28 juni 11 15:06 Reageer (120) Kijknou RSS

Beelden politiegeweld bij protesten cultuurbezuinigingen

Vreedzame demonstratie uit elkaar gedreven

Laatste Reacties (120) Reageer Reacties in wachtrij: 0

  • Ernst Anepool, wo 29 juni 2011 19:39 Reageer op Ernst

    Ernst

    Voor ze ongezien verwijderd worden:

    http://vimeo.com/25764334
    http://vimeo.com/25739267
    http://vimeo.com/25733672

    En net als bij de slag om Amelisweerd worden ook toeristen van de terrasjes geveegd :-(
    http://vimeo.com/25738337



    Er zijn gelukkig ook nog echte journalisten, die wel tegen het harde censuur regime in durven te roeien...
    http://indymedia.nl/nl/2011/06/76980.shtml

    Nee-DDR-land :-(((

  • Piet de Geus, do 30 juni 2011 03:28 in reactie op Ernst Anepool Reageer op Piet

    Piet

    "En net als bij de slag om Amelisweerd worden ook toeristen van de terrasjes geveegd"

    Dat is niet vergelijkbaar, omdat de ME bij Amelisweerd eerder die dag te maken had gehad met echt verzet. Voordat de ME bij de boomhutten (waarin zich menig stille had geïnstalleerd) en de vals zingende ingehaakte mensen die daar omheen zaten aankwam, had er al een veldslagje plaatsgevonden rond die nacht opgerichte barricades. Dat wil die jongens nog weleens opfokken.

    In Den Haag was daar allemaal geen sprake van. Dat was een gevalletje van overspannen crowd control: demonstranten trokken tegen de afspraken in vanaf het Malieveld op naar het Binnenhof. Daar worden gezagshandhavers nu eenmaal erg nerveus van: demonstranten mengen zich onder winkelend publiek en terrasgangers. Dat maakt de boel onoverzichtelijk, omdat er uiteraard ook demonstranten tussendoor een biertje op een terras drinken. Al gauw weet men niet meer wie nou wie is.

    Dan is het vaak: veeg een hele straat schoon om overzicht te creëren. Uiteraard gebeuren er dan zaken die niet door de beugel kunnen, zowel jegens demonstranten als jegens omstanders die er niets mee te maken hebben. Er staat nu eenmaal geen verzameling intellectuelen met helm en knuppel paraat maar een stel lager opgeleiden met een autoriteitscomplex (ik ben niks, ik kan niks, geef me een uniform).

    Met censuur van het regime (hoe krijg je die woorden toch altijd weer uit je strot) heeft dat geen donder te maken. Anders was die hele demonstratie en de bijeenkomst op het Malieveld niet toegestaan.

    Het hele gedoe komt voort uit de handhaving van de openbare orde. En als de Haagse ME daarbij betrokken is valt er doorgaans een klapje meer. Daar staat die Haagse ME al tientallen jaren bekend om.

    In plaats van te krijsen over censuur, kun je beter analyseren hoe die processen werken. Dan kun je weloverwogen beslissen hoe ver je wilt gaan nadat de bekende kreten uit de megafoons hebben geklonken.

  • Ernst Anepool, wo 29 juni 2011 19:13 Reageer op Ernst

    Ernst

    Komt allen tezamen !

    http://youtu.be/OzWLYK4-zQk


    Luxemburg - Liebknecht - Lenin. Alle 3 vermoord.
    De weg is lang, en kent ook eenzaamheid
    Maar mensen voer de strijd niet alleen
    In deze tijd, die nog geen vrede kent
    En geen gelijkheid voor iedereen
    Wie weet er dan niet dat kapitalisten
    Nooit werkelijk zeggen waarom ze bestaan
    Ze hebben de macht, die willen ze houden
    Rechtvaardigheid kennen ze enkel als waan

    refrain:

    Kom socialisten trek ten strijde
    Kom socialisten wees paraat
    Onze strijd is niet langer te vermijden
    Als je maar weet waar het steeds om gaat

    Hij heeft gelijk, die het niet langer neemt
    Maar mensen voer de strijd niet alleen
    In deze tijd, die nog geen vrede kent
    En geen gelijkheid voor iedereen
    Of laten we ons nog langer bedonderen
    Met instant inspraak en praten in bed
    Kom doe met ons mee, en doe het van onderen
    We maken ons klaar voor het verzet

    refrain

    Er komt een strijd waarna er vrede zal zijn
    Maar mensen voer de strijd niet alleen
    In deze tijd die nog geen vrede kent
    En geen gelijkheid voor iedereen
    We hebben tesaam nog zoveel te leren
    En wat ook gebeurt, het is politiek
    We zullen de machten moeten bezweren
    Het einde der klassen, het eind der paniek

  • carbinol ., wo 29 juni 2011 10:25 Reageer op carbinol

    carbinol

    Ik ben eigenlijk wel benieuwd dat de politie nou precies door die megafoon roept... Indien ze de demonstranten waarschuwen en/of zeggen weg te gaan, dan geen medelijden. In dat geval is het puur provocatie van de demonstranten en niet van de politie. De politie geeft je een bevel en die volg je niet op, volgende stap om alsnog het voor elkaar te krijgen is naar voren lopen en met de schilden tegen de mensen aan te duwen. Als er dan nog mensen zijn die niet willen doorlopen sleep je ze ertussen uit en zorg je dat ze niet meer bij de rest van de demonstranten kunnen komen. Gewoon standaard manier hoe de ME opereert, in ieder geval totaal geen provocatie van de kant van de politie.

    Dat geweld waar ik veel mensen over heb gehoord zie ik hier ook niet in terug. Beetje wederzijds duwen, dat werd op de peuterspeelzaal nog afgedaan als "een beetje plagen", tijdens een demonstratie is het opeens geweld. Als je echt niet tegen een duwtje kan, ga dan niet een halve meter van de ME afstaan, en vervolgens niet hun bevelen opvolgen.

  • Constant Degoutant, wo 29 juni 2011 11:56 in reactie op carbinol . Reageer op Constant

    Constant

    Ik denk dat de demonstranten ook wel benieuwd waren wat er door die megafoon werd geroepen. Dat is namelijk altijd onverstaanbaar.

    Dit filmpje vertelt natuurlijk maar een deel van het verhaal. Er is flink op los gehakt. Ook mensen die wel vertrokken zijn achtervolgd en zelfs helemaal bij het station nog gearresteerd.

  • Piet de Geus, wo 29 juni 2011 12:46 in reactie op carbinol . Reageer op Piet

    Piet

    "Ik ben eigenlijk wel benieuwd dat de politie nou precies door die megafoon roept..."

    Dat is in dergelijke situaties altijd dezelfde mantra: "Hier spreekt de politie. Verwijder u of geweld wordt gebruikt." En dat dan 2x bis.

  • Albert Hofmann, wo 29 juni 2011 09:39 Reageer op Albert

    Albert

    Geen idee waarom dit Joop haalt...zal wel iets met zomertijd te maken hebben. En uiteengedreven...er werd van te voren gevraagd of ze zich wilden verwijderen. Ik had een iets creatievere inbreng verwacht van kunstenaars, iets met poëzie of zo...Nederland politiestaat is zooo jaren 80.

  • Frits Guevara, wo 29 juni 2011 04:56 Reageer op Frits

    Frits

    Al die handjes met het V-teken (vrijheid), in het begin van de beelden, het lijkt allemaal zo idyllisch maar die mensen realiseren zich blijkbaar niet dat het afpersen van cultuurgeld van de belastingbetaler niets met vrijheid van doen heeft. Ik denk dat er een paar een beetje op een roze wolk zitten en alleen maar oog hebben voor kunst en hun hoofd liever afwenden bij de dwang die er voor nodig is. Ja zo kan ik ook wel lekker rooskleurig socialistisch gaan zitten wezen maar ik kijk toch wat verder.

  • Sjouke Boonstra, wo 29 juni 2011 09:40 in reactie op Frits Guevara Reageer op Sjouke

    Sjouke

    == Al die handjes met het V-teken (vrijheid), in het begin van de beelden, het lijkt allemaal zo idyllisch maar die mensen realiseren zich blijkbaar niet dat het afpersen van cultuurgeld van de belastingbetaler niets met vrijheid van doen heeft. ==

    Als jij modaal of minder verdient, betaal je via je belastingen per jaar iets in de orde grootte van een tientje aan cultuur. Nou, nou dat is afpersen, zeg.

  • Evert van Vliet, wo 29 juni 2011 11:37 in reactie op Sjouke Boonstra Reageer op Evert

    Evert

    Behalve dat, cultuur en kunst zijn geheel eigen dus dat was al ven 'het volk', de afgeperste duiten daarentegen worden zonder blikken e/o blozen aangewend om (inter)nationaal alle culturen te onderwerpen aan diezelfde duit.

    Dat mag wat kosten natuurlijk....anders valt er niets te erven.

  • Centurio Veritas, wo 29 juni 2011 00:38 Reageer op Centurio

    Centurio

    Ach joh, de politie doet het ook nooit goed. Dit filmpje slaat natuurlijk helemaal nergens op. Demonstranten vinden van zichzelf dat zij politie mogen uitschelden, bespugen of op enige andere wijze provoceren. Maar als daar acties tegenover staan dan moet je "FILMEN FILMEN FILMEN!!" Om wat te bewijzen? Tamelijk sneu dus.

    Veel beschaafdere politie dan in Nederland kom je in de wereld nauwelijks tegen. Bij vele andere situaties worden Nederlandse agenten soft, kneuzen, onbekwaam enzovoort bevonden. Nee, dan zouden ze opeens wat kunnen leren van de Carabinieri, Mossos d'Esquadra of gewoon de Polizei.

  • Gracchus Babeuf, wo 29 juni 2011 09:08 in reactie op Centurio Veritas Reageer op Gracchus

    Gracchus

    U moest u schamen dat u de politie zo uitgedaagd heeft, bespuugd en dergelijk zodat ze gingen meppen. Of was u er niet bij en roeptoetert u maar wat?

  • F Nestraa, wo 29 juni 2011 12:16 in reactie op Gracchus Babeuf Reageer op F

    F

    Sorry maar zulke reacties slaan nergens op als je niet weet waar je het over hebt. Er is op geen enkele manier provocerend gedrag vertoont tegenover de politie en dat weet ik omdat ik erbij was. Overigens tonen de beelden in dit filmpje niet het ergste. Er werd door de ME op zittende mensen ingeslagen om te proberen provoceren zodat ze in actie kunnen komen. En dan bedoel ik geen tikje maar botweg slaan. Er werd zelfs doorgeslagen op mensen (vrouw, man, jong oud) die op de grond lagen. Dat laten deze beelden niet zien.

  • F Nestraa, wo 29 juni 2011 12:26 in reactie op Gracchus Babeuf Reageer op F

    F

    bovendien rukte de ME richting ons op, en niet andersom. Waarschijnlijk was de demonstratie binnen afzienbare tijd vanzelf opgelost en vertrokken. Juist door de komst van de ME bij een situatie die daar absoluut geen aanleiding aan geeft provoceert. Daarom is het nieuws. Ik denk dat er in de stad ongeveer evenveel ME ingezet werd als dat er demonstranten waren. Met enig zelfrespect laat je je niet zomaar als vee afvoeren via vooraf afgezette straten en intimiderende agenten. ik ben blij dat er goed opgeleid personeel is in Nederland om bedreigende situaties het hoofd te bieden maar dit roept onnodige agressie alleen maar op en tast mensen aan in hun eigenwaarde. Weggegooid geld en onnodig oproer.

  • Gracchus Babeuf, wo 29 juni 2011 12:35 in reactie op F Nestraa Reageer op Gracchus

    Gracchus

    Inderdaad, ik stak de draak met mensen die er zelf niet bij waren, maar wel altijd weten te vertellen dat de ME geprovoceerd was. Hoe kan een ME-er die tot de tanden bewapend is nu ooit geprovoceerd worden door vreedzaam protesterende mensen. En welk recht heeft een ME-er om op weerloze, geweldloze mensen in te hakken? Deze sadisten zullen er deze keer er ook wel weer mee weg komen.

    Was het ME of was het een PVV-knokploeg?

  • Centurio Veritas, wo 29 juni 2011 22:05 in reactie op Gracchus Babeuf Reageer op Centurio

    Centurio

    Jullie kunnen beiden lekker overdrijven. Ga je goddelijke gang. Mijn zegen heb je.

  • F Nestraa, do 30 juni 2011 09:30 in reactie op Gracchus Babeuf Reageer op F

    F

    Ah daar was ik even te snel om het sarcasme in te zien..excuus! twas ook eigenlijk meer gericht op centurio veritas, die zich blijkbaar graag door een meerderheid sterke, gespierde, zwetende hitsige mannen in het nou gedreven ziet worden..hmm..heerlijk zo'n wapenstok op je schuldige hollandse billetjes!

  • Joaquim Campesino, di 28 juni 2011 19:32 Reageer op Joaquim

    Joaquim

    Dit filmpje is echt niet zo schokkend. Het gaat zo vaak veel harder. Dat maakt het echter niet acceptabel om zomaar op mensen in te slaan. Onze politie breekt gewoon regelmatig de ledematen van arrestanten die zich nauwelijks verzetten. Ze lachen bij het spuiten van traangas in de ogen van meisjes en beuken mensen die op de grond liggen. Dit filmpje was niet schokkend dus. Dat wij echter denken dat we de politie in Afghanistan netjes gedrag kunnen gaan leren is dat echter wel. De politie is gewoon niet je vriend in Nederland.

  • Ernst Anepool, di 28 juni 2011 19:26 Reageer op Ernst

    Ernst

    Interessant :-(


    Je zoekt naar Beschaving in Den Haag, en vind dan dit
    Mars der Beschaving. Den Haag 27 juni 2011 1/3
    by whitewind58
    30 views
    Mars der beschaving. Den Haag 27 juni 2011 2/3
    by whitewind58
    100 views
    Mars der beschaving. Den Haag 27 juni 2011 3/3
    by whitewind58
    45 views

    De laatste is nu weg, en de eerste twee heten nu in de zoekresultaten nog steeds 1/3 en 2/3 maar als je ze bekijkt opeens 1/2 en 2/2...

    Welk een toeval dat de registratie van het einde van de demonstratie niet meer beschikbaar is nu...

  • Constant Degoutant, di 28 juni 2011 22:18 in reactie op Ernst Anepool Reageer op Constant

    Constant

    Denk jij dat dat gecensureerd wordt door de overheid? Dat ze druk uitoefenen op YT? Of dat YT de beelden te gewelddadig vindt?

  • Ernst Anepool, di 28 juni 2011 18:46 Reageer op Ernst

    Ernst

    Tsja zo ging het ten tijde van Amelisweerd ook, de demonstartie werd *zeer* hardhandig de stad in gemepr, over het Wed nota bene, en iedereen die daar van het mooie weer zat te genieten kreeg zomaar een lel als ie niet snel genoeg van het terras verdween...


    http://www.hetutrechtsarchief.nl/beeld/Atlantis/021/_500/103021.jpg

    Ook toen mepte de ME er als gefrustreerde Syrische veiligheidstroepen op los.


    Ik mag hopen dat ook dit staaltje van Stad Opstelten, goed gedocumenteerd is, al werden toen ook de meeste camara's van journalisten "ingenomen"


    Nederland, het Syrië van westeuropa :-(
    http://tinyurl.com/Syrian-Method-by-Dutch-Police

  • Piet de Geus, di 28 juni 2011 22:53 in reactie op Ernst Anepool Reageer op Piet

    Piet

    "Tsja zo ging het ten tijde van Amelisweerd ook, de demonstartie werd *zeer* hardhandig de stad in gemepr"

    Nou, er was ook wel het e.e.a. gebeurd, voordat de ME bij die ingehaakte valszingers (waarvan de helft uit stillen bestond) aankwam.

    "over het Wed nota bene, en iedereen die daar van het mooie weer zat te genieten"

    Mooi weer? Man, die septembernacht was ijskoud.

  • Belegen Belg, di 28 juni 2011 18:17 Reageer op Belegen

    Belegen

    Ik zie één agent die zich inderdaad niet gedroeg. Wat daarvoor gebeurde, zie ik niet. Maar dat mag hij niet doen. Die vrouw duwde ook mogelijks iets te hard met haar schild. Een blauwe plek levert het niet op, maar ik kan me voorstellen dat je even schrikt.

    Om daarvoor van een repressie te gaan spreken? Zijn er meer overtuigende filmpjes beschikbaar?

  • Ernst Anepool, di 28 juni 2011 19:43 in reactie op Belegen Belg Reageer op Ernst

    Ernst

    Word het danniet hoog tijd voor een bezoek aan Hans Anders?

    Want de ME gaat er angstig als ze zijn (zie de vertwijfelijng op het gezicht van de vrouwelijke ME'er...) *vol* in de bullepees ward eerst naar achter gebracht om dan met volle overgave op de zittende demonstranten in te slaan...


    Heb je dat eigenlijk wel eens gevoeld wat dat doet een meter licht flexibel rubber dat met een snelheid van 45km per uur op je inslaat?
    http://www.sleutelstad.nl/public/images/721555272.285472-politiegeweld.jpg

  • Sylvia Stuurman, di 28 juni 2011 18:17 Reageer op Sylvia

    Sylvia

    Uit de NRC (Janneke Wesseling):

    Het begon allemaal zo vredig: ijsjes etende demonstranten, ludieke acties met ballonnen, een strak georganiseerd programma met musici, acteurs en kunstenaars die je hooguit kon verwijten dat ze te genuanceerd spraken. Kortom, een protest tegen de bezuinigingen dat gemoedelijk en beschaafd was.

    De politiek en de gemeente Den Haag hadden blijkbaar iets anders verwacht. Politie en ME waren in groten getale aanwezig.
    Er werd van alles verboden: de vlaggendragers van de Vlag van Compassie mochten met hun vlaggenstokken het Malieveld niet op, het sireneproject van Paul Koek, internationaal vermaard om zijn muziektheater-op-locatie, mocht niet doorgaan en vervolgens bleek dat de Mars der Beschaving niet naar het Binnenhof mocht. De actie werd vroegtijdig beëindigd.

    De belangrijkste weg van het station naar het centrum was door de politie afgesloten.
    Op één moment liet de politie toch een grote groep door, maar al snel daarna werd de weg weer afgesloten.

    Zo wist een groep demonstranten, onder wie ikzelf, via omwegen de binnenstad te bereiken.
    Op de Lange Poten en het Spui werden we ingesloten door de ME.
    Toen de ME aanstalten maakte om met paarden de menigte uiteen te drijven, ging iedereen op de grond zitten. Er volgde ongeveer een half uur van handenklappen en van het scanderen van leuzen als „Wij willen kunst”. Ook waren er spontaan een paar minuten stilte „voor de kunst”, waarbij mensen met twee handen in de lucht het V-teken maakten, een wonderlijke ervaring omdat het muisstil was.
    Het protest bleef volstrekt geweldloos.

    Toen begon de ME met stokken op mensen in de voorste rijen in te slaan.
    Demonstranten werden gearresteerd, zittend en liggend op straat in elkaar geslagen en in politiebusjes gestopt.
    Met stokken en paarden werden we richting Centraal Station gedreven, tussen twee dicht cordons van ME-ers door.
    Nietsvermoedende mensen werden van terrasjes geveegd en meegedreven, wie zich buiten de stroom bevond werd er hardhandig weer ingeduwd.

    Volgens een woordvoerder van de politie Haaglanden zijn er gisteren veertien aanhoudingen verricht. „De demonstranten hebben geen gehoor gegeven aan de oproep van de eigen organisatie om te vertrekken, en niet aan de oproepen van de politie”, aldus de woordvoerder. „Dat betekent dat ze zich schuldig maken aan een strafbaar feit.
    De commandant van de ME bepaalt vervolgens dat de demonstranten met dwang mogen worden verwijderd. Het kan gebeuren dat een individuele agent zich bedreigd voelt. Er zijn klappen gevallen en dat is hard optreden, maar als je je verzet dan treedt de ME op gepaste wijze op. Maar de ME heeft geen charges uitgevoerd. Dan wordt er in gesloten front met geheven wapenstok opgetrokken.’’

  • Erwin Soup, di 28 juni 2011 19:42 in reactie op Sylvia Stuurman Reageer op Erwin

    Erwin

    Gezien er meerdere politici deze acties hebben gezien, waar blijft hun verontwaardiging? Zijn zij niet 'de eindbaas' van de blauw geuniformde bromsnorretjes? Welke stappen zetten mensen, zoals bijv. Liesbeth van Tongeren; Alexander Pechtold..en nog wat waar ik nu even de naam van kwijt ben? Dienen zij Ivo Opstelten c.s. niet ter verantwoording te roepen? Bruut politiegeweld, en 'stond erbij en ik keek ernaar' attitude, als ware ramptoeristen? Het geweld kwam niet van de vreedzame demonstranten, die gebruik maakten van hun *recht tot protesteren*, zoals meerdere getuigen inmiddels hebben aangegeven. Of is Twitter voor hen voldoende?

  • Azazel semjasa, di 28 juni 2011 21:06 in reactie op Sylvia Stuurman Reageer op Azazel

    Azazel

    ====De belangrijkste weg van het station naar het centrum was door de politie afgesloten.
    Op één moment liet de politie toch een grote groep door, maar al snel daarna werd de weg weer afgesloten.====

    Ik stel me hierbij de vraag: Waarom de politie toch een grote groep in eerste instantie doorliet.

    gezien het vreedzame karakter van het protest was er ook helemaal geen aanleiding om er zo op in te hakken als er is gebeurd. Gebeurd trouwens wel vaker en soms veen drastischer zomaar om niets ken verhalen en beelden zat, maar des al niet te min, zou je haast gaan denken dat het gooien van het plastic flesje het teken was voor de vrouwelijke MEér om zich in die mate zo bedreigt te voelen dat de mepperij kon beginnen. Ook al werd dit gooien van het flesje door de rest van de groep met gejoel afgekeurd. Waarmee je kan stellen dat ze haast wel zaten te wachten op een moment wat ze konden gebruiken om letterlijk en figuurlijk met de stok erop in te slaan. Inderdaad concludeer ik dat Pechtolt het alleen via twitter in het nieuws bracht en die politiek journalist van RTL sprak ook alleen maar via twitter zijn verontwaardiging erover uit en werd ook totaal niet over genomen door zijn werkgever RTL die alleen maar melde in het nieuws dat er ongeregeldheden waren uitgebroken en op die manier letterlijk eenduidig nieuws brachten

  • Henry Nagelberg, di 28 juni 2011 18:00 Reageer op Henry

    Henry

    Hmmm....Chicago '68 was much more fun.

  • Jan de Boer, di 28 juni 2011 17:36 Reageer op Jan

    Jan

    Hoogtepunt van het PVV-politieoptreden in Den Haag is nog altijd de verwijdering van het spandoek bij de HTM-staking met daarop: "PVV = verraders"

  • Azazel semjasa, di 28 juni 2011 18:52 in reactie op Jan de Boer Reageer op Azazel

    Azazel

    ====Hoogtepunt van het PVV-politieoptreden in Den Haag is nog altijd de verwijdering van het spandoek bij de HTM-staking met daarop: "PVV = verraders"======

    Het is toch ook een verradersbeweging! Maar ja, de waarheid over opperhoofd Geert en zijn stamleden mag je niet zeggen.

  • YggY ..., di 28 juni 2011 17:35 Reageer op YggY

    YggY

    Ik denk dat je het de ME nog niet eens zo kwalijk kunt nemen, die worden dagelijks geïndoctrineerd met een zero tolerance beleid, hetgeen zoveel betekent als het krijgen van een vrijbrief om iemand helemaal verrot te slaan.

    Wat ze dan ook vrolijk doen.

  • Gracchus Babeuf, wo 29 juni 2011 09:45 in reactie op YggY ... Reageer op Gracchus

    Gracchus

    Wat flauw en zuur nou weer.
    Het is toevallig heel erg vervelend voor een ME'er als je pasgelakte nageltjes scheuren bij tijdens zo'n mepactie, ook is het heel vervelend als dan je mascara doorloopt!

  • Jan B, di 28 juni 2011 17:13 Reageer op Jan

    Jan

    Bruin laat zijn ware gezicht zien.

  • kees kortekaas, di 28 juni 2011 22:45 in reactie op Jan B Reageer op kees

    kees

    ze zijn nog veel te soft?
    Of: mensen zonder respect voor democratie hoeven niet te luisteren naar de politie?
    Wat bedoel je precies?

  • Rob Geurtsen, di 28 juni 2011 17:07 Reageer op Rob

    Rob

    Dit is professionel falen...

    de twee ME-ers die helder in beeld waren (de man rechts voor kijker en de vrouw daarnaast) toonden geen zelfbeheersing, maar een teveel aan adrenaline en ongecontroleerde (rood gezicht) emoties.

    Whoops... die hebben hopelijk intern heel wat op te lossen.

    De keuze had ook kunnen zijn een blokkade op te richten met als boodschap tot hier en niet verder, i.p.v. op deze manier terug dringen.
    Wat we hier zien, en steeds vaker, past in het foute en ongewenste beeld dat de politie toont. Kinderen leren anderen corrigeren, i.p.v. de-escalatie... hier werd ook getoond hoe te snel naar correctie in plaats van beheersing en de-escalatie wordt gekozen.

    Ik hoop eerlijkl dat dit een keer uit de hand loopt en dat politicie als ook bestuurders als v.d. Laan hier in Amsterdam politiek op hun snufferd gaan. Dit is echt niet wat we moeten willen in nederland. Het is een te grote belasting voor politie-agenten en voor individuele burgers als wel een nieuwe factor in de maatschappij waarbij de politie als voorbeeld wordt voor hoe de overheid tegenover de burgers komt te staan.

    Ik hoop van hart dat er in de politie-top verstandiger en betere denkende mensen zitten dan degene die de leiding hadden in Den Haag.

  • Hjalmar Hoort, di 28 juni 2011 21:40 in reactie op Rob Geurtsen Reageer op Hjalmar

    Hjalmar

    Dat is natuurlijk het probleem. Weldenkende mensen willen niet met alleen een stok ten to one outnumbered tegenover the mob staan. Geef ze eens ongelijk. Ik zou geen ME kunnen zijn.

  • Theo Joubert, di 28 juni 2011 16:57 Reageer op Theo

    Theo

    Met beschaving heeft dit alles weinig te maken.

  • Hans Dekkers, di 28 juni 2011 17:04 in reactie op Theo Joubert Reageer op Hans

    Hans

    Helemaal met je eens! Met beschaving heeft dit politieoptreden helemaal niks te maken.

  • Theo Joubert, di 28 juni 2011 17:29 in reactie op Hans Dekkers Reageer op Theo

    Theo

    Ik had het niet over het poltieoptreden.
    Zoals je al vermoedde natuurlijk.

    De politie claimt niet de beschaving te representeren.

  • Sjouke Boonstra, di 28 juni 2011 18:09 in reactie op Theo Joubert Reageer op Sjouke

    Sjouke

    == De politie claimt niet de beschaving te representeren. ==

    Nee, die ramt er gewoon op los.

    Wat onbeschaafd van die mensen, dat ze gewoon op straat gingen zitten en hun handen omhoog deden met het V-teken. Ja, dan vrágen ze er ook om om in elkaar geslagen te worden....

  • Theo Joubert, di 28 juni 2011 18:55 in reactie op Sjouke Boonstra Reageer op Theo

    Theo

    Als je de oproepen van de eigen organisatie negeert, en vervolgens ook de oproepen van de ME niet wenst te horen, dan vraag je om moeilijkheden, ja.

  • Marc Schouten, di 28 juni 2011 18:12 in reactie op Theo Joubert Reageer op Marc

    Marc

    Het staats-fascisme is nu eenmaal niet beschaaft.

  • Theo Joubert, di 28 juni 2011 18:56 in reactie op Marc Schouten Reageer op Theo

    Theo

    Met schelden los je geen problemen op.

    Maar daar was je ook niet op uit, is het wel ?

  • Turritopsis ., di 28 juni 2011 18:28 in reactie op Theo Joubert Reageer op Turritopsis

    Turritopsis

    beschaving is: villasubsidie ten koste van de armsten, gevechtsvliegtuigen ten koste van cultuur en zorg. en het aanvallen van vreedzame demonstranten? u kent uw etiquette!

  • kees kortekaas, di 28 juni 2011 22:48 in reactie op Turritopsis . Reageer op kees

    kees

    Waar kan ik subsidie op mijn villa aanvragen? Zeg het met? Ik betaal al zoveel belasting, ik wil ook wel subsidie voor mijn "kunstzinnige" huis!

  • Sjouke Boonstra, wo 29 juni 2011 13:39 in reactie op kees kortekaas Reageer op Sjouke

    Sjouke

    == Waar kan ik subsidie op mijn villa aanvragen? Zeg het met? Ik betaal al zoveel belasting, ik wil ook wel subsidie voor mijn "kunstzinnige" huis! =

    Nooit van hypotheekrenteaftrek gehoord?

  • Turritopsis ., wo 29 juni 2011 17:03 in reactie op kees kortekaas Reageer op Turritopsis

    Turritopsis

    u mijnheer, bent een troll

  • Sylvia Stuurman, di 28 juni 2011 18:33 in reactie op Theo Joubert Reageer op Sylvia

    Sylvia

    [De politie claimt niet de beschaving te representeren.]

    Is het bij jou al zo ver?
    De politie hoort bij uitstek de beschaving te representeren...

  • Theo Joubert, di 28 juni 2011 19:19 in reactie op Sylvia Stuurman Reageer op Theo

    Theo

    [De politie hoort bij uitstek de beschaving te representeren... ]

    Je hebt een vreemd idee van politietaken.
    de politie dient de openbare orde te handhaven.

  • Constant Degoutant, di 28 juni 2011 22:33 in reactie op Theo Joubert Reageer op Constant

    Constant

    "De politie dient de openbare orde te handhaven."

    Ten dienste van de beschaving.

    Daarom wil NL ook zo graag beschaafde politie in Afghanistan, die niet martelen en moorden.

  • Gracchus Babeuf, wo 29 juni 2011 12:40 in reactie op Theo Joubert Reageer op Gracchus

    Gracchus

    De ME had meteen gericht het vuur moeten openen, dan is de orde pas echt gegarandeerd. Dat zet pas zoden aan de dijk, wat een mietjes die ME.

  • Azazel semjasa, di 28 juni 2011 16:56 Reageer op Azazel

    Azazel

    Ach ja het waren maar kunstenaars, heel gevaarlijke mensen dus. Hiermee laat het kabinet zien wat te doen staat tegen mensen die een veel meer beschaafdere en gezondere kijk hebben op dit land, dan die pluche zitters die gedoogd worden door de xenofobe clan van Wilders. Wie niet zo denkt als Henk en Ingrid is een gevaarlijke bacterie wiens kop ingedrukt dient te worden, alvorens hij of zij met zijn kunst uitingen het publiek besmet met een kijk die mensen echt wakker schud. En wat betreft al die mensen die dit optreden normaal vinden, het is niet normaal dat een fractie voorzitter en een politiek journalist al spreken van uitlokking van de politie zelf. Dat riekt ergens naar, naar iets wat niet fris is en totaal niet past binnen onze samenleving. Maar precies past binnen de denk en handelwijze van een repressief kabinet wat gekaapt is door een beweging die veel weg heeft van een beweging in Duitsland die zo'n kleine 85 jaar geleden opkwam en ook bepaalde uitingen van cultuur op de brandstapels gooide en de tegenstanders ervan met geweld de kop indrukte. Maar kennelijk zien nog te weinig mensen het wat hier nu de laatste jaren echt aan de gang is

  • Kees de Werker, di 28 juni 2011 16:44 Reageer op Kees

    Kees

    Moet bij dit soort beelden altij denken aan PVV'er en oud-politieman Hero Brinkman die in een interview met Vrij Nederland vertelde dat hij het als ME-er zo heerlijk vond om op mensen in te meppen. Daar keek hij echt naar uit.

  • Xatr Banaan, di 28 juni 2011 16:31 Reageer op Xatr

    Xatr

    Ik sta echt versteld van deze reacties.
    Ik moet g*dverdomme gaan uitleggen waarom iets als demonstreren moet kunnen en waarom vrije meningsuiting belangrijk is.
    Het zal wel aan mij liggen.

    Joop.nl, leuke stukjes maar een rare club reaguurders:
    Ene helft bestaat uit gefrustreerde rechtsmensen met veel te veel tijd, andere helft spiritueel ontwaakte linksdraaiende biogardehippies. Misschien zijn reaguurders (mag dit woord hier wel?) met nog enig vernuft weggejaagd door de ongewone moderatiemethode?

  • Grolschje ., di 28 juni 2011 17:01 in reactie op Xatr Banaan Reageer op Grolschje

    Grolschje

    Je hebt inderdaad het recht om te demonstreren.
    Betekend niet dat je het recht om het dagelijks leven van de overige bevolking in de war te schoppen. Dus moet je je demonstratie op het malieveld houden.

  • Jan B, di 28 juni 2011 17:15 in reactie op Grolschje . Reageer op Jan

    Jan

    Betekend niet dat je het recht om het dagelijks leven van de overige bevolking in de war te schoppen.

    Ga dat maar aan Rutte en zijn bende vertellen.

  • kees kortekaas, di 28 juni 2011 22:49 in reactie op Jan B Reageer op kees

    kees

    u kent het fenomeen democratie?

  • , di 28 juni 2011 17:50 in reactie op Grolschje . Reageer op

    Ach schiet toch op.
    Je mag wel demonstreren als niemand er maar last van heeft?
    Je mag wel staken als niemand er maar last van heeft?
    Zo lust ik er nog een paar.

  • Constant Degoutant, di 28 juni 2011 22:21 in reactie op Grolschje . Reageer op Constant

    Constant

    De enigen die in Den Haag het leven van de bevolking in de war schopt zijn de ME. Vraag het eens aan lui die de kroeg uitgeslagen zijn aan het Plein tijdens 100% vreedzame demonstraties.

  • Gracchus Babeuf, wo 29 juni 2011 12:44 in reactie op Grolschje . Reageer op Gracchus

    Gracchus

    'Betekend niet dat je het recht om het dagelijks leven van de overige bevolking in de war te schoppen.'
    Inderdaad, de ME had niet het recht om het dagelijks leven in de war te schoppen van die vreedzame demonstranten.
    Overigens ligt vandaag het openbaar vervoer in Den Haag plat. Dat verstoord het dagelijks leven van de overige bevolking: 'Mannuh aanvalluh, hak dat tuig in de pan. Banzai!'

  • Piet de Geus, di 28 juni 2011 17:17 in reactie op Xatr Banaan Reageer op Piet

    Piet

    "Ik moet g*dverdomme gaan uitleggen waarom iets als demonstreren moet kunnen"

    Heb je dan niet helemaal van Rotterdam tot op het Malieveld mogen demonstreren?

  • kees kortekaas, di 28 juni 2011 22:51 in reactie op Piet de Geus Reageer op kees

    kees

    de klasieke: "je luisterd niet naar mij" -> jawel, ik ben het gewoon niet met je eens....

  • Gracchus Babeuf, wo 29 juni 2011 13:25 in reactie op Piet de Geus Reageer op Gracchus

    Gracchus

    'Heb je dan niet helemaal van Rotterdam tot op het Malieveld mogen demonstreren?'
    Inderdaad, ze hebben hun kans gehad en moeten niet zeuren. Ze mogen al lang al blij zijn dat ze niet in China wonen.

  • Piet de Geus, wo 29 juni 2011 13:57 in reactie op Gracchus Babeuf Reageer op Piet

    Piet

    "Ze mogen al lang al blij zijn dat ze niet in China wonen."

    Stel je niet zo aan. Er is in samenwerking met de organisatie een route afgesproken en die ging tot het Malieveld. Allemaal keurig geregeld en er is dan ook geen enkele reden om te doen alsof de vrijheid om te demonstreren in het geding is.

    Als jij dan nog een extra stukje wilt demonstreren, dan weet je wat je kunt verwachten: paniek onder de crowd controllers en hysterisch optreden. Dat neem je voor lief of niet. Meer smaken zijn er niet.

  • Gracchus Babeuf, wo 29 juni 2011 14:09 in reactie op Piet de Geus Reageer op Gracchus

    Gracchus

    Ik stel me helemaal niet aan, Piet. Het gemak waarmee je gemep op weerloze mensen door goed bewapende ME-ers goedpraat valt me van je tegen.

  • Piet de Geus, wo 29 juni 2011 19:55 in reactie op Gracchus Babeuf Reageer op Piet

    Piet

    "Het gemak waarmee je gemep op weerloze mensen door goed bewapende ME-ers goedpraat valt me van je tegen."

    Ik praat het niet goed maar zeg dat dat is wat je kunt verwachten. Zeker na de bekende drievoudige waarschuwing dat geweld zal worden gebruikt weet je wat er volgt. Dan komen er echt geen ongewapende wijkagenten om je keurig weg te dragen. Die gasten dragen niet voor niets helmen, schilden en knuppels. En ze hebben ook niet voor niets zo'n laag voorhoofd.

  • Mostafa Mouktafi, di 28 juni 2011 16:28 Reageer op Mostafa

    Mostafa

    Ach, zet een kookpan op je kop als preventief maatregelen tijdens de demonstraties, dat deden de Egyptenaren het ook en met succes!
    Een pan op je kop voorkomt veel ellende en geeft ook een mooie geluid als klap[pen vallen: Tóngggggg.....Tóngggggggg.....

  • N N, di 28 juni 2011 16:00 Reageer op N

    N

    RTL journalist Jos Heymans: geweldsuitlokking van ME! #marsderbeschaving

    "ME Den Haag probeert geweld uit te lokken maar demonstranten cultuur trappen daar niet in."

    "Echt belachelijk dat politieoptreden. Zonder enige aanleiding worden mensen aangehouden en aan haren weggesleept."

    Website: http://twitter.com/JosHeymans/status/85369511557070848

  • YggY ..., di 28 juni 2011 15:53 Reageer op YggY

    YggY

    http://www.eenvandaag.nl/politiek/38106/holland_symfonia_orkest_voert_actie_tegen_bezuinigingen

    Op 40 seconden.

  • Piet Pelle, di 28 juni 2011 15:47 Reageer op Piet

    Piet

    Ohoh, wat een tendentieuze, ongefundeerde en nodeloos aangedikte kop weer boven dit stukje zeg.
    Ik zie het als een heel mooie kunstuiting: de mars voor de vrede uit elkaar laten drijven door de ME. Het brein hierachter mag wat mij betreft een mooie subsidie tegemoed zien:-)

  • Eline W, di 28 juni 2011 15:43 Reageer op Eline

    Eline

    Soms krijg je echt het idee dat de ME niets te doen heeft en gewoon wil knokken. Of je ziet dingen niet die er wel zijn.

  • Jager Verzamelaar, di 28 juni 2011 22:38 in reactie op Eline W Reageer op Jager

    Jager

    als jij een opleiding kapper krijgt wil je toch ook graag haar gaan knippen?

  • Jager Verzamelaar, di 28 juni 2011 15:39 Reageer op Jager

    Jager

    @zorba

    u vraagt joop.nl draait ;D

  • zorba de griek, di 28 juni 2011 17:03 in reactie op Jager Verzamelaar Reageer op zorba

    zorba

    -- u vraagt joop.nl draait ;D---

    U bedoelt toch niet het bovenstaande filmpje hoop ik? Kom op zeg, dit gaat toch helemaal nergens over.

  • Joe Speedboot, di 28 juni 2011 19:27 in reactie op zorba de griek Reageer op Joe

    Joe

    Als ADO aanhanger is uw referentiekader wel wat anders.

  • Frans Hotel, di 28 juni 2011 15:33 Reageer op Frans

    Frans

    Geen geweld, we willen geld! Populisme ten top.

  • Erwin Soup, di 28 juni 2011 16:15 in reactie op Frans Hotel Reageer op Erwin

    Erwin

    ---Geen geweld, we willen geld! Populisme ten top. ---

    Inderdaad, populisme. Aangezien de betogers 'geen geweld' schreeuwden. Niets over geld, dat is de toevoeging van jezelf. Triest hoor.

  • Janssen zelf, di 28 juni 2011 17:30 in reactie op Erwin Soup Reageer op Janssen

    Janssen

    Waar demonstreren ze dan voor?

  • Al Bundy, di 28 juni 2011 15:32 Reageer op Al

    Al

    Ja, en ??
    Mij is altijd geleerd dat je moet luisteren als de kit je wat vraag (om op te rotten in dit geval) en wie niet luistert moet maar voelen. Dat zou hier veel vaker moeten worden toegepast !!

  • Zjen Zen, di 28 juni 2011 16:11 in reactie op Al Bundy Reageer op Zjen

    Zjen

    Hm, ik ben zo helemaal niet opgevoed met adviezen hoe om te gaan met de 'kit".
    Dat was nooit aan de orde.
    Jij wel blijkbaar.

  • Gracchus Babeuf, wo 29 juni 2011 13:04 in reactie op Al Bundy Reageer op Gracchus

    Gracchus

    ZACHTE HEELMEESTERS
    U weet blijkbaar niet dat zachte heelmeesters stinkende wonden veroorzaken. Wat een slappe linksedraaiende multicultie bent u zeg.
    Ik vind dat we terug naar de tijd moeten van de openbare uitvoering van de doodstraf, als afschrikwekkend voorbeeld. Gewoon op ieder groot plein een openbare excutieplaats, want SBS 6 wordt ook met de dag saaier.
    Ik vond het optreden van de ME slap. Ze hadden gewoon iemand dood moeten meppen en het lijk een paar dagen laten liggen. Zo dat zal ze leren om niet naar de 'kit' te luisteren. Wat een slapjanus is u.

  • Xatr Banaan, di 28 juni 2011 15:29 Reageer op Xatr

    Xatr

    Nog wat foto's en beelden:
    http://indymedia.nl/nl/2011/06/76980.shtml
    http://indymedia.nl/nl/2011/06/76990.shtml
    http://indymedia.nl/nl/2011/06/76952.shtml

    Toch erg dat de afgelopen jaren geen enkele demonstratie plaats kan vinden zonder dat die aangevallen wordt door politie.
    Toch viel het hier volgens mij nog heel erg mee: ME was in gewone kleren, niet gemaskerd en de stillen (karatekid-agenten) hebben geen mensen in steegjes in elkaar geramd. Ik ben blij dat er media-aandacht voor is, maar meestal wordt dit afgedaan als "zeurend links tuig wat verhalen loopt te verzinnen".
    PLUS dat de arrestanten deze keer nog een proces-verbaal hebben gekregen. Dat geeft ze de kans om het voor de rechter te brengen (normaal gesproken worden mensen de volgende nacht op straat gezet).

    Maw: volgens mij gaat dit nooit veranderen, zullen agenten nooit (linkse) demonstraties toestaan en zal er nooit een ME-er veroordeeld worden voor machtsmisbruik.

    Dus stel jouw arm is omgedraaid of gebroken door een agent, waardoor je maand niet fatsoenlijk hebt kunnen werken, wat moet je dan doen om je recht te halen?
    Ons rechtssysteem voorziet daar niet in. Ik kan me niet heugen dat een ME-er ooit opgepakt en veroordeeld is voor geweld, terwijl bij bijna elke demonstratie gruwelijke vormen van politiegeweld plaatsvinden.

    Dus wat dan?
    Foto's maken? Worden afgepakt. Als publiek foto's maakt gaat er een politiebusje staan. (gisteren werd er pas begonnen met slaan totdat de betogers in een steegje stonden, afgesloten van terrasjes).
    Grote kussens en helmen meenemen om klappen af te weren? Is al geprobeerd, levert je een extra straf op en gezeur in de media omdat je je voorbereid op rellen volgens de staat.
    Ook geweld gaan gebruiken?

    Ik weet het even niet meer, ik weet alleen wel dat er echt snel een antwoord moet komen anders doe ik het. Ik pik dit niet meer en wil gewoon kunnen demonstreren zonder in elkaar geslagen te worden, ook als de politie of staat het niet met mijn standpunten eens zijn!

    Hoop dus dat iemand anders een suggestie heeft.

  • Piet de Geus, di 28 juni 2011 15:29 Reageer op Piet

    Piet

    Nou nou nou, wat ging het er daar ruig aan toe zeg. En dan durven sommigen nog te mekkeren dat het hier een dictatuur is ook.

  • Bas Grootel, di 28 juni 2011 15:28 Reageer op Bas

    Bas

    Het is altijd lastig met dit soort zaken. Een beetje geduw en getrek. Maar waarom. Gingen de demonstranten over een vooraf afgesproken grens? Dat wordt er niet bijverteld. Dus kun je er ook geen zinnig woord over zeggen.

  • N N, di 28 juni 2011 15:49 in reactie op Bas Grootel Reageer op N

    N

    Omdat ze terecht voor de TK willen protesteren en niet 2km verderop op een leeg grasveld waar niemand je kan zien.

  • Piet de Geus, di 28 juni 2011 16:52 in reactie op Bas Grootel Reageer op Piet

    Piet

    "Gingen de demonstranten over een vooraf afgesproken grens? Dat wordt er niet bijverteld."

    Dat werd er wel bijverteld. De demonstratie eindigde volgens afspraak op het Malieveld. Een deel van de mensen was het nog lang niet zat en wilde vervolgens tegen de afspraken in optrekken naar het Binnenhof. De organisatie op het Malieveld heeft ze gewaarschuwd en nadrukkelijk gevraagd daarvan af te zien.

    En dan gaan ze toch op pad richting Binnenhof. En ja, dan vinden ze de Haagste ME op hun pad. En dan moet je wel erg slecht op de hoogte zijn om niet te weten dat die Haagse ME'ers wachten op een aanleiding om te gaan meppen. Die aanleiding hadden ze overigens niet nodig, want door het gekrijs heen is nog te horen dat ze drie maal worden gesommeerd te vertrekken of geweld zal worden gebruikt... En dat wordt er dan ook.

    Niks wereldschokkends. Zo gaan die dingen al decennia. Om dan te gaan mekkeren dat het politiegeweld waar je op kon wachten er komt is schijnheilig. En zeuren over dat we in een dictatuur leven is helemaal over the top.

  • Gracchus Babeuf, wo 29 juni 2011 09:12 in reactie op Piet de Geus Reageer op Gracchus

    Gracchus

    Kom, kom Piet, niet jezelf zo verloochenen. Zo lang geleden is het nu ook weer niet dat je zelf kraker was ;-)

  • Piet de Geus, wo 29 juni 2011 10:04 in reactie op Gracchus Babeuf Reageer op Piet

    Piet

    "niet jezelf zo verloochenen."

    Hoezo?

    "Zo lang geleden is het nu ook weer niet dat je zelf kraker was ;-)"

    Een half mensenleven? En ja, toen zochten we de confrontatie doelbewust op en hadden we zeker plannetjes bedacht om te proberen via diverse routes het Binnenhof te bereiken. Alleen moet je dan niet mekkeren en de vermoorde onschuld uithangen als je op tegenstand stuit. Dat is wel erg naïef.

  • Gracchus Babeuf, wo 29 juni 2011 13:31 in reactie op Piet de Geus Reageer op Gracchus

    Gracchus

    Als je de confrontatie doelbewust opzoekt moet je inderdaad niet mekkeren. Daar leek me hier geen sprake van.
    Als er goed hard op vreedzame demonstraties ingemept wordt, houden mensen hun kritiek wel voor zich en blijven thuis. Dat werkte vroegah toch ook al zo, Piet?

  • Piet de Geus, wo 29 juni 2011 14:05 in reactie op Gracchus Babeuf Reageer op Piet

    Piet

    "Als je de confrontatie doelbewust opzoekt moet je inderdaad niet mekkeren. Daar leek me hier geen sprake van."

    Waarom denk je dat de organisatie op het Malieveld opriep om vooral niet op te trekken richting Binnenhof? Vervolgens is drie keer gesommeerd te vertrekken of geweld zou worden gebruikt. Dus ja, dan zoek je de confrontatie doelbewust op.

    "Als er goed hard op vreedzame demonstraties ingemept wordt, houden mensen hun kritiek wel voor zich en blijven thuis."

    Me dunkt dat die mensen die op het Malieveld bleven nergens last van hebben gehad.

    "Dat werkte vroegah toch ook al zo"

    Ach, vroegah meldden we een demonstratie vaak doelbewust niet aan. Dan wist je wat er van kon komen. En anders kwam het er toch ook wel van.

    Was vaak wel grappig: demo niet aangemeld maar toch mannen te paard bij het vertrekpunt. Die stelden zich dan op op een plek waar ze dachten vooraan te lopen... Liepen we lekker de andere kant op. Tegen de tijd dat de mannen te paard zich weer ongevraagd voorop hadden geposteerd sloegen we maar weer een zijstraat in. En dat net zolang tot we in de buurt kwamen van een object waar ze ons niet wilden hebben (een die dag ontruimd pand ofzo) en dan wachtte daar de ME.

  • Doctor Andus, di 28 juni 2011 15:27 Reageer op Doctor

    Doctor

    Schokkende beelden zeg!
    Hou voortaan die camera stil!

  • Julian Haverkamp, di 28 juni 2011 15:46 in reactie op Doctor Andus Reageer op Julian

    Julian

    Like!

  • Julian Haverkamp, di 28 juni 2011 15:47 in reactie op Doctor Andus Reageer op Julian

    Julian

    De kop het beter kunnen zijn: "Ordeverstoorders weigeren politiebevel op te volgen"

  • N N, di 28 juni 2011 15:53 in reactie op Doctor Andus Reageer op N

    N

    Wat? Zodat lamzakken als jij vanuit je computer slimme opmerkingen kan maken? Hoe kun je dan een camera stilhouden als je door een horde doorgedraaide waakhonden (ME) geduwd en geslagen wordt? Totdat je dat kunt beantwoorden blijf je maar stil achter je computer.

  • Doctor Andus, di 28 juni 2011 16:17 in reactie op N N Reageer op Doctor

    Doctor

    Overdrijven is een vak apart hè?
    Ik zag enkel een beetje duw en trekwerk. Niets 'gewelddadigs'!

  • Suzan Uz, di 28 juni 2011 17:27 in reactie op Doctor Andus Reageer op Suzan

    Suzan

    Ja, trekken aan de haren en slaan met de wapenstok !

  • Truus Beek, wo 29 juni 2011 09:47 in reactie op Doctor Andus Reageer op Truus

    Truus

    Maar hier hadden we niet te maken met de fside maar met invoelende, intelligente en inspirerende Nederlanders.Ja dan wordt een duwte al gauw een daad van agressie

  • Sjouke Boonstra, di 28 juni 2011 18:15 in reactie op N N Reageer op Sjouke

    Sjouke

    == Wat? Zodat lamzakken als jij vanuit je computer slimme opmerkingen kan maken? Hoe kun je dan een camera stilhouden als je door een horde doorgedraaide waakhonden (ME) geduwd en geslagen wordt? Totdat je dat kunt beantwoorden blijf je maar stil achter je computer. ==

    Yep, helden achter de computer. Wel onder een nick, natuurlijk, anders mocht er eens iemand uitvinden wie je eigenlijk bent. Nee, lekker de hele dag achter je PeeCeetje, beetje linckschmenschjes jennen, da's leuk.

    Ik heb duizend keer meer respect voor de mensen in deze video, mensen die voor hun rechten opkomen, geweldloos, zittend op straat, het V-teken gevend tegenover mepgrage ME-ers. Ook al van die helden, twee man met wapenstok, helm en schild tegen een mevrouw in een zomerjurkje, drie man met wapenstock, helm en child tegen één jongeman met t-shirt en spijkerbroek. Wel van achter gedekt door de bereden politie, want wie weet....

  • Theo Joubert, di 28 juni 2011 18:57 in reactie op Sjouke Boonstra Reageer op Theo

    Theo

    [, mensen die voor hun rechten opkomen ... ]

    Recht op subsidie ? Hoe bedoel je ?

  • Piet de Geus, di 28 juni 2011 19:16 in reactie op Sjouke Boonstra Reageer op Piet

    Piet

    "het V-teken gevend tegenover mepgrage ME-ers"

    Dat is ook een pure provocatie, het Victorie-teken geven.

  • N N, do 30 juni 2011 13:11 in reactie op Sjouke Boonstra Reageer op N

    N

    LOL je pist tegen de verkeerde boom aan. Begrijpend lezen is ook een vak en als je het nogmaals leest zul je zien dat ik het tegen iemand heb die zeurt over het stilhouden van een camera terwijl de cameraman geslagen en geduwd wordt door de ME. Voor de rest ben ik het met je verhaal over respect eens. Dus wil je voortaan goed lezen voordat je reageert op iemand die het gewoon met je eens is.

  • Wout Berlinck, di 28 juni 2011 15:26 Reageer op Wout

    Wout

    Moet altijd weer lachen om de voorspelbaarheid van het fenomeen demonstrant :-)

  • N N, di 28 juni 2011 15:53 in reactie op Wout Berlinck Reageer op N

    N

    Leuk voor jou.

  • Grolschje ., di 28 juni 2011 15:24 Reageer op Grolschje

    Grolschje

    Zeggen de hooligans van Feyenoord, Ado en Ajax ook altijd. Wij doen niks, de politie begon, blablabla.

    Verder valt er toch echt geen politiegeweld te zien in dit filmpje. Alleen een beetje geschreeuw...

  • Erwin Soup, di 28 juni 2011 15:39 in reactie op Grolschje . Reageer op Erwin

    Erwin

    Beter kijken. Vooral aan het einde. Of is het bij jou een gevalletje TL;DW-syndroom?

    Ik hoop dat er zoveel beeldmateriaal is verzameld, zodat iedere agent, die excessief geweld heeft toegepast, zijn/ haar uniform kan gaan inleveren.

  • N N, di 28 juni 2011 16:12 in reactie op Erwin Soup Reageer op N

    N

    LOL agenten en ME worden nooit veroordeeld voor het geweld, zelfs met beelden die er wel zijn.

  • Erwin Soup, di 28 juni 2011 16:31 in reactie op N N Reageer op Erwin

    Erwin

    hehe, ik had er ook even een sarcasme teken bij moeten plaatsen. ;-]

  • N N, di 28 juni 2011 15:54 in reactie op Grolschje . Reageer op N

    N

    Ja en als iemand nou eens een agent bij zijn haren meetrekt en in een busje stopt. Is dat dan ook geen geweld? Of als iemand nou eens een agent met een knuppel raakt, dan is dat zeker ook nog geen geweld? Kom toch eens vanachter je computer lamzak.

  • Ferdinand Bardamu, di 28 juni 2011 18:04 in reactie op N N Reageer op Ferdinand

    Ferdinand

    Er is een verschil tussen wat agenten in functie mogen en wat normale burgers mogen, en dat is maar goed ook.

  • Gracchus Babeuf, wo 29 juni 2011 09:09 in reactie op Ferdinand Bardamu Reageer op Gracchus

    Gracchus

    Valt daar vreedzame demonstranten aftuigen ook onder, terwijl politieagenten tot de tanden bewapend zijn?

  • N N, do 30 juni 2011 13:14 in reactie op Ferdinand Bardamu Reageer op N

    N

    Zinloos en of excessief geweld blijft verkeerd ook al ben je een zwaarbewapende agent. Duidelijk? Kan me niet schelen wat de staatsregels zijn betreft geweldsmonopoly, als een agent de fout in gaat met geweld dan zal een ieder moeten opkomen voor het slachtoffer, mocht hierbij geweld nodig zijn, dan zij het zo.

  • Kevin Sants, di 28 juni 2011 15:21 Reageer op Kevin

    Kevin

    Als ze nou gewoon luisteren om weg te lopen dan hoeft dit niet

  • Xatr Banaan, di 28 juni 2011 15:35 in reactie op Kevin Sants Reageer op Xatr

    Xatr

    Als alle demonstranten in onze geschiedenis naar de politie hadden geluisterd had jouw leven er nu HEEL anders uit gezien.
    Het is ieders recht om te demonstreren, zeker voor een regeringsgebouw.

    Dat een paar mannen in blauwe pakken vanwege de kleur van hun kleding vind dat ze dan het recht hebben om vreedzame demonstranten van 2 kanten in te sluiten en neer te knuppelen is irrelevant.

  • N N, di 28 juni 2011 15:53 in reactie op Kevin Sants Reageer op N

    N

    Helaas voor jou zijn er nog mensen op de wereld die op durven te komen voor hun rechten en daar ook stand bij houden.

  • Kreh Yea, di 28 juni 2011 16:14 in reactie op N N Reageer op Kreh

    Kreh

    Rechten? Welk recht wordt hier precies 'bevochten'?

  • , di 28 juni 2011 17:50 in reactie op Kreh Yea Reageer op

    Heb je liggen pitten van de week?

  • kees kortekaas, di 28 juni 2011 22:53 in reactie op Reageer op kees

    kees

    dat doe ik elke nacht ja, help me even, het recht op subsidie bestaat niet, demonstreren hebben ze gedaan van rotterdam tot den haag, dus wel "recht" bedoel je?

  • Truus Beek, wo 29 juni 2011 09:45 in reactie op N N Reageer op Truus

    Truus

    Voor welke rechten waren deze mensen aan het strijden dan??

  • Gracchus Babeuf, wo 29 juni 2011 12:44 in reactie op Truus Beek Reageer op Gracchus

    Gracchus

    Ook uw vrijheid van meningsuiting.

  • Gracchus Babeuf, wo 29 juni 2011 09:50 in reactie op Kevin Sants Reageer op Gracchus

    Gracchus

    MANNUH LUISTERUH?

 

Reageren

opiniemakers

Populair

Scroll naar boven Scroll naar boven

Tweet van de dag

zo 27 mei 2012

In Baywatch was het iedere dag dit weer.

Kakhiel