28 oktober 10 14:05 Reageer (66) Kijknou RSS

Niqababe Vlaamse Opera wekt verontwaardiging

'Beeld halve boerka en slipje is ronduit beledigend'

De Vlaamse Moslimexecutive is niet blij met een reclamespotje van de Vlaamse Opera op de VRT-televisie. De clip is bedoeld om publiek te trekken naar Mozart's opera Die Entführung aus dem Serail. In het spotje wordt de draak gestoken met woestijnterroristen en is een niqababe te zien met slipje aan.

De Standaard schrijft:

'Zo'n spotje kwetst', zegt Mohammed Achaibi, woordvoerder van de Moslimexecutieve. 'Dat beeld van die vrouw in een halve boerka en een slipje is voor een gelovige moslim ronduit beledigend. Voorts worden moslims weer op één hoop gegooid en vereenzelvigd met terrorisme. Dat creëert een sfeertje dat niet prettig is. Wat wil men hiermee bereiken? Ik ben voor de vrije meningsuiting, maar van dit spotje zie ik echt het nut en de humor niet in.'

De Moslimexecutive is een gekozen raad van vertegenwoordigers van moslims in België. De opera handelt overigens over een ontvoering in de woestijn.

Laatste Reacties (66) Reageer Reacties in wachtrij: 0

  • Henk-Jan Mielke, vr 29 oktober 2010 15:46 Reageer op Henk-Jan

    Henk-Jan

    Niet beledigend, maar ook niet grappig.

  • Zingende Zaag, vr 29 oktober 2010 08:55 Reageer op Zingende

    Zingende

    Wordt het niet eens tijd dat de gekwetsten de kwetsers met gelijke munt terug betalen: in staphorster klederdracht. Dat zal ze leren!

  • hans detorenkraai, do 28 oktober 2010 22:49 Reageer op hans

    hans

    Mohammed Achaibi ,maakt een grapje toch?

  • bo campman, do 28 oktober 2010 22:15 Reageer op bo

    bo

    Wa-ahalim gum bassa al el quueri agha-ab wakkadum Opera Vlamse...

    Geweldig die vrijheidsstrijder, door iedereen discriminerend als 'moslim' gezien hier, maar natuurlijk herkenbaar aan zijn grappig mutsje als zuivere Bask!
    Wel met dubbel paspoort en nog niet volledig klaar met de integratiecursus. Dat dan weer wel.

  • Sonja van Geloven, do 28 oktober 2010 21:44 Reageer op Sonja

    Sonja

    Blijkbaar schijnt iedereen hier te weten wat een "woestijnterrorist" is. Ik peins me een ongeluk: is het iemand die woestijnen opblaast? Die tonnen zand door gebouwen laat vliegen? Die dodelijk hard zand om zich heen strooit?

    Maar zonder gekheid. De bedoeling van het nieuwsbericht heeft helemaal niets te maken met die opera. De bedoeling is dat dit weer een aanleiding is om moslims mee te stereotyperen. En door onze culturele deprivatie kunnen we daar alleen maar met emotie op reageren, en niet met verstand.

  • jan pietersen, do 28 oktober 2010 21:23 Reageer op jan

    jan

    Wat een vreselijk gezeur weer. Wanneer worden die lange tenen nou eens ingetrokken?

  • Harry Moentezool, do 28 oktober 2010 20:21 Reageer op Harry

    Harry

    Nu ja, liever een halve burka en een heel slipje dan een hele burka en een half slipje.
    En dat is nou mijn mening.

  • Prins Pils, do 28 oktober 2010 18:37 Reageer op Prins

    Prins

    Satire kan sterk en zwak zijn. Geen van beide subonderwerpen in dit spotje vind ik sterk. Het spotten met ontvoerde mensen door gewelddadige moslims vind ik smakeloos. De grappen met de mini=boerka's (door anderen, van even geleden) waren erg leuk, maar dit is een goedkope kopie daarvan.

  • Bob Wimsen, do 28 oktober 2010 17:28 Reageer op Bob

    Bob

    Deze Mohammed Achaibi stelt dat het voor alle gelovige moslims (zijn er ook ongelovige moslims ?) beledigend zou zijn. Ik weet niet waar hij dat vandaan haalt want ik ken zat moslims die bij dit soort zaken gewoon hun schouders ophalen. De grootste steun lijkt hij te vinden aan de linkerkant van het politiek spectrum. Die mensen schijnen ook zo goed te weten wat moslims wel of niet beledigend vinden.

  • Yessid Bouziki, ma 01 november 2010 12:34 in reactie op Bob Wimsen Reageer op Yessid

    Yessid

    Volledig met u eens !
    Is het niet de hoogste tijd om al die islamitische stromannetjes voor linkse partijen af te schaffen ? Want naar mijn mening is nooit gevraagd (poll/enquete/vragenlijst). Dus ik weet niet wie er voor mij beslist wat ik als beledigend/storend moet beschouwen.
    Ik voel me als moslim steeds dommer en in mijn vooruitgang belemmerd.
    Het komt ook steeds uit dezelfde hoek qua klachten en voorstellen.
    De grootste grap vond ik nog het smulbos !!!!.
    Ik maak me eerder druk of de H.A ongemoeid blijft, of mijn kinderen wel de juiste opleiding gaan volgen. Wat kan mij een affiche schelen van een opera waar geen moslim van gehoord heeft.
    Maar ik vond het wel weer raar toen ik ooit een w.c. rol wilde laten bedrukken, met de israëlische vlag erop en dat absoluut niet kon of mocht ?
    Dankzij de globalisering zal men vaker gezeur en gemekker krijgen vanuit alle hoeken van de maatschappij.

  • YggY ..., do 28 oktober 2010 16:58 Reageer op YggY

    YggY

    Je weet in ieder geval bij zo'n onderwerp zeker dat er van PVV zijde de die-hard xenofoben zichzelf hier uitnodigen.

    Schijnbaar zijn alle moslim gerelateerde woorden een soort mierenlokdoosje

  • NL 4NL, do 28 oktober 2010 17:07 in reactie op YggY ... Reageer op NL

    NL

    [Je weet in ieder geval bij zo'n onderwerp zeker dat er van PVV zijde de die-hard xenofoben zichzelf hier uitnodigen.

    Schijnbaar zijn alle moslim gerelateerde woorden een soort mierenlokdoosje ]

    Jou zie je er ook steeds.
    Ben er steeds meer van overtuigd dat je stiekem een latente voorkeur voor Wilders hebt.

  • YggY ..., do 28 oktober 2010 18:09 in reactie op NL 4NL Reageer op YggY

    YggY

    Jou zie je er ook steeds.
    ======================
    Klopt ik ben erg geïnteresseerd in andere culturen, welke culturen dan ook.

    P.S. nog bedankt voor het happen in het aas.

  • NL 4NL, do 28 oktober 2010 21:32 in reactie op YggY ... Reageer op NL

    NL

    [P.S. nog bedankt voor het happen in het aas. ]

    Anytime.
    Leg er de volgende keer weer een neer, en ik zal je niet teleurstellen.
    Wij rechtsen doen alles om onze linkse medemens te behagen. Behalve de grens en subsidiepot wagenwijd openzetten. Dat weer niet.

  • Zjen Zen, do 28 oktober 2010 21:42 in reactie op NL 4NL Reageer op Zjen

    Zjen

    De grootste subsidiepot is de HRA.
    Een rechtse hobby die betaald wordt door de absolute minima die niks te makken hebben.

  • Pieter Pan, do 28 oktober 2010 17:58 in reactie op YggY ... Reageer op Pieter

    Pieter

    Gewoon doorgaan met het goede werk YggY!!

  • Leo J Bouwman, do 28 oktober 2010 16:28 Reageer op Leo J

    Leo J

    Serail is iets anders dan woestijn en de opera gaat over de generositeit van een moslim. Niet iets waar Hans Jansen, arabist, zijn succulente lippen meteen zou aflikken.
    Ik zou zeggen, ga rap kijken, binnenkort betaal je gauw € 200 voor een kaartje voor een plek waar je de boventitels nog net kunt lezen. Ja Joop bezoekers, het dreigt heel stil te worden voor de elite, die nu de opgespaarde toorn van de vingerlikkers moet ondergaan.

    Je kunt eigenlijk alleen nog naar het voetbalstadion, want volkssport voetbal, dat wordt al net zo zwaar gesubsidieerd als de spelers. Kun je meteen even de vrijheid van meningsuiting testen.

  • Vals Plat, do 28 oktober 2010 17:21 in reactie op Leo J Bouwman Reageer op Vals

    Vals

    "Succulente lippen". Probeer je een stekelige opmerking te maken?

  • Florian Lichti, do 28 oktober 2010 16:17 Reageer op Florian

    Florian

    Misschien een idee voor Rene Danen om een protest manifestatie in Brussel te houden?

    Dit soort platgetrapte cliches ("alle moslims ontvoeren mensen") zouden inderdaad niet moeten mogen, hoogste tijd om de vlaamse opera hierop aan te spreken.

    Het zou onze maatschappij sieren als wij wat meer rekening zouden houden met de gevoelens van Moslims die hier OOK wonen.

  • Vals Plat, do 28 oktober 2010 17:28 in reactie op Florian Lichti Reageer op Vals

    Vals

    Nee, nee, nee, dat moeten we vooral niet doen. Als de norm wordt iets niet te doen omdat iemand zich beledigd kan voelen, dan komt alles tot stilstand want er is altijd wel een of andere malloot die zich beledigd kan voelen.

    Leven in een "vrij" land vergt wat eelt op je ziel.

  • Ton evertsen, do 28 oktober 2010 16:11 Reageer op Ton

    Ton

    bill maher doet aan het einde van zijn standup ook een burqa modeshow no way dat hij dat op een nederlands podium zou kunnen doen, als de theatereigenaar niet bibberend de deur dicht houdt komt er wel een do gooder politicus om te scoren met een verbod

  • Peet Van Velzen, do 28 oktober 2010 16:07 Reageer op Peet

    Peet

    Wat bedoelt Mohammed Achaibi wanneer hij zegt dat dit voor een gelovige moslim ronduit beledigend is?
    Een (1) moslim? Dat zou dan niet zo erg zijn, dan zijn 1.5 miljard - 1 niet beledigd.
    Of bedoelt hij alle gelovige moslims? Dan scheert hij die wel over een kam, een soort racisme is dat.
    Of bedoelt hij dat er sommige gelovige moslims zijn die hierdoor beledigd zijn, sommige vinden dit grappig en de rest maakt het niets uit?

  • Stephen Colbert, do 28 oktober 2010 15:57 Reageer op Stephen

    Stephen

    Leuk filmpje ...de meeste moslims zullen hier geen aanstoot aan nemen behalve dan de conservatieve zeikerds. Dergelijke azijnzeikerds heb je helaas binnen elk geloof.

  • Dirk Schmidt, do 28 oktober 2010 17:26 in reactie op Stephen Colbert Reageer op Dirk

    Dirk

    Beste Stephen,

    Fijn dat jij ff VOOR de meeste moslims spreekt. Fijn.

  • , do 28 oktober 2010 15:47 Reageer op

    Een weerbaarheidscursus zou niet misstaan, want een beetje teveel doorgeschoten in de beledigingscultuur. Alles heeft lijkt wel de label van discriminatie of belediging, waar men ook moet leren om zichzelf tre kunnen lachen.

    Teveel en te zwaar op de hand. een beetje haar op je tanden krijgen noemen ze dat toch?

    Madonna heeft ook de katholieke de schrik op het lijf gehaald met haar erotische songs en uitdagende en vooral provocerende gedrag, daar liggen we niet meer wakker van.

  • Pieter Pan, do 28 oktober 2010 16:26 in reactie op Reageer op Pieter

    Pieter

    Men maakt zich in katholieke kringen niet meer druk over Madonna omdat men WEET dat ze naar de hel gaat.

    Persoonlijk hoop ik dat ze naar het vagevuur gaat. Ik zou haar graag eens willen ontmoeten..

  • , do 28 oktober 2010 16:45 in reactie op Pieter Pan Reageer op

    Wil je haar in het vagevuur ontmoeten Pieter en een lapdance krijgen op het nummer: ''like a virgin''. Het wordt dan wel een gezellige boel daar in het vagevuur is Wilders daar ook? Dan ga ik daar ook heen om met hem een appeltje te schillen, hij komt via reincarnatie als vrouw terug en met alle ongemakken in diep geloof. Natuurlijk midden in de woestijn geboren in een traditioneel gezin.

    Huiver en geniet

  • Pieter Pan, do 28 oktober 2010 17:33 in reactie op Reageer op Pieter

    Pieter

    U heeft niets te zoeken in het vagevuur mevr. Doorstam. Gaat U nou maar lekker naar de hemel. Ik regel het wel met geert. Maakt U zich geen zorgen

    Geert komt terug als een sadmasochistische moslim transsexueel .

    Zijn haar blijft hetzelfde. Dat is zijn karmisch lot.

  • , zo 31 oktober 2010 15:03 in reactie op Pieter Pan Reageer op

    Fijn dat ik gevrijwaard ben van het vagevuur. Ook Geert Wilders komt niet in het vagevuur terecht we kunnen allemaal een heleboel over hem denken en zeggen. Ik ben het heel oneens over zijn aanpak en stijl, maar in de politiek zaten we vast en hij geeft een enorme draai an de beweging die Pim Fortuyn heeft opgezet. Zijn stijl spreekt de taal van de arbeiders aan die zich in de steekgelaten voelde in dit land. Hij is niet de oplossing, maar we zijn weer ingesprek over hoe het we uitelkaar waren gegroeid en hoe we Nederland willen zien voor inwoners en outsiders die zich hier vestigen. Het moet altijd ergens slecht gaan willen we zien wat we moeten zien.

    Ik hoorde dat zijn effect al zichtbaar is tussen de gevangenismuren dat er minder Marokkaanse Nederlandse jongens worden binnengebracht. Het zijn veelal: bulgaren en Roemenen ''de skimmers''.

    Ik begreep dat het dagelijkse partijen jonge jongens binnenkwamen vanuit die doelgroep en Antillianen.

    Ik verafschuw zijn taktiek maar ergens zat het fout in dit land. De verandering moet uit onszelf als burgers komen en bewustwording over je eigen gedrag en wat wij als mensen aan elkaar als meerwaarden kunnen meegeven van elkaar leren en durven open te staan.

    We zijn nog verre van dat standpunt verwijderd, maar zoals het leven altijd gaat het is nooit: statische maar dynamische.

  • Aert Willem d'Holbach, do 28 oktober 2010 15:04 Reageer op Aert Willem

    Aert Willem

    ik HAAT geel!

  • Piet de Geus, do 28 oktober 2010 16:03 in reactie op Aert Willem d'Holbach Reageer op Piet

    Piet

    Tenzij dat geel wordt gedragen door de goddelijke kanaries. Of beledig ik daarmee ook weer een geloofsovertuiging?

    Voorts worden moslims door Mohammed Achaibi weer op één hoop gegooid en vereenzelvigd met intolerantie. Dat creëert een sfeertje dat niet prettig is.

  • Aert Willem d'Holbach, do 28 oktober 2010 16:05 in reactie op Piet de Geus Reageer op Aert Willem

    Aert Willem

    Kanariegeel is de enige uitzondering die wil maken, vooruit dan maar.

  • Zjen Zen, do 28 oktober 2010 16:34 in reactie op Aert Willem d'Holbach Reageer op Zjen

    Zjen

    :) eigeel, daar kick ik op.

  • dr. Bob, do 28 oktober 2010 16:52 in reactie op Aert Willem d'Holbach Reageer op dr.

    dr.

    Ik háát ook geel ! Op oranje na is geel mijn meest gehate kleur. Het doet me aan het vaticaan denken en de paus en alle andere aanverwante associaties. Bovendien zou ik dat gele ding geen slipje willen noemen, zeg maar gerust "onderbroek" of zelfs "peur".
    (slipje vind ik trouwens ook een eng woord)

  • Aert Willem d'Holbach, do 28 oktober 2010 18:38 in reactie op dr. Bob Reageer op Aert Willem

    Aert Willem

    Nee, dat soort associaties heb ik dan weer niet. Ik vind geel gewoon niet mooi. Ik ben niet "geelofoob", om het zo maar eens uit te drukken.

  • N N, do 28 oktober 2010 14:57 Reageer op N

    N

    Interessant.. De ene linkse hobby die de andere linkse hobby beledigt. Hoe gaat dit aflopen?

  • Pieter Pan, do 28 oktober 2010 15:03 in reactie op N N Reageer op Pieter

    Pieter

    Ach een slipjes fetish is niet alleen aan links voorbehouden. Ook rechtse rukkers weten er wel bij raad mee.

    en nee,

    Ik kan het niet weten.

  • Aert Willem d'Holbach, do 28 oktober 2010 15:37 in reactie op Pieter Pan Reageer op Aert Willem

    Aert Willem

    Maar als u het niet kunt weten, hoe weet u het dan?

  • Pieter Pan, do 28 oktober 2010 15:56 in reactie op Aert Willem d'Holbach Reageer op Pieter

    Pieter

    Het werd me ingefluisterd door een sadomasochistische imam met links radicale trekjes dus zeker weten doe je het natuurlijk nooit..

  • Aert Willem d'Holbach, do 28 oktober 2010 16:06 in reactie op Pieter Pan Reageer op Aert Willem

    Aert Willem

    Maar er bestaan toch helegaar geen imams die aan SM doen?

  • Pieter Pan, do 28 oktober 2010 16:25 in reactie op Aert Willem d'Holbach Reageer op Pieter

    Pieter

    Ik had het over links extremistische imams. Niet over vvd imams.

  • Zjen Zen, do 28 oktober 2010 16:59 in reactie op Pieter Pan Reageer op Zjen

    Zjen

    lol

  • Ginger Ted, do 28 oktober 2010 14:43 Reageer op Ginger

    Ginger

    Ik weet precies wanneer het mis gegaan is. In februari 1987 zorgt Rudi Carrell voor een grote rel. In zijn "Rudi’s Tagesschau" monteert hij een filmpje met daarin een enthousiaste menigte vrouwen, die damesslipjes naar de Iraanse ayatollah Khomeiny gooien. Het is wereldnieuws en in het "Journaal" is te zien hoe er in Teheran woedende betogingen worden gehouden. In "Achter het Nieuws" betuigt Rudi spijt aan de bevolking van Iran en vertelt dat hij met zijn familie even is ondergedoken. Presentator Paul Witteman wordt opgebeld in de studio door Hans van der Broek, minister van Buitenlandse Zaken, die een dringend beroep op hem doet om de gewraakte scène niet uit te zenden en de VARA zwicht voor dat verzoek.

  • Pieter Pan, do 28 oktober 2010 14:42 Reageer op Pieter

    Pieter

    Ik zou ook kwaad zijn.

    Wat een lelijke slip zeg...

    Dat is inderdaad beledigend.

  • YggY ..., do 28 oktober 2010 14:57 in reactie op Pieter Pan Reageer op YggY

    YggY

    Het gaat om de inhoud mijn beste, de inhoud

  • Pieter Pan, do 28 oktober 2010 15:02 in reactie op YggY ... Reageer op Pieter

    Pieter

    De inhoud van de slip? U was toch ook diegene die zei dat je de geur van de bloem alleen kunt ruiken als je heel dicht bij de bloem bent met je neus?

    U brengt mij in de war!

  • YggY ..., do 28 oktober 2010 15:38 in reactie op Pieter Pan Reageer op YggY

    YggY

    U brengt mij in de war!
    ====================
    De inhoud als in de Vlaamse Opera.

    Dat dan weer uitgelegd wordt als de inhoud van het slipje dat snap ik dan weer niet

    :-)

  • Ginger Ted, do 28 oktober 2010 15:21 in reactie op YggY ... Reageer op Ginger

    Ginger

    Maar die inhoud wordt toch niet getoond? Zelfs geen toe. Kijk wel uit meneer Yggy. Ik denk dat je aandacht voor de inhoud van het slipje van een moslima nog minder gewaardeerd wordt door deze raad of andere moslims. Maar van mij mag je. Ik maak ook daarin;) geen onderscheid.

  • Pieter Pan, do 28 oktober 2010 15:35 in reactie op Ginger Ted Reageer op Pieter

    Pieter

    Gelijke monniken , gelijke slipjes?

    Nu hou ik echt op.

  • Zjen Zen, do 28 oktober 2010 15:48 in reactie op Pieter Pan Reageer op Zjen

    Zjen

    ROFLMAO.

  • Inter Bella, do 28 oktober 2010 14:33 Reageer op Inter

    Inter

    Dit is groepsbelediging, racisme, haatzaaien! Vervolgen, zou ik Nederland Bekent Kleur oproepen, als dit in Nederland had plaatsgevonden.

  • Rob van Koot, do 28 oktober 2010 14:30 Reageer op Rob

    Rob

    De moslims moeten wel leren incasseren hoor. Ik snap dat ze gekwetst zijn maar dat is de prijs van het leven in een vrij land. No big deal.

  • Peer JaWel, do 28 oktober 2010 14:44 in reactie op Rob van Koot Reageer op Peer

    Peer

    Ik ben het voor één keer met je eens.

  • Rob van Koot, do 28 oktober 2010 14:54 in reactie op Peer JaWel Reageer op Rob

    Rob

    Ik val best mee hoor. Ben beslist geen Wildersadept wat sommigen hier denken door mijn gekozen afbeelding.

  • Pieter Pan, do 28 oktober 2010 15:02 in reactie op Rob van Koot Reageer op Pieter

    Pieter

    Misschien toch wel een soort van Haagse Harry...

  • Chuck D., do 28 oktober 2010 15:34 in reactie op Rob van Koot Reageer op Chuck

    Chuck

    En Rob van Koot moet leren niet alle moslims over een kam te scheren ("de" moslims, "ze"). Dat deze knakker zich hier drukt om maakt zegt nog niks over andere (Vlaamse) moslims.

    (Maar moslims kunnen wel incasseren hoor. Ze zijn opvallend mild als je bekijkt dat ze dagelijks door een vooraanstaand politicus voor fascisten of nazi's worden uitgemaakt en dat de premier van Nederland die mening accepteert.)

  • Ginger Ted, do 28 oktober 2010 16:10 in reactie op Chuck D. Reageer op Ginger

    Ginger

    "De Moslimexecutive is een gekozen raad van vertegenwoordigers van moslims in België." Dus nu is het wachten op verklaringen van organisaties die moslims vertegenwoordigen die hier geen probleem mee hebben Chuck? Dat hoeven ze natuurlijk niet te doen maar het zou ook eens bewijzen dat er misschien minstens zo veel moslims zijn die hier prima mee kunnen leven.
    Trouwens veel moslims e.a. maken degene die je er zo nodig weer bij moet halen zelf voor hetzelfde uit. Voor die discussie zijn er hier al genoeg threads.
    Mag de discussie over deze reclamespot ook eens gewoon over het piéce de resistance de spot zelf, gaan? Gewoon helder zijn of er iets al dan niet mis mee is. Lukt dat Chuck?

  • Peet Van Velzen, do 28 oktober 2010 16:24 in reactie op Chuck D. Reageer op Peet

    Peet

    ..[ Dat deze knakker zich hier drukt om maakt zegt nog niks over andere (Vlaamse) moslims. ]..
    Dat klopt. Daarom kan hij beter zeggen: "ik ben beledigd", in plaats van andere mensen erbij te slepen.

  • Rob van Koot, do 28 oktober 2010 21:37 in reactie op Chuck D. Reageer op Rob

    Rob

    Goed punt. Genomen. Ik doelde inderdaad op de moslims die het betreft.

  • Mw. Oeverloos, do 28 oktober 2010 14:30 Reageer op Mw.

    Mw.

    Eeen beledigde geloofsfundamentalist...
    Tjonge.

  • Ginger Ted, do 28 oktober 2010 14:19 Reageer op Ginger

    Ginger

    Waarom is spotten met moslimterrorisme volgens deze raad spotten met alle moslims? En waarom zou een moslima zich niet zo mogen kleden als ze dat zou willen?

  • YggY ..., do 28 oktober 2010 15:09 in reactie op Ginger Ted Reageer op YggY

    YggY

    En waarom zou een moslima zich niet zo mogen kleden als ze dat zou willen?
    ==============
    Legt u deze vraag eens voor aan Wilders, zou ik zeggen.

  • Ginger Ted, do 28 oktober 2010 17:20 in reactie op YggY ... Reageer op Ginger

    Ginger

    Waarom moet ik dat Wilders vragen? Dat is net zo iets als het moeten vragen aan meneer pastoor of de imam.
    Ik geef liever mijn eigen standpunt dan dat van een andere. Net zo min dat ik vind dat eenieder zich iets gelegen hoeft te laten liggen aan andermans ongevraagde kledingadviezen.
    De islamitische zijn ongevraagd. Ze bestonden al voordat alle moslima's nu levend bestonden. Dan heb je dus nergens om gevraagd.
    Het er voor kiezen om andermans advies op te volgen is lang niet altijd een vrije keuze.
    Was het dat zeker wel verdedigde ik elke burqa (behalve gezichtbedekkende) en hoofddoek.

  • YggY ..., do 28 oktober 2010 18:14 in reactie op Ginger Ted Reageer op YggY

    YggY

    Waarom moet ik dat Wilders vragen?
    ================
    U had er wel even tijd voor nodig om uzelf uit deze heikele situatie te redden.

    Maar u geeft al aan waar het probleem van de PVV-adept ligt, ze vinden wel iets ze weten alleen niet waarom ze het vinden.

  • Ginger Ted, do 28 oktober 2010 18:47 in reactie op YggY ... Reageer op Ginger

    Ginger

    "U had er wel even tijd voor nodig om uzelf uit deze heikele situatie te redden."
    Rare veronderstelling die eerder iets over u verteld. Ik wordt niet betaald om hele dagen op Joop te schrijven. U gezien uw reactie wel? Elders op de site worden betaalde Wilders-aanhangers verondersteld.
    Ik kan soms tussendoor even kijken en reageren. Gelukkig hoef ik over mijn antwoorden meestal niet lang na te denken. De schoorsteen moet roken.

  • Zjen Zen, do 28 oktober 2010 14:18 Reageer op Zjen

    Zjen

    Zelfs het terrorisme wordt op de hak genomen. Echte humor hoor..:::)))

 

Reageren

opiniemakers

Populair

Scroll naar boven Scroll naar boven

Tweet van de dag

zo 27 mei 2012

In Baywatch was het iedere dag dit weer.

Kakhiel