23 augustus 10 15:41 Reageer (61) Kijknou RSS

Ground Zero-activisten belagen timmerman

Hysterische anti-moskee activisten pakken passerende arbeider aan op - vals - vermoeden dat hij moslim is

Op Ground Zero protesteerden zondag enkele Amerikanen tegen de komst van het islamitisch centrum. Ze scandeerden, 'No mosque here, no mosque', maar ineens werd het verbale geweld persoonlijk tegen een zwarte Amerikaan te midden van de demonstratengroep.

Omdat de man een donkere huidskleur heeft en een wit keppeltje droeg, werd hij ten onrechte voor moslim aangezien. De cameraman van dit filmpje sprak later met de man, die Kenny blijkt te heten. Hij is een timmerman die voor de overheid werkt op Ground Zero.





Laatste Reacties (61) Reageer Reacties in wachtrij: 0

  • Zingende Zaag, di 24 augustus 2010 00:21 Reageer op Zingende

    Zingende

    Lijkt me overduidelijk een geval van Titel V. Deelneming aan strafbare feiten, Artikel 47: uitlokking. Daar laten wij ons niet mee in,,,

  • Mees ., ma 23 augustus 2010 22:35 Reageer op Mees

    Mees

    Wachten is op de eerste doden die gaan vallen.
    Mensen angst aan praten waarin ze gaan geloven culmineert altijd in zoiets.
    De angstzaaiers zijn de grote verantwoordelijken...zij zorgen dat dit klimaat ontstaat.
    Wilders komt ook nog even olie op het vuur gooien.
    Wilders en consorten zijn de wegberijders voor precies datgene wat fundamentalisten willen bewerkstelligen.
    Fundamentalisten willen verdeeldheid zaaien in de samenleving,wat dat betreft hoeven ze zelf niets meer te doen.
    Er zijn genoeg marionetten die die taak van ze overnemen.
    En ziedaar.....de fundamentalisten hebben precies de voedingsbodem die ze willen hebben,gratis en voor niets geleverd door mensen als een Wilders


    Obama mag ook voor zijn leven vrezen door de haat die jegens hem gezaaid wordt.
    Het zal geen moslim zijn die hem dood maar een doodgewone Amerikaan die zo bang is gemaakt voor de Islam en Obama als een moslim ziet.

    Bedankt zieke gefrustreerde angstzaaiers

  • Mostafa Mouktafi, ma 23 augustus 2010 23:31 in reactie op Mees . Reageer op Mostafa

    Mostafa

    Zo!! Nou, dat is een mening zeg.Dames en heren, de Joopres! hebben wij hier nog een filosoof of een shoarmaboer voor nodig om het te snappen en te begrijpen?
    Duidelijker kan niet.
    Bedankt Mees.

  • johan brinkman, di 24 augustus 2010 08:56 in reactie op Mees . Reageer op johan

    johan

    De angstzaaiers zijn de grote verantwoordelijken

    9/11, madrid, londen, casablanca, theo van gogh, de voordurende executies (onthoofding) van gegijzelden. Je kunt toch wel enig begrip hebben dat mensen hierdoor wat angstig worden?

  • Andres Iniesta, di 24 augustus 2010 09:27 in reactie op johan brinkman Reageer op Andres

    Andres

    Heb jij dan enig begrip voor het feit dat verreweg de meeste slachtoffers van fundamentalistisch waandenk-geweld, moslim zijn?
    Heb je daar eens bij stilgestaan? En hoe rijmt zich dat met het bashen op moslims?

  • Gracchus Babeuf, di 24 augustus 2010 13:17 in reactie op johan brinkman Reageer op Gracchus

    Gracchus

    Dus jij praat het goed dat een onschuldige timmerman te lijf gegaan wordt? Waar gehakt wordt, vallen spaanders? De verkeerde man met het verkeerde uiterlijk, op de verkeerde tijd, op de verkeerde plaats? Het moet niet gekker worden.

  • johan brinkman, di 24 augustus 2010 14:38 in reactie op Gracchus Babeuf Reageer op johan

    johan

    Kees, het is als met Jozef, de vader van Jezus. Ttimmerlieden zijn altijd de klos.

  • Gracchus Babeuf, di 24 augustus 2010 15:19 in reactie op johan brinkman Reageer op Gracchus

    Gracchus

    De Anne Frankboom is omgewaaid.

  • Kingfisher XL, ma 23 augustus 2010 22:23 Reageer op Kingfisher

    "Keppeltje" ? Die zien er niet alleen heel anders uit (een stuk kleiner), maar worden volgens mij ook nog eens door een hele andere geloofsclub gedragen, dat moeten ze in New York of all places toch wel weten.
    "Hysterie" vind ik ook een nogal overtrokken woord voor wat zich daar afspeelde, bij de eerste de beste groep voetbal aanhangers gaat het er heel wat hysterischer aan toe. Die zwarte man was er zo te zien nou ook niet echt van onder de indruk, hij stond niet bepaald te bibberen van angst.
    Verder moet je natuurlijk toch wel behoorlijk simpel van geest zijn om een donkere man met hoofddeksel (zo te zien een base-ball petje zonder klep), maar meteen als vijandig mikpunt te bestempelen.

  • frits demeyer, ma 23 augustus 2010 19:05 Reageer op frits

    frits

    Hee, ik mis een verwijzing naar de PVV als schuldige voor dit voorval?

  • Mostafa Mouktafi, ma 23 augustus 2010 19:27 in reactie op frits demeyer Reageer op Mostafa

    Mostafa

    Nee, dat doet de rechter ergens in Oktober.
    Heb geduld, de bus komt zo!

  • Christina de Vries, ma 23 augustus 2010 18:59 Reageer op Christina

    Christina

    Ik sta op het punt van alles te schrijven bij het zien van dit filmpje.
    Maar de discussies die daar op volgen zijn eigenlijk altijd het zelfde, dus laat ik het maar hierbij:
    Als wij nou eens, ongeacht huidskleur, religie en seksuele geaardheid, in vrede met elkaar leven
    Dat kan alleen met wederzijds respect, acceptatie en tolerantie.

  • Hugo Gündel, ma 23 augustus 2010 21:37 in reactie op Christina de Vries Reageer op Hugo

    Hugo

    Maak u maar niet al te druk, een slordige 300 miljoen andere Amerikaanse staatsburgers waren niet aanwezig bij de demonstratie.

  • Mostafa Mouktafi, ma 23 augustus 2010 22:06 in reactie op Hugo Gündel Reageer op Mostafa

    Mostafa

    Daar zeg je wat, maar zij maakt terecht druk omdat die mensen weten heel goed de media te misbruiken, Want de media is gek op zulke onderwerpen.
    Klein groepje maar fijn.., weet je wel...

  • Hugo Gündel, di 24 augustus 2010 00:07 in reactie op Mostafa Mouktafi Reageer op Hugo

    Hugo

    Ik begrijp niet wat u bedoelt. Klein groepje maar fijn ....wat?

  • Mostafa Mouktafi, di 24 augustus 2010 00:45 in reactie op Hugo Gündel Reageer op Mostafa

    Mostafa

    ''Een rot visje in een zak maakt heel zooitje rot'' zeggen de Kenianen, ken je die ook niet?

  • Eric Jan Taapken, ma 23 augustus 2010 22:03 in reactie op Christina de Vries Reageer op Eric Jan

    Eric Jan

    Als mensen opgehitst worden kun je dit soort dingen krijgen, het gebeurd in vele landen en onder vele regimes van links tot rechts, niks nieuws onder de zon maar natuurlijk altijd gevaarlijk, blijf dus als individu altijd zelf nadenken!

  • Ted Hill, ma 23 augustus 2010 17:23 Reageer op Ted

    Ted

    Nou nou wat een lynch partij zeg! Die man mag wel blij zijn dat hij het nog na kan vertellen.

  • Ruwe Bolster, ma 23 augustus 2010 17:16 Reageer op Ruwe

    Ruwe

    Ik had de kop een paar keer gelezen maar het resultaat bleef hetzelfde. Er was een vals vermoeden, let wel VALS, dat de man moslim was. Het komt bij mij een beetje over dat als je moslim bent daaraan dus ook schuldig bent.

    Affijn, iedereen opgelucht, de man was geen moslim.....toch?

  • Henk-Jan Mielke, ma 23 augustus 2010 17:39 in reactie op Ruwe Bolster Reageer op Henk-Jan

    Henk-Jan

    Inderdaad als hij wel moslim was dan had men, volgens de redactie van Joop tenminste, alle recht hem te belagen...

  • Kees de Werker, ma 23 augustus 2010 18:48 in reactie op Henk-Jan Mielke Reageer op Kees

    Kees

    Verdraaiing van de feiten is een van de trucjes die voortdurend wordt uitgehaald om de discussie op ander onderwerp te brengen, bij voorkeur de boodschapper. De kop van het artikel geeft alleen weer wat er gebeurt, nIet wat er goed- of afgekeurd wordt.

  • Mostafa Mouktafi, ma 23 augustus 2010 18:52 in reactie op Kees de Werker Reageer op Mostafa

    Mostafa

    Bravo.

  • Henk-Jan Mielke, ma 23 augustus 2010 21:40 in reactie op Kees de Werker Reageer op Henk-Jan

    Henk-Jan

    Nogmaals, hopelijk nu wel op de goede plek...

    Door iets als een fout vermoeden te omschrijven geef je er al bij voorbaat een waardeoordeel over volgens mij. En dat is wat de redactie hier doet, ik niet...

  • Mees ., ma 23 augustus 2010 23:05 in reactie op Henk-Jan Mielke Reageer op Mees

    Mees

    Een fout vermoeden?
    Bent u blind?

    Denk maar eens na waarin angstzaaien kan ontaarden in plaats van allerlei rotsmoezen te verzinnen om jezelf goed te praten

  • Mostafa Mouktafi, ma 23 augustus 2010 23:20 in reactie op Mees . Reageer op Mostafa

    Mostafa

    Ik deel je gedachten over Henk.Van kop tot teen.

  • Mees ., ma 23 augustus 2010 23:22 in reactie op Henk-Jan Mielke Reageer op Mees

    Mees

    Kijk hoe ziek alles verdraaid wordt om mensen bang te maken

    http://www.youtube.com/watch?v=mjGJPPRD3u0

  • Rob Geurtsen, ma 23 augustus 2010 16:42 Reageer op Rob

    Rob

    Het boeiende is dat zolang we dit soort beelden en geluiden niet horen en zien, een protest en gedachtegoed abstract blijft.

    Zolang de aanhang van Wilders dit niet doet is alles okay, maar ik heb geen zin om te wachten op een uitbarsting. Het kan ook vandaag gebeuren, geïnspireerd door de tot uitsluiting en tegen de grenzen van de illegaliteit aanschurende Wilderiaanse taal.

    Het is en kwestie van intelligentie en inlevingsvermogen om te kunnen voorstellen hoe de taal van GW kan leiden tot dit soort taferelen.
    En daarom is zijn beleid en manier van opereren een potentieel gevaar voor de veiligheid, vrede en het samenleven op straat, in de stad en in Nederland.

  • Hugo Gündel, ma 23 augustus 2010 16:25 Reageer op Hugo

    Hugo

    Emoties en angst ... een gevaarlijke combinatie.

  • Gracchus Babeuf, di 24 augustus 2010 13:28 in reactie op Hugo Gündel Reageer op Gracchus

    Gracchus

    Ophitserij en haatzaaien, een eeuwenoude en dodelijke combinatie.

  • Joop Schouten, ma 23 augustus 2010 16:17 Reageer op Joop

    Joop

    Keppeltje of geen keppeltje. Van een timmerman blijf je af.
    Het kan de vader wel zijn van een nieuwe Messias.

  • Mostafa Mouktafi, ma 23 augustus 2010 16:42 in reactie op Joop Schouten Reageer op Mostafa

    Mostafa

    Amerika werd wereld bekend door een Afro-Amerikaanse man, Mohammed Ali, de moslim die de vredes klappen had verkocht aan iedereen die een grote mond had.
    Durven de Amerikanen Mohammed Ali op Straat aan te vallen?! of schamen ze zich rot?

  • Joop Schouten, ma 23 augustus 2010 16:49 in reactie op Mostafa Mouktafi Reageer op Joop

    Joop

    Deze agressieve reacties zeggen mij dat het misleide mensen moeten zijn Mostafa.

    Ben je nog op vakantie?

  • Mostafa Mouktafi, ma 23 augustus 2010 17:01 in reactie op Joop Schouten Reageer op Mostafa

    Mostafa

    Wat is vakantie?!

  • Hugo Gündel, di 24 augustus 2010 00:18 in reactie op Mostafa Mouktafi Reageer op Hugo

    Hugo

    Complimenten .... een punt voor u. Mohammed Ali bekeerde zich en werd lid van de "Nation of Islam'. Deze organisatie was de tegenhanger van de Ku Klux Klan. Maakt niets uit .... tegen hem zal niemand moeilijk doen. Hij is een nationale held.

  • Mostafa Mouktafi, di 24 augustus 2010 00:47 in reactie op Hugo Gündel Reageer op Mostafa

    Mostafa

    Bedankt.

  • Zjen Zen, ma 23 augustus 2010 16:14 Reageer op Zjen

    Zjen

    Gaan we weer lynchen?

  • Mostafa Mouktafi, ma 23 augustus 2010 16:26 in reactie op Zjen Zen Reageer op Mostafa

    Mostafa

    De slagers van de Vrede, Wilders,Hirsi Ali, Pamela,Lieberman, Joodse orthodoxe politici en organisaties in Amerika.

  • Wout Berlinck, ma 23 augustus 2010 16:36 in reactie op Mostafa Mouktafi Reageer op Wout

    Wout

    Mooie evenwichtige opsomming .. Niemand vergeten?

  • Mostafa Mouktafi, ma 23 augustus 2010 16:49 in reactie op Wout Berlinck Reageer op Mostafa

    Mostafa

    Ze zijn heel veel, net zoals Al Queda van Bin Laden.
    De loslopende Onbeschoften.

  • Gracchus Babeuf, di 24 augustus 2010 13:24 in reactie op Wout Berlinck Reageer op Gracchus

    Gracchus

    Ik begrijp dat je teleurgesteld bent.
    Stemmingen voor de Tweede Kamer- en andere verkiezingen zijn gelukkig (nog) geheim in ons land. Daarom is de lijst kort en zijn het de usual suspects :-)

  • YggY ..., ma 23 augustus 2010 16:14 Reageer op YggY

    YggY

    Voorlopig is het nog "maar" de VS maar aangezien we altijd enkele jaren achter lopen op de VS qua ontwikkeling is het natuurlijk evident dat dit soort taferelen ook in Nederland gaan plaatsvinden.

    Dankzij het haat zaaien van Wilders kunnen dit soort zaken ook in Nederland gebeuren.

  • Censuur Joop, ma 23 augustus 2010 16:07 Reageer op Censuur

    Censuur

    Ik had me toch op z'n minst erg onbehaaglijk gevoeld als ik daar stond tegenover en tussen die vreselijke onbehouwen racisten.

    Het zijn zo te zien hetzelfde soort mensen die bij abortusklinieken staan te scanderen en er niet voor terugdeinzen een abortus-arts te vermoorden.

  • Dead Rising, ma 23 augustus 2010 18:32 in reactie op Censuur Joop Reageer op Dead

    Dead

    Ja inderdaad.

    Of hetzelfde soort mensen dat staat te scanderen bij een dierenproef onderzoekscentrum en er niet voor terugdeinzen een onderzoeker te vermoorden.

  • Sagino van Leek, ma 23 augustus 2010 16:03 Reageer op Sagino

    Sagino

    Onkruid vergaat niet.

  • Mostafa Mouktafi, ma 23 augustus 2010 16:00 Reageer op Mostafa

    Mostafa

    Ik zie geen echte Amerikanen die daar demonstreren, wel Oosterse Amerikanen met bruine haar en bruine ogen die op Arabieren lijken!

  • Henk-Jan Mielke, ma 23 augustus 2010 16:23 in reactie op Mostafa Mouktafi Reageer op Henk-Jan

    Henk-Jan

    Iedereen kan een echte Amerikaan zijn, dat is juist het mooie.

  • Mostafa Mouktafi, ma 23 augustus 2010 17:02 in reactie op Henk-Jan Mielke Reageer op Mostafa

    Mostafa

    Niet mee eens.

  • Henk-Jan Mielke, ma 23 augustus 2010 17:44 in reactie op Mostafa Mouktafi Reageer op Henk-Jan

    Henk-Jan

    Wel mee eens.

  • Mostafa Mouktafi, ma 23 augustus 2010 18:53 in reactie op Henk-Jan Mielke Reageer op Mostafa

    Mostafa

    Ben je gek of zo? ik ben helemaal niet met je eens.

  • Henk-Jan Mielke, ma 23 augustus 2010 19:14 in reactie op Mostafa Mouktafi Reageer op Henk-Jan

    Henk-Jan

    Door iets als een fout vermoeden te omschrijven geef je er al bij voorbaat een waardeoordeel over volgens mij. En dat is wat de redactie hier doet, ik niet...

  • Henk-Jan Mielke, ma 23 augustus 2010 21:42 in reactie op Henk-Jan Mielke Reageer op Henk-Jan

    Henk-Jan

    dit was geen reactie op Mostafa...

  • Mostafa Mouktafi, ma 23 augustus 2010 22:07 in reactie op Henk-Jan Mielke Reageer op Mostafa

    Mostafa

    Een actie?

  • Henk-Jan Mielke, ma 23 augustus 2010 19:14 in reactie op Mostafa Mouktafi Reageer op Henk-Jan

    Henk-Jan

    Maar ik wel.

  • Mostafa Mouktafi, ma 23 augustus 2010 20:36 in reactie op Henk-Jan Mielke Reageer op Mostafa

    Mostafa

    Maar toch, ik absoluut niet.

  • Henk-Jan Mielke, ma 23 augustus 2010 21:53 in reactie op Mostafa Mouktafi Reageer op Henk-Jan

    Henk-Jan

    Ik nog steeds wel, maar waarom denkt u eigenlijk dat niet iedereen een Amerikaan kan zijn/worden, de meerderheid van de Amerikanen heeft trouwens bruine haren en bruine ogen en 'Oosterse Amerikanen' zijn ook gewoon Amerikanen.

  • Piet Daalemmer, ma 23 augustus 2010 22:48 in reactie op Mostafa Mouktafi Reageer op Piet

    Piet

    "Ben je gek of zo? ik ben helemaal niet met je eens. "

    Ad Hominem: Persoonlijke aanval op de tegenstander om zijn geloofwaardigheid in twijfel te trekken en zodoende ook zijn standpunt. Op de man spelen en niet op de bal.

    Jammer. Fatsoen is er niet bij.

  • Mostafa Mouktafi, ma 23 augustus 2010 23:28 in reactie op Piet Daalemmer Reageer op Mostafa

    Mostafa

    Op de man spelen is Nederlands geworden,wakker worden! Nederland had de meeste rode en gele kaarten gehaalde tijdens het afgelopen WK!Moet ik niet integreren zoals Nederlander? of moest ik toch integreren als een verstandige Belg?
    Trouwens, ik snap helemaal niets van je reactie, als je duidelijk wil zijn waar ik volgens je op de man had ik gespeeld, wil ik graag horen en je krijgt zeker en uitleg.
    Bedankt.

  • henkie buiten, ma 23 augustus 2010 21:02 in reactie op Mostafa Mouktafi Reageer op henkie

    henkie

    waarom valt dit wel onder net taalgebruik?o,ja positieve discriminatie

  • Eric Jan Taapken, di 24 augustus 2010 18:39 in reactie op Henk-Jan Mielke Reageer op Eric Jan

    Eric Jan

    De echte Amerikanen zijn de Indianen!

  • Mostafa Mouktafi, di 24 augustus 2010 19:24 in reactie op Eric Jan Taapken Reageer op Mostafa

    Mostafa

    Maar dat begrijpt Henk met snor niet.

  • Jan B, ma 23 augustus 2010 15:56 Reageer op Jan

    Jan

    Geteisem.

 

Reageren

opiniemakers

Populair

Scroll naar boven Scroll naar boven

Tweet van de dag

zo 27 mei 2012

In Baywatch was het iedere dag dit weer.

Kakhiel