09 september 10 17:31 Reageer (106) Wereld RSS

UPDATE Haatdominee Florida ziet af van Koranverbranding

Moslimgeestelijken zouden hebben aangeboden af te zien van islamitisch centrum bij Ground Zero. Geestelijken in kwestie ontkennen. Donald Trump biedt nu aan locatie op te kopen. Volgens gouverneur NY willen initiatiefnemers van het centrum zoeken naar een oplossing

De voor zaterdag geplande koranverbranding in de Amerikaanse staat Florida is afgelast. Dit heeft de radicale predikant Terry Jones donderdag bekendgemaakt. De geestelijke zegt dat hij daartoe heeft besloten na overleg met moslimleiders. De Amerikaanse haatdominee Terry Jones overwoog al af te zien van het verbranden van korans als president Obama of het Pentagon hem daartoe persoonlijk om vraagt. Ook een teken van Jezus zou hem op andere gedachten kunnen brengen.

UPDATE

Volgens Jones hebben die moslimleiders ermee ingestemd dat een omstreden moskee en islamitisch centrum in New York op een andere lokatie worden gebouwd, op een grotere afstand van Ground Zero waar tot 11 september 2001 het World Trade Center stond.

Bronnen in de omgeving van de New Yorkse imam die de moskee wil laten bouwen, ontkenden even later dat er een akkoord zou zijn over verplaatsing van de lokatie

Intussen heeft zakentycoon Donald Trump aangeboden het perceel waar het islamitisch centrum bij Ground Zero zou komen, op te kopen. Dat meldt persbureau Associated Press (AP) donderdagavond.

AP meldt ook dat de gouverneur van New York contact heeft gehad met de initiatiefnemers van het islamitische centrum en dat zij op zoek willen gaan naar een oplossing. Iman Feisal Abdul Rauf heeft gezegd dat als hij had geweten dat het 'dit soort pijn zou hebben veroorzaakt', er wellicht was gezocht naar een andere locatie voor het centrum.

Voor een overzicht, lees bij CNN: Florida pastor calls off burning of Qurans.

 

In een interview met een Canadees radiostation zei Jones eerder al dat het evenement mogelijk niet door zou doorgaan. Hij zei te daarvoor te bidden. Inmiddels is een collega haatdominee in Tennessee een soortgelijke actie van plan. Moslims moeten volgens hem hun geloof maar ergens anders op de wereld belijden. 

Jones wilde op 11 september, inmiddels uitgegroeid tot internationale dag ter promotie van haat, korans verbranden bij zijn kerkgebouw in Gainesville in de staat Florida. De al weken gelden aangekondigde actie roept steeds meer zorgen op. Deze week maakte de Amerikaanse bevelhebber Petraeus duidelijk dat de actie een godsgeschenk was voor Taliban en andere moslimextremisten. Obama sprak eveneens zijn bezwaren uit tegen de poging het voor moslims heilige boek te vernietigen. De Paus deed dat ook.

Fan van Wilders

Zelfs Geert Wilders noemt de verbrandingsactie nu 'een slecht plan'. Terry Jones is overigens fan van Wilders zo blijkt uit de op zijn homepage geplaatste video's. Vooral de aankondiging door Wilders op de Deense televisie dat miljoenen moslims uit Europa verwijderd moeten worden, heeft zijn instemming. Wilders gaat overigens ook zelf op de internationale anti-islam actiedag in New York haatpreken bij Ground Zero, op slechts enkele meters afstand van een nieuw kerkgebouw van weer een andere haatdominee.

Gelaten reactie van moslims

Amerikaanse moslims reageren net zo gelaten op de aangekondigde verbrandingsactie als hun Nederlandse geloofsgenoten indertijd op de anti-islam propagandafilm Fitna van Geert Wilders. "Hij wil slechts zijn 15 minutes of fame", zegt een vertegenwoordiger van de moskee in Gainesville tegen CNN. Ze noemen zijn actie 'onchristelijk'.

Verzonnen oorlogsmisdaad

In de verklaring die Jones aan de media (zie video) gaf, beschrijft hij als een van de motieven voor zijn actie een oorlogsmisdaad die moslims in voormalig Joegoslavië begaan zouden hebben, het levend verbranden van honderden kerkgangers. Volgens de New York Times is van een dergelijke misdaad niets bekend noch terug te vinden in de uitgebreide archieven. Het verhaal doet wel denken aan verzinsels die in Servië verspreid werden om de massamoord op moslims in het gebied te rechtvaardigen. 

Duits verleden

Der Spiegel ontdekte dat Jones een verleden in Duitsland heeft. Reeds in 1996 hield hij daar felle anti-islam preken. In Keulen runde hij in de jaren negentig een kerkelijke gemeente met zo'n duizend leden die verplicht waren allerlei werkzaamheden te verrichten. Jones, een meubelverkoper, werd uiteindelijk door de gemeenteleden afgezet omdat onduidelijk was wat er met het vergaarde kapitaal gebeurde. De kerkgangers omschrijven hem als 'doorgedraaid'.


Laatste Reacties (106) Reageer Reacties in wachtrij: 0

  • Rouane Rabbit, vr 10 september 2010 15:10 Reageer op Rouane

    Rouane

    Het gaat in eerste instantie helemaal niet om ethiek, hoewel op dat vlak ook nog wel een en ander valt te zeggen.

    We hebben het in Amerika over gestudeerde mensen die in een vrij land beschikken over 150 televisiezenders, en daar gaan we het gedrag van geïndoctrineerde analfabeten die al 40 jaar in oorlog leven mee vergelijken.

    Terwijl soldaten van Amerika de orde handhaven in andere landen, zijn het de dominees thuis die de bevolking ophitsten tegen die soldaten door de meest intense pijnpunten aan te spreken..

    Als dit een Amerikaans mensenleven kost, dan is dat een te veel. Vermoedelijk sneuvelen in reactie daarop een tiental mensen aldaar.

    Zo moeilijk is het niet om dit te begrijpen.

    Over tien jaar vliegt er weer een vliegtuig een wolkenkrabber in. Er is maar een partij die werkelijk plezier heeft van dit soort acties, en dat is de Taliban. Werkelijk ontzettend om om juist die partij te willen steunen door met slecht begrepen principes te strooien.

    Vrijheid betekent ook verantwoordelijkheid. Het betekent de mogelijkheid tot kiezen wat je doet, en de gevolgen dragen van die keuze.

  • Mw. Oeverloos, vr 10 september 2010 15:24 in reactie op Rouane Rabbit Reageer op Mw.

    Mw.

    Dat is op zich wel een interessant punt.

    Zo beschouwd waren de redes van Churchill tijdens de 2e wereldoorlog levensgevaarlijk voor de geallieerde troepen.

    Het lijkt me dan ook inderdaad beter dat, wanneer je als land troepen over de grens laat opereren, je de vijand verbaal en door je gedrag niet tegen de haren instrijkt.

    Ze zouden eens terug kunnen gaan schieten.

  • Rouane Rabbit, vr 10 september 2010 16:23 in reactie op Mw. Oeverloos Reageer op Rouane

    Rouane

    ---[je de vijand verbaal en door je gedrag niet tegen de haren instrijkt.]---

    Me dunkt, lieve mevrouw Oeverloos, dat jij "modern warfare" niet begrijpt.

    Tegenwoordig zijn het hearts and minds waarom wordt gevochten, noem het het besef van democratisering van de oorlog.

    Als je de steun van de bevolking verliest op de plaats waar je vecht, verlies je uiteindelijk de oorlog, of zal de overwinning tienvoudig duur worden en broos blijken. Je kan wel een land verslaan, maar je kan niet een volk verslaan.

    De Russen hebben dat geleerd in Afghanistan en Tsjetsjenië, de Amerikanen in Vietnam.

  • martinus blystra, vr 10 september 2010 13:32 Reageer op martinus

    martinus

    http://www.volkskrant.nl/buitenland/article1418022.ece/Wellicht_toch_koranverbranding_Florida

  • Stefan de Heijden, vr 10 september 2010 12:31 Reageer op Stefan

    Stefan

    Mijn mening is dat die moslims niet zo verschrikkelijk heftig moeten reageren. Het is 1 dominee. Ongeveer heel Amerika is er tegen maar toch roepen ze leuzen als "dood aan Amerika".

    Ik vind het onbeschoft om boeken te gaan verbranden die voor andere mensen veel betekenen. Maar ik vind dat een moslim moet kunnen nuanceren. Ik voel me ook niet gelijk aangevallen door Amerika als daar een blogger is die hatelijk blogt over mensen met een zware haarlok over hun voorhoofd.

    In een wereld die steeds kleiner wordt door de media moet je nou eenmaal kunnen nuanceren.

  • Jesse van Oort, vr 10 september 2010 12:55 in reactie op Stefan de Heijden Reageer op Jesse

    Jesse

    En raad eens Stefan: de amerikaanse moslims blijken inderdaad zeer genuanceerd te reageren!

    Net als met Fitna in NL destijds...

  • Dead Rising, vr 10 september 2010 13:11 in reactie op Stefan de Heijden Reageer op Dead

    Dead

    Idd. Obama en Clinton ´kruipen´ voor mogelijk boze moslims door het verbranden van een boek door een eenling ´afschuwelijk´ ´verschrikkelijk´ etc te noemen.

    Beetje overdreven he?

    ´Afschuwelijk´ en ´verschrikkelijk´ zijn kwalificaties die beter passen bij het in de grond graven van een van een onnozele ´misdaad´ verdachte vrouw om haar met grote stenen de hersens in te gooien; om maar ´s wat te noemen.

    De totale overreactie wereldwijd op dit koran verbrand item is een prima voorbeeld van de angst voor de reactie van moslims. Is die angst terecht, of niet?

  • Rouane Rabbit, vr 10 september 2010 14:51 in reactie op Dead Rising Reageer op Rouane

    Rouane

    Ik vind boekverbranding ook afschuwelijk, minder afschuwelijk dan een vrouw de hersens ingooien, dat zeker,

    maar het een rechtvaardigt het ander beslist niet, en ik vind het jammer dat jij het wel op die toer gooit.

  • martinus blystra, vr 10 september 2010 13:38 in reactie op Stefan de Heijden Reageer op martinus

    martinus

    Ik neem aan dat uw reactie hetzelfde is als de Bijbel verbrand zou kunnen worden.
    Maar ook en let op het dagboek van Anne Frank, wat voor veel mensen een Bijbel is.
    Het verbranden van boeken, heilige schriften whatsoever blijft en schandelijke zaak.

    10 mei 1933 - In Berlijn, maar ook in andere Duitse steden, werden tienduizenden boeken van communistische, joodse of andere niet gewenste auteurs op de brandstapel gegooid. Op de Opernplatz in Berlijn gingen alleen al 20.000 boeken in vlammen op.
    Alle on-Duitse boeken, die niet aan de eisen van de Cultuurkamer voldeden, werden op bevel van regering Hitler verbrand. Hieronder vielen alle werken van Joodse, communistische en nationaal-socialistische schrijvers.
    Toonaangevende boeken van bijvoorbeeld Karl Marx en Freud werden ook verbrand. Ook alle boeken van de Universiteit van Humboldt en het Institut für Sexualwissenschaft belandden op de brandstapel.
    Tijdens de verbrandingen, die veelal bijgewoond werden door studenten, werden Nazi-liederen gezongen.

    Dit willen we toch niet, dunkt mij?

  • Stefan de Heijden, vr 10 september 2010 13:50 in reactie op martinus blystra Reageer op Stefan

    Stefan

    1 dominee die boeken verbrand of een heel land dat boeken verbrand vind ik iets heel anders. Ik prijs mensen die leren van ons verleden en op hun hoede zijn voor racisme. Maar dit is volledig over the top. Die man verbrand een stapeltje boeken, naar mijn idee totaal niet te verglijken met wat en in nazi-Duitland gebeurde.

    Een persoonlijk probleem vind ik iets anders dan een maatschappelijk probleem. Als 1 man zijn vrouw slaat en er in het nieuws openlijk over spreekt vind ik dat iets heel anders dan als een heel land zijn vrouw slaat.

    Ik vind dat men niet zo moet overreageren en dat Obama zich al helemaal niet moet laten leiden door angst. Is dat niet juist het doel van terrorisme, dat wij bepaalde dingen nalaten omdat we bang zijn?

  • martinus blystra, vr 10 september 2010 14:07 in reactie op Stefan de Heijden Reageer op martinus

    martinus

    1 dode of 100 doden wat maakt het allemaal uit, want dat is de crux van uw bijdrage.
    1 boek of duizenden boeken, 1 kunstwerk of tientallen kunsgwerken enz enz,
    Gelukkig dat we allemaal een andere perceptie van aanvaardbaarheid hebben.

  • Stefan de Heijden, vr 10 september 2010 14:35 in reactie op martinus blystra Reageer op Stefan

    Stefan

    1 dode of 100 doden maakt voor mij wel degelijk uit als we het hebben over de politieke reactie de er op gegeven moet worden.

  • Rouane Rabbit, vr 10 september 2010 15:20 in reactie op Stefan de Heijden Reageer op Rouane

    Rouane

    ---[1 dominee die boeken verbrand of een heel land dat boeken verbrand vind ik iets heel anders. ]---

    Klopt, het is het mediageweld wat het groot maakt.

    Een belediging die niemand heeft gehoord is geen belediging.

  • Rouane Rabbit, vr 10 september 2010 11:12 Reageer op Rouane

    Rouane

    Een voorbeeld van boekverbranding in 1933, Berlijn.

    http://www.annefrankguide.net/nl-NL/content/boekverbranding2.jpg

  • Mw. Oeverloos, vr 10 september 2010 11:52 in reactie op Rouane Rabbit Reageer op Mw.

    Mw.

    Boekverwijdering anno 2010:

    http://tinyurl.com/24x3lpn

  • Rouane Rabbit, vr 10 september 2010 12:17 in reactie op Mw. Oeverloos Reageer op Rouane

    Rouane

    Het gaat natuurlijk om het symbool dat wordt verbrand, niet om het boek zelf. Want dat kan gewoon opnieuw gedrukt worden.
    Gek, de enorme haat tegen Joden, in 1933 al, dat mensen massaal bijeenkwamen om Joodse boeken te verbranden.

    Iets wat ik me amper kan voorstellen.

  • Alex Alexander, vr 10 september 2010 12:44 in reactie op Rouane Rabbit Reageer op Alex

    Alex

    Denkt u hetzelfde dan over het verbranden van Amerikaanse vlaggen et cetera?

    Het is belachelijk dat mensen van hoog niveau in Pakistan amerikaanse vlaggen gaan verbranden terwijl er de afgelope maand en nu nog steeds een hoop hulp aan geld en materiaal vanuit de VS naar dat land komt.

    Ook moet u niet vergeten dat heel religieus VS en heel politiek VS afstand heeft genomen van die man met het koran verbranden en dat ze daar tegen zijn.

    Terwijl wel velen in bijv. Pakistan TEGEN de VS zijn... wie is er dus verkeerder bezig?

  • Zjen Zen, vr 10 september 2010 12:58 in reactie op Alex Alexander Reageer op Zjen

    Zjen

    Een vlag is geen religieus wijsheidsboek.
    Zie je het verschil?

  • Mw. Oeverloos, vr 10 september 2010 13:15 in reactie op Zjen Zen Reageer op Mw.

    Mw.

    Een sprookjesboek of een lap stof.
    Wat maakt het uit.
    Allebei achterhaade symbolen, die voor groepen gehersenspoelden symbolische waarde hebben.
    Voor anderen handige gebruiksvoorwerpen onder een wankel tafeltje of om de auto mee op te poetsen.

    Of om de handen aan te warmen.

  • Zjen Zen, vr 10 september 2010 16:34 in reactie op Mw. Oeverloos Reageer op Zjen

    Zjen

    Ik heb zelfs geen vlag maar wel een Koran in het kader van een soort vergelijkende studie die ik deed in mijn twintiger jaren. Ik wilde weten waarom geen enkele religie mij aantrok.
    Mijn conclusie was dat ze spiritualiteit ontbeerden. Maar Sufi's , die vind ik wel erg inspirerend.

  • Mat Salleh, za 11 september 2010 03:27 in reactie op Zjen Zen Reageer op Mat

    Mat

    Het gaat er niet zo om welke waarde jij of ik eraan toekennen.
    Het gaat erom welke waarde er aan vlag en Koran door respectievelijk Amerikaan en Moslim gegeven wordt.

    Het respect wat wij daarvoor opbrengen zou gelijkwaardig moeten zijn. Vreemd dat je wel hebt voor een "religieus wijsheidsboek", maar voor een vlag blijkbaar niet.

    Ik zie het verschil niet.

  • Rouane Rabbit, vr 10 september 2010 15:13 in reactie op Alex Alexander Reageer op Rouane

    Rouane

    ---[Terwijl wel velen in bijv. Pakistan TEGEN de VS zijn... wie is er dus verkeerder bezig? ]---

    je bent nu bezig mensen die in het vrije westen zijn opgegroeid, naar school zijn gegaan, 150 televisie zenders hebben, Internet

    te vergelijken met

    nagenoeg analfabeten die al 40 jaar in oorlog leven

  • Mw. Oeverloos, vr 10 september 2010 12:54 in reactie op Rouane Rabbit Reageer op Mw.

    Mw.

    "Gek, de enorme haat tegen Joden, in 1933 al, dat mensen massaal bijeenkwamen om Joodse boeken te verbranden."

    Nou, zo massaal was dat niet.
    Het was een door de staat geinitieerde actie waar maar weinigen vrijwillg aanwezig waren.

    10 mei 1933 - In Berlijn, maar ook in andere Duitse steden, werden tienduizenden boeken van communistische, joodse of andere niet gewenste auteurs op de brandstapel gegooid. Op de Opernplatz in Berlijn gingen alleen al 20.000 boeken in vlammen op.
    Alle on-Duitse boeken, die niet aan de eisen van de Cultuurkamer voldeden, werden op bevel van regering Hitler verbrand. Hieronder vielen alle werken van Joodse, communistische en socialistische schrijvers.

    Toonaangevende boeken van bijvoorbeeld Karl Marx en Freud werden ook verbrand. Ook alle boeken van de Universiteit van Humboldt en het Institut für Sexualwissenschaft belandden op de brandstapel.

    Tijdens de verbrandingen, die veelal bijgewoond werden door studenten, werden Nazi-liederen gezongen.

    Bron: http://www.nieuwsdossier.nl/dossier/1933-05-10

  • Ton evertsen, vr 10 september 2010 13:25 in reactie op Rouane Rabbit Reageer op Ton

    Ton

    beetje goedkoop het verbranden of verscheuren van bijbels ed is totaal geen probleem gebeurd regelmatig en er is nog nooit terreur om uitgeoefend

    weer een typisch geval van angsthazerij en preventieve censuur

    het is volkomen legaal in de vs (en in nederland) een koran te verbranden, het is dan ook raar dat mensen die hebben gezworen de wet te handhaven dit soort uitlatingen doen.

  • J J, vr 10 september 2010 14:53 in reactie op Ton evertsen Reageer op J

    J

    Legaal maakt het nog niet fatsoenlijk.

  • Rouane Rabbit, vr 10 september 2010 14:56 in reactie op Ton evertsen Reageer op Rouane

    Rouane

    ---[het is dan ook raar dat mensen die hebben gezworen de wet te handhaven dit soort uitlatingen doen.]---

    Let op, ze verbieden het niet, ze doen hun oproep dan ook niet als wet-handhaver, maar als politicus.

    Dat is een groot verschil. De USA bevindt zich in oorlogssituatie in een aantal Islamitische landen. Het is helemaal niet goed voor het Amerikaanse leger indien burgers thuis de bevolking van die landen ophitst tegen de soldaten.

    Want dat is wel wat er gebeurt.

    Maar goed, mijn kinderen zitten er niet, en mensen zoals jij vinden dat het moet gebeuren omdat het formeel is toegestaan. Tja, zie maar.

    In mijn opinie is het dom.

  • Ton evertsen, vr 10 september 2010 16:19 in reactie op Rouane Rabbit Reageer op Ton

    Ton

    nu zijn Obama en Clinton respectievelijk president en minister dus ik snap best wel dat ze hun redenen hebben om er tegen te zijn en ja het is dom en onfatsoenlijk, maar zoals ik al zei het is twijfelachtig dat ze deze oproepen doen simpelweg omdat ze feitelijk zeggen dat mensen hun rechten niet mogen gebruiken. Het is in de vs ook toegestaan de vlag te verbranden, minimaal net zo controversieel heb ze nooit oproep horen doen het niet te doen, idem met die christenidioten die overal gaan staan en alle ellende op homo;s afschuiven.

    zie je het hier al gebeuren dat er door politici (wilders uitgezonderd) een oproep wordt gedaan aan gelovigen om een aspect van hun geloof maar niet te doen omdat het beledigend is of als beledigend kan worden opgevat

    volgens deze dominee is de islam van de duivel, dus de koran het woord van de duivel en is verbranden de beste oplossing, dat is zijn geloof.

  • Rouane Rabbit, vr 10 september 2010 16:32 in reactie op Ton evertsen Reageer op Rouane

    Rouane

    ---[ja het is dom en onfatsoenlijk]---

    Een oproep van de president naar zijn volk om iets na te laten wat dom is en onfatsoenlijk vind jij twijfelachtig.

    ---[omdat ze feitelijk zeggen dat mensen hun rechten niet mogen gebruiken]---

    Er is geen sprake van niet mogen, het mag wel, het is zelfs een recht.

    Ooit gehoord van verantwoordelijkheid? Het komt samen met vrijheid.

  • Jef van Leeuwen, vr 10 september 2010 11:01 Reageer op Jef

    Jef

    Ik zag gisteren een USA vlag verbranding in Pakistan,is dit dan niet beledigend voor al die Amerikanen die hier niets aan kunnen doen?Meten met twee maten noemt men dat.

  • Jesse van Oort, vr 10 september 2010 11:38 in reactie op Jef van Leeuwen Reageer op Jesse

    Jesse

    U wilt niet weten hoe beledigend dit inderdaad is voor veel amerikanen...

    Uw punt is...?

  • Bil Skrot, vr 10 september 2010 11:58 in reactie op Jesse van Oort Reageer op Bil

    Bil

    Het is zeer beledigend voor Amerikanen. De Amerikaanse vlag representeert namelijk het Amerikaanse volk en alles waar de Amerikaanse natie voor staat. Dat is precies de reden waarom er overal in de moslimwereld Amerikaanse vlaggen worden verbrand.

    Maar het enkele feit dat u dit kennelijk (zo vat ik uw commentaar op) minder beledigend vindt dan het verbranden van een Koran, maakt duidelijk dat het begrip 'belediging' nooit een criterium kan zijn voor het beperken van de vrijheid van meningsuiting. Er wordt namelijk te verschillend over gedacht.

  • Jesse van Oort, vr 10 september 2010 12:57 in reactie op Bil Skrot Reageer op Jesse

    Jesse

    Pardon? Waaruit concludeert u dat ik dat bagatelliseer? In tegendeel!

    Jeff van Leeuwen schreef "Ik zag gisteren een USA vlag verbranding in Pakistan,is dit dan niet beledigend voor al die Amerikanen die hier niets aan kunnen doen?Meten met twee maten noemt men dat. ".

    Waarop ik antwoordde dat dit inderdaad zeer beledigend is voor de Amerikanen...

  • Ton evertsen, vr 10 september 2010 14:42 in reactie op Bil Skrot Reageer op Ton

    Ton

    het wordt inderdaad als beledigend gezien echter het supreme court heeft het wel als een vorm van meningsuiting beschermd dus dat zegt ook wel wat over amerika

  • Jef van Leeuwen, vr 10 september 2010 12:04 in reactie op Jesse van Oort Reageer op Jef

    Jef

    Verbeter de wereld,begin bij je eigen.

  • Jesse van Oort, vr 10 september 2010 13:33 in reactie op Jef van Leeuwen Reageer op Jesse

    Jesse

    Pardon? Waar slaat dit op? Bent u in de zandbak

  • Bil Skrot, vr 10 september 2010 14:33 in reactie op Jesse van Oort Reageer op Bil

    Bil

    U vraagt wat het punt van Jef is. Jef geeft antwoord. :)

    Met betrekking tot uw vraag aan mij: het leek mij overduidelijk wat het punt van Jef was. Ik ging er vanuit dat u dat begreep en dat uw opmerking cynisch bedoeld was. Excuses voor de verkeerde interpretatie.

  • Jef van Leeuwen, vr 10 september 2010 16:34 in reactie op Jesse van Oort Reageer op Jef

    Jef

    Niks zandbak. Ik bedoelde dat met 'verbeter de wereld,begin met je eigen' dat als Moslims tegen het verbranden van de Koran zijn(waar ik overigens ook tegen ben)waarom zij hetzelfde doen met de Amerikaanse vlag,die voor veel Amerikanen heilig is.Geef het goede voorbeeld zou ik tegen de 'vredige' Moslims willen zeggen,en laat dit kinderachtig gedoe achterwegen.

  • Peer JaWel, vr 10 september 2010 13:16 in reactie op Jef van Leeuwen Reageer op Peer

    Peer

    Hoe beledigend is de bemoeizucht van Amerika?
    Wat doen die in Irak, Afhanistan en Pakistan?
    Zijn dat toeristen of bezetters?
    Irak voor de olie, Afghanistan voor de andere mineralen en Pakistan voor de amerikaanse bases.
    Het erge is dat Nederland daar aan mee doet of heeft gedaan en dat de juiste informatie aan de bevolking is onthouden alsof we te stom zouden zijn daar over te kunnen meebeslissen.
    En nog steeds zijn de feiten niet bekend en die zullen ook wel mooi uit het zicht blijven zolang alles blijft ondergesneeuwd door deze regeringsformatie of wat daar voor door moet gaan.

  • Mw. Oeverloos, vr 10 september 2010 10:50 Reageer op Mw.

    Mw.

    "Wat is er aan de hand?"
    "Een gestoorde man wil zijn sprookjesboek in de fik steken!"
    "En?"
    "Tja..."

  • Rouane Rabbit, vr 10 september 2010 11:08 in reactie op Mw. Oeverloos Reageer op Rouane

    Rouane

    Jij hebt niks met Heinrich Heine, begrijp ik?

  • Mw. Oeverloos, vr 10 september 2010 11:33 in reactie op Rouane Rabbit Reageer op Mw.

    Mw.

    In deze tijd van internet is de uitspraak van Dhr. Heine een beetje achterhaald, dacht ik zo.

    Maar misschien maak ik het nog mee, E-book verbrandingen.

  • J J, vr 10 september 2010 15:18 in reactie op Mw. Oeverloos Reageer op J

    J

    Telt flaming in online recenties als E-book verbranding?

  • cengiz solak, vr 10 september 2010 10:44 Reageer op cengiz

    cengiz

    Ik vind alle religies onzin. Kan mij vreselijk opwinden over types die in naam van hun religies macht uit oefenen over velen. Doch heb nimmer de drang de gelovigen te beledigen/kwetsen door publiekelijk hun heilige boeken te gaan verbranden. Niet uit angst voor represailles maar omdat ik daar totaal geen toegevoegde waarde in zie. Het is puur kwetsen om het kwetsen omdat je zeker weet dat je er mensen mee kwetst.

  • Censuur Joop, vr 10 september 2010 11:26 in reactie op cengiz solak Reageer op Censuur

    Censuur

    Ik vind niet alleen alle religies achterlijk, om maar in de geest van Wilders te blijven, uiteindelijk gaat het over niks anders en waar je mee omgaat daar word je mee besmet, nietwaar...

    Ik vind de PVV zelfs steeds meer op een sekte gaan lijken. Blind, doof en kwijlend van genot de Mantra's van de Meester herhalen om zichzelf te overtuigen van het Grote Gelijk en de Ware Waarheid.

    Nog even en ze gaan geld doneren om Wilders in een oranje kogelvrije Rolls Royce te laten rondrijden, gaan ze allemaal met een peroxidehoofd lopen, en dragen ze een ketting met de afmeting van een molensteen met de beeltenis van Wilders om hun nek onderwijl halfmompelend zingen: "Heilige Wilders, Heil aan Wilders, Heil voor Wilders, Halleluja Geertje" en maar slaan op het tamboerijntje.

  • Stefan de Heijden, vr 10 september 2010 12:05 in reactie op Censuur Joop Reageer op Stefan

    Stefan

    U krijgt het altijd voor elkaar om alles maar op de PVV te betrekken.

    Doet me denken aan Wilders die alles op de moslims weten te betrekken.

    OT: laat die gek lekker boeken verbranden. Als die moslims niet zo snel op hun teentjes getrapt waren was het geen probleem. Als ik vannacht stiekem in mijn achtertuin een koran verbrand is er toch ook niks aan de hand? Al die media-aandacht is naar mijn idee het probleem. Het lijkt wel alsof men op zoek is naar dingen die haat zaaien, deze gaan vergroten om zo een interresante reactie teweeg te brengen.

  • Jef van Leeuwen, vr 10 september 2010 12:10 in reactie op Censuur Joop Reageer op Jef

    Jef

    Pauw van P&W heeft zijn haren ook al blond geverfd.Steekt hier iets verkeerds achter?

  • Bil Skrot, vr 10 september 2010 10:08 Reageer op Bil

    Bil

    Het verbranden van de Koran is natuurlijk een idioot idee dat geen enkel doel dient. Maar als iemand dat om hem moverende redenen wil doen, dan kan dat in een vrij land.

    Het feit dat dit heerschap hier nu vanaf ziet omdat er anders ernstig rekening mee moet worden gehouden dat er Amerikanen worden vermoord door boze moslims, is wederom een overwinning van een religie op de vrijheid van meningsuiting.

    Het toont alleen maar aan dat de angst voor de Islam terecht is. De vrije wereld moet buigen, anders wordt er geweld gebruikt. We zijn nu al zover gekomen dat we er aan toegeven. En dan maar zeiken op Wilders die hier terecht een punt van maakt.

    De rechtsstaat is sinds de tweede wereldoorlog nog nooit zo bedreigd als nu. Niet door Wilders, maar door de Islam. Face it.

  • Jesse van Oort, vr 10 september 2010 10:44 in reactie op Bil Skrot Reageer op Jesse

    Jesse

    Volgens mij haal jij een aantal zaken door elkaar.

    Korans verbranden is zéééér beledigend voor vrijwel elke moslim, net zoals bijbels verbranden dat zou zijn voor vrijwel elke christen.

    De dreiging van geweld komt echter niet van elke moslim, maar het kan de druppel zijn om over te gaan tot geweld voor enkele fundi's.

    Dus van een knieval voor de islam, zoals jij vindt, is geen enkele sprake. Verreweg de meeste moslims, net als de meeste christenen, joden, niet-gelovigen etc., keuren namelijk geweld af, ook als dat een reactie zou zijn op een boekverbranding.

    Geen amerikaan hoeft bang te zijn voor boze moslims. Voor fundamentalisten moet je echter altijd bang zijn. Ook voor christenfundamentalisten zoals dominee Terry Jones!

    Nu zijn het nog boeken, maar het signaal is duidelijk...

  • Bil Skrot, vr 10 september 2010 11:02 in reactie op Jesse van Oort Reageer op Bil

    Bil

    Je hebt gelijk als je zegt dat je op zich alleen bang hoeft te zijn voor religieuzen die bereid zijn geweld te gebruiken.

    Probleem is echter dat er zeer veel Moslims zijn die aan dat criterium voldoen. Een groot aantal Moslims achten geweld gerechtvaardigd voor allerlei zaken. Ook al roepen ze altijd dat de Islam de religie van de vrede is.

    Er hoeft geen moslim bang te zijn te worden vermoord door een Amerikaan omdat een aantal gekke moslims de Amerikaanse vlag verbranden. Er hoeft geen moslim bang te zijn te worden vermoord door een Christen omdat een aantal gekke moslims de Bijbel verbranden.

    Maar zodra sommige moslims zelf op hun teentjes zijn getrapt door iets, dan heeft iedereen te vrezen, inclusief vredelievende moslims.

  • Jesse van Oort, vr 10 september 2010 11:18 in reactie op Bil Skrot Reageer op Jesse

    Jesse

    Wat een onzin roept u daar! U heeft nog nooit gelezen over amerikaanse abortusartsen die door christelijke fundi's naar het leven worden gestaan?

    Hoe komt u op het idee dat de islam zo'n beetje het monopolie op geweld heeft?

    U bent, we zijn per slot in extremen bezig, Pol Pot, Stalin, Hitler, Franco etc. vergeten?

    Voor u het vergeet: ook in de US overstijgt het aantal christelijke fundi's het aantal moslim fundi's, ook waar het gebruik van geweld betreft!

  • Bil Skrot, vr 10 september 2010 11:29 in reactie op Jesse van Oort Reageer op Bil

    Bil

    Uiteraard heb ik daarvan gehoord. Fundamentalisten heb je in elke religie. Maar nogmaals: het gaat om de praktijk en om feitelijke risico's. Het risico dat moslims tot geweld overgaan is vandaag de dag nu eenmaal groter dan dat fundamentalisten van andere religies of groeperingen dat doen.

    En....ik heb het over het heden. Niet over het verleden. Dus wat bepaalde fundamentalisten uit het verleden allemaal hebben gedaan lijkt mij in deze discussie niet zo relevant. Mijn stelling is ook helemaal niet dat moslims het monopolie op geweld hebben.

  • Jesse van Oort, vr 10 september 2010 11:44 in reactie op Bil Skrot Reageer op Jesse

    Jesse

    U leest over een belangrijk punt heen: het risico dat je in de VS te maken krijgt met christen fundamentalisme is vele malen groter dan dat je te maken krijgt met moslim fundamentalisme.

    Voor u misschien raar maar waar....

    Op dit moment woedt er een brand in veel islamitische landen, een brand waar de VS in veel gevallen zelf bij betrokken is.
    Wanneer een volk dan gewelddadige acties pleegt, hoe verwerpelijk ook, dan grijpen ze terug op wat hen als volk bindt in contrast tot de (in hun ogen) agressor: de Islam.

    Dat wil niet zeggen dat de Islam oproept tot dat geweld! Je kunt het vergelijken met de blanke boeren in Zuid Afrika: bijbel in de linker hand, geweer in de rechter. Vreselijke misstanden waarin ze zich beriepen op de bijbel.

    Maar dat had in werkelijkheid natuurlijk helemaal niets met die bijbel van doen...

    Eid Mubarak allemaal!

  • Dead Rising, vr 10 september 2010 09:22 Reageer op Dead

    Dead

    Deze Jones is natuurlijk een idioot en krijgt veel te veel aandacht. Zelfs Obama gaat zich er mee bemoeien, pfff. Maar waarom is dat, waarom bemoeien ook Clinton en Obama zich ermee? Angst voor...? Vul maar in.

    Dat de fanaat Jones een rare snuiter is is duidelijk. Dat hij een boek verbrand wat hij zelf gekocht heeft, moet hij echter wel zelf weten. Big deal. Mensen moeten niet zo opgefokt doen. We zien nu al bij voorbaat uit protest alweer vlag verbrandingen uit oa Pakistan. Doen we toch ook niet zo moeilijk over? (Beetje wrang wel - een land als Pakistan dat wel met name westerse noodhulp incasseert, maar even goed het westen verkettert als er een idioot een boek wil verbranden).

    Hoe dan ook: deze case geeft uitstekend aan waar religie en reli waanzin (van beide ´kanten´) toe leidt.

  • Rouane Rabbit, vr 10 september 2010 09:40 in reactie op Dead Rising Reageer op Rouane

    Rouane

    ---[Angst voor...? Vul maar in.]----

    Dat hoef ik niet in te vullen, Obama, Clinton, en Defensie gaven zelf al aan waarvoor ze bang waren.

    Het gezegde van Heinrich Heine is weer actueel geworden:
    "Dort wo man Bücher verbrennt, verbrennt man auch am Ende Menschen."

  • Dead Rising, vr 10 september 2010 10:21 in reactie op Rouane Rabbit Reageer op Dead

    Dead

    Inderdaad, ze zijn bang voor acties van religieuze fanaten. Een foute reden om tegen die Koran verbranding te zijn. Je laat je dan dus onder dreiging van geweld een mening opdringen.

    Een goede reactie van Obama cs. zou zijn: wij zijn tegen een dergelijke actie, maar deze idioot Jones moet zelf weten wat hij doet en hij moet zelf de eventuele consequenties aanvaarden.

    Dus als er een andere idioot reageert en Jones met z´n kerkje opblaast dan is het eigen schuld dikke bult. Als er andere idioten komen die anderen gaan aanvallen alleen omdat ze ook uit Amerika komen, dan zijn die daders nog erger dan Jones. Omdat Obama cs. daar bang voor zijn reageren ze zo overdreven op die Jones. En dat is fout.

  • Mat Salleh, vr 10 september 2010 10:52 in reactie op Dead Rising Reageer op Mat

    Mat

    = Dus als er een andere idioot reageert en Jones met z´n kerkje opblaast dan is het eigen schuld dikke bult.=

    Wilders heeft ooit aangekondigd de Koran te willen verscheuren, aan het einde van Fitna is dat ook te horen. Als nu een of andere idioot hem daarom neer zou knallen is dat dan ook eigen schuld dikke bult? Laten we het nog iets verder doortrekken, was het feit dat van Gogh vermoord werd dan ook eigen schuld dikke bult?

  • Rouane Rabbit, vr 10 september 2010 11:07 in reactie op Dead Rising Reageer op Rouane

    Rouane

    ---[Een goede reactie van Obama cs. zou zijn: wij zijn tegen een dergelijke actie, maar deze idioot Jones moet zelf weten wat hij doet en hij moet zelf de eventuele consequenties aanvaarden.]---

    Hij kan de consequentie niet aanvaarden voor een fundamentalistische bomaanslag in Afghanistan of Pakistan of Irak.

  • J Van Aalst, vr 10 september 2010 08:37 Reageer op J

    J

    Hier blijkt wel hoe verward links is. Altijd klagen dat gelovigen meer rechten etc. hebben, maar hieruit blijkt dat linkse, seculiere progressieven dat juist WILLEN. Immers, als gewone romans worden verbrand, hoor je er niemand over. Tegenstanders van dit plan erkennen dus hiermee dat de Koran wel degelijk heilig is. Voortaan dus niet meer klagen over 'meer rechten voor gelovigen'.

    Daarnaast buigen we hierdoor weer voor radicale vormen van religie. Moslims dreigen met geweld, en hup, we geven toe.

    Zeg niet dat dat niet de reden is, want Links is niet tegen de Koranverbranding omdat het haatvol of wat dan ook zou zijn. Als dat het geval zou zijn, zouden we linkse mensen, Obama, het Vaticaan, Palin en Wilders ook horen over het verbranden van Bijbels en Kerken. Of het vermoorden van christenen in Afghanistan omdat ze Bijbels bij zich droegen.

    Maar nee, dan hoor je niemand. Dit is angst, pure angst voor de islam. Seculieren laten zich zo VRIJWILLIG terugplaatsen onder het juk van religie, waar ze zich juist van bevrijd hadden.

    Dag, vrijheid!

  • Mat Salleh, vr 10 september 2010 07:56 Reageer op Mat

    Mat

    Wat mij betreft is deze man volkomen gestoord maar het verbaast me echt hoeveel aandacht hij krijgt. Als ik het goed heb heeft Obama hem zelfs willen bellen en in de Volkskrant is de afgelasting van de boekverbranding voor pagina nieuws.

    In de Volkskrant stond ook nog dit artikel en eerlijk is eerlijk het verschil in benadering geeft toch te denken:

    Op een beetje bijbelverbranding komt nauwelijks iemand af.

    http://www.volkskrant.nl/vk-online/VK/20100910___/1_004/VK_20100910_section1_page004_article3.html#text

    De link is alleen beschikbaar voor abonnees, ik heb geprobeerd de inhoud hier te plaatsen maar die reactie kwam niet door de moderatie. In de papieren krant staat het artikel op pagine 4.

  • , vr 10 september 2010 08:07 in reactie op Mat Salleh Reageer op

    Datzelfde geldt voor bepaalde haatzaaiers hier.
    Het verbaast mij ook hoeveel aandacht die hier te lande krijgen.........
    Gekken heb je kennelijk overal.

  • Tom Hendriks, vr 10 september 2010 08:40 in reactie op Mat Salleh Reageer op Tom

    Tom

    "Koran verbranden mag in het vrije Westen": goed artikel van Johan Pieter Verwey in de Volkskrant van vandaag, 10 september 2010, pp. 22-23.

  • Mat Salleh, vr 10 september 2010 09:04 in reactie op Tom Hendriks Reageer op Mat

    Mat

    Dank voor de tip Tom, zover was ik nog niet in de krant van vandaag. :)
    De kern van het stuk van Johan Pieter Verwey is mijns inziens dit:

    "Het verbranden van boeken is een onnozele actie. Maar ook onnozele mensen mogen hun grondrechten uitoefenen. Juist deze tolerantie onderscheidt ons van de islamitische wereld, waar heel veel niet mag. Elke beperking van de eigen rechten is een aanslag op onze vrijheid. Je kan veiligheid niet kopen door stukjes vrijheid te verkopen. Of in de woorden van Benjamin Franklin: 'They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety."

  • Jesse van Oort, vr 10 september 2010 10:55 in reactie op Mat Salleh Reageer op Jesse

    Jesse

    Dat het hier mág (hoera! Wat een verworven goed!) wil nog niet zeggen dat het moreel verwerpelijk is en een voor een groot gedeelte van de bevolking een zeer bedreigend signaal afgeeft!

    Ja, het mag, maar de hele wereld mag die man, volkomen terrecht, ook om zijn voornemen tot op de grond toe afbranden!

  • Jesse van Oort, vr 10 september 2010 11:13 in reactie op Jesse van Oort Reageer op Jesse

    Jesse

    schrijffout, lees: '...dat het níet moreel totaal verwerpelijk is...'

  • Mat Salleh, vr 10 september 2010 11:39 in reactie op Jesse van Oort Reageer op Mat

    Mat

    = voor een groot gedeelte van de bevolking een zeer bedreigend signaal afgeeft! =

    Misschien moet dat deel van de bevolking daar maar eens over heen stappen. Ik zie andere delen van de bevolking ook niet in de kramp schieten wanneer er een bijbel in de fik gaat.

    Voor de goede orde ik vind allebei ongepast en van weinig beschaving getuigen.

  • Jesse van Oort, vr 10 september 2010 12:37 in reactie op Mat Salleh Reageer op Jesse

    Jesse

    Dus jij stelt de norm?

    Ik dat respect iets was met accepteren dat anderen andere normen hebben en dat je die dan in hun waarde laat ofzo...

    Wat is precies het signaal dat jij denkt dat de dominee met deze actie probeert af te geven?

  • Mat Salleh, za 11 september 2010 03:15 in reactie op Jesse van Oort Reageer op Mat

    Mat

    = Dus jij stelt de norm? =

    Nee ik ik geef mijn mening, doe jij ook.

    = Ik dat respect iets was met accepteren dat anderen andere normen hebben en dat je die dan in hun waarde laat ofzo... =

    Klopt en dat geldt wederzijds.

    = Wat is precies het signaal dat jij denkt dat de dominee met deze actie probeert af te geven? =

    Dat het een aandachtszoeker is die we maar het beste zoveel mogelijk kunnen negeren.

  • Bernie Whistler, vr 10 september 2010 01:49 Reageer op Bernie

    Bernie

    Ik zit nu al een week naar die sjofele woonwagen op de achtergrond te staren. Die veronderstelt weinig succesvolle pastorale activiteiten. Te hopen valt dat de Florida-autoriteiten deze gevaarlijke psychopaat snel van straat halen om te voorkomen dat hij alsnog schade gaat aanrichten.

  • Greet Tokkie, vr 10 september 2010 01:26 Reageer op Greet

    Ach ze zullen hem wel gezegd hebben dat ze hem zullen vermoorden als hij het doet.
    Dan zie je er natuurlijk van af.
    Laten we dus zeggen dat het op een "beschaafde" manier is opgelost.

  • Holographic Klop Doctor, do 09 september 2010 22:15 Reageer op Holographic

    Holographic

    Wat een idioot ....
    Religieus geweld wordt altijd aangemoedigd door dit soort van lieden , vraag maar eens aan de mensen op de molukken .

    De zaken waar deze meneer het over heeft in Bosnie kwamen totaal niet uit religieuze overwegingen tot stand maar louter door aanmoedigingen van lieden als deze man.

  • uitgeschreven uitgeschreven, do 09 september 2010 22:05 Reageer op uitgeschreven

    uitgeschreven

    Opvallend hoe weinig men in Nederland aandacht schenkt aan de Duitse media. Via de WDR (programma Aktuelle Stunde) hoorde ik o.a. dat deze dominee enkele jaren lang ingehuurd was door een kleine kerkgemeenschap in Keulen. Hij maakte zich daar al zeer snel ongeliefd doordat hij kerkleden tegen elkaar opzette, hij leek van het stichten van onderlinge ruzies tussen mensen te genieten,
    Verder probeerde hij om zoveel mogelijk mensen ertoe probeerde over te halen om hun kinderen lichamelijk fors af te straffen. Uiteindelijk heeft hij een hele kring mensen in en rond die Duitse kerk in Keulen opgelicht en is met die buit naar de VS gevlucht.

    Dit vertelt wel iets over het karakter van deze man, nog los van de gewetenloze waanzin die hij nu uithaalt. Ik vraag me alleen af waarom de pers juist in dit soort malloten zoveel interesse toont.

  • Zjen Zen, vr 10 september 2010 11:34 in reactie op uitgeschreven uitgeschreven Reageer op Zjen

    Zjen

    Ik heb het gisteren ook gezien op de Duitse TV.
    Sowieso is men in Duitsland minder tolerant tegenover malloten zoals Sarrazin, Jones en Wilders en co.

  • G.B. Piranesi, do 09 september 2010 20:35 Reageer op G.B.

    G.B.

    Breaking news: dominee Terry Jones gaat 1001 korans verbranden in Teheran. Het teken is binnengekomen.

  • martinus blystra, do 09 september 2010 19:34 Reageer op martinus

    martinus

    De man is volstrekt krankzinnig

  • Eric Jan Taapken, do 09 september 2010 19:33 Reageer op Eric Jan

    Eric Jan

    Ik hoop dat hij er vanaf ziet, misschien hulp van boven?

  • Gesus , do 09 september 2010 19:31 Reageer op Gesus

    Gesus

    Ik mag toch te boek staan als radicaal anti-religie zelfs erger dan dat ,maar als je die onzin verbrandt dan speel je de bekrompen geest van de godsaanbidders juist in de kaart,hebben ze weer wat te mekkeren,moet je niet doen ,met argumenten heb je nog kans de nog niet totaal gehersenspoelde jeugd te bereiken ,dacht ik zo.

  • Renée Olsthoorn, do 09 september 2010 19:25 Reageer op Renée

    Renée

    Goed, is er nog interessant nieuws?

    Het lijkt wel of de media het tegenwoordig nodig vinden om iedere imbeciel een podium te geven. Laatst die maffe moslim bij Pauw & Witteman gezien? Was ik al zo blij dat we van die vervelende moslimadvocaat Enait af waren, wordt er weer zo iemand voor de buis gehaald. En nu die Amerikaan weer die met zijn 50 volgelingen de hele wereldopinie op zijn kop zet. Wat kopen we ervoor?

    Ik denk dat het feit dat soldaten in Afghanistan voor de lol mensen doden, nee, het enkele feit dat het westen daar zit, meer haat opleveren in de moslimwereld - en terecht - dan deze ene halve gare met zijn boekverbranding anno 2010! Het is niet te geloven.

  • Peet Van Velzen, do 09 september 2010 19:45 in reactie op Renée Olsthoorn Reageer op Peet

    Peet

    Inderdaad, ik denk dat dit de meeste moslims weinig doet.

  • Mostafa Mouktafi, do 09 september 2010 20:06 in reactie op Peet Van Velzen Reageer op Mostafa

    Mostafa

    Een Wildersenaar die weet precie wat de moslims denken?!
    Ongeloofelijk en krankzinig.
    Zoetje bij je koffie?

  • Inter Bella, do 09 september 2010 20:41 in reactie op Mostafa Mouktafi Reageer op Inter

    Inter

    Wel wat gepasteuriseerde melk.

  • Peet Van Velzen, do 09 september 2010 21:33 in reactie op Mostafa Mouktafi Reageer op Peet

    Peet

    Bij Fitna zou het licht ook uitgaan in Nederland. Er gebeurde weinig.
    Bij de Deense cartoons zou de Deense economie ineenstorten. Die economie draait gewoon prima hoor.
    Bij Salam Rushdie zou Engeland in problemen komen. Er gebeurde niks.

    Kortom: veel geschreeuw en weinig wol.
    Niks aan de hand dus.

  • Harm J, vr 10 september 2010 02:04 in reactie op Peet Van Velzen Reageer op Harm

    Harm

    Waarom dan al dat gefit op moslims? Het zijn volgens Wilders toch allemaal fundamentalisten die niet voor rede vatbaar zijn? Bewijst de reactie op Fitna niet precies Wilders' ongelijk?

  • Censuur Joop, vr 10 september 2010 11:21 in reactie op Peet Van Velzen Reageer op Censuur

    Censuur

    Ik vind het wel weer genoeg van Velzen. Het zou fijn zijn als je nu eens een ander deuntje zong. Je slaat m.i. te ver door in je gezwets. Er zijn grenzen en die ga jij wat mij betreft ver over!

  • Mostafa Mouktafi, do 09 september 2010 21:10 in reactie op Renée Olsthoorn Reageer op Mostafa

    Mostafa

    Beste Just, voor het eerst kreeg ik echt kippenvel van een ongelofelijk direct en eerlijke boodschap, zeer bedankt.
    Ik geef een kus ( á la Marokkanse) op het hoofd van alle menselijk Nederlanders, ze zijn mijn broeders en zusters in de menselijkheid, heel veel zijn ze, miljoenen zijn ze.
    Aan de andere kant, lieve mensen, ik merk, dat ik erg boos wordt de laatste dagen en begon met gooien! en daardoor mijn reacties werden terecht weggehaald! ik schaam me dood, omdat Joop.NL verdient bij mij een ongelofelijk respect, direct en onafhankkelijk discussiesite.
    Natuurlijk is het een reden om te gaan stoppen, het zit wel in mijn hart, maar ik ga voor de tweede keer het proberen.
    Ik ga het proberen en als jij en mijn vrienden hier me niet meer zien!! dan is het gelukt bij Mostafa en hoop voor jullie allemaal en gezonde, lange en gelukkige leven.
    Duizenden tassen vol met groeten van mij aan alle reageerders en Joop.NL.
    Mostafa...Mosta...Mos...M.........!

  • Renée Olsthoorn, do 09 september 2010 22:05 in reactie op Mostafa Mouktafi Reageer op Renée

    Renée

    Neeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee, @Mostafa, we kunnen je niet missen!!!

    *hugs* lieve vriend.

  • Hugo Gündel, vr 10 september 2010 11:03 in reactie op Mostafa Mouktafi Reageer op Hugo

    Hugo

    U heeft wel gevoel voor drama ... dat dan weer wel.

  • Censuur Joop, vr 10 september 2010 11:15 in reactie op Mostafa Mouktafi Reageer op Censuur

    Censuur

    Mostafa, blijf niet te lang weg en ga niet te ver weg. Er zijn mensen die jouw bijdragen waarderen en er zijn mensen die jou schofferen maar die zijn gewoon bang voor hun eigen angst.

    Ik begrijp best dat jij je aangevallen voelt en vind het moedig dat jij telkens weer blijf reageren en proberen het tegendeel van hun gemekker te bewijzen.

    Laat je tegenstanders gewoon in de ruimte zwetsen. Ik heb altijd geleerd, je mag wel bang zijn, maar je mag dat je tegenstander nooit laten blijken! Daar putten ze kracht uit die je zelf veel beter kunt gebruiken!

  • wltr biesbosch, do 09 september 2010 19:22 Reageer op wltr

    wltr

    Jones moet naar Nederland emigreren. Hier mag hij zoiets gewoon doen en krijgt waarschijnlijk 1,5 miljoen medestanders, want het is zijn recht zijn om zijn mening te uiten en volgens de komende premier moeten we er luchtigjes mee omgaan.

  • Tom Hendriks, do 09 september 2010 19:08 Reageer op Tom

    Tom

    Joop is helderziend en weet nu al dat de heer Wilders op Manhattan gaar haatprediken.

  • J J, do 09 september 2010 19:27 in reactie op Tom Hendriks Reageer op J

    J

    Is er reden om aan te nemen dat hij bij zijn stand-up van zijn gebruikelijke materiaal gaat afwijken?

  • Tom Hendriks, do 09 september 2010 19:47 in reactie op J J Reageer op Tom

    Tom

    Dacht het wel.

  • Greet Tokkie, do 09 september 2010 18:59 Reageer op Greet

    Als hij de betreffende koran zelf heeft gekocht is het zijn bezit.
    Met je bezit mag je doen wat je wil.
    Hoe zit het met open vuur in die staat?
    Boete voor verbranden zonder vuurkorfje misschien??

  • Tom Hendriks, do 09 september 2010 18:57 Reageer op Tom

    Tom

    De door moslims in Bosnië begane wreedheden zijn altijd onbelicht gebleven.

  • amster dam, do 09 september 2010 18:56 Reageer op amster

    amster

    Lezen we het ook als een haat iman weer wat roept? Dacht het joop is pro islam anti christen.

  • Aert Willem d'Holbach, do 09 september 2010 18:54 Reageer op Aert Willem

    Aert Willem

    Allemaal even gestoord, die religieuze extremisten. Maar ja, anderzijds heeft men natuurlijk het recht om te demonstreren en dat daar een vuurtje bij gestookt wordt, gebeurt wel vaker. Beter dan iemand stenigen of een ander "smakeloze" aktie.

  • Censuur Joop, vr 10 september 2010 11:17 in reactie op Aert Willem d'Holbach Reageer op Censuur

    Censuur

    Zeker, Aert. Maar het Superieure Westen zou zich daarom ook niet moeten verlagen tot het niveau waar ze zo fel tegen fulmineren.

  • Hjalmar Hoort, do 09 september 2010 18:53 Reageer op Hjalmar

    Hjalmar

    Relifanaten zijn altijd kansloos. Zo ook deze droevige man.

  • Peet Van Velzen, do 09 september 2010 18:50 Reageer op Peet

    Peet

    Als het echt zo is dat "Amerikaanse moslims net zo gelaten reageren op de aangekondigde verbrandingsactie als hun Nederlandse geloofsgenoten indertijd op de anti-islam propagandafilm Fitna van Geert Wilders.", wat is er dan aan de hand?

  • wltr biesbosch, do 09 september 2010 19:24 in reactie op Peet Van Velzen Reageer op wltr

    wltr

    Als naar aanleiding van Jones verbrandingsactie en Wilders haatpreek straks radicale moslims in bijvoorbeeld Pakistan vlaggen en bijbels verbranden en terreurdaden plegen, ben je de eerste die roept: "Zie je wel".

  • , vr 10 september 2010 08:11 in reactie op Peet Van Velzen Reageer op

    Blijft de klemmende vraag: Waarom zou je het doen?
    Waarom zou je mensen in je omgeving, waarvan je weet dat ze volstrekt onschuldig zijn aan wat er is gebeurd, zo onnodig kwetsen??
    De US kranten hebben al afgesproken deze boekverbranding, die overigens nu blijkt toch weer wél door te gaan, geloof ik, niet te vermelden in de media.
    Onder het motto:
    We hebben dan weliswaar vrijheid van meningsuiting, maar we hebben ook het recht bepaalde dingen NIET te tonen , te schrijven, of t zeggen..................
    Dat lijkt me een buitengewoon volwassen houding.
    Waaraan de media hier in ons land een puntje kunnen zuigen...........

  • Mostafa Mouktafi, do 09 september 2010 18:48 Reageer op Mostafa

    Mostafa

    Wie de boeken verbrandt uiteindelijk verbrandt hij ook de mensen.

  • Inter Bella, do 09 september 2010 20:41 in reactie op Mostafa Mouktafi Reageer op Inter

    Inter

    Die quote is niet van jou.

  • Censuur Joop, vr 10 september 2010 11:01 in reactie op Inter Bella Reageer op Censuur

    Censuur

    Is het minder waar dan? Ik zie PPV-aanbidders niets anders doen dan quoten gebruiken van hun Grote Geblondeerde Voorbeeld.

  • wltr biesbosch, do 09 september 2010 18:46 Reageer op wltr

    wltr

    Geert Wilders noemt het alleen maar een slecht plan, omdat het idee niet van hemzelf is. Hij heeft eerst rustig afgewacht totdat er genoeg Islamhaters gemobiliseerd zijn om vervolgens een paar dagen via sms te beweren dat hij het een slecht plan vindt. Jones is uit het artikel in Der Spiegel al jaren actief als anti-Islamist, iets waar Wilders geen enkel probleem mee heeft, want iedere medestander is er een.

    Terry Jones noemt Geert Wilders zijn grote inspiratiebron. Er loopt een juridisch onderzoek tegen hem vanwege kinderporno. Jones is een van de vele 'doomsday' prekers in de VS, die met de opkomst van Islamofobie hun populariteit zien groeien.

  • J J, do 09 september 2010 19:38 in reactie op wltr biesbosch Reageer op J

    J

    Wilders vindt het een slecht plan omdat de koran verbranding zijn eigen "bijdrage" aan de grote 9/11 show waarschijnlijk volledig onbelicht zal laten in de internationale verslaggeving.

  • Censuur Joop, vr 10 september 2010 11:18 in reactie op J J Reageer op Censuur

    Censuur

    Ik vraag me dan ook af wat Wilders en/of zijn rechtse vereerders die dominee heeft betaald om zijn koranverbranding niet door te laten gaan...

 

Reageren

opiniemakers

Populair

Scroll naar boven Scroll naar boven

Tweet van de dag

zo 27 mei 2012

In Baywatch was het iedere dag dit weer.

Kakhiel