18 februari 12 20:58 Reageer (123) Wereld RSS

'Massale euthanasie Nederlandse ouderen'

Republikeinse presidentskandidaat Rick Santorum ziet ze vliegen en beweert: In Nederland moet je een armbandje dragen waarop staat 'euthanaseer mij niet!'

De Republikeinse presidentskandidaat Rick Santorum staat bekend om zijn ultra-conservatieve houding. Zo is hij tegen abortus, tegen het homohuwelijk, tegen voorbehoedsmiddelen en tegen euthanasie. Om dat laatste standpunt kracht bij te zetten haalt hij Nederland aan. Santorum beweert dat in Nederland ongeveer de helft van de ouderen tegen hun wil in geëuthanaseerd worden. Om dit te ontwijken zouden ouderen zelfs speciaal uitwijken naar ziekenhuizen buiten Nederland.

Santorum is er heilig van overtuigd dat de gezondheidshervormingen van Obama zullen leiden tot meer abortus en euthanasie-mogelijkheden in alle ziekenhuizen en klinieken in de VS. In een poging de gezondheidshervormingen onderuit te halen, beweert hij:

"In Nederland moet je een armbandje dragen waarop staat: euthanaseer mij niet! Want ze hebben vrijwillige euthanasie, en dat bedraagt 10 % van alle sterfgevallen in Nederland. En de helft van de mensen wordt tegen hun wil in geëuthanaseerd in ziekenhuizen. Omdat ze oud en ziek zijn. Dus oudere mensen in Nederland, gaan niet naar het ziekenhuis! Ze gaan naar een ander land. Want ze zijn bang dat ze vanwege budgetaire redenen het ziekenhuis niet meer uit komen."

De presidentskandidaat houdt er overigens nog wel meer gekke ideeën op na. Zo is hij ervan overtuigd dat Satan Amerika heeft aangevallen en wel in verschillende fases: Eerst viel Satan de intellectuelen aan, vervolgens de Protestantse kerk, daarna was de Amerikaanse cultuur aan de beurt om tot slot de politiek kapot te maken.

Santorum hoopt het tegen president Obama op te kunnen nemen bij de presidentsverkiezingen.


Laatste Reacties (123) Reageer Reacties in wachtrij: 0

  • Truus Beek, ma 20 februari 2012 12:13 Reageer op Truus

    Truus

    En dat maar steeds herhalen en het volk gelooft het, de kracht van politiek Links en recht maakt zich daar schuldig aan , maar dit voorbeeld is wel zeer stupide.
    OOk als is het feitelijk net andersom

  • Reinaert de Vos, ma 20 februari 2012 11:28 Reageer op Reinaert

    Reinaert

    Welk grappig zulke berichten. Verbijsterend zulke simpele zielen. Misschien bedoeld hij het plaatje dat sommige ouderen dragen om niet gereanimeerd te worden. Waar haalt hij het anders vanadaan.

  • kees boer, zo 19 februari 2012 23:02 Reageer op kees

    kees

    Het Lijkt wel een beetje op politiek!

  • Tom Meijer, zo 19 februari 2012 20:46 Reageer op Tom

    Tom

    Een smeerlap van de eerste orde. Hopelijk wint hij of Gingrich de republikijnse nominatie, dat verhoogt de herverkiezing van Obama aanzienlijk.

  • Le Chat Botté, zo 19 februari 2012 18:10 Reageer op Le Chat

    Le Chat

    Rick Wilders of Geert Santorum, kiest u maar...

  • Sjouke Boonstra, zo 19 februari 2012 17:33 Reageer op Sjouke

    Sjouke

    Ja, zo werkt het. Je roept iets in het wilde weg, dat nemen alle media dan over, iedereen gelooft het, en als er dan iemand opstaat die zegt dat het eigenlijk toch niet waar was, dan heeft dat al geen nieuwswaarde meer, dus dat krijgt eigenlijk niemand mee. Het interesseert ook niemand meer, yesterday's news, weet je.

    Daarom geloven we nu met ons allen dat Nederland inderdaad bedreigd wordt door al die burka-dragende moslima's met haatbaarden, we geloven dat PvdA, SP, weetikveel, links eigenlijk, dat die het hele land naar de verdommenis hebben geholpen waardoor ik nu geen iPad kan kopen en dat de SP vooral slecht is omdat die nog communistischer zijn dan Rusland en China en zo met Mao en Lenin en die Tsaren allemaal, dus daarom moeten we gewoon PVV stemmen. Of VVD of zo. Weetikveel.

  • Bijstandskoning van GeenStijl, zo 19 februari 2012 13:48 Reageer op Bijstandskoning

    Bijstandskoning

    Wij kúnnen onze oudjes nog euthanaseren! In de VS loop je voortdurend het risico afgeknald te worden door een nutjob met een gun.

  • Adrie van der Horst, zo 19 februari 2012 13:42 Reageer op Adrie

    Adrie

    Die man heeft een vooruitziende blik! Door het afglijden van de sociale zekerheid, het beperken van zorg door als maar meer eigen bijbetalingen, de slechte kansen die gehandicapten hebben op de arbeidsmarkt en karige pensioenen, krijgen we hier in Nederland ook "Amerikaanse toestanden". Dat zou het er wel eens toe kunnen leiden dat mensen, door armoede gedreven, liever kiezen voor euthanasie!

  • Hein van Leeuwen, zo 19 februari 2012 14:24 in reactie op Adrie van der Horst Reageer op Hein

    Hein

    U gelooft dit echt?

  • Adrie van der Horst, zo 19 februari 2012 15:02 in reactie op Hein van Leeuwen Reageer op Adrie

    Adrie

    Geen kwestie van geloven. Met enkele zaken die ik noem heb ik ervaring ...

  • Ben Jansen, zo 19 februari 2012 15:51 in reactie op Hein van Leeuwen Reageer op Ben

    Ben

    Ja, en ik ook.

  • Hein van Leeuwen, zo 19 februari 2012 21:27 in reactie op Ben Jansen Reageer op Hein

    Hein

    ik citeer Joop: "Quatsch!"

  • Kitty In Nederland, zo 19 februari 2012 14:32 in reactie op Adrie van der Horst Reageer op Kitty

    Kitty

    Als hij zo'n vooruitziende blik heeft, kan hij beter zijn energie stoppen in zijn eigen land. En Obama ondersteunen in zijn beleid om zorg weer bereikbaar en betaalbaar te maken voor iedere Amerikaan.

  • Eline W, zo 19 februari 2012 15:33 in reactie op Adrie van der Horst Reageer op Eline

    Eline

    Als dit waar zou zijn is euthanasie verbieden niet de juiste oplossing.

  • Tom Meijer, zo 19 februari 2012 20:47 in reactie op Adrie van der Horst Reageer op Tom

    Tom

    kwatch

  • Klaas Slager, ma 20 februari 2012 09:02 in reactie op Adrie van der Horst Reageer op Klaas

    Klaas

    Slechte zorg veroorzaakt door armoede.
    Het gaat die kant op, met hoge medische kosten kunnen we steeds langer leven, maar zowel die kosten als de pensioenen kunnen we ons niet meer voor iedereen veroorloven.
    In feite legde Wouter Bos dit enige tijd geleden al uit in Buitenhof.
    Vandaar het graaivoorstel van het 'Sociaal' en Cultureel Planbureau, Schnabel, het vermogen van ouderen kan ingepikt worden.
    Helaas moet ik toegeven dat ik niet zie hoe je dit alles kunt voorkomen.

  • Tealc of Shulak, zo 19 februari 2012 13:16 Reageer op Tealc

    Tealc

    Lekker..he.Zo uitgescholden worden door mensen waar je tegen opkijkt..mmm..

  • Henk Verwoerd, zo 19 februari 2012 13:14 Reageer op Henk

    Henk

    Misschien heeft hij wel gelijk. Naast wettelijk toegestane euthanasie is er ook veel heimelijke euthanasie. Langzaam glijden we af naar een consensus om onze ouderen vroegtijdig te lozen.

  • drs Zen, zo 19 februari 2012 13:58 in reactie op Henk Verwoerd Reageer op drs

    drs

    'Langzaam glijden we af naar een consensus om onze ouderen vroegtijdig te lozen.'

    U bent wel erg zwartgallig. Ik zie iets anders gebeuren. Het gaat nog net niet om het lozen van mensen, maar om een grote groep afhankelijken ('onnutten') het leven zo onaangenaam mogelijk te maken. Bekende recepten zijn: zwart maken, treiteren en financieel steeds verder afknijpen. Natuurlijk zijn er slampampers, maar over hen heb ik het niet.

    De roep om het 'probleem' van de onnutten (oud, vluchteling, chronisch ziek, zwak, gehandicapt, zonder werk...) op te lossen wordt steeds luider en qua ondertoon akeliger. Steeds openlijker wordt tegen hen gezegd dat ze deze samenleving tot last zijn, omdat ze te duur zijn.
    http://www.youtube.com/watch?v=uEKbfeZGbPA

  • Henk Verwoerd, zo 19 februari 2012 15:12 in reactie op drs Zen Reageer op Henk

    Henk

    "De roep om het probleem van de onnutten op te lossen ...."

    OK. Maar welke oplossing vrees u dan?

    De tendens die u schetst herken ik wel en kun je zonder meer meenemen in de discussie over euthanasie. Voor je het weet zijn we dat station gepasseerd en praten we over eugenetica.

  • drs Zen, zo 19 februari 2012 22:28 in reactie op Henk Verwoerd Reageer op drs

    drs

    Het recht te beslissen over je eigen leven en dood, acht ik een hoog goed. Het recht om op een menswaardige wijze te sterven is een recht dat we ons kunnen verwerven. Vaak spelen familie en artsen helaas voor god en beslissen over een ander. In de praktijk betekent dit vaak dat het leven van iemand verlengd wordt tegen diens wens in. Via goede wetgeving is hier een mouw aan te passen. Daarvoor moeten er (schijn)heilige huisjes om. Schijnheilig zijn zij die zich druk maken om ongeboren vruchten, maar clusterbommen smijten in een zandbak is wel in orde. Of kernwapens bezitten en gebruiken, u weet wel.

    Zelf mogen beslissen over je dood heeft niets te maken met nazisme, zo lang er vanuit de samenleving, staat of politieke partij geen druk uitgeoefend wordt om 'onnut' leven het leven onmogelijk te maken, of erger nog, er een eind aan te maken (eugenetica). Leven mag geen speelbal zijn in een politiek spel over centen en daar begint het op te lijken. Ik geloof dat de wal het schip zal keren.

    Hoeveel ziekenverzorgenden/helpenden hadden voor dit geld goed werk kunnen doen?
    http://www.youtube.com/watch?v=u9syaYiOCXc

  • Ben Jansen, zo 19 februari 2012 15:52 in reactie op drs Zen Reageer op Ben

    Ben

    Lees ook eens het boek van Marcel van Dam: "De Onrendabelen".

  • D. Bunker, zo 19 februari 2012 14:01 in reactie op Henk Verwoerd Reageer op D.

    D.

    Hoeveel heimelijke euthanasie is er dan in Nederland?

  • Henk Verwoerd, zo 19 februari 2012 15:18 in reactie op D. Bunker Reageer op Henk

    Henk

    Dat weet niemand.

    Santorum heeft het over de helft van de ouderen. Als hij daarmee bedoelt ouderen van 75 jaar en ouder die in zieken/verpleeghuizen onder toeziend medisch oog (actieve euthanasie of versterven/morfine o.a.) komen te overlijden dan zou hij wel eens in de buurt kunnen komen.

  • Hein van Leeuwen, zo 19 februari 2012 14:25 in reactie op Henk Verwoerd Reageer op Hein

    Hein

    Heeft u cijfers over die heimelijke euthanasie?

  • Henk Verwoerd, zo 19 februari 2012 15:19 in reactie op Hein van Leeuwen Reageer op Henk

    Henk

    U?

  • Hein van Leeuwen, zo 19 februari 2012 21:28 in reactie op Henk Verwoerd Reageer op Hein

    Hein

    Nee, maar het is dan ook volkomen kletskoek.

  • Tom Meijer, zo 19 februari 2012 20:51 in reactie op Henk Verwoerd Reageer op Tom

    Tom

    "Naast wettelijk toegestane euthanasie is er ook veel heimelijke euthanasie. Langzaam glijden we af naar een consensus om onze ouderen vroegtijdig te lozen."

    Euthanasie is al zo oud als de mensheid. Vooral in door religie verkrampte samenlevingen. Daar wordt enorm over gehuicheld. En dat afglijden is totaal nergens op gebaseerd. Hoogstens kun je zeggen dat de cijfers door beter beleid nu openbaar worden. Nog steeds niet alles maar dat komt door de nog steeds kromme wetgeving.

  • Kitty In Nederland, zo 19 februari 2012 13:10 Reageer op Kitty

    Kitty

    Je kiest er met deze reactie wel voor om wat er gezegd werdt heel ongenuanceerd te brengen. De uitzending ging over de vrije keuze voor euthenasie. Er waren verschillende aanwezigen die ervoor hadden gekozen, om een dodelijke mix van medicijnen aan te schaffen, zodat zei zelf het moment van het einde konden kiezen. Het voorbeeld wat jij aanhaalt was het verhaal van een man wiens partner werd getroffen door een hersenaandoening. Vrienden in de omgeving van het stel hadden gezegd dat euthenasie misschien een goede optie zou kunnen zijn.
    Natuurlijk moet je je bij dit soort opmerkingen afvragen of dit vrienden zijn, en waar men de brutaliteit vandaan haalt om dit soort opmerkingen te maken. Maar om dit voorbeeld nu aan te voeren om het gelijk van een wannabee presidentskandidaat in Ameika aan te geven, gaat wel heel erg ver!

  • Kitty In Nederland, zo 19 februari 2012 13:23 in reactie op Kitty In Nederland Reageer op Kitty

    Kitty

    Dit is een reactie op Jan Peters 18 feb 23.25 maar is per abuis
    verkeerd terechtgekomen.

  • - drammer -, zo 19 februari 2012 12:23 Reageer op - drammer

    - drammer

    Etheunaseer me niet of en laat mij niet uitdrogen....

  • Julius Vold, zo 19 februari 2012 11:44 Reageer op Julius

    Julius

    Hmmm, maar denken wij niet op dezelfde simpele onnozele manier over de VS als deze Santorum doet?
    Ik las laatst een bijdrage van een zekere FL die toegaf nog nooit in de VS geweest was, maar ondertussen wel dacht er verstand van te hebben.
    Kwestie van onwetendheid, aan beide kanten van de oceaan.

  • Klaas Slager, zo 19 februari 2012 12:48 in reactie op Julius Vold Reageer op Klaas

    Klaas

    Hoe denken wij dan over de VS ?
    Hebben we het Roosevelt monument in Zeeland al afgebroken ?

  • clara legêne, zo 19 februari 2012 11:40 Reageer op clara

    clara

    Dat krijg je ervan, als je de kiezer steeds verder naar links of naar rechts duwt en daarbij de fatsoensgrenzen loslaat.

    Het heeft weinig zin je daarover op te winden als je intussen zelf als Nederland hard op weg bent dezelfde kant op te gaan.

    De kiezer moet kennelijk aan zijn gerief geholpen worden en een leugen meer of minder, wie windt zich daar nou nog over op.

  • Theo Joubert, zo 19 februari 2012 13:50 in reactie op clara legêne Reageer op Theo

    Theo

    [De kiezer moet kennelijk aan zijn gerief geholpen worden en een leugen meer of minder, wie windt zich daar nou nog over op.]

    Wat ben jij verbitterd, zeg!
    Realiseer je je dat wel?

  • Kees Gelijkhebber, zo 19 februari 2012 11:33 Reageer op Kees

    Kees

    Nodig deze idioot uit in de De Balie.

  • Michiel Online, zo 19 februari 2012 11:28 Reageer op Michiel

    Michiel

    Wat nou als hij gelijk heeft?

  • Alfred Blokhuizen, zo 19 februari 2012 11:13 Reageer op Alfred

    Alfred

    Tja.... zou je dit een achterlijke en gevaarlijke ideologie kunnen noemen? Want met dit gedachten..... uh...goed (??) wil hij wel een land besturen. Lijkt me heel problematisch.

    Je zal maar onderworpen worden aan deze Joods-Christelijke (??) traditie. We moeten nog oppassen dat we geen tsunami van deze mensen over ons heen krijgen. Voor je het weet worden alle vrijheden afgepakt en staan de vrouwen weer aan het aanrecht en worden onze homo's gestraft.

    Misschien moeten we Amerikanen maar de toegang tot ons land weigeren. Er zijn er al genoeg. Ook gezinshereniging moet worden voorkomen. Voor je het weet nemen ze hier de macht over, want ze hebben hele grote gezinnen.

  • Florian Lichti, zo 19 februari 2012 12:14 in reactie op Alfred Blokhuizen Reageer op Florian

    Florian

    Het zou fijn zijn als u ooit (maar die dag komt zonder twijfel niet) op dezelfde manier van de Islam afstand zou durven nemen.

    Maar u durft niet....en dat maakt u post in mijn ogen vooral hopeloos triest en laf.

  • Alfred Blokhuizen, zo 19 februari 2012 12:58 in reactie op Florian Lichti Reageer op Alfred

    Alfred

    Fijn hè grote woorden gebruiken, voelt u zich nu beter?

    Jammer dat u de ironie niet inziet van mijn stukje ........ ;>)

  • Florian Lichti, zo 19 februari 2012 14:27 in reactie op Alfred Blokhuizen Reageer op Florian

    Florian

    Ach natuurlijk....uw bekende ironie!
    Hilarisch! :-)

    Gaat u in plaats van jij-bakken trouwens ook nog antwoord geven op mijn vraag?

  • Piet Monster, zo 19 februari 2012 15:03 in reactie op Florian Lichti Reageer op Piet

    Piet

    Er zijn zelfs in Nederland mensen die denken dat op de bible-belt overspeligen gestenigd worden :)

  • Alfred Blokhuizen, zo 19 februari 2012 18:32 in reactie op Florian Lichti Reageer op Alfred

    Alfred

    Welke vraag stelde u...en welke jij bakken?

    Ik vraag u gewoon of u zich goed voelt met schelden en grote woorden gebruiken. Misschien ga ik u dan beter begrijpen..... Dat kan u toch met geen mogelijkheid jijbakken noemen. ik neem u serieus en gooi geen verwensingen naar uw hoofd. Waarom zou ik.Ik word daar niet gelukkiger van....

    "jij - bak de -woord (mannelijk) jijbakken informeel antwoord (op verwijt, spot) in de trant van dat ben je zelf"

    Maar mijn stukje spreekt voor zich....en wellicht herkent u de gebruikte argumenten. U weet best hoe ik daar over denk...Ik ben toch overtuigd en trots lid van die vreselijke linkse kerk? Nou dan weet u het toch wel?

    Laat ik het nog even uitleggen, Deze ironie geldt eigenlijk niet voor de moslims, want doen hier geen gooi naar de macht.... of ik moet spraakmakende kandidaten over het hoofd gezien hebben. Maar ik geloof het niet....

    Ik wens u een ontspannen avond 8>)

  • Thomas Wagenaar, zo 19 februari 2012 13:41 in reactie op Florian Lichti Reageer op Thomas

    Thomas

    Dus eerst afstand van de Islam, en dan misschien van Judeo-Christelijk? Allemaal tegelijk meneer Lichti, ik hoop dat we het ondanks uw boze woorden daar toch over eens zijn.

  • drs Zen, zo 19 februari 2012 19:02 in reactie op Thomas Wagenaar Reageer op drs

    drs

    U begrijpt het spel niet. Bij godsdienstkritiek gaat het erom hypocriet te zijn. Joods-christelijk is van 'ons', dus moeten 'we' daar van af blijven. Als het om de islam gaat moeten alle registers open en wordt er vol op het orgel gegaan.
    http://www.youtube.com/watch?v=mo1QVsqiJUU

  • patrick faas, zo 19 februari 2012 10:58 Reageer op patrick

    patrick

    Rond "the Pilgrim Fathers" is de oorsprongsmythe van de USA gesponnen. Deze Engelse puriteinen vertrokken in 1620 naar Amerika vanuit Holland, waar zij 11 jaar gewoond hadden, omdat Holland een vrijplaats voor protestanten leek, maar dat zij toch te libertijns vonden. http://nl.wikipedia.org/wiki/Pilgrim_Fathers.

    Tegen de Engelse koning en de Britse overheersing hebben de Amerikanen een grote revolutie gevochten, die hun houding jegens de Engelsen voor altijd bepaald heeft. De Hollanders hebben de Amerikanen echter gesteund in hun onafhankelijkheidsstrijd. Is Holland daarmee het enige land ter wereld waarop Amerikanen geen enkele kritiek hebben? Nee, want hoewel calvinistisch protestants, blijft Holland 'te libertijns' in Amerikaanse ogen. Predikanten noemen Amsterdam nog steeds het Sodom van de christelijke wereld.

    Zoals Israël religieuze betekenis heeft voor Amerikaanse christenen, heeft ook Holland dat, namelijk als de historische woonplaats van libertijnse zondes: hoeren, homo's en drugs. Zoals Israël toeristen trekt met Bijbelse stenen, trekt Holland toeristen met de drie zondes. Euthanasie en abortus zijn relatief nieuwe toevoegingen aan het onverwoestbare beeld van het zondige Holland, waarnaar wij ons gaarne modelleren.

  • Evert van Vliet, zo 19 februari 2012 11:38 in reactie op patrick faas Reageer op Evert

    Evert

    Ja, en als je dan zegt dat het originele thanks-giving recept om piepers, wortels, uien, klapstuk, rauwe haring en wittebrood vraagt trekt men (ook al) een vies gezicht.

  • Alfred Blokhuizen, zo 19 februari 2012 13:03 in reactie op Evert van Vliet Reageer op Alfred

    Alfred

    Heeee...wil je geen Leidenaren beledigen...... ;>)

  • Evert van Vliet, ma 20 februari 2012 10:03 in reactie op Alfred Blokhuizen Reageer op Evert

    Evert

    Ik doe (ook) aan zelf-'belediging'. : )

  • ad da, zo 19 februari 2012 10:45 Reageer op ad

    ad

    maarja met dit soort mag waterborden en martelen en onschuldig op sluiten wel,,als je in de terror groep valt.
    ach de beste amerikaan is een,vul zelf maar in.

  • Evert van Vliet, zo 19 februari 2012 11:04 in reactie op ad da Reageer op Evert

    Evert

    Mensch?

  • el gringo, zo 19 februari 2012 10:16 Reageer op el

    el

    tja, moeten we hier nog serieus op reageren? dit is waarschijnlijk iemand die denkt dat kopenhagen onze hoofdstad is. zoals gijp altijd zegt: ach, laat gaan joh.

  • Bernie Whistler, zo 19 februari 2012 09:06 Reageer op Bernie

    Bernie

    Het is eigenlijk dieptriest dat deze relihufter mijn land misbruikt om de zachte onderbuiken van zijn christentaliban, zijn electoraat te masseren. Liegen & bedriegen, het lijkt nondedju Geert Wilders wel (hoewel het niet past om onze xenofoob in relatie met euthanasie te brengen). Santorum, een zwartgekousde representant van een federatie waar men medeburgers lustig met juridische goedkeuring lyncht. Oog om oog...

    Toch valt te hopen valt dat deze rondneukende evangelist inderdaad dé candidate elected voor de Republikeinen wordt. Obama, die ook steeds geloviger wordt naarmate de verkiezingen dichterbij komen, kan de stand-in Jesus gemakkelijk aan en de meeste Republikeinen moeten niks van deze geloofsfanaat hebben.

    So, at the end of the day Santorum will euthanise himself :-)

  • Evert van Vliet, zo 19 februari 2012 10:51 in reactie op Bernie Whistler Reageer op Evert

    Evert

    "Het is eigenlijk dieptriest dat deze relihufter mijn land misbruikt om de zachte onderbuiken van ......"

    Stop de persjes!

    Mijn land?....d'r is helemaal niets maar dan ook niets van je bij, nou ja, tenzij je de zachte onderbuiken met nationaal 'onderwijs' volpropt natuurlijk.

    Wie hier (en daar) de (relie)hufters uithangen is bekend.

  • Bernie Whistler, zo 19 februari 2012 11:10 in reactie op Evert van Vliet Reageer op Bernie

    Bernie

    Enneh...wat is nu je punt Evert?

  • Evert van Vliet, zo 19 februari 2012 11:34 in reactie op Bernie Whistler Reageer op Evert

    Evert

    'Mijn' punt is dat ook 'nederland' 'slechts' kan 'bestaan' bij de gratie van onderbuiken....een massale euthanasie van het in potentie aanwezige verstandelijke vermogen móét wel daar aan vooraf (zijn) (ge)gaan.

    Het 1 is een religie 'gebaseerd' op denkbeeldige lijntjes en de ander een religie 'gebaseerd' op denkbeeldige goden die zich niets van die lijntjes aan (hoeven te) trekken.

    Vooralsnog is 'het' allemaal klinkklare onzin, nog eens verplicht gestelde onzin ook n.b.!

  • Bernie Whistler, zo 19 februari 2012 11:45 in reactie op Evert van Vliet Reageer op Bernie

    Bernie

    Een fraaie zondagochtendgedachte. Cheersz.

  • Klaas Slager, zo 19 februari 2012 08:45 Reageer op Klaas

    Klaas

    Een Amerikaan schreef mij ooit 'de meeste Amerikanen weten het verschil niet tussen Zwitserland en Swaziland'.
    Een VS politicus zei 'wat hebben wij gemeen met de Europeanen, ze gaan niet eens naar de kerk'.
    De ellende is dat de VS geen land is, maar een continent.
    Vandaar dat VS politici zich kunnen veroorloven, nog, de buitenlandse politiek te misbruiken voor binnenlandse electorale doelen.
    Wat betreft Nederland, dan is er nog het probleem met Holland, dat is ook al te moeilijk, Volendam met de klompen en de klederdracht is net nog te begrijpen.

  • Herman AS, zo 19 februari 2012 08:37 Reageer op Herman

    Herman

    Deze man is gewoon van God los !

  • Artois Arnhem, zo 19 februari 2012 08:00 Reageer op Artois

    Artois

    Ik moet aan Thijs vd Brink denken toen hij commentaar gaf op beelden bij MR van een staaltje kits/nep bidden in Amerika. Thijs vond he fantastisch!! Zolang er nog religieus achterlijken zijn trapt men nog in Santorums.
    De grootste truuk van de duivel was de mensen te doen geloven dat hij niet bestaat.

  • Kalmpjes aan graag, zo 19 februari 2012 02:40 Reageer op Kalmpjes

    Kalmpjes

    Het is altijd zo treurig dat je als Nederlander buitenlanders van alles moet moet uitleggen en nuanceren vanwege de bizarre waan ideeën die idioten zoals deze man de wereld in helpen.

  • Florian Lichti, zo 19 februari 2012 01:01 Reageer op Florian

    Florian

    Zelfs voor iemand die in sprookjes gelooft is dit toch wel een hilarisch statement.

    Blijkbaar is het mogelijk om presidentskandidaat te worden, zelfs met de herseninhoud van een pinda! LOL :-)

  • Sjouke Boonstra, zo 19 februari 2012 17:52 in reactie op Florian Lichti Reageer op Sjouke

    Sjouke

    == Blijkbaar is het mogelijk om presidentskandidaat te worden, zelfs met de herseninhoud van een pinda! LOL :-) ==

    Zo iemand krijgt hier ook anderhalf miljoen stemmen.

  • robert vd heide, zo 19 februari 2012 00:45 Reageer op robert

    robert

    OK maar nu dan ?

    gaat iemand de man aaklagen weggens smaad

    of mag hij net als Wilders leugens verspreiden en is dit vrijheid van meningsuiting

    van je maten bij uitzendmissies moet je het maar hebben zeg pffft .

    brothers in arms ,,maar dan wel kain en abel ;-)

  • Piet Monster, zo 19 februari 2012 15:04 in reactie op robert vd heide Reageer op Piet

    Piet

    " gaat iemand de man aaklagen weggens smaad"

    Wat belet je? Klim in de pen en hop, naar het politiebureau.

  • Jacqueline Wouters, za 18 februari 2012 23:33 Reageer op Jacqueline

    Jacqueline

    Fraude bij de GOP zie hier stemmen Maine nieuwe telling

    Blatant Proof that Ron Paul was Cheated Out of Victory in Main! MUST SEE!
    http://www.youtube.com/watch?v=cU9fyXtcyv4&feature=related

    en Rachel Maddow
    Maine Will Recount the Votes
    http://www.youtube.com/watch?v=aZfaE_BSzuQ

  • Han van der Horst, zo 19 februari 2012 08:53 in reactie op Jacqueline Wouters Reageer op Han

    Han

    Rick Santorum is katholiek. Zo ben ik ook opgevoed en ik kan jullie verzekeren: een leugen van zulke proporties is een dóódzonde. Santorum komt in de hel of anders - als hij nog berouw ontwikkeld - heel heel lang in het vagevuur.

  • Alfred Blokhuizen, zo 19 februari 2012 11:00 in reactie op Han van der Horst Reageer op Alfred

    Alfred

    Ja Han...zo is het maar net ;>) (zeg ik als Katholiek opgevoede man)

  • Jan Peters, za 18 februari 2012 23:25 Reageer op Jan

    Jan

    Niet eens zo zeer bezijden de waarheid. We zagen vorige week al bij ‘Debat op 2’ dat ernstig zieken mensen zich al moeten verantwoorden voor vrienden waarom ze geen euthanasie willen. Nederland is volkomen doorgeslagen. Allemaal mensen gezond van lijf en leden die euthanasie verklaringen in gaan vullen voor lijden dat men vreest. Kan er werkelijk met mijn verstand niet bij.

  • 'Klaas Jeltsma, zo 19 februari 2012 00:43 in reactie op Jan Peters Reageer op 'Klaas

    'Klaas

    Geloof ik geen zak van.. ik kan me niet voorstellen dat je aan een kennis voorzichtig oppert "gewoon eens eruit stappen, hoe zou dat zijn?". En wat voor vriend(in) zegt zoiets?

    Verder je reinste onzin van die Santorum. Hoeveel mensen plegen bij ons euthanasie per jaar? 100 mensen? 1000? Ik weet iig dat je niet makkelijk euthanasie kan laten plegen. Eerst een overpeinzingsperiode, sowieso allerlei voorwaarden... quelle une nonsens.

  • El Che, zo 19 februari 2012 00:54 in reactie op Jan Peters Reageer op El

    El

    Jan er zit een schroefje los boven bij jou.

  • Eline W, zo 19 februari 2012 08:32 in reactie op Jan Peters Reageer op Eline

    Eline

    Verhuis dan naar de VS.

  • Evert van Vliet, zo 19 februari 2012 11:07 in reactie op Eline W Reageer op Evert

    Evert

    Ja want als je daar aanbelandt en je verstand niet bij de (denkbeeldige) grens wenst in te leveren zal men je niet vragen; what are you doing here if you don't like 'it'?

  • Groen Aapje, zo 19 februari 2012 08:35 in reactie op Jan Peters Reageer op Groen

    Groen

    Nog even en we worden ook bij het bereiken van de pensioen gerechtigde leeftijd vriendelijk verzocht om ons te melden bij de huisarts voor een euthanasie-pilletje........ dit in het kader van de bezuinigingsmaatregelen.

    Ik denk dat ik 'm ook nog zou halen. In zo'n wereld wil je toch niet leven?

  • Joop Liefaard, za 18 februari 2012 23:08 Reageer op Joop

    Joop

    Je mag ervan uit gaan dat Santorum geen schijn van kans maakt om president van de VS te worden. Maar stel nu eens dat hij dat wel wordt. Zal Rutte hem dan met zijn welbekende glimlach tegemoet treden (ervan uitgaande dat hij nog steeds minister-president is na de verkieizngen in de VS)?
    Het geeft ook wel weer aan dat sommige presidentkanditen een volkomen vertekend beeld hebben over Europa (en Nederland). En moet Europa dan maar zo´n president accepteren. Met de huidige regering zal dat geen probleem zijn, denk ik.

  • Biff Everwood, zo 19 februari 2012 02:32 in reactie op Joop Liefaard Reageer op Biff

    Biff

    prachtig hoe je dit onderwerp weet te gebruiken om Rutte te beschimpen. Creatief!

  • Centurio Veritas, zo 19 februari 2012 05:38 in reactie op Joop Liefaard Reageer op Centurio

    Centurio

    Wat heeft Europa niet te accepteren bij een democratisch gekozen president op een ander continent?

  • de_gewone man, zo 19 februari 2012 09:27 in reactie op Joop Liefaard Reageer op de_gewone

    de_gewone

    Deze man heeft geen vertekend beeld van Europa en Nederland, hij weet echt wel beter, dat maakt het juist zo kwalijk. Bewust onwaarheden vertellen om de kiezers angst aan te jagen.

  • Jacqueline Wouters, za 18 februari 2012 22:41 Reageer op Jacqueline

    Jacqueline

    Santorum heeft volgens mij last van godsdienstwaanzin

  • Huub Philippens, za 18 februari 2012 23:06 in reactie op Jacqueline Wouters Reageer op Huub

    Huub

    Eens kijken of Krankjorum dat armbandje om heeft als hij hier op bezoek komt.

  • Evert van Vliet, zo 19 februari 2012 10:24 in reactie op Jacqueline Wouters Reageer op Evert

    Evert

    Die vlieger gaat voor iedereen op die aangelulde (indoctri)naties een warm hart toedragen.

    Als je niet mee wenst e/o kan doen ben je nog steeds verplicht aan te tonen dat je d'r wel bij hoort via een plastic kaartje....op straffe van...

  • robert vd heide, za 18 februari 2012 22:38 Reageer op robert

    robert

    in ouderenzorg kan een oudere na een lang leven er voor kiezen niet gereanimeert te worden

    waarom zou iemand ook niet gewoon natuurlijk nogen sterven en vinden wij het kennelijk normaal uit onze angst voor de dood ,de stervende nog wat voltages door het lichaam te jagen ,,en een dramatische overgang te bewerkstelligen.

    precies andersom als dhr Santorum beweert ,,kijk de archieven bij the daily show van jon stewart erop na hoe gek als een deur die santorum werkelijk is ,onze sgp is er bijj vergeleken een vrijdenkers partij ;-)

  • Eline W, za 18 februari 2012 22:27 Reageer op Eline

    Eline

    Ik mag hopen dat mensen hier niet intuinen, maar ik vrees het ergste.

  • Herman F, za 18 februari 2012 22:11 Reageer op Herman

    Herman

    haha toch wel lachen met die buitenlandse media, ze denken je te kennen, geldt trouwens misschien omgekeerd ook.

  • Henk Daalder Duurzame Brabanders, za 18 februari 2012 21:44 Reageer op Henk Daalder

    Henk Daalder

    Zo ver zit deze idioot er niet naast
    Er sterven dagelijks 400 Nederland gemiddeld 10 jaar eerder dan de bedoeling was.
    Dat komt door de extreem smerige lucht in ons land vooral van het verkeer, maar ook de bioindustrie en de houtkachelstokers dragen hun steentje bij aan deze 400 doden per dag

    Van het verkeer kunnen we nog zeggen dat iedereen, iedereen dat aandoet, "zonder verkeer staat alles stil" is de slogan van de vervoerder. Maar het zijn toch vooral de dieselrijders personen en bestelauto's die het doen.

    Iets anders is de vervuiling in de bioindustrie.
    Daar zijn het de medewerkers in de stallen, die ver voor hun pensioen worden geveld door COPD. (Je komt er nog wel achter wat dat is)

    Helemaal onnodig is de sterfte door houtkachelstokers, ca 1800 extra doden per jaar.
    Echte nutteloze killers zijn die mensen die trots op hun houtvoorraad, hun buren vergiftigen, volslagen zinloos, want we hebben schoon stokend aardgas.
    http://www.duurzamebrabanders.nl/blog/2012/01/de-houtkachel-stoker-is-een-stille-killer-van-zijn-buurtgenoten/

    Ruik je ook regelmatig de dodelijke geur van een houtkachelstoker
    Maak dan bezwaar tegen de WOZ schatting, elk verloren levensjaar is 80.000 waard, met dan aan de gemeente die niet handhaaft.

    Als je de hele winter wat ruikt, is dat zeker 10 jaar van jouw leven dat verloren gaat.
    Wie zou een huis kopen dat voortdurend helemaal is omgeven door giftige rook?

  • hr. arryo, za 18 februari 2012 22:27 in reactie op Henk Daalder Duurzame Brabanders Reageer op hr.

    hr.

    Ja Henk, maar dat bedoelt Republikeinse Rick natuurlijk niet.
    En ook dit trouwens niet:
    http://www.youtube.com/embed/Sqwd_u6HkMo

  • 'Klaas Jeltsma, zo 19 februari 2012 00:47 in reactie op hr. arryo Reageer op 'Klaas

    'Klaas

    Lauk dat je de impossible Hamster post!

    Ik had er nog nooit van gehoord, maar heb me vaak afgevraagd: waarom willen bedrijven altijd groei? Tuurlijk, dat is goed voor het bedrijf, maar het kan toch niet eeuwig groeien? Er moet een punt komen waarop stabiel zijn ook prima is.

    En nu met de hamster kan ik dat concept aan iedereen in een minuutje uitleggen. Thanks!

  • Florian Lichti, zo 19 februari 2012 00:56 in reactie op Henk Daalder Duurzame Brabanders Reageer op Florian

    Florian

    Henk: even een tip....lees het artikel nog eens door.
    Jouw reactie slaat als een tang op een varken! :-)

  • Alfred Blokhuizen, zo 19 februari 2012 13:10 in reactie op Florian Lichti Reageer op Alfred

    Alfred

    leg eens uit? Waar verschil jij van mening?

  • Florian Lichti, zo 19 februari 2012 14:30 in reactie op Alfred Blokhuizen Reageer op Florian

    Florian

    Santorum houtkachels

    (?)

  • Eline W, zo 19 februari 2012 08:33 in reactie op Henk Daalder Duurzame Brabanders Reageer op Eline

    Eline

    Sinds wanneer is aardgas CO2 neutraal?

  • Evert van Vliet, zo 19 februari 2012 11:09 in reactie op Eline W Reageer op Evert

    Evert

    Zodra aardgas weer is omgezet in (o.a.) CO2 bevind je je toch zeker weer in de begintoestand?

  • Adrie van der Horst, zo 19 februari 2012 13:54 in reactie op Henk Daalder Duurzame Brabanders Reageer op Adrie

    Adrie

    "...elk verloren levensjaar is 80.000 waard ..."
    Aha, dat is 400.000,- ! "Mag ik effe vange!"
    Minima leven gemiddeld ongeveer 5 jaar korter dan mensen met een hoger inkomen.
    (Bron CBS: http://www.cbs.nl/nl-NL/menu/themas/bevolking/publicaties/artikelen/archief/2009/2009-3007-wm.htm )

  • Tsjeard Aidoo, za 18 februari 2012 21:41 Reageer op Tsjeard

    Tsjeard

    Die man maakt geen enkele kans kandidaat gesteld te worden. Waarom dan aandacht aan zo iemand besteden?

  • Kitty In Nederland, za 18 februari 2012 22:00 in reactie op Tsjeard Aidoo Reageer op Kitty

    Kitty

    Gelukkig maakt hij weinig tot geen kans.
    Maar het feit dat iemand die in de race is om president van een land te worden, dit soort leugens verkondigt vind ik echt zeer triest.
    Het staat ieder vrij om te geloven wat hij of zij wil.
    Maar deze man houdt er wel hele enge en omstreden ideeen op na.

  • Centurio Veritas, zo 19 februari 2012 15:58 in reactie op Kitty In Nederland Reageer op Centurio

    Centurio

    Helaas maakt hij weinig kans. Wanneer Santorum het zou moeten opnemen tegen Obama, dan kun je nog zekerder zijn van diens 2e termijn als president. Immers, Santorum weet het grote (zwevende?) midden niet aan te spreken wat Romney wel doet waarmee de laatste een veel grotere kans maakt om uiteindelijk ook president te worden.

  • Kitty In Nederland, zo 19 februari 2012 16:19 in reactie op Centurio Veritas Reageer op Kitty

    Kitty

    Romney is een keiharde zakenman maar is in de ogen van veel republikeinen te soft en te sociaal. Toch maakt hij van alle kandidaten de meeste kans. Obama versus Romney, wie zal het worden? Ik wens de Amerikanen wijsheid toe!

  • Frank En Vrij, za 18 februari 2012 21:29 Reageer op Frank

    Frank

    Eens kijken of Rutte hier wel op reageert of de Amerikaanse ambassadeur op het matje roept....

  • Kitty In Nederland, za 18 februari 2012 21:55 in reactie op Frank En Vrij Reageer op Kitty

    Kitty

    Ik zou er niet op wachten.

  • Frank En Vrij, zo 19 februari 2012 13:39 in reactie op Kitty In Nederland Reageer op Frank

    Frank

    Dan toch maar een "meldpunt domme amerikanen" openen?

  • Kitty In Nederland, zo 19 februari 2012 14:39 in reactie op Frank En Vrij Reageer op Kitty

    Kitty

    Ik wens de Amerikanen in de aanloop naar de verkiezingen liever veel wijsheid toe!

  • D. Bunker, zo 19 februari 2012 14:03 in reactie op Frank En Vrij Reageer op D.

    D.

    Ik denk dat Rutte wel wat belangrijkers te doen heeft.

  • Kitty In Nederland, zo 19 februari 2012 14:39 in reactie op D. Bunker Reageer op Kitty

    Kitty

    Zou je denken.....

  • Ben Jansen, zo 19 februari 2012 15:53 in reactie op D. Bunker Reageer op Ben

    Ben

    Mensen afknijpen, rucksichtlos

  • Kitty In Nederland, za 18 februari 2012 21:25 Reageer op Kitty

    Kitty

    Dieptriest en doodeng dat een presidentskandidaat zich op deze manier uit.
    Arm arm Amerika het zal je president maar worden.

  • André Rodenburg, za 18 februari 2012 21:23 Reageer op André

    André

    In sommige staten heeft Santorum de meeste stemmen bij de voorverkiezingen gehaald, dus misschien klopt dat met die aanval van Satan op de verstandige mensen in Amerika nog ook.

  • Addy Stoker, za 18 februari 2012 21:22 Reageer op Addy

    Addy

    toch maar liever Obama dan dit soort ongenuanceerde praat dat niet op waarheid berust. Op Obama kun je veel kritiek hebben, die heb ik ook wel, maar de republikein Santorum maakt het wel heel erg bont in een poging een punt te maken.

  • Theo Joubert, za 18 februari 2012 21:21 Reageer op Theo

    Theo

    Wie gelooft er nu in Satan ?

  • Evert van Vliet, zo 19 februari 2012 10:24 in reactie op Theo Joubert Reageer op Evert

    Evert

    Wie gelooft er in nederland?

  • Theo Joubert, zo 19 februari 2012 13:51 in reactie op Evert van Vliet Reageer op Theo

    Theo

    Jij niet, Evert?
    Wat is er nu eigenlijk mis met ons land, volgens jou.
    Hele volksstammen zijn jaloers op onze situatie.

  • Centurio Veritas, zo 19 februari 2012 15:49 in reactie op Theo Joubert Reageer op Centurio

    Centurio

    Het aloude "weg met ons" devies van links toch, Theo..

  • Theo Joubert, zo 19 februari 2012 22:32 in reactie op Centurio Veritas Reageer op Theo

    Theo

    Het lijkt er wel op.
    Maar ik had het graag van Evert zelf gehoord.

  • Evert van Vliet, ma 20 februari 2012 10:12 in reactie op Theo Joubert Reageer op Evert

    Evert

    Sorry maar ik ben een beetje laat met reageren op je prangende vraag.

    Dat 'derden' op deze planeet jaloers zouden zijn op de situatie in een afgebakend stuk daarvan maakt de natie nog geen realistisch geheel.

    Je bent in de war met een systeem dat beslag heeft gelegd op een stuk planeet opdat niemand zijn/haar stem kan uitbrengen op een zinnige globale benadering van het geheel.

    Wie mocht 'denken' dat ik tegen nederland zou zijn heeft 'het' mis, ik ben namelijk voor het zinnige geheel waar de lager gelegen landerijen ook toe behoren (zonder dat er een plaatselijke indoctrinatie aan te pas komt.

  • Centurio Veritas, ma 20 februari 2012 12:47 in reactie op Evert van Vliet Reageer op Centurio

    Centurio

    Dat zal best dat jij dat zou wensen, maar zo is de situatie niet. Je zegt zelf ook "Nederland" waarmee je verwijst naar dat stukje grond op de planeet. En daar hadden we het ook over, wat er mis is met dat Nederland in vergelijking tot andere landen in de wereld. Met andere woorden, noem eens 5 landen waar het zo veel beter is dan hier en waarom.

  • Evert van Vliet, ma 20 februari 2012 13:54 in reactie op Centurio Veritas Reageer op Evert

    Evert

    En toch sta je (vol verwachting klopt ons hart) driftig naar de planeet te wijzen.

    Ergo; je hebt het over een systeem waar 'derden' niets over in te brengen hebben en al helemaal niet welkom zijn tenzij er een slaatje uit geslagen kan worden, let wel, doormiddel van het verwerken van grondstoffen van 'elders' 'van' exact dezelfde 'derden' en de bijgeleverde energie van 'elders' met globaal overleverde kennis.....zo'n 90% onzin producten en 'functies' die dat allemaal móéten ondersteunen maken 'HET' er niet beter op.
    Zeker niet zolang 'derden' 'elders' worden afgescheept met hetgeen de locale dictatuur bepaalt en de planeet ermee om zeep 'geholpen' wordt.

    'HET' (de definitie daarvan omzeil je onhandig) gaat 'beter' over de ruggen van 'derden'.....

    Zoishetnoueenmaalisme is het allerslechtste excuus dat daartoe van stal gehaald kan worden.

    Collectief VERPLICHT aan de verstandelijke euthanasie (die alle indoctrinaties gemeen hebben) is schering en inslag, dat gaat 'goed' zolang je je veilig waant e/o de desbetreffende dictatuur je met 'rust' laat en je je god/allah 'zelve' kunt wanen wanneer je daar aan mee'werkt'.

    Wie heeft waar recht op en waarom dan wel/niet?

    Het volste recht om op deze planeet aanwezig te zijn en dood te gaan had iedereen allang...sterker nog, dat kan 'slechts' bestreden worden via moord en doodslag, vanonder wiens vaandel doet er niet toe, primitief blijft 'HET'!

    5 naties die 'HET' beter doen?

    Nee, maar is dat iets om trots op te zijn dan?

    Ik weet wel 5 stromingen op te noemen die 'HET' niet als VERPLICHT leidraadje erkennen....zelfs al stopt men vrij vaak bij de wens e/o de denkbeeldige (opgeworpen) (religieuze, monetaire, saampjes-be-leving) grenzen, arrogantie en hypocrisie zijn namelijk ook menselijke trekjes.

    En wie weet valt er nog wel ergens het 'recht' op te eisen om (alsnog) tot erven over te gaan niet dan?

    Een zinnige benadering van de planeet met alles d'r op en d'r aan dwingt een globale samenwerking af, en dat is écht niet omdat ik dat kom melden.
    Naties en aanverwante verstandelijke afwijkingen staan dat alleen 'maar' danig in de weg, daar ga je dan toch zeker niet in 'onderwijzen' ?

    Kom met een zinnig beredeneerde definitie van een natie en dan oreren we verder, zo niet dan hebben we het over religieuze (zeer jong aangeleerde) onzin en dat is altijd heel moeilijk afstand van te doen, zeker als 'HET' je van alles en nog veel meer verschaft.

    Is het je overigens opgevallen dat er bij de vereniging van indoctrinaties wel over het 'recht' van het 'hebben' van een indoctrinatie wordt gerept maar dat het volste recht op een bescheiden lapje planeet dat je allang had niet aangekaart is/wordt?...met en aan wie wordt de planeet eigenlijk afgerekend?

    Tja 'HET' 'mag' wat kosten maar dan heb je ook niets.

  • Centurio Veritas, di 21 februari 2012 16:05 in reactie op Evert van Vliet Reageer op Centurio

    Centurio

    Wanneer ik deze en je andere opmerkingen eens doorlees ontdek ik een rode draad. Je schopt aan tegen een systeem en duwt telkens jouw subjectieve waarneming naar voren. Namelijk, waarom denk jij voor anderen te bepalen wat niet nodig, onzin en indoctrine is? Je hebt zo je eigen doctrine wel.

    Je bent in je betogen erg bezig met hoe 'HET' in jouw (!) ogen zou moeten zijn en niet zoals het is. Daar verschillen wij.

    Er zijn 7 miljard mensen op de planeet en minstens evenveel wensen en verwachtingen. Die kunnen onmogelijk allemaal vervuld worden. Om toch een zo goed mogelijke benadering te krijgen zijn er systemen bedacht om dat te bewerkstelligen. Eén daarvan is democratie.

    In Nederland hanteren wij ook een democratisch systeem om alle 17 miljoen inwoners het zo goed mogelijk naar de zin te maken. Dat lukt niet altijd (!) voor alle (!) 17 miljoen, nee. Soms gaat het goed, soms niet, vaak kan het ook beter. Maar ons systeem voorziet daar prima in. Het systeem dat jij voorstaat, is misschien jouw ideaal maar het zegt niets over het ideaal van 16.999.999 anderen. Ik vind wat jij voorstaat neigen naar anarchie en dat werkt niet voor mensen. Mensen hebben in bepaalde mate orde, zekerheid en duidelijkheid nodig.

    En daar hadden we het over, hoe het in Nederland staat tov. de rest van de wereld.

  • Evert van Vliet, ma 20 februari 2012 10:26 in reactie op Centurio Veritas Reageer op Evert

    Evert

    Ik en 'links'?

    Je kunt mij een hele boel in mijn klompen schuiven maar 'links' noch 'rechts hoort daar thuis.

    Een beetje realist is namelijk bewust politiek geheel onthouder.

  • Pieter Pan, za 18 februari 2012 21:20 Reageer op Pieter

    Pieter

    Hij haalt euthanasie, donorcodicil en het bandje waarmee in een Nederlands ziekenhuis mensen kunnen aangeven niet gereanimeerd te willen worden door elkaar.

    Waarschijnlijk denkt hij ook dat Nederland ergens in de buurt van Rusland ligt.

    Rare jongens, die Amerikanen.

  • Ruben van der Leij, zo 19 februari 2012 02:05 in reactie op Pieter Pan Reageer op Ruben

    Ruben

    > het bandje waarmee in een Nederlands ziekenhuis mensen kunnen aangeven niet gereanimeerd te willen worden

    Het bandje wat minder dan een HALF procent van de bevolking blijkt te dragen?

    Maar, Santorum is een hele rare jongen. Op dat punt zijn we het volstrekt eens.

  • Tom Meijer, zo 19 februari 2012 20:53 in reactie op Ruben van der Leij Reageer op Tom

    Tom

    "Het bandje wat minder dan een HALF procent van de bevolking blijkt te dragen?"

    Nou en? Dat is nog altijd een respectabel aantal, meer dan ik gedacht had in ieder geval. Je kunt het overigens ook op andere wijze kenbaar maken.

  • Centurio Veritas, zo 19 februari 2012 05:43 in reactie op Pieter Pan Reageer op Centurio

    Centurio

    Waarschijnlijk denkt hij ook dat Nederland ergens in de buurt van Rusland ligt.
    --------

    Relatief klopt dat ook wel. Hier doen we heel verbolgen wanneer de gemiddelde Amerikaan denkt dat Amsterdam de hoofdstad van Denemarken is. Aan deze kant van de plas zullen de meeste mensen ook denken dat de staat Washington in het oosten van de VS ligt.

    Maar goed, die conservatieven zijn natuurlijk gewoon achterlijk in de meest letterlijke zin van het woord. Lekkere gekkies. Ik vond die Michelle Bachman, Sarah Palin (en Tina Fey, btw) ook zeer vermakelijk.

  • Tom Meijer, zo 19 februari 2012 20:54 in reactie op Centurio Veritas Reageer op Tom

    Tom

    "Aan deze kant van de plas zullen de meeste mensen ook denken dat de staat Washington in het oosten van de VS ligt."

    Het is zeer de vraag hoeveel Amerikanen dat zelf weten.

  • Centurio Veritas, ma 20 februari 2012 12:54 in reactie op Tom Meijer Reageer op Centurio

    Centurio

    Ken je dat item nog van vroegah bij de Vakantieman, dat vakantiegangers op de kaart moest aangeven waar ze zelf op vakantie waren? ;-)

 

Reageren

opiniemakers

Populair

Scroll naar boven Scroll naar boven

Tweet van de dag

zo 27 mei 2012

In Baywatch was het iedere dag dit weer.

Kakhiel