05 februari 12 14:45 Reageer (99) Politiek RSS

Hype om alledaagse politiepraktijk

Amsterdamse hoofdcommissaris legt handhaving boerkaverbod uit ... PVV boos, wil van agenten boeterobots maken

Telegraaf, NRC en zelfs Vlaamse kranten berichten dat korpschef Pieter-Jaap Aalbersberg boerkadragers niet altijd zal beboeten. De PVV eist daarom een boeteplicht voor agenten. Het opvallende: Aalbersberg heeft het niet zo gezegd maar reageert met uitleg op een doorgeschoten vraag van Eva Jinek.

Jinek toont een bekend fragment waarin Jeroen Pauw tegenover de voorganger van Aalbersberg poneert dat de politie boerkadraagsters met kleine kinderen moet arresteren. Welten reageert afwijzend en zegt dat hij vindt dat de politie dat niet moet doen. Jinek wil daarop weten van Aalbersberg weten wat hij in de toekomst gaat doen. "Gaat u ze arresteren?"

De korpschef legt uit dat het verbod nog geen wet is en als het wordt aangenomen dat het dan om een overtreding gaat. (In Nederland is het nog steeds niet zo dat je voor overtredingen, denk bijvoorbeeld aan een kapotte fietsbel, in een cel gesmeten wordt.)

Nuance? Jinek gaat er meteen fel tegenin: "Het is toch heel simpel!"

Vervolgens probeert Aalbersberg uit te leggen hoe een agent te werk gaat bij het constateren van een overtreding. Het is in Nederland immers niet zo dat iedereen altijd voor iedere overtreding een bekeuring krijgt. De agent kan volstaan met een waarschuwing. En zo zal het dus ook met het boerkaverbod gaan, legt Aalbersberg uit. Dat heeft weinig te maken met het negeren van de wet maar wel met de praktijk van handhaving.

NRC Handelsblad concludeert meteen: "Amsterdamse agenten zullen niet altijd een boete uitschrijven als zij iemand met een boerka zien lopen." Spits: "Vandaag was de Amsterdamse korpschef Pieter-Jaap Aalbersberg te gast in het ochtendprogramma Eva Jinkek op Zondag en zei daarin dat Amsterdamse agenten niet altijd boete's zullen uitdelen als zij iemand met een boerka zien lopen." De gratis krant voegt er voor de 'duidelijkheid' aan toe: "Eerder zei minister Opstelten van Veiligheid dat de politie niet moet zeuren en het verbod gewoon moet handhaven." Ze hadden ook kunnen schrijven: Politie geeft niet altijd boete bij loslopende honden. Nieuws? Wel als je politicus van de PVV bent.

PVV Kamerlid Joram van Klaveren, ooit beroemd geworden omdat hij met een pistool poseerde, heeft meteen Kamervragen aangekondigd. Hij wil dat overtredingen van het boerkaverbod altijd beboet worden, ongeacht de omstandigheden. Kortom: Minister Opstelten mag weer een paar duizend euro belastinggeld uitgeven om het Kamerlid bij te praten in de Nederlandse wetspraktijk.


Laatste Reacties (99) Reageer Reacties in wachtrij: 0

  • Pim Lemmens, zo 12 februari 2012 14:14 Reageer op Pim

    Pim

    De PVV wil van agenten boeterobots maken. En van rechters strafrobots. Ligt in de lijn der verwachtingen. Immers, PVV fractieleden zijn Wildersnapraatrobots.

  • Ernst Anepool, di 07 februari 2012 21:25 Reageer op Ernst

    Ernst

    (in de ijdele hoop dat mijn lange doch geheel onderbouwde stuk geplaatst word, heb ik mijn best maar weer eens gedaan, hopelijk pikt iemand het op)

    Het gaat ook helemaal niet om het burkaverbod, maar om de afleidingsmanoevre...

    Let maar op volgende week hebben ze weer een nieuwe hype om de desastreuze spilziekte van dit kabinet uit het nieuws te houden.
    Zou me niets verwonderen als het dan over de Mobiele Moorbrigades van rutte gaat aka stichting de Einder.

    Werkelijk alles word uit de kast getrokken om de werkelijkheid van de desastreuse Overheidsuitgaven aan het zicht te onttrekken, ik sprak er all eerder over de spilziekte van gemeentes en provincies wat bouwend Nederland betreft, (Het duo Elco Brinkman en Loek Hermans die nu dus aan de knoppen zitten in de eerste kamer)

    Wat dacht je van de 72 Miljoen voor een gemeentehuis in Zaandstad
    http://democratischzaanstad.nl/wbs15/index.php/artikelen/inverdan/13-inverdan/435-iverdan-tekort-gemeentehuis.html

    Of de 65 miljoen voor een stadskantoortje in Deventer
    http://www.binnenlandsbestuur.nl/arbeidsmarkt-en-carriere/nieuws/nieuws/65-4-miljoen-voor-nieuw-stadhuis-deventer.3884215.lynkx

    Of 57 miljoen voor een "sober" stadhuis voor Almeloo
    http://d66almelo.nl/stadhuis

    En niet te vergeten het gemeentehuisje vooor Naaldwijk ad ca. 100 miljoen (ca, hoeveel gaat het dan werkelijk kosten !?!)
    http://www.westlandverstandig.nl/component/content/article/8-fractie/242-visie-nieuw-gemeentehuis-24-01-2012

    Of de 27 Miljoen voor een gemeentehuis in Doorn
    ,In Utrechtse Heuvelrug zetten de bestuurders alles op alles voor een nieuw gemeentepaleis van 27,2 miljoen, bijna 120.000 euro per ambtenaar.
    De gemeente staat sinds enkele weken onder curatele van de provincie Utrecht

    En het kan *nog* erger, kijk maar eens naar Groningen, het nieuwe Gemeentehuis wat er *niet* kwam...
    Alleen het afblazen van een nieuw gemeentehuis voor een grotere stad kost al 45 miljoen (direct af te schrijven)
    http://grotemarkt.groningen.nl/veelgestelde-vragen

    Om een idee te geven wat de spilziekte van de VVD ons kost bij een echt GROOT gemeentehuis, de kosten van het gemeente huis van Utrecht dat Opstelten er ondemocratisch doorheen drukte, ach nee zoek dat zelf maar op...


    Gemeentehuisje in het achterhoekse bejaardendorpje Lochem HOPPA.............. 25 Miljoen
    https://www.lochem.nl/glc/website/webgen.nsf/%28FrameSets%29/Internet-Content?opendocument&Body=https://www.lochem.nl/glc/website/webgen.nsf/page?openagent&id=_60CC39AF76CD88D3C12575B70044D4C9

    En hier hoe de VVD jongerenpartij GL dat goedpraat:
    http://lochem.groenlinks.nl/node/64508


    Of STreefkerk u weet wel dat dorpje tussen Gouda en de Meern 9 miljoen, of Groot Ammers (nou ja groot 625 inwoners) 6,8 miljoen renovantie...
    http://www.gemeentebelangenliesveld.nl/?p=art&id=147


    En niet te vergeten de 16 miljoen voor Olst... (u weet niet waar het ligt zegt u :-)
    http://www.sallandcentraal.nl/article.php?action=showarticle&id=30207

    Maasgouw 13 miljoen
    http://www.pvdamaasgouw.nl/cms/index.php?option=com_content&view=article&id=697:een-nieuw-gemeentehuis-voor-maasgouw&catid=13:algemeen-nieuws&Itemid=30

    Bronkhorst 20,6 miljoen, nou ja 16,4 voor het gebouw en de plannen, de rest aan etentjes en uitjes vol geleuter en gezever voor de Wethouders in kwestie "overige kosten"...

    Hoogezand Sappermeer 18,5 miljoen

    Nijverdal 23 miljoen
    etc. etc.






    Zo kan ik nog een uur doorgaan met *helemaal nieuwe gemeentehuizen*


    (hoe kan het nu dat er zoveel bouwvakkers werkeloos thuiszitten, oh wacht daar zijn al die polen en bulgaren voor naar Nederland gehaald door de PVV en VVD...)



    Maar denk niet dat we er dan al zijn met de spilziekte van Kabinet Bouwend Nederland, ook een kleine aanpassing van het gemeentehuis van Margraten, nog geen 250m² kost nu al meer dan 10 miljoen

    In eerste instantie was het gepland op 5,6 miljoen, de huizen van de bewoners tegenover de prachtige kerk zijn al onteigend, en deze traditionele bebouwing word nu vervangen door een "Pleinmuur" van Beton met steenstrips van meer dan 10 meter hoog.

    In het lieflijke Heuvelland word dus opeens een monsterachtig Hoog Chagerijne direct tegenover de Kerk gezet...

    Straks gaan ze ook nog het centrum van Valkenburg platgooien om een Winkelcentrum te bouwen :-(
    (nee dat is geen grapje helaas)

    De aanbouw aan gemeentehuis Zeist 21 Miljoen
    http://www.zeist.nl/Wonen_en_leven/Plannen_en_projecten/Zeist_Centrum/Het_Rond/Toelichting_op_de_investering_van_de_gemeente


    En dat zijn dan nog maar de Gemeentehuizen en uitbreidinkjes ervan...







    Want met de Nieuwe Nationale Politie, moeten alle Politiebureau's natuurlijk ook gesloopt en overnieuw gebouwd worden...

    En wat kost een Nieuwe Politiepost voor Haaglanden dan eigenlijk?
    http://www.brinkgroep.nl/url/bouw_politievestiging_de_yp.php

    Het nieuwe gebouw wordt geen gewoon politiebureau met een publieksfunctie, maar huisvest regionale politie onderdelen. Er komen vanaf 2012 ongeveer 300 mensen permanent in het gebouw te werken. De kosten voor het project zijn geraamd op ruim 80 miljoen euro.

    Huh???


    TACHTIG MILJOEN voor een politiebureautje, waar 300 man komt werken?
    Dat is 267 DUIZEND euro per werknemer, gemiddeld zitten er drie Agenten per kamer, dus dat is DREIKWART MILJOEN per kamer...
    terwijl er net in de jaren 90 bijna honderd nieuwe politiebureaus zijn gebouwd...

    ***********************************************************************************

    Maar het Toppertje onder de zinlose geldsmijterij is wel het nieuwe (weer lelijke betonkolos van hertzberger) van Utrecht geschat 134 miljoen, ik herhaal 100 miljoen, dat is 27 MILJOEN per Zaal !!!

    ***********************************************************************************

    [quote]
    10 oktober 2011
    Muziekpaleis in 2014 gereed
    De voltooiing van het sterk vertraagde en steeds duurdere Muziekpaleis in Utrecht vergt nog ruim twee jaar. De bouwwerkzaamheden aan het complex (vijf zalen, 134 miljoen) hebben het hoogste punt bereikt.
    [/quote]


    En dan nog alle mislukte bouwprohjecten onder Balkenende niet meegerekend, ik zal er 1tje doen puur voor de illustratie:
    Spijkenisse:
    [quote]
    Rokade
    Op 29 juni moest de raad de duurste uitgave doen, € 30 miljoen voor de aankoop van alle onverkochte appartementen in Rokade. De gemeente hoopt ze nu te kunnen verhuren.
    [/quote]




    Wil je leren hoe je een Gemeente leeggraait op die manier, kun je hier een cursus doen.
    http://www.vastgoed-instituut.nl/cursussen/vastgoedmanagement-bij-gemeenten/
    [quote]
    "Als je de financciering niet goed rond krijgt, kun je het ook securiseren met derivaten, daar hebben we bij Vestia goede resultaten mee behaald"
    [/quote]

    En hier een mooi stuk hoe je dan de geldsmijterij richting Bouwend Nederland (Elco Brinkman en Loek Hermans) recht moet lullen, je verzint gewoon een half miljard aan "gezondheidsbesparingen" door als een Swami Panresi te orakelen, en je kletsts zo 89 miljoen aan schilderwerk bij elkaar...
    http://edbr.nl/Documenten/EDBR%20advies%20The%20Economics%20of%20Sports.pdf


    En hier een documant waaruit heel mooi blijkt *waar* al die miljoenen nou aan uitgegeven worden, *niet* aan bakstenen of meubels, maar aan Bureautjes die kwistig de aanbesteding in de war schoppen, waardoor alles drie keer over moet, tot alleen BAM vastgoed overblijfd zoals van te voren tussen de aannemers al was bedongen...

    http://www.denhelder.nl/foto/bijlagen%20Raadsvoorstel%20stadhuis.pdf

    "Herinnert u zich deze nog ???"
    Een bekende tekst van Joost den Draaier in de jaren 80...

    http://nl.wikipedia.org/wiki/Parlementaire_enqu%C3%AAte_naar_de_bouwfraude





    En ondertussen stevenen 64 Gemeentes, net zoals in Griekenland op een status 12 situatie af...

    [quote]
    Zeker 64 gemeenten, 15 procent van het totaal, verkeren financieel in gevaar. De waarde van hun bouwgrond verdampt door de aanhoudende crisis. Dat is niet alleen te wijten aan de crisis, maar ook aan grote ambities, zegt Gerber van Nijendaal van de Raad voor Financiële Verhoudingen (Rfv), die het kabinet en het parlement adviseert.
    De gemeenten zelf verwachten in totaal 3,2 miljard euro te verliezen op aangekochte gronden. Tot deze conclusie komt het Vakberaad Gemeentefinanciën van de provinciale toezichthouders, die alle jaarrekeningen van 2010 onder de loep nam.
    [/quote]

    http://www.trouw.nl/tr/nl/4492/Nederland/article/detail/3123280/2012/01/16/Gemeenten-hebben-te-veel-dure-bouwgrond-gekocht.dhtml







    Nee laten we het in godsnaam maar over een Burkaverbod gaan hebben, want van al die corrupte ambtenaren van dit Kabinet word ik letterlijk Klinisch Depressief !

  • Mary de France, di 07 februari 2012 17:24 Reageer op Mary

    Mary

    Waarom moet je daar nú al kamervragen over stellen, er IS nog helemaal geen boerkaverbod.
    En, mark my words, dat kómt er ook niet.

  • Hassan Derbi, di 07 februari 2012 09:52 Reageer op Hassan

    Hassan

    De wet is de wet en die is duidelijk op dit punt, dus ik zie niet in waarom een agent deze niet zou toepassen.
    De vergelijking met rijbeijs gaat naar mijn mening niet op. Beoorderlingsruimte is hier heel klein als niet afwezig.
    Hij zou zo een vrouw kunnen laten lopen als ie toevallig een andere overtreding/misdrijf singaleert die meer prioriteit heeft naar zijn mening. Maar anders dient een agent gewoon de wet na te leven.

    Ikzelf vind deze wet volkomen onnodig zoals de RvS dit stelt, maar mocht die wet er toch komen dan heeft meneer de diender deze gewoon uit te voeren.

  • Crunchy Frog, di 07 februari 2012 09:30 Reageer op Crunchy

    Crunchy

    En wanneer die mannetjes die zo stoer om consequentheid roepen zelf een bon krijgen voor 51 km/uur, dan is het huis te klein.

  • rogier gorter, di 07 februari 2012 01:00 Reageer op rogier

    rogier

    De politie krijgt druk van boven v/d politiek en druk van beneden van het volk. Wanneer gaan we eens normaal doen.

  • Jan Jansen, ma 06 februari 2012 23:20 Reageer op Jan

    Jan

    Eigenlijk zou een boerka verplicht gesteld moeten worden voor de grote Blonde Leider. Zeg nou zelf: zo kun je toch niet over straat.

  • Sjaak Leijten, ma 06 februari 2012 11:53 Reageer op Sjaak

    Sjaak

    En dit allemaal zonder autoque. Bravo

  • Pieter Pan, ma 06 februari 2012 11:51 Reageer op Pieter

    Pieter

    De politie hoeft alleen maar ja te knikken en het vervolgens gewoon lekker niet doen. Kan me niet voorstellen dat de PVV controle teams de straat op gaat sturen om te onderzoeken of een agent wel of niet een bekeuring uitdeelt aan een burkadraagster, alhoewel..

    Ik voorspel de glorieuze opkomst van de lokburka. Martin Bosma zal het voortouw nemen en de eerste shift draaien.

    Knettergek wordt je ervan.

  • Sjaak Leijten, ma 06 februari 2012 11:51 Reageer op Sjaak

    Sjaak

    I like to present ciiiircuuuuus P V V

  • YggY ..., ma 06 februari 2012 11:10 Reageer op YggY

    YggY

    Wie maalt er nu nog om Eva Jinek, we hebben al lang weer een nieuwe nieuwsbabe.

    Annechien Steenhuizen, alleen al volgens de naam kan het niet veel meer autochtoner.

    http://tv-vrouwen.info/info/images/stories/2009gezapt/03_23_2009_annechien.jpg

  • Ruud Velsen, ma 06 februari 2012 11:03 Reageer op Ruud

    Ruud

    Wet is wet. Daar houd je je aan. Als er bonnen worden uitgedeeld voor te hard rijden dan ook voor het dragen van een boerka. De wet geldt voor iedereen. Persoonlijke voorkeuren zijn niet van toepassing, tenzij we toestaan dat iedereen geheel naar zijn eigen wensen proletarisch kan winkelen in ons wetboek. Maar dan kunnen we de tent net zo goed sluiten. Zie Griekenland.

  • mevr. Peper, ma 06 februari 2012 15:33 in reactie op Ruud Velsen Reageer op mevr.

    mevr.

    Vroeger was het de kerk die je voorschreef wat je wel of niet mocht doen, en vooral wat je wel of niet mocht aantrekken, nu is dat de PVV.
    We zijn aardig opgeschoten.

  • Ruud Velsen, ma 06 februari 2012 19:32 in reactie op mevr. Peper Reageer op Ruud

    Ruud

    Ik heb het over de nederlandse wet en niet over geloofs- of kerkelijke voorschriften die 2000 of 1300 jaar geleden zijn opgeschreven in een zandbak en waarvan de huidige volgers nog steeds denken dat zij de waarheid in pacht hebben.

  • Eline W, ma 06 februari 2012 15:34 in reactie op Ruud Velsen Reageer op Eline

    Eline

    Maar in het geval van te hard rijden wordt er niet altijd een bekeuring geschreven. En dat is het hele punt hier.

  • Ruud Velsen, ma 06 februari 2012 19:38 in reactie op Eline W Reageer op Ruud

    Ruud

    Als de politie constateert dat iemand te hard rijdt , dan volgt er subiet een bekeuring . Daar kunt U vergif op innemen.

  • Eline W, ma 06 februari 2012 20:11 in reactie op Ruud Velsen Reageer op Eline

    Eline

    Als deze persoon tegelijkertijd iets heeft gedaan dat erger is wil voor de snelheidsovertreding nog wel eens een waarschuwing worden gegeven. Dus nee, niet altijd. Te hard rijden is misschien niet het goede voorbeeld, maar er zijn genoeg overtredingen waar niet altijd een bekeuring op volgt.

  • Huub Geluk, ma 06 februari 2012 20:49 in reactie op Ruud Velsen Reageer op Huub

    Huub

    Is mij nog nooit gebeurd. Wellicht trek jij het aan? Rijd je misschien veeeel te hard.

  • Zwarte Piet, ma 06 februari 2012 09:50 Reageer op Zwarte

    Zwarte

    Ik vind gewoon dat ik mag bepalen of ik een gezichtsbedekkende kleding draag of niet. Flikker toch op met je regeltjes. Dat werkt, zoals je hier ziet in de reacties, alleen maar polariserend.

  • Herman AS, ma 06 februari 2012 08:56 Reageer op Herman

    Herman

    Nu begrijp ik waarom Jinek niet bij Nieuwsuur mocht gaan werken.
    Zelden zo een staaltje van kussen-beinvloeding gezien. Dit heeft niets met journalistiek te maken, maar is gewoon ordinaire beinvloeding.

  • Peet Van Velzen, ma 06 februari 2012 10:04 in reactie op Herman AS Reageer op Peet

    Peet

    Tuurlijk. Een echte socialist vindt dat de vrouw niet mag werken als de man een belangrijke baan heeft.

  • johan n., ma 06 februari 2012 10:45 in reactie op Peet Van Velzen Reageer op johan

    johan

    Nee, dat vindt een echte socialist niet.

    Een echte socialist vindt dat de werkzaamheden van de man niet van invloed mogen zijn op de werkwijze en modus operandi van de/zijn vrouw.
    Is het verschil erg lastig te snappen?

  • Nol Westermans, ma 06 februari 2012 13:51 in reactie op johan n. Reageer op Nol

    Nol

    "Een echte socialist vindt dat de werkzaamheden van de man niet van invloed mogen zijn op de werkwijze en modus operandi van de/zijn vrouw."

    En zo zie je de socialisten weer de rechten van de mens claimen.

    Er is geen politieke stroming op de wereld die de rechten van de mens grootschaliger en veelvuldiger heeft geschonden dan de socialisten.

    De rechten van de mens zijn van iedereen. Ook van jou, ook van Peet, en ook voor die vrouwen die vinden dat ze een burka moeten dragen van hun geloof of whatever.

  • robert vd heide, ma 06 februari 2012 01:22 Reageer op robert

    robert

    die Eva Jinek kan beter na 1.00 op SBS6 of net 5 dr boobies laten zien

    want als interviewer is ze en naar bazig persoon met te grote broek aan

    ze zal ook vast niet net als Sacha de Boer dr excuses aanbieden omdat ze zo bitchy was

  • Klaas Slager, ma 06 februari 2012 08:23 in reactie op robert vd heide Reageer op Klaas

    Klaas

    Ze is de vriendin van Moszcowics, bekend als verdediger van Wilders, en vroeger ook van Holleeder.

  • robert vd heide, ma 06 februari 2012 12:03 in reactie op Klaas Slager Reageer op robert

    robert

    klopt ,,daarom heb ik me nog ingehouden , ;-)

  • Mijn Mening, zo 05 februari 2012 23:21 Reageer op Mijn

    Mijn

    Kom, kom...

    Laten we genieten van het PVV cabaret, zo lang het nog kan :)

    Over een paar jaar zullen we met weemoed terugdenken aan al dat amateur-theater van de PVV in de 2e kamer.

  • Gaius S. Tranquilles, zo 05 februari 2012 23:21 Reageer op Gaius S.

    Gaius S.

    De PVV is weer eens boos. Da's nieuws in de orde van: vanochtend is de zon weer opgekomen.

  • El Che, zo 05 februari 2012 22:26 Reageer op El

    El

    De pvv wil van de politie gestapo maken! Ongehoord.

  • Bob de la Bob, zo 05 februari 2012 21:20 Reageer op Bob

    Bob

    Een agent moet net als een rechter in staat worden gesteld te handelen en oordelen op basis van zijn inzicht in een situatie. Geen enkele situatie is hetzelfde. Dat er mensen zijn die die nuance niet zien, die een Neanderthaleropvatting hebben van ons rechtsysteem, is jammer maar helaas, we kunnen niet met iedereen rekening houden. We kunnen ons niet blijven richten op de allerdomsten en de meest ongenuanceerden zoals we dat de afgelopen jaren hebben gedaan. De kleuterklasdemocratie is afgelopen. Hadden ze maar beter op moeten letten.

  • Henk Yalzin, zo 05 februari 2012 20:46 Reageer op Henk

    Henk

    Gelukkig doet Joop.nl niet mee aan dit soort hypes

  • Jan de Boer, zo 05 februari 2012 19:26 Reageer op Jan

    Jan

    Jinek: wéér zo'n staatje van drammerige rechtse hijgjournalistiek die Nederland domineert en lamlegt met onzinitems.

  • marnix deWitt, zo 05 februari 2012 19:25 Reageer op marnix

    marnix

    Jinek, Mosco, Wilders enz, enz.

  • Peet Van Velzen, zo 05 februari 2012 19:15 Reageer op Peet

    Peet

    Iedereen die leiding geeft weet dat voor gezag twee dingen noodzakelijk zijn:
    1) heldere regels + duidelijk wat er gebeurt als je de regels overtreedt
    2) consequent handhaven van de regels

    Niets is zo gezagsondermijnend als inconsequent zijn.
    En inconsequent zijn is precies wat de politie hier doet: de een zonder rijbewijs krijgt een boete, de ander zonder rijbewijs krijgt geen boete. Geen wonder dat de politie weinig gezag heeft.

  • R van brummelen, zo 05 februari 2012 20:02 in reactie op Peet Van Velzen Reageer op R

    R

    precies. daarom moet er snel een eind komen aan het gedogen van te snel rijden. wie 121 km/u op de snelweg rijdt hoort gewoon een boete te krijgen.

  • Peet Van Velzen, zo 05 februari 2012 21:15 in reactie op R van brummelen Reageer op Peet

    Peet

    Ben ik ook voor.
    En dan ook vrachtwagens die harder dan 80 bekeuren (gebeurt nooit).

  • drs Zen, zo 05 februari 2012 20:24 in reactie op Peet Van Velzen Reageer op drs

    drs

    Uw boodschap is duidelijk: PAK AAN DIE WILDERS!

  • marietje jansen, ma 06 februari 2012 09:16 in reactie op Peet Van Velzen Reageer op marietje

    marietje

    Ik proef heimwee naar de Befehl ist Befehl-periode.

  • Peet Van Velzen, ma 06 februari 2012 11:00 in reactie op marietje jansen Reageer op Peet

    Peet

    Nee hoor. Wel heimwee naar de tijd waarin de overheid nog gezag had.

  • drs Zen, ma 06 februari 2012 12:29 in reactie op Peet Van Velzen Reageer op drs

    drs

    Precies: Befehl ist Befehl!

  • sam tosha, ma 06 februari 2012 14:51 in reactie op Peet Van Velzen Reageer op sam

    sam

    Meer heimwee naar de tijd waar de overheid nog fatsoen had.

  • Sjaak Leijten, ma 06 februari 2012 11:50 in reactie op Peet Van Velzen Reageer op Sjaak

    Sjaak

    @Peet; Peet je bent nog steeds verblind door dat scheerschuim. Ik persoonlijk vind ik dat de politie wel eens terecht eens een oogje dicht knijpt als er een overtreding plaats vindt. Het kan ook zijn dat hij de ene overtreding belangrijker vindt dan de andere en dat hij op dat moment een beslissing moet nemen. Dan is er ook nog steeds het feit dat men gewoon niet alle overtredingen constateerd. Dus om nu van de zijkant gaan staan te schreeuwen voordat er ook maar spraken is van een boerka verbod, lijkt me een beetje voorbarig. Of het moet zijn dat het verbod er alleen maar is om andere overtredingen te verbloemen.

  • Kapitan Laipose, zo 05 februari 2012 19:11 Reageer op Kapitan

    Kapitan

    Goeie zet van Van Klaveren om bij de politie een boeteplicht af te dwingen. De eerste stappen zijn daarmee gezet om moslims weg te zetten als 2e rangs burgers.
    Begaan Jan, Stephanie, Martijn, Famke of Freek een overtreding dan kan dat eventueel afgedaan worden met een waarschuwing.
    Fatima, Zakhia, Samira, Siham of Farida krijgen altijd verplicht een boete.

  • Peet Van Velzen, zo 05 februari 2012 19:49 in reactie op Kapitan Laipose Reageer op Peet

    Peet

    Je geeft precies aan waarom het inconsequent zijn van de politie slecht is.

  • Kapitan Laipose, zo 05 februari 2012 23:07 in reactie op Peet Van Velzen Reageer op Kapitan

    Kapitan

    Bedankt dat je mijn post leest maar nu mijn post nog begrijpen.

    Je hebt blijkbaar een ontzettend probleem met inconsequent optreden van de politie. Door het wetsvoorstel van Van Klaveren wordt het inconsequent zijn ook nog vastgelegd in de wet.

    Sommige overtredingen mogen beoordeeld worden naar gelang het inzicht van de betreffende agent in de betreffende situatie.

    Maar als het om het dragen van een burqa gaat dan is het opeens een overtreding die VERPLICHT beboet moet worden.

    Wat gek dat je zo'n voorstander van consequent optreden bent maar niet als het gaat om moslima's.

  • Bijstandskoning van GeenStijl, zo 05 februari 2012 18:38 Reageer op Bijstandskoning

    Bijstandskoning

    De PVV is duidelijk voor een politiestaat. Benieuwd hoe lang de eigen fractieleden dan buiten schot blijven van justitie want ze hebben het nodige op hun kerfstok.

  • Zingende Zaag, zo 05 februari 2012 18:21 Reageer op Zingende

    Zingende

    Als de politie al geen zin heeft om de wet te handhaven, waarom zullen we hem dan nog volgen? Waarom wel flitsen bij flut snelheidsovertredingen in ongevaarlijke situaties en niet burkadragers die verscholen gaan? Straks wel soms, als een motorrijder met helm op een benzinestation binnengaat?
    Waarom heeft NL het zo moeilijk met grenzen aangeven en handhaven jegens gelovigen, of het nu priesters zijn, burka dragers, vrouwen besnijders, vrouwenmeppers, vrouwen onderdrukkers en vele vele anderen?
    Wat is dat toch in onze cultuur?

  • Zeer Voornaam, zo 05 februari 2012 19:28 in reactie op Zingende Zaag Reageer op Zeer

    U moet niet zo zeuren.
    In sommige amerikaanse staten mag je met meer dan 1 vrouw trouwen.
    Moeten we dan maar meteen heel Amerika een achterlijke cultuur noemen en alle amerikanen oppakken?
    Volg het advies van uw leider en doe eens normaal man.

  • Ine Sessink, zo 05 februari 2012 20:35 in reactie op Zingende Zaag Reageer op Ine

    Ine

    Vrouwenbesnijdenis is hier verboden. Als ontdekt wordt dat ouders hun dochter hebben laten besnijden in hun thuisland worden ze bestraft.
    Vrouwenmeppers komen er wel onderuit als ze PVVer zijn, zie Dion Graus.
    Hoeveel zou die wet voor het boerkaverbod voor die paar vrouwen kosten. Dat halen ze er met boetes nooit uit. Ik heb trouwens nog nooit iemand in het echt gezien met een boerka, ik ken het alleen van foto's.

  • Rob Geurtsen, zo 05 februari 2012 18:08 Reageer op Rob

    Rob

    eva Jinek, zogenaamd de opkomende ster in tv-interview land. gimme a break.

    Ze heeft de ambitie om de tv-dame van conservatief rechts nederland te worden, of zou het toch gewoon domme tv-geilheid zijn... een punt willen scoren niet begijpend hoe de wereld er uit ziet.

    De politie heeft een de-escalerende taak. Niet elke overtreding wordt bestrafd... die zaken waar celstraf op staat, worden wel in behandeling genomen en altijd staat centraal dat de politie ervoor is om enerzijds onderzoek te doen naar wetsovertredingen en anderzijds een geweldsmonopolie heeft om te voorkomen dat wij elkaar op de bek slaan als ons iets niet aanstaat.

    De politie-agenten op straat en hun meerderen maken die afweging en als ons dat niet bevalt moeten we bij het parlement zijn en niet in tv programma's gaan zitten zeiken dat we geen politie-agenten willen die verstandig denken en handelen om de orde en vrede op straat te bewaren, maar inderdaad uitluitend en alleen bonnen-schrijvers.
    Overigens heeft de huidige minister van veiligheid wel een probleem. Zijn gedrag al burgermeester was quota en harde hand en nu moet hij genuanceerder optreden steunen.
    Ben benieuwd.

  • dr. Bob, zo 05 februari 2012 17:51 Reageer op dr.

    dr.

    Wat mij vooral zo opviel in dit fragment was : wát heeft Monique Ven met haar neus gedaan ?
    (heeft ze 12 ronden tegen Cassius Clay gestaan ?)
    Het tweede wat mij opviel was die moeders, die door de korpschef als voorbeeld werden gegeven, die 200 meter van hun huis zijn en hun kinderschaar per auto (!) naar school brengen.
    Ze krijgen vanwege de discretie der prinsemarij dan géén bekeuring wegens het niet hebben van rijbewijs of kentekenbewijs. Uuh ?
    Dat snap ik dan niet.
    In mijn optie moeten dat soort moeders dan niet alleen bekeurd worden, maar tevens in de boeien geslagen en dringend naar de dichtstbijzijnde psychiatrische kliniek vervoerd worden.
    Het derde dat mij opviel was ; waarom gaan mensen überhaupt serieus in op vragen van mevrouw Eva J. en verschijnen ze voor de camera's van zo een ongure omroep ?

  • Opinius Media, zo 05 februari 2012 17:31 Reageer op Opinius

    Opinius

    eng mens die Jinek, journalistiek al la l'intrigante dame publique ,.
    Jinek het slaapje van de jurist Mosc. dezelfde jurist die GW.'zaken behartigde die evenzo genant de Nedl. rechtbank en rechtsspraak slinks schoffeerde en de nedl Rechtspraak tot een ordinaire penopticum maakte.Mosk.past in het variete in zijn vak beter ,'gelijk die Jinek
    eng allooi.

    M der Ven vond ik klasse,die Jinek op zeer solide wijze corrigeerde in haar dom geprogrameerd reratel en snerend dom gesnetter naar Pechthold ,M van der Ven die daarna Jinek zonder nog verder een woord slechts nog even aankeek .
    Jinek ging af ,enge journalistiek enge stem,eng vocabulair.
    geen niveau. geen inhoud
    (was weer eens goed te zien in dezelfde uitzending ) .

  • Marjolein Stuijfbergen, zo 05 februari 2012 17:26 Reageer op Marjolein

    Marjolein

    Het wetsvoorstel over het boerkaverbod verwordt op voorhand al een heksenjacht..

    Prima, dan weet de eerste kamer straks wat de gevolgen kunnen zijn indien ze vóór stemmen...

  • André Rodenburg, zo 05 februari 2012 16:42 Reageer op André

    André

    Nieuw programma WNL: boerkaverbieder zoekt vrouw

  • Timo het Ruimteaapje, zo 05 februari 2012 17:29 in reactie op André Rodenburg Reageer op Timo

    Timo

    Maak daar maar "boerkaverbieder zoekt boerka" van want zo dichtbezaaid zijn die dingen niet in ons land.

  • Mees ., zo 05 februari 2012 19:05 in reactie op Timo het Ruimteaapje Reageer op Mees

    Mees

    "Boerkavebieder zoekt boerkavrouw"....
    lol....er zijn er zo weinig dat ie ze nooit tegen het lijf(de boerka) loopt

  • robert vd heide, zo 05 februari 2012 16:33 Reageer op robert

    robert

    dit is nou de belangenverstrengeling die je krijgt ,,dat bram via eva de moraal bij politie kan beinvloeden
    bram heeft dr vast verteld waar de pressure punten lagen om met rechtse moraal het goed fatsoen te bestrijden

    krijg je een genuanceerd antwoord,
    moet het verdomme nog zwart wit gesimplificeerd naar "befehl ist befehl"

  • sjaak de intellectueel, zo 05 februari 2012 17:37 in reactie op robert vd heide Reageer op sjaak

    sjaak

    ----dit is nou de belangenverstrengeling die je krijgt ,,dat bram via eva de moraal bij politie kan beinvloeden----

    Ja dat vind ik ook. Ik vind dat elke interviewer geen partner mag hebben, evenals familie of vrienden die te maken hebben met het onderwerp. Anders kun je namelijk zomaar beinvloed worden als interviewer en dan stel je volgens robert vd heide geen ''objectieve'' vragen.

  • robert vd heide, zo 05 februari 2012 19:55 in reactie op sjaak de intellectueel Reageer op robert

    robert

    prima als u dat zo ziet ,,maar ik had van een intellectueel verwacht dat ie het grotere spel ziet waarin de macht angstvallig de trias politica om zeep probeert te helpen ,,ten dienste van alleenheerschappij van de populisten .
    bram heeft al bewezen 1 van hun generaals te zijn door ondanks zn verleden met israel een abjecte wilders te verdedigen en zodoende de rechterlijke macht kon bestrijden
    nu via eva de uitvoerende tak (politie ) dwingen onmenselijke wetten uit te voeren ,omdat een stelletje rascisten en brievenbuspissers en andere boeven die in de bajes horen graag willen

  • sjaak de intellectueel, zo 05 februari 2012 21:22 in reactie op robert vd heide Reageer op sjaak

    sjaak

    ----nu via eva de uitvoerende tak (politie ) dwingen onmenselijke wetten uit te voeren ,omdat een stelletje rascisten en brievenbuspissers en andere boeven die in de bajes horen graag willen -----

    Volgens mij snapt u het begrip trias politica niet, of u bent anti-democratisch. Het is namelijk niet aan de politie om te bepalen of wetten onmenselijk zijn of niet. Ik ben het ook weleens niet eens met een wet maar ik moet me er toch aan houden omdat we in een democratie leven en zodoende het parlement na goedkeuring van de eerste kamer een wet kan doorvoeren. Als een wet echt onmenselijk is kan dit in onze maatschappij op een democratische manier aangevochten worden bij de rechterlijke macht.

  • robert vd heide, zo 05 februari 2012 22:26 in reactie op sjaak de intellectueel Reageer op robert

    robert

    sorry ,,stapje langzamer graag,u draaft door om het gelijk .
    sommige dingen zijn in het algemeen onmenselijk
    een overheid die zich met kleding van burgers bemoeit is zo'n ding
    en dan kan de politie bevelen volgen en zelf niet nadenken ?
    nicht gewust ? bfehl ist befehl ?

    kom op zeg.

  • Mees ., zo 05 februari 2012 16:25 Reageer op Mees

    Mees

    Die PVV kost de belastingbetaler handen vol geld.

    Als ik zonder licht op fiets krijg ik ook niet altijd een bekeuring.
    Worden daar kamervragen over gesteld?

    Het beantwoorden van één Kamervraag kost de ministeries bijna 4000 euro. In totaal gaat er in de vragenmolen meer dan 11 miljoen euro om.

    Kosten meer dan verdubbeld
    In 2004 lagen de geschatte kosten voor het beantwoorden van een kamervraag nog op 1750 euro. In zeven jaar tijd zijn die dus meer dan verdubbeld.

  • milow rambaldy, zo 05 februari 2012 16:12 Reageer op milow

    milow

    Als vrouw zijnde krijg ik de neiging om een bourka te dragen.... alleen al is het om een statement te maken.

  • Frank Lenssen, zo 05 februari 2012 16:42 in reactie op milow rambaldy Reageer op Frank

    Frank

    Goed gesproken. Nederland zakt weg in de zinkput van bruine obsessies. Van de overheid hoor je nét iets te vaak dat 'ons land nog steeds een prachtig land is om in te leven', en ook: 'Nederland is nog steeds een sociale verzorgingstaat op hoog niveau'.

    Men lette terdege op het gebruik van: 'nog steeds'.

    Dit kabinet is een monsterlijke misgeboorte, een club waar een bom onder gelegd mag worden, een stinkende samensmelting van haat, agressie, achterbaksheid, vunzigheid, en egoïsme.

  • Meta Foor, zo 05 februari 2012 16:06 Reageer op Meta

    Meta

    ik word niet meer warm of koud bij al die journalistieke ontdekkingen van linkse speurders die de meest onbenullige feiten opschrijven die maar enigszins de pvv beetje zwart kunnen maken.

    boeien hoor ... echt boeien

  • drs Zen, zo 05 februari 2012 16:28 in reactie op Meta Foor Reageer op drs

    drs

    U wordt er niet warm of koud van, maar u reageert wel. Hoe zit dat? U wilt u uiten? Daar word ik niet warm of koud van :-)

  • Kitty In Nederland, zo 05 februari 2012 16:43 in reactie op Meta Foor Reageer op Kitty

    Kitty

    Daar hebben we geen Linkse speurders voor nodig.
    Dat doen de prominente PVV' ers zelf wel.

  • Jan van Rongen, zo 05 februari 2012 16:48 in reactie op Meta Foor Reageer op Jan

    Jan

    "ik word niet meer warm of koud bij al die journalistieke ontdekkingen van linkse speurders"

    Prima, maar dan ben ik benieuwd wat je daar dan wel bij voelt... Je reageert hier toch niet voor niets? Er staat hier weinig meer dan zg. linkse journalistieke ontdekkingen. En inderdaad, dit is een onbenullig punt, sterk uitvergroot door Eva Jinek, prima passend in de huidige hysterie van de media die niet meer in staat is achter de serieuze zaken aan te gaan en dus maar met trivia probeert te scoren.

    En waarom de PVV hier op reageert is mij ook een raadsel, maar die partij schreeuwt altijd voor mij onbegrijpelijke standpunten dus dat is dan weer wel heel logisch en weer heel voorspelbaar. Maar kun jij misschien uitleggen waarom ze op zo iets onbenulligs zo heftig reageren?

  • johan n., zo 05 februari 2012 17:09 in reactie op Meta Foor Reageer op johan

    johan

    Als U er niet warm of koud van wordt, waarom reageert U dan??

  • hr. arryo, zo 05 februari 2012 19:18 in reactie op johan n. Reageer op hr.

    hr.

    Meta bedoelt denk ik dat ze er lauw van wordt ... vandaar waarschijnlijk deze wat lauwe reactie.

  • Zeer Voornaam, zo 05 februari 2012 19:32 in reactie op Meta Foor Reageer op Zeer

    " die maar enigszins de pvv beetje zwart kunnen maken "

    Die de pvv maar enigszins een beetje zwart kunnen maken, zult u bedoelen. Tijd voor een cursus Nederlands voor beginners.

  • Fred de Kei, ma 06 februari 2012 02:06 in reactie op Zeer Voornaam Reageer op Fred

    Fred

    Sterk argument, hoor. U krijgt het nog druk, als u alle taalfouten die hier gemaakt worden van commentaar gaat voorzien. Zelf zou ik graag een oproep doen aan iedereen die het woordje u midden in een zin met een hoofdletter schrijft, om daar mee op te houden. Heel storend. Er is maar een U en die bestaat niet.

  • Willem Huijgens, zo 05 februari 2012 16:05 Reageer op Willem

    Willem

    En ik maar denken dat objectieve journalistiek nog steeds het uitgangspunt was, maar met blonde Dolly, zowel doordeweeks en op zondag lijkt de PVV een heuse mediatroef in hun gelederen te hebben.
    Ik blijf me afvragen of het bij sommigen nu echt om die open maatschappij gaat, of dat het vooral te doen is om moslima's pesten.
    Als het om het principe van vrijheid gaat snap ik nog steeds niet waar voor de "slachtoffers" nu het verschil komt te liggen. Of een verplichting of een verbod, in beide gevallen komt het van bovenaf en heb je niets in te brengen.

  • Bernie Whistler, zo 05 februari 2012 16:00 Reageer op Bernie

    Bernie

    Laten we maar retetrots zijn op Aalbersberg. In WOII moesten zijn collega's op aandringen van fascisten op jodenjacht. Nu 70 jaar later door de bruine erfgenamen zeker op moslimjacht? Rot toch een end op. Deze fascistowet, regelrecht uit de stinkende endeldarm van Wilders en gesupport door zijn doodsbenauwde regeervrienden, is het daglicht niet waard. Het is 2012. Wij gaan niet meer op mensenjacht: dit is Nederland.

  • Karel Martel, zo 05 februari 2012 15:59 Reageer op Karel

    Karel

    Alledaagse politiepraktijk zou ik het niet willen noemen.
    Als je gefotografeerd wordt met 2 km te hard rijden krijg je vanuit Leeuwarden dan ook een waarschuwing?

  • Alfred Blokhuizen, zo 05 februari 2012 17:08 in reactie op Karel Martel Reageer op Alfred

    Alfred

    A: Dit is flauwekul.... Dat weet je best. Kennelijk lang geleden een bon gehad, want er staat precies op de bon wat de werkelijke snelheid was en de correctie erop is gemaakt. Dus 2km te hard...flauwekul....

    B. Met een te hoge snelheid brng je mensenlevens in gevaar, met een Burka niet.

    C. Politiemensen hebben maar 38 uur per week en we willen dat ze boeven vangen...Is een "onderdrukte" vrouw een boef? Ik geloof het niet. Dus de prioriteitstelling vind ik volkomen terecht.

  • Timo het Ruimteaapje, zo 05 februari 2012 15:53 Reageer op Timo

    Timo

    Zullen we dan ook die boeteplicht weer instellen voor snelheidsovertredingen, of reageert het rechter smaldeel in de politiek dan weer met "ga boeven vangen" (dan ze bedoelen blijkbaar "ga boerka's vangen")

  • Peet Van Velzen, zo 05 februari 2012 15:48 Reageer op Peet

    Peet

    Ambtenaren die zelf beslissen of en zo ja wat ze op een dag gaan doen:
    - leraren die soms niet lesgeven, want "dat beoordelen we zo"
    - het gemeentehuis is soms een paar uur extra dicht, want "dat beoordelen we zo"
    - de brandweer rukt soms niet uit, want "dat beoordelen we zo"
    - het vuilnis wordt soms niet opgehaald, want "dat beoordelen we zo"

    Ambtenaren die zo denken moeten we af en toe een paar dagen minder salaris geven, want "dat beoordelen we zo".

  • Timo het Ruimteaapje, zo 05 februari 2012 17:33 in reactie op Peet Van Velzen Reageer op Timo

    Timo

    Alleen noem je nu allemaal voorbeelden die mank gaan omdat leraren, brandweer- en vuilnismannen geen mandaat hebben waarbinnen zij mogen bepalen of zij wel of niet les geven, uitrukken of ophalen. De politie heeft zo'n mandaat bij overtredingen wel en mag dus wel degelijk bepalen of zij wel of geen boete opleggen.

  • Frenck Mahon, zo 05 februari 2012 18:16 in reactie op Peet Van Velzen Reageer op Frenck

    Frenck

    JK de Jager die een aangenomen motie van de PVV niet uitvoert.
    Als ministers al laten zien dat het niet belangrijk is wat de tweede kamer beslist waarom zou een politie agent dat dan wel doen.
    http://www.belasting-update.net/2011/kamer-100-belasting-over-bonussen/
    En zoals we allemaal weten heeft Wilders er geen enkel probleem mee dat deze aangenomen motie niet wordt uitgevoerd. Het indienen was belangrijker dan het uitvoeren, zo moet het boerkaverbod ook gezien worden.

  • Zeer Voornaam, zo 05 februari 2012 19:29 in reactie op Peet Van Velzen Reageer op Zeer

    Nou Peet, je kletste wel heel anders toen het over ambtenaren ging die openlijk homo's discrimineerde. U bent hypocriet.

  • drs Zen, zo 05 februari 2012 20:25 in reactie op Peet Van Velzen Reageer op drs

    drs

    - Geert Wilders draait de bak in, want "dat beoordelen we zo" DOEN!

  • Kitty In Nederland, zo 05 februari 2012 15:44 Reageer op Kitty

    Kitty

    Mevrouw Jinek last van geldingsdrang.......

  • mevr. Peper, zo 05 februari 2012 16:45 in reactie op Kitty In Nederland Reageer op mevr.

    mevr.

    Ik heb kunnen constateren dat ze dat wel vaker heeft.
    En daarmee dus wel vaker over de schreef gaat.


    Dat ze zichzelf daarmee een stempeltje geeft dringt nog niet tot haar door.

  • Kitty In Nederland, zo 05 februari 2012 17:04 in reactie op mevr. Peper Reageer op Kitty

    Kitty

    Het stempeltje van Erica hysterica ;-)

  • drs Zen, zo 05 februari 2012 17:54 in reactie op Kitty In Nederland Reageer op drs

    drs

    Rita hysterica?
    http://www.youtube.com/watch?v=SadrvzzfRCw

  • Kitty In Nederland, zo 05 februari 2012 18:44 in reactie op drs Zen Reageer op Kitty

    Kitty

    Een voorbeeldje van hoogstaand cabaret.

  • drs Zen, zo 05 februari 2012 19:22 in reactie op Kitty In Nederland Reageer op drs

    drs

    Anton Mussert, Benito Mussolini en Adolf Hitler waren overtuigender :-(

  • Opinius Media, zo 05 februari 2012 17:37 in reactie op mevr. Peper Reageer op Opinius

    Opinius

    hopenlijk ziet de media- werkgevers dit zeer storend aspect van haar.
    madamme jinetennek

  • Frits Demeyer, zo 05 februari 2012 15:43 Reageer op Frits

    Frits

    Gelukkig weer een PVV item!

  • mevr. Peper, zo 05 februari 2012 15:59 in reactie op Frits Demeyer Reageer op mevr.

    mevr.

    Daar zorgt de PVV zelf voor.
    Die twitteren en tweeten op alles wat voorbij komt.
    Want je moet wel in het nieuws blijven.

    Liefst als slachtoffer, en anders als criticaster.

  • drs Zen, zo 05 februari 2012 19:23 in reactie op Frits Demeyer Reageer op drs

    drs

    Leuk, mogen we allemaal weer reageren :-(

  • Hein van Leeuwen, zo 05 februari 2012 15:38 Reageer op Hein

    Hein

    Is leuk he...deze tijden waarin je gewoon voor idioot mag worden uitgemaakt door de interviewer, afgelopen week Jort Kelder met Ronald Plasterk, nu Eva Jinek die kennelijk kijkcijfers nodig heeft.

    Wie wil er nog besturen?

  • de heer Meijerink, zo 05 februari 2012 15:36 Reageer op de heer

    de heer

    Toe maar, meteen kamervragen van de boevenbende van de GBL over een pragmatisch opererend politiekorps. Wat dat allemaal kost?
    Gaan we dan ook meteen alle eigenaren met loslopende honden verbaliseren, als die zich in gebieden bevinden waar honden aangelijnd moeten zijn? Dat zouden mijn kinderen en ik (en veel ouders met mij) een verademing vinden. Onder het mom van 'hij doet toch niets' zijn al teveel ongelukken gebeurd!

  • Zjen Zen, zo 05 februari 2012 16:15 in reactie op de heer Meijerink Reageer op Zjen

    Zjen

    Honden reageren op angst en zwakte en als ze dat ruiken, zijn ze eerder geneigd zich even flink te maken tegenover deze angstige mensen.


    Overwin je angst en je kinderen zijn blij met honden. Loslopende honden. Het is jouw opvoeding en angst , niks anders.

  • de heer Meijerink, zo 05 februari 2012 16:43 in reactie op Zjen Zen Reageer op de heer

    de heer

    Dat is niet de strekking van mijn verhaal, mijn waarde.

    Maar: angsten van kinderen voor honden kun je niet een-twee-drie weghalen, een hond aanlijnen, waar het van de wetgever moet (!), kan daarentegen wel heel eenvoudig! En ik ben absoluut niet bang voor honden!

  • Eline W, zo 05 februari 2012 15:32 Reageer op Eline

    Eline

    En hoe wil dat PVV kamerlid wettelijk een onderscheid maken tussen verschillende vormen van overtredingen?

    Dan moet hij het kabinet maar zo ver krijgen dat ze het als een misdaad zien, dan kan ook de recherche ingeschakeld worden om mensen met boerka's op te sporen.

  • mevr. Peper, zo 05 februari 2012 16:01 in reactie op Eline W Reageer op mevr.

    mevr.

    Gezien de voorgeschiedenis van de meeste PVV-kamerleden kennen ze het verschil tussen goed en kwaad niet echt.

    Wat moet je daar nou mee.

  • Popeye Kamper, ma 06 februari 2012 15:25 in reactie op mevr. Peper Reageer op Popeye

    Popeye

    "Gezien de voorgeschiedenis van de meeste PVV-kamerleden kennen ze het verschil tussen goed en kwaad niet echt.

    Wat moet je daar nou mee."

    Op laten nemen bij mvr Eva Jellinek!

 

Reageren

opiniemakers

Populair

Scroll naar boven Scroll naar boven

Tweet van de dag

zo 27 mei 2012

In Baywatch was het iedere dag dit weer.

Kakhiel