-
Alleen Nederland en de VS blijven echt vierkant staan (en meer) achter dit land. Hoe kan dat toch? En waarom alleen Nederland in de hele Unie steeds?
-
Onze regering neemt haar verantwoordelijkheid niet. Zij intensiveert zelfs de handelsbetrekkingen met een regime dat 450.000 kolonisten op bezet Palestijns gebied niet alleen tolereert maar zelfs aanmoedigt. Ons rest niets anders dan te doen wat onze regering achterwege laat, namelijk het organiseren van een boycot van Israël. Laten we een website opzetten waar alle Israëlische producten en alle bedrijven die zaken (gaan) doen met Israël worden vermeld. Dan kunnen consumenten tenminste vermijden ongewild medeplichtig te zijn aan de agressieve Israëlische expansiepolitiek, aan haar vernederende en meedogenloze apartheidsregime ten aanzien van de Palestijnen en aan de daarmee gepaard gaande schendingen van internationaal recht en misdaden tegen de menselijkheid.
-
Ik ben voor.
-
Dit was 2011:
Arabische lente: 64.000 doden
Doden als gevolg van drugscriminalteit Venezuela: 19.000 doden
Syrische burgeroorlog: 6000 doden
Koerdisch-Turks conflict: 2200 doden
Verkeersslachtoffers nederland: 850 doden
Geweldsmisdrijven met dodelijke afloop: 150 doden
Israelisch - palestijns conflict: 50 doden
Prettig 2012
-
In die andere conflicten speelt geen jodenhaat, dus niet interessant :-)
-
Israël heeft meer VN-resoluties tegen zich dan alle andere landen ter wereld bij elkaar. Shalom.
-
Meneer, Israel moet zeker en altijd voor haar bestaan strijden, dat doet elk land en gemeenschap op aard, maar niet bestrijden van de Palestijnen in hun eigen grond om te bestaan. Want het is Rommelig, niet eerlijk en bezopen.
Israel bestaat en moet bestaan, let wel op, als Joodse staat, naast de Palestijnse staat. Maar niet als angstaanjagend machine die loopt te bouwen en te slopen in anders mens grond, ze te vernederen,ze te kleineren, ze te schofferen en gevangen te nemen, oooook kinderen.
Ik kende genoeg joodse mensen die de andere helft van de Thora goed hadden begrijpen, de positieve en er zijn heel veel op aard en gelukkig maar. ''Hoezo Mostafa?! andere positieve helft?''
Ik kwam pas achter dat de drie religieuze boeken: De Thora, de Bijbel en de Koran hebben allemaal een negatieve verhalen over de Andere en ook de positieve verhalen over de anderen. De mensen mogen kiezen: De ene helft van elk heiligieuze boek kent lelijke verhalen over de anderen, en weer over de zelfde anderen mooie verhalen.
Het is een zooitje,dat klopt, maar als u toch wil Joods, moslim of christen zijn , leest liever en alstublieft de positieve en erg menselijke helft van uw heilige boek en sla de tweede helft over.
Daarom moet Natanyahu kennis maken met de andere helft van de Thora, de positieve, waar de Arabieren en de Palestijnen ook Siemiten en broeders van de joden worden genoemd. Vergeet niet de mooi tijden in Spanje, 5 eeuwen geleden hoor, de joden en de Moren naast elkaar van halal maaltijden genieten, feesten samen bouwen, moskee naast Synagoge en toen Kwam de Khatolieken en hebben ''ONZE'' feest verstoord en verpest.
-
alex warnaar, vr 20 januari 2012 14:13
in reactie op Mostafa Mouktafi
Reageer op alex
zo, eindelijk eens iemand waar ik het mee eens ben.
-
Dank u wel.
Shalom, Salam en de Vrede.
-
Vijf miljoen Palestijnse vluchtelingen, waarvan een miljoen of zo in het concentratiekamp Gaza.
Wat ik maar niet kan begrijpen is hoe joden niet zien hoe zij de pariahs van de wereld aan het worden zijn, of al zijn, door door te gaan met hun agressie.
-
Ik ben absoluut niet met je eens, jij praat over ''De joden'', ik leef in andere wereld dan jij. Ik walg van generaliseren.
-
Klaas Slager, vr 20 januari 2012 10:50
in reactie op Mostafa Mouktafi
Reageer op Klaas
'De joden' staat er niet.
Ik weet heel goed dat er vele joden zijn die walgen van Israel.
Helaas worden zij, behalve degenen die zich uitspreken, er wel mee vereenzelvigd.
De in Israel geboren nu IJslandse jood Elias Davidsson schrijft dan ook dat elke jood die niets zegt medeplichtig is.
En je dacht toch niet dat als de Islamitische massa's de westerse zetbazen hebben afgeschud, dat ze dan gaan uitzoeken welke jood zich wel of niet tegen Israel heeft uitgesproken.
-
Ik begrijp u heel goed.
Zeer bedankt.
-
Je generaliseert zo vaak op Joop man. Nu ben je ineens zo lief voor dat land. Het had wat mij betreft nooit mogen bestaan. die Joden hadden allemaal al een eigen land en dat hebbn ze nog steeds. Dat ze het daar niet altijd evengoed hadden, geldt wel voor meer mensen.
En dit krijg je ervan wanneer je een land gaat stichten op andermans grond. Zoiets gaat nooit met vrede, kan ook niet, niemand geeft zijn land zomaar cadeau aan een ander.
Bovendien, was het idee om het hele land in te pikken en de Palestijnen te verjagen al zo oud. Dat ze geen respect hebben voor anderen heeft er alles mee te maken dat ze zich in Israël uitverkoren ubermenschen voelen.
-
Mijn grootouders zijn in de periode 1945-1947 met 10.000.000 miljoen andere etnische Duitsers uit oost europa gebonjourd. (Grootste etnische zuivering in de moderne geschiedenis). Daar bij zijn bovendien 1.000.000 Duitsers omgekomen. Volgens de definitie die UNWRA hanteert ben ik dus ook een vluchteling en heb ik nog steeds het recht omterug te keren naar Polen.
-
En is er iemand die je tegenhoud of zo?
-
alex warnaar, vr 20 januari 2012 23:00
in reactie op Sonja van Geloven
Reageer op alex
Ga je mee?
-
Ik vroeg of er soms iemand was die je tegenhield?
-
Een Nederlandse journaliste die ballen heeft stelt 1 vraag aan Natanyahu, meer niet, en heeft hele Nederlandse volk iets aan, daar gaat ie:
Meneer Natanyahu, uw minister Lieberman wil de Palestijnen naar Jordanie deporteren, onze Wilders hier ook wil de Palestijnen naar Jordanie deporteren. Wat is uw mening hier over? Als u daarover anders denkt, wat waren uw maatregelen tegen Lieberman en wat wilt u zeggen tegen onze Wilders hierover?
-
Pech voor u en gelukkig voor mij stellen journalisten geen volkomen van de pot gerukte vragen aan een bevriend staatshoofd die in Nederland op bezoek is.
-
Bibi heeft nog het verse bloed aan zijn handen van de 17 jarige Ahmad AlZaaneen en van Muhammad Shaker Abus Odeh die afgelopen woensdag in Gaza werden gedood toen ze vogels probeerden te vangen, dicht bij de door Israël opgeworpen grens. De jongens waren ongewapend en zijn in koele bloede doodgeschoten. Business as usual waar niemand meer van opkijkt en zeker geen reden om vragen over te stellen tijdens zo’n ‘vriendschappelijk bezoek’.
Misschien dat Nederland ooit nog eens zijn excuses aan de Palestijnen mag aanbieden. Voor het feit dat onze regering nooit een poot uitstak om de misdaden tegen hen aan de kaak te stellen. We zouden zoiets kunnen zeggen als ‘we were just a piano player’ of ons verschuilen achter het feit dat Nederland zich liet gijzelen door plaatsvervangend schuldgevoel vanwege de Holocaust die langzaam aan een soort mythische status kreeg.
-
Op het hele internet, inclusief onafhankelijke bloggers, is hier niets over te vinden. Heb je wat bronnen die deze beschuldigingen aan het Israelische adres bevestigen?
-
clara legêne, do 19 januari 2012 22:24
in reactie op Peet Van Velzen
Reageer op clara
http://abu-pessoptimist.blogspot.com/2012/01/isarelische-leger-doodt-twee-jongeren.html
met bronnen
Overigens zijn eergisteren ook opnieuw 13 burgers op de Westbank opgepakt. Lees je ook niets over. Is geen nieuws meer, in elk geval geen nieuws dat mensen interesseert.
-
Het is een teken aan de wand dat je niet wist van de dood van deze jongens. Maar dit is je eigenlijk niet aan te rekenen. Voor de meeste van onze media is er geen aandacht voor dergelijk nieuws. Het leven van een Palestijn telt voor Israel niet of nauwelijks, anders zouden ze wel een andere politiek voeren. En hoe anders is het als een Joodse bewoner iets overkomt. Dan is het meteen wereldnieuws en neemt Israël bovendien op een gruwelijke manier wraak door represailles uit te voeren. Wellicht goed om je ook eens te verdiepen in deze kant van het verhaal in plaats van Israël een vriwel onaantastbare status te geven waarbij het doel elk middel heiligt. Zelf ben ik ook opgegroeid met Joodse liedjes op school. Maar deze hebben inmiddels wel een bittere nasmaak gekregen.
-
Volgens Rutte zijn de vriendschapsbanden tussen Israël en Nederland sterk! Met zulke vrienden heb je toch geen vijanden meer nodig?
-
Er was een klein protest in Amsterdam tegen het bezoek aan een Portugees-joods huis. Nederland zou, met de EU, de etnische segregatie van niet-joden (ook die van arabische joden) sterk moeten veroordelen. En dan in een speech uithalen naar de nucleaire ambities van Iran... terwijl Israël een arsenaal atoomwapens heeft waar je u tegen zegt...
-
En wat mij nog het meest beangstigd is wel dat ze [Israël] die bommen van hun nog gooien ook als het erop aan komt.
-
Eigen land ?? hahaahha
-
Niet meer als vanzelfsprekend dat Nederland achter politiek Israel staat. Kwestie van enig cultuurhistorisch besef en inzicht in internationale belangen en betrekkingen.
Ook voor Israel geldt 'baas in eigen land' en daar hebben een paar pseudo-wijsneuzen uit Nederland niets mee te maken.
Respect voor Netanyahu.
-
Jan Jansen, do 19 januari 2012 18:04
in reactie op Wim van Delft
Reageer op Jan
Yip,
Baas in eigen land....
Pak de kaart van 1967 er eens bij en leg die over de kaart nu.
Blijkbaar ben je het eens met een bezettingsleger dat een ander volk wreed onderdrukt.
Dus wellicht had jij op de Joop-site van 1940 geschreven dat je diep respect hebt voor Adolf Hitler, die zo je wellicht weet een vreemde mogendheid binnen viel en bezet hield.
Tja, het is maar wie je als vriend kiest.
-
GJ Huisman, do 19 januari 2012 18:28
in reactie op Jan Jansen
Reageer op GJ
Kaart van 1967? Op die kaart is Gaza in bezit van Egypte en de Westbank eigendom van Jordanië.
-
Jan Jansen, do 19 januari 2012 18:52
in reactie op GJ Huisman
Reageer op Jan
Ja, dat waren gebieden door de VN toegewezen aan de Palestijnen. Omdat Palestina niet bestond zijn ze ingetekend bij Egypt en Jordania.
-
Nee, de Palestijnse gebieden werden in de periode 1949 - 1967 illegaal bezet door Jordanie. Nadat Jordanie op aandringen van Nasser (z'n leger werd in mooitjes gehakt) in juli 1967 aan Israel de oorlog verklaarde veroverde Israel het door Jordanie bezette deel: wat we nu de westbank noemen. Israel zou dus nooit de westbank bezetten als Jordanie niet de oorlog verklaart had: hier ligt de oorsprong van het conflict. Een vergelijking met de Duitse bezetting van Nederland slaat als een tang op een varken aangezien Nederland nooit als eerste Duitsland heeft aangevallen.
-
ook met geschiedsvervalsing kom je er niet.
het blijft frappant dat de verdedigers van dit Israel zich moeten verlaten op leugens. Blijkbaar is er niets beters.
-
alex warnaar, vr 20 januari 2012 14:08
in reactie op Dr. Strangelove
Reageer op alex
"geschiedvervalsing" en "leugens" zijn kwalificaties. kwalificaties zijn geen argumenten.
-
Waarom de bezetting van vóór 1967 wordt geslikt ontgaat me.
De etnische zuivering door joden van Palestina was in de periode 1945 1948.
De Palestijnse vluchtelingen stammen uit die tijd.
Het zijn er nu een vier of vijf miljoen, hoofdzakelijk in vluchtelingenkampen in Libanon, Jordanië, en het concentratiekamp Gaza.
De voorbereidingen voor die etnische zuivering begonnen in 1939, toen de Britten, die Arabische steun nodig hadden in de oorlog tegen Duitsland, de joodse immigratie sterk beperkten.
Zodra de oorlog voorbij was werden eerst de Britten aangevallen, daarna de Palestijnen.
En dat terwijl de Balfour verklaring stelde dat de rechten van de oorspronkelijke bevolking niet zouden worden ingeperkt.
-
Jan Jansen, do 19 januari 2012 22:14
in reactie op Klaas Slager
Reageer op Jan
Sla eens een geschiedenisboek open en lees dat dit gebied (incl Israel nu) een protectoraat was van Groot Britanie. Zur wiedergutmachung is een deel gegeven aan de Joden, een deel aan de oorspronkelijke bewoners. Wellicht hadden ze de Joden destijds beter de deelstaat Beieren kunnen schenken.
-
Het was een mandaat, dat zou tijdelijk bewind tot zelfstandigheid zijn.
De Britten konden dus al niets aan joden geven.
Die begrepen dat ook, daarom begonnen de voorbereidingen voor de joodse oorlog al in 1939.
Zodra Duitsland had gecapituleerd begon de aanval, eerst tegen de Britten, daarna tegen de Palestijnen.
-
Jan Jansen, do 19 januari 2012 18:23
in reactie op Wim van Delft
Reageer op Jan
Leest allen (vooral de zendelingen uit het extreem rechtse kamp) het formidabele boek van Dries van Agt. Iemand uit onverwachte hoek en behept met een behoorlijke portie geschiedkundig besef.
Eerst vurig vriend van Israel, tot het moment dat hij er op bezoek ging en schrok van de wijze waarop de bezetter tekeer ging in land dat niet niet van hun was.
Rechtse rakkers: neem eens de moeite je te verdiepen in wat er werkelijk gebeurd. Plaats je eens in de schoenen van een Palestijnse boer wier olijfbomen omgekapt worden door de bezetter.
Of wellicht: plaats je eens in de schoenen van de Palestijnse bouwvakker die dagelijks vier uur bij de grens wordt opgehouden en getreiterd om zijn gezin te onderhouden.
Tel de onschuldige slachtoffers vrouwen en kleine kinderen die tijdens de laatste inval in Gaza zijn gevallen (>1.200).
Hoort van Agt, Hans van den Broek, Jimmy Carter en met hen velen.
Schokkend dat deze Nederlandsche regering dit land in alles steunt. Deze partijen hebben niets geleerd van de Tweede Wereldoorleg en zijn gedoemd om dezelfde fouten te maken.
Those who forget the past are doomed to repeat it.
En ja, voor wie het horen wil: ik heb als kind ook zitten janken toen het verhaal van de gaskamers tot mij doordrong.
-
"Leest allen (vooral de zendelingen uit het extreem rechtse kamp) het formidabele boek van Dries van Agt."
Het extreem-rechtse kamp zal zich prima thuis voelen bij het roomse antisemitisme van de man die hun Drie van Breda ook al vrij liet.
-
Iets inhoudelijks hebben de vrienden van Israel nooit.
Verdachtmakingen en beschuldigingen.
Dries van Agt is een uiterst integer man.
-
"Iets inhoudelijks hebben de vrienden van Israel nooit."
Dan wacht ik nu op de inhoud van je bijdrage...
"Verdachtmakingen en beschuldigingen."
Ik noemde een feit. En dat was nog slechts een feit over Van Agt die het antisemitisme op het Gymnasium Augustinianum met de paplepel kreeg ingegoten.
"Dries van Agt is een uiterst integer man."
En dat noem je iets inhoudelijks? Van Agt uiterst integer? Ja, net zo integer als Bleeker, Verhagen en al die andere fraaie soortgenoten.
-
Ik refereer voor wat betreft mijn commentaar maar kortheidshalve naar mijn bijdrage van vorige week.....
http://www.joop.nl/politiek/detail/artikel/rutte_weigert_excuses_negeren_holocaust/
En als die Netanayu weer oprot naar dat Israël van 'm, laat die zionistische kwal dan gelijk die geblondeerde pvv-voorman meenemen.
Het liefst voorzien van pek en veren.
Opgeruimd staat netjes.
-
Netanyahu, februari 2011:
"Now people say, well, you don't really have an attachment to this land. We are new interlopers. We are neo-crusaders. If I could I would invite each of you into my office. You would see a display of antiquities from the Department of Antiquities. It's in a little stand like this. And from the place next to the Temple wall, the Western Wall, from around the time of the Jewish kings, they found a signet ring, a seal of a Jewish official from 2700 years ago, and it has a name on it in Hebrew. You know what that name is? Netanyahu. Now, that's my last name."
Wat Dhr Netanyahu er niet bij verteld is dat zijn vader geboren werd als Benzion Mileikowsky in Polen, en dat zijn vader zijn achternaam veranderde in Netanyahu, juist omdat dat een oude Joodse achternaam is.
Typerend voor dit Israel. Eerloos, schaamteloos, medogenloos, visieloos.
Ik schep er hoegenaamd geen plezier in, dat eigen graf dat Israel graaft. Eeuwig zonde.
-
He, precies dezelfde post van je als een paar uur geleden.
Hoeft niet hoor, we hadden hem wel gezien :)
-
Suus Suus, do 19 januari 2012 17:14
in reactie op Peet Van Velzen
Reageer op Suus
Snap je het ook nu ?
-
Nee, ik snap nog niets van deze post.
-
Wat snap je eigelijk wel. Weinig tot niets.
-
Klaas Slager, do 19 januari 2012 20:09
in reactie op Dr. Strangelove
Reageer op Klaas
In Auschwitz stond Netanyahu ook al te liegen.
Het strekt de joodse auteurs van The bombing of Auschwitz tot eer dat ze die liegerij aande kaak stellen.
-
'Netanyahu' betekent 'geschenk van God'.
-
Joop Schouten, vr 20 januari 2012 08:41
in reactie op Sonja van Geloven
Reageer op Joop
Ik zou dan denken aan 'Netanjahweh'. (Maar 'Netanbeëlzebub' lijkt me logischer.)
; )
-
Hassan Derbi, za 21 januari 2012 18:05
in reactie op Sonja van Geloven
Reageer op Hassan
Leuk geschenk zullen de Palestijnen denken.
-
Wij heten de vriend van Geert gewoon welkom.
-
Suus Suus, do 19 januari 2012 15:55
in reactie op Heinz Brauswasser
Reageer op Suus
Spreek voor jezelf
-
De baas van geert bedoel je
-
Beter een goede vriend dan een verre buur.
-
Suus Suus, do 19 januari 2012 17:16
in reactie op Peet Van Velzen
Reageer op Suus
Zeg me wie je vrienden zijn....
-
Niet de vriend van geert, de werkgever. Hij komt naar NL om een functioneringsgesprek te houden.
-
Suus Suus, vr 20 januari 2012 10:07
in reactie op Gerwin van Eersel
Reageer op Suus
:-)))
-
Joop moet niet de berichten van de journalisten klakkeloos overnemen. Er stonden ongeveer 60-70 demonstranten voor de synagoge met leuzen en fluitjes. Dit tegen het bezoek van Netanyahu, een toespraak waarbij hij alle raketten noemde die op Israel gericht zouden staan maar niets in die toespraak hoeveel kernwapens het zelf heeft en dat het tot de grootste militaire machten in de wereld behoort.
Nederzettingen zijn voor hem geen probleem, vandaag weer veel land tussen Jeruzalem en Bethlehem ingepikt. Eerst boeren jarenlang geen toegang geven en dan zeggen dat ,omdat er niemand op het land is, het land van Israel wordt.
schandalige praktijken.
-
niek jansen, do 19 januari 2012 16:11
in reactie op jose van leeuwen
Reageer op niek
En in het gsprek dat Netanjahu had met vertegenwoordigers van het parlement benadrukte hij weer eens, dat hij de man van vrede is en ten alletijde bereid is tot onderhandelingen met de Palestijnen maar..."zonder voorwaarden vooraf". Maar hoe kun je onderhandelingen voeren met de bezetter van je land terwijl die bezetter gewoon doorgaat met meer land te bezetten?
En die hypocrisie wordt geslikt door onze vriendelijk knikkende parlementariers. En de 100-jarige van Hulst, die zoveel Joden heeft gered tijdens WO2 en daarvoor terecht gehuldigd werd tijdens zijn ontmoeting met Netanjahu.,moet toch weten hoe het is te leven onder een bezetting en niet 5 jaar, maar 60 jaar zoals de Palestijnen. In tegendeel; hij verklaart zich een groot aanhanger van Israel en geeft daarmee blijk niets geleerd te hebben ondanks zijn ervaringen ten tijde van de Duitse bezetting, die weliswaar meer oorlogszuchtig was maar toch ook evenzeer vrijheidsberovend zoals in de Palestijnse situatie.
Nelson Mandsela daarentegen heeft voorspeld, dat de apartheidswetten in Israel in de toekomst rigoreuzer en strenger zullen zijn dan in Z.Afrika tijdens het apartheidsbewind, waar Israel indertijd uiteraard zeer bevriend mee was; kollega's 'uitverkoren volk' , nietwaar!
-
Geert zal wel een Grote vriend zijn van de premier van het Heilige Land, geen verrassing natuurlijk, heb je wel eens de site bekeken en vooral gelezen van de Christenen voor Israel, ik heb er wel eens expres dingen opgezet, gewoon om hun te laten zien dat er ook mensen zijn met een andere menselijkere mening, wil je echt gruwelen over wat zij allemaal brallen dan moet je die eens bezoeken, zij erkennen zelfs het Palestijnse volk niet, heel eng en kleingeestig en met de hand op de Bijbel!
-
Vandaag nog gekeken op de site van Ben Kok, hij en zijn aanhangers stonden voor de synagoge en ik stond aan de andere kant met de demonstratie. Een verslag van hem op zijn site, te walgelijk voor woorden en beneden de waarheid.
Christenen voor Israel halen heel veel geld op voor Israel en hebben pas bloembollen gebracht. Breng de joden terug naar huis, dan moeten zij en de moslims zich bekeren tot god, zo niet dan zal god hen straffen. Lekkere vrienden.
-
Bruin-1 steunt hiermee Israëlisch landjepik.
-
Flop Cohen, do 19 januari 2012 20:52
in reactie op Joop Schouten
Reageer op Flop
hahaha en terecht
-
Wat een prachtig land toch dat Israël en ook niets aan te merken op de leiders van dat land. Het land is een lichtend voorbeeld voor de regio en is de bewaker van stabiliteit in het Midden-Oosten.
Quote:
'Israëlische Mossad vermoordt Iraanse atoomgeleerden'
Volgens de Britse krant Daily Telegraph is Israël een verborgen oorlog tegen Iran begonnen, door het ombrengen van belangrijke personen die verbonden zijn aan de Iraanse nucleaire programma's.
Naast het elimineren van Iraanse topofficials zou de beruchte en gevreesde Israëlische geheime dienst, de Mossad, ook gebruik maken van dubbelagenten en diverse sabotage-akties op touw hebben gezet, met als doel het Iraanse kernwapenprogramma zoveel mogelijk te vertragen.
'De verstoringen zijn zó opgezet, dat het programma vertraagd wordt, zonder dat ze in de gaten hebben wat er precies gebeurd. Maar het zal nooit lukken om het helemaal te stoppen,' aldus een voormalige CIA-agent. 'Het doel is: vertragen, vertragen, vertragen, totdat er een andere oplossing of benadering mogelijk is. We willen absoluut niet dat de huidige Iraanse regering de beschikking krijgt over deze wapens. En het is een goede methode, want een militaire aanval brengt waarschijnlijk onacceptabele risico's met zich mee.'
Bron : http://xandernieuws.punt.nl/index.php/th?id=504828&r=1&tbl_archief=&
-
Ironisch genoeg wordt uw waarschijnlijk sarcastisch bedoelde uitspraak alleen maar bevestigd door het artikel. Vooral wanneer je de mensenrechtenlijstjes van de omliggende landen gaat vergelijken met Israël.
-
Tsja, mensenrechten in Israël, het is me wat.
http://www.amnesty.nl/search/Isra%C3%ABl
-
"Vooral wanneer je de mensenrechtenlijstjes van de omliggende landen gaat vergelijken met Israël."
een excercitie die altijd moet worden gedaan omdat er in principe geen weerwoord is op de verwijten aan Israel, behalve dan een oprecht weerwoord dat zelfs haar vrienden liever niet openlijk horen.
ik kom vanavond je huis in de fik steken, want er gebeuren wel ergere dingen.
-
Ik reageerde vooral op de zin:
'Het land is een lichtend voorbeeld voor de regio'
En dit is anno 2012 nog steeds de waarheid. Hoe imperfect Israël verder ook is.
-
Nederland en de VS samen op weg naar de vorming van de racistische apartheidsstaat Groot Israel. Ook hierover zullen onze (klein)kinderen in de toekomst hun spijt betuigen. Geen ekskuses, dat kunnen Nederlanders niet, zoals ook blijkt mbt de gebeurtenissen in Rawahagede en andere z.g. 'politionele acties' in voorm. Ned.Indie, van Heutz, J.P.Coen, slavenhandel , Screbenisca enz.enz.
Houzee, houzee. Handel, de VOC mentaliteit , dat zit de Nederlanders in het bloed. Maar geen handel met de Palestijnen, dat mag niet van Israel, Wilders, Rosenthal, Bolkestein enz.
-
Hahaha ik heb mij met moeite door een gedeelte van de anti Israël en anti-VS reacties weten heen weten te worstelen....
Maar goed dat de rest van Nederland niet uit fundamentalistische anti Israël figuren bestaat zonder enig historisch besef.
-
Jan B, do 19 januari 2012 15:14
in reactie op Florian Lichti
Reageer op Jan
De gebruikelijke rechtse onzin weer, "zonder historisch besef" waar haal je het vandaan. Zet die oogkleppen eens af en kijk zelf eens naar de geschiedenis van Israel zou ik zeggen.
-
Het mist de Pro-Israël mensen vooral aan historisch besef .
zal ik alvast even je argumenten oplepelen over een leeg land waar niemand woonde en waar die zielige israeliers recht op hadden omdat ze miljoen jaar geleden daar volgens hun religie woonden?
Beetje historisch besef zou je geen kwaad doen ; die onzin praten gelooft bijna niemand nog .
En al zou het allemaal zo zijn ; dat geeft ze nog geen recht om de oorspronkelijke bevolking te onderdrukken.
-
alex warnaar, do 19 januari 2012 15:45
in reactie op Florian Lichti
Reageer op alex
Ik ben het met je eens. Turkije bezet na een illegale oorlog in 1974 tegen EU land Cyprus nog steeds het noordelijke deel. Dit gebied is etnisch gezuiverd van 350.000 Grieks Cyprioten, gekoloniseerd met 150.000 Turken en Turkije heeft een illegale afscheidings tussen het bezette en het Europese deel gebouwd. Marokko bezet sinds 1976 illegaal de westelijke sahara, een gebied dat qua oppervlakte 60 x zo groot is als de westbank en gaza samen. Marokko heeft tussen het door het marokkaanse deel en het door Polisario bestuurde gebied een muur van 2700 km lang gebouwd, bovendien ligt hier het grootste mijnenveld ter wereld. De gemiddelde levensverwachting in de door marokko bezette westelijke sahara is 54 (net zo laag als in Congo), in marokko 66, Turkije 72,5 en de westbank/gaza 74.
-
"Maar goed dat de rest van Nederland niet uit fundamentalistische anti Israël figuren bestaat zonder enig historisch besef."
ik ben niet anti-Israel, ik ben voor beschaving. Dat ik daardoor in jouw ogen anti-Israel ben, is geheel gevolg van Israel's keuzes, niet de mijne.
Welk historisch besef zou ik moeten hebben als ik vragen mag?
-
Florian,
Gelukkig kun je als Rechts persoon hier jouw ei kwijt dat ten eerste!
Ik reageer even op jouw woorden over Historisch besef, de groep van een ander Joods Geluid met daarin bekende Joodse Nederlanders hebben dezelfde mening als ik als niet Joodse Nederlander en die luid, Israel heeft geen enkele toekomst als men geen land geeft en het volk de Palestijnen herkent, een 2 Statenoplossing is in belang van Israel en zijn volk zelf want dan komt er rust in deze regio en krijgen ze betere relaties met de Arabische landen, maar de premier van nu is doof en blind, er is moed voor nodig maar het is de moeite waard, een bescheiden mening!
-
De kop van dit artikel zou moeten zijn;
Netanyahu bezoekt Nederland voor steun, politiek of anderszins, voor de komende militaire acties tegen Iran.
-
http://www.dewereldmorgen.be/artikels/2012/01/18/en-als-we-iran-nu-eens-aanvielen
-
Eerst Nederlands leren spreken Netanyahuutje.
-
Het is niet als drogredenering bedoelt, maar toch hebben veel reageerders een nogal eenzijdige visie.
Wat je verder ook van Israel vindt en hoeveel terechte kritiek de staat Israel ook verdient; de rechtszekerheid en staat van de mensenrechten is in ALLE omliggende Arabische landen nog veel beroerder.
Om maar te zwijgen van het feit dat deze landen (op een enkele uitzondering na) Israel niet eens erkennen en de status quo handhaven door de Palestijnse Arabieren als zesde rangs burgers te blijven zien.
Maar kritiek daarop; dat mag natuurlijk niet. We zouden die arme moslims een kunnen kwetsen....
Leuker is het om de postzegel Israel en de vermaledijde VS eens in de hoek te zetten.
-
Frans, 'two wrongs don't make a right', en dat weet je heel goed. Juist Israëls claim op democratie en het respecteren van mensenrechten verplicht het land daarnaar te handelen. Dat het zwaar in gebreke blijft inzake het laatste, maakt het héél erg en verwijtbaar, allemaal; en het laten afsterven van een TV-kanaal dat in Netenyahu geen heilige ziet kan ik niet democratisch noemen.
-
Dat klopt Frank.
Ik stel ook nadrukkelijk dat kritiek op de staat Israel en Netanyahu gerechtvaardigd is, maar vraag me af waarom de meeste mensen hun mond houden bij veel grotere misstanden in de omliggende landen.
-
Ik moet je hierin gelijk geven. Veel mensen hebben een 'bias', die hen kennelijk verbiedt tegen één of andere partijlijn in te gaan. In de omliggende landen is veel mis (ik doel niet op de Gazastrook, overigens). Daar moet men, indien men consequent wil zijn, ook aandacht voor durven te hebben. Sterker nog: moest ik kiezen tussen wonen in Israël of in Iran, dan was de keuze snel gemaakt. Israël, uiteraard.
Maar dat laat onverlet dat men een scherp oog dient te hebben voor wat er daar mis is, het is qua nucleair arsenaal een supermogendheid, vergelijkbaar (op schaal) met de V.S. en Rusland. Bovendien mag Israël aan zijn eigen claims gehouden worden (wat ik in de vorige post betoogde). Kijk: Iran is een land dat door domme en hebzuchtige dictators gestuurd wordt, dictators die naar verluidt zelf zwelgen in luxe en welstand. Geloof gerust niks van al die nobele, religieuze zuiverheid. Maar Israël ziet zichzelf graag als Westerse democratie, met alles wat daarbij hoort. Jammer, maar noch de imperialistische neigingen, noch het onevenredige geweld, noch het onrustbarende oprukken van het Joodse fundamentalisme passen daarbij (in veel bussen in Jeruzalem is het tegenwoordig: mannen en vrouwen gescheiden, mannen voorin, en vrouwen niet praten).
Hoop hier e.e.a. mee verduidelijkt te hebben.
-
[Sterker nog: moest ik kiezen tussen wonen in Israël of in Iran, dan was de keuze snel gemaakt. Israël, uiteraard.]
Daar snap ik niks van ; bovendien maak je je keuze als Witmans uit Nederland en niet als moslim.
Dus jij wil liever daar meedoen aan de onderdrukking dan in een gastvrij en mooi land te wonen waar men rigide is in de individuele vrijheden?
Iran is geen Saoedi-Arabië en zeker geen Israël .
Dat jij tussen de wolkenkrabbers van Tel Aviv het prettiger denkt te hebben dan in Teheran wil ik zelfs bestrijden . Vrienden van mij die Iran bezocht hebben spraken van een zeer gastvrij land terwijl vrienden van mij die in Israël zijn geweest het hadden over een xenofobe intolerante bevolking - en een daar van was niet de minste gezien ie daar heen ging omdat ie vond dat ie dat moest doen als jood - die vent is zo pro-israel als maar kan.
-
In de andere arabische landen is het alleen beroerder in de landen die wij vrolijk hebben aangevallen .
Apartheid zoals in Israel is botweg onacceptabel.
We moeten die Netanyahu inderdaad gewoon terugschoppen en dat hele land boycotten totdat de rechten van ALLE bewoners van het gebied Israël dezelfde rechten krijgen .
-
Frans Lenaen, do 19 januari 2012 16:16
in reactie op Nieuw!: Veldman
Reageer op Frans
In alle landen in het Midden Oosten is apartheid.
Als niet-moslim heb je in vrijwel ieder islamitisch land minder rechten.
Israel is wat dat betreft geen uitzondering en relatief nog een stuk beter.
-
Nee dat is niet waar .
worden er muren bebouwd , huizen weggevaagd land afgepikt, rechten op fundamentele zaken ontnomen?
Nee Israël is wel het ranzige landje in de regio .
Volgens mensen die in Zuid-Afrika de apartheid aan de lijve ondervonden hebben is het zelfs erger dan de Apartheid daar was. Waaronder Desmond Tutu .
En al zou Israël in vergelijking met andere landen minderheden minder onderdrukken (wat duidelijk niet waar is - daar is een zee aan informatie over te vinden) maakt het de onderdrukking van de Palestijnen dan legitiem?
Stel dat wij de Friezen gaan onderdrukken - moeten we dan als argument gebruiken dat de Zigeuners in Slowakijke veel meer onderdrukt worden?
-
onzin.
jij gaat geen land vinden waar niet moslims zo onderdrukt worden als niet-joden in Israël .
Kijk deze Engelse Journalist eens die in Israël woont
http://www.youtube.com/watch?v=s8v7GaSjlOA
-
en lees dit eens :
http://www.mo.be/artikel/kinderarbeid-op-joodse-nederzettingen
-
"Het is niet als drogredenering bedoelt, maar toch hebben veel reageerders een nogal eenzijdige visie."
argumenten mogen altijd.
"Wat je verder ook van Israel vindt en hoeveel terechte kritiek de staat Israel ook verdient; de rechtszekerheid en staat van de mensenrechten is in ALLE omliggende Arabische landen nog veel beroerder."
ik laat even in het midden of qua mensenrechten de Palestijnen beter af zijn dan hun buren, en ik laat even onbesproken dat Arabieren in Saodie Arabie wonen, en niet in Jordanie, Egypte, Libabnon en Syrie.
mijn vraag is: prima, wat is je punt? wat is hier je argument?
"Om maar te zwijgen van het feit dat deze landen (op een enkele uitzondering na) Israel niet eens erkennen"
een van de redenen is dat Israel consequent vredesakkoorden afwijst. en ik erken Israel overigens ook niet meer, dus ze staan er niet alleen in.
"en de status quo handhaven door de Palestijnse Arabieren als zesde rangs burgers te blijven zien."
er bestaan geen Palestijnse arabieren. Het zijn Palestijnen, die genetisch niets met arabieren te maken hebben, en cultureel ook niet, tis alleen de islam wat jou ze op een arabische hoopdoet gooien.
"Maar kritiek daarop; dat mag natuurlijk niet. We zouden die arme moslims een kunnen kwetsen...."
doe niet zo pathetisch. we hebben een aanhoudende anti-moslim campagne sinds we onze zinnen op hun olie hebben gezet en de daad bij het woord voegden.
"Leuker is het om de postzegel Israel en de vermaledijde VS eens in de hoek te zetten."
juist. grosso modo is het aantal argumenten weer 0.
misschien moet je eens naar een vermaledijde amerikaan luisteren die kritiek heeft op de vermaledijde VS.
http://therealnews.com/t2/index.php?Itemid=74&id=31&jumival=7688&option=com_content&task=view
-
Frans Lenaen, do 19 januari 2012 16:22
in reactie op Dr. Strangelove
Reageer op Frans
Quote
´ik laat even in het midden of qua mensenrechten de Palestijnen beter af zijn dan hun buren, en ik laat even onbesproken dat Arabieren in Saodie Arabie wonen, en niet in Jordanie, Egypte, Libabnon en Syrie.´
---
Ik laat dat niet in het midden, want dáár gaat het om.
Arabieren wonen wel degelijk in de genoemde landen en ook in Noord Afrika.
Quote
'mijn vraag is: prima, wat is je punt? wat is hier je argument?'
----
Dat kritiek tegen Israel eenzijdig is.
Quotee
'en van de redenen is dat Israel consequent vredesakkoorden afwijst. en ik erken Israel overigens ook niet meer, dus ze staan er niet alleen in.'
----
Dat jij Israel niet erkent is irrelevant.
Israel is vanaf haar bestaan nooit erkend door de Arabische landen, dus jouw argumentatie klopt niet.
Quote
'er bestaan geen Palestijnse arabieren. Het zijn Palestijnen, die genetisch niets met arabieren te maken hebben, en cultureel ook niet, tis alleen de islam wat jou ze op een arabische hoopdoet gooien.'
----
Nee, het feit dat ze Arabisch als moedertaal hebben.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Arabieren
Quote
'juist. grosso modo is het aantal argumenten weer 0.'
---
Lees nog maar een keer. Het zijn argumenten waar je het misschien niet mee eens bent.
Quote
'misschien moet je eens naar een vermaledijde amerikaan luisteren die kritiek heeft op de vermaledijde VS.'
---
Waarom? Kritiek op de VS mag toch?
Het gaat mij erom dat de kritiek in dit conflict vaak eenzijdig is.
-
rosentahl zit op de post van b.z. omdat wilders zijn geld uit israel krijgt. uri is zelf oer conservatieve joodse nederlander en ziet homofilie denk ik als een te genezen ziekte. zijn kinderen, ik moet dit nog even nagaan, wonen op geanexeerde grond bij jeruzalem en zijn kleinzoontjes hebben pijpenkrullen, zijn schoon/dochters dragen pruiken of hoofdekseksels en vrouwen zijn onrein en mogen niet koken als ze opoe op bezoek hebben en worden gebruikt als om te baren, vooral jongetjes.. ze martelen dieren dit geloof is net zo erg als het islamitische
-
Dat was één lange zin, zonder hoofdletters.
Je draagt in ieder geval geen enkel bewijs aan voor je brute stellingen.
-
Suus Suus, do 19 januari 2012 15:22
in reactie op Frans Lenaen
Reageer op Suus
Leest u eens de Thora of Talmoed. Bewijs genoeg.
-
Grappig!
Eerst laat een bekende iemand uit Israel ''de excuses'' eisen, een week later komt Natanyahu naar Nederland?
Waren die excuses bedoeld om Nedserland de mond te snoeren tijdens het grote bezoek?!
Ik vind het wel grappig: eerst de weg vegen met een artikel in de media, dan het land bezoeken?!
-
Gelukkig zijn de anti-Israel reacties op joop.nl niet representatief voor Nederland, dat volkomen terecht achter Israel en de joodse bevolkingsgroep blijft staan.
Kwestie van respect voor de eigen Nederlandse cultuurhistorie.
Helaas schort het daaraan. En dat is eigenlijk triest.
-
Wat heeft onze geschiedenis te maken met apartheid in Israël?
-
Wel iets, zonder dat klote geschiedenis van Nederland in de jaren begin 40, hebben de joden nu geen land en geen Israel. Ik zie het als enige voordeel, voor de Joden, van de Tweede Wereld oorlog. Een feit met twee lange oren.
-
Frans Lenaen, do 19 januari 2012 13:48
in reactie op Mostafa Mouktafi
Reageer op Frans
Oh, dus als destijds de Nederlanders de Duitsers wat steviger weerwerk hadden geleverd, was Israel nooit opgericht....
-
Jan B, do 19 januari 2012 15:18
in reactie op Frans Lenaen
Reageer op Jan
Niet uit te sluiten.
-
Suus Suus, do 19 januari 2012 15:20
in reactie op Frans Lenaen
Reageer op Suus
Dat zijn uw woorden, u verdraait willens en wetens Mostafa's bijdrage. Anders is uw reactie, een beetje dom..
-
Wim van Delft, do 19 januari 2012 12:59
in reactie op Nieuw!: Veldman
Reageer op Wim
Ik ga niet in op antisemitisme. Get a life..
-
Een luid en duidelijke anti-moslims die tegen de anti-joden is?
Wat grappig!
Even wachten hoor: ha ha ha ha hi hi hi hi
-
Suus Suus, do 19 januari 2012 15:25
in reactie op Mostafa Mouktafi
Reageer op Suus
Bedankt Mostafa, ben het met je eens, en heb hartelijk gelachen :-)
Tja, een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd.
-
Jan B, do 19 januari 2012 13:24
in reactie op Wim van Delft
Reageer op Jan
Voorbeelden van deze drogreden hebben we nu wel genoeg gezien.
-
Jan B, do 19 januari 2012 13:27
in reactie op Wim van Delft
Reageer op Jan
Feit is dat zonder de holocaust Israel niet had kunnen onstaan.
-
Dan was het moeilijker geweest maar dat wil niet zeggen dat het niet gekund had - al voor de oorlog wilde een groep radicalen graag daar een staat stichten - er waren ook mensen die meer voelden voor argentinie omdat daar gebieden zijn waar GEEN mensen woonden .
Omdat men na de oorlog zo snel mogelijk van de joden af wilde heeft Israël gewonnen. Palestina was namelijk Brits - dat en met wat hulp van terroristische aanslagen van de radicalen op de britten . Zelfmoordaanslagen - opblazen van hotels de hele rats .
-
''Palestina was namelijk Brits''?
Amerika ook was Brits, maar uiteindelijk moesten zij terug naar hun eigen hol!
Marokko was ook Frans, maar namen zij ook de benen naar hun eigen land.
Suriname was ook Nederlands, maar ........
Israel en Amerika hebben één ding gemeen: Ik zie in de Indianen de Palestijnen, allebij krijgen hun eigen land nooit meer terug.
-
Stel je voor dat we de amerikanen allemaal terugsturen waar ze vandaan komen LOL
-
Jan B, do 19 januari 2012 15:16
in reactie op Nieuw!: Veldman
Reageer op Jan
Is me bekend.
-
[''Palestina was namelijk Brits'']
Ja, en het was ook turks, romeins, en ga zo nog maar even door. Volstrekt irrelevant.
Wat relevant is, is dat er in de Britse tijd, en ver daarvoor sprake was van 1 land, Palestina, waarin 3 bevolkingsgroepen woonden, Palestijnse Joden, Palestijnse Christenen, en Palestijnse Moslims, en die bevolkingsgroepen heetten toentertijd ook zo.
Het herstel van die situatie is de enig mogelijke lange termijn oplossing. Er is veel mis met Achmedinidjad, maar hij had gelijk toen hij verklaarde dat de staat Israël van de kaart moet verdwijnen.
-
Piet de Geus, do 19 januari 2012 16:42
in reactie op Gerwin van Eersel
Reageer op Piet
"Wat relevant is, is dat er in de Britse tijd, en ver daarvoor sprake was van 1 land, Palestina, waarin 3 bevolkingsgroepen woonden, Palestijnse Joden, Palestijnse Christenen, en Palestijnse Moslims, en die bevolkingsgroepen heetten toentertijd ook zo."
En nou mag jij raden waar joden, christenen en moslims samen leven: in Israël of in Gaza?
"Het herstel van die situatie is de enig mogelijke lange termijn oplossing. Er is veel mis met Achmedinidjad, maar hij had gelijk toen hij verklaarde dat de staat Israël van de kaart moet verdwijnen."
Logischer zou zijn om dan te concluderen dat Gaza van de kaart moet verdwijnen.
-
Suus Suus, do 19 januari 2012 17:20
in reactie op Piet de Geus
Reageer op Suus
=Logischer zou zijn om dan te concluderen dat Gaza van de kaart moet verdwijnen.=
Nou, vertel. Wat is de logica ?
-
[Logischer zou zijn om dan te concluderen dat Gaza van de kaart moet verdwijnen.]
Niet logischer of minder logsich, dat gebeurd automatisch tegelijkertijd ook, dat is namelijk exact dezelfde wijziging. Wel wenselijk dus ja.
-
Antisemitisme?
Als je tegen apartheid bent ben je een antisemiet?
-
Jan Jansen, do 19 januari 2012 13:46
in reactie op Wim van Delft
Reageer op Jan
Geen argumenten meer dus. Get a brain...
-
drs Zen, do 19 januari 2012 14:13
in reactie op Wim van Delft
Reageer op drs
Pot>>>>>ketel. Van vijfeeuwenmigratie, pagina VOC: 'Maar immigranten konden ook mislukken. Dat blijkt niet alleen uit hun aandeel in de criminaliteit, maar blijkt ook uit de vaak geringe sociale mobiliteit, waardoor velen deel gingen uitmaken van het stedelijke proletariaat. Het etnische stigma verdween doorgaans na enkele generaties.' De PVV en jij als volksnationalist zijn niet anders bezig dan het stigmatiseren van allochtonen, wat overigens al net zolang gebeurt als dat er migratie bestaat in Nederland. Waarschijnlijk stam jij ook af van zo'n gestigmatiseerde allochtoon. 'Get a life you too!'
-
Anti-joden zou je willen zeggen?!
-
Je noemt hem/haar een antisemiet zonder opgaaf van reden, en uit de terechte vraag die hij stelt blijkt dat geenszins.
een kinderachtig roepertje, zo classificeer je jezelf.
-
drs Zen, do 19 januari 2012 16:48
in reactie op Wim van Delft
Reageer op drs
'Ik ga niet in op antisemitisme. Get a life..'
Marokkanen zijn ook semieten. Get some sense into your brain....
Wikipedia: 'Het begrip Semiet slaat in neutrale zin op iemand die deel uitmaakt van een van de vele klassieke en hedendaagse Semitisch sprekende volkeren die leefden/leven in het huidige Midden-Oosten en Ethiopië.
Het woord Semiet is van Sem afgeleid, in de oudheid beriepen de stammen in het Midden-Oosten zich op afstamming van Sem (Hebreeuws: Sjem), een van de drie zonen van Noach.
Naar hedendaagse inzichten, die vanuit een sterke interpedentie tussen taalgebruik en cultuur vertrekken, is de term Semiet ook geldig bij etnische en culturele beschrijvingen.
De Semitische talen vormen een sub-groep van de Afro-aziatische talen.'
-
Eh? Pardon?
Ik heb een diep respect voor de Nederlandse cultuurhistorie (en voor de Duitse, de Engelse, enz. enz. - ben nu bezig met het lezen van Robert Burns, als U dat wat zegt).
Ik begrijp werkelijk niet waarom ik derhalve 'vriend van Israël' en 'vriend van Netenyahu' zou dienen te zijn. Sterker nog: dit type irrationele oorzaak-gevolg 'verplichtingen' heeft in het verleden tot rampen en veel verdriet geleid. Want zelf denken, en een flexibele en kritische, immer aan toetsing onderhevige houding, die zijn dan verboden.
Kijk, daar doe ik niet aan mee.
-
"Gelukkig zijn de anti-Israel reacties op joop.nl niet representatief voor Nederland, dat volkomen terecht achter Israel en de joodse bevolkingsgroep blijft staan."
ah, bij de leugens kon er nog wel een bij: dat dit Israel gesteund wordt door de Nederlandse bevolking. Of zelfs door alle Joden. Of de wereldbevolking.
Feit is dat de hele wereld het spuugzat is met dit Israel, en Nederland is geen uitzondering.
-
drs Zen, do 19 januari 2012 14:08
in reactie op Wim van Delft
Reageer op drs
'Kwestie van respect voor de eigen Nederlandse cultuurhistorie.
Helaas schort het daaraan. En dat is eigenlijk triest.'
Helaas ben jij een schoolvoorbeeld van iemand met een totaal gebrek aan kennis van de Nederlandse (cultuur)historie en ontkent dat ons land altijd al een multiculturele samenleving is geweest. Bovendien is ons land altijd al een (betrekkelijk) veilige haven geweest voor vluchtelingen van allerlei culturen en geloofsovertuigingen. Ook heeft ons land mensen altijd hartelijk ontvangen, die niet te beroerd zijn om de handen uit de mouwen te steken. Die heten tegenwoordig economische vluchtelingen en avonturiers. Hoogst waarschijnlijk stamt je van hen af.
http://www.kennislink.nl/publicaties/nationale-identiteit-verandert-voortdurend
http://www.cbs.nl/nl-NL/menu/themas/bevolking/cijfers/default.htm
Over allochtonen in de VOC
http://www.vijfeeuwenmigratie.nl/land/Denemarken#4367-def
-
Wat een verschrikkelijke hypocrisie hier weer op Joop. Waarom geen kop: "Netanyahu kom toch!" ?
Als de president van Indonesië Yudhoyono dreigt niet te komen omdat hij zich geschoffeerd voelt doet SP-er Harry van Bommel als Joop-opiniemaker een dramatische oproep om in het belang van de zo belangrijke handelsbelangen, maar ook in het belang van o.m. Molukkers, en Papua's vooral toch te komen. Vele Jopers zijn het daarmee eens blijkt uit de reacties op de oproep van van Bommel.
De kop van het Joop-artikel was "Yudhoyono kom toch!"
Uit het artikel o.m. volgende redenaties:
"Met het staatsbezoek van president Yudhoyono zou de indruk kunnen ontstaan dat Indonesië als groeiende economische macht belangrijker wordt geacht dan als staat met grote democratische gebreken. Anders dan Nederland is Indonesië wél lid van de G-20 en heeft het hoe dan ook een formidabele economische motor. Er zijn meer dan 700 bedrijven uit de EU werkzaam in Indonesië. De belangen zijn groot, maar de concurrentie met andere grootmachten is enorm. Behalve de nieuwe partnerschapovereenkomst van Nederland en Indonesië heeft ook de EU een Kaderovereenkomst gesloten. Beide overeenkomsten hebben hun basis op het gebied van handel, economie en ontwikkeling."
Dit ondanks de situatie in Indonesië. Daarover schrijft van Bommel o.a.:
"De mensenrechten in Papua en de Molukken staan ernstig onder druk. Incidenten waarbij sprake is van geweld, marteling en politieke gevangenschap zijn aan de orde van de dag."
Maar het is volgens van Bommel desondanks dus een gemiste kans als dit staatsbezoek niet doorgaat.
"Al deze zaken moeten bij een hopelijk alsnog spoedig staatsbezoek van president Yudhoyono aan de orde worden gesteld. Het zou ongepast zijn als Nederland Indonesië beloont met een partnerschapovereenkomst zonder dat indringend wordt gesproken over het opsluiten, martelen en doden van politieke tegenstanders van de regering in Jakarta. Uitgangspunt daarbij moet zijn de eis zoals gesteld door Amnesty International: onmiddellijke vrijlating van politieke gevangenen."
Maar toch ziet hij een"..... uitgestelde komst van president Yudhoyono als een gemiste kans. Een gezonde en open politieke verstandhouding is minstens zo belangrijk als economisch profijt."
Waarom zou dat met de nog belangrijkere economische macht anders zijn? Israël heeft meer bedrijven op de technologiebeurs Nasdaq dan de hele EU. Israël heeft meer start-ups , en trekt ook 2,5 keer zo veel venture capital aan dan de V.S.
Dus het staatsbezoek van Netanyahu biedt net als dat van Yudhoyono een uitstekende kans om buiten het belang van het economische profijt tevens een kans om het over de Palestijnse zaak te hebben. Dat is net als bij Indonesië in het belang van o.m. de Molukkers en Papua's bij Israël dus in het belang van de Palestijnen.
Dus om van Bommel te parafraseren:
Netanyahu kom toch!
-
Het grote verschil tussen Indonesië en Israel is dat wij niet mee hebben geholpen de koloniale terreurstaat Israel op te richten, ten koste van de Palestijnen.
Dries van Agt is een goed voorbeeld van iemand die er achter kwam hoe hij voor de gek was gehouden door zionistische propaganda in de trant van 'land zonder mensen voor mensen zonder land'.
Mijn ogen gingen (ook ?) pas open na de moord op Rabin na de Oslo accoorden, begin negentiger jaren.
Ik begon mij toen af te vragen of Israelische joden wel vrede wilden, inmiddels denk ik van niet.
Boeken als van Pappe en Bethel laten zien hoe de jodenvervolgingen van de tweede wereldoorlog door de zionisten alleen maar gebruikt zijn om de Palestijnen te verdrijven.
En het is een testimonium paupertatis Israel te verdedigen met voorbeelden van landen die zich ongeveer gelijk misdragen.
-
Onzin. Er is juist meer overeenkomst. Nederland heeft ook in het geval van Indonesië wel wat goed te maken. Dat schrijft van Bommel juist ook. De RMS had opgeroepen Yudhoyono te weigeren. Maar dat is niet in het belang van de Molukkers zoals hij terecht opmerkt. Hetzelfde geldt voor de Palestijenen. Daarnaast is er in beide gevallen het grote economische belang dat dus óók een belang voor deze onderdrukte volken is, én blijven er zo een veel betere kanalen om iets voor deze volken te betekenen. De vergelijking is nagenoeg perfect. Er is bij een aantal "goedmensen" alleen een discriminerend sentiment wat het verschil maakt. Die zijn zoals gewoonlijk meer met het eigen "goede" gevoel bezig dan met de pragmatische belangen van slachtoffers.
-
Ik begrijp echt niet wat voor punt u wilt maken met deze enorme woordenbrij, ik kan er in ieder geval geen chocola van maken.
Maar u zult wel gelijk hebben.
-
Zijn maaltijd is al klaar hoor: ik zie in een enorme grote pan een stamppot van luxe woorden met aardappels en 10 fijn geknijpen beschuitjes!
-
Jan B, do 19 januari 2012 13:26
in reactie op Ginger Ted
Reageer op Jan
Waarom geen kop: "Netanyahu kom toch!" ?
Mee, eens. We hebben in Scheveningen nog een cel vrij.
-
O? En wat jou betreft hadden president Yudhoyono en de Marokkaanse koning daar dan dus ook gezeten? Beide actief staatshoofden van landen die onrechtmatig andere bevolkingen onderdrukken, ernstig maltraiteren, en hun land bezetten. Of doe je hierbij alleen aan jodenvervolging?
-
Donder op, de Marokkaanse koning bezet niemands land behalve zijn eigen land en onderdrukt verder niemand. Je bent er nooit geweest en weet niet waar je over praat.
Schevingen en het strafhof zijn voor genocideplegers, zoals Sharon en Nethanyahu en Bush die even een ander volk emt kinder en al bombarderen met fosforgranaten en andersoortige rotmateriaal.
Geef toe dat d je de discussie probeert te verplaatsen naar anderen om je jiddische held te ontlasten op Joop.nl. Oude truc kerel, werkt niet.
-
En het op jodernvervolging gooien (lekker vals en historisch beladen). How cheap!
-
Jammer dat we sommige oorlogsmisdadigers wel binnenlaten in dit land.
Beter ware het geweest als deze man direct naar Scheveningen was gebracht, opgesloten en voor het Internationale Strafhof was bericht voor oorlogsmisdaden en misdaden tegen de menselijkheid.
-
Het Internationaal strafhof is niet bedoeld voor NAVO en andere bondgenoten .
Je hebt 2 soorten oorlogsmisdadigers
1) Hunnie - dat zijn lui als khadaffi of sadam hoessein - die niet naar onze pijpen dansen
2) wij - dat zijn lui als Balkenende - bush -blair - sarkozy etc. Deze mensen noemen gewoon nette democratisch gekozen leiders en daar valt Netanyahu dus ook onder .
Deze groep stuurt het internationaal strafhof juist aan om eigen oorlogsmisdaden te verbloemen.
-
Klaas Slager, do 19 januari 2012 12:43
in reactie op Nieuw!: Veldman
Reageer op Klaas
Zo lijkt het inderdaad te werken.
-
Ik zou de man de toegang tot het land weigeren tot Israël weer een normaal Westers land is. En niet een kopie van de omringende Arabische staten met zijn homofobe en vrouwonvriendelijke wetten. Geen cent voor Israël zolang zijn regering steunt op het fascisme van de Joodse fundamentalisten.
-
Uit een EU enquete van al weer een jaar of zeven geleden bleek dat de overgrote meerderheid in de EU Israel ziet als het meest gevaarlijke land voor de wereldvrede.
Het is nog maar kort geleden dat Netanyahu de Palestijnen in Gaza liet beschieten met fosfor granaten.
Israel is tientallen malen veroordeeld door de VN.
Zelfs de VS veroordeelt de bouw in de in 1967 bezette gebieden.
In plaats van deze man in de boeien te slaan en voor het Strafhof in Den Haag te brengen wordt hij eervol ontvangen.
Net als met de EU grondwet zien we wat de democratie, en ook het internationaal recht, voorstelt in Nederland.
-
Netanyahu zoekt bijstand - dan moet ie eerst Nederlands leren !
-
Goede zaak. Een van de sterkste economieën ter wereld die reageert op de komende economische crisis door vooral te investeren en innoveren. Als je dan kunt samenwerken moet je dat zeker doen.
-
'Economie' staat haaks op daadwerkelijke samenwerking.
-
Komt hij cement, ijzer en zand ophalen? Ik dacht dat de muur al klaar was?!
-
Die afscheiding is bijna klaar. En sinds deze er is is het aantal zelfmoordaanslagen in Israel bijna helemaal gestopt, en kunnen de kinderen weer veilig naar school. Dus als er nog een stukje niet gedaan is: gaarne afmaken.
-
Suus Suus, do 19 januari 2012 11:36
in reactie op Peet Van Velzen
Reageer op Suus
Wat een onmenselijke, walgelijke reactie van u. En dat van een "de andere wang keren" aanhanger, die de moslims voor barbaren uitmaakt.
-
Wat is er walgelijk aan het tegengaan van zelfmoordaanslagen?
-
Het is walgelijk een volk dat z'n land bezet ziet zijn enig overgebleven geweldsmiddel om daar verzet tegen te plegen te willen ontnemen.
-
Suus Suus, do 19 januari 2012 15:14
in reactie op Peet Van Velzen
Reageer op Suus
U weet best wat ik bedoel. Zo niet leg ik uw hypocrisie haarfijn uit.
-
"Die afscheiding is bijna klaar. En sinds deze er is is het aantal zelfmoordaanslagen in Israel bijna helemaal gestopt, en kunnen de kinderen weer veilig naar school."
die aanslagen waren al gestopt voordat de bouw van de illegale muur begon, omdat Hamas besloten had daarmee te stoppen. Als Israel van iets in paniek raakt, is het een beweging richting vrede. Vrede betekent praten, praten levert grenzen, en Israel wil geen grenzen. Israel wil gemene boze buren, en zijn die er niet goedschiks, dan maar kwaadschiks.
Palestijnse kinderen kunnen overigens nog niets veilig.
-
..[ die aanslagen waren al gestopt voordat de bouw van de illegale muur begon, omdat Hamas besloten had daarmee te stoppen. Als Israel van iets in paniek raakt, is het een beweging richting vrede. ]..
Leuk, zo'n beweging richting vrede (=Hamas volgens jou) die Fatahleden standrechtelijk executeert, en zelfmoordaanslagen op schoolkinderen plant en financieert.
-
Netanyahu, februari 2011:
"Now people say, well, you don't really have an attachment to this land. We are new interlopers. We are neo-crusaders. If I could I would invite each of you into my office. You would see a display of antiquities from the Department of Antiquities. It's in a little stand like this. And from the place next to the Temple wall, the Western Wall, from around the time of the Jewish kings, they found a signet ring, a seal of a Jewish official from 2700 years ago, and it has a name on it in Hebrew. You know what that name is? Netanyahu. Now, that's my last name."
Wat Dhr Netanyahu er niet bij verteld is dat zijn vader geboren werd als Benzion Mileikowsky in Polen, en dat zijn vader zijn achternaam veranderde in Netanyahu, juist omdat dat een oude Joodse achternaam is.
Wie argumenten moet verzinnen, heeft blijkbaar geen keuze.
Het internationaal strafhof zit overigens ook in Den Haag. Mooie gelegenheid.
-
Inderdaad en hebreeuws dat men daar spreekt een kunsttaal is verzonnen op basis van het hebreeuws dat men slechts nog in de synagoge sprak.
Het schrift hetzelfde verhaal. Meeste joden spaken naast de landstaal Jiddisch, Ladino en nog wat Indo-europeese talen voordat men het hobbyproject Israel lanceerde .
Men ging toen. Het is alsof ze een soort re-enactment game spelen op grote schaal.
Het is totaal nep dat hele Israël - uiteraard als je maar lang genoeg door gaat met een kunstmatig land + taal + schrift +achternamen etc. Worden de nieuwe generaties wel 'echt' .
Daarom zie ik er ook niks in om tegen die lui te zeggen dat ze weer moeten oprotten al zouden daar best argumenten voor zijn.
Ze zitten daar nu eenmaal en je moet mensen niet verplaatsen die ergens geboren zijn .
Iets wat zij dus wel met de oorspronkelijke bewoners daar gedaan hebben.
Een tweestaten oplossing zou kunnen maar dan met de grenzen van 1967 en wegens geleden schade het opgeven van Jeruzalem aan de Palestijnen danwel Jeruzalem als onafhankelijk Joods/Palestijnse stadsstaat met een 50%/50% vertegenwoordiging in de regering.
Maar een tweestaten oplossing is belachelijk .
Zuid-Afrika werd ook niet opgesplitst in negerstaten (bantoestan) en een blanke staat.
Men moet gewoon iedereen dezelfde rechten geven op taal, cultuur, onderwijs, wetenschap, religie, seksualiteit en de hele reutemeteut .
Beiden moeten MET elkaar leren leven .
De eerste stap moet echter gemaakt worden door de machthebbers .
Israël heeft een De Klerk nodig die een einde maakt aan deze waanzin .
-
Herman AS, do 19 januari 2012 12:05
in reactie op Peet Van Velzen
Reageer op Herman
En dat er aan de Palestijnse kant van de muur kinderen creperen interesseert je geen moer.
-
Kindersterfte in de Gaastrook is lager dan in Marokko en zelfs Turkije
-
Door de Fosfoor bommen?! Weet u het nog? Gaza en de smmirige bomen? Trouwens, waar heb je het over?
-
Jan Jansen, do 19 januari 2012 12:14
in reactie op Peet Van Velzen
Reageer op Jan
"de kinderen"
De Israëlische of de Palestijnse?
-
Alle twee, door de koppigheid van de Israelische regering.
-
Kunnen de palestijnse kinderen weer veilig naar school? (je had het natuurlijk niet over de joodse kindertjes want die worden op weg naar school uitgescholden etc. door mannen met leipe pijpekrulletjes)
-
Heel goed dat Nederland Israel steunt. Israel is immers:
- een van de weinige democratische landen in het Midden-Oosten
- een van de weinige landen in het MO waar godsdienstvrijheid is
- een van de weinige landen in het MO waar homo's een leven hebben
- het enige land waar de wetenschap het goed doet (Nobelprijswinnaars!)
- het enige land in het MO waar high-tech zich vestigt (Apple, Intel etc)
-
Klaas Slager, do 19 januari 2012 11:50
in reactie op Peet Van Velzen
Reageer op Klaas
Dat Israel geen democratie is wordt uitstekend uitgelegd in het boek van Shlomo Sand The invention of the jewish people.
Het is een koloniale terreurstaat, inderdaad helaas in staat technologisch geavanceerd wapentuig te maken.
Martin van Crefeld zei dan ook terecht dat Israel elke W Europese hoofdstad kan treffen, met zelfontwikkelde kruisraketten, voorzien van atoomkoppen, vanaf onderzeeërs kado van Duitsland als Wiedergutmachung.
Of Israel ook intercontinentale raketten heeft, ze waren in staat een eigen satelliet te lanceren tegen de draairichting van de aarde in, dus die kunnen ze ook maken.
Toch geef ik Israel niet meer dan twintig jaar, de VS steun valt weg, en de omringende landen zijn zich aan het bevrijden.
-
Quote
'Dat Israel geen democratie is wordt uitstekend uitgelegd in het boek van Shlomo Sand The invention of the jewish people.'
---
Dat zegt Sand niet in dit boek. Hij beweert uitsluitend dat Joden geen coherent volk zijn die van oorsprong in het huidige Israel thuishoren.
Overigens wordt zijn mening als controversieel beschouwd.
Quote
'Het is een koloniale terreurstaat, '
---
Daarvoor geef je geen enkel argument.
Quote
´Toch geef ik Israel niet meer dan twintig jaar, de VS steun valt weg, en de omringende landen zijn zich aan het bevrijden.´
---
Ik vermoed dat je dit 20 jaar geleden ook al zei....
De omliggende landen bevrijden zich trouwens niet erg.
Maar beste Pieter, Klaas etc etc. Waarom verander je je nickname de hele tijd?
-
Suus Suus, do 19 januari 2012 12:31
in reactie op Frans Lenaen
Reageer op Suus
Zoals u bent, vertrouwt u uw gasten.
-
Ik zou het boek eens lezen.
-
"Overigens wordt zijn mening als controversieel beschouwd."
wat op zich weinig zegt over het waarheidsgehalte.
Palestijnen worden systematisch tot de arabieren gerekent, terwijl ze genetisch veel sterker verwant zijn aan sommige Joden - die Joden die echt hun genetische roots hebben in de regio.
-
Beste Peet,
Ben je ooit in Israel geweest?
- Want dat in de grondwet staat godsdiensvrijhied betekent niet dat dit er in werkelijkheid zo is. Om te denken dat het Moslims in de Israel gelijk zijn aan de Joden is verkeerd.
- een van de weinige landen in het MO waar homo's een leven hebben
Ik mag hopen dat je dit niet meent. Homo's hebben overal in het MO geen leven en zekjer ook niet Israel waar de ultra-orthodoxe Joodse groeperingen steeds machtiger worden.
Israel is, netzoals bij alle staten in het midden-oosten, een staat waarvan een groot deel van de bevolking een ultra-orthodox cultuur/religie aanhangd.
Het zou Nederland eerder sieren als ze opzoek gaan naar een werkelijk oplossing van het Palenstina conflict. Ik geloof ook niet in de 2 staten oplossing zoals deze er nu ligt. Op dit moment is het "beloofde land" het beloofde land van vijandigheid tegen elkander.
Een oplossing kan alleen maar komen als mensen in Palestina respect voor elkaar en elkanders religie en afkomst kunnen hebben en religie en oud zeer los te kunnen laten.
-
Heel goed dat Nederland Israel steunt. Israel is immers:
- een van de weinige democratische landen in het Midden-Oosten
- een van de weinige landen in het MO waar godsdienstvrijheid is
- een van de weinige landen in het MO waar homo's een leven hebben
- het enige land waar de wetenschap het goed doet (Nobelprijswinnaars!)
- het enige land in het MO waar high-tech zich vestigt (Apple, Intel etc)
en dus mag het internationaal recht overtreden?
als de Hells Angels democratisch worden, goddienstvrijheid in hun handvest zetten, een homo voorzitter maken, en massaal hardware bestellen, mogen ze dan wel de wet overtreden?
als je weigert om tenminste 1 argument voor steun aan Israel te geven, dan gaan we voorzichtig constateren we dat je disucussie verloren hebt.
-
..[ Heel goed dat Nederland Israel steunt. Israel is immers:
- een van de weinige democratische landen in het Midden-Oosten
- een van de weinige landen in het MO waar godsdienstvrijheid is
- een van de weinige landen in het MO waar homo's een leven hebben
- het enige land waar de wetenschap het goed doet (Nobelprijswinnaars!)
- het enige land in het MO waar high-tech zich vestigt (Apple, Intel etc)
als je weigert om tenminste 1 argument voor steun aan Israel te geven, dan gaan we voorzichtig constateren we dat je discussie verloren hebt. ]..
Die argumenten staat er 6 regels boven :)
-
Jan B, do 19 januari 2012 12:11
in reactie op Peet Van Velzen
Reageer op Jan
- het enige land waar de wetenschap het goed doet (Nobelprijswinnaars!)
Bedoel je in het Midden-Oosten?
-
Jim Davis, do 19 januari 2012 12:55
in reactie op Peet Van Velzen
Reageer op Jim
Peet, ben je zelf wel eens in Israel geweest?
-
Peet, volgens mij ben je best intelligent maar nu sla je toch echt erg de plank mis, heel erg mis. Stop de bezetting, democratie voor alle inwoners van Israel/Palestina. Netanyahu en Barak naar het gerechtshof.
-
In Gaza is geen bezetting, behalve door Hamas.
Israel is al een democratie, in Gaza is dat er niet, maar daar moet Hamas voor zorgen.
-
Kan iemand mij uitleggen waarom wij, vanuit de geschiedenis zulke "nauwe banden" hebben met Israël?
-
Uit een gevoel van schuld.
-
Ginger Ted, do 19 januari 2012 11:31
in reactie op Henk Johan Faber
Reageer op Ginger
Beide een zeer ondernemende volkscultuur, als kleine naties sterk gericht op internationale handel.
-
Omdat we in Nederland tussen '40 en '45 een veels te groot stel collaborerende Hollanders hadden die maar wat graag de treinen op tijd lieten rijden, de regeltjes wilden hanteren en zich van hun 'meewerkende kant' wouden laten zien. Met als resultaat dat je als jood in Nederland de grootste kans had om het land uitgetrapt te worden, naar je weet wel waar naartoe.
Dus nu hebben we een schuldgevoel. En wat gebeurt er? Israelische rascisten die het jodendom misbruiken om Palestijnen en de Palestijnse staat van de kaart te vegen, worden net als de Duitsers van toen het hand boven het hoofd gehouden en alle medewerking verleend. Ja jongens, het moge duidelijk zijn, wij Nederlanders zijn geen steek veranderd. Collaborerende NSBers zijn collaborerende PVVDers geworden.
Het probleem dat wij Nederlanders hebben zit in ons onvermogen kritisch te denken en de zaken op z'n beloop te laten - immers, we ondervinden de nadelen er zelf toch niet van?
Kots.
-
Klaas Slager, do 19 januari 2012 12:06
in reactie op Henk Johan Faber
Reageer op Klaas
Er staat een grote sephardische synagoge in Amsterdam, ik denk gebouwd in de 17e eeuw, die bekend staat als 'gouden'.
Het is opvallend hoe de koloniale handel verschoof tegelijk met het verschuiven van het zwaartepunt van het sephardische jodendom, van Spanje en Portugal naar Holland, en van Holland naar Londen.
Verder kwam Koninklijke Olie in handen van de Rothschildts, dank zij Deterding, dat werd Shell.
-
Kan iemand mij uitleggen waarom wij, vanuit de geschiedenis zulke "nauwe banden" hebben met Israël?
zeker.
we stonden eerder al aan de foute kant, dus we dachten met 2 wrongs een right te maken.
en handhaving van het conflict in Palestina is natuurlijk een economische pilaar van de amerikaanse geopolitiek, die we van van nature steunen.
-
Steun om kritische televisiekanalen de nek om te draaien? En ook comité's die zijn politiek tegen de Palestijnen nauwgezet volgen, te 'neutraliseren'?
Dan dient meneer Benji zich tot Geert Wilders te wenden. Die is de meest geschikte trawant voor dit soort totalitaire praktijken.
Ik zou hem het land niet eens inlaten. De smiecht.
-
Als er maar geld te verdienen valt....
-
En als er maar te gedogen valt...
-
Inderdaad. Helaas denkt de gemiddelde Nederlander dan aan de Nederlandse economie in het geheel, maar dat is niet specifiek het geval.
Nee het geld verdienen zit 'm bij Wilders, die heeft inmiddels zoveel geld uit Israel ontvangen dat hij er wel wat voor terug moet doen. En zo geschiedt. Israel blij, extremistische joden blij, Wilders blij, en je kan er donder op zeggen dat er de komende jaren weer een goeie pot geld naar Wilders gaat vanuit Israel en joods-extremistisch Amerika.
Ik spuug op dat soort figuren, ik spuug op Wilders, op Rosenthal, op het kabinet en op al die andere die ons land ethisch en moreel naar de afgrond brengen terwijl ze de mond vol hebben over normen en waarden. Ik wist werkelijk waar neit dat het Nederlandse volk ooit zulke domme en verwerpelijke mensen kon kiezen. On-ge-loof-lijk.
-
Suus Suus, do 19 januari 2012 11:42
in reactie op Kevin Amsterdam
Reageer op Suus
=En zo geschiedt. Israel blij, extremistische joden blij, Wilders blij, en je kan er donder op zeggen dat er de komende jaren weer een goeie pot geld naar Wilders gaat vanuit Israel en joods-extremistisch Amerika.=
wilders zal een extratje ontangen , in de vorm van een gratificatie, bonus voor geleverde prestaties, door zijn heimelijke werkgevers.
wilders zal voor de gelegenheid, zijn Israel vlag van 4 bij 10 meter, dat in zijn kamer hangt in Den Haag, een wasbeurt hebben gegeven.
-
Volkomen met je eens!
-
Vandaag ontvangt Beatrix Bibi Netanyahu. Laten we hopen dat zij er geen doekjes om windt.
-
Leuk dat je dat zegt. Orthodoxe Joodse vrouwen bedekken ook hun hoofd. Maar denk je dat Beatrix zich voor Netanyahu zo aanpast? Welnee, dat eist hij niet, en dat hoeft ook niet. Gewoon lekker relaxed. Heel wat anders dan bij de afgelopen reis van Beatrix naar de Arabische landen.
-
Suus Suus, do 19 januari 2012 12:10
in reactie op Peet Van Velzen
Reageer op Suus
Ja, in Israel zal hare majesteit bij het betreden van een synangoge ook geen hoofddoek om hoeven te doen, niet waar ??
-
"Laten we hopen dat zij er geen doekjes om windt."
Doekjes erom winden wordt ook helemaal niet geëist. Dat doet een ander geloof dan dat van Netanyahu.
-
Suus Suus, do 19 januari 2012 12:03
in reactie op Piet de Geus
Reageer op Suus
klopt, een pruik is ook goed
-
Jan B, do 19 januari 2012 13:29
in reactie op Suus Suus
Reageer op Jan
Vreemd. Uw pruikenreferentie komt er wel door.
-
Alleen bij ultra-orthodoxen en die regel geldt bovendien alleen voor henzelf. Maar vervuil je ressentiment vooral niet met feiten, voor je het weet blijft er niets van over en wat moet je dan met je tijd?
-
Suus Suus, do 19 januari 2012 14:22
in reactie op Piet de Geus
Reageer op Suus
Ja, en álle moslimdames ter wereld lopen met een burka, sluier of hoofddoek, hé Piet ? hahahah, grapjas.
-
"álle moslimdames ter wereld lopen met een burka, sluier of hoofddoek"
Het haatmeisje moet eerst een mening verzinnen dat ze een ander in de mond legt om een weerwoord te hebben. Wat triest. Maar wel kenmerkend.
-
Suus Suus, do 19 januari 2012 17:36
in reactie op Piet de Geus
Reageer op Suus
= Het haatmeisje moet eerst een mening verzinnen dat ze een ander in de mond legt om een weerwoord te hebben. Wat triest. Maar wel kenmerkend.=
Piet, nu niet je eigen persoonlijkheid op mij gaan projecteren he ?
Kom jongen, argumenten. Welk geloof eist hoofddoek ? En waarom bij de jodendom alleen het orthodoxe deel ?
Feiten weergeven en niet mokken he deze keer :-))
-
Suus Suus, do 19 januari 2012 14:29
in reactie op Piet de Geus
Reageer op Suus
Ga eens doen aan waarheidsinding, ees de Thora en Talmoed, of een vertaling ervan. Verrijk je met feiten, of joodse dames nu wel of geen hoofddoek dienen te dragen, Piet.
Neem de feiten tot je, en niet op de man spelen he, als het AU doet.
-
Jan B, do 19 januari 2012 15:15
in reactie op Piet de Geus
Reageer op Jan
Alleen orthodoxe moslims menen dat een hoofddoek verplicht is.
-
Suus Suus, do 19 januari 2012 14:26
in reactie op Piet de Geus
Reageer op Suus
Zeg Piet,
'Doekjes erom winden wordt ook helemaal niet geëist. Dat doet een ander geloof dan dat van Netanyahu.'
Je kunt wel nuanceren dat ultra orthodoxse joden pruik dragen, maar nuancering aangande "een ander geloof" ontbreekt.
Kom maar op met je fact full je onderuit lullen.
-
johan n., vr 20 januari 2012 13:58
in reactie op Piet de Geus
Reageer op johan
Ja?
U heeft de berichten omtrent orthodoxe Joden in Jeruzalem gemist??
Of bent u gewoon erg selectief.
-
Mijn hoop ligt tegenwoordig ook bij de koningin, de enige in machtige staatspersoon in Nederland die nog iets doet, hoe klein ook.
Ze zou die kerel een keiharde trap onder z'n hol moeten geven, het land uit. Oprotten en nooit meer terugkomen! http://tinyurl.com/7cnpfcm
-
clara legêne, do 19 januari 2012 22:13
in reactie op Kevin Amsterdam
Reageer op clara
["Mijn hoop ligt tegenwoordig ook bij de koningin, de enige in machtige staatspersoon in Nederland die nog iets doet, hoe klein ook.
Ze zou die kerel een keiharde trap onder z'n hol moeten geven, het land uit. Oprotten en nooit meer terugkomen! http://tinyurl.com/7cnpfcm"]
Mijn opmerking dat ik hoopte dat de koningin er geen doekjes om wond was figuurlijk bedoeld. Ik ben het dus helemaal met je eens.
-
Suus Suus, do 19 januari 2012 11:23
in reactie op clara legêne
Reageer op Suus
Mischien gaat ze hem ontvangen, met een doek om :-)
-
Het is gewoon een formaliteit op verzoek van de Israëlies waar niet aan voorbij gegaan kan worden, en dat goed staat voor Nethanyahu nu hij op het allerhoogste niveau wordt ontvangen.
Ze zal hooguit haar ongenoegen laten blijken maar hij zal daar absoluut niet van onder de indruk zijn, nu haar regering hem vierkant steunt. De steun aan Wilders loont zich voor de Israëlies zal ie denken. Dat wijf, zo minachtend zie ik hem zijn, mag niet eens publiekelijk haar bek opentrekken zonder instemming van haar premier. Hij is ook niet onder de indruk van Obama, wetende dat bij het gehele Amerikaanse congres hem toch wel steunt. Want die heeft ie weer via een ijzersterke lobby in zijn zak. Zelfde verhaal een beetje.
-
Benjamin was ook nog gespot samen met gekke geert in de broodjeszaak van Sally Meier aan de Churchillaan voor een vleugje joods-christelijke cultuur: een broodje halfom.
-
Niks steun van Nederland, maar steun van de huidige ultrarechtse regering. Die, gegijzeld door de fascistoïde Wilders, onder de hoogste druk een speciaal en unieke paragraaf moest opnemen waarin Israël als 'vriend' werd genoemd waarin geïnvesteerd gaat worden. Een redelijk pathetische uitglijer.
Een vriend. Daar denkt de EU heel anders over. Nederland isoleert zich wat dat betreft sterk. De EU die steeds meer afstand neemt van Israëls agressieve landroof en bezettingen (mehr Lebensraum), de moorden op honderden Palestijnen en het systematisch vernielen en onbewoonbaar maken van hun leefomgeving.
Onder dit foute gesternte komt de volslagen foute Netanyahu zich Nederland binnenlikken en vraagt om economische steun en Rutte lijkt dit te belonen. Nederland werkt dus mee (ondersteunt) een fout regime dat Apartheidsneigingen ontwikkelt en inmiddels uitvoert.
In plaats van een krachtig NEE en 'opsodemieteren' wordt Netanyahu mét zijn beleid gekoesterd door onze tijdelijke ultrarechtse regering. Dieptriest maar waar.
-
"Van alle Europese landen is Nederland een van de weinige landen die Israël nog onomwonden steunen. "
Ja zolang je onomwonden de denkbeeldige lijnen der lager gelegen landerijen op de nog ledige schijven van het nageslacht aanbrengt en gewoon (kapitaal-erend) doet wat je allang van plan was hoef je d'r ook geen doekjes om te winden.
De rest 'mag' steun trekken, althans als je de taal machtig bent.