22 juli 10 23:57 Reageer (88) Kijknou RSS

Vaderlandsliefde: Enorme Israëlische vlag op kamer PVV-fractie Den Haag

Wel pleiten voor nationale symbolen in de Tweede Kamer, maar niet zelf het goede voorbeeld geven?

Voor wie zich wel eens heeft afgevraagd wat er in de praktijk terecht komt van de vaderlandsliefde van de Partij voor de Vrijheid, hier een antwoord. Niet de Nederlandse, maar de Israëlische vlag neemt een prominente plek in op de kamer van de PVV-raadsleden in Den Haag.

PVV-raadslid Arnoud van Doorn plaatste vol trots deze foto van de fractiekamer op Twitter. Oordeel zelf over de vaderlandse liefde van de partij, die wel pleit voor nationale symbolen, zoals de Nederlandse vlag, in de Tweede Kamer, maar niet zelf het goede voorbeeld geeft.

Laatste Reacties (88) Reageer Reacties in wachtrij: 0

  • Joop Schouten, vr 30 juli 2010 16:45 Reageer op Joop

    Joop

    Dubbele moraal.
    Dubbele agenda.
    Dubbel gevaarlijk.

  • Sylvia Stuurman, vr 30 juli 2010 16:19 Reageer op Sylvia

    Sylvia

    Berichten uit Jeruzalem:

    Mannen gaan er gekleed in zwarte kleren, met een vilten hoed op. Getrouwde vrouwen dragen lange rokken en een pruik.

    De inwoners zijn woedend, zeggen ze, over de gisteren op bescheiden schaal gelopen Gay Pride door Jeruzalem.
    Honderden homoseksuelen liepen door de stad om de onopgeloste moord op twee homoseksuelen, een jaar geleden, te herdenken.
    Honderden ultra-orthodoxe joden hielden een tegendemonstratie. ?Dit is de oorlog tegen Amalek?, symbool van het kwaad, vuurt een rabbijn op een plakkaat de achterban aan.

    ...
    In Emmanuel kregen kinderen van Zuid-Europese of Noord-Afrikaanse afkomst, Sefardische joden, gescheiden les van Ashkenazische (Noord- en West-Europese) kinderen.
    Het Hooggerechtshof greep in en veroordeelde deze segregatie, waarop beide partijen eensgezind demonstreerden tegen de staatsinmenging.
    (beide partijen zijn de ultra-orthodoxen en de kolonisten)

    Vraagje aan Wim:
    Is dit nou de "Joods-Christelijke" traditie waar je zo van houdt?

  • Sylvia Stuurman, vr 30 juli 2010 15:11 Reageer op Sylvia

    Sylvia

    [Bovendien is Israel een bevriende natie, een rechtsstaat en een democratie, waar de rechten van man en vrouw, homo en hetro worden gerespecteerd.]
    Vandaag in Nu.nl

    JERUZALEM - Met een enorme politiemacht hebben de Israëlische autoriteiten een homoparade in de hoofdstad Jeruzalem beveiligd tegen tegenstanders.

    Voor bijna elke deelnemer aan de ''roze donderdag'' was een agent paraat. In totaal trokken zo'n tweeduizend homo's en sympathisanten door de stad.

    In tegenstelling tot in het moderne Tel Aviv is de homomanifestatie in Jeruzalem al jaren omstreden. In 2005 stak een ultraorthodoxe jood in op meerdere deelnemers.

    In de zogenoemde Heilige Stad wonen grote groepen uiterst strenggelovige joden en moslims.

    De plaatsvervangende burgemeester, een rabbijn, wilde uit protest zelfs een tegendemonstratie met ezels houden.

  • , vr 30 juli 2010 15:36 in reactie op Sylvia Stuurman Reageer op

    "waar de rechten van mannen en vrouwen, alsmede homo's worden gewaarborgd"

    Sorry, maar zijn Palestijnen geen mannen, of vrouwen, of homo's??

  • Sylvia Stuurman, vr 30 juli 2010 15:57 in reactie op Reageer op Sylvia

    Sylvia

    Volgens Win Hofman niet, ben ik bang...

  • Piet de Geus, do 18 november 2010 00:55 in reactie op Sylvia Stuurman Reageer op Piet

    Piet

    Een prima bewijs dat Israël een rechtsstaat en een democratie is, waar de rechten van man en vrouw, homo en hetero worden gerespecteerd. Willen jullie een Gay Pride door het conservatieve Jeruzalem, dan krijgen jullie die: ongeacht hoeveel politie-inzet het kost om de minderheid te beschermen. Precies zoals dat in Nederland zou gaan met een Gay Pride in Staphorst of Amsterdam-West.

  • marx Meyer, di 27 juli 2010 11:14 Reageer op marx

    marx

    De grootste sponsor van deze eenmans partij mag toch wel reclame maken in de werkkamer. Vreemd dat de PVV het op basis van een extremistisch geloof verjagen van de autochtonen bevolking onvoorwaardelijk steunt.

  • Jan v.d. Wal, di 27 juli 2010 00:54 Reageer op Jan

    Jan

    Ik zou de Israëlische vlag ook zo buiten ophangen. Dat land verdient alleen maar respect.

  • Sylvia Stuurman, di 27 juli 2010 18:13 in reactie op Jan v.d. Wal Reageer op Sylvia

    Sylvia

    Jij bent voor een staatsgodsdienst?

  • uitgeschreven uitgeschreven, wo 28 juli 2010 00:05 in reactie op Jan v.d. Wal Reageer op uitgeschreven

    uitgeschreven

    Wat let je?

  • , vr 30 juli 2010 15:47 in reactie op Jan v.d. Wal Reageer op

    Als ik ooit de israelische vlag buiten hang, is dat omdat ik in mijn huis geen brand wil.
    Ik ben, voor de goede orde, Joods, omdat mijn moeder en mijn oma van moederskant joods waren...............

  • Peer JaWel, wo 01 december 2010 17:05 in reactie op Jan v.d. Wal Reageer op Peer

    Peer

    Ja goed idee, misschien ook een Swastika op de klaagmuur?

  • Kemal Sunal, ma 26 juli 2010 12:31 Reageer op Kemal

    Kemal

    De mensen die dit plaatje wel ok vinden zouden het natuurlijk ook niet erg vinden als Aboutaleb de Palestijnse vlag of een foto van de koning van Marokko ophangt.

    Ik denk, correctie, ik weet zeker dat Wilders de eerste zal zijn die daar kamervragen over zou stellen.

    Geloofwaardigheid heeft weinig prio bij de PVV en adepten.

  • Eric Jan Taapken, za 24 juli 2010 20:29 Reageer op Eric Jan

    Eric Jan

    Ik vind het grappig dat mensen het veroordelen als een fractie deze vlag van Israel in dit geval openlijk ophangt, bij de meeste partijen is men zo trouw aan dit land dat zij de vlag in het hoofd of de hersenen hebben hangen, zie dus geen verschil, Verhagen zegt niks negatiefs over Israel terwijl daar wel alle reden toe is en zwijgt, liever zo eerlijk die vlag plaatsen dan dat gehuichel van andere partijen!

  • Vaclav Klaus, ma 26 juli 2010 15:54 in reactie op Eric Jan Taapken Reageer op Vaclav

    Vaclav

    Heeft u Fritsma of Wilders weleens over het Israelisch-Palestijns conflict gehoord? Dan is van een heel andere orde dan Verhagen.

  • Eric Jan Taapken, wo 28 juli 2010 18:36 in reactie op Vaclav Klaus Reageer op Eric Jan

    Eric Jan

    Natuurlijk ben ik het daarover met je eens maar mij gaat het erom dat vele partijen en individuen een groot Israelisch bord in hun hoofd en denken hebben en bijna nooit objectief kijken naar deze natie want vele voelen zich schuldig denk ik voor het Nederlandse verleden van hun Joodse Nederlanders die zonder hulp van de natie konden worden afgeslacht in de Kampen!

  • vanessa s., za 24 juli 2010 20:11 Reageer op vanessa

    vanessa

    Ik weet een fractie-voorzitter van de PVV die tegen gezichtsbedekking is maar in een auto met geblindeerde ramen rijdt.

  • Sylvia Stuurman, za 24 juli 2010 16:18 Reageer op Sylvia

    Sylvia

    Hjalmar [Wat zou het mooi zijn als we verschoond zouden blijven van quasi religieuze invloedssferen.]
    Precies, graag geen partijen die in hun fractiekamer een vlag ophangen van een land met een staatsgodsdienst.

    Dat is niet eens meer quasi...

  • Wim Hofman, za 24 juli 2010 11:50 Reageer op Wim

    Wim

    Niets mis mee, zo te zien.
    Dat de PVV pleit voor meer nationale symbolen in de Tweede Kamer vind ik prima.
    En wat kamerleden van de PVV in hun werkruimte ophangen maakt me niets uit. Bovendien is Israel een bevriende natie, een rechtsstaat en een democratie, waar de rechten van man en vrouw, homo en hetro worden gerespecteerd.

  • Sylvia Stuurman, za 24 juli 2010 12:49 in reactie op Wim Hofman Reageer op Sylvia

    Sylvia

    Wim: [waar de rechten van man en vrouw, homo en hetro worden gerespecteerd]
    Jaja.
    Bij een aantal buslijnen moeten vrouwen achterin de bus zitten; mannen voorin:
    http://www.forward.com/articles/128820/

    Een Jood mag niet trouwen met een niet-Jood:
    http://telaviv.usembassy.gov/consular/acs/marriage.aspx

    Israelische kranten halen met photoshop vrouwelijke leden van de regering weg uit foto's:
    http://thelede.blogs.nytimes.com/2009/04/03/setbacks-for-women-in-israel-pakistan-and-afghanistan/

    Zijn maar een paar voorbeeldjes.

  • YggY ..., za 24 juli 2010 13:37 in reactie op Wim Hofman Reageer op YggY

    YggY

    Ik vind het dus echt verbijsterend om te lezen dat met ieder akkefietje van de PVV waar hier melding van wordt gemaakt en dat kan bijna dagelijks wel gebeuren u iedere affaire weer weet te vergoelijken.

    Ik ben lid van de SP maar zo blind ben ik zelfs niet over misstanden in de partij

  • Peter Edens, za 24 juli 2010 17:49 in reactie op Wim Hofman Reageer op Peter

    Peter

    ik vind het leuk om uw berichten te zien aangaande Israël !
    U lijkt mij een groot fan . Bent u er wel eens geweest?
    Maar dat hoeft ook niet hoor - maar het zou wel helpen in uw geval.

    Kunt u mij (ons allen) uitleggen waarom meerdere nationale symbolen fijn zijn in de 2de kamer?

  • Wim Hofman, za 24 juli 2010 20:30 in reactie op Peter Edens Reageer op Wim

    Wim

    ..[ ik vind het leuk om uw berichten te zien aangaande Israël !
    U lijkt mij een groot fan. ]..
    Dat klopt.

    ..[ Bent u er wel eens geweest?
    Maar dat hoeft ook niet hoor - maar het zou wel helpen in uw geval. ]..
    Ik ben er nog niet geweest, maar wellicht ga ik er volgend jaar op vakantie. Mooie stranden, zeer oude steden. Zeer veel geschiedenis.

    ..[ Kunt u mij (ons allen) uitleggen waarom meerdere nationale symbolen fijn zijn in de 2de kamer? ]..
    In de 2de kamer is het nationale symbool van Nederland (de driekleur) niet meer dan vanzelfsprekend. Deze vlag van Israël hangt echter in de werkkamer van iemand. Die kamer mag hij zo inrichten als hij zelf wil. Dat is natuurlijk prima.

  • Wim Hofman, za 24 juli 2010 20:33 in reactie op Peter Edens Reageer op Wim

    Wim

    De ophef over deze vlag is natuurlijk misplaatst.
    De steun aan Israël is een officieel standpunt van de PVV, dus dit past daar helemaal in.

    We maken toch ook geen ophef over Windenergie-poster op de GL-fractiekamer, of een Autoweek-poster bij de VVD?

  • Peter Edens, za 24 juli 2010 23:54 in reactie op Wim Hofman Reageer op Peter

    Peter

    Ik heb gezien op deze site dat u vaker tegengas krijgt....Das prima, tis de bedoeling ook uit te wisselen.
    Ben langdurig in Israel geweest en inderdaad, het is een zeer bijzonder land, (in meerdere aspecten) en ik draag alle inwoners een warm hart toe. Ja, we weten het, het is een bevriende natie en ...een democratie. Weet u , de USA is ook een democratie.
    ook daar heb ik een poosje vertoefd.
    Er zijn veel democratiën , en toch allemaal anders....
    Deze Iraëlische democratie krijgt uit de hele wereld méér en méér tegengas ... weet u hoe dat komt?

  • YggY ..., zo 25 juli 2010 08:41 in reactie op Peter Edens Reageer op YggY

    YggY

    Deze Iraëlische democratie krijgt uit de hele wereld méér en méér tegengas
    ==================
    Tsja, dat is natuurlijk niet zo verwonderlijke als je een land bent wat het grootste concentratiekamp ter wereld in stand houdt.

    Dat is ook niet zo verwonderlijk als je maar naar believen en willekeur Palestijnen afschiet.

    Dat is ook niet zo verwonderlijk als je de overblijvende Palestijnen in gijzeling houdt.

    Dat is niet zo verwonderlijk als je het credo hebt, er is maar één goede Palestijn en dat is een dode Palestijn.

    Dat is niet zo verwonderlijk als je in je leven maar één doel hebt, hoe vermoord ik alle Palestijnen en nog belangrijker, hoe kom ik er op wereldniveau mee weg.

    Dat is niet zo verwonderlijk als je als land meer negatieve VN-resoluties aan je kont hebt hangen dan der ergste bananenrepubliek waar dan ook.

    Maar het is wel verwonderlijk dat je je dan als land democratisch noemt.

  • yoram fleschedrager, ma 26 juli 2010 20:20 in reactie op Peter Edens Reageer op yoram

    yoram

    let vooral op het woord gas

  • Dehnus Nörder, zo 25 juli 2010 14:33 in reactie op Wim Hofman Reageer op Dehnus

    Dehnus

    Had u ook zo gereageerd als Groen Links een Marokkaanse Vlag op hun Werk kamer zouden hebben opgehangen? IK denk namelijk zelf dat Wilders Gelijk Kamervragen ging stelen over de betreffende Marokkaanse vlag.

  • Peter Edens, ma 26 juli 2010 14:49 in reactie op Wim Hofman Reageer op Peter

    Peter

    beste Wim Hofman,
    ik had het interessant gevonden een reactie van u te vernemen -
    maar zoals gebruikelijk hebben anderen al diverse antwoorden klaar.
    Dat Israel tegenstand krijgt uit de hele wereld - hoe komt dat?
    Wat is uw visie?

  • Wim Hofman, ma 26 juli 2010 15:27 in reactie op Peter Edens Reageer op Wim

    Wim

    ..[ Dat Israel tegenstand krijgt uit de hele wereld - hoe komt dat?
    Wat is uw visie? ]..
    Ik heb wel een idee. Ten eerste is het niet zo dat Israël uit de hele wereld tegenstand krijgt. De christenen steunen in grote meerderheid Israël. Maar inderdaad, veel moslims verklaren zich tegenstander van Israël. Ik denk dat dat komt omdat de Mohammed na eerst pro-Joods te zijn anti-Joods is geworden. Veel seculieren kunnen niet begrijpen dat gelovigen zich zo laten leiden door hun religie.
    Waarom veel socialisten zich tegen Israël keren snap ik niet geheel. Ik denk dat veel socialisten denken als iemand arm is, dat een rijke dat heeft veroorzaakt. En omdat de Palestijnen veel armer zijn dan de de Israëlieten, moet Israël haast wel "fout" zijn.

  • Peter Edens, di 27 juli 2010 08:48 in reactie op Wim Hofman Reageer op Peter

    Peter

    dank voor uw reactie meneer Hofman.

    met respect voor uw persoon, denk ik dat het nuttig voor u zou zijn om u te verdiepen in dit conflict, de geschiedenis, en de gevolgen van de (hedendaagse) internationale politiek.

    Voorzetje: het kapitalisme heeft wereldwijd de kloof tussen arm en rijk vergroot. En welk land heeft deze politiek geexporteerd? en welk land in het M-O heeft de onvoorwaardelijke steun van deze "grote democratie" ?

  • Geen Mening, zo 25 juli 2010 17:25 in reactie op Wim Hofman Reageer op Geen

    Geen

    Pardon? Israel rechtstaat?

    http://www.ynetnews.com/articles/0,7340,L-3924147,00.html

  • Ernst Anepool, wo 28 juli 2010 18:45 in reactie op Wim Hofman Reageer op Ernst

    Ernst

    Lashon Hara.


    gij zult geen onwaarheden over anderen spreken...

    israel is geen democratie, en discrimineert openlijk, niet alleen tussen Joden en Goj, maar zelfs de Joden onderling hebben een strikt kastenstelsel, die zelfs een "waarde" aanduiding behelzen.


    De "goedkope arbeidskrachten", de Mizrahim


    [quote]
    Ook de etnische tegenstellingen onder joden in Israël spelen een rol. Hoewel zelf een Ashkenazi, lid van de minderheid van Europese oorsprong die het in Israël nog steeds voor het zeggen heeft, voelde Warshawski zich al als jongen aangetrokken tot de joden van Oosterse afkomst die als vluchtelingen uit Algerije naar Straatsburg waren gekomen. Hij vond ze spontaner, natuurlijker, aardiger.

    Ondertussen maakte hij zich kwaad over de extreem neerbuigende houding die Ashkenazim in Israël hebben tegenover hun Oosterse joodse landgenoten (de zogenoemde Mizrahim). Dat de Ashkenazim per definitie vreedzamer zijn dan de Mizrahim, gelooft hij voor geen cent. Hij contrasteert de beelden van de vrede die een Ashkenazi en een Oosterse kennis er op na hielden, meteen na de Oslo-akkoorden. Voor de Ashkenazische journalist Amnon Dankner betekende de vrede dat hij tijdens vakanties zonder oponthoud naar Florence door kon rijden. Voor de oudere, gelovige, minder goed opgeleid Iraakse jood Shemesh, betekende het dat hij zijn geboortestad Bagdad weer eens terug zou kunnen zien.
    [/quote]

    http://www.grenzeloos.org/artikel/viewartikel.php/id/520.html

  • Christina de Vries, ma 02 augustus 2010 17:56 in reactie op Wim Hofman Reageer op Christina

    Christina

    QUOTE: Bovendien is Israel een bevriende natie, een rechtsstaat en een democratie, waar de rechten van man en vrouw, homo en hetro worden gerespecteerd.

    Alleen de eigen mannen, vrouwen, homo's en hetro's worden gerespecteerd, het is net de PVV.

    Ooit kende ik een homo stel, hij Palestijn en de andere hij een jood, zij zijn Israel ontvlucht, dat zegt genoeg.

  • Sylvia Stuurman, za 24 juli 2010 09:36 Reageer op Sylvia

    Sylvia

    Ik ben trouwens benieuwd of dit betekent dat de PVV in principe voor een staatsgodsdient is, zoals in Israel bestaat.
    Er is daar bijvoorbeeld alleen een kerkelijk en geen burgerlijk huwelijk. Alleen wie de Joodse godsdienst aanhangt kan dus trouwen.

    Is dat wat de PVV hier in Nederland wil?
    Welke godsdienst hangt de PVV dan aan?

  • joop kerver, za 24 juli 2010 03:14 Reageer op joop

    joop

    "zo de wind waait,waait hun wimpel"
    jk

  • Gerwin van Eersel, za 24 juli 2010 01:05 Reageer op Gerwin

    Gerwin

    Wie van die club heeft een dubbel paspoort? Wilders zelf?

  • Sagino van Leek, vr 23 juli 2010 23:19 Reageer op Sagino

    Sagino

    Ik als "Marokkaan" heb een Nederlandse vlag thuis hangen, en weet u..ik ben er trots op. Vind het wel raar dat een Nederlandse partij, een Israëlische vlag ophangt ? Mocht het ooit weer oorlogje worden dan weet je gelijk waar je aan toe bent. #ToekomstigeNSBr's

  • Alfred Blokhuizen, vr 23 juli 2010 20:27 Reageer op Alfred

    Alfred

    Jongens, we zien dit helemaal verkeerd. PVV zal zeker zeggen dat Israel de enige democratie in die regio is en Marokko wordt geregeerd door een dictator. Dat Israel steeds mensen aan de macht brengt die ergens wel een juridisch probleem hebben doet echt niet terzake. Bibi veroordeeld wegens cooruptie, Sharon heeft iets te doen gehad met een massamoord... toch? Een president die zijn handen niet kon thuishouden en nu een minister die gewoon zegt dat het land gezuiverd moet worden van anderen dan joden. Tja... Ook democratisch kun je schandalige besluiten nemen. Oja... en al die VN resoluties zijn allemaal door vooringenomen landen gesteund. Dus niet zeuren Israel is gewoon OK! Toch? Vraag in de 2e kamer zou kunnen zijn of de dubbele nationaliteit NL/Israel wel mag.....

  • Prins Pils, vr 23 juli 2010 23:20 in reactie op Alfred Blokhuizen Reageer op Prins

    Prins

    Helemaal mee eens!

  • K. B., vr 23 juli 2010 20:16 Reageer op K.

    K.

    Artikel heeft een verkeerde insteek. Beter was geweest:

    --Oordeel zelf over de vaderlandse liefde van de partij, die wel pleit tegen 'dubbele loyaliteit' in de Tweede Kamer, maar niet zelf het goede voorbeeld geeft.--

  • Hjalmar Hoort, vr 23 juli 2010 19:08 Reageer op Hjalmar

    Hjalmar

    Wat zou het mooi zijn als we verschoond zouden blijven van quasi religieuze invloedssferen.

    Als ik heel even advocaat van de duivel mag spelen: de import van salafistisch gedachtegoed door middel van geldstromen voor moskeeen en imams is ook een verkapte poging om moslimfundamentalisme meer voedingsbodem te geven door heel Europa heen. Op zijn minst is voor een salafist alleen een theocratie de juiste staatsvorm. Je zou kunnen stellen dat het een soortgelijk verhaal is. Israel financieert politiek, salafisten doen het religieus. Dat het clubje van Wilders meer in de schijnwerpers staat doet daar niets aan af. De Marketing van Wilders is alleen wat beter: 1.5 miljoen converts in een paar jaar.

    Het is een beetje soft, maar goed: deze (terechte) poging om PVV maar weer eens in het daglicht te schuiven zal weinig indruk maken bij mensen die er op stemmen of dat overwegen.

  • Gerwin van Eersel, za 24 juli 2010 01:08 in reactie op Hjalmar Hoort Reageer op Gerwin

    Gerwin

    "... de import van salafistisch gedachtegoed door middel van geldstromen voor moskeeen en imams is ook een verkapte poging om moslimfundamentalisme meer voedingsbodem te geven door heel Europa heen. "

    Ha Ha LOL

  • Mostafa Mouktafi, za 24 juli 2010 09:35 in reactie op Gerwin van Eersel Reageer op Mostafa

    Mostafa

    Nee, wat die meid zegt moet geen excuus zijn om van Nederland een Kleine Israel van te maken.
    ''Joods-Nederlandse traditie''? met twee vlaggen?!!!

  • Wilco Cromwijk, vr 23 juli 2010 18:17 Reageer op Wilco

    Wilco

    de ranzigheid druipt hier vanaf, gedver!
    Waarom dwepen met een schurkenstaat die werkelijk met iedereen oorlog wil en vele misdaden tegen de eigen bevolking (DE PALESTIJNEN) op z'n geweten heeft......

    en dat moet gaan regeren met VVD en CDA, in dit land waar de bodem is doordrenkt met het bloed van de martelaren en vrijheidsstrijders die bevochten hebben dat we een tolerant, modern en verdraagzame samenleving zouden worden.....

    WAT GEBEURT ER?????

  • yoram fleschedrager, za 24 juli 2010 15:46 in reactie op Wilco Cromwijk Reageer op yoram

    yoram

    Welke Palestijnen?
    - Arabieren, okay
    Druzen, etc.
    Maar zelfs Arafat was geboren in Egypte.
    In Gaza heet men vaak Mitzrami wat Egytenaar betekent.
    A fact is a fact.
    net zoiets als DeVRies

  • Eric Jan Taapken, za 24 juli 2010 23:00 in reactie op yoram fleschedrager Reageer op Eric Jan

    Eric Jan

    Zelfs Israelische burgers erkennen nu toch wel de Palestijnen en vele politici in het beloofde land ook, u bent nog niet zover, zegt meer over u dan over de Palestijnen denk ik en niks over de PVV of de Israelische vlag!

  • Mostafa Mouktafi, vr 23 juli 2010 18:02 Reageer op Mostafa

    Mostafa

    Gétever, Bah!
    De Nederlander van Marokkaanse afkomst Aboutaleb moest van Wilders loyaal zijn aan Nederland en Marokko vergeten en zijn tweede paspoort moest weggooien?
    Alstublieft, maak van Nederland geen kleine Israël.

  • Mostafa Mouktafi, vr 23 juli 2010 17:58 Reageer op Mostafa

    Mostafa

    O!

  • Han Smit, do 18 november 2010 00:37 in reactie op Mostafa Mouktafi Reageer op Han

    Han

    * Nederland is een Vazalstaat van Israel. Dat is een feit. Waar is de onafhankelijke NL gebleven.

  • Joe Speedboot, vr 23 juli 2010 17:56 Reageer op Joe

    Joe

    Deze foto doet het vast goed als de PVV het weer eens gaat hebben over dubbele paspoorten. Hoezo dubbele loyaliteit..

  • Sylvia Stuurman, vr 23 juli 2010 17:42 Reageer op Sylvia

    Sylvia

    Ben benieuwd wat er zou gebeuren wanneer Nederland in oorlog raakt met Israel.
    Hoe zit het dan met de loyaliteit van de PVV?

  • R Fijnzo, vr 23 juli 2010 19:37 in reactie op Sylvia Stuurman Reageer op R

    R

    Daar zou ik mij niet druk over maken Sylvia. Israel heeft atoombommen dus dat leggen we gelijk af.

  • Rouane Rabbit, vr 23 juli 2010 23:56 in reactie op R Fijnzo Reageer op Rouane

    Rouane

    ---[Israel heeft atoombommen dus dat leggen we gelijk af. ]---

    Israël zal geen atoombommen tegen een NATO-land inzetten. Het is belachelijk om dat te suggereren.

    Ik denk wel dat met de PVV aan de macht de loyaliteit van PVV-ministers voor Israël groter zal zijn dan de interesse voor de Nederlandse belangen, indien een belangenconflict een dergelijke keuze zal forceren.

  • yoram fleschedrager, za 24 juli 2010 16:15 in reactie op Sylvia Stuurman Reageer op yoram

    yoram

    Mevrouw, dat heet GOG U Magog ( Ezechiel 38 - 39) en zou het einde van Nederland en de Nederlanders betekenen.
    Dank G'd maar op uw blote knieen dat we geen echt kabinet hebben op dit moment zodat Nederland waarschijnlijk geen Navo- troepen kan sturen om de grenzen van de zielige Palestijnen te bewaken (? sic) zoals Abas voorgesteld heeft recentelijk. ( Magog light versie)

  • Dehnus Nörder, zo 25 juli 2010 14:39 in reactie op yoram fleschedrager Reageer op Dehnus

    Dehnus

    Ik hoop toch dat dat Sarcastisch is. (ik twijfel nog het is wat moeilijk vast te stellen. ZO niet dan bent u een behoorlijk en ventje die Massamoord predikt en etnische zuivering. Daarom hoop ik toch echt dat het sarcastisch was.

  • Sylvia Stuurman, zo 25 juli 2010 15:21 in reactie op yoram fleschedrager Reageer op Sylvia

    Sylvia

    Ben jij zo iemand die gelooft dat de wereld vergaat in 2011 als er ergens op de wereld een "heilig" boek is waar dat in staat, Yoram?

  • YggY ..., vr 23 juli 2010 16:34 Reageer op YggY

    YggY

    De foto maakt wel goed duidelijk wie de hoofdsponsor is van de PVV

    De PVV wordt mede mogelijk gemaakt door Israël.

  • Zeer Voornaam, vr 23 juli 2010 14:24 Reageer op Zeer

    Verhip, de PVV is pro Israel.

    Ik ben benieuwd waar in Nederland de PVV een Gaza strook wil aanleggen.

  • Censuur Joop, vr 23 juli 2010 14:39 in reactie op Zeer Voornaam Reageer op Censuur

    Censuur

    In Vlaanderen?

  • Mw. Oeverloos, vr 23 juli 2010 15:01 in reactie op Zeer Voornaam Reageer op Mw.

    Mw.

    Of pro-Ajax?

  • Peter Edens, vr 23 juli 2010 13:36 Reageer op Peter

    Peter

    mijn broek zakt af.
    Dit is je reinste provocatie.
    Waar staat de partij voor? Een politiek à la Israël?
    Dit nodigt sommige andere (tegen)groeperingen uit om "hun" vlag overal te tonen, zoals Marokkanen, Turken, Algerijnen, noem maar op.

    Dit creert alleen méér tegenstellingen/haat ....

    Hier ligt werk voor de Joodse gemeenschap in NL.
    Tenzij ze graag nog méér vervelende/discriminerende reacties tegemoet willen zien . (Likoed nl?)

  • Karim Bendabi, vr 23 juli 2010 13:03 Reageer op Karim

    Karim

    Weer een bewijs dat het de PVV niet gaat om vaderlandse belangen en werk te maken aan een gezonde samenleving waarin we - hoe verschillende en diversers we ook zijn - in vrede, rust en verantwordelijkheid met elkaar samen kunne leven. Deze PVV-soap kan nog een hele lange en vervelened staart krijgen indien zwaarwegende opiniemakers en het verstandigste deel van ons volk de juiste keuzes maakt. Ik bid voor NL en alle bevolkinsgroepen die 'normaal' met elkaar samen willen leven. Degene die dat niet wil of met opzet de boel willen verzieken - hetzij moslim of net-mosims - zullen zich ooit eerst op aarde tegenover de mensen zich moeten verantwoorden om vervolgens in het Hiernamaals tekst en uitleg te geve over de keuzes die ze in dit leven hebben gemaakt. Salam.

  • YggY ..., vr 23 juli 2010 12:08 Reageer op YggY

    YggY

    Hete is nog erger dan ik had gedacht

    wat een ziek clubje

  • Censuur Joop, vr 23 juli 2010 12:02 Reageer op Censuur

    Censuur

    Ik wil helemaal niet geregeerd worden door Israël. En dat lijkt toch te gaan gebeuren als Wilders aan de macht komt.

    Dan hebben alle mensen die nu zeiken over de macht van Brussel in Nederland het nakijken, want Brussel is peanuts vergeleken bij de ultrarechtse fundamentalisten van de Likoed.

    Hypocriet stuk tuig.

  • Wilco Cromwijk, vr 23 juli 2010 12:00 Reageer op Wilco

    Wilco

    letterlijk is dit een teken aan de wand; de connectie van de PVV met het misdadige 'rechtse' Israël; één blok vormen tegen Moslims, ongeacht internationale afspraken en grondrechten.
    bah!

  • Vaclav Klaus, vr 23 juli 2010 11:43 Reageer op Vaclav

    Vaclav

    Het is een droevig gedoe. Ongelofelijk dat zoveel mensen in het land het niet (willen) zien. Ik kan mij de frustratie in sommige wijken waar het niet goed gaat best voorstellen, maar even tot tien tellen en nadenken. Blijkbaar teveel gevraagd!

    Journalisten moeten blijven doorvragen naar de financiering van de PVV. De tijd dat Wilders zijn onafhankelijkheidsverklaring schreef, wilde hij nog volledige openheid van financiering van de politiek. Dit is de tijd. Als het waar is dat de PVV wordt gesponsord door rijke Amerikanen is dat een situatie die je niet moet willen. Alle bedragen boven 2.000 euro moeten openbaar worden!

  • Rachid el Hajoui, vr 23 juli 2010 09:18 Reageer op Rachid

    Rachid

    PVV is heeft de zelfde denkbeelden al meneer Hitler, zegt een maar doet het ander. dit moeten we niet willen in Nederland. wat Zou PVV doen als mevr. Agrib (PVDA) ineens Marokkaanse vlag op haar kantoor hangt... ik denk dat het land te klein wordt. kortom PVV een foute club met een eigen agenda.

  • - -, vr 23 juli 2010 11:06 in reactie op Rachid el Hajoui Reageer op -

    -

    De PVV is niet mijn club, maar de PVV'ers zijn geen neo nazi's noch diens aanhang. Deze vergelijking slaat op basis van geschiedkundige vergelijk de plank volledig mis.

    Wel hanteert de partij extreem rechtse standpunten die funderen op een nationaal socialistisch gedachtegoed, populisme en xenofobie; eigen volk eerst, afzetten tegen anders denkende, wij versus zij, enz.
    Dat is al kwalijk genoeg, zelfs zonder een vergelijk met de nazi's.

  • Renée Olsthoorn, vr 23 juli 2010 11:14 in reactie op Rachid el Hajoui Reageer op Renée

    Renée

    Volmondig met je eens, Rachid.

  • - -, vr 23 juli 2010 14:37 in reactie op Renée Olsthoorn Reageer op -

    -

    Toch klopt het niet :-)

    Vraag het eens aan een geschiedkundige. De vergelijking met neo-nazi is niet alleen onjuist maar betreft ook een dooddoener.

  • Renée Olsthoorn, vr 23 juli 2010 17:37 in reactie op - - Reageer op Renée

    Renée

    [...] Vraag het eens aan een geschiedkundige. [...]

    Zal ik doen, @Mic, mijn kinderen zijn allebei historicus. :)

    Maar qua denkbeelden maakt het niet veel uit, het verschil is dat de joden niet de zondebok zijn, maar de moslims. Ik was het met name eens met de opmerking over de vlag. Dus, dat het land te klein zou zijn als Agrib de Marokkaanse vlag in haar kantoor zou ophangen.

  • R Fijnzo, vr 23 juli 2010 19:24 in reactie op Renée Olsthoorn Reageer op R

    R

    Hitler had een afkeer van een bepaald ras. Wilders van een ideologie welke totalitair is even als het communisme, socialisme, fascisme en nationaal socialisme.

    A. Van een ras kun je niet afstappen
    B. Van een ideologie kun je wel afstappen

    De voorkeur van links voor totalitaire ideologien kan ik vanuit historisch perspectief begrijpen, alleen de haat tegenover Israel begrijp ik niet. Het is notabene de enige democratie in de regio.

  • Rouane Rabbit, vr 23 juli 2010 23:53 in reactie op R Fijnzo Reageer op Rouane

    Rouane

    ---[Hitler had een afkeer van een bepaald ras.]---

    Niet alleen...

    Socialist, Jehova's Getuige, communist, monarchist, democraat, humanist, pacifist, liberaal, allemaal overtuigingen die door het Hitler-regime werden aangepakt.

    Nacht und Nebel.

    Dit soort mensen waren slachtoffer van martelingen, moord, verdwijningen, vergassingen, executies

    ken je lands geschiedenis!

    ---[Hitler had een afkeer van een bepaald ras.]---

    Niet van een bepaald ras...

    Hitler had een afkeer van tientallen rassen, zigeuners, chinezen, negers, joden, allemaal werden ze opgepakt en vermoord of tot slavenarbeid aangezet als ze binnen Hitlers pro facto jurisdictie leefden. Er was maar een ras dat werkelijk enig recht op een goed leven had, en dat was wat doorging voor het Arische ras. Voor definitie zie Mein Kampf hoofdstuk: Volk en Ras

    ken je lands geschiedenis!

  • , za 24 juli 2010 08:45 in reactie op Rouane Rabbit Reageer op

    Socialist, etc..........
    Vergeet homo's, lesbienne's, minder validen en gehandicapten niet.
    Mochten eveneens allemaal de gaskamers in.

  • , za 24 juli 2010 08:44 in reactie op R Fijnzo Reageer op

    Helaas, Hr. Fijnzo.
    U verkeert nog steeds in de veronderstelling dat links een voorkeur zou hebben voor totalitaire stelsels.
    U bent in Uw ontwikkeling een jaar of 40 achter.

  • Gracchus Babeuf, ma 26 juli 2010 15:40 in reactie op Reageer op Gracchus

    Gracchus

    Ach wel neen.

    Het is een karakterologische afwijking . Hoe hoog zou hij scoren op de F-schaal? Neen, flauwerd niet de Fijnzo-schaal.

    F-schaal
    http://nl.wikipedia.org/wiki/Autoritarisme_(psychologie)

  • Dehnus Nörder, zo 25 juli 2010 14:46 in reactie op R Fijnzo Reageer op Dehnus

    Dehnus

    Dat zou werken als Meneer Wilders en consorten dat zouden geloven. Ooit wel eens mensen aan de rechtse kant mensen van een Turks uiterlijk van "Taqiyya" horen beschuldigen? Ik al wel.

    Dus in hun ogen ook al zegt zo'n persoon dat hij geen Moslim is liegt hij en is hij Moslim. Verder vindt ik weer eens behoorlijk zwak dat u net als de Grote Partij Lijder mijn politieke standpunten vergelijken met de Nationaal Socialisten. Echt weer heel smakeloos en demoniserend. Maar goed de PVV mag mij demoniseren en ik mag niks terug zeggen want "Dan werk ik mee aan een cultuur waar het ok is tegen Meneer Wilders op te treden." Dit soort dingen maken mij soms heel boos, dat mijn gehandicapte vader al wel eens door een PVVer bedreigt is omdat hij het niet met de beste man eens was (Zat bij zijn zus op een terasje in het Winkel centrum hier) is zeker geen gevolg van het constante demoniseren van Linkse mensen zoals mijn Vader. OH ja mijn vader zijn "Pas op voor WIlders, want het is en blijft een VVDer en VVDers vertrouw ik niet." (Mijn vader is een ouderwetse Socialist stemt al SP sinds eind jaren 70).

  • Sylvia Stuurman, zo 25 juli 2010 15:26 in reactie op R Fijnzo Reageer op Sylvia

    Sylvia

    [Hitler had een afkeer van een bepaald ras. Wilders van een ideologie welke totalitair is even als het communisme, socialisme, fascisme en nationaal socialisme.]
    Begrijp ik uit uw woorden dat u het uitsluiten van mensen die een bepaalde ideologie aanhangen geoorloofd vindt?

    U bent dus tegen vrijheid van denken, vrijheid van meningsuiting, en vrijheid van geloof?

  • Han Smit, do 18 november 2010 01:47 in reactie op R Fijnzo Reageer op Han

    Han

    Joden, zaten 5 jaar gevagen onderdrukt in 2e wereldoorlog. Er wordt hele volk, al 50 jaar onderdrukt, uitgehongerd, verdreven, gevagengehouden, met raketten beschoten. Soms mindere mate, soms meer. Maar het blijft maar doorgaan.

  • Flipje Tiel, vr 23 juli 2010 15:29 in reactie op Rachid el Hajoui Reageer op Flipje

    Flipje

    Hmm, om een of andere reden denk ik niet dat meneer Hitler een Israëlische vlag boven zijn bureau had hangen.

  • Eric Jan Taapken, vr 23 juli 2010 17:13 in reactie op Flipje Tiel Reageer op Eric Jan

    Eric Jan

    Het Israelische staatje is juist gesticht na de holocaust een klein puntje van verschil, een detailtje vanwege het noemen van Hitler, door deze man is de staat er versneld gekomen en terecht, nu nog de 2e beloofde staat stichten,Palestina en dan komt er rust in het Midden Oosten!?

  • Gerwin van Eersel, za 24 juli 2010 01:13 in reactie op Eric Jan Taapken Reageer op Gerwin

    Gerwin

    Onzin, al die joden komen uit de georgie, niet uit Israel. Hoe zouden wij het vinden als we nar 50 jaar bezetting door geimmigreerde, laten we zeggen Rwandezen, eindelijk weer iets over Nederland te zeggen zouden krijgen door een twee staten oplossing met Nederland in Ameland en Limburg? Onacceptabel lijkt me.

    Voor Israël is maar een oplossing mogelijk, een 1 statenoplossing, Palestina geheten, waarin de mensenrechten, en de democratische invloed van de joodse bevolking gewaarborgd wordt.

  • Renée Olsthoorn, vr 23 juli 2010 17:54 in reactie op Flipje Tiel Reageer op Renée

    Renée

    Nee, misschien zelfs wel omdat de staat Israël toen nog niet bestond ;)

  • Flipje Tiel, vr 23 juli 2010 18:31 in reactie op Renée Olsthoorn Reageer op Flipje

    Flipje

    Maar de vlag wel! Het zal er wel aan liggen dat wit met lichtblauw niet zo goed past in een eeuwige-eiken omgeving met overwegend rood/zwarte tinten.

  • Piet de Geus, za 24 juli 2010 02:37 in reactie op Renée Olsthoorn Reageer op Piet

    Piet

    Of omdat hij vooral vriendjes was met de grootmoefti van de Palestijnen? Al heetten die toen niet zo, want de Palestijnen zijn pas na de oprichting van de PLO in 1964 gecreëerd.

  • Merlijn Hofman, wo 01 december 2010 15:45 in reactie op Piet de Geus Reageer op Merlijn

    Merlijn

    Daar hebben we hem weer; de mufti van Jerusalem, een van de “troefkaarten” van Israel apologisten. Deze zelotische propagandisten vergeten dat het zionisme een geschiedenis heeft van uitvoerige samenwerking met de Nazi's. Denk bijvoorbeeld aan de medeplichtigheid van de zionistische leider Kastner, die na uitgebreide en rechtstreekse onderhandelingen met Adolf Eichman in ruil voor een vrijgeleide van 1500 zionisten en andere joden die tot de kring van Kastner behoorden, de grote massa van de Hongaarse joden de dood in joeg door hun voor te houden dat deportatie naar Polen slechts werkkampen betrof en dat men zich geen zorgen hoefden te maken. Kastner heeft met medeweten en instemming met de zionisten in palestina doelbewust de vernietiging van de Joden van Hongarije bevorderd. Bruikbaar materiaal (zo werden sterke, jonge, slimme en gezonde joden letterlijk genoemd in zionistische kringen) moest naar Palestina. De grote massa van onbruikbaar materiaal in de vorm van de arme, oude, zwakke werd opgeofferd aan de zionistische zaak.

    De Nazi's werden in zionistische kringen gezien als een godsgeschenk. Alle joodse organisaties in Duitsland werden verboden, behalve de zionisten. Dit was het begin van de periode waarin de zionisten claimden DE enige vertegenwoordigers van alle joden te zijn. Deze visie is tegenwoordig zo ingebakken in zionistische kringen, dat men zich de gotspe meent te kunnen permitteren om een ieder die zich tegen het zionisme keert uit te maken voor antisemiet. Zie Gretta Duisenberg en PowNieuws.

  • Geen Mening, vr 23 juli 2010 22:37 in reactie op Rachid el Hajoui Reageer op Geen

    Geen

    Het grote verschil tussen Hitler en Wilders is dat Hitler een stuk betere politicus was. Hitlers hoofdthema was nooit jodenhaat en nooit jodenhaat alleen. Waar Wilders juist krachttermen gebruikt mbt moslims noemde de nazi's hun moordcentra concentratiekampen waar ze een douche kregen ipv verkracht worden. Dit werkt verhullend en verzachtend. Wilders daarentegen heeft het over in de knieen schieten, paspoorten afpakken, etnisch registreren.
    Hitler had daarentegen ook bijvoorbeeld een uitgewerkt zorgstelsel, terwijl Wilders plannen voor de economie zelfs niet door het cpb konden doorberekend worden.

    Voor de rest wordt hier terecht gewezen op zijn foute donateurs. Dit bewijst voor mij juist dat overheidssubsidie voor politieke partijen zo slecht nog niet is. In tegenstelling tot wat de PVV beweert. Overigens haalt Wilders ook zijn geld bij rechtse christenen in de VS. Dit zou zijn standpunt over abortus kunnen verklaren, dat overeenkomt met de CU.

 

Reageren

opiniemakers

Populair

Scroll naar boven Scroll naar boven

Tweet van de dag

zo 27 mei 2012

In Baywatch was het iedere dag dit weer.

Kakhiel