-
Goh, die Berlusconi. Zijn zijn tanden weer gerepareerd dat hij weer een grote mond durft hebben?
Een droom die er niet van zal komen, maar die wel het nastreven waard is: Israël zou met buurlanden een "Unie van de Levant" moeten vormen. Minstens met Syrië en Libanon. En verder natuurlijk normale (handels)betrekkingen met de overige Arabische staten. Inclusief meedoen aan de voetbaltournooien en songfestivals.
Als dàt lukt weten we dat het echt vrede is geworden daar. Overigens is er natuurlijk geen enkele reden voor optimisme in die richting. Het zal vast eerst nog erger moeten worden, voordat er iets positiefs gaat gebeuren.
Om ze in de Europese Unie op te nemen, dat kan geen verstandig mens serieus nemen.
-
Volgens mij krijgt Il Duce Berlusconi, de vieze man van Italië en de Italiaanse GW, er warme zachte balluh van in ze buik.
Da's iets anders dan aan dameszadels van fietsen ruiken...en zacht gekookte eieren...
Of zijn het enge ballen: een gesprongen vleeskroket of nagels in het bad?
http://www.youtube.com/watch?v=Ovsot7WIbks
-
Berlusconi heeft prima ontspannende TV-programma's, die bewerkt kunnen worden voor het Arabisch publiek.
-
Ik begin langzaam aan voorstander te worden voor de oprichting van een nieuwe EU bestaande uit de volgende landen:
Belgie, Nederland, Luxemburg, Frankrijk, Duitsland, Oostenrijk, Denemarken, Zweden en Finland.
Deze 9 landen zouden dan een nieuwe Unie moeten gaan vormen.
-
Third Reich?
Waarom alleen de Germaanse landen? Frankrijk reken ik ook als Germaans, hoewel het linguistisch tot de Romaanse taal sprekende landen hoort.
-
De VVD, di 02 februari 2010 17:24
in reactie op Ibrahim (Mazdak) Qizilbash
Reageer op De
Wat is er germaans aan Finland?
-
Aert,
Discrimineert Ali de Finnen?
-
Renée Olsthoorn, di 02 februari 2010 19:27
in reactie op Ibrahim (Mazdak) Qizilbash
Reageer op Renée
Waarom alleen de Germaanse landen?
Germaanse landen? Die bestaan dacht ik niet. Er zijn wel landen waar een taal gesproken wordt die tot de Germaanse talen behoort, en daar horen Frankrijk, Finland en een deel van België en Luxemburg niet bij...
Wil je met jouw bijdrage soms iets insinueren?
-
Met een schone lei opnieuw beginnen, bedoel je?
Engeland hoort er dan toch ook bij. Dan staat de voertaal ook vast; geen gedoe met tolken.
-
Nee meneer Dick,
Engeland wil ik er dus perse niet bij. De Engelsen willen zelf niet als gevolg van hun "eilandmentaliteit". Indien Engeland de Pond inleveren voor de Euro, dan praten we verder.
Ik heb een lijstje van 9 landen voorgesteld, die naar mijn mening betrouwbaar zijn, regelgeving accepteren en nakomen en betrouwbaar zijn.
Dit heeft niets met germanisme te maken, want de scandinavische landen beschouw ik niet als germanistisch, zeker Finland niet.
-
Ik heb Germaans of Germanistisch niet als criterium aangevoerd. Dat was iemand die spoken ziet.
Bij het rijtje landen, dat je noemt, zitten landen met (eufemistisch) eigenaardige trekken, het arogante Frankrijk, het verdeelde België, het economisch overheersende Duitsland, en () Oostenrijk.
En jij trekt een streep bij Engeland?
Engelsen hebben tuurlijk hun eigenaardigheden "eilandmentaliteit". Maar wat is concreet je bezwaar?
Zij moeten uiteraard hun Pond inleveren, niet voor de Euro, maar voor de Nieuwe Euro. De oude Euro mogen Griekenland enzovoort houden.
Als je met een schone lei opnieuw wil beginnen, moeten oude fouten niet weer gemaakt worden. Dus geen torenhoge tolk- en vertaalkosten; voertaal Engels.
-
...''Engelsen hebben tuurlijk hun eigenaardigheden "eilandmentaliteit". Maar wat is concreet je bezwaar?''...
De Engelsen accepteren slechts bemoeienis in hun zaken door de VS.
De gedachte dat hen iets wordt opgedrongen door landen als Duitsland en Frankrijk is onverdraaglijk.
Zij voelen zich nog steeds een superieure werldmacht.
Het gaat veel verder dan eilandmentaliteit.
-
Meneer Dick, wo 03 februari 2010 21:47
in reactie op Frederik van Leeuwen
Reageer op Meneer
Ik stelde een vraag aan Frederikus H. over zijn idee. En ik krijg antwoord van Frederik van Leeuwen.
Zijn "jullie" één, een gespleten persoonlijkheid? Raak je zelf in de war met je alter ego? Ik dacht al, dat je (julli) een verward type bent (zijn).
-
Paranoia? Slecht geweten? Don't panic, don't panic.
Het gebeurt toch regelmatig dat mensen reageren op vragen aan anderen. En dan gelijk ook nog zo onvriendelijk...
-
Hallo Meneer Dick, hier met... jawel Frederikus H.
De vraag is inderdaad: Wat is de bijdrage van Engeland (Groot Brittanie om precies te zijn) aan Europa geweest? Afgezien van dwarsliggen en de vervelende eigenschap van hun om alsmaar te blijven zeuren over '40 - '45 en de Duitsers, zie ik niet zoveel voordelen voor Europa. Jawel ik ben iemand met een Saksische achtergrond. Daarnaast beschouw ik hen als een volk niet vies van een partij knokken in de wereld. Dat zie je aan hun voetbalhooligans, maar nog erger aan de militaire alliantie met die andere vechtersbaas USA, waarmee ze vanaf 1945, voor zover ik kan nagaan, zo ongeveer continu wel ergens op de wereld aan het vechten zijn.
Dat soort landen zie ik liever niet in Europa. Zo simpel zie ik dat !
-
Wanneer een willekeurige minister van Buitenlandse Zaken op werkbezoek gaat naar zijn collega over de grens neemt hij een cadeautje meer. Nederland hoort bij de gulle landen, en dat kost miljoenen.
Zie je trouwens nooit niks van terug. En als je wat krijgt, moet je nog oppassen ook, want al die ontvangen houten beelden zitten vol met boktorren en andere kevers. Levensgevaarlijk!.
Italië doet dat toch wat slimmer, bedenkt wat ze in het gastland willen horen, wat applaus oplevert, en roept dat een weekje van te voren. Levert leuke foto's op van enthousiaste mensen bij de vliegtuigtrap. Bij het afdalen van de trap, duwt Berlusconi zijn collega, zo tussen neus en lippen door, van de Lidl een vulpen in de hand.
Protesteren tegen de vulpen is er natuurlijk niet bij, want het grote belang - toetreding tot de EU - hangt boven de markt. Iedereen blij, kosten 4,99 Euri.
Viva Italia!
-
Volgens mij zijn bij de recente "aanslag" op Berlusconi niet alleen zijn mond en neus geraakt, maar is ook zijn toch al niet bijster goed gevulde hersenpan er gehavend uitgekomen. Nader onderzoek is gewenst.
-
, wo 03 februari 2010 10:48
in reactie op Urco de Rufter
Reageer op
Ik vrees dat die hersenpan al nooit helemaal op orde is geweest.
In elk geval zat er weinig beschaafds en fatsoenlijks in.
Dat is er na z'n ongelukje (shit happens) niet beter op geworden.
-
Turkije niet; Israel ook niet. Het deel van Europa dat nog niet in de EU minus Oekraïne en Rusland en andere voormalige SU-staten. Voormalige Joegoslavische landen en Albanie alleen onder zeer strenge voorwaarden. Euro-zone herzien want dat gaat fout. GIPS-landen is het voorbeeld. Toename van staatschuld werd voorkomen door monetaire trucjes met de eigen munt. 1000 lires/drachmes/peseta's/excudo's voor een mark/gulden kan niet meer. Berlusconi is een clown. Een te heet gewassen Mussolini.
-
Turkije misschien ooit in de verre toekomst; Israel NOOIT!
-
Waarom Turkije wel en Israël niet? In Israël leven ook veel moslims. Het schijnt dat de moslim-bevolking van Israël sneller groeit dan de joodse.
Noord-Afrika behoorde ook eeuwenlang tot het Romeinse Rijk, doen we er ook even bij. Syrië en Libanon waren ook Romeins, maar dat ligt wat lastiger. Ethiopië is ook (joods-)christelijk en langer dan West-Europa. Plakken we er ook nog aan.
-
Hoeveel palestijnen zijn er inmiddels door Israel vermoord?
Alleen deze eeuw sinds 2000 dus, zijn er volgens de uitermate conservatieve cijfers van de Israelische "human rights organisation" en ongeveer 5000 over de kling gejaagd...
http://www.btselem.org/english/Statistics/Casualties.asp
En zo'n land dat alles denkt met geweld af te kunnen dwingen als lid van de Europese Unie, die juist "nooit meer oorlog" als grondreden van zijn bestaan kent?
Inmiddels hebben ze er al meer dan een Anderhalf Miljoen (!), zeg maar het inwonertal van de vijf grootste steden van nederland Palestijnen omgekomen door de onderdrukking en het openlijke geweld van Israel...
Bronnen:
"The Ethnic Cleansing of Palestine" ( Itan Pappe, Oxford,2003).
Amnesty Internation Annual Report (years 2000-2007).
"Drinking the Waters at Gaza" (1996). Hass, Amira.
Slechts 1 van de vele Zionistische terreurorganisaties veroorzaakte nog voor het bestaan van Israel al ongeveer 1000 slachtoffers
http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Irgun_attacks_during_the_1930s
Zoals je ziet begon het al lang voor de staat Israel als zodanig bestond, en bleef zelfs na de tweede wereldoorlog gewoon doorgaan ondanks dat iedereen toen zoiets had van "dat nooit meer"...
Feiteleijk hebben ze met grof geweld Palestina gekraakt, terwijl dat land nog bewoond werd, en reageren ze hun frustraties van millennia geleden, nu af op mensen die zich nauwelijks kunnen verdedigen.
EN dan doen ze het ook nog eens middels laffe bomaanslagen, of beschietingen vanuit veilig hoogvliegende straaljagers.
[q]On the 22nd of July 1946, the conflict took a significant turn with the bombing of the King David Hotel - Jerusalem's most famous hotel and the fortified military and civilian headquarters of the British occupation. Operation Malonchik was led by Menachim Begin, head of the militant Zionist underground assault unit, the Irgun. Dressed as Arabs, the Irgun militants drew a truck up to the kitchen of the King David Hotel and began to unload a cargo that looked like milk, but was in fact at least 500 lb of high explosives. Despite several warning phone-calls from the Irgun, the British commander refused to believe them, and refused to evacuate. As the BBC put it "the entire wing of a huge building was cut off as with a knife" [2]. At least 88 people were killed - including British, Arabs and 15 Jews who worked inside.[/q]
http://en.wikipedia.org/wiki/King_David_Hotel_bombing
EN die taktiek, die ze van de duitsers hebben afgekeken (die deden immmers ook alsof Polen duitsland had aangevallen...) gebruikten, en gebruiken ze nog steeds regelmatig :-(
Een van de vele andere zionistische terreurgroepen "Lehi" van de latere premier Yitzak Shamir, probeerde zelfs Nazi duitsland voor zijn karretje te spannen...
[q]
On January 11, 1941 a letter by Lehi, which would be later referred to as the Ankara document, was sent from Vice Admiral Ralf von der Marwitz, the German Naval attaché in Ankara, depicting an offer to "actively take part in the war on Germany's side" in return for German support for "the establishment of the historic Jewish state on a national and totalitarian basis, bound by a treaty with the German Reich.
[/q]
http://en.wikipedia.org/wiki/Lehi_(group)
Ze schrikken er ook niet voor terug om dat soort terroristische aanslagen in Europa te plegen...
http://select.nytimes.com/gst/abstract.html?res=FA0E16F93D55147B93C4A81783D85F438485F9&scp=3&sq=terrorist+Irgun&st=p
EN dan heb ik het nog niet eens over Haganah...
-
Berlusconi...het zou een uitspraak van Wilders kunnen wezen. Ik stel voor om landen als China dan ook toe te laten..als we het toch hebben over invloed en culturele uitwisseling.
-
Hoelang duurt het nou nog voordat de politieke leiders zich bevrijd weten van de collectieve schuldenlast van de joden vervolging in de tweede wereldoorlog en hoelang duurt het nou nog voordat we zien dat de vervolgde joden zich net zo hard schuldig maken aan het uitroeien van een bevolkingsgroep, in casu de Palestijnen.
Hoelang nog voordat we constateren dat Israël is opgebouwd uit een gekozen fascistisch model.
-
Wens: als Berlusconi zich nou eens bekeert tot het Joodse geloof en naar Israël vertrekt....Volgens mij past ie daar helemaal in het huidige politieke klimaat...
-
Het is (eerder) waarschijnlijk, dat Israël lid wordt van de Arabische Liga. Maar dan moet er eerst nog even vrede zijn.
-
Het was geen serieus voorstel van Berlusconi. Hij wilde een signaal afgeven ter wille van de vrede in het Midden Oosten: "Israël bestaat en zal altijd blijven bestaan; niemand, geen enkel land hoeft zich daar illusies over te maken".
-
Van meneer Berlusconi neem ik niets serieus.
In dit geval is het wel aannemelijk dat hij ''handel'' ziet in een pact met Israel.
De mentaliteit van Berlusconi en Israeli ligt m.i. heel dicht bij elkaar.
-
Meneer Dick, di 02 februari 2010 15:49
in reactie op Frederik van Leeuwen
Reageer op Meneer
Wat is die handel dan?
-
Israel bij Europa betekent honderden kernwapens erbij. Is dat niet gezellig?
Jongens, wij worden er alleen maar sterk van, Europa!
-
Ik vind het al belachelijk dat Israel uberhaupt mee mag doen met Eurovisie songfestival en Europacup voetbal. Laat staan dat die oorlogsmisdadigers ook nog in EU zouden mogen.
Ik ben zo langzaam aan van mening dat landen als Italie uit de EU worden gezet vanwege hun corruptie en maffia
-
, di 02 februari 2010 10:08
in reactie op Frederikus H
Reageer op
Door daar dan tegelijk Griekenland bij vanwege hun economisch wangedrag.
Helaas is dat, in het ons in de maag gesplitste Verdrag( is grondwet, heeft alleen een andere naam, om Balkenende de kans te geven ons er niet meer naar te vragen), niet voorzien.
Integendeel, wij zullen met z'n allen het wangedrag van Griekenland moeten betalen, en wanneer we dat hebben gedaan, zullen andere zwakke landen hetzelfde proberen.
Europa stevent op een ramp af.
-
israel bij de eu
pakistan zou nog legitiemer zijn
een schurkenstaat van dat kaliber wil je niet bij je club
trouwens het gaat ook niet gebeuren
dat willen ze zelf niet want dan moeten ze mensenrechten respecteren en dergelijke vreselijk moeilijke zaken
-
Je hebt gelijk, Berlusconi is zichzelf op de borst aan het kloppen, en daar gebruikt hij Israël/Jeruzalem voor.
Het is typisch voor Berlusconi dat hij het Romeinse rijk ziet als bakermat van onze beschaving. Veel mensen (ook Europeanen) zullen dat betwijfelen, en eerder Griekenland als bakermat zien. Griekenland is het land waar de grote filosofen en wetenschappers vandaan komen die ons denken vorm hebben gegeven.
Als ik aan de betekenis van de Italiaanse cultuur voor Europa denk, dan denk ik vooral aan de periode vanaf de late middeleeuwen/vroege renaissance: de grote schilders, beeldhouwers, architecten, ontdekkingsreizigers, koopmannen, natuurkundigen. Steden zoals Venetië, Florence, Turijn zijn belangrijke plaatsen, terwijl Rome toch ook een stad was van verstikkende kerkse repressie.
Gewoon een woordspelletje van de premier die eens in de bepaalde tijd de onderbuiken van de rechtse Italianen moet aaien.
Het is gek dat de rechtse onderbuiken het nooit daarover hebben, maar zo graag terugvallen op de Romeinen als de archetypische vaders van Italiaanse cultuur.
-
Ton evertsen, di 02 februari 2010 09:13
in reactie op Jager Verzamelaar
Reageer op Ton
ach roemenie en bulgarije doen dat ook niet, turkije heeft de afgelopen decennia veel meer koerden afgeknald dan israel palestijnen en is bovendien op een kruispunt waarin het of een seculiere maar door militairen gecontroleerde staat wordt of een religieuze staat waarin overigens nu al weinig ruimte is voor andersdenkenden. Er wordt onderhandeld met servie, kroatie toch landen met bloed, veel bloed aan hun handen.
Ik vind het geen slecht idee, beter zou het zijn om israel bij nato te halen dat zou waarschijnlijk een betere kans op vrede opleveren dan de eu maar als 2e keuze
-
----"waarin het of een seculiere maar door militairen gecontroleerde staat wordt of een religieuze staat waarin overigens nu al weinig ruimte is voor andersdenkenden."-----
Je bedoelt een soort Israël?
-
...''Turkije heeft de afgelopen decennia veel meer koerden afgeknald dan israel palestijnen''...
Is dat voor Israel een vrijbrief om een wedstrijd ''wie knalt de meesten af'' aan te gaan?
Bovendien vonden de Turkse aanvallen plaats in een periode dat de staat Israel nog niet bestond, en er waren geen TV cameras om de wereld te doen getuigen.
In de Palestijnse gebieden worden al decennia schaamteloos burgers vermoord voor het oog van de camera.
Het is trouwens zwak en zinloos om voormalige oostblok landen in deze discussie te betrekken.
Het idee om via de Nato een schurkenstaat z'n illegale criminele aktiviteiten te doen stoppen is wel heel erg.
De kans dat we daarin trappen is kleiner dan dat mijn buurvrouw vanmiddag spontaan neuten krijgt.
-
Ton evertsen, di 02 februari 2010 15:02
in reactie op Frederik van Leeuwen
Reageer op Ton
die afgeknalde koerden is toch echt wel wat recenter je denkt aan armenen dat waren er een miljoen (of 1 als je de turken mag geloven )
Geen tv gekeken? de turkse versie van de dwaze moeders, stuk minder bekend want niet interessant als er geen door de cia neergezette dictator bij is betrokken
ook recent moorden op christenen, in beslag nemen van hun bezittingen, verbieden koerdische partij etcetc
-
De opstandige Turkse koerden zijn als ik goed heb begrepen Turkse burgers die in eigen land verzet plegen.
Israel bezet en moord in Palestina, een land waar ze niets te zoeken hebben.
-
Roemenië en dergelijke hebben inderdaad hun achterstand in te halen.
Sterker nog. Nederland zelf neemt het ook niet al te ruim met de rechten van de mens; getuige het gedrag van bepaalde agenten, de onmenselijke situatie waarin uitgeprocedeerde asielzoekers moeten verkeren etc.
Maar deze EU landen kun je toch niet vergelijken met Israël???
Dat Berlusconi nu zelf de zigeuners onderdrukt en buitenlanders het heel lastig maakt en al maanden de noodtoestand handhaaft in eigen land maakt het wel iets begrijpelijker maar hij haalt het in de verste verte niet bij Israël.
Ik herhaal Pakistan zou legitiemer zijn.
-
"Ik vind het geen slecht idee, beter zou het zijn om israel bij nato te halen dat zou waarschijnlijk een betere kans op vrede opleveren dan de eu maar als 2e keuze"
Weet je zeker dat Israël vrede wil of willen ze de status quo zoals nu of willen ze wellicht nog meer ?
Israël heeft niet coute que coute een belang bij vrede. In de huidige situatie kunnen ze tegen de Palestijnen ?optreden? als die zich misdragen of anderszins tegen de bezetting van hun land verzetten. Als ze dat niet doen kan er gedaan worden alsof ze dat gedaan hebben om het ?optreden? dat kan variëren van een executie tot het slopen en onbewoonbaar maken van woningen, te rechtvaardigen. Frederik zou zeggen kromvaardigen.
Als er vrede is moeten beide kampen zich aan de regels houden. Het is het voor Israël politiek profijtelijk te spreken over het midden oosten van een oorlogssituatie want in een oorlog is veel geoorloofd en de bovenliggende partij heeft er natuurlijk alle belang bij om zoveel mogelijk speelruimte te krijgen om zijn macht aan de ander te doen gelden.
-
Er is geen copyright op kromvaardigen of verwildersen :-)
-
----"met israel heeft de eu wel een veel sterkere positie rond de middenlandse zee "-----
Voor Turkije geldt hetzelfde argument, en de Turkse kustlijn is langer dan die van Israël.
Israël is geen seculiere staat. Dat is een absolute eis om bij de EU te komen. Israël baseert haar bestaansrecht op die lokatie op haar heilige boeken. Dat is onaanvaardbaar.
Ook dreigt Israël richting achterlijkheid op te schuiven, het is nog geen maand gelezen dat niemand minder dan de Minister van Justitie: Ya'akov Ne'eman vond dat het strafrecht diende te worden uitgebreid met hun eigen Sharia-variant, de Torah.
http://www.haaretz.com/hasen/spages/1133596.html
De Minister van Buitenlandse zaken pleit voor een uitzetting van de Palestijnen richting Jordanië, met onteigening van hun bezittingen, land, huizen. Samen met Netanyahu is hij van mening dat de Palestijnen hun soevereine land in het buitenland moeten inrichten.
Israël voert heel veel UNO-resoluties niet uit, terwijl het zich in verdragen daartoe wel verplicht heeft.
Israël heeft al jarenlang een te hoog begrotingstekort (7% terwijl 3% maximaal is in Europa)
http://www.haaretz.com/hasen/spages/1063183.html
Ze bombarderen burgerdoelen in Beiroet en Gaza als wraakneming. In Internationaal recht zijn dat oorlogsmisdaden. Het gebruik van fosfor op woongebieden is verboden volgens de conventie van Genève. De bombardementen in Beiroet dienden geen enkel militair doel, en zijn ook strafbaar.
Israel beschermt criminelen die in het buitenland de wet hebben overtreden.
Arabische parlementsleden worden door Lieberman voor aanvang van de vergadering met de dood bedreigd als ze hun stem niet aan passen.
Kortom, ze schenden mensen rechten, leven in voortdurende illegaliteit en ze baseren hun bestaansrecht op Bijbels gronden, en zijn dus niet seculier, tenslotte dreigen ze af te glijden naar sharia-achtige toestanden en hun begroting klopt niet.
Een achterlijk land zou Wilders zeggen, onmogelijk dat dat een deel van Europa kan zijn, komende vijftig jaren.
-
Voor een land dat systematisch alle VN moties naast zich neerlegt en de mensenrechten niet na wenst te leven (sterker nog: een buurvolk onderdrukt en hen het leven volstrekt onmogelijk maakt) is naar mijn mening geen plaats binnen Europa.
-
Buiten het feit dat het land niet eens in Europa ligt, ben ik het hier helemaal eens. Ik vind de positieve reacties onbegrijpelijk. Als dit zou gebeuren, en de EU steunt een regime dat precies doet wat het wil omdat het zich toch gesteund voelt door het collectieve schuldgevoel van de westerse wereld, wordt het er hier vast niet veiliger op.
Maar ach, wie begint erover? Berlusconi? *shrugs*
-
Dieh Raaw, di 02 februari 2010 08:42
in reactie op Henk Jensson
Reageer op Dieh
Geheel eens. Israël is een schurkenstaat. en wordt hier door het westen en met name de V.S. toe in staat gesteld.
Ik stel een tegenoverstelde beweging voor: Laat de Europese landen de diplomatieke betrekkingen bevriezen totdat de rechten van de Palestijnen eer wordt aangedaan. nl. een eigen staat met de grenzen van voor 1967.
-
Voorwaarde zou dan moeten (kunnen?) zijn dat Israël de bezette gebieden teruggeeft aan de Palestijnen en Jeruzalem eerlijk opdeelt in Isr. en Palest. deel .
Als dat zou kunnen bijdragen aan de vrede in het Midden-Oosten, omdat de Israëliërs, als zij bij een groter geheel horen, zich veiliger zouden voelen, heb ik geen bezwaar.
Geografisch verandert hun positie natuurlijk niet, zij blijven omringd door landen die hen liever vandaag dan morgen de zee in drijven (laten we daar niet te licht over denken), maar politiek en economisch kan het voor alle partijen vele voordelen hebben.
Ook naar de Arabische landen toe.
-
Oke, laten we dat doen.
Maar wel met een paar voorwaarden...zoals het respecteren van de mensenrechten? Ook die van de Palestijnen?
En opening van zaken geven rondom hun nucleaire programma?
Opening van zaken rondom veiligheidsdiensten?
Ik ben benieuwd of er dan ook Israëlieten in het Europees Parlement elkaar gaan uitschelden voor antisemiet...zoals ze in de Knesset doen.
-
Zjen, met Israel is fatsoenlijk politieke zaken doen onmogelijk.
De arrogantie en minachting voor de rest van de wereld is daar te groot.
Het land Israel kompleet politiek en economisch buitensluiten van de beschaafde wereld is de enige optie.
Verder steeds duidelijker worden tegen hun Amerikaanse brothers in crime dat ook zij niet langer als bondgenoot worden beschouwd; uiteraard het liefst in Europees verband.
-
Heel goed plan.
Amerika zou heel erg jaloers zijn op Berlusconi.
Goed, Italianen moeten nu gaan beginnen hun Pizza's te noemen: Pizza pace''
-
Goed idee van Belusconi. Israel heeft zijn zaakjes beter voor elkaar dan bijvoorbeeld Griekenland en hoort als je naar bijvioorbeeld de echte nobelprijzen kijkt intellectueel tot de top van de wereld. Veiligheidshalve ook meteen maar in de NAVO.
-
Er is helaas geen Nobelprijs voor wreedheid, arrogantie, onmenselijkheid, gewetenloosheid en minachting, anders zou Israel zonder competitie winnen.
-
Thayli - Rah, di 02 februari 2010 09:08
in reactie op Frederik van Leeuwen
Reageer op Thayli
Zonder competitie nog wel! Nu laat u uzelf wel heel erg kennen...
-
In Zimbabwe is het slechts Mugabe, maar niet de bevolking.
-
Daar zou ik principieel niet eens op tegen zijn, aangezien Israel economisch gezien een veel hogere bijdrage kan leveren dan al die Oostbloklanden die graag steun willen ontvangen maar niet thuis geven als er steun gegeven moet worden.
Maar het blijft een feit dat Israel net als Turkije gewoon geen Europees land is en daarom logischerwijs ook geen lid behoort te worden. De gezonde diplomatieke betrekkingen en handelsrelaties tussen Nederland en Israel zijn in mijn ogen voldoende.
-
...''aangezien Israel economisch gezien een veel hogere bijdrage kan leveren dan al die Oostbloklanden''...
De oostbloklanden hebben zich tientallen jaren moeten bedruipen, daar waar Israel zich alleen kan handhaven door militaire en economische steun uit Amerika.
Los daarvan heeft Israel zichelf buiten de internationale gemeenschap geplaatst. Nooit zal Israel lid kunnen worden van de EU of de Nato.
Misschien trekken de Europese landen zich terug uit de door de VS als marketingtool gebruikte Nato.
In dat geval is een Nato van VS/Israel mogelijk.
Tegen die tijd kunnen deze landen het zich echter financieel niet permitteren....
-
Het zal een grote bijdrage aan de vrede in het Midden Oosten zijn.
Zolang er nog geen unanimiteit over is, kunnen afzonderlijke landen op dossiers verdragen met Israël sluiten, die materieel evenveel betekenen als een lidmaatschap.
Als Italië het goede voorbeeld geeft, zullen andere EU-landen snel volgen, al zal er soms een regeringswisseling na verkiezingen voor nodig zijn.
-
Quote Meneer Dick: "Het zal een grote bijdrage aan de vrede in het Midden Oosten zijn."
Wel raar dat jij nu zo positief bent over toetreding van Israël bij de EU. Jij was toch degene die vond dat Turkije niet bij de EU mocht omdat slechts een deel van Turkije in Europa ligt? Israël ligt toch in zijn geheel niet in Europa. Waarom is het bij Israël ineens geen probleem?
Jij vond Turkije niet democratisch genoeg om in de EU te kunnen komen. Misschien is het je niet opgevallen dat Israël helemaal geen grondwet heeft en niet democratisch is. Er is namelijk geen scheiding tussen kerk (synagoge) en staat. Je kunt bijvoorbeeld als jood niet trouwen met een niet jood, er is geen burgerlijk huwelijk. Immigratie, huwelijk en dergelijke worden geregeld door de rabbinistische autoriteit. Er is ook geen echte scheiding der machten (Trias politica). Militairen hebben invloed op alle 3 de machten.
Ik vind het echt apart dat je zo inconsistent bent. Ik kan de oorzaak van deze inconsistentie alleen maar zien in racisme en discriminatie op basis van geloof.
-
Meneer Dick, ma 01 februari 2010 21:47
in reactie op Ibrahim (Mazdak) Qizilbash
Reageer op Meneer
Ik heb nooit iets over de geografische ligging van Turkije geschreven. Kijk het maar na. Ik neem je deze vergissing niet kwalijk. Zoveel mensen schrijven bij Joop en dan haal je sommigen Jopers door elkaar.
Ik neem het je wel hoogst kwalijk, dat je mij van racisme en discriminatie beschuldigt. Dit kan niet afgedaan worden als vergissing. In mijn hele leven heeft nog nooit iemand mij zo beschuldigd, en dat zijn al heel veel jaren.
Israël is overduidelijk een democratie. De argumenten, die je noemt, snijden stuk voor stuk totaal geen hout, over de vraag wel of geen democratie.
Ik heb nu geen zin om met iemand als jij te discusseren. Ik ben nog nooit eerder bij Joop beledigd!! Je bent niet goed bij je hoofd.
-
Israel een democratie? Nee dus.
Het land waar de apartheid hoogtij viert, en rechtmatige autochtone bewoners uit hun huizen worden gezet om plaats te maken voor joden omdat het in de thora of talmud staat, kan zich geen democratie noemen in de zin zoals wij die in Nederland kennen.
Er zijn oneindig veel voorbeelden dat Israel op geen enkele wijze deel uitmaakt van de beschaafde wereld, laat staan van Europa.
-
Volgens mij heeft Dick het alsoluut gelijk in zijn gedachtegoed over Turkijke en Israel.
Welk Arabier zal Duitsland of Frankrijk in de Arabiesche Liga of de Moslim-Liga wilt hebben?
Niemand! dus, waarom willen de Turkse poezen met de Westerse konijnen toch gaan trouwen?.
-
Vergeten deze link aan mijn bericht toe te voegen.
http://www.depers.nl/buitenland/201311/zestig-jaar-maar-ggen-grondwet.html
-
De schurkenstaat Israel belonen?
Oorlogsmisdaden en misdaden tegen de mensheid als entree voor lidmaatschap van de EU, waarbij het per definitie niet hoort?
Never en nooit niet.
Verhuis het land Israel lever naar Nevada of zo; hebben ze ook geen ergernis van de moslims die hun eigen land willen behouden.
-
Rob Geurtsen, di 02 februari 2010 04:11
in reactie op Meneer Dick
Reageer op Rob
Hoezo is lidmaatschap of nauwere banden van de EU met Israel een bijdrage aan de vrede in het Midden-oosten?
Israel heeft al heel nauwe banden met de EU. Wat zou er dan nog kunnen veranderen, bij overeenstemming op dossiers?
-
Ik zie het helemaal niet gebeuren, dat Israël lid wordt van de EU. Misschien over 100 jaar.
Maar ik begrijp Berlusconi wel. Ik ben bepaald geen fan van hem. Ik begrijp de Italianen ook niet met hem. Ik respecteer hun keuze. Ik denk, dat zij na zo lange instabiele politieke geschiedenis buiten hem geen alternatief vinden.
Italië is de grootste handelspartner van Iran. Daarom vind ik Berlusconi toch wel moedig, origineel en baandoorbrekend. De EU is nu zo'n machtig blok; voor boycotten hoeven wij niet bang te zijn.
Zijn uitspraak is goed voor de vrede. Zie mijn vervolg.
-
Dat zal nooit gebeuren.
De EU zit niet te wachten op een-tweetjes van maffia en kosher maffia.
-
Ton evertsen, ma 01 februari 2010 20:49
in reactie op Frederik van Leeuwen
Reageer op Ton
ach ze hebben de hele balkan erbij gelaten
met israel heeft de eu wel een veel sterkere positie rond de middenlandse zee
-
De Balkanlanden die zijn toegelaten zijn geen criminele schurkenstaten zoals Israel.
-
Ook nadat de Israeliers uit de Palestijnse gebieden zijn verdwenen, komt de schurkenstaat Israel niet in de EU.
Het heeft Duitsland 60 jaar gekost om als volk weer 100% te worden geaccepteerd.
De Israelische oorlogsmisdaden duren 42 jaar.
-
"Ik kan maar weinig landen bedenken die zo'n bijdrage aan de Westerse cultuur hebben geleverd als onze twee naties. In Rome en Jeruzalem zijn de fundamenten van de Westerse cultuur gelegd."
Jammer dat onze fundamenten nu juist in deze twee hoofdsteden worden afgebroken...
-
Paradox !, ma 01 februari 2010 20:46
in reactie op Joeri Oudshoorn
Reageer op Paradox
juist!
-
Een cultuur van maffia praktijken in beide landen.
In de 2e wereldoorlog koos Italie voor de bezetter Duitsland, en de laatste 42 jaar is Israel de ruecksichtslose schurkenstaat die het leven van de Palestijnen tot een hel maakt.
-
jaap vos, di 02 februari 2010 16:43
in reactie op Joeri Oudshoorn
Reageer op jaap
Alsof dat het geweld allemaal kan goedkeuren... Je hebt het over een volk dat 2000 jaar in dit land heeft gewoond & dan kom jij met je boekje vertellen dat het van jou is.... Volgens de bijbel heeft god het land eerst met het zwaard ontdaan van de volkeren die er voor de joden leefden! Dus joden zijn niet eens de eerste bewoners van het land. Het is walgelijk als de zogenaamde heiligheden van joden dat aanricht bij hun buren die ze al meer dan 60 jaar in een wurggreep hebben!