16 september 10 07:41 Reageer (42) Kijknou RSS

Noorse prinses keuvelt met hiernamaals, christenen boos

Praten met engelen ok, maar de doden moeten rust houden

De Noorse prinses Märtha Louise belegde woensdag een persconferentie om nadere uitleg te geven over haar bewering dat ze graag met het hiernamaals communiceert. Die onthulling heeft in Noorwegen tot geschokte reacties geleid. Niet omdat getwijfeld wordt aan de geestesgesteldheid van de prinses maar omdat geestelijken bang zijn dat het waar is wat ze beweert.

De 38-jarige prinses die in Maastricht studeerde en van wie in november in het Nederlands het boek Ontmoeting Met Je Beschermengel verschijnt, vertelde twee jaar geleden al dat ze graag converseert met engelen. Ze geeft daar zelfs - dure - cursussen in. Vorige week onthulde ze dat haar sociale interactie met het hiernamaals daar niet toe beperkt blijft en dat ze ook rechtstreeks met de doden praat. Dat leidde tot felle kritiek van de kerk, die het monopolie op communicatie met het hiernamaals claimt.

De Volkskrant schrijft:

Een woedende protestantse bisschop, Laila Riksaasen Dahl van Tunsberg, vertelde op de Noorse tv dat de doden het exclusieve domein zijn van God en in vrede moeten kunnen rusten. ‘Hierin verandering brengen, kan duistere krachten losmaken die we niet kennen.’

Op de persconferentie stelde ze dat haar woorden door de Noorse krant Stavanger Aftenblad waren verdraaid.

Koning Harald V nam de prinses, zijn enige dochter, enkele jaren geleden al de titel 'koninklijke hoogheid' af omdat ze gesprekken aanging met paarden. 

In Nederland maakte in de jaren tachtig prinses Irene bekend dat ze graag met bomen sprak.



Laatste Reacties (42) Reageer Reacties in wachtrij: 0

  • Mario Frieswijk, do 16 september 2010 20:03 Reageer op Mario

    Mario

    Praten met doden lijkt me op zich nog niet zo'n probleem.

    Maar als ze beweert dat ze terug praten, wordt het tijd voor medicijnen

  • Amarinde Bovendorp, do 16 september 2010 19:13 Reageer op Amarinde

    Amarinde

    Wat een oordelende en veroordelende meningen

    Laat lekker dat meisje doen waar zij zich goed bij voelt!
    Vraag uzelf eens af waarom u zoveel drang voelt dit meisje te veroordelen of te beschimpen!!!!!!

    Onthoudt wel:
    Uw bijdrage zegt meer over u dan over het onderwerp :)

  • , do 16 september 2010 16:30 Reageer op

    Laat dat mens nou toch gewoon een beetje geschuffeld zijn.
    Mág toch??

  • - -, do 16 september 2010 15:06 Reageer op -

    -

    "There is no God. There's no heaven. There's no hell. There are no angels. When you die, you go in the ground, the worms eat you."
    Madalyn Murray O'Hair(1)

    Noorwegen is een land met vrijheid van godsdienst. Iedereen mag in van alles en nog wat geloven. Kennelijk mogen de gelovigen van elkaar niet in van alles en nog wat geloven. De discussies hier op Joop.nl volgend, heb ik begrepen dat dat een ernstige bedreiging van de rechtstaat kan inhouden als niet elk geloof zonder overheidssteun tot zijn recht kan komen. Dat geldt zeker voor Nederland en ik denk dat dat ook voor Noorwegen zal moeten gelden.

    Mevrouw de bisschop Laila Riksaasen Dahl, woonachtig te Tunsberg, heeft het niet zo op de conversaties met de afgestorvenen door anderen zoals prinsessen. Beide hooggeplaatste dames zijn het er samen wel over eens dat mensen de dood van hun eigen lichaam kunnen overleven. Dat is een waardevolle en geruststellende gedachte immers het menselijk bewustzijn zou niet langer het resultaat is van processen in de hersenen maar in een transcendente vorm, buiten elke waarneembare en kenbare realiteit, toch nog ''ergens'' kunnen zijn om in vrede verder te leven of voor wie pech heeft, voor eeuwig vastgebonden te branden op de roosters van de hel.

    Dat lijkt me intellectueel zeker een haalbare kaart maar niet al mijn zorgen zijn daarmee voorbij. Integendeel zelfs. In onze dimensie is dood, gewoon dood en niets er tussen in. Dat hoeft kennelijk niet voor alle dimensies te gelden. Althans dat beweert mevrouw de bisschop en die heeft er voor doorgeleerd. We moeten haar dus wel op haar woord geloven want wie zouden we dan moeten geloven, als we willen geloven? We willen geloven want anders het het leven geen zin volgens onze bijna ex-premier der Lage Landen.

    Maar weer even terug naar mijn zorgen. De bisschop meent dat de prinses subversieve krachten losmaakt in het rijk der afgestorvenen. Dat lijkt me zeer onwaarschijnlijk want de prinses heeft toch een goede opleiding genoten in het meest katholieke deel van Nederland. Ik ken de smaak niet van de prinses maar wie in een sprookjesachtige sfeer leeft en met engelen converseert zal zich toch ook verstaan met hele bijzondere, eminente en evenwichtige afgestorvenen, dunkt mij.

    Als ik mevrouw de bisschop goed heb begrepen liggen er desondanks toch boosaardige ontwrichtende krachten in tijgersluipgang gereed om labiele afgestorvenen te bekeren tot andere krachten, ik citeer de bisschop, krachten die wij niet kennen. Ik heb zelf het geluk gehad dat mijn opvoeders me van zuigeling af, onafgebroken hebben verteld over krachten die ik nog steeds niet ken maar me nu wel bekend voorkomen. Sommige van die krachten zijn wel afgevallen zoals Sinterklaas maar dat werd mijn ouders ook te duur om dat geloof financieel in stand te houden. Ik was als 6 jarige echt heel tevreden met een Dinky Toy autootje maar het lag in de lijn dat een echte Maseratie op mijn verlanglijstje zou staan op het moment dat ik 18 zou worden. Na rijp beraad hebben mijn beide ouders besloten de grootste weldoener van mijn leven, in wie ik het volste vertrouwen had, mijn geloof in hem tot in het diepste van mijn ziel beleed, sinterklaasliedjes gezongen tot ik lucht meer had, uit mijn geestelijk leven weg te rukken. Achteraf denk ik wel eens in wat voor land leven we eigenlijk waar de vrijheid van godsdienst niet eens het geloof in Sinterklaas voor kinderzieltjes veilig stelt.

    Maar op een ander punt heeft de bisschop me aan het denken gezet. De babbelzieke prinses maakt volgens de bisschop de afgestorvenen doodmoe. Dat maak ik tenminste op omdat volgens haar zegge de afgestorvenen niet in vrede kunnen rusten. Zou de bisschop dat letterlijk bedoelen? Is het eeuwig leven niets anders dan eeuwig rusten? Ik heb dagen dat ik tegen op zie om dood te gaan.

    Mijn zorgen zijn dus toegenomen. Moet ik de bisschop nou letterlijk nemen of niet? Ik weet het niet meer. In atheïstische kringen hadden we ook een mevrouw niet zo erg lang geleden. Die zei ook de dingen ook duidelijk, soms een beetje te. Wat het atheïsme zou leuk maakt is dat het zich afspeelt in de werkelijkheid en er dus altijd wel een leuk plaatje of filmpje voor handen is.

    Madalyn Murray O'Hair, ook een soort vrouwelijke bisschop maar dan in atheistische gedaante, sprak de gelovigen in haar land toe op tv en in theaters in de VS. Nou was Madalyn niet bepaald het typetje van prinses op de erwt maar de vergelijking gaat meer op voor een bulldozer, dus wees gewaarschuwd. De goddeloze VPRO(2) heeft in 2009 een documentaire uitgezonden, die op internet nog is te vinden maar dan zonder Nederlandse ondertiteling (3).

    Maar ondanks haar onbehouwen optreden had ze wel in de gaten dat vrijheid van godsdienst ook betekent vrij(heid) van godsdienst. Het verplicht stellen van het bidden op school zag ze als een vorm van hersenspoeling waar ze haar kinderen terecht niet aan bloot wilde stellen. Het is haar niet gelukt een van haar zoontjes te behoeden voor het Christendom en de latere omgang met president George Bush maar wel het bidden op school in de gehele VS bij wet te verbieden omdat het indruiste tegen, ja wel, de grondwet van de VS.

    Misschien moeten wij vrije geesten eens kritische kijken naar onze eigen grondwet, wellicht worden de verlanglijstjes van de religies ook ons ook te duur en druisen in tegen de geest van de grondwet. Als dat niet haalbaar is dan maar een betere definitie van wat religie nou eigenlijk is om in aanmerking te komen voor staatsbescherming en vooral staatsfinanciering.

    Ik weet dat de religie van Het Vliegend Spaghettimonster(4+5) geen onzin is want zoals de professie verhaalt is het het enige ware geloof en dat is voor 100% waar want een hele boel mensen zeggen het.

    Helaas staat deze religie ook onder druk te verdwijnen door een andere rivaliserende religie, de Spaghetti- & Pulsar-Activerende Gehaktballen(6). Dus staatssteun lijkt wel haast onontkoombaar.

    (1) http://www.depers.nl/entertainment/159609/Madalyn-OHair-was-een-lastige-atheist.html
    (2) http://weblogs.hollanddoc.nl/import/2009/01/12/bible-belt-usa-godless-in-america/
    (3) http://www.youtube.com/watch?v=U8o8I8kLYSA (1van 6)
    (4) http://www.venganza.org/
    (5) http://googlified.com/doodle-flying-spaghetti-monster/
    (6) http://nl.wikipedia.org/wiki/Vliegend_Spaghettimonster

  • Joop Schouten, do 16 september 2010 15:25 in reactie op - - Reageer op Joop

    Joop

    Kortom Paul, hoed je voor 'spaghettivreters'.
    "Neem en eet, dit is mijn lichaam."
    Ook nam Spaghetti een beker Chianti, sprak het dankgebed uit en gaf hun die met de woorden: "Drink er allen uit, want dit is mijn bloed van het verbond, dat voor velen wordt vergoten tot vergeving van zonden."

    Blijf dus gewoon zondigen.

    ; )

  • Peet Van Velzen, do 16 september 2010 18:34 in reactie op Joop Schouten Reageer op Peet

    Peet

    Niet verheffend Joop, om de woorden van de Zoon van God zo te verdraaien.

    Uiteraard geldt: leven en laten leven, maar geweldig vind ik dit niet.

  • Peet Van Velzen, do 16 september 2010 18:36 in reactie op Joop Schouten Reageer op Peet

    Peet

    Misschien kan je wel of niet met doden praten.
    Maar ik ken meerdere gevallen van mensen die psychische klachten kregen (lees; in de war raakten) nadat ze spirituele spelletjes hadden gedaan.

    Ik denk dat heel gevaarlijk is.

  • Zjen Zen, do 16 september 2010 18:42 in reactie op Peet Van Velzen Reageer op Zjen

    Zjen

    Hee banger je voor iets bent, hoe gevaarlijker het is. Soort zoekt soort Peet.

  • Eric Jan Taapken, do 16 september 2010 21:31 in reactie op Peet Van Velzen Reageer op Eric Jan

    Eric Jan

    Peet,
    Ik denk dat je gelijk hebt, ik heb een heel mooi boek over een Elder zoals men die noemt bij Indianen, het is een prachtig boek, hij ziet ook dingen al ruim van te voren aankomen en het boek heet Wolf noch hond en is geschreven door Kent Nerburn, ben inderdaad van mening dat met geesten spreken wat bij Elders een soort van spirituele ervaring is en onder anderen ervaren kan worden door in een zweethut plaats te nemen een soort van sauna.
    Ben van mening dat als je er geen enkele kaas van hebt gegeten en dat is zo bij de meeste mensen je je er beter niet mee in kan laten, blijf sceptisch over dit soort dingen maar zal mij er nooit meer mee in laten, je kunt denk ik idd helemaal de weg kwijt raken!

  • Gerwin van Eersel, do 16 september 2010 14:55 Reageer op Gerwin

    Gerwin

    Spreken met bomen, spreken met paarden, spreken met doden, spreken met god, spreken met engelen, spreken met rotsen, allemaal hetzelfde, fantasie. Waar zeurt die bisschop over zeg, laat haar lekker.

  • Jaap Aap, do 16 september 2010 13:33 Reageer op Jaap

    Jaap

    Beatrix gelooft in God, en dat is niet minder geschift.

  • Henk Jansen, do 16 september 2010 14:16 in reactie op Jaap Aap Reageer op Henk

    Henk

    Juist.

  • Gerwin van Eersel, do 16 september 2010 22:49 in reactie op Jaap Aap Reageer op Gerwin

    Gerwin

    Is dat een stelling of bedoelt als vraag?

  • Jaap Aap, vr 17 september 2010 00:22 in reactie op Gerwin van Eersel Reageer op Jaap

    Jaap

    Geschift is misschien een tikkeltje cru gesteld. Ik denk dat de meest correcte omschrijving is dat ze last heeft van waandenkbeelden.

    Een vraag is het niet, ook geen stelling. Als iemand bovennatuurlijke machten meen te moeten vereren, waarvoor geen enkel bewijs is (redelijkerwijs gesteld kun je de met de tijd in toenemende mate ridicuul wordende bijbel als bewijs tegen het bestaan van God aanvoeren), dan is de waandenkbeeldendiagnose een niet meer dan logische constatering.

  • Censuur Joop, do 16 september 2010 13:22 Reageer op Censuur

    Censuur

    Als rokers claimen dat zij zelf moeten weten waar ze roken en wat ze doen en daardoor de vrijheid nemen anderen lastig te vallen, wie zijn zij om dan nu te moeten oordelen over iemand waar werkelijk niemand last van heeft?

  • Ben Verdrietig, do 16 september 2010 13:09 Reageer op Ben

    Ben

    Ach, in Nederland hebben we een prinses die met bomen communiceert. Staatsbosbeheer maakt daar gelukkig geen probleem van.

  • uitgeschreven uitgeschreven, do 16 september 2010 12:49 Reageer op uitgeschreven

    uitgeschreven

    Grappig hoe de ene club die in fabeltjes gelooft het niet van een ander kan velen dat die met haar eigen fabeltjes op de proppen komt. Kortzichtigheid troef!

  • Arne Appelmelk, do 16 september 2010 12:39 Reageer op Arne

    Arne

    Vele reacties hieronder in de trant van geschift zijn, inteelt, en andere die de geestelijke vermogens van iemand die met doden spreekt betwijfelen.
    Daar ben ik het eigenlijk wel mee eens. Maar beseffen zij met hun spot ook dat het dan minstens zo geschift is om bijvoorbeeld te communiceren met een persoon genaamd God die in de hemelen zou vertoeven? Of deze niet lijfelijke God ook nog een zoon toeschrijven die gedood is maar zal wederkeren?
    Dat dan de geschiftheid voor vele geloven geldt?

  • Zjen Zen, do 16 september 2010 12:30 Reageer op Zjen

    Zjen

    Als je accepteert dat alles wat we zien en aanraken uiteindelijk een vorm van energie is en je hebt het vermogen om die vertalingen van energie naar vorm te kunnen vertalen en te volgend door voelen/zien/horen, wie is er dan gek?
    De onwetende en ongevoelige of de gevoelige en wetende?

    Maar het gaat dus eigenlijk niet over haar vermogen om te communiceren met het vormloze maar om de vete tussen Luthers en Katholiek.

  • Piet de Geus, do 16 september 2010 13:29 in reactie op Zjen Zen Reageer op Piet

    Piet

    "wie is er dan gek?
    De onwetende en ongevoelige of de gevoelige en wetende?"

    Grappig dat je zwevers gevoelig en wetend noemt, terwijl het hen zo aan weten ontbreekt en hun "gevoel" hen zo verraadt.

  • Zjen Zen, do 16 september 2010 13:44 in reactie op Piet de Geus Reageer op Zjen

    Zjen

    Ja Piet, dat is weer een van die thema's waar wij samen het niet eens over zullen zijn.
    Misschien is het leuk voor je om Ken Wilber eens te lezen als je tijd hebt.
    Om het echt leuk te maken voor je; Lees dan "Een beknopte geschiedenis van alles."
    Voor nu even;
    http://en.wikipedia.org/wiki/Ken_Wilber

  • Piet de Geus, do 16 september 2010 15:22 in reactie op Zjen Zen Reageer op Piet

    Piet

    "dat is weer een van die thema's waar wij samen het niet eens over zullen zijn"

    Hoeft ook niet. Ik gun iedereen zijn gekte (mezelf niet uitgesloten). Alleen als iemand op basis daarvan gevoeligheid en wijsheid claimt gaat me dat net een stap te ver.

    "Een beknopte geschiedenis van alles" past toch echt meer bij tijden waarin men dacht dat de wereld simpel en overzichtelijk was. Maar
    Ken Wilber moet vooral doorgaan met zijn gedachtenexperiment (ieder zijn eigen droomwereld), zolang maar niemand dat voor de waarheid aan gaat zien.

  • Zjen Zen, do 16 september 2010 16:41 in reactie op Piet de Geus Reageer op Zjen

    Zjen

    Je staat altijd op wetenschappelijkheid en bewijsbaarheid. Kijk welke mensen met Wiber samenwerken.

  • Piet de Geus, do 16 september 2010 18:54 in reactie op Zjen Zen Reageer op Piet

    Piet

    "Je staat altijd op wetenschappelijkheid en bewijsbaarheid."

    Bewijs hoeft niet altijd wetenschappelijk te zijn, maar zo in het algemeen klopt jouw conclusie wel: ik hecht meer waarde aan feiten dan aan opinies, dus een beetje degelijke onderbouwing is het minimum.

    Maar je moet dat niet omkeren: niet iedere wetenschapper heeft iets zinnigs te melden. Balkenende bijvoorbeeld is gepromoveerd. Dat is puur een formalistische kwestie: zijn onderzoek voldeed aan de voorwaarden. Dat hoeft niets te zeggen over of het ook waar is wat hij concludeerde: hij heeft zijn conclusies alleen correct onderbouwd. Dus ook als iets aan wetenschappelijke normen voldoet moet je je kritische vermogens niet op vakantie sturen.

    "Kijk welke mensen met Wiber samenwerken."

    Ik zie daar eerlijk gezegd nogal wat zwevers tussen.

  • G.B. Piranesi, do 16 september 2010 11:08 Reageer op G.B.

    G.B.

    Een woedende protestantse bisschop, Laila Riksaasen Dahl van Tunsberg, vertelde op de Noorse tv dat de doden het exclusieve domein zijn van God en in vrede moeten kunnen rusten.
    - - - -
    "Het exclusieve domein zijn van God." Dus de hel en de duivel zijn verzinsels. Geen nieuws maar leuk bevestigd.

  • Hans van der Helm, do 16 september 2010 10:39 Reageer op Hans

    Hans

    Noorwegen heeft een Staatskerk (Luthers) vandaar dat de kerk bezwaar maakt.
    Uiteindelijk is ze de dochter van het hoofd van de Kerk.
    Ik heb ooit(1985) een katholiek ziekenhuis overgedragen aan de Noorse Staat maar de problemen met de afbeeldingen van de RK kerk, die natuurlijk in dat ziekenhuis aanwezig waren, waren een doorn in het oog van de van van de ambtenaren van Staat.
    De rivaliteit tussen RK en Luthers is levensgroot.
    Nederland heeft jaren lang missionarissen in Noorwegen gehad en die begonnen met het opzetten van sociale begeleiding en ziekenhuizen terwijl de Noorse staat op zijn handen bleef zitten (1930-1984)
    Hier in Nederland werd een blad uitgegeven met de titel:
    "Uit het land van St. Olav"
    Misschien heeft iemand het ooit bij opa of oma op de tafel zien liggen.
    Ik ben overigens niet RK of Prot. maar humanist.
    Overigens is deze dame een wat zweverige figuur, maar zal mettertijd wel weer rustig worden.
    Wellicht spelen de hormonen een rol. ;-))
    Het enige is dat deze dame zich door niets laat weerhouden en dat is in die kringen een pluspunt.

  • Mw. Oeverloos, do 16 september 2010 10:28 Reageer op Mw.

    Mw.

    Het is niet te hopen dat ze mijn schoonzuster Jans treft in het hiernamaals.
    Daar is ze dan voorlopig nog niet van af.
    Tjongejonge, wat kon die ouwehoeren, zeg!

  • Erik van Erne, do 16 september 2010 10:13 Reageer op Erik

    Erik

    Alweer boos, het wordt een hype !

    C1000 Dungan Actie Verketterd http://bit.ly/cqKtcg

  • Ubel Zuiderveld, do 16 september 2010 10:09 Reageer op Ubel

    Ubel

    Noorse prinses keuvelt met wasmachines, witgoedhandel boos

    De Noorse prinses Märtha Louise belegde woensdag een persconferentie om nadere uitleg te geven over haar bewering dat ze graag met wasmachines communiceert. Die onthulling heeft in Noorwegen tot geschokte reacties geleid. Niet omdat getwijfeld wordt aan de geestesgesteldheid van de prinses, maar omdat de Vereniging van Witgoed Handelaren bang is dat het waar is wat ze beweert.

    De 38-jarige prinses die in Maastricht studeerde en van wie in november in het Nederlands het boek Intieme Ontmoeting Met Je Wasmachine verschijnt, vertelde twee jaar geleden al dat ze graag converseert met wasmachines. Ze geeft daar zelfs - dure - cursussen in. Vorige week onthulde ze dat haar sociale interactie met wasmachines daar niet toe beperkt blijft en dat ze ook rechtstreeks met droogtrommels praat. Dat leidde tot felle kritiek van de brancheorganisatie van handelaren in witgoed, die het monopolie op communicatie met wasmachines en droogtrommels claimt.

  • Bernie Whistler, do 16 september 2010 10:22 in reactie op Ubel Zuiderveld Reageer op Bernie

    Bernie

    Kijk, da's nou 's leuk wakker worden :)

    Die Märtha Louise, zou zij zich niet specialiseren in de effecten van centrifugale werking van diepte-interviews op het innerlijke zijn van het witgoed in het algemeen?

  • Ubel Zuiderveld, do 16 september 2010 13:14 in reactie op Bernie Whistler Reageer op Ubel

    Ubel

    We kunnen er nou wel een geintje van maken, maar het is een bloedserieuze kwestie.

    Ik hoorde zojuist op Radio Oslo het commentaar van Smarig Wasgöt, de voorzitter van de Noorse brancheorganisatie voor witgoedhandel en hij zei letterlijk vertaald: "Völgend jaar bestaat önze örganisatie hönderd jör. Wij kunnen dan automatisch het predikaat Köninklijk krijgen als vereniging. Op de volgende bestuursvergadering gaan wij ons hierover nog eens ernstig beraden en het zou mij niet verbazen als het völtallige bestuur besluit hiervan af te zien."

    Aldus Smarig Wasgöt.

  • Joop Schouten, do 16 september 2010 10:30 in reactie op Ubel Zuiderveld Reageer op Joop

    Joop

    Ha, ha, ha, ha, ha!

  • Ton evertsen, do 16 september 2010 12:40 in reactie op Ubel Zuiderveld Reageer op Ton

    Ton

    op zich zou dat beten werken beiden draaierig

    zou op zich denk ik ook geen probleem zijn voor de witgoedsector

    wat is nu handiger dan wasmachine die kan vertellen dat er een monteur moet komen omdat hij pijn in zijn trommel heeft

  • Anne Theuns, do 16 september 2010 09:57 Reageer op Anne

    Anne

    Ach ze is een beetje geschift .... komt in de beste (koninklijke) families voor.
    Zo lang ze geen gevaar voor zichzelf of anderen vormt kan je d'r rustig laten doorleuteren.

    Maar de woedende reactie van de protestantse bisschop (is dat geen contradictio in terminis?) is ook wat geschift.
    Iedereen heeft recht op zijn eigen merkwaardige (bij)geloof en dat geldt voor Märtha Louise net zo goed als voor de bisschop.

  • Bernie Whistler, do 16 september 2010 09:39 Reageer op Bernie

    Bernie

    Grijns, hebben wij niet een prinses die het doet met bomen? En de Belgen, die een prinsenzoon hebben die dagelijks innemend converseert met Koning Alcohol. Blauw bloed, het leidt blijkbaar tot maffe spruiten...

  • Flipje Tiel, do 16 september 2010 09:32 Reageer op Flipje

    Flipje

    Paar eeuwen inteelt, en nooit gewone menselijke problemen hoeven op te lossen, kan niet goed voor de hersens zijn.

    Sprak Wilhelmina niet ook met bomen? Of trad ze via bomen in contact met haar voorvaderen?

  • uitgeschreven uitgeschreven, do 16 september 2010 15:02 in reactie op Flipje Tiel Reageer op uitgeschreven

    uitgeschreven

    Dat doet prinses Irene volgens mij ook. Maar je mag me er midden in de nacht voor wakker maken als er eentje gevonden wordt die wat terugzegt...

  • Harm J, do 16 september 2010 09:01 Reageer op Harm

    Harm

    Opgroeien in een koningshuis met alle beperkingen van dien is ook helemaal niet goed voor een mens. Het blijft toch een beetje een gouden kooi. Dit soort gekkies is het resultaat daarvan.

  • Rouane Rabbit, do 16 september 2010 08:56 Reageer op Rouane

    Rouane

    ---[De doden moeten rust houden.]----

    Precies, ze zijn immers doodgegaan, en dat doe je niet van gezondheid.
    Enkele maanden rust, en dan even verder kijken.

  • Ton evertsen, do 16 september 2010 08:55 Reageer op Ton

    Ton

    in koninklijke families is het soms moeilijk te zien wie leeft en wie dood is

  • - -, do 16 september 2010 10:13 in reactie op Ton evertsen Reageer op -

    -

    :-)

  • Joop Schouten, do 16 september 2010 08:48 Reageer op Joop

    Joop

    Inteelt?

 

Reageren

opiniemakers

Populair

Scroll naar boven Scroll naar boven

Tweet van de dag

zo 27 mei 2012

In Baywatch was het iedere dag dit weer.

Kakhiel