03 juli 11 09:30 Reageer (169) Wereld RSS

Kapitein Gaza Flotilla aangehouden

Aanklacht: scheepvaart gehinderd

De Griekse kustwacht heeft de kapitein van het Amerikaanse schip van de Gaza Flotilla aangehouden.

Dat meldt de Volkskrant. De verschillende schepen worden door de Grieken belet uit te varen. Toen het Amerikaanse schip alsnog probeerde te vertrekken werd de kapitein gearresteerd. De aanklacht luidt: hinderen van het scheepvaartverkeer. De kapitein zit nog zeker tot dinsdag vast.

De organisatoren van de vloot hebben in een reactie aangekondigd voornemens te zijn aanstaande maandag alsnog te vertrekken.

Mis niets: Volg Joop op Twitter, vind Joop leuk op Facebook

Laatste Reacties (169) Reageer Reacties in wachtrij: 0

  • jose van leeuwen, di 05 juli 2011 23:27 Reageer op jose

    jose

    http://www.dewereldmorgen.be/artikels/2011/07/05/gaza-de-koerswijziging-van-n-va

    De leugens van Israel.

  • Henk Jensson, di 05 juli 2011 00:23 Reageer op Henk

    Henk

    Opa deelde ook vanavond zijn ervaringen met ons:

    "Nadat den bezetter ons", zo vertelt hij, "onzen kinderen en onzen goeden joodschen vrienden op den 04 juli 1944 tracteerde op een treinreisje naar Zandvoort en ons eenmalig had toegestaan te gaan baaden in zee bij Zandvoort bleek bij thuiskomst dat ons huis was bezet en in bezit genomen door leden van de vijandelijke troepen.

    Ons restte niets anders dan te overnachten in den duinen terwijl ons den volgenden dag bleek dat onzen dierbaren joodschen vrienden
    door den meedogenloze bezetter op transport waren gesteld naar onbekende bestemming in het oosten

    Het Duitsche propagandistische Oorlogsjournaal, dat in lichthallen werd vertoond aan een ieder die dat maar wilde, besteedde de weken erna uren en uren aan beelden opgenomen tijdens dien bewusten Zondagmiddag aan zee.

    De gruwelijke beelden van afslachtigen der huizenbezitters, bezette of afgebrande huizen en vernielden boerderijen, die tezelfdertijd in het bezette binnenland plaatsvonden, hebben den bevolking dankzij de in werking gestelde propagandamachinerie, want als den bezetter ergens goed in was dan was het dààrin, echter nooit bereikt!

    Dit geldt ook voor berichtgeving omtrent onzen goeden joodsche vrienden. Van hen hebben wij na den oorlog helaas nooit meer iets vernomen. Jarenlang hebben wij -door trauma's overmand- nooit meer in zee kunnen baaden zonder te denken aan onzen onder gruwelijke omstandigheden omgekomen vrienden zodat ook dat laatste gratis pleziertje ons door de bezetter werd ontnomen".

    Zie ook: http://tinyurl.com/6byuuzh

    Morgen vertelt opa verder...

  • jose van leeuwen, di 05 juli 2011 07:29 in reactie op Henk Jensson Reageer op jose

    jose

    Wat wil je hier mee zeggen Henk?

  • Tulay M, ma 04 juli 2011 13:14 Reageer op Tulay

    Tulay

    Nog meer schokkende beelden van het luchten in de gevangenis http://paltimes.net/arabic/read.php?news_id=129945

  • Aert Willem d'Holbach, ma 04 juli 2011 16:45 in reactie op Tulay M Reageer op Aert Willem

    Aert Willem

    LOL!

  • Henk Jensson, ma 04 juli 2011 17:54 in reactie op Tulay M Reageer op Henk

    Henk

    Mijn opa vertelde mij gisteren het volgende:

    "Het jaar 1944 was erg zonnig. Ik herinner me nog goed hoe wij met onze ouders naar Zandvoort ging om ons te wassen aangezien er thuis al lang geen schoon water meer uit de leiding kwam.

    Het was het enige verzetje dat ik mij herinner gedurende al die jaren van gruwelijke oorlog door een meedogenloze bezetter...".

    Zie ook: http://tinyurl.com/6byuuzh

  • jose van leeuwen, ma 04 juli 2011 18:30 in reactie op Tulay M Reageer op jose

    jose

    Tulay, je hebt geen hart en geen geweten. Jammer voor jou dat je die foto's als schokkende beelden laat zien om het leed van de Palestijnen te vergoelijken.
    Je ziet ze liever met hongeroedeem liggen en aan een infuus om niet dood te gaan toch?
    http://www.google.nl/search?q=gaza&hl=nl&client=firefox-a&hs=Ed7&rls=org.mozilla:nl:official&prmd=ivnsulm&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ei=g-oRToHlF8Sf-wbx6KHlDQ&ved=0CF8QsAQ&biw=1280&bih=920

  • Aert Willem d'Holbach, di 05 juli 2011 01:18 in reactie op jose van leeuwen Reageer op Aert Willem

    Aert Willem

    Zorgvuldig geregiseerde jankplaten.

  • Martino Campos, di 05 juli 2011 15:33 in reactie op jose van leeuwen Reageer op Martino

    Martino

    Waarom staan er lanceerinstallaties op woongebouwen?

    Om naderhand deze plaatjes te kunnen schieten misschien?

    De Palestijnse extremisten gebruiken zelfs kinderen voor zelfmoordacties.

    Maar misschien dat wil je niet weten....

    Ayat Akhras was een meisje van 16 die zichzelf opblies in een supermarkt. Abdullah Quran was een meisje van 12 die onderschept werd met en bom in haar tas, etc. etc.

    Hier een heel verhaal. De ouders van deze Palestijnse jongen wisten van niets....
    http://www.chinadaily.com.cn/english/doc/2004-11/02/content_387710.htm

    Het zit niet alleen fout in Israël en niet alleen Israël is verantwoordelijk.

  • Tulay M, ma 04 juli 2011 12:41 Reageer op Tulay

    Tulay

    Ook Turkije heeft inmiddels afstand genomen van Flotilla II en dat juich ik toe http://www.hurriyetdailynews.com/n.php?n=turkey-helping-to-stop-flotilla-ehud-barak-2011-07-03

  • Archie Bunker, ma 04 juli 2011 09:17 Reageer op Archie

    Archie

    ..U bent boos op Griekenland omdat zij uw propaganda-ballon door hebben geprikt met hun aanbod de hulpgoederen zelf even te komen afleveren..

    Precies.

  • harry harrysen, ma 04 juli 2011 07:53 Reageer op harry

    harry

    Hebben de Grieken die hulpgoederen inmiddels niet meer nodig dan de Palestijnen?

  • Astrid Essed, ma 04 juli 2011 05:29 Reageer op Astrid

    Astrid

    KAPITEIN GAZA FLOTILLA AANGEHOUDEN/GRIEKENLAND MEDEPLICHTIG AAN INSTANDHOUDING ISRAELISCHE MISDADEN TEGEN DE MENSELIJKHEID

    GAZA BLOKKADE

    Uithongering burgerbevolking
    BARBAARS en verboden volgens het Internationaal Recht

    Artikel 54, lid 1
    Additioneel Protocol, Geneefse Conventies
    [Protocol Additional to the Geneva Conventions of 12 August 1949, and relating to the Protection of Victims of International Armed Conflicts (Protocol I), 8 June 1977]

    1. Starvation of civilians as a method of warfare is prohibited

    http://www.icrc.org/ihl.nsf/FULL/470?OpenDocument

    www.icrc.org


    GAZA BLOKKADE
    Misdaad tegen de menselijkheid

    Volgens het Statuut van het Internationaal Strafhof zijn misdaden tegen de menselijkheid, naast genocide, slavernij, willekeurige detentie, marteling en politieke, religieuze en raciale vervolging, eveneens '' onmenselijke daden, indien deel uitmakend van een wijdverbreid of stelselmatig patroon''

    Amnesty International
    Misdrijven tegen de menselijkheid

    http://www.amnesty.nl/encyclopedie_lemma/1380




    Geachte Redactie en lezers



    Gebleken is, dat de Griekse Overheid in nog meer goed is dan het uitknijpen van de eigen sociaal zwakkeren via door IMF en EU opgelegde draconische besparingen [1]

    Zij verleent ook hand en spandiensten aan de misdaden van het Israelische bezettingsregime door het tegenhouden van schepen, die op weg zijn om medische en andere hulpgoederen te brengen naar de noodlijdende Gazaanse burgerbevolking

    Het gaat hier om het doorbreken van de Israelische blokkade van Gaza, die neerkomt op het systematisch onthouden van medicijnen, levensmiddelen en noodzakelijke goederen aan de Gazaanse burgerbevolking

    Het uithongeren van de burgerbevolking dus
    Niet alleen is dit barbaars, misdadig
    Maar verboden volgens het Internationaal Recht [2]
    En bovendien een misdaad tegen de menselijkheid [3]

    Deze blokkade, die als basis heeft het uitroepen door Israel van Gaza als ''vijandelijk gebied'' [4] op 19 september 2007 [5], heeft een humanitaire ramp veroorzaakt door het grote tekort aan medicijnen, levensmiddelen en andere dringende levensbehoeften
    Ook heeft het van Gaza een grote gevangenis gemaakt, omdat naast het tegenhouden van goederen, de grens ook was afgesloten voor personen
    Gaza wordt ook weleens 's werelds grootste open gevangenis genoemd

    Ook is de Rode Kruis rapportage over de humanitaire gevolgen van de Gaza Blokkade onthullend [6]

    Er is zo nu en dan wel een versoepeling van die blokkade geweest, maar dat bood slechts tijdelijke verlichting
    Volgens de wetten der menselijkheid en het Internationaal Recht is wat moet gebeuren, de onmiddellijke opheffing van die Gaza Blokkade

    DE OPHEFFING VAN DE GAZA BLOKKADE IS, NAAST HET VERLICHTEN VAN DE NOOD, HET BELANGRIJKSTE DOEL VAN DE GAZA FLOTILLA
    EN GRIEKENLAND HEEFT ZICH EEN WARE VOORVECHTER VAN DE BLOKKADE EN DE ISRAELISCHE BEZETTING GETOOND DOOR HET SCHIP TE BELETTEN UIT TE VAREN EN DE KAPITEIN AAN TE HOUDEN!


    ISRAELISCHE BEZETTING EN ROL EU

    Maar hoe barbaars de Gaza Blokkade ook is, kern van de kwestie is de nu reeds 44 jaar durende Israelische bezetting van de Palestijnse Gebieden [De Westelijke Jordaanoever, Oost-Jeruzalem en Gaza [7], ondanks de in 1967 unaniem aangenomen VN Veiligheidsraadsresolutie 242, die Israel opriep, zich uit de in de juni oorlog [1967] veroverde gebieden terug te trekken, waaronder de Palestijnse

    Inherent aan iedere bezetting is onderdrukking, vernederingen, mensenrechtenschendingen en oorlogsmisdaden [8]
    Uiteraard is hiertegen verzet van Palestijnse kant gekomen, zowel legaal, gericht tegen het Israelische bezettingsleger, als illegaal, wanneer gericht tegen Israelische burgerdoelen [9]

    Nederzettingen

    Naast de onderdrukkingsmechanismen en de humanitaire gevolgen voor de Palestijnse burgerbevolking komen hier nog bovenop de sinds eind zestiger jaren in bezet Palestijns gebied gebouwde nederzettingen, die niet alleen illegaal zijn volgens het Internationaal Recht [10], maar ook hebben geresulteerd in massale landonteigeningen, waarvan meer dan 100 000 Palestijnen slachtoffer zijn geworden

    Tot de dag van vandaag gaat Israel vrolijk door met de uitbreidingen van die nederzettingen, ondanks de illegaliteit en in de 70 er jaren aangenomen VN Veiligheidsraadsresoluties, die opriepen tot ontmanteling en stop van die nederzettingenbouw

    Muurbouw

    Een andere humanitaire ramp voor de Palestijnen is de Israelische Muurbouw door bezet Palestijns gebied, die niet alleen een de facto annexatie van Palestijns gebied ten gevolge heeft met nieuwe landonteigeningen [deels ook door de Muurwerkzaamheden zelf] en beperking van de vrijheid van beweging tot gevolg [11]
    EVENEENS IS DEZE MUURBOUW ILLEGAAL
    Op 9 juli 2004 immers heeft het Internationaal Gerechtshof in Den Haag de Israelische Muurbouw veroordeeld als illegaal, omdat het loopt door bezet Palestijns gebied [12]

    DE EU STOND ERBIJ EN KEEK ERNAAR...........

    De rol van de EU in het Midden-Oostenconflict is ronduit beschamend te noemen, omdat zij weliswaar zo nu en dan een verbale veroordeling van Israel uitspreekt, maar daaraan verder geen consequenties verbindt

    Geen sprake van een opschorting [of opzegging] van het Associatieaccoord, geen sancties van welke aard dan ook

    Dat maakt de EU medeverantwoordelijk voor alle door het Israelische bezettingsregime gepleegde en nog te plegen oorlogsmisdaden

    De EU dient, conform VN Veiligheidsraadsresolutie 242, Israel op te roepen, zich uit alle nog bezette gebieden [dus ook de Syrische GolanHoogte] terug te trekken
    Op straffe van politieke of economische consequentie

    De Griekse aanhouding van de Gaza Flotilla kapitein en het verbod uit te varen is laag, maar het logische gevolg van het moreel laffe en misdadige EU beleid

    EPILOOG

    Regelmatig jammert de EU over het ''geweld'' in het Midden-Oostenconflict, vrolijk de bezetter en de onderdrukte over een kam scherend
    Ook roept zij op tot onzinnige ''vredesonderhandelingen'', die nergens op slaan

    Niet alleen is Israel als bezetter en gesteund door het Westen [met name de VS] in een voordelige positie qua machtspolitieke en militaire verhoudingen, sinds wanneer onderhandelt de onderdrukte partij met een bezetter?

    Het enige, dat een bezetter dient te doen, is het bezette gebied te ontruimen

    Daarvoor moet de EU zich principieel inzetten

    Zo niet, dan zal er geen sprake zijn van ''vrede in het Midden Oosten'' en zullen tragedies als deze Griekse [het tegenhouden van de Gaza Flotilla] zich blijven herhalen

    Vriendelijke groeten
    Astrid Essed



    [1]

    GLOBAL INFO
    GRIEKSE SCHULD/VERROT LAND OF VERROT SYSTEEM
    DIMITRI PAVLOPOULOS
    30 JUNI 2011

    http://www.globalinfo.nl/Achtergrond/griekse-schuld-verrot-land-of-verrot-systeem.html

    Zie ook

    http://www.globalinfo.nl/Achtergrond/heus-grieken-werken-41-uur-per-week-en-zijn-niet-verder-uit-te-persen.html


    [2]

    Artikel 54, lid 1
    Additioneel Protocol, Geneefse Conventies
    [Protocol Additional to the Geneva Conventions of 12 August 1949, and relating to the Protection of Victims of International Armed Conflicts (Protocol I), 8 June 1977]

    1. Starvation of civilians as a method of warfare is prohibited

    http://www.icrc.org/ihl.nsf/FULL/470?OpenDocument

    www.icrc.org


    [3]

    BBC
    UN OFFICIAL SLAMS ISRAEL ''CRIMES''
    10 DECEMBER 2008

    http://news.bbc.co.uk/2/hi/7774988.stm


    UITPERS.BE [www.uitpers.be]
    BLOKKADE GAZA/MISDAAD TEGEN DE MENSELIJKHEID
    ASTRID ESSED
    FEBRUARI 2008

    http://www.uitpers.be/artikel_view.php?id=1904


    [4]

    Het uitroepen van Gaza als ''vijandelijk gebied'' betekent, dat alle inwoners, ook burgers, worden beschouwd als ''combatanten'' [militairen en strijders]
    Dit is in strijd met de Geneefse Conventies en het Internationaal Humanitair Oorlogsrecht, dat stelt, dat er een strict onderscheid gemaakt moet worden tussen combatanten [militairen en strijders] en ''non-combatanten'' [burgers]

    Burgers dienen te allen tijde te worden beschermd en ontzien

    Zie

    http://www.icrc.org/eng/resources/documents/misc/basic-rules-ihl-311288.htm


    [5]


    BTSELEM.ORG
    THE SIEGE ON GAZA

    http://www.btselem.org/gaza_strip/siege


    [6]

    INTERNATIONALE RODE KRUIS
    www.icrc.org

    ''GAZA: CONTINUOUS HARDSHIP FOR GAZANS AFTER FOUR YEARS OF CLOSURE''
    23 JUNI 2011

    http://www.icrc.org/eng/resources/documents/photo-gallery/palestine-israel-gaza-2011-06-23.htm


    [7]

    Volgens het Internationaal Recht is Gaza nog steeds bezet gebied, aangezien Israel het luchtruim en de lands [en zee] grenzen controleert

    http://www.politics.be/duiding/596/#12

    [8]

    UITPERS.BE
    www.uitpers.be

    VUILE OORLOG TEGEN DE PALESTIJNSE BURGERBEVOLKING
    ASTRID ESSED
    FEBRUARI 2009

    http://www.uitpers.be/artikel_view.php?id=2278


    [9]


    Verzet tegen een bezettingsmacht is volgens het Internationaal Recht een legitiem recht
    Wel moet dat verzet dan beantwoorden aan het Internationaal Humanitair Oorlogsrecht, dus geen militaire aanvallen tegen burgers of burgerdoelen

    http://www.icrc.org/eng/resources/documents/misc/basic-rules-ihl-311288.htm


    [10]

    Nederzettingen:

    Volgens artikel 49, 4e Conventie van Geneve en het Haags Verdrag van 1907 zijn de nederzettingen in strijd met het Internationaal Recht

    Zie 4e Conventie van Geneve

    http://www.icrc.org/ihl.nsf/FULL/380?OpenDocument

    Zie Haags Verdrag

    http://net.lib.byu.edu/~rdh7/wwi/hague/hague5.html

    ZIE OOK
    BTSELEM.ORG
    www.btselem.org

    LAND EXPROPRIATION AND SETTLEMENTS IN THE INTERNATIONAL LAW

    http://www.btselem.org/settlements/international_law

    [11]

    BTSELEM.ORG

    SEPARATION BARRIER

    http://www.btselem.org/topic/separation_barrier


    [12]

    LEGAL CONSEQUENCES OF THE CONSTRUCTION OF A WALL IN THE OCCUPIED PALESTINIAN TERRITORY
    9 JULY 2004

    http://www.icj-cij.org/docket/files/131/1677.pdf

  • zorba de griek, ma 04 juli 2011 08:42 in reactie op Astrid Essed Reageer op zorba

    zorba

    Al uw CAPSLOCK-GESCHREEUW ten spijt,

    als er ook maar 1% waar zou zijn van wat u allemaal lopen te SCHREEUWEN dan stond het hele internet, na 4 jaar blokkade, van boven tot onder vol met foto's van UITGEMERGELDE Gaza-mensen. Ik heb NOG NOOIT ook maar 1 foto gezien van een Gaza-mens dat VEL OVER BEEN was.

    Verder kent u het verschil niet tussen een EILAND en een SCHIEREILAND. Gaza is geen eiland, maar een schiereiland dat in verbinding staat met het vaste land van Egypte.

    U bent boos op Griekenland omdat zij uw propaganda-ballon door hebben geprikt met hun aanbod de hulpgoederen zelf even te komen afleveren. Als het u werkelijk er om zou gaan dat the people of gaza weer te eten hebben dan zou u vandaag een gat in de lucht gesprongen hebben.

    "De Griekse premier George Papandreou liet de Palestijnse president Mahmoud Abbas zondag in een telefonisch onderhoud weten dat zijn land bereid is humanitaire goederen naar Gaza te verschepen. Het gaat dan met name om voedsel en medicijnen. Volgens een verklaring van het kantoor van Papandreou was Abbas positief over het Griekse aanbod. Ook secretaris-generaal Ban Ki-moon van de Verenigde Naties heeft laten weten dat hij het initiatief steunt.
    Griekenland wil goederen van de hulpvloot vervoeren en daar mogelijk zelf hulpgoederen aan toevoegen."

    http://www.telegraaf.nl/buitenland/10135698/__Griekse_hulp_voor_Gaza__.html?p=7,2

  • , ma 04 juli 2011 09:05 in reactie op zorba de griek Reageer op

    Mag ik concluderen dat U pas te overtuigen bent van enig onrecht wanneer ze daar uitgemergeld dood neervallen?
    Oh.
    Juist.

  • zorba de griek, ma 04 juli 2011 09:52 in reactie op Reageer op zorba

    zorba

    --- Mag ik concluderen dat U pas te overtuigen bent van enig onrecht wanneer ze daar uitgemergeld dood neervallen?---

    Mag u dat zeggen? Nee, dat mag u niet zeggen.

    Ieder weldenkend mens die wel eens een krant doorbladert weet dat het onzin is om te doen alsof die lui al 4 jaar niet te eten hebben. Kom nou toch.

    Op de dag dat Fatah en Hamas met een gezamenlijke verklaring komen dat men heeft besloten niet meer de vernietiging van Israel na te streven, maar juist de belangen van 'the people of gaza', sta ik niet meer onvoorwaardelijk achter Israel.

    Pas als dat is gebeurd heeft het in mijn ogen zin om druk op Israel uit te gaan oefenen. Nu slaat dat nergens op. Je kunt niet gaan eisen van een land dat men Ja gaat zeggen tegen offers they can't accept. Israel heeft ook de plicht haar eigen burgerbevolking te beschermen en ik heb Hamas nog nooit op een voorstel kunnen betrappen dat daar ook maar 1 seconde rekening mee houdt.

    Als 'the people of gaza' mijn steun willen dan kunnen ze daar zelf een handje aan bijdragen om de volgende verkiezingen niet meer op het terroristische Hamas te stemmen. Dan zal ik mijn mening over hen bijstellen. Niet eerder.
    Tot die tijd is mijn standpunt 'als je dan zelf echt geen vrede wil moet je ook niet zeiken over de consequenties'

    De hele situatie doet me een beetje denken aan Srebrenica. Deze week was daar een documentaire over waar duidelijk naar voren kwam dat de moslims de safe heaven-status van Srebrenica misbruikten om steeds vandaar uit hit and run and kill-acties uit te voeren tegen de Servische burgerbevolking om zich vervolgens weer terug te trekken in de veilige safe-heaven.

    Dat rechtvaardigt geen moord op 8000 moslims. Maar het werpt toch wel een ander licht op de gebeurtenissen destijds. Zo raar is het niet dat een leger haar eigen bevolking probeert te beschermen.

    Terwijl de eenzijdige ontruiming van de Gaza-strook bedoeld was als een stap op weg naar zelfbeschikking voor de Palestijnen, is de realiteit dat Hamas het vanaf dag 1 als uitvalsbasis misbruikt voor haar strijd tegen de joden. Dan heeft Israel het volste recht haar burgerbevolking te verdedigen.

    Mocht het ooit zover komen dat Israel net als Mladic 8000 Hamas-kiezers een nekschot in de duinen geeft dan heeft u een punt. Maar tot die tijd niet.

  • Aert Willem d'Holbach, di 05 juli 2011 01:21 in reactie op zorba de griek Reageer op Aert Willem

    Aert Willem

    "...Mag u dat zeggen? Nee, dat mag u niet zeggen.."

    Ja natuurlijk mag ze dat zeggen maar het blijft uiteraard geraaskal.

  • Truus Beek, ma 04 juli 2011 09:57 in reactie op Astrid Essed Reageer op Truus

    Truus

    als de bevolking zzo'n honger lijdt dan zouden denk ik de hulpgoederen beter via Egypte kunnen gaan Nu vindt er, net als de vorige keer, een groot oponthoud plaats.

  • Zjen Zen, ma 04 juli 2011 10:21 in reactie op Truus Beek Reageer op Zjen

    Zjen

    Egypte laat geen goederen door naar Gaza en ook personen laten ze maar mondjesmaat door na omkoopbetaling van 700 euro.. Truus, in plaats van alleen maar wat schrijven zou je kunnen beginnen met ook eens wat te lezen over de grensovergang van Egypte naar Gaza.

  • Mark Mark, zo 03 juli 2011 23:07 Reageer op Mark

    Mark

    ik had dus toch gelijk: 133 reacties in een weekend...

    een beetje wilders onderwerp had er al 600 gehad

    sorry maar t onderwerp leeft gewoon niet zo bij de gem joop reageerder. de interesse bij de gem nederlander lijkt me derhalve helemaal minimaal

  • Joop Vermaat, zo 03 juli 2011 21:33 Reageer op Joop

    Joop

    God wat leuk, en met die lampjes in te top!
    Dit soort boten zijn wel leuk voor de intocht van de Sint, maar ik zie er verder niet veel zeewaardigs aan.
    Ook een beetje hoog tegen de kade aan ligged, dus ik neem aan dat die tonnen hulpgoederen voor Gaza zeker nog niet aan boord zijn.

    Nou, succes er mee hoor. :-)

  • jose van leeuwen, zo 03 juli 2011 19:44 Reageer op jose

    jose

    http://blog.vrede.be/?p=798#more-798
    Wie had het over biologisch wapens op de boten, lees maar wie er erg onzorgvuldig is met dit soort wapens.

  • Lodewijk Langeweg, zo 03 juli 2011 19:53 in reactie op jose van leeuwen Reageer op Lodewijk

    Lodewijk

    Stel dat Hamas ze had gehad, of nog sterker, atoomwapens...

  • Molly Veenstra, zo 03 juli 2011 22:09 in reactie op Lodewijk Langeweg Reageer op Molly

    Molly

    Atoomwapens? Zoals Israel die heeft?

  • Henk Jensson, zo 03 juli 2011 19:17 Reageer op Henk

    Henk

    Israël heeft het armlastige Griekenland natuurlijk onmiddellijk ettelijke tientallen miljoenen toegezegd indien het haar bevelen inzake de flottilla zou uitvoeren waaronder het verhinderen van uitvaart der boten.

    Griekenland kon in de huidige situatie niet anders dan toehappen immers het land heeft alle zelfbestuur verloren en zich volledig afhankelijk gemaakt van het door rechts bestuurde Europa dat op haar beurt altijd voor de chantage van de zionisten zwicht...

  • Jo Wekker, zo 03 juli 2011 19:45 in reactie op Henk Jensson Reageer op Jo

    Jo

    Kun je dit bewijzen?

  • Tealc of Shulak, zo 03 juli 2011 19:58 in reactie op Jo Wekker Reageer op Tealc

    Tealc

    Kun jij tegenovergestelde bewijzen??

  • Jo Wekker, zo 03 juli 2011 20:17 in reactie op Tealc of Shulak Reageer op Jo

    Jo

    Ja, jij ook?

  • Tealc of Shulak, zo 03 juli 2011 20:41 in reactie op Jo Wekker Reageer op Tealc

    Tealc

    --Ja, jij ook?--

    Heb meer dan alleen ja van je verwacht...Je bent tenslotte aan't aanvallen.

  • Jo Wekker, zo 03 juli 2011 21:07 in reactie op Tealc of Shulak Reageer op Jo

    Jo

    Heb meer dan alleen ja van je verwacht...Je bent tenslotte aan't aanvallen.
    ============
    Ja vind je het gek als je kijkt waarom ik die vraag stel. Het is zo onwaarschijnlijk en belachelijk, dat het enige wat daar geldt een bewijs te vragen. Dat heeft niets te maken met aanvallen, met het op de spits drijven maar gewoon iets idioots aan de kaak stellen. Dat jij zelf daarna met een onzinnige vraag komt, ja dan is de cirkel rond. Denk dan niet dat ik de zaak nog serieus neem.

  • Tealc of Shulak, zo 03 juli 2011 21:22 in reactie op Jo Wekker Reageer op Tealc

    Tealc

    Maar waar zijn de bewijzen dat jij zogenaamd had?

  • Thayli - Rah, zo 03 juli 2011 20:55 in reactie op Tealc of Shulak Reageer op Thayli

    Thayli

    Neenee, hoho. Jo wekker beweert niets, het is dus erg doorzichtig om nu de overbekende drogreden van de omgekeerde bewijslast toe te passen.

  • Tealc of Shulak, zo 03 juli 2011 21:11 in reactie op Thayli - Rah Reageer op Tealc

    Tealc

    ---Neenee, hoho. Jo wekker beweert niets, het is dus erg doorzichtig om nu de overbekende drogreden van de omgekeerde bewijslast toe te passen.---


    Hij beweert anders wel dat ie bewijzen heeft..Ben dus benieuwd hoe hij dat voor elkaar gekregen heeft.

  • Henk Jensson, ma 04 juli 2011 03:33 in reactie op Jo Wekker Reageer op Henk

    Henk

    Sta ik hier voor de rechter ofzo...!??

    Natuurlijk kan ik niet bewijzen dat de mossad hierachter zit maar ik ben gelukkig wel in staat één en één bij elkaar op te tellen.

    Ook meen jij 'Jo Wekker' dat mijn aanname ' zo onwaarschijnlijk en belachelijk [is] dat het enige wat daar geldt [is] een bewijs te vragen'.

    Oók al zal zou ik het kunnen bewijzen dan nóg wordt het niet geloofd net zoals het geval was bij het 'onwaarschijnlijke-en-belachelijke' neerhalen van de Twin Towers (en niet te vergeten het nóg 'onwaarschijnlijker-en-belachelijker' inelkaarzijgen van 'Building 7'). Wie daar achter zaten is -niet alleen- mij inmiddels wel duidelijk!

    Ook nu weer wordt een Amerikaanse kapitein gearresteerd en niemand van de Amerikaanse autoriteiten die erop reageert. Dat is een 'normale' Amerikaanse reactie daar waar het inmenging van-of samenwerking mét- Israël aangaat en een hoogst abnormale reactie in alle andere gevallen; hierover zijn uiteraard afspraken gemaakt tussen de CIA en Mossad.

    Wanneer de Grieken zèlf verantwoordelijk zouden zijn geweest voor de arrestatie van een Amerikaans staatsburger dan zou Amerika zelfs het uitroepen van een atoomoorlog tegen het arme Griekenland niet uitsluiten...!!

    Geloof me: het interesseert de Grieken geen ene moer welk schip eruit vaart of welk schip binnenkomt. Zolang je maar betaalt (soms dubbel of zelfs driedubbel!) zal het hen worst zijn.

    Elke zeezeiler zal dat kunnen beamen...

  • Ben Joosten, ma 04 juli 2011 09:43 in reactie op Henk Jensson Reageer op Ben

    Ben

    "Oók al zal zou ik het kunnen bewijzen dan nóg wordt het niet geloofd net zoals het geval was bij het 'onwaarschijnlijke-en-belachelijke' neerhalen van de Twin Towers (en niet te vergeten het nóg 'onwaarschijnlijker-en-belachelijker' inelkaarzijgen van 'Building 7'). Wie daar achter zaten is -niet alleen- mij inmiddels wel duidelijk!"

    Heeft u dat dan wel kunnen bewijzen?
    U mag van mij in elke samenzweringstheorie geloven, maar daar bewijst u het Palestijnse volk, inzonderheid het deel ervan dat in Gaza woont, niet echt een dienst mee.
    "

  • Pot Blok, zo 03 juli 2011 19:03 Reageer op Pot

    Pot

    wellicht wil Moskowits assisteren ?
    in ieder geval moet de aandacht gedoseerd worden ... vooralsnog is alleen Joop geinteresseerd; een CNN of NRC wachten geduldig af tot het serieus wordt

  • Jo Wekker, zo 03 juli 2011 20:42 in reactie op Pot Blok Reageer op Jo

    Jo

    wellicht wil Moskowits assisteren ?
    ===============
    Denk eens na hoe klinkt de naam Moszkowicz? Palestijns, Arabisch, Duits, Engels, Pools, Russisch, ja blijf raden, of misschien wel Joods.

  • Aert Willem d'Holbach, zo 03 juli 2011 18:40 Reageer op Aert Willem

    Aert Willem

    Gewoon laten gaan die gasten.
    Op eigen risico uiteraard.

  • , zo 03 juli 2011 19:03 in reactie op Aert Willem d'Holbach Reageer op

    Och heden hitskens, de vvd-aanhang doet even een duitje in het zakje
    Of doet een zakje een duitje in het vdd-gebeuren?

  • Ben Joosten, zo 03 juli 2011 20:29 in reactie op Reageer op Ben

    Ben

    Zojuist kwam ik niet door de moderatie, in tegenstelling tot u. Dat Valt mij op, omdat u bij voortduring de spelregels aangaande het op de man spelen aan uw laars lapt. Daar ging mijn reactie ook over. Misschien moet u overwegen om uw alias te veranderen in Ad Hominem?

  • Inter Bella, zo 03 juli 2011 21:21 in reactie op Ben Joosten Reageer op Inter

    Inter

    +1

  • Aert Willem d'Holbach, di 05 juli 2011 01:22 in reactie op Ben Joosten Reageer op Aert Willem

    Aert Willem

    Mag ik misschein de naam "inhoudsloos gereutel" voorstellen? Dat is namelijk exact hoe haar gereutel op mij overkomt.

  • Zjen Zen, zo 03 juli 2011 16:22 Reageer op Zjen

    Zjen

    USBOATTOGAZA US BOAT TO GAZA

    Members of @usboattogaza are fasting in front of the US Embassy in Athens, demanding US defends our right to sail out of Greece #flotilla2

  • zorba de griek, zo 03 juli 2011 17:27 in reactie op Zjen Zen Reageer op zorba

    zorba

    --- Members of @usboattogaza are fasting in front of the US Embassy in Athens, demanding US defends our right to sail out of Greece---

    LOL

  • Aert Willem d'Holbach, zo 03 juli 2011 18:39 in reactie op Zjen Zen Reageer op Aert Willem

    Aert Willem

    Gnmpfff

    Help VS! Help ons om te doen wat jullie niet willen!

  • Sonja van Geloven, zo 03 juli 2011 14:27 Reageer op Sonja

    Sonja

    Lachen hoe doorzichtig de Volkskrant weer, die schrijft: "Toen vielen er negen doden". Ja, echt waar! Ze waren net klaar met de thee, en opeens begonnen er mensen dood te vallen. Zomaar! Een voor een vielen ze dood neer op het dek. Gek hè?

  • , zo 03 juli 2011 14:48 in reactie op Sonja van Geloven Reageer op

    Ach, lieve Sonja, heb jij bijgehouden en begrepen wat er toen gebeurd is?
    De Israëli's hebben idd in het wilde weg van uit de lucht geschoten op dat schip en zo 9 mensen gedood.
    Er was geen wapen aan boord, behalve de revolver die iedere scheepskapitein mag hebben tegen kaperij, ( oh, ja en nog een paar keukenmessen), en de vuurpijlen die elke boot aan boord MOET hebben om in geval van nood alarmpijlen af te schieten.

  • sjaak de intellectueel, zo 03 juli 2011 15:16 in reactie op Reageer op sjaak

    sjaak

    Zucht.... duidelijk weer een selectieve verontwaardiging aan de kant van een persoon die zich duidelijk niet heeft verdiept in het conflict of in de lange geschiedenis daarvan en zomaar wat roept wat in haar opkomt. Erg jammer aangezien een conflict altijd 2 schuldige partijen heeft, maar als u wilt geloven dat de bemanning van dat schip zich niet hebben verzet en geen messen bij zich droegen (hoewel hier wel foto's en ander bewijsmateriaal voor is) en u lekker in uw eigen bekromen/onrealistische wereldje wilt blijven leven moet u het zelf weten. Ik houd u niet tegen, ik probeer enkel wat nuance in de discussie aan te brengen. Verder keur ik het gedraag van de israelische soldaten ten alletijden af, er is enkel wel een logische verklaring voor het geweld. Het waren jonge soldaten met nauwelijks ervaring die onverwachts geconfronteerd werden met het (deels begrijpelijke) verzet van de bemanning van de gaza-hulpvloot. Ik hoop dat u door mijn redevoering wat objectiever en genuanceerder naar deze situatie kunt kijken en het zou ook fijn zijn als u dit zou toepassen in de volgende situaties.

  • , zo 03 juli 2011 15:48 in reactie op sjaak de intellectueel Reageer op

    LOL.

  • Ferdinand Bardamu, zo 03 juli 2011 16:07 in reactie op Reageer op Ferdinand

    Ferdinand

    Hier de beelden:

    http://www.youtube.com/watch?v=JaiMjAULWn0

  • Zjen Zen, zo 03 juli 2011 16:18 in reactie op Ferdinand Bardamu Reageer op Zjen

    Zjen

    Nadat er mensen al dood geschoten waren vanuit helikopters en boten.
    Ze verdedigden zich.
    Zelfverdediging ..is dat verboden als je aangevallen wordt door commando's en jijzelf geen geweer hebt maar wel stoelbuizen?

  • sjaak de intellectueel, ma 04 juli 2011 11:55 in reactie op Zjen Zen Reageer op sjaak

    sjaak

    De israelische soldaten wilden eerst alleen aan boort komen van het schip om het schip te doorzoeken. De jonge israelische soldaten werden hierbij verrast door het verzet van de bemanning van het schip. Zoals ik al zei waren het jonge naieve soldaten, als het soldaten waren geweest met meer ervaring of als ze hadden geweten dat ze zouden worden aangevallen hadden ze het natuurlijk veel slimmer aangepakt en waren er iniedergeval geen gewonden gevallen aan israelische kant. Hiermee wil ik niet zeggen dat ik het gedrag van Israel goedkeur, helemaal niet zelfs, je moet je wel aan de feiten houden en niet je eigen waarheid vertellen hoe jij het graag wilt geloven. Mogen we ook vragen stellen bij de toenmalige bemanning van de gaza-hulpboot. Als ze zich nou niet hadden verzet en gewoon de israeliers hun gang hadden laten gaan bij het doorzoeken van het schip, was er niks gebeurt en konden ze even later weer doorvaren MITS er geen wapens werden gevonden. Had de gazavloot toch wat te verbergen???????

  • , zo 03 juli 2011 16:22 in reactie op Ferdinand Bardamu Reageer op

    Ja, en?
    Wat zou jij doen als zwaarbewapende militairen ineens op je schip landen?
    En vind jij stoelen en ijzeren stokken(op ieder schip te vinden) echt heel verschrikkelijke wapens, voldoende om 9 mensen dood te schieten?
    Zeg het maar.

  • Piet de Geus, zo 03 juli 2011 17:01 in reactie op Reageer op Piet

    Piet

    "Wat zou jij doen als zwaarbewapende militairen ineens op je schip landen?"

    Zwaarbewapend met paintballgeweren.

  • , zo 03 juli 2011 17:15 in reactie op Piet de Geus Reageer op

    Oh, ik wist niet dat je met paintball geweren mensen dood kon schieten?
    Ga ik er toch maar eens mee oefenen.

  • , zo 03 juli 2011 17:23 in reactie op Piet de Geus Reageer op

    Als ik met painballgeweren 9 mensen kon doodschieten, zag het er even slecht uit.

  • Piet de Geus, zo 03 juli 2011 19:00 in reactie op Reageer op Piet

    Piet

    "Als ik met painballgeweren 9 mensen kon doodschieten, zag het er even slecht uit."

    Dan is het maar goed dat jij geen wapenvergunning hebt.

    De soldaten met de paintballgeweren waren de soldaten die als eerste afdaalden, dus ineens op het schip landden. In jouw woorden dan, want de kapiteins waren al uitgebreid gewaarschuwd dus zo ineens was het niet.

    Hadden ze echte wapens gehad, dan waren ze niet mishandeld, neergestoken en overboord gekieperd maar hadden ze zich kunnen verdedigen.

  • , zo 03 juli 2011 19:25 in reactie op Piet de Geus Reageer op

    Beste Piet, ik HEB een wapenvergunning.

  • , ma 04 juli 2011 08:20 in reactie op Piet de Geus Reageer op

    En dat is nu precies waar jij steeds weer enorm de fout in gaat.
    Ik vraag je bij herhaling, in verschillende formuleringen, hoe je met paintballgeweren mensen dood kunt schieten, en jij springt tot de conclusie dat IK met paintballpatronen mensen zou willen doden.Tjongejonge.
    Ik vroeg of je zelf geen seconde hebt stil gestaan bij de vraag hoe de Israëli's met paintballs 9 mensen hebben gedood!!
    Zelfs wanneer ze aan boord zijn gegaan met nep-patronen of losse flodders, dat was dat de opvarenden niet bekend. Die hebben zich verdedigd zo goed ze konden.
    Wanneer iemand een wapen op mij richt ga ik me niet eerst even uuitgebreid bezig houden met de vraag of daar paintballs, losse flodders of scherp in zit.
    Zo blij in de hoop mij klem te kunnen zetten dat je uit de bocht vliegt, en ondertussen geen enkele twijfel hebben aan de versie(intern rapport) van de Israéli's, die per se geen onafhankelijk onderzoek wensten.

  • Piet de Geus, ma 04 juli 2011 08:43 in reactie op Reageer op Piet

    Piet

    "Ik vraag je bij herhaling"

    Ja, in een keer reageren lukt je meestal niet.

    "jij springt tot de conclusie dat IK met paintballpatronen mensen zou willen doden."

    Onzin. Je moet de zaak niet omkeren. Jij bent het zelf die zegt: "Als ik met painballgeweren 9 mensen kon doodschieten, zag het er even slecht uit."

    Vervolgens beweer je een wapenvergunning te hebben ook nog. Met de psychologische test daarvoor is het vaker misgegaan.

  • , ma 04 juli 2011 09:36 in reactie op Piet de Geus Reageer op

    Het verhaal wordt eentonig.
    Je pikt er één ding uit, gaat voorbij aan het onderliggend sarcasme en, blij als een kind, attacqueer je.
    Wat betreft de wapenvergunning, ik kan er niet veel kwaad mee.
    Het zijn wapens waarmee je niemand kan doden.
    Zo, en nou ga ik weer even met volwassenen in gesprek, als je er geen bezwaar tegen hebt.
    IRL.

  • , zo 03 juli 2011 17:26 in reactie op Piet de Geus Reageer op

    Beste Piet, ik ben oprecht geinteresseerd in de mogelijkheid met paintball geweren 9mensen te doden.
    Vertel me even hoe dat moet?

  • , zo 03 juli 2011 16:34 in reactie op Ferdinand Bardamu Reageer op

    En wie registreerde die beelden?
    Mag ik van U hierop een antwoord??

  • Lodewijk Langeweg, zo 03 juli 2011 20:14 in reactie op Reageer op Lodewijk

    Lodewijk

    De beelden zijn duidelijk door de IDF én de opvarenden gemaakt, Ze komen perfect overeen.

    Maar misschien ziet u dat liever niet... mij best hoor. Ik wil u ideologische droom niet verstoren. : D

  • , zo 03 juli 2011 16:41 in reactie op Ferdinand Bardamu Reageer op

    LOL

  • Gerrit Holtland, ma 04 juli 2011 00:24 in reactie op Ferdinand Bardamu Reageer op Gerrit

    Gerrit

    Soms kan een foto meer zeggen dan twintig artikelen. In dit geval verzwijgt een filmpje de naakte cijfers: Israelische soldaten vermoorden 9 burgers.

  • , ma 04 juli 2011 08:22 in reactie op Ferdinand Bardamu Reageer op

    Je weet dat met het filmpje dat in de openbaarheid kwam aaanwijsbaar werd gerommeld?

  • El Che, zo 03 juli 2011 16:29 in reactie op sjaak de intellectueel Reageer op El

    El

    "er is enkel wel een logische verklaring voor het geweld."

    Er is nooit een logische verklaring, er is nooit een excuus voor waanzin, tenzij mensen dusdanig aan honger of dorst lijden, zodat ze geen keuze meer hebben voor hun nog steeds waanzinnig gedrag.

  • sjaak de intellectueel, zo 03 juli 2011 19:26 in reactie op El Che Reageer op sjaak

    sjaak

    Als u echt in die redenering gelooft, wil ik ook nooit meer begrip voor hamas horen van uw kant.

  • , zo 03 juli 2011 16:43 in reactie op sjaak de intellectueel Reageer op

    Met alle respect, en zonder enige vorm van respect, hoe moeten we nu iemand als jij ook nog maar één seconde serieus nemen?
    Ik ben al twee keer langer bezig me in dat conflict te verdiepen dan JIJ leeft, en jij zal het ineens beter weten?
    LOL

  • , zo 03 juli 2011 17:50 in reactie op sjaak de intellectueel Reageer op

    Zucht.Ik dacht dat ik onlangs uit de pubers was geraakt.
    Zit er wéér mee.

  • Fred doet geen beloftes die hij niet nakomt, ma 04 juli 2011 14:09 in reactie op Reageer op Fred

    Fred

    Wij hadden de hoop dat zeuren ouwe tantes achter de geraniums gaan zitten.

    Helaas is ook nog niet gelukt!

  • Ben Joosten, zo 03 juli 2011 18:37 in reactie op sjaak de intellectueel Reageer op Ben

    Ben

    "Ik hoop dat u door mijn redevoering wat objectiever en genuanceerder naar deze situatie kunt kijken en het zou ook fijn zijn als u dit zou toepassen in de volgende situaties."

    IJdele hoop, hetgeen wel blijkt uit de reactie.
    Maar ga aub door met reageren; ik stel uw reacties wel op prijs.

  • sjaak de intellectueel, zo 03 juli 2011 19:34 in reactie op Ben Joosten Reageer op sjaak

    sjaak

    Bedankt voor het compliment Ben!

  • Lodewijk Langeweg, zo 03 juli 2011 17:57 in reactie op Reageer op Lodewijk

    Lodewijk

    "Evidence: IHH Leader Urges Men to Throw Israelis Overboard 30May2010"
    http://www.youtube.com/watch?v=wSYjuDEZw1w&feature=relmfu

    "IHH Members Planning Attack on Israeli Boarding Party 30-31May10":
    http://www.youtube.com/watch?v=6TxchZ39e-s&feature=relmfu

    Op 1:00 is duidelijk te zien dat een IDF militair een paintball gun op de aanvallers richt, terwijl om hem heen z'n makkers in elkaar worden geslagen:
    http://www.youtube.com/watch?v=0LulDJh4fWI&feature=relmfu

    Pas daarna begonnen de militairen "echte" wapens te gebruiken omzichzelf te verdedigen.

    Sorry, maar eerlijk is eerlijk.

  • jose van leeuwen, zo 03 juli 2011 18:42 in reactie op Lodewijk Langeweg Reageer op jose

    jose

    Lodewijk onzin wat je schrijft, de militair werd in een sloep gegooid en niet in de zee.
    Vanuit helicopters zijn mensen IN hun hoofd geschoten, niets zelfverdediging gewoon MOORD

  • Lodewijk Langeweg, zo 03 juli 2011 20:08 in reactie op jose van leeuwen Reageer op Lodewijk

    Lodewijk

    Het spijt me beste Jose, maar ik "schreef" nergens dat er militairen in zee zijn gegooid. De beelden door de opvarenden zelf gemaakt tonen duidelijk dat er wel opgeroepen werd dat te doen. De andere beelden tonen dat er zware metalen staven werden afgesneden uit de reling, en hoe daarmee op de militairen werd ingehakt zodra ze naar beneden kwamen op het dek. Als de militairen al waren begonnen met scherp te schieten vanaf het begin, dan waren die paintbal geweren nooit gebruikt, en waren er ook geen militairen in elkaar geslagen.

  • Sjouke Boonstra, zo 03 juli 2011 20:02 in reactie op Sonja van Geloven Reageer op Sjouke

    Sjouke

    == Lachen hoe doorzichtig de Volkskrant weer, die schrijft: "Toen vielen er negen doden". Ja, echt waar! Ze waren net klaar met de thee, en opeens begonnen er mensen dood te vallen. Zomaar! Een voor een vielen ze dood neer op het dek. Gek hè? ==

    "Nine Turkish men on board the Mavi Marmara were shot a total of 30 times and five were killed by gunshot wounds to the head, according to the vice-chairman of the Turkish council of forensic medicine, which carried out the autopsies for the Turkish ministry of justice today.

    The results revealed that a 60-year-old man, Ibrahim Bilgen, was shot four times in the temple, chest, hip and back. A 19-year-old, named as Fulkan Dogan, who also has US citizenship, was shot five times from less that 45cm, in the face, in the back of the head, twice in the leg and once in the back. Two other men were shot four times, and five of the victims were shot either in the back of the head or in the back, said Yalcin Buyuk, vice-chairman of the council of forensic medicine.

    The findings emerged as more survivors gave their accounts of the raids. Ismail Patel, the chairman of Leicester-based pro-Palestinian group Friends of al-Aqsa, who returned to Britain today, told how he witnessed some of the fatal shootings and claimed that Israel had operated a "shoot to kill policy".

    He calculated that during the bloodiest part of the assault, Israeli commandos shot one person every minute. One man was fatally shot in the back of the head just two feet in front him and another was shot once between the eyes. He added that as well as the fatally wounded, 48 others were suffering from gunshot wounds and six activists remained missing, suggesting the death toll may increase.

    The new information about the manner and intensity of the killings undermines Israel's insistence that its soldiers opened fire only in self defence and in response to attacks by the activists."
    ( http://www.guardian.co.uk/world/2010/jun/04/gaza-flotilla-activists-autopsy-results )

    Ik zie niks om te lachen.

  • Sonja van Geloven, zo 03 juli 2011 21:56 in reactie op Sjouke Boonstra Reageer op Sonja

    Sonja

    Dat zie ik ook niet. Hoe verzin je het.

  • Opinius Media, zo 03 juli 2011 14:12 Reageer op Opinius

    Opinius

    recent las ik hier ergens iets van karma,
    als je niet gelooft in karma geloof je ook niet in vergeven.
    wel vergeef het de wereld dan maar dat ze liegt en bedriegt intimideert etc..
    en wind u allen daar niet over op. vergeef het ieder,. en hang achteruit.
    ieder lost dan karma op.
    eigenlijk zou ik dat moeten schrijven naar die douaniers in griekenland ,die mensen niet door laten met enkel hulpmiddelen aan boord ,om die te brengen in een land in nood.

    zouden ze het dan doen? die daar staan aan de wal staan,iers tegenhoudend teneinde een karma van hun op te lossen?




    grinn
    tuurlijk niet gelijk in het klein...
    blijvend in het bewustzijn van brood ,.......in nood

  • Tealc of Shulak, zo 03 juli 2011 13:46 Reageer op Tealc

    Tealc

    Met de VS & EU aan hun kant heeft Israël haar zaken goed voor elkaar.
    Met andere woorden Israël staat boven de wet.

  • sjaak de intellectueel, zo 03 juli 2011 14:19 in reactie op Tealc of Shulak Reageer op sjaak

    sjaak

    Pessimist in optima forma!

  • Tealc of Shulak, zo 03 juli 2011 15:46 in reactie op sjaak de intellectueel Reageer op Tealc

    Tealc

    --Pessimist in optima forma!--

    Realist..bedoel je..Want feit is Israël doet wat ze wil,met goedkeuring van VS & EU.

  • Opinius Media, zo 03 juli 2011 13:13 Reageer op Opinius

    Opinius

    citaat: " De aanklacht luidt: hinderen van het scheepvaartverkeer."

    omg.

    welk hinderen,..?
    om te huilen de hypocritie van de hele wereld incl griekenland die dit mee doet in "ordehandhaving"
    wat een "luxe" in cisis nietwaar?
    waartoe,.tegenhouden,waartoe arresteren ?

    kotsmisselijk ben ik van de wereld der intrige ,leugens verraad op grote,en ook kleine schaaal.
    wederom kots

  • Semolina Pilchard, zo 03 juli 2011 13:02 Reageer op Semolina

    Semolina

    Terecht. Als je niet mag uitvaren en dit bevel in de wind slaat, volgt arrestatie.

  • Khalid van, zo 03 juli 2011 14:06 in reactie op Semolina Pilchard Reageer op Khalid

    Khalid

    Erg ongenuanceerd en ongefundeerd. Dus dit geef je aan als reden dat het terecht is.
    Ik zal precies hetzelfde zeggen maar dan in een andere context, kijken of je het dan nog steeds zo zwart wit ziet.
    Terecht dat een verzetsstrijder in de tweede wereldoorlog is doodgeschoten door het nazi regime. Als je geen verzet mag plegen en je doet het toch, je negeert het bevel van Hitler, en dit is de sanctie die er dan op staat volgens de dan geldende wet, dan is dat dus terecht dat deze verzetsstrijder is gestraft met de doodstraf. Terecht. Lekker makkelijk he?

  • Semolina Pilchard, zo 03 juli 2011 16:40 in reactie op Khalid van Reageer op Semolina

    Semolina

    'Terecht dat een verzetsstrijder in de tweede wereldoorlog is doodgeschoten door het nazi regime'

    Smaakvolle vergelijking. Deze Flotilla is in mijn ogen slechts een provocatie.

  • Gerwin van Eersel, zo 03 juli 2011 19:09 in reactie op Semolina Pilchard Reageer op Gerwin

    Gerwin

    Tsja, analoog is ook de arrestatie en veroordeling van Von Stauffenberg terecht, hij deed iets wat niet mocht. Daar valt dus niet mee te praten.

  • Mark Mark, zo 03 juli 2011 12:03 Reageer op Mark

    Mark

    Who cares? Informatie over deze boot met een paar verdwaalde hippies en attention seekers wordt hier gepresenteerd alsof t wereldnieuws is.

  • Evert van Vliet, zo 03 juli 2011 12:19 in reactie op Mark Mark Reageer op Evert

    Evert

    Lees jij ook wel eens iets anders dan Joop en de telegraaf?

    En is het verboden een (al dan niet overjarige) hippie te 'zijn'?


    Who cares?..I do!

  • , zo 03 juli 2011 12:24 in reactie op Mark Mark Reageer op

    Oh?
    Heb je enige informatie over de bezetting van die boot?
    Vertel.....

  • Peet Van Velzen, zo 03 juli 2011 13:00 in reactie op Reageer op Peet

    Peet

    Over die bezetting is nog niets bekend inderdaad. Ook de Joop-redactrice kreeg geen deelnemerslijst.
    En ze willen extra onbekende personen oppikken midden op zee. Waarom? Dat doe je toch nooit? Dit kan toch niet eerlijk zijn?

  • Peet Van Velzen, zo 03 juli 2011 11:56 Reageer op Peet

    Peet

    ..[De organisatoren van de vloot hebben in een reactie aangekondigd voornemens te zijn aanstaande maandag alsnog te vertrekken.]..
    Dus ondanks dat ze door de Griekse overheid worden gestopt vanwege het beletten van het andere scheepvaartverkeer willen ze toch gaan. Deze organisatoren hebben geen ontzag voor de Griekse rechtsstaat.

  • Reinaert de Vos, zo 03 juli 2011 12:05 in reactie op Peet Van Velzen Reageer op Reinaert

    Reinaert

    Wat er van de Griekse rechtstaat over is dan.

  • Evert van Vliet, zo 03 juli 2011 12:22 in reactie op Peet Van Velzen Reageer op Evert

    Evert

    Welke andere scheepvaart heb je het over?

    Scheepvaart is scheepvaart, en dan zeker te weten dat al die andere bootjes uitvaren om de winst veilig te stellen waarmee denkbeeldige naties als israel uit de duinen zijn getrokken.

  • Peet Van Velzen, zo 03 juli 2011 14:39 in reactie op Evert van Vliet Reageer op Peet

    Peet

    Olietankers, vissersboten en plezierjachten willen niet overvaren worden door onveilige boten me een onduidelijke bemanning.
    Terecht dus dat de Griekse overheid deze gevaarlijke boten tegenhoudt.

  • Evert van Vliet, zo 03 juli 2011 14:59 in reactie op Peet Van Velzen Reageer op Evert

    Evert

    Die gevaarlijke boten?

    Vallen die plotsklaps niet meer onder de inspectie van de vlaggen die er op staan geprakt dan?

    Alsof andere boten de veiligheid garanderen?..wat een onzin!

  • , zo 03 juli 2011 17:00 in reactie op Peet Van Velzen Reageer op

    Jaja, duidelijk is dat je geen flikker verstand hebt van zeevaart.

    Die hebben namelijk allemaal GPS aan boord, + radar, + andere systemen waar bij welke vorm van aanvaring dan ook al uren van tevoren kan worden vermeden.Lulkoek dus.
    Uitvluchten en smoezen.
    En vooral:leugens.

  • Roelf Turksema, zo 03 juli 2011 14:28 in reactie op Peet Van Velzen Reageer op Roelf

    Roelf

    Ook niet voor de Israëlische gelukkig.

  • Zjen Zen, zo 03 juli 2011 11:56 Reageer op Zjen

    Zjen

    ibnezra Joseph Dana
    It is sad for journalists like me who were on the US boat from the start. All of the other boats are filled to the teeth with press.

  • Jo Wekker, zo 03 juli 2011 10:52 Reageer op Jo

    Jo

    Deze vloot is zo provoverend en heeft zo weinig met hulp en steun te maken voor de Palestijnse bevolking dat er eens gekeken moet worden naar de legaliteit. Ze brengen Israël in een in lastig pakket zodat het zo meteen met de rug tegen de muur staat. Als er dan doden vallen staat de wereld weer op zijn kop. De wereld die verzuimd daadkrachtig actie te ondernemen. Dan zullen al die tegenstanders van Israël weer roepen en schreeuwen dat dit land vernietigd moet worden. Nee ik vind het dan ook terecht dat deze kapitein gearresteerd is. Ze moeten die hele vloot tegenhouden omdat deze gehele actie is omgeven van vijandigheid en oorlogsstemmingmakerij. Het dwingt Israël tot zelfverdediging wat legaal is volgens de verdragen van de VN.

  • Rob van Kan, zo 03 juli 2011 11:06 in reactie op Jo Wekker Reageer op Rob

    Rob

    Het is illegaal om Israel "in een lastig parket" te brengen?

  • YggY ..., zo 03 juli 2011 11:42 in reactie op Jo Wekker Reageer op YggY

    YggY

    volgens de verdragen van de VN.
    ===============

    Verdragen van de VN in samenhang met Israël is misschien een ietwat verkeerde woordkeuze.

    En het wordt nog extra wrang als je het woord resolutie gebruikt.

  • Evert van Vliet, zo 03 juli 2011 11:43 in reactie op Jo Wekker Reageer op Evert

    Evert

    Legaliteit?

    Waar heb je het over?

    Laat eerst alle naties maar eens het legale bestaansrecht aantonen, en nee dat doe je niet door binnen de denkbeeldige lijnen de gehersenspoelde koppen te tellen.

    Stuk voor stuk staan alle naties iedere zinnige ontwikkeling op deze planeet in de weg, en al helemaal wanneer 'men' als rechter gaat optreden om 'derden' ergens van te weerhouden terwijl 'men' zelf heer en meester aan het spelen is.

  • Simon Dirk Appeldoorn, zo 03 juli 2011 11:45 in reactie op Jo Wekker Reageer op Simon Dirk

    Simon Dirk

    ''Deze vloot is zo provoverend''
    Een ongewapend hulpkonvooi in internationale wateren kan alleen als provocerend worden beschouwd door het schaamteloze arrogante Israel.
    Als Israel zich niet al 44 jaar - met hulp van de VS - als een nazistaat zou gedragen, was een dergelijk hulpkonvooi niet noodzakelijk.
    Als Israel zich aan de internationale wetgeving zou houden was een dergelijk konvooi niet nodig.

  • Florian Lichti, zo 03 juli 2011 11:58 in reactie op Simon Dirk Appeldoorn Reageer op Florian

    Florian

    NAZISTAAT?

    Bravo meneer!
    Volgens mij kunt u deze zondagmiddag beter even besteden om uw kennis v.w.b de geschiedenis van WOII wat op te poetsen.

  • Evert van Vliet, zo 03 juli 2011 12:23 in reactie op Florian Lichti Reageer op Evert

    Evert

    Hangt er vanaf welke 'kennis' je van 'wie' wenst aan te nemen als waarheid.

  • Aert Willem d'Holbach, zo 03 juli 2011 18:42 in reactie op Evert van Vliet Reageer op Aert Willem

    Aert Willem

    In plaats dat u nu eens even haarfijn uitlegt hoe het dan wel in elkaar zit...

    Aan dit soort speculaties hebben we geen drol vriend en ik weet niet beter dan dat de joden vooral slachtoffer waren van de nazi's. Ik ben benieuwd hoe u dat zit.

  • Simon Dirk Appeldoorn, zo 03 juli 2011 12:29 in reactie op Florian Lichti Reageer op Simon Dirk

    Simon Dirk

    De bezetting door de Duitse nazi's duurde van 1939 in Polen tot 1945.
    De bezetting van de Palestijnse gebieden duurt al 44 jaar. Dat is inderdaad een wezenlijk verschil.
    De intentie van bezetten, annexeren en uitbuiten is in beide situaties identiek.
    Het zich niet houden aan internationale wetgeving, mensenrechten e.d. is eveneens identiek.
    De ueberhebliche arrogantie is in beide gevallen eveneens identiek.

  • GJ Huisman, zo 03 juli 2011 13:13 in reactie op Simon Dirk Appeldoorn Reageer op GJ

    GJ

    U vergeet 1 dingetje: de nazi's slaagden erin (OK, met een beetje hulp van de USSR) om in krap 6 jaar tijd ongeveer 20% van de Poolse bevolking uit te roeien. Wat dat betreft levert Israël belabberd werk.

    "De intentie van bezetten, annexeren en uitbuiten is in beide situaties identiek.
    Het zich niet houden aan internationale wetgeving, mensenrechten e.d. is eveneens identiek.
    De ueberhebliche arrogantie is in beide gevallen eveneens identiek. "

    Identiek aan b.v. de Marokkaanse bezetting van de Westelijke Sahara, wanneer heeft u zich daar voor het laatst zo druk over gemaakt als u nu doet m.b.t. de Israëlisch-Palestijnse kwestie?

  • Simon Dirk Appeldoorn, zo 03 juli 2011 14:10 in reactie op GJ Huisman Reageer op Simon Dirk

    Simon Dirk

    ''Identiek aan b.v. de Marokkaanse bezetting van de Westelijke Sahara, wanneer heeft u zich daar voor het laatst zo druk over gemaakt als u nu doet m.b.t. de Israëlisch-Palestijnse kwestie?''

    Zo zijn er nog ca. 170 landen waar misstanden voorkomen.
    Schandalig is dat de zogenaamde beschaafde westerse wereld Israel steunt, met de VS vooraan en Europa slaafs erachter.

    Wanneer heeft u zich daar voor het laatst zo druk over gemaakt iets anders dan u nu doet betreffende Israel's illegale akties kromvaardigen??

  • Aert Willem d'Holbach, ma 04 juli 2011 08:17 in reactie op Simon Dirk Appeldoorn Reageer op Aert Willem

    Aert Willem

    Ja maar wat heeft dat nu met het nazisme te maken?

  • , zo 03 juli 2011 16:46 in reactie op GJ Huisman Reageer op

    Nou, ze komen een aardig end, hoor.

  • , zo 03 juli 2011 14:56 in reactie op Simon Dirk Appeldoorn Reageer op

    De bezetting van het Palestijns grondgebied duurt al vanaf 1948.
    Reken je even mee? Is nu 63 jaar.

  • Aert Willem d'Holbach, ma 04 juli 2011 08:16 in reactie op Simon Dirk Appeldoorn Reageer op Aert Willem

    Aert Willem

    Bezetten en annexeren is in alle oorlogssituatie identiek. Wat de nationaalsocialistische oorlogsvoering kenmerkt is onder meer de genocide, de moord op vele miljoenen joden.

  • , zo 03 juli 2011 13:35 in reactie op Florian Lichti Reageer op

    Nazistaat is idd een groot woord.
    Maar het categorisch afzonderen van een bepaalde bevolkingsgroep, die groep rechten ontnemen, die groep beperken in hun mogelijkheden om in zijn levensonderhoud te voorzien, die groep te beperken in vrijheden, die groep te bestelen waar mogelijk, me dunkt, het gaat wél die kant op, vindt je niet??

  • Florian Lichti, zo 03 juli 2011 14:12 in reactie op Reageer op Florian

    Florian

    WOII en het conflict tussen Israel en de Palestijnen vergelijken vind ik onsmakelijk en vreselijk dom.

    Bij gebrek aan argumenten slepen mensen er ALTIJD WEER op een gegeven moment WOII bij.

    Mensen met verstand lukt het ook de zaak van de Palestijnen te beargumenteren zonder woorden als 'nazistaat' en vergelijkingen.
    Meneer SD Apeldoorn valt overduidelijk niet in deze categorie.

  • Tealc of Shulak, zo 03 juli 2011 14:43 in reactie op Florian Lichti Reageer op Tealc

    Tealc

    Argumenten???

    Wat dacht je van een argument:Israël bezet Palestina 60 jaar..

  • Lodewijk Langeweg, zo 03 juli 2011 21:10 in reactie op Tealc of Shulak Reageer op Lodewijk

    Lodewijk

    Zegt deze kaart met militaire manouvres u niets? Israël werd zodra de Britten het gebied verlieten tegelijkertijd aangevallen door Libanon, Syrië, Irak, Jordanië en Egypte:
    http://nl.wikipedia.org/wiki/Bestand:1948_Arab_Israeli_War_-_May_15-June_10.svg

    De voorzitter van de Arabische Liga, Abdul Rahman Hassan Azzam, op een persconferentie in Caïro: "Het zal een oorlog zijn van uitroeiing en van reusachtige slachting, waarover gesproken zal worden zoals over de Mongoolse bloedbaden en de kruistochten." Een week ervoor had hij al aan Britse diplomaten gemeld: "Het geeft niet hoeveel (Joden) er zijn. We drijven ze de zee in."

    "Arabisch-Israëlische Oorlog van 1948":
    http://nl.wikipedia.org/wiki/Arabisch-Israëlische_Oorlog_van_1948

    Is het zo onbegrijpelijk dat Israël gedeelten van de gebieden die ze tijdens hun verdediging en terugdrijving van de aanvallende partijen in handen kregen onder hun toezicht willen houden. Hezbollah, Hamas en Fatah erkennen recht van Israël om te bestaan zelfs nu nog niet, en zouden alle Joden daar doden als ze daar de wapens voor hadden.

  • , zo 03 juli 2011 16:33 in reactie op Florian Lichti Reageer op

    Wat ZEI ik nou!!
    Nazistaat is een te groot woord!!

  • sjaak de intellectueel, zo 03 juli 2011 14:20 in reactie op Reageer op sjaak

    sjaak

    Is china ook een nazi staat?

  • , zo 03 juli 2011 16:16 in reactie op sjaak de intellectueel Reageer op

    HUH?
    --

  • sjaak de intellectueel, zo 03 juli 2011 19:37 in reactie op Reageer op sjaak

    sjaak

    Ik informeer je even la ChatteChina bezet Tibet ook al een aardige tijd.

  • , ma 04 juli 2011 09:41 in reactie op sjaak de intellectueel Reageer op

    Ja. En?
    Wat is je punt precies?
    Gut wat vermoeiend

  • sjaak de intellectueel, ma 04 juli 2011 11:48 in reactie op Reageer op sjaak

    sjaak

    U beweert dat elk land dat een bepaald gebied bezet een nazi-staat is, ik toon aan met feiten dat er dan hedendaags heel veel nazi-staten moeten zijn in de wereld en niet alleen Israel. Goedendag.

  • , ma 04 juli 2011 09:02 in reactie op sjaak de intellectueel Reageer op

    Nee, China is een nassi-staat.

  • Piet de Geus, zo 03 juli 2011 14:26 in reactie op Simon Dirk Appeldoorn Reageer op Piet

    Piet

    "Als Israel zich niet al 44 jaar - met hulp van de VS - als een nazistaat zou gedragen"

    Als Israël zich ook maar een week als een nazistaat zou gedragen (of als een van de buurlanden), dan was er helemaal geen Palestijnenprobleem meer.

  • Simon Dirk Appeldoorn, zo 03 juli 2011 15:07 in reactie op Piet de Geus Reageer op Simon Dirk

    Simon Dirk

    ''Als Israël zich ook maar een week als een nazistaat zou gedragen (of als een van de buurlanden), dan was er helemaal geen Palestijnenprobleem meer''

    In joodse ogen is er dus een ''Palestijnenprobleem''??
    Geeft goed weer hoe joden denken.

  • Simon Dirk Appeldoorn, zo 03 juli 2011 15:36 in reactie op Piet de Geus Reageer op Simon Dirk

    Simon Dirk

    ''Als Israël zich ook maar een week als een nazistaat zou gedragen (of als een van de buurlanden), dan was er helemaal geen Palestijnenprobleem meer''

    Gaat de joodse propaganda machine ons wijs maken dat de Duitse nazi's in alle bezette landen de bevolking heeft uitgemoord?
    Geen geschifte opmerking gaat cidi/likoed te ver.

  • , zo 03 juli 2011 12:00 in reactie op Jo Wekker Reageer op

    Israel wordt niet aangevallen( want lever daar maar eens bewijs van)
    Het blokkeren van een buitenlandse haven is illegaal.
    Het enteren van schepen op volle zee is illegaal.
    Het doodschieten van mensen bij die entering op volle zee terwijl niet eens wapens zijn aangetroffen en de mensen niet bewapend waren lijkt me ook niet echt een toonbeeld van onschuld.
    Het consequent resoluties vande VN negeren en wel lopen zaniken dat anderen dat ook doen is, voorzichtig uitgedrukt, laakbaar.
    Kortom, wat wou je ten gunste van Israël aanvoeren??

  • Martino Campos, zo 03 juli 2011 10:48 Reageer op Martino

    Martino

    Het doel van deze "actie" richting Israël is niets meer dan provoceren.

    Goed dat er wordt ingegrepen. Beter dan dat Israël weer gedwongen wordt dit zelf te doen.

  • Rob van Kan, zo 03 juli 2011 11:06 in reactie op Martino Campos Reageer op Rob

    Rob

    Ah, provoceren van Israel "mag niet"?

  • Theo Joubert, zo 03 juli 2011 11:20 in reactie op Rob van Kan Reageer op Theo

    Theo

    Jawel hoor, dat mag best.

    Maar dan is het ook goed om daarvoor uit te komen, en niet te doen alsof je zo nodig hulpgoederen moet brengen naar een noodlijdende bevolking.

  • Evert van Vliet, zo 03 juli 2011 11:51 in reactie op Theo Joubert Reageer op Evert

    Evert

    Net doen alsof?

    Tja dan ben je snel uit geluld.

    Maar goed, ook al waren de ruimen leeg dan nog, wie zijn de aanhangers van deel 1 van de goddelijke omnibus wel helemaal NIET dat ze 'denken' schepen met een humanitaire 'lading' (boodschap(pen)) aan te mogen vallen?

    Dezelfde vlieger gaat overigens in alle luwte op voor monetaire 'rechten', men schiet er lustig op los om de verdomde duiten veilig te blijven stellen.

  • Jo Wekker, zo 03 juli 2011 13:37 in reactie op Rob van Kan Reageer op Jo

    Jo

    Ah, provoceren van Israel "mag niet"?
    ==========
    Oh ja hoor maar dan niet klagen achteraf als een aantal van deze demonstranten zijn gearresteerd of erger omgekomen zijn (KIA).

  • Bas Grootel, zo 03 juli 2011 10:46 Reageer op Bas

    Bas

    Waar zijn nou toch die grote vrachtschepen met hulpgoederen. En waar bestaan die hulpgoederen dan uit. De nederlandse boot is een oude veerboot waar je met 52 opvarenden misschien nog een paar dozen kwijt kunt. Dit Amerikaanse schip ziet er ook niet geweldig groot uit.

  • Florian Lichti, zo 03 juli 2011 10:31 Reageer op Florian

    Florian

    Deze Hamas/Pro Palestina actie ligt er inderdaad te dik bovenop en roept daardoor alleen maar weerstand op in plaats van begrip.

    Verder voegt het Flotilla niets toe aan een oplossing: ze komen slechts langsvaren om te provoceren.

    Als Griekenland in ruil voor die 12 miljard deze bootjes moest tegenhouden: prima deal.

  • GJ Huisman, zo 03 juli 2011 11:21 in reactie op Florian Lichti Reageer op GJ

    GJ

    Dat het regelrechte provocatie is: eens. Dat het op geen enkele manier de bevolking van Gaza steunt: eens. Dat het hele project op schimmige wijze wordt gefinancierd door extremistische moslims: eens.

    Maar je speelt die gasten nu wel in de kaart door de tocht te verbieden. Kunnen ze weer de vermoorde onschuld spelen. Ik zeg: laat lekker doorvaren. Geen enkele aandacht aan besteden verder.

  • Theo Joubert, zo 03 juli 2011 11:43 in reactie op GJ Huisman Reageer op Theo

    Theo

    Nou, ik vind het ook wel mooie publiciteit dat de een na de ander afhaakt vanwege de onbetrouwbaarheid van de organisatie.

  • Zjen Zen, zo 03 juli 2011 11:51 in reactie op Theo Joubert Reageer op Zjen

    Zjen

    Je trapt met 2 grote zevenmijlslaarzen in de propaganda van Israël.

    De vertragingstactieken hebben tot gevolg dat de media moet afhaken alhoewel er een aantal blijven.
    De advocaten van de diverse boten zijn heel druk aan het werk om alsnog te gaan varen.

    De aandacht is vol gevestigd op de illegale blokkade door Israël van Gaza.
    Prima!

  • Simon Dirk Appeldoorn, zo 03 juli 2011 12:33 in reactie op GJ Huisman Reageer op Simon Dirk

    Simon Dirk

    ''Dat het regelrechte provocatie is: eens. Dat het op geen enkele manier de bevolking van Gaza steunt: eens. Dat het hele project op schimmige wijze wordt gefinancierd door extremistische moslims: eens''

    Leuk likoed/cidi een-tweetje.
    Lekker in het wilde weg onzinnig zaken beweren die nergens op slaan.
    Ga zo door en u zult steeds duidelijker ontmaskerd worden als betaalde propagandisten van Israel.

  • Simon Dirk Appeldoorn, zo 03 juli 2011 11:56 in reactie op Florian Lichti Reageer op Simon Dirk

    Simon Dirk

    Een oplossing moet komen van de internationale gemeenschap die Israel moet dwingen met alle wettelijke mogelijkheden - en die zijn er te over - de illegale bezetting en omsingeling van de Palestijnse gebieden per direkt te beeindigen.
    Daar helpen geen cidi en likoed smoesjes tegen.

  • El Che, zo 03 juli 2011 16:37 in reactie op Florian Lichti Reageer op El

    El

    Ik dacht dat jij als pvv-er tegen die 12 miljard was. Je bent in je mening ook snel om te kopen.

  • Mostafa Mouktafi, zo 03 juli 2011 10:25 Reageer op Mostafa

    Mostafa

    Normaal gesproken en volgens het internationale wetten en rechten noem je ze geen ''Kustwacht''' maar gewoon een stelletje piraten. Niet gek, want de Grieken zietten nu diep in de crisies.

  • jose van leeuwen, zo 03 juli 2011 10:23 Reageer op jose

    jose

    Belachelijk, hij zou tot dinsdag vast blijven zitten, voor wat?
    Ook Griekse politici zijn boos om de handelswijze van de regering.

  • Theo Joubert, zo 03 juli 2011 10:23 Reageer op Theo

    Theo

    De 'Audacity of Hope', met grote tekst 'TO GAZA WITH LOVE' is een pretboot met goed bedoelende onruststokers.
    Als ze uitvaren zonder toestemming dan kunnen ze problemen verwachten.
    Waarom zou Griekenland dat moeten laten passeren?

  • , zo 03 juli 2011 12:16 in reactie op Theo Joubert Reageer op

    Oh,je bent wezen kijken, begrijp ik?

  • Joop Schouten, zo 03 juli 2011 10:14 Reageer op Joop

    Joop

    De aanklacht lijkt me niet hard te maken. Wie bepaald dit? Een Griek?

  • zorba de griek, zo 03 juli 2011 10:06 Reageer op zorba

    zorba

    Het lijkt er inderdaad sterk op dat de Grieken als tegenprestatie voor die 12 miljard gratis geld de Gaza-vloot tegen houden. Ik kan er niks aan doen maar ik vind dat een prima deal.

    Het lijkt er hoe dan ook steeds meer op dat Hamas met deze propaganda-slag haar hand heeft overspeeld. Het ligt er allemaal te dik bovenop en de actie is veel te eenzijdig.

  • , zo 03 juli 2011 10:25 in reactie op zorba de griek Reageer op

    Is de aktie georganiseerd door Hamas?
    Heb je daar énig bewijs van , behalve de rommel in je onderbuik?

  • zorba de griek, zo 03 juli 2011 10:55 in reactie op Reageer op zorba

    zorba

    Jij doet het altijd voorkomen alsof Hamas en de Palestijnse bevolking twee totaal verschillende grootheden zijn die niets met elkaar te maken hebben. Dat is natuurlijk onzin.

    In januari 2006 won Hamas de verkiezingen in de Palestijnse gebieden met 76 van de 132 zetels

    The people of Gaza = Hamas. In ieder geval tot de volgende verkiezingen.

  • , zo 03 juli 2011 11:39 in reactie op zorba de griek Reageer op

    Dat is geen antwoord op mijn vraag.
    Dat overkomt je wel vaker.

  • Truus Beek, ma 04 juli 2011 09:58 in reactie op Reageer op Truus

    Truus

    leest Hasna's reactie

  • Simon Dirk Appeldoorn, zo 03 juli 2011 11:53 in reactie op zorba de griek Reageer op Simon Dirk

    Simon Dirk

    ''Jij doet het altijd voorkomen alsof Hamas en de Palestijnse bevolking twee totaal verschillende grootheden zijn die niets met elkaar te maken hebben. Dat is natuurlijk onzin''

    En daar heeft de schaamteloos arrogante schurkenstaat Israel helemaal niets mee te maken.
    Omwille van aandacht afleiden van waar het werkelijk omgaat - namelijk landjepik en staatsterrorisme naar de buren wijzen en onzin uitkramen - daar trapt geen fatsoenlijk mens meer in.

  • Simon Dirk Appeldoorn, zo 03 juli 2011 11:58 in reactie op zorba de griek Reageer op Simon Dirk

    Simon Dirk

    De infame insinuatie dat de internationale gemeenschap zich door Hamas zou laten sturen is van een bedenkelijk cidi/likoed nivo.

  • , zo 03 juli 2011 09:58 Reageer op

    Ja, ja. Dat zal wel. Hij lag voor anker in Kerkyra, al dágen.En nu ineens het scheepvaartverkeer gehinderd?
    Wie het geloofd wordt zalig verklaard.

  • Zjen Zen, zo 03 juli 2011 12:08 in reactie op Reageer op Zjen

    Zjen

    Alle papieren waren in orde, alle ruimen doorzocht en uitgekamd. Niks gevonden behalve de hulpgoederen en vele brieven.
    Dat alles is vastgelegd op camera door CNN en NBC journalisten.

    Er was en is geen enkele steekhoudende reden om de Gaza Flotilla tegen te houden.

    Ze moeten gaan varen!

  • Peter Edens, zo 03 juli 2011 09:51 Reageer op Peter

    Peter

    tsja, deze gaza flotilla is nu al geslaagd door alle berichten in de media.
    Zou mij niets verbazen dat de griekse kustwacht ergens van ver weg, aan de andere kant van het water, viavia vanaf het land van melk & honing enigzins is bijinvloed. helaas.

  • Des Duivels, zo 03 juli 2011 10:08 in reactie op Peter Edens Reageer op Des

    Des

    Geslaagd? Ze zijn zeer negatief in het nieuws gekomen ja. De palestijnse zaak verliest in rap tempo aanhang.

  • Zjen Zen, zo 03 juli 2011 10:18 in reactie op Des Duivels Reageer op Zjen

    Zjen

    Je bedoelt natuurlijk dat Israël heel negatief in het nieuws is geweest. Een paar bootjes tegenhouden met alle agressie en macht en chantage die ze hebben.

    Wat een angsthazen die Israëli's.

  • Des Duivels, zo 03 juli 2011 10:51 in reactie op Zjen Zen Reageer op Des

    Des

    Nee wereldwijd ontstaat er een afkeer van alle zaken waar de linkse kerk zich hard voor heeft gemaakt. Maar wellicht valt u dat niet op omdat u informatie betrekt uit een steeds kleiner wordend kringetje.

  • , zo 03 juli 2011 11:42 in reactie op Des Duivels Reageer op

    Alweer, heb je daar énig bewijs van?

    (Ik begin dit lollig te vinden, elke kaar dat een rechtschmensch maar weer eens wat roept, naar het bewijs vragen.
    Meestal komt er geen antwoord, als je geluk hebt komt er een uitermate krom verhaal uit het ongerijmde dat nergens op slaat, het blijft lollig;;=))

  • El Che, zo 03 juli 2011 16:31 in reactie op Des Duivels Reageer op El

    El

    Linkse kerk, laat me niet lachen, die valt in het niet bij uw rechtse kathedraal.

  • , zo 03 juli 2011 10:24 in reactie op Des Duivels Reageer op

    Gek,hoe selectief iemand nieuws ervaart.
    Het zijn diegenen die dit flottielje tegen proberen te houden die slecht in het nieuws komen en wat mij betreft geheel door het ijs zakken.

  • Opinius Media, zo 03 juli 2011 13:19 in reactie op Peter Edens Reageer op Opinius

    Opinius

    griekenland leeft nu eenmaal in de steun die ze krijgt,.van neoliberaal europa én amerika.

    nog even.

    en het is afgelopen met de grote valuta smoelen uit het westen.(lees westerse "beschaving" ! ""! ")

  • Rob van Kan, zo 03 juli 2011 09:44 Reageer op Rob

    Rob

    Wie zou daarvoor betaald hebben, en hoeveel?

  • , zo 03 juli 2011 10:06 in reactie op Rob van Kan Reageer op

    Je mag slechts één keer raden

  • L C, zo 03 juli 2011 11:00 in reactie op Reageer op L

    L

    Dit is te makkelijk. De Russen natuurlijk.

  • , zo 03 juli 2011 11:40 in reactie op L C Reageer op

    LOL, Ja, vast;0

 

Reageren

opiniemakers

Populair

Scroll naar boven Scroll naar boven

Tweet van de dag

zo 27 mei 2012

In Baywatch was het iedere dag dit weer.

Kakhiel