06 december 11 14:09 Reageer (44) Wereld RSS

'Arme kinderen moeten maar werken'

Republikeinse presidentskandidaat Newt Gingrich: Die kinderen kunnen best het werk van conciërges en schoonmakers doen, anders belanden ze toch maar in de criminaliteit

Newt Gingrich deed het de afgelopen tijd erg goed in de peilingen. Maar na Rick Perry, Herman Cain en Mitt Romney, verslikt ook deze Republikeinse presidentskandidaat in zijn eigen tekst. Vorige week pleitte Gingrich, voormalig voorzitter van het Amerikaanse Huis van Afgevaardigden, voor het afschaffen van het verbod op kinderarbeid, zodat arme kinderen te werk kunnen worden gesteld. Anders belanden ze toch maar in de criminaliteit.. Deze week verdedigt hij zich door te zeggen dat kinderen alleen licht werk zouden hoeven doen.

Lees ook bij New Zealand Herald: Gingrich: Put poor children to work 

Voor alle politieke blunders: Volg Joop op Twitter, vind Joop leuk op Facebook

Laatste Reacties (44) Reageer Reacties in wachtrij: 0

  • Joop Schouten, di 13 december 2011 20:58 Reageer op Joop

    Joop

    'Gingrich krijgt miljoen om uit de race te stappen'

    : )))

    De Republikein Newt Gingrich is wanhopig op zoek naar campagnedollars, maar staat momenteel wel aan de leiding in de afvalrace van de partij naar een kandidaat voor het Witte Huis.

    De conservatieve radiopresentator Michael Savage heeft Gingrich echter aangeboden een miljoen dollar (758.000 euro) te betalen wanneer hij zijn campagne stopzet.

    'Newt Gingrich is onverkiesbaar', staat op de website van Savage. 'De enige kandidaat die een kans maakt om Barack Obama te verslaan, is Mitt Romney. Daarom bied ik Newt Gingrich in het belang van het land 1 miljoen dollar aan om uit de presidentiële race te stappen.'

    'Als Gingrich de Republikeinse kandidaat wordt, zal hij vergeleken met Obama niets anders lijken dan dat hij is: een vette, oude, blanke man', besluit Savage. Om het geld te krijgen, moet Gingrich binnen de 72 uur zijn campagne opschorten.

    Bron:
    http://www.volkskrant.nl/vk/nl/2668/Buitenland/article/detail/3075342/2011/12/13/Gingrich-krijgt-miljoen-om-uit-de-race-te-stappen.dhtml

  • Monique Willems, vr 09 december 2011 11:25 Reageer op Monique

    Monique

    Die is lekker, zou hij een reincarnatie zijn van iemand uit voor het kinderwetje van van Houten. Gisteren net op jeugdjournaal gezien.

    Een probleem oplossen door mensen rechten te schenden.
    Ze weten door hun materialistische samenleving niet meer hoe je kinderen plezier laat maken met elkaar, daar sturen ze de kids niet heen.
    Ze hebben door hun diepteinvesteringen te weinig werk, dus inkomen voor iedereen.
    En dan mogen weerloze kinderen die rekening betalen. Het lijkt warempel christelijk pragmatisme. Wil even een denktank oprichten?
    Wat dacht ie van prostitutie voor een meisje van 9. Dat heeft een andere vereniging van islam godsdienst in petto. Huis, tuin en keuken en naaislons om het mannenprobleem op te lossen. En die mag dat in NL verkondigen. Ooit gehoord van neurolinguisitek, herhaal de boodschap en het word waar, haalbaarheid komt dichterbij. En statistisch gezien krijg je een paar mee, medeplichtig.
    Bonobootjes denken ze zeker bestaan ook.
    De wereld is een olifantenmatriarch met godinnen in immateriele staat. En mannen zijn hier en daar oliedom. Opvoedkamp voor dezen mannen.

  • Truus Beek, wo 07 december 2011 09:03 Reageer op Truus

    Truus

    doen kinderen in Nederland ook vanaf hun 15e!

  • gijs verkouteren, di 06 december 2011 21:54 Reageer op gijs

    gijs

    Hier in Nederland kunnen kinderen van mindervermogenden toch ook haast niet meer studeren.

    Ze moeten er bij werken om studie te kunnen betalen -mogen niet dan "x" verdienen - en, binnen notime afstuderen.

    "Gebrek aan handwerkers" dus ga maar stenen sjouwen ofzo ?

    Tot 27e geen recht op uitkering d.w.z.

    of naar school
    of werken.

    Voor het broed van Zalm, met nog steeds DSB salaris, of de 5 van Rau (met 7 man gemeenschapsvoorzieningen consumeen en gezamenlijk nog minder betalen dan 1 alleenstaande bij gelijk inkomen, hebben we het nog niet over toeslag hier aftrek daar, kookeiland subsidie wel weg, maar muts betaalt nog steeds geen aow premie, emansiepaasie schijnt dat te heten), met nu woning van 700000E en wie weet hoeveel belastingvoordeeel ???, geen probleem.

    Daarenboven mogen meervermogenden 50000E wel weer aftrekken voor een "dure" studie (= wat ?) aftrekken etc.

    Zag laatst tv fragment waarbij arbeidersvrouw riep dat haar zwakbegaafde dochter niet hoefde te werken "daar hebben we Polen voor".

    Kennelijk zit in ieder mens een slavendrijver, parasiet ofzo ?

  • Censuur Joop, di 06 december 2011 20:05 Reageer op Censuur

    Censuur

    Zeker in Rotterdam op bezoek geweest. Daar hadden we een wethoudster die vond dat jonge kinderen wel mantelzorger konden worden naast school en buitenspelen.

  • Mazdak Qizilbash, di 06 december 2011 19:33 Reageer op Mazdak

    Mazdak

    Ik kijk altijd met veel plezier naar "The Young Turks". Samen met "The Daily Show" is het een van mijn favoriete talkshows. Je kan op Cenk Uygur vertrouwen om al het interessante nieuws te selecteren, onrechtvaardigheden bloot te stellen, absurditeiten nog belachelijker te maken en de waarheid altijd recht voor zijn raap te zeggen.

    Hij had met TYT een zeer succesvolle talkshow op MSNBC. Op een gegeven moment werd er vanuit Washington druk op hem gezet dat hij moest dimmen met zijn "toon", meer republikeinen in de show en minder kritiek op de regering moest hebben. Cenk Uygur weigerde te dimmen en bleef zijn rol als watchdog van de regering, en de politiek in zijn algemeen, vervullen. Hierna boden ze hem een ander contract aan op een ander minder prominent tijdstip voor een veel hogere loon. Cenk weigerde dit aanbod en is nu weer volledig gefocust op zijn online versie van TYT. Het is bewonderingwaardig dat hij bij zijn woord is gebleven, gegeven voor de start bij MSNBC, dat hij voor niets en niemand ooit de inhoud van zijn show zou wijzigen.

  • Vrij_ Denker, di 06 december 2011 19:28 Reageer op Vrij_

    Vrij_

    Bezinnend vraagje.
    Is topsport arbeid?

  • Marc Schouten, di 06 december 2011 19:48 in reactie op Vrij_ Denker Reageer op Marc

    Marc

    Ja, en zeer ongezond. :)

  • W.J. v/d Straat, di 06 december 2011 18:44 Reageer op W.J.

    W.J.

    Al wordt het schielijk een beetje verzacht: Zie hier het "Atlantisch ideaal" van de USA, het VK en Rutterechts Nederland...

  • Michel Reiziger, di 06 december 2011 18:41 Reageer op Michel

    Michel

    LOL...en dan zitten wij nog te voeteren op de PVV voor hun intelligente ideeen...

  • , di 06 december 2011 19:07 in reactie op Michel Reiziger Reageer op

    Als je wilt voeteren op de pvv, mag je er wat mij betreft ook foeteren van maken.
    En dan heb je WEL een punt.

  • Optel Som, di 06 december 2011 18:33 Reageer op Optel

    Optel

    Tja, Newt Gingrich is, alhoewel Republikein, geen domme man. Hij heeft vele boeken geschreven en is intellectueel. Zijn idee om te werken als kind in plaats van op de bank te hangen hoeft niet perse verkeerd te zijn.

    Ik heb op vanaf mijn 12e jaar vele bijbaantjes gehad, van aardbeien plukken tot folders bezorgen. Het heeft me veel succes later bezorgd. Ondernemerschap werd hierdoor aangemoedigd :)

    Ouders van nu laten hun kinderen niet meer spelen, durven ze niet zonder jas naar buiten te sturen, laten ze voor de tv hangen en geven ze weinig zelfstandigheid en initiatief mee, elaas

  • Michel Reiziger, di 06 december 2011 20:33 in reactie op Optel Som Reageer op Michel

    Michel

    Newt Gingrich wordt door een kennis uit de VS van me wel eens vergeleken met Bolkenstein. Een bedachtzaam en semi-intellectueel overkomend figuur.

    Voor mij is hij gewoon een ultra conservatief, met zeer gevaarlijke ideen U moet zijn ideeen eens horen over Iran (hij is openlijk voorstander van het militair uischakelen van Iraanse wetenschappers en het uitschakelen van de Iraanse industrie.)

    Het is misschien better om te zeggen: Newt Gingrich is niet dom, maaer hij doet uitermate domme en gevaarlijke uitspraken. 2 Totaal verschillende dingen, maar inherent aan VS politiek, zeker zo tijdens campagnes.

  • El Che, di 06 december 2011 17:50 Reageer op El

    El

    Als dit 18 de eeuwse voorstel door zou gaan, staat er maar een ding te doen voor Nederland.
    Het boycotten van alle producten van bedrijven die zich hier op eniglei wijze mee inlaten.

  • Joop Schouten, di 06 december 2011 17:45 Reageer op Joop

    Joop

    Hij zwakte zijn woorden af. Ze hoeven nu niet de mijnen in.

    Klootzak !

  • marietje jansen, di 06 december 2011 17:11 Reageer op marietje

    marietje

    Hahaha, gister schreef ik nog dat het me niks zou verbazen als de VVD het kinderwetje van van Houten af zou schaffen...

  • Julius Vold, di 06 december 2011 16:51 Reageer op Julius

    Julius

    De meeste reacties hier zijn erg voorspelbaar en de anti-Amerika houding steekt weer de kop op.
    De meeste Amerikanen snappen niets van Europeanen en onze politiek en dit is wederwijds.
    Ik heb ook liever een democraat, maar Gingrich is bepaald niet kansloos tegen Obama.

  • Christiaan E., di 06 december 2011 17:31 in reactie op Julius Vold Reageer op Christiaan

    Christiaan

    Het gaat niet om anti-Amerikaans sentiment, het gaat niet om wederzijds onbegrip. Het is zonneklaar dat in de westerse wereld kinderarbeid niet is toegestaan. Voorstellen die de deur daarvoor ook maar op een kier open zouden kunnen zetten moeten door eenieder met kracht bestreden worden. Ergens moet een streep getrokken worden. Tot hier en niet verder! Dat geldt voor Amerikaans, Europese, Rechtse en Linkse voorstellen.

  • Jan B, di 06 december 2011 17:51 in reactie op Julius Vold Reageer op Jan

    Jan

    Obama is kansloos tegen Gingrich. Obama heeft het dan ook slecht getroffen: hij heeft een puinhoop geerfd van zijn voorgangers waar weinig van te maken viel, zeker met alle tegenstand uit republikeinse richting. En diezelfde republikeinen gaan nu MET SUCCES het verminderd toerekeningsvatbare deel van de bevolking duidelijk maken dat alle ellende de schuld is van de moslimsocialist Obama. En vergis je daarbij niet: dat verminderd toerekeningsvatbare deel van de bevolking is een ruime meerderheid (als er echt een volk collectief zo gek is als een deur dan zijn het de Amerikanen). Dus tel uit je winst.

  • , di 06 december 2011 19:04 in reactie op Jan B Reageer op

    Obama kansloos tegen Gingrich?
    Sure?
    Gingrich is nu precies en exact de reden waarom men voorspelt dat Obama bijna zonder enige weerstand de elections zal winnen.;)

  • Jan B, di 06 december 2011 20:01 in reactie op Reageer op Jan

    Jan

    We zullen zien. Maar een kiezerskudde die Bush Jr. een herverkiezing bezorgde zie ik tot iedere stommiteit in staat.

  • Eline W, di 06 december 2011 21:21 in reactie op Jan B Reageer op Eline

    Eline

    Ik mag hopen van niet, het laatste wat de wereld kan gebruiken is zo een leeghoofd als president van de VS. Zijn standpunten over religie zijn zoals gewoonlijk absurd:
    http://www.youtube.com/watch?v=XgDSBzRdMSI

    Maar wees gerust, met dit in je verleden wordt je geen presidentskandidaat voor de republikeinen:
    http://www.youtube.com/watch?v=qi6n_-wB154
    Al lijkt hij daar nu in rare sprongen op terug te komen:
    http://kleinonline.wnd.com/2011/11/30/green-gingrich-newt-contradicts-self-on-%E2%80%98climate-change%E2%80%99-calls-global-warming-ad-%E2%80%98mistake%E2%80%99-but-see-what-else-politician-peddled/

    2007:
    http://www.globaldashboard.org/2011/12/05/newt-gingrich-climate-change-hero/
    2011:
    http://newhampshireprimary.blogspot.com/2011/05/newt-gingrich-answers-climate-change.html

    Je kan hem dus niet direct afschrijven op dit gebied, maar erg consistent is hij niet. Hij weet ook wel dat hij hiermee niet scoort bij de republikeinen en probeert nu angstvallig zijn verleden te verbergen.

  • Jan B, wo 07 december 2011 11:54 in reactie op Eline W Reageer op Jan

    Jan

    Wat die klimaatstandpunten uit het verleden betreft: daar spinnen ze hem wel uit. Inderdaad, met zijn vroegere standpunten daaromtrent red je het niet bij de republikeinse kiezerskudde maar de man is nog niet officieel genomineerd of er wordt al aan gewerkt zoals je kunt zien. En het geheigen van de kiezer is erg kort.

  • Anti Zionist, di 06 december 2011 16:34 Reageer op Anti

    Anti

    En alweer een bewijs dat 'rechts' en 'beschaving' twee maar moeilijk verenigbare grootheden zijn. Zolang Republikeinse presidentskandidaten dit soort uitglijers maken is duidelijk dat de republikeinen in de VS nog steeds in vrije val zijn.

  • Joaquim Campesino, di 06 december 2011 17:10 in reactie op Anti Zionist Reageer op Joaquim

    Joaquim

    'Beschaving' en 'westers' ging volgens Ghandi al niet samen!

  • The Boy Wonder, di 06 december 2011 16:18 Reageer op The Boy

    The Boy

    Het lijkt wel of er alleen maar malloten en door de mand vallende moraalridders bij de republikeinse partij zitten.

  • sjaak de intellectueel, di 06 december 2011 16:58 in reactie op The Boy Wonder Reageer op sjaak

    sjaak

    Klopt, Ron Paul is de enige uitzondering.

  • Coos van Leeuwen, di 06 december 2011 17:24 in reactie op The Boy Wonder Reageer op Coos

    Coos

    "Het lijkt wel of er alleen maar malloten en door de mand vallende moraalridders bij de republikeinse partij zitten".

    Ik zeg alleen maar, kijk naar dit filmpje over Newt Gingrich en verbaas je hoe ongelofelijk oliedom die republikeinse Amerikanen zijn.

    http://www.youtube.com/watch?v=uJWemnpvrSM&list=FLlsWSvoLTQkRxtcUo-cAARg&feature=mh_lolz

  • Dr. Strangelove, di 06 december 2011 15:39 Reageer op Dr.

    Dr.

    Wall Street is zo blij met Obama, dat een serieuze tegenkandidaat niet nodig is.

  • Mazdak Qizilbash, di 06 december 2011 19:40 in reactie op Dr. Strangelove Reageer op Mazdak

    Mazdak

    Die was de vorige keer blijkbaar ook niet nodig. Veelzeggend.

  • Dehnus Nörder, di 06 december 2011 15:10 Reageer op Dehnus

    Dehnus

    Lol in Amerika waar de gemiddelde ouder met laag inkomen al 3 banen heeft ;).

  • Co Stuifbergen, di 06 december 2011 15:08 Reageer op Co

    Co

    En wat moeten de volwassen concierges en schoonmakers doen?

  • Dehnus Nörder, di 06 december 2011 15:29 in reactie op Co Stuifbergen Reageer op Dehnus

    Dehnus

    Worden ontslagen, en dat is dan een goede bezuiniging volgens deze meneer ;). MOeten ze maar niet bij een vakbond zitten heheh.

  • Marjolein Stuijfbergen, di 06 december 2011 14:59 Reageer op Marjolein

    Marjolein

    het is net het aftelrijmpje van de tien kleine negertjes...

  • Eline W, di 06 december 2011 14:56 Reageer op Eline

    Eline

    Ook maar de leerplicht afschaffen dan?

  • , di 06 december 2011 14:55 Reageer op

    Hallelujah.
    Rechts Amerika gooit nu alle vormen van beschaving overboord in de strijd om de macht.
    Mijn GOD!!!!!!!!! En met dat land willen wij , ook straks nog wanneer deze boerenkaffer eventueel de macht heeft, nog zaken doen.
    Getverdemme.

  • Frank Lenssen, di 06 december 2011 16:03 in reactie op Reageer op Frank

    Frank

    Zo is het. Ik zei het al eerder: de Republikeinen zijn tot barbarij vervallen. Liever ruïneren ze hun eigen beschaving dan dat ze zich ooit tot een sociaal idee zullen bekennen. Wereldrijk in verval. Aan de oppervlakte religieus en preuts, maar wel met de grootste porno-industrie ter wereld. Zinloze oorlogen, en wel zoveel mogelijk. Onverantwoorde energieconsumptie. Waardeloos amusement. Totaal onderkomen infrastructuur. Ach, ik geloof zo onderhand dat de wereld beter af zou zijn zonder dat land.

  • Julius Vold, di 06 december 2011 16:35 in reactie op Frank Lenssen Reageer op Julius

    Julius

    Tja, toch trekken de VS nog enorm veel immigranten aan, dus zo slecht zal het daar niet zijn...

  • Henk Johan Faber, di 06 december 2011 14:54 Reageer op Henk Johan

    Henk Johan

    Definieer werk. Ik denk dat heel veel kinderen het super leuk vinden om een dagje mee te draaien bij een boer, of lekker hun handen vies te krijgen in een (school eigen) groente tuin.

    Maar het idee van 'je eigen geld verdienen', dat spreekt mij helemaal niet aan. Je werkt op te leren, niet om op je 9de al op je eigen levensbehoefte te voorzien.

  • , di 06 december 2011 15:08 in reactie op Henk Johan Faber Reageer op

    Ik heb de indruk dat je geen flauw idee hebt waarover je praat.
    Een dagje ergens mee draaien omdat je dat leuk vindt, een middagje collecteren voor een goed doel, een dag zelfgekweekte pompoenen verkopen om je zakgeld op te leuken is iets anders dan op regelmatige en verplichte basis voor een ander aan het werk zijn.

    Jemig, moet jou dat nog worden uitgelegd?

  • Tom Meijer, di 06 december 2011 16:35 in reactie op Reageer op Tom

    Tom

    "Jemig, moet jou dat nog worden uitgelegd? "

    Volgens mij begrijp je HJF verkeerd
    Ik denk dat hij gelijk heeft.

  • Henk Johan Faber, di 06 december 2011 16:45 in reactie op Reageer op Henk Johan

    Henk Johan

    In mn 2de alinea spreek ik toch negatief over werken om "geld te verdienen".

    Ik associeerde alleen bij dit verschrikkelijke idee een school die ipv veel les geeft via het bord, les geeft via praktijk. Ik denk dat kinderen heel veel kunnen leren door elke dag "te werken" (taakjes te krijgen). Weer eens wat anders dan in zo'n klaslokaal zitten. En "dagje" staat er ongelukkig en had ik er niet moeten bijzetten.

  • , di 06 december 2011 17:29 in reactie op Henk Johan Faber Reageer op

    Okay, je hebt gelijk.........ik was te snel want heel boos.......... Sowwie.

  • Michiel Online, di 06 december 2011 14:52 Reageer op Michiel

    Michiel

    nee mannetje, ook geen licht werk

 

Reageren

opiniemakers

Populair

Scroll naar boven Scroll naar boven

Tweet van de dag

zo 27 mei 2012

In Baywatch was het iedere dag dit weer.

Kakhiel