09 september 12 21:18 Reageer (60) Wereld RSS

Hollande kondigt belastingverhoging aan

Omstreden miljardair laat intussen weten in Frankrijk belasting te blijven betalen

De Franse president François Hollande verhoogt de belastingen fors om zo het begrotingstekort terug te dringen. In zijn eerste grote interview op de Franse televisie zei hij dat hij "in de vechtstand staat" om de economische problemen aan te pakken. Er ligt een pakket met maatregelen die in totaal 30 miljard euro moeten opleveren.

Dat meldt de NOS. Een verhoging van de belasting voor grotere bedrijven moet tien miljard opleveren. Ook huishoudens in Frankrijk krijgen met een lastenverzwaring te maken die in totaal 10 miljard euro moet opleveren. Ook de belastingmaatregel voor de allerrijksten gaat door. Iedereen die meer dan een miljoen euro per jaar verdient, gaat daar straks 75 procent belasting over betalen.

De Franse multimiljardair Bernard Arnault, die onlangs de Belgische nationaliteit aanvroeg, heeft vandaag te kennen gegeven in Frankrijk zijn belastingen te blijven betalen Dat meldt RTL.  ,,Ik ben en blijf een belastingbetaler in Frankrijk en ik zal net als alle Fransen aan mijn fiscale verplichtingen voldoen'', zei Arnault.


Volg Joop op Twitter, vind Joop leuk op Facebook. Of abonneer je op de dagelijkse nieuwsbrief met een handig overzicht van nieuws en opinies.

Laatste Reacties (60) Reageer Reacties in wachtrij: 0

  • Nico de Ligt, di 11 september 2012 18:25 Reageer op Nico

    Nico

    De Franse multimiljardair Bernard Arnault bezit 30.000 miljoen euro of 30 miljard euro zoals u wilt. En zo zijn er vele miljardairs in Europa die vele miljarden bezitten ook in Nederland, en wat is daar op tegen dat wij deze ongelofelijk rijke mensen naar draagkracht belasting laten betalen om de crisis in Europa op te lossen. Dit had allang in Griekenland,Spanje en Portugal moeten gebeuren. Het is ook in hun belang want de crisis kan nog steeds een zelfde ramp worden zoals in 1929 toen vele miljardairs van de één op de andere dag niets meer bezaten.

  • Ali Yavuz, ma 10 september 2012 21:34 Reageer op Ali

    Ali

    Bij links betaal je meestal meer belasting, soms ook meer dan nodig is.
    Bij rechts betaal je voor niets belasting, wat altijd te veel is.

  • Frits Guevara, ma 10 september 2012 20:23 Reageer op Frits

    Frits

    Dat voorspelt weinig goeds voor als hier links wint temidden van de EU crisis. Belastingbetaler financieel afgetuigd. Zulke ras mishandelaars zijn het wel bij het socialisme.

  • annie koenders, ma 10 september 2012 15:07 Reageer op annie

    annie

    Daar ook al links in de bocht, net als kunduzz hier belasting verhogen btw verhogen, dat moet de burger gewoon niet meer pikken, kost wat kost moet die euro tot stand gehouden worden, het intresseert ze niets wat er met de burger gebeurt of ze creperen, niemand wil wat er in griekenland gebeurt , maar daar zijn we niet ver van af als dat zo door gaat.

  • Michel Reiziger, ma 10 september 2012 22:39 in reactie op annie koenders Reageer op Michel

    Michel

    ***Daar ook al links in de bocht***

    Tja hoe zal dat nu komen het socialisme aan de macht in frankrijk. Na zo'n succesvolle president als Sarkozy met zijn geweldige banenplannen, het aanpakken van de bankencrisis en het stimuleren van de economie.

    ***net als kunduzz hier belasting verhogen btw verhogen, dat moet de burger gewoon niet meer pikken, kost wat kost moet die euro tot stand gehouden worden***

    LOL, Hollande is de eerste president van Frankrijk die zich nog enigszins kritisch opstelt aangaande de bankencrisis (let wel, de Euro kost ons nauwelijks wat, de internationale bankencrisis kost ons te veel, en al niet alleen financieel meer)

    ***het intresseert ze niets wat er met de burger gebeurt of ze creperen, niemand wil wat er in griekenland gebeurt , maar daar zijn we niet ver van af als dat zo door gaat.***

    Daarom is het van belang om drastische economische hervormingen door te voeren en het bankkaire systeem strict te reguleren. Niet alleen in Nederland, niet alleen in Europa maar wereldwijd.

  • Rive dOr, ma 10 september 2012 10:54 Reageer op Rive

    Rive

    Francois Hollande, de president die geen enkele bank zou redden met belastinggeld. Behalve Credit Immobilier de France natuurlijk.

  • Evert van Vliet, ma 10 september 2012 11:20 in reactie op Rive dOr Reageer op Evert

    Evert

    De dictatuur van de duiten dwingt dat af dus dat heeft niets met realiteitszin van doen.

    Comme ci, comme ça, comme tralala.

  • Evert van Vliet, ma 10 september 2012 10:54 Reageer op Evert

    Evert

    Ich 'bin' ein Hollander:)

  • IJsbrant Bontekoe, ma 10 september 2012 09:16 Reageer op IJsbrant

    IJsbrant

    Heb Ben Verwaayen eens horen zeggen: "Als men ergens in het buitenland een grote fabriek ziet staan, dient u zichzelf af te vragen waarom die niet in uw land staat."

    Vanaf nu kan men in Frankrijk op die vraag met een "wijzen naar Hollande" afdoen.

  • Evert van Vliet, ma 10 september 2012 10:15 in reactie op IJsbrant Bontekoe Reageer op Evert

    Evert

    O, en niet met een verwijzen naar de 'andere' indoctri-natie die belastingvrijstelling, 'neo'-slavernij en vervuiling als de norm hanteert omwille van het binnen slepen van de handel?

    Tja......

  • Henk de Beer, ma 10 september 2012 08:59 Reageer op Henk

    Henk

    Frankrijk begint al te kantelen van rood naar (extreem) blauw. De Fransen slikten veel te veel rode pillen bij de vorige verkiezingen. Hadden zij maar de helft minder rode pillen geslikt.

  • Gerwin van Eersel, ma 10 september 2012 08:56 Reageer op Gerwin

    Gerwin

    De rijkste Fransman heeft de Belgische nationaliteit aangevraagd, en zegt in Frankrijk belasting te blijven betalen... Wordt vervolgd.

    http://www.nu.nl/economie/2905191/verhuizing-rijkste-fransman-belgie-geen-belastingvlucht.html

  • Blits Kikker, ma 10 september 2012 08:40 Reageer op Blits

    Blits

    75% jaloeziebelasting voor inkomens boven een miljoen. Het zal druk woorden in Monaco, Zwitserland, etc. Mensen die meer dan een miljoen verdienen zijn namelijk niet een soort horigen die gevangene van hun landheer zijn, maar mobiele wereldburgers die zo ergens anders neerstrijken.

    In het kader van onze VOC mentaliteit zeg ik dan ook: laat Nederland voorop lopen met het fiscaal asiel verlenen aan deze mensen. Als ze hier 52% betalen hoeven wij ook gelijk een stuk minder te bezuinigen.

  • marietje jansen, ma 10 september 2012 09:02 in reactie op Blits Kikker Reageer op marietje

    marietje

    Die rijken kunnen we niet betalen qua HRA. Zouden er trouwens bankiers tussen zitten?

  • Dik Hoek, ma 10 september 2012 16:23 in reactie op marietje jansen Reageer op Dik

    Dik

    Misschien moeten we aan u uitleggen dat je HRA terug krijgt over reeds betaalde belasting. Het is dus eigenlijk vooral een sigaar uit eigen doos.

  • Kees Apollo, ma 10 september 2012 17:52 in reactie op Dik Hoek Reageer op Kees

    Kees

    Plus een sigaar uit de doos van huurders want die betalen ook mee aan de HRA.

    Kosten elk jaar weer 15 miljard. Met garantie van Rutte dat er 0% hoeft te worden ingeleverd tot het einde der dagen.
    Sterker nog: Sinterklaas Rutte doet er elk jaar 2 miljard extra subsidie korting overdrachtsbelasting bij.

    En voor elke villabewonersgezin met twee inkomens nog eens elk jaar weer 2.000 euro netto extra er bovenop.

  • IJsbrant Bontekoe, ma 10 september 2012 21:54 in reactie op Kees Apollo Reageer op IJsbrant

    IJsbrant

    Als we volgend jaar beginnen om voor nieuwe gevallen geen HRA meer toe te staan, dan is over 30 jaar de HRA verleden tijd.

    Veel partijen komen met ingewikkelde constructies om tot hetzelfde resultaat te komen.

  • Evert van Vliet, ma 10 september 2012 10:24 in reactie op Blits Kikker Reageer op Evert

    Evert

    Ja jij ziet 't helemaal zitten, wie het oor aangenaaid 'krijgt' 'mag' 't houden?

    Dat is dan ook gelijk hét argument tegen allerhande indoctri-naties.

    De absolute meerderheid mág helemaal niet samen-werken, dat staat het uitwisselen van staten omwille van het schuilen maar danig in de weg.
    Bovendien blijkt dan dat er geen eigendomsrechten kunnen bestaan die het eigen gebruik (vele malen) te boven 'mogen' gaan.
    Om over het opeisen van de benodigde globale grondstoffen en wereldwijd overleverde kennis nog maar te zwijgen.

  • Hank Nozemans, ma 10 september 2012 08:38 Reageer op Hank

    Hank

    De maatregelen zijn als volgt:
    - 75% belastingtarief voor inkomens boven de 1 miljoen.
    - Creeren van overheidsbanen voor jongeren
    - Verhogen van lasten voor bedrijven
    - Afschaffen van onbelast overwerk

    Ik zie niet in hoe deze maatregelen de economie moeten aanzwengelen, integendeel. Een dikke meerderheid van de Franse bevolking ook niet. 58% denkt dat de maatregelen de verkeerde kant op gaan.
    http://www.metrofrance.com/info/barometre-politique-exclusif-la-cote-de-popularite-de-hollande-et-ayrault-en-baisse/mlig!mBSgcqnfRIDA/

  • Piet de Geus, ma 10 september 2012 08:49 in reactie op Hank Nozemans Reageer op Piet

    Piet

    "- 75% belastingtarief voor inkomens boven de 1 miljoen."

    Hollande is alweer aan het draaien. Het jaloezietarief zou nu ineens alleen maar gelden voor alleenstaanden en er komt nog een hele serie extra voorwaarden bij.

  • Hank Nozemans, ma 10 september 2012 13:25 in reactie op Piet de Geus Reageer op Hank

    Hank

    Ik kijk net het 13.00 uur journaal op france 2. Nu is er weer geen enkele uitzondering. Gisteren was er nog sprake van uitzonderingen voor atleten en artiesten. De burgemeester van het dorp in Belgie bevestigde dat Bernard Arnault wel degelijk naar Belgie wil om minder belasting te betalen. 75% is ook geen belasting, dat is loonconfiscatie.

  • R van brummelen, ma 10 september 2012 16:28 in reactie op Hank Nozemans Reageer op R

    R

    onzin natuurlijk. het is gewoon een belasting. Die kan best nog een stuk hoger, tarieven boven de 90% zijn pas sinds kort afgeschaft. Met hoge belastingtarieven is niks mis.

  • Hank Nozemans, ma 10 september 2012 20:18 in reactie op R van brummelen Reageer op Hank

    Hank

    Helemaal geen onzin, maar daarover zullen wij het nooit eens worden.
    Ik zie net op het acht uur journaal op France 2 dat een man de verkoop van z'n bedrijf in de ijskast heeft gezet om het eerst in het buitenland te registreren, simpelweg om de 75% te ontlopen. Frankrijk gaat met deze maatregel meer geld verliezen dan dat ze gaan verdienen.

  • de REALITEIT ., ma 10 september 2012 02:03 Reageer op de REALITEIT

    de REALITEIT

    Als voorbeeld ? Industriebeleid Hollande.
    Hoe wil je ontslagen bij peugeot voorkomen ? Als niemand deze auto wil kopen ?

  • Mark Sinops, ma 10 september 2012 00:08 Reageer op Mark

    Mark

    Wel toepasselijk dat hij over een vechtstand praat als hij de werkende bevolking verder uitknijpt.

  • Jan Hofstede, zo 09 september 2012 23:23 Reageer op Jan

    Jan

    Dat is natuurlijk een drama voor die arme sloebers. Belastingverhoging over alles wat ze verdienen boven de 1.000.000,- ( daar moet je met je ogen dicht eens over nadenken)

    Je weet dat Frankrijk miljarden moet bezuinigen, je weet dat er miljoenen Fransen van het bestaansminimum of minder moeten rondkomen. Je moet toch wel een door God verlaten egoist zijn wanneer je je biezen zou pakken omdat je over je 2e miljoen meer belasting moet betalen en de mindergestelden grotendeels voor de puinhoop laat opdraven. Een puinhoop veroorzaakt door een groot deel van die rijken.

  • Piet de Geus, ma 10 september 2012 03:50 in reactie op Jan Hofstede Reageer op Piet

    Piet

    "Belastingverhoging over alles wat ze verdienen boven de 1.000.000,- ( daar moet je met je ogen dicht eens over nadenken)"

    Zelfs met mijn ogen dicht en zonder nadenken, zie ik dat dit typische symboolpolitiek is. Er is toch zeker niemand zo gestoord om meer dan een miljoen per jaar onder de inkomstenbelasting te laten vallen.

  • Jan Peters, zo 09 september 2012 23:18 Reageer op Jan

    Jan

    Dat is ook ons voorland als hier Samson aan de macht komt. Hij ziet Hollande als zijn grote voorbeeld. Duizenden ontslagen sinds hij is verkozen is. Slap begrotingsbeleid gecombineerd met lastenverhogingen. Rampzalig. Ik maak me echt zorgen. Nederlanders hebben nog de kans zich te bezinnen.

  • Michiel Online, zo 09 september 2012 23:14 Reageer op Michiel

    Michiel

    Ik ben blij dat rijken worden aangepakt. Het moet ook wel, want we moeten met zijn allen zuiniger gaan leven.

  • Mostafa Mouktafi, zo 09 september 2012 23:07 Reageer op Mostafa

    Mostafa

    Papa fume la pipe wordt nu papa fume une '' gewoon'' sigaret.
    Kijk, dat zijn politici met ballen, de echte socialisten, hier mag onze PVDA iets van leren. Maar als Samsom de macht krijgt laat hij de zwakke mensen niet in de steek. Met Rutte zijn wij de pineut en met Wilders als premier dan wordt het een echte wilde bos, met een poort waar een grote bord hangt met '' Dit is Wildersland''.

  • , zo 09 september 2012 22:14 Reageer op

    Heerlijk dat de ware aard van Links (lastenverzwaringen) zo vlak voor de verkiezingen in NL weer duidelijk zijn geworden. Komop Diederik, bel nog een met Oom Hollande voor wat tips!

  • het geweten, zo 09 september 2012 22:02 Reageer op het

    het

    Ik voorspel u: De rijke Fransen gaan het land verlaten, zij verdommen om voor de zoveelste keer op te draaien voor het schatkist te kort van de overheid.
    En zij die wel blijven kun je later Hollanders noemen. ;-)

  • Joop Schouten, zo 09 september 2012 22:51 in reactie op het geweten Reageer op Joop

    Joop

    Laat kapitalisten opzouten als ze de rest aan hun lot willen overlaten.
    De belastingbetaler hoeven deze dan aso's dan ook niet meer te subsidiëren.
    Uitvreters kunnen beter elders vegeteren.

    ... En de Trickle Down theorie is een slap excuus. Deze werkt niet.

  • het geweten, zo 09 september 2012 23:20 in reactie op Joop Schouten Reageer op het

    het

    Wel,.....
    De uitvreters en de rest, die blijven wel. ;-)

  • Joop Schouten, zo 09 september 2012 23:36 in reactie op Joop Schouten Reageer op Joop

    Joop

    'De belastingbetalers hoeven deze aso's dan ook niet meer te subsidiëren.'

  • Bert van Ingen, ma 10 september 2012 05:50 in reactie op Joop Schouten Reageer op Bert

    Bert

    natuurlijk Joop, wie gaat dan de beslasting opbrengen als de belastingbetalersbetalers weg zijn, om de uitkeringen te betalen ?

  • Sjakie Chocola, ma 10 september 2012 07:21 in reactie op Bert van Ingen Reageer op Sjakie

    Sjakie

    Zover rijkt het plan van joop niet door...
    Stap 1: alle rijke wegpesten met giga belastingen
    Stap 2: ????
    Stap 3: Iedereen blij met een uitkering.

  • Jan Jansen, ma 10 september 2012 08:41 in reactie op Bert van Ingen Reageer op Jan

    Jan

    Gaat goedkomen daar in Frankrijk... de belasting voor de rijken naar 75% en de pensioenenleeftijd weer terug naar 60 jaar (onder Sarko ging het in 2010 van 60 naar 62 jaar), terwijl wij het hier al over 69 hebben !!
    Ik denk dat binnen nu en een jaar of 5 Frankrijk met deze socialistische president een tweede Griekenland geworden is.

  • Joop Schouten, ma 10 september 2012 11:45 in reactie op Bert van Ingen Reageer op Joop

    Joop

    '... wie gaat dan de beslasting opbrengen als de belastingbetalersbetalers weg zijn?'

    De corrupte banken.

  • Gerwin van Eersel, ma 10 september 2012 11:55 in reactie op Joop Schouten Reageer op Gerwin

    Gerwin

    Als dat waar is, dan hebben die corrupte banken ineens nog veel meer moeite om aan de wettelijke kapitaalvereisten te voldoen, wie gaat hen daarmee helpen?

  • Joop Schouten, ma 10 september 2012 14:19 in reactie op Gerwin van Eersel Reageer op Joop

    Joop

    Ik.

  • Bert van Ingen, ma 10 september 2012 12:05 in reactie op Joop Schouten Reageer op Bert

    Bert

    tuurlijk, die banken kunnen nu ook wel kapot. gaan we met zn allen lachend de afgrond in, onder het zingen van de internaionale

  • IJsbrant Bontekoe, ma 10 september 2012 09:31 in reactie op Joop Schouten Reageer op IJsbrant

    IJsbrant

    Joop, jij begrijpt het niet.
    De kreet "Dat moeten de rijken maar betalen" wordt veel gehoord en is met recht een van de platte SP-strijdkreten te noemen.

    De rijken zijn dus, volgens de SP, de oplossing voor alle financiele problemen.
    Althans dat heeft men het klapvee tussen de oren geramd.

    Dan is het natuurlijk wel logisch dat een bestand Rijken een onder- en bovengrens krijgt.
    Vertroetelen dus en niet slachten.

    Misschien kan de SP het "Rijkenbeheer" uitbesteden aan de PvdD.

  • Joop Schouten, ma 10 september 2012 09:52 in reactie op IJsbrant Bontekoe Reageer op Joop

    Joop

    Je schijnt mij beter te kennen dan ikzelf.

    Apart.

  • IJsbrant Bontekoe, ma 10 september 2012 10:25 in reactie op Joop Schouten Reageer op IJsbrant

    IJsbrant

    [..Je schijnt mij beter te kennen dan ikzelf..]
    En ga je, na dat geconstateerd te hebben, daar iets mee doen??

    [..Apart...]
    Valt wel mee hoor. Kwestie van het regelmatig lezen van ongenuanceerede kreten.

  • Frans Lenaen, ma 10 september 2012 12:50 in reactie op Joop Schouten Reageer op Frans

    Frans

    U bent dan ook tamelijk voorspelbaar.....

  • Evert van Vliet, ma 10 september 2012 13:15 in reactie op Frans Lenaen Reageer op Evert

    Evert

    En het grote graaien niet zeker?

    Laten we afspreken dat iedereen de koffers mag pakken maar de duiten laat waar die 'verdiend' zijn.

  • Joop Schouten, ma 10 september 2012 13:47 in reactie op Evert van Vliet Reageer op Joop

    Joop

    : )))

    Sterke opmerking die de lading dekt.

    Tnx.

  • Nelle DeBoer, ma 10 september 2012 13:54 in reactie op Evert van Vliet Reageer op Nelle

    Nelle

    Just laat de duiten in de broekzak van de uitkeringstrekkers die het zelf verdient hebben!!! Of bedoel je het niet zo?

  • Evert van Vliet, ma 10 september 2012 14:42 in reactie op Nelle DeBoer Reageer op Evert

    Evert

    Nee, de lading die gedekt kan worden kun je met je meezeulen.

    Bankwezens die als muildieren de volstrekt nergens op gebaseerde kapitalen weg 'mogen' sluizen zonder dat de verboden hooivork d'r überhaupt ook maar iets tegen kan noch mag doen 'werkt' wel maar vooral chanterend.

    Behalve de totaal ongefundeerde uber-beloningen die men zichzelf toekent worden die nog eens als chantage-middel ingezet ook n.b.!

    En het plebs mag trachten dat weg te stemmen?

    Wie niet ontstemd is is een l*zelfcensuur*l

    Het kunstje zit 'm inderdaad in de lading Joop, bedankt!

  • Hank Nozemans, ma 10 september 2012 14:34 in reactie op Evert van Vliet Reageer op Hank

    Hank

    75% gaat al ergens anders heen! Bovendien een rare opmerking van iemand die tegen landsgrenzen is.

  • Frans Lenaen, ma 10 september 2012 14:55 in reactie op Evert van Vliet Reageer op Frans

    Frans

    Waarom? Volgens u bestaan grenzen toch niet...

  • Nelle DeBoer, ma 10 september 2012 13:43 in reactie op Joop Schouten Reageer op Nelle

    Nelle

    Joop, kapitalisten zijn tegen het geven van subsidie. Ik dacht ik zeg het even.

  • Joop Schouten, ma 10 september 2012 14:15 in reactie op Nelle DeBoer Reageer op Joop

    Joop

    'kapitalisten zijn tegen het geven van subsidie'

    Klopt. Aan anderen, behalve zichzelf uiteraard.

    Het 'kapitaal' van deze roofdieren-kapitalisten wordt wettelijk beschermd. De 'subsidie' die zij opstrijken is een gegarandeerde waardevermeerdering. Maar aangezien geld niet aan bomen groeit moeten daar extra assets tegenover staan. Aangezien deze ontoereikend zijn wordt de staat gevraagd deze op te hoesten via belastingen.

  • h hh, zo 09 september 2012 22:01 Reageer op h

    h

    Het is jammer dat de details over het pakket maatregelen zich slechts focussen op belastingverhoging. En dat bij een linksachtig medium als Joop.nl.

    Vergeten wordt te noemen welke maatregelen genomen worden om gericht de economie te stimuleren, en of dat haalbaar is.

    't is dat ik te weinig frans begrijp om enige details te vermelden.
    Hoe verhoudt dit pakket zich tot het PvdA programma?

  • Dik Hoek, zo 09 september 2012 21:57 Reageer op Dik

    Dik

    Kansloze actie van Hollande. Iedereen die een beetje ambitieus is gaat straks Frankrijk verlaten. In plaats van de inefficiënte franse overheid te kortwieken, kiest Hollande voor maatregelen voor de buhne. Over 2 jaar is ook Frankrijk uit de euro.

  • Nico de Ligt, zo 09 september 2012 21:46 Reageer op Nico

    Nico

    De eerste revolutie is ook in Frankrijk begonnen, daar plukken we nu nog dagelijks de vruchten van.

  • IJsbrant Bontekoe, zo 09 september 2012 21:43 Reageer op IJsbrant

    IJsbrant

    De Droste flikken zijn op. Nu de zuurtjes

  • Groen Aapje, ma 10 september 2012 01:31 in reactie op IJsbrant Bontekoe Reageer op Groen

    Groen

    Het was toch eerst "het zuur" en dan het "zoet""?
    Of waren de Droste flikken slechts het "soepje vooraf"?

  • Michel Reiziger, ma 10 september 2012 22:40 in reactie op Groen Aapje Reageer op Michel

    Michel

    Hahahahaha! LOL

 

Reageren

Top 10 Populair

Scroll naar boven Scroll naar boven