel waar!
-
Het viel me op de Aboutaleb de volgende dag al de resultaten van zijn onderzoek kon presenteren.
Niemand weet hoe groot de imapct is. Waarschijnlijk komen we er nooit achter. Wat ik wel weet is dat Aboutaleb verantwoordelijk is voor een ordentelijk gang van zaken.
Werderom een smet op zijn blazoen.
Toen in Florida Bush op dubieuze wijze werd gekozen, werd er in progressief Nederland moord en brand geschreeuwd.
Nu is het oorverdovend stil.
-
In de VS is volgens doorgaans zeer welingelichte berichten aldaar gesjoemeld door Jeb Bush de gouverneur van Florida en broer van de pretzeldent.
Ons land vergelijken met de VS en haar praktijken is een gotspe als ik het goed schrijf, meneer Ron.
-
"Wat ik wel weet is dat Aboutaleb verantwoordelijk is voor een ordentelijk gang van zaken. "
Als je dit zegt dan heeft Aboutaleb het toch goed gedaan ?
-
Je draait het om. Toen in het verleden LR zijn monsterzege scoorde bij verkiezingen die op precies dezelfde wijze verliepen (maar dan door LR-aanhangers) kraaiden jullie er ook niet naar. Dan moet je nu ook niet zeuren.
-
Ben u blij met straatcommando's die Wilders graag wil aanzetten tegen de Marokkanse staattuig en de blonde onderwerld met rust laat?
-
Ooit besloot de VS om het land Irak te veroveren maar dat mag niet zo gezegd worden dus moesten er smoezen verzonnen worden.
Smoes 1, Al Qaida zit in Irak en moet bestreden worden, er is nimmer aangetoond dat onder Saddam Al Qaida in Irak zat maar we weten wel dat sinds de VS dit land binnenviel er wel Al Qaida in Irak aanwezig is.
Smoes 2, Irak bezit massavernietigingswapens, deze smoes is enigszins waar alleen zijn de wapens geen raketten of ander zwaar geschut maar mensen. Onder Saddam hoorde ik nooit over bom-aanslagen en sinds de VS dit land heeft veroverd zijn de bomaanslagen een orde van de dag.
Smoes 3, Irak moet verlost worden van een dictator die duizenden mensenlevens heeft gekost. Sinds de verovering van Irak door de VS is het aantal burgerslachtoffers vele malen groter dan er ooit aan Saddam toegewezen kunnen worden.
De VS claimde van Irak een democratisch land te maken met allerlei bijbehorende voordelen, voordelen die Jay Leno deed vertellen dat de VS zelf die voordelen niet eens kende. Je kunt de VS veel dingen verwijten maar ze zijn er inderdaad in geslaagd om Irak om te vormen tot een democratisch land want in een democratisch land weet je wat je kunt verwachten en in Irak kun je dagelijks ergens wel een zelfmoordaanslag verwachten, voorwaar een prachtprestatie. Irak kende een dictatoriaal regime en nu weten we waarom dat zo was.
-
En voorafgaand aan de Amerikaanse inval was het natuurlijk zoveel beter leven in Irak...
Wat een klinkklare, van perverse Amerikahaat getuigende, onzin lees ik hier altijd. Saddam voerde een schrikbewind en dat was blijkbaar de enige wijze om de partijen uit elkaars haren te houden. Vroeg of laat zouden ze de wapens toch weer hebben opgepakt. Om dan te stellen dat 'de VS hebben gefaald' is werkelijk een gotspe. Niemand, behalve de Irakezen zelf, kan in Irak een vreedzame samenleving scheppen. Zelfde verhaal in Afghanistan.
-
YggY ..., zo 07 maart 2010 14:11
in reactie op Harry de Zomer
Reageer op YggY
De VS hebben gefaald was niet mijn statement, sterker nog ik zei:
Je kunt de VS veel dingen verwijten maar ze zijn er inderdaad in geslaagd om Irak om te vormen tot een democratisch land.
Dat het ontzettend veel burgerlevens heeft gekost en nog zal kosten doe ik op zijn Amerikaans af als "Collateral damage". De VS als natie bestaat nog geen 250 jaar en zij missen een bepaald historisch besef, hadden zij dat besef wel gehad dan hadden ze kunnen leren van de schade van landen als de USSR en Joegoslavië.
-
"En voorafgaand aan de Amerikaanse inval was het natuurlijk zoveel beter leven in Irak..." eeeh, ja. Bovendien, was Saddam dan we een dictator, maar het was wel *onze* dictator: in de oorlog tegen Iran heeft Saddam altijd alle steun van Amerika gehad, zelfs tot en met de aanloop naar zijn "brutale" inval in Koeweit. De chemische wapens die Saddam gebruikte om zijn eigen volk te vermoorden, is geleverd door Amerika. Zijn wandaden werden gepleegd met de *zegen* van Amerika. We haten Amerikanen niet, alleen het imperialistische buitenlands beleid.
In Irak hebben de Amerikanen inderdaad een belastingparadijs geschapen dat in de wereld zijn weerga niet kent. Maar democratie? Daar is helemaal geen behoefte aan, vrees ik.
-
Ik heb Harry in aan andere draad ook al eens gewezen op de connectie Bolkestein gifgasleveranties aan Irak toen hij deze ex staatssetretaris van economisch zaken voorstelde als mogelijk toekomstig premier van dit land.
-
Prins Pils, zo 07 maart 2010 14:39
in reactie op Harry de Zomer
Reageer op Prins
Nee hoor, Harry, hij heeft helemaal gelijk.
De Irak-oorlog:
* was zwaar invalide gemandateerd; de VN-veiligheidsraad c.q. -AV is zelfs vals voorgelicht door de Amerikanen over de aanwezigheid van MVW's;
* was niet nodig; naast dat er geen MVW's waren, hadden we Saddam ook op andere wijzen weg kunnen krijgen;
* was wáánzinnig duur, waardoor de Amerikanen veel te weinig geld hadden om de financiële crisis te bestrijden waardoor die over de hele wereld is uitgerold;
* heeft de haat jegens het Westen onder de Arabieren zwaar aangewakkerd, waardoor we decennia lang last zullen houden van (veel zwaardere) terreurdreiging;
* heeft ontelbaar meer levens en andere slachtoffers gekost in de afgelopen oorlogsjaren dan onder het regime van Saddam slachtoffer geworden zouden zijn;
* onttrok bijna alle mankracht en materieel aan Afghanistan, waardoor men daar nu nog steeds aan het vechten is terwijl de boel allang behoorlijk op de rails had kunnen staan.
Gewoon even je verstand gebruiken.
-
De gebruikelijke verdeel en heers politiek van de VS heeft de bestaande tegenstellingen in Irak alleen maar gevoed.
In veel landen werden dictators gesteund tot het juiste moment om ze te laten vallen en chaos te creeren.
Onderdeel van de geo-politiek is het veroorzaken van chaos, om vervolgens in een noodsituatie te trachten Amerikaanse ''democratie'' te introduceren en indirekte macht uit te oefenen.
-
En de slopers van een grote geschiedenis land Irak maar blijven roepen dat democratie in Irak bijna Voltooid is.
T''jongen jongen.
-
Oud en Nieuw bij nader inzien dus toch rustig verlopen.