26 juni 11 14:07 Reageer (147) Wereld RSS

Eerste schip hulpvloot zet koers naar Gaza

Update: Nederlandse journalisten haken af … Israël dreigt buitenlandse journalisten aan boord met jarenlange verbanning

Zaterdag heeft het eerste schip van de internationale protestvloot met hulpgoederen koers gezet richting Gaza. De Franse Dignite al Karama vertrok vanuit Corsica. Dinsdag kiest een schip met Nederlanders het ruime sop vanuit Griekenland. Uiteindelijk treffen zo'n twaalf schepen elkaar op zee om gezamenlijk koers te zetten naar het door Israël afgeschermde gebied.

Update 18:12  Trouw heeft zijn verslaggever teruggetrokken, meldt Nu.nl. Hoofdredacteur Willem Schoonen stelt dat de journalist onderdeel van de actie dreigde te worden en dat daarmee de onafhankelijke berichtgeving in gevaar kwam. Een journalist van de Wereldomroep werd op het laatste moment teruggefloten door zijn de hoofdredactie omdat meevaren te risicovol zou zijn.

----

Aan boord van het Nederlandse schip is onder meer Joop-redacteur Hasna El Maroudi. Israël dreigt buitenlandse journalisten die meevaren met de vloot voor jaren uit het land te verbannen. 

Nu.nl schrijft:

Het is de bedoeling dat de Nederlandse boot het Griekse eiland Corfu verlaat, waar het schip in de haven ligt. In totaal varen vijftig activisten mee op de boot, onder wie twaalf Nederlanders. Onder hen bevindt zich het Rotterdamse GroenLinks-raadslid Nourdin el Ouali. Het uitvaren van het Nederlandse schip kan nog vertraging oplopen doordat op het laatste moment enkele Zwitserse en Duitse actievoerders aan de bemanning zijn toegevoegd. Zij moeten echter eerst een geweldloosheidscursus volgen, stelt de zegsman. Ook varen er journalisten mee van dagblad Trouw, EenVandaag en de Wereldomroep.

Israël zou nerveus zijn over de komst van de vloot. Vorig jaar hebben Israëlische commando's bij een aanval op een soortgelijk vreedzaam protest negen activisten gedood.

foto: Un bateau français pour Gaza

Mis niets: Volg Joop op Twitter, vind Joop leuk op Facebook

Laatste Reacties (147) Reageer Reacties in wachtrij: 0

  • jose van leeuwen, wo 29 juni 2011 08:39 Reageer op jose

    jose

    http://972mag.com/bilin2462011/
    Overwinning van jarenlang protesteren tegen de muur op Palestijns grondgebied. Kosten waren hoog,arrestaties, gewonden,veel traangas, angst en vernedering.

  • jose van leeuwen, di 28 juni 2011 11:22 Reageer op jose

    jose

    http://www.vriendenvansabeelnederland.nl/pdf.2011/Christendommelijk%20venijn%202.pdf
    Sabeel is druk om de vrede tussen Palestijnen en Israelieten te bewerkstelligen. Dit doen zij uit de overtuiging dat het leed van de Palestijnen niet onderbelicht mag worden . Zij worden geassocieerd met neonazi's .
    3. Bij de sprekers over antisemitisme en antizionisme en de mogelijke bronnen daarvan
    ontbreekt m.i. een analyse van de bezetting en de uitwerking daarvan geheel.
    Erger nog: het feit van de illegale bezetting wordt ontkend. Het bruuskeren door Israel
    en haar ‘vrienden’ van het internationaal recht blijkt door de overgrote meerderheid van
    de aanwezigen in de zaal gesteund te worden.
    Op mijn vraag aan het panel of de bezetting die beide volken corrumpeert misschien
    bijdraagt aan antizionistische opstellingen, reageerde de heer M. Leerling met een forse ontkenning van de bezetting. Zijn openlijke steun aan de nederzettingenpolitiek werd door de zaal gehonoreerd met een krachtig en spontaan applaus. In mijn oren klonk dit applaus als een geweersalvo. De parlementsleden die aan deze conferentie meewerkten hebben zich er niet van gedistantieerd!


    van der Staaij van de SGP en Joel Voordewind waren net zoals Hans van Baalen en onze grote vriend Hans Jansen( deskundige volgens Wilders) aanwezig en klapte hard mee .

    http://tora-yeshua.nl/2011/06/symposium-stichting-waar-in-nijkerk-3-juni-met-hans-jansen-hans-van-baalen-tzvi-marx-en-matthijs-de-blois/
    Met deze mensen is het internationaal recht in groot gevaar.
    Sabeel associëren met neonazi's is werkelijk schandalig.

  • Zjen Zen, ma 27 juni 2011 15:06 Reageer op Zjen

    Zjen

    JERUSALEM (AP) — Israel drops threat to deport, ban foreign journalists aboard Gaza-bound flotilla.

  • Zjen Zen, ma 27 juni 2011 13:43 Reageer op Zjen

    Zjen

    De "journalisten" van Trouw en Wereldomroep durven niet aan boord te blijven door de dreiging van Israël om ze 10 jaar lang Israël niet binnen te laten, ze alle spullen af te nemen.

    http://therealnews.com/t2/index.php?option=com_content&task=view&id=31&Itemid=74&jumival=6961

  • Zjen Zen, ma 27 juni 2011 13:35 Reageer op Zjen

    Zjen

    http://mondoweiss.net/2011/06/dana-were-seeing-an-absolute-last-ditch-and-paniced-effort-by-the-israeli-government-to-control-the-narrative-of-the-flotilla.html

    Dana: I think we're seeing an absolute last ditch and paniced effort by the Israeli government to control the narrative of these flotilla ships. It's well known that activists on board last years flotilla recorded all events that took place and Israel has confiscated and destroyed most of the footage and so I think the Israeli government specifically addressing journalists is sending a message to the international community that Israel is going to, at all costs, control the narrative and control the story of these flotilla ships. Now the fact journalists have not wavered I think is a good sign for the international media and press freedom.

  • Zjen Zen, ma 27 juni 2011 13:48 in reactie op Zjen Zen Reageer op Zjen

    Zjen

    http://twitter.com/#!/ibnezra

    Volg Joseph Dana op twitter.

  • Tulay M, ma 27 juni 2011 12:36 Reageer op Tulay

    Tulay

    http://brabosh.com/2010/08/08/gaza-unplugged-wat-u-nooit-te-zien-krijgt/ part 1

    http://brabosh.com/2010/08/28/gaza-unplugged-wat-u-nooit-te-zien-krijgt-deel-2/
    Ieder oordele voor zich over deze hasbara. Jammer is dat het filmpje over het boottochtje over de Oude Gracht inmiddels door de maker ervan is verwijderd. Overigens terecht want ik heb mevrouw Meulenbelt zelden zo zout op een viool horen blazen !

  • Tulay M, ma 27 juni 2011 16:42 in reactie op Tulay M Reageer op Tulay

    Tulay

    Het filmpje is verwijderd door de maker ervan maar nog wel elders op het internet te vinden met de Bloetsinn daarin van mevrouw Meulenbelt die zegt dat Gaza hermetisch afgesloten is http://www.youtube.com/watch?v=PAgxXDX3E2M&feature=player_embedded Ik wil van deze Tuthola foto's en videootjes zien van ruines en vuilnisbelten met door oedeem getroffen kindjes die hun kostjes bijeen scharrelen ! Waar zijn ze ?

  • Roelf Turksema, ma 27 juni 2011 17:15 in reactie op Tulay M Reageer op Roelf

    Roelf

    Heeft U ook zo'n mooi filmpje over de Bedoeinen die in Israel wonen?
    Ik wel: http://www.youtube.com/watch?v=eQoWJt5wfJ8

    Vraag maar eens wat de mensen in Haifa en Tel Aviv ervan vinden.....die zijn het niet met je eens.

  • sjaak de intellectueel, ma 27 juni 2011 18:09 in reactie op Roelf Turksema Reageer op sjaak

    sjaak

    Mag ik vragen waarom u een foto heeft met de israelische vlag erop als u evenals mij tegen de politiek van israel bent?

  • Jager Verzamelaar, ma 27 juni 2011 18:38 in reactie op sjaak de intellectueel Reageer op Jager

    Jager

    zelfspot

  • Roelf Turksema, di 28 juni 2011 00:37 in reactie op sjaak de intellectueel Reageer op Roelf

    Roelf

    Je zal het niet geloven maar er zijn heel veel leuke Israëlische mensen, net als dat er heel veel leuke Amerikanen zijn. Helaas hebben die niets in te brengen, maar dat is hier niet anders toch? En zelfspot, dat ook.

  • sjaak de intellectueel, di 28 juni 2011 13:29 in reactie op Roelf Turksema Reageer op sjaak

    sjaak

    Hoezo zou ik niet geloven dat er veel aardige israelische mensen zijn of amerikanen?

  • Tulay M, ma 27 juni 2011 18:23 in reactie op Roelf Turksema Reageer op Tulay

    Tulay

    Als we gaan kwartetten vraag ik u alle filmpjes over messiaanse Joden http://www.youtube.com/watch?v=mD69xkiktis

  • jose van leeuwen, ma 27 juni 2011 21:41 in reactie op Tulay M Reageer op jose

    jose

    Brabosh, vind je hem geloofwaardig en begrijp je waarom Likoud NL zijn informatie van deze man haalt?
    Ik vind deze man net zo erg als mensen die de holocaust ontkennen.

  • zorba de griek, ma 27 juni 2011 09:58 Reageer op zorba

    zorba

    Geweldig nieuws. Het schijnt dat ook Israel en Egypte zich hebben gebogen over de vraag "Waarom moeilijk doen als het makkelijk kan"?

    'Vloot Gaza kan goederen lossen in Egypte'

    JERUZALEM - De boten van de hulpvloot naar de Gazastrook zouden hun goederen kunnen lossen in de Egyptische havenstad El-Arish. De spullen zouden dan na controle via land naar Gaza worden gebracht. Dat zouden Israël en Egypte zijn overeengekomen, meldden Israëlische media maandag.

    http://www.telegraaf.nl/buitenland/10094827/___Vloot_Gaza_kan_lossen___.html?sn=buitenland

    Eind goed, al goed.

  • N N, ma 27 juni 2011 12:02 in reactie op zorba de griek Reageer op N

    N

    Het gaat er ook om de illegale blokkade te breken.

  • , ma 27 juni 2011 12:30 in reactie op N N Reageer op

    En dat is hard nodig ook.
    Dat softe gedoe t.o.v. Israel gaat me de keel uithangen.
    Veel kwekken over mensenrechten, en er niks aan doen als Israel voor de z o v e e l s t e keer zich niks aantrekt van VN-resoluties.

  • Frank Stootman, ma 27 juni 2011 13:08 in reactie op Reageer op Frank

    Frank

    Tuurlijk Israelies mogen Fogelvrij verklaard worden.

  • , ma 27 juni 2011 14:01 in reactie op Frank Stootman Reageer op

    Zodra ze vogel met een f spellen wel.
    Doeoeoeg.

  • Truus Beek, ma 27 juni 2011 12:40 in reactie op N N Reageer op Truus

    Truus

    Dus niet om de hulpgoederen
    De hulpgoederen zijn dus een denkmantel om te provoceren!!

    Egypte heeft aan haar kant de grens opengegooid
    en Hamas zal de goederen via die grens met gejuich ontvangen,toch?

  • N N, do 30 juni 2011 13:06 in reactie op Truus Beek Reageer op N

    N

    Ach jeetje toch, provoceren nog wel! Hoe provocerend zou een 60 jarige bezetting en apartheidsregime werken? Heb je je dat al eens afgevraagd, wij ondervinden nog steeds de verschrikkelijke (kuch) 5 jarige bezetting van Nederland. Stel je dus eens voor, 60 jaar, je leven, je land, je werk of je familie afgenomen door een bezettende macht. En dan zullen we het over de provocaties van een humanitaire hulpvloot hebben, oke?!

  • daniel teeboom, ma 27 juni 2011 12:41 in reactie op zorba de griek Reageer op daniel

    daniel

    Dat was al lang zo. Maar je hebt hier te maken met mensen die graag een conflict willen. Dus die gaan geen spullen via Egypte naar de Gaza strook brengen. Die willen confrontatie.

  • , ma 27 juni 2011 12:47 in reactie op daniel teeboom Reageer op

    Nee, je hebt hier te maken met mensen die o.a. een enorme misstand aan de kaak willen stellen.
    Wat zou daar mis mee kunnen zijn?

  • N N, do 30 juni 2011 13:07 in reactie op daniel teeboom Reageer op N

    N

    Oh god 'mensen willen een conflict'. For your information er is al decennialang een conflict en niet zo een kleine ook. Een 60 jarige bezetting en apartheidsregime, conflict genoeg?

  • Truus Beek, ma 27 juni 2011 12:54 in reactie op zorba de griek Reageer op Truus

    Truus

    Dat mocht bij de laatste keer ook.
    Zowel Israelische en of Egyptische havens. VN wilde de logistieke kosten vanaf de haven betalen.

    Voordeel nu dat Egypte de grens open heeft gegooid en zich niet meer houdt aan de met Israel afgesproken strenge controle regels.

  • Marc Schouten, ma 27 juni 2011 01:01 Reageer op Marc

    Marc

    Als vorig jaar de hulpgoederen zonder bloedvergieten hun bestemming door de illegale blokkade hadden bereikt was dit jaar geen flotilla nodig en hadden ze via andere wegen. Het bloedvergieten is een feit. De eerste doden waren al gevallen voor de Israëliërs aan boord kwamen.

    Nu kijkt de wereld, en de wereld is verdeeld niet zo zeer over de illegale blokkade maar over de veiligheid van de opvarenden. De verwachting is is dat ze doorgelaten worden omdat Israël met de rug tegen de muur staat.

  • Peet Van Velzen, zo 26 juni 2011 21:16 Reageer op Peet

    Peet

    Als deze mensen hulp gingen bieden aan hrt Syrische volk dan waren het helden. Als ze hulp gingen bieden aan Christenen is Saudi Arabie, dan waren het helden. Als ze hulp bieden aan de Palestijnen in Gaza via de officiele wegen ( via de grensovergangen in Egypte of Israel) dan waren het helden. Nu vind ik het een eenzijdige en provocerende bedoeling, vooral bedoelt voor zelfverheerlijking.

  • Tealc of Shulak, zo 26 juni 2011 23:41 in reactie op Peet Van Velzen Reageer op Tealc

    Tealc

    --Als deze mensen hulp gingen bieden aan hrt Syrische volk dan waren het helden. Als ze hulp gingen bieden aan Christenen is Saudi Arabie, dan waren het helden. Als ze hulp bieden aan de Palestijnen in Gaza via de officiele wegen ( via de grensovergangen in Egypte of Israel) dan waren het helden. Nu vind ik het een eenzijdige en provocerende bedoeling, vooral bedoelt voor zelfverheerlijking.--

    Zij die hulp nodig hebben,krijgen hulp..
    Wat jij daarvan vind irrelevant.
    Trouwens er zijn geen saudische christenen in Saudi Arabie..

  • harry harrysen, ma 27 juni 2011 00:14 in reactie op Peet Van Velzen Reageer op harry

    harry

    "Als ze hulp gingen bieden aan Christenen is Saudi Arabie, dan waren het helden"

    Wat een domme en kansloze opmerking. Er wonen geen christenen in Saoedie Arabie. Welllicht eens een keer een boekje lezen over het M-Oosten?!

  • Berthold Hohenlowe-Langenberg, ma 27 juni 2011 05:16 in reactie op harry harrysen Reageer op Berthold

    Berthold

    Altijd een beetje voorzichtig zijn met de uitdrukkingen dom en kansloos. Er wonen naar schatting 1 miljoen christenen in Saoedi-Arabië. Staat in de boekjes die u niet hebt gelezen.

  • harry harrysen, ma 27 juni 2011 15:11 in reactie op Berthold Hohenlowe-Langenberg Reageer op harry

    harry

    Kijk, ik heb het over boeken lezen, niet Wikipedia napraten. De miljoen christenen in Saoedie Arabie waar u (en Wikipedia) op doelt, zijn gastarbeiders uit de Filipijnen en India. Deze mensen hebben geen Saoedie's paspoort of enige rechten, slechts een werkvergunning. Oftewel, deze mensen werken zeer tijdelijk in Saudi Arabie en vertrekken dan weer en hebben dus als zodanig helemaal niets met Saoedie Arabie te maken. Het is dus onzin te beweren dat Saudie Arabie lokale, Saudische christenen heeft.

    Maar als u een echt boek kunt citeren met daarin informatie over "onbekende christelijke gebieden in Saoedie Arabie", dan ben ik vanzelfsprekend zeer benieuwd. U zou dan immers een wereldprimeur hebben. Tot die tijd zijn de woorden "dom" en "kansloos" goed gekozen. :)

  • Doctor Andus, ma 27 juni 2011 01:08 in reactie op Peet Van Velzen Reageer op Doctor

    Doctor

    Geheel met je eens Peet!
    Zegt die mevrouw ook nog eens dat 'wij' Gaza niet vergeten mogen.
    Alsof dat kán??
    Mooie show voor eigen bühne!

  • Henk Jensson, ma 27 juni 2011 09:30 in reactie op Peet Van Velzen Reageer op Henk

    Henk

    Goed idee...!

    Als jij nu eens actie gaat voeren voor/tegen Syrië of tegen/voor Christenen in Saudi Arabie, onderwerpen die je klaarblijkelijk na aan het hart liggen dan slaan we drie vliegen in één klap!

    Afgesproken...??

  • Ginger Ted, zo 26 juni 2011 20:52 Reageer op Ginger

    Ginger

    "There is only one corner of the universe you can be certain of improving, and that is your own self. So you have to begin there, not outside, not on other people. That comes afterwards, when you have worked on your own corner."

    Aldous Huxley (1894 - 1963) Schrijver van o.m. Eyeless in Gaza (sic)

    Ik hoop dat deze opvarenden als ze al in Gaza aankomen zich niet de laten misbruiken door de Hamas-regering aldaar. Dan komt het misschien bij hen op bij hun oproep tot bevrijding van het Palestijnse volk dat niet alleen van de Israël te eisen, die de Gazanen niet zozeer bezetten als wel insluiten en maltraiteren, een onmiskenbaar feit, maar dat ook te eisen van de totalitaire, terroriserende 'eigen', want zelfgekozen, Hamas-regering. Anders is het zoals de Huxley-quote al zegt beter zichzelf als object ter verbetering te nemen. Maar ik vrees ze straks, als ze aankomen, zij aan zij met Hamas-vertegenwoordigers te zien, breed lachend, met de ogen uitgestoken in Gaza.

  • GJ Huisman, zo 26 juni 2011 19:28 Reageer op GJ

    GJ

    "Vorig jaar hebben Israëlische commando's bij een aanval op een soortgelijk vreedzaam protest negen activisten gedood."

    Ja, dat was een vreedzaam protest. Kijk maar eens wat die vreedzame demonstranten vol enthousiasme scandeerden voorafgaand aan het rendez-vous met de Israëlische marine.

    http://www.youtube.com/watch?v=b3L7OV414Kk

  • Hans S, zo 26 juni 2011 21:12 in reactie op GJ Huisman Reageer op Hans

    Hans

    "Schelden doet geen pijn", zei mijn (heeeel verstandige) moeder altijd...

  • Peet Van Velzen, zo 26 juni 2011 22:09 in reactie op Hans S Reageer op Peet

    Peet

    De beelden spreken niet van schelden maar van een pure provocatie. Ik denk dat de bevolking van Gaza daar niet mee geholpen is. De bevolking van Gaza help je meer met hulpgoederen via de grenzen van Egypte en Israel.
    Bovendien: dat ze de officiele grensovergangen vermijden is al verdacht.

  • Piet de Geus, ma 27 juni 2011 02:34 in reactie op Hans S Reageer op Piet

    Piet

    Schelden doe je met je mond, niet met messen, molotov cocktails en loden pijpen.

  • jose van leeuwen, zo 26 juni 2011 22:18 in reactie op GJ Huisman Reageer op jose

    jose

    Israel heeft de meest vreselijke flimpjes gemaakt over de mensen die op de eerste flottila zaten. Propaganda van de eerste plank.
    Ik heb met een opvarende gesproken die het onderzoek wat Israel heeft uitgevoerd een lachertje vindt. De mensen zijn van boven uit de helicopters door het hoofd geschoten, niets zelfverdediging maar gewoon geliquideerd.
    Zolang Verhagen met Lieberman en Nethanjahu spreekt over diplomatieke oplossingen en dialoog zal er niets veranderen op het bouwen van nieuwe nederzettingen na.
    Go for it.

  • Piet de Geus, ma 27 juni 2011 02:37 in reactie op jose van leeuwen Reageer op Piet

    Piet

    "Israel heeft de meest vreselijke flimpjes gemaakt over de mensen die op de eerste flottila zaten. Propaganda van de eerste plank."

    Dus jij wilt beweren dat die livebeelden van die boot in enkele uren tijd ergens in een studio zijn nagespeeld? Dat is dan verdomd knap gedaan. Goed voorbereid ook, want blijkbaar stond er al een model van die boot te wachten op de opnames...

  • jose van leeuwen, ma 27 juni 2011 06:58 in reactie op Piet de Geus Reageer op jose

    jose

    Peet, mensen hebben zich verzet toen bleek dat de Israeli begonnen te schieten. Jammer voor jou dat je het geweld niet bij de opvarenden kunt leggen en niet met een opvarende hebt kunnen praten.

  • Piet de Geus, ma 27 juni 2011 08:50 in reactie op jose van leeuwen Reageer op Piet

    Piet

    De footage toont een geheel andere chronologie. En hoe kom je erbij dat het jammer is dat ik niet met de opvarenden heb kunnen praten?

  • N C, zo 26 juni 2011 19:18 Reageer op N

    N

    Waarheidsgetrouwe berichtgeving over Israel vind je sowieso niet in Nederland. (Kun je ook wel zien aan sommige reacties hier, tssk)
    Dus of Nederlandse 'journalisten' zich terugtrekken of dat ze jaren verbannen worden maakt helemaal niks uit.
    De waarheid over Israel staat hier nauwelijks in de kranten.
    Gelukkig wordt de verontwaardiging over wat Israel met de Palestijnen flikt buiten Nederland groter en groter.
    Het gebral hier dat deze missie wordt gedaan om Israel in een kwaad daglicht te stellen, is op zich al een kwaadaardige uitspraak vind ik. Want het is nog altijd Israel zelf die zich beestachtig gedraagt.

    Ik heb een diep respect voor de mensen, die meedoen aan deze missie, en wens ze een behouden vaart.

  • Piet de Geus, zo 26 juni 2011 19:30 in reactie op N C Reageer op Piet

    Piet

    "Waarheidsgetrouwe berichtgeving over Israel vind je sowieso niet in Nederland."

    Je bedoelt dat de berichtgeving niet overeenkomt met de propaganda die jij graag zou lezen. Ik zou zeggen: probeer het blaadje van de Internationale Socialisten eens of dat van de SP.

  • Hans S, zo 26 juni 2011 21:13 in reactie op Piet de Geus Reageer op Hans

    Hans

    Ik denk dat sommigen onder ons er NIET alleen maar op uit zijn om te lezen wat we willen, maar die eigenschap is u misschien vreemd...

  • N C, zo 26 juni 2011 21:54 in reactie op Piet de Geus Reageer op N

    N

    Ik ben er gewoon niet zo een die mijn medemens tot aan het ravijn toe blijft schouderkloppen. Zoals Christen-/Zionisten + aanhang Israel ongeacht wat ze ook doet, blijven verdedigen :)

  • Des Duivels, zo 26 juni 2011 20:16 in reactie op N C Reageer op Des

    Des

    Beste N.C.

    Het tegengestelde is nu juist waar. De waarheid over het Israelisch/palestijse conflict komt nu juist boven water. De politiek correcte media en linksbevooroordeelde media hebben altijd partij gekozen voor de palestijen. Peilingen tonen aan dat Nederland ook langzaam begint te draaien naar een voorkeur voor Israel ipv de palestijnen. hetzelfde geldt overigens voor global warming, kernenergie, islam en immigratie. het linkse gedachtegoed begint langzaam ineen te storten.

  • N C, zo 26 juni 2011 22:43 in reactie op Des Duivels Reageer op N

    N

    Mensen die dit soort praatjes als van Des Duivels geloven; verenigt U!

    Help is on the way.

  • Jan vdH, ma 27 juni 2011 09:14 in reactie op Des Duivels Reageer op Jan

    Jan

    Dus het Nederlandse volk gaat de rechtse propaganda geloven? Als je het maar vaak genoeg herhaalt is het waar?

    CO2 is 95% zeker verantwoordelijk voor de opwarming van de aarde. Er zijn heel weinig onderzoeken die het tegendeel beweren en daarvan kunnen de meeste de kritiek niet weerstaan.

    Kernenergie? Onafjankelijke onderzoeken laten zien dat het een hele dure manier is van stroom opwekken die alleen bestaat omdat er al 60 jaar volop overheidssubsidie in word gestoken.

    Islam en Integratie? Het is allemaal de schuld van links is natuurlijk een grote propoaganda aangezien rechts de mensen heeft gehaald en verantwoordelijk is voor het gebrek aan eisen en verantwoordelijk is voor de huwelijksmigratie.

    Valt mee dat je niet begint over zure regen (uitstekend werk vande millieubeweging om SO2 uit rookgassen te laten verwijderen) Het gat in de ozonlaag (goed gedaan millieu beweging om CFK's te verbieden het bedrijsleven was tegen) het verwijderen van fosfaat uit wasmiddelen, het verwijderen van lood uit bezine en de schadelijkheid en verslaving aan sigaretten, allemaal dingen waar "rechts" en het "bedrijfsleven" tegen was waar uiteindelijk de kosten bleken meetevallen en de resultaten beter dan verwacht. Allemaal dingen waar "denktanks" betaald door de industrie een hun verhaal in de media weten te spinnen door gelijke tijd te vragen voor "hun" kant van het verhaal.

    Als ik kanker heb ga ik 3 oncologen vragen wat ik heb en dan trek ik op basis daarvan mijn conclusie. Ik kan natuurlijk ook een medium en een fysio therapeut vragen maar hun mening (waar ze wel recht ophebben natuurlijk) weegt voor mij niet zo zwaar.

  • Gerwin van Eersel, zo 26 juni 2011 19:17 Reageer op Gerwin

    Gerwin

    [Israël dreigt buitenlandse journalisten aan boord met jarenlange verbanning]

    Tsja, begrijpelijk, stel je voor dat de wereld te zien krijgt hoe Israël met Palestijen omgaat, dat mag toch niet gebeuren!

  • Fred doet geen beloftes die hij niet nakomt, zo 26 juni 2011 18:52 Reageer op Fred

    Fred

    "Vorig jaar hebben Israëlische commando's bij een aanval op een soortgelijk vreedzaam protest negen activisten gedood."

    Oh kom op, als je gaat liegen probeer dan in ieder geval aannemelijk te zijn. Vreedzaam mijn snor, de vlotilla gebruikte geweld om zich te verzetten tegen de Israëlische marine.

  • Zjen Zen, zo 26 juni 2011 19:33 in reactie op Fred doet geen beloftes die hij niet nakomt Reageer op Zjen

    Zjen

    Ook vorig jaar was de vloot gecontroleerd en er waren geen wapens aan boord.
    Net als dit jaar zijn alle opvarenden getraind in geweldloos blijven.

    Kun je nu eens stoppen met dit verdraaien van de feiten?

  • dr. Bob, zo 26 juni 2011 17:53 Reageer op dr.

    dr.

    "Hulpvloot" en, "hulpgoederen". Ja, lachen. Dat ze die woorden nog steeds blijven gebruiken zegt wel iets over de mate van betrokkenheid (ahum) en vooral de mate van manipuleerbaarheid van dit clubje. Dat er nog minstens een dozijn gebieden, landen, zijn die er vele malen erger aan toe zijn is kennelijk niet doorgedrongen in hun denkraampjes. Of juist wel natuurlijk.
    Maar ja, de al dan niet religieus geïnspireerde "leaderships" in die landen en gebieden zijn natuurlijk aanzienlijk minder scrupuleus als het gaat om de bestrijding van "vredelievende brengers van hulpgoederen", dus die doen we dan maar even op de backburner.
    De kinderen moeten natuurlijk wel naar de BSO gebracht worden en het geduld van de oppas is niet eeuwigdurend.
    Dus dan maar liever een actie met een aanzienlijk grotere kans op overleving.
    Stof voor vele jaren van spannende vertellingen voor de kleinkinderen.

  • Jager Verzamelaar, zo 26 juni 2011 19:14 in reactie op dr. Bob Reageer op Jager

    Jager

    ow dus als jij aan het verdrinken bent zal ik tegen u zeggen

    "het spijt me maar ik ga u niet helpen want er zijn mensen die aan het verbranden zijn"

  • Piet de Geus, zo 26 juni 2011 17:26 Reageer op Piet

    Piet

    Trouw heeft haar verslaggever teruggetrokken, omdat het aan boord niet mogelijk blijkt onafhankelijk verslag te doen.

  • Zjen Zen, zo 26 juni 2011 18:11 in reactie op Piet de Geus Reageer op Zjen

    Zjen

    Hm, Trouw?
    Onvoldoende mogelijk Pro Israël te schrijven of shit te schrijven over de vloot?
    Ik zou graag een reden weten.

  • sjaak de intellectueel, zo 26 juni 2011 18:11 in reactie op Piet de Geus Reageer op sjaak

    sjaak

    Hoezo is dat niet mogelijk dan?

  • Piet de Geus, zo 26 juni 2011 19:27 in reactie op sjaak de intellectueel Reageer op Piet

    Piet

    "Hoezo is dat niet mogelijk dan?"

    Dat vertelt het bericht niet duidelijk. Slechts: ''De verslaggever had de indruk dat hij teveel onderdeel van de actie zou worden en zijn werk niet meer onafhankelijk kon doen." Blijkbaar hadden ze het gevoel misbruikt te worden.

    Overigens heeft ook de Wereldomroep haar verslaggever inmiddels teruggetrokken.

  • sjaak de intellectueel, zo 26 juni 2011 21:57 in reactie op Piet de Geus Reageer op sjaak

    sjaak

    Dat is zeer spijtig, maar dat kan ook aan de persoon zelf liggen. Misschien is deze persoon in kwestie wel makkelijk beinvloedbaar en neemt hij zichzelf zo in bescherming. De meest objectieve berichtgeving komt meestal van buitenstaanders dus daar heeft trouw wel een punt. Hoewel je naar mijn mening incapabel bent als journalist om zo snel geneigd te zijn naar een subjectieve waarheid.

  • Jager Verzamelaar, zo 26 juni 2011 18:28 in reactie op Piet de Geus Reageer op Jager

    Jager

    Trouw onafhankelijke verslagen?

    Dat zou bijzonder zijn

  • GJ Huisman, zo 26 juni 2011 19:06 in reactie op Piet de Geus Reageer op GJ

    GJ

    Dat hadden ze wel eerder mogen snappen, gezien de organisatoren van deze tocht.

  • harry harrysen, zo 26 juni 2011 16:57 Reageer op harry

    harry

    Als Israel slim is laten ze die boten gewoon komen, aanleggen, lossen en weer vertrekken. Is de lol er snel vanaf. Belletjetrekken is immers ook alleen maar leuk als de huiseigenaar boos wordt...

  • Peet Van Velzen, zo 26 juni 2011 16:24 Reageer op Peet

    Peet

    Waarom brengen ze die hulpgoederen niet gewoon via de Egyptische grensovergang?

  • Jan B, zo 26 juni 2011 17:59 in reactie op Peet Van Velzen Reageer op Jan

    Jan

    Omdat Gaza een eigen haven heeft.

  • Des Duivels, zo 26 juni 2011 18:23 in reactie op Peet Van Velzen Reageer op Des

    Des

    Dan kunnen ze Israel niet in een kwaad daglicht stellen. Hulp verlenen is namelijk niet het doel.

  • jose van leeuwen, zo 26 juni 2011 22:24 in reactie op Des Duivels Reageer op jose

    jose

    Wat een walgelijke verdacht makerij.Dus ze gaan op de boot die aangevallen kan worden om zo aandacht te krijgen, traumatische ervaringen oplopen om wat aandacht. Dan kunnen ze ook bloot in Adam gaan lopen,krijgen ze ook aandacht.
    Ik heb ernstig bezwaar tegen de verdachtmakerij.

  • , ma 27 juni 2011 08:12 in reactie op Des Duivels Reageer op

    Wat een bezopen argument weer.
    Gaza heeft een haven en wat Israel volstrekt onwettig doet is die haven blokkeren.
    Zogenaamd om de invoer van wapens tegen te gaan.
    Is er ook iemand die controleert hoeveel wapentuig Israel met enige regelmaat importeert??
    Inclusief de atoombom?

  • sjaak de intellectueel, zo 26 juni 2011 16:01 Reageer op sjaak

    sjaak

    Ik hoop dat er niks gebeurt maar met Israel weet je het maar nooit, de israelische overheid is namelijk nogal snel op haar teentjes getrapt.

  • Ewout Klei, zo 26 juni 2011 15:59 Reageer op Ewout

    Ewout

    Heel veel sterkte Hasna! Ik vind het een heel dappere beslissing van je, dat je met deze vloot meevaart. Ik hoop en bid (bidden doe ik zelden trouwens) dat er niets ernstigs gebeurt, en jullie en de hulpgoederen veilig in Gaza zullen aankomen. Mijn indruk is dat de huidige politieke werkelijkheid veel te erg gepolitiseerd is, met als gevolg dat de huidige Nederlandse regering geen oog heeft voor het vreselijke lot van de Palestijnen in de Gaza-strook. Vooral dankzij de gedoogsteun van de eenzijdige pro-Israëlpartijen PVV en SGP durft onze regering niets kritisch over de mensenrechtenschendingen van Israël te zeggen. Overigens hoorde ik laatst dat veel Israëliërs het ook niet eens zijn met de huidige bezettingspolitiek van hun regering, of met de blokkade van Gaza. Ook de Israëliërs worden gegijzeld door een conservatieve regering (vooral door de Israëlische Geert Wilders/Cees van der Staaij mininster Avigdor Lieberman) en velen daar willen gewoon vrede.

  • leo dijkstra, zo 26 juni 2011 17:00 in reactie op Ewout Klei Reageer op leo

    leo

    Dat lot van de Palestijnen wordt ook niet beter door het Hamas-bewind in Gaza, dat op grote schaal de vrouwenrechten schendt.

  • GJ Huisman, zo 26 juni 2011 17:17 in reactie op Ewout Klei Reageer op GJ

    GJ

    Tja uiteindelijk wil iedereen natuurlijk vrede, vraag is onder welke condities dat is en hoever je de tegenstander de hand wilt reiken.

  • Rob Geurtsen, zo 26 juni 2011 18:22 in reactie op GJ Huisman Reageer op Rob

    Rob

    aha meneer Huisman...

    u wilt wel vree, maar alleen onder de condities die u bevalt.

    Dus vrede is minder relevant dan...?

    Dit is het soort denken dat oorlog vruchtbaar maakt. leer eerst maar eens praten en tot op het bot uitdokteren of in armoede en odner dreiging van geweld leven erger is dan rustig op straat kunnen lopen, werk doen, ideeën ontwikkelen... en intussen rekening houden met de maatschappij zoasl die door anderen en jou wordt ingericht - en je daar gvd aan aanpassen of a-sociaale huftergedrag blijven tonen.

    Erg verhelderend uw voorwaardelijke vrede.

  • GJ Huisman, zo 26 juni 2011 19:09 in reactie op Rob Geurtsen Reageer op GJ

    GJ

    Wat een belachelijke reactie Rob. Ik geef alleen aan dat de 'wens om vrede' van veel Israëli's, waar Ewout aan refereert, m.i. te kort door de bocht is: wie wil er nou geen vrede? De vraag is natuurlijk welke concessies die Israëli's willen doen om tot vrede te komen.

  • Seyed Morteza, zo 26 juni 2011 15:45 Reageer op Seyed

    Seyed

    een land die bang is voor Journalisten en hen bedreigd. lijkt Iran en Noord Korea en co.

  • YggY ..., zo 26 juni 2011 15:39 Reageer op YggY

    YggY

    Aan boord van het Nederlandse schip is onder meer Joop-redacteur Hasna El Maroudi.
    ==============

    En welk Nederlands marinevaartuig gaat er dan mee als escorte om de Nederlanders te beschermen tegen de Israëlische agressie.?

  • Rob Geurtsen, zo 26 juni 2011 15:53 in reactie op YggY ... Reageer op Rob

    Rob

    Ik heb begrepen dat wij mercenaries zijn geworden. mariniers zijn tegen kostprijs beschikbaar voor Nederlandse koopvaardijschepen...

    Geluidsloos heeft de Nederland militaire macht zich ontpopt - uit de cocoon kruipt het eerste commerciële nationale leger. You need military power... hire Dutch soldiers...

  • YggY ..., zo 26 juni 2011 16:22 in reactie op Rob Geurtsen Reageer op YggY

    YggY

    Hmm, ik zag gisteren een reportage over Veteranendag en ergens heb ik de indruk dat er maar verdomd weinig veteranen zijn die geestelijk onbeschadigd uit welke missie dan ook zijn gekomen.

  • , zo 26 juni 2011 16:33 in reactie op YggY ... Reageer op

    Valt nogal mee, ik ken er een paar en niet van de minsten.
    Beschadigd?
    Nee.
    Wijs geworden?
    Ja.

  • Rob Geurtsen, zo 26 juni 2011 18:35 in reactie op Reageer op Rob

    Rob

    Yggy en la chatte qui rit

    Het is een gotspe hoe de psychische problemen van vele veteranen gebaggatelliseerd zijn en worden. Menig huwelijk gaat naar de knoppen, de schrik zit er stevig in, ptss komt vaker voor dan gemiddeld...

    Nee, uit ervaring weet ik dat wij inderdaad niet goed voor onze veteranen zorgen. Ik vind dat als je van mensen deze inspanningen vraagt er ook eerste klas en onbeperkte zorg moet zijn... mensen gaan er gezond in, hebben dus ook het recht er gezond weer uit te gaan.

    Aert heeft dar gerde twijfels bij, hij zal ons duidelijk maken dat het een keuze is uit eigen vrije wil, van die soldaat. Dus pech gehad.

  • , ma 27 juni 2011 09:56 in reactie op Rob Geurtsen Reageer op

    Inderdaad, dat is een gotspe.
    Daar heb je gelijk in.
    Ik ken echter ook veteranen, zelfs een paar uit WO2 die dat heel goed verwerkt hebben.
    De nazorg is bedroevend, nog steeds.
    Aan de andere kant lijkt het me onwaarschijnlijk dat deze militairen, hoe gekneusd nu ook, niet van tevoren wisten wat dat inhield: Oorlog.

  • Jager Verzamelaar, ma 27 juni 2011 19:43 in reactie op Rob Geurtsen Reageer op Jager

    Jager

    Mensen die anderen willen vermoorden is niet iets om respect voor te hebben

    De enige reden waarom er nazorg moet zijn voor die mensen is dat ze ons niet ook willen vermoorden

    Sinds de dienstplicht afgeschaft is is er geen enkele reden om het te doen .

    Hoe halen mensen het in hun botte kop?!

  • , zo 26 juni 2011 16:36 in reactie op YggY ... Reageer op

    Er zijn er wel, hoor, Yggy, met name de ouderen, zij die nog gevochten hebben in WO 2.
    Gasten die aan * vredesmissies* hebben meegedaan zijn er beduidend slechter aan toe.
    Want dat waren dus ook * vredesmissies*.
    Zoals Zrebenitsa, bijvoorbeeld.
    Wij brachten daar vrede, weet je wel??
    En dat hébben ze geweten. daar.

  • Jager Verzamelaar, zo 26 juni 2011 18:30 in reactie op YggY ... Reageer op Jager

    Jager

    Ik denk dat dat wel meevalt

    die geestelijke afwijkingen hebben ze als op het moment dat ze bij het leger besluiten te gaan .

  • Aert Willem d'Holbach, zo 26 juni 2011 16:12 in reactie op YggY ... Reageer op Aert Willem

    Aert Willem

    Mensen beschermen omdat ze een bewuste keuze maken?

  • YggY ..., zo 26 juni 2011 16:30 in reactie op Aert Willem d'Holbach Reageer op YggY

    YggY

    Wilders schoffeert, beledigt en kwetst duizenden Nederlandse moslims en die wordt zelfs beschermd zonder dat daar een noodzaak voor is.

    Als een feitelijke dreiging het criterium is dan heeft dit schip meer bescherming nodig dan Wilders.

  • Aert Willem d'Holbach, zo 26 juni 2011 16:47 in reactie op YggY ... Reageer op Aert Willem

    Aert Willem

    Of daar een noodzaak toe is, kunt u niet weten.

    Maar om nu een clubje demonstranten een politie- of militaire escorte mee te geven vind ik wel een beetje ver gaan. Wat volgt?

  • , zo 26 juni 2011 18:12 in reactie op Aert Willem d'Holbach Reageer op

    Neuh,herr Bommel, niemand kan aanwijsbaar melden dat hij/zij bedreigd wordt.
    Maar het wordt wel dubieus wanneer iemand het feit dat hij eventueel, mogelijk bedreigd wordt(en dat tussen aanhalingstekens), misbruikt ten faveure van eigen gewin.
    En als een liberaal, ofwel libertair, dat sanctioneert, is er wel degelijk iets aan 't handje.

  • , zo 26 juni 2011 18:25 in reactie op Aert Willem d'Holbach Reageer op

    *of daar een noodzaak voor is kunt U niet weten*==========================================Klopt.U ook niet.

  • Rob Geurtsen, zo 26 juni 2011 18:27 in reactie op Aert Willem d'Holbach Reageer op Rob

    Rob

    Die noodzaak van die beveiliging moet toch voortvloeien uit bedreigingen. Als er concrete bedreigingen zijn dan kunnen mensen aangklaagd worden. Dat gebeurt niet, Aert. Never nooit niet voor serieuze bedreigingen.

    Als burgers hebben we het recht om te begrijpen waarom we zoveel geld aan een leider van een haatzaaiende lullige crypto-criminele partij uitgeven.

  • Ine Sessink, zo 26 juni 2011 17:31 in reactie op YggY ... Reageer op Ine

    Ine

    Hoe bedreigd voelt Wilders zich als hij paas na een aantal weken een aangifte wegens bedreiging doet. Dat vroeg de advocaat van een jongen die Wilders bedreigd zou hebben. Wat het antwoord van Wilders was werd niet vermeld, maar de aanklacht werd geseponeerd.
    Als je je echt bedreigd voelt doe je toch meteen aangifte of minstens de volgende dag.

  • Aert Willem d'Holbach, zo 26 juni 2011 18:42 in reactie op Ine Sessink Reageer op Aert Willem

    Aert Willem

    Oh? Waarom dan?

    Misschien was Wilders wel in shock... We zien heden ten dage legio slachtoffers van pedofiele priesters alsnog aangifte doen, na tientallen jaren.

  • , ma 27 juni 2011 13:39 in reactie op Ine Sessink Reageer op

    Volgende vraag:
    Hoe bedreigd voelt wilders zich wanneer hij drie maanden lang, zonder na te gaan waar ze vandaan kwam, een journaliste van HP-deTijd in zijn directe omgeving heeft geaccepteerd?
    Kennelijk maakt hijzelf zich totaal niet druk om eventuele bedreigingen.
    Maar gebruikt het in de strijd om de stemmen(Oh.Oh.het is NIET eerlijk, ZIJ zijn groot en ik is klein)

  • Rob Geurtsen, zo 26 juni 2011 18:31 in reactie op Aert Willem d'Holbach Reageer op Rob

    Rob

    Wow Aert

    je begint steeds ergere dingen uit te kramen... kijk goed naar de volgende zin en de verstrekkende betekenis ervan:

    Mensen beschermen omdat ze een bewuste keuze maken?

    Het onveiligheids probleem van Wilders stopt dus als hij de vrijwillige keuze maakt op te houden met dergelijke politiek? Er mee beginnen was ook een vrije keuze. Wilders vragen we gewoon of hij wil ophouden? Kom nou zeg.

    we hebben juist een rechtstaat en monopolie van veiligheid om vrije keuze van mensen mogelijk te maken. Wat een sloerie mening heb jij toch eigenlijk. de liberaal die selectief winkelt.

    Koopvaardijschepen mogen wel beveiliging kopen en er op rekenen en mensen die een politiek doel nastreven ook... maar anderen die een vrije keuze maken niet...

    God allemachtig, dat ik je mening ooit serieus heb genomen. Ben ik zooo dom geweest.

  • Aert Willem d'Holbach, zo 26 juni 2011 19:34 in reactie op Rob Geurtsen Reageer op Aert Willem

    Aert Willem

    Wilt u daarmee zeggen dat als er enkele mensen maar voldoende bedreigingen uiten richting PvdA, de PvdA op zal houden te bestaan?

    Wat een slappeknieëngelul zeg. En achterbaks eveneens. U keurt het bedreigen van Wilders goed omdat hij een politieke opvatting heeft die u niet bevalt. Feitelijk roept u op om Wilders te bedreigen, over sloeriegedrag gesproken. Als we van de politiek van Wilders af willen, moeten we hem volgens u zoveel mogelijk bedreigen. Te achterbaks voor woorden.

    Koopvaardijschepen mengen zich niet in een gewapend conflict tussen twee (vermeende) staten.

  • Mostafa Mouktafi, zo 26 juni 2011 15:35 Reageer op Mostafa

    Mostafa

    Israel kent de volle vrijheid behalve dé waarheid.

  • Zjen Zen, zo 26 juni 2011 15:34 Reageer op Zjen

    Zjen

    ibnezra Joseph Dana
    The Dutch-Italian boat has just announced that one member of the Israeli Knesset will be traveling on board their boat to Gaza

  • , ma 27 juni 2011 13:42 in reactie op Zjen Zen Reageer op

    Whauw, Zjen, waar heb je dat opgepikt?
    Grote klasse!!

  • Winston Smith, zo 26 juni 2011 15:20 Reageer op Winston

    Winston

    Lekker hoor, een politiek statement maken. Maar hoeveel hulpgoederen nemen ze nou mee? En was het niet effectiever geweest die 250.000 euro die in het schip is gestoken in hulpgoederen te steken en die via de VN naar gaza te transporteren via Egypte?

    Dit lijkt me een typische actie van mensen die graag willen laten zien hoe goed en dapper ze wel niet zijn, zonder na te denken of de actie enig positief effect heeft op de levens van de inwoners van Gaza.

    Veel geschreeuw en weinig hulp....

  • Rob Geurtsen, zo 26 juni 2011 16:06 in reactie op Winston Smith Reageer op Rob

    Rob

    Winston even nadenken voordat je prietpraat schrijft...

    denk je werkelijk dat hard schreeuwen niets helpt. Denk je werkelijk dat symbolische acties hoe klein ook niets helpen?

    Hoe naïef en dronken van de welvaart en dom door de vrede in ons eigen land geworden lijkt je reactie.

    Lees eens een goed geschiedenis boek over protestacties - etc.

    Geloof me, zulke ongeïnformeerde domme reacties als die jij geeft motiveert mensen om door te gaan.

  • Winston Smith, zo 26 juni 2011 19:07 in reactie op Rob Geurtsen Reageer op Winston

    Winston

    "Winston even nadenken voordat je prietpraat schrijft..."

    Dat lijkt me goed advies! Prietpraat waar over nagedacht is altijd beter.

    "denk je werkelijk dat hard schreeuwen niets helpt. Denk je werkelijk dat symbolische acties hoe klein ook niets helpen?"

    Dat ligt eraan wat je met helpen bedoeld:

    Hulp voor mensen in Gaza door hard schreeuwen en symboliek: Niet echt, die hebben nog steeds gebrekken.
    Het veranderen van Israelisch beleid door hard schreeuwen en symboliek: Weinig kans.

    "Hoe naïef en dronken van de welvaart en dom door de vrede in ons eigen land geworden lijkt je reactie."

    Hoe naief en dronken van je eigen overtuiging ben je als het er minder om gaat mensen te helpen dan om symboliek en hard schreeuwen.

    "Lees eens een goed geschiedenis boek over protestacties - etc."

    En in welke situatie hebben de protesten van een kleine groep buitenlanders effect gehad? Zou dat graag willen weten, want ik ken daar geen voorbeelden van. (ongewapende buitenlanders dan, gewapende buitenlanders hebben in de geschiedenis regelmatig geleidt tot een wijziging van de regering.)

    Protesten van eigen burgers, of van burgers in een bezet gebeid hebben natuurlijk wel effect, als de beweging genoeg populariteit ontwikkeld.

    "Geloof me, zulke ongeïnformeerde domme reacties als die jij geeft motiveert mensen om door te gaan. "

    Nou dan heb ik toch iets positiefs bijgedragen?

  • Meta Foor, zo 26 juni 2011 15:18 Reageer op Meta

    Meta

    Graag een plaatsje reserveren voor de gegijzelde IDF soldaat om mee terug te nemen ... dan was de reis nog nuttig ook ! (en Gretchen daar achterlaten bitte ... gelijk oversteken)

  • zorba de griek, zo 26 juni 2011 15:13 Reageer op zorba

    zorba

    http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/6/69/Gazastrook_Nederlandstalige_kaart.svg

    Van de Egyptische grens tot elke willekeurige plek in de Gazastrook is max. 50 kilometer. Zeg Den Haag - Utrecht. En dat wordt dan verkocht aan de buitenwereld als een gevangenis waar niets in en uit kan.

  • Roelf Turksema, ma 27 juni 2011 17:16 in reactie op zorba de griek Reageer op Roelf

    Roelf

    En hoe noem jij dat dan?

  • Zjen Zen, zo 26 juni 2011 15:05 Reageer op Zjen

    Zjen

    http://www.haaretz.com/news/diplomacy-defense/israel-warns-foreign-journalists-joining-gaza-flotilla-is-illegal-1.369684

    Helman asks editors to inform journalists that the Israel Defense Forces have been ordered to stop the convoy of ships from reaching Gaza, given that "The flotilla intends to knowingly violate the blockade that has been declared legally and is in accordance with all treaties and international law."

    Furthermore, the letter says, "participation in the flotilla is an intentional violation of Israeli law and is liable to lead to participants being denied entry into the State of Israel for ten years, to the impoundment of their equipment and to additional sanctions."

    **Haaretz correspondent Amira Hass will be joining the flotilla***
    , along with several dozen other journalists and several hundred activists from some 20 countries. Also joining the flotilla will be American writer Alice Walker, despite an American advisory that doing so could be a violation of U.S. law.

  • Zeer Voornaam, zo 26 juni 2011 15:04 Reageer op Zeer

    " Israël dreigt buitenlandse journalisten die meevaren met de vloot voor jaren uit het land te verbannen. "

    Ja dat is die beroemde christen-joodse cultuur die we hier terug willen.
    Waar Wilders zo hard voor vecht: Vrijheid voor 1 mening, de rest verbannen.

  • Ferdinand Bardamu, zo 26 juni 2011 14:58 Reageer op Ferdinand

    Ferdinand

    Ze kunnen ook naar Ashdod varen, dan mogen ze net zoveel goederen naar Gaza sturen als ze willen. Voorwaarde is dat Israel de boten mag doorzoeken, maar aangezien dit vreedzame goedmensen zijn kan dat geen problemen opleveren. Toch?

  • Rob Geurtsen, zo 26 juni 2011 15:58 in reactie op Ferdinand Bardamu Reageer op Rob

    Rob

    Ja Ferdinand, ze mogen ook naar Haifa varen of naar Jeruzalem. Het gaat erom dat honderduizende burgers van de willekeur van een bezetter afhankelijk is. Dat aan de kaak stellen is net zo relevant als die paar hulpgoederen...

    strategisch en taktisch is het nodig om beide doelen na te streven, hulp bieden en te protesteren - iets aan de kaak te stellen - op een geweldloze manier. Daar kan Israël nog wat van leren.

  • leo dijkstra, zo 26 juni 2011 17:00 in reactie op Rob Geurtsen Reageer op leo

    leo

    Of Hamas.

  • Rob Geurtsen, zo 26 juni 2011 18:23 in reactie op leo dijkstra Reageer op Rob

    Rob

    ja, of Chavez, of Mugabe... je mag best van onderwerp veranderen, maar dan discussieer je met je zelf en bevredig je je eigen ego. Jongetjes leren dat al heel jong, dan noemen ze dat masturberen.

  • Jager Verzamelaar, ma 27 juni 2011 19:44 in reactie op Rob Geurtsen Reageer op Jager

    Jager

    Ben je echt zo naief om chavez met mugabe te vergelijken?

  • Aert Willem d'Holbach, zo 26 juni 2011 21:46 in reactie op Rob Geurtsen Reageer op Aert Willem

    Aert Willem

    Bij "naar Haifa varen" kan ik me nog wel het een en ander voorstellen maar hoe dat met Jerusalem zit is me een raadsel.

  • jose van leeuwen, zo 26 juni 2011 22:21 in reactie op Ferdinand Bardamu Reageer op jose

    jose

    Ferdinand de spullen van de eerste hulpvloot ligt nog ergens, net zoals de hulporganisaties die schrijven dat Israel veel geld verdient aan de bezetting en hulporganisaties.

  • , zo 26 juni 2011 14:46 Reageer op

    Heerlijk, zo'n democratische en verlichte staat als Israel.
    Niet te beroerd om concentratiekampen in te richten.
    Niet te belazerd om vluchtelingenkampen uit te roeien.
    Zulke vrienden hebben we graag.

  • Rolandus Paulussen, zo 26 juni 2011 15:29 in reactie op Reageer op Rolandus

    Rolandus

    Ben het met je eens. Bij Hamas zit je veel beter. Aardige lui.

  • , zo 26 juni 2011 15:59 in reactie op Rolandus Paulussen Reageer op

    Ja, bijna net zo aardig.
    Daar wist men in Shabra en Shatila zo het een en ander van.
    Sindsdien kan ik geen enkele vorm van sympathie meer ontwikkelen richting Israël.
    Zolang er voor één dode Israëli 20 palestijnen worden afgeslacht, nee, dank U.

  • sjaak de intellectueel, zo 26 juni 2011 16:25 in reactie op Reageer op sjaak

    sjaak

    Ieder rechtvaardig mens kan zowel geen sympathie voor israel opbrengen als voor Hamas. Dat u blijkbaar nog wel sympathie heeft voor mensen die bussen met kleine kinderen erin opblazen zegt veel over uw morele geestelijke toestand.

  • , ma 27 juni 2011 13:15 in reactie op sjaak de intellectueel Reageer op

    Aangezien ik dat nimmer beweerd heb lijtk me deze reactie Uwerzijds niet ter zake doende.
    En ook een beetje abject.

  • Piet de Geus, zo 26 juni 2011 17:30 in reactie op Reageer op Piet

    Piet

    "Sindsdien kan ik geen enkele vorm van sympathie meer ontwikkelen richting Israël."

    En hoe zit het met je sympathie jegens christenen? Het waren tenslotte geen Israëli's maar christenen die de moordpartijen uitvoerden.

    En hoe zit het met je sympathie jegens socialisten? Het was tenslotte het socialistische Ba'athregime dat in Hama 10.000 tot 25.000 inwoners uitmoordde.

  • , zo 26 juni 2011 18:40 in reactie op Piet de Geus Reageer op

    Zeur niet zo.
    Je weet inmiddels dat ik, volgens de regeltjes, een joodse ben.
    Ik heb niet de minste behoefte om de misdaden(jawel, misdaden) van de Israëli's goed te praten.
    Ik zie ook niet in waarom ik misdaden door Hamas bedreven zou goedkeuren.
    Ik wil gewoon dat het gezeik stopt.
    En als het daarvoor nodig is de een of andere partij de schuld in de schoentjes te schuiven: HET zij zo.

    Maar probeer mij niet te vertellen dat de Israëli's er goed aan doen alles plat te branden, probeer me niet te melden dat het inrichten van een concentratiekamp voor Palestijnen prima is.
    En probeer me vooral niet uit te leggen waarom Israëli's zich het recht voorbehouden land te jatten van anderen, zich het recht voorbehouden anderen alle economische mogelijkheden te ontnemen.

    Probeer mij maar niet uit te leggen wat de Israeli's aan het doen zijn, het gaat je niet lukken..

  • Piet de Geus, zo 26 juni 2011 22:15 in reactie op Reageer op Piet

    Piet

    "Je weet inmiddels dat ik, volgens de regeltjes, een joodse ben."

    Ik weet ook dat je niet bepaald volgens die regeltjes bent opgevoed. Integendeel. En dat is keer op keer te merken. Gebruik die regeltjes dan ook niet langer als vrijbrief.

  • , ma 27 juni 2011 09:57 in reactie op Piet de Geus Reageer op

    Ik gebruik het niet als vrijbrief, ik duid er slechts mee aan dat ik tegen Joden niets heb, wél tegen het beleid van Israel.
    Me dunkt dat daar nogal wat ruimte tussen zit.

  • Piet de Geus, ma 27 juni 2011 10:37 in reactie op Reageer op Piet

    Piet

    "Ik gebruik het niet als vrijbrief"

    Toch is het opmerkelijk dat je er iedere keer mee op de proppen komt als jouw selectieve verontwaardiging weer eens wordt ontmaskerd en je geen ander inhoudelijk weerwoord hebt dan "zeur niet zo".

  • , ma 27 juni 2011 12:31 in reactie op Piet de Geus Reageer op

    Ja, hoor.
    Dag Piet.

  • , ma 27 juni 2011 12:39 in reactie op Piet de Geus Reageer op

    *Jouw selectieve verontwaardiging* is een verontwaardiging en een mening die ik met heel veel mensen deel.
    Dat het niet jouw mening is is wat mij betreft een bijkomstigheid, en verder niet van belang.

  • Piet de Geus, ma 27 juni 2011 12:49 in reactie op Reageer op Piet

    Piet

    "*Jouw selectieve verontwaardiging* is een verontwaardiging en een mening die ik met heel veel mensen deel."

    Wilders deelt zijn verontwaardiging en zijn mening ook met heel veel mensen. Ik kan daar maar geen kwaliteitsaanduiding in zien. Integendeel.

  • , ma 27 juni 2011 13:17 in reactie op Piet de Geus Reageer op

    Je blijft maar dooremmeren hé?
    De vergelijking wildersaanhangers en criticasters t.o.v. Israel gaat m.i. nogal mank, maar ja.
    Ach Piet.
    ik wens je een prettige voortzetting.

  • Piet de Geus, ma 27 juni 2011 14:29 in reactie op Reageer op Piet

    Piet

    "De vergelijking wildersaanhangers en criticasters t.o.v. Israel gaat m.i. nogal mank"

    Die vergelijking werd niet gemaakt. Er werd slechts aangetoond dat het "velen zijn met mij" net zo'n belabberd argument is als "wat een gezeur". Het kan de selectief verontwaardigde onderbuik niet eens camoufleren, evenmin als de claim over je afkomst. Je wellustige gepraat over Gaza als concentratiekamp daarentegen spreekt boekdelen over wat voor vlees we in de kuip hebben. De zondagsschool ijlt nogal luidruchtig na.

  • Piet de Geus, ma 27 juni 2011 14:47 in reactie op Reageer op Piet

    Piet

    "De vergelijking wildersaanhangers en criticasters t.o.v. Israel gaat m.i. nogal mank"

    Die vergelijking werd dan ook niet gemaakt. Er werd slechts aangetoond hoe onzinnig het is om je te beroepen op aantallen medestanders. Net zoals het verwijzen naar een vermeende achtergrond onzinnig is, als uit al je bijdragen nog steeds de invloed van de zondagsschool op je opvoeding opborrelt.

  • Truus Beek, ma 27 juni 2011 12:43 in reactie op Reageer op Truus

    Truus

    Hamas of de Palestijnse leiders in Syrie heb ik nog niet hun solidariteit horen uiten over de demonstranten in Syrie.
    Let wel nu net zoveel doden als de laatste "genocide"aktie van Israel in de Gaza
    Hoe komt dat

  • , ma 27 juni 2011 13:16 in reactie op Truus Beek Reageer op

    wat heeft het een in godsnaam met het ander te maken?

  • Inter Bella, zo 26 juni 2011 14:42 Reageer op Inter

    Inter

    Dit noem ik nou een provocatie, dit zal het vredesproces absoluut niet ten goede komen!

  • Zeer Voornaam, zo 26 juni 2011 15:01 in reactie op Inter Bella Reageer op Zeer

    Nou en of, je mening uiten, zou niet moeten mogen.

    Hier mag je beledigen en denigreren, maar met een bootje varen... Dat gaat echt veel te ver!
    Zal ik maar vast een afpraak maken met de kronkel dokter?

  • Jager Verzamelaar, zo 26 juni 2011 15:05 in reactie op Inter Bella Reageer op Jager

    Jager

    Niets doen dat werkt al jaren zo effectief

  • , zo 26 juni 2011 15:08 in reactie op Inter Bella Reageer op

    Ach, schei toch uit zeg.
    Hulp verlenen aan mensen in een concentratiekamp zou een provocatie zijn?

  • Hasna El Maroudi, zo 26 juni 2011 15:27 in reactie op Inter Bella Reageer op Hasna

    Hasna

    Beste Inter Bella,

    De provocatie is begonnen op het moment dat Israël de blokkade opzette en 1,5 miljoen Gazanen gevangen nam. Dit is slechts een reactie op de actie van de Israëlische overheid. We hebben verschillende organisaties aangeboden de goederen te komen controleren, desnoods midden op zee, maar dat is geweigerd. Eenieder die de zaak niet vertrouwt, is van harte welkom ons te komen controleren.

    We varen naar Gaza, niet naar Israël. Waarom zou Israël zich dan geprovoceerd moeten voelen? Het is oneerlijk te stellen dat het wijzen op een illegale actie van een ander provoceren is. Als een vrouw op straat wordt aangerand en jij vertelt de wereld daarover, dan provoceer je niet. Ook niet wanneer je tegen de dader zegt dat wat hij doet verkeerd is.

    Met vriendelijke groetjes,


    Hasna El Maroudi

  • Rob Geurtsen, zo 26 juni 2011 15:56 in reactie op Hasna El Maroudi Reageer op Rob

    Rob

    Hup Hasna! Goed dat je mee gaat.

  • Frank Stootman, zo 26 juni 2011 15:56 in reactie op Hasna El Maroudi Reageer op Frank

    Frank

    De provocatie is begonnen na de ontruiming van Gaza, er geen blokkade was en er ontwikkelingskansen waren. Helaas vond men het beter om raketten richting de burgers van Israël af te schieten, waarna de blokkade helaas werd ingesteld.

  • Rob Geurtsen, zo 26 juni 2011 18:24 in reactie op Frank Stootman Reageer op Rob

    Rob

    Dat geleuf gij zelf?
    Die rakketten zijn niet gestopt zegt de Israelische regering. Dus wat is dan het nut van die blokkade?

  • daniel teeboom, ma 27 juni 2011 12:42 in reactie op Rob Geurtsen Reageer op daniel

    daniel

    Zou het denkbaar zijn dat het zonder die blokkade erger wordt? Die raketbeschietingen?

  • jose van leeuwen, zo 26 juni 2011 22:20 in reactie op Frank Stootman Reageer op jose

    jose

    Onzin zeg, de bezetting van Gaza was te duur en men vond het beter om de mensen op te sluiten na de overwinning van Hamas. Waarom is Israel niet veroordeeld of gestraft na de toetreding tot de regering van Lieberman, Lieberman die wel een kernbom op Gaza wil gooien of hen de zee in wil drijven?

  • Aert Willem d'Holbach, zo 26 juni 2011 18:45 in reactie op Hasna El Maroudi Reageer op Aert Willem

    Aert Willem

    Het doel van de bootjesparade is toch het doorbreken van een blokkade?

  • Truus Beek, ma 27 juni 2011 12:49 in reactie op Hasna El Maroudi Reageer op Truus

    Truus

    Omdat Israel nog altijd in oorlog is met de Palestijnen en daarmee met andere arabische landen. Grens met Egypte is open dus er is eigenlijk geen sprake meer van een blokkade.

    Goede reis gewenst, maar ik denk niet dat u de Gaza zult bereiken

    Dat wordt dus een Israelische haven terwijl een Egyptisch haven
    veel praktischer zou zijn geweest.

  • , zo 26 juni 2011 15:59 in reactie op Inter Bella Reageer op

    Nee, niks doen helpt.
    Doe niet zo onnozel.

  • Jan B, zo 26 juni 2011 18:00 in reactie op Inter Bella Reageer op Jan

    Jan

    Welk vredesproces?

  • Inter Bella, zo 26 juni 2011 14:41 Reageer op Inter

    Inter

    Dit noem ik nou een provocatie, dit zal het vredesproces absoluut niet ten goede komen!

  • , ma 27 juni 2011 08:13 in reactie op Inter Bella Reageer op

    ach schiet toch op met je vredesproces.
    Israel torpedeert elke poging tot vrede.
    Israel WIL helemaal geen vrede.

 

Reageren

opiniemakers

Populair

Scroll naar boven Scroll naar boven

Tweet van de dag

zo 27 mei 2012

In Baywatch was het iedere dag dit weer.

Kakhiel