-
Ik ben een hondenmens: altijd al geweest.
Ik geef les in hondengedrag en samenwerking (dus niet in gehoorzaamheid)
Ik heb altijd meerdere honden gehad en heb ze altijd bij me.
Ik ben links ...... of toch minstens links-liberaal.
Mijn partner is een uitgesproken kattenmens, hij heeft er elf.
Ik wordt rustig (bijna) het bed uitgekieperd omdat één van zijn katten graag comfortabel ligt.
Mijn partner denkt dat Geert Wilders op de goede weg is maar niet ver genoeg gaat en dat AH de goeie ideeën had maar helaas de verkeerde uitwerking koos.
Klopt dus niets van.
-
Wat eigenlijk het meest opvallende tussen katachtigen en honden is wel het directe beeld...
Katachtig: slim onderzoekend eigenwijs maar vooral sportief lenig en gelukzalig genietend van de kleine dingen van het leven.
Honden, voelen zich eigenlijk alleen veilig in groepsverband, lui wachten tot hun eten klaargezet word en gaan janken of de bank mollen als ze niet op tijd door het baasje uitgelaten worden, zeer slaafs ten opzichte van de baas, niet te harden als ze leider van een groep meelopers zijn...
Katachtigen:
Koning der dieren de Leeuw met ultime emancipatie, de vrouwen doen het werk :-)
Jachtluipaard, prachtig lenig snelste viervoeter op aarde
Lynx, Ocelot noem ze maar op, stuk voor stuk progressief vrolijke spring in het velds
Hondachtigen:
Wolven, Coyotes, Jakhalzen, Vossen, Hyenahonden.
Ik zal de treffende overeenkomst in voorkomen en gedrag van dit Kabinet en de meelopers in het Roedel, maar niet uitspellen, dat is te deprimerend...
Vooral als je bedenkt dat ook Wezels en Stinkdieren tot de Hondachtigen behoren, die zitten dus niet direct in het Hoofd Kabinet, maar worden gedoogd zeg maar :-(
Maar wel het treffendst in overeenkomst der verschilen is dat de Katachtigen zich tot uitermate beheerste en liefhebbende dieren hebben ontwikkeld (voor een roofdier dan hè) ze hebben geleerd dat je niet altijd je klauwen overal in moet slaan, en kunnen de klauwen zelfs helemaal intrekken !
Honden daarentegen hebben hun klauwen permanant vastgezet in de aanvals positie, ze kunnen hun klauwen niet eens intrekken...
Vandaar dat je de menselijke honden altijd ziet graaien, ze kunnen feitelijk niet anders, hun klauwen intrekken kunnen ze domweg niet eens...
-
links en rechts zijn verbloemde termen voor tolerant en intolerant.
Daaruit blijkt ook waarom Tolerante of dus anders gezegd linkse mensen van katten houden omdat ze gaan voor tolerantie en dingen mogen. Een kat moet je namelijk tolereren en niet domineren. Aan de andere kant heb je intolerante mensen, mensen die hun wil willen opdringen en waarbij er maar één mening bestaat. Voor deze mensen is een hond het juiste dier aangezien een hond alles doet wat je zegt en er geen tegenspraak is.
-
Een hond kan een kat haten, verraden en zwaar bijten een kat doet dat niet, want hij is links. Volgens een Tweede Kamer lid van de Partij van de Dieren,in gedachten, Mostafa Mouktafi!
-
=Een hond kan een kat haten, verraden en zwaar bijten=
Echt niet, katten zijn veel gevaarlijker dan honden. Geen hond die een kat omlegt, tenzij de kat natuurlijk jong of onervaren is. Als hij niet op de loop gaat maar de hond opwacht speelt de hond niets klaar. Ik maak zelfs vaak genoeg mee dat een kat de hond aanvalt als die op zijn terrein komt.
-
Ik zie vaak honden die katten weg-blaffen, echt!
-
Wegblaffen wel natuurlijk, dat is het wapen van honden. Honden zijn van origine geen vechters maar bluffers. Onzekere katten laten zich imponeren, maar een kat die zeker van zichzelf is kan elke hond aan, omdat ze sneller kunnen uithalen met hun klauwen dan een hond bijten kan, ze mikken altijd op de ogen en de neus. Een hond komt luid blaffend op een een kat af, blijft de kat zitten dan schrikt de hond zich wezenloos en gaat er jankend vandoor, zonder zelfs door de kat geraakt te zijn.
-
"Geen hond die een kat omlegt, tenzij de kat natuurlijk jong of onervaren is."
Dat hangt er maar net vanaf wat voor soort hond het is en of die hond aan katten gewend is. En dan nog: een beetje jachthond kan prima omgaan met de katten in het gezin, maar zodra hij buiten is kan het alsnog misgaan. Blijft een kat zitten (bedoel je dat met ervaring?) dan is er weinig aan de hand, maar zodra de kat wegvlucht wordt het jachtinstinct getriggered en is het heel snel afgelopen met de kat.
-
"Als hij niet op de loop gaat maar de hond opwacht speelt de hond niets klaar."
Opwachten in plaats van weglopen is een goede manier om het jachtinstinct niet te triggeren. Maar als een jachthond de kat al als prooi ziet, dan is die kat volstrekt kansloos en doen de klauwen er niet meer toe.
Ik weet toevallig van een Spanjaard die net zo'n hond heeft als ikzelf. Hij moet dringend van die hond af, want hij had 9 katten en daarvan zijn er nu nog maar 5 over.
-
Op ARD is elk oudejaarsuitzending "diner for one" en elk keer komt ook weer de pasage dat de butler in een overmoedige bui, de bloemen uit de vaas gooit en het water uit de vaas drinkl.
Hij komt tot de conclusie met een van afschuw vertrokken kop, dat "awfull cat" weer bezig is geweest.
Een betere typering is van en voor het gedrag van katten niet te krijgen. (lol)
-
, do 21 juli 2011 17:13
Reageer op
Even een beetje off-topic misschien, maar van wie is die prachtige kat(er) op de foto?
-
Komkommertijd, ja hoor gaan we weer, ik heb 43 jaar poezen gehad altijd links gestemd, voel en denk altijd links, nu voor het eerst een hond(je) en nog stem ik links rara.......
-
- balorig -, do 21 juli 2011 18:17
in reactie op Ineke Ellens
Reageer op -
Weet je zeker dat je hond hebt? Want links stemmen? Jaren achgterelkaar? Dan moet de blik onscherp zijn.
Mocht je er niet uitkomen, dan wil ik jou best een beschrijving van ene hond geven.
Maar van een kat kan ook, je zegt het maar.
Maar een nieuwe bril kan ok verheldernd werken, kom je er achter dat je 40 jaar op de verkeerde partij hebt gestemd dat, al die jaren honden hebt gehad.
-
Wilders heeft 2 katten. Maar ja de uitzondering bevestigt de regel.
-
Anja Lodewijks, do 21 juli 2011 18:20
in reactie op Bijstandskoning van GeenStijl
Reageer op Anja
Misschien zijn het katten die blaffen.
http://www.youtube.com/watch?v=iZzU3oMPkfw
-
De machthebber is bijna altijd rechts, tenminste als je rechts zou omschrijven als pro-kapitalistisch en hiërarchie (natuurlijk heb je daar ook gradaties in). In het parlement zitten dus bijna alleen maar honden en een aantal honden die denken dat ze een kat zijn.
-
Toch ken ik een man die zijn honden Marx en Engels heeft genoemd. Of zou dat juist een rechtse streek zijn?
-
ik betwijfel trouwens dat alle katten links zijn
in het laatste nestje zat een kitten die sprekend op adolf hitler leek
(die is nu geadopteerd door een fries op een boot)
-
, do 21 juli 2011 14:56
in reactie op Jager Verzamelaar
Reageer op
Jager, het ging, als je het nog eens nakijkt, om honden- en kattenbezittters. ;)
-
Deze site staat er vol mee: www.catsthatlooklikehitler.com
-
Jager Verzamelaar, do 21 juli 2011 17:07
in reactie op Fred doet geen beloftes die hij niet nakomt
Reageer op Jager
http://i55.tinypic.com/1z23g5t.jpg
vooraan
-
Je kunt ook afvragen, waarom nemen mensen een kat of een hond in huis?
Voor veel mensen is een huisdier een vervanging van een relatie, ze kiezen voor een dier met een grote aanhankelijkheid- en aaibaarheidsfactor.
Het dier dient de behoefte van de mens om te koesteren en lief te hebben en om verveling tegen te gaan, dieren observeren is een leuk tijdverdrijf.
Bij honden speelt er nog meer dan bij katten.
Honden vergemakkelijken het leggen van sociaal contact.
Alle honden zijn door de mens gefokt. Dit betekent dat de mens telkens beslist welke hond met welke hond wordt gekruist, afhankelijk van de gewenste eigenschappen. De mens is hier dus een beetje God aan het spelen.
Er is een ware honden-industrie ontstaan en de gevolgen van het doorfokken zijn aanzienlijk.
Een hond geeft status. Wanneer een dier er bijvoorbeeld gevaarlijk uitziet, dan straalt dit af op de eigenaar. Veel mensen kiezen (on)bewust een dier dat het beste bij hen past en hun status (of behoefte aan die status) het meest weerspiegelt.
-
=Je kunt ook afvragen, waarom nemen mensen een kat of een hond in huis?=
Katten vaak tegen muizen, honden vaak tegen inbrekers. Als je moeilijk sociale contacten kunt leggen moet je zeker geen hond nemen. Je ziet wel vaak mensen die hun hond uitlaten met elkaar praten, maar dat zijn juist mensen die makkelijk contact maken. Je kunt beter een of andere cursus gaan volgen dan op straat gaan rondlopen met een hond, want veel mensen met honden zijn juist contactgestoord!
-
"Wanneer een dier er bijvoorbeeld gevaarlijk uitziet, dan straalt dit af op de eigenaar."
Integendeel! Iemand met een pitbull of vroeger een zwarte bouvier laat zich kennen als een schijtlaars. Wie stoer wil zijn neemt een Mechelse spleetlikker met roze linten in het haar.
-
Absoluut.
Alle mensen wat veel poeha en machtsvertoon verbergen hun frustraties. Compensatie aan de buitenkant
Net zo goed is een agressieve hond ook een gespannen en gefrustreerde hond die zijn angsten overbrult.
-
=Alle honden zijn door de mens gefokt. Dit betekent dat de mens telkens beslist welke hond met welke hond wordt gekruist, afhankelijk van de gewenste eigenschappen. De mens is hier dus een beetje God aan het spelen.=
Dat is niet zo hoor. Vaak weten ze aan onze aandacht te ontglippen en zelf voor kruisingen te zorgen, waar dan soms weer hele rassen uit ontstaan. Dat de hond uit wolven gefokt werd is een mythe. De hond is een wolf die oorspronkelijk van menselijk afval leefde en zich steeds dieper in onze samenleving binnendrong. Weliswaar fokken we er zeker al vijfduizend jaar mee, wat we weten uit Soemerische kleitabletten, waarop een verhaal verteld wordt over een held die de onmogelijk geachte opdracht kreeg een hond met een gouden kleur te fokken. Dat het hem lukte kun je bijv. zien aan de Mechelse Herder. Sindsdien heeft de adel zich altijd bezig gehouden met het fokken van rashonden. Daarnaast bestond echter altijd al de boerenhond, die zelf voor zijn nageslacht zorgde. Teven verdwenen een tijdje uit zicht en kwamen dan terug met hun jongen, waarvan degenen die om een of andere reden bevielen dan mochten blijven leven. Ook heden ten dage komen mensen soms terug van vakantie met een jong hondje en het verhaal dat ze het gered hebben van de dood omdat het buiten medeweten van de eigenaar geboren werd en onwelkom was.
-
"Alle honden zijn door de mens gefokt. Dit betekent dat de mens telkens beslist welke hond met welke hond wordt gekruist, afhankelijk van de gewenste eigenschappen. De mens is hier dus een beetje God aan het spelen."
Maar wel met heel verschillende resultaten. De moderne hondenrassen waarbij op uiterlijk (doorgaans: uiterlijke afwijkingen) wordt gefokt bestaan nog maar kort. Voor die tijd werden honden niet gefokt of geselecteerd op de uiterlijke verschijningsvorm maar op nuttige eigenschappen: waakhond, jachthond (bloedhond, pointer, windhond), sledehond, herdershond en dergelijke.
De rasbeschrijvingen van de internationale kennelclubs zijn echt een noviteit die veel ellende heeft aangericht, met extremiteiten als rassen die aan kenmerken moeten voldoen waardoor ze niet eens fatsoenlijk kunnen ademen.
Nog steeds zijn er hondensoorten waarbij de mens niet voor god speelt door ze op uiterlijke kenmerken te fokken. Helaas spelen ze dan vaak voor de duivel, door achteraf op jachtinstinct te selecteren en de rest op de meest weerzinwekkende manieren om zeep te brengen.
Rond de Middellandse Zee leven op verschillende plaatsen nog oerhonden die afstammen van de faraohonden die je terug ziet op oude Egyptische afbeeldingen. Die honden zijn ooit door de Foeniciërs verspreid en zijn (met wat regionale verschillen door aanpassing aan de landschappelijke omstandigheden) sindsdien niet veranderd: Cirneco dell'Etna op Sicilië, faraohond (tegenwoordig een soortnaam) op Malta, diverse soorten podenco in Spanje en podengo in Portugal.
Bij deze honden wordt niet vooraf bepaald welke honden met elkaar worden gekruist, al worden andere soorten hond (waar mogelijk) wel buiten de deur gehouden. De selectie vindt vooral achteraf plaats op basis van nut: reutjes worden doorgaans meteen afgemaakt omdat je daarvan maximaal 1 kunt gebruiken in een jachtroedel en hetzelfde lot wacht teefjes die niet blijken te voldoen voor de jacht.
Er zijn nog diverse andere soorten oerhonden waarvoor het verhaal over fokken op gewenste eigenschappen niet opgaat.
-
Zou de Hond dit zelf hebben geteld?
-
Daar was een onderzoek voor nodig? Dit is toch al zo lang bekent. Je mag het niet zeggen want dan 'plaats je in hokjes' maar bekent was het al lang.
Niet dat links geen honden heeft en rechts geen katten maar een links-georiënteerd persoon zal inderdaad sneller een kat als een hond hebben.
(Hondenbezitters zijn voor vijftig procent vaker conservatief dan kattenbezitters. Die laatste zijn juist weer meer progressief)
Hou toch op met de termen conservatief en progressief. Wat tegenwoordig met de term 'rechts' wordt bedoelt heeft helemaal niets te maken met behoudendheid en 'links' heeft niets te maken met vooruitstrevendheid. (want dat is de werkelijke betekenis van progressief)
Zowel rechts als links kan progressief of conservatief zijn en op het moment is het zelfs zo dat in Nederland de rechtse partijen een stuk progressiever (vooruitstrevender) zijn als de linkse partijen.
Dat is ook zo een 'links' kwaaltje om termen te verdraaien voor hun eigen gewin. Helaas werkt die tactiek wel voor mensen die zich wat minder in politiek verdiepen.
-
afbraak is niet progressief
-
"25% more likely to consider George Harrison their favorite Beatle"
Check :-)
-
George is een leuke runner-up, uiteraard staat John op nummer 1.
O...en...ik houd van konijnen. De vermomming van George Harrison in....laat maar.
-
Wat een rubbish. De resultaten naar de conclusie toepraten. Ik ben uit ervaring sterk geneigd te zeggen dat kattenbezitters a-socialer zijn dan hondenbezitters. Hoewel er bij hondenbezitters ook gnomen zitten. Maar heb je ooit wel eens een kat onder begeleiding van zijn baas gezien? Zowat nooit, lijkt me. De voordeur of het raam gaan open en de kat gaat de vrije ruimte in, waar hij bij voorkeur zijn behoefte doet in de tuin van de buren, of in de zandbak van de kinderen. De baas? Die 'weet van niets' en vindt het wel makkelijk en goedkoop. Scheelt weer kattenbakkorrels. Van een hond zul je het dààr niet vinden. Wel weer op een grasveld, waar kinderen ook graag kunnen spelen, maar netzozeer in de honden als kattenpoep lopen. Ik loop met mijn honden daaromheen. Ik betaal hondenbelasting. Daar kan ik me in vinden. Maar waarom geen kattenbelasting? Er zijn zo'n miljoen katten meer dan honden en hun overlast is minstens zo groot. En het is in deze tijd een leuke extra inkomstenpost voor de overheid.
-
Jan Wijn, do 21 juli 2011 11:29
in reactie op peter van den bemt
Reageer op Jan
Hoewel ik geen katten liefhebber ben, vind ik kattenbezitters wel socialer: ze geven hun beesten een leuke naam.
Bij ons in de wijk heet bijna elke hond: 'Hierrr' of Kom 'Hierrr'. Duitse herders heten meestal 'Blijfff'. Ik wordt er iedere ochtend door gewekt wanneer ze op straat zo luidruchtig met hun hond communiceren. Verder valt mij op, hoe groter de hondenkop van zo'n strontfabriek hoe rechtser het baasje.
-
Omdat een kat een leukere naam krijgt, is de baas socialer. Dat is logisch. Je hoort mensen nooit een kat roepen, omdat die toch niet luistert. Ik begon mijn eerste reactie al met ´wat een rubbish´ mbt dit onderzoek. Ik zou met mijn 2 honden superrechts moeten zijn. Ik zit toch echt aan de andere kant van het midden. Misschien is het daarom dat de katten van mijn buren in mijn tuin schijten (en ook omdat mijn tuin niet volgeplaveid is), zij hebben door dat ik links ben en komen daarvoor bij mij hun waardering uitdrukken. 7 katten van 3 buren. En ik maar steeds nieuwe planten kopen, omdat die er voortdurend aan bezwijken. Overigens verder prima buren. Ik woon aan een groen plein met speelruimte met zachte ondergrond. Ik heb er nog nooit een hond zien schijten. Een kat bijna dagelijks. Ik ben toch voor die kattenbelasting. Dan heeft die nieuwe dierenpolitie wat te doen en het betaalt zichzelf terug. Gezien het aantal katten, zelfs als je maar de helft zou vinden.
Maar waar gaat het allemaal over. Honden zowel als katten, met linkse en rechtse bazen, kunnen beide tot ergernis leiden. Het zou mooi zijn als al die bazen meer rekening hielden met anderen. Maar, huisdier of niet, het rekening houden met anderen is even niet van deze tijd. 'Eigen verantwoordelijkheid' (Ieder voor zich en God voor ons allen) is met het huidige kabinet voorop, het hedendaagse motto.
-
= Ik betaal hondenbelasting.=
Waarom? De belasting op honden gaat naar de algemene middelen. Hij is in het begin van de middeleeuwen ingevoerd om de armoede te bestrijden. Elke inwoner van ons land had in die tijd een hond of 5. Door daar een heel lage belasting op te leggen kregen de gemeenten toch genoeg geld bijeen voor de behoeftigen. Resultaat was dat het aantal honden in eigendom drastisch verminderde en het aantal straathonden enorm steeg. Gevolg daarvan was weer dat de hondenbelasting enorm steeg. Toen men de armoede op andere wijze ging bestrijden werd de hondenbelasting gehandhaafd onder het mom van de hondenbestrijding. Inmiddels betaald iemand met meerdere honden honderden Euro's per jaar. Het is dan ook de meest ontdoken belasting in ons land geworden.
-
'Ik betaal hondenbelasting. Daar kan ik me in vinden. Maar waarom geen kattenbelasting?'
Als de controle hierop gemakkelijk zou zijn zou de overheid dat beslist al lang hebben ingevoerd.
Helaas voor de overheid blaffen katten niet zo hard als de deurbel gaat. En vaak zijn ze overdag net 'even' niet thuis ;-)
-
, do 21 juli 2011 16:15
in reactie op Nihilist #1375
Reageer op
Nou, Nihilist, ook omdat katten meestal gewoon in hun eigen bak kakken.
Zoals de mijne.
Heeft een tuin en een stuk land waar je van omrolt maar komt thuis om te poepen.
Of ik dat nu leuk vind of niet.
En ze kakken ook nog eens een stuk minder dan de meeste honden.
-
=Nou, Nihilist, ook omdat katten meestal gewoon in hun eigen bak kakken.=
Heeft er niets mee te maken. Zelfs al heb je een chihuahua en laat je die uitsluitend in je eigen tuin uit, moet je toch hondenbelasting betalen. Dat de meeste hondenbezitters die belasting ontduiken is een ander verhaal. Veel mensen laten hun katten overigens in de tuin van hun buren uit.
-
"Zelfs al heb je een chihuahua en laat je die uitsluitend in je eigen tuin uit, moet je toch hondenbelasting betalen."
Dat hang er maar vanaf waar je woont, want hondenbelasting wordt al dan niet geheven door de gemeente. Ik betaal bijvoorbeeld geen hondenbelasting.
-
Natuurlijk, het is een gemeentelijke belasting, de gemeente mag zelf bepalen of ze hem heffen en hoeveel ze willen vangen. Ik woon in Haarlem en betaal me blauw, mijn overburen wonen in Heemstede en betalen niets.
-
In onze gemeente belt men aan bij iedereen die geen hondenbelasting betaalt. Door te blaffen verraden de honden hun baasjes.
-
Ik heb dat lang geleden al opgelost door mijn bel buiten werking te stellen. Wie mij bezoeken wil moet eerst bellen met zijn mobieltje, anders gaat de deur niet open bij mij!
-
Maar dat heb je dus niet gedaan vanwege de hondenbelasting. Wil je je hond niet teveel vermoeien?
-
Ik had een rooie poes. Eigenlijk het verkeerde dier voor mij.
-
Of goede dier en verkeerde eigenaar.
-
Dierenpolitie. Komt op voor honden EN katten, ongeacht ras of kleur.
-
Katten zijn profiteurs. Neem nu die kat van verderop, die heeft in een week tijd drie merelnestjes leeggehaald bij ons in de tuin.
Dat doen ze altijd op een moment dat de merels het niet verwachten, op het einde van de nacht en altijd pas als de jonkies groot genoeg zijn om gegeten te worden maar te klein om uit te vliegen. Na hun rooftocht laten ze een bedroefd paartje achter in een verwoest nestje.
Iets waar twee merels met veel liefde aan gewerkt hebben wordt bruut opgeëist en geplunderd met een vanzelfsprekendheid en arrogantie die we van ketten kennen. Luie, egoïstische en narcistische beesten, die graag anderen voor hun laten werken. En het merelpaar? Het merelpaar bouwt maar weer een nieuw nestje met het risico dat opnieuw iets waar ze energie in gestoken hebben wordt afgenomen.
-
jaap vos, do 21 juli 2011 10:00
in reactie op Aert Willem d'Holbach
Reageer op jaap
Jij kunt gewoon de natuur en het natuurlijke gedrag van de kat als roofdier/toppredator niet accepteren/begrijpen !! Of wilt dat misschien niet omdat je een "marjolein bastin-natuur" prefereert !? Om dezelfde redenen ben je waarschijnlijk ook tegen beesten als vossen & roofvogels omdat die ook allemaal beesten als prooi hebben & zogenaamd nutteloos doodt maken volgens jouw !! Waarschijnlijk vind je dan ook dat dat gereguleert moet worden dmv de jacht omdat de mens dat allemaal moet regelen van jouw !? Vreemde laakbare & intolerante, arrogante houding tov het fenomeen natuur die het eeuwelang zonder mens heeft kunnen stellen !!
-
...gereguleerd moet worden dmv de jacht ...
Vooral op vossen. Daar zijn er teveel van. Als ze zelf niet aan geboortebeperking doen, dan rest er niets anders dan de jacht.
-
jaap vos, do 21 juli 2011 15:23
in reactie op Archie Bunker
Reageer op jaap
dat jij geen verstand/gevoel voor natuur hebt bewijs jezelf ! Bij de vossen(jacht) is allang wetenschappelijk bewezen dat de vos meer jongen gaat produceren zodra er op hem gejaagd gaat worden !! Wordt er echter niet gejaagd dan gaat de gemiddelde aantal jongen per worp drastisch omlaag. Men heeft dit in de praktijk ondervonden door heel lang niet te jagen in de Amsterdamse waterleiding gebieden (10 jaar), maar ja de wetenschap zal wel weer een linkse hooby zijn in jouw ogen !! De soort houdt zichzelf in stand door het voedselaanbod die het heeft dit geldt voor alle predatoren. Natuur is zo logisch !!
-
Volgens mij begrijpt u de intentie van Aert niet helemaal...
-
Archie Bunker, do 21 juli 2011 16:02
in reactie op Fred doet geen beloftes die hij niet nakomt
Reageer op Archie
Volgens mij begrijpt hij mijn persiflage op zijn naam ook niet.
-
Voelt u zich ook al zo miskend?
-
Anja Lodewijks, do 21 juli 2011 16:39
in reactie op Fred doet geen beloftes die hij niet nakomt
Reageer op Anja
Je bedoelt net als die bruine hond die ik laatst op tv zag, die van die grote bruine drollen draait en bevriend is met zo'n blond keffertje en zo'n donker hondje die geloof ik Maxi of zoiets heet. Ja, die zorgen voor een hoop overlast met z'n drieën.
-
=Jij kunt gewoon de natuur en het natuurlijke gedrag van de kat als roofdier/toppredator niet accepteren/begrijpen =
Klets geen onzin. Er is niets natuurlijks aan katten. Die horen hier helemaal niet thuis. Roofdieren doden om te eten. Katten krijgen van ons eten. Dat je katten houdt moet jij weten, maar hou ze dan binnenshuis. Er is geen enkele reden om ze buitenshuis te laten, behalve asociale!
-
, do 21 juli 2011 16:20
in reactie op Tsjeard Aidoo
Reageer op
heej.
Even kalm aan doen
m.vr.gr.
Une Chatte.
-
=Une Chatte.=
Chat is Frans voor kat. Chatte betekent poesje in een betekenis die wij ook wel bedoelen als we het over je poesje hebben. Duidelijker uitleg komt niet door de censuur heen vrees ik, dus die moet je zelf maar opzoeken. Met qui rit erachter wordt het mij te onsmakelijk om te vertalen.
-
, vr 22 juli 2011 08:00
in reactie op Tsjeard Aidoo
Reageer op
Daar heb je het al eerder over gehad.
Ik verander mijn nickname niet omdat jij een dirty mind hebt, hoor.
*Le chat qui fume* was een café vlak bij de vroegere Parijse hallen.
Je kon er geweldig uiensoep en alikruiken eten.(En landwijn drinken, natuurlijk)
Ik ben een vrouwtje, dus maakte ik er la chatte van, en roken doe ik niet, maar vaak lachen wel.
Vandaar.
Maar jou vuile gedachten mag je wat bij betreft rustig koesteren.
Ik heb er geen last van.
It is in the eye of the beholder.
-
- balorig -, do 21 juli 2011 14:28
in reactie op jaap vos
Reageer op -
Jaap, je hebt Aert niet begrepen...lees het nog een keer en dan een beetje "tussen de regels door".
-
bo campman, do 21 juli 2011 10:55
in reactie op Aert Willem d'Holbach
Reageer op bo
Mooie parabel.
-
Dank u :-)
-
Anja Lodewijks, do 21 juli 2011 11:01
in reactie op Aert Willem d'Holbach
Reageer op Anja
Die merelfamilie heeft ook voedsel nodig.
Was die slak eindelijk aan de overkant, hup opgepakt door de merel.
Of dat wormpje dat net zo hard bezig was geweest de aarde om te woelen in de tuin van het baasje. Hap slok weg, deed de merel.
Het leven is hard voor de werkenden.
De poes heeft dat nog in de hersentjes gehouden, ook al mag de poes nu lui op de bank liggen en rustig naar het etenbakje lopen dat klaar staat met hapklare brokken.
-
=De poes heeft dat nog in de hersentjes gehouden, ook al mag de poes nu lui op de bank liggen en rustig naar het etenbakje lopen dat klaar staat met hapklare brokken.=
Het valt de poes dan ook niet kwalijk te nemen, maar zijn eigenaar wel. Merels horen hier thuis en hebben geen keus. Katten horen hier niet thuis en hebben wel keus. Je hoort ze binnenshuis te houden of hun tanden en klauwen te trekken!
-
of hun tanden en klauwen te trekken!
Wat denk jij aan een rare dingen vaak, zeg.
Een krabpaal in huis en goed nadenken en anders geen huisdier nemen is toch wel wat meer beschaafd.
-
=of hun tanden en klauwen te trekken! =
Flauw hoor, ik bedoel natuurlijk niet hun al hun tanden, alleen hun slag- en voortanden en niet hun hele klauwen maar alleen de nagels ervan!
-
, vr 22 juli 2011 08:35
in reactie op Tsjeard Aidoo
Reageer op
Dat wat jij voorstelt valt onder dierenmishandeling en is strafbaar.
Walgelijk.
-
De kat die wij hebben is een afrikaanse kat maar in feite verschilt ie amper van de europeese wilde kat
ze kunnen zelfs gewoon kruisen dus het is dezelfde soort als hier al voorkwam voordat de mens uit afrika kwam
dus de kat hoort hier gewoon thuis
de merel daarintegen was van oorsprong helemaal geen stadsvogel maar heeft zich bij het stadse leven aangepast .
Oorspronkelijk was de merel een schuwe bosbewoner.
Dus wie hoort hier nu niet thuis?
-
laat je niet verleiden als henk en ingrid te gaan denken in termen van wie hier wel of niet thuis hoort
we hebben 1 planeet die het leven herbergt ,dus al wat leeft is al thuis . ongeacht hoeveel rode begrenzingslijnen we op de globe zetten, alleen zolang hebzucht en machtswellust regeert worden deze denkbeeldige begrenzingen als excuus gebruikt om dieren,mensen te kunnen beregelen ,manipuleren ,en zelfs te doden in bepaalde gevallen
-
=van de europeese wilde kat =
Ik doel natuurlijk ook niet op de wilde kat maar op de huiskat die in je huis hoort en niet in de vrije natuur aan het moorden mag zijn!
-
Dan nog
alhoewel het dezelfde soort is en de huiskat slechts een onderras is
de merel is pas ongeveer een eeuw terug tussen de mensen gaan wonen zie : http://nl.wikipedia.org/wiki/Merel#Biotoop
[Op het einde van de 19e eeuw sluipt hij steeds dichter naar de woonsteden der mensen toe. In het begin van de twintigste eeuw wordt hij pas gezien als ‘door eenieder gekend’.]
Terwijl de huiskat : http://nl.wikipedia.org/wiki/Kat_(dier)#Geschiedenis
[Vergelijkend bottenonderzoek heeft inmiddels uitgewezen dat de huiskat afstamt van een mix van tenminste drie verschillende onderling verwante wilde kattensoorten uit die regio, de Felis libyca, Felis margarita en Felis chaus. Vanuit Klein-Azië werd de kat al heel vroeg meegenomen door reizigers en emigranten naar Europa en dieper Azië in.]
Waarschijnlijk is de huiskat hier zelfs langer als de friezen er zijn
-
Ira Hayes, do 21 juli 2011 14:05
in reactie op Tsjeard Aidoo
Reageer op Ira
Dus omdat een merel hier hoort, en een katten van buitenaf zijn ingevoerd (noem het allochtonen) hebben de katten minder 'rechten' dan de merel?
-
, do 21 juli 2011 17:06
in reactie op Ira Hayes
Reageer op
Katten (Lynxen)zijn helemaal niet ingevoerd, evenmin als honden(Wolven)
Ze hebben zichzelf in een grijs verleden, toen de pvv-garde nog niet aan de grenzen stond, ingevoerd
Gewoon inheemse diersoorten dus.
-
jaap vos, do 21 juli 2011 18:13
in reactie op Tsjeard Aidoo
Reageer op jaap
"Je hoort ze binnenshuis te houden of hun tanden en klauwen te trekken!". Je vertoond een beetje psychopatische trekjes & dat is best wel eng want hoe ver ga als jij je fantasie zo 'de loop laat gaan' veilig thuis achter je pc ?? En laat je het bij je fantasie en breng je je fantasie ook ten uitvoer & alleen op dieren of ook op mensen ? Best wel eng !!
-
Zjen Zen, do 21 juli 2011 14:40
in reactie op Aert Willem d'Holbach
Reageer op Zjen
Mijn kat laat onze merels in hun nest op 2 meter afstand met rust en kijkt samen met ons hoe het grut uitvliegt.
-
Dan heeft u een lieve kat :-)
-
http://icanhascheezburger.com/2011/03/31/funny-pictures-look-at-you-trying-too-hard/
-
Mijn hond is links want hij loopt met een grote boog om elke bruine drol heen. Dat heb ik hem niet eens hoeven te leren.
Terwijl rechtse honden door hun twee benige bruine roedelhoofd er op afgericht zijn om aan bruin te snuffelen.
-
: ))))
-
=Terwijl rechtse honden door hun twee benige bruine roedelhoofd er op afgericht zijn om aan bruin te snuffelen.=
Niet alleen snuffelen, ze eten er ook vaak van. Honden zijn van oorsprong wolven die uitwerpselen aten, vooral van mensen. De meeste honden zijn nog altijd dol op mensendrollen. Daarom heb ik zo'n hekel aan daklozen. Die doen hun behoefte in parken en mijn honden vreten dat dan op en kotsen het dan vaak thuis weer uit, liefst als ik zit te eten. Waarschijnlijk stamt de band tussen mens en hond nog uit de tijd dat mensen nog apen waren. Van alle dieren schrikt de mens het meest van onverwacht hondengeblaf en de mens is een van de weinige diersoorten die het van angst in zijn broek doet.
-
, do 21 juli 2011 12:20
in reactie op Jan Wijn
Reageer op
Sterker nog, veel honden e t e n die drollen!!
-
Ik heb weleens een tijdje in een dierenasiel geholpen en hoorde daar dat er mensen zijn die een huisdier kiezen in de kleur die past bij het interieur.
Die mensen laten zich ook sneller beinvloeden door het aanbod van kleding- en gelegenheidsstijlen en de modewisselingen hierin.
Mode in rassenvoorkeur is ook gebruikelijk.
Er zijn mensen die wel erg op hun huisdier lijken.
http://www.tanmonkey.com/fun/dog-looks-like-owner.php
-
Helemaal vertwijfeld... ik heb geen huisdieren, heb een huis op het platteland en een huisje in de stad... Ben ik nu links of rechts, conservative of liberal?
*het ook niet meer weet*
-
Joop Schouten, do 21 juli 2011 09:28
in reactie op Aert Willem d'Holbach
Reageer op Joop
Gewoon rijk.
-
Noem het succesvol. Rijk is een stempel dat anderen je opdrukken.
-
" - Helemaal vertwijfeld... ik heb geen huisdieren, heb een huis op het platteland en een huisje in de stad... Ben ik nu links of rechts, conservative of liberal?
*het ook niet meer weet* - "
Uit onderzoek blijkt dat kans groot is dat jij in dit geval een betere dierenVriend bent...
dan sommige mensen die zichzelf tot groot dierenLiefhebber verklaren.
Ik ken trouwens VVD-ers en relatief veel D66-ers die lid zijn van PvdD.
En ik weet niet of het nog zo is maar tot voor kort waren er 2 of 3 ? vegetarische VVDkamerleden...
dat zijn er dan meer dan bij GroenLinks !
-
Dieren horen inderdaad in de natuur.
Van de VVD- kamerleden op dit moment weet ik het niet precies maar voldoende VVD-ers zijn vegetarisch. Dat is niet zozeer links alswel liberaal. Ikzelf ben dol op vlees maar eet het graag verantwoord.
Arie Pais en Eegje Schoo zijn natuurlijk twee schoolvoorbeelden van vegetarische liberalen ;-)
-
, do 21 juli 2011 15:19
in reactie op Ieder - eenwilvrijzijn
Reageer op
Kun je tegelijk lid zijn van twee partijen?
-
Ja dat kan. Maar afhankelijk van die tweede partij en je functie kunnen er wel eens vragen gesteld worden. Een VVD-raadslid dat of wethouder die de SP sponsort roept wel vragen op.
-
jaap vos, do 21 juli 2011 10:01
in reactie op Aert Willem d'Holbach
Reageer op jaap
je bent in elk geval wel een grote Hebberd....
-
Ik respecteer het feit dat mensen een mening mogen hebben en uiten, ook al is die mening gebaseerd op onvoldoende kennis van feiten.
-
Hebbes:
People with no pets at all tend to be:
Male
18 - 34
City dwellers
Politically liberal
Optimists
Described as succesfull and admirable
Hmz... die leeftijd, te oud zijn is ook maar een gevoel en city-dweller? By proxy perhaps?
-
Zo vind ik een BMW erg rechts en een Fiat Panda daarentegen weer heel erg links. Een Ipod is natuurlijk rechts maar een Nokia weer links. Blauw, wat dan ook, altijd rechts terwijl rood evident links is. Buurmannen zijn meestal rechts, terwijl hun vrouwen erg naar links neigen en tenslotte: ondergoed van de Bijenkorf is ronduit rechts, terwijl HEMA ondergoed zeer geschikt links draagt.
-
Het was eind vorig jaar al bekend dat honden rechts zijn en katten links. Het is alleen wat anders gebracht.
http://www.nieuwsblad.be/article/detail.aspx?articleid=G1632Q143
http://www.nu.nl/wetenschap/2024464/honden-blijken-slimmer-dan-katten.html
-
Daar komt het dus vandaan, vechten als kat en hond.
-
Rechtse honden... ja, inderdaad. Al is dat eigenlijk een belediging voor de hondensoort, want die is zoals hij moet zijn, niet meer, en niet minder, zoals alle dieren dat zijn. De vergelijking klopt in zoverre als het gaat om eigenschappen als blinde volgzaamheid tot in den doet, etc. Duitse Herders, b.v., testen echter soms wel uit of je den Führer nog bent. Kattig links volgt uit het consequent doortrekken van deze vergelijking. Niet dat katten zich van dit soort muizenissen ook maar iets van aantrekken, overigens, want die hebben altijd zo hun eigen ideeën over wat belangrijk of niet belangrijk is.
-
Honden zijn veel socialer dan katten, dat vergat je nog even te noemen.
Katten doen alleen maar aanhankelijk als ze iets van je moeten.
Overigens, ik ben liberaal -rechts, in joop jargon- en ik ben een kattenmens hoewel ik ze niet -meer- heb.
-
, do 21 juli 2011 08:45
in reactie op Phoenix van Milete
Reageer op
Honden zijn inderdaad een beetje plakkerig.
Willen continu aandacht hebben.
Ik heb liever een zelfstandig huisdier, dat niet voortdurend zit te mekkeren om aandacht.
-
Ik heb liever een zelfstandig huisdier, dat niet voortdurend zit te mekkeren om aandacht.
=============
Een poes dus, die zo achterbaks is dat hij stiekum bij de buren in de tuin schijt en het dan snel begraaft. Dus dat is links?
-
YggY ..., do 21 juli 2011 09:54
in reactie op Jo Wekker
Reageer op YggY
En conclusies trekken gebaseerd op eigen vooroordelen in plaats van reageren op hetgeen geschreven is, is weer heel erg rechts.
-
Andy P, do 21 juli 2011 13:32
in reactie op YggY ...
Reageer op Andy
Ah, dus Joop.nl is een rechtse site?
-
, do 21 juli 2011 13:49
in reactie op Andy P
Reageer op
Is Joop een hond?
-
Het ging even over de vergelijking van Yggy, wel bij de les blijven hoor.
-
=Honden zijn inderdaad een beetje plakkerig. Willen continu aandacht hebben.=
Dat komt omdat honden ons van oudsher als prooi zien, althans als voedselverschaffer. Oorspronkelijk leefden honden van het afval dat mensen produceerden, inclusief uitwerpselen. Ze horen eigenlijk tot het ongedierte, net als ratten en muizen.Leefden ze eerst aan de rand van de menselijke samenleving, gaandeweg drongen ze zich er steeds meer binnen, tot ze zich tenslotte het hele menselijke domein veroverden. Het is de enige diersoort die de mens aan zich wist te onderwerpen. Veel slimmer dan katten derhalve.
-
Prive Prive, do 21 juli 2011 12:17
in reactie op Jan-Peter Scheffer
Reageer op Prive
"Al is dat eigenlijk een belediging voor de hondensoort"
Is het niet juist een compliment als ze slimmer zijn? Of zie je slimheid als een nadeel?
"De vergelijking klopt in zoverre als het gaat om eigenschappen als blinde volgzaamheid tot in den doet"
Een hond, blinde volgzaamheid? Dat zijn er maar heel weinig.
Erg inhoudsloze reactie maar ik wilde toch even reageren. Overigens ging het niet om de eigenschappen van de beesten.
-
Andy P, do 21 juli 2011 13:25
in reactie op Jan-Peter Scheffer
Reageer op Andy
Katten zijn een stuk asocialer dan honden, houden geen rekening met anderen en zijn dommer dan honden. De vergelijking gaat idd helemaal op.
-
Ze hebben me overtuigd ik word rechts! Woef!
-
Ach, een hond doet graag zijn behoefte op straat en de kat graag zijn behoefte in de tuin van de buren...
Leuker zou zijn: welk baasje is het minst sociaal als het gaat om het houden van huisdieren, die van de kat of die van de hond.
-
, do 21 juli 2011 08:05
in reactie op Albert Hofmann
Reageer op
Honden wensen gecommandeerd te worden en laten zich rondcommanderen.
Katten niet.
Een hond heeft een baas
Een kat heeft personeel.
Een hond pikt alles van zijn baas.
Een kat beslist NIET.
-
"Honden wensen gecommandeerd te worden en laten zich rondcommanderen."
Goh.
"Een hond heeft een baas"
Oh.
"Een hond pikt alles van zijn baas."
Zou je die clichés een keer aan die van mij uit willen leggen, want die heeft blijkbaar niet helemaal begrepen hoe een hond hoort te zijn.
-
Ben het met Piet eens. Ooit in een verleden een Duitse Staande gehad (draadhaar) en die pikte niks van ons, hij pikte zelf trouwens heel veel, vooral van de tafel als we even de kamer uit waren. Voor de rest een hele lieve hond met leuke eigenschappen, we hadden geen last van katten in de tuin bijv. (de hond haatte katten) en verder was hij goed waaks, zolang de boef/dief/inbreker/gespuis geen lekkers bij zich had.
Dat heet dan een eigen karakter hebben....katten hebben dat ook.
Een kattenvriend van mij zegt altijd, een kat hecht zich aan een huis of locatie (territoriumdrift) niet aan een baasje of bazin.
Katten en honden horen de ruimte te hebben. Snap het niet dat de zogenaamde dierenliefhebbers een hond of kat nemen, de hele dag (al jankend) thuis laten, of bij de buren in de tuin de boel onder te laten ******* zandbakken vervuilen en vogel nestjes laten vernielen. Dan 's avonds thuiskomen...oh ik heb je zo gemist....
-
, do 21 juli 2011 13:39
in reactie op Piet de Geus
Reageer op
Kwestie van opvoeden, Piet;)
Honden kan je opvoeden.
Katten niet.
NOOIT.
En je doet er beter aan niet aan een kat te vragen iets aan jouw hond uit te leggen.
Zo'n natte neus is vrij kwetsbaar!!
-
jawel hoor
kunt katten heel veel leren
je moet alleen kats spreken en dat kunnen de meeste mensen niet
-
, do 21 juli 2011 15:50
in reactie op Jager Verzamelaar
Reageer op
Ik wel.
Maar vertel het niet verder;)
-
"Honden kan je opvoeden."
De mate waarin is afhankelijk van de soort. Oerhonden die zelfstandig jagen zijn veel beperkter op te voeden dan doorgekweekte rassen. Net als bij een kat lukt opvoeden alleen middels verleiden. En dan nog luisteren ze vaak alleen als ze daar het nu van inzien.
-
=Een hond heeft een baas Een kat heeft personeel. Een hond pikt alles van zijn baas.=
Het is eerder andersom. Een kat heeft niet meer nodig dan eten en een schone bak. Honden vergen daarentegen heel veel verzorging. Ze pikken inderdaad alles wat eetbaar is van je. Zelf uit de braadpan die op het vuur staat. Ze grissen het vlees eruit en schudden het dan flink om het af te koelen, waardoor je hele keuken onder de vetvlekken zit. Heb je geen personeel om het schoon te maken ben je zelf de klos. Veel meer reden om je personeel van je hond te voelen dan van je kat dus. Dieper ga ik er niet op in want dit is inmiddels de derde keer dat ik deze reactie probeer te geven.
-
Libera(a)l is dus links.
Goed dat we dat hebben vastgesteld.
-
Liberaal is niet per definitie rechts in ieder geval ;-)
-
In de USA geldt 'liberal' als links, want daar hebben ze geen PvdA en geen VARA. Socialisme vinden ze daar namelijk een vies woord.
-
Statistiek zegt:
Wanneer je met 1 voet in een emmer ijswater staat en met de andere voet in een emmer hete kolen, dat dit het toppunt van comfort betreft.
M.a.w. volslagen onzin dit en een poging tot kaderen van mensen.
-
Ik heb een hond maar het is een soort podenco, dus qua gedrag een halve kat: Oost-Indisch doof en springt van rugleuning naar rugleuning.
-
Ik heb een oude kat van 17 jaar, maar ze loopt tegenwoordig behoorlijk te 'zeiken' in m'n huis en dat ben ik inmiddels behoorlijk zat :-)
-
''Katten zijn links, honden rechts''? En neushoors dan? zijn ze extreemrechts?
Ik hoor vaak mensen zeggen:'' honden heben een baas nodig, katten hebben personeel' nodig' in mijn oog een goede conclusie.Ik had in Marokko altijd een hondje.Ik heb thuis nu een poes en een hondje, zij vullen elkaar opdrachten! en zorgen goed voor alkaar en is iedereen tevreden. Het hondje doet alles voor de poes en de poes vraagt alles aan het hondje.
Het is niet voor niets dat Miauwen anders kinkt dat blaffen!
-
http://29.media.tumblr.com/tumblr_lb814yzOsd1qeadodo1_400.jpg
-
, do 21 juli 2011 13:44
in reactie op Jager Verzamelaar
Reageer op
Zie je wel dat katten slim zijn?
Stel niet uit tot morgen wat je vandaag door een ander kunt laten doen!!
Leuke foto!
-
Miaauw...
-
De meeste mensen die ik ken en een hond hebben, hebben ook een kat, ik denk wel 90%. Ik ken ook mensen die geen hond hebben, soms hebben die dan wel kat. Veel mensen die een kat er op na houden doen dat niet zozeer omdat ze dol op katten zijn maar omdat ze bang voor muizen zijn. Volgens mij is dit hele onderzoek derhalve complete onzin. Afgezien van het feit dat je bij 50% nooit kunt spreken over de meeste. De grootste helft bestaat nu eenmaal niet.
-
Ik heb een mening. Deze mening strookt niet met dit onderzoek. Derhalve is dit onderzoek onzin. Overigens weet ik het beter.
//geen inhoudelijke reactie op cats and dogs, maar op de redeneertrant van Tsjeard//
-
Gecastreerde katers zijn... eh ..
-
, do 21 juli 2011 13:47
in reactie op Piet Paaltjes
Reageer op
Hartstikke lieve dikke lobbesen van katten!!
-
Ik heb soms muggen, soms vliegen, soms spinnen, soms bijen, soms wespen, soms ga ik op visite bij drie katten, soms aai ik een hond. Daar moeten ze het dan maar mee doen.
-
"Maar ja, we zijn dan wel weer zo netjes om ze te laten steriliseren/castreren. Dat is dan ook weer te politiek correct zeker?"
Arme beestjes....de zin van hun natuurlijke bestaan tegenhouden. Er zijn er te veel van.
De straten vullen zich met arme zwerfkatten, verslaafd aan het afval van onze samenleving. We moeten de tsunami van dat soort katten tegen houden, ze zullen de plekken waar onze lieve huiskatten verblijven veroveren, onze katten aanvallen, verjagen,... of nog erger hun overtuigen ook straat- en zwerfkatten te zijn.
:)
-
Ik heb er zes....katten wel te verstaan.
-
Dan zal ik meteen de AIVD even waarschuwen!
-
En die lopen lekker los buiten in andersmans tuin en vreten de vogels op? Lekker sociaal ben je dan.
-
Ja, ze lopen buiten, maar alleen in mijn eigen tuin die groot is.
Ik woon op het platte land en ze vallen niemand lastig. Ook de vogels niet!
Allen ratten en muizen zijn het haasje.
-
Waar baseer je dat op? Er komt geen kat van mij buiten de deur.
-
, do 21 juli 2011 13:52
in reactie op harry jager
Reageer op
Beetje frustraat ben je wel, hé?
Daar hebben meer jachtopzieners last van.
Goed dat ik ze definitief van mijn land heb geweerd.
(En ze daarmee een stevig jachtgebied heb ontnomen).
-
Ik heb er 9.
-
=Hondenbezitters zijn voor vijftig procent vaker conservatief dan kattenbezitters.=
Ligt zeker aan het tijdstip van de dag? Niemand blijkt meer in staat tot zich te laten doordringen wat er beweerd wordt. Als iets voor 50% vaker conservatief is, dan is het voor de andere 50% juist weer minder vaak conservatief. Het is dus gewoon onzin!
-
== Ligt zeker aan het tijdstip van de dag? Niemand blijkt meer in staat tot zich te laten doordringen wat er beweerd wordt. Als iets voor 50% vaker conservatief is, dan is het voor de andere 50% juist weer minder vaak conservatief. ==
Zoek eens op wat "meer dan" betekent. Hondenbezitters zijn *in vergelijking met kattenbezitters* 50% vaker conservatief. Dus anderhalf keer zoveel als.
-
=Zoek eens op wat "meer dan" betekent. Hondenbezitters zijn *in vergelijking met kattenbezitters* 50% vaker conservatief. Dus anderhalf keer zoveel als.=
Je hebt volkomen gelijk, er stond echter voor 50%, dat betekent voor de helft!
-
Dat hoger opgeleiden vaker een kat hebben is wel verklaarbaar. Werken langer (harder is zo fout woord) en op rare tijden.
-
=Dat hoger opgeleiden vaker een kat hebben is wel verklaarbaar.=
Als hoger opgeleiden voor 50% vaker een kat hebben, dan heeft de andere 50% van de hoger opgeleiden vaker een hond.
-
Wat ben ik nu??? zonder huisdieren ??? ;-))
-
Ik heb een hekel aan katten..
-
YggY ..., wo 20 juli 2011 23:21
in reactie op Des Duivels
Reageer op YggY
Nou dan klopt dat onderzoek dus
-
oei ik ook, ik schiet ze regelmatig af als ik zie in mijn jachtgebied zie.
Heb wel een mechelse herder en een duitse staander.
-
, do 21 juli 2011 12:22
in reactie op harry jager
Reageer op
Ik schiet wel eens op mechelse herders of duitse staanders als ik ze in mijn jachtgebied zie................
-
=Heb wel een mechelse herder en een duitse staander.=
Met die mechelaar jaag je dan hopelijk op mensen?
-
Herman , do 21 juli 2011 01:00
in reactie op Des Duivels
Reageer op Herman
Misschien wederzijds?
-
Woef
-
Ghhsjjjjht.
-
Huisdieren zijn a-politieke zorgbehoevenden en mensen moeten niet bezeten raken van hun bezit.
http://www.youtube.com/watch?v=5Y6gZhtuTe4 (incl. brievenbuskat)
http://www.youtube.com/watch?v=JZkoELhAWRk&feature=fvwrel
-
Vreemd, ik ken net als joop schouten de uitdrukking; honden hebben een baas, katten hebben personeel. Dat maakt honden juist links en katten rechts ;)
-
Goeie : )))
Honden hebben een baas;
Bazen geven orders (...), honden verwachten uitleg.
Bazen houden van blaffen.
Katten hebben personeel;
Het bediendend personeel geeft rustig aanwijzigingen (...), katten zien wel of ze er iets mee doen.
Het personeel houdt van subtiele omgangsvormen.
...
Ik heb gewoon een hekel aan honden uitlaten.
-
bedienend personeel
-
U dwaalt af en draait de boel om:-) De stelling was dat de báasjes een politieke kleur hadden. De baas van een kat is dus werknemer en zich erg bewust van zijn inferieure positie, terwijl de baas van een hond een dominante rechtse rakker is.
-
Voor de democratische balans hebben wij er maar wat poezen bij genomen.
Maar ja, we zijn dan wel weer zo netjes om ze te laten steriliseren/castreren. Dat is dan ook weer te politiek correct zeker?
-
Ik zie wel wat in het idee van chemisch gecastreerde politici.
Dick Swaab zal het ongetwijfeld met mij eens zijn.
-
"Ik zie wel wat in het idee van chemisch gecastreerde politici."
Bij de meesten zie je de sarcasme op kilometers afstand. Bij uw opmerking krijg ik toch een nare bijsmaak.
-
Volgend onderzoek: links georienteerde mensen neigen naar het luisteren van Jimi Hendrix terwijl rechts een voorkeur heeft voor Elvis.
-
zelden zo een onzin gelezen:
"Vecht- en waakhonden zijn rechts, Jachthonden zijn links en katten zijn een soort cavia's met nagels".
Lijkt mij een betere definitie.
-
Wat een prachtig onderzoek: hondenbezitters uit overwegend Noord- en Zuid-Amerika vergeleken met kattenbezitters uit overwegend Europa en Oceanië. En dan blijken die hondenbezitters vaker conservatief te zijn. Goh.
-
Hoe kan iets nu vaker zijn als het maar voor 50% zo is? Dan is het voor die andere 50% toch andersom?
-
"Hoe kan iets nu vaker zijn als het maar voor 50% zo is?"
Het is niet voor 50% maar 50% vaker. Dat maakt het nog onzinniger. Van de kattenbezitters is bijvoorbeeld 10% conservatief en van de hondenbezitters 15%. Dus zijn hondenbezitters 50% vaker conservatief... Het kan natuurlijk net zo goed 40-60 zijn of 60-90.
-
Ik wordt zeker te oud of ik ben te moe om dit te snappen. Vijftig procent is toch de helft? Ze zijn dus de helft vaker? Dan blijft er toch nog de helft over waarin ze niet vaker zijn? Ik ben nooit sterk in rekenen geweest maar dit gaat me echt boven de pet.
-
"Ik ben nooit sterk in rekenen geweest"
Dit gaat niet over rekenen maar om belabberd taalgebruik van degene die de informatie heeft vertaald. Bedoeld is: een 50% grotere kans.
-
=Dit gaat niet over rekenen maar om belabberd taalgebruik van degene die de informatie heeft vertaald. Bedoeld is: een 50% grotere kans.=
Je hebt gelijk, ik ben meestal wel goed in lezen en ik maakte hier echt uit op dat ze voor vijftig procent vaker waren, ook omdat het al zo laat was dat ik het niet goed meer tot me door liet dringen wat er bedoeld werd. Er had natuurlijk moeten staan: ze zijn 50% vaker, i.p.v. voor 50% vaker! Ik heb de hele nacht liggen rekenen, maar nu snap ik het pas. Bedankt voor de verduidelijking!
-
Twee bruine labradors en een rode kater....
-
Ik heb een kat. Dus ik ben links.
-
Ik heb platjes, dat maakt mij horizontaal.
-
, do 21 juli 2011 12:29
in reactie op Joop Schouten
Reageer op
O.oh.
Wat heb jij uitgespookt? ;)
-
Ja, kom maar uit de kast :P
-
Katten natuurlijk, de gemiddelde pvv stemmer zal liever een agressieve pitbull of dobberman pincer bezitten waar hij de baas over kan spelen.
-
Heb kat noch hond. Wel last van mieren op terras.
-
Ik heb dit jaar besloten dat ik mij niet te ergeren aan mieren en wat denk je, ik heb er veel minder last van.
-
" mij niet te ergeren aan mieren en wat denk je, ik heb er veel minder last van."
Ik heb over het algemeen gemerkt dat als ik me voorneem me minder ergeren aan dingen die me voorheen ergerde ik er totaal geen last mee heb en er vaak zelfs plezier van kan hebben. :)
-
Mieren houden niet van koper
een stuiver op de plek waar je ze niet wenst neerleggen
-
Hoeft niet want ik heb geen last van mieren ; ). Marc wo 20 juli 2011 23:21 legt het goed uit, mijn 2 in 1 zin was wat vervormd.
Ik weet niet zeker of het zo werkt, maar sinds ik de mieren met rust laat en hun aanwezigheid geaccepteerd heb, lijken ze niet meer in aantal toegenomen te zijn. De natuur in evenwicht?
-
Niek G, wo 20 juli 2011 23:29
in reactie op Hans van Vliet
Reageer op Niek
Heb je net een nieuw terras er in en daar zijn ze weer...
-
tijd voor een nieuw huisdier
enkele suggesties
http://nl.wikipedia.org/wiki/Mierenegel
Niet erg aaibaar maar wel mooi en teven handig als je je borstel kwijt bent
http://nl.wikipedia.org/wiki/Miereneters
flike variatie in soorten . U woont op een balkon dus ik zou een kleinere soort nemen zoals de
http://nl.wikipedia.org/wiki/Dwergmiereneter
En als u het echt makkelijk wilt maken schaft u een paar larven aan van de http://nl.wikipedia.org/wiki/Gevlekte_mierenleeuw
En zoekt u iets modieuzer waarmee u ook bij de buren hoge ogen kunt gooien neemt u een
http://nl.wikipedia.org/wiki/Aardvarken
-
Zoals in de kleine lettertjes al staat, correlatie impliceert geen causaliteit
-
'Een correlatie hoeft geen causaliteit te impliceren' lijkt me ook een mogelijkheid.
Betrouwbare statistieken geven misschien meer duidelijkheid.
-
Grappig. Dit schoot mij ook wel eens door het hoofd.
...
Katten hebben 'bedienden'.
Honden 'baasjes'.
...
Katten zijn mijn favoriet. Maar ik ken(de) vele lieve honden.
...
Miauw.
-
Jij woont in de stad :)
Ik ben gek op katten want je kan ze overal hebben. Ik ben gek op honden maar ik wil ze niet op een etage, appartement zonder de mogelijkheid ze lekker te laten rennen, schijten, pissen en hen achterna te rennen met een poepzakje. Natuur en platteland.
-
"Ik ben gek op katten want je kan ze overal hebben"
Toch blijf ik katten die nooit uit de flat komen net zo zielig vinden als varkens in een varkensflat. Zo'n beest is toch gemaakt om rond te struinen, links en rechts eens een vogeltje te pakken, langs de waterkant een visje te bietsen bij een visser en uiteraard om bij de buren in de tuin te schijten.
-
=Toch blijf ik katten die nooit uit de flat komen net zo zielig vinden als varkens in een varkensflat. =
Hoeft helemaal niet hoor. Wij woonden vroeger op vier hoog en hadden een kat die 24 jaar werd en zijn hele leven een gelukkige indruk maakte.
-
"Wij woonden vroeger op vier hoog en hadden een kat die 24 jaar werd en zijn hele leven een gelukkige indruk maakte."
Tja, zo zijn er ook veel mensen die een papegaai hebben die een gelukkige indruk maakt. Zo gelukkig dat die tegen ze praat... In werkelijkheid praat een papegaai alleen uit ellende en eenzaamheid. Papegaaien leven namelijk niet alleen.
-
"Zo'n beest is toch gemaakt om rond te struinen, links en rechts eens een vogeltje te pakken, langs de waterkant een visje te bietsen bij een visser en uiteraard om bij de buren in de tuin te schijten."
Dit soort katten komen meer op boerderijen voor, waar ze dienen als muizenvangers of als buitenkatten. Deze katten zijn meestal te pittig om binnen te houden en zijn daardoor juist de katten die in het asiel terecht komen.
Ook katten hebben zich behoorlijk aangepast aan de consumptiemaatschappij net als honden overigens.
Ik heb een katachtige geadopteerd, zo'n modieus brits bontje, en die raskatten staan bekend om een bijna menselijk karakter, maar ook om gevaarlijk doorfokken.
Die poes heb ik nog nooit van die stoere dingen zien doen. Als ze buiten is, is dat om een frisse neus te halen of wat gras te eten en dan springt ze misschien wat achter vliegende insecten aan.
-
"Deze katten zijn meestal te pittig om binnen te houden en zijn daardoor juist de katten die in het asiel terecht komen."
Dat ligt niet aan de kat maar aan de mensen die een kat nemen zonder een kat te willen.
"Ook katten hebben zich behoorlijk aangepast aan de consumptiemaatschappij net als honden overigens."
Dat hangt maar helemaal van de soort af. Het geldt bijvoorbeeld voor die doorgefokte rashonden. Maar zelfs dan wreekt de natuur zich, bijvoorbeeld doordat ze allemaal heupproblemen krijgen van het traplopen.
"Ik heb een katachtige geadopteerd, zo'n modieus brits bontje, en die raskatten staan bekend om een bijna menselijk karakter, maar ook om gevaarlijk doorfokken."
Doorfokken en denken dat ze een bijna menselijk karakter hebben, dat past perfect bij elkaar. Ik prefereer dieren die een beetje dier mogen zijn.
-
Ik heb niets met dat fokken te maken gehad, de poes bestond al twee jaar voor ze bij mij kwam. De eigenaar hoefde haar meer n.l. ze had haar taak volbracht als fokkat.
Ik heb de poes een huis gegeven om gewoon poes te mogen zijn en gezondheidsklachten heeft ze nog niet gehad en ze is bijna 9 jaar.
Maar ze krijgt ook geen waterig vleesafval blikvoer, waardoor ook bij de katten tegenwoordig de tanden gepoetst moeten worden en ze mensenziektes krijgen.
Zover zijn we inmiddels gezakt met onze welvaart.
-
"Ik heb niets met dat fokken te maken gehad"
Dat snapte ik al uit het feit dat je hem hebt geadopteerd.
"Maar ze krijgt ook geen waterig vleesafval blikvoer, waardoor ook bij de katten tegenwoordig de tanden gepoetst moeten worden en ze mensenziektes krijgen. Zover zijn we inmiddels gezakt met onze welvaart."
Wat huisdieren vaak te eten krijgen is inderdaad afschuwelijk. En lijkt overigens veel op wat mensen zelf naar binnen proppen: vleesafval, bindmiddelen, vulmiddelen, kleurstoffen, smaakstoffen, water, zout en vet. En dat stoppen ze dan in "luxe" blikjes. De enige die er wel bij vaart is de dierenarts.
-
Ook ik, net als de katten, heb vrij snel last van flat-neurose. een kat moet naar buiten kunnen gaan en door tuinen kunnen struinen en/of over daken kunnen zwerven. Voor mijzelf wil ik altijd een tuintje waar ik midden tussen de plantjes op de grond kan liggen en de aarde voelen.
-
"een kat moet naar buiten kunnen gaan en door tuinen kunnen struinen en/of over daken kunnen zwerven"
En liefst door wat meer dan tuinen alleen. Wij hadden vroeger katten die naar buiten gingen, door de bossen struinden en dagen later eens terugkwamen. Meestal namen ze dan wat lekkers voor het baasje mee, zoals een dode vogel. Ik heb sindsdien heel wat katten gezien die binnen leefden en die waren allemaal zo neurotisch en zo weinig kat, dat ik heb besloten om geen katten te nemen tenzij ik in de gelegenheid ben om ze lekker rond te laten struinen en ze zelf te laten bepalen wanneer ze weer eens thuiskomen.
-
, vr 22 juli 2011 09:13
in reactie op Piet de Geus
Reageer op
Die van mij nam altijd een muis voor me mee, die hij 's morgens als een soort offerande naast mijn bed deponeerde zodat ik er 's morgens als eerste instapte.(g i l)
Helaas is dat voorbij, hij is te oud om nog iets te vangen.
Nog even en de muizen vangen hém.