15 december 11 15:13 Reageer (120) Kijknou RSS

Zieke lamp stort naar beneden in Tweede Kamer

Hevig geschrokken minister Schippers ontsnapt ternauwernood

Tijdens het debat over de nieuwe wet chronisch zieken is een deel van een lamp naar beneden gekomen, vlak in de buurt van minister Schippers van Volksgezondheid. De bewindsvrouw schrok hevig en het debat werd stilgelegd.

Hou het veilig: Volg Joop op Twitter, vind Joop leuk op Facebook

Laatste Reacties (120) Reageer Reacties in wachtrij: 0

  • Baron van Tast tot Zeveren, vr 16 december 2011 14:01 Reageer op Baron

    Baron

    Jammer dat Aptroot er niet onder zat.

  • MG 68, vr 16 december 2011 12:04 Reageer op MG

    MG

    'Hij' heeft geopenbaard dat een mensenleven meer waard is dan drie miljard. Maar het zit blijkbaar op het randje...
    Met welke prijs per leven in het achterhoofd heeft schippers haar beleid zelf vormgegeven?

  • Jan Jansen, vr 16 december 2011 11:48 Reageer op Jan

    Jan

    Lampen hebben gelijk: dit kabinet moet vallen!

  • Artois Arnhem, vr 16 december 2011 08:39 Reageer op Artois

    Artois

    Oranje-blanje-bleu: ' de lamp kwam van links' .

  • Piet de Geus, vr 16 december 2011 03:00 Reageer op Piet

    Piet

    VVD-minister helpt Verlichting naar de knoppen. Nou zie je waar de neoliberale koers toe leidt.

  • Eline W, vr 16 december 2011 08:36 in reactie op Piet de Geus Reageer op Eline

    Eline

    Dat is wel de mooiste tot nu toe.

  • Dr. Strangelove, vr 16 december 2011 08:43 in reactie op Piet de Geus Reageer op Dr.

    Dr.

    lol :)

  • Mostafa Mouktafi, vr 16 december 2011 10:46 in reactie op Piet de Geus Reageer op Mostafa

    Mostafa

    Heerlijk!
    Even wachten nog! ha ha ha ha ha ha hi hi hi hi....

  • Censuur Joop, vr 16 december 2011 11:40 in reactie op Piet de Geus Reageer op Censuur

    Censuur

    Goh Piet, je maakt een liberaal grapje. Grappig.

  • Joop Schouten, vr 16 december 2011 15:24 in reactie op Piet de Geus Reageer op Joop

    Joop

    : )))))

  • Aert Willem d'Holbach, vr 16 december 2011 15:25 in reactie op Piet de Geus Reageer op Aert Willem

    Aert Willem

    :-)

    Als dit het werk van de VVD-minister was geweest, had ze er toch niet door verrast kunnen worden? Het lijkt mij dat de "dader" in een andere hoek gezocht moet worden ;-)

  • Joop Schouten, vr 16 december 2011 15:35 in reactie op Aert Willem d'Holbach Reageer op Joop

    Joop

    Willen ze de schroefjes terug Aert ?

  • Irma Noord, vr 16 december 2011 02:02 Reageer op Irma

    Irma

    Ships, had ik al gestemd voor het politieke hoogtepunt van dit jaar.....

  • El Che, vr 16 december 2011 01:16 Reageer op El

    El

    "Hevig geschrokken minister Schippers ontsnapt ternauwernood"

    Och ik schrik iedere dag van de plannen van dit kabinet.

  • Anja Lodewijks, vr 16 december 2011 00:51 Reageer op Anja

    Anja

    Nu blijft het de vraag of ze eigenlijk wel gevoeld zou hebben wanneer de lamp wel op haar grote teen terecht was gekomen.

  • Mostafa Mouktafi, do 15 december 2011 23:33 Reageer op Mostafa

    Mostafa

    Ik denk dat SGP onderling en stiekem denken dat wat er was gebeurt het werk van God is, iets van : ''Jullie hier moeten eerlijk delen!''.
    Een SGP-er die niet kon laten en begon in de gang van de Tweede kamer zacht te schreeuwen:'' God is overal hoor, oooook hier.''

  • Opinius Media, do 15 december 2011 23:19 Reageer op Opinius

    Opinius

    Ps
    dat bedoel ik .soms kan er zomaar een knallend licht op je neer sodemieteren.
    goh,
    terwijl je nu juist effe in de schijnwerpers wil stralen teneinde een ander de eeuwige duisternis in te donderstralen .
    pats
    opppervlakkig "camera -charming fake schrikken "is niet afdoende mens..
    schrik je eens werkelijk te pletter van jezelf,
    en U niet alleen.
    grinn

  • Adrie van der Horst, do 15 december 2011 23:45 in reactie op Opinius Media Reageer op Adrie

    Adrie

    Dit is voorzien! De Messias komt! De ster(ren) zal (zullen) op de aarde vallen! (Mattheüs 24:29)

  • Opinius Media, vr 16 december 2011 00:17 in reactie op Adrie van der Horst Reageer op Opinius

    Opinius

    Nu heb ik niks met een Matheus ene Johannes en Mozes en ander gezoks uit een tijd dat er slechts enkele schrijven konden en daaruit optekenen-en daardoor voorschreven wat het ongeletterd gepeupel te doen had .
    want de ongeletterde hadden natuurlijk geen contact met god,de geletterde wel ,ha daarom konden zij als uitverkorenen van god ook schrijven.
    wel ghij beste ,..zo schrijft het nog steeds.
    ieder voor.
    en alles staat erbij en kijkt ernaar.
    o het was een wonder
    gelijk de apen ,slangen
    en de beren die broodjes smeren
    nog steeds gelijk de beesten.

    ook dat alles staat geschreven naar ene uhhh matheusdemeusopneusmedia.
    tot pontiuspilatus .



    lieve groet

  • Opinius Media, do 15 december 2011 23:09 Reageer op Opinius

    Opinius

    Citaat: ..."schrok hevig en het debat werd stilgelegd."

    eindelijk dat er eens iets schrikt ,en dat een debat daardoor wordt
    raakt stilgelegd.

    dat mag wat mij betreft ook in gewone kringen allang plaatsvinden.
    waar ik mensen uit weet-ken, die sociale betrokkenheid predendeerde, en in dezelfde adem schaamteloos oreerden:
    "dat zij er alles aan zouden doen om er een eentje kapot te krijgen ,weg te jagen uit haard en huis.
    gewoon de dood in.

    Dat wat in den haag gebeurd ,is slechts een afspiegeling,wat allang loopt.
    en heus niet enkel uit mensen ener vvd een verlogen cda of een politieke stroming als een gebroed pvv .
    juist dat is zo triest,ik hoorden dat ook bij de zogenoemde chronisch steuntrekkende socialisten.
    het linkste slag dat bestaat.

  • hr. arryo, do 15 december 2011 21:36 Reageer op hr.

    hr.

    Ik dacht eigenlijk meer aan een aanslag of zoiets.

  • Mostafa Mouktafi, do 15 december 2011 21:02 Reageer op Mostafa

    Mostafa

    Antiek, lampen, roest.

    Het zijn mooie lampen in de Tweede Kamer, prachtig oude Nederlandse kunst ook, maar zij houden niet de rekening mee dat lampen en snoeren kunnen roesten na jaren en het grote probleem dat die lampen zijn ook heel en heel hoog, dus moeilijk te controleren en geen trap die daar past om bij de lampen te komen,dus, laat staan je moet een hijskraan zien binnen in de Tweede Kamer te krijgen voor lampen controle en test.
    Dus, het is tijd dat onze politici het plafon in de gaten gaan houden. Niemand wenst nu een blauw stoel onder een hele hoge mooie antiek-lamp in de Tweede kamer te nemen.

    Wilders tegen Brinkman:'' Nou! geef mij liever een taart tegen mijn smoel dan zulke lampen tegen mijn kop''
    Brinkman antwoord:'' Kijk mij niet raar morgen als ik met mijn kookpan op mijn kop ga zetten en naar de Tweede Kamer ga rijden!'''
    Wilders: ''Nee hoor, wij de PVV-ers doen nog erger dingen, toch?''
    Brinkman:''' dat klopt''.

  • Adrie van der Horst, do 15 december 2011 18:58 Reageer op Adrie

    Adrie

    "Ja, door zoiets kan je zomaar gehandicapt raken. Dat kan zelfs de allerallerbeste overkomen", zie http://www.e-click.nl/site/img/klanten/395/posterrutteklein.jpg

  • Edwin van Duijn, do 15 december 2011 18:42 Reageer op Edwin

    Edwin

    Gaat ze straks naar aanleiding van dat lamp-incidentje aankloppen bij de GGZ voor een traumabehandeling.
    "Sorry mevrouw maar wij kunnen u niet helpen want we hebben zojuist 9000 medewerkers moeten wegsturen. Maar het goede nieuws is dat we deze medewerkers over vijf jaar uit pure noodzaak weer in dienst zullen moeten nemen, om de immense achterstand weg te werken."

    Wat er ook gebeurt, altijd blijven lachen...

  • Blisss Blisssc, do 15 december 2011 18:34 Reageer op Blisss

    Blisss

    Van chronisch zieken in de kou zetten schrikt ze niet.....van een peertje dat springt krijgt ze tranen in de ogen en raakt ze overstuur.

  • Edwin van Duijn, do 15 december 2011 23:50 in reactie op Blisss Blisssc Reageer op Edwin

    Edwin

    "Van chronisch zieken in de kou zetten schrikt ze niet.....van een peertje dat springt krijgt ze tranen in de ogen en raakt ze overstuur. "

    Duidelijk een kenmerk van een psychopaat.

  • Isis Maät, do 15 december 2011 17:56 Reageer op Isis

    Isis

    Met 130 km per uur.

  • Eline W, do 15 december 2011 19:39 in reactie op Isis Maät Reageer op Eline

    Eline

    De 2e kamer is geen 54 meter hoog.

  • Anja Lodewijks, vr 16 december 2011 09:27 in reactie op Eline W Reageer op Anja

    Anja

    De wegen van de politiek zijn ondoorgrondelijk, je kunt er geen hoogte van krijgen.

  • Eline W, vr 16 december 2011 13:13 in reactie op Anja Lodewijks Reageer op Eline

    Eline

    Maar objecten gaan er niet harder door vallen.

  • Anja Lodewijks, vr 16 december 2011 16:04 in reactie op Eline W Reageer op Anja

    Anja

    Subjectief gezien wel.

  • Adrie Kooijman, do 15 december 2011 17:38 Reageer op Adrie

    Adrie

    Wat een kansloos onderwerp. Moeten we dit echt bespreken?
    Lamp stuk, vrouw geschrokken, kijken of de andere lampen in orde zijn, en over tot de orde van de dag.

  • Wout Berlinck, do 15 december 2011 17:52 in reactie op Adrie Kooijman Reageer op Wout

    Wout

    Vindt u de reakties hieronder ook niet een ontmaskering van alles wat zich links en sociaal noemt?
    In die zin een mooi onderwerp.

  • Piet Monster, do 15 december 2011 18:19 in reactie op Wout Berlinck Reageer op Piet

    Piet

    Inderdaad een ontluisterend demasque,
    Je ziet het schuim van de verlekkering bijna letterlijk op de monden staan.

  • Zjen Zen, do 15 december 2011 18:34 in reactie op Piet Monster Reageer op Zjen

    Zjen

    De verlekkering die volgens jou als schuim op mijn mond zou staan is het schuim van woede en verdriet.
    Mijn nichtje van 24 , die lijdt aan een genetische spierziekte heeft besloten, mede dankzij de kortingen op haar PGB, dat ze volgende maand euthanasie krijgt.
    En dat is goedgekeurd.


    Nu jij weer.

  • Wout Berlinck, do 15 december 2011 19:05 in reactie op Zjen Zen Reageer op Wout

    Wout

    En daar zult u mij dan ook niet lollig over horen doen.
    Als uw nichtje buiten de nieuwe PGB voorwaarden valt dan vraag ik me af wie er nog binnen valt.

  • Zjen Zen, do 15 december 2011 19:26 in reactie op Wout Berlinck Reageer op Zjen

    Zjen

    Er waren al , binnen de PGB regelingen , financiële problemen maar met de nieuwe kortingen is er geen betaalbare hulp meer voor haar.

    Maar haar kiezen en tanden zijn zo afgesleten en gevoelig door het tandenknarsen dat ze zelfs haar laatste pleziertje, lekker eten, niet meer kan beleven.

    Ze is klaar met deze wereld en haar lijden en deze minister heeft haar een extra zetje gegeven.

    Bedankt, maar niet heus.

  • patrick faas, do 15 december 2011 21:38 in reactie op Zjen Zen Reageer op patrick

    patrick

    "Mijn nichtje van 24, die lijdt aan een genetische spierziekte heeft besloten, mede dankzij de kortingen op haar PGB, dat ze volgende maand euthanasie krijgt."

    Werd duizelig toen ik dit las. Heb diep adem gehaald en eigenlijk veel vragen. Zou u bereid zijn iets meer over uw nichtje te vertellen? De situatie is namelijk bijna niet voor te stellen. Is uw nichtje, behalve gehandicapt, ook diepongelukkig? En zo ja, waarom? Is er niets positiefs in haar leven? Kan ze nergens van genieten? Heeft ze heel veel pijn en daar genoeg van? Hoe gaat u hierin vrede vinden?

  • patrick faas, do 15 december 2011 22:06 in reactie op Zjen Zen Reageer op patrick

    patrick

    Tanden trekken doet een Bulgaalse bouwvakker gewoon met de nijptang. Dan eet uw nichtje met een kunstgebit of zonder. Je geeft iemand toch geen euthanasie vanwege tandpijn?

  • Eline W, do 15 december 2011 23:02 in reactie op patrick faas Reageer op Eline

    Eline

    Waarom komt zo een smakeloze opmerking door de moderatie?

  • patrick faas, vr 16 december 2011 01:03 in reactie op Eline W Reageer op patrick

    patrick

    Dat van die bouwvakkers? Dat zeiden ze zelf en toont hoe gemakkelijk het is. Als tanden versleten zijn door knagen, moeten ze soms getrokken worden. Versleten tanden zijn toch geen reden voor zwaar lijden?

  • Eline W, vr 16 december 2011 09:02 in reactie op patrick faas Reageer op Eline

    Eline

    Je kent de situatie niet, dus je kan er niets over zeggen. Doe dat dan ook niet.

  • Piet Monster, vr 16 december 2011 09:33 in reactie op patrick faas Reageer op Piet

    Piet

    diegene heeft het over een spierziekte. Ik begreep eruit dat deze mevr. haar kaakspieren niet (goed) kan controleren/ ze onwillekeurige bewegingen maken waardoor er tandenknarsen ontstaat. Als dat langdurig aanhoudt lijkt me dat ten eerste pijnlijk en gaat uitiendelijk je gebit eraan. Niet echt een situatie waarin je zegt: trekken en een plastic bitje erin.

  • Jan B, vr 16 december 2011 12:33 in reactie op patrick faas Reageer op Jan

    Jan

    Ik dacht in eerste instantie even dat wat je schreef een satirische weergave van het kabinetsstandpunt in deze was (dat vond ik overigens al ongepast bij dit onderwerp). Nu een en ander ook nog een serieuze ondertoon lijkt te hebben kan ik niet anders oordelen dat je avatar wel erg toepasselijk is.

  • patrick faas, vr 16 december 2011 15:03 in reactie op Jan B Reageer op patrick

    patrick

    Niet satirisch eerder bitter en overstuur. Bulgaarse bouwvakkers hier snappen niet dat Nederland erover praat bejaarden en gehandicapten euthanasie te geven, met het oog op bezuinigingen. Zij herinneren ons aan hun harde strijd te overleven, zonder geld en zonder rechten. Ik zeg niet dat hun simpele methodes een oplossing zijn. Het is afschuwelijk dat door de verzekeringspolitiek steeds minder mensen naar de tandarts kunnen en steeds meer knagers hun tanden zullen moeten laten trekken, en dat gaat in de nabije toemkomst wel gebeuren. Ik heb wel begrip voor Nederlands euthansasiewetten, voor het geval van ondraaglijk leed, maar van alle leed is tandpijn is zo gemakkelijk te verhelpen, dat die euthanasiewetten daarvoor niet gebruikt mogen worden. Hoop dat Zjen Zen meer uitlegt geeft, want het beeld dat zij schetst, en de relatie die zij legt tot de kabinetsplannen, zijn beklemmend en angstaanjagend.

  • Jan B, vr 16 december 2011 18:08 in reactie op patrick faas Reageer op Jan

    Jan

    Het kan aan mij liggen maar ik dacht toch echt dat er meer aan de hand was dan alleen tandpijn.

  • Piet Monster, vr 16 december 2011 14:12 in reactie op Zjen Zen Reageer op Piet

    Piet

    Mij zul je daar tevens niet lollig om horen doen, ik besef goed dat zo een ziekte een heel groot drama is. Dat je zoiets inbrengt in een discussie kan ik ook nog begrijpen. Maar ik vind het onsmakelijk worden als haar leed ingezet wordt om kinderlijke en sadistisch verlekkerde reacties op een bijna ongeluk van een politieke tegenstander mee te rechtvaardigen. Je kunt beargumenteren dat haar ziekte tenminste nog iets goeds kan voortbrengen als die dient als kritiek op het beleid en en de minister een spiegel voorhoudt. Maar voor de rechtvaardiging van zulke goedkope onderbuik reacties op een internetforum haar leed inzetten? Daar zou ik me uit piëteit voor jouw familielid diep voor schamen.

  • Jan B, do 15 december 2011 18:22 in reactie op Wout Berlinck Reageer op Jan

    Jan

    Vindt u de reakties hieronder ook niet een ontmaskering van alles wat zich links en sociaal noemt?

    Nee.

  • , vr 16 december 2011 08:26 in reactie op Jan B Reageer op

    Ik vind met name de reacties van ene faas van een smakeloosheid en laagheid die zijn weerga niet kent.En die z.. is volgens mij beslist niet links.
    Zo leer je mensen kennen.

  • Jan B, vr 16 december 2011 12:34 in reactie op Reageer op Jan

    Jan

    Yep. Ik heb er net het mijne van gezegd.

  • patrick faas, vr 16 december 2011 15:06 in reactie op Reageer op patrick

    patrick

    Misschien heb ik me door emotie niet helder uitgedrukt, maar ik leef juist heel erg mee met Zjen Zen.

  • patrick faas, vr 16 december 2011 21:34 in reactie op Reageer op patrick

    patrick

    Pardon? Kunt u dat even terugnemen? Piet Monster denkt dat Zjen Zen de situatie van haar nichtje voor politieke doelen misbruikt, als zij zegt dat bezuinigingen ermee te maken hebben. Ik kan me niet voorstellen dat Zjen Zen dat zou doen. Bovendien kennen we wel meer gevallen van mensen die niet meer willen leven vanwege het wegvallen van zorg. Daarmee mogen we geen vrede hebben, behalve dat je wel moet als het, zoals Zjen Zen, je familie overkomt. De situatie is pervers en smakeloos.

    -Euthanasie
    Overstappen op euthanasie vergt onze bijzondere aandacht, omdat Nederland op dit gebied zijn eigen weg wandelt. Een paar jaar geleden hoorde ik hoe medische studentes bespraken dat alle bejaarden een spuitje zouden moeten krijgen om de kosten van ouderenzorg drastisch te reduceren. Dat ging nog een stapje verder dan het euthanasiepilletje dat Nikie van Thiel als optie aan alle oma's wil geven en ook dan het verhaal van Zjen Zen, maar dit soort discussies illustreren wel dat Nederland kan doorschieten in het gemak waarmee voor levensbeëindiging wordt gekozen. Andere landen vinden al dat Nederland is doorgeschoten. Dus als de gezondheidzorg omgevormd moet worden, moeten we oppassen dat commerciële overwegingen niet tot situaties leiden als Zjen Zen beschrijft.

    -Zorg
    De Britse National Health Service heeft ook zijn problemen, maar is een goed voorbeeld voor Nederland. Daar stem ik voor. De vrije markt (die voor méér luxe in GB bestaat naast de NHS) draagt geen zorg voor de volksgezondheid. Zorg voor de volksgezondheid is een overheidstaak, in Nederland zelfs grondwettelijk. Winst en concurrentiemotieven gaan op de vrije markt ten koste van zorg en mogen dus alleen spelen bij luxe behandelingen.

    Een Amerikaanse gezondheidszorg is er nog steeds niet, maar een geheel ontbreken is nog altijd beter dan de Nederlandse versie, waarin de armen verplicht worden premies te betalen, maar niets meer vergoed krijgen. De Bulgaarse bouwvakkers helpen je gratis, ja, maar ik zeg niet dat zelfmedicatie het antwoord is, nee. Familie, buren en vrienden zullen elkaar helpen te overleven als de overheid faalt, maar juist voorzieningen als gezondheidszorg laat zien dat we een overheid nodig hebben.

  • , do 15 december 2011 18:35 in reactie op Wout Berlinck Reageer op

    Aangezien ik bij god niet weet wat een zieke lamp is( ik heb hoogstens met enige regelmaat een kapotte of doorgebrande lamp)
    snap ik geen enkele van de reacties hier.
    Maar dan ook geen enkele.

    Niet de paniekerige en complotterige, en ook niet de verlekkerde.....
    hoogstens gewoon een kapotte lamp.....

  • Jan B, do 15 december 2011 18:58 in reactie op Reageer op Jan

    Jan

    De reactie van de minister is gewoon ongepast voor een mevrouw die de rest van Nederland de maat meent te kunnen nemen inzake het thema "flink". De hele vertoning die ze weggeeft is gewoon de VVD ten voeten uit: roeptoeteren dat anderen een gezonde schop onder hun reet moeten hebben (lees mensen met psychische problemen) en zelf in janken uitbarsten als er een lampje uit het plafond valt. Daar winnen we zogezegd de oorlog niet mee. Ze zal er zelf mee in het reine moeten komen trouwens want zij en haar "medebikkels" (waaronder de notoire huilebalk Verhagen) hebben slachtofferhulp zo'n beetje kapotbezuinigd.

  • Eline W, do 15 december 2011 20:47 in reactie op Jan B Reageer op Eline

    Eline

    Misschien moeten we het gehele kabinet eens een weekje op een survival kamp sturen of zo, de NOS gaat ook mee. Dan weten we gelijk waar we aan toe zijn.

  • Jan B, do 15 december 2011 23:28 in reactie op Eline W Reageer op Jan

    Jan

    Dat wordt de tranentrekker van het jaar.

  • Dr. Strangelove, do 15 december 2011 19:46 in reactie op Adrie Kooijman Reageer op Dr.

    Dr.

    De week waarin de VS de rechtstaat afschafte, en Irak niet verliet, wordt opgetekent als de week waarin De Lamp Bijna Viel Op Schippers.

    Tijd dat Maurice de Hond een enquete houdt met de vraag of het niet beter is om plafondhaken te privatiseren.

  • Dehnus Nörder, do 15 december 2011 16:52 Reageer op Dehnus

    Dehnus

    Nou sterkte er mee, was je bijna zelf in de ziektewet. Dat moet schrikken geweest zijn.

  • Jan B, do 15 december 2011 16:39 Reageer op Jan

    Jan

    Vrouwen......

  • Eline W, do 15 december 2011 17:03 in reactie op Jan B Reageer op Eline

    Eline

    ?

  • Jan B, do 15 december 2011 17:23 in reactie op Eline W Reageer op Jan

    Jan

    Een rolbevestigendere vertoning is toch nauwelijks mogelijk. Een hoop emotioneel gedoe (snotter, snotter). Een paniekerig "Ik schors de vergadering". Daarna opnieuw de voorzitter: "ik zie helemaal niet waar hij vandaan komt" (van het plafond mevrouw de voorzitter, daar bevinden zich lampen binnenshuis meestal). En daarna moet de minister zich uiteraard ook nog even optutten. Dus al met al een vertoning met een hoog tante-bep gehalte (ik zou bijna voorstellen om de volgende keer ook iets met muizen te doen).

  • Semolina Pilchard, do 15 december 2011 18:36 in reactie op Jan B Reageer op Semolina

    Semolina

    Ja...daar hep gewaun een wijf aan gezetuh!
    Of een Oost-Europeaan, dat kan ook.

  • Zjen Zen, do 15 december 2011 18:44 in reactie op Semolina Pilchard Reageer op Zjen

    Zjen

    Je hebt kamfer nodig.
    Dat neutraliseert testosteron en dan wordt je weer normaal.

  • Klaas Blondeman, do 15 december 2011 18:56 in reactie op Zjen Zen Reageer op Klaas

    Klaas

    Of jij leert je klassiekers. Oh wacht..... het is een humor klassieker, niet jouw straatje.

  • Semolina Pilchard, do 15 december 2011 19:18 in reactie op Zjen Zen Reageer op Semolina

    Semolina

    Ken uw klassiekers. http://www.youtube.com/watch?v=H3ovMW1rNe4

  • Censuur Joop, vr 16 december 2011 11:39 in reactie op Zjen Zen Reageer op Censuur

    Censuur

    Ik denk dat hij zwavel nodig heeft en een vuursteentje. De fik in dat gewauwel. ;)

  • Jan B, do 15 december 2011 18:59 in reactie op Semolina Pilchard Reageer op Jan

    Jan

    Nee. Made in China.

  • Joe Speedboot, do 15 december 2011 22:34 in reactie op Jan B Reageer op Joe

    Joe

    Verlichting in overheidsgebouwen is doorgaans 'made in Italy'.

  • Jan B, vr 16 december 2011 15:10 in reactie op Joe Speedboot Reageer op Jan

    Jan

    Italian design is wat anders dan made in Italy. Er is bijna geen lamp meer te krijgen die niet in China is gemaakt.

  • Censuur Joop, vr 16 december 2011 13:21 in reactie op Jan B Reageer op Censuur

    Censuur

    Maar waarom grient ze nou echt op die foto? Omdat ze nog leeft? Van schrik? Van een slecht geweten? Of omdat ze de levens van chronisch zieke mensen en gehandicapten mensen tot een stinkend moeras wil maken?

  • Jan B, vr 16 december 2011 14:22 in reactie op Censuur Joop Reageer op Jan

    Jan

    Ze grient om wat er niet is gebeurd. En daar staat ze volgens mij niet alleen in.

  • Karin Jansen, do 15 december 2011 16:36 Reageer op Karin

    Karin

    Wat een zielige lamp zeg. :-)) Mankeert ie watt ?

  • Zjen Zen, do 15 december 2011 18:35 in reactie op Karin Jansen Reageer op Zjen

    Zjen

    ROFLMAO.

    goeie!

  • Eline W, do 15 december 2011 16:32 Reageer op Eline

    Eline

    Heeft dit iets te maken hiermee?

    http://www.joop.nl/economie/detail/artikel/ambachtspeil_daalt_met_rutte_naar_de_prehistorie/

  • Jan B, do 15 december 2011 17:29 in reactie op Eline W Reageer op Jan

    Jan

    Dat dacht ik dus ook.

  • Mad Pride, do 15 december 2011 16:29 Reageer op Mad

    Mad

    Jongens, zoveel "inkoppertjes"... Ik ben blij, dat de minister, hoezeer ik haar beleid ook verafschuw, niets ernstigs overkomen is. Dit wens je namelijk eigenlijk niemand toe, toch?

  • Bernie Whistler, do 15 december 2011 17:07 in reactie op Mad Pride Reageer op Bernie

    Bernie

    Ik heb geen zin om nu ineens politiek correct te gaan zitten doen rond onze tabaksminister, maar wedden dat de Schippers nu met Bill Clinton aan de lijn hangt om advies voor een goede rampsigaar om haar over de schrik te helpen?

  • Mad Pride, do 15 december 2011 17:21 in reactie op Bernie Whistler Reageer op Mad

    Mad

    Mijn uitspraak kwam zeker niet voort uit de wens "politiek correct" over te komen... Iemand GEEN fysiek ongemak wensen, néé, dat kan echt niet... ;)

  • Wout Berlinck, do 15 december 2011 17:23 in reactie op Bernie Whistler Reageer op Wout

    Wout

    Prima zolang u zelf ook geen compassie verwacht voor zij die u belangrijk vindt.

  • Jan B, do 15 december 2011 18:23 in reactie op Wout Berlinck Reageer op Jan

    Jan

    Voor "hen" bedoel je neem ik aan.

  • Wout Berlinck, do 15 december 2011 19:08 in reactie op Jan B Reageer op Wout

    Wout

    Hmm, ben me niet zeker.
    http://lmgtfy.com/?q=%22van+zij+die+zich%22+

  • Jan B, do 15 december 2011 23:05 in reactie op Wout Berlinck Reageer op Jan

    Jan

    Ik wel.

    http://taaladvies.net/taal/advies/vraag/811/

  • Tijl Uilenspiegel, do 15 december 2011 22:04 in reactie op Mad Pride Reageer op Tijl

    Tijl

    Nou... als je ziet wat dit kabinet anderen aan doet en ontkent ....

  • Tijl Uilenspiegel, do 15 december 2011 22:08 in reactie op Mad Pride Reageer op Tijl

    Tijl

    De lamp kwam van links!

  • Censuur Joop, vr 16 december 2011 11:37 in reactie op Mad Pride Reageer op Censuur

    Censuur

    Daar ben ik niet zo zeker van. Wat zij anderen indirect en meedogenloos toewenst is ook niet mals.

  • Mad Pride, vr 16 december 2011 12:12 in reactie op Censuur Joop Reageer op Mad

    Mad

    Sorry, maar dat vind ik persoonlijk een buitengewoon zwak argument... Ik ben het met je inschatting over haar beleid eens, maar hoef als antwoord daarop nog niet zelf tot een bedenkelijk niveau af te zakken.
    Maar genoeg hierover, medemenselijkheid is klaarblijkelijk ook niet links meer...

  • Censuur Joop, vr 16 december 2011 13:19 in reactie op Mad Pride Reageer op Censuur

    Censuur

    Medemenselijkheid heb ik met mensen die menselijk zijn en medemenselijkheid vertonen. Alle anderen mogen eerst eens moeite gaan doen mijn medemenselijkheid te verdienen.

  • Aert Willem d'Holbach, vr 16 december 2011 15:28 in reactie op Mad Pride Reageer op Aert Willem

    Aert Willem

    Bloodhooft zakt niet af tot een bedenkelijk niveau. Dit is gewoon haar gebruikelijke niveau.

  • Karin Jansen, do 15 december 2011 16:28 Reageer op Karin

    Karin

    "Ik zie niet waar die vandaan zou moeten komen," hihi. Nee hoor, kamerleden gooien niet met lampen. Sorry, maar ik moet.......

  • Bernie Whistler, do 15 december 2011 16:18 Reageer op Bernie

    Bernie

    Bij deze is de kans op een redelijk verlichte tabaksminister helemaal verkeken.

  • Gerard Lauwman, do 15 december 2011 16:05 Reageer op Gerard

    Gerard

    Overigens vind ik haar reactie erop duiden dat ze onder grote druk staat.
    Dat vergeet ik nog wel eens dat mensen die een "publiek leven" leiden met erg veel druk te maken hebben.

  • Joop Schouten, do 15 december 2011 16:17 in reactie op Gerard Lauwman Reageer op Joop

    Joop

    Eigen schuld dikke bult.

  • Piet Monster, do 15 december 2011 17:21 in reactie op Joop Schouten Reageer op Piet

    Piet

    wat een sociale, warme, betrokken reactie.

  • Joop Schouten, do 15 december 2011 19:48 in reactie op Piet Monster Reageer op Joop

    Joop

    Ik wens haar veel overwerk maar geen letsel toe.

  • Ton evertsen, do 15 december 2011 16:32 in reactie op Gerard Lauwman Reageer op Ton

    Ton

    hmm je wordt bijna gedood door een zwaar object dat van grote hoogte bijna op je valt en jij denkt dat haar schrikreactie er 1 is van onder druk staan?

  • Eline W, vr 16 december 2011 08:38 in reactie op Ton evertsen Reageer op Eline

    Eline

    Overdrijven is ook een kunst, ik vraag me echt af of gaan janken wel normale reactie is.

  • Censuur Joop, vr 16 december 2011 11:33 in reactie op Eline W Reageer op Censuur

    Censuur

    Nee, wel misschien daarna. Maar zeker niet op het moment zelf. Dat doet men alleen maar als je werk te zwaar is, je beslissingen moet nemen die tegen je geweten ingaan en je eigenlijk niet geschikt bent voor die baan, maar ja, roem en geld zijn ook wat waard. Daar moet je wat voor over hebben.

    Ze mag trouwens blij zijn dat zij de zorg die zij mensen wil onthouden niet zelf nodig had. De voorzienigheid was weer flink op haar hand.

  • Marc 's Mening in de Marge, do 15 december 2011 16:34 in reactie op Gerard Lauwman Reageer op Marc

    Marc

    goed gezien

  • W.J. v/d Straat, do 15 december 2011 16:46 in reactie op Gerard Lauwman Reageer op W.J.

    W.J.

    Ja ?, en dan ?

    "if you can't stand the heat, stay out of the kitchen"

  • Gerard Lauwman, do 15 december 2011 22:49 in reactie op W.J. v/d Straat Reageer op Gerard

    Gerard

    Dat is weer wat anders.

    Het viel me alleen maar op, dat iemand die nietsontziend te werk gaat kennelijk toch onder enorme druk staat.
    Eigenlijk dacht ik: "verrek, ze is een mens"
    Want menselijkheid had ik nog niet eerder bij haar gezien.

  • Karin Jansen, do 15 december 2011 16:51 in reactie op Gerard Lauwman Reageer op Karin

    Karin

    Maar dan hoef je nog niet onder een lamp te gaan staan. Maar ff serieus, Had ze dan geen ander baan moeten kiezen ?

  • Censuur Joop, vr 16 december 2011 11:36 in reactie op Gerard Lauwman Reageer op Censuur

    Censuur

    Daar heeft ze zelf voor gekozen. Ze had ook gewoon werkloos kunnen worden en dan een baan ver beneden haar stand en nog verder vanaf haar woonplaats kunnen zoeken.

    VVD is neo-communisme, dus daar hoeven we geen medelijden mee te hebben.

  • Marc Schouten, do 15 december 2011 16:03 Reageer op Marc

    Marc

    En god dacht: ...shit, mis...

  • W.J. v/d Straat, do 15 december 2011 15:55 Reageer op W.J.

    W.J.

    Maar wsch heeft niemand het licht gezien...

  • mary van wijk, do 15 december 2011 15:54 Reageer op mary

    mary

    Dat is wat ze aantrekt: eigen schuld dikke bult: wat je uitstraalt trek je aan, hahaha

  • Wout Berlinck, do 15 december 2011 16:51 in reactie op mary van wijk Reageer op Wout

    Wout

    En stel dat u gelijk hebt bij deze dus hetzelfde voor u en uw gezinnetje.

  • Marc 's Mening in de Marge, do 15 december 2011 15:53 Reageer op Marc

    Marc

    Mis!

  • mary van wijk, do 15 december 2011 15:51 Reageer op mary

    mary

    Had ze bijna de zorg nodig die ze zelf heeft afgeschaft

  • Thomas Luijben, do 15 december 2011 16:13 in reactie op mary van wijk Reageer op Thomas

    Thomas

    Mooie reactie. Inderdaad.

  • Klaas Blondeman, do 15 december 2011 18:59 in reactie op mary van wijk Reageer op Klaas

    Klaas

    Gaat ze de eerste hulp afschaffen?

  • mary van wijk, do 15 december 2011 15:50 Reageer op mary

    mary

    God straft onmiddelijk,hahahah

  • Marq Pas, do 15 december 2011 15:41 Reageer op Marq

    Marq

    Omen.

  • Anna .. Van Egmond .., do 15 december 2011 15:38 Reageer op Anna ..

    Anna ..

    ..

    Dit = een in elkaar geknutseld Politiek item om ons Zoet te houden plus af te leiden v/h onderwerp

    Let op de Lamp die helemaal rechts v/d Minister valt en in1s na Video knip Links v/d Minister ligt recht voor Man zijn neus die tijdens de val ook naar rechts keek

    Dit betekent dat Links of Rechts dit spelletje meespelen en T maakt Jetta Klijnsma idem dito ONINTEGER

    Dus jullie snappen dat haar benoeming om te gaan bemiddelen Vakbonden 1 grote farce ook is, een om de tuin heen leid gebeuren


    Met Vriendelijke Groet

    A Van E

    ..

    ..

  • Aert Willem d'Holbach, vr 16 december 2011 15:26 in reactie op Anna .. Van Egmond .. Reageer op Aert Willem

    Aert Willem

    U heeft helemaal gelijk hoor.

  • Mark Sinops, do 15 december 2011 15:35 Reageer op Mark

    Mark

    Een lamp die uit de hemel komt vallen is een duidelijke hint dat je in een nepwereld leeft.

  • Joop Schouten, do 15 december 2011 15:32 Reageer op Joop

    Joop

    Arme lamp.

  • Anja Lodewijks, do 15 december 2011 15:47 in reactie op Joop Schouten Reageer op Anja

    Anja

    De lamp schrok zich kapot.

  • Joop Schouten, do 15 december 2011 16:17 in reactie op Anja Lodewijks Reageer op Joop

    Joop

    : )))

  • daniella van den boomen, do 15 december 2011 16:45 in reactie op Anja Lodewijks Reageer op daniella

    daniella

    : ) Kortsluiting door overbelaste spanningsvelden.

  • Joop Schouten, vr 16 december 2011 00:06 in reactie op daniella van den boomen Reageer op Joop

    Joop

    Inderdaad. Overwerkt.

    Verder blijft ze gewoon een kille neoliberale.

 

Reageren

opiniemakers

Populair

Scroll naar boven Scroll naar boven

Tweet van de dag

zo 27 mei 2012

In Baywatch was het iedere dag dit weer.

Kakhiel