02 november 11 18:06 Reageer (86) Kijknou RSS

Staatssecretaris legt voorzitter letterlijk het zwijgen op

Nieuwe mores in Den Haag, luisteren zullen jullie

In het Tweede Kamerdebat over het persoonsgebonden budget laat de staatssecretaris van Volksgezondheid Marlies Veldhuijzen-van Zanten zich niet onderbreken. Voorzitter Pauline Smeets moet het aan den lijven ondervinden.

Update 21:45

Het ministerie van VWS heeft een verklaring uitgegeven:

Staatssecretaris Marlies Veldhuijzen van Zanten betreurt de gang van zaken in een debat in de tweede kamer vanmiddag. In haar gedrevenheid om de vragen van de Kamerleden te beantwoorden, maakte zij toen er rumoer in de zaal ontstond, een gebaar naar voorzitter Paulien Smeets. 

De staatssecretaris deed dit om aan te geven dat het rumoer in de zaal haar niet stoorde. 'Dat hoort niet in de Tweede Kamer' aldus Van Zanten. 'Het is natuurlijk aan de voorzitter om de orde te bewaren'. Na het debat heb ik tegen de voorzitter gezegd: 'dat had ik niet moeten doen'. 

Laat je ook niet storen door het rumoer: Volg Joop op Twitter, vind Joop leuk op Facebook

Laatste Reacties (86) Reageer Reacties in wachtrij: 0

  • Udo Köllges, vr 04 november 2011 01:35 Reageer op Udo

    Udo

    Volk is coalitie en oppositie samen en moet los gezien worden van het Kabinet. De volksvertegenwoordiging is geen uitvoerend orgaan, maar zij is wel de alles bepalende factor en heeft het recht een kabinet naar huis te sturen.

    Slaap lekker voor nu

  • - drammer -, do 03 november 2011 16:27 Reageer op - drammer

    - drammer

    Deze dame geeft duidelijk, aan wie het voor het zeggen heeft in dit land. VVD, PVV en het CDA! De rest, ook al zijn ze even "voorzitter" van linkse kunne, hoeven alleen maar te praten als ze wat gevraagd wordt.

    Gedogen mogen ze ook, maar dan alleen als de PVV zijn vingers niet aan bepaalde items wil branden.

    De dame liet even de stand van zaken zien, daar helpt geen Koppejan of Ferrier, asieladvocaat of linkse media aan.

  • Jan de Boer, do 03 november 2011 22:26 in reactie op - drammer - Reageer op Jan

    Jan

    "Deze dame geeft duidelijk, aan wie het voor het zeggen heeft in dit land. VVD, PVV en het CDA! De rest, ook al zijn ze even "voorzitter" van linkse kunne, hoeven alleen maar te praten als ze wat gevraagd wordt. [...] De dame liet even de stand van zaken zien"

    Deze reactie geeft goed aan wat de gevoelens en intenties van dit kabinet zijn. Het doet mij allemaal wat fascistisch aan.

  • jaap vos, do 03 november 2011 13:06 Reageer op jaap

    jaap

    jawel mevrouw is staatssecretaris en wil dat wel heel graag laten weten hoor !! Ook & juist aan de voorzitter !!!

  • patrick faas, do 03 november 2011 13:00 Reageer op patrick

    patrick

    Wat doen sommigen hard hun best om op LuckyTV te komen zeg.

  • Tomtom Frijling, do 03 november 2011 12:08 Reageer op Tomtom

    Tomtom

    Populisme met arrogantie
    ik begrijp het wel:
    het waarheidsgehalte
    van het probleem is
    totaal populisme
    honderd procent
    luisterend naar het volk
    is het
    regeren met de intelligentie van allen
    per definitie
    100
    en
    geen slimme tokomst
    voor de boeg

  • Jac Schmidt, do 03 november 2011 11:41 Reageer op Jac

    Jac

    Dit is de VVD ten voeten uit.
    Arrogant tot op het bot is die partij altijd geweest.

    Wat die staatssecretaris doet met dat gebaar is hetzelfde dat haar partij al sinds de oprichting doet naar de burgers toe.
    Koppen dicht gepeupel wij van het kapitaal weten wel wat goed voor u is.
    Democratie is voor deze gegenaamde liberalen gewoon een dijenkletser.

  • Berthold Hohenlowe, do 03 november 2011 12:27 in reactie op Jac Schmidt Reageer op Berthold

    Berthold

    Ik vrees voor u dat de VVD hier maar bar weinig mee te maken heeft, tenzij die mevrouw gisteren van partij is veranderd.

  • Dieh Raaw, do 03 november 2011 11:29 Reageer op Dieh

    Dieh

    Ik stel dat Gerdi Verbeet via Rutte om excuses gaat vragen en om de verzekering dat dit dit absoluut "eens maar nooit meer" is geweest.

  • Tomtom Frijling, do 03 november 2011 10:30 Reageer op Tomtom

    Tomtom

    Mevouw heeft al vaker laten zien dat zij neerkijkt op de leden van de tweede kamer.
    Zichtbaar is de arrogantie van de macht (van de regering) die het volk dient te dienen.

  • Udo Köllges, do 03 november 2011 10:15 Reageer op Udo

    Udo

    Ik kan best begrijpen dat in de politiek de emoties hoog kunnen oplopen, maar dit keurt het fysieke gebaar van de Staatssecretaris niet goed.

    Het gebaar van de Staatssecretaris, vat ik op het snoeren van de mond van Het Volk. Het parlement is het hoogste orgaan in de democratie, dit instituut het recht van spreken ontnemen is meer dan alleen maar een flater.

  • Bernie Whistler, do 03 november 2011 10:40 in reactie op Udo Köllges Reageer op Bernie

    Bernie

    Toch vind ik het bepaald niet vreemd Udo. Het past helemaal bij het platte, goedkope, kille en vandalistische Kamergedrag van de PVC-groep. Alle andere acties zoals ik ze in mijn bijdrage van 08.28 uur beschrijf zie ik dan ook vol vertrouwen tegemoet.

  • Udo Köllges, do 03 november 2011 10:58 in reactie op Bernie Whistler Reageer op Udo

    Udo

    Dat wat mij stoort is dat de Staatssecretaris in haar verklaring geen enkel woord gesproken heeft over de verhouding Kamer Regering, dit getuigd van disrespect naar het parlement toe.

  • Hank Nozemans, do 03 november 2011 09:54 Reageer op Hank

    Hank

    Al vond ik de interruptie van de voorzitter totaal onnodig, het gedrag van de staatssecretaris is werkelijk ongelooflijk. Diep triest.

  • Bernie Whistler, do 03 november 2011 08:28 Reageer op Bernie

    Bernie

    "Bek houden trut, ik ben aan het woord." Nieuwe politiek. Na de introductie van het PVV pluchetuig dat zich als ware hooligans in de Kamer gedraagt nu dan een voorzichtige start met het betere handwerk.

    Een start, want ik kijk met de grootste belangstelling uit naar de eerste stevige meppen (Graus, die de zwangere Thieme in elkaar ramt), gezwaai met handtasjes (Agema vs. Schippers) swaffelen (Lucassen achter de interruptiemic) en de eerste pistoolschoten (Gidi Markuszower die Nederland als bezette westelijke Maasoever voor de Israëliërs afdwingt.

    Kortom, qua daadkracht heeft deze ultrarechtse en populistische regering nog geen kwart van haar vervaarlijke potentieel laten zien.

  • Jan Jansen, do 03 november 2011 09:10 in reactie op Bernie Whistler Reageer op Jan

    Jan

    Inderdaad: het worden nog mooie tijden met dit zooitje.

  • Ben Joosten, do 03 november 2011 15:06 in reactie op Bernie Whistler Reageer op Ben

    Ben

    Bij gezwaai met handtasjes moet ik op de een of andere manier toch eerder aan Hedy d'Ancona denken.

  • Herman Bakker, do 03 november 2011 08:25 Reageer op Herman

    Herman

    Dit getuigt van groot respect voor democratie.
    Maar ja, is niet de VVD met Wilders in zee gegaan ?

  • Olav L, do 03 november 2011 11:41 in reactie op Herman Bakker Reageer op Olav

    Olav

    Mevrouw is van het CDA.

  • Dieh Raaw, do 03 november 2011 00:12 Reageer op Dieh

    Dieh

    Een werkelijk onthutsende onfatsoenlijke lompe actie van de staatssecretaris. Ook de reactie nadat de voorzitter toch het woord getuigt van platte arrogantie.

    Ook achteraf kon er geen excuus van af

    Op dit niveau werkelijk onvoorstelbaar.

  • Paul Duran, do 03 november 2011 00:09 Reageer op Paul

    Paul

    Raar gebaar van die staatssecretaris, maar de verklaring van het ministerie is ronduit hilarisch.

  • Joop Schouten, wo 02 november 2011 23:48 Reageer op Joop

    Joop

    Leuke stuff om tijdens verkiezingscampagnes in te zetten ...

  • Jan B, do 03 november 2011 11:59 in reactie op Joop Schouten Reageer op Jan

    Jan

    Mwahaha. Had ik ook al gedacht. Die foto op de homepage ter introductie van het item kan zo op een poster. Weer een zetel minder.

  • Herman AS, wo 02 november 2011 23:36 Reageer op Herman

    Herman

    "Ze betreurt het "!! "Ze had het niet moeten doen".
    Zelfs een simpel "sorry" is nog teveel gevraagd.

    Ik heb eigenlijk heel veel te zeggen, maar zwijgen lijkt me beter, want alles wat ik zeg is veel te veel eer.

  • , do 03 november 2011 08:27 in reactie op Herman AS Reageer op

    Het zeggen van *Sorry* betekent dat je oprecht vindt dat je een fout hebt begaan, of dat het je oprecht spijt dat je iemand hebt gekwetst.
    Waarschijnlijk vindt ze helemaal niet dat ze iets fout heeft gedaan.
    Of krijgt ze gewoon het woord niet uit haar mond, dat kan ook nog.

  • Heinz Brauswasser, wo 02 november 2011 23:29 Reageer op Heinz

    Heinz

    Een beetje zoeken naar : spijkers op laag water. Goh wat een ramp.

  • Jan de Boer, wo 02 november 2011 23:42 in reactie op Heinz Brauswasser Reageer op Jan

    Jan

    "Een beetje zoeken naar : spijkers op laag water. "
    ???
    Ik hoefde toch echt niets te zoeken in dat filmpje hoor; ik zag het meteen!

    "Goh wat een ramp."
    ???
    Helemaal geen ramp hoor; geeft juist alleen maar duidelijkheid over deze staatssecretaris!

  • Zeer Voornaam, do 03 november 2011 00:13 in reactie op Heinz Brauswasser Reageer op Zeer

    Hahaha...
    "kop dicht! O? u bent de voorzitter? "

    Hahaha... Nou die CDA weet ze wel te vinden zeg.

  • Herman AS, do 03 november 2011 07:06 in reactie op Heinz Brauswasser Reageer op Herman

    Herman

    Wanneer u op uw werk in bespreking bent dan snoert u de voorzitter ook op deze wijze de mond ?
    Deze mevrouw laat hier een mooi staaltje van feodalisme zien en ze biedt er nog niet eens haar excuses voor aan ook.

  • Jan Peters, wo 02 november 2011 22:56 Reageer op Jan

    Jan

    Ja ik vond interessanter wat ze zei. “PGB heeft geleid tot luiheid in de zorg” Hulde dat ze dit durft te zeggen. Ga zo door! Ja dan staat links Nederland weer op zijn achterste benen. Maar deze staatsecretaris zorgt er voor dat de kosten in de zorg omlaag gaan en de kwaliteit omhoog.

    Ik hoorde pas van iemand in de zorg dat je er niet openlijk voor uit kunt komen als je VVD stemt, dan wordt je bijna gelyncht door collega’s die hetzelfde werk doen. Er kunnen nog karrenvrachten bezuinigd worden in de zorg en begin eindelijk eens met automatisering net als in de rest van de maatschappij.

  • Dennis Mollis, do 03 november 2011 02:14 in reactie op Jan Peters Reageer op Dennis

    Dennis

    "Ja ik vond interessanter wat ze zei. “PGB heeft geleid tot luiheid in de zorg” Hulde dat ze dit durft te zeggen. Ga zo door!"

    Als je dit meent dan hoop dat je me dan wel kunt uitleggen hoe PGB tot luiheid in de zorg leidt?

  • Dennis Mollis, do 03 november 2011 02:23 in reactie op Jan Peters Reageer op Dennis

    Dennis

    "Er kunnen nog karrenvrachten bezuinigd worden in de zorg en begin eindelijk eens met automatisering net als in de rest van de maatschappij."

    Zou je me kunnen uitleggen hoe je dat voor je ziet die automatisering in de zorg want ik ben daar erg benieuwd naar.

    Sterker nog gezien de stelligheid waarmee je een en ander te berde brengt, vermoed ik hier te maken te hebben met een specialist dus ik, en velen denk ik met mij, ben benieuwd naar je uitleg.

  • Jan de Boer, wo 02 november 2011 22:53 Reageer op Jan

    Jan

    De reactie van VWS is minstens even onthutsend:

    "In haar gedrevenheid om de vragen van de Kamerleden te beantwoorden, maakte zij toen er rumoer in de zaal ontstond, een gebaar naar voorzitter Paulien Smeets. "
    ???
    Dat zei ze niet "toen er rumoer in de zaal ontstond" - toen praatte ze immers gewoon door - maar toen de voorzitter haar interrupeerde.
    Graag geen leugens verkopen, VWS.

    "De staatssecretaris deed dit om aan te geven dat het rumoer in de zaal haar niet stoorde."
    ???
    Nee hoor, het is duidelijk te zien dat ze dat deed omdat de interruptie van de voorzitter haar stoorde!
    Graag geen leugens verkopen, VWS.

    Overigens vind ik het door de voorzitter wel héél veel gevraagd om geen blijk van afkeuring te geven wanneer deze PVVD staatssecrataris zegt: "PGB [...] is ook een regeling die tot luiheid heeft geleid in de zorg".
    Dat is immers minstens zo grof als dat "handgebaar".

  • Mary de France, wo 02 november 2011 22:22 Reageer op Mary

    Mary

    Niet alleen dat gebaar maar ook die gezichtsuitdrukking nadat de voorzitter het woord nam... Wat een minachting! Wederom een voorbeeld voor de natie: zó moet je je gedragen mensen!

  • Emma Peel, wo 02 november 2011 21:51 Reageer op Emma

    Emma

    Het was toch het CDA dat riep "Fatsoen moet je doen?

    Mevrouw Veldhuijzen-van Zanten gedraagt zich als een tokkie. Gezien haar achternaam zal het wel een hockey-tokkie zijn maar desalniettemin een tokkie!

  • Dennis Mollis, wo 02 november 2011 22:44 in reactie op Emma Peel Reageer op Dennis

    Dennis

    "hockey-tokkie" Geniaal!

  • Joe Speedboot, wo 02 november 2011 20:48 Reageer op Joe

    Joe

    Bizar gedrag van de staatssecretaris maar die voorzitter had ook wel wat handiger kunnen interrumperen.

  • Piet de Geus, wo 02 november 2011 20:36 Reageer op Piet

    Piet

    Wat voor voorzitter is dat, dat ze mevrouw dubbel paspoort niet meteen hoekt?

  • Arie Roos, wo 02 november 2011 20:35 Reageer op Arie

    Arie

    Macht corrumpeert ... absolute macht corrumpeert absoluut ...

  • Hendrik Jansen, wo 02 november 2011 21:21 in reactie op Arie Roos Reageer op Hendrik

    Hendrik

    welke absolute macht bedoelt u ?

  • Ferdinand Bardamu, wo 02 november 2011 20:32 Reageer op Ferdinand

    Ferdinand

    Ik als VVD-er vind dit gênant en onbeschoft.
    Om de reacties over het kabinet in het algemeen maar even voor te zijn.

  • Nieuw!: Veldman, wo 02 november 2011 21:02 in reactie op Ferdinand Bardamu Reageer op Nieuw!:

    Nieuw!:

    Waarom bent u dan een VVD-er?

  • Mostafa Mouktafi, wo 02 november 2011 21:25 in reactie op Nieuw!: Veldman Reageer op Mostafa

    Mostafa

    Voor de lol, bijvoorbeeld?

  • Andy P, do 03 november 2011 15:08 in reactie op Nieuw!: Veldman Reageer op Andy

    Andy

    Waarschijnlijk om dat de rest nog achterlijker is.

  • Jan Hooivork, wo 02 november 2011 21:28 in reactie op Ferdinand Bardamu Reageer op Jan

    Jan

    Gezien hun beleid en hun programma rijk is aan onbeschofte maatregelen, zou u dit niet moeten verbazen.

  • Ieder - eenwilvrijzijn, wo 02 november 2011 20:24 Reageer op Ieder

    Ieder

    Deze mevrouw is een gevaar voor de volksgezondheid...

    Het prototype CDA politicus..
    om bang van te worden.. of je nu aan de muur geketend zit.. van pgb of anderszins afhankelijk bent.. je veiligheid is in groot gevaar...

  • Mad Pride, wo 02 november 2011 20:22 Reageer op Mad

    Mad

    In een grijs (en dus minder bruin) verleden zou dit reden genoeg zijn, om een bewindspersoon, ongeacht politieke signatuur, naar huis te sturen. Ja, "vroeger was alles beter"... Ook niet echt natuurlijk, sommige dingen waren echter wel veel helderder... Schande!

  • jan bakker, wo 02 november 2011 20:20 Reageer op jan

    jan

    geweldig!

    `doortastend typje`, die Marlies! Maar hoe wil ze zoiets nu doen bij een plenair debat in de Tweede Kamer????

  • marnix deWitt, wo 02 november 2011 20:20 Reageer op marnix

    marnix

    Een bijzonder beschaafde 'mevrouw'. Iz ij niet degeen die is binnengehaald door Verhagen? Vriendin van zijn vrouw oid.

  • Mostafa Mouktafi, wo 02 november 2011 20:19 Reageer op Mostafa

    Mostafa

    ''Het politiek boerderijtje en de verdwaalde beer'' is de titel van in mijn gedachten geschreven boek.
    Ik vind dat de staatsecrertaris een halve misdrijf heeft gepleigd, poging tot mishandeling in ambtenaar in functie!!

  • Marc Brama, wo 02 november 2011 20:15 Reageer op Marc

    Marc

    Recht praten wat krom is, vergt blijkbaar een dusdanige concentratie dat een interruptie al snel een geïrriteerde reactie tot gevolg heeft.

  • Tim Tim, wo 02 november 2011 20:13 Reageer op Tim

    Tim

    Prima actie. Voorzitters moeten niet onderbreken, hooguit als er heel hard wordt gescholden. Totaal niet nodig dus deze interruptie.

  • Dehnus Nörder, wo 02 november 2011 21:25 in reactie op Tim Tim Reageer op Dehnus

    Dehnus

    Is geen prima actie, een Voorzitter MAG interrumperen. Maar de regels worden weer herschreven voor de PVVD hoor ik weer. Ze probeer haar werk te doen en dat dient deze mevrouw te respecteren. En niet zo hooghartig gaan doen naderhand. Ze lijkt wel een klein kind dat der zin niet krijgt!

  • Tom Meijer, wo 02 november 2011 22:09 in reactie op Tim Tim Reageer op Tom

    Tom

    "Totaal niet nodig dus deze interruptie."

    Dat bepaalt de voorzitter dus, en nooit de geïnterumpeerde.
    Daarnaast een onbeschofte reactie van me mevrouw de staatssecretaris. Ongeschikt voor haar functie, maar dat was uit andere zaken allang helder.

  • Bijstandskoning van GeenStijl, wo 02 november 2011 19:57 Reageer op Bijstandskoning

    Bijstandskoning

    Jezus. Mevrouw Veldhuizen mag zelf wel een PGB krijgen om een soort coach sociale vaardigheden in te huren! Dat dóe je toch niet bij notabene de voorzitter. Ik vind deze regeerkliek echt met de dag absurder worden. Hopelijk kan Mauro de boel splijten...

  • Dennis Mollis, wo 02 november 2011 19:50 Reageer op Dennis

    Dennis

    Deze mevrouw zit een compleet verkeerde film als je het mij vraagt en het is duidelijk zichtbaar voor mij dat ze zich aan deze functie heeft vertild.

    Ze had beter aan de keukentafel bij mevrouw Verhagen kunnen blijven zitten alwaar Maxime haar als erkend talent scout achter vandaan geplukt heeft.

  • Jan B, wo 02 november 2011 20:12 in reactie op Dennis Mollis Reageer op Jan

    Jan

    Ja, ik heb inderdaad de indruk dat dit staatssecretariaat wat te hoog gegrepen is voor deze mevrouw. Het is, zeker bij de impopulaire maatregelen die dit kabinet wenst te nemen, ook uiterst moeilijk om zonder enige politieke of bestuurlijke ervaring zo'n taak op je te nemen en mevrouw illustreert dat tot nu toe op treffende maar ook schrijnende wijze. Verder is het in hoge mate onbeschoft wat ze hier doet. Ik had haar als voorzitter dan ook wat feller tot de orde geroepen.

  • Eline W, wo 02 november 2011 21:10 in reactie op Jan B Reageer op Eline

    Eline

    Het is natuurlijk wel zielig dat ze niet alleen impopulair maar ook nog eens ineffectief beleid moet verkopen. Het is gewoon totaal onverdedigbaar. Ze doet al maanden (zee redelijke) beloftes die ze niet waar kan maken. Ze kan zelfs niet beloven dat mensen hun zelfstandig bestaan niet wordt afgenomen, en toch doet ze het, omdat zeggen dat dat wel zo is niet mogelijk is. Zeker in het licht van de kosten die deze "bezuiniging" met zich meebrengt.

    Waarschijnlijk is ze er psychisch even erg aan toe als Leers.

  • Jan B, do 03 november 2011 12:00 in reactie op Eline W Reageer op Jan

    Jan

    Daar zit wat in. En ik vraag me dan ook af of ze de rit wel uit gaat zitten.

  • Eline W, do 03 november 2011 14:56 in reactie op Jan B Reageer op Eline

    Eline

    Ik denk niet dat er iemand anders te vinden is die verantwoordelijk wil zijn voor dit beleid. Vergeet niet dat het PGB ooit het paradepaardje van de VVD was.

  • Jan E, wo 02 november 2011 19:38 Reageer op Jan

    Jan

    Woorden waren al niet haar sterkste punt, gezien eerdere blunders en het slaapverwekkende betoog waar ze blijkbaar mee bezig was. Dan maar mijn handen gebruiken, moet ze gedacht hebben.

  • Joop Schouten, wo 02 november 2011 19:35 Reageer op Joop

    Joop

    Dit is heel normaal gedrag onder Bruin-1.
    Ze was nog niet klaar met haar dictaat.

  • Julian Haverkamp, wo 02 november 2011 20:47 in reactie op Joop Schouten Reageer op Julian

    Julian

    Normaal? Heb je nog meer voorbeelden dan? Of roeptoeter je maar wat om je "Bruin1" maar weer van stal te kunnen halen?

  • Tom Meijer, wo 02 november 2011 22:13 in reactie op Julian Haverkamp Reageer op Tom

    Tom

    "Normaal? Heb je nog meer voorbeelden dan? Of roeptoeter je maar wat om je "Bruin1" maar weer van stal te kunnen halen? "

    Effe niet opgelet dan? Kan gebeuren hoor. Maar houdt het in het vervolg toch een beetje beter bij dan hoef je niet zo te reageren.

  • An van Veen, wo 02 november 2011 22:31 in reactie op Julian Haverkamp Reageer op An

    An

    Het mag toch als bekend worden verondersteld dat men binnen het CDA mensen graag de mond snoert. Kijk maar hoe ze met zogenaamde dissidenten (andersdenkenden) omgaan. Dit voorval was ook eens letterlijk.

  • Joop Schouten, wo 02 november 2011 23:53 in reactie op Julian Haverkamp Reageer op Joop

    Joop

    FF dimmen hè ?

  • Marc 's Mening in de Marge, wo 02 november 2011 19:27 Reageer op Marc

    Marc

    Luiheid in de zorg? Bij de bestuurders zeker.

  • de heer Meijerink, wo 02 november 2011 19:24 Reageer op de heer

    de heer

    Het reglement in de kamer, met name betreffende de afgesproken mores, is blijkbaar bij deze staatsecretaris niet helemaal doorgedrongen.
    Wat een arrogante trut. Ze moet openlijk commissievoorzitter Pauline Smeets haar excues aanbieden, vind ik.

  • Janneke lamsink, wo 02 november 2011 19:16 Reageer op Janneke

    Janneke

    beter opletten en niet meteen weer het vingertje wijzen, Marlies Veldhuijzen-van Zanten wilde reageren op iemand uit het publiek, mevr. Smeets kapte dit grofweg af.

  • Jan E, wo 02 november 2011 19:49 in reactie op Janneke lamsink Reageer op Jan

    Jan

    Het is de taak van de voorzitter om iets te doen aan 'ordeverstoringen' vanuit het publiek. De staatssecretaris heeft hier blijkbaar geen flauwe notie van. Naast de handtastelijkheden is ze blijkbaar ook niet op de hoogte van het ordentelijk functioneren van de kamercommissie.

  • Jan B, wo 02 november 2011 20:20 in reactie op Janneke lamsink Reageer op Jan

    Jan

    Als dit al zo is: het is geen vragenuurtje voor het publiek, gerommel op de publieke tribune dient door de voorzitter de kop in gedrukt te worden. Dat laatste is ook precies wat de voorzitter deed. Alleen is de staatssecretaris kennelijk zo arrogant dat ze meent iedereen persoonlijk de les te moeten lezen.

  • marnix deWitt, wo 02 november 2011 20:22 in reactie op Janneke lamsink Reageer op marnix

    marnix

    Onbekend met de regels, zeker?

  • Dennis Mollis, wo 02 november 2011 20:31 in reactie op Janneke lamsink Reageer op Dennis

    Dennis

    "beter opletten en niet meteen weer het vingertje wijzen,"

    Wat dacht je van handjes thuis houden?

  • Jan de Boer, wo 02 november 2011 23:07 in reactie op Janneke lamsink Reageer op Jan

    Jan

    "Marlies Veldhuijzen-van Zanten wilde reageren op iemand uit het publiek"

    Fascinerende reactie weer,
    want in het filmpje is duidelijk te zien dat Marlies juist *niet* wilde reageren op iemand uit het publiek, maar gewoon door wilde gaan met haar verhaal
    en dat Marlies wilde reageren op de voorzitter door de voorzitter het zwijgen op te leggen.

  • Zeer Voornaam, do 03 november 2011 00:16 in reactie op Janneke lamsink Reageer op Zeer

    " wilde reageren op iemand uit het publiek, mevr "

    Ja ze willen wel meer, maar we hebben ook nog regels. Die lappen ze maar even aan hun laars. De voorzitter zorgt voor communicatie met het publiek en de staatszukkel spreekt tegen de voorzitter. Basis kennis die onze CDA politici blijkbaar niet bezitten.

  • cor mol, wo 02 november 2011 19:14 Reageer op cor

    cor

    Zo ging verpleeghuisarts mevrouw Veldhuijzen-van Zanten waarschijnlijk ook om met haar demente bejaarden.

  • Censuur Joop, wo 02 november 2011 19:10 Reageer op Censuur

    Censuur

    Wat een arrogant, opvliegend, dictatoriaal mens. Ook PVVD.

  • sjaak de intellectueel, wo 02 november 2011 21:38 in reactie op Censuur Joop Reageer op sjaak

    sjaak

    Tja helaas worden alle vrouwen in de politek zo gevormd of doelde je op de voorzitter?

  • Eline W, wo 02 november 2011 19:10 Reageer op Eline

    Eline

    Is dit echt onze politiek?

  • El Che, wo 02 november 2011 19:09 Reageer op El

    El

    Prima voorbeeld van het lompe beleid van dit kabinet.

  • Jan B, wo 02 november 2011 19:09 Reageer op Jan

    Jan

    Heeft dat mens even geluk dat ik geen voorzitter ben.

  • Hendrik Jansen, wo 02 november 2011 20:34 in reactie op Jan B Reageer op Hendrik

    Hendrik

    want?

  • Dehnus Nörder, wo 02 november 2011 21:27 in reactie op Hendrik Jansen Reageer op Dehnus

    Dehnus

    Hij heeft een punt, ik had dat ook niet gepikt. Je dient van je medemens af te blijven in de tweede kamer. Maar ja manieren is in die kleuterklas al langer zoek.

  • , do 03 november 2011 12:41 in reactie op Hendrik Jansen Reageer op

    Dat kun je niet raden? ;)

  • Vals Plat, wo 02 november 2011 18:56 Reageer op Vals

    Vals

    Pauline Smeets negeert de ongewenste intimiteit van Marlies Veldhuijzen-van Zanten. Klasse!

    Nu nog handen af van de zorg, staatssecretaris.

  • Rob Veldhuis, wo 02 november 2011 18:52 Reageer op Rob

    Rob

    De arrogantie van de macht.

 

Reageren

opiniemakers

Populair

Scroll naar boven Scroll naar boven

Tweet van de dag

zo 27 mei 2012

In Baywatch was het iedere dag dit weer.

Kakhiel