14 juli 10 12:40 Reageer (104) Politiek RSS

'CDA te makkelijk weggekomen met afwijzen rechtse coalitie'

PaarsPlus niet onlogisch, maar het zal niet eenvoudig zijn de partijen tot elkaar te brengen, aldus de oud-premier Wim Kok

Wim Kok vindt dat een rechtse coalitie serieuzer had moeten worden onderzocht. Het CDA is volgens de oud-premier te makkelijk weggekomen met haar obstructie tegen de vorming van een rechtse coalitie met VVD en PVV. Dat zegt Kok deze week in een interview met Vrij Nederland.

Kok zegt in het interview:

"De winst van de PVV is een sterk signaal dat door een grote groep kiezers is afgegeven. Dat is de reden, en dat zeg ik zonder enige vreugde, dat een coalitie over rechts met VVD, PVV en CDA serieuzer onderzocht had moeten worden. De opstelling van het CDA heeft dat in de weg gestaan. Het CDA had daar niet zo makkelijk mee mogen weg komen."

Over de onderhandelingen over de vorming van een PaarsPlus-kabinet zegt Kok, die premier was van Paars I en II:

"Deze poging is zeker niet onlogisch in het licht van de verkiezingsuitslag en de bevindingen van de opeenvolgende informateurs, maar het zal niet eenvoudig zijn deze vier partijen voldoende tot elkaar te brengen."

In het interview spreekt Kok ook over het premierschap, het huidige politieke klimaat en de discussie over staatkundige hervormingen.

Lees hier meer

Laatste Reacties (104) Reageer Reacties in wachtrij: 0

  • sam tosha, do 15 juli 2010 14:42 Reageer op sam

    sam

    Waar komt deze verrader nu opeens vandaan?

  • Frank Versteeg, do 15 juli 2010 11:30 Reageer op Frank

    Frank

    Kunnen we nu niet eens ophouden met zeuren over Kok zijn salaris? Als wij daar zo principieel op tegen zijn dan pakken we dat toch aan? En als we dat niet aanpakken, wie is er dan hypocriet? Kok heeft het geprobeerd, maar er was geen meerderheid in de 2e kamer en toen heeft hij gedaan wat iedereen doet in de top...
    En we weten toch met zijn allen dat hebzucht onze enige motivatie is? (kijk maar naar de medisch specialisten).

    Maar ontopic: is nou de enige conclusie geweest van het mislukken van de onderhandelingen tussen de VDD-VDA-PVV dat Verhagen niet tegelijk met Wilders aan tafel wil en dat ze toen maar naar huis zijn gegaan? Dat kunnen we toch geen "onderhandelen" noemen lijkt me.

    Dus zo te zien is Kok toch niet helemaal achterlijk....

  • Erik ., do 15 juli 2010 09:39 Reageer op Erik

    Erik

    En wat vindt dhr. Kok dat PvdA niet over middenkabinet met CDA en VVD wil praten.

  • Art van Remundt, do 15 juli 2010 08:25 Reageer op Art

    Art

    Wiens brood men eet, wiens woord men spreekt. Wim Kok die eens opkwam voor de werkenden, armen en verdrukten in de wereld is ingenaaid in een fijn gestreept maatpak en heeft zich uiteindelijk openlijk ontpopt als een trouwe dienaar van het groot kapitaal. Wim! het zijn de mensen die met hun werk deze wereld steen voor steen hebben opgebouwd en nu onderhouden. De banken hebben hiervoor de kredieten verstrekt met spaargelden van hun klanten en zichzelf volledig in de nesten gewerkt met hun speculaties, bonussen, en absurd duur management, directie en bestuur waarvoor de miljarden rekening moet worden neergelegd bij de werkenden. Uiteindelijk wordt de privacy en het geld van de belastingbetalers volledig weggenomen en tot instrument gemaakt van de systeembanken die tot een loodzware kroon zijn geworden van deze samenleving. Mijn vertrouwen in politici van Partij van de Arbeid huizen is volledig weg, uitzonderingen daar gelaten.

  • Wim Hofman, do 15 juli 2010 03:48 Reageer op Wim

    Wim

    Ik heb een beetje te doen met Kok. Die man had een wereldcarriere opgebouwd in het openbaar bestuur, en voor een ( voor hem) grijpstuiver draaide hij als een blad aan een boom en keurde reuzensalarissen goed. En dat kwartje zouden we toch terugkrijgen?
    Oerdom wat hij gedaan heeft, en o zo slecht voor het vertrouwen in de politiek.
    Geen aandacht schenken aan deze man.

  • Henk Daalder, do 15 juli 2010 01:15 Reageer op Henk

    Henk

    Meneer KOK, we zijn NU bezig een Paars Groen kabinet te vormen, zonder het cda. Hou uw mond over die partij.

  • Home Quest, do 15 juli 2010 01:01 Reageer op Home

    Home

    Mag ik gewoon zeggen dat ik het met Kok eens ben. Volgens een aantal reaguurders zal ik nu wel een graaier of erger zijn. Daar reageer ik inmiddels niet meer op, ik haal mijn schouders op en loop veder. Het lijkt er sterk op dat de linkse kliek (sorry Mic, het links rechts gelul ben ik wel met u eens) een octrooi hebben op sociaal zijn, en dat is gelul!

    Waar blijft het recht om het met elkaar oneens te zijn? Ik vraag mij dit oprecht af. Ik heb helemaal niets met de SP nog minder met de PVV. Toch hebben deze KIEZERS (lees BURGERS) een andere mening dan ik. Dat veroordeel IK niet, derden doen niets liever. Sterker nog, uitsluiten noemt men een "normaal" iets. Zo zijn hele foute regimes groot geworden.

    Tip, volg een Wilders als politicus. Geslepen en slim, hij weet precies wat hij doet! Keer op keer doet hij het weer, hij gooit een stuk vlees in de tweede kamer, en de kindertjes happen weer, Wilders loopt hard weg, komt naar mijn mening niet met oplossingen. De kindertjes roepen in koor hoe slecht een Wilders wel niet is. Komen deze lulletjes nu met oplossingen...Welnee, de PVV bashen, zelfs uitsluiten lijkt nu de "toverformule" , nu ook van het CDA. Oeps de PVV is vandaag de derde partij, morgen de grootste. Daar ben ik niet blij mee....Echter daar kiezen "wij" zelf voor.

    Ik verwacht geen LPF toestanden binnen de PVV, Wilders is een verdomd goed politicus, of je het nu met hem eens bent of niet! Dit zijn wel de feiten, anders is deze groei niet te verklaren....


    Lulletje Rutte (mijn Partij) deed vrolijk mee aan dit verwerpelijke spelletje...Helaas...Rutte richten zijn pijlen op de PVV, niet op het CDA.... 1,5 miljoen burgers krijgen geen uitleg, geen kans, helemaal niets....

    En dat noem ik verwerpelijk. Voor de duidelijkheid, ik vrees de PVV niet, ik vrees wel diegene die vrees hebben voor de PVV. Ons grootste goed DE DEMOCRATIE is in gevaar...

    Vergeet dit niet, de marges zijn klein binnen de politiek, ook voor een Wilders.

  • daniel teeboom, do 15 juli 2010 09:47 in reactie op Home Quest Reageer op daniel

    daniel

    "Waar blijft het recht om het met elkaar oneens te zijn? "

    Het bewijst maar weer eens dat je te maken hebt met gelovigen. Die dulden geen tegenspraak.

  • thoms niet van belang, wo 14 juli 2010 21:49 Reageer op thoms

    thoms

    Bilderberger in hart en nieren, typische geval van links lullen en rechts vullen. Wim kok heb ik altijd al een demagoog gevonden.
    Wat is het toch erg gesteld met onze leiders, al hoop ik niet dat het hier in NL al lijkt op de vs. Kijk michael moore's laatste docu eens. Capitalism, a love story. Corruptie ten top. Rome viel, misschien dat onze westerse wereld ook wel uit elkaar klapt, een nieuwe (opgezette) economische crisis zal iig snel volgen, vandaar ook de run op goud.

  • uitgeschreven uitgeschreven, wo 14 juli 2010 21:39 Reageer op uitgeschreven

    uitgeschreven

    Wat een karakterloos gezwam. vergelijkbaar met zijn houding ten opzichte van de zogenaamd schandalig veel verdienenden die dat ineens niet meer waren toen hij bankcommissaris werd. Een man zonder het minste greintje integriteit of historisch besef.

  • Ernst Anepool, wo 14 juli 2010 21:13 Reageer op Ernst

    Ernst

    Tsja dat Kok liever een de banken vrijlatend rechts kabinet wil, is volkomen logisch...


    Wnat nu bestaat er grote kans dat hij zijn puissante bonussen kwijtraakt, en straks weer moet gaan werken voor zijn geld.


    Want laten we niet vergeten dat Kok na zijn premierschap commissaris is geworden bij de ING, en onder zijn toezicht *miljarden* verdwenen zijn bij die bank...



    Waarheeen... waartoeee...


    Z.W.A.K.

  • Mostafa Mouktafi, wo 14 juli 2010 21:12 Reageer op Mostafa

    Mostafa

    Dit keer nog één keer!!

    Rechts is anti-minderheden en vaak zijn nationalisten. Links is bijna altijd sociaal en voor de gelijkbehandeling van alle Nederlandse burgers.
    In de logica bestaat geen rechts in de economie, rechts in het onderwijs, rechts in het landbouw, rechts in toerisme, rechts in de kunst en sport ..echt...Ha ha ha!!
    Een rechtse politicus die een groep mensen kiest om apart te behandelen is rechts, een anti-sociaal.
    De VVD was ooit links en wilde nooit met religies en groep mensen apart te behandelen te maken hebben, het liberalisme heet dat toen.
    Maar sinds de VVD, namens Zalm, kennis met God(islam) had gemaakt, via zijn ex-beste vrieniedin Hirsi Ali, is de VVD geen liberale politiek partij meer, een halve rechts politieke partij die de weg kwijt raakt. Nogmaals, anti-groep mensen is rechts.
    In England sturen hun auto's rechts maar toch denken ze daar altijd links, de meerderheid.

  • uitgeschreven uitgeschreven, wo 14 juli 2010 22:00 in reactie op Mostafa Mouktafi Reageer op uitgeschreven

    uitgeschreven

    Rechts is anti-minderheden? En wie denk je dat de oorsprong van die minderheden onder de benaming "gastarbeider" naar Nederland heeft gehaald zodat ze de Nederlandse arbeider qua salariseisen onder druk konden zetten? Ook al spraken de nieuwkomers geen woord Nederlands, dat vonden Rechts op dat moment volstrekt overbodig.

    Profiteren en ze dan wegwerpen als je ze niet meer nodig hebt, dat is Rechts.

  • Arie Paap, wo 14 juli 2010 20:53 Reageer op Arie

    Arie

    Complete drogreden: CDA wil uit moreel oogpunt het registreren op etnische afkomst, niet in overleg gaan met PVV, Het CPB registreert al jaren op etniciteit en geloofsovertuiging en geeft deze gegevens door aan derden , hierover heeft zelf nog een Kamerdebat plaats gevonden, partijen (zelf slinks) hebben zich hieraan geconformeerd, dus hebben deze behoorlijk wat boter op hun hoofd!

    Daarnaast heeft Nederland nauwe betrekkingen met Marokko, wat betref het verbieden van de Koran, kijk ff naar Marokko waar het gezin Herman en Jettie Boonstra om het uiten van hun Christelijke geloofsovertuiging naar land van herkomst is gestuurd, omdat het uiten van je christelijke geloofsovertuiging in Marokko bij wet verboden is!!

    Geen enkele Partij, ook de slinkse hebben hierover geen Kamervraag gesteld... dat Nederlandse staatsburgers het land zijn uitgezet om hun geloofsovertuiging, hoe Hypocriet kan je zijn CDA!

    Verhagen had deze punten van de PVV, de etniciteit en het verbieden van de Koran bespreekbaar moeten maken in een overleg tussen VVD en PVV, alleen op deze wijze kan je proberen de PVV van hun ongelijk te overtuigen, maar? niet door een overleg uit de weg te gaan, wel erg goedkoop!

    De PVV op vooroordelen afserveren is zwak, een ieder moet de mogelijkheid krijgen om zijn of haar doelstellingen te kunnen bereiken om zich te bewijzen, waarom zou de PVV met 1.6 miljoen kiezers dit niet mogen!

    Daarom zou er een VVD, PVV en CDA kabinet tot stand moeten komen, als je realistische bent liggen de Partijprogramma´s van deze Partijen dichter bij elkaar dan dat van Paars+ (het door Trix en de Formateurs gewenste kabinet ).

  • Wim Jansen, wo 14 juli 2010 20:31 Reageer op Wim

    Wim

    Ruim 4 jaar geleden, SP 25 zetels bij de 2e kamerverkiezingen.
    Niets vernomen van deze minister van staat, met betrekking tot
    meeregeren van SP. Toen had de kiezer ook gesproken.
    Deze nep socialistiche zakkenvuller (citaat Stan van Houcke) moet nu echt zijn mond houden.

  • Vaclav Klaus, wo 14 juli 2010 21:17 in reactie op Wim Jansen Reageer op Vaclav

    Vaclav

    Raak! De coalitie cda/pvda/sp was destijds velen malen logischer dan een regering met PVV nu.

  • Ton Kroon, wo 14 juli 2010 21:28 in reactie op Wim Jansen Reageer op Ton

    Ton

    Tot voor kort werd je nog platgewalst omdat je IETS zei. Zijn we nu al zo diep gezonken dat we iemand gaan veroordelen omdat hij een keer niets zei?
    Sinds we van Sadam Houssein hebben geeist te bewijzen dat hij iets niet had waarvan wij, ook oznder enig bewijs, beweeerden dat hij het wel had, is het hek van de dam. Zo zal het door een deel van de lezers nu niet misplaatst worden gevonden als ik u verwijt in uw reactie op het artiekel niet en passant uw mening te hebben gegeven over de Q-koorts. Ik weet ook niet waarom dat logisch was geweest, maar ik neem het u wel in hoge mate kwalijk...

  • Wim Jansen, do 15 juli 2010 20:18 in reactie op Ton Kroon Reageer op Wim

    Wim

    Wim Kok heeft juist heel lang NIETS gezegd. Maar ik veroordeel hem daarom absoluut niet.
    Toch is het een feit dat de SP (15 zetels) bewust door de andere partijen wederom uitgesloten wordt.
    Zijn angst is een paars hoofdlijnen-kabinet waarop door de oppositie
    op onderdelen in de 2e kamer met scherp geschoten zal worden, en de positie van de PvdA electoraal nog meer zal verzwakken.
    Vandaar zijn voorkeur voor een rechts liberaal kabinet,van VVD, PVV en CDA, of wellicht vervroegde verkiezingen?

  • pixi swart, wo 14 juli 2010 21:38 in reactie op Wim Jansen Reageer op pixi

    pixi

    Jammer voor de niet duidelijke formulering, het beleiden van het christelijk geloof is geen probleem in Marokko, het proberen overtuigen van anderen is daarin tegen niet gewenst, de volgende zin dient dan ook enige nuance te krijgen.

    "kijk ff naar Marokko waar het gezin Herman en Jettie Boonstra om het uiten van hun Christelijke geloofsovertuiging naar land van herkomst is gestuurd, omdat het uiten van je christelijke geloofsovertuiging in Marokko bij wet verboden is!!"

    lees hier:
    "Marokko kent geen godsdienstvrijheid. Zo is het moslims verboden zich te bekeren tot een andere godsdienst, controleert de politie in Casablanca dat er geen Marokkanen binnen in een kerk gaan en kunnen marokkaanse moslims die zich bekeren tot het christendom niet gedoopt worden[10]. Voor moslims is het toegelaten hun geloof te verkondigen, maar voor christenen is dit verboden en regelmatig worden christenen het land uitgezet.[11][12][13]"

    en hier:
    "De Katholieke Kerk is er ingedeeld in twee aartsbisdommen: het aartsbisdom Rabat onder leiding van Monseigneur Vincent Landel[14] en dat van Tanger en het land telt vijftien katholieke scholen[15]."

    bron: http://nl.wikipedia.org/wiki/Marokko#Godsdienst

    ik ben het met je eens dat de godsdienst vrijheid beter zou kunnen in marokko, echter om nou aan te geven dat het te maken heeft met de Koran vindt ik nogal ver gaan, historisch gezien zijn deze culturen nogal vriendelijk geweest richting andere geloven.
    lees hier:
    "De Marokkaanse Joden vormen een oude gemeenschap die reeds ongeveer 2000 jaar bestaat (zie: Geschiedenis van de Joden in Marokko)."

    in europa zouden we ze allang via een progrom uitgeroeit hebben...

    ik ben bang dat het onderscheid tussen politiek en geloof, (welk soms helaas nauw verweven zijn) teveel op het geloof wordt afgeschoven.
    Laat aub deze beste mensen in hun waarde, en je zult snel zien dat dit tonen van respect terugbetaald wordt.

  • Wim Jansen, do 15 juli 2010 19:56 in reactie op pixi swart Reageer op Wim

    Wim

    Beste Pixi,
    Heb ik het over Marokko gehad? Ik denk dat je wat mij betreft op de verkeerde golflengte zit.

  • Jan Wijn, do 15 juli 2010 11:46 in reactie op Wim Jansen Reageer op Jan

    Jan

    Het dragen van het woord sociaal in de naam van een stroming als de partij van Kok zegt niets en heeft vaak weinig met socialistisch te maken.
    Ook de rechtse CSU in de staat Beieren van Duitsland draagt de naam sociaal in hun naam.
    Noem een socialist op in de PVDA partijtop en hun opinimakers: dat is moeilijker dan de voetbaltoto juist in te vullen. Het zijn stuk voor stuk carrièremaker waarbij het niet uit maakt of het linksom of rechtsom gaat om hun doel te bereiken. Evenals de 'Liberale' laten de sociaal democraten de graaiers hun gang gaan, (Kok) het enige onderscheid met de VVD is dat ze de werknemers en de minima de kruimels nog gunnen. Een echte socialistische partij gaat voor een heel brood.

    Het is verder absurt om van een ander partij te eisen dat ze samen met Rechts-Extremisten een regering gaan vormen.

  • Wim Jansen, do 15 juli 2010 19:52 in reactie op Jan Wijn Reageer op Wim

    Wim

    Ik ben het volkomen met je eens inzake het soort "socialisme" van Kok en zijn partij.
    Maar ik citeerde de journalist van Houcke, n.a.v. de hoorzittingen
    van de commissie de Wit m.b.t. de Financiële crisis.
    Kok en zijn partij staan de 'sociaal democratie" voor.
    Iets heel anders dan het socialisme, inderdaad.

  • Zeer Voornaam, wo 14 juli 2010 20:02 Reageer op Zeer

    Waarom paars een goed idee is
    en waarom rechts en links er profijt aan hebben open voor elkaars ideeen te staan.

    http://www.ted.com/talks/matt_ridley_when_ideas_have_sex.html

    juist nu.

  • , wo 14 juli 2010 19:59 Reageer op

    TS.
    Het zou me een lief ding waard zijn als met name ene heer KOK zich niet meer, op geen enkele wijze meer, bemoeide met de politiek.
    Hij heeft al voldoende schade aangericht.

  • Gerwin van Eersel, wo 14 juli 2010 22:49 in reactie op Reageer op Gerwin

    Gerwin

    Wat je verder ook van zijn zakkenvullerij mag vinden, Kok is tot nu toe de laatste premier die een fatsoenlijk kabinet heeft geleid. De problemen in ons land zijn begonnen toen Fortuyn meende zijn (op zichzelf niet allemaal verkeerde) ideen te moeten verkopen met een reclame-mantra. Dat werd "de puinhopen van Paars". Het succes van dit mantra was te groot, en velen geloofden het, nu nog steeds.

    Feit blijft echter de "de puinhopen van Paars" geschiedvervalsing is. De twee paarse kabinetten waren een zegen voor ons land. Hopelijk wordt Paars + dat ook.

  • Rob Geurtsen, do 15 juli 2010 00:38 in reactie op Gerwin van Eersel Reageer op Rob

    Rob

    mee eens.

  • , do 15 juli 2010 08:26 in reactie op Gerwin van Eersel Reageer op

    Dat ontken ik ook niet.
    Paars 1 was het beste kabinet van de laatste 20 jaar.
    Maar Kok heeft ervoor gezorgd dat velen, terecht, het vertrouwen in politiek en politici hebben verloren.
    Met het afschudden van de "ideologische veren"maakte hij van de PvdA een soort VVD-light.
    Dat heb ik hem nooit vergeven.
    Toen hij daarna ook nog eens enthousiast zijn zakken begon te vullen, gebruik makend van zijn netwerk en bekendheid, was voor mij de maat vol.
    Ik zie hem niet meer als een socialist, zelfs niet meer als een salon-socialist, maar een doodgewone opportunist zonder principes.
    En daarom vind ik dat hij zijn mond stijf dicht moet houden, in alle opzichten, of dat nu over politiek gaat of over iets anders, hij heeft zijn spreekrecht verbeurd.
    En hij heeft al helemáál geen recht om het CDA iets te verwijten.

  • Isis Maät, do 15 juli 2010 12:03 in reactie op Reageer op Isis

    Isis

    Je haalt me de woorden uit de mond.

  • Johnny Berry, wo 14 juli 2010 19:39 Reageer op Johnny

    Johnny

    "'CDA te makkelijk weggekomen met afwijzen rechtse coalitie'<

    De nep socialist heeft gesproken.

  • Mostafa Mouktafi, wo 14 juli 2010 19:18 Reageer op Mostafa

    Mostafa

    Sinds waneer verdedigd de Nederlandse socialist de rechten van burgers en politici die van extreemrechts gedachtegoed worden beschuldigd, door mensenrechten, wetenschappers, juristen..ect..?
    Sinds waneer verdedigd de Nederlandse socialist de politici en verdachten van misdrijven, zoals van haazaaien en discriminatie van groep Nederlanders?
    Sinds waneer...
    Hou je kop Mostafa!
    OK.

  • Teun de Beuker, wo 14 juli 2010 17:41 Reageer op Teun

    Teun

    Stoppen met dat "gedoe" in Den Haag en NIEUWE VERKIEZINGEN uitschrijven voor medio November 2010.
    Dan hebben alle politieke partijen nog 4 maanden de tijd om zich nog specifieker te profileren en kan de kiezer (met 9 juni in het achterhoofd) voor meer werkbare verhoudingen zorgen om zodoende tot een stevige en solide coalitie te komen waar we 4 jaar mee voort kunnen.
    Waar ze nu in Den Haag mee bezig zijn dat schiet niet op.

  • , do 15 juli 2010 12:51 in reactie op Teun de Beuker Reageer op

    Probeer alsjeblieft een beetje realistisch te denken.
    Er is nog niet eens sprake van meer dan een formatiepoging en sommigen beginnen al te schreeuwen(Met hoofdletters!) dat er nieuwe verkiezingen moeten komen.
    1.
    Dat is nog nooit voorgekomen
    2.
    Dat zou het probleem niet oplossen
    want
    3.Nederland lust wildersmans niet
    en
    4.Kijk maar even naar Belgie, daar houdenze om de haverklap
    nieuwe verkiezingen en het wordt er alleen maar erger van.
    Daar heeft het staatshoofd dus nu écht zelf stevig moeten ingrijpen.........
    Dus sta niet als een gek aan de kant te toeteren en wacht het eerst maar eens allemaal af.

  • Vaclav Klaus, wo 14 juli 2010 17:06 Reageer op Vaclav

    Vaclav

    Hou eens op met dat gezeur. Een regering met de PVV is om verschillende redenen niet mogelijk.

    De enige optie die mogelijk is, is PaarsPlus. Alleen moeten een paar ego's over hun eigen schaduwen heen stappen. (of springen)

    Je kunt niet zeggen dat de bevolking dit niet wil, omdat geen enkele coalitie op veel steun kan rekenen.

    Misschien haalt een VVD/PVV/CDA regering een iets hoger percentage, daar staat tegenover dat meer dan de helft van Nederland zich dan kapot zou schamen!

  • Mostafa Mouktafi, wo 14 juli 2010 17:51 in reactie op Vaclav Klaus Reageer op Mostafa

    Mostafa

    Iedereen weet, inclusief Kok, dat Wilders tegen de koninklijkhuis is.
    Wat zou Wilders in hemelsnaam zeggen tegen de konigin als hij de kans toch krijgt om met haar te spreken over een coalitie?
    Zullen de rechters straks ook in de rechtbanken, namens Wilders hun zittingen openen, in plaats van namens de konigin?!
    Hi hi hi ha ha ha..

  • kees kortekaas, wo 14 juli 2010 20:24 in reactie op Mostafa Mouktafi Reageer op kees

    kees

    Ik ben ook tegen de pvda, maar ik zal me gewoon aan de wetten houden die onder de pvda zijn gemaakt.

    Is tegen het koningshuis zijn tegenwoordig ook al een verwerpelijke mening?

  • kees kortekaas, wo 14 juli 2010 20:22 in reactie op Vaclav Klaus Reageer op kees

    kees

    Als meer dan de helft zich kapot zou schamen krijg je niet echt een meerderheid lijkt me... Of heb ik nu iets gemist..

  • Mostafa Mouktafi, wo 14 juli 2010 20:56 in reactie op kees kortekaas Reageer op Mostafa

    Mostafa

    Ik ben stapelgek op feiten en realiteit, monsieur.

  • Vaclav Klaus, wo 14 juli 2010 21:14 in reactie op kees kortekaas Reageer op Vaclav

    Vaclav

    PaarsPlus heeft een ruime meerderheid, dat betekent niet dat meer dan de helft van Nederland dit steunt.

    Hetzelfde geldt voor een regering over rechts. Als je of een liberaal bent, of een echte Christen dan kun je NOOIT een regering met PVV steunen!

  • Mostafa Mouktafi, wo 14 juli 2010 21:42 in reactie op Vaclav Klaus Reageer op Mostafa

    Mostafa

    Hé hé.

  • Truus Beek, wo 14 juli 2010 16:41 Reageer op Truus

    Truus

    Oke op naar VVD, PvdA en CDA
    nee PvdA wil niet !!!!

  • Hannes Minkema, wo 14 juli 2010 16:40 Reageer op Hannes

    Hannes

    Wat een ontzaglijk gelul. Mogen PvdA-stemmers soms *minder verdienen* dan VVD-stemmers? Mag Kok, omdat hij de PvdA aanvoerde, soms per definitie minder verdienen dan Gerrit Zalm, die de VVD aanvoerde?

    Natuurlijk niet.

    Kok heeft zich in zijn tijd sterk gemaakt voor het beknotten van 'exorbitant zichzelf verrijkende' bestuurders. Er bleek géén meerderheid voor te zijn onder de partijen die *de Nederlander* vertegnewoordigden, domweg omdat die 'Nederlander' op die partijen heeft gestemd.

    Kortom, 'de Nederlander' vond het wel prima dat commissarissen en andere bedrijfsleiders exorbitante salarissen verdienden.

    Dan vind ik het een principieel punt, en ik hecht daar aan, dat mensen van welke politieke oriëntatie dan ook, mogen profiteren van de financiële grenzen die 'de Nederlander' hun heeft gesteld.

    Kok doet niks verkeerd met het incasseren van een commissarissensalaris - dat doen alle anderen ook. Vinden we hun salaris te hoog, dan moeten we daar langs democratische weg paal en perk aan stellen. Maar kennelijk willen we dat niet.

    Natuurlijk, wie het vegetarisme bepleit maakt zich geloofwaardig door zelf geen vlees te eten. Maar wie vervolgens in de Kamer niét de handen van de Nederlanders op elkaar krijgt, moet onbezwaard een gehaktbal tot zich kunnen nemen.

    Hadden 'de Nederlanders' maar scherper moeten wezen. Voor Gerrit zowel als voor Wim.

  • Hjalmar Hoort, wo 14 juli 2010 18:21 in reactie op Hannes Minkema Reageer op Hjalmar

    Hjalmar

    Mensen die meer verdienen moeten kapot! Het is een grof schandaal! Bizar dat u dat durft te verdedigen!

  • zorba de griek, wo 14 juli 2010 16:17 Reageer op zorba

    zorba

    Famous Quotes :

    Ed van Thijn: ?De democratie drijft als een ijsschots richting de zomer.?

  • Henk-Jan Mielke, wo 14 juli 2010 16:08 Reageer op Henk-Jan

    Henk-Jan

    Waren het niet de kabinetten Kok die een meerderheid van de bevolking nu doen terugverlangen naar een Paarse lente? Toen was Nederland toch zo welvarend, tolerant en gelukkig?

  • Kingfisher XL, wo 14 juli 2010 15:57 Reageer op Kingfisher

    Ik begrijp niet dat Kok zich nog in het openbaar durft te vertonen, laat staan een mening ventileren over.....nou ja, wat dan ook.
    Hét schoolvoorbeeld van de "Januskop", niet alleen een z.g. voormalig links politiek kopstuk maar dáárvoor de baas van de grootste arrebeiersvakbond !
    Schaamteloos zichzelf verkocht aan het grootkapitaal, aan zijn ex maatjes bij Neyenrode. "Ja maar daar doet hij vast goed werk, stel je voor wat er gebeurd zou zijn als ie niet in al die bestuurskamers had gezeten" hoor ik u al zeggen. Nou, dat zou ik dan wel eens willen weten. En áls ie al enig verschil heeft gemaakt ten gunste van eenvoudige werkbeitjes, dan heeft ie dat niet gedaan voor symbolische bedragjes.

  • Erik van Erne, wo 14 juli 2010 15:57 Reageer op Erik

    Erik

    Tuurlijk is PaarPlus een vreemde interpretatie van de verkiezingsuitslag. Nog vreemder is een coalitie met de partij die de meeste zetels verloor: het CDA

    Ik hou het op nieuwe verkiezingen, zo ergens in september van dit jaar.

  • Piet de Geus, vr 16 juli 2010 00:48 in reactie op Erik van Erne Reageer op Piet

    Piet

    Dat is natuurlijk de oplossing: nieuwe verkiezingen! En daarna telt niet meer wie dit keer heeft verloren of gewonnen, want er zijn weer nieuwe winnaars en verliezers: laatste winst telt!

    Dus als het CDA dan een zetel terug weet te halen, zijn ze ineens winnaars en mogen meeformeren. Of zou er iets niet deugen aan de manier waarop nu over "recht doen aan de uitslag" wordt gesproken?

    Ieder meerderheidskabinet doet recht aan de uitslag van de verkiezingen. Verkiezingen zijn een typisch gevalletje meeste stemmen tellen en niet meeste winst telt.

  • Teun de Beuker, wo 14 juli 2010 15:50 Reageer op Teun

    Teun

    Wim Kok en Ed van Thijn hebben volkomen gelijk Paars+ doet geen recht aan de verkiezingsuitslag.
    Waarom begrijpen deze PvdAers het wel en het gros niet?
    Paars+ is niet goed voor Nederland.

  • Eline W, wo 14 juli 2010 21:16 in reactie op Teun de Beuker Reageer op Eline

    Eline

    Zo lang u geen argumenten aanvoert kan u begrijpen.

    Hoe wilt u anderen overtuigen van u als feit gepresenteerde mening zonder die te onderbouwen?

  • , do 15 juli 2010 13:13 in reactie op Teun de Beuker Reageer op

    Kok en van Thijn zijn bij uitstek diegenen die niet alleen de PvdA, maar de hele politiek een slechte reputatie hebben bezorgd.
    En nou degenen die proberen er weer iets fatsoenlijks van te maken ook nog even aanvallen.
    Getver.

  • Jac Schmidt, wo 14 juli 2010 15:30 Reageer op Jac

    Jac

    Kok heeft lang gezwegen. Van mij mag hij zijn hele verdere leven in goede gezondheid blijven zwijgen.
    Tjonge jonge wat heeft deze haan zonder ideologische veren de PvdA een oor aangenaaid.

  • Isis Maät, wo 14 juli 2010 15:06 Reageer op Isis

    Isis

    Kok, samen met Zalm in Paars 2 die vreselijke privatseringen, waar we nu alle dagen de wrange vruchten van plukken, in gang gezet.
    Als ik hem was zou ik me maar niet meer met de politiek bemoeien.

  • Joop Schouten, wo 14 juli 2010 15:37 in reactie op Isis Maät Reageer op Joop

    Joop

    ; )

  • x x, wo 14 juli 2010 16:18 in reactie op Isis Maät Reageer op x

    x

    En wat vindt je van de ex-staatsbedrijven KPN (voorheen PTT telecom), KLM, DSM, NS, de energie bedrijven? Moeten dat ook allemaal weer staatsbedrijven worden?

  • Hjalmar Hoort, wo 14 juli 2010 16:33 in reactie op x x Reageer op Hjalmar

    Hjalmar

    Dat kan Nederland niet meer betalen, Bos heeft al ABN gekocht voor de hoofdprijs. We zijn blut. We hebben vast wel een hoop mooie onderzoeken gedaan met het geld van al die verkopen.

  • Piet Knollema, wo 14 juli 2010 18:51 in reactie op Hjalmar Hoort Reageer op Piet

    Piet

    Begrijp je het allemaal nog een beetje?

  • Isis Maät, wo 14 juli 2010 16:43 in reactie op x x Reageer op Isis

    Isis

    Ja.

    Geef mij één voorbeeld van de voordelen van deze privatiseringen.
    Neem onze oude vertrouwde PTT. Het is nu één grote klerezooi.
    Werknemers gaan met een fooi naar huis.
    Ik krijg van 4 verschillende bedrijven post en ook nog heel vaak fout.

    En wat te denken van die energiebedrijven. Ik blijf gewoon maar bij mijn oude energiebedrijf. Het uitzoeken van de goedkoopste is niet te doen. Het is één grote warwinkel. En ben je dan overgestapt, gaat er van alles fout.
    In mijn ogen zijn dit nutsbedrijven en dat moet zo blijven.

    En wat de gezondheidszorg betreft, daarover zwijg ik maar, want dat zou zo maaar een paar A4 kantjes kunnen vullen.
    De enigen die hier beter van worden, dat zijn de managers aan de top, die vinden dat ze weten wat goed voor ons is en ondertussen hun zakken vullen.

  • x x, wo 14 juli 2010 17:11 in reactie op Isis Maät Reageer op x

    x

    Bij een staatsbedrijf hoort een monopolie (concureren met een staatsbedrijf lukt nu eenmaal niet).
    Dus opdoeken Sandd, alle koeriersbedrijven etc. Ook opdoeken T-Mobile, Telfort, Ben etc . Komen aardig wat werkelozen bij. Dit alleen maar om postbestellers een schijnbaan te laten houden. Niet echt sociaal.

    En dat van die verrijking van die managers is net zo makkelijk als alle politici zijn zakkenvullers. Borrelpraat.in mijn ogen.

  • Isis Maät, wo 14 juli 2010 17:38 in reactie op x x Reageer op Isis

    Isis

    Inderdaad opdoeken. Kunnen al die mensen weer een fatsoenlijke baan terugkrijgen bij de PTT en de managers de WW in. Draaien we de boel eens om.
    :)

  • Censuur Joop, wo 14 juli 2010 19:48 in reactie op x x Reageer op Censuur

    Censuur

    Ben jij soms een topgraaiertje in dienst van de VVD?

  • kees kortekaas, wo 14 juli 2010 20:30 in reactie op Censuur Joop Reageer op kees

    kees

    Ben jij soms een uitkeringstrekker of een medewerker die vind dat hij het recht heeft 40 jaar hetzelfde te doen, ook als het helemaal niet meer nodig is?

  • x x, do 15 juli 2010 11:53 in reactie op Censuur Joop Reageer op x

    x

    Lekker makkelijk Tomaat. Als je geen argumenten hebt dan gaan je maar roepen dat je een graaier bent...
    Als straks iedereen electrisch rijdt. Ben je dan ook voor om alle benzinepomphouders te steunen?
    Iedereen een uitkering of een staatsbaan gaat niet lukken. Echt waar.

    Maar kom eens met een oplossing hoe het wel moet dan met de postbodes. Wie moet het betalen en hoe?
    Altijd boe roepen is erg makkelijk.

  • Censuur Joop, wo 14 juli 2010 19:46 in reactie op x x Reageer op Censuur

    Censuur

    Als dat zou kunnen. Liever gisteren dan vandaag. Daarin heeft de "marktwerking" ook niet geholpen. Integendeel, de consumenten zijn er alleen maar slechter op geworden.

    Maar helaas, alles is al verkwanseld en er is daardoor geen weg terug.

  • Zeer Voornaam, wo 14 juli 2010 17:31 in reactie op Isis Maät Reageer op Zeer

    hear hear.

  • Tim Tim, wo 14 juli 2010 14:39 Reageer op Tim

    Tim

    Mooi manier om de samenwerking van PvdA en VVD in beide kringen te verkopen en vooral om het CDA de zwarte piet toe te schuiven. Nu "moet" de VVD wel met de PvdA verder.
    Kok is toch de man die de PvdA groot maar tegelijk rechtser heeft gemaakt, voor zowel de gemiddelde PvdA'er als VVD'er dus een man die wel een potje kan breken.

  • Rob van Koot, wo 14 juli 2010 14:29 Reageer op Rob

    Rob

    Waarheid als een koe. Ik hou vol: Verhagen is de farizeer van het CDA. De man staat elke groei van die partij in de weg. Hij is de verkeerde man op de verkeerde plek en moet plaats maken voor een geloofwaardige, betrouwbare en solide leider.

  • Joop Schouten, wo 14 juli 2010 14:41 in reactie op Rob van Koot Reageer op Joop

    Joop

    Ik ben het gedeeltelijk met je eens Rob.
    Verhagen is inderdaad de farizeër van het CDA.
    Maar ik zie hem als de juiste man op de juiste plek.
    Ik hoop namelijk dat deze partij hierdoor volledig oplost in het grote niets.
    ; )

  • Rob van Koot, wo 14 juli 2010 15:50 in reactie op Joop Schouten Reageer op Rob

    Rob

    Ok met die nuance kan ik goed leven:)

  • Baruch de Spinoza, wo 14 juli 2010 14:25 Reageer op Baruch

    Baruch

    Meneer Kok is dat niet:
    - De man die NL de vernieling in hielp
    - De man die als premier zelverrijking ten zeerste afkeurde maar nu met allerlei commisariaten meer dan 5 ton per jaar verdient?
    Meneer is een hypocriet!

  • - -, wo 14 juli 2010 14:55 in reactie op Baruch de Spinoza Reageer op -

    -

    "- De man die NL de vernieling in hielp"

    Ja, één van de rijkste landen ter wereld, zeker op het gebied van de sociale welvaart, is door kok helemaal de vernieling in geholpen.

    Wie speelt er naast Kok verder in mee? Tom Cruise?

  • Truus Beek, wo 14 juli 2010 15:19 in reactie op Baruch de Spinoza Reageer op Truus

    Truus

    en als lid raad van toezicht akkoord ging met verhoging van inkomen en bonussen van bankiers, daarbij dient niet te worden vergeten dat zijn eigen inkomsten ook meegingen in deze stijging

  • Baruch de Spinoza, wo 14 juli 2010 16:12 in reactie op Truus Beek Reageer op Baruch

    Baruch

    Dus Truus je bent het met mij eens dat het belachelijk is om eerst als premier te pas en te onpas roepen om loonmatiging en niet te doen aan zelfverrijking maar daarna toch een draai van 180 graden maken en voor een leuk commisariaat +- 150k vragen

  • Jan B, wo 14 juli 2010 14:24 Reageer op Jan

    Jan

    Wereldvreemd deze reactie.

  • M. de Lange, wo 14 juli 2010 14:24 Reageer op M.

    M.

    Kok heeft gelijk. Hij zegt niet voorstander te zijn van een PVV-coalitie, wel constateert hij de groei van het aantal stemmers op deze partij. Erg flauw van mensen om Kok nu aan te vallen op de mening, deze man heeft ons land vele jaren met verstand en gevoel geregeerd. Hij verdiend meer respect.

  • Jan B, wo 14 juli 2010 15:13 in reactie op M. de Lange Reageer op Jan

    Jan

    Ik ben geen fan van deze man.

  • Isis Maät, wo 14 juli 2010 15:59 in reactie op M. de Lange Reageer op Isis

    Isis

    Als je als fanatieke vakbondsleider je carrière begint en je eindigt hem als commissaris bij allerlei multinationals met een riant salaris heb ik niet het idee dat hij voor de sociaal-democratie een aanwinst is geweest. De PvdA is nog steed bezig om zich aan dit Kok-imago te ontworstelen.
    Dus respect, nee.

  • M. de Lange, wo 14 juli 2010 16:29 in reactie op Isis Maät Reageer op M.

    M.

    De discrepantie tussen ´exorbitante zelfverrijking´ en zijn huidige functies kan ik ook niet rijmen. Daarentegen is het not done iemand een gedane uitspraak zijn gehele leven na te dragen. Mensen veranderen van mening, opvatting of wat dan ook. Wellicht wilde hij zijn vrouw een luxe leven schenken en is zodoende gezwicht voor de lokroep van het grote geld. Wie weet zou u dat, gesteld voor de keuze, ook doen.

  • Isis Maät, wo 14 juli 2010 17:10 in reactie op M. de Lange Reageer op Isis

    Isis

    Er zijn altijd nog principes. Maar ja, vinden sommigen, daar kun je niet van eten.

  • Wilbert Boeijen, wo 14 juli 2010 14:20 Reageer op Wilbert

    Wilbert

    Wim Kok mag natuurlijk vinden wat hij wil, maar het CDA bedrijft politiek zoals het wil. Dat doet de PvdA ook. Hij zegt "zonder enige vreugde" - en op persoonlijke titel, naar ik aanneem - dat een rechtse coalitie VVD/PVV/CDA beter onderzocht had moeten worden. Klinkt als: Mocht Paars+ mislukken, probeer dan die rechtse coalitie nog maar eens.

    Alles liever dan centrum-linkse opties ook maar te willen onderzoeken. Daar lijkt het op. En dan ben je volgens mij geen linkse partij meer. Het zal wel even duren, voordat dat breed in het electoraat is geland, maar met rechts beleid bind je geen linkse kiezers.

  • Anthonie De Wig, wo 14 juli 2010 14:16 Reageer op Anthonie

    Anthonie

    Onder Wim Kok als minister van Financien en later als MP van paars met Zalm als minister en Wouter Bos als staatssecretaris van financieen heeft er verregaande deregulering van de financiele wereld plaatsgevonden. Later is Kok graaicommissaris geworden bij ING en heeft daar exorbitante salarisverhogingen goedgekeurd (wat zei hij hierover ook alweer bij de commissie De Wit: forse opwaartse correctie van de beloningstructuur of zoiets).

    Laat Wim Kok maar fijn achter de geraniums gaan zitten, veel (financiele) ellende in dit land is veroorzaakt door zijn paarse kabinet.

  • Jan L., wo 14 juli 2010 13:59 Reageer op Jan

    Jan

    Kok is z'n geloofwaardigheid al een aantal jaren kwijt. Dus wat is deze mening waard?

  • Rob Geurtsen, wo 14 juli 2010 14:09 in reactie op Jan L. Reageer op Rob

    Rob

    net zoveel als die van jou. Jammer allen voor jou dat in onze maatschappij de mening uit de mond van mensen met bekende namen serieuzer genomen wordt dan jouw en mijn mening.

    Waarom die frustratie... beetje humor voordat vanvaond de bliksem het zuur uit je flitst, kan geen kwaad.

  • Mees ., wo 14 juli 2010 14:17 in reactie op Rob Geurtsen Reageer op Mees

    Mees

    lol

  • Jan L., wo 14 juli 2010 15:59 in reactie op Rob Geurtsen Reageer op Jan

    Jan

    Is geen frustratie, slechts een waardering van een opinie. Maar leuk gefantaseerd ;-)

  • Dead Rising, wo 14 juli 2010 13:52 Reageer op Dead

    Dead

    Kok is inmiddels is na z'n premierschap zakkenvuller geworden; zal dus wel VVDer zijn nu. Begrijpelijke uitspraken dus.

  • M Rutten, wo 14 juli 2010 13:32 Reageer op M

    M

    Kok zegt eigenlijk: het CDA had niet mogen zeggen dat ze niet wilden regeren. Het CDA moet regeren.

    Is Kok CDA-er geworden?

  • GJ Huisman, wo 14 juli 2010 14:12 in reactie op M Rutten Reageer op GJ

    GJ

    Nee, Kok probeert op slinkse wijze de schuld voor het falen van een rechts kabinet bij het CDA neer te leggen, en tegelijkertijd suggereert hij dat het CDA inhoudelijk behoorlijk op één lijn zit met de PVV (hij negeert i.i.g. de overduidelijke inhoudelijke bezwaren van Verhagen tegen samenwerking met de PVV).

  • Mw. Oeverloos, wo 14 juli 2010 13:24 Reageer op Mw.

    Mw.

    Dat de goede man zijn socialistische roots heeft verkwanseld, goed, daar kan ik nog een beetje begrip voor opbrengen.
    Maar dat hij nu al meent een lans te moeten breken voor de PVV doet bij mij het licht toch echt een beetje uitgaan.
    Triest.

  • R Fijnzo, wo 14 juli 2010 13:23 Reageer op R

    R

    Ach, de oud gedienden van de PVDA zijn het niet met elkaar eens. Van Thijn noemt paars+ kiezersbedrog. Wel, wat is het nu?

  • , do 15 juli 2010 08:29 in reactie op R Fijnzo Reageer op

    Fijnzo.
    Die oudgedienden, van alle partijen, zie ook: Wiegel, Bolkestein, Lubbers, van Agt, zijn allemaal gefrustreerde oude mannetjes die er maar niet aan kunnen wennen dat ze niets meer in te brengen hebben.
    En dus doen ze met regelmatige tussenpozen nog maar eens een duit in een of ander zakje, niet in de gaten hebbend dat niemand nog op hun mening zit te wachten.

  • Joop Schouten, wo 14 juli 2010 13:20 Reageer op Joop

    Joop

    Een 'mosterd na de maaltijd' reactie van een van de hoofd verantwoordelijke voor de huidige polarisatie in dit landje en daarom ongepast.

  • Mw. Oeverloos, wo 14 juli 2010 13:46 in reactie op Joop Schouten Reageer op Mw.

    Mw.

    Och Joop, hij is wel vaker een beetje traag.
    Zo krijg ik nog steeds een kwartje van hem.

  • Joop Schouten, wo 14 juli 2010 14:09 in reactie op Mw. Oeverloos Reageer op Joop

    Joop

    Ha, ha, ha, ha, ha.....

    ....Maar ik dacht dat je voor een dubbeltje geboren was?

  • Censuur Joop, wo 14 juli 2010 19:51 in reactie op Joop Schouten Reageer op Censuur

    Censuur

    'n Dubbeltje? Was dat vroeger niet slechts 4,4 cent waard? Daar geef je toch geen stuiver voor. ;)

  • , do 15 juli 2010 12:53 in reactie op Mw. Oeverloos Reageer op

    Oeverloos, ik zit ook al jaren te wachten op het "zoet" van Balkenende, dat na het "zuur"zou komen.
    Het werd zoutzuur, en dat had hij ons niet beloofd.

    Raddraaiers zijn het, allemaal!!;;--))

  • Wim Hofman, wo 14 juli 2010 13:49 in reactie op Joop Schouten Reageer op Wim

    Wim

    Inderdaad, Kok zorgde met Paars voor de liberalisering in de postmarkt (15.000 ontslagen bij TNT) en het bankwezen (ABN kapot, DSB-schulden).
    En hij vindt het logisch dat PaarsPlus er komt??

  • Rob van Koot, wo 14 juli 2010 14:48 in reactie op Wim Hofman Reageer op Rob

    Rob

    Die ontslagen bij TNT zijn het gevolg van de voorruitgang in techniek. Dat zou toch moeten gebeuren. Sterker: als ambtenaar zouden ze nu in dienst blijven en zinloos werk krijgen toebedeeld. Dus misschien maar beter zo want verborgen werkloosheid is een ramp voor de economie. Maar geen misverstand, Kok heeft ook voor mij afgedaan. Hij is de man die met zijn kwartje de kloof tussen de burger en een geloofwaardige overheid heeft opengewrikt. Nadien is de kloof alleen maar groter geworden. Je kunt een belofte van de overheid niet meer serieus nemen.

  • Hjalmar Hoort, wo 14 juli 2010 16:36 in reactie op Rob van Koot Reageer op Hjalmar

    Hjalmar

    Rob, mensen ontslaan is sowieso abject, onbegrijpelijk dat TNT die keuze heeft gemaakt. Schandalig! Ze hadden best nog allemaal uitgeprinte emails rond kunnen brengen!

  • Eline W, wo 14 juli 2010 21:20 in reactie op Hjalmar Hoort Reageer op Eline

    Eline

    Is dit serieus?

    Het is nou eenmaal zo dat door de vooruitgang van de techniek er minder postbodes nodig zullen zijn. TNT kiest er nu voor om alle full-time postbodes te ontslaan en alleen nog met parttimers te werken. Ze hadden er ook voor kunnen kiezen om een selecte groep fulltimers te houden, en parttimers te ontslaan. Die eerste optie bied meer flexibiliteit aan het bedrijf en stelt ze in staat in de toekomst sneller in te spelen op veranderingen in de samenleving.

    Het is een persoonlijk drama voor veel mensen, maar volkomen logisch dat ze het het zo hebben gedaan, uiteindelijk was het onvermijdelijk.

  • Ernst Anepool, wo 14 juli 2010 21:22 in reactie op Rob van Koot Reageer op Ernst

    Ernst

    Wat je zegt is gewoon niet waar, er lopen nu veel meer postbezorgers rond dan pakweg 10 jaar geleden,er komt steeds meer geadresserde junkmail.

    EN van die VVD-propaganda-kranten 9waar ze overigens van het commisariaat van de media voor over de kloten hebben gekregen)

    Alleen zijn het nu veelal goedkope slechtgetrainde uitzendkrachten, die daardoor inefficient werken, dus moeten haasten om het rond te krijgen, waardoor je steeds vaker en vaker de post van de buren, of zelfs compleet andere dorpen op de mat krijgt...

  • Ernst Anepool, wo 14 juli 2010 21:31 in reactie op Rob van Koot Reageer op Ernst

    Ernst

    "Kok heeft zich in zijn tijd sterk gemaakt voor het beknotten van 'exorbitant zichzelf verrijkende' bestuurders. "


    Mara toen ie daar over door Zembla ondervraagd werd, hoe hij zichzelf nu zulke exorbitante bonussen toekent, wilde hij die anders zo graag voor de camera's de grote man speelt, opeens zo vlug mogelijk weg...
    " dat was niet de afspraak, dara zouden we het niet over hebben..."


    Nee die man is wel zo gecorrumpeerd door het grote geld dat ie zijn geloofwaardigheid totaal verloeren heeft in het doolhof van Midas.

  • uitgeschreven uitgeschreven, wo 14 juli 2010 23:16 in reactie op Rob van Koot Reageer op uitgeschreven

    uitgeschreven

    Ja als je niet verder nadenkt is dat een heel mooi verhaal dat wordt opgehangen. De werkelijkheid ziet er echter totaal anders uit. De spoeling wordt dunner, dat is een feit dat ik ook niet zal betwisten. Maar waarom die dunner geworden spoeling dan ineens door vijf of zes verschillende organisaties gedeeld moet worden waarbij elk van die organisaties zo ongeveer hetzelfde parallel doet aan de ander is alles behalve logisch. Zeker in een tijd waarin we doen alsof we het milieu belangrijk vinden. Wanneer worden we eens wakker en herkennen we dat we gewoon grotelijks belazerd worden ter wille van een klein groepje deels buitenlandse aandeelhouders?

  • Piet Knollema, wo 14 juli 2010 18:52 in reactie op Wim Hofman Reageer op Piet

    Piet

    Jij zag nog graag de stoker op de treinen van de NS?

  • gitaar freak, do 15 juli 2010 14:39 in reactie op Piet Knollema Reageer op gitaar

    gitaar

    treinen? dat zijn toch die paardloze karren die zo ontzettend hard rijden dat je hoofd wel van je nek kan waaien? Brr, nee daar moet ik niet aan denken... ;)

 

Reageren

opiniemakers

Populair

Scroll naar boven Scroll naar boven

Tweet van de dag

zo 27 mei 2012

In Baywatch was het iedere dag dit weer.

Kakhiel