18 november 11 13:26 Reageer (92) Kijknou RSS

Manifestatie tegen 'hooliganisme' van kabinet Rutte

Dag van de Verontwaardiging biedt zondag 20 november iedereen een podium op de Dam in Amsterdam

Voor wie de afgelopen maanden stomend vanaf de bank het nieuws heeft gevolgd is er nu een manifestatie waar iedereen ook juist oplossingen mag komen aandragen. Hete Herfst mobiliseert Nederland om iets te toen tegen het 'hooliganisme', van Rutte I. Kom zondag 20 november naar de Dam in Amsterdam voor De dag van de Verontwaardiging.

De lijst van departementen waar Rutte I flink heeft huisgehouden is lang. Er wordt flink bezuinigd op kunst, zorg en welzijn, milieu, het openbaar vervoer, pensioen, gehandicapte zorg,  uitkeringsgerechtigden, huurders, werknemers en studenten. En last but not least. Met de PVV als gedoogpartner moeten migranten en vluchtelingen als Mauro het ook flink ontgelden.

Hete Herfst wil de rekening van de crisis terugsturen naar de aanstichters:

"Bankiers, speculanten en grote ondernemers hebben zich de afgelopen jaren enorm verrijkt. Niet langer mag de onbegrensde zucht naar winst alles wat mooi en weerloos is vernietigen en onze democratie uithollen."

Ga alvast in de startblokken staan: Volg Joop op Twitter, vind Joop leuk op Facebook

Laatste Reacties (92) Reageer Reacties in wachtrij: 0

  • Jan B, za 19 november 2011 11:22 Reageer op Jan

    Jan

    En nu ontpopt de VVD zich ook als voorstander van Stasi-praktijken (Bron NOS):

    De uitkering van Occupy-activisten moet worden afgepakt. De Haagse VVD-fractie komt met dat plan, dat volgens het AD de steun heeft van de landelijke fractie.
    Op het Malieveld staat al weken een tentenkamp, waar activisten demonstreren tegen de uitwassen van het kapitalisme. De VVD wil dat de gemeente sociaal- rechercheurs naar het Malieveld stuurt.
    "Ik ga ervan uit dat veel activisten een uitkering hebben. Wie een baan heeft, kan niet wekenlang op het Malieveld gaan zitten", zegt fractievoorzitter Boudewijn Revis.

    Boterham
    "Wie lang in de kou kan kamperen, kan ook zijn eigen boterham verdienen", stelt Revis. "Mensen die dag en nacht op het veld kamperen, moeten dat vooral zelf weten. Maar niet op kosten van de belastingbetaler."

    Het gaat een drukke dag worden op Joop.nl

  • Pablo Moleman, za 19 november 2011 09:16 Reageer op Pablo

    Pablo

    Erg ongelukkig dat dit samenvalt met de OV-staking in Amsterdam. Was beter geweest als OV gewoon had gereden en de vervoersbedrijven hun verontwaardiging op de Dam lieten blijken. Nu werkt het ene protest het andere tegen.

  • Jan B, za 19 november 2011 12:06 in reactie op Pablo Moleman Reageer op Jan

    Jan

    Misschien een idee om een bijzondere dienstregeling in te stellen?

  • Piet de Geus, za 19 november 2011 14:19 in reactie op Pablo Moleman Reageer op Piet

    Piet

    "Erg ongelukkig dat dit samenvalt met de OV-staking in Amsterdam"

    Je moet er inderdaad niet aan denken dat je dat hele eind van CS naar de Dam moet lopen!

  • rob van der meer, vr 18 november 2011 21:51 Reageer op rob

    rob

    "Stellingen Van Een Ketter" door wijen W.P. Roelofs:

    "Er is geen geld", alias: "het kan financieel niet", is voor de staat geen argument om iets achterwege te laten dat fysiek, materieel mogelijk is, door een meerderheid wordt gewenst, en geen inbreuk maakt op wezenlijke rechten van een minderheid of van minderheden. Het is de wezenlijke taak van een minister van financiën financieel die dingen mogelijk te maken, die aan bovenstaande criteria voldoen.

    Argumentatie:
    Geld is niet uitgevonden om fysiek mogelijke zaken financieel onmogelijk te maken, maar, integendeel, om de fysiek mogelijke zaken gemakkelijker te laten verlopen. Een vergelijking in deze tussen een particulier en de staat gaat volledig mank.

  • Joop Schouten, vr 18 november 2011 22:23 in reactie op rob van der meer Reageer op Joop

    Joop

    Geweldig argument Rob ! Bedankt. Deze bewaar ik.

    Ik had ooit eens het volgende bedacht: 'Geld is een tastbare 'herinnering' aan afspraken over een wederdienst.
    Niet meer en niet minder.'

    Deze 'Stelling' is loepzuiver.

    (En ik denk dat ik ook een ketter ben.)

    : )

  • Joop Schouten, vr 18 november 2011 22:59 in reactie op Joop Schouten Reageer op Joop

    Joop

    Ik bedoelde Roelofs 'stelling'.

  • Joop Schouten, vr 18 november 2011 22:30 in reactie op rob van der meer Reageer op Joop

    Joop

    Ik vond dit:

    Keynes-kenner Dr. W.P. Roelofs begreep al heel vroeg hoe economische omstandigheden kunnen leiden tot oorlog. Hij begreep hoe essentieel bewapening en vernietiging van wapentuig is om de onder invloed van rente ontstane groeidwang een uitweg te geven De groeiende geldhoeveelheid en de doorgaande verschulding dreigen de rendementen immers richting nul te drukken.

    Aangezien de economie gaat stagneren als de rendementen te ver zakken, moeten er steeds nieuwe aantrekkelijke investeringsopties zijn. Wapenwedloop en oorlog en wegwerpartikelen zijn in de kapitalistische economie nodig om steeds maar nieuwe eindeloze vraag te creëren. Het moet voor Peter uiterst frustrerend zijn geweest om te zien hoe oorlog voorgeprogrammeerd zit in het economisch systeem en te weten dat er goede alternatieven zijn. Als Geselliaan was hij een voorstander van een heffing op ongebruikt geld dat net als rente ervoor kan zorgen dat vermogende mensen geen geld gaan oppotten. Zo'n heffing zou de economie effectief en actief maken, maar verspilling niet langer economisch noodzakelijk.

    Bron: http://www.sdnl.nl/roelofs4.htm

    Nogmaals dank.

  • mandarijn fruitvlieg, vr 18 november 2011 22:38 in reactie op rob van der meer Reageer op mandarijn

    mandarijn

    Dankje Rob.

    Dat is een hele goede.

  • Jan B, vr 18 november 2011 23:10 in reactie op rob van der meer Reageer op Jan

    Jan

    Daar zit wat in. Zie ook de reactie van Joop Schouten. Geld heeft van oorsprong een faciliterende rol in het economisch verkeer. Het gaat fout als het een doel op zich wordt.

  • Erik Timmerman, za 19 november 2011 10:27 in reactie op rob van der meer Reageer op Erik

    Erik

    Helemaal mee eens

  • Joop Schouten, vr 18 november 2011 21:18 Reageer op Joop

    Joop

    Ik vind het woord 'hooliganisme' te slap.
    Noem dit horrorkabinet 'De Dieven van Bruin-1'.

    De waarheid is hard. Benader het hard.

  • Mostafa Mouktafi, vr 18 november 2011 19:09 Reageer op Mostafa

    Mostafa

    ''Achab! Yoerid! iskat het kabinet!''!!!
    Het volk wil het ''omkeren'' van het kabinet!

  • Joop Schouten, vr 18 november 2011 23:17 in reactie op Mostafa Mouktafi Reageer op Joop

    Joop

    Precies mijn vriend. 'het Volk'.

    Maar wat bedoel je met 'omkeren' Mostafa ?

  • Piet de Geus, vr 18 november 2011 16:33 Reageer op Piet

    Piet

    "Alle vluchtelingen zijn welkom wanneer zij aantoonbaar vluchten uit een oorlog en of ondervoed/voedselarm gebied."

    In 2010 verkeerden 925 miljoen mensen in hongersnood...

    "Huisvesting"

    Dat wordt stapelen, wat ik je brom, met een kleine miljard inwoners in Nederland.

  • mandarijn fruitvlieg, vr 18 november 2011 17:13 in reactie op Piet de Geus Reageer op mandarijn

    mandarijn

    Goed lezen Piet, het zou op Europees noveau geregeld moeten worden....Dus die komen dan niet alleen in Nederland terecht.

    Dat zou inderdaad niet kunnen.

    Ok, worden het ipv 1 per wijk ergens in Europa wellicht 3 of 4......
    Op heel Europa gezien is dat peanuts.

  • mandarijn fruitvlieg, vr 18 november 2011 17:33 in reactie op mandarijn fruitvlieg Reageer op mandarijn

    mandarijn

    En als dat nog niet genoeg is, dan trekken we het door naar het westelijk halfrond van de aardkloot.

    Het is zo simpel, je hoeft het alleen maar te willen.

  • Piet de Geus, vr 18 november 2011 20:15 in reactie op mandarijn fruitvlieg Reageer op Piet

    Piet

    "En als dat nog niet genoeg is, dan trekken we het door naar het westelijk halfrond van de aardkloot."

    Als we zo gaan beginnen, waarom pak je het oostelijk halfrond er ook niet bij?

  • mandarijn fruitvlieg, vr 18 november 2011 20:24 in reactie op Piet de Geus Reageer op mandarijn

    mandarijn

    Omdat ik vermoed dat dat het gebied is waar we naar moeten kijken wat er te ontwikkelen valt in die landen om de economie aan te slingeren.......staat ook in dat stuk......

    Kom Piet, beter je best doen.

  • Schrijvende Rechter, za 19 november 2011 05:25 in reactie op Piet de Geus Reageer op Schrijvende

    Schrijvende

    Of we ruilen gewoon.
    Wij naar het oosten en die van het oosten mogen ons westen hebben.
    Binnen een decennium zal het oosten het westen zijn, en andersom.

  • Florian Lichti, vr 18 november 2011 15:52 Reageer op Florian

    Florian

    Iedereen kan deze dag wat roepen en vervolgens weer een jaar zijn mond houden (ik hoop het van harte!) tot de volgende dag van de verontwaardiging aanbreekt!

  • mandarijn fruitvlieg, vr 18 november 2011 16:04 in reactie op Florian Lichti Reageer op mandarijn

    mandarijn

    Welk deel van occupy heb je gemist....

  • Aert Willem d'Holbach, vr 18 november 2011 20:33 in reactie op mandarijn fruitvlieg Reageer op Aert Willem

    Aert Willem

    Dat clubje zuipende en blowende herriemakers? Dat zet toch geen zoden aan de dijk?

  • mandarijn fruitvlieg, vr 18 november 2011 20:54 in reactie op Aert Willem d'Holbach Reageer op mandarijn

    mandarijn

    Heb je het nu over de laatste bijeenkomst van je dispuut...

  • , za 19 november 2011 08:34 in reactie op mandarijn fruitvlieg Reageer op

    Ja, ik hoorde vanochtend dat dat clubje van jou, occupiers die een uitkering hebben hun uitkering wil afpakken.'

    Afgezien van het feit dat het volkomen onwettig is om mensen de mond te snoeren en het demonstratierecht te ontnemen wanneer ze een uitkering hebben, iets wat kennelijk niet een van de verlichte geesten in die fractie schijnt te weten, is het weer een perfect voorbeeld van de * vrijheid* die de vvd zo hoog in het vaandel draagt.

    Vrijheid dus uitsluitend voor werkende mensen die voldoende verdienen, en mensen die om wat voor reden dan ook (ook als gevolg van de crisis in het kapitalisme) dienen thuis te zitten en hun kop te houden.

    Laat ze maar gaan werken, roept de vvd-fractie opgewekt.

    Als diezelfde fractie inclusief de ministers van die club dan even voor zorgen dat er voldoende banen zijn, komt dat dik voor elkaar.

    Vokspartij?Ammezolen
    Vrijheid?Ammehoela
    Democratie? Slechts voor een bepaald deel van de bevolking.

    Wat een partij.
    Wat een armoe.

  • Aert Willem d'Holbach, za 19 november 2011 11:22 in reactie op Reageer op Aert Willem

    Aert Willem

    "De demonstranten moeten te allen tijde beschikbaar blijven voor de arbeidsmarkt'', stelt Azmani. ''Als zij met hun laptop voor hun tentje sollicitatiebrieven zitten te tikken, vind ik het prima.''

    Wat is daar niet duidelijk aan? Dat heeft helemaal niets met iemand de mond willen snoeren te maken.
    Het is enigszins belachelijk dat het gajes op kosten van het "systeem" komen protesteren tegen het "systeem". Als je echt een punt wilt maken, zeg je je uitkering op en dop je verder je eigen boontjes.

  • Arjan Smit, vr 18 november 2011 22:57 in reactie op Aert Willem d'Holbach Reageer op Arjan

    Arjan

    Wie discrimineerde (o ja, generaliseerde) er ook alweer?

  • Joop Schouten, vr 18 november 2011 23:24 in reactie op Aert Willem d'Holbach Reageer op Joop

    Joop

    Een tevreden roker is geen onruststoker.

    Drinkers zijn van een andere orde. Vooral als ze met een aertappel in de mond 'spreken'. Arrogant 'Intrigeren' dringt dan niet door in een 'ongeoefend' oor.

    En dat rijmt.

    Het is Sinterklaastijd.
    De leugens van Wiegels herhalen zich in rijm.

  • Freedom Waves, za 19 november 2011 09:26 in reactie op Aert Willem d'Holbach Reageer op Freedom

    Freedom

    aert doelt hierop;
    zijnde vvd-er en raadsman van de landelijke fractie komt dit wellicht dan uit zijn koker..


    http://www.nu.nl/occupy/2672096/vvd-wil-occupy-betogers-uitkering-afnemen.html

    De partij heeft gevraagd of Kool wil nagaan of de activisten op het Malieveld uitkeringsgeld van de overheid ontvangen.

    De landelijke VVD-fractie ondersteunt het pleidooi van de Haagse fractie, bevestigt parlementariër Malik Azmani zaterdag een bericht uit het AD. '

    'De demonstranten moeten te allen tijde beschikbaar blijven voor de arbeidsmarkt'', stelt hij. ''Als zij met hun laptop voor hun tentje sollicitatiebrieven zitten te tikken, vind ik het prima.''

  • , za 19 november 2011 10:14 in reactie op Freedom Waves Reageer op

    En precies die laatste zin is grandioos gezwets( ach ja, een vvd-er, wat verwacht je)
    Dus iemand die een uitkering krijgt mag geen wandeling maken, geen boodschappen doen, niet bij vrienden op bezoek?

    Dit begint de lijken op( daar kómt ie dan) de manier waarop in vroeger tijden bepaalde bevolkingsgroepen werden uitgesloten van aktiviteiten.

    Ne verloop van tijd werden ze bij elkaar geplaatst in getto's................

  • Piet de Geus, za 19 november 2011 01:23 in reactie op mandarijn fruitvlieg Reageer op Piet

    Piet

    "Welk deel van occupy heb je gemist...."

    Nou, ik ben inmiddels weer helemaal op de hoogte. Ik vroeg me af hoe dat nou in de provincie ging, dat occupyen en wat blijkt? Net zo als op het Beursplein. Zie bijvoorbeeld occupy Arnhem: http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=PXAjaPu3aAs

    Ik twijfel alleen nog een beetje of die mensen het ontzettend koud hebben of dat ze altijd zo traag zijn.

  • mandarijn fruitvlieg, za 19 november 2011 11:22 in reactie op Piet de Geus Reageer op mandarijn

    mandarijn

    Vergissen is menselijk zal ik maar denken...

  • Aert Willem d'Holbach, za 19 november 2011 11:29 in reactie op Piet de Geus Reageer op Aert Willem

    Aert Willem

    Helemaal hilarisch in dit geval is de geveinsde gelijkheid. Degene die de lepel heeft, is op dat moment de beslisser, de baas. Een mooi principe :-) Hij mag zeggen wat hij wil en de lepel doorgeven aan wie hij wil.

    Tot het moment natuurlijk dat iemand de macht grijpt en zichzelf tot voorzitter benoemt en meteen een personeelslid aanwijst die de notulen mag maken. Degene die de lepel heeft, mag zeggen wat hij wil, tenzij de voorzitter anders beslist.

    All animals...

  • Piet de Geus, za 19 november 2011 14:24 in reactie op Aert Willem d'Holbach Reageer op Piet

    Piet

    "Hij mag zeggen wat hij wil en de lepel doorgeven aan wie hij wil."

    Zolang er maar niks inhoudelijks wordt gezegd en zolang praktische zaken maar niet daadwerkelijk geregeld worden. Ik kreeg echt de indruk dat ik naar een sociaal betrokken film van het Werktheater over een open inrichting zat te kijken. Olga Zuiderhoek had met verve de rol van de zelfbenoemde voorzitter kunnen spelen.

  • Pepijn Nostrinite, vr 18 november 2011 15:41 Reageer op Pepijn

    Pepijn

    Dag van de verontwaardiging. Schattig!

  • mandarijn fruitvlieg, vr 18 november 2011 15:56 in reactie op Pepijn Nostrinite Reageer op mandarijn

    mandarijn

    Nou, schattig, ik vermoed zomaar dat er handjevol mensen is die het hier spaans benauwd van krijgen...

    ...ja inderdaad, woordspeling, die gaan ook falliet

    Dijenkletser of wah

  • Hein Eken ., vr 18 november 2011 15:41 Reageer op Hein Eken

    Hein Eken

    u bent hopelijk zelf geen DSB klant

  • Hein Eken ., vr 18 november 2011 16:21 in reactie op Hein Eken . Reageer op Hein Eken

    Hein Eken

    in reactie op hele stuk van manderijn fruitvlieg

  • mandarijn fruitvlieg, vr 18 november 2011 16:38 in reactie op Hein Eken . Reageer op mandarijn

    mandarijn

    ehm....

    verband.....

  • , za 19 november 2011 16:37 in reactie op Hein Eken . Reageer op

    ..........Kuch.
    DSB bestaat al enige tijd niet meer.

  • mandarijn fruitvlieg, vr 18 november 2011 14:20 Reageer op mandarijn

    mandarijn

    Mijn gezondheid zal niet toestaan er te zijn, daarom als een schot voor de boeg bij deze een kopie van een eerdere post van mij na aanleiding van de oproep van Joop Schouten eens oplossingen aan te dragen en te verzamelen. Of in ieder geval als punten ter onderzoek.
    ----------------------------------------------------------------------------------------

    Hey Joop ben ik weer, en wederom blij te zien dat je er blij van word.
    Naast dat ik de lijst gaat aanvullen wil ik eerst even mijn eerdere lijst wat oppoetsen, er stonden wat onduidelijkheden in. Tussendoor tref je dus nieuwe punten aan en zijn de eerdere punten wat verder uitgewerkt.

    Immigratie :

    - Alle vluchtelingen zijn welkom wanneer zij aantoonbaar vluchten uit een oorlog en of ondervoed/voedselarm gebied. Bij kansarme vluchtelingen en/of licht economische vluchtelingen dient er eerst gekeken te worden welke kansen er te creeeren zijn in het land van herkomst.

    - Immigratie word voortaan op Europees niveau geregeld en plaatsing van vluchtelingen geschied verspreid door heel Europa en verspreid over diverse wijken. Er mag dan maximaal 1 vluchteling per wijk geplaatst worden.


    Huisvesting:

    - Huisvesting dient gemixed te worden, er dient een everedig aantal sociale huurwoningen tot en met 2 x modaal (ikoop en huur) woningen in een wijk gesitueerd te zijn. Oude verpauperde wijken worden aan de hand van dit principe opnieuw ingedeeld.

    -Bouwprojecten speciaal voor starters/jongvolwassenen dient opgezet te worden. Dit betreffen voornamelijk betaalbare appartementen. Ook deze dienen in de een wijk ingemixed te worden voor optimale interactie tussen verschillende “lagen” van de bevolking.

    HRA dient vanaf een huiswaarde van 500.000 Euro afgebouwd te worden en volledig afgeschaft te zijn bij 900.000 Euro. Hiertoe worden 5 schalen toegepast. Bij 500.000 Euro krijgt men voortaan 10% minder HRA, bij 6 ton 15%, bij 7 ton30%, bij 8 ton 70% en bij 9 ton en erboven 100%.




    Defensie:


    - Financieren van wapentuig mag alleen nog ter inzet van humanitaire acties en moet op Europees niveau geregeld worden. Niet elk landje zijn eigen legertje en zeker niet voor oorlog doeleinde of ter borging van grondstoffen als olie
    Elke voorgedragen humanitaire actie/interventie dient eerst beoordeeld te worden door onafhankelijke wetenschappers die in kunnen schatten of het inderdaad een humanitaire actie betreft of gewoon ordinair oorlog voeren. Deze onafhankelijke wetenschappers (tenminste 8) komen voor 50% uit Nederland en voor 50% uit het land waar geacht word ingegrepen te moeten worden.

    - JSF afzeggen, tanks terug sturen of deze overdragen aan Europa t.b.v. humanitaire acties/interfenties. Dit laatste houd wel in dat de kosten hiervoor over geheel Europa verdeeld worden.


    Financien:

    - Banken verplichten de aangerichte schade en van het volk verkregen geld terug te betalen aan de diverse landen en het betreffende volk. De gelden waar het hier over gaat worden omgezet naar een lening constructie van het volk aan de banken. In nader overleg worden de hoogte van de termijnen bepaald en de duur van de gehele aflossing van deze schuld.

    - Scheringa persoonlijk voor de kosten op laten draaien om de gedupeerde van de bank destijds van woonruimte te voorzien (deze is wat flauw en rancuneus, niet al te serieus nemen. Neemt niet weg dat de gedupeerde zeker vergoed moeten worden , dusdanig, dat zij tenminste weer in de financiele situatie verkeren waar zij verkeerde voor de problemen bij de bank)

    Hernieuwbare energie:
    De strategie word volledig ge-ent op volledige uitfasering van de volgende grondstoffen die ten behoeve van vervoer en energie voorziening in het algeheel toegepast worden:
    Kool, Gas, Olie en kernenergie.
    (Deze producten mogen alleen nog toegepast worden op de gebieden buiten deze kaders zoals Plastics etc. Mits recyclebaar)

    - Tankstations op vergunning welke slechts verstrekt word wanneer men zonnepanelen op elk dak plaats of op het terrein en tenminste 1 wisselstation heeft. De wisselaccu's voor EV's dienen opgeladen te worden met deze energie.

    - Op europees niveau de ISO norm vaststellen voor wisselaccu's.

    - Investeren in en opbouw van distributed powergrids met heldere doelstellingen en milestones tot en met volledig Europese implementaie en uitfaseren van Kool, Gas, Olie en Kernenergie ten behoeve van huishoudelijke, industriele energievoorziening en vervoer.

    - Uitfaseren kolen, gas en kern centrales

    - Start opbouw van R&D omtrent alle hernieuwbare vormen van energie en hun rendement, maar ook de opslag ervan op strategische plekken binnen het Europese distributed powergrid netwerk.
    De doelstelling dient te zijn dat we teveel opgewekte energie middels electrolyse omgezet word in waterstof. Tot die tijd is gebruik van accu’s gelegitimeerd, wel dient de laatste stand van de techniek toegepast te worden op de accu techniek (silicium air accu’s) ivm met lagere last voor het milleu.

    Met distributed powergrid is het de doelstelling om elke vierkante meter, zoveel mogelijk energie te laten opwekken. Enkele voorbeelden (er bestaat bijvoorbeeld zonnecelhoudende verf):
    Alle wegen, vangrails, reclame boorden, gevels, daken van huizen, alles met oppervlakte dient energie op te wekken op een manier. Dit dient te gebeuren door geheel Europa. Al deze energie grids dienen aan elkaar gekoppeld te zijn. Dit tesamen met de opslag van teveel opgewekte energie maakt dat een dag minder zon/wind in Nederland niet een stroomuitval inhoud.
    (Ter uitleg een voorbeeld uit de ICT: Virtualisatie/en daarvandaan cloud/grid computing is kosten besparend daar men van het volgende uitgaat:
    Als je een datacenter met 5000 Servers (computers) hebt allemaal met eigen voeding, processor etc verbuikt dit een X hoeveelheid stroom en processor/geheugen capaciteit. Je kan je voorstellen dat niet alle 5000 servers allemaal 100% van de beschikbare kracht continue nodig hebben. Sterker, gemiddeld genomen word slechts zo een 10 % van die capaciteit werkelijk gebruikt. Cloud/grid computing doet het volgende:
    Met deze wetenschap zie je al snel dat als je 500 Servers hebt met op elk van de server 10 virtuele servers je deze 5000 server kan vervangen (in realiteit gaat het iets anders, maar hier komt het op neer)

    Dat is ook het idee achter distributed computing, niet alleen voorkom je uitval van stroom in een specifiek land wanneer er wat minder zon of wind is, je hebt veel minder panelen en molens nodig omdat je van te voren weet dat niet elk huishouden altijd meer dan enkele KWh verbuikt. De een wat meer de ander wat minder en ook erg wisselend. Binnen een huishouden heb je momenten dat je bijna niets gebruikt en momenten dat je stoppen er bijna uitvliegen. Met een grid egaliseer je dat verbuik, door de omvang weet je zeker dat je maar een fractie van de panelen/molens nodig hebbt als da tje die nodig zou hebben als elk huishouden zijn eigen stroom gaat voorzien.

  • Heinz Brauswasser, vr 18 november 2011 14:46 in reactie op mandarijn fruitvlieg Reageer op Heinz

    Heinz

    Blijkbaar veel vrije tijd.

  • , vr 18 november 2011 15:04 in reactie op Heinz Brauswasser Reageer op

    Kutopmerking.
    Je hebt de tekst niet gelezen.
    Bah.

  • sjaak de intellectueel, vr 18 november 2011 16:34 in reactie op Reageer op sjaak

    sjaak

    Doe eens lief.

  • , vr 18 november 2011 17:12 in reactie op sjaak de intellectueel Reageer op

    Daar heb ik mijn eigen mensen voor, Sjakie.
    En geen mensen die wezenloos reageren.

  • Heinz Brauswasser, vr 18 november 2011 16:56 in reactie op Reageer op Heinz

    Heinz

    Weer de weg kwijt ? Iedereen is tegen mij.
    Volgens mij ben je gewoon gefrusteerd, gezien de reacties hier en elders.

  • hr. arryo, vr 18 november 2011 21:14 in reactie op Heinz Brauswasser Reageer op hr.

    hr.

    De frustratie die je Katz toedicht zit toch eerder tussen je eigen oren!

  • mandarijn fruitvlieg, vr 18 november 2011 15:17 in reactie op Heinz Brauswasser Reageer op mandarijn

    mandarijn

    Blijkbaar ben je te lui om uit je ogen te kijken.

  • Aert Willem d'Holbach, vr 18 november 2011 20:19 in reactie op mandarijn fruitvlieg Reageer op Aert Willem

    Aert Willem

    Kunt u ook even aangeven wat voor invloed uw fantasie op de begroting heeft?

    Oplossingen verzinnen is één maar betaalbare oplossingen verzinnen is iets anders...

  • mandarijn fruitvlieg, vr 18 november 2011 20:59 in reactie op Aert Willem d'Holbach Reageer op mandarijn

    mandarijn

    Je hebt waarschijnlijkje ondernemende geest vakantie gegeven.

    Wat denk je dat de hevige investeringen in hernieuwbare energie gaan opleveren voor de economie, in banen etc.

    Nog los van de verdeling van kosten van het militaire apparaat door niet elk land meer zijn eigen leger te laten hebben maar op Europese basis.

    Waardoor we bijvoorbeeld niet meer zelf tanks en JSF hoeven te kopen maar slechts een kleine bijdrage.

    En het niet meer mogen oorlogvoeren of zelfs niet meer noodzakelijk zijn daar we de olie vanuit de oorloggebieden niet meer nodig hebben.

    Nee Aert.....bij mij zal je vroeger op moet staan luiwammes...lezen zal je....

  • Aert Willem d'Holbach, vr 18 november 2011 21:39 in reactie op mandarijn fruitvlieg Reageer op Aert Willem

    Aert Willem

    "...Wat denk je dat de hevige investeringen in hernieuwbare energie gaan opleveren voor de economie, in banen etc..."

    Legt u het maar uit, het is uw idee.

  • mandarijn fruitvlieg, vr 18 november 2011 21:54 in reactie op Aert Willem d'Holbach Reageer op mandarijn

    mandarijn

    Dat gaat niet lukken en dat ligt niet aan mij.

  • Aert Willem d'Holbach, vr 18 november 2011 23:23 in reactie op mandarijn fruitvlieg Reageer op Aert Willem

    Aert Willem

    Geef uw ouders maar weer de schuld...

  • mandarijn fruitvlieg, vr 18 november 2011 20:27 in reactie op mandarijn fruitvlieg Reageer op mandarijn

    mandarijn

    Behalve de geijkte reacties van sommigen had ik meer Jopers verwacht om eerlijk te zijn met input, opbouwende kritiek etc., om zo samen het stuk verder uit te diepen................

    Zoals Daniella eerder deed op dit stuk om bijvoorbeeld hennep te gebruiken voor plastics...

  • Aert Willem d'Holbach, vr 18 november 2011 20:41 in reactie op mandarijn fruitvlieg Reageer op Aert Willem

    Aert Willem

    Mijn opbouwende kritiek bestaat in ieder geval hieruit dat ik u uitdaag om aan te geven op welke manier al uw cadeautjes denkt te gaan bekostigen. Dat doet u met sinterklaas tenslotte ook; eerst de muntjes tellen.

    Dat mijn opbouwende kritiek u niet bevalt is éen ding maar dan hoeft u het mij niet meteen kwalijk te nemen dat ik het niet meteen hartgrondig met uw geleuter eens ben.

  • mandarijn fruitvlieg, vr 18 november 2011 21:17 in reactie op Aert Willem d'Holbach Reageer op mandarijn

    mandarijn

    Lees hierboven maar, mijn onderneming mag je in ieder geval voorlopig niet runnen....proest

  • Aert Willem d'Holbach, vr 18 november 2011 21:37 in reactie op mandarijn fruitvlieg Reageer op Aert Willem

    Aert Willem

    Volgens mij was uw onderneming ten dode opgeschreven... toch?

    Maar goed, voor het overige is het een reactie die te verwachten was. Inhoudsloos en zonder duidelijk weerwoord.

  • mandarijn fruitvlieg, vr 18 november 2011 21:42 in reactie op Aert Willem d'Holbach Reageer op mandarijn

    mandarijn

    Investeren in hernieuwbare energie op deze schaal geeft de economie geen impuls....is dat wat u wilt zeggen...


    ...Hmm....ik zou toch nog eens bij je leraar vragen hoe dat nou werkt....economie...

  • Jan L., vr 18 november 2011 21:54 in reactie op mandarijn fruitvlieg Reageer op Jan

    Jan

    Maar reken het nou zelf even voor. Al was het maar indicatief.
    Voorlopig probeer je elke poging tot het kwantificeren van deze luchtfietserij namelijk te omzeilen.

  • Jan L., vr 18 november 2011 21:56 in reactie op mandarijn fruitvlieg Reageer op Jan

    Jan

    Maar reken het nou zelf even voor. Al was het maar indicatief.
    Voorlopig probeer je elke poging tot het kwantificeren van deze luchtfietserij namelijk te omzeilen.

  • mandarijn fruitvlieg, vr 18 november 2011 22:34 in reactie op Jan L. Reageer op mandarijn

    mandarijn

    Jan L Aert...

    Denken jullie dat ik jullie serieus neem.....ouchh...
    Ik heb geen enkele illusie dat jullie daadwerkelijk een goed gesprek willen danwel serieus de cijfers door zouden wensen te nemen...

    En daar moesten we het maar bij laten beste knuffel liberaal en maatje, alt, vriendje w/e

    Slechts die iritante vlieg op het canvas, meer zie ik niet in jullie....

    Dat gaan jullie niet begrijpen, maar anderen wel.

  • Aert Willem d'Holbach, vr 18 november 2011 23:05 in reactie op mandarijn fruitvlieg Reageer op Aert Willem

    Aert Willem

    Ook u heeft recht op uw eigen illusie.

  • , za 19 november 2011 13:32 in reactie op Aert Willem d'Holbach Reageer op

    Ja, zoiets geldt naar twee kanten.

  • Aert Willem d'Holbach, vr 18 november 2011 22:03 in reactie op mandarijn fruitvlieg Reageer op Aert Willem

    Aert Willem

    Nee, dat wil ik niet zeggen. Ik wil zeggen dat ik de oplossing graag uit uw eigen mond hoor. Wordt nu eens concreet?

  • Pieter Verschuren, vr 18 november 2011 14:13 Reageer op Pieter

    Pieter

    Er is nu in Amerika een nieuwe groep mensen die opstaat omdat er niet naar ze geluisterd wordt; de 53%. Dit is het percentage mensen dat belasting betaald.

  • mandarijn fruitvlieg, vr 18 november 2011 14:57 in reactie op Pieter Verschuren Reageer op mandarijn

    mandarijn

    100% van de mensen betaald belasting......
    Als je ergens over mee wil praten kan het helpen feiten te gebruiken.

    Of je moet natuurlijk geoon belletje willen trekken.

  • Mark Sinops, vr 18 november 2011 14:06 Reageer op Mark

    Mark

    Er zijn dus nog dames en heren van fatsoen in Nederland.

  • mandarijn fruitvlieg, vr 18 november 2011 14:39 in reactie op Mark Sinops Reageer op mandarijn

    mandarijn

    Veel meer als je denkt, Joop is bepaald geen afspiegeling van hoe de verhoudingen liggen daar buiten op straat.

    Op straat, onder het volk, ziet het merendeel gerust dat dit niet meer kan.

  • Hjalmar Hoort, vr 18 november 2011 13:55 Reageer op Hjalmar

    Hjalmar

    "ZONDAG 20 NOVEMBER 14.00 DAM - AMSTERDAM:
    DAG VAN DE VERONTWAARDIGING

    MENSEN BOVEN WINST - Wij zijn de 99%!

    Op dit moment zijn bevestigd:

    Op dit moment zijn bevestigd:
    Freek de Jonge (cabaret),
    Def P (Onderhonden),
    DJ Isis a.k.a. 100% Isis (nachtburgermeester),
    Kumi Naidoo (directeur Greenpeace international),
    Herrie Hoogenboom (Schoonmakersbond),
    Eric Vermeulen (Abvakabo FNV),
    DJ Poly Esta,
    Ome Ad (Kookshow),
    Eline Peters (ASVA),
    Fanfare,
    Cabaret ‘Terug naar de Bossen,’
    Silvia Terribili,
    Foto expositie Nina Berman,
    Samen de 99% vormen,
    Tango les,
    Evert Hassink (Milieudefensie),
    Jetta Kleinsma (PvdA),
    Jasper v Dijk (SP),
    Maureen van der Pligt,
    Bart Griffioen,
    Eric Vermeulen (ABVAKABO),
    Geertje Paay (schrijfster),
    Dimitris Pavlopoulos (docent VU en actief bij Take the Square),
    Maartje Terpstra (Platform Stop Racisme en Uitsluiting),
    Bruno Braakhuis (Groenlinks),
    Suzan Otten-Pablos (ADHD Netwerk),
    Kanteldekker.
    En nog heel veel meer!"


    Bron: http://heteherfst.nl/programma.html

    MAW: the usual suspects.

    En wie ondersteunen/sponsoren er nog meer?

    Nederland bekent kleur. de IS, en tien SP fracties.

    GAAAHAAAP.

  • Tom Meijer, vr 18 november 2011 14:39 in reactie op Hjalmar Hoort Reageer op Tom

    Tom

    "GAAAHAAAP."



    GAAAHAAAP.

  • , vr 18 november 2011 15:39 in reactie op Hjalmar Hoort Reageer op

    Ik ga er maar eens heen. Fijn dat je me zo uitgebreid attent gemaakt hebt op wat daar gebeurt.

    Waarvoor nog mijn dank.
    Ik neem aan dat ik U daar niet zal tegenkomen?
    Waarvoor nogmaals mijn dank.

  • Piet de Geus, vr 18 november 2011 17:19 in reactie op Reageer op Piet

    Piet

    "Ik ga er maar eens heen."

    Het is alleen al de moeite waard om Freek de Jonge "wij zijn de 99%" te horen zeggen.

  • mandarijn fruitvlieg, vr 18 november 2011 18:01 in reactie op Piet de Geus Reageer op mandarijn

    mandarijn

    Jij bent wel heel snel tevreden.

  • Piet de Geus, vr 18 november 2011 20:17 in reactie op mandarijn fruitvlieg Reageer op Piet

    Piet

    "Jij bent wel heel snel tevreden."

    Of jij snapt niet dat Freek de Jonge ruimschoots tot de 1% behoort. Zou zomaar kunnen.

  • mandarijn fruitvlieg, vr 18 november 2011 21:26 in reactie op Piet de Geus Reageer op mandarijn

    mandarijn

    Nou nee, ook Freek behoort niet tot de groep die men aanduid met die 1%.

    Je zal je toch echt even van informatie moeten voorzien wie daar nou mee bedoeld worden.

    Al heb je een aardig lopend bedrijf met enkele miljoenen omzet......dan behoor je niet tot die groep....Voor de groep die met die 1% aangeduid word is enkele miljoenen wisselgeld...of nog niet eens.

  • Piet de Geus, vr 18 november 2011 22:21 in reactie op mandarijn fruitvlieg Reageer op Piet

    Piet

    "Nou nee, ook Freek behoort niet tot de groep die men aanduid met die 1%."

    Dan zou ik toch nog maar even kijken naar de wereldwijde inkomensverdeling: een bijstandstrekker in Nederland zit al zo ongeveer bij de top 5%. Met een inkomen vanaf 53.100 euro behoor je volgens het CBS al tot de top 10% van Nederland.

    Ik kon over de top 1% van Nederland (dat zijn 72.000 mensen) zo gauw alleen CBS-cijfers uit 2006 vinden: vanaf 133.000 euro bruto hoor je daarbij. Vanaf 174.000 euro bruto bij de top 0,5% en vanaf 347.000 euro bij de top 0,1%.

    Me dunkt dat Freek de Jonge een wel erg beroerd jaar moet hebben wil hij niet bij de top 1% van Nederland horen, laat staan dat hij ook nog eens onder de top 1% van de wereld zou zakken.

  • mandarijn fruitvlieg, vr 18 november 2011 22:40 in reactie op Piet de Geus Reageer op mandarijn

    mandarijn

    Piet, occupy gaat niet perse over Nederland....

    Stapje terug nemen, en dan nog een, en dan nog een stap, en voor de zekerheid nog 1.

  • Piet de Geus, za 19 november 2011 00:27 in reactie op mandarijn fruitvlieg Reageer op Piet

    Piet

    "occupy gaat niet perse over Nederland..."

    Vandaar dat ik er even bij vermeld dat het op wereldschaal nog scherper ligt.

  • mandarijn fruitvlieg, vr 18 november 2011 22:41 in reactie op Piet de Geus Reageer op mandarijn

    mandarijn

    CBS ten spijt, Freek hoort niet bij de 1% die door occupy word aangeduid.

    Sorry.

  • Piet de Geus, za 19 november 2011 00:30 in reactie op mandarijn fruitvlieg Reageer op Piet

    Piet

    "CBS ten spijt, Freek hoort niet bij de 1% die door occupy word aangeduid."

    Welke 1% zouden ze dan bedoelen? Of kunnen ze gewoon niet zo goed rekenen en hebben ze geen idee waar ze het over hebben? Want als ze het benul hadden dat ze die valst claim van 99% net zo goed konden verhogen tot 99,9% dan zouden ze dat zeker niet laten.

  • mandarijn fruitvlieg, za 19 november 2011 11:27 in reactie op Piet de Geus Reageer op mandarijn

    mandarijn

    Kijk, verhult laat je dan toch doorschemeren dat je weet om wie dat nu gaat.
    Je kiest erover over cijfermatig te discussieren en daarme occupy te diskwalificeren en je zelf ontslaat de inhoud te willen begrijpen.
    Nadruk op willen.

    Het had dan inderdaad 99,9 % geweest of zelfs 99.999%, maar het is mij volstrekt duidelijk als je naar de mensen luisterd maar ook door gewoon 99% te zeggen wat men daar nou mee bedoeld, en jou blijkbaar ook, echter kies je ervoor om over het getal te discussieren.

  • Piet de Geus, za 19 november 2011 14:27 in reactie op mandarijn fruitvlieg Reageer op Piet

    Piet

    "Kijk, verhult laat je dan toch doorschemeren dat je weet om wie dat nu gaat"

    Nee, ik geef onverhuld aan dat occupy geen benul heeft van wie die 1% zijn en ook hier cijfermatig maar wat roeptoetert. De inhoud doet er niet toe, als het maar goed bedoeld is en de richting min of meer duidelijk is voor de welwillende toehoorder. Zoiets als "hullie zijn fout" en dan begrijp je vast wel wie die hullie zijn.

  • mandarijn fruitvlieg, za 19 november 2011 16:05 in reactie op Piet de Geus Reageer op mandarijn

    mandarijn

    Prima.

    Ik ben blij dat ik het anders zie.
    Liberaler en socialer, dat is mijn mening.

  • Aert Willem d'Holbach, vr 18 november 2011 20:14 in reactie op Hjalmar Hoort Reageer op Aert Willem

    Aert Willem

    Oude wijn in nieuwe zakken dus...

  • mandarijn fruitvlieg, vr 18 november 2011 20:29 in reactie op Aert Willem d'Holbach Reageer op mandarijn

    mandarijn

    Ik begrijp dat jij liever een beaujolais tot je neemt....

    Smaken verschillen zullen we maar denken, ik ga liever naar een specialist voor een goede wijn ipv naar de supermarkt.

  • Aert Willem d'Holbach, vr 18 november 2011 20:53 in reactie op mandarijn fruitvlieg Reageer op Aert Willem

    Aert Willem

    Waaruit begrijpt u dat?

  • mandarijn fruitvlieg, vr 18 november 2011 21:29 in reactie op Aert Willem d'Holbach Reageer op mandarijn

    mandarijn

    U begrijpt niet wat u zegt.......dat ehm...maakt een en ander helder...

  • sam tosha, za 19 november 2011 16:07 in reactie op Hjalmar Hoort Reageer op sam

    sam

    Dus als je goed verdiend, mag je je niet inzetten voor al diegene die worden uitgekleed....

    Je lijkt Leatitia Griffith destijds kamerlid van de VVD die tegen Harry de Winter (welgesteld en sponsor van de SP) zei: "Ik snap je niet, je hebt geld, je hoort bij ons"

  • Piet de Geus, za 19 november 2011 16:26 in reactie op sam tosha Reageer op Piet

    Piet

    "Dus als je goed verdiend, mag je je niet inzetten voor al diegene die worden uitgekleed..."

    Natuurlijk mag dat, maar als je "wij zijn de 99%" gaat roepen zet je je natuurlijk wel voor gek. Een beetje als Kennedy die potsierlijk claimde een Berlijner te zijn.

  • Addy Stoker, vr 18 november 2011 13:46 Reageer op Addy

    Addy

    je kunt ook het manifest "mensen zijn belangrijker dan geld" ondertekenen, zie www.progressiefchristelijkepartij.nl

  • Johan Bakker, za 19 november 2011 13:45 in reactie op Addy Stoker Reageer op Johan

    Johan

    Wees dan ook principieel en lul niet meer over geld. Zeker niet geld dat van een ander is.

  • , za 19 november 2011 16:18 in reactie op Johan Bakker Reageer op

    Dus jij gaat er blind van uit dat het geld dat uitkeringsgerechtigden ontvangen van een ander is?

    Waarvan betrekt u Uw gelden?


    En waarvan betrekt U Uw gelden wanneer U door wat voor toestand ook werkeloos wordt?

 

Reageren

opiniemakers

Populair

Scroll naar boven Scroll naar boven

Tweet van de dag

zo 27 mei 2012

In Baywatch was het iedere dag dit weer.

Kakhiel