23 januari 12 15:23 Reageer (70) Wereld RSS

'Europa komt met olieboycot Iran

Sancties tegen Iraans atoomprogramma worden vandaag in Brussel bekrachtigd

De Europese Unie stelt per 1 juli 2012 een invoerverbod op olie uit Iran. De sanctie is gericht tegen het Iraanse atoomprogramma. Ook worden de tegoeden van de centrale bank in Teheran bevroren.

Minister Rosenthal (Buitenlandse Zaken) liet weten dat de sancties tegen Iran vandaag nog in Brussel bekrachtigd worden. De EU koopt zo’n 20 procent van de olie-export van Iran. China is de grootste importeur. In Europa zijn Europa's zorgenkindjes Griekenland, Spanje en Italië de grootste afnemers.

Iran wordt door Europa al jaren onder druk gezet. Iran zegt dat het uranium verrijkt voor vreedzame doeleinden, maar het Westen vreest dat het land werkt aan een atoombom.

NOS: EU komt met olieboycot tegen Iran

cc-foto: Magnera

Mis niets: Volg Joop op Twitter, vind Joop leuk op Facebook

Laatste Reacties (70) Reageer Reacties in wachtrij: 0

  • Jan B, di 24 januari 2012 14:16 Reageer op Jan

    Jan

    Het is verstandiger een potentiele kernmacht te vriend te houden en ervoor te zorgen dat hij jou ook beter te vriend kan houden. Ik pleit daarom eerder voor de ontwikkeling van een uitgebreid europees kernarsenaal. Met koppen gericht in alle windrichtingen.

  • Wiebe van Roeden, vr 27 januari 2012 21:11 in reactie op Jan B Reageer op Wiebe

    Wiebe

    goed voorstel kaerel - worden wij schietschijf nummer 1 van de wereld

  • Klaas Slager, di 24 januari 2012 09:26 Reageer op Klaas

    Klaas

    Het Westen hoopt (door ‘uitlokking’) dat Iran vervolgens 'een grote fout' maakt, welk voor de internationale gemeenschap een 'rechtvaardiging' vormt om in te grijpen in Iran (en Syrië en Libanon) met alle ellende van dien.

    Een oude truc, zo werd Japan tot Pearl Harbour gedreven, alleen was de boycot toen omgekeerd.

  • Arnold Witjes, di 24 januari 2012 01:03 Reageer op Arnold

    Arnold

    Vandaag heeft de Europese Unie 'zijn' oorlog verklaard aan - de bevolking van - Iran met hun olie-embargo welk per 1 juli 2012 volledig moet zijn. Het Westen hoopt (door ‘uitlokking’) dat Iran vervolgens 'een grote fout' maakt, welk voor de internationale gemeenschap een 'rechtvaardiging' vormt om in te grijpen in Iran (en Syrië en Libanon) met alle ellende van dien. Onze minister van Buitenlandse Zaken, Uri Rosenthal, heeft namens de Nederlandse regering, parlement en bevolking (dus wij!) hiermee ingestemd. Wanneer je je eens verdiept in de internationale zaken dan is het duidelijk dat de nucleaire aspiraties van Iran slechts dient als kapstok(haak). Helaas nemen weinig mensen de moeite om zelf op onderzoek uit te gaan en nemen dan bijvoorbeeld het radioverhaal van vanmiddag van Ben Bot voor ‘waarheid’ aan. Deze oud minister van Buitenlandse Zaken (Balkenende II) had een eendimensionaal verhaal wat er als zoete koek ingaat bij de goedgelovigen.

  • Roelf Turksema, ma 23 januari 2012 23:12 Reageer op Roelf

    Roelf

    Mensen, begrijp goed, denk eens na: wie heeft er belang bij dat de olie prijs hoog is. Wat zijn de gevolgen. Wie draait er voor op met zijn leven, wie met zijn geld en wie gaar er , weer, vandoor met de winst?

    Dit moet stoppen, we moet ze stoppen, het kan niet zo zijn dat een paar man, ministers van buitenlandse zaken in Europa en we weten niet eens wie voor en tegen zijn, beslissen wat wij andere landen en hun inwoners (mensen zoals jij en ik) aan doen met het begin van een nieuwe vresellijke oorlog.
    Wie heeft er op Ulli Rosenthal gestemt? Zeg eens eerlijk? Zou U op zo'n man stemmen? Hoe zou het er uit zien als hij niet met een Israelische maar met een Iraanse getrouwd was?
    Lees op het internet zijn ''besluiten'' eens na. Wie zit daar achter?

    We weten allemaal wat onze ministers van buitenlandse zaken zijn, voor wie ze werken. Niet voor ons.

    Er is geen enkel, je leest het goed, geen enkel bewijs dat Iran ook maar denkt aan een atoomwapen. Diederik Samson kan daar wat aan doen. Die moet opstaan en de waarheid vertellen, voor alle kinderen van Iran. Diederik moet de waarheid vertellen, en hij kent de waarheid. Hij weet dat dat IAEA raport vol staat met keiharde leugens en insinuaties. Lees het zelf, bladzijde 38 of zo en controleer. Google op EBW en Owen en ontdek het zelf.

    Willen jullie in een land leven dat rijk wordt over de lijken van kinderen en ten ondergang van eeuwen oude culturen? Weet je hoe wij er uit gaan zien in toekomstige geschiedenis boeken? Denk er eens over na, kijk eens in de spiegel. Wie ben je. Wat ben je.

    Wil je je nieuwe Ipad 3 en een Iraans kind met 1 been zonder vader en moeder? Of doe je het zonder en gun je de ze ook een klein beetje respect, een simpel leven en vriendschap in plaats van oorlog.
    Wordt het niet eens tijd om de ware aanstichters en leugenaars te boycotten? Maar dan goed? Wordt het niet eens tijd om ze de deur te wijzen? Die veroorzakers van de huidige crisis, de vernielers van komplete steden en dieven van je pensioen, verdienen die onze vriendschap? Zijn wij niet de volgende? Tussen Amerika en Rusland in?
    Waarom niet?

    Hieronder een voorbeeld, 7 offertes aangevraagd in heel de wereld, de onderstaande mail wisseling was met een Amerikaans bedrijf:


    Notes/Questions: Please contact, we need a set of P & T gauges, software, batteries.

    Could you quote for both sapphire and quarts?


    Roelf
    Many thanks for your enquiry. I shall be pulling together a quotation for you based on your request. I will quote for both Quartz and Silicon on Sapphire tools and all the necessary ancillary equipment. Could you please forward to me your full company address for our records please. I see you have a Netherland contact number so am I correct in assuming that these tools will be initially deployed in the Netherlands? We have to check I am afraid.

    Many thanks again
    TXX






    Hi TXX,

    tools wil be used in XXX, XXX is the name of the company.
    You don't have to be affraid that you have to check, why do you have to check anyway?
    Regard's Roelf


    Roelf
    Many thanks for your reply. We have to check because of the EU laws governing exports to places around the globe like Iran for instance. We are not allowed to export there but you will not cause a problem.

    I have sent your our quote.

    Thanks,
    TXX



    TXX, FYI,

    I will not buy parts from companies that boycot Iran.

    Met vriendelijke groet / Kind regard's,
    Roelf Turksema


    Roelf
    Your decision entirely but my hands are tied I am afraid. I do not need to go to jail for breaking the EU law.

    Regards
    TXX


    Dear TXX,
    650.000 people and 50.000 children died for no reason in the war against Irak, many thousands in Libya, I have enough of ''freedom and democracy''
    It was no problem to sell the poison gas to Saddam that killed the people in Falluhja according European rules, although they new what was going to happen with it.
    I go for common sense. A month or what ago someone asked me where a simple 50 year old design air driven methanol pump was going to be used....told him to inflate the tires from Gaddafi's royal tank.
    This has to stop. It was also forbidden to sell pencils for children to Irak, could be used in the weapon industry......
    Plenty of gauges in the world, less common sense.
    Met vriendelijke groet / Kind regard's, Roelf Turksema

    Roelf
    I fully understand and have sympathy with what you are saying. I am sorry you feel this way against us.

    TXX

    Ze verkochten dus niets. Het gaat om eenvoudige meet apparatuur, niets bijzonders. maar zonder die zaken geen olie of gas. Iran heeft recht op ontwikkeling, ze zijn net als ons energie nodig.
    Ze hebben ons niets misdaan. Nog nooit. Niets.

    Wie kwaad wil moet dat voelen. Als Iran dat doet, maar als een bevriend land dat doet moet dat ook.


    Ik wil geen nieuwe beelden van aan stukken gereten mensen, vernielde huizen, pissende en moordende, zelfs verkrachtende soldaten op de TV, zognaamd uit mijn naam, voor mijn bestwill en uit naam van een god.

    Ik wil vrede.

  • Roelf Turksema, di 24 januari 2012 00:25 in reactie op Roelf Turksema Reageer op Roelf

    Roelf

    Oh ja, van 10 juni tot 12 juni 2011 bezocht Rosenthal de geheime besloten 59e Bilderbergconferentie...

    Bilderbergconferentie......die nodigen tegenwoordig ook maar iedereen uit...., daar horen wij in ieder geval niet bij.
    Ze zullen toch wel gewoon over koetjes en kalfjes praten, denk je niet?

  • Klaas Slager, di 24 januari 2012 09:29 in reactie op Roelf Turksema Reageer op Klaas

    Klaas

    Weet je hoe wij er uit gaan zien in toekomstige geschiedenis boeken?

    Als die er nog komen.
    De kans op de laatste wereldoorlog is niet denkbeeldig.
    Neville Shute beschreef het in 1953 in z'n boek On the beach, de Nieuw Zeelandse regering die zelfmoordpillen uitdeelt als het radio actieve stof nadert.

  • Centurio Veritas, di 24 januari 2012 12:52 in reactie op Roelf Turksema Reageer op Centurio

    Centurio

    Iran is een land met een bedenkelijke leiding. In tijden waarin supermachten de kernwapens ontmantelen, is het niet handig dat in zo een oververhitte regio een land als Iran ineens mogelijk kernwapens ontwikkelt. Daar is niet alleen het Westen tegen. Saudi-Arabie moet dat ook niet hebben, Turkijke niet, Irak niet. Eigenlijk geen enkel land...

    Dat zegt wel genoeg maar gelukkig weet jij dat daar allemaal lieverds wonen. Dat verandert de hele zaak wel.

  • Jan B, di 24 januari 2012 14:13 in reactie op Centurio Veritas Reageer op Jan

    Jan

    Sinds wanneer ben jij begaan met landen die door moslimfundamentalisten worden geregeerd zoals Saudi-Arabie. Grotere griezels kun je je nauwelijks voorstellen.

  • Centurio Veritas, di 24 januari 2012 15:07 in reactie op Jan B Reageer op Centurio

    Centurio

    Uit geen enkel stuk uit mijn tekst blijkt dat ik begaan ben met mensen uit die regio. Ik houd mijn mening wat dat betreft voor me. Ik geef alleen aan hoe sommige van de landen in die regio in die situatie staan, wat het verhaal van Roelf enigszins nuanceert.

  • Roelf Turksema, wo 25 januari 2012 00:54 in reactie op Centurio Veritas Reageer op Roelf

    Roelf

    Waarom zou je mijn verhaal nuanceren? Klopt er iets niet? Of bevalt het je niet.

  • Roelf Turksema, wo 25 januari 2012 00:52 in reactie op Centurio Veritas Reageer op Roelf

    Roelf

    Wat weet jij van kernwapens, explosieven en radiactieve materie in het algemeen? Ik zou niet te veel op de Elsevier en de Telegraaf leunen als ik je was. Lees het IAEA rapport door en trek je eigen conclusie: ze hebben ze niet en ze krijgen ze ook niet.

    Het gaat me daar nog niet eens om. Ik heb gewoon een bloedhekel aan leugenaars en luie klootzakken die liever een euro verdienen via leugens en het vermoorden van mensen dan dat ze zelf eens de handen uit de mouwen steken.
    En inderdaad, de gemiddelde Iranier is een stuk liever dan de gemiddelde Nederlander. Daar kun je grapjes over maken, maar zulke lieverdjes zijn wij niet.

  • El Che, ma 23 januari 2012 21:38 Reageer op El

    El

    Dat wordt dus een spelletje: Wie heeft de grootste bek in de straat van Hormuz.

  • Michel Reiziger, ma 23 januari 2012 22:34 in reactie op El Che Reageer op Michel

    Michel

    Het wordt eigenlijk meer een spelletje hoe kunnen we Iran zover uitdagen dat ze OF stoppen met de verdere ontwikkeling (sancties) of dat ze Iran zover krijgen en uitdagen dat ze daadwerkelijk militaire acties gaan ondernemen wat voldoende excuus geeft om bepaalde doelen in Iran uit te schakelen.

    Ik denk dat ze voor de laatste 'spel' optie kiezen, die zal veel korter duren,

    ik denk dat de Iraanse machtshebbers een hele hele lange adem hebben m.b.t. sancties. Enige gevaar kan zijn voor de Iraanse machtshebbers is dat het volk al in korte tijd in opstand komt tegen de effecten van economische sancties.

  • Henk De Bree, ma 23 januari 2012 21:05 Reageer op Henk

    Henk

    Vandaag bekrachtigd............................. Ingaand 1 juli. Wat een stel klonten zijn het, of moeten de aandelen eerst verkocht worden.

    Kijk hierom vinden mensen de Europolitici 3x niets. En terecht.

    Types als Thijs Berman en die tante van D66 die altijd zo pro zijn: Ik zou hier niet te trost op zijn, 1 juli, mijn god, hebben jullie je veter strik diploma al? Of zijn jullie daar ook nog mee bezig?

  • Roelf Turksema, ma 23 januari 2012 21:37 in reactie op Henk De Bree Reageer op Roelf

    Roelf

    In Juli beginnen de vakanties weer, historisch bewezen wordt er dan altijd de meeste benzine verbruikt, vandaar. Shell helpt.
    Nergens anders om.
    Het is Uw eigen Europese Unie. Dit geeft een aantal landen de tijd om nog goedkoop in te slaan, contracten af te sluiten en daarna: kassa.

  • het geweten, ma 23 januari 2012 21:42 in reactie op Henk De Bree Reageer op het

    het

    Het zijn papieren tijgers. ;-)

    Wij het Europese volk worden elders ook wel slappelingen genoemd.
    Hierboven staat één van de reden waarom wij zo worden genoemd.
    Punt.

  • Roelf Turksema, ma 23 januari 2012 20:25 Reageer op Roelf

    Roelf

    Blijkt wel weer wie de werkelijke bazen zijn in Europa, Amerika en de olie maatschapijen. Getuigd niet van gezond verstand. Van ons.
    Dat we dit laten gebeuren en die arme Iraniers voor hun hebzucht laten uitmoorden.
    Weet iemand waar ik de standpunten van onze politieke partijen in deze kan vinden?

  • Nieuw!: Veldman, ma 23 januari 2012 21:33 in reactie op Roelf Turksema Reageer op Nieuw!:

    Nieuw!:

    Niet

    Al had van Bommel ooit wel het een en ander geschreven ; sinds ie cheerleader werd van de oorlog tegen het libische volk moeten we die maar niet meer serieus nemen dunkt me.
    Maar vind uberhaupt nog een partij met een geopolitiek programma .
    De PVV gaat daar het verst in door op te nemen dat Israël gesteund moet worden de palestijnen uit te roeien
    Ik betoogde elders al dat de Nederlandse politiek bestaat uit hopeloze provincialen die niet onder doen aan het bestuur van de plaatselijke speeltuinvereniging.
    Voor hen heet het buitenland New York en daarmee is de kous af .
    Maar goed we stevenen af op de volgende generatie Nederlandse oorlogsmisdadigers nu Balkenende eindelijk is wegbezuinigd .
    Maar vergeet Syrië niet - volgens mij moeten we daar eerst Democratie gaan brengen (lees naar het stenen tijdperk bombarderen)
    Ondertussen zitten de getergde Grieken met hun handen in het haar - die kochten die olie en moeten dat nu ergens anders vandaan zien te toveren .
    Gevolg : nog meer crisis voor Nederland
    Om maar niet te spreken van de mondiale prijsstijging van olie waardoor de gewone burger wederom weer meer moet gaan betalen voor bijna alles.
    Een lichtpuntje - in Venezuela is er dan meer geld om de armen te helpen .

  • Roelf Turksema, ma 23 januari 2012 22:20 in reactie op Nieuw!: Veldman Reageer op Roelf

    Roelf

    Dat van Venezuela klopt als een bus, maar dat van van Bommel niet. Die is op de achtergrond goed bezig kan ik je verzekeren, informatie uit eerste hand met bewijs. Dat zal je echter niet in de media lezen.
    Ik plaats dat later.

    Wederom stelt de PVDA daar in teleur tot zover.

  • Nieuw!: Veldman, di 24 januari 2012 13:52 in reactie op Roelf Turksema Reageer op Nieuw!:

    Nieuw!:

    http://www.radio1.nl/items/27801-adriaan-van-vuren-en-harry-van-bommel-over-ingrijpen-in-libi

  • Roelf Turksema, wo 25 januari 2012 00:59 in reactie op Nieuw!: Veldman Reageer op Roelf

    Roelf

    Klopt, Harry zit er naast, hoe die daar in kon stinken? Jammer. Erg jammer.

  • Frans Akkermans, di 24 januari 2012 13:26 in reactie op Nieuw!: Veldman Reageer op Frans

    Frans

    "Ik betoogde elders al dat de Nederlandse politiek bestaat uit hopeloze provincialen die niet onder doen aan het bestuur van de plaatselijke speeltuinvereniging."

    Uit welke schoolkrant heeft dit gestolen?

  • Dik Brix, ma 23 januari 2012 19:01 Reageer op Dik

    Dik

    Iran is als staat natuurlijk wel griezelig met haar bedoelingen. Toch?
    Maar waarom zou de westerse wereld, met atoombommen etc, van andere staten verlangen dat zij dat niet mogen? Dat werkt alleen als wij ook zelf van die wapens afzien.
    Maar ja..., dat is een beetje moeilijk...

  • Nieuw!: Veldman, ma 23 januari 2012 19:29 in reactie op Dik Brix Reageer op Nieuw!:

    Nieuw!:

    Iran geeft geen enkele blijk van het bouwen van atoomwapens
    beetje dom van ze ; op het moment dat je ze hebt loop je het risisco niet meer dat de amerikanen je democratie willen brengen

  • Dik Brix, di 24 januari 2012 14:48 in reactie op Nieuw!: Veldman Reageer op Dik

    Dik

    Ik bedoelde mijn eerste zin ironisch... ;-)

  • Coos van Leeuwen, ma 23 januari 2012 17:43 Reageer op Coos

    Coos

    Het natuurlijk ook vooral om het feit dat Iran zijn olie liever in andere valuta dan de dollar betaald wil hebben. Op 'Kleintje muurkrant' vandaag een duidelijk artikel hierover. Pax Americana (2)
    http://www.stelling.nl/kleintje/

  • Piet de Geus, ma 23 januari 2012 17:30 Reageer op Piet

    Piet

    De Jager staat alvast in zijn handen te wringen: met de te verwachten stijging van de benzineprijs rollen de accijns de schatkist binnen!

  • Michel Reiziger, ma 23 januari 2012 18:04 in reactie op Piet de Geus Reageer op Michel

    Michel

    Piet, jij snapt nog niet helemaal hoe de accijnsen op benzine worden berekent en waar ze uit bestaan..geeft niks, kun je niks aan doen.

    De Jager is de laatste die zal staan te springen om een hogere benzine prijs door een (zogenaamd) tekort..probeer maar eens verder door te denken.

  • Piet de Geus, ma 23 januari 2012 18:47 in reactie op Michel Reiziger Reageer op Piet

    Piet

    "De Jager is de laatste die zal staan te springen"

    Goh, je meent het. Je herkent ironie nog niet als je erover struikelt. Geeft niet hoor, wel meer mensen die zichzelf te serieus nemen kampen met dat manco.

  • Michel Reiziger, ma 23 januari 2012 22:22 in reactie op Piet de Geus Reageer op Michel

    Michel

    is dat je Ironie...LOL Jou Ironie doet me veel denken aan de Ironie van de Jager, die is ook constant ironisch

  • Nieuw!: Veldman, ma 23 januari 2012 19:35 in reactie op Michel Reiziger Reageer op Nieuw!:

    Nieuw!:

    Inderdaad de prijzen stijgen momenteel explosief

    Iran was een grote IS een grote exporteur

    En ons zorgenkind Griekenland was afhankelijk van hun olie - oftewel
    dit gaan we voelen in onze portemonee

  • Klaas Slager, ma 23 januari 2012 16:49 Reageer op Klaas

    Klaas

    Op verzoek van de CIA arresteerden wij niet de Pakistaanse atoomgeleerde die bij prof Kistemaker in Hengelo leerde hoe je centrifuges moet maken om uranium 235 en 238 te scheiden.
    Pakistan maakte de berekeningen op een IBM computer die de VS aan de universiteit van Islamabad had geschonken.

    Wij moeten vooral Iran verder in het nauw drijven, hoe de verhoudingen zijn mag blijken uit de gevechtsvliegtuigen die de Sovjet Federatie vorige maand verkocht aan Syrië.

    Als Iran de Straat van Hormuz blokkeert, voor of na een USraelische aanval, dan is dat meteen het einde van de euro.
    En misschien het begin van de laatste wereldoorlog, elk van de 2400 lange afstands raketten die de USSR had, ik weet niet hoeveel ze er nog hebben, veroorzaakt vele keren de nucleaire verontrieniging van Fukushima.

    Iran gaat niet door de knieën, is mijn verwachting.
    Het land kwam in 1910 en in 1953 onder de westerse knoet, en zal zich ten koste van alles er tegen verzetten dat dat weer gebeurt.
    Schattingen bestaan dat de onvoorwaardelijke overgave die Roosevelt van Duitsland en Japan wilde de tweede wereldoorlog met twee jaar verlengde.
    We zijn nog geen haar wijzer.

  • Klaas Slager, ma 23 januari 2012 17:26 in reactie op Klaas Slager Reageer op Klaas

    Klaas

    Ik vergat nog een kleinigheid, de waarschijnlijkheid dat Iran al een 90 atoombommen heeft.
    Die verdwenen rond 1990 uit de Ukraine, er is beweerd dat Iran 15 jaar nodig had de sloten open te krijgen.

  • Roelf Turksema, ma 23 januari 2012 20:19 in reactie op Klaas Slager Reageer op Roelf

    Roelf

    Nonsens.

  • Klaas Slager, di 24 januari 2012 09:35 in reactie op Roelf Turksema Reageer op Klaas

    Klaas

    Krachtig argument.

  • Roelf Turksema, wo 25 januari 2012 00:53 in reactie op Klaas Slager Reageer op Roelf

    Roelf

    Die zijn nooit verdwenen uit de Oekraine, broodje aap.

  • Jan B, di 24 januari 2012 14:23 in reactie op Klaas Slager Reageer op Jan

    Jan

    Er is beweerd dat Iran 15 jaar nodig had de sloten open te krijgen.

    Een kernbom is geen brandkast. Van welke aluhoedjes-site heb je deze baarlijke nonsens opgepikt. Als Iran zou beschikken over kernwapens uit de voormalige Sovjet-Unie dan hadden ze dat bovendien al lang zelf door laten schemeren. Had ze veel gelazer op het internationale toneel bespaard, zijderupsraketten om ze in Tel-Aviv af te leveren hebben ze immers al. Bovendien zou de Ukraine (tegen meerprijs) die wapens hebben geleverd met het bijbehorende sleuteltje als dat al nodig mocht zijn.

  • Neo Liberaal, ma 23 januari 2012 17:27 in reactie op Klaas Slager Reageer op Neo

    Neo

    Iran heeft ook niet veel politieke ruimte.
    De omliggende Arabische landen moeten niets van Iran hebben en zien Iran als een veel grotere bedreiging dan het mini-staatje Israel.

    De voortdurende provocaties van Iran vragen echter om een passend antwoord.
    Het westen geeft Iran gewoon een koekje van eigen deeg.
    Gelukkig is het regime in Iran dusdanig dom dat ze hoe dan ook deze strijd zullen verliezen. De vraag is hoeveel mensenlevens het gaat kosten.

  • Roelf Turksema, ma 23 januari 2012 21:42 in reactie op Neo Liberaal Reageer op Roelf

    Roelf

    Welke provocaties heb je het over? Die paar raketten? Dat doen wij ook. Sluiten van die zeestraat? Wij gooien Rotterdam ook niet dicht toch, dat is het zelfde. Als je iemand uit de marine interviewed kan die ook wel dreigen om Rotterdam te sluiten, bied maar eens geld.
    heb je dan niets geleerd van de laatste jaren? Weet je nu nog niet hoe die propaganda werkt?
    Het regime in Iran dom? He who is dummer than me cannot stand above me, he who is smarter than me will not stand above me.
    Wat hebben ze jouw aangedaan en wie denk je dat je bent?

  • Klaas Slager, di 24 januari 2012 09:34 in reactie op Neo Liberaal Reageer op Klaas

    Klaas

    Daarom wordt natuurlijk de gaspijpleiding van Egypte naar Israel regelmatig opgeblazen, Egyptenaren houden van dat land.

  • Michel Reiziger, ma 23 januari 2012 17:48 in reactie op Klaas Slager Reageer op Michel

    Michel

    ***Wij moeten vooral Iran verder in het nauw drijven, hoe de verhoudingen zijn mag blijken uit de gevechtsvliegtuigen die de Sovjet Federatie vorige maand verkocht aan Syrië.***

    Ik denk dat je aardig in de buurt zit. Ook nu schijnen er nog veel Russische staatsburgers in Iran te werken en de Iraanse machtshebbers te ondersteunen in onderzoek.

    ***Als Iran de Straat van Hormuz blokkeert, voor of na een USraelische aanval, dan is dat meteen het einde van de euro.***

    Het zal minimaal een oorlog in het midden oosten betekenen, de situatie in landen zoals Irak zullen ook verder verslechteren

    ***Iran gaat niet door de knieën, is mijn verwachting.***

    Iran laat zich niet uitdagen, zal door de andere landen in de regio ook worden gewaarschuwd wat voor concequenties het heeft als ze dit doen.Met andere woorden, mocht het tot een treffen komen, ik denk niet dat Amerikastan zelf veel hoeft te doen.

  • Nieuw!: Veldman, ma 23 januari 2012 21:55 in reactie op Michel Reiziger Reageer op Nieuw!:

    Nieuw!:

    Dan vergis je je .
    Iran werkt via diplomatie en niet via wapens

  • Michel Reiziger, ma 23 januari 2012 22:25 in reactie op Nieuw!: Veldman Reageer op Michel

    Michel

    Dat zeg ik, Iran zal zich niet laten uitdagen. Het afsluiten zal dan ook niet gebeuren.

  • Klaas Slager, di 24 januari 2012 09:05 in reactie op Michel Reiziger Reageer op Klaas

    Klaas

    De Sovjet Federatie heeft het EU besluit tot boycot nu veroordeeld.
    Als de Sovjet Federatie zou besluiten tot een gasboycot van Europa komt een groot deel van de Europeanen letterlijk in de kou te zitten.
    En al deze ellende vanwege de joodse bezetting van Palestina.

  • Hassan Derbi, ma 23 januari 2012 16:41 Reageer op Hassan

    Hassan

    De Chinezen zijn maar wat blij met dit domme besluit van het Westen. Ze dansen vast de samba van geluk. Iraans olie in overvloed richting hun economie. De natte droom van elke Chinese industrieel en politicus. Hun nieuwe jaar had niet beter kunnen beginnen. Da's nog eens een gelukking nieuwjaar.

  • Mostafa Mouktafi, ma 23 januari 2012 17:07 in reactie op Hassan Derbi Reageer op Mostafa

    Mostafa

    Chinezen die samba dansen? met een sombrero op de kop?
    Of het word knallen tegen de ingepakt hoofden van die lopende Witlof naast Ahmadinajade?
    Het word sambalsaus denk ik, voor Iran, maar alle pittigste dan.

  • het geweten, ma 23 januari 2012 17:09 in reactie op Hassan Derbi Reageer op het

    het

    Nog nooit van een chinees gehoord met de naam Hassan. ;-)

  • Michel Reiziger, ma 23 januari 2012 19:08 in reactie op het geweten Reageer op Michel

    Michel

    Ikke wel hoor, er wonenen er genoeg in de provincie Xinjiang

  • Hassan Derbi, ma 23 januari 2012 23:30 in reactie op het geweten Reageer op Hassan

    Hassan

    Maar je wereldje is ook zo klein. Er bestaan miljoenen moslim Chinezen met de namen Hassan en Mohammed.

  • Mostafa Mouktafi, di 24 januari 2012 08:02 in reactie op Hassan Derbi Reageer op Mostafa

    Mostafa

    Die heten daar Hassango en geen Hasan.

  • xp joffer, ma 23 januari 2012 16:32 Reageer op xp

    xp

    de groene revolutie in iran van twee jaar geleden is mislukt, iedereen was er opgetogen over maar nadat er een meisje is vermoord, waarvan filmpjes op youtube zijn geplaatst heel afschuwelijk allemaal heeft ieder zich weer teruggetrokken in zijn schulp, wat een wat laffe houding lijkt, want waarom nemen de iraniers niet een voorbeeld aan de dappere strijders in egypte, syrie of libie of staat het water hun helemaal niet tot aan de lippen en wil men geen ander bestuur..??

  • Klaas Blondeman, ma 23 januari 2012 17:27 in reactie op xp joffer Reageer op Klaas

    Klaas

    Mag ik jou reactie betitelen als de naiefste van het jaar? Het Iraanse volk vanuit jouw westerse luie stoel eventjes afserveren als laf?

  • Nieuw!: Veldman, ma 23 januari 2012 21:53 in reactie op Klaas Blondeman Reageer op Nieuw!:

    Nieuw!:

    nominatie goedgekeurd

  • Pepijn Nostrinite, ma 23 januari 2012 16:15 Reageer op Pepijn

    Pepijn

    Als Europa dat nou wil, wie zijn wij nog dan om nee te zeggen? Wij gaan daar helemaal niet over.

  • het geweten, ma 23 januari 2012 17:10 in reactie op Pepijn Nostrinite Reageer op het

    het

    Wij zijn verloren..............................
    Hopelijk komt het verstand terug, en niet alleen bij jou. ;-)

  • Reinaert de Vos, ma 23 januari 2012 16:05 Reageer op Reinaert

    Reinaert

    Tja, en dan straks niet klagen over de hoge benzineprijs.

  • Herman , ma 23 januari 2012 17:22 in reactie op Reinaert de Vos Reageer op Herman

    Herman

    Met een beetje mazzel heb je die binnenkort helemaal niet meer nodig.
    Zoals Einstein al eens schreef "hoe de derdewereld oorlog afloopt weet ik niet maar de vierde gaat met knotsen gebeuren".
    We 'living on the edge.

  • Gandalf the Grey, ma 23 januari 2012 15:50 Reageer op Gandalf

    Gandalf

    Mooi, goed nieuws voor Shell en aanverwanten.

    Kan de prijs van een liter benzine zeker weer met een eurodubbeltje omhoog.

    En via de herwaardering van de voorraad kunnen er weer miljarden bijgeschreven worden aan het bedrijfsresultaat.

  • Neo Liberaal, ma 23 januari 2012 16:11 in reactie op Gandalf the Grey Reageer op Neo

    Neo

    Doe maar eerst je huiswerk voordat je hier begint te kakelen.
    De geboekte reserves van een oliemaatschappij worden niet in geld, maar in barrels uitgedrukt en tellen vanzelfsprekend niet mee voor het bedrijfsresultaat.

  • Frans Lenaen, ma 23 januari 2012 15:44 Reageer op Frans

    Frans

    Terecht. iran met een atoombom; een redelijk horrorscenario.
    Je weet nooit wat dat idiote regime ermee gaat doen.

  • Gandalf the Grey, ma 23 januari 2012 16:12 in reactie op Frans Lenaen Reageer op Gandalf

    Gandalf

    Je weet nooit wat dat idiote regime ermee gaat doen.
    ===========

    Tot nu toe is Amerika het enige land dat daadwerkelijk deze wapens heeft gebruikt.

    Dus als we het dan toch over idiote regimes gaan hebben.

  • Klaas Slager, ma 23 januari 2012 17:12 in reactie op Gandalf the Grey Reageer op Klaas

    Klaas

    Wel eens van het Samson scenario gehoord ?

  • Hassan Derbi, ma 23 januari 2012 16:44 in reactie op Frans Lenaen Reageer op Hassan

    Hassan

    En in Iran denken ze hetzelfde: het Westen, de Navo en Israël, Rusland en China vol atoombommen en vast ook nog kant en klaar op ons gericht. Als dat maar goed gaat. Snel een of twee van onszelf, dan worden we ook gevreesd zoals zij.

    Helemaal niet zo'n gekke gedachte als je erover nadenkt.

  • Nieuw!: Veldman, ma 23 januari 2012 19:33 in reactie op Frans Lenaen Reageer op Nieuw!:

    Nieuw!:

    Sinds Darius de Grote heeft Iran nooit een buurland aangevallen

    Darius was zo rond 500 voor christus

    Enigen die ooit een atoombom gebruikt hebben (en dat was geen noodzaak - japan wilde al capituleren) zijn de Amerikanen

    Wil je vrijheid en democratie in Iran; dan moet je ze laten toetreden tot de wereld .
    Dat is logica die zelfs een kleuter snapt .

  • Frans Akkermans, di 24 januari 2012 10:36 in reactie op Nieuw!: Veldman Reageer op Frans

    Frans

    Moet u toch eens uitleggen wat u bedoelt met dat 'gedreven'.
    Japan was een imperialistische staat die andere imperialistische en koloniale mogendheden aanviel en uiteindelijk verloor.

  • Frans Akkermans, di 24 januari 2012 10:46 in reactie op Nieuw!: Veldman Reageer op Frans

    Frans

    "Enigen die ooit een atoombom gebruikt hebben (en dat was geen noodzaak - japan wilde al capituleren) zijn de Amerikanen."

    Wat een onzin Saai. De enige die die bom hebben gebruikt was de enige die er toen een had. Daarna kwam de nuclaire wapenwedloop die er voor gezorgd heeft dat ie niet meer werd gebruikt.
    Dat Japan wilde capituleren voordat die bommen vielen staat alleen in uw geschiedenisboek.

  • Mostafa Mouktafi, ma 23 januari 2012 15:40 Reageer op Mostafa

    Mostafa

    Omgaan met Iran als Atoommacht is de toekomt van het Westen en Israel. Pakistaan mocht ook geen Atoombom bouwen, maar toen die in donkere kelders al klaar lag, riep het Westen: ''Pakistaan mag ééntje hebben''.
    Trouwens, wie bepaalt in de wereld wie wat mag en wie niets mag hebben? Mugabe? Of Jan Smit?

  • Nieuw!: Veldman, ma 23 januari 2012 21:36 in reactie op Mostafa Mouktafi Reageer op Nieuw!:

    Nieuw!:

    in het geval van Iran hebben ze dat zelf bepaald .
    Ze hebben geheel vrijwillig een verdrag ondertekend dat zij geen kernwapens mochten hebben .
    En daar zijn dus ook geen bewijzen voor te vinden want ze houden zich aan de afgesproken spelregels .

  • Roelf Turksema, di 24 januari 2012 00:06 in reactie op Nieuw!: Veldman Reageer op Roelf

    Roelf

    Klopt. En daar bovenop hebben ze zelf de IAEA meerdere malen uitgenodigd, op CIA mensen tussen zo'n onderzoeks team zitten ze niet te wachten. Die plukken ze er zo uit. Het is een kleine wereld in de nucleaire industrie.
    Een gesprek tussen de IAEA en een Iraanse afvaardiging krijgen wij nooit te zien. Nooit.

    IAEA, dit is wat de Amerikaanse veteranen er van vinden, noem het maar conspiracy, maar wel gek dat zelfs de Amerikaanse Vet's beginnen te twijfelen nietwaar?

    http://www.veteranstoday.com/2011/11/25/iaea-cries-wolf-over-iran-nukes/

 

Reageren

opiniemakers

Populair

Scroll naar boven Scroll naar boven

Tweet van de dag

zo 27 mei 2012

In Baywatch was het iedere dag dit weer.

Kakhiel