03 oktober 11 17:15 Reageer (81) Kijknou RSS

Brooklyn Bridge bezet

Na Occupy Wallstreet, nu Occupy Everything

Meer dan 700 demonstranten werden afgelopen weekend gearresteerd toen ze de Brooklyn Bridge in New York bezetten. De actie was onderdeel van de beweging Occupy Wallstreet, die nu ruim twee weken probeert om op Wallstreet een protest op de been te krijgen tegen de eigenlijke verantwoordelijken voor de wereldwijde financiële crisis, de banken en beurshandelaren.

Laatste Reacties (81) Reageer Reacties in wachtrij: 0

  • Hugo Freutel, di 04 oktober 2011 18:53 Reageer op Hugo

    Hugo

    Vaag filmpje, vage teksten.
    Als deze protestactie met Wallstreet te maken heeft, mist deze actie duidelijke communicatie wat mij betreft.
    De vrijheid van financiële markten en het leven op risisco, krediet en garantie van de gemeenschap, door banken en overheden kent zijn grenzen, zelfs in de USA. Als het daar om gaat steun ik deze bewustwordingsactie van harte!

  • Evert van Vliet, di 04 oktober 2011 23:23 in reactie op Hugo Freutel Reageer op Evert

    Evert

    Volgens mij is de boodschap helemaal niet zo vaag.

  • Anja Lodewijks, di 04 oktober 2011 09:24 Reageer op Anja

    Anja

    PEACEFUL REVOLUTION NETWORK

    http://www.youtube.com/watch?v=oZlQie0ebJ0&feature=player_embedded#!

    http://www.xat.org/

  • Eric Jan Taapken, di 04 oktober 2011 15:00 in reactie op Anja Lodewijks Reageer op Eric Jan

    Eric Jan

    Anja,
    ben heel blij met deze boze Amerikanen, ze hebben gelijk, het gaat niet alleen maar om Griekenland, in de USA is veel ellende begonnen en zij ondervinden de ellende die zij zelf vaak niet zijn begonnen!

  • Johannes Zeilstra, ma 03 oktober 2011 22:49 Reageer op Johannes

    Johannes

    Winston, iedere omwenteling moet zijn richting zien te vijnden, en dat mensen verward zijn is niet erg.
    Het gelijk is namelijk iets geheel persoonlijks.
    En waar ze gelijk in hebben, de FED is verweven met de Amerikaanse partijen, en het is corporatisme tot op het bot.
    Heel positief is dat mensen verandering willen, omdat ze zien dat het zo niet verder kan.
    Steun ze, want wat de toekomst brengt is nu niet te overzien, maar ze weten wel wat ze niet willen.

  • Winston V., ma 03 oktober 2011 23:09 in reactie op Johannes Zeilstra Reageer op Winston

    Winston

    "Het gelijk is namelijk iets geheel persoonlijks."

    Nee, daar maak ik bezwaar tegen. Het gelijk is niet alleen iets persoonlijks; dit is precies het begin van het nihilisme waarvoor Rob riemen niet zo lang geleden nog waarschuwde. Door te stellen dat elke waarheid een persoonlijke is wordt het bestaan van een echte, gedeelde waarheid ontkend. Je ontkent het bestaan van een gemeenschappelijk speelveld, namelijk de echte wereld waarop we onze echte levens leiden. Er zijn wel waarheden die voor iedereen geldt; juist het willen waarmaken van al die persoonlijke waarheden heeft geleidt tot de totaal versnipperde en verdeelde maatschappij die we nu hebben. Het is een van de fundamenten waarop het compleet doorgedraaide individualisme is gestoeld; ook al is het niet DE waarheid, het is MIJN waarheid, en die zal ik realiseren ook...

    En als je al zou willen vasthouden aan het persoonlijke, individualistische karakter van "het gelijk". dan zou je in ieder geval moeten kunnen zien wat "het ongelijk" is. Dat de markt en het zogenaamde mechanisme van vraag, aanbod en winst en het daaruit resulterende zogenaamde marktevenwicht allemaal niet werkt zou duidelijk moeten zijn.

  • Johannes Zeilstra, ma 03 oktober 2011 23:41 in reactie op Winston V. Reageer op Johannes

    Johannes

    Die gedeelde waarheid heeft in het verleden al heel veel mensen voor een afschuwelijke waarheid gesteld.
    En plotseling bleek die gedeelde waarheid een leugen.
    Nee Winston, eerst zul je je eigen waarheid moeten ontdekken, en als je die deelt met anderen , dan is dat mooi, maar hij blijft persoonlijk, vanuit jouw redenatie, jouw referentiekader, jouw individu.

  • Winston V., di 04 oktober 2011 00:03 in reactie op Johannes Zeilstra Reageer op Winston

    Winston

    "Nee Winston, eerst zul je je eigen waarheid moeten ontdekken, en als je die deelt met anderen , dan is dat mooi, maar hij blijft persoonlijk, vanuit jouw redenatie, jouw referentiekader, jouw individu."

    Niet waar. Alsof ik er eerst was en daarna pas de realiteit. Nee, je wordt geboren in een wereld die is zoals hij is. een wereld, een universum die zich aan strikte wetten houdt, natuurwetten noemen we die. Het mooie van die natuurwetten is dat zij hun wettigheid ontlenen aan het feit dat ze constant aan de realiteit worden getoetst. Als straks blijkt dat die neutrino inderdaad sneller ging dan het licht, zullen de wetten worden bijgesteld.

    Wetenschappelijk is aangetoond dat niets van wat er wordt beweerd over de markteconomie waar is. Helemaal niets, nul, nada. Wetenschappelijk is te begrijpen dat de grondstoffen van de planeet eindig zijn, de markt gaat uit van oneindige groei. En die oneindige groei wordt gevoed door de individuele wil om individuele droomwerkelijkheden waar te maken. Er wordt beweerd dat concurrentie vooruitgang zou bevorderen terwijl we wetenschappelijk aantonen dat samenwerking veel meer vooruitgang in een veel kortere tijd oplevert. Er wordt beweerd dat concurrentie zou leiden tot de kwalitatief best mogelijke producten voor de best betaalbare prijs; het tegendeel is waar, zeker wat betreft de kwaliteit.

    Jij bent onderdeel van de wereld en niet andersom. Dat jij een compleet *uniek* onderdeel van die wereld bent is wel waar. Maar ook die uniekheid dank je aan het gemeenschappelijke speelveld die onze echte wereld is. Jij bent uniek, maar niet dankzij jezelf. Je bent uniek omdat jouw blikveld op het universum uniek is in de ruimte en de tijd. Niet jij, maar hetgeen waar je naar kijkt bepaalt wat "de waarheid" is. Jouw visie is uniek, gelukkig maar. Maar wij delen wel degelijk dezelfde wereld en er is niets dat zou mogen bepalen dat jij driekwart van die wereld voor jezelf mag opeisen zodat de rest mag vechten om wat er overblijft. Zeker niet de "persoonlijke werkelijkheid" zoals die door de bewegers van de samenleving aan de rest wordt opgelegd.

  • Johannes Zeilstra, di 04 oktober 2011 00:33 in reactie op Winston V. Reageer op Johannes

    Johannes

    /Wetenschappelijk is aangetoond dat niets van wat er wordt beweerd over de markteconomie waar is. /

    En toch Winston, is de markt theorie voor velen een absolute waarheid geweest , decennia lang.
    Friedman kreeg de nobel prijs.
    Partijen zoals de PvdA, en Labour verlieten zelfs hun koers van het Rijnlandse model. Want dat was achterhaald.
    Ja, tegen de stroom in zijn er altijd individuen geweest die vanuit hun eigen logica en redenering zagen dat het een doodlopende weg was, maar dat waren de afgelopen 20 jaar maar bar weinig. Ze werden weggezet als ouderwets, excentriek, nationalistisch, of zelf populistisch.
    En nu is er een kentering, en worden zaken niet slechts door individuen anders bekeken, maar door een groeiende massa.
    Een massa die verwart is, en probeert zaken in perspectief te zien.
    Dat gaat niet van de een op de andere dag, zeker niet na ruim 20 jaar van markt halleluja.
    En daarom zul je ze de kans moeten geven om hun waarheid te ontdekken.
    Want als jouw waarheid, waarvan je beweert dat die universeel is de waarheid is, dan nog zal ieder individu, en dat wil je ook, die waarheid vanuit zijn eigen ratio, en overwegingen moeten erkennen.
    En dat maakt diezelfde waarheid weer persoonlijk.
    Het is laat, ik ga slapen.
    Als je zoals ik hoopt op verandering , steun deze beweging, en wees welkom 15 oktober.

  • Evert van Vliet, di 04 oktober 2011 13:56 in reactie op Johannes Zeilstra Reageer op Evert

    Evert

    De gedeelde observatie is voor iedereen gelijk, de rest is een kwestie van (al dan niet collectief gehersenspoeld) de andere kant op kijken.

  • Winston V., ma 03 oktober 2011 22:27 Reageer op Winston

    Winston

    Natuurlijk verdient deze volksbeweging onze steun. Randgroepliberalen als Aert zien in het volk enkel de crimineel die krijgt wat hij verdient als de politieknuppel op haar neerdaalt... Armzalig. Maar goed; alle normale mensen zien de opstand gelukkig voor wat het is, namelijk een reactie op de structurele onrechtvaardigheid die de basis is van de markteconomie.

    Het is niet gek dat het volk boos is. Maar... "the powers that be" zijn zeer succesvol in het richten van die woede op de verkeerde tegenstanders. Nog steeds hoor ik teveel geluiden die met de machthebbers mee praten. Ook hier op Joop.nl en ook bij de protesten in Amerika. Hier wordt nog steeds te vaak beweerd dat de oplossing voor Europese problemen gevonden zal worden in overdracht van nog meer macht en bevoegdheid aan de EU, meer Europa en vooral de Euro moet overeind blijven...

    Anderen hoor ik zeggen dat een wereldmunt zo'n slecht idee nog niet is... Alle voorstellen tot meer éénwording in de wereld worden gekoppeld aan een markteconomie die geen éénheid duldt. De EU is er om de markt vrijer te maken, net als de Euro en alle andere voorstellen voor nog meer omvattender munteenheden. Begrijp dat nu eens. Europa is geen bevrijding van het volk, biedt niet meer democratie voor het volk, maar het tegenovergestelde.

    Bij de Amerikanen hoor ik inderdaad, erg hoopvol stemmend, dat de FED eruit geschopt moet worden omdat die alleen maar faciliteren in de overdracht van mega-bedragen naar de rijksten ten koste van de armsten. Maar... de FED wordt daarbij uitgemaakt voor *communistisch* en *socialistisch*... De FED zou een vrije werking van de markt teveel in de weg staan. Daar verwijt men de FED juist een te grote mate van regulering van de markten, althans een groot deel van de demonstranten. En dat terwijl de waarheid die iedereen die het wil zien in de ogen staart juist is dat het de markt zelf is die verantwoordelijk is voor het bestaan van een FED.

    Mensen, we gaan geen eenheid, geen vrede, geen gezondheid en geen duurzaamheid halen uit een economie die tot in de haarvaten doordrongen is van concurrentie, strijd, twist en verspilling. Bij de column van Han schreef ik al dat de steun aan Griekenland en andere landen een wassen neus en een grote leugen is. Van steun is geen sprake, enkel van nog meer leningen en nog draconischer maatregelen die enkel het hardwerkende volk zullen treffen. Denk er even over na: als er eisen worden gesteld aan het verlenen van hulp, dan is dat geen hulp, dan is dat ordinaire *handel*. En handel heeft tot doel *winst* te maken voor de ene partij ten koste van de andere partij. Hou alsjeblieft op te spreken over hulp, tenzij je bedoelt het helpen van de wal in de sloot, de regen in de drup.

    Opstand is goed. De wens voor een nieuwe richting is goed. Maar zoek die nieuwe richting alsjeblieft niet in doctrines die hebben bewezen niet te werken.

  • Opinius Media, ma 03 oktober 2011 22:52 in reactie op Winston V. Reageer op Opinius

    Opinius

    citaat "Opstand is goed. De wens voor een nieuwe richting is goed. Maar zoek die nieuwe richting alsjeblieft niet in doctrines die hebben bewezen niet te werken. :

    dat klopt ,maar waar ligt de oplossing dan wel Winston ?
    en als deze er zou zijn helder en klaar,..hoe krijgt men hem verwezenlijkt voor alle mensen ,ofwel hoe krijgt men hem van de grond ,door wat en wie ?
    Dat precies alles bij elkaar houdt mij koorstachtig meer bezig.
    los van de onrust en het feit van
    (De opstand en de bezettingen alom die nu intussen een logisch gevolg zijn uit de jarenlange corruptie die steeds meer doorzien werd en wordt.
    waar voorbeeld nu doet volgen.)
    de rapen worden steeds gaarder,duidelijk is hoe alles daarin terecht is gekomen ,maar hoe kom je er uit ?
    Daarover ontdek ik nergens een richting ,laat staan plausibele duidelijkheid.

  • Johannes Zeilstra, ma 03 oktober 2011 23:14 in reactie op Opinius Media Reageer op Johannes

    Johannes

    Er zijn diverse richtingen, van de oproep tot directe democratie , tot aan het nationaliseren van banken het daarna splitsen.
    Ook het kwijtschelden van schulden wordt geopperd.
    Maar, een vaste richting nu maken is welhaast ondoenlijk, omdat dit globaal is en diverse regio's met verschillende problemen bestrijkt.
    Maar wat let u, denk mee.
    Welkom.

  • R. Rokvok, ma 03 oktober 2011 23:21 in reactie op Winston V. Reageer op R.

    R.

    "En dat terwijl de waarheid die iedereen die het wil zien in de ogen staart juist is dat het de markt zelf is die verantwoordelijk is voor het bestaan van een FED."
    Waarom is dat zo? Het zijn toch echt progressieve Republikeinen (in de lijn van T. Roosevelt) geweest die de FED hebben ingesteld.

    Natuurlijk is de FED compleet gekaapt door de grote banken maar het is ooit bedacht om te kunnen ingrijpen in de economie ('socialisme' zouden de amerikanen zeggen).

  • Winston V., ma 03 oktober 2011 23:32 in reactie op R. Rokvok Reageer op Winston

    Winston

    "Natuurlijk is de FED compleet gekaapt door de grote banken..."

    Ik vrees dat u het niet goed begrepen hebt; de FED is *opgericht* door de grote bankiers voor de grote bankiers. Net zoals de IRS in Amerika in 1913 is aangenomen op aandringen van diezelfde grote bankiers.

    Dat de FED en vele andere machtsmonopolies bestaan dankzij het geroemde marktdenken is iets simpeler te begrijpen. Kapitalisme is gestoeld op het accumuleren van bezit. Als alle individuen maar zo goed mogelijk hun best doen om voor zichzelf zoveel mogelijk bezit te accumuleren, en als de staat haar best doet om dat bezit te beschermen, ontstaat er een evenwicht waarbinnen ieder individu in ieder geval een kans heeft zijn of haar rechtmatige deel van de "taart" op te eisen. Een taart bovendien die steeds groter wordt... Welnu, zowel het marktmechanisme (de onzichtbare hand) als de staat (de sterke arm der wet) hebben gefaald om te komen tot een rechtvaardige verdeling van het bezit. Streep de verdeling weg, en al wat overblijft is "het accumuleren van bezit". Koppel daaraan dat bezit gelijk staat aan macht en de machtsmonopolies, en de schijndemocratie zijn verklaard.

  • Johannes Zeilstra, ma 03 oktober 2011 21:08 Reageer op Johannes

    Johannes

    Maar natuurlijk, banken bedienen zich niet van corporatisme.
    Het eerste wat je hoort is kick the FED, en move to wallstreet.
    Nice try.

  • 2,2',2",4,4' -pentamethoxytrifenylcarbinol, ma 03 oktober 2011 20:53 Reageer op 2,2',2",4,4'

    2,2',2",4,4'

    De Occupy Wallstreet beweging heeft niet als hoofddoel zich te verzetten tegen "de eigenlijke verantwoordelijken voor de wereldwijde financiële crisis, de banken en beurshandelaren", dat is slechts wat Joop.nl ervan maakt. In het officiële persbericht (http://www.adbusters.org/blogs/adbusters-blog/occupywallstreet.html) wordt de daadwerkelijke reden voor het protest uiteengezet. De beweging verzet zich tegen de invloed van grote bedrijven op de Amerikaanse politiek (vermeend corporatisme), de crisis en de banken worden niet eens in het bericht genoemd.

    Aan de andere kant wordt het protest wel degelijk gekaapt door mensen met dergelijke emoties, maar het is zeker niet de reden waarom deze beweging is opgezet.

  • Johannes Zeilstra, ma 03 oktober 2011 20:18 Reageer op Johannes

    Johannes

    http://www.livestream.com/globalrevolution
    Hier kan je het volgen, en reageren.
    Geef ze een een applaus.

  • Mostafa Mouktafi, ma 03 oktober 2011 19:28 Reageer op Mostafa

    Mostafa

    Het Arabische volk liet zien de vrijheid en mensenrechten op straat ligt. Maar wie gaat nu Amerika aanklagen als demonstranten worden beknuppelt?!

  • Dennis Mollis, ma 03 oktober 2011 20:12 in reactie op Mostafa Mouktafi Reageer op Dennis

    Dennis

    Het Internationale Gerechtshof in Den Haag?

  • Mostafa Mouktafi, ma 03 oktober 2011 20:21 in reactie op Dennis Mollis Reageer op Mostafa

    Mostafa

    Dan komen ze met geweld de misdadigers uit de gevangenis bevrijden als Nederland één Amerikaan durft te berechten, zei ooit Bush!
    Dus, stel ze onschendbaar en voorkom je veel hoofdpijn!!

  • Joop Schouten, ma 03 oktober 2011 20:14 in reactie op Mostafa Mouktafi Reageer op Joop

    Joop

    Arabische volkeren.

    Hoop ik.

  • Mostafa Mouktafi, ma 03 oktober 2011 20:19 in reactie op Joop Schouten Reageer op Mostafa

    Mostafa

    Klopt 100 procent, bedankt.

  • azazel semjasa, ma 03 oktober 2011 19:00 Reageer op azazel

    azazel

    In Amsterdam gaat het ook gebeuren zet deze link op je twitter of facebook en ga 15 0ktober naar amsterdam om twaalf uur begint de bezetting!
    https://www.facebook.com/event.php?eid=255019801209596

  • Johannes Zeilstra, ma 03 oktober 2011 19:18 in reactie op azazel semjasa Reageer op Johannes

    Johannes

    Ik ben erbij :-)

  • Adder Gebroed, ma 03 oktober 2011 19:24 in reactie op azazel semjasa Reageer op Adder

    Adder

    sorry te ver weg
    en wegens jarenlang rechts beleid tevens platzak

    waarom moeten die dingen altijd in die saaie randstad zijn?

    waarom niet zwolle ofzo ?

    is voor de meeste nederlanders een uur met de trein behalve voor PVV-ers/Limburgers maar die komen toch niet

  • Johannes Zeilstra, ma 03 oktober 2011 19:45 in reactie op Adder Gebroed Reageer op Johannes

    Johannes

    Je hoeft er niet bij te zijn, verspreid alleen het linkje zoveel mogelijk op internet, laat de mensen bewust worden.

  • marnix deWitt, ma 03 oktober 2011 20:40 in reactie op azazel semjasa Reageer op marnix

    marnix

    Tks for the link!

  • Edwin van Duijn, ma 03 oktober 2011 21:05 in reactie op azazel semjasa Reageer op Edwin

    Edwin

    "In Amsterdam gaat het ook gebeuren zet deze link op je twitter of facebook en ga 15 0ktober naar amsterdam om twaalf uur begint de bezetting!
    https://www.facebook.com/event.php?eid=255019801209596"

    Ja lekker zeg, moet je eerst even een facebookaccount aanmaken, zodat ieder bedrijf en inlichtingendienst je gangen op internet in de gaten kan houden.

  • Johannes Zeilstra, ma 03 oktober 2011 21:55 in reactie op Edwin van Duijn Reageer op Johannes

    Johannes

    Heb je wat te verbergen dan?
    Of is het niet meer mogelijk in onze democratie om zonder consequenties voor je principes en idealen uit te komen.
    Idealen die vreedzaam zijn en empathie hebben met het lot van miljoenen.
    Als dat zo is, moeten we ons dan niet echt zorgen gaan maken zo langzamerhand?

  • Edwin van Duijn, ma 03 oktober 2011 22:45 in reactie op Johannes Zeilstra Reageer op Edwin

    Edwin

    "Heb je wat te verbergen dan?
    Of is het niet meer mogelijk in onze democratie om zonder consequenties voor je principes en idealen uit te komen.
    Idealen die vreedzaam zijn en empathie hebben met het lot van miljoenen.
    Als dat zo is, moeten we ons dan niet echt zorgen gaan maken zo langzamerhand?"

    Jij bent klaarblijkelijk ongeneeslijk naief. Geeft niet hoor. Maar val mij er dan niet mee lastig.

  • Johannes Zeilstra, di 04 oktober 2011 00:40 in reactie op Edwin van Duijn Reageer op Johannes

    Johannes

    De reden dat ik dit aankaart,is dat ik even de motivatie eruit wou halen.
    Natuurlijk ben ik niet naief, en weet ik ook dat je niet ongestraft meer met je mening te koop kan lopen.
    (heeft nooit gekund)
    Alles wat ook maar een beetje de status quo verstoord wordt genadeloos afgestraft.
    Maar het is wel nuttig om dat even naar voren te brengen.

  • Evert van Vliet, di 04 oktober 2011 23:22 in reactie op Johannes Zeilstra Reageer op Evert

    Evert

    Een mening mag nog wel, sterker nog dat wordt zelfs aangemoedigd.

    Conclusies trekken daarentegen en handelen naar eer en geweten is een hele andere zaak.
    Als 'wij' daar aan gaan beginnen verdomd straks iedereen het rente op rente over het recht op overleven af te dragen.

    Het leuke van het verhaal is dat alles wat dus nog nooit afgerekend is wel is geproduceerd, conclusie; poen is overbodige ballast.

    En laten we wel wezen, alles waar het opgedrongen systeempje op draait was al gratis voorhanden.

    Creadief met die erfenis omspringen kunnen we allemaal.

    Klaarblijkelijk hebben alle pleinen op deze planeet veel meer met elkaar gemeen dan wenselijk wordt geacht.

    Je kunt volgens mij ook gewoon met je tentje aanschuiven zonder je eerst netjes op facebook aangemeld te hebben.
    Als er commentaar geleverd wordt zeg je gewoon; Doe ff normaal zeg.

  • Censuur Joop, ma 03 oktober 2011 21:22 in reactie op azazel semjasa Reageer op Censuur

    Censuur

    Schiet lekker op, smoelenboek. Het laatste waar ik mijn sporen achter wil laten.

    Ik wil die link best op Twitter verspreiden, maar niet als ik zelf niet kan zien wat ik verspreid.

  • marietje jansen, ma 03 oktober 2011 21:31 in reactie op Censuur Joop Reageer op marietje

    marietje

    http://www.imagebam.com/gallery/4uvogwh2pgp93490j88cr1ydx4o9j7up/

  • Censuur Joop, ma 03 oktober 2011 21:43 in reactie op marietje jansen Reageer op Censuur

    Censuur

    Dank! Gedaan! :)

  • mary van wijk, ma 03 oktober 2011 23:21 in reactie op azazel semjasa Reageer op mary

    mary

    Den Haag

  • mandarijn fruitvlieg, ma 03 oktober 2011 18:54 Reageer op mandarijn

    mandarijn

    Ik vind het echt top wat deze mensen doen.
    Eigelijk zou iedereen mee moeten doen, in alle steden,staten, landen en continenten.

    De gehele mensheid die zich tegen het kapitalisme afzet en op deze wijze een resource gebaseerde samenleving afdwingen.

    Ik denk dat dit ook de enige vredige manier is om het kapitalisme achter ons te laten.
    Hoe dan ook gaat kapitalisme onderuit door zijn inherente zelf ondermijnende eigenschappen zoals o.a. het uitgangspunt dat resources onuitputtelijk zijn.

    De vraag is/was echter, gebeurd dit middels een oorlog of in algehele concensus en saamhorigheid....

    Het zou zomaar kunnen dat we hier een poging zien van dat laatste....

    Ik heb kippevel in ieder geval...

  • Johannes Zeilstra, ma 03 oktober 2011 19:47 in reactie op mandarijn fruitvlieg Reageer op Johannes

    Johannes

    /Ik vind het echt top wat deze mensen doen.
    Eigelijk zou iedereen mee moeten doen, in alle steden,staten, landen en continenten/
    Het is al een tijdje aan de gang, in Griekenland, Spanje, Frankrijk, en de VS.
    Alleen zwijgt de MSM.
    Daar kunnen we wel wat redenen voor verzinnen.
    Dus, kom ook, en plaats het linkje op zoveel mogelijk sites waar je komt.

  • mandarijn fruitvlieg, ma 03 oktober 2011 20:43 in reactie op Johannes Zeilstra Reageer op mandarijn

    mandarijn

    Met genoegen ben ik bereid de link te verspreiden.
    Uiteraard b2n ik erbij op 15 Oktober.

  • Julian Haverkamp, ma 03 oktober 2011 17:43 Reageer op Julian

    Julian

    En de hardwerkende Amerikaan die naar zijn of haar werk wil gaan maar dwars zitten. Goed bezig...NOT!

  • Adder Gebroed, ma 03 oktober 2011 18:15 in reactie op Julian Haverkamp Reageer op Adder

    Adder

    lees je toch even in knul

    wist je dat de werkeloosheid in de VS momenteel op een historisch hoogtepunt is ?!

    Dus meer als in die legendarische jaren '30
    14,3 % van de bevolking van de VS leeft op voedselbonnen en bijna een kwart van de kinderen.

  • Johannes Zeilstra, ma 03 oktober 2011 18:30 in reactie op Julian Haverkamp Reageer op Johannes

    Johannes

    OMG de hardwerkende Amerikaan.
    Daar bedoel je zeker de schlemiel mee die 3 baantjes heeft en nog zijn ziektekosten premie niet kan betalen.
    Word eens wakker man, of wil je dat ook je kinderen en je kleinkinderen behoren tot de 99% die dagelijks gemanipuleerd worden.
    De wereld staat op een kantelpunt, en die mensen die daar op die brug staan werken mee om het de goede kant op te laten gaan.
    Laat de wereld van morgen niet die wereld van die 1% zijn.

  • Freedom Waves, ma 03 oktober 2011 18:33 in reactie op Julian Haverkamp Reageer op Freedom

    Freedom

    Ik zie op het videootje prototypes van hardwerkende Amerikanen en netjes en vaak goed opgeleid...maar wel zonder werk heel vaak en dik en diep in de schulden meestal. zelf hun studie moeten betalen weet je wel??

    Echte waarde versus virtuele nullen en enen die als "waarde" van de Bank? is.

  • Censuur Joop, ma 03 oktober 2011 21:31 in reactie op Julian Haverkamp Reageer op Censuur

    Censuur

    Hardwerkende Amerikanen? Je bedoelt de onderklasse die drie of meer baantjes moet hebben om hun kinderen te kunnen voeden, als er werk is? Nee, die zal je wel niet bedoelen.

  • Evert van Vliet, di 04 oktober 2011 23:36 in reactie op Julian Haverkamp Reageer op Evert

    Evert

    De hardwerkende amerikaan is net zoiets als de goede christen...met z'n veel te velen al kapitaal-erend de afgrond in.

    Alles wat eventueel zinnig zou kunnen zijn wordt als helaas? te dúúr afgevoerd....het is gewoon de allerhoogste tijd dat om te beginnen enkel en alleen arbeid wordt vergoed, gaan we dan eens zien wat als zinnige arbeid kan worden aangemerkt, dat laat je toch zeker niet door de 'winst' bepalen?

    Zoveel zinnige arbeid is er overigens helemaal niet maar wel meer dan voldoende werk aan de winkel om er een zinnig geheel van te maken.

    Alles is (nog) voorhanden....kijk als 'links' en 'groen' zich daar globaal in vastbijten...maar ja dat verdomde erf'recht' hé?
    En het is natuurlijk ook helemaal niet goed voor de vlaggenhandel en de trots van onze apensoort.

  • sam tosha, ma 03 oktober 2011 17:42 Reageer op sam

    sam

    Gaan we dit hier ook doen, graag?

    Hoewel ik me afvraag of de stasies in de politiestaat die Nederland nu is, niet even asociaal en agressief te keer zullen gaan als tegen de krakers afgelopen zaterdag. Man die mochten er vrijelijk op los meppen en schoppen.

  • Adder Gebroed, ma 03 oktober 2011 18:12 in reactie op sam tosha Reageer op Adder

    Adder

    ja ik heb het gelezen

    demonstreren tegenwoordig moet je ook al met doodsverachting doen in dit land

  • Aert Willem d'Holbach, ma 03 oktober 2011 18:21 in reactie op sam tosha Reageer op Aert Willem

    Aert Willem

    Voor iedereen die straf verdient: straf

  • Freedom Waves, ma 03 oktober 2011 18:52 in reactie op Aert Willem d'Holbach Reageer op Freedom

    Freedom

    Wie is iedereen en wie bepaalt waarvoor er welke straf gegeven wordt???
    De oude klassenstrijd barst in nu in alle heftigheid los en de propaganda en verhulling werkt niet meer aert. Leg je erbij neer....die wereld is voorbij.
    Je mag je best verzetten , samen met alle gehersenspoelde mensen..maar het is toch wel echt voorbij.

  • B Man, ma 03 oktober 2011 19:08 in reactie op Aert Willem d'Holbach Reageer op B

    B

    Ja! Bezit onteigenen en de bak in met de profiteurs die de crisis hebben veroorzaakt!

  • Joaquim Campesino, ma 03 oktober 2011 19:54 in reactie op Aert Willem d'Holbach Reageer op Joaquim

    Joaquim

    Iedereen die demonstreert verdient straf?

  • 2,2',2",4,4' -pentamethoxytrifenylcarbinol, ma 03 oktober 2011 20:55 in reactie op Joaquim Campesino Reageer op 2,2',2",4,4'

    2,2',2",4,4'

    U denkt dat de politie in Nederland demonstranten neerknuppelt vanwege het omhooghouden van een spandoek?

  • Edwin van Duijn, ma 03 oktober 2011 21:14 in reactie op 2,2',2",4,4' -pentamethoxytrifenylcarbinol Reageer op Edwin

    Edwin

    "U denkt dat de politie in Nederland demonstranten neerknuppelt vanwege het omhooghouden van een spandoek?"

    Dat heb ik hoogstpersoonlijk meerdere keren mogen ervaren. Maar droom jij gewoon gerust verder over onze 'fantastische rechtsstaat'.

  • Edwin van Duijn, ma 03 oktober 2011 21:33 in reactie op 2,2',2",4,4' -pentamethoxytrifenylcarbinol Reageer op Edwin

    Edwin

    We kunnen uit solidariteit met die moedige mensen in New York in onze eigen steden gaan doen aan massaal proletarisch shoppen in de filialen van de multinationale winkelketens en daarna de buit geschenk geven aan bijvoorbeeld de daklozen. En dat dan vier weken achtereen blijven uitvoeren
    Het is maar een ideetje hoor.

  • Joaquim Campesino, ma 03 oktober 2011 19:55 in reactie op Aert Willem d'Holbach Reageer op Joaquim

    Joaquim

    En de politieknuppel is een vorm van straf in uw ogen?

  • Anonimus Hekkers, di 04 oktober 2011 14:44 in reactie op Aert Willem d'Holbach Reageer op Anonimus

    Anonimus

    Geweldige campagneslogan was dat, heb er een foto van bewaard op m'n computer...

    Voor iedereen in Nederland: Straf!

  • Adder Gebroed, ma 03 oktober 2011 17:36 Reageer op Adder

    Adder

    hou vol jongens

    we zijn trots op jullie
    jullie strijd is onze strijd
    van Antarctica tot groenland
    van Japan tot Noordpolderzijl

  • Aert Willem d'Holbach, ma 03 oktober 2011 17:51 in reactie op Adder Gebroed Reageer op Aert Willem

    Aert Willem

    700 relschoppers op 300.000.000 mensen. Dat is nog geen 0,00025%

    Dat is niet bepaald een menigte. Dat is gewoon een zootje losgeslagen klootzakken die te verwend zijn om een poot uit te steken.

  • Jan B, ma 03 oktober 2011 18:08 in reactie op Aert Willem d'Holbach Reageer op Jan

    Jan

    De nuance raakt steeds verder zoek bij u. Overwerkt?

  • Aert Willem d'Holbach, ma 03 oktober 2011 18:23 in reactie op Jan B Reageer op Aert Willem

    Aert Willem

    Integendeel.

    Maar wees eens eerlijk, vind u het normaal dat 700 zakkenwassers een heel land proberen dwars te liggen? Is dat uw nuance?

    Nee, laten we een stapje verder gaan, waarom staan die dwarsliggers die brug te blokkeren? Weet u dat of vindt u puur het feit dat het gebeurt al voldoende om het goed te keuren?

  • Censuur Joop, ma 03 oktober 2011 21:29 in reactie op Aert Willem d'Holbach Reageer op Censuur

    Censuur

    Heb jij er persoonlijk last van of ben je bang dat ze straks jouw elitaire ophaalbrug bezetten?

  • marietje jansen, ma 03 oktober 2011 21:38 in reactie op Aert Willem d'Holbach Reageer op marietje

    marietje

    'Occupy Wallstreet's free speech is not negotiable'.

  • Jan B, ma 03 oktober 2011 22:00 in reactie op Aert Willem d'Holbach Reageer op Jan

    Jan

    Toch laat uw heldere blik u in de steek de laatste tijd. Niet 700 demonstranten maar een aantal speculanten liggen al jaren niet een heel land maar de hele wereldeconomie dwars. Volgt u het nieuws nog? Heeft u enig idee waar de activiteiten op en rond Wallstreet toe hebben geleid? Bent u op de hoogte van het feit dat er een nieuwe financiele crisis aan zit te komen terwijl de vorige nog niet eens is opgesopt? Weet u welke rol grote amerikaanse banken en rating bureaus daarin spelen? Ik betwijfel het ten zeerste. Als het aan u ligt wordt er gewoon doorgemodderd op de oude manier totdat de zaak klapt. Deze mensen willen daar niet op wachten (een proactieve houding schijnt dat tegenwoordig in het bedrijfleven te heten).

    That's all en ik hoop dat ik u hiermee voldoende heb geinformeerd (en wat mij betreft mag die brug inderdaad nog weken dicht).

  • El Che, ma 03 oktober 2011 22:39 in reactie op Aert Willem d'Holbach Reageer op El

    El

    Vind u het normaal dat er een kleine groep mensen wereldwijd de bevolking gijzelt met hun ongecontroleerbare financiele, casino manipulaties, waardoor grote groepen mensen wereldwijd hun werk verliezen. Geen geld meer hebben om hun kinderen te voeden.
    Dat alleen maar om gigantische bonussen op te strijken, om te baden in onvoorstelbare rijkdom, terwijl een groot deel van de wereld crepeert van de honger. Vind u dat normaal, dat kinderen sterven van honger en ondervoeding, terwijl sommige van gekheid niet meer weten wat ze met hun door corruptie bijeengegraaide kapitaal moeten doen. Vind u het normaal dat kinderen geen school en opleiding krijgen, omdat sommigen hun dat, vauit hun egoisme, niet toestaan. Vind u het normaal dat zoveel potentie bij kinderen, zoveel creativiteit wereldwijd onbenut blijft.
    Vind u dat normaal, meneer Aert Willem?

  • Edwin van Duijn, ma 03 oktober 2011 23:05 in reactie op Aert Willem d'Holbach Reageer op Edwin

    Edwin

    "Integendeel.

    Maar wees eens eerlijk, vind u het normaal dat 700 zakkenwassers een heel land proberen dwars te liggen? Is dat uw nuance?

    Nee, laten we een stapje verder gaan, waarom staan die dwarsliggers die brug te blokkeren? Weet u dat of vindt u puur het feit dat het gebeurt al voldoende om het goed te keuren?"

    Kun jij mij op een overtuigende manier uitleggen wat er normaal aan is dat de veroorzakers van de wereldwijd groeiende rechteloosheid, werkloosheid en andere - bijkomende - ellende het gewoon voor het zeggen blijven hebben?
    Is het ook niet wat vreemd dat Friedrich Hayek die een boekje getiteld 'The road to serfdom' schreef Pinochet heel gul economische/politieke adviezen gaf? Dat was overigens ook het geval met Milton Friedman. En dat bleef niet beperkt tot Chili.

  • Evert van Vliet, di 04 oktober 2011 23:49 in reactie op Aert Willem d'Holbach Reageer op Evert

    Evert

    Iedereen die het niet met het monetaire winst-jagen eens is en daar het lef voor heeft om tegen in opstand te komen is een zakkenwasser meneer A.W.d'H?

    Wanneer de verenigde indoctri-naties aan het vergaderen slaan draait men er de megafoon voor open om de halve stad plat te barricaderen nb!

    Want er zal maar een aanslag plaatsvinden, dan toch liever een heldhaftige zakkenwasser dan een laffe indoctrinant...e/o bewapende ordebewaarder op de loonlijst van het plebs.

    Wat doe jij ook alweer voor de noeste kost Aert?

  • Freedom Waves, ma 03 oktober 2011 18:34 in reactie op Jan B Reageer op Freedom

    Freedom

    Nee, hij zit in de piepzak.

  • Jan B, ma 03 oktober 2011 22:01 in reactie op Freedom Waves Reageer op Jan

    Jan

    Ah, is het DAT.

  • Joaquim Campesino, ma 03 oktober 2011 18:20 in reactie op Aert Willem d'Holbach Reageer op Joaquim

    Joaquim

    Met hoeveel moet een demonstratie volgens u dan zijn om niet zielig te zijn? Als percentage van de bevolking was people power in de Filipijnen en de demonstraties in Egypte volgens uw logica natuurlijk ook gewoon zielig.
    Wat is trouwens voor u een juiste manier om met kleine groepen demonstranten die geweldloos demonstreren om te gaan?

    Zo bijvoorbeeld?:
    http://www.youtube.com/user/ZeppZappaa#p/a/u/1/FrgcrURlqZI

  • Johannes Zeilstra, ma 03 oktober 2011 18:33 in reactie op Aert Willem d'Holbach Reageer op Johannes

    Johannes

    Natuurlijk Aert, blijf maar ontkennen.

  • Dennis Mollis, ma 03 oktober 2011 18:39 in reactie op Aert Willem d'Holbach Reageer op Dennis

    Dennis

    "700 relschoppers op 300.000.000 mensen. Dat is nog geen 0,00025%

    Dat is niet bepaald een menigte. Dat is gewoon een zootje losgeslagen klootzakken die te verwend zijn om een poot uit te steken. "

    Dit zijn de voor de hand liggende reacties van de bezittende klasse net zoals altijd te zien is bij opkomende volksopstanden.

    Althans het zijn lieden die in de waan leven iets te bezitten totdat ze er achter komen dat hun bezit slechts fictief was en voor een niet onaanzienlijk deel bleek te hebben bestaan uit lucht.

  • Tom Meijer, ma 03 oktober 2011 19:58 in reactie op Aert Willem d'Holbach Reageer op Tom

    Tom

    "Dat is niet bepaald een menigte. Dat is gewoon een zootje losgeslagen klootzakken die te verwend zijn om een poot uit te steken."

    Mijn zwager en zijn vrouw, allebei goed opgeleid, wonend ergens in New Hampshire zijn inmiddels, evenals vele, vele andere Amerikanen al heel lang werkloos. Ondanks vele sollicitaties. Zij scharen zich evenals zeer veel anderen daar achter deze demonstraties.
    Wat een zootje losgeslagen klootzakken he.

    Hoe durf je zo'n bejegening te gebruiken. Je bent volstrekt schaamteloos, arrogant, wereldvreemd, en een verdomde VVD-er ook nog. Walgelijk.

  • Censuur Joop, ma 03 oktober 2011 21:23 in reactie op Tom Meijer Reageer op Censuur

    Censuur

    Als jij kwaad wordt heeft de neo-lib hert wel weer erg bont gemaakt. Hij wordt wel een erg lastig oud, zuur mannetje.

  • Tom Meijer, ma 03 oktober 2011 23:06 in reactie op Censuur Joop Reageer op Tom

    Tom

    "Hij wordt wel een erg lastig oud, zuur mannetje."
    Ja sorry. Sommige mensen hebben echt een egoistisch wereldbeeld. Er is een grote afwezigheid van empathie en dat is een groot gebrek. Het je niet kunnen verplaatsen in anderen leidt tot uitspraken als die waar ik even kwaad over werd.
    Het is een wonder dat het in ons land nog zo rustig is. Ik kan mij niet voorstellen dat dat zo blijft, zeker niet als je alle economische voorspellingen over wat ons te wachten staat serieus neemt. Ik denk dat de zelfingenomen en bijna autistische wijze waarop de huidige regeringen in Europa, ons land bepaald niet uitgesloten, te werk gaan, nog wel eens heel rare effecten zou kunnen hebben. Ik hoop het niet maar de lieden die dit beleid uitvoeren of verdedigen zouden binnen enkele jaren (maanden?) nog wel eens heel vreemd kunnen opkijken.

  • Edwin van Duijn, di 04 oktober 2011 00:50 in reactie op Tom Meijer Reageer op Edwin

    Edwin

    "Ik denk dat de zelfingenomen en bijna autistische wijze waarop de huidige regeringen in Europa, ons land bepaald niet uitgesloten, te werk gaan, nog wel eens heel rare effecten zou kunnen hebben."

    Wat hebben de autisten daar mee van doen?
    Zij zijn ook slachtoffers van al die bezuinigingen.

  • Tom Meijer, di 04 oktober 2011 11:26 in reactie op Edwin van Duijn Reageer op Tom

    Tom

    "Wat hebben de autisten daar mee van doen?
    Zij zijn ook slachtoffers van al die bezuinigingen."

    Je hebt volkomen gelijk Edwin. Ik ben niet altijd zo goed in het gebruik van de juiste metafoor maar hoop dat je me desondanks begrijpt.

  • el gringo, ma 03 oktober 2011 18:38 in reactie op Adder Gebroed Reageer op el

    el

    Speak for yourself...

  • Adder Gebroed, ma 03 oktober 2011 18:53 in reactie op el gringo Reageer op Adder

    Adder

    Nee beste Gringo

    ik spreek ook voor jou

    jij bent evengoed de klos als ik

  • el gringo, ma 03 oktober 2011 21:27 in reactie op Adder Gebroed Reageer op el

    el

    Nee hoor, ik zorg altijd goed voor mezelf en mijn dierbaren.

  • Adder Gebroed, di 04 oktober 2011 00:39 in reactie op el gringo Reageer op Adder

    Adder

    ja

    wat heeft dat er mee te maken?

 

Reageren

opiniemakers

Populair

Scroll naar boven Scroll naar boven

Tweet van de dag

zo 27 mei 2012

In Baywatch was het iedere dag dit weer.

Kakhiel