04 februari 10 22:51 Reageer (74) Politiek RSS

Wilders wil alleen op televisie in debat

PVV-leider blijft weg bij discussie tussen lijsttrekkers op Radio 1

PVV-leider Geert Wilders doet zondag niet mee aan een verkiezingsdebat van de NOS-radio met de fractievoorzitters van partijen uit de Tweede Kamer.

Wilders beweert zelf dat de organisatie "waardeloos" is en dat hij "te lang op een botte manier aan het lijntje is gehouden". De NOS vindt dat onzin. Een woordvoerder laat weten:

"Van de heer Wilders hebben we geen reden van afzegging gekregen en de beweringen die hij nu in de media doet zijn voor zijn rekening. We vinden het jammer dat hij niet meedoet, want we hadden hem er graag bij gehad."

Twee andere lijsttrekkers ontbreken om religieuze redenen: Arie Slob (ChristenUnie) en Bas van der Vlies (SGP) vinden het debat in strijd met hun zondagsrust.

Wilders laat weten dat hij wel bij de televisiedebatten van de NOS (15 februari) en EenVandaag (1 maart) aanwezig zal zijn.



Laatste Reacties (74) Reageer Reacties in wachtrij: 0

  • Rob Heusdens, za 06 februari 2010 03:03 Reageer op Rob

    Rob

    Gewoon het verschijnsel GW eens een keer NIET uitnodigen voor een debat. Als hij selectief kan zijn qua media optredens, mogen de media ook selectief zijn.

  • James Bond, za 06 februari 2010 02:04 Reageer op James

    James

    Wilders doet nergens aan mee blijkt wel. Waarom wil hij niet naar Paul en Witterman bij de Vara komen die "linkse rakkers" Of toch liever bij Van Zon op zaterdag, kom Geerd laat je ware kapsel zien op TV....

  • Just Lurking, vr 05 februari 2010 22:47 Reageer op Just

    Just

    Zag op mijn avondwandeling het eerste PVV affiche in mijn wijk. Het komt nu toch wel erg dichtbij... om maar eens een populaire uitdrukking te gebruiken. :(

  • Abraham de Vink, vr 05 februari 2010 22:46 Reageer op Abraham

    Abraham

    Niet meedoen levert Wilders meer media en reageerders aandacht op dan wel meedoen. Keus is voor hem niet moeilijk...een argument is gauw gevonden...
    Een aanzienlijk deel van de journalistiek laat al tijden zich door W. in gijzeling nemen. Tragische vertoning...

  • Svetan Kosaric, vr 05 februari 2010 18:05 Reageer op Svetan

    Svetan

    begrijpelijk, wie luistert er nou nog naar de radio, laat staan radio 1!!!

    kom op het is 2010. met al die media moet je nu eenmaal keuzes maken.

  • Just Lurking, vr 05 februari 2010 18:32 in reactie op Svetan Kosaric Reageer op Just

    Just

    [...] wie luistert er nou nog naar de radio, laat staan radio 1!!! [...]

    Ik! Bijzonder onderhoudende zender voor actualiteiten en goede muziek tussendoor. Ben blij dat hij het niet doet hoor, scheelt wat mij betreft een hoop ergernis. ;-)

  • , za 06 februari 2010 10:23 in reactie op Svetan Kosaric Reageer op

    Ja, want hij heeft het zo VERSCHRIKKELIJK druk met al die debatten en interviews, dat hij helemaal geen TIJD heeft voor een lijstrekkersdebat!!
    Klets toch niet, hij is gewoon bang om af te gaan.
    Want hij kan niet steeds blijven roepen dat iedereen tégen hem is.

  • pixi swart, vr 05 februari 2010 16:42 Reageer op pixi

    pixi

    Ongeacht mijn mening over deze politicus, ik denk dat hij gewoon het recht heeft om te kiezen waar hij zijn verhaal houdt.
    Of dit specifieke feit nou nieuwswaardig is, tja dat valt te betwijfelen, aangezien ik er niet vanuit ga dat alle politieke partijen die meedoen aan de gemeenteraadsverkiezingen ook deelnemen aan het debat. Deze specifieke partij doet mee in 2 gemeentes....
    Een beetje jammer van de ophef, en er is er maar eentje die er garen bij spint.

  • Frank Schutte, vr 05 februari 2010 16:15 Reageer op Frank

    Frank

    Beste jan jansen,
    Wat is het verschil dan tussen de PVV stemmer en de radio1 luisteraar.
    Of wilt u soms beweren dat PVV stemmers de Nederlandse taal niet machtig zijn?

  • jan jansen, vr 05 februari 2010 15:51 Reageer op jan

    jan

    Het lijkt mij duidelijk. Deze man is uitsluitend op publiciteit belust en die krijg je in slechts geringe mate bij een radiouitzending van Radio 1. Ik denk ook niet dat de luisteraars van deze zender massaal op de PVV zullen stemmen.

  • Ben jansen, vr 05 februari 2010 15:34 Reageer op Ben

    Ben

    Op tv kan de meekijker beter beoordelen of het een echt debat is of een wildersbashen uitzending.

  • Zingende Zaag, vr 05 februari 2010 13:55 Reageer op Zingende

    Zingende

    De fractievoorzitters van partijen uit de Tweede Kamer komen bijeen. De heer Wilders komt niet, mevrouw Hamer ook niet als ik de laatste stand van zaken goed ken.

  • Raz ZZ, vr 05 februari 2010 13:35 Reageer op Raz

    Raz

    Het is natuurlijk van den gekke, twee! debatten in korte tijd. Maar wat betreft om zich heen slaan houdt hij zijn eer wel hoog.

  • Raz ZZ, vr 05 februari 2010 13:25 Reageer op Raz

    Raz

    Twee debatten in korte tijd is toch van den gekke voor dhr Wilders. Hij is nota bene grootste partij van Nederland omdat ie niet debateert maar alleen zeikt, zoals ie nu ook loopt te zeiken over het debat. Straks op tv gaat ie zeiken dat het klimaatsprobleem veroorzaakt is door de Marokkaantjes, de financiële crisis is veroorzaakt door de Marokkaantjes, dankzij mislukte? integratie is Nederland enige land in de wereld waar criminaliteit is en natuurlijk is veroorzaakt door Marokkaantjes. Probleem van Wilders is dat ie helemaal is doorgedraaid en er geen weg meer terug is. Net een klein kind die grote mensen durft uit te schelden omdat zijn vader erbij is. Wilders heeft dan weer bodyguards i.p.v. zijn familie.

  • Frans Verhagen, vr 05 februari 2010 13:19 Reageer op Frans

    Frans

    De echte vraag is waarom iemand wiens organisatie maar in vier steden meedoet zou moeten participeren. Nog los van de vraag waarom een debat over gemeenteraadsverkiezingen moet gaan tussen fractieleiders in de Tweede Kamer. Wedden dat het gaat over Irak, Afghanistan, ABN AMRO, rekeningrijden en andere onderwerpen die van geen belang zijn voor de gemeentepolitiek?

  • Just Lurking, vr 05 februari 2010 16:09 in reactie op Frans Verhagen Reageer op Just

    Just

    [...] De echte vraag is waarom iemand wiens organisatie maar in vier steden meedoet zou moeten participeren [...]

    Ik dacht zelfs maar in twee, @Frans. Almere en helaas ook mijn stad, Den Haag. Voor het overige, een goede vraag. Verhoudingsgewijs zou Verdonk een logischer keuze zijn, maar misschien is ze er ook bij, dat weet ik niet.

  • de_gewone man, vr 05 februari 2010 12:25 Reageer op de_gewone

    de_gewone

    Je zal Wilders nergens in een echt debat ervaren. Ze hebben daar nu al een strategie voor bedacht, nml. op het moment, dat het voor hem enigzins aannemelijk is om dit te kunnen "verkopen", dat hem onrecht word aangedaan bijvoorbeeld, bejegening door debatleider, spreektijden, underdogpositie door felle aanpak tegenstanders .......... THEATRAAL OPSTAPPEN. En alle schapen zullen blaten "hij heeft gelijk, ze demoniseren hem en hij wil niet meewerken aan een complot van DIE vreselijke linkse omroepen".

    Het ergste van dit alles is dat het grootste deel van zijn electoraat nooit de werkelijke standpunten van de PVV ( of moet ik maar gewoon G.Wilders zeggen) te weten komt.
    De PVV is geen partij voor de gewone man, op sociaal gebied zijn ze ronduit asociaal, zie hun visie op PVV.nl (deze is wel aangepast, de scherpe puntjes zijn er iets afgevijlt)
    De PVV is geen partij voor de mensen die echt een oplossing willen voor het k.t-marokanen (sorry) probleem. Want er gaan geen jeugdige raddraaiers het land uitgezet worden (het zijn merendeels Nederlanders), ook wordt het leger niet ingezet om ze door de knieschijven te schieten en zeker wordt de Islam in Nederland niet verboden.We krijgen ook geen kampen in dit land waar deze vervelende en overlast bezorgende probleemjongeren bijeengedreven worden en met harde hand weer in het gareel worden gebracht. Laat staan dat deze zaken sowieso geen enkele oplossing bieden.
    Door nu telkens met deze vermeend krachtige kreten (ik noem het angstschreeuwen) in de publiciteit te komen, wordt er niet meer over reële oplossingen gesproken en gebeurd er dus uiteindelijk niets. Hij benoemt heel terecht een aantal ernstige problemen, dat ben ik met hem eens, echter laat hem dan als een soort dorpsomroeper op Nationaal niveau dit roeptoeteren en verder niet. Hij heeft zichzelf met zijn gedrag en uitlatingen gediskwalificeerd als serieus politicus.

  • John Galt, vr 05 februari 2010 11:15 Reageer op John

    John

    Hier op joop.nl zit iedereen altijd te huilen dat wilders zgn niet in debat wilt, nu zegt hij toe deel te nemen aan een tv debat, of twee zelfs, is het nog niet goed!
    Zit iedereen te zeuren dat hij niet meedoet aan een radiodebat; een debat op een achterhaald medium, wat blijkbaar waardeloos georganiseerd is.

    Het glas is weer lekker half leeg hier op Joop.nl.

  • , vr 05 februari 2010 14:08 in reactie op John Galt Reageer op

    Nadat hij dus eerst heeft toegezegd op de radio te willen meedebatteren en zich terugtrekt.
    Moeten we die gozer dan ECHT nog op zijn woord geloven?

  • John Galt, vr 05 februari 2010 14:30 in reactie op Reageer op John

    John

    Heb nergens een zgn ''toezegging'' van hem gevonden. Niet dat deze ertoe doet, hij bepaalt volgens mijn zelf wel aan welke debatten hij meedoet, net als slob en vd vlies.

    Het is gewoon nooit goed met jullie, hij doet mee aan twee debatten, en laat een lullig debatje op de radio -geheel terecht- liggen.
    En het enige dat je hoort is azijnpisserij vanuit linkse hoek. Wees blij dat hij gaat debatteren!

  • , vr 05 februari 2010 14:20 in reactie op John Galt Reageer op

    Jawel.Hij zegt toe dat ie meedoet aan 2 debatten.Inmiddels heeft ie er al een afgezged om onduidelijke redenen(Schoolziek?)
    Het tweede zal volgen.

  • John Galt, vr 05 februari 2010 14:43 in reactie op Reageer op John

    John

    ''Het tweede zal volgen'' lijkt me een beetje voorbarig, laten we het bij de feiten houden en geen domme, niet onderbouwde voorspellingen gaan doen.
    Of heb je soms een glazen bol?

  • Paradox !, vr 05 februari 2010 11:13 Reageer op Paradox

    Paradox

    Laten we de rest van zijn agenda ook even bediscussiëren!

  • max 58, vr 05 februari 2010 10:01 Reageer op max

    max

    Ach, ik vind het niet zo jammer dat ie niet meedoet aan het radio-debat.
    HIj heeft toch inmiddels een plaats gevonden waar hij mijns inziens veel beter zijn verdediging kan laten horen: de Rechtbank. Bovendien zou ik het terecht en van moed vinden getuigen wanneer de echte politieke partijen zouden zeggen: Jij niet met ons in debat op de radio: dan wij niet met jou in debat op de tv. Bespaart ons het voor de 999maal aan moeten horen van zijn versleten grammofoonplaat, én, wat mij betreft ook de tenenkrommende narigheid die vorige confrontaties tussen de PvdA en " de populisten" opleverde.

  • Olav L, vr 05 februari 2010 09:40 Reageer op Olav

    Olav

    Een BeetjeNuanceGraag: "Ik kan me niet voorstellen dat er ook maar een partij is die met de pvv in een kabinet gaat zitten. De VVD misschien, maar dat is een communicerend vat met de PVV."

    Je vergeet het CDA. CDA-PVV-VVD zal prima lukken samen. Zolang het CDA de MP mag leveren vinden ze het daar waarschijnlijk wel best. En dan mag je voor één keer hopen dat het het CDA zal lukken ook deze "lastige" coalitiepartner te vermoorden.

    Wat betreft communicerende vaten met de PVV: PvdA en SP zijn er ook twee van. Veel kiezers zijn nu eenmaal wel zo dom dat ze nauwelijks verschil zien.

  • Just Lurking, vr 05 februari 2010 09:35 Reageer op Just

    Just

    [...] Arie Slob (ChristenUnie) en Bas van der Vlies (SGP) vinden het debat in strijd met hun zondagsrust. [...]

    Wat een luilakken! ;-) Ik denk dat Joop bedoelde met "dé zondagsrust" :))

    Mijn theorie is dat Wilders liever niet in een radio-uitzending debatteert omdat radio niet afleidt, m.a.w. de luisteraar concentreert zich veel beter op wat er wordt gezegd. Aangezien hij bitter weinig te zeggen heeft, zou hij weleens door de mand kunnen vallen. Beelden kunnen wel afleiden, c.q. beïnvloeden je op een heel andere manier.

    Deze kwestie deed me denken aan het beroemde debat tussen Kennedy en Nixon.

    De mensen die het op de TV hadden gevolgd, waren in meerderheid voor Kennedy, die op de radio voor Nixon. Dit zat 'm natuurlijk voor een belangrijk deel in het uiterlijk van beide kandidaten, maar aangezien Wilders een ijdeltuit is, denk ik dat hij om de eerste reden die ik noemde, en om het resultaat van het Kennedy-Nixon debat, geen interesse in radio heeft, en weer een drogreden heeft verzonnen om er niet op te komen dagen.

  • John Galt, vr 05 februari 2010 11:43 in reactie op Just Lurking Reageer op John

    John

    de term ''Zondagsrust'' is gristelijks voor ''Epische Kater''

  • Irma Noord, vr 05 februari 2010 08:48 Reageer op Irma

    Irma

    Zucht.... alweer Wilders?
    Hij is gevraagd, wil niet komen ..... punt.

  • Frank Schutte, vr 05 februari 2010 10:06 in reactie op Irma Noord Reageer op Frank

    Frank

    Beste Irma Noord,
    Inderdaad, maar de media houdt de hype in stand, door alles wat hij zegt en doet uitvergroot weer te geven.

  • - -, vr 05 februari 2010 11:06 in reactie op Frank Schutte Reageer op -

    -

    Hier is enige nuance gepast.

    U geeft Wilders te weinig krediet. De man weet dondersgoed dat wanneer hij zich niet meldt voor een politiek debat terwijl het wel gebruikelijk is om hier deel aan te nemen dan is dat een nieuwsfeit. Zeker met de wetenschap dat het gaat om een persoon die wel eens het politieke landschap kan laten opschudden.

    Derhalve genereert Wilders zelf net zo goed nieuws. Of denkt u dat zijn extremistische uitspraken extremistisch zijn op basis van toeval? Een politicus, zo ook Dhr. Wilders, kan dezelfde boodschap inhoudelijk verbaal aan de man brengen zonder hier de grenzen van het toelaatbare bewust op te zoeken. U maakt mij in ieder geval niet wijs dat Wilders onbewust, op basis van pure toeval, extremistische uitspraken ventileert.

    Het verschil is alleen dat ik daar niet in meega, ik vind de uitspraken van Wilders te simplistisch en ik ben nu eenmaal vrij gevoelig om te vallen voor demagogische oneliners met een inhoud die zo groot is als een gemiddelde doperwt. Anderen vallen hier wel voor, prima. Maar uitvegroot door de media? Hardly, it takes two to tango....

  • Zjen Zen, vr 05 februari 2010 13:00 in reactie op Frank Schutte Reageer op Zjen

    Zjen

    PW is een heel slimme en sluwe man die zijn strategie en tactieken 1 voor 1 uitspeelt.
    Je ziet dat over het hoofd.

  • Een BeetjeNuanceGraag, vr 05 februari 2010 08:02 Reageer op Een

    Een

    Wilders wacht tot zijn eigen oproepen zoals Powend en Wakker nederland gaan uitzenden. Daar kan hij zijn eigen waarheid verkondigen zonder dat hij word tegen gesproken. Want dat is waar hij (en vooral ook zijn aanhangers) het meeste een hekel aan heeft: tegen worden gesproken door de rest van de wereld die het niet met de PVV niet eens is en links is. Op de tv debatten waar hij wel verschijnt zal hij weer zijn eigen cd opzetten en nooit ingaan op de argumenten van anderen. En heel verongelijkt doen als ook andere politici wat mogen zeggen van die linkse presentator/discussieleider. De aanhangers van Wilders vinden het allemaal prachtig wat hun held doet en zien niet dat het hen uiteindelijk niets brengt.

    Wilders kan bij de volgende verkiezingen zo groot worden als die wil. Uiteindelijk zal een politicus altijd moeten samenwerken met andere partijen. Ik kan me niet voorstellen dat er ook maar een partij is die met de pvv in een kabinet gaat zitten. De VVD misschien, maar dat is een communicerend vat met de PVV. Die zullen samen nooit de meerderheid halen, net zoals er ook nooit een linkse meerderheid komt (alle wensdromen van de sp en groen links ten spijt).

    Al die kiezers die nu achter de PVV aanhobbelen zullen weer net zo gefrustreerd (als ze nu zijn over de politiek) afhaken als blijkt dat een eenmanspartij niks klaar speelt. Al die pvv-kamerleden die er nu zitten zijn van een bedroevend niveau en slaan vooral populistische wartaal uit. De gemiddelde borreltafel heeft nog meer niveau. Als (!) de pvv ooit aan de macht komt zal het debacle nog veel groter worden als het met de LPF. Wilders doet slechts in 2 gemeenten mee en dan moet nog twee kamerleden in de gemeenterad zetten van die steden. Wat een ongelofelijk zwaktebod! Virtueel 30 zetels en niemand kunnen vinden die het onversneden pvv-geluid kan vertegenwoordigen??????
    Fortuin begreep tenminste nog dat je het niet alleeen kunt in de politiek en had slechts een vijand: de pvda. Wilders heeft iedereen die geen pvv stemt tot zijn vijand verklaard. Rara met wie gaat hij regeren?????

  • Stanley Messi, vr 05 februari 2010 01:19 Reageer op Stanley

    Stanley

    Ooit zag ik een interview met de uitvinder van de neutronenbom, Sam Cohen. Een van de vragen die werden gesteld luidde alsvolgt: meneer Cohen vindt u niet dat uw neutronenbom het meest destructieve wapen is wat ooit is uitgevonden. De heer Cohen keek verschrikt en zei: "hoezo destructief, het laat toch alle gebouwen staan". De heer Cohen ging er voor het gemak aan voorbij dat al het leven werd vernietigd.
    Een interview of een debat met Wilders heeft hetzelfde resultaat, onzinnige antwoorden, een bandje dat voor de zoveelste wordt afgespeeld. We weten zo langzamerhand wel wat hij gaat zeggen, simplistisch, ordinair gelul, een volksvertegenwoordiger onwaardig.
    Ik woon in Frankrijk en een van de redenen om Nederland te ontvluchten was de opkomst van dit soort figuren. Plaatsvervangende schaamte als ik die kop op de televisie zie.
    Mijn advies: negeren en doodzwijgen.

  • Ad Hoogeveen, vr 05 februari 2010 03:48 in reactie op Stanley Messi Reageer op Ad

    Ad

    Negeren en doodzwijgen. U vraagt ons iets anders dan wat u zelf doet (weglopen)
    Dat is niet voor iedereen mogelijk

  • Zingende Zaag, vr 05 februari 2010 14:01 in reactie op Stanley Messi Reageer op Zingende

    Zingende

    De overeenkomst échte overeenkomt tussen de neutronenbom en de heer Wilders is m.i. dat beiden nog niet in het in de praktijk ingezet zijn. Vreemde vergelijking trouwens ....

  • Mostafa Mouktafi, vr 05 februari 2010 18:42 in reactie op Stanley Messi Reageer op Mostafa

    Mostafa

    Moest u daar ook integreren zoals een Franse man?
    Moet u ook inburgeringscursus daar volgen en betalen?
    Voelt u nu aangesproken als u lees of hoort:'' le pain, de vin et le boursin''? of blijf tot uw dood een kaaskop?
    Ik wil toch leren van een een Nederlander die ergens woont en leeft!
    Bedankt.

  • Stan B., vr 05 februari 2010 00:26 Reageer op Stan

    Stan

    Als een soort Hugo Chavez poogt deze malloot de media te bespelen, maar de truc wordt wat belegen. Jammer.

  • Jager Verzamelaar, vr 05 februari 2010 05:09 in reactie op Stan B. Reageer op Jager

    Jager

    wilders met chavez vergelijken

    chavez heeft miljoenen uit armoe getrokken
    wilders heeft hitler weer salonfähig gemaakt

    hoe kun je die met elkaar vergelijken?

  • Truus Beek, vr 05 februari 2010 08:40 in reactie op Jager Verzamelaar Reageer op Truus

    Truus

    chaves is ook een populist
    en of hij gezien de huidige ontwikkelingende armen uit hun positie redt is nog maar de vraag.

  • Jager Verzamelaar, vr 05 februari 2010 12:48 in reactie op Truus Beek Reageer op Jager

    Jager

    Laten we zeggen dat hij inderdaad de armoe niet opgelost heeft. Maar hij heeft wel de armen hu rechten gegeven die ze generaties moesten ontberen en daarbij zijn land gealfabetiseerd en in samenwerking met cuba deze alfabetiseringscampagne ook naar andere landen geëxporteerd woordoor nu ook bolivia op de kaart mag staan als een gealfabetiseerd land.

    Hem vergelijken met Wilders dát is pas demoniseren.

  • Olav L, vr 05 februari 2010 12:15 in reactie op Jager Verzamelaar Reageer op Olav

    Olav

    "wilders heeft hitler weer salonfähig gemaakt"

    Ik heb helemaal niets op met Wilders, integendeel, maar vind u dit nu zelf ook niet wat overdreven?

  • Jager Verzamelaar, vr 05 februari 2010 12:41 in reactie op Olav L Reageer op Jager

    Jager

    Nee.

    Een meneer die wenst te deporteren en mensen in kampen wil opsluiten is niet te vergelijken met tante pollewop.

    Dat ik niet de koning van de nuance ben weet ik maar een figuur als Wilders verdient het ook geen nuance.

    Mensen die zijn vijanden afschilderd zoals hij doet moet je keihard de waarheid over zeggen. Het poliek correcte geneuzel van de afgelopen jaren heeft totaal averechts gewerkt.

    Iemand die wat mij betreft zich veel beter weet uit te drukken dan ik is deze meneer/mevrouw
    http://www.vkblog.nl/bericht/298966/open_brief_aan_meneer_Wilders

  • Olav L, vr 05 februari 2010 18:34 in reactie op Jager Verzamelaar Reageer op Olav

    Olav

    "Mensen die zijn vijanden afschilderd zoals hij doet moet je keihard de waarheid over zeggen. "

    De waarheid zeg je maar zo hard als je wil, daar heb ik geen enkele moeite mee. Ik vind Wilders' uitspraken óók walgelijk, voor alle duidelijkheid. Maar je moet dus niet overdrijven, daarmee doe je de waarheid geweld aan. Dat constant erbij slepen van Hitler en de Nazi's moet nu echt maar eens afgelopen zijn, dat is zowel van rechts naar links als van links naar rechts volkomen ongepast. Het is niet meer dan een soort modder waarmee je kunt gooien als je je mening niet helder kunt formuleren. Je helpt daarmee niemand vooruit.

  • Jager Verzamelaar, za 06 februari 2010 20:26 in reactie op Olav L Reageer op Jager

    Jager

    Geert W. vergelijkt de koran met mein kampf . Een vergelijking die hij eigelijk nergens op baseert of onderbouwt.

    Hitler en Wilders kun je met elkaar vergelijken EN onderbouwen.
    Uiteraard zijn er wat verschillen in de marge. Hitler was een hondemens, Wilders schijnt een kattemens te zijn.

    Je moet Wilders ook niet vergelijken met Hitler uit 1944 maar die uit 1928

    De tijd dat Hitler nog niet de macht had en nog geen joden omgebracht had.
    Als Wilders zelf wat meer nuance had gehad was het ook vriendelijker te zeggen dat Wilders het zelfde pad ingeslagen is als Hitler destijds en dat we mogen hopen dat hij dat zelf tijdig inziet en weer zijn plek inneemt in deze wereld als een normaal beschaafd mens want ergens moet dat toch in hem zitten. Als iedereen hem maar blijft toezingen en hem niet durft te wijzen op zijn hitleriaanse manier van denken kan het namelijk helemaal verkeerd aflopen met zijn ideeën.

    Maar ik geloof tov Wilders is geen enkele nuance. Nuance veegt hij met zijn aanhang van tafel als links geneuzel.

    De populaire aanpak die in 'intellectuele kringen' opgleld doet door waanzin met rede te bestrijden heeft gefaald wegens de weigering van de PVV en hun aanhang om open te staan voor rede en discussie.

    Keiharde onliners in jip en janneke taal is kennelijk de enige manier om door te dringen tot deze mensen.
    Dat weet Wilders, nu jullie nog ;-)

  • Mostafa Mouktafi, vr 05 februari 2010 18:53 in reactie op Olav L Reageer op Mostafa

    Mostafa

    Een meneer die roept dat moslima's belasting moeten belaten voor het dragen van de hoofddoek en vergelijkt het met hondenbelasting is een menselijke beest.
    Een meneer die graag wil dat militairen naar Gouda moeten vertrekken en door de knie van een paar rotte Marokkaantjes te schieten is een menselijke beest.

  • Ben jansen, vr 05 februari 2010 21:55 in reactie op Mostafa Mouktafi Reageer op Ben

    Ben

    1 was een geintje van hem.
    En 2 is al jarenang beleid in nederland hij vraagt niets anders als handhaven van wetgeving.

  • Rouane Rabbit, za 06 februari 2010 01:57 in reactie op Ben jansen Reageer op Rouane

    Rouane

    ----"1 was een geintje van hem."-----

    Hoe weet je dat? Het is nooit teruggenomen. Alles wat je in de Tweede Kamer zegt is serieus en wordt in de handelingen opgenomen.

  • Ben jansen, za 06 februari 2010 10:35 in reactie op Rouane Rabbit Reageer op Ben

    Ben

    Is allang teruggenomen het is namelijk niet ingediend.
    Dat is ook al in meerdere programmas geopperd .
    En tegenstanders zouden eens meer moeten opletten en zelf oordelen en geen andere zogenaamde bekende nederlanders napraten.

  • Mostafa Mouktafi, za 06 februari 2010 10:36 in reactie op Ben jansen Reageer op Mostafa

    Mostafa

    Maak jij hier een geintje?
    Even serieus mevrouw.

  • Ben jansen, za 06 februari 2010 11:46 in reactie op Mostafa Mouktafi Reageer op Ben

    Ben

    Zelfs wilders basher Pechtold heeft dit al aangekaart in de 2ekamer.
    Niet alleen horen en prediken wat je wil horen en zien.

  • Ben jansen, za 06 februari 2010 11:51 in reactie op Mostafa Mouktafi Reageer op Ben

    Ben

    Vraag.
    Waarom willen zijn tegenstanders toch zo graag Wilders in debat zien?
    Atwoord.
    Omdat hen eigen partij waarschijnlijk voor een groot gedeelte de veroorzaker is van de huidige problemen en geen oplossingen hebben.
    Daarom wil men graag in debat met Wilders en dan met zen allen gillen je deugt niet zodat hen eigen standpunten en oplossingen niet besproke worden.
    Ze hebben namelijk geen oplossingen alleen maar 2 woorden.
    Meer geld.

  • Frank Schutte, vr 05 februari 2010 10:14 in reactie op Stan B. Reageer op Frank

    Frank

    Beste Stan B,
    In mijn ogen draai je het om, de media bespeeld hem, waardoor zijn truc keer op keer uitvergroot in de media terecht komt.
    Een hype gecreëerd door de media, en niet andersom.

  • Rouane Rabbit, do 04 februari 2010 23:25 Reageer op Rouane

    Rouane

    Ik zou willen dat Wilders veel vaker op de tv is. Gewoon net zo vaak als andere politici. Zeker een man waar om heen zoveel ophef is zou je graag op de televisie komen.

    Het is grote ellende dat de meest besproken politicus zich nagenoeg nooit op de televisie laat interviewen.

    Nu krijgen we wel debatten, dat is dan mooi meegenomen. Beter dan niks, maar debatten zijn vaak rommelig en verzanden in wisjewasjes en aftroeven.

    Ik zou graag de persoon Wilders leren kennen, bij Buitenhof, P&W, Zomergasten. Meer diepgaande interviews.

    Het is voor mij onmogelijk een persoon te vertrouwen die zelf ook niemand vertrouwt (vandaar geen leden), die geen transparantie geeft wat betreft zijn partij-sponsoring, en die dan ook nog de media mijdt als de pest, behalve als hij ingestuurde one-liners mag roepen.

  • Hjalmar Hoort, do 04 februari 2010 23:41 in reactie op Rouane Rabbit Reageer op Hjalmar

    Hjalmar

    Dit is volgens mij de allereerste keer op Joop dat wij het ROEREND met elkaar eens zijn Rouane. Hear Hear!

  • Nelma Franke fka Mark Mark, do 04 februari 2010 23:59 in reactie op Rouane Rabbit Reageer op Nelma Franke fka

    Nelma Franke fka

    Praat toch geen onzin: "Ik zou graag de persoon Wilders leren kennen"... Van alles commenters op Joop heb jij wel de meest uitgesproken negatieve mening over Wilders - gevolgd door je sidekick Mostafa - en zou het absoluut niets uitmaken hoe de persoon Wilders is.

  • Rouane Rabbit, vr 05 februari 2010 00:19 in reactie op Nelma Franke fka Mark Mark Reageer op Rouane

    Rouane

    Mijn mening over Wilders is negatief omdat ik alleen negatieve zaken van hem ervaar. Ik zie nooit de aardige man Wilders, ik denk dat hij wel bestaat. De Wilders die van muziek houdt, die een favoriete acteur heeft, noem maar op.
    Houdt Wilders wel van schoonheid? Weet hij wat dat woord betekent? Ik denk het wel, maar ik zou het graag van hem horen.

    Gewoon zaken waar anderen open over zijn. Hoe was zijn jeugd, zijn schooltijd, wat voor wijk is hij opgegroeid.

    Ik zie nu alleen een humorloze chagrijn die de wereld om hem heen wantrouwt en afblaft. Hoe kan ik niet negatief over hem zijn?

    Ik denk dat Wilders zou veranderen indien hij meer open zou staan voor invloeden die buiten zijn controle liggen, en wellicht zou mijn opinie over hem minder negatief worden. Maar ik vooraf geef geen garanties.

  • Zjen Zen, vr 05 februari 2010 02:04 in reactie op Rouane Rabbit Reageer op Zjen

    Zjen

    Rouane,
    je hebt geen kaas gegeten van psychologie.
    Wilders kan dat soort diepte-interviews niet aan..hij zal zich niet openen en laten kennen. Daarvoor is zijn verbeten wantrouwen te groot.
    Zijn boosheid te groot en zijn wraakzucht te brandend.

  • Jager Verzamelaar, vr 05 februari 2010 05:24 in reactie op Rouane Rabbit Reageer op Jager

    Jager

    wat een vreemd idee

    stem je op mij omdat ik een open eerlijk persoon ben maar wel je familie wil opsluiten???


    ik weet dat de trent uit de vs overgewaaid is dat een politicus naast goede ideeën ook nog een showelement moet hebben maar als dat de reden is niet op wilders te stemmen dan zou ik juist zeggen stem maar wel op wilders

    hij is de ultieme showman

  • Rouane Rabbit, vr 05 februari 2010 10:11 in reactie op Jager Verzamelaar Reageer op Rouane

    Rouane

    Het gaat niet om op hem stemmen, het gaat erom om de meest besproken politicus van dit land beter te leren kennen.
    Ik denk ook dat Wilders zelf zal veranderen door een meer open opstelling.

  • Just Lurking, vr 05 februari 2010 09:44 in reactie op Rouane Rabbit Reageer op Just

    Just

    [...] De Wilders die van muziek houdt, die een favoriete acteur heeft, noem maar op. [...]

    Ik vrees het ergste, Rouane, tenslotte wil hij alle cultuursubsidies opschorten, een linkse hobby in zijn ogen. Kan het nog armoediger? Persoonlijk verwacht ik bitter weinig van zijn voorkeuren op dat gebied, volgens mij is zijn meest culturele uitje een bezoek aan de kapper. ;)

  • Fatima Bloodhooft, vr 05 februari 2010 10:10 in reactie op Just Lurking Reageer op Fatima

    Fatima

    Citaat: "volgens mij is zijn meest culturele uitje een bezoek aan de kapper"

    Hahaha... en dan ook nog een kapper die niet tegen Wilders durft te zeggen dat hij het meest achterlijke kapsel sinds de pruikentijd heeft. Aleen dat háár al is een eenakter op zich.

  • Rouane Rabbit, vr 05 februari 2010 10:19 in reactie op Just Lurking Reageer op Rouane

    Rouane

    Misschien moet hij dat maar laten zien. De hele avond zionistische propaganda films, en verklaren waarom hij die toch weer subtiel anders vind dan de vorige.

    Maar eigenlijk is het allemaal niet zo belangrijk.

    Het probleem met Wilders in een debat is dat hij al gauw aangeschoten wild wordt omdat zijn tegenstanders elkaar ook het licht niet in de ogen gunnen, en elkaar gaan aftroeven in Wilders-pesten.

    En Wilders maar venijnig terugdoen. Geert wordt (weer) gepest op school zal de teneur zijn. Ik denk dat dat hem wel bekend voor zal komen.

    Een weinig verheffende bezigheid om daar naar te kijken

    Ik van psychologie geen kaas gegeten? Ik ben er niet in afgestudeerd, maar ik waag van mezelf te zeggen dat ik enige mensenkennis heb.

  • Just Lurking, vr 05 februari 2010 10:25 in reactie op Rouane Rabbit Reageer op Just

    Just

    Volgens mij is je reactie niet voor mij bedoeld, Rouane.

  • Rouane Rabbit, vr 05 februari 2010 13:36 in reactie op Just Lurking Reageer op Rouane

    Rouane

    Klopt, excuus

  • Rouane Rabbit, vr 05 februari 2010 15:06 in reactie op Just Lurking Reageer op Rouane

    Rouane

    Ik denk, bij ander inzien dat je gelijk hebt. Die man zal niet veel culturele interesses hebben. Hij zal het ook te druk hebben met zijn heilige missie.

  • Frank Schutte, vr 05 februari 2010 10:02 in reactie op Rouane Rabbit Reageer op Frank

    Frank

    Beste Rouane Rabbit
    Mooi gepikt Rouane, Arie boomsma bidt.

  • - -, do 04 februari 2010 23:59 in reactie op Rouane Rabbit Reageer op -

    -

    Rouane Rabbit schreef: "Ik zou graag de persoon Wilders leren kennen, bij Buitenhof, P&W, Zomergasten. Meer diepgaande interviews. "

    Wilders zal nooit verschijnen in de programma's die u hier opnoemt. Wilders ziet deze programma's als linkse media die naar zijn mening per definitie is gekleurd. Sterker nog, Wilders ziet het liefst deze programma's verdwijnen.

    Ik vind Wilders helemaal niet interessant. Zijn oneliners en dogmatische retoriek tonen mijns inziens een verongelijkte man die zich niet serieus genomen voelt, niet door de 'linkse' media en het Nederlands recht laat hem ook al in de steek, aldus de suggestieve opvattingen van Dhr. Wilders en consorten.

    Ik zie liever zomergasten die daadwerkelijk iets zinnigs te melden hebben dan het geijkte treurlied over geagiteerde baardmannetjes die Nederland zouden willen overnemen.

  • Jager Verzamelaar, vr 05 februari 2010 05:37 in reactie op - - Reageer op Jager

    Jager

    wilders kennen we al
    ik begrijp niet dat er nog mensen zijn die hem niet kennen

    wilders is om het netjes te zeggen iemand die hulp behoeft.
    waarschijnlijk is r. rabbit niet iemand die veel ervaring heeft met mensen die overduidelijk psychische hulp nodig hebben.

  • Just Lurking, vr 05 februari 2010 09:39 in reactie op - - Reageer op Just

    Just

    [...] Zijn oneliners en dogmatische retoriek tonen mijns inziens een verongelijkte man die zich niet serieus genomen voelt [...]

    Maar dat is nu juist zo slim van hem, @Mic. Hij houdt hiermee een spiegel voor aan massa's mensen die zich verongelijkt voelen en zich niet serieus genomen voelen. Die kunnen zich met hem identificeren. Ik geloof er geen sikkepit van dat hij werkelijk denkt dat hij niet serieus wordt genomen. De publiciteit die hij krijgt spreekt immers boekdelen. Een pure volksverlakker, maar daar komt men nog wel achter... :(

  • , vr 05 februari 2010 08:14 in reactie op Rouane Rabbit Reageer op

    Rouane.
    Jij zou willen dat Wilders vaker op TV is.
    Dat zul je hem dat denk ik zelf moeten vragen.
    Ik denk echter niet dat hij aan je wens tegemoet komt.
    Wat Wilders uitoefent heet ook wel risicomijdend gedrag, de kans dat hij afgaat in een discussie is hem veel te groot.
    En hoewel zijn achterban niet of nauwelijks gevoelig is voor welke blunder van welk pvv-kamerlid dan ook, en hem alle bot-en grofheden vergeeft of ze nog goedpraat ook, weet hij donders goed dat die onvoorwaardelijke adoratie van zijn aanhang ooit zal wegkwijnen.
    Dat moment dient zo lang mogelijk uitgesteld te worden, vandaar dat hij nu weer wegvlucht voor een radiodebat"omdat de structuur van het debat hem niet aanstaat".
    Meneer heeft zich dus nu sterallures aangemeten.
    Enfin, wanneer een keer blijkt dat zijn kornuiten in Almere en Den Haag er niets van bakken, zal het wel snel gedaan zijn met zijn glorie, en dan hopelijk vóór de landelijke verkiezingen.

  • Rouane Rabbit, vr 05 februari 2010 10:13 in reactie op Reageer op Rouane

    Rouane

    ----"Wat Wilders uitoefent heet ook wel risicomijdend gedrag, de kans dat hij afgaat in een discussie is hem veel te groot."----

    Dat is juist het punt, als hij minder risico mijdend wordt, dan wordt hij menselijker, waarschijnlijk ook in zijn opvattingen.

  • Martijn Kroon, vr 05 februari 2010 11:23 in reactie op Reageer op Martijn

    Martijn

    Hanneke, helemaal met je eens.

  • Hjalmar Hoort, do 04 februari 2010 23:24 Reageer op Hjalmar

    Hjalmar

    He He. Hij gaat eindelijk eens in debat. Ik Tivo dus 15 feb en 1 maart, want dan kan ik de rest van het jaar nog een beetje lachen om de blonde strijder. Ik wacht met spanning af.

  • Adriana v.d. Berg, do 04 februari 2010 23:24 Reageer op Adriana

    Adriana

    En nu maar hopen dat de omroepen zich niet laten manipuleren en inpalmen door zijn grillige gedrag. Wilders gaat niet in op uitnodiging voor radio? Nodig hem dan ook niet uit voor tv.

    Waarom hem laten regeren nog voordat ie president is?

 

Reageren

opiniemakers

Populair

Scroll naar boven Scroll naar boven