-
Wat zijn toch veel mensen naief hier.Nogmaals dat wilders de problemen die hij benoemd en de mening van zijn vele kiezers op zijn manier benoemd wil niet zeggen dat die problemen erniet zijn!Dus als het een aflopende zaak zou zijn met wilders wil nog niet zeggen dat de problemen opgelost zijn!Als je als BV PVDA waar ik al jaren op stemd en voorheen iedereen uit mijn kennisen kring geen of nauwelijks een duidelijke mening over BV het asiel beleid in nederland hebt terwijl je als een asielzoeker een tijdelijke verblijfsvergunning krijgt en binnen een X aantal maaanden een sociale huurwoning moet toegewezen krijgen en dit terwijl je als nederlander zelf soms zeven jaar moet wachten? Waarom zou wilders dan wel zich moeten verantwoorden over uitspraken die hij doet waar de rest van de partijen hun gezicht voor afwenden om het veilig te houden.
-
Een xenofoob is per definitie angstig. De grote blonde blaaskaak, het jongetje dat je aan de overkant van de straat uitscheldt en dan vervolgens hard weg rent, loopt met de staart tussen de benen weg uit angst voor Beatrix.
-
Het Newsweek artikel lijkt me het echte einde voor Wilders, geen geld meer uit de VS, verwacht ik.
Dat artikel lijkt me dan weer ingegeven door de Islamitische opstanden, het wordt duidelijk dat die opstanden niet meer in te dammen zijn, en dan keert Islam haat zich tegen degenen die die haat op touw hebben gezet.
Het is lastig anderhalf mijard mensen onder de duim te houden.
-
Brinkman richt pvev op.
Partij voor echte vrijheid.
Exit Wilders.
Brinkman staat binnen een maand op 25 zetels.
Oude wijn in nieuwe zakken.
-
Brinkman zal dan een democratische subsidie-partij moeten worden, want leven van sponsors is hem niet gegeven. Mensen in het buitenland gaan echt niet betalen voor de parvenu Brinkman.
Zelfs Wilders krijgt tegenslagen op dat gebied. Vorige jaar moest de sponsor lezing van Wilders in Berlijn zijn entree-prijs verlagen van 100 Euro naar 5 Euro, en zelfs toen kregen ze de zaal niet vol.
http://www.trouw.nl/tr/nl/4500/Politiek/article/detail/2890061/2011/09/03/Tegenvallende-interesse-voor-Wilders-in-Berlijn.dhtml
Wilders gaat richting ex-idool.
Dus Brinkman zal subsidie-slurper moeten worden, achterkamertjes, noem maar op, alles waar de PVV op tegen was zal hij moeten doen.
Ik denk dat Brinkman ergens eindigt in een raadslid-functie en dat hij dan teruggaat naar de politie.
En wee diegene die door hem aangehouden wordt, die krijgt zijn complete politieke falen op een keer over hem heen, en als je dan met je ogen durft te knipperen ramt hij je in elkaar, want we weten allemaal dat Brinkman niet vies van geweld.
-
Ik maak van mij hart geen moordkuil, maar u mag best weten dat ik heb de tijd niet af heb kunnen wachten tot het licht eindelijk werd gezien;
Telegraaf: PVV is een soort sekte.
Overigens niet zozeer de Telegraaf hoor :-P Maar ik mag dit soort berichten toch echt wel rekenen tot het begin van het einde
http://www.telegraaf.nl/binnenland/11327900/___PVV_is_een_soort_sekte___.html
-
'Wilders schuldig aan belletje-trek-politiek' http://bit.ly/y9ODVc
-
Wat een fantastische column Joop: http://www.nrcnext.nl/columnisten/2012/01/17/vrouwenonderdrukking/#more-4930
-
: )))
Ja.
-
Even wachten hoor!
Waar blijft de Tweet van Wilders over de Rabbijn Ralhag die gisteren in de voorpagina van de Volkskrant stond en die zei:'' Homosexueliteit een ziekte is''?
-
Houdt je adem niet in Mostafa deze tweet gaat er nooit komen.
-
Nou jaaaaa!
-
Verrast nee toch ;-)
-
ajb geen reactie's meer op de Blonde Kleuter het is zonde van iedereen zijn tijd & zeker onze regering heeft wel belangrijke zaken te bespreken. Zelfs deze reactie is alweer te veel reactie.......
-
Goed zo.
Nieuws over Wilders eindelijk verbannen naar de rubriek "faits divers".
-
De Telegrof haalt uit naar de PVV:
"Het lijkt wel een soort sekte", zegt een voormalig kandidaat-kamerlid tegen NRC Handelsblad.
Bron:
http://www.telegraaf.nl/binnenland/11327900/___PVV_is_een_soort_sekte___.html
-
Oh, je was me voor.... ik had eerder even alle reacties moeten lezen :-))
Maar wat me opvalt is dat alle media inmiddels overstag lijkt gaan, van Elsevier, RTL 4 tot de Telegraaf en dhr. Wilders oftewel de PVV het erg zwaar gaan krijgen....
Nogmaals, ik kan er niet om rouwen, integendeel
-
Joop Schouten, do 19 januari 2012 10:07
in reactie op Marjolein Stuijfbergen
Reageer op Joop
' Nogmaals, ik kan er niet om rouwen, integendeel'
Nog even en we steken de vlag uit, gaan we toeterend de straat op, verzamelen we ons op pleinen en maken er één groot volksfeest van want we zijn bevrijd van Bruin-1 !
: )
-
In de NRC stond een scherpe column van Rob Wijnberg over de koningin, vrouwenonderdrukking en Wilders.
http://www.nrcnext.nl/columnisten/2012/01/17/vrouwenonderdrukking/#more-4930
-
Theo Joubert, wo 18 januari 2012 21:39
in reactie op Joop Liefaard
Reageer op Theo
Wat een slecht beargumenteerd stuk, joop.
Beatrix heeft echt wel een eigen beslissingsruimte.
Zoals het besluit om tijdens een staatsbezoek moskeeën te bezoeken, en het besluit om haar kleding nadrukkelijk aan te passen bij wat ze meende dat van haar verlangd werd.
-
"Beatrix heeft echt wel een eigen beslissingsruimte."
Er is een verschil tussen formele beslissingsruimte en de alledaagse werkelijkheid. Als de Koningin wil dat de monarchie overleeft, en dat wil ze, dan zal ze zich moeten voegen naar wat goed is voor Nederland.
En dat is rekening houden met de gevoelens in landen die hier miljarden aan het BNP bijdragen.
-
Theo Joubert, do 19 januari 2012 08:46
in reactie op Klaus Jurritsch
Reageer op Theo
Ze moet natuurlijk rekening houden met gevoelens, zowel hier als bij haar gastheren.
Maar bij mij wil het er niet in dat de bijdrage aan het BNP in Nederland gediend wordt met die moskeebezoeken. En intussen wekt ze wel ergernis bij haar eigen onderdanen.
-
"En intussen wekt ze wel ergernis bij haar eigen onderdanen. "
Bij jou misschien.
Je kan nooit alle onderdanen tevreden stellen. Wilders zijn protest leverde gelijk een terugval in de peiling op. Zelfs Henk en Ingrid vinden dat je de koningin niet moet bekritiseren als ze een goede relatie met belangrijke handelspartners in stand probeert te houden.
Maar Wilders vindt handel niet zo belangrijk, zolang zijn verknipt ego maar op de voorgrond staat. Gelukkig denken inmiddels ook een belangrijk deel van de Henks en Ingrids er anders over.
http://www.peil.nl/?3418
-
Theo Joubert, do 19 januari 2012 14:12
in reactie op Klaus Jurritsch
Reageer op Theo
Beste Klaus, ik treed niet in de beweegredenen van Wilders. Dat zou jij ook niet moeten doen.
Maar ik heb mij inderdaad gestoord aan het gedrag van Beatrix. En ik ben heus niet de enige.
Ik vind dat zij onnodig ergernis heeft gewekt, en ik ben blij als een politicus die ergernis verwoordt.
-
'Handen af van de hypotheekrenteaftrek' vindt hij belangrijker dan reageren op de uitlatingen van Koningin Beatrix over hoofddoekjes.
Niets mis mee.
-
Het is mogelijk dat Amerikanen gezonder zijn geworden door betere gezondheidsprogramma's en voorlichting op scholen, maar het kan ook zo zijn dat de populatie zijn biologische verzadiging heeft bereikt en dat alle zwakkeren al obees zijn geworden.
=================
Wanneer het saldo Amerikaanse dikkerds gelijk blijft wil dat dus zeggen dat er wel degelijk een toename is van dikkerds.
Want al die dikkerds die dood gaan en vervangen worden door baby's die bijna niets wegen en toch het algemeen resultaat niet beïnvloeden wil dus zeggen dat de dikkerds toch toe blijven nemen.
Maar het kan natuurlijk ook zijn dat de dikkerds niet meer zo extreem dik worden dat ze met een heftruck uit huis getakeld moeten worden.
-
De beste straf voor kinderen, is negeren. Waardoor de stouterik zich stevig gepakt voelt. Wilders reageert dus niet.
Heeft gezegd hoe hij tegen bepaalde dingen aankijkt met de wetenschap dat de boodschap overduidelijk is aangekomen.
Alles ter lering en de vermaak....
-
'De beste straf voor kinderen, is negeren. Waardoor de stouterik zich stevig gepakt voelt.'
U heeft een keer gelijk. Het beste wat we kunnen doen is Wilders negeren.
-
"U heeft een keer gelijk. Het beste wat we kunnen doen is Wilders negeren."
Dat lees je altijd als Wilders negatief in het nieuws is, zelf ben ik het er niet mee eens. De PVV is in de peiling de 2e partij, en die negeren is struisvogeltactiek.
Er komt een dag, en mogelijk is die dichtbij dat Wilders genegeerd gaat worden, dat is het moment waarop de PVV niet meer de 2e partij is in de peiling, maar de 6e of zo.
Met de LPF ging het ook zo. Eerst van 0 naar 26 zetels, toen terug naar 12 en daarna 1 en toen 0.
Bij de LPF werd hun charismatisch voorman vermoord, bij de PVV zet de charismatisch voorman zichzelf buiten spel. Als Fortuijn nog geleefd had, had hij dezelfde weg begaan.
Extreem populisme kan slechts tijdelijk bestaan, ze komen onherroepelijk in de knoop met wat ze gisteren zeiden, en ook hun aureooltje verdwijnt. Mensen krijgen voortdurend een deja-vu gevoel, Ze worden ex-idool.
Dus Wilders negeren, mooi, het komt eraan, maar het zal nog even duren.
-
Dat de media er aandacht aan besteden snap ik best. Maar als sociaal voelend mens en kiezer, zit ik wel eens aan mijn taks vwb Wilders. Teveel maatschappelijke polarisatie en getroll van die man, naar mijn smaak.
-
Smaken verschillen.
Gelukkig, ook in een democratie, daarom zijn er 1,5 tot 2,8 miljoen mensen die met de PVV weglopen en blij zijn dat deze partij er is. ( heeft vele mensen weer politiekbewust gemaakt)
Smaken verschillen.
Daarom lopen de kiezers weg (/) bij het CDA en Pvda, gewoon omdat de smaken verschillen.
Wat kan democratie toch mooi en eenvoudig zijn...
-
johan n., do 19 januari 2012 14:20
in reactie op Gaius S. Tranquilles
Reageer op johan
Volgens mij, Gracch, zijn er meer die het wel verdienen genegeerd te worden.;)
-
sam tosha, do 19 januari 2012 14:53
in reactie op - drammer -
Reageer op sam
Als het er op aan komt durft wilders eenvoudigweg niet.
-
Ik denk dat een "bedrijfspoedel" daar andere ervaringen mee heeft....
-
Wat opvalt is dat het RTL-nieuws nu zo expliciet de vinger op de zere plek legt als het gaat om het zwijgen van Wilders. Meestal blijft het in de journaals wat op de vlakte. Maar het begint nu blijkbaar onontkoombaar te zijn om er iets over te zeggen. Dat is winst. Het is blijkbaar tijd dat de politieke correctheid bij rechts ter discussie wordt gesteld.
-
Het unieke aan dit bericht over Wilders is wel dat het bij mijn weten voor het eerst is dat er andere geluiden uit de PVV fractie komen dan die Wilders heeft gedicteerd. Dat wil dus zeggen dat er bepaalde fractieleden zijn die het spreekverbod van Wilders negeren en langzaam maar zeker het idee krijgen van "ho eens even mag ik ook eens een keer zelfstandig denken".
Daardoor krijgt het topic :
http://www.joop.nl/opinies/detail/artikel/controleverlies_bij_de_pvv/
ook duiding.
-
Het is ook nooit goed. Zegt hij iets dan is het nieuws. Zegt hij niets. Dan is het ook nieuws.
-
De kranten zullen Wilders inderdaad dankbaar zijn gezien hun teruglopende oplagen. Bijna iedere dag staan ze vol met opinies over iedere scheet van de GBL, en iedereen smult er nog van ook. Geert Wilders lijkt met zijn strapatsen dan een geschenk uit de hemel voor de noodlijdende papieren media
-
http://nos.nl/artikel/331756-wilders-kritiek-op-beatrix-was-onhandig.html
-
Didi Man, wo 18 januari 2012 16:49
in reactie op Isis Maät
Reageer op Didi
Ja, maar dan komt er toch weer zo'n fluim achter aan: "In een reactie noemt Wilders de NOS-berichten over het fractieberaad "stemmingmakerij van de staatsomroep".
-
Ze krijgen hem steeds meer door....hij wil alleen maar zijn domme oneliners kwijt maar verantwoordelijkheid afleggen...ho maar.
De ophitser...
-
Ach, een politicus zal zelden antwoord geven op (lastige) vragen, dat komt waarschijnlijk voort uit het feit dat het als politiek 'slim' wordt gezien om geen of alleen gedeeltelijk antwoord te geven.
Balkenende is er een meester in, kijk maar eens naar oude interviews.
Rutte geeft daarin tegen altijd duidelijk antwoord maar liegt vaak gewoon (liegen is het blijven volhouden dat je de waarheid spreekt) dat probeert hij dan wat te onderdrukken door te gaan lachen of met een tegenvraag te komen, of met grapje proberen af te kappen let maar eens op.
Wilders is een uitermate slecht politicus. Niet alleen liegt hij, maar hij vergeet ook wat hij in het verleden heeft gelogen.
-
Didi Man, wo 18 januari 2012 18:31
in reactie op Michel Reiziger
Reageer op Didi
"Wilders is een uitermate slecht politicus. Niet alleen liegt hij, maar hij vergeet ook wat hij in het verleden heeft gelogen. "
Maakt dat Wilders dan niet de ideale politicus van het gevestigd belang?
-
Nee, het maakt hem een perfect anti-politicus voor al die protest stemmers. die stemmers die de politiek nauwelijks volgen en het ze geen bips interesseert (diegene die denken dat Wilders bijvoorbeeld minister is)
-
Wilders nou nou is dit nieuws, nee toch we weten toch allang dat Geert alleen maar heel hard roeptoeterd. Even klepperen aan de brievenbus en vervolgens hard weglopen voor de discussie. Een meester in het afleiden maar daar is dan ook alles mee gezegd!
-
Niet dat ik er een werkstuk over wil schrijven, maar dit vind ik nu echt zoiets wat voor mij het fascisme van Wilders onderstreept. Het is eenrichtingsverkeer. De ene man praat alleen over wat hem aanstaat en wat hem niet uitkomt is onbespreekbaar.
Zo kun je geen land leiden als je bewust oogkleppen op zet.