24 januari 12 20:32 Reageer (80) Wereld RSS

Britten onderzoeken moslimdiscriminatie in de media

Eén op de drie Britten vindt dat de media een angstcultuur creëren

De Britse overheid heeft besloten dat er onderzoek gedaan moet worden naar de discriminatie van moslims in de media. De universiteit van Cambridge constateerde kortgeleden dat moslims ‘betere berichtgeving verdienen dan ze het afgelopen decennium hebben gekregen’. Daarop is een actiegroep van activisten, politici en mediamakers opgestaan die eisen dat er een onderzoek komt.

De commissie-Leveson gaat het onderzoek uitvoeren. De onderzoekscommissie staat momenteel in de belangstelling omdat zij ook onderzoek doet naar het afluisterschandaal van het Britse roddelblad News of the World.

Activisten vinden dat Leveson zich moet buigen over 'wat velen zien als wijdverbreide en systematische discriminatoire praktijken bij de berichtgeving over moslims en de islam in de Britse media'.

"Slachtoffers van vermeende discriminatoire media-aandacht", zo menen de ondertekenaars, "moeten hun getuigenissen kunnen laten optekenen en toetsen door geloofwaardige en onafhankelijke onderzoekers".

In de Britse krant The Guardian wijzen meer dan 60 ondertekenaars op recente onderzoeken die mogelijk bewijzen dat de angst voor moslims wordt gecreëerd door de media. Uit een opiniepeiling bleek onlangs dat één op de drie Britten vindt dat de media bijdragen aan de angstcultuur in hun land.

Volkskrant: 'Britse overheid moet discriminerende islamberichtgeving aanpakken'

The Guardian: We need an inquiry into anti-Islam press

cc-foto: Niriel

Vind jij ook dat er in Nederland een dergelijk onderzoek moet komen? Volg Joop op Twitter, vind Joop leuk op Facebook

Laatste Reacties (80) Reageer Reacties in wachtrij: 0

  • dr. Bob, wo 25 januari 2012 18:27 Reageer op dr.

    dr.

    Ja, zo kan ik het ook.
    Ten eerste is 2/3 het dus niét eens met die stelling, en ten tweede heeft men zo lang gewacht met dit onderzoek dat de andere 1/3 waarschijnlijk zélf moslim is.
    Wacht nog een jaar of tien en een ruime meerderheid zal het eens zijn met de stelling.
    Kwestie van ethnische voortplantings cultuur. (om het maar es netjes te zeggen)
    Vandaag hoorde ik op radio 1 dat er onverwacht veel vrouwelijke aanhangers zijn onder de Duitse neo-facsisten. Ze hangen allemaal het 8 babies per vrouw ideaal van Adolf H. aan. "Mutter Kreuz" of zo iets achterlijks. Kanonnenvoer dus.
    Zelfde ideaal leeft overigens onder de Joods Orthodoxe geledingen in Israël. (ik noem het maar even want anders word ik voor moslim hater/anti semiet uitgemaakt)
    Maar goed, ga vooral zo door met het verdedigen van deze "vrijheden", en pluk de vruchten.

  • R van brummelen, wo 25 januari 2012 11:13 Reageer op R

    R

    als 1/3 het denkt mag het onderzocht worden. Dan zal blijken of het deze 1/3 is die gelijk heeft, of de (waarschijnlijk ook) 1/3 die vind dat er niet gediscrimineerd wordt. En 1/3 weet het niet.

  • Truus Beek, wo 25 januari 2012 11:03 Reageer op Truus

    Truus

    Zolang de waarheid geen geweld wordt aangedaan.
    kritiek op welke religie ook moet ten allen tijde mogelijk zijn en blijven.

    zou graag waat meer willen weten over deze aktie groep

    denk dat 1/3 in Nedreland ook vindt dat de islamcq Moslims een slecht PR hebben in de media maat dat had het chrristendom in jaren 60/70 en wat denkt u op dit meomnet van de RK kerken.

    De waarheid mag en moet gezegd worden.

  • Frans Lenaen, wo 25 januari 2012 10:30 Reageer op Frans

    Frans

    Vrijheid van meningsuiting behelst óók religiekritiek.

    Het is censuur omdat richtlijnen lijken te worden gegeven aan de media over hoe ze moeten berichten.

  • Peet Van Velzen, wo 25 januari 2012 10:52 in reactie op Frans Lenaen Reageer op Peet

    Peet

    Inderdaad. Je moet gewoon kritiek kunnen hebben op religies. Net zoals je kritiek moet kunnen geven op overheidsinstellingen of op bedrijven.

  • het geweten, wo 25 januari 2012 15:21 in reactie op Peet Van Velzen Reageer op het

    het

    Nou ze hebben ook geen zelfkritiek. ;-)

  • drs Zen, wo 25 januari 2012 19:04 in reactie op Peet Van Velzen Reageer op drs

    drs

    'Je moet gewoon kritiek kunnen hebben op religies.'
    Dus ook op het christendom, jodendom....PVV... , met nadruk op ' gewoon'. Dus geen haat zaaien, racistische taal uitslaan, schelden enzovoorts. Gewoon, gewoon dus.

  • Leon Abels, wo 25 januari 2012 12:10 in reactie op Frans Lenaen Reageer op Leon

    Leon

    Er is op geen enkele sprake van censuur. En natuurlijk mag er kritiek geleverd worden op vanalles en nog wat, zoals religies maar ook zoals de media.

    Ik ben overigens wel benieuwd naar de uitslag van dat onderzoek. Zelf verwacht ik dat zal blijken dat het wel mee valt met die zgn. angstcultuur.

  • Semolina Pilchard, wo 25 januari 2012 12:51 in reactie op Leon Abels Reageer op Semolina

    Semolina

    'Er is op geen enkele sprake van censuur.'

    Nee, zo'n onderzoek is het voorland van zelfcensuur, dat hoef ik u hopelijk niet uit te leggen.

  • Leon Abels, wo 25 januari 2012 13:30 in reactie op Semolina Pilchard Reageer op Leon

    Leon

    "Nee, zo'n onderzoek is het voorland van zelfcensuur, dat hoef ik u hopelijk niet uit te leggen"

    Zelfcensuur is geen censuur.
    Media maken dagelijks een afweging wat betreft hun berichtgeving. Daarbij wordt iedere dag vele malen besloten om het één wel te brengen en het ander niet en op welke wijze. Ook na een dergelijk onderzoek blijft het zo dat het journaille zelf beslist over hun berichtgeving.
    Het roept hooguit op tot zelfreflectie.

  • Semolina Pilchard, wo 25 januari 2012 15:11 in reactie op Leon Abels Reageer op Semolina

    Semolina

    Zelfcensuur is iets dan journalistieke integriteit. Journalisten censureren zichzelf onder druk van de overheid of een groepering. Mocht de conclusie van het aangekondigde onderzoek in het nadeel van de media uitvallen, dan voelen journalisten zich gedwongen berichten over moslims en de islam af te zwakken of misschien wel helemaal niet publiceren.

  • Leon Abels, wo 25 januari 2012 16:43 in reactie op Semolina Pilchard Reageer op Leon

    Leon

    Ik zie dat in dit geval toch anders. Ik kan me niet voorstellen dat de Britse Media zich onder druk gezet voelt door een paar activisten die die kritiek hebben op die zelfde media. Ook gaat het er bij mij niet in dat in een volwassen democratie als de Britse de rijksoverheid de media onder druk gaat zetten om dergelijke zaken.

    Het is momenteel een kwestie in het openbare debat aldaar. En het kan dan geen kwaad om te onderzoeken hoe de massamedia de publieke opinie beinvloedt. Daarna is het toch vooral aan de media zelf wat ze ermee doen.
    Wat ik al zei. Het is een soort beroep op zelfreflectie. Dat kan best pittig gespeeld worden, maar is geen (zelf)censuur.

  • sam tosha, wo 25 januari 2012 14:40 in reactie op Frans Lenaen Reageer op sam

    sam

    Onderbouwde kritiek is iets heel anders dan een bewuste lastercampagne, zoals hier in Nederland bv de telegraaf tegen Moslims voert.

  • Semolina Pilchard, wo 25 januari 2012 10:01 Reageer op Semolina

    Semolina

    Weg met ons.

  • Sylvia Stuurman, wo 25 januari 2012 10:32 in reactie op Semolina Pilchard Reageer op Sylvia

    Sylvia

    Hoezo.
    Zit je in de media?

  • Semolina Pilchard, wo 25 januari 2012 11:20 in reactie op Sylvia Stuurman Reageer op Semolina

    Semolina

    Ook dat. Maar de weg-ons-mentaliteit van deze 'activisten' stinkt een uur in de wind. Wat is dat voor een roep om censuur?

  • Sylvia Stuurman, wo 25 januari 2012 11:36 in reactie op Semolina Pilchard Reageer op Sylvia

    Sylvia

    Wie bedoel je precies met 'ons'?
    De hetzerige media dus?

  • Semolina Pilchard, wo 25 januari 2012 11:54 in reactie op Sylvia Stuurman Reageer op Semolina

    Semolina

    Weg met ons: het beknotten van de fel bevochte vrijheid van meningsuiting en persvrijheid ten faveure van een exotisch geloofje.

  • Sylvia Stuurman, wo 25 januari 2012 14:37 in reactie op Semolina Pilchard Reageer op Sylvia

    Sylvia

    Huh?

    Onderzoek doen naar het creëren van een angstcultuur is volgens jou een exotisch geloofje?

  • Semolina Pilchard, wo 25 januari 2012 15:12 in reactie op Sylvia Stuurman Reageer op Semolina

    Semolina

    Leuk dat jij je van de domme houdt, maar het trucje maakt weinig indruk.

  • Mostafa Mouktafi, wo 25 januari 2012 17:22 in reactie op Semolina Pilchard Reageer op Mostafa

    Mostafa

    Op is op en leeg is leeg. Jij kan ook niets aan doen.
    Ga koffie zetten man en als je toch denkt dat jij begint dingen uit de lucht naar beneden te halen, neem pauze en vergeet je zoetjes niet.

  • Mostafa Mouktafi, wo 25 januari 2012 09:16 Reageer op Mostafa

    Mostafa

    Nu Nederland nog. Om te beginnen bij de Telegraaf, de gratis krant de Metro, Elzevier.....ect....

  • Semolina Pilchard, wo 25 januari 2012 11:22 in reactie op Mostafa Mouktafi Reageer op Semolina

    Semolina

    Ik vind jouw religie geen verrijking voor het Westen. Mag dat?

  • Mostafa Mouktafi, wo 25 januari 2012 11:53 in reactie op Semolina Pilchard Reageer op Mostafa

    Mostafa

    Jij, Peet en ik gaan ooit dood, mijn religie nooit, een feit.
    Vind jij het erg?
    Zoja, ha ha ha ha ha...

  • Semolina Pilchard, wo 25 januari 2012 12:09 in reactie op Mostafa Mouktafi Reageer op Semolina

    Semolina

    Wel, ik zou niet willen stellen dat jouw religie noot sterft. Er zijn door de millennia heen meerdere culten verdwenen.

  • Mostafa Mouktafi, wo 25 januari 2012 12:36 in reactie op Semolina Pilchard Reageer op Mostafa

    Mostafa

    Nou, eerst het Jodendom en het Christendom moet weg, de Islam verdewijnd later dan. Maar eerst jouw religie en vooral wil ik niets meer horen over je ''Joods-Christelijk'''' traditie en cultuur.
    Het Jodendom is de boosdoener van alle religies , zonder het Jodendom hebben wij nu geen religies en dus geen koppijn.

  • Hank Nozemans, wo 25 januari 2012 18:31 in reactie op Mostafa Mouktafi Reageer op Hank

    Hank

    -- Het Jodendom is de boosdoener van alle religies , zonder het Jodendom hebben wij nu geen religies en dus geen koppijn. --

    Er zijn wel wat meer religies dan de Abraham religies.
    Maar u geeft hier indirect aan dat zonder de joden jouw religie nooit bestaan zou hebben, wat dus impliceert dat deze religies verzonnen zijn door de joden en niet door directe communicatie van Allah met Mohammed. U gelooft nog steeds in die onzichtbare vriend van u?

  • Mostafa Mouktafi, wo 25 januari 2012 20:47 in reactie op Hank Nozemans Reageer op Mostafa

    Mostafa

    Ik had het niet over Abraham uw bovenbuurman hoor.
    Ik had het over de eerste slager op aard, denk hier aan dat Halal- geleuter.
    Uw Maria was de eerst vrouw op aard die een hoofddoek droeg,kijk naar de beelden en sschilderijnen, door haar moet de moslima ook één op de kop om laten rollen. De Arabieren voor die tijd hadden het leuker: wijn, poizie, geleuter, buikdans, musiek, kunst, geiten en kamelen adopteren...ect... én toen kwam U met uw rare verhaal dat ergens er is iets die op niets lijkt en die hee God , je kunt hem niet zien of horen maar hij is overal, zei u toen tegen me en u ging ook verder....bla..bla...Ik had toen in uw gelul gelooft en gevolgd en u zeurt nu?
    Het is allemaal uw schuld hoor!
    Ha ha ha ha ha..
    Kunt u ook lachen?

  • Hank Nozemans, wo 25 januari 2012 23:50 in reactie op Mostafa Mouktafi Reageer op Hank

    Hank

    Ik begrijp dat u het over mijn Maria heeft. Ik ben atheist, dus mijn Maria is het niet.
    Verder begrijp ik uw verhaal niet helemaal, maar ik zou graag even lachen.

  • Mostafa Mouktafi, wo 25 januari 2012 12:39 in reactie op Semolina Pilchard Reageer op Mostafa

    Mostafa

    Was was de rol van de Telegraaf tijdens de joden vervolging in het Westen in begin jaren 40 en einde jaren 30?
    Moet de Telegraaf niet zijn narigheid erkennen?!! Zodat wij iets van het onbegrip en grote veraad kunnnen iets leren?

  • Peet Van Velzen, wo 25 januari 2012 13:31 in reactie op Mostafa Mouktafi Reageer op Peet

    Peet

    ..[ Jij, Peet en ik gaan ooit dood, mijn religie nooit, een feit. ]..
    Dat weet je niet. Ik denk dat als de islam de mensen de vrije keus geeft uit de islam te stappen, dat het dan snel kleiner wordt.

    Verder: gaat het jou daar echt om? Dat je religie de grootste is?
    Mijn religie gaat over mededogen en de naaste liefhebben als jezelf.

  • Mostafa Mouktafi, wo 25 januari 2012 14:45 in reactie op Peet Van Velzen Reageer op Mostafa

    Mostafa

    Er zijn miljarden mensen op aard die zien hun religie als de kern van hun bestaan en dat geldt ook voor de moslims. Een gezonde geest zegt hier:'''' ja , dat klopt Mostafa.'''' Een zieke geest gaat verder in de narigheid.

  • Peet Van Velzen, wo 25 januari 2012 11:23 in reactie op Mostafa Mouktafi Reageer op Peet

    Peet

    Wees blij Mostafa dat we onafhankelijke kranten hebben.
    Links (Volkskrant) en rechts (Telegraaf).

  • Sylvia Stuurman, wo 25 januari 2012 11:40 in reactie op Peet Van Velzen Reageer op Sylvia

    Sylvia

    Deze opmerking snap ik niet.
    Mogen onafhankelijke kranten van jou *wel* discrimineren, en een angstcultuur creëren?

  • Semolina Pilchard, wo 25 januari 2012 12:05 in reactie op Sylvia Stuurman Reageer op Semolina

    Semolina

    Daar gaat het nu juist om. De vraag is of er wel een 'angstcultuur' bestaat. Of spreken we van enige realistische reserve ten aanzien van de islam? Want is het niet zo dat mensen in naam van ene allah dagelijks, op vele plaatsten in de wereld, terreur uitoefenen?

  • Sylvia Stuurman, wo 25 januari 2012 14:39 in reactie op Semolina Pilchard Reageer op Sylvia

    Sylvia

    [De vraag is of er wel een 'angstcultuur' bestaat. ]

    Dat is helemaal de vraag niet.
    De vraag is of de media een angstcultuur cultiveren.
    *Dat* is de vraag die wordt onderzocht.

  • Truus Beek, wo 25 januari 2012 15:14 in reactie op Sylvia Stuurman Reageer op Truus

    Truus

    dus de media moet dus ook niet te pas en te onnpas roepen dat de armen armer worden wat dat is ook een angstcutuur versterken!

  • Semolina Pilchard, wo 25 januari 2012 15:14 in reactie op Sylvia Stuurman Reageer op Semolina

    Semolina

    Ik zou eerst bekijken of er wel een angstcultuur -wat dat dan ook mag zijn- aanwezig is.

  • sam tosha, wo 25 januari 2012 14:44 in reactie op Semolina Pilchard Reageer op sam

    sam

    Is het niet zo dat hele landen in naam van het kapitalisme en eigen gewin overal op de wereld oorlog voeren.

  • Thayli - Rah, wo 25 januari 2012 12:18 in reactie op Sylvia Stuurman Reageer op Thayli

    Thayli

    Op welke manier wordt er dan gediscrimineerd en een angstcultuur gecreeerd? Dat wordt nergens concreet gemaakt, ook door jou niet.

  • Mostafa Mouktafi, wo 25 januari 2012 13:04 in reactie op Thayli - Rah Reageer op Mostafa

    Mostafa

    ''''Ik lus de hoofddoek rouw'''' zei je vriend , de hoofddoeken-canibaal.
    Wilders wil ook dat het door de knie schieten van de Marokkanse rot jongeren megelijk moet zijn en nog meer ellende.....
    Of wil je het graag nog 1 keer alles horen?

  • Sylvia Stuurman, wo 25 januari 2012 14:40 in reactie op Thayli - Rah Reageer op Sylvia

    Sylvia

    Duh, ik ben die onderzoekscommissie niet.
    Die commissie moet z'n onderzoek nog doen, en ik zou al alle antwoorden moeten hebben?

  • Peet Van Velzen, wo 25 januari 2012 14:12 in reactie op Sylvia Stuurman Reageer op Peet

    Peet

    Als je denkt gediscrimineerd te worden moet je aangifte doen.
    Vooralsnog heb ik geen enkele veroordeling van De Telegraaf gezien, dus ik denk dat je ongelijk hebt.

  • Sylvia Stuurman, wo 25 januari 2012 14:46 in reactie op Peet Van Velzen Reageer op Sylvia

    Sylvia

    Tsja
    Als je elke keer dat een crimineel ouders heeft die niet in Nederland zijn geboren er bij zet dat het een allochtoon is, en er niets bij zet wanneer beide ouders in Nederland zijn geboren, of niets meldt over zo'n geval, denken lezers van de Telegraaf al snel dat alle criminelen allochtoon zijn.

    Als je relschoppende allochtonen in de krant zet alsof het oorlog is, wek je al gauw de indruk dat allochtonen "gevaarlijk" zijn.

    Dat soort zaken gaat die onderzoekscommissie onderzoeken.
    Je kunt pas zeggen of dat discriminatie is wanneer je alle feiten op een rij zet.
    Bij de Telegraaf is dat wel duidelijk, maar omdat het niet om één uitspraak gaat, maar om de manier van dagelijkse verslaglegging, kun je daar nooit een zaak van maken.

    Onderzoeken kan *wel*, en dat is nuttig:
    zo kan kranten een spiegel worden voorgehouden.
    Daarna weet je of ze het bewust hebben gedaan of onbewust, want in het eerste geval blijven ze het volhouden.

  • Mostafa Mouktafi, wo 25 januari 2012 16:18 in reactie op Peet Van Velzen Reageer op Mostafa

    Mostafa

    Dat helpt niet, want de extreemrechts figuren hebben goede advocaten en die kunnen zomaar de rechter wraken, alleen in Nederland.

  • Frans Lenaen, wo 25 januari 2012 11:47 in reactie op Mostafa Mouktafi Reageer op Frans

    Frans

    Ik vind jouw religie behoorlijk achterlijk en gebaseerd op onzin.
    Mag ik dat vinden of word ik nu ook gemuilkorfd.

    Over het christendom denk ik overigens nauwelijks postiever; ook een achterlijk geloof.

  • Mostafa Mouktafi, wo 25 januari 2012 11:51 in reactie op Frans Lenaen Reageer op Mostafa

    Mostafa

    Jij verget het Jodendom man, of deed jij het expres?!
    Zo nee, citeer iets leuks uit de Thora. ik wacht.

  • Thayli - Rah, wo 25 januari 2012 12:16 in reactie op Mostafa Mouktafi Reageer op Thayli

    Thayli

    Waarschijnlijk omdat jij als een paard op een haverkist het Jodendom er aan de pijpenkrullen bij zou trekken. En zie hier: Mostafa zet zijn inmiddels grijsgedraaide "De joden hebben het gedaan!"-plaat weer op. Mission succes. Zo voorspelbaar.

  • Mostafa Mouktafi, wo 25 januari 2012 12:51 in reactie op Thayli - Rah Reageer op Mostafa

    Mostafa

    En jij en hij en nog anderen willen altijd en alleen over de Islam en Moslims hebben? dat is jullie daagelijkse sport? ga weg en wees blij dat het Jodendom ook wordt benoemd.
    Ik haat niemand, jullie wel, de PVV-ers, de anti-mensheid.
    Bah.

  • Frans Lenaen, wo 25 januari 2012 13:09 in reactie op Mostafa Mouktafi Reageer op Frans

    Frans

    Och jee: daar hebben we een ouderwets opgefokt manneke die in de slachtofferrol kruipt.
    De 'joden'weer....

    Maak je trouwens geen zorgen; ook het jodendom vind ik achterlijk.
    Overigens zal ook de Islam ook verdwijnen. Culturen en religies komen en gaan.
    Hopelijk voor de ontwikkeling van de mensheid verdwijnt de Islam erg snel.

  • Mostafa Mouktafi, wo 25 januari 2012 13:45 in reactie op Frans Lenaen Reageer op Mostafa

    Mostafa

    Als het Jodendom weg is krijgen de Palestijnen hun land weer terug.
    Want het bestaan van Israel is gebaeerd op de religie die jij ''''achterlijk'''' noemde.

  • Frans Lenaen, wo 25 januari 2012 14:12 in reactie op Mostafa Mouktafi Reageer op Frans

    Frans

    Probeer je me uit de tent te lokken?
    Ik heb kritiek op alle religies en de Islam in het bijzonder.
    De kwestie hier is of deze kritiek toelaatbaar is in een democratie en ik stel dat vrijheid van meningsuiting óók impliceert dat religiekritiek mogelijk moet zijn.

    Jij mag vanzelfsprekend het jodendom, de joden en Israel bekritiseren.
    Ik snap heel goed dat het tamelijk frustrerend moet zijn dat een klein volkje op een postzegel op alle fronten superieur is.
    Maar laat je frustraties de vrije loop. Het mag allemaal in een democratie.
    Al wacht ik nog op de eerste moslim die niet in de slachtofferrol kruipt en Israel en 'de joden' er met de haren bijsleept....

  • Mostafa Mouktafi, wo 25 januari 2012 16:21 in reactie op Frans Lenaen Reageer op Mostafa

    Mostafa

    En moet Israel terug aan de Palestijnen als het Jodendom die jij ''''achertijk'''' noemde verdwijnd??

  • Mostafa Mouktafi, wo 25 januari 2012 14:47 in reactie op Frans Lenaen Reageer op Mostafa

    Mostafa

    Hallo! waar ben je gebleven?! Eerst een bak koffie dan?

  • Thayli - Rah, wo 25 januari 2012 23:23 in reactie op Mostafa Mouktafi Reageer op Thayli

    Thayli

    Het zit diep, he?

  • Mostafa Mouktafi, wo 25 januari 2012 23:43 in reactie op Thayli - Rah Reageer op Mostafa

    Mostafa

    Ga koken man in plaats van met X en Y hier gaan gooien en strooien.
    Waarom moet dat zó onduidelijk vraag?? waarom?
    Nou, weet je wat! neem nog ééntje dan en meteen een Taxi bestellen als ik jouw was en vooral, laat je fiets aan de pal bij Pauls kroeg hangen tot morgen.
    Tjongen jonngen.

  • Klaas Slager, wo 25 januari 2012 09:05 Reageer op Klaas

    Klaas

    Geestig.
    In de tijd dat India nog de belangrijkste roofkolonie van de Britten was, één op de tien Britten leefde goed van India, was het tegen elkaar opzetten van Moslims en Hindu's één van de belangrijkste Britse middelen om aan de macht te blijven.

  • Jim Peeters, di 24 januari 2012 23:06 Reageer op Jim

    Jim

    Betere berichtgeving???? Ahum...als men in de naam van de isalm es geen aanslagen op onschuldige burgers in de londonse metro meer zouden plegen en zich zouden aanpassen aan de europese samenleving (geen hoofddoek of gewaad en baard)

  • Dr. Strangelove, wo 25 januari 2012 08:18 in reactie op Jim Peeters Reageer op Dr.

    Dr.

    "Betere berichtgeving???? Ahum...als men in de naam van de isalm es geen aanslagen op onschuldige burgers in de londonse metro meer zouden plegen en zich zouden aanpassen aan de europese samenleving (geen hoofddoek of gewaad en baard)"

    'wij' plegen een stuk meer aanslagen dan 'zij'.

  • Semolina Pilchard, wo 25 januari 2012 10:28 in reactie op Dr. Strangelove Reageer op Semolina

    Semolina

    'wij' plegen een stuk meer aanslagen dan 'zij'.'

    Je commentaar kan zo door een radicale imam worden.

  • Frans Lenaen, wo 25 januari 2012 11:48 in reactie op Dr. Strangelove Reageer op Frans

    Frans

    'wij' plegen een stuk meer aanslagen dan 'zij'.
    --
    Aantoonbaar onjuist. www.thereligionofpeace.com

  • Thayli - Rah, di 24 januari 2012 22:49 Reageer op Thayli

    Thayli

    Er wordt nergens concreet gemaakt op welke wijze mohammedanen door de media gediscrimineerd worden. Ik vind dat de media religies zowiezo mogen bekritiseren en ridiculiseren. Het is niet de taak van de overheid om in zo'n geval in te grijpen. Scheiding van Kerk en Staat, vrijheid van meningsuiting, enz. enz.

    Als de berichtgeving je niet bevalt, dan lees je het trouwens toch lekker niet? Belachelijk dat er geld in zo'n onderzoek wordt gestoken, want de overheid is toch niet bij machte om de media te censureren. Tenminste, dat mag ik hopen.

  • Dr. Strangelove, wo 25 januari 2012 08:28 in reactie op Thayli - Rah Reageer op Dr.

    Dr.

    "Als de berichtgeving je niet bevalt, dan lees je het trouwens toch lekker niet?"

    Ah natuurlijk!!! Anne Frank had gewoon Der Strumer niet moeten lezen!!

    "Belachelijk dat er geld in zo'n onderzoek wordt gestoken, want de overheid is toch niet bij machte om de media te censureren."

    Wetgeving in Frankrijk een beetje gevolgd? Weet je wat het genootschap van hoofdredacteuren is? Had Irak WMD? Hoe kan het dat Amerikaanse soldaten massaal de bevolking van Irak en Afghanistan als niet-mensen zien?

  • Semolina Pilchard, wo 25 januari 2012 10:29 in reactie op Dr. Strangelove Reageer op Semolina

    Semolina

    Een Godwin en een totaal geschuffelde opmerking in een paar regels. Chapeau.

  • sam tosha, wo 25 januari 2012 14:42 in reactie op Semolina Pilchard Reageer op sam

    sam

    Tsja verwijzen naar WO II is natuurlijk uiuiuiuiuiuit de boze

  • Thayli - Rah, wo 25 januari 2012 12:09 in reactie op Dr. Strangelove Reageer op Thayli

    Thayli

    Wat hebben Anne Frank, Franse wetgeving, Irak en Amerikaanse militairen te maken met mijn geponeerde stelling? Namelijk: het is niet de taak van de overheid om religies te beschermen? Wel even bij de les blijven graag.

  • Hank Nozemans, wo 25 januari 2012 12:12 in reactie op Dr. Strangelove Reageer op Hank

    Hank

    Ik heb de wetgeving een beetje gevolgd ja. Niks aan de hand met de persvrijheid in Frankrijk. Die vrijheid heeft onlans nog geleid tot het opblazen van het kantoor van de krant Charlie Hebdo door een paar religieuze idioten, waarschijnlijk uit de islamitische hoek.
    Jij doelt waarschijnlijk op het verbod van de Burqa/Niqaab in openbare ruimtes. Frankrijk is een seculiere republiek en neemt zijn verantwoordelijkheid om de republiek seculier te houden. Zo wordt nu ook het bidden in de straat van Parijs aangepakt. Dat is prijzenswaardig.

    Ongelovelijk dat er hier voorstanders zijn van dergelijke censuur. Er kan nooit genoeg kritiek zijn op religies. Zeker wanneer het dit soort totaalidioten voortbrengt: http://secure.campaigner.com/Campaigner/Public/t.show?Q7oO--BhXi-RmyV39

  • het geweten, di 24 januari 2012 22:35 Reageer op het

    het

    Dit is propaganda uit de wel bekende hoek, 1 op de 3.....
    Lariekoek!
    Ze geven zich NU al over, slappe hap!
    De sharia hebben ze al ingevoert, wat is de volgende stap??

  • Dr. Strangelove, wo 25 januari 2012 08:19 in reactie op het geweten Reageer op Dr.

    Dr.

    "De sharia hebben ze al ingevoert, wat is de volgende stap??"

    ontbijtkoeksmerende marsmannetjes die ons een pijnenburgcomplex bezorgen.

  • Marq Pas, di 24 januari 2012 21:51 Reageer op Marq

    Marq

    Angstbevredigende media verkopen nu eenmaal het best.

    Na de verraderlijke Fransen en stelende Spanjaarden, de terroristische Ieren, de gluiperige Japanners, de onbetrouwbare Italianen, de wrede Duitsers en de moordzuchtige Russen, zijn nu het dictatoriale Europa en de sluwe Islamieten aan de beurt.

  • Kees Gelijkhebber, wo 25 januari 2012 08:27 in reactie op Marq Pas Reageer op Kees

    Kees

    U zet aanhangers van een religie tegenover nationaliteiten. Gaat niet op. Appels met peren vergelijken.

  • Marq Pas, wo 25 januari 2012 17:19 in reactie op Kees Gelijkhebber Reageer op Marq

    Marq

    "U zet aanhangers van een religie tegenover nationaliteiten. Gaat niet op. Appels met peren vergelijken."
    ---
    Ten eerste: appels en peren zijn beide fruitsoorten.
    Ten tweede: ik zet geen aanhangers van een religie tegenover nationaliteiten. Lees gerust nog eens.

    Ik noemde een rijtje domme, populaire generalisaties.
    Waar die generalisaties op gebaseerd zijn is hier irrelevant.
    Het artikel en mijn reactie betreft de Engelse media.

    Waar ging uw reactie eigenlijk over?

  • Pieter Pan, di 24 januari 2012 21:48 Reageer op Pieter

    Pieter

    Met een woord samen te vatten: censuur. Iets waar de IOC al langer aan werkt, om iedereen die kritiek op de islam heeft monddood te maken en gerechtelijk aan te pakken.

  • Pieter Pan, di 24 januari 2012 23:00 in reactie op Pieter Pan Reageer op Pieter

    Pieter

    IOC moet natuurlijk zijn OIC.

  • Dr. Strangelove, wo 25 januari 2012 08:24 in reactie op Pieter Pan Reageer op Dr.

    Dr.

    "Met een woord samen te vatten: censuur. Iets waar de IOC al langer aan werkt, om iedereen die kritiek op de islam heeft monddood te maken en gerechtelijk aan te pakken."

    Overdrijven is een kunst, dacht dat de PVV daar een hekel; aan had.

    Haatzaaiende propaganda heeft Goebbels een veroordeling tot de strop opgelevert. De gedachtengang dat propganda bij kan dragen aan massamoorden zoals in Irak, is niet nieuw. Foute Nederlanders ook niet.

  • Sjakie Chocola, wo 25 januari 2012 11:44 in reactie op Dr. Strangelove Reageer op Sjakie

    Sjakie

    Verdiep je eens in de koran...over haatzaaiende propaganda gesproken, iedereen die objectief naar dat boek kijkt ziet wat voor enorm haatdragende boodschap deze heeft...Maar dat mag niet gezegd worden, want het is een religie en die zijn per definitie onaantastbaar...

  • Peet Van Velzen, wo 25 januari 2012 14:13 in reactie op Sjakie Chocola Reageer op Peet

    Peet

    Zo is het.
    Met zo'n boek in de hand kan je zo'n beetje alles maken en zeggen in Nederland.

  • sam tosha, wo 25 januari 2012 14:45 in reactie op Peet Van Velzen Reageer op sam

    sam

    Ah dat is waar, vergeet het telkens; vrijdheid van meningsuiting moet je selectief toe staan. Bij voorkeur op je zelf.

  • drs Zen, wo 25 januari 2012 19:14 in reactie op Sjakie Chocola Reageer op drs

    drs

    Het lijkt het oude testament wel. Daar gaan we weer.
    Haat in de bijbel
    http://www.kolumbus.fi/volwassengeloof/7.htm

    Lees en huiver. 'De psalmen zijn de eeuwen door beschouwd als devotie-literatuur bij uitstek. Vaak worden voor christenen zakbijbeltjes gedrukt, kleine uitgaven van het Nieuwe Testament waar de psalmen ook staan, blijkbaar omdat ze als hoogtepunt van vroom leven worden beschouwd. Hoe vreemd! In feite zijn de psalmen voor een groot deel oorlogsliteratuur waar de haat en wraak centraal staat en het bloed van af druipt. De haat in de Psalmen komen we veelvuldig tegen.

    Psalm 2:9 ‘Gij zult de volken verpletteren met een ijzeren knots, hun stukslaan als pottenbakkerswerk.’

    Ps. 11:6 ‘Hij regent op de goddelozen vurige kolen en zwavel, schroeiende wind is het deel van hun beker, want Jahweh is rechtvaardig, en Hij heeft rechtvaardigheid lief.’

    Ps. 18 ‘Gods weg is volmaakt, des Heren woord is zuiver...Hij oefent mijn handen ten oorlog, zodat mijn armen een koperen boog spannen...Ik vervolgde mijn vijanden om hen te achterhalen en liet niet af, eer ik hen had vernietigd; ik verpletterde hen...mijn haters verdelgde ik. Zij riepen om hulp maar niemand redde, ze riepen tot Jahweh, maar Hij antwoordde hun niet, toen vermaalde ik hen als stof voor de wind. Ik goot hen uit als slijk van de straten...Jahweh leeft, gij zijt mijn Rots..de God die mij wraak heeft verleend...Daarom loof ik U, o Here...en wil ik u psalmzingen.’

    Ps. 21 ‘Uw hand zal al uw vijanden vinden, uw rechterhand zal uw haters vinden. Gij zult hen maken als een vurige oven...In Zijn toorn zal Hij hen verslinden, het vuur zal hen verteren, hun kroost zult Gij van de aarde verdelgen.’

    Ps. 58 ‘O God, verbrijzel de tanden der goddelozen...De rechtvaardige zal zich verheugen wanneer hij de wraak aanschouwt; hij zal zijn voeten wassen in het bloed van de goddeloze. En de mensen zullen zeggen Toch is er loon voor de rechtvaardige, Toch is er een God die recht doet op aarde.’

    Ps. 59 ‘God van Israël, ontwaak en straf alle volken,
    heb geen genade met verraad en onrecht...
    U, Jahweh, zult om hen lachen,
    U drijft de spot met alle volken...
    God, die trouw is, zal mij te hulp komen,
    God zal mij met vreugde doen neerzien op wie mij aanvallen.
    Dood hen nog niet -mijn volk mag niet vergeten-,
    laat hen ronddolen en sla hun dan neer,
    met Uw kracht, Jahweh, ons schild...
    Vernietig hen in Uw toorn, sla vernietigend toe.
    Tot aan de einden der aarde
    zullen zij weten dat God over Jacob heerst.’

    Ps. 60 ‘Wie voert mij de vesting binnen,
    wie zal ons naar Edom leiden?
    Bent U het niet, God, U die ons verstoten had?
    Voert U niet, God, onze legers aan?
    Sta ons bij tegen de vijand,
    de hulp van mensen is vergeefs,
    Met God zullen wij triomferen,
    Hij zal onze vijanden vertrappen.’

    Ps. 64 ‘Dan schiet God zijn pijl op hen af,
    onverhoeds worden ze zwaar verwond,...
    de mensen zijn van ontzag vervuld,
    en roemen wat God heeft gedaan,
    zij beseffen dat het zijn werk is.’

    Ps. 68: 22-24 ‘God verplettert de hoofden van zijn vijanden...
    Jahweh zegt: 'Ik haal jullie vijanden uit Basan,
    Ik haal ze uit de diepten van de zee:
    jullie voeten zullen waden in hun bloed
    met hun tong zullen jullie honden ervan likken.’

    Enzovoort, enzovoort. tot aan het einde:

    Ps. 144: ‘Geprezen zij Jahweh, mijn rots, die mijn handen oefent ten strijde, mijn vingers tot de oorlog...die volken aan mij onderwerpt.’

    Ps. 149: ‘Israel verheuge zich in zijn Maker, laat het volk juichen over hun Koning... want Jahweh heeft een welbehagen in zijn volk, Hij kroont de vernederden met de zege... Laat de vromen juichen in triomf, jubelen als zij te ruste gaan, met lofzang voor God uit hun kelen, en een tweesnijdend zwaard in hun hand, om wraak te oefenen aan de volken, bestraffingen aan de naties; om hun koningen met ketenen te binden en hun hooggeplaatsten met ijzeren boeien; om het beschreven vonnis te voltrekken. Dat is de glorie voor al Zijn getrouwen. Halleluja.’'
    http://www.youtube.com/watch?v=tsbAba0qLHI&feature=related

  • Thayli - Rah, wo 25 januari 2012 23:29 in reactie op drs Zen Reageer op Thayli

    Thayli

    Ach, dus omdat het Oude Testament geen frisse boodschap uitstraalt vind je dat van de koran wel okee? Ze zijn beide slecht. Wijzen naar christenen in islamdiscussies is zoo 2011.

 

Reageren

opiniemakers

Populair

Scroll naar boven Scroll naar boven

Tweet van de dag

zo 27 mei 2012

In Baywatch was het iedere dag dit weer.

Kakhiel