-
Duidelijker kan het niet !
http://www.facebook.com/video/video.php?v=247985461885116
-
@Frenck, in dat rapport van CIRET-SAVT, het gedeelte dat de samenwerking tussen de geheime dienst van Libië en de CIA weergeeft.
Als ik me bedenk hoe weinig respect ze voor Afrikanen en ''Arabs'' hebben, dat is al een zet geweest in het grote schaakspel.
Dan heeft of onze dienst ervan geweten en die heeft Nederlanders nodeloos gevaar laten lopen door ze niet op tijd te evacueren of onze ''vrienden'' hebben bewust niets gecommuniceerd. Gezien de hoeveelheid Amerikaanse soldaten en materieel in de omgeving was de opstand geen verrassing. Ook onze Engelse ''vriend'' Cameron was een paar dagen tevoren nog in Egypte. Nu we weten hoeveel steun voor de ''opstandelingen'' over die grens kwam, we weten weer hoeveel waarde ze aan het leven van Nederlanders hechten. Als het leger van Gaddafi direct opdracht had gekregen hard in te grijpen hadden we ze niet terug gezien.
Gelukkig kregen ze die opdracht niet.
Wat is de reden dat de VN uitnodigingen afslaat van verzoeken van de Libische regering om ter plaatse onderzoek te doen? Weet jij wie dat beslist? Ik kan geen namen vinden.
-
Ik denk niet dat de UN uitnodigingen afslaat maar dat het meer stil gehouden wordt.
B. Lynn Pascoe is het hoofd van United Nations Department of Political Affairs.
De link geeft een verslag van de vergadering op 27 juni
http://www.un.org/News/Press/docs/2011/sc10297.doc.htm
Nieuws kan gevonden worden op de volgende website;
http://www.un.org/news/
Helaas moet ik mijn bijdragen gaan beperken, ik vertrek vrijdag weer voor 3 weken naar "destination unknown", en zal druk zijn met de voorbereidingen. (Er zal wat geld verdient moeten worden.)
-
Ha, ik heb het al weer binnen en ben net weer thuis, veel plezier en werk ze! Linkse hobby zeker dat werken voor de kost;-)!
Bedankt nog.
-
Selectieve verontwaardiging= selectief ingrijpen= selectieve mensenrechten dienen. In tal van staten in de regio ( niet alleen arabische ook in Israel-Gaza ) worden mensen onderdrukt.
Of het Westen ( US-EU-NAVO ) echt geïnteresseerd is in het brengen van democratie naar de Arabische regio is de vraag. Het volk is daar mogelijk meer anti-westers qua cultuur en religie, dan de dictators waarmee het Westen zaken kan doen. Hoeveel burgeroorlogen gaat de NAVO bestrijden? Wie gaat dat betalen? Hoe kansrijk zijn die burgeroorlog interventies met grof geweld uit de lucht?
Afijn verbreedt uw referentiekader op http://geopolitiek-in-perspectief.blogspot.com/2011/06/hoe-het-westen-de-arabische-lente-laat.html#comment-form
-
Hulde, Roelf turksema, voor je lange adem. Het is een koud kunstje om een verre dictator af te schilderen als een duivel in mensengedaante en men trapt er blijkbaar nog steeds met open ogen in. Saddam was ook al zo'n duivel, maar zolang hij maar *onze* duivel was, was er niets aan het handje... Pas toen hij dreigde zijn olie in euro's in plaats van dollars te verhandelen was hij ineens vooraanstaand lid van de "Axis of Evil." Ja, Saddam was geen lieverdje, maar nee dat rechtvaardigt niet de 1 miljoen doden, gewonden en veel meer vluchtelingen die we aldaar hebben veroorzaakt.
Hetzelfde geldt voor Khadaffi:
"Om te overleven heeft Kadhafi geld en diplomatieke steun nodig. In de documentaire ‘Kadhafi, vriend van het westen’ schetsen Engelse en Amerikaanse diplomaten en politici hoe de Libische leider zijn relaties met het Westen weet te herstellen.
Het zijn jaren van grote internationale spanning na de aanslagen van 11 september 2001. Juist in die periode slaagt Kadhafi erin om zijn slechte reputatie in het westen te verbeteren. Nadat ook de nabestaanden van Lockerbee een flinke genoegdoening geschonken werd, kon in 2004 de Britse premier Tony Blair weer op staatsbezoek in Libië en mocht Kadhafi zelfs zijn tent opslaan in Brussel en Parijs.
De kolonel sprak de Verenigde Naties toe en zijn land mocht de voorzitter leveren van de VN-mensenrechtencommissie. De vijand van gisteren werd één van de onzen, een belangrijke gast op internationale topconferenties. Een wrede dictator is opeens een bondgenoot, niet in de laatste plaats dankzij zijn oliebelangen.
Maar het is dezelfde man die een paar weken geleden zware wapens heeft ingezet tegen zijn eigen bevolking die in opstand komt. Daarmee is in korte tijd de hernieuwde vriendschap tussen het Westen en Kadhafi voorgoed voorbij. Nu duidelijk is geworden dat Kadhafi niks voelt voor een vreedzame aftocht, zoals de leiders in Tunesië en Egypte, heeft het Westen Libië en zelfs het regeringsgebouw van de leider met bommen bestookt."
http://degidsfm.vara.nl/Gast-van-de-dag-detailpagina.7591.0.html?&tx_ttnews%5Btt_news%5D=41863&cHash=b8da86ca223e45c132c9db658e45c9bb
Wij zijn daar niet om de bevolking te helpen, zelfs onze ontwikkelingshulp is niet bedoeld om de armen te helpen. Dichter bij huis: huursubsidie is er niet om lagere inkomens te helpen, maar om ervoor te zorgen dat die lagere inkomens hun betaalverplichting aan de vastgoedsector kunnen blijven voldoen. Huursubsidie is subsidie voor de rijken, niet voor de armen. Libië vallen we aan om de economische belangen (olie), nergens anders om.
-
"huursubsidie is er niet om lagere inkomens te helpen, maar om ervoor te zorgen dat die lagere inkomens hun betaalverplichting aan de vastgoedsector kunnen blijven voldoen. Huursubsidie is subsidie voor de rijken, niet voor de armen."
Wat een omslachtige manier om geld aan de rijken te geven: je pakt het eerst via de belasting van hen af om het via huursubsidie uiteindelijk weer terug te geven. Is het niet veel handiger om het geld gewoon te laten bij wie het al heeft verdiend?
-
''Verdiend'' inderdaad, dat is nu net wat Winston bedoelt: uiteindelijk betaald Jan Modaal via zijn belasting zijn eigen huursubsidie om Marc Calon, Brinkman en anderen te subsidiëren.
Of wilde jij beweren dat mensen Calon en Brinkman te veel belasting betalen Piet? Of vind jij net als die Benghazi dat je tekort gedaan wordt?
Bedenk in dat geval eens net als die Benghazi: ligt het misschien aan mijzelf, wil ik naast gratis wonen, een bijna gratis auto, gratis onderwijs, medische hulp en 10 uur werken in de week nog meer, meer gratis hulp, meer geld, meer niet werken voor de kost, kan het zijn Piet, dat sommige mensen gewoon teveel willen?
-
"uiteindelijk betaald Jan Modaal via zijn belasting zijn eigen huursubsidie om Marc Calon, Brinkman en anderen te subsidiëren."
Als dat zo was hadden Marc Calon, Brinkman en anderen geen cent te makken. Jan Modaal betaalt netto namelijk helemaal geen belasting, alleen premie voor zijn sociale verzekeringen. En nog zou onze Jan een slachtoffer zijn...
-
Weet ik Piet, en ik weet ook wie die belasting weer ophaalt.
-
Ik zie wat je schrijft niet als naïef Anja...
maar als hoopgevend... als mooi streven !
Jouw bijdragen vertellen mij dat je iemand bent die zoveel mogelijk kanten afweegt...
om vervolgens jouw eigen richting te kiezen.
Bij voorkeur de vreedzame.. eerlijke.. en compassievolle...
Daar is o.a. moed en realisme voor nodig !
Ik ben blij dat er mensen zoals jij zijn...
:•)
-
Anja Lodewijks, zo 03 juli 2011 18:39
in reactie op Ieder - eenwilvrijzijn
Reageer op Anja
Dank je wel, Ieder.
Gelijkgestemden zijn is heel fijn en dat praat ook relaxed.
Maar ook "kritiek" krijgen vind ik niet erg hoor maar het hangt af van wie en wat er gezegd wordt of ik er iets mee kan.
En voor het geval iemand beledigend wordt of extreme uitspraken doet ten koste van iemand hoorde ik vandaag een bijzonder goed gevonden uitspraak uit het brein ontsproten van een voor mij bekende jongeman van 30 jaar, die al de nodige levenservaring heeft:
Do not argue with an idiot because he pulls you down to his level and defeats you with his own experience,
Kees.
En verder is in principe het vijanden begrip voor mij passé, ik word gerust weleens even flink boos, maar niet voor lang omdat ik dan mijn aandacht op iets anders richt.
Ik onderscheid de mensen in aangenaam, neutraal en onaangenaam.
-
Even vergeten dat kees ook een een grapjas is, het komt dus van internet.
Do not argue with an idiot. He will drag you down to his level and beat you with experience.
-
"Ik heb maar een vraag: Hoeveel dode kinderen is hoogwaardige Libische olie waard? "
Ik stelde deze vraag omdat ik het, anno 2011, zo spuugzat ben, dat men keer op keer bij een meningsverschil grijpt naar wapens, naar onbeteugelde aggressie, waar altijd kinderen de rekening voor betalen. Ik heb meerdere keren de angst gezien, die leeft in de ogen van kinderen die gevlucht zijn.
Waarom is men niet in staat tot overleg, tot vreedzame verandering en aanpassing.
Ik ben het zo beu dat deze kinderen vermoord worden, moeten vluchten, geen rechten hebben en moeten leven in angst.
Het interesseert mij niet meer wie begonnen is en wie reageert. Ik wil dat het stopt. Ik ben die macho machts spelletjes tussen al die macho volwassenen zo beu. Dat wereldwijde onvolwassen gedrag om problemen niet via overleg op te lossen.
Ik vind dat ieder kind recht heeft veilige plek op deze wereld, recht op voldoende voedsel. recht op onderwijs, recht op wat geluk.
RECHT OP KIND ZIJN.
En alles wat dit onmogelijk maakt moet stoppen. NU. Wereldwijd.
-
Jan B, zo 03 juli 2011 14:34
in reactie op El Che
Reageer op Jan
Waarom is men niet in staat tot overleg, tot vreedzame verandering en aanpassing.
Met Khadaffi zit dat er niet in. Helaas. Het is nu zaak die man zo snel mogelijk weg te krijgen. Daarna is er wellicht een basis voor goede gesprekken.
-
El Che, zo 03 juli 2011 15:48
in reactie op Jan B
Reageer op El
Als iedereen maar roept dat er met de ander niet is te praten, schieten de betreffende kinderen daar geen malle moer mee op.
-
El Che, zo 03 juli 2011 15:55
in reactie op Jan B
Reageer op El
Hoeveel kinderen zullen er nog sterven, verminkt worden, trauma's krijgen voor het doden van een man.
-
Jan B, zo 03 juli 2011 18:00
in reactie op El Che
Reageer op Jan
Hoeveel kinderen zullen er nog sterven, verminkt worden, trauma's krijgen voor het NIET wegwerken van een man? Maak je geen illusies.
-
Je bestrijdt een menselijke duivel met menselijke duivels en niet met witte duiven!
-
Ik geloof niet in duivels, wat nu?
-
Ik ook niet, maar daar had ik het niet over, ik had het over Menselijk duivels.
-
Ah, mensen die je verleiden tot het doen van domme dingen, mensen die je contracten laten tekenen waar je nooit meer onder uit kan, menselijke duivels die je voorliegen om zieltjes te winnen, dat soort duivels...die op je schouder zitten en je dingen influisteren die niet blijken te kloppen...mijn advies? Stop met het lezen van hun kranten, steun ze niet langer en gedraag je als een engel, vredelievend en behulpzaam, dan komt het wel goed. En denk zelf na, luister niet naar ze.
-
Met de pr van Ghadaffi blijft het toch hopeloos. We zullen dus binnenkort wel een aanslag in europa krijgen omdat het de navo op dat moment goed uit zal komen. Mooie gelegenheid om grondtroepen te sturen. Al zal dat nu het moment nog niet zijn. Het gaat wel prima zo voor de navo. Een beetje relaxed vliegen en bombarderen. Dat houd je personeel lekker bezig. En de leveranciers van nieuwe wapensystemen.
-
We hadden nooit aan dit moreel zompige avontuur moeten beginnen.
-
Jan B, zo 03 juli 2011 14:40
in reactie op Reinaert de Vos
Reageer op Jan
Te laat. Het westen is dat avontuur namelijk decennia geleden al begonnen met enerzijds het steunen van allerhande kwalijke maar westers gezinde regimes in de regio en anderzijds het bestrijden van niet westers georienteerde maar even kwalijke regimes in de regio die zich daarop genoodzaakt zagen desnoods met ijzeren vuist op te treden tegen de eigen bevolking om in het zadel te blijven. Dat leidt nu tot een uitbarsting en die druk je niet meer de kop in.
-
Ik heb maar een vraag: Hoeveel dode kinderen is hoogwaardige Libische olie waard?
-
Prima vraag.
-
Ik ben benieuwd wat het antwoord van khadaffi zou zijn.
Zijn troepen hebben volop woonwijken gebombardeerd.
Khadaffi is ongetwijfeld van mening dat twee derde van het Libische volk opgeofferd mag worden.
-
Bewijzen graag, alle onafhankelijke onderzoeken tonen aan dat er geen bombardementen geweest zijn, geen helikopters die op ongewapende burgers schieten en geen bombardementen op eigen burgers door vliegtuigen, niets van dat alles.
Je bent een pion van de NAVO propaganda machine, geeft dat een goed gevoel? Jullie honger naar ''vrijheid'' heeft al aan duizenden mensen het leven gekost, gefeliciteerd.
Als 1% van de kosten van wapens was besteed aan diplomatie was er zonder doden en vernietiging al lang een oplossing geweest.
Maar dat was niet de bedoeling nietwaar?
-
Mee eens Roelf, het is verbazingwekkend hoe makkelijk kranten en nieuwssites geruchten over Libische mistanden aanneemt als feiten.
(neem het belachelijke viagra-verhaal als vb)
Terwijl er toch de nodige journalisten rondlopen in Libie blijft het toch iedere keer bij anti-kadaffi geruchten
Navo(lees Engeland en Frankrijk)-propaganda draait op volle toeren.
En laten nu net deze 2 landen enorm achter de schermen met de rebellen de olie-voorraden aan het verdelen zijn.
-
Laat ik zeggen dat ik de honderden doden en gewonden op de televisie heb gezien en hun verhalen heb gehoord.
Het kunnen natuurlijk allemaal acteurs van de NATO zijn, die nu nog steeds in Italiaanse en Turkse ziekenhuizen worden verpleegd. Zeg maar langdurige rollen, en ze hebben ook Turkse en Italiaanse acteurs voor artsen ven verpleegkundigen ingehuurd.
Hier een mooi staaltje van NATO-propaganda:
Kaddafi richt slachting aan in Misurata
http://www.parool.nl/parool/nl/225/BUITENLAND/article/detail/1870180/2011/04/04/Kaddafi-richt-slachting-aan-in-Misurata.dhtml
Turks schip haalt Libische gewonden op
http://www.volkskrant.nl/vk/nl/2720/Nieuws/photoalbum/detail/1869879/197699/4/Turks-schip-haalt-Libische-gewonden-op.dhtml
Artsen Zonder Grenzen evacueert Libische gewonden per boot naar Tunesië
http://www.demorgen.be/dm/nl/990/Buitenland/article/detail/1245891/2011/04/04/Artsen-Zonder-Grenzen-evacueert-Libische-gewonden-per-boot-naar-Tunesie.dhtml
(dit soort krantenartikelen kunnen per honderden worden gevonden, ook televisiebeelden en foto's)
Allemaal acteurs zeker, de ingetrokken subsidie voor kunsten worden nu zeker door NATO subsidies verstrekt. Past allemaal in het masterplan om goede acteurs beschikbaar te krijgen voor NATO doelen.
Slim hoor van die neo-liberalen.
----
Het is een beetje flauw om iedereen die iets zegt wat niet in jouw verhaal past uit te maken van slachtoffer van propaganda.
Maar weet je, jullie doen maar lekker, voor mij zijn jullie stakkers uit een ander tijdperk die weigeren om de waarheid onder ogen te zien.
-
Het hoeven helemaal geen acteurs te zijn, in een oorlog vallen slachtoffers.
HRW deed in april een onderzoek naar de slachtoffers toen Khadaffi ervan beschuldigd werd dat hij burgers aan het afslachten was.
Bevindingen, 257 doden en 947 gewonden. 22 vrouwen vielen onder deze groep. Wanneer Khadaffi bewust burgers had bestookt zou het percentage vrouwen hoger geweest zijn.
Wanneer een burger een wapen draagt verliest hij de status burger en mag volgens UN handvest als doel gezien worden. Dat de westerse media handig gebruikt maakt van de slachtoffers kun je ze niet kwalijk nemen. Een goede leugen bestaat ook voor 95% uit waarheden. Het is jammer dat veel mensen niet nadenken en die 5% ook slikken.
-
Niet te vergeten het aanbod van de Libische regering om onafhankelijk onderzoek te doen naar de gebeurtenissen rond Februari werden categorisch genegeerd. Stel je voor dat de waarheid eens uit zou komen, geeneens genocide, daar gaan je kijk- en verkoopcijfers...
-
" Een goede leugen bestaat ook voor 95% uit waarheden. Het is jammer dat veel mensen niet nadenken en die 5% ook slikken. "
Waarom zou dat niet voor jou gelden?
-
Ik ben blij dat je het met de rest van mijn betoog wel eens bent.
-
Waar had je dat gelezen?
Of trek je vaker wenselijke conclusies bij gebrek aan informatie?
---
Voor jou informatie: Als ik overal op zou reageren waar ik het niet mee eens was, dan was een dagtaak onvoldoende.
---
Zou je dan nu mijn vraag willen beantwoorden?
-
--Of trek je vaker wenselijke conclusies bij gebrek aan informatie?--
--Maar weet je, jullie doen maar lekker, voor mij zijn jullie stakkers uit een ander tijdperk die weigeren om de waarheid onder ogen te zien.--
Deze 2 antwoorden geven aan dat je geen weerwoord hebt op de stelling dat de slachtoffers die jij met de krantenartikelen aanhaalt geen burgers zijn maar gewoon gewonden van een oorlog.
Ik baseer mijn informatie op een onderzoek van HRW( bron rapport CIRET-SAVT) jij gebruikt de berichtgeving van kranten die hun info krijgen van de NATO.
Maar ok jij vindt dat ik geen gelijk heb dus graag een verklaring waarom er maar 2% vrouwelijke slachtoffers als Khadaffi daadwerkelijk op burgers heeft geschoten.
-
Geloof wat je wilt, maar kan je niet beter preken voor eigen parochie? Lost souls dat we zijn zien we toch een andere waarheid vrees ik voor je.
Misschien heb je Redacted gezien van De Palma, naah, waarschijnlijk niet, dan zou je je nieuwsbronnen beter selecteren.
De Morgen, het parool en de Volkskrant....
-
" Geloof wat je wilt, maar kan je niet beter preken voor eigen parochie? "
Met of zonder jouw permissie, ik preek voor iedere parochie die ik wil.
Ik ben geen fan van De Palma, maar films die oorlog aanklagen zijn er voldoende, ook van andere regisseurs.
-
[Als 1% van de kosten van wapens was besteed aan diplomatie was er zonder doden en vernietiging al lang een oplossing geweest. ]
Dat is een van de meest onwaarschijnlijke uitspraken die ik in tijden heb gehoord. Maar wel grappig.
-
De enige die de kinderen vermoord is Ghaddafi en dat doet hij voor de macht, het Westen voor Olie. Maar het Westen probeert juist Ghaddafis-genocide tegen te houden.
Olie belangen kwam goed uit voor het Liebische Volk die vrij van de monster wil zijn.
-
Des Duivels, zo 03 juli 2011 10:10
in reactie op Mostafa Mouktafi
Reageer op Des
U bent wel erg eenzijdig geinformeerd. Waar twee vechten om een been daar loopt de derde er mee heen. Oud arabisch spreekwoord..
-
Mostafas uitspraak: Een zichtbare duidelijke beule met containers vol geld en goud maakt hem pas een beule als eerst wordt geleegd door de bewakers van mensenrechten in het moderne Westen die altijd dorst heeft aan dat smerige olie.
-
Des Duivels, zo 03 juli 2011 10:56
in reactie op Mostafa Mouktafi
Reageer op Des
Macht corrumpeert... altijd. Niemand doet vrijwillig afstand van verkregen macht.. Elk mens is een dictator in spé. Diverse psychologische testen wijzen dat uit.
-
Als ik Gaddafi was liet ik mij niet voor kindermoordenaar uit maken.
Bewijzen, geen beweringen graag.
-
" Bewijzen, geen beweringen graag. "
Wanneer is bewijs voor jou geldig, en pas je diezelfde maatstaven ook op je eigen uitspraken toe?
-
El Che, zo 03 juli 2011 16:07
in reactie op Mostafa Mouktafi
Reageer op El
Wanneer de rebellen Tripoli binnenvallen op zoek naar Khadaffi, straat voor straat, huis voor huis, denk je dan dat de daar wonende kinderen kogelvrij zijn. Dat wordt een bloedbad.
-
Naast het het Internationale Gerechshof die de beulen bestrijdt en aanklaagd moet ook een Internationale arrestatie team komen. Zo worden de kinderen gespaart.
-
Dat gaat niet op, Amerika wil het gerecht niet erkennen, we kunnen hun beulen dus niet voorgeleiden helaas. tussen twee haakjes hoe goed is jouw Arabisch, kan je iets voor mij vertalen?
-
El Che, zo 03 juli 2011 19:13
in reactie op Mostafa Mouktafi
Reageer op El
Ik vrees van niet. In ben bang dat heel wat kinderen dit niet overleven of verminkt door het leven. Ik vrees dat je dadelijk in Tripoli een bloeiend bedrijf op kunt zetten voor kunstmatige ledenmaten.
-
"Ik vrees dat je dadelijk in Tripoli een bloeiend bedrijf op kunt zetten voor kunstmatige ledenmaten."
Net als in Afghanistan en Irak, die andere twee plekken war net een westers visitekaartje is afgegeven...
-
"Ik heb maar een vraag: Hoeveel dode kinderen is hoogwaardige Libische olie waard?"
Hoe stel je zoiets vast?
-
Dat ligt eraan of u een auto hebt en hoeveel deze verbruikt..
-
El Che, geen idee, vraag het de Fransen eens, die weten het antwoord precies.
De vraag is nu natuurlijk, als straks Ghadaffi weg is, gaan we dan Syria helpen...of Saudi Arabia...Syria kunnen we misschien aan de Turken overlaten, ...ten slotte water of olie beide zijn belangrijk voor een economie.
-
Jan B, zo 03 juli 2011 14:46
in reactie op El Che
Reageer op Jan
De motivatie en de intenties van het Westen mogen dan door olie gevoed worden maar je kunt je ook de vraag stellen hoeveel je er voor over hebt om je nu in dit stadium nog afzijdig te houden. De gevechten zijn een feit, de wraakzucht van Khadaffi ook. Het moet zo snel mogelijk stoppen en de enige manier is een ingrijpen op grotere schaal dan tot nu toe het geval is geweest.
-
El Che, zo 03 juli 2011 21:46
in reactie op Jan B
Reageer op El
Hoe denk je dat dat gaat gebeuren in een stad met 1,7 miljoen inwoners?
-
De NAVO zit goed op schema. Zeer binnenkort valt er niets meer te bombarderen, dus kan de grondoorlog aanvangen. En natuurlijk is ook Nederland weer van de partij. Immers, we kunnen de Libiërs nu toch niet in de steek laten!
-
De NAVO zit niet op schema, er viel al niks te bombarderen wat de wereld ietsje beter kon maken en een grondoorlog is al lang aan de gang.
Nederland is achterlijk genoeg om mee te doen, inderdaad Henk en Ingrid of hoe ze mogen heten voorop.
Iedereen die deze misdaden een warm hart toedraagt laat het grootste deel van de vredelievende Libiërs in de steek, gefeliciteerd.
-
Interessant artikel
‘Voorstel Afrikaanse Unie betekent einde Gaddafi’
http://www.nrc.nl/nieuws/2011/07/02/libische-opstandelingen-voorstel-afrikaanse-unie-betekent-einde-gaddafi/
-
Wat is er interessant aan? Jouw conclusie kon '' geïnterpreteerd worden volgens een leider van de opstandelingen''
Hou je niet van feiten?
Besloten was door de Afrikaanse Uni Gaddafi niet uit te leveren.
Zelfde artikel, verschil in klemtoon.
We weten waar je staat, snap alleen nog niet waarom maar daar komen we wel achter..
-
Jan B, zo 03 juli 2011 14:41
in reactie op Roelf Turksema
Reageer op Jan
Iedereen die deze misdaden een warm hart toedraagt laat het grootste deel van de vredelievende Libiërs in de steek, gefeliciteerd.
Ruim baan voor Khadaffi dus? Zullen ze blij mee zijn in Libie.
-
Staat de B voor Bush misschien,
Als je tegen de aanvallen van de NATO bent wil dit nog niet zeggen dat je pro-Khadaffi bent.
-
Jan B, zo 03 juli 2011 18:07
in reactie op Frenck Mahon
Reageer op Jan
Als je tegen de NAVO aanvallen bent geef je impliciet Khadaffi ruim baan. Een hypocrietere houding dan die van u is in deze kwestie derhalve nauwelijks mogelijk. "Ich habe es nich gewollt" is namelijk geen excuus mocht Khadaffi straks een genocide plegen.
-
En ''ich habe es nicht gewusst'' gaat jou niet redden, denk e nog maar eens goed over na, wat als er wel 10.000 oden gaan vallen en blijkt dat er helemaal geen democratie komt? Was Griekenland niet het land van de Democratie?
-
Jan B, zo 03 juli 2011 20:22
in reactie op Roelf Turksema
Reageer op Jan
Ik heb het niet over een democratie naar westers model. Zoiets nastreven in een land als Libie is de grootste fout die je kunt maken zoals ik elders al aangaf. Die 10.000 doden gaan vallen one way or the other (men is aardig op weg). De vraag is alleen aan welke kant en onder welke omstandigheden en met welk perspectief daarna.
-
" Was Griekenland niet het land van de Democratie? "
Zou jij een democratie als destijds in Griekenland prefereren?
-
Kun je me aangeven waarom Khadaffi nu met genocide begint. 42 jaar heeft hij het land voorspoed gebracht. Hij mag misschien niet de ideale schoonzoon zijn maar de genocide is een verzinsel van het Westen. Genocide is gepleegd door de rebellen in Bengazi en laat daar nu wel beeldmateriaal van zijn.
Het schreeuwen van de rebellen is al door HRW genuanceerd. Jammer alleen dat je deze berichten niet leest. Verder mag je een goed Nederlander noemen door met de leugen mee te doen.
-
Jan B, zo 03 juli 2011 20:01
in reactie op Frenck Mahon
Reageer op Jan
De man heeft duizenden doden op z'n geweten sinds hij aan de macht kwam, hoofdzakelijk in Libie zelf. Jij noemt dat voorspoed. Ik noem dat massamoord.
-
Graag harde bewijzen dat Khadaffi 1000-den burgers heeft vermoord?
Toen Khadaffi 42 jaar geleden in het protectoraat Libië een staatsgreep pleegde behoorde de bevolking tot de armste van de wereld. In 42 jaar tijd is Libië veranderd in het meest welvarende land van Afrika en nummer 53 van de wereld.
-
Jan B, zo 03 juli 2011 20:02
in reactie op Frenck Mahon
Reageer op Jan
Kun je me aangeven waarom Khadaffi nu met genocide begint.
Een efficiente manier om van tegenstanders af te komen. Veel effectiever dan een dialoog.
-
Draai de zaak eens om, als je de macht wil in Libië, hoe zou jij dat aanpakken, dialoog?
-
, zo 03 juli 2011 10:00
in reactie op Sonja van Geloven
Reageer op
Ja, nog even en we sturen er een politie-trainingsmissie op af.
-
"Kadhaffi dreigt met aanslagen.."
Ja dat is logisch, daar is het westen al maanden mee bezig - eigenlijk vreemd dat Libië dat nog niet heeft gedaan. Overigens vraag ik me af hoeveel "doelen" er nog over zijn, nu er al 2 maanden lang vrijwel permanent aanslagen worden gepleegd door het westen. Het begint veel te lijken op de Irak-oorlog van jaren geleden, toen men uiteindelijk van gekkigheid niet meer wist wat men moest bombarderen, en regelmatig "doelen" werden getroffen die al meerdere malen waren platgegooid.
Toch kun je de hele kwestie ook positief bekijken. De banksector controleren kunnen we niet, en de energiecrisis oplossen evenmin. Maar bombarderen, dan kunnen we als beschaafde, democratische landen als de beste!
-
" eigenlijk vreemd dat Libië dat nog niet heeft gedaan "
Khadaffi heeft honderden aanslagen gesteund, wereldwijd, en de laatste maanden vooral in Libië zelf, met honderden slachtoffers, meestal Libiërs, maar dan van een andere stam.
-
Gaddafi steunde inderdaad honderden aanslagen, veelal van het ANC toe wij die nog als terroristische club beschouwden.
-
Ik wist niet dat de passagiers van het vliegtuig in Lockerbie voor het Afrikaanse apartheidsregime werkten, en de slachtoffers in het dorp waren collateral damage, en van de sportmensen in München die met steun van Khadaffi werden vermoord wist ik het ook niet.
Dit zijn slechts voorbeelden uit een lange rij. Het betreft honderden, mogelijk zelfs duizenden doden, allemaal onschuldigen. Alleen al in Lockerbie kwamen bijna 300 mensen om het leven. Khadaffi heeft zijn betrokkenheid gewoon toegegeven, en de daders uitgeleverd.
-
''Ik wist niet dat de passagiers van het vliegtuig in Lockerbie voor het Afrikaanse apartheidsregime werkten, en de slachtoffers in het dorp waren collateral damage, en van de sportmensen in München die met steun van Khadaffi werden vermoord wist ik het ook niet.''
Je weet zo veel niet , Lockerbie was het antwoord op vlucht 655 van Iran, 300 onschuldige doden, geen Amerikaan voor opgepakt, waarom wel onschuldige Libiërs voor Lockerbie?
Je kan lullen wat je wilt, als er 1% bewijs was waren beide verdachten nooit meer vrijgelaten.
Leuk om München er bij te halen, de moord onlangs in Dubai op een Palestijn was ook het werk van Gaddafi?
Punt is, Gaddafi is beter en goedkoper dan het alternatief.
Ook eerlijker. Het maakt oplichters en bedriegers brodeloos.
-
Je bedoelt dat Amerikaanse misdaden Khadaffi het recht geeft om onschuldige Amerikanen en Schotten te doden?
-
Dat recht hebben ze niet en nooit geen gebruik van gemaakt. Als er maar het geringste bewijs geweest was tegen Gaddafi hadden ze hem destijds opgehaald en veroordeeld, zonder pardon. Maar Gaddafi was een prachtig voorspelbaar instrument, een prima afleiding. Dacht je echt dat ze een rechtbank in Nederland geaccepteerd hadden terwijl ze het IS niet eens ratificeren?
Met welk recht doden Amerikanen Iraqi's, 300 Iraniërs, Pakistani, Afghanen etc.etc. en nu weer Libiërs? Voor''vrijheid en democratie''..sure.
-
" Als er maar het geringste bewijs geweest was tegen Gaddafi hadden ze hem destijds opgehaald en veroordeeld, zonder pardon. "
De aanslag in Lockerbie is door Libische agenten gepleegd, ze zijn zelfs uitgeleverd en veroordeeld. Het bewijs van Khadaffi's betrokkenheid is voldoende aangetoond.
Nu is het zo dat lang niet ieder staatshoofd die criminele zaken uitvreet wordt opgehaald, dat hoef ik jou niet te vertellen.
Maar goed, ontken jij lekker de betrokkenheid van de Libische overheid bij de Lockerbie aanslag.
http://www.expressen.se/nyheter/1.2341356/khadaffi-gav-order-om-lockerbie-attentatet
(vertaling)
http://translate.google.com/translate?js=n&prev=_t&hl=en&ie=UTF-8&layout=2&eotf=1&sl=sv&tl=nl&u=http%3A%2F%2Fwww.expressen.se%2Fnyheter%2F1.2341356%2Fkhadaffi-gav-order-om-lockerbie-attentatet&act=url
http://en.wikipedia.org/wiki/Pan_Am_Flight_103
http://nl.wikipedia.org/wiki/Mustafa_Abud_al-Jeleil
-
Ik ontken met klem, en als je deze gezien had zou je dat ook doen, Lockerbie revisited van de degelijke ARD:
http://www.123video.nl/playvideos.asp?MovieID=593392
Lees deze ook even, 1/2 uurtje werk:
http://www.cf2r.org/images/stories/news/201106/libya-report.pdf
Met dank aan Frenck.
-
De drones worden in steeds meer landen ingezet en zeer onlangs in Somalie.
De moeite waard:
Een gesprek via You Tube met voormalig CIA officer Jack Rice over het gebruik van drones door de VS en de gevolgen.
http://www.youtube.com/watch?v=LY32rUosDAg
-
Je gaat ervan uit dat iemand van de CIA de waarheid spreekt....
-
Wat begrijp ik verkeerd Roelf?
Ik begrijp dat hij vertelt over het gemak waarmee de VS hun Drones inzetten en laten afvuren in alle landen waar de VS op het ogenblik vijanden ziet. Dit met het gevaar dat ook de laatste paar naburige landen in de directe omgeving zich tegen de VS gaan keren. De grote aantallen burgers die getroffen worden en de biljoenen aan kosten die nergens meer mee in verhouding staan. Ik verbaasde mij er juist over dat een voormalig Cia'er dit vertelt.
-
Het verbaasde mij ook, was een beetje cynisch bedoelt, normaal krijg je dit niet te zien, only RT. Maar van mij mag het meer name and shame: laat zien wie er aan verdient, wie neemt die beslissingen met wat voor gevolgen en wat zijn de drogredenen.
Als het aan mij lag kreeg het IS het nog druk, als het aan veel Amerikaanse politici lag kwam deze CIA-er naast Bradley Manning morgen nog op de E-chair.
-
Gelukkig zijn er steeds meer mensen die de vreedzame strijd zijn aangegaan en de waarheid over de leugens naar buiten brengen ook al kost dat best wel energie. Veel sprekers geven hun commentaren.
Ik merk ook om mij heen dat waar de gewone burgers een paar jaar geleden vaak nog de schouders over ophaalde, zij nu juist meer en meer hun mening geven, mensen blijven niet blind voor misstanden als dat maar onverminderd doorgaat.
-
" vreedzame strijd " ???
Besef je wel dat je met iemand communiceert die een gewelddadige strijder als avatar gebruikt?
Zelden zo'n hypocriet zootje gezien als de mensen van Farc die het westen vergiftigen met cocaïne, volop mensen ontvoeren, kindsoldaten inzetten en dorpen plat branden die niet hun kant kiezen.
Met vreedzame strijd heeft dat niets te maken, wel met naïviteit als je die term in die context gebruikt.
Ik weet niet hoe oud je bent, of zelfs niet wie je bent, Anja, maar je komt op mij als lief (bloemetje) over. En de tekst die je schrijft lijkt mij erg naïef.
Je hebt te maken met mensen die voor eigen gewin strijden, er zijn geen goeden en geen slechten, er zijn alleen maar mensen.
Of ze nu voor Farc, CIA, Khadaffi of voor NATO werken, vreedzame strijd?
Moordenaars zijn het allemaal. Met drones of gifgas, of gewoon ouderwetse artillerie, het maakt allemaal niet uit.
Ik zie mensen die doen alsof de moordenaars die zij aanhangen beter zijn dan de moordenaars die ze bestrijden.
pas maar op dat jij niet zo iemand wordt, maar mogelijk ben je al zo iemand, en verhul je je zelf in een vriendelijke presentatie.
-
Mijn associatie is niet de bloem maar de vlinder. De vlinder staat voor vrijheid. Ik ben te allen tijde tegen het ontnemen van vrijheid van mensen, tenzij zij tegen zichzelf beschermd dienen te worden.
We leven in heel roerige tijden. Ik verbaas mij dagelijks. De wereld is flink aan het schudden. Oorlogen, natuur-en milieurampen, het instorten van het monetaire en politieke stelsel, misstanden die openbaar worden gemaakt, misbruik en corruptie en dat alles lijkt momenteel zijn climax te bereiken.
Als mens kun je proberen dit te negeren, je kunt meegaan in de agressie of je kunt het op een vreedzame manier doen, dus door middel van communicatie.
Negeren houdt het bestaande in stand.
Agressie wekt nog meer agressie op en oorlogen kosten veel onschuldige mensenlevens en bezorgt de wereld een grote ellende, verkrachtingen en van alles dat nauwlijks verdragen kan worden door het daglicht.
Communicatie vraagt een eindeloos uithoudingsvermogen en ontzettend veel geduld, terwijl ondertussen alles onverminderd door lijkt te gaan.
Ondertussen hoef je niet alles over je kant te laten gaan is mijn mening, je moet opkomen voor je rechten, niemand ter wereld heeft het recht een onschuldig mens van zijn vrijheid te beroven en te beinvloeden met van alles en nog wat.
Niemand heeft de wijsheid in pacht, niemand is perfect. Mensen die denken dat ze wel de wijsheid in pacht hebben, zijn zeker niet perfect. Maar we wel de stukjes wijsheid van veel mensen samen nodig om de grote verkrachting van onze planeet te stoppen.
Ik heb mij verdiept in de gezondheid van de mens en ken inmiddels veel factoren die meespelen en die tot ziektes kunnen leiden vanuit zowel fysieke als psychische beinvloeding. Die beïnvloeding is momenteel heel groot.
Ik had eerst een ander vakgebied, het finaciële, maar deze nieuwe kennis verrijkt mijn leven en is mijn echte ding, maar alles heeft zijn nut.
Waar ik in geloof is mijn eigen ontdekking met gebruik making van hetgeen al bekend is gemaakt door mensen door de geschiedenis heen.
Maar over één ding moet toch elk weldenkend mens het eens zijn en dat is een verlangen naar verdraagzaamheid en vrede.
Ook al is het een droom, het is wel een mooie droom.
-
Ik zie wat je schrijft niet als naïef Anja...
maar als hoopgevend.. als mooi streven !
Jouw bijdragen vertellen mij dat je iemand bent die zoveel mogelijk kanten afweegt..
om vervolgens jouw eigen richting te kiezen.
Bij voorkeur de vreedzame.. eerlijke.. en compassievolle...
Daar is moed en realisme voor nodig !
Ik ben blij dat er mensen zoals jij zijn...
:•)
-
/Zelden zo'n hypocriet zootje gezien als de mensen van Farc die het westen vergiftigen met cocaïne, volop mensen ontvoeren, kindsoldaten inzetten en dorpen plat branden die niet hun kant kiezen./
Dat kan je natuurlijk ook zeggen van de regering in Columbia.
De Nazi's en commies maakten er ook een sport van om iedereen die ze wilden opruimen terrorist te noemn.
Wat voor de een een terrorist is kan voor de ander een vrijheidsstrijder zijn.
Verder zou ik graag bewijzen zien van al de aantijgingen die u aan het adres van Ghadaffi legt.
MSM propaganda horen we al genoeg.
-
" Dat kan je natuurlijk ook zeggen van de regering in Columbia. "
De regering in Colombia is tenminste nog democratisch gekozen. De regering en president wordt elke vier jaar opnieuw door het volk beoordeeld. Dat kun je van het FARC niet zeggen, dat is gewoon een fascistenclub waarbinnen de kogel en militaire discipline regeert.
Voor mij is dat essentieel.
-
Democracy my ass, de ''gekozen'' president is eigenaar van de helft van alle media in Colombia. Als dat de democratie is waar jij je voor ''in zet'', laat maar, bedankt.
-
Ik zal niet zeggen dat alles prachtig is in Colombia.
Maar in mijn ogen worden daardoor niet de misdaden van de FARC gerechtvaardigd.
Ik geloof niet dat FARC er op uit is om democratie te brengen in Colombia. Ik geloof ook niet dat Marxisme–Leninisme ooit tot democratie zal leiden waar dan ook.
Alle experimenten hiermee hebben juist tot dictaturen geleid, en ook binnen FARC heerst een autocratie. Ze financieren zichzelf met drugs-handel en ontvoeringen, en ze gedragen zich als maffioso.
Misschien zou je eens aandacht kunnen hebben voor de martelingen, de ontvoeringen, inzetten van kinderen en moorden die ze plegen, en dan zou je je eens moeten afvragen of dat de partij is die je kunt vertrouwen om de democratie in Colombia te verbeteren.
-
Mijn antwoordt wordt niet geplaatst....
-
Hoe zou dat komen?
-
Het is een complot:-)
-
Anja, er heerst ernstige droogte in Somalie, denk je dat ze ook voedsel droppen of denk je dat ze kijken of er chemisch en nucleair afval dumpen voor de kust?
En wat met de vissers die de kust leeg vissen voor Somalie?
Ik denk van niet.
-
Wie o wie uit Nederland geeft hier toestemming voor?
Terwijl de media zich vooral richt op de lotgevallen van de gijzelaars en de gekaapte schepen, geeft een blik op de levensomstandigheden van de Somalische 'piraten' een heel ander beeld. Dan blijkt al snel dat het voornamelijk om vissers gaat die strijden tegen het plunderen van hun viswater en het dumpen van zwaar chemisch afval in de oceaan voor Somalië door Westerse landen. Het land verkeert al 20 jaar in totale chaos, heeft geen bestuur en is overgeleverd aan de willekeur van gewetenloze gangsters. De Verenigde Naties doen zoals meestal alsof hun neus bloedt. De Westerse media spelen zoals altijd het spel mee.
Gestuurd door de manipulaties van de grote multinationals, de door hen gekochte politici en hun eigen bedrijfsmedia is de internationale gemeenschap (bestaat die nog?) eensluidend in haar oordeel over de Somalische piraten, terwijl men stilletjes de illegale vissersvloten (IUU) van over heel de wereld hun gang laat gaan wanneer ze de Somalische wateren plunderen en er zwaar vergiftigd afval voor de kust dumpen - een praktijk die op gang kwam na de val van de laatste Somalische regering in 1991.
Toen Somalië in chaos verviel grepen buitenlandse bedrijven onmiddellijk de mogelijkheid om de voedselvoorraden van het land te plunderen en de onbewaakte kustwateren te gebruiken als vuilnisbelt voor hun nucleair en chemisch afval.
http://www.zonnewind.be/afrika/somalie/vuilnisbelt-chemisch-afval-diefstal-visgronden.shtml
-
Het valt wel op dat wanneer de NATO in de fout gaat, dit keer met het leveren van wapens aan de rebellen, Khadaffi in het nieuws komt met een uitspraak dat zelfs Gandhi hem iets zou toe wensen. Khadaffi is het symbool van de strijd maar het zal niet ophouden wanneer hij weg is.
De UN heeft het onderzoek afgerond naar de aantijgingen van Hillary Clinton dat er viagra verstrekt zou zijn voor massa verkrachting. De UN kon in heel Libie geen bewijs vinden, hetzelfde geldt voor de beschuldigingen dat tijdens de demonstraties Khadaffi straaljagers en helikopters op de burgers zou hebben laten schieten, nergens zijn beelden te krijgen.
Centre Français de Recherche sur le Renseignement heeft een rapport geschreven over hun onderzoek wat de moeite waard is om te lezen.
http://www.cf2r.org/images/stories/news/201106/libya-report.pdf
-
Juist, jij begrijpt het.
Er is werkelijk niemand op hoog niveau in de westerse wereld die het ook maar een drol interessert of Ghadaffi nu goed of slecht is.
Een half jaar geleden was hij nog een graag geziene gast.
De media speelt er graag op in en verkondigt de ene na de andere leugen of halve waarheid.
En de goegemeente, ach die denkt toch niet verder terug dan de dag van gisteren.
-
Des Duivels, za 02 juli 2011 18:56
in reactie op Johannes Zeilstra
Reageer op Des
Inderdaad, we zijn er live getuige van hoe WO 3 zich aan het ontwikkelen is voor onze ogen. Crisis in Europa.. anti islam sentimenten. Albert Pike voorspelde WO 1, WO 2 en Ook WO 3 al in 1870.
Act 1 - The Middle East. Widespread conflict to bring the entire region into the flames of war, possibly triggered by Iran or militants in Pakistan using North Korean supplied nuclear arms. The first Scene in this Act is the US Invasion of Iraq on March 20, 2003.
Act 2 - Israel at War -- Against her Arab neighbors, possibly Palestine. A Palestinian State will be established, so that all Israelis will be fully separated from Palestinians (listen out for mention of a 7-year treaty to be confirmed by a World Leader - probably Bush), only for Israel to viciously attack Palestine shortly thereafter.
Act 3 - Far East -- "Hair-raising nuclear confrontation that threatens mankind's existence" - Peter Lemesurier, author of The Armageddon Script, p. 223, written in 1981. Includes China invading Taiwan and a nuclear eruption on the Korean Peninsula.
Act 4 - Erosion of Confidence in 'The System' so severe citizens will be panicked into giving up liberties and Constitutional form of government. The plan calls for the dissolution of the US Constitution, triggered by a significant enough 'terrorist' attack. The ultimate intent is to introduce a global government and one-world religion.
Act 5 - The collapse of the US, and other Western economies and morals.
http://www.threeworldwars.com/overview.htm
Moeite waard om te lezen.
Act 6 - Significant population reduction using natural and man-made disasters.
-
Opnieuw worden we een oorlog ingesleurd waar niemand op zit te wachten. En nu moeten we ook nog eens serieus gaan rekening houden met aanslagen op Europese bodem? En dat zal helpen bij het beeld dat sommige Europeanen hebben tegenover moslims? Tja, wilt Links zo graag koste wat het kost Khadaffie weg hebben met als gevolg een storm van ''vluchtelingen'' vanuit Libie naar Europa en misschien mogelijke aanslagen? Laat de Afrikaanse Unie en de Arabische Liga het maar oplossen. Het is nota bene hun achtertuin. Sorry maar Europa hoeft niet altijd vooraan te lopen samen met de VS.
-
Jan B, za 02 juli 2011 18:29
in reactie op Nus Deschaux
Reageer op Jan
Het is ook de achtertuin van Europa. En dat gezeur over links gaat me de keel uithangen. Alsof links hier iets mee te maken heeft. Het begint er zo langzamerhand wel op te lijken dat rechts uit louter angsthazen betaat die welliswaar een grote bek opzetten en de flinke jongen uithangen maar het als puntje bij paaltje komt laten afweten. Ze doen het nu al in hun broek bij de gedachte aan aanslagen in Europa. Met zo'n softe houding winnen we de oorlog dus niet. Als er iets het risico op aanslagen verhoogd heeft dan waren dat trouwens dat filmpje van de grote rechtse voorman en de nederlandse aanwezigheid in Irak en de steun die rechts voor die idioterie heeft gegeven. Voor Khadaffi hoeft men in europa nauwelijks bang te zijn. Die zit in het nauw en weet dat het echt afgelopen met hem is als er op europees of amerikaans grondgebied iets zou gebeuren waarmee hij in verband gebracht kan worden. Dan treedt namelijk het navo-handvest in werking en staan er binnen de kortst mogelijke tijd grondtroepen in Tripolis. Dat laatste zou sowieso geen slecht idee zijn: opruimen die hap en zorgen dat er snel een stabiele nieuwe regering komt. Zo niet dan worden we straks weer overstroomd met duizenden vluchtelingen (of wil rechts dat soms, per slot van rekening hebben ze dan weer iets om over te zeuren en kunnen ze weer bang zijn voor enge ziektes).
-
Sorry maar u denkt daadwerkelijk dat er stabiele regeringen komen in landen die bestaan uit stammen, religieuze groeperingen, sjieten en soenieten? Het nadeel aan een democratie is dat iedereen een stem krijgt, en in het Midden-Oosten en Noord Afrika zijn er nu eenmaal bepaalde groepen, stammen etc die elkaar niet of nauwelijks kunnen verdragen. Een democratie kan zelfs de problemen en de tegenstrijdigheden alleen maar vergroten zie Iraq met een Autonoom Kurdistan in Noord-Iraq + Sjieten versus Soenieten. Libanon, waar al jaren ondanks een democratische regering er sektarische spanningen zijn o.a door Hezbollah. Tunesie waar onlangs nog woedende Salafisten een cinema bestormden die een documantaire toonden over secularisatie en waar de Islamisering steeds meer een grip begint te krijgen op het dagelijks leven. recentlijk nog Egypte dat dankzij de revolutie de weg open zet voor salafisten, orthodoxe moslim groeperingen en de moslim broederschap om langzaam maar zeker Egypte steeds meer op een iran 2.0 te laten lijken en waar recentelijk nog Kopten en Moslims elkaar in de haren vlogen.
Ik weet ook wel dat de het allemaal recentelijke gebeurtenissen zijn maar Iraq en Libanon bewijzen vooral dat democratie ook betekent dat bepaalde etnische en sektarische spanningen alleen maar groter worden. Yemen en Syrie staan zelfs op de rand van een burgeroorlog om nog maar te zwijgen van de situatie in Sudan. Het gezamelijke probleem bij deze landen en iets wat de EU onderschat is de invloed van religie op de politiek en het dagelijkse leven. Vandaar dat de dictators als Assad, Khadaffi en Mubarak altijd de salafisten, moslim broederschap en andere extremisten zo hard onderdrukte.
En wat betreft die aanslagen, beter voorkomen dan genezen. Want een kat in het nauw maakt rare sprongen. En u wilt Nederlandse troepen (is ook Navo) een 2de Iraq injagen? Wilt u dat even aan de aanstaande moeders uitleggen? Nee we worden een oorlog ingejaagd beste man. Een oorlog waar we niets mee te maken hadden. Laat voor eens de Afrikaanse Unie en de Arabische Liga zich maar eens bewijzen.
-
Jan B, za 02 juli 2011 20:06
in reactie op Nus Deschaux
Reageer op Jan
Laat voor eens de Afrikaanse Unie en de Arabische Liga zich maar eens bewijzen.
Die hebben niets te bewijzen. Een groot deel van de landen van de afrikaanse unie is zelf een puinhoop en van vluchtelingen zullen ze derhalve weinig last hebben. En de landen van de arabische liga hebben ieder voor zich genoeg aan hun eigen binnenlandse aangelegenheden op dit moment. Khadaffi nu laten zitten is geen optie meer. De geest is uit de fles in Libie of u dat nu leuk vind of niet. Snel ingrijpen is geboden om te voorkomen dat we daar lokale krijgsheren gaan krijgen met hun eigen milities en daarmee een 2e Somalie of Afghanistan in de achtertuin. Er staat bovendien al een vervangende regering in de stijgers en die moet alle ruimte krijgen om een zekere vorm van stabiliteit te realiseren. Er komt geen 2e kans in dat verband.
-
Er komt geen 2de regering, oost-Libie is het speelveld van het slechtste wat Arabisch Afrika kan voortbrengen, daar komt geen democratie.
Olie en gas weg tanken, Gaddafi en familie vermoorden ( je dacht toch niet dat ze het risico liepen om hem te laten praten, als die man een doekje open doet.....) en het land achterlaten in doffe ellende en rechteloosheid, moord en verkrachting op alles wat niet bij de Benghazi clan hoort.
Waarom denk je dat het daar wel goed komt? Media?
-
Jan B, zo 03 juli 2011 13:12
in reactie op Roelf Turksema
Reageer op Jan
daar komt geen democratie
Een van de grote fouten die je kunt maken in dit conflict is het opleggen van westerse maatstaven en modellen. Gaat niet werken. Libie is nog steeds die stammenmaatschappij en de Libiers zullen zelf een modus moeten vinden om het land vanuit die traditie verder te besturen. Alleen militaire en humanitaire hulp uit het westen en verder handen af van het land.
-
"Dan treedt namelijk het navo-handvest in werking en staan er binnen de kortst mogelijke tijd grondtroepen in Tripolis. Dat laatste zou sowieso geen slecht idee zijn"
Dat zou juist een heel slecht idee zijn. Heb je een idee van wat er op het moment een grondoorlog aan het voeren is in Libië? Hezbollah, Al-Qaeda en de Khadaffi-aanhang die elkaar de tent uit vechten. De Fransen vinden het zo leuk dat ze al extra wapens droppen.
-
Jan B, zo 03 juli 2011 13:05
in reactie op Piet de Geus
Reageer op Jan
Hezbollah, Al-Qaeda
Ach ja. Daar zijn ze weer, "the usual suspects". Telkens wanneer een bevriend arabisch staatshoofd belaagd wordt worden ze genoemd in de media. Je vergeet Hamas trouwens, die hebben vast en zeker ook een delegatie van strijders gestuurd.
Wat op dit moment vecht in Libie is een zootje ongeregeld. Een beetje orde in de chaos door een grote westerse operatie zou geen kwaad kunnen. Of dat uiteindelijk het gewenste doel oplevert is onzeker. Een ding is wel zeker: de zaken nu op z'n beloop laten eindigd in een catastrofe. Als je Oost-Libie echt wilt overleveren aan lokale krijgsheren dan is dit het moment. Hoef je verder niets voor te doen behalve een bak wapens erin pompen en genoegzaam achterover leunen.
-
"Ach ja. Daar zijn ze weer, "the usual suspects". Telkens wanneer een bevriend arabisch staatshoofd belaagd wordt worden ze genoemd in de media."
Bombarderen we nu ook al bevriende staatshoofden? Het moet niet veel gekker worden.
-
Jan B, zo 03 juli 2011 20:13
in reactie op Piet de Geus
Reageer op Jan
Berlusconi kon het vrij aardig met Khadaffi vinden. Khadaffi's lijfwachten werkten namelijk sterk op het libido van de bunga-bunga man. Verder heeft Khadaffi als ik me niet vergis vorig jaar nog een vrijheidsprijs in Turkije gekregen. Na zijn bekering tot vriend van het westen was Khadaffi immers overal welkom. Vergeten waren Lockerbie en meer van dat soort "jeugdzonden". Tot voor kort. Toen bleek namelijk dat de libische olie wel eens in handen van zijn tegenstanders zou kunnen vallen. Toen echter die tegenstanders het op hun beurt wellicht niet gingen redden tegen Khadaffi heetten ze opeens Al-Qaida. En nu de Navo een tandje bijzet om Khadaffi alsnog uit het zadel te wippen zullen ze wel weer verzetstrijders genoemd worden. Duidelijk?
-
De VS genieten ervan hun nieuwste wapentuig uit te proberen op een moslim land. Goed voor de handel.
Om burgers te beschermen heeft men immers toch genoeg Libisch legermateriaal gebombardeerd.
En controle over de olie is ook een speerpunt voor de VS.
Jammer dat er nog steeds Europese landen zijn die om dubieuze redenen achter de Amerikanen aanrennen.
-
Ruud Wiemer, za 02 juli 2011 17:09
in reactie op Simon Dirk Appeldoorn
Reageer op Ruud
[De VS genieten ervan hun nieuwste wapentuig uit te proberen op een moslim land.]
Onzin, de USA doet niet mee aan de bombardementsvluchten op Libië, hiervoor worden alleen EU landen ingezet.
-
En wie levert het wapentuig?
Gelooft u echt dat de VS niet meedoen? Ik niet.
-
Sure, en waar komt 80 % van die rommel vandaan?
-
, za 02 juli 2011 18:42
in reactie op Johannes Zeilstra
Reageer op
Ja, en waar slaat dat op?
Dan zouden dus 80 % van alle handelingen die Europese strijdkrachten uitvoeren door de Amerikanenen zijn aangestuurd?
Omdat zij 80 % van onze wapens leveren?
Ben je nu niet een beetje in de war?
Let wel, ik sluit niet uit dat Amerika meepraat in de discussie, maar dat ze dat doen omdat ze wapens leveren lijkt me wel erg ver gezocht.
Dan zou je je namelijk als natie, wanneer je wapens koopt, afhankelijk maken van je leverancier.
-
'Dan zou je je namelijk als natie, wanneer je wapens koopt, afhankelijk maken van je leverancier.'
Ehh, ik ga ervan uit dat dit cynisch bedoelt is... een dealer/junk principe werkt al jaren voor de wapen industrie, JSF onderdelen en cursussen haal je niet bij de Chinees.
-
Snap je nu nog steeds niet dat het helemaal niet om Ghadaffi gaat, en dat de MSM er weer een prachtige show van maakt, over de grote slechterik die verdreven moet worden.
Na Afghanistan, en Irak, vanaf de jaren 70, Vietnam, gerommel in El Salvador, het Iran Contra schandaal.
Hoelang blijven mensen zoals jij steeds weer geloven in deze ongelooflijke nonsens van de GEO politiek.
Werkelijk om moedeloos van te worden, die naievelingen die zich iedere keer weer als usefull idiots voor het karretje laten spannen en dan nog denken dat ze heel sociaal zijn.
Je steunt hier ruim in woord het aanvallen van een souvereine staat die geen enkele agressie jegens het westen getoont heeft. Zelfs lockerbie is nooit bewezen.
Je steunt hier in woord een groepje moslim fundamentalisten die daar de macht willen grijpen.
Alweer een illegale oorlog door het o zo beschaafde westen.
-
Khadaffi is gewoon een fijne vent, een echte mensenvriend. Wat is de wereld toch weer slecht dat hij zo verkeerd begrepen wordt ;-)
-
Er zijn heel veel fijne vrienden, maar alleen diegenen die toevallig uit de gratie zijn of in een of andere dubbele agenda passen worden aangepakt.
-
Anja Lodewijks, za 02 juli 2011 17:25
in reactie op Simon Dirk Appeldoorn
Reageer op Anja
"Jammer dat er nog steeds Europese landen zijn die om dubieuze redenen achter de Amerikanen aanrennen."
De Europese landen hebben hun ziel verkocht.
"De VS genieten ervan hun nieuwste wapentuig uit te proberen op een moslim land. Goed voor de handel."
En Obama als aanhanger van de drones, kan nu als in een game op afstand de "vijand" in de rug laten treffen. Efficiënt oorlog voeren noemen ze dat.
-
Khadaffi loop op zijn laatste benen. Dit wordt 'm. Geloof me. Het is zo met hem gebeurd.
-
Ruud Wiemer, za 02 juli 2011 17:13
in reactie op Bert Bonkestooter
Reageer op Ruud
[Khadaffi loop op zijn laatste benen]
Een kat in nood maakt rare sprongen, Khadaffi is totaal onberekenbaar.
-
Ken je hem goed of zo? Tot zover voldoet hij aan mijn verwachtingen: Vraagt om wapenstilstand, verzoek om onderhandelingen, had je dat niet verwacht?
-
Ik geloof je niet. Wat nu?
Ik heb voorspeld dat hij niet gaat.
Ik heb uiteindelijk 1000 euro of zoiets geboden voor degene die kwam met bewijs van bombardementen of beschietingen van uit de lucht op eigen bevolking, er is niet 1 keer op gereageerd.
Ik heb bewijzen gevraagd voor de ''verkrachting'' van die''advocate''.
Waarom komt ze niet in de openbaring en moet ze ver van ons verborgen blijven?
Ik vraag me af waarom Moussa Koussa niet in het openbaar mag spreken , hij zou immers overgelopen zijn?
Ik heb uitgelegd en aangetoond dat Gaddafi geen geheim fonds heeft, dat Goldman Sachs hun bestolen heeft, wij ze voorgelogen hebben over Fortis etc.etc., we hadden ze al voor vele miljarden bestolen voor de oorlog.
Ik wil bewijzen van het ''moorden'' van Gaddafi.
Ik wil foto's, ik wil keiharde cijfers met namen en datum.
Ik wil bewijzen van verkrachtingen, ik geloof niet in het viagra verhaaltje, drugs laat soldaten verkrachten, zijn daar bewijzen van?
Ik hoef die onzin van de Volkskrant en de Telegraaf niet meer, het hersenloze gewauwel op SBS 6 en het pseudo verontwaardiging van Pauw en Witteman die ook wel weten dat Gaddafi en familie geslachtofferd wordt door de wapen-industrie, door Halliburton, noem ze maar op.
Goed beschouwd heeft Gaddafi alle recht aanvallen op wat voor manier dan ook in elk willekeurig land aangesloten bij de NAVO uit te voeren, wij willen oorlog tenslotte. Noem me een reden waarom Libië niet gerechtigd is zich in Europa te verdedigen tegen de illegale aanvallen die wij uitvoeren?
Hij bood wapenstilstand aan, hij bied aan te onderhandelen, wij weigeren.
Dat is tegen alle regels, het is poging tot moord op een regeringsleider, ( niet dat hij dat is maar wij maken dat ervan).
We kidnappen de onderhandelaars ( Moussa Koussa), we houden ons niet aan de Conventie van Genève, we misbruiken een VN resolutie enz. enz. enz. We verzinnen een leugen om hem voor het IS te kunnen krijgen:
onze minister van defensie zou voor het IS moeten verschijnen, de Telegraaf, Elsevier en alle andere media die hun informatie tegen betaling overnemen van derden zonder aan waarheidsvinding te doen of hun ''getuigenverklaringen'' te verifiëren. Straffen wegens het publiceren van propaganda met als doel volkerenmoord op bepaalde stammen in Libië.
Wij zijn de moordenaars in deze, denk niet dat de Libiërs je hier dankbaar voor gaan zijn, wij zijn de agressors, we steunen een soort Al Queda, wij zijn de leugenaars, oplichters, dieven en onbetrouwbare handelspartners.
-
N C, za 02 juli 2011 19:44
in reactie op Roelf Turksema
Reageer op N
Eindelijk eens iemand hier die zegt waar het op staat.
Ik ben het helemaal met u eens.
-
Zjen Zen, za 02 juli 2011 20:50
in reactie op Roelf Turksema
Reageer op Zjen
De getuigenissen van vele Libiërs en de belden die er zijn spreken boekdelen. Jouw maatje is een rotzak eerste klas Roelf.
Je maakt op mij geen indruk met je verdediging van Gadafi.
-
Getuigen? Of Twitters? Ooit van sock puppets gehoord?
http://tweakers.net/nieuws/73290/leger-vs-ontwikkelt-software-voor-manipulatie-sociale-netwerken.html
Ik heb wel meer maatjes die als rotzak bestempeld worden, ook maar doodschieten? En dan, dan zijn ''ze'' vrij? Get real.
Voorbeeld van iemand die wel oplet:
''Gaddafi zei: "The leader is talking now. He is saying that this is a historical day, and he is challenging Sarkozy, Cameron and Obama to switch on their TVs and watch the crowds and he is saying that they will find out that they are delusional because they entered a war which they never win, he also says if you continue targeting our houses we can do the same coz Europe is not far away but he said lets not do this and watch the crowds , kids and women. Waarbij het opmerkelijk is in de westerse media dat de toevoeging: 'But let's not do this' niet wordt genoemd. Hierdoor wordt toch weer stiekempjes doorgewerkt met de pro-NATO, anti-Gaddafi propaganda in de westerse media. Zie voor de volledige speech (en beelden uit Tripoli) overigens: http://www.youtube.com/watch?v=ieqe4mj09M4''
Bekijk deze beelden eens Zjen, en vertel me wie de echte rotzakken zijn, wel tot het eind kijken, ik hoop dat je een sterke maag hebt:
http://www.youtube.com/watch?v=eQrnDcOybXQ
http://www.youtube.com/watch?v=y88PN-4pQm8&feature=related
http://www.youtube.com/watch?v=xuTkhOc8NRg&feature=related
Zjen, wat wordt het, rode pil of de blauwe, wordt wakker, denk eens na, wat voor belangen spelen er, wat voor belang zou Gaddafi hebben bij het onderdrukken van Benghazi, leg me dat eens uit. Wat geloof jij van het viagra verhaal?
-
Tjonge, wat een zelfhaat weer.
-
Jij zegt het.
-
" k heb uiteindelijk 1000 euro of zoiets geboden voor degene die kwam met bewijs van bombardementen of beschietingen van uit de lucht op eigen bevolking, er is niet 1 keer op gereageerd. "
Zwak, want wat beschouw je als bewijs, zolang je dat niet aangeeft zal je altijd ontkennen dat het geldig bewijs betreft.
Overigens wil ik wel dat je je eigen "bewijs" aan dezelfde kwaliteitsnormen onderwerpt als het "bewijs" dat je van anderen verlangt.
Dus nu niet meer van die gratuite retorische trucs, aub. Want ze zijn vermoeiend voor mensen die er niet intrappen.
-
Piet de Geus, zo 03 juli 2011 01:51
in reactie op Bert Bonkestooter
Reageer op Piet
"Khadaffi loop op zijn laatste benen"
Benen is meervoud, dus hij heeft er nog minimaal twee. Dan komt hij zeker niets tekort qua benen.
-
Heel scherp opgemerkt.
-
Libië gaat dan plat en (geheel toevallig) worden de olievoorraden dan ingepikt.
-
Ik voorzie een false flag operatie zodat onze Nobelprijswinnaar Obama Libie kan binnenvallen..
-
Daar ben je rijkelijk laat mee.
-
Ik las per ongeluk: zodat Obama de Libelle binnen kan vallen.
-
Zjen Zen, za 02 juli 2011 22:57
in reactie op Sonja van Geloven
Reageer op Zjen
LOL
-
Ja, lachen, maar toen Sanoma Libelle binnenviel had je het mooi niet door! Ook LOL! Breath in breath out.....
-
Vond ik niet zo erg, het immers Libelle maar. Erger is dat Derk Sauer de SP-miljonair nu eigenaar van de NRC is.
-
Ik heb nog een exemplaar van de eerste playboy die hij in Rusland uitgaf, 1992 geloof ik, we moeten nog zien wat hij er uiteindelijk mee doet, ben benieuwd.
-
Ik zie het als laatste liedjes van Ghaddafi. Hij was altijd toch aan het zingen?! Onbeschoft moordenaar die tent-inkruiper.
Ghaddafi is al in de restaval-container van de geschiedenis gedeponeerd als Verader en onbeschoft moordenaar, althans in de libische geschiedenis.
-
, za 02 juli 2011 15:42
in reactie op Mostafa Mouktafi
Reageer op
Lieve Mostafa, zolang Khadaffi dat zelf nog niet door heeft blijft hij een probleem.
Maar als hij echt aanslagen denkt te kunnen plegen in Europa ligt hij binnen twee dagen op zijn gat.
-
Ah ook al meegevoerd in de oorlogsretoriek van de dagelijks media.
Nog even , en we krijgen een dramatische hommade van je gericht aan onze jongens.
-
, zo 03 juli 2011 10:03
in reactie op Johannes Zeilstra
Reageer op
Je bent niet goed wijs.
Ik keur geen enkele militaire actie goed.
Ik constateer alleen dat Ghadaffi, wanneer hij in Europa aanslagen gaat plegen, ongetwijfeld de hele Eruopese troepenmacht over zich heen krijgt en dan is het snel afgelopen.
Dat heeft niks met militair vertoon en gepraat van doen.
Dat is de realiteit.
-
Chatte, hij heeft expliciet gezegd geen aanslagen in Europa te willen, zie de vertaling van zijn laatste toespraak, onze media vergat dat even te vermelden, wie is er de onbetrouwbare hond in deze?
-
, zo 03 juli 2011 12:11
in reactie op Roelf Turksema
Reageer op
Ik verwijs nog even naar de tekst boven dit item
Die lijkt me vrij duidelijk.
Er is geen woord Spaans bij.
Lijkt me ook redelijk waarheidsgetrouw.
Als je een betere hebt wil ik die hier graag even zien of gelinkt zien.
Tot dat moment hou ik het bij de tekst hierboven
Afgezien daarvan blijf ik erbij dat hij dat beter niet kan proberen, heel Europa dondert dan over hem heen en daarvoor heeft hij echt geen weerwerk meer in huis.
-
http://www.youtube.com/watch?v=P-Ul23Y39uE
CNN weet ondertussen ook beter, ik zoek wel even waterdicht bewijs, er was een goede vertaling op youtube, verdwenen, zal aan mij liggen.
-
Dit is hem, veel plezier ermee:
http://vimeo.com/25897585
-
Chatte, wij zijn het probleem, niet Gaddafi, pas op dat we niet een ''aanslag van Gaddafi'' krijgen, wedden dat er plannen gemaakt zijn? Heeft niets met complot denken te maken, gewoon gezond verstand: Hoe krijgen we de bevolking zo gek dat ze dit pikken en financieren?
-
, zo 03 juli 2011 17:42
in reactie op Roelf Turksema
Reageer op
Ik wil nog graag de tekst zien die de tekst van dit item weerlegt.
-
''He also says if you continue targeting our houses we can do the same coz Europe is not far away but he said lets not do this and watch the crowds , kids and women. ''
Je vind het hier,
http://truthfrequencynews.com/?p=5920
De redactie van Joop mag het ook wel plaatsen, zou van zoiets als voortschrijdend inzicht getuigen.
Meer aantijgingen:
http://www.scribd.com/doc/58849304/ICC-International-Criminal-Court-Warrant-of-Arrest-for-Muammar-Mohammed-Abu-Minyar-Gaddafi
-
Maak me wijs en kom met bewijzen of stop met die onzinnige propaganda.
-
Jij loopt achter een natte rat aan.
-
En jij steunt Al Qaida als je achter de rebellen in Bengazi staat.
Voor jou het rapport in het Frans.
http://www.cf2r.org/images/stories/news/201106/rapport-libye.pdf
En een stukje in de "betrouwbare" Volkskrant
http://www.volkskrant.nl/vk/nl/3184/opinie/article/detail/2459880/2011/06/30/In-Libie-ontstaat-een-schimmig-emiraat.dhtml
-
Ik ben blij dat je ''betrouwbaar'' noteert, ongelofelijk dat mensen dat nog lezen, van mij geen cent meer naar de VK, nooit meer.
-
Ach er zijn slechtere kranten en een goede leugen bestaat voor 95% uit de waarheid. Ik weet niet of je het rapport van de CIRET-SAVT hebt gelezen. In dit rapport wordt bevestigd wat wij al vanaf het begin wisten.
Het is jammer dat veel mensen in de krant hun mening moeten lezen en niet bij machten zijn om een eigen oordeel te vormen.
-
Ik heb het rapport gelezen, het bevestigd onze vermoedens en sterkt me in mijn ingenomen positie: Gaddafi is misschien niet de perfecte schoonzoon maar vele malen beter dan het alternatief, een religieus tribunaal welke schatplichtig is aan het westen.
Probleem is, al plaats je dit rapport in een krant, Henk en Ingrid lezen niet meer dan 10 regels. Wil je geld verdienen aan kranten? Lieg en bedrieg, dat maakt niet uit zolang de voetbal verslagen er maar in staan.
Vind je het ook niet ongelofelijk waardeloos hoe onze politiek op het gebeuren in Libië reageert, geen kennis at all, geen enkel benul van gevolgen, alleen maar'' vrijheid en democratie'' en Gaddafi is een dictator. Animal cops, OV chipkaart en bezuinigingen op Cultuur zijn ook zaken waar het echte leven om draait nietwaar? Ondertussen heeft onze bijdrage in Libië nu al meer gekost dan we dit jaar moesten bezuinigen en gaat het moorden in Libië gewoon door.
-
Wat mij het meeste tegen de borst stuit is dat het gehele parlement niet durft te zeggen dat de grenzen van de resoluties 1970 en 1973 zijn overschreden, en dat D'66 en Groenlinks staan te trappelen om grondtroepen te sturen alsof het om een spelletje risk gaat.
-
D66 snap ik, als je al zag hoe onnozel die met die zogenaamde dissidenten in Cuba omgingen, de had ik al afgeschreven, het is en blijft een partij voor ''leraren'', beetje posh, weinig realiteit. IMHO.
Van Groen Links valt me dat zo ongelofelijk tegen, Afghanistan was ook al zo'n domper, wie is er nog wel een beetje op de hoogte van hoe het buiten Nederland reilt en zeilt?
Herfkens, Koenders, Verhagen...en we hebben zoveel Zakenmensen en diplomaten die er wel toe doen en die wel weten wat er speelt.
-
STOCKHOLM - De voormalige Libische minister van Justitie van Libië, Mustafa Mohammed Abud al-Jeleil, zegt in een interview met de Zweedse krant Expressen dat de Libische leider Muammar Khadaffi persoonlijk opdracht heeft gegeven voor de Lockerbie-aanslag.
"Ik heb bewijs dat Khadaffi de opdracht tot Lockerbie heeft gegeven", aldus de oud-bewindsman zonder verder in detail te treden. Jeleil trad maandag af uit onvrede over het geweld dat tegen demonstranten wordt gebruikt.
Bij de aanslag in 1988 op een Amerikaans passagiersvliegtuig boven het Schotse Lockerbie kwamen 270 mensen om. In 2002 werd de Libische agent Abdelbaset al-Megrahi wegens zijn betrokkenheid bij de aanslag tot levenslang veroordeeld.
"Hij (Khadaffi) heeft Megrahi opdracht gegeven het te doen", aldus Jeleil. Daarom oefende Libië volgens hem ook zoveel druk uit op om Megrahi weer vrij te krijgen. De agent werd in 2009 vrijgelaten op humanitaire grond. (ANP/CBR)
-
I''k heb bewijs dat Khadaffi de opdracht tot Lockerbie heeft gegeven", aldus de oud-bewindsman zonder verder in detail te treden.''
Nou, misschien wordt het tijd om toch eens in detail te treden.
Ik hecht weinig waarde aan overlopers ( wat heeft hij er uit gesleept ) en nog veel minder aan berichten van Associated Press.
Waarheid is, hij kan niet in detail treden, het moment dat hij ''details'' bekend maakt kan je ze ontkrachten, tegen smaad en hear say kan je je niet verdedigen, maar de schade is duidelijk, jij gelooft die onzin, wel meer mensen zullen dat doen. Vandaag of morgen vinden ze een massagraf, overmorgen een aanslag , weer een week later iets anders waar je bang voor bent.
Open je ogen Mosta, zelfs jij weet in je hart dat het niet deugd wat er gebeurt, wat is belangrijker, je gelijk halen of op zoek naar de waarheid?
-
--"Ik heb bewijs dat Khadaffi de opdracht tot Lockerbie heeft gegeven"--
Zo ken ik er nog een paar;
Ik heb bewijs dat Khadaffi op burgers heeft geschoten.
Ik heb bewijs dat Khadaffi tot massa verkrachting aanzette.
Helaas is het zo dat, zoals Roelf al aanhaalde, men niet met het bewijs komt omdat het dan ontkracht kan worden.
Toen de media schreeuwde dat Khadaffi burgers vermoorde in Bengazi en Misurata waarschuwde HRW dat dit niet waar was. De UN heeft een onderzoek gedaan naar de slachtoffers in Misurata.
297 doden waren er te betreuren waarvan 3% vrouw was. Hieruit werd geconcludeerd dat er niet doelbewust op burgers werd geschoten. Bij een aanval op burgers had het aantal vrouwelijke slachtoffers hoger gelegen.
Dit is voor mij bewijs, niet een rebel die emotioneel in de camera praat en vervolgens met zijn AK47 in de lucht schiet.
-
Ik loop nergens achteraan, ik dacht dat dat nu wel duidelijk was.
Je loopt achter de NAVO aan, wat vind je van jezelf?
-
Naa rmeer reacties, meer niet en het is geen grap.
-
Beste Mostafa, weet je nog hoe we de Irak-oorlog in zijn gerommeld? Regeringsleiders (Bush, Blair, Balkenende) richtten zich tot hun volk en riepen dat ze bewijzen hadden dat Saddam WMD had. De rapporten waaruit ze die informatie haalden waren vertrouwelijk en konden niet openbaar worden gemaakt; men kon niet "in detail treden." Maar het volk werd gepaaid, men sprak woorden als: "We kunnen het jullie niet laten zien, we kunnen geen bewijs leveren, want dat is geheim... Maar als jullie zouden hebben gezien wat wij wel mogen zien, dan zouden jullie net als ons snel zijn doordrongen van de noodzaak deze masaamoordenaar van een dictator aan te pakken."
Trap er nou niet alweer in... please.
-
" Maak me wijs en kom met bewijzen of stop met die onzinnige propaganda. "
Alles wat niet in je straatje past noem je propaganda, en wat wel in je straatje past noem je bewijs.
Een beetje zwak en doorzichtig.
-
Dat is het? Wat nu kraai, moment van zwakte?
-
Laat maar komen, dan is het officeel oorlog en kan er binnen 2 dagen een eind aan worden gemaakt.
-
, za 02 juli 2011 15:58
in reactie op Zeer Voornaam
Reageer op
Datis in elk geval één van de voordelen van Europa:
Mocht Ghadaffi aanvallen krijgt ie lik op stuk.
-
, za 02 juli 2011 14:46
Reageer op
Moet ie vooral doen.
Dan is het stante pede afgelopen met hem en dat weet hij zelf ook wel.
-
Daarom verwacht ik ook geen aanslagen. De man is welliswaar gestoord maar niet achterlijk.