08 november 12 12:58 Reageer (89) Wereld RSS

Belgische homo's niet zonder bodyguard over straat

Undercover video toont schokkende beelden over homo-bashing in Brussel en Antwerpen

Choco! Homo’s! en Jeanetten! Het zijn nog de minst erge beledigingen waar Belgische homo’s dagelijks mee te maken krijgen. Radiopresentatoren Sven Pichal en Michiel Vanackere liepen twee dagen hand in hand over straat om te ontdekken hoe tolerant men is in Brussel en Antwerpen naar homo's. Aan het eind van het filmpje kun je je afvragen of het koppel zonder bodyguard dit avontuur had overleefd.

'Zeg eens, wie neukt de ander als eerste', 'Moge Allah jullie vervloeken', 'Er zijn hier kinderen in de buurt' en 'Smerig, smerig, er zijn hier ook hotels' is een greep uit de opmerkingen die het koppel te verwerken kregen.

De undercover video werd gemaakt voor het radioprogramma dat Pichal en Vanackere maken namens de holebi-organisatie 'Wel Jong Niet Hetero'. Ze werden gevolgd door een omstander met een verborgen camera en ook werden ze discreet gevold door een veiligheidsman. Een enkele keer moest deze tussenbeide komen toen een jongen hen met stenen wilde bekogelen.

"In de reportage is te zien hoe we geconfronteerd worden met veroordelingen, bedreigingen en scheldpartijen", zegt Pichal. "Zo waren er jongeren die het woord "dégueulasse' (walgelijk) naar ons riepen. Anderen maakten een snijbeweging over de keel."

De beledigingen en verwensingen kwamen vooral van allochtone jongeren.

"Voor alle duidelijkheid", vervolgt Pical. "Het gaat slechts om een deel van de allochtone gemeenschap. Het bewijst evenmin dat het die mensen zijn die tot fysiek geweld tegen holebi's zullen overgaan. Bij het geval van homofoob geweld in Aalst waren de daders bijvoorbeeld twee autochtone broers."

Volg Joop op Twitter, vind Joop leuk op Facebook. Of abonneer je op de dagelijkse nieuwsbrief met een handig overzicht van nieuws en opinies.

Laatste Reacties (89) Reageer Reacties in wachtrij: 0

  • Bas Booister, vr 09 november 2012 11:30 Reageer op Bas

    Bas

    Misschien nog een interessante vraag: Zou er een tv-programma mogen komen waarbij er met de verborgen camera mensen worden gefilmd die beledigende opmerkingen maken naar holebi's? En dan niet die gezichten vaag maken, maar gewoon tonen. Is dat geen optie?

  • Bas Booister, vr 09 november 2012 11:26 Reageer op Bas

    Bas

    Jammer om te lezen dat nog steeds een grote groep mensen niet geciviliseerd is. Je zou toch denken dat in 2012, in een land dat deel uitmaakt van de Europese Unie, dit niet meer zou mogen gebeuren. Of ben ik nu gewoon heel naïef? Ik weet dat nog lang niet overal zo over homoseksualiteit gedacht wordt als in Nederland, sterker nog, ook op sommige plaatsen in Nederland is het nog moeilijk om te zijn wie je wilt zijn. Hoe gaan we hier verandering in brengen? Wie wil de voortrekkersrol op zich nemen? Moeten politici meer doen? Waarom hangen we gewoon niet massaal de gedachte aan dat iedereen maar lekker zelf moeten weten wat hij/zij doet, zolang anderen er maar geen last van hebben? Wie komt met antwoorden?

  • Bijstandskoning van GeenStijl, vr 09 november 2012 13:21 in reactie op Bas Booister Reageer op Bijstandskoning

    Bijstandskoning

    Geciviliseerd wil het ik het noemen, wel niet-westers. In westerse culturen hebben homo's nu eenmaal een betere positie dan in andere. Nou ja, laat ik fair zijn en zeggen: bij ons hebben ze de minst slechte positie. Gniffelen om homo's hebben we allemaal gedaan op school. Uiteindelijk verdwijnt dat wel min of meer vanzelf en vinden de meeste Nederlanders het wel best zolang de Gay Parade niet rechtstreeks langs hun voordeur paradeert.

    Wat we hier in het Belgische straatbeeld zien vind ik wel 10 graadjes erger en dat hoeven we niet te tolereren.

  • Thomas Luijben, vr 09 november 2012 10:46 Reageer op Thomas

    Thomas

    Als die homo's zich nu eens een keer aanpasten. Homohuwelijk, homoboot, homocafe. Integreer eens jongens. Altijd alles maar apart.

  • Michel Reiziger, vr 09 november 2012 11:56 in reactie op Thomas Luijben Reageer op Michel

    Michel

    Hahaha die Thomas toch

    Ik heb dat ook altijd met vrouwen, pas je toch eens een keer aan: vrouwen voetbal, vrouwen hockey, vrouwen handel,...waarom altijd toch weer apart? Klinkt logisch toch...

  • hans detorenkraai, vr 09 november 2012 08:58 Reageer op hans

    hans

    Heeft alles te maken met beschaving en de mate waarin je wel of niet bent opgevoed, We praten hier over heel laag of onopgeleide jongeren en het zelfde geld voor de ouders. Gewoon achterlijk en domme mensen. En dan nog vaak aanhanger van een of ander sprookje dat ze bestempelen als geloof.

  • Truus Beek, vr 09 november 2012 08:29 Reageer op Truus

    Truus

    ja het heeft ook nadelen fusion van culturen.

  • HenkJan Mielke, do 08 november 2012 21:39 Reageer op HenkJan

    HenkJan

    Het is helaas nogal een open deur...is er hier iemand anno 2012 nog verbaasd over? Meneer Wolfsen leest u mee?

  • Bijstandskoning van GeenStijl, do 08 november 2012 22:49 in reactie op HenkJan Mielke Reageer op Bijstandskoning

    Bijstandskoning

    Nou ja, wat mij verbaast: de kolderieke woorden van de Belgen. Choco's en jeanetten.

    "Jeanette?"
    "Wie ik?"
    "Dat bent ge toch?"
    "Nee, ik ben homo"

  • Jan Peters, do 08 november 2012 21:05 Reageer op Jan

    Jan

    Zou in Nederland niet veel anders zijn. Als ik het filmpje zo zie dan is het ook echt de onderkant van de onderkant die zo reageert en die bezorgen iedereen overlast die er langs loopt.
    Tja en blikken krijg je toch. Ze lopen er ook nogal overdreven gearmd bij, dat valt gewoon op omdat je het niet vaak ziet.

  • Mostafa Mouktafi, do 08 november 2012 21:56 in reactie op Jan Peters Reageer op Mostafa

    Mostafa

    U bedoelde, het is het zelfde als je op straat ziet voor het eerste keer een man die zijn bruid op zijn schouders draagt in het openbaar?
    Ik zie het voor mee, twee vriendelijk homo's op het plein aan het praten, ineens verschijt een man die zo vrolijk door het plein loopt met zijn vrouw op zijn nek, zij een ijsje aan het drinken, hij tikt wat pataatjes uit een zak.
    Wat gaan de twee homo's roepen? of minimaal onderling over gaan roddelen?!

  • Bijstandskoning van GeenStijl, do 08 november 2012 22:44 in reactie op Mostafa Mouktafi Reageer op Bijstandskoning

    Bijstandskoning

    Als je beweert dat je nog nooit in je leven homo's hebt gezien dan woon je kennelijk niet in Nederland. Ik zal ook eerlijk zeggen dat ik het persoonlijk geen fijn beeld vind maar het hoort er nu eenmaal bij. Alleen in primitieve en onsuccesvolle landen worden homo's nog met pek en veren belaagd. Uiteindelijk is homofobie niet iets om trots op te zijn. En probleem is dat bepaalde groepen homohaat juist als handelsmerk uitventen.

  • Mostafa Mouktafi, do 08 november 2012 23:20 in reactie op Bijstandskoning van GeenStijl Reageer op Mostafa

    Mostafa

    ...bepaalde groepen'' ?
    Fout, heeft niet met realiteit te maken.
    Elk gemeenschap op aard kent haar haters, er bestaan geen 1 gemsschap op aard die geen haters kent, of je anderen haat of je homo's haat of je vrouwen haat, of je kinderen haat, elk gemeenschap, ook de Marokkaanse en de Nederlandse gemeenschap.
    ''Ho maar Mostafa, ho maar''.
    Is goed, zeg jij maar het even dan.

  • Mostafa Mouktafi, do 08 november 2012 23:43 in reactie op Bijstandskoning van GeenStijl Reageer op Mostafa

    Mostafa

    Het gaat over ''overdreven gearmd'''hoor, ik heb zelf ook 3 homo's vrienden en collega's, maar die zeggen nooit iets wat over hun homoxesueliteit en dat zie je gewoon, wij hebben het altijd over het werk, gezelligheid en voor lachen. Maar je komt ook homo's tegen net zoals bij het zien van een Burka, waar je denkt: ''moet dat nou zó?'' Maar mensen! geef geen gehoor aan de onbeschoften, loop gewoon doordan het leven, kom je zeker leuke en nog leuker mensen tegen, sla over wat je niet leuk vind en tegemoet en zoek alleen de leuke dingen, mensen en mooie bloemen, kijk niet naar wie anders is en fout of juist de juiste mensen zijn, gedraag je niet als scheidrechter in het openbaar, denk aan je hart en wees een menselijk lieve konijn.

  • x x, vr 09 november 2012 09:45 in reactie op Mostafa Mouktafi Reageer op x

    x

    Ik heb nu precies hetzelfde met religie. Altijd weer dat overdreven laten zien dat je een religie hebt. Door een burka aan te doen of een hoofddoek te dragen. Belachelijk. Als je zonodig in sprookjes wilt gelofen prima, maar laat het niet blijken. En praat er ook niet over.

  • Mostafa Mouktafi, do 08 november 2012 22:47 in reactie op Mostafa Mouktafi Reageer op Mostafa

    Mostafa

    ...ijsje aan het likken..
    Correctie.

  • Mostafa Mouktafi, do 08 november 2012 20:40 Reageer op Mostafa

    Mostafa

    Geachte Chocola, beste Heerlevelde,

    Begrijp mij niet verkeerd, probeer mij te begrijpen, althans serieus ''proberen'' te begrijpen.
    Ik haat niemand, ik strijd met de woorden die ik ken al jaren voor alle minderheden die r bestaan, inclusief homo's, ik strijd zeker altijd voor de gelijkwaardigheid ''man-vrouw'', ik noem mij zelf een mannelijke feminisit.Heerlijk om zoiets te zijn, ik voel me hierbij erg gelukkig.
    Maar na 11-09 hebben ''Ze'' de wereld laten veranderen: alle moslims zijn het zelfde, ze zijn gevaarlijk en niet te vertrouwen, de moskee is een bom, de hoofddoek is een granaat, ;;djallaba'' van imam Ahmed is een Drones, Allah is Hitler, Mohammed is een Abrahams-oorloog tanks''....ect....
    Raar dat Nederlanders niet in de gaten hadden, na het vetrek van de her Kok op dat moeilijke mommenten ( na 11-09) dat de huilende Srebinica Weduwen waardoor Kok de benen nam, ook 8000 moslim mannen hebben verloren en die door de Christenen werden vermoord, voor 11-09, in 1995!
    Als kok zei toen, als premier: '' niet alle moslims zijn verandwoorlijk voor dat criminele daad van het doden van 3000 Amerikanen, net zoals niet alle christenen verantwoordelijk zijn voor het vermoorden van 8000 moslims. Dan had Kok van mij het volle respectals sociaal democraat.
    Homo ben je zelf, hetro ben je zelf, weet je het nog niet ben je zelf. Als ik homo was, ga ik niet bij de buren kloppen en zeggen dat ze mij moeten accepteren, nee, dat ben je gewoon en rest interreseerd je geen bal, als je wordt aangevallen, mag je passend geweld gebruiken en de politie bellen, anders neem je de benen, wordt ook geadviseerd aan hetro's. Aagevallen? passend geweld gebruiken, de politie bellen of alle mooiste de benen nemen, zijn algemeen regels.
    Je ziet het, de grote hypocricie bij de gelovigen die homos weigeren en beoordelen, deze imams, priesters of rabbijnen gaan juist graag achter de jonges en meijes aanhollen en ze sexuelle mishandelen!! De volgende zondag, vrijdag of Zaterdag roepen ze in hun heilige huizen: Nee, geen homos en geen seks voor het huwelijk?!

  • Eric Jan Taapken, do 08 november 2012 16:51 Reageer op Eric Jan

    Eric Jan

    Ik word wel woedend om vooral die Moslimjongeren, die zelf zo schijnheilig zijn er dubbele moralen op na houden, maar niemand doet er wat tegen, blij dat ik op vrouwen val want homosexuelen hebben soms geen leven mede o.a. door deze k.tjongeren bestaande uit alleen maar jongens.

  • Mostafa Mouktafi, do 08 november 2012 17:30 in reactie op Eric Jan Taapken Reageer op Mostafa

    Mostafa

    Maak geen zorgen ik en veel miljoenen moslims houden van je als waardige mensen, er is geen verschil tussen ze, u en ik als mensen.
    Niet aabtrekken van die klote zakken, lege hoofden, God verslaafden.

  • Blisss Blisssc, do 08 november 2012 18:46 in reactie op Eric Jan Taapken Reageer op Blisss

    Blisss

    Ik word er ook pissig van Erik Jan. Inderdaad dubbele moraal. Ben benieuwd wat die jongeren zullen zeggen, als er een middeleeuwse man met een meisje van negen hand in hand door hun straat loopt.

  • HenkJan Mielke, do 08 november 2012 21:48 in reactie op Blisss Blisssc Reageer op HenkJan

    HenkJan

    "Ben benieuwd wat die jongeren zullen zeggen, als er een middeleeuwse man met een meisje van negen hand in hand door hun straat loopt."

    Dan zeggen ze netjes 'Goedemiddag meneer de Imam'?

  • s b, do 08 november 2012 22:59 in reactie op Eric Jan Taapken Reageer op s

    s

    De moslimjongeren waarmee ik ben opgegroeid accepteren mij gewoon als homo, terwijl mijn christelijke opa dat niet doet. Denk daar eens over na.

  • Mostafa Mouktafi, do 08 november 2012 23:26 in reactie op s b Reageer op Mostafa

    Mostafa

    Wát een leuke mooie spiegeltje!!
    Dát zij de gezellig Nederlanders. Ik hou van u als mensen, heerlijk, kort en krachtig in de vorm van een schattig spiegeltje.
    Super mensen bestaat niet, zegt de spiegel als de neus tegen dat ding wordt gedrukt!
    Bedankt, heerlijk was het, ik ga lekker slapen.

    Een fijne avond en nacht winst ik u.
    Mostafa Mouktafi.

  • Jopie Bontekoe, vr 09 november 2012 10:06 in reactie op s b Reageer op Jopie

    Jopie

    En wat wil je daarmee precies mee zeggen? Je hebt fijne vrienden en dat gun ik je van harte. Je opa zal wat ouder zijn en accepteert je blijkbaar niet , dat is erg triest. Gaat jouw opa ook op straat homo's uitschelden?
    Vind je dat wat in het filmpje wordt getoond overdreven is? Geef nou eens je mening over het onderwerp?

  • HenkJan Mielke, vr 09 november 2012 15:50 in reactie op s b Reageer op HenkJan

    HenkJan

    Er zitten twee generaties tussen, zo niet meer, tussen uw opa en de moslimjongeren waarmee u bent opgegroeid. Hoe accepteren de moslimjongeren waar u niet mee bent opgegroeid uw geaardheid eigenlijk?

  • Nelle DeBoer, vr 09 november 2012 10:12 in reactie op Eric Jan Taapken Reageer op Nelle

    Nelle

    Jawel, Fons Spooren deed er iets tegen (mee). Als je niet meer weet wat het was, google even: Fons Spooren en het Anne Frankplatsoen.

  • Mr Qizilbash, vr 09 november 2012 13:04 in reactie op Eric Jan Taapken Reageer op Mr

    Mr

    Turkse moslimjongeren zijn ondervertegenwoordigd in homogerelateerde geweldsincidenten. Zij zijn zelfs 2 keer minder vaak dader als autochtonen. Ik weet niet waarom je het dan koppelt aan de islam.

    Ook Surinamers zijn ondervertegenwoordigd. Marokkanen daarentegen zijn wel oververtegenwoordigd. Mijn indruk is dat het dus eerder iets te maken heeft met macho-, straatcultuur, verveling en veel rondhangen op straat dan met het geloof.

    http://vorige.nrc.nl/binnenland/article2067868.ece/Homogeweld_om_mannelijkheid_te_bewijzen

  • bo , do 08 november 2012 16:50 Reageer op bo

    bo

    Lekker stigmatiserend filmpje weer!

    Alsof alle homo's er zó bijlopen.

  • Jim Peeters, do 08 november 2012 17:08 in reactie op bo Reageer op Jim

    Jim

    ahum...weer het type nederlander die het onkies vindt als twee homo's elkaar op straat kussen/hand-in-hand lopen en tegelijk bij twee hetero's het nooit opmerkt

  • bo , do 08 november 2012 17:20 in reactie op Jim Peeters Reageer op bo

    bo

    Ze zouden eens wat meer rekening moeten houden met die Noord-Afrikanen hier.
    Die krijgen een heel vertekend beeld zo.
    Ze zijn verdoemme niet in Marakech!

  • Mostafa Mouktafi, do 08 november 2012 16:44 Reageer op Mostafa

    Mostafa

    Nog erger, Marokko klaagt al jaren over seks-toerisme die de kinderen verkracht en porno vidios maken, een paar maanden geleden nam een Belg de benen uit Marrakech, hij schijnt 80 minderjarigen sexuele te mishandelen en filpjes heeft gemaakt. dat is heel erg dat dit bericht. Onbeschofte toeristen uit het Westen.
    Marokko kent heel veel homo's maar die worden vaak geaccepteerd door hun vrienden dabn door de moskee en de hypoctiet regeringen.

  • Sjakie Chocola, do 08 november 2012 18:01 in reactie op Mostafa Mouktafi Reageer op Sjakie

    Sjakie

    Weer zo'n typische gedachtegang van gelovigen, alsof pedofilie ook maar iets met homosexualiteit te maken heeft..Onbegrijpelijk dat jouw onzin altijd maar gepost wordt..

  • J Heerlevelde, do 08 november 2012 19:11 in reactie op Sjakie Chocola Reageer op J

    J

    Hij zegt ook niet dat het met elkaar te maken heeft wel? Het foute aan zijn bericht is dat hij een drogredenering aanvoert. 'Ja het is erg wat sommige Marokkanen hier doen maar kijk eens wat een Belg in Marokko doet, dat is erger'. Het "maar zij..." argument. Wordt veelal ook gebruikt om alle misstappen van Israël recht te breien. Iemand anders doet iets ergers dus we mogen niet zeiken over dat andere misstapje. Dat is er fout aan zijn bijdrage. Nergens stelt hij dat homofilie iets met pedofilie te maken heeft.

  • 1 1, do 08 november 2012 16:20 Reageer op 1

    1

    sjee wordt weer een heel allochtonen/autochtonen verhaal door links/rechts.

    Homogeweld discrimineert niet!

  • ton de.vries, do 08 november 2012 15:54 Reageer op ton

    ton

    Ik heb mijn hele leven aan vechtsporten gedaan zelfs nu nog .Ik heb mjin hele leven in de binnenstad van amsterdam geleefd . Dus ik weet waar ik over praat .maar zelfs de jaren 70 op de zeedijk waren nog redelijk ,vergeleken met het uitgaans geweld tegen woordig .

  • Bijstandskoning van GeenStijl, do 08 november 2012 15:23 Reageer op Bijstandskoning

    Bijstandskoning

    Steeds weer die obligate disclaimer: "het gaat maar om een deel van de allochtone gemeenschap". Wat een onzin! Homo's hebben een veel slechtere positie in niet-Westerse gebieden. Kijk alleen naar Afrika. In heel Afrika zijn homo's feitelijk niet beschermd door de wet. De bevolking koestert een diepe afkeer van homo's. Weinig verrassend leidt zo'n cultuur van onverdraagzaamheid tot structurele onveiligheid en armoede.

    Succesvolle mensen kunnen door 1 deur met homo's.

  • Jopie Bontekoe, do 08 november 2012 14:38 Reageer op Jopie

    Jopie

    Ik snap niet dat die Homo's daar op straat een beetje openlijk voor uit gaan lopen komen....Je weet dat je daarmee een heleboel gelovige mensen mee beledigt en op die manier toon je geen enkel respect voor de gevoeligheden en problemen waar de moslimmedemens op cultureel en identiteitsvlak mee worstelt.
    Nog afgezien daarvan speelt de woede om de manier waarop de VS israel steunen ook een grote rol in de gekanaliseerde woede die zich uit t.o.v. deze andersgeaarden.

  • Wouter Boersen, do 08 november 2012 15:25 in reactie op Jopie Bontekoe Reageer op Wouter

    Wouter

    "Ik snap niet dat die Homo's daar op straat een beetje openlijk voor uit gaan lopen komen'

    Dus volgens uw redenatie mogen ze er alleen in het geniep er voor uitkomen.
    Een ouderwetse en achterhaalde gedachte lijkt mij, anno 2012.
    Nooit ....zwichten voor discriminatie zou ik zeggen.

  • Bert van Ingen, do 08 november 2012 15:31 in reactie op Jopie Bontekoe Reageer op Bert

    Bert

    ik hoop dat je dit satirisch bedoelt, want anders heb jij al gecapituleerd. Belgie is geen Marokko, dus in Belgie geldt de Belgische wet, Waar eenieder zich aan te houden heeft.

  • Jopie Bontekoe, do 08 november 2012 15:41 in reactie op Bert van Ingen Reageer op Jopie

    Jopie

    Het was inderdaad satirisch bedoeld Bert , alhoewel, cynisch is misschien een betere omschrijving.

  • Mr Qizilbash, vr 09 november 2012 10:52 in reactie op Jopie Bontekoe Reageer op Mr

    Mr

    Cynisch is het juiste woord ook niet. Sarcastisch is wat je bedoelt. Cynisch is meer dat je een negatieve houding hebt over iets waarbij je niet gelooft in het goede van datgene waar je cynisch over bent.

  • Jopie Bontekoe, vr 09 november 2012 11:12 in reactie op Mr Qizilbash Reageer op Jopie

    Jopie

    Je hebt gelijk , het is inderdaad bijtende spot. Ik geloof namelijk wel in een langzame verbetering van de intolerantie t.o.v. homo's en andere minderheden. Ik ben ook niet somber gestemd over de ontwikkelingen binnen de Islam. Zoals wij in het westen er eeuwen over hebben gedaan om ons te ontworstelen aan de dogma's van de kerk , moeten we daar de moslims ook de tijd voor geven.
    ik heb wel bezwaar tegen het vergoeilijken van dit soort gedrag door mensen die met alle geweld als progressief te boek willen staan.
    Als Luther , gallilei, da vinci en descartes eenzelfde Dhimmi houding tentoon hadden gespreid kochten we nog steeds aflaten , verbranden we ketters, waren we bang om van de aarde te vallen en gooiden we heksen in het water.
    Ik vraag me oprecht af of degenen die nu begrip hebben voor de taliban , "ze zijn boos op het westen, israel bla bla bla, ook hadden staan juichen toen Jeanne dárc op de branstapel ging?

  • - drammer -, do 08 november 2012 16:35 in reactie op Bert van Ingen Reageer op - drammer

    - drammer

    Het is in ons land beslist niet anders.

  • Florian Lichti, do 08 november 2012 14:30 Reageer op Florian

    Florian

    Stuitende rapportage maar ik weet uit eigen ervaring dat dit eerder regel dan uitzondering is.

    Conclusie mag best getrokken worden dat een overgrote meerderheid van de turken en Marokkanen homofoob c.q.. gewelddadig zijn tegen homo's.

    Verontrustend maar dit is de dagelijkse praktijk, vandaar dat ik er niet over peins ook nog met een jongen hand in hand te gaan lopen.

  • account beeindigd, do 08 november 2012 17:06 in reactie op Florian Lichti Reageer op account

    account

    "Conclusie mag best getrokken worden dat een overgrote meerderheid van de turken en Marokkanen homofoob c.q.. gewelddadig zijn tegen homo's."

    ik trek de conclusie dat conclusies snel getrokken kunnen worden.

  • Andy de Groot, do 08 november 2012 17:21 in reactie op account beeindigd Reageer op Andy

    Andy

    En ik trek de conclusie dat je met bewijzen heel veel kunt bewijzen

  • account beeindigd, vr 09 november 2012 08:45 in reactie op Andy de Groot Reageer op account

    account

    welke bewijzen?

  • Florian Lichti, do 08 november 2012 18:58 in reactie op account beeindigd Reageer op Florian

    Florian

    Vergeten...het is een "kleine groep die het voor de rest verpest".
    Dat is toch het mantra?

  • Mr Qizilbash, vr 09 november 2012 09:15 in reactie op Florian Lichti Reageer op Mr

    Mr

    "Conclusie mag best getrokken worden dat een overgrote meerderheid van de turken en Marokkanen homofoob c.q.. gewelddadig zijn tegen homo's."

    "Vergeten...het is een "kleine groep die het voor de rest verpest".
    Dat is toch het mantra?"

    Nee, liegen totdat je er zelf in gelooft is de mantra van islamo- of xenofoben. Vandaar dat Dr. Strangelove de conclusie trekt dat conclusies snel getrokken kunnen worden.

    Zelfs bij Marokkanen (die, in Amsterdam tenminste, duidelijk oververtegenwoordigd zijn in homogerelateerd geweldsincidenten) is de overgrote meerderheid NIET gewelddadig tegen homo's. Het is nog steeds slechts een handjevol schooiers dat daarvoor verantwoordelijk is.

    Bij Turken klopt je bewering al helemaal niet. Turken zijn juist ONDERVERTEGENWOORDIGD (2 keer minder vaak als autochtonen) in homogerelateerde geweldsincidenten. Dat is al heel lang zo. Dat jij Marokkanen en Turken zomaar aan elkaar koppelt, geeft al aan met welk vooroordeel jij in je kop rondloopt.

    http://vorige.nrc.nl/binnenland/article2067868.ece/Homogeweld_om_mannelijkheid_te_bewijzen

  • Florian Lichti, vr 09 november 2012 10:07 in reactie op Mr Qizilbash Reageer op Florian

    Florian

    Schandalig inderdaad....het blijft die kleine groep die voor het rest verpest! :-)

  • Mr Qizilbash, vr 09 november 2012 10:33 in reactie op Florian Lichti Reageer op Mr

    Mr

    Niets te zeggen over dat het gewoon pertinent onwaar is wat je zei? Stug blijven volhouden terwijl zelfs de cijfers je tegenspreken?

    De overgrote meerderheid van zowel de Marokkanen als Turken is niet gewelddadig tegenover homo's. In het geval van de Turken zijn zij juist zelfs ondervertegenwoordigd in homogerelateerde geweldsincidenten en zijn zij 2 keer zo minder vaak dader als autochtonen.

    Zou het misschien kunnen dat het mensen zoals jij zijn, die leugens verspreiden, die het voor de rest verpesten? Zelfs wanneer aangetoond wordt dat wat je zegt niet waar is, blijf je volhouden. Triest.

  • 1 1, vr 09 november 2012 08:52 in reactie op Florian Lichti Reageer op 1

    1

    Dat c.q. doet het hem natuurlijk.

  • - -, do 08 november 2012 14:15 Reageer op -

    -

    Het blijft in mijn ogen misschien wel één van de grootste misstappen geweest: een hele groep mensen in het land halen die er eigenlijk heel weinig mee hebben en het land en de mensen zelfs afwijzen.
    Hoe ongelofelijk veel geld was er bespaard als er mensen waren gekomen die zich herkennen in de Nederlandse cultuur en zich relatief snel aan zouden passen.

    Overigens heb ik wel het idee dat het in België allemaal nog wat minder goed gesteld is met de integratie dan hier.

  • Andy de Groot, do 08 november 2012 13:55 Reageer op Andy

    Andy

    Ach, die jongen vroeg tenminste maar om een Euro. Ik vind dat een aanvaardbare nivellering.

  • Bijstandskoning van GeenStijl, do 08 november 2012 16:28 in reactie op Andy de Groot Reageer op Bijstandskoning

    Bijstandskoning

    Nivellering, helemaal gesproken volgens de heersende tijdgeest ;-)

  • ton de.vries, do 08 november 2012 13:54 Reageer op ton

    ton

    Je hoeft geen homo te zijn ook elk ander mens word in antwerpen s,avonds laat vaker lastig gevallen .Er zijn de afgelopen tijd met de regelmaat van de klok mensen gemolesteerd of erger .Het laatste weekend werder nog iemand het ziekenhuis in geschopt om 3 euro .dat kon jaren terug zelden gebeuren .Hetis jammer het was leuk uitgaan in antwerpen ,maar alles is veranderd ook hier .

  • - -, do 08 november 2012 14:36 in reactie op ton de.vries Reageer op -

    -

    Je deelt makkelijk klappen uit als je bedreven bent in de vechtsport.

    Maar van vechtsport leer je je toch beheersen? Alleen als je bij de 10% gemotiveerde sporters zit. De rest leert dat je van een paar klappen niet dood gaat en ach, iedereen krijgt toch weleens een pak slaag?

    Ook fijn dat het zelfvertrouwen zo'n boost krijgt. Er zijn veel jongeren die niet het zelfvertrouwen hebben om zich op de arbeidsmarkt te presenteren. Nu met vechtsport hebben ze alle vertrouwen om zich op straat te manifesteren. WAT KIJK JE?

    ..waarom allemaal op vechtsport. Je creeert er een geweldsspiraal mee. Welke held heeft dat toch bedacht?

  • Traditioneel Conservatief, do 08 november 2012 16:35 in reactie op - - Reageer op Traditioneel

    Traditioneel

    Er is niks mis met vechtsporten, het zou juist handig zijn als deze homoseksuelen het ook eigen zouden maken, alleen voor zelfverdediging natuurlijk.

  • - -, do 08 november 2012 17:24 in reactie op Traditioneel Conservatief Reageer op -

    -

    Ik ben erop tegen dat alle probleemjongeren op vechtsport gezet worden. Ik durf te wedden dat minimaal 50% van de jongeren die een vechtsport beoefenen een vechtpartijtje hebben uitgelokt omdat ze wisten dat ze een ongetrainde sukkel wat klappen konden geven.

    Het geeft zelfvertrouwen, maar absoluut niet het zelfvertrouwen dat er nodig is in deze maatschappij. Het geeft een gevaarlijk soort zelfvertrouwen als je gefrustreerd bent over van alles en nog wat. Ik ben inmiddels echt een beetje pissig, want hoeveel verhalen hoor ik nog steeds van leeftijdsgenoten die om helemaal NIETS ruzie krijgen. Het enige wat je kan doen is je maar heel vroeg nederig terugtrekken uit de discussie, want anders ben je misschien de volgende Meindert Tjoelkema. Met die gasten valt gewoon niet te praten en zodra er ook maar 1 dingetje aan de hand is dan is het volstrekt onmogelijk om op een normale manier tot een oplossing te komen.

  • Mr Qizilbash, vr 09 november 2012 10:11 in reactie op - - Reageer op Mr

    Mr

    Mag ik vragen waar jij het vandaan haalt dat alle probleemjongeren op vechtsport worden gezet? Volgens mij komt dat echt niet zo vaak voor hoor. Wel krijgen minima in Amsterdam met de stadspas in Amsterdam korting op een sport naar keuze. Veel kinderen en jongeren kiezen dan voor een vechtsport.

    Jij komt op mij over als de typische xenofobe Nederlander met de nadruk op fobe. Bang voor de hard pratende, stoeiende allochtone tienerjongens met capuchon of bontkraag in de tram of bus die elkaar op de schouders slaan, een schop onder de kont geven of tegen de benen trappen. Dit doen ze dan inderdaad vaak op de kickboks/muay thai manier met de handen hoog voor het gezicht. Dit is voor de meesten echter slechts een pose om stoer te doen. Het is namelijk niet zo moeilijk om de betreffende pose aan te nemen en vervaarlijk te kijken. Echte vaardigheden zitten er meestal niet achter.

    Als je een beetje ballen kweekt en goed observeert kun je zien dat de overgrote meerderheid van deze jongens gewoon tienerjongens zijn zoals jij er zelf waarschijnlijk ook een was. Ruw, hard pratend, graag stoeien en een beetje de grenzen opzoekend. Als ze tijdens hun stoeipartijen per ongeluk tegen je opbotsen en met overslaande, hoge piepstemmetje "Sorry meneer" zeggen, en een beetje angstig kijken, wordt wel duidelijk dat het geen echte badboys zijn.

  • - -, vr 09 november 2012 13:16 in reactie op Mr Qizilbash Reageer op -

    -

    Dat is een tijdje beleid geweest, misschien nu niet meer, maar dat was het wel.

    En nee ik ben niet xenofoob. Je zou het niet zeggen, maar ik sta echt open voor andere culturen. Ze zijn welkom in Nederland en in het dagelijks leven ga ik met andere culturen om en ieder individu beoordeel ik op zijn daden en hoe diegene met mij omgaat, ongeacht huidskleur en geloof (ook Islam geen probleem, maar ik vind het wel een religie die meer dan andere vatbaar is voor allerlei problemen).

    Alleen na een tijd in Amsterdam gewoond te hebben en nu sinds een jaar of 5 in Utrecht komt het een en ander me de strot uit. En dat is vooral het volkomen zinloos ruzie zoeken. En ik als jongere, niet heel slap, verbaal redelijk weerbaar, kan daar maar beter niets van zeggen want het recept is heel simpel: reageer erop en je kan het krijgen.

    Heb het hier al vaker verteld: ik werk met verslaafden. Dus daar gebeurt ook best veel. Daar lukt het me wel om ruzies te de-escaleren, en met deze jongens niet.

    Ik snap ook wel dat het veelal een pose is en dat er veel onzekerheid achter zit. Maar neem eens een vriendelijke pose aan en je wordt overal geaccepteerd. Maar ja, dat is niet 'straat'. Daarnaast doen er gewoon heel veel aan vechtsport.

    Maar goed, dus het willekeurig ruzie zoeken en bereid zijn om mensen die reageren met een groepje het ziekenhuis in te slaan ben ik zat. En dan zijn er nog andere dingen gebeurt waar zoveel disrespect voor de mensheid in het algemeen uit blijkt: oude mensen lastig vallen, van een scooter op mensen spugen.

    Ik moet weg.

  • . , do 08 november 2012 17:45 in reactie op Traditioneel Conservatief Reageer op .

    .

    Legalisatie van vuurwapens ook maar direct invoeren? Zo denken ze er in Amerika ook over. Wapens dragen om doden te voorkomen, we zien wat er daarvan komt.

  • . , do 08 november 2012 17:48 in reactie op Traditioneel Conservatief Reageer op .

    .

    Ben ik nu zo naïef? Is het zo erg?

  • Nihilist 1375, do 08 november 2012 13:42 Reageer op Nihilist

    Nihilist

    "Het gaat slechts om een deel van de allochtone gemeenschap."

    Waarschijnlijk het Koreaanse deel, want ik kan me geen andere bevolkingsgroepen voorstellen die dit zouden kunnen doen...

  • , do 08 november 2012 13:40 Reageer op

    "Het gaat slechts om een deel van de allochtone gemeenschap"
    Als de dijken doorbreken, komt ook slechts een deel van de Noordzee het land overspoelen. Dus die dijken zijn niet nodig.

  • Truus Beek, vr 09 november 2012 08:33 in reactie op Reageer op Truus

    Truus

    die zich verbaal uit maar hoe tolerant is het zwijgend deel ten aanzien van homostellen Ik denk als de SGPers, maar die laatsten hebben het fatsoen zich niet als onopgevoede barbaar te uiten

  • Bas Grootel, do 08 november 2012 13:37 Reageer op Bas

    Bas

    Hmm. Dat wordt weer dezelfde commotie als die vrouw die gefilmd door bepaalde wijken liep. Maar misschien is dit de enige manier om zaken zichtbaar te maken.

  • Michel Reiziger, do 08 november 2012 13:31 Reageer op Michel

    Michel

    Chanettes..klinkt bijna liefelijk.
    Het is algemeen bekend dat binnen de islamitische cultuur het misbruik van kleine jongetjes graag gebezigd wordt. Mannelijke prostitutie is ook niet van den vreemde (ga maar eens naar Marakesh) een soort van hypocriet taboe wat bij veel meer religies heerst.

    Eigenlijk doet het er ook niet toe. Je hebt je te houden aan de wetten van een land, dat geldt voor katholieke priesters, dat geldt voor discriminerend straattuig van buitenlandse afkomst, dat geldt in Belgie en dat geldt in Algarije of Marokko net zo.

  • Jim Peeters, do 08 november 2012 13:18 Reageer op Jim

    Jim

    alle jongeren waren niet-westers allochtoon(marokkaans) en moslim echter dit heeft natuurlijk niks te maken met de goddienst en bijbehorende opvoeding en alles natuurlijk met de sociaal-economische achterstand zullen we nu weer verder horen en natuurlijk in Staphorst doen ze het ook dus we mogen er niks van zeggen

  • Traditioneel Conservatief, do 08 november 2012 14:20 in reactie op Jim Peeters Reageer op Traditioneel

    Traditioneel

    In Staphorst worden geen homo's dood getrapt in Antwerpen laatst wel. Ik zou graag willen dat u geen link legt tussen Antwerpen of Staphorst.

  • Jopie Bontekoe, do 08 november 2012 14:34 in reactie op Traditioneel Conservatief Reageer op Jopie

    Jopie

    Jim bedoelde dit ironisch , hij is het met je eens.

  • Jim Peeters, do 08 november 2012 14:41 in reactie op Traditioneel Conservatief Reageer op Jim

    Jim

    in Staphorst wordt je inderdaad alleen maar verstoten uit je familie+gemeenschap en zou het als het aan de gemeenteraad ligt alle gelijke rechten voor homo's meteen afgeschaft worden

  • Traditioneel Conservatief, do 08 november 2012 14:21 in reactie op Jim Peeters Reageer op Traditioneel

    Traditioneel

    Toch grappig om te zien dat er bijna geen enkele linkse reaguurder hier op reageert. Zou het iets met wegkijken te maken hebben?

  • s b, do 08 november 2012 14:44 in reactie op Traditioneel Conservatief Reageer op s

    s

    Zal ik dan op beide opmerkingen van u reageren.

    Ik zal u zeggen wat bij mij namelijk erger aan komt en dat is dat ik in Staphorst niet dood getrapt wordt maar dat orthodox christelijke mensen wel recht in mijn gezicht durven te zeggen dat ik dood moet.

    In Antwerpen keurt men dit geweld tegen homo's af, in Staphorst juicht men homohaat toe.

  • - -, do 08 november 2012 14:57 in reactie op s b Reageer op -

    -

    Daarom is staphorst ook een gemarginaliseerd dorpje dat eigenlijk door iedereen voor gek wordt verklaard. Neemt niet weg dat er onder de autochtone bevolking de homofobie ook wijdverbrijd is. Alleen lijkt daar toch minder de neiging te zijn om te gaan dreigen, wegpesten enz.

  • Andy de Groot, do 08 november 2012 14:59 in reactie op s b Reageer op Andy

    Andy

    Ik heb die afkering nergens gezien ? U wel? En dat van Staphorst staat niet op Video en is maar een loze kreet. Dit niet...

  • Jopie Bontekoe, do 08 november 2012 15:06 in reactie op s b Reageer op Jopie

    Jopie

    En toch kijk je weg...Conservatief heeft dus gelijk. i.p.v. te reageren op het ernstige feit dat mensen om hun geaardheid worden lastig gevallen. want dat komt je niet uit, ga je in op de achterhaalde meninkjes over staphorst.
    Wanneer het gaat over meisjes die worden verminkt , "ja maar staphorst"...vrouwen op het Tahirplein die worden aangerand "ja maar staphorst"...Wat een zielige vertoning man, in staphorst wonen een handjevol mensen en die hebben ideen waar ik ook niet achter sta maar het is niet zo dat in Amsterdam , rotterdam , brussel, parijs, antwerpen , gouda etc etc meisjes worden uitgescholden voor hoer door immigranten uit Staphorst!

  • s b, do 08 november 2012 22:58 in reactie op Jopie Bontekoe Reageer op s

    s

    Ik kijk niet weg, maar ik reageer op iemand en hoef dan niet op mijn eigen borst te kloppen door dit stoer (maar terecht) te veroordelen.

    En uw redenatie bewijst maar weer hoe hypocriet Nederland is, we hebben altijd wat te zeggen over anderen, maar praten liever niet over onze eigen fouten bijvoorbeeld onze fouten in de oorlog, maar ook onze fouten in de samenleving. Niet alles is perfect in Nederland en ook zeker niet als het om homoseksualiteit gaat.

  • Jopie Bontekoe, vr 09 november 2012 10:15 in reactie op s b Reageer op Jopie

    Jopie

    Wat een clichematige kletskoek man!
    In Nederland wordt niets anders gedaan dan over de eigen fouten gepraat. Boeken en praatprogramma's vol over de rol van Nederland in de oorlog, srebenica, nederlands-indie, de slavernij etc etc. Als er 1 land is waar kritisch wordt beschouwd op de eigen geschiedenis is het nederland wel.
    Natuurlijk zijn er nog steeds kleine geloofsgemeenschappen waar homo's worden buitengesloten maar nederland , amsterdam voorop, was jaren jarenlang een voorbeel van homo emanicipatie. De laatste jaren kentert dit in negatieve zin door gedrag zoals het filmpje laat zien. Geef daar dan eens je mening over?

  • Traditioneel Conservatief, do 08 november 2012 16:01 in reactie op s b Reageer op Traditioneel

    Traditioneel

    ======Ik zal u zeggen wat bij mij namelijk erger aan komt en dat is dat ik in Staphorst niet dood getrapt wordt maar dat orthodox christelijke mensen wel recht in mijn gezicht durven te zeggen dat ik dood moet. =====

    Dus jij wordt liever dood getrapt dan alleen uitgescholden dat je dood moet? Je maakt jezelf compleet belachelijk man, moet ik dit soort uitspraken serieus nemen? Daarnaast moet je wel eerst met een bewijs komen dat je als homoseksueel in staphorst doods bedreigingen krijgt.

  • s b, do 08 november 2012 22:55 in reactie op Traditioneel Conservatief Reageer op s

    s

    Misschien moet u niet van die grote woorden gebruiken. Ik gok namelijk dat u geen homo bent en dat u dus niet door een jeugd bent heen geworsteld vol met twijfels.
    Ik ben dat wel en weet daarom zelf hoe het voelt als je niet meer aangekeken wordt door mensen die van je zouden houden. Natuurlijk is het erg wat daar gebeurt, maar het is geen reden om te ontkennen wat er hier gebeurt.

  • Jan Peters, do 08 november 2012 21:25 in reactie op s b Reageer op Jan

    Jan

    Die mensen die dat roepen gedragen zich niet waardig en dat wordt ook nergens door de kerk gepredikt. Dit soort mensen heb je overal.
    Het zou je sieren als je je eens wat meer verdiept in de werkelijke standpunten van kerk en SGP. Homo's moeten gewoon gerespecteerd worden als mens en geweld en belediging is al helemaal uit den boze. Ja, men heeft andere opvattingen over homo's die samen wonen of seksueel actief zien, trouwen e.d. Daar mag je gewoon anders over denken want dat gaat over wat je doet (gedrag) en niet om wat je bent(geaardheid, huidskleur enz). En dan nog moeten die mensen volgens kerk en SGP gewoon gerespecteerd worden en is schelden en geweld uit ten boze. Het komt ook gewoon niet voor. Het zijn gewoon allemaal linkse progressieve fantasie verhalen om de homo haat bij sommige groepen jonge allochtonen de bagatelliseren.

    Ik denk dat een homostel veiliger gearmd door Staphorst kan lopen dan door Amsterdam.

  • s b, do 08 november 2012 14:49 in reactie op Traditioneel Conservatief Reageer op s

    s

    Het zou ook leuk zijn als u eens reageert op mensen die iets tegen u zeggen, dat heb ik u namelijk nog weinig zien doen.

  • Jopie Bontekoe, do 08 november 2012 15:10 in reactie op s b Reageer op Jopie

    Jopie

    Dan moet je wat beter lezen. Ik ben het lang niet altijd eens met traditioneel maar hij geeft altijd antwoord en is niet te beroerd om zijn mening bij te stellen. Kijk eens bij de discussies over het pesetn en de tragische dood van Tim riberink , daar zie je een voorbeeld van hoe traditioneel open staat voor andere meningen. lees en leer zou ik zeggen, jonge vrind.

  • Jopie Bontekoe, do 08 november 2012 14:51 in reactie op Traditioneel Conservatief Reageer op Jopie

    Jopie

    Dat is een bekend verschijnsel op deze site. Erg jammer want daardoor blijft men hangen in het paradigma; 'moslims zijn zielig en goed, het westen is slecht". Diezelfde linkse goedmensen staan overigens wel vooran om alles wat naar christendom riekt met de grond gelijk te maken. Typisch geval van balk en splinter denk ik dan.

  • - drammer -, do 08 november 2012 13:16 Reageer op - drammer

    - drammer

    Is dit uitdagen en het noodlot tarten???


    Uitdagen en het noodlot tarten lijkt niet gezond, het is hetzelfde om een cartoon te maken waar Allah voor joker wordt gezet.

    Uitdagen en het noodlot tarten is niet gezond, het is beter omdat achter wege te laten. Simpel omdat er dan geen aanslagen komen, de rust blijft zoals het was. Maar uitdagen en het noodlot tarten vraagt om antwoord, inelkaar slaan, zwemlessen in de grachten en bij voorkeur in de winter als het vriest, wil de verkeerde liefde wel bekoelen.

    Er zijn toch hotels genoeg?

    Tja, de bekoringen van onze maatschappij wordt enkel gelezen door een uitkering of anders gratis geld. Respect voor levenswijze zo als hier gewend en gewenst kunnen niet meer.

    Maar gelukkig zijn we politiek correct, en dat blijft belangrijker, als recht, en vrijheid en vrijheid van meningsuiting van en voor al onze Nederlanders.

  • El Che, do 08 november 2012 14:20 in reactie op - drammer - Reageer op El

    El

    Volgens mij ben jij het padje kwijt.

  • - drammer -, do 08 november 2012 15:53 in reactie op El Che Reageer op - drammer

    - drammer

    Dan... heb jij het niet begrepen.

    Lees het nog maar eens een keer door. Mocht je het dan nog niet begrepen hebben, ik leg het je met plezier nog een keer uit, met plezier nog een keer, en nog een keer. De satire druipt er af.

    En als het moet? Nog een keer. (lol) We kunnen altijd nog een kopje thee drinken ?

  • Jim Peeters, do 08 november 2012 13:15 Reageer op Jim

    Jim

    typisch belgisch. De daadwerkelijk oorzaken niet durven te benoemen omdat je anders voor racist wordt uitgemaakt. De Islam heeft er niks mee te maken

    "Het gaat slechts om een deel van de allochtone gemeenschap. " yep..ongeveer het gehele niet-westerse deel om exact te zijn.

 

Reageren

Top 10 Populair

Scroll naar boven Scroll naar boven

Tweet van de dag

wo 26 november 2014

De #PVV is inmiddels haar eigen Godwin.

Carel Bruring