01 december 10 12:16 Reageer (116) Kijknou RSS

Adviseur Canadese premier: 'Vermoord Assange'

Westerse 'fatwa' tegen oprichter Wikileaks

In een interview met het Canadese CBC News Network heeft een adviseur van premier Stephen Harper gesteld dat WikiLeaks-oprichter Julian Assange vermoord moet worden. Prof Tom Flanagan is een vooraanstaand conservatief politicoloog en een van de topstrategen die de huidige premier Harper hielp de verkiezingen te winnen.

Flanagan zegt in het interview dat hij 'erg boos' is om WikiLeaks nadat de commentator opmerkt dat de moordoproep een 'nogal harde uitspraak' is. Critici stellen dat het voor het eerst is sinds de fatwa tegen Rushdie door Khomeiny in 1989 dat vanuit regeringskringen openlijk tot moord wordt opgeroepen. 

Uit recent vrijgekomen WikiLeaks-documenten blijkt onder meer dat de Franse president Sarkozy 'medelijden' had met de Canadese premier Stephen Harper vanwege diens politieke problemen. Daarom werd hij uitgenodigd voor de herdenking van D-Day in 2009.


Laatste Reacties (116) Reageer Reacties in wachtrij: 0

  • Jack D, do 02 december 2010 13:14 Reageer op Jack

    Jack

    Ik bedoelde dus dat het weinig met een fatwa te maken heeft.

  • Ernst Anepool, do 02 december 2010 18:11 in reactie op Jack D Reageer op Ernst

    Ernst

    jaja, geef er maar weer een draai aan, als je nou eerst goed leest wat je hier moet schrijven, komt het wellicht ooit geloofwaardig over?


    Nu valt het wel erg op dat je niet je eigen teksten verzint, zo vaak als je weer moet corrigeren, omdat de baas je terechtwijst :-)

  • Jack D, do 02 december 2010 21:55 in reactie op Ernst Anepool Reageer op Jack

    Jack

    Ernst, waar heb jij last van? Ik was gewoon het woordje "weinig" vergeten in de eerste regel van mijn eerdere bericht. Niets meer, niets minder.

  • Jack D, do 02 december 2010 12:06 Reageer op Jack

    Jack

    Belachelijk natuurlijk wat deze meneer zegt, al heeft het met een fatwa te maken.
    Ik vind het wel erg onverstandig van Assange om alles zomaar naar buiten te brengen, de diplomatieke wereld staat op zijn kop en mensen worden in gevaar gebracht. Daarentegen kunnen sommige onthullingen wel journalistiek belang hebben. Ik vind dan ook dat Wikileaks selectief moet kijken naar wat het op de site plaatst.

  • - -, do 02 december 2010 11:02 Reageer op -

    -

    In mijn optiek is Stephen Harper hier een extremist die de oproep doet om iemand te vermoorden. In Nederland is dit gewoon strafbaar.

  • Albert Hofmann, wo 01 december 2010 22:56 Reageer op Albert

    Albert

    Tja...en met regeringen valt nog wel te spotten...maar als je aan banken komt zou ik helemaal maar uitkijken...ik kijk in ieder geval al uit naar het volgende schandaal.

    Een nobelprijs voor klokkenluiders voor deze man

  • Ernst Anepool, wo 01 december 2010 19:19 Reageer op Ernst

    Ernst

    Zo, en dat was dan het laatste Argument dat Rutte en WIlders tegen de Islam hadden, namelijk dat westerse mogendheden geen Fatwa's uitspraken :-)




    Even kijken, wat is er eigenlijk nog over van de vele"* keihard onderhandelde* punten van het Gedoogaccoord???

  • Joop Schouten, wo 01 december 2010 18:43 Reageer op Joop

    Joop

    Zo zie je maar. Alle kampen hebben hun gekken.

    Ik hoop dat er nog veel meer meer wordt gepubliceerd.
    Het is afgelopen met de spelletjes achter spelletjes.

    Ik ga maar eens een t-shirt ontwerpen 'à la Che Guevara' met het portret van Julian Assange.

  • Zjen Zen, wo 01 december 2010 19:15 in reactie op Joop Schouten Reageer op Zjen

    Zjen

    DOEN Joop!
    Ik koop er 1. In ieder geval 1 voor mijzelf.

  • Joop Schouten, wo 01 december 2010 19:46 in reactie op Zjen Zen Reageer op Joop

    Joop

    GOED, doe ik Zjen !
    ...en een aangepaste voor op een rompertje.
    :))))

    Alles goed met de aanstaande ouders?
    Doe ze de groetjes svp.
    : )

  • Zjen Zen, wo 01 december 2010 19:50 in reactie op Joop Schouten Reageer op Zjen

    Zjen

    Ja...een voor het rompertje..lol.

    Alles goed hier ...te rustig naar mijn smaak...dat ie nou maar komt hoor!

  • Winston V., wo 01 december 2010 23:58 in reactie op Joop Schouten Reageer op Winston

    Winston

    Als ie mooi word Joop, wil ik er ook minstens één!!

  • Suzan Uz, wo 01 december 2010 20:35 in reactie op Joop Schouten Reageer op Suzan

    Suzan

    [Zo zie je maar. Alle kampen hebben hun gekken.]

    Is niet bepaald verbazingwekkend, rechts+conservatief.

    [Ik ga maar eens een t-shirt ontwerpen 'à la Che Guevara' met het portret van Julian Assange.]

    Een standbeeld is nog beter.
    Maar ik ben alvast een potentieel afnemer van de door jou te ontwerpen t-shirt. :-)

  • Joop Schouten, wo 01 december 2010 21:58 in reactie op Suzan Uz Reageer op Joop

    Joop

    : )

  • Sylvia Stuurman, wo 01 december 2010 23:41 in reactie op Joop Schouten Reageer op Sylvia

    Sylvia

    Ja, zet mij maar op de bestelllijst! ;-)

  • Henk-Jan Mielke, do 02 december 2010 20:31 in reactie op Joop Schouten Reageer op Henk-Jan

    Henk-Jan

    Stort u uw winst wel netjes op een wikileaks-rekening?

  • Thisis thekees, wo 01 december 2010 18:41 Reageer op Thisis

    Thisis

    ze mogen Assange wel dankbaar zijn. Big brother is niet almachtig we kunnen er wat tegen doen blijkt nu. Dat geeft de burger moed.

  • Jan-Peter Scheffer, wo 01 december 2010 18:23 Reageer op Jan-Peter

    Jan-Peter

    Dat men zo iemand respecteert, is een belediging van mensen met hogere aspiraties. En zo'n type adviseert een premier? "Vooraanstaand conservatief politicoloog, topstrateeg" Ayatollah Flanagan, professor in de demagogie. Eén van Machiavelli's moderne leerlingen: macht om de macht door leugens en geweld, het doel heiligt de middelen. Dit zijn de laatste dagen van dit soort dinosauriërs, en ze weten het. Schandalig, hoe de good old boys club van "democratische" wereldleiders elkaar de hand boven het hoofd houdt, maar ook dat kan niet eindeloos voortduren, want die hand krijgt kramp.

  • Vleugellamme Arend, wo 01 december 2010 18:12 Reageer op Vleugellamme

    Vleugellamme

    Dit is toch te schokkend voor woorden? Het siert de achterlijke Canadees wel dat 'ie het gewoon publiekelijk uitspreekt, dan hoeft Wikileaks het niet eerst te publiceren... Ik zou de man bijna hetzelfde toewensen. Bijna, gelukkig ben ik géén Neanderthaler...

  • Sonja van Geloven, wo 01 december 2010 17:58 Reageer op Sonja

    Sonja

    De mensen die dit grappig vinden zijn in wezen nog veel enger.

  • El Che, wo 01 december 2010 17:52 Reageer op El

    El

    Na 2000 jaar "ontwikkeling van de westerse beschaving" zijn we niets maar dan ook niets opgeschoten. Nog steeds wil men de boodschapper vermoorden. Holbewoners zijn het.

  • Aert Willem d'Holbach, wo 01 december 2010 18:12 in reactie op El Che Reageer op Aert Willem

    Aert Willem

    Nou... boodschapper. Die term moeten we maar een beetje anders interpreteren, vind u niet?

    Wie heeft die Assange om een boodschap gestuurd? Hijzelf toch?

  • Jan-Peter Scheffer, wo 01 december 2010 19:10 in reactie op Aert Willem d'Holbach Reageer op Jan-Peter

    Jan-Peter

    Boodschapper van een nieuw, opener, eerlijker, veiliger tijdperk, waarin de kapitaalkrachtigen en machtigen niet langer met onderdrukking, afpersing, moord en plundering wegkomen en niet langer elkaar de hand boven het hoofd kunnen houden ten koste van de "rest". Boodschapper van de vrijheid, voorvechter van wezenlijk democratische aspiratie. Dat soort boodschapper, of held.

  • Aert Willem d'Holbach, wo 01 december 2010 20:45 in reactie op Jan-Peter Scheffer Reageer op Aert Willem

    Aert Willem

    Boodschapper van de vrijheid? Wat interesseert het mij nu dat Sarkozy zijn gulp open heeft staan? Privé is er niets bij.

  • kees kortekaas, wo 01 december 2010 21:30 in reactie op Jan-Peter Scheffer Reageer op kees

    kees

    Dus u vind het ook niet erg als ik camera's in uw huis installeer en dat openlijk uitzend? Dan ben ik gewoon de boodschapper?

  • El Che, do 02 december 2010 00:08 in reactie op kees kortekaas Reageer op El

    El

    "Dus u vind het ook niet erg als ik camera's in uw huis installeer en dat openlijk uitzend? Dan ben ik gewoon de boodschapper?"

    Het verschil is dat ambtenaren werken voor een bevolking, worden betaald door die bevolking. Diezelfde bevolking heeft dan niet het recht om te weten wat deze ambtenaren allemaal namens de bevolking zeggen en doen? Dit is absurt. En zeker nu steeds vaker blijkt dat die ambtenaren niet integer omgaan met deze bevolking. Sterker nog: de bevolking regelmatig en soms stelselmatig voorliegen.
    Wat jij thuis doet en zegt tegen je vrouw is totaal niet interessant en heeft hier ook niets mee te maken.

  • Prins Pils, wo 01 december 2010 16:22 Reageer op Prins

    Prins

    Nu op de goede plek:

    ++ In een interview met het Canadese CBC News Network heeft een adviseur van premier Stephen Harper gesteld dat WikiLeaks-oprichter Julian Assange vermoord moet worden. ++
    >> WTF??????!!!!!!! They're back!!!!!

  • Tom Nuit, wo 01 december 2010 16:18 Reageer op Tom

    Tom

    Het lijkt me sterk dat dit zonder consequenties blijft voor deze domme canadees. Ophoepelen dus. Om dit een Westerse fatwa te noemen is natuurlijk weer overdreven en moet duidelijk maken dat wij in het westen even slecht zijn als moslimfundamentalisten. Vanuit welke (religieuze) autoriteit doet deze man zijn domme uitspraken? Moet ons duidelijk gemaakt worden dat er tussen de boven ons gestelden in het westen evenveel malloten zitten als in in het Midden Oosten? dat weten we toch wel?

    Alleen hebben wij een aantal duidelijke regels binnen onze samenleving opgesteld die er voor moeten zorgen dat dit soort mensen aangepakt worden. Ik hoop dat dat dus ook gebeurt. Ontslag en strafvervolging dus.

  • Jack D, wo 01 december 2010 17:43 in reactie op Tom Nuit Reageer op Jack

    Jack

    Ben het geheel met je eens.

  • N N, wo 01 december 2010 16:16 Reageer op N

    N

    Kijk, als Wilders dit nou zou zeggen, dan zou een rechtzaak wel zin hebben. Iemand met naam en toenaam noemen en dan zeggen "schiet maar dood", dat gaat echt te ver.

  • Hannah Vermeulen, wo 01 december 2010 16:05 Reageer op Hannah

    Hannah

    Wel leuk is dat de politicoloog hier met zoveel woorden zegt dat hier niets goeds uit kan komen. De VS zijn wel tot actie overgegaan, en hebben een deel van het gegevensverkeer afgeschermd zodat er minder mensen toegang toe hebben. Waarom komt er dan niets goeds uit ? Ik denk dat deze man inziet dat ze, nu het kalf verdronken is, alleen deze put gaan dempen. De andere blijven open.
    Als mijn geluidskaart goed is, is hij verder niet "erg boos", maar zegt hij "very manly" en niet "very angry". Is hier verder geen sprake van haatzaaien ?

    De conservatief ziet een "verdwijning" als gerechtvaardigd in dit geval. Typisch conservatieve opvatting: De wet is de wet. Totdat het even niet uitkomt.

  • Censuur Joop, wo 01 december 2010 18:11 in reactie op Hannah Vermeulen Reageer op Censuur

    Censuur

    Ik verstond very madly en dat je kan vertalen als very furiously en dat betekent weer... juist gewoon erg boos, furieus!

    Dus haatzaaien is wel een erg zwaar woord voor een milde vertaling van very madly.

  • Hannah Vermeulen, wo 01 december 2010 18:45 in reactie op Censuur Joop Reageer op Hannah

    Hannah

    CBC News heeft nu ook een geschreven weergave.

    Hij zegt wel degelijk "I'm feeling very manly today"

    http://www.cbc.ca/politics/story/2010/12/01/flanagan-wikileaks-assange.html

    Van boosheid is geen sprake.

    Met haatzaaien doelde ik op de uitingen van deze professor. Maar goed, hij heeft het teruggetrokken, en ondertussen toch maar lekker gezegd

  • Art van Remundt, wo 01 december 2010 14:58 Reageer op Art

    Art

    Wikileaks is een geweldige site en ik steek er veel van op. De mensen ook hier op Joop.nl kijken veelal niet verder dan de headlines en laten zich leiden door de massapsychologen die de regeringen en het establishment fors betalen om de schade te beperken en de informatie die Wiki geeft te als oud nieuws of onbelangrijk af te doen. De wereld in de media zit anders in elkaar dan dat de leiders in de voorlichting je doen geloven. Assange verdient politiek asiel in Nederland.

  • Zjen Zen, wo 01 december 2010 19:17 in reactie op Art van Remundt Reageer op Zjen

    Zjen

    Met deze regering???
    Ze knopen hem liever aan de hoogste boom op.

  • Florian Lichti, wo 01 december 2010 14:50 Reageer op Florian

    Florian

    Het gaat ze ECHT WEL lukken om Assange voorgoed op te sluiten: hem op dit moment vermoorden zou wel erg doorzichtig zijn.

    Beangstigend dat zo met deze man word omgegaan maargoed.....het lag natuurlijk in de lijn de verwachting (mijn verwachting) dat als je te dichtbij komt dat politieke leiders dan wild om zich heen gaan slaan.....

  • Rouane Rabbit, wo 01 december 2010 17:01 in reactie op Florian Lichti Reageer op Rouane

    Rouane

    ---[Het gaat ze ECHT WEL lukken om Assange voorgoed op te sluiten]---

    Hij wordt alleen voor verkrachting gezocht, door Zweden. Ik denk niet dat daar levenslang op staat.

  • Florian Lichti, wo 01 december 2010 17:42 in reactie op Rouane Rabbit Reageer op Florian

    Florian

    Ik verwacht wel dat er aanvullende aanklachten komen....er valt altijd wel iets te verzinnen.....

    Ben bang dat ik jouw optimisme niet deel: Assange is te diep in De Macht doorgedrongen....en ik denk dat ze hem koste wat het kost zullen proberen te stoppen.

  • Sonja van Geloven, wo 01 december 2010 18:04 in reactie op Florian Lichti Reageer op Sonja

    Sonja

    Dat denk ik ook. Die wordt adequaat geliquideerd, hasta la vista baby. Juridisch gezien lijkt het me niet zo moeilijk, want de ***naar vermeend*** werkelijke schuldige zit al in de gevangenis. Er bestaat toch ook zoiets als persvrijheid en je bronnen mogen beschermen?

  • Rouane Rabbit, wo 01 december 2010 22:01 in reactie op Florian Lichti Reageer op Rouane

    Rouane

    ---[
    Florian Ik verwacht wel dat er aanvullende aanklachten komen....er valt altijd wel iets te verzinnen....]---

    Laten we hopen dat een land als Zweden zijn rechtsstaat belangrijker vindt dan vriendschap met de USA

  • Mo Disarkullanmak, wo 01 december 2010 14:49 Reageer op Mo

    Mo

    Als de heer Assange een wet overtreedt, kan je hem vervolgen. De strafbaarheid van Assange is echter niet zomaar duidelijk. Volgens de Guardian.co.uk, zijn de VS er, na al die tijd, nog op aan het studeren of hij schuldig is aan overtreding van Amerikaanse spionagewetten.

    Een Australiër die vertrouwelijke, interessante, maar geen schokkende, Amerikaanse informatie van een Amerikaan in handen krijgt, en dat aan iedereen beschikbaar stelt ?

    Het argument van de man in de clip, dat Iran nu weet dat Arabische buren voor actie door de VS pleiten, snijdt overigens geen hout. Dat is bedoeld om de argeloze kijker te beïnvloeden. Voor de buitenstaander nieuw, maar de Iraniërs zijn niet gek, hebben hun eigen informatie, en snappen heus wel dat de dictators in Saoedie-Arabië, de Emiraten of zelfs Egypte niet zouden schromen een regionale concurrent met geweld uit te schakelen, zeker omdat de Iraanse revolutie een inspiratiebron kan zijn voor het verzet tegen juist die dictators.

    Zoals deze conservatieve adviseur al zegt, is het meeste in de telegrammen vrij onschuldig. Al wat hij kan zeggen, is dat er dingen in staan die complicaties in de internationale betrekkingen zouden kunnen veroorzaken of waarvan je "je voor kunt stellen" dat ze tot oorlog zouden kunnen leiden. Dat is voor hem voldoende om het verdwijnen van Assange geen probleem te vinden: Tot zover de conservatieve Canadese visie op het proportionaliteitsbeginsel in het recht.

  • Harry Moentezool, wo 01 december 2010 14:28 Reageer op Harry

    Harry

    Ik ga er maar vanuit dat interview met de heer Harper gelekt is.

  • , wo 01 december 2010 14:25 Reageer op

    EEN ding moge duidelijk zijn: wanneer deze man wordt vermoord weten we zéker dat zijn openbaringen op Wikileaks gewoon WAAR zijn.Dagdag, CIA, dagdag lul uit Canada.

  • Aert Willem d'Holbach, wo 01 december 2010 18:58 in reactie op Reageer op Aert Willem

    Aert Willem

    Ze zijn ook waar, daar is geen twijfel over.

  • Cor Edelenbosch, wo 01 december 2010 14:17 Reageer op Cor

    Cor

    De Islamieten en de 'Westerse-beschaving' verschillen toch niet zoveel als men doet voorkomen.

  • Rob Heusdens, wo 01 december 2010 18:06 in reactie op Cor Edelenbosch Reageer op Rob

    Rob

    "De Islamieten en de 'Westerse-beschaving' verschillen toch niet zoveel als men doet voorkomen."

    Het zijn net mensen.

  • Jan B, wo 01 december 2010 13:56 Reageer op Jan

    Jan

    Ach ja, een politicoloog. Ik ben niet voor niets een groot voorstander van het opheffen van de studierichting politicologie. Het is een pseudowetenschap die hoofdzakelijk slecht onderbouwd rechts gedachtengoed oplevert.

  • Henk-Jan Mielke, wo 01 december 2010 14:01 in reactie op Jan B Reageer op Henk-Jan

    Henk-Jan

    U heeft politicologie gestudeerd?

  • Jan B, wo 01 december 2010 14:13 in reactie op Henk-Jan Mielke Reageer op Jan

    Jan

    Nee een echt vak.

  • Aert Willem d'Holbach, wo 01 december 2010 17:18 in reactie op Jan B Reageer op Aert Willem

    Aert Willem

    Mijn docenten politicologie aan de UvA waren anders rabiaat links.

  • Jan B, wo 01 december 2010 20:19 in reactie op Aert Willem d'Holbach Reageer op Jan

    Jan

    Inderdaad Aert, "waren".

  • Aert Willem d'Holbach, wo 01 december 2010 20:47 in reactie op Jan B Reageer op Aert Willem

    Aert Willem

    Lolbroek.

    "waren" als in "het zijn mijn docenten niet meer".

  • Rouane Rabbit, wo 01 december 2010 14:14 in reactie op Henk-Jan Mielke Reageer op Rouane

    Rouane

    Wat denk jij? Als je zijn opinie hoort?

  • Henk-Jan Mielke, wo 01 december 2010 14:34 in reactie op Rouane Rabbit Reageer op Henk-Jan

    Henk-Jan

    Ik denk dat als iemand een stelling over het ontbreken van onderbouwing bij politicologen niet onderbouwt, dan prima zelf binnen datzelfde profiel past :-)

  • Jan B, wo 01 december 2010 20:22 in reactie op Henk-Jan Mielke Reageer op Jan

    Jan

    Ik zeg niets over het ontbreken van een onderbouwing. Ik zeg alleen dat het pseudo-wetenschap is.

  • Henk-Jan Mielke, do 02 december 2010 11:31 in reactie op Jan B Reageer op Henk-Jan

    Henk-Jan

    Het kostte mij slechts twee rotaties van mijn scrollwieltje:

    ---[ Het is een pseudowetenschap die hoofdzakelijk [ SLECHT ONDERBOUWD ] rechts gedachtengoed oplevert.]---

    Misschien dat u dan een andere pseudowetenschap hebt gestudeerd waarbij u eenzelfde benadering toepast :-)

  • Ton evertsen, wo 01 december 2010 14:12 in reactie op Jan B Reageer op Ton

    Ton

    de 2e kamer zit er vol mee zowel links als rechts, wat bij mij de vraag oproept hoe kan iemand die tijdens zijn studie stage loopt bij een partij, daarna gaat werken voor die partij en vervolgens vertegenwoordiger van die partij een besef hebben hoe de wereld er voor normale mensen uitziet

  • Mikhail Birkett, wo 01 december 2010 16:08 in reactie op Ton evertsen Reageer op Mikhail

    Mikhail

    Politicologen leven niet in een cocon, die kennen ook 'normale mensen' van buiten hun partij. Waarbij ik nog moet vermelden dat lidmaatschap van een politieke partij verre van de standaard is onder politicologen.
    Daarnaast is het in mijn ogen geen pseudowetenschap (wie anders van mening is vraag ik vriendelijk met onderbouwing te komen).
    Graag zou ik ook een link zien naar slecht onderbouwd rechts gedachtegoed wat gevolg is van de studierichting politicologie.
    Dat de man in het filmpje en politicoloog is kan ik ook niets aan doen, maar politicologen kunt u op bijna alle plekken in het politiek spectrum vinden.

  • Horkie Bongers, wo 01 december 2010 13:55 Reageer op Horkie

    Horkie

    Er is ook een oproep in de VS om de gegevensdief de doodstraf te geven.

    Waar de VS natuurlijk graag de aandacht van afleiden, is dat het technologisch meest geavanceerde land in de wereld, niet in staat is geweest om zijn vertrouwelijke gegevens goed te beschermen. En door alle nadruk te leggen op Manning en Assange, geven ze ook aan dat ze niemand verantwoordelijk gaan houden voor de slechte opzet van het geheimhoudingssysteem voor de ambassadeberichten.

    De VS kan Manning wel die 52 jaar gevangenisstraf geven. Maar dat neemt niet weg dat ze gefaald hebben in de bescherming van hun vertrouwelijke gegevens. Die gegevens krijg je niet van het internet door de dief te straffen.

  • Jan B, wo 01 december 2010 14:15 in reactie op Horkie Bongers Reageer op Jan

    Jan

    "Waar de VS natuurlijk graag de aandacht van afleiden, is dat het technologisch meest geavanceerde land in de wereld, niet in staat is geweest om zijn vertrouwelijke gegevens goed te beschermen."

    Precies. Dit is een blamage van jewelste voor ze.

  • Florian Lichti, wo 01 december 2010 16:39 in reactie op Horkie Bongers Reageer op Florian

    Florian

    Manning verdwijnt zonder twijfel 52 jaar in een SuperMax gevangenis......daarvoor is helemaal geen proces nodig want dat is bij voorbaat duidelijk.
    Hij word in de VS door politici als staatsvijand nummer 1 gezien en daarvoor moet wraak worden genomen.

    Ik heb in ieder geval geen enkel vertrouwen in het Amerikaanse rechtsstysteem wat dat betreft.

    Just because I'm paranoid doesn't mean they're not after me!!!!

  • Gesus , wo 01 december 2010 13:50 Reageer op Gesus

    Gesus

    als je tegen de wereld liegt en iemand ontmaskert je dan mag je aanraden deze persoon te vermoorden,vermoorden tja wat had je anders verwacht van mensen die leven van de firma list en bedrog,maar in de rest van de wereld wordt eigenlijk schouderophalend gereageerd zoals de Israëli al zeiden je moest eens weten wat wij over Obama zeggen..
    en zo gaan we over tot de orde van de dag ,Assange is een serieverkrachter die geliquideerd dient te worden en de diplomaten zijn het slachtoffer want hun geheime documenten zijn uitgelekt,als de wereld niet rond was zou je denken dat hij op zijn kop staat.

  • R van brummelen, wo 01 december 2010 13:32 Reageer op R

    R

    shoot the messenger!

  • Marcus Lucas, wo 01 december 2010 13:24 Reageer op Marcus

    Marcus

    Mag dat zomaar??

  • Censuur Joop, wo 01 december 2010 14:28 in reactie op Marcus Lucas Reageer op Censuur

    Censuur

    Tuurlijk mag dat. Zolang hij maar niet naar buiten brengt dat hij de islam aanhangt.

  • NL 4NL, wo 01 december 2010 15:11 in reactie op Censuur Joop Reageer op NL

    NL

    ***[Tuurlijk mag dat. Zolang hij maar niet naar buiten brengt dat hij de islam aanhangt. ]***

    Een lid van de Canadese regering die tot moord oproept! WTF!

    Werk aan de winkel voor de Canadeze Rabbae en Danen.

  • Co Stuifbergen, wo 01 december 2010 23:24 in reactie op NL 4NL Reageer op Co

    Co

    Waarschijnlijk hoeft u niet te wachten op een Canadese Rabbae of Danen.

    Volgens mij schokt een oproep tot moord politici en burgers van links tot rechts.
    Maar ik ga er dan ook van uit dat er zowel links als rechts fatsoenlijke mensen bestaan.

  • Rachid el Hajoui, wo 01 december 2010 13:23 Reageer op Rachid

    Rachid

    Ik zeg dat Stephen Harper adviseur van premier vermoord moet worden, kijken of hij nog steeds lacht achterlijkheid. Nederland moet Wikileaks Asiel aanbieden, in de naam van vrijheid van meningsuiting

  • Henk-Jan Mielke, wo 01 december 2010 13:56 in reactie op Rachid el Hajoui Reageer op Henk-Jan

    Henk-Jan

    Dan wordt ie gewoon aangeklaagd hier, zo gaan we hier om met de vrijheid van meningsuiting. Daar zit Assange ook niet op te wachten natuurlijk...een proces aan zijn broek.

  • Henk-Jan Mielke, wo 01 december 2010 14:28 in reactie op Rachid el Hajoui Reageer op Henk-Jan

    Henk-Jan

    Hij zal worden opgepakt:
    http://www.powned.tv/nieuws/tech/2010/12/klpd_assange_wordt_opgepakt.html

  • , wo 01 december 2010 13:11 Reageer op

    Alsof dat zou helpen.De geest is uit de fles, wikileaks heeft alles al wat ze moeten hebben..............

  • Grolschje ., wo 01 december 2010 13:08 Reageer op Grolschje

    Grolschje

    Flauwe Noord-Amerikaanse humor.

  • Rouane Rabbit, wo 01 december 2010 14:13 in reactie op Grolschje . Reageer op Rouane

    Rouane

    Het lijkt wel Iraanse humor

  • Marthijn Uittenbogaard, wo 01 december 2010 12:59 Reageer op Marthijn

    Marthijn

    Kan Nederland de Wikilekeaks-klokkenluider geen bescherming aanbieden? Of blijft Nederland eeuwig de hielenlikker van het fascistische Amerika; een van de meest onvrije landen op aarde.

  • Jager Verzamelaar, wo 01 december 2010 13:11 in reactie op Marthijn Uittenbogaard Reageer op Jager

    Jager

    JA

  • , wo 01 december 2010 14:14 in reactie op Marthijn Uittenbogaard Reageer op

    Ik wil best.Zoals gezegd, ik heb een aardig gastenverblijf, en de eerste de beste Canadese smurf die in de buurt komt krijgt met mij te doen.Als het hem iukt hier te komen is hij welkom.

  • Aert Willem d'Holbach, wo 01 december 2010 18:49 in reactie op Marthijn Uittenbogaard Reageer op Aert Willem

    Aert Willem

    We moeten al genoeg bezuinigen. En bovendien, die idioot heeft zelf gekozen voor zijn heldhaftige leventje dus moet hij ook maar op de blaren zitten als het mis gaat.

    Eens een held, altijd een held.

  • Zjen Zen, wo 01 december 2010 19:19 in reactie op Aert Willem d'Holbach Reageer op Zjen

    Zjen

    Jammer Aert, hij is een held anno de 21ste eeuw van de megabite info oorlog.

  • Aert Willem d'Holbach, wo 01 december 2010 20:49 in reactie op Zjen Zen Reageer op Aert Willem

    Aert Willem

    Megabyte info oorlog...

    Alu-houdje nodig?

  • Ernst Anepool, do 02 december 2010 18:13 in reactie op Aert Willem d'Holbach Reageer op Ernst

    Ernst

    Aert, Aert, doe maar rustig, je komt een beetje overhaast over nu, dat doet je geloofwaardigheid gaan goed.

    Zet maar een Roos op je Alu Hoed, dan voel je je morgen (wel-licht) weer goed?

  • Bert Whaha, wo 01 december 2010 12:58 Reageer op Bert

    Bert

    Inderdaad heel flauw grapje, die m.i. ok niet zonder gevolgen kan blijven. Maar mag ik de mensen hier nog even herinneren aan oud politiecommissaris Joop van Riessen, voordat men hier de complete gierkar opentrekt, en zijn uitspraken betreffende ons gewaardeerde kamerlid de heer Wilders tijdens Pauw en Witteman??

    Ik heb toen niemand gehoord.

  • Prins Pils, wo 01 december 2010 13:08 in reactie op Bert Whaha Reageer op Prins

    Prins

    ++ Bert Whaha, wo 01 december 2010 12:58 ++
    >> Wat jij een gewaardeerd Kamerlid vindt vind ik een leugenachtige nationaal-socialistische volksmenner, en ik krijg graag een linkje naar de betreffende uitzending of het betreffende fragment.

  • Prins Pils, wo 01 december 2010 13:10 in reactie op Bert Whaha Reageer op Prins

    Prins

    ++ In een interview met het Canadese CBC News Network heeft een adviseur van premier Stephen Harper gesteld dat WikiLeaks-oprichter Julian Assange vermoord moet worden. ++
    >> WTF??????!!!!!!! They're back!!!!!

  • Henk-Jan Mielke, wo 01 december 2010 12:56 Reageer op Henk-Jan

    Henk-Jan

    Vreemd gevoel voor humor heeft die man wat de interviewer niet helemaal begreep, ik moest er wel om lachen. Maar als adviseur van een premier zulke grapjes maken is nou niet echt bijster intelligent.

    Maar het is toch normaal in de politiek om tegenstanders zo uit te (laten) schakelen. Gebeurt zelfs in Nederland...toch?

  • Huub Geluk, wo 01 december 2010 13:36 in reactie op Henk-Jan Mielke Reageer op Huub

    Huub

    In PVV kringen is oog om oog, tand om tand inderdaad volkomen normaal.

  • Henk-Jan Mielke, wo 01 december 2010 13:45 in reactie op Huub Geluk Reageer op Henk-Jan

    Henk-Jan

    PVWie?

  • Aert Willem d'Holbach, wo 01 december 2010 14:30 in reactie op Huub Geluk Reageer op Aert Willem

    Aert Willem

    Ik heb nooit begrepen dat de PVV er achter zat, ook al bestond die toen nog niet.

  • Rouane Rabbit, wo 01 december 2010 12:52 Reageer op Rouane

    Rouane

    Direct om opheldering vragen, en eventueel ambassadeur terugroepen.

  • Bernie Whistler, wo 01 december 2010 12:47 Reageer op Bernie

    Bernie

    Tsja, het vrijheids- en onafhankelijkheidskenmerk Maple Leaf staat blijkbaar niet iedereen. Ik vrees dat deze fundamentalist vanuit de gebruikelijke hoek op zijn wenken bediend gaat worden. `...and the bullets read USA..` (Pete Seeger)

  • och jong, wo 01 december 2010 12:47 Reageer op och

    och

    Pardon....
    ik neem aan dat deze meneer adviseur af is binnenkort

  • Lucas Roorda, wo 01 december 2010 12:47 Reageer op Lucas

    Lucas

    En dan vragen ze zich nog af waarom er nogal wat mensen zijn die vinden dat openheid over buitenlandse politiek een groot goed is...

  • Pieter Pan, wo 01 december 2010 12:45 Reageer op Pieter

    Pieter

    Fout grapje..

  • Prins Pils, wo 01 december 2010 13:05 in reactie op Pieter Pan Reageer op Prins

    Prins

    ++ Fout grapje.. ++
    >> Foute opmerking!

  • Pieter Pan, wo 01 december 2010 13:22 in reactie op Prins Pils Reageer op Pieter

    Pieter

    Explain...

  • Prins Pils, wo 01 december 2010 16:45 in reactie op Pieter Pan Reageer op Prins

    Prins

    ++ Explain... ++
    >> Als je dat bagatelliseert tot een grapje, ben je zelf fout bezig!

  • Pieter Pan, wo 01 december 2010 17:19 in reactie op Prins Pils Reageer op Pieter

    Pieter

    Je overdrijft echt schromelijk. Er werd volop hi hi, ha ha ,ho ho gedaan tijdens de uitspraak.
    Het was dus als een grapje bedoeld, ergo een fout grapje.

    Ik constateer iets wat feitelijk plaatsvindt, en dat jij denkt dat ik het leuk vind of niet erg is geheel en al voor jouw rekening, Mij a.u.b. erbuiten laten.

  • Prins Pils, wo 01 december 2010 17:40 in reactie op Pieter Pan Reageer op Prins

    Prins

    ++ Pieter Pan, wo 01 december 2010 17:19 ++
    >> Sorry, ik ging in mijn haast af op de beschrijving van het interview, en had niet door dat hij het quasi-grappig bedoelde (alhoewel hij volgens mij een heel fout figuur is). Jouw opmerking was dus niet bagatelliserend.

  • Pieter Pan, wo 01 december 2010 17:51 in reactie op Prins Pils Reageer op Pieter

    Pieter

    Als iemand Assange nu ombrengt en zich beroept op de uitspraak van deze adviseur is hij misschien zelfs medeplichtig.

    Ik had beter 'ziek grapje' als comment kunnen schrijven.

  • Jaap Breekpunt, wo 01 december 2010 18:42 in reactie op Prins Pils Reageer op Jaap

    Jaap

    [ Sorry, ik ging in mijn haast af op de beschrijving van het interview, en had niet door dat hij het quasi-grappig bedoelde (alhoewel hij volgens mij een heel fout figuur is).]
    En dan maar hopen dat je voor die opvatting meer onderbouwing hebt gebruik dan een youtube-filmpje van iets meer dan een minuut.

  • Prins Pils, wo 01 december 2010 22:02 in reactie op Jaap Breekpunt Reageer op Prins

    Prins

    ++ En dan maar hopen dat je voor die opvatting meer onderbouwing hebt gebruik dan een youtube-filmpje van iets meer dan een minuut. ++
    >> Heb ik ook: hij is ook een conservatieve Canadese politicoloog. In Nederlandse termen ben je dan bijna ultra-rechts.

  • Jaap Breekpunt, do 02 december 2010 10:57 in reactie op Prins Pils Reageer op Jaap

    Jaap

    Dus elke conservatieve Noord-Amerikaanse politocoloog kan wat jou betreft geduid worden als een fout figuur.

    Lijkt me ook best prettig om met die hokjes geest mensen in goed en fout in te delen.

  • Prins Pils, do 02 december 2010 11:25 in reactie op Jaap Breekpunt Reageer op Prins

    Prins

    ++ Dus elke conservatieve Noord-Amerikaanse politocoloog kan wat jou betreft geduid worden als een fout figuur. ++
    >> Goed lezen: hij is OOK een conservatieve etc. De combinatie daarvan met wat hij zei in het filmpje - de facto een fatwa die hij niet terugnam - maakt dat ik weinig moeite heb om hem in te delen in het hokje 'Foute politici'. 'If it looks like a duck and quacks like a duck, it probably is a duck.'

  • Jaap Breekpunt, do 02 december 2010 12:08 in reactie op Prins Pils Reageer op Jaap

    Jaap

    Wat betreft die fatwa had je volgens mij eerder al toegeven dat er sprake was van een al dan niet geslaags/misselijkmakende grap.

    Persoonlijk heb ik meer informatie nodig over iemands achtergronden en opvattingen voordat ik een persoon (we hebben het tenslotte niet over eenden) als fout zou bestempelen, ik ben daar graag voorzichtig in. Blijkbaar heb jij daar minder moeite mee. Het zal een kwestie van stijl zijn.

  • Prins Pils, do 02 december 2010 13:06 in reactie op Jaap Breekpunt Reageer op Prins

    Prins

    ++ Wat betreft die fatwa had je volgens mij eerder al toegeven dat er sprake was van een al dan niet geslaags/misselijkmakende grap. ++
    >> Dat zien wij zo, maar er zullen legio mensen die er door geïnspireerd raken het daadwerkelijk te doen. De facto is het dus een fatwa die niet ingetrokken is. Hij heeft niet eens gezegd: "Just kidding."

  • Jaap Breekpunt, do 02 december 2010 13:38 in reactie op Prins Pils Reageer op Jaap

    Jaap

    [Dat zien wij zo, maar er zullen legio mensen die er door geïnspireerd raken het daadwerkelijk te doen. De facto is het dus een fatwa die niet ingetrokken is. Hij heeft niet eens gezegd: "Just kidding."]
    Je zou het lachen tussendoor kunnen opvatten als een alternatieve manier om "just kidding" te zeggen. Overigens ben ik het niet eens met je redenering dat alles wat als een fatwa kan worden uitgelegd ook daadwerkelijk een fatwa is. Daarmee rek je het begrip fatwa uitermate ver op. Een malloot had ook de opmerkingen van toenmalig fractieleider Thom de Graaff (loopafstand van het Achterhuis) over Fortuyn als een fatwa kunnen aanmerken (immers Fortuyn is de nieuwe Hitler, dus die moet dood). Of iets een fatwa is of niet, wordt volgens mij voor een groot gedeelte bepaald door de bedoeling van degene die het uitspreekt, niet zozeer door hoe de uitspraak door een gek (in meer of mindere mate) wordt uitgelegd.
    Verder denk ik zoals gezegd, dat het vooral een kwestie van persoonlijke stijl is. Jij hebt er minder voor nodig om iemand in te delen in de categorie fout dan ik. Prima.

  • Jaap Breekpunt, do 02 december 2010 13:47 in reactie op Prins Pils Reageer op Jaap

    Jaap

    Om van dat laatste een voorbeeld te noemen. Mochten zijn uitspraken door één of meer idioten daadwerkelijk als een fatwa worden opgevat, dan zou ik de mogelijkheid openhouden dat deze man een vergissing begaat, of een inschattingsfout maakt. Zonder goede achtergronden over deze man (anders dan een tamelijk algemene categorisering als noord-amerikaanse conservatief) kan ik moeilijk beoordelen hoe zijn uitspraken geduid moeten worden. Een vergissing of inschattingsfout zou voor mij namelijk geen reden zijn deze persoon in de categorie fout te plaatsen.

  • Ernst Anepool, do 02 december 2010 18:16 in reactie op Jaap Breekpunt Reageer op Ernst

    Ernst

    Je beleeft er duidelijk veel plezier aan, als ik je andere berichten zo lees, als maar niemand het in zijn hoofd haalt om *jou* in een van je zelfbedachte hokjes stopt hè?

  • Jaap Breekpunt, do 02 december 2010 21:23 in reactie op Ernst Anepool Reageer op Jaap

    Jaap

    Ik ben bang dat ik u niet kan volgen. Dat zal ongetwijfeld aan mij liggen. Waar beleef ik volgens u veel plezier aan?
    Mensen in hokjes plaatsen zonder veel van de achtergrond te weten vind ik inderdaad weinig fraai. Maar zoals ik al gezegd heb is dat misschien vooral een kwestie van persoonlijke stijl.
    Ook is het mij niet helemaal dudielijk wat u uit mijn andere berichten meent op te kunnen maken over wat ik er van vind als iemand anders mij in een door mij(?) zelf bedacht hokje wil stoppen. Als u het een punt vind wat besproken moet worden dan wil u uitnodigen iets perciezer te worden.

  • Jaap Breekpunt, do 02 december 2010 21:24 in reactie op Ernst Anepool Reageer op Jaap

    Jaap

    Overigens ben ik geen tegenstander van plezier beleven.

  • Henk-Jan Mielke, wo 01 december 2010 14:07 in reactie op Prins Pils Reageer op Henk-Jan

    Henk-Jan

    http://en.wikipedia.org/wiki/Canadian_humour

  • , wo 01 december 2010 14:27 in reactie op Henk-Jan Mielke Reageer op

    Sorry, de link is me te bont.Ik vind de uitspraak weerzinwekkend, en dat zou ik eveneens vinden als iets dergelijks tegen (noem maar een boerenkermis op)wilders werd gedaan.

  • Henk-Jan Mielke, wo 01 december 2010 14:43 in reactie op Reageer op Henk-Jan

    Henk-Jan

    Het heeft met het Canadese pseudo-minderwaardigheidscomplex te maken t.o.v. grote broer VS, hij zegt ook niet dat de Canadese premier deze man moet omleggen maar dat Obama dat zou moeten doen...zelfs dat kunnen de Canadezen niet zelf.

  • , wo 01 december 2010 17:23 in reactie op Henk-Jan Mielke Reageer op

    Sorry, ik blijf het walgelijk vinden, net als jij, neem ik aan.

  • Henk-Jan Mielke, do 02 december 2010 11:45 in reactie op Reageer op Henk-Jan

    Henk-Jan

    Als je de uitspraak op papier ziet is het walgelijk, als je het stukje kijkt valt het wel mee. Een beetje misplaatst dat is zeker.

  • Ernst Anepool, do 02 december 2010 18:14 in reactie op Henk-Jan Mielke Reageer op Ernst

    Ernst

    Jaja, als iemand anders zoiets roept, schreeuw je moord en brand, maar als je eigen "soort" roept om een *moord*

    Vind je het opeens in het geheel niet ongehoord.


    Maar goed je laat wel zien dat je met drie maten meet, wat op zich wel mooi is als bewijs van je eerlijke inborst.

  • Henk-Jan Mielke, do 02 december 2010 20:09 in reactie op Ernst Anepool Reageer op Henk-Jan

    Henk-Jan

    ---[ Jaja, als iemand anders zoiets roept, schreeuw je moord en brand, maar als je eigen "soort" roept om een *moord*]---

    Nee hoor, iedere serieuze oproep iemand te vermoorden verdient het om bestreden te worden, of dit nu direct of indirect via slinkse methodes gebeurt, dit valt bij mij in de categorie vreemde humor.

    ---[ Vind je het opeens in het geheel niet ongehoord.]---

    Zoals uitgelegd, serieuze oproepen tot moord moeten bestreden worden, dit was geen serieuze oproep, heeft u het filmpje wel gezien vraag ik mij dan af?

    ---[ Maar goed je laat wel zien dat je met drie maten meet, wat op zich wel mooi is als bewijs van je eerlijke inborst.]---

    Ik keur een oproep om moord helemaal niet goed meneertje Anepool, dit is zoals ik al heb uitgelegd een vreemd soort Canadese humor, die ik overigens best misplaats vind in deze kwestie, maar waar ik ook best een beetje om moest lachen. U leest niet eens waarop u reageert. Het lijkt wel of u gewoon lukraak klikt als mijn avatar tevoorschijn komt.

    Ik meet dus helemaal niet met drie maten, gewoon de gebruikelijke twee, een maat voor de rest en een aparte maat voor u. :-=)=
    U krijgt van mij zelfs een aparte smiley als aparte maat zijnde.
    .

 

Reageren

opiniemakers

Populair

Scroll naar boven Scroll naar boven

Tweet van de dag

zo 27 mei 2012

In Baywatch was het iedere dag dit weer.

Kakhiel