10 februari 11 08:24 Reageer (204) Politiek RSS

Wilders: Asocialen opsluiten in tuig-getto

PVV: In iedere provincie zou container-wijk moeten komen om veelplegers en mogelijk hun families in op te sluiten

De PVV wil dat veelplegers worden geïsoleerd van de samenleving in op te richten 'tuigdorpen', bestaande uit wooncontainers, zonder sociale voorzieningen. In elke provincie zou zo’n getto moeten worden opgericht, zo wil Geert Wilders voorstellen aan het kabinet. Dat meldt NRC Handelsblad donderdag.

"Als het om minderjarigen gaat, moet ook hun familie mee. Zet al het schorriemorrie bij elkaar", zegt Wilders.
Mensen die in twee jaar drie keer in de fout gaan moeten in afwachting van hun strafzaak alvast naar dit getto verhuizen. Ook na het uitzitten van hun straf moeten ze daar weer heen, meldt NRC. Pas als ze langer dan een jaar werken of studeren, mogen ze terug naar de bewoonde wereld.
Wilders voorziet dat de tuigdorpen een verzameling wooncontainers worden, zonder sociale voorzieningen. "Het wordt totaal sober, maar geen gevangenis. Iedereen mag erin en eruit."

Laatste Reacties (204) Reageer Reacties in wachtrij: 0

  • joep kamminga, zo 13 februari 2011 15:03 Reageer op joep

    joep

    wilders denkt dat hij een nieuwe stad kan maken waar all het tuig van nederland in kan opslaan nou ik ga een gehijm vertellen dit tuigen dorp bestaat all lang het heet de gevangenis waar iedereen die veroordeeld is in opgeslote word goed idee hea.

    wat ik ook niet snap is dat er nogsteeds menzen zijn die op de pvv stemmen nu ze hebben lataen zien dat ze juist tegen de vreihijd zijn.
    iedereen (die niet veroordeeld is dus is he ttegen dee grondwet)opsluiten in een tuig dorp.
    ik weet het niet hoe het met jullie is maar ik noem dat geen vreihijd.
    en alle hooftdoekjes uit de bus?
    dus het openbaar vervoer is ook niet meer vrij?

    ik ben dan geen politicus met een hoge oplijding maar als ik kan zien dat er iets mis is kan iedereen toch wel bedenken dat de pvv aleen is voor de vreihijd van discriminatie.

    ik nodig iedereen die denkt dat de pvv voor de vreihijd is uit om mij 3 voorbeelden te geven van vreihijd die ze hebben kunnen realiseren.

  • Piet de Geus, vr 11 februari 2011 20:20 Reageer op Piet

    Piet

    Rutte reageerde wel grappig: "Die tuigdorpen zijn er al. Dat zijn gevangenissen. Hij wordt op zijn wenken bediend."

    Kunnen we weer over tot de orde van de dag in plaats van onze tijd te verspillen aan de kreet van de dag van de PVV.

  • Ernst Anepool, vr 11 februari 2011 16:59 Reageer op Ernst

    Ernst

    Absurd dat Rutte het dan eerst wil "uitwerken" terwijl er nota bene al eerder van dit soort destructieve deportaties van gezinnen zijn geweest, weten die Politici dan echt helemaal *niets* van de joods/christelijke geschiedenis van hun eigen land?

    Uit 1953 dus niet eens zo heel lang geleden:

    [quote]
    In 1953 besluit de gemeenteraad het advies op te volgen. Er zal een woonschool gebouwd worden. De doelstelling staat in het eerste jaarverslag: 'Maatschappelijk zieken laten zich na vaststelling van de diagnose vrijwillig opnemen in de woonschool. Zij worden therapeutisch behandeld door een team van deskundigen. Na genezing, of indien zij ongeneeslijk blijken te zijn, worden zij ontslagen.'

    Het nieuwe complex gaat Ravelijn heten. Het wordt gebouwd aan de rand van de stad, van andere wijken afgescheiden door groenstroken en een sportveld.

    Vanuit een wijkcentrum wordt de heropvoeding vormgegeven. Er komt een team met een maatschappelijk werkster, drie gezinsverzorgsters, drie kleuterleidsters en een kapelaan.

    ***104 nieuwe gezinnen worden geselecteerd uit de lijst van Litjens. ***

    Men kiest voor jonge gezinnen die wellicht makkelijk beïnvloedbaar zijn. Pas dan horen de families dat ze een woning in een speciale omgeving kunnen krijgen.

    De meeste nemen het aanbod aan, omdat ze in zeer slechte woningen wonen.

    Ze weten niet dat ze daarmee automatisch cliënt zijn van het maatschappelijke werk. Eind augustus 1955 trekken de eerste bewoners in de nieuwe huizen.

    De woningen in De Ravelijn zijn niet zomaar huizen.

    Bij de bouw van het complex werpen architecten, geestelijken, psychologen en gemeentebestuurders zich op de vraag hoe de ideale heropvoedingswoning eruit moet zien.

    In elk geval is er voor de kinderen een aparte slaapkamer - van het slapen op de ouderlijke slaapkamer kunnen ze onfatsoenlijke ideeën krijgen.

    ***Er komt geen douchecel of vaste wastafel in de woningen, maar een eenvoudige vuurkleien bak. ***

    Douches nemen is overdreven luxe, vindt het gemeentebestuur, en vaste wastafels worden niet geplaatst omdat deze gesloopt en verkocht kunnen worden.
    Om dezelfde reden hebben de huizen alleen inbouwkasten."
    [/quote]

    Kortom het gaat bijna geheel zoals WIlders en Rutte ghet zich dromen.

    En helemaal volgens het vaste stramien van de VVD, eerst de mensen via de Banken met een schuld opzadelen, en ze dan aan het werk voor de grootindustrielen dwingen (er waren toen nog mijnen)

    [quote]
    In elke woning staat nieuw meubilair, op krediet gekocht. De families beginnen dus met een flinke schuld; dit moet de mannen motiveren om vast werk te zoeken.
    [/quote]

    Het ging dus feitelijk net als in de Mensenhandel nu, of zou dat de achterliggende gedachte zijn om de staatschuld op te lossen, hem doorschuiven naar de allerarmsten, zodat die weer Lijfeigenen worden, die je naar hartelust kunt uitknijpen :-(

    EN helpt het ook maar ene sikkepit ?

    In tegendeel, de mensen die in zo'n heropvoedingsbuurt wonen komen daarna niet meer voor echt betaalde banen in aanmerking, want als ze er vol voor meoten betalen wil een werkgever opeens geen heropgevoeden meer...

    [quote]
    Er zijn machtsmiddelen om de gezinnen op het rechte pad te houden: verwijdering uit de woning zonder vervangende woonruimte, of uithuisplaatsing van de kinderen. De laatsten kunnen terecht in een eigen kleuterschool met aangepast programma. Ook is er een peuterklas voor driejarigen die zo alvast aan het schoolleven kunnen wennen, met als bijkomend voordeel dat hun moeders meer tijd over hebben om zich met de huishoudelijke taken bezig te houden.

    Stigmatisering
    Al vrij snel blijkt dat De Ravelijn zijn doelstellingen niet haalt.

    Uit een evaluatie in 1958 blijkt dat 41 gezinnen vooruit gaan, 131 families gedeeltelijk vooruit gaan en 32 huishoudens hetzelfde blijven.

    De bewoners worden beoordeeld aan de hand van criteria als drankgebruik, schulden, het sociale gedrag van de ouders, de opvoeding van de kinderen en het godsdienstige leven.

    In 1963 blijkt ook dat de doorstroming naar andere wijken achterblijft, vanwege sociale isolering en stigmatisering.

    Wie uit De Ravelijn komt, krijgt een slechte naam. Woningbouwverenigingen willen de bewoners helemaal niet aan nieuwe huizen helpen. Ook scholen en werkgevers staan niet te springen om bewoners van het complex.

    Een oud-bewoonster schrijft op www.ravelijn.info: 'Als wij op sollicitatiegesprek gingen en we vertelden dat we in de Ravelijnstraat woonden, dan werden we meteen afgeketst.'
    [/quote]


    Dan denk je dus, dat ze wel inzien dat mensen in ghetto's stouwen geen zin heeft, maar nee, ze blijven gewoon doorgaan op de verkeerd ingeslagen weg...

    Want in 1978 is de inmiddels verpauperde wijk (onderhoud word er immers niet gepleegd door de huisbaas, want het mag allemaal niks kosten) er nog steeds met steeds vaker onlusten onder de steeds verder van de samenleving staande ge-isoleerden...

    [quote]
    Het Ravelijnteam schrijft in 1978 een alarmerende nota over de situatie in de wijk. De hulpverlening signaleert tal van problemen. De bewoners zijn sociaal geïsoleerd, vaak werkloos en hebben schulden.
    ***Red. Waar ze dus door de overheid al vanaf het begin mee opgezadeld werden***

    De kinderen in de wijk doen het slecht op school. Ook is er sprake van alcoholgebruik, verveling, criminaliteit en opvoedingsproblemen.

    'Alles bij elkaar genomen kunnen we stellen dat de huidige situatie voor de Ravelijnbewoners verre van rooskleurig is en dat er geen tekenen zijn die enig optimisme voor de toekomst kunnen rechtvaardigen.

    Voor de meeste bewoners en hun kinderen zal het toekomstperspectief een reproductie zijn van wat het nu is, waarschijnlijk nog versterkt in negatieve zin.

    De bewoners zullen in hun maatschappelijke ontwikkeling een steeds sterkere achterstelling ervaren.'
    [/quote]

    Alsof ze dat al niet van te voren hadden kunnen bedenken, als je iemand stigmatiseerd (van stigmata, de gaten in de handen van Jesus...) zal zo iemand zijn leven lang een kruis meetorsen en met de nek aangekeken worden :-(



    Na 30 jaar lang die mensen dieper en dieper de misere indwingen, word er dan eindelijk de conclusie getrokken, die ieder verstandig mens van te voren al op zijn vinger had kunnen uittellen, je vraagt je toch sterk af wie er nu gebrekkig geschoold is, die aso's of de beleidsmakers die met zulke plannen komen :-(

    Kunnen we niet veel beter eerst al die Politici op gaan voeden, dat we verder verschoond blijven van dit soort rampzalig asociaal beleid, dat eens te vaak op oud falangistische ideen stoelt



    30 jaar asootje treiteren, wat levert dat nu op?

    De Conclusie uit het rapport:

    [quote]
    Dertig jaar Ravelijn heeft de problemen van de onmaatschappelijke gezinnen nauwelijks kunnen oplossen.

    Het ideaal van heropvoeding van onmaatschappelijke gezinnen is verbleekt. Ook de woonscholen in andere steden staan leeg.

    De gemeenteraad besluit in te grijpen.

    Vier jaar na de verschijning van het rapport wordt besloten dat alle bewoners moeten verhuizen. De Ravelijn moet worden afgebroken, iets waar een aantal bewoners zich heftig tegen verzet.

    De bewoners worden door de stad verspreid, er is zelfs een ongeschreven regel dat er per straat niet meer dan twee voormalige Ravelijngezinnen geplaatst worden.

    Ook het sociale werk eindigt, al bieden voormalige Ravelijnwerkers tijdens een spreekuur nog begeleiding aan de gezinnen.

    De problemen waarmee De Ravelijn kampt zijn niet uniek. Ook andere projecten, bijvoorbeeld Parkwijk in Haarlem, hebben doorstromingsproblemen en niemand wil meer wonen in het Gezinsoord Overijssel.

    Wie eenmaal in een woonschool woont, komt er niet meer weg. De meeste gezinnen hebben uiteindelijk geen baat bij hun verblijf. Ze hebben ingewikkelde problemen en zijn zelf nauwelijks gemotiveerd om te veranderen.

    De onmaatschappelijken kozen voor de woonscholen omdat ze geen andere woonruimte konden vinden, niet omdat zij hun leven wilden veranderen. Het bij elkaar zetten van probleemgezinnen maakte hun leven juist moeilijker.

    Stigmatisering hinderde hen bij het vinden van beter werk en het volgen van goed onderwijs. Vanaf de jaren zeventig verdwijnt de een na de andere woonschool tot de laatste zijn deuren sluit. De Ravelijn werd niet afgebroken, maar is tegenwoordig een populaire wijk onder studenten en kunstenaars.
    [/quote]

    Gelukkig heeft de wijk dus uiteindelijk dankzij de Kraakscene een waardevol bestaan gekregen.



    Wellicht is het een idee om het voorstel van WIlders eerst maar eens op de asociale brievenbusplassers barmankoppers en vrouwenmishandelaars in eigen gelederen te testen, als die er beter uitkomen (wat me zou verbazen, maar goed geef de hoop nooit op) mag ie een pilot opzetten met de rest van de families van eerder genoemden.

  • Piet de Geus, za 12 februari 2011 03:45 in reactie op Ernst Anepool Reageer op Piet

    Piet

    "Uit 1953 dus niet eens zo heel lang geleden"

    Inderdaad, wat is 60 jaar nou helemaal op een mensenleven? Een paleontoloog haalt er zijn neus voor op.

  • Ewald Elitairius, vr 11 februari 2011 11:40 Reageer op Ewald

    Ewald

    Ik denk dat we het sneller voor elkaar hebben als we als minderheid van beschaafde Nederlanders bij elkaar gaan wonen en de rest van Nederland overlaten aan de aso-meerderheid. Misschien kunnen we BN (Beschaafd Nederland) wel onafhankelijk verklaren.

  • Ernst Anepool, vr 11 februari 2011 15:07 in reactie op Ewald Elitairius Reageer op Ernst

    Ernst

    Waar haal je de notie vandaan dat de beschaafde mensen in de minderheid zouden zijn, er hebben maar 1,5 miljoen van de nederlanders op de PVV gestemd, dat is in mijn ogen toch echt een *minderheid*.


    Eigenlijk zouden die dus conform het vigerende beleid van Wilders, *zelf* opgesloten moeten worden, hij wil immers alle minderheden naar soort gesorteerd opbergen :-(

  • Piet de Geus, vr 11 februari 2011 15:22 in reactie op Ernst Anepool Reageer op Piet

    Piet

    Ik snap dat je er belang bij hebt om het zo voor te stellen dat alleen PVV-stemmers onbeschaafd zijn, maar hetzelfde geldt toch echt ook voor het populistische tweelingszusje dat jij aanhangt.

    En als ik afga op de kijkcijfers dan is de conclusie dat een meerderheid weinig beschaafd is zo gek nog niet.

  • Ernst Anepool, vr 11 februari 2011 17:34 in reactie op Piet de Geus Reageer op Ernst

    Ernst

    Je moet niet alles vanuit je eigen invalshoek bekijken Piet, wellicht dat het in jouw direccte omgeving wemelt van naarlingen, maar in de echte wereld is het tuig gewoon een kleine zei het luidruchtige minderheid.


    Ze hebben nu alleen met wilders een Gigafoon gevonden (ook wel reuze roeptoeter) en jij blijft het maar goedpraten, ik snap dat jhet je baan is alles wat krom is rechts te lullen.

    En ik moet zeggen je doet dat vol overgave, alleen gebruik je steevast drogredenatioes en miscalculaties.


    Maar ik waardeer het dat je zo je best doet om mijn stelling te bewijzen hoor ;-)

  • Piet de Geus, vr 11 februari 2011 20:16 in reactie op Ernst Anepool Reageer op Piet

    Piet

    "wellicht dat het in jouw direccte omgeving wemelt van naarlingen"

    Ik kan je verzekeren dat er in mijn directe omgeving noch PVV'ers noch SP'ers voorkomen. Kwestie van een beetje goede smaak en een beetje kieskeurig zijn.

  • Isis Maät, vr 11 februari 2011 11:37 Reageer op Isis

    Isis

    Ronald Giphart schrijft het vandaag treffend in zijn column in de VK:

    de zoveelste eruptie van stupiditeit van onze Nationale Geblondeerde Grootidioot.

  • Monique Willems, vr 11 februari 2011 09:57 Reageer op Monique

    Monique

    ik vraag me af of ze denken dat zoiets kan zonder dat er rancune ontstaat. Als dat tuig over slimme rijke ouders hadden beschikt met goede banen en netwerken, waren ze geen tuig geworden. Use it or you loose it. Praat over werk, leven, leefstijl of andere metta's waarbij je bijv. aan iemand denkt en er blij van wordt, wakkert compassioneel gevoel aan. Andersom dus niet. Heeft te maken met neurolinguistiek. Boeda achtige dingen.
    Zo'n dorp wordt een terreurnest voor plannetjes. Welke shit is haalbaar.
    Laat ze in Malawi gaan helpen, helpt ook de blanke omdat het moet-quotum, of is dit weer te gevoelig ivm de werkkampen van de oorlog, maar het is wel bekend dat helpen endorfine oplevert en die kich kan het tuig voor het rechte pad misschien wel gebruiken.
    Jezus wat zijn ze dom, powned moet toch weten dat het te maken heeft met de zeer wenselijke genetische manipulatie; eigen kleurtjes vinden hun spiegelbeeld leuk en verstoten de ander. daar krijg je dus inteelt van (we zijn de witte heren dankbaar voor hun gedrocht in de bonuscrisis). daarom quota, genetische manipulatie, vrouwen in de top. Als ze geassimileerd zijn en het gewend bent, weet je niet beter. In groningen zeggen ze, als je't went binn, dan wul je niks liever.
    Maar dat is een ander onderwerp

  • Ernst Anepool, vr 11 februari 2011 10:56 in reactie op Monique Willems Reageer op Ernst

    Ernst

    "ik vraag me af of ze denken dat zoiets kan zonder dat er rancune ontstaat. Als dat tuig over slimme rijke ouders hadden beschikt met goede banen en netwerken, waren ze geen tuig geworden."


    Dat is een ernstige misvatting, het gevaarlijkste tuig blijkt nogal eens alles meegehad te hebben in het leven, en heeft ook niets met ethnisciteit te maken te hebben, Denk aan een Holleeder, of Baruch Moscowitz (broertje van...)

    Tuig word tuig omdat het de vrije hand krijgt, thats all there is to it.

    En het ergste tuig ontstaat als blijkt dat de handhavende macht afhankelijk blijkt te zijn geworden van de leveranties van het Tuig, denk aan de IRT affaire :-(


    Juist de voorgestelde totale controle en registratie maakt het tuig deste makkelijker om hun business te beschermen want het tuig blijkt altijd weer iemand in het politiebureau te hebben die de data doorspeeld, zelfs de in beslag genomen goederen worden uit het Depot verkocht :-(
    http://www.elsevier.nl/web/Nieuws/Nederland/275346/Agent-verkoopt-ingeleverde-jachtgeweren-door.htm?rss=true

  • Piet de Geus, vr 11 februari 2011 16:06 in reactie op Ernst Anepool Reageer op Piet

    Piet

    "Dat is een ernstige misvatting, het gevaarlijkste tuig blijkt nogal eens alles meegehad te hebben in het leven, en heeft ook niets met ethnisciteit te maken te hebben, Denk aan een Holleeder"

    Vanuit welk kikkerperspectief moet je de wereld bekijken om te concluderen dat Holleeder alles heeft mee gehad in het leven? Net als zijn kornuiten was hij gewoon een straatschoffie uit de Kinkerbuurt.

  • Aert Willem d'Holbach, vr 11 februari 2011 15:27 in reactie op Monique Willems Reageer op Aert Willem

    Aert Willem

    Vindt u het erg als ik hier geen ene jota van begrijp?

  • Ruud Velsen, vr 11 februari 2011 09:27 Reageer op Ruud

    Ruud

    Waarom maken al die linkse JOOP-reageerders zich toch zo druk om dit voorstel. Vroeger werden aso's naar Veenhuizen gestuurd om veen af te graven. Van dat zware werk knapten de meesten lekker op. Prima voorstel van de PVV.

  • Leo van Loo, vr 11 februari 2011 08:31 Reageer op Leo

    Leo

    Nu wordt het wel al te gek. Wil hij ook nog goedkope huisvesting voor alle PVV-kamerleden en andere volksvertegenwoordigers regelen?

    Of bedoelt hij ander schorriemorrie?

  • Matthias Justin, do 10 februari 2011 23:33 Reageer op Matthias

    Matthias

    Misschien kan blonde Gerrit dan het voortouw nemen. De man word echt steeds gekker. En zo'n figuur moeten we nog serieus nemen ook?

    Overigens hier is de uitspraak van de Raad vd Journalistiek inzake Sharpe;
    http://www.rvdj.nl/2011/2

  • Ernst Anepool, do 10 februari 2011 23:29 Reageer op Ernst

    Ernst

    voor wie een beter inzicht wil krijgen waar die idiote gedachtes nou vandaan komen, kijk dan eens Louis Theroux and the Zionists eens...


    Dan zie je de wereld volgens Wilders :-(

  • BazZ V1, do 10 februari 2011 23:01 Reageer op BazZ

    BazZ

    Geweldig, kan ik alvast een container huren?
    Voor het weekeinde met mijn maten, lekker zuipen en kei hard muziek luisteren. Klinkt als paradijs.

  • Ernst Anepool, do 10 februari 2011 23:15 in reactie op BazZ V1 Reageer op Ernst

    Ernst

    Ben je nu cynish of gewoontoekomstig PVV statenlid?

  • J.H. Breunisse, do 10 februari 2011 21:22 Reageer op J.H.

    J.H.

    ik denk ! dat het de hoogste tijd word dat we wilders moeten opsluiten;
    want wat moeten we met met dat probleem mannetje die denkt ,
    dat hij nederland kan besturen,hij helpt heel nederland naar de haaien !!!!!! mensen mensen, ons goede nederland gaat zo echt de mist in !.

  • Roelf Turksema, do 10 februari 2011 21:13 Reageer op Roelf

    Roelf

    Ik ben voor, ik heb ook al een container klaar staan, Geert, kom maar, je kan er zo met je hele familie in, en neem ook wat vrienden mee zou ik zo zeggen. En dan maar eens zien of je ook echt kan werken....

  • Ernst Anepool, do 10 februari 2011 23:22 in reactie op Roelf Turksema Reageer op Ernst

    Ernst

    Bekijk z'n C.V. even, hij kan niet eens een studie afmaken...


    Politician by Proxy :-(

  • Roelf Turksema, vr 11 februari 2011 20:33 in reactie op Ernst Anepool Reageer op Roelf

    Roelf

    Correct, en een studie lening bestond nog niet eens, kun je nagaan...

  • Reinaert de Vos, do 10 februari 2011 20:15 Reageer op Reinaert

    Reinaert

    Ben benieuwd of die bange kabinetsmuisjes nu wel wat durven te zeggen. Het is zo stil aan de overkant.

  • Frans S, do 10 februari 2011 20:08 Reageer op Frans

    Frans

    Wat is die Wilders een ongelooflijke randdebiel met zulke uitspraken!
    Hij is zelf een groot gevaar voor de samenleving met zulke oorlogstaal.
    Draaideurcriminelen ontstaan vaak door een draaideurkapitalistisch systeem die winst boven mensen stelt en
    de bron is toch heel vaak -> armoede zonder kans op fatsoenlijk onderwijs (te duur) of baan (is opleiding voor nodig in veel gevallen) of kansen (mensen met geld die opgeleid zijn gaan vaak voor) en zie de nare cirkel.
    Mensen aan de onderkant maken weinig kans om mee te doen ze kunnen hooguit de zeer tijdelijke baantjes krijgen die al snel gaan vervelen.
    Als je kinderen hebt en rechts alle sociale voorzienigen afbreekt en de kansen voor de onderkant van de samenleving nog kleiner maakt dan krijg je problemen want
    de honger blijft en een dak boven je hoofd en te eten is ook nog steeds nodig dus als je dat niet op een fatsoenlijke manier kunt krijgen dan gaan mensen stelen en ze moeten wel om te overleven en zo blijven de problemen groeien.
    Dus wilders kan wel iedereen in asokampen willen opsluiten maar ik denk dat hij er beter zelf kan gaan wonen.
    De mensen die pvv gestemd hebben zullen de pijn goed gaan
    voelen want zij zullen worden gekort, alle sociale voorzieningen die ze zo hard nodig hebben worden tot het bot afgebroken
    hun huren zullen omhoog gaan ongelijke kansen krijgen en pgb(thuishulp) dreigen ze kwijt te raken (te duur) nog kortere
    bijstand nog meer rotzooi en geweld in de buurt door de totale verarming, hardere straffen waar ze zo om roepen zullen henzelf steeds vaker hard treffen.
    Uit wereldwijde onderzoeken blijkt dat steeds harder straffen niet helpt maar mensen goed onderwijs en kansen geven om een goed leven op te bouwen helpen wel.




    Volgens mij hadden de belgen zoiets als een cordon sanitair
    maar in nederland is zelfs het sanitair al in gevaar ;-)
    Redt het sanitair! het zuur van drol kabinet bruin-1 vreet de laklaag van je plee kapot en laat een vieze bruine stinkende laag achter spoel het maar snel met hoge druk weg ;-)

  • Ernst Anepool, do 10 februari 2011 19:35 Reageer op Ernst

    Ernst

    Dus hij wilnu wraak wil nemen op alle anderen om wat ooit ene familielid van hem aangedaan is?

    Of weet ie gewoon niet eens wat een Ghetto was, het is toch niet te geloven dat we zo'n Fascistenideen verheerlijker in de Regering hebben :-(

    Al zou het gezien de grote hoeveelheid Venloenaren die naar de grote stad Den Haag getrokken zijn, wellicht niet onverstandig zijn om die in ieder geval terug te sturen naar hun thuisland (daar zal ie straks immers ook wel mee komen)


    Want als je kijkt waar de nu voor grote ophef zorgende politici vandaan komen is dat telkens weer uit Venlo, zelfs de Oorlogs, ehm sorry Politionele acties pastores Jolande Sap komt jawel: uit Venlo :-(


    Voordeel is er wel, want zo blijven er straks alleen nog maar aardige en eerlijke mensen in Venlo over, als het oorlogszuchtige tuig naar Den Haag trekt...

  • NL 4NL, do 10 februari 2011 22:05 in reactie op Ernst Anepool Reageer op NL

    NL

    ***{Of weet ie gewoon niet eens wat een Ghetto was, het is toch niet te geloven dat we zo'n Fascistenideen verheerlijker in de Regering hebben :-(}***

    ***{het is toch niet te geloven dat we zo'n Fascistenideen verheerlijker in de Regering hebben :-(}***

    Hoe hoog zou het percentage mensen eigenlijk zijn die denken dat Wilders in de regering zit?
    En zijn dat dan mensen die ook zo moesten lachen om die 'domme' mensen die dachten dat Wilders minister was?

  • Ernst Anepool, do 10 februari 2011 23:18 in reactie op NL 4NL Reageer op Ernst

    Ernst

    Hij is geen minister, dat weet je inmiddels toch wel zeker, of ben je nog aan het twijfelen?

    Hij maakt wel deel uit van de Regering, middels het gedoog *accoord* een contractuele vastlegging waarmee hij zich onlosmakelijk aan deze regering verbonden heeft, een staatsrechtelijk monstrum, maar het is niet anders.

    Heb je het gedoogaccoord eigenlijk wel gelezen, of is dat ook te lang ?

  • NL 4NL, do 10 februari 2011 23:33 in reactie op Ernst Anepool Reageer op NL

    NL

    Sterker, ook het regeerakkoord.

    Je kunt het noemen hoe je wilt, en er een eigen draai aan geven. Feit is dat de PVV geen deel uitmaakt van deze regering.

  • Ernst Anepool, vr 11 februari 2011 11:24 in reactie op NL 4NL Reageer op Ernst

    Ernst

    Wat je nu zegt is een eclatante leugen, of dacht je dat Wilders voorniets deel uit maakte van de regeringsverklaring?

    *Iedereen* heeft met eigen ogen kunnen aanschouwen dat Wilders als deel van de Regering is gepresenteerd, dus hoe je dat nog denkt te kunnen ontkennen is me een raadsel?

    http://www.youtube.com/watch?v=3PnFlRUvu2Y

  • NL 4NL, vr 11 februari 2011 16:20 in reactie op Ernst Anepool Reageer op NL

    NL

    Koekeloer een beetje hoe het staatsrechtelijk in elkaar steekt, en meld je dan nog eens.

    Ik zal het nogmaals herhalen voor je: De PVV zit NIET in de regering. Ze geeft alleen gedoogsteun.

  • YggY ..., do 10 februari 2011 19:19 Reageer op YggY

    YggY

    Tsja, wat is dan wel niet een definitie van a-sociaal en wie is a-sociaal genoeg om verbannen te worden naar tuig-getto's.

    Persoonlijk vind ik iemand die PVV stemt enkel en alleen met de gedachte om links buiten de regering te houden tamelijk a-sociaal.

    Je op deze site onder een bepaalde naam te profileren net zolang tot je jezelf totaal onmogelijk hebt gemaakt en dan vervolgens doodleuk een nieuw account aan te maken vind ik ook nogal a-sociaal.

    Maar kom laat ik de hand ook maar eens in eigen boezen steken want ik ben ook heel a-sociaal. Ik woon in een appartement maar ik heb totaal geen contact met mijn mede-bewoners, ik heb trouwens helemaal geen contact met iemand. De enige met wie ik dagelijks e-mail-contact heb is een jeugdvriendin met wie ik mijn dagelijks doen en laten deel.

    Ik leef bewust helemaal alleen zonder contact met die dan ook en dat is in de ogen van anderen ook heel a-sociaal.

    Ben ik daarmee ook een kandidaat voor een tuig-getto ?

  • - bromberen -, do 10 februari 2011 19:33 in reactie op YggY ... Reageer op -

    -

    iggi,
    wat jij beweert heeeft met dit item niets te maken. Wat jij wenst te doen in besloten ruimte van jouw privé is voor en van jou, heeft niemand wat mee te maken.
    Het gaat hier om misdragingen in het publieke domein en dat bij voortduring. Zodanig dat er een sociale ontwrichting in een wijk of stad optreed.

    Simpel..

  • NL 4NL, do 10 februari 2011 19:44 in reactie op YggY ... Reageer op NL

    NL

    Het gaat dan ook niet over wel of niet a-sociaal, maar om veelplegers.
    We hoeven dus geen keus of selctie te maken, daar de definitie vrij simpel gesteld is.
    3 veroordelingen binnen 2 jaar, en je hebt je diploma voor het aso-dorp binnen.

  • Sylvia Stuurman, do 10 februari 2011 19:47 in reactie op YggY ... Reageer op Sylvia

    Sylvia

    De vogels die ik het allerleukst vind staan geheel aan jouw kant YggY:

    "Voor raven is het stressvoller om in een groep te leven dan om een territorium te verdedigen. Daarover verbazen biologen zich in het wetenschappelijk tijdschrift Biology Letters van gisteren." (NRC vandaag)

    En ik zal blijven strijden tegen de intensieve menshouderij waarin mensen aan steeds engere normen moeten voldoen.

    Iedereen is een mens (ja ja, zelfs Wilders). Ook die asocialen (whoever they may be) die van Wilders in een concentratie-kamp gezet moeten worden waar verder niet meer naar mag worden omgekeken.

  • YggY ..., do 10 februari 2011 19:58 in reactie op Sylvia Stuurman Reageer op YggY

    YggY

    Ik probeer dan ook duidelijk te krijgen hoe a-sociaal je moet zijn om verbannen te worden naar een tuig-getto. Als ik twee keer een winkeldiefstal heb gepleegd val ik dan binnen de doelgroep.

    Of als ik door iemand al dagenlang gepest wordt en ik vergeet mezelf en geef die persoon een klap op de kop val ik dan binnen de doelgroep.

    Als ik in een maand tijd twee bekeuringen krijg voor te hard rijden val ik dan binnen de doelgroep.

    Met andere woorden, wat is de definitie van a-sociaal om toegelaten te worden tot het tuig-getto ?

  • Sylvia Stuurman, do 10 februari 2011 20:06 in reactie op YggY ... Reageer op Sylvia

    Sylvia

    Inderdaad.
    Ben je schizofreen en dakloos, en jat je een paar keer lege flesjes, dan ben je veelpleger.

    Er zijn dan geen sociale voorzieningen meer voor je, niemand zal je willen aannemen, dus je zult in leven moeten blijven door te stelen.
    Dat komt de PVV goed uit, want die kunnen dan zeggen "zie je wel".

    Niemand wil zo'n concentratie-kamp in z'n achtertuin natuurlijk, en op een gegeven moment gaat er gemord worden dat het wel erg veel geld kost, al die politie die steeds achter die diefstallen aan moet, de daling van de huizenprijzen in de omgeving, de grond die toch zoveel waard is en nu door die containers wordt bezet.

    Dan kan Wilders z'n fantasie echt uitleven, stelt hij zich voor, zo stel ik me dan weer voor.

  • YggY ..., do 10 februari 2011 20:15 in reactie op Sylvia Stuurman Reageer op YggY

    YggY

    Inderdaad.
    Ben je schizofreen en dakloos, en jat je een paar keer lege flesjes, dan ben je veelpleger.
    ====================

    En daarom kan ik dus zo verschrikkelijk pissig worden op de PVV die maar wat roept, die groepen mensen schoffeert, die groepen van mensen benoemt zonder aan te geven wat ze nu precies bedoelen.

    Het is holle en domme onderbuik retoriek bestemd voor de holle en domme onderbuik.

  • Ernst Anepool, do 10 februari 2011 19:47 in reactie op YggY ... Reageer op Ernst

    Ernst

    Nee, want je hebt dagelijks contact met ons, en hoe gek het je ook in de oren mogen klinken hebben we je een plekje in ons hart gegeven.

    Want ik heb liever iemand die op zichzelf is, en daar bewust naar leeft, dan iemand die terwijl ie eigenlijk bang is voor naderen, dan maar alles en iedereen die anders is dan hij, op wil sluiten !

  • YggY ..., do 10 februari 2011 20:03 in reactie op Ernst Anepool Reageer op YggY

    YggY

    Nee, want je hebt dagelijks contact met ons, en hoe gek het je ook in de oren mogen klinken hebben we je een plekje in ons hart gegeven
    ================

    Ik chargeerde een beetje om een punt te maken maar jullie beschouw ik ook als vrienden, ook buiten deze site om trouwens.

  • Sylvia Stuurman, do 10 februari 2011 19:17 Reageer op Sylvia

    Sylvia

    Voor de mensen die roepen dat dit in Denemarken al zo werkt:
    nee.

    In Denemarken zijn er plekken waar "asocialen" in containerwoningen komen, om begeleid te worden, zodat ze weer terecht kunnen in de gewone maatschappij.

    Het voorstel van Wilders is om ze daar te laten zitten, zonder sociale voorzieningen, laat staan begeleiding.

  • - bromberen -, do 10 februari 2011 21:21 in reactie op Sylvia Stuurman Reageer op -

    -

    Tja,



    als alles is gedaan alles is uitgeprobeerd en verandert nog steeds niets, dan is het eind in keer zoek. Zie Gouda, er zal op een gegeven moment ingegrepen moeten worden.

    Dan is elke voorstel met een oplossing er een, en dan zou het voorstel van de PVV best eens kunnen werken.

  • Sjaak Leijten, do 10 februari 2011 19:09 Reageer op Sjaak

    Sjaak

    De zuiderling in zijn element,dit vooral met carneval.
    Hier staat de onvolpreze witgekuifde Tonproater ook wel genoemd
    de Buutredner. Alaaaf alaaaf alaaaaaf.

  • Bernie Whistler, do 10 februari 2011 17:55 Reageer op Bernie

    Bernie

    Het gerucht gaat dat Geert samen met Fleur roeiend is aangetroffen richting Rottumeroog. Geert met het kolonisatieboek De Fatale Kust opengeslagen in zijn linkerknuist. Een verkenningstocht, zou hier dan die nieuwe strafkolonie/doorgangskamp Tuigoord komen?

    Vanavond is kopvoddenrukker Brinkman bij P&W. Hij gaat uitleggen wat hiervan de bedoeling is en welke kant ons land uitgaat als Geert Wilders de macht grijpt. En waarom hij het nodig vindt om mensen met hoofddoekjes de tram, bus en trein uit te trappen.

  • Mostafa Mouktafi, do 10 februari 2011 17:06 Reageer op Mostafa

    Mostafa

    Nederlanders zijn de weg kwijt, zij maken druk over de moslimbroederschap in in Egypte om de macht te grijpen, maar zij vinden het fantastisch dat een zo'n openlijk discriminator en racist, in de ogen van veel moslims, inclusief de mijne, in de regering mag zitten en tegen de Nederlandse moslims mag hij alles zeggen en doen?!
    Waar blijt het Hollandse verstand?

  • Hugo Gündel, do 10 februari 2011 18:27 in reactie op Mostafa Mouktafi Reageer op Hugo

    Hugo

    U vergist zich. Het gros van de Nederlandsers geeft er spreekwoordelijk geen reet om wat er in Egypte gebeurt.

  • Mostafa Mouktafi, do 10 februari 2011 19:14 in reactie op Hugo Gündel Reageer op Mostafa

    Mostafa

    Dat zei ook net een vuilnisophaler hier om de hoek.

  • NL 4NL, do 10 februari 2011 19:49 in reactie op Mostafa Mouktafi Reageer op NL

    NL

    In welke taal was dat gesprek?

  • Mostafa Mouktafi, do 10 februari 2011 20:24 in reactie op NL 4NL Reageer op Mostafa

    Mostafa

    limburgse.

  • NL 4NL, do 10 februari 2011 21:02 in reactie op Mostafa Mouktafi Reageer op NL

    NL

    Limburgs is geen taal maar een dialect.

  • Hugo Gündel, vr 11 februari 2011 00:19 in reactie op Mostafa Mouktafi Reageer op Hugo

    Hugo

    Ziet u wel.

  • NL 4NL, do 10 februari 2011 19:42 in reactie op Mostafa Mouktafi Reageer op NL

    NL

    Wie bedoelt u precies met die in de regering zittende?

    Wilders kan het niet zijn, want die zit niet in de regering. Onze regering kent momenteel 2 partijen. VVD en CDA.

  • Ollie B, do 10 februari 2011 16:41 Reageer op Ollie

    Ollie

    Fantastisch plan, we noemen die dorpen dan Luccassen-stad, Fernandez-dorp, Sharpeville, etc. en dan zetten we de rest van die PVV'ers erin. Ik denk zelf aan Brabant en Limburg als vestigingsprovincie. NL4NL, heb je al interesse? De huizen zullen er niet duur zijn, denk ik. Misschien krijg je wel wat last met je buren, maar daar stem je ook PVV voor, toch?

  • NL 4NL, vr 11 februari 2011 16:28 in reactie op Ollie B Reageer op NL

    NL

    ***{Misschien krijg je wel wat last met je buren, maar daar stem je ook PVV voor, toch?}***

    Je stemt PVV om last te krijgen met je buren.

    Die begrijp ik niet.

    Daarbij wonen mijn buren ruim 1 km van me vandaan, dus de kans dat ik ruzie krijg met ze, lijkt me te verwaarlozen.

  • Jonas De Ridder, do 10 februari 2011 16:29 Reageer op Jonas

    Jonas

    Het is verkiezingstijd. En Wilders weet van knettergekte niet meer wat hij moet zeggen om aandacht te krijgen.
    Als niet zoveel kiezers die rattenvanger zouden volgen dan was het om te lachen geweest.

  • NL 4NL, do 10 februari 2011 15:40 Reageer op NL

    NL

    Een meerderheid van de reageerders op standpunt.nl zijn het met dit voorstel van Wilders eens.

    http://www.stand.nl/politiek/het-opzetten-van-tuigdorpen-voor-veelplegers-een-goed-idee

  • Kitty In Nederland, do 10 februari 2011 15:49 in reactie op NL 4NL Reageer op Kitty

    Kitty

    De meerderheid van de reageerders bij standpunt zeggen iets dus
    moeten we het uitvoeren?
    Kom op zeg, eerst pownews aanhalen en dan nu standpunt.
    Wat is nu precies je bedoeling en wie probeer je met deze info te overtuigen?

  • NL 4NL, do 10 februari 2011 16:32 in reactie op Kitty In Nederland Reageer op NL

    NL

    Ik hoef niemand te overtuigen, en al zeker niet op Joop, want die missie is kansloos.

    Andersom schijnen er nog wel mensen te zijn die denken PVV stemmers over te kunnen halen.

    En dat proberen ze met Godwins, uitschelden en waardeoordelen over de herseninhoud van de beoogde 'verdwaalde lammeren'.

    Ik hoef je zeker niet uit te leggen dat dat inderdaad de perfecte manier is om dat voor elkaar te krijgen. :-)))))

  • Piet de Geus, do 10 februari 2011 15:55 in reactie op NL 4NL Reageer op Piet

    Piet

    "Een meerderheid van de reageerders op standpunt.nl zijn het met dit voorstel van Wilders eens."

    Jammer dat hen niet de vervolgvraag is gesteld of ze hun koffers al aan het pakken zijn, want dan zouden we weleens veel lagere percentages kunnen zien.

    Het altijd het bekende: de helft van de Nederlanders is asociaal en oh wat een toeval, het is net de andere helft die aan de enquête heeft meegedaan.

  • Ruud Wiemer, do 10 februari 2011 16:38 in reactie op NL 4NL Reageer op Ruud

    Ruud

    [Een meerderheid van de reageerders op standpunt.nl zijn het met dit voorstel van Wilders eens]

    54 % was voor, 46 % tegen!!!

  • NL 4NL, do 10 februari 2011 17:13 in reactie op Ruud Wiemer Reageer op NL

    NL

    Is dat geen meerderheid dan?

  • José Sijstermans, do 10 februari 2011 18:33 in reactie op NL 4NL Reageer op José

    José

    Sinds wanneer is de uitslag van stand.nl representatief?

  • , vr 11 februari 2011 12:04 in reactie op José Sijstermans Reageer op

    Zeker wanneer je bedenkt dat de gewone Nederlander niet eens naar Stand.nl luistert, want aan het werk is...............

  • NL 4NL, vr 11 februari 2011 16:25 in reactie op Reageer op NL

    NL

    ***{Zeker wanneer je bedenkt dat de gewone Nederlander niet eens naar Stand.nl luistert, want aan het werk is...............}***

    Ik ben dan ook geen gewone Nederlander, gelukkig.

    :-))))

  • Mees ., do 10 februari 2011 15:21 Reageer op Mees

    Mees

    Volgende stap:....ondergrondse containers

    Stop het weg en het lost zich vanzelf op...denken ze

    We hebben ook nieuwe tuig-dorppolitie nodig...of moet het leger daar patrouilleren?

  • Jan H., do 10 februari 2011 14:36 Reageer op Jan

    Jan

    Komt er ook een luxe container voor PVV-leden?

  • Kitty In Nederland, do 10 februari 2011 14:50 in reactie op Jan H. Reageer op Kitty

    Kitty

    Eerst een plekje reserveren voor het grootste deel van de PVV fractie uit de Tweede kamer lijkt me.
    En niet te luxe natuurlijk we hebben het wel over asocialen en tuig. ; - )

  • Joop Schouten, do 10 februari 2011 16:06 in reactie op Jan H. Reageer op Joop

    Joop

    Ja. Met spijkerbedden.

  • Kitty In Nederland, vr 11 februari 2011 14:50 in reactie op Joop Schouten Reageer op Kitty

    Kitty

    Voor Hero alleen een spijkermat.
    Na zijn optreden van gisterenavond bij Pauw en Witteman verdiend
    hij geen bed. Echt het niveau van deze man is tenenkrommend.
    Goed dat er tegenspraak kwam van Maarten het Hart en de dame
    aan tafel.

  • Ruud Velsen, do 10 februari 2011 14:17 Reageer op Ruud

    Ruud

    Uitstekend idee van Wilders. In Denemarken werkt dit systeem reeds tot volle tevredenheid. Alle overlastplegers en hun eventuele familie afvoeren naar containers buiten het bewoond gebied . Het hoeft niet perse per provincie te worden geregeld, het kan ook landelijk bijvoorbeeld in de Flevopolder met een groot hek eromheen en 1 toegangsweg, dus makkelijk bij eventuele controle. Ruimte genoeg en geen problemen met bestemmingsplannen. Eventuele belemmeringen die Links Nederland probeert op te werpen, zullen door deze regering vakkundig worden weggewerkt.

  • Reinoud Schonhage, do 10 februari 2011 15:06 in reactie op Ruud Velsen Reageer op Reinoud

    Reinoud

    Heel erg kort door de bocht, natuurlijk moet er wat gebeuren aan deze overlast. Maar om dan dit tuig gezamenlijk op te sluiten is wel het stomste dat je kunt doen. Je creëert op deze manier een leerschool voor crimineel gedrag (zie gevangenissen).

  • Constant Degoutant, do 10 februari 2011 15:20 in reactie op Ruud Velsen Reageer op Constant

    Constant

    Je lult maar wat. In Nederland werkt het blijkbaar niet, zie woonwagenkampen.

  • Mees ., do 10 februari 2011 15:28 in reactie op Ruud Velsen Reageer op Mees

    Mees

    Dit is dus het gedachtegoed van een aanhanger van de PVV.
    Wat u hier zegt is voor mij fascistoïde,ik weet natuurlijk niet hoe u verder denkt maar u komt op mij over als extreemrechts

  • Hugo Gündel, do 10 februari 2011 18:41 in reactie op Mees . Reageer op Hugo

    Hugo

    Dat komt omdat u redeneringen te vergelijken zijn met een schakelaar die maar twee standen heeft. Stand 1: Links, multicultureel en klagen. Stand 2: rechts, fascistoïde. Of heeft u schakelaar nog meer, voor het publiek tot nu toe onbekende, standen?

  • Sjouke Boonstra, do 10 februari 2011 17:28 in reactie op Ruud Velsen Reageer op Sjouke

    Sjouke

    == Uitstekend idee van Wilders. ==

    Er staat er eentje leeg, nabij Westerbork. Kan zo gebruikt worden, want de Joden zijn er al een tijdje weg...

  • Sjaak Leijten, do 10 februari 2011 14:08 Reageer op Sjaak

    Sjaak

    Zie je die Rechter hand. Er is al een vinger bijgekomen.

  • Sjaak Leijten, do 10 februari 2011 14:03 Reageer op Sjaak

    Sjaak

    Donner HELP u gedoogt iemand die jullie plannen "die eigenlijk van het cda zijn" stelen.. dat kun je toch over je kam laten gaan???? Ik vind dat de Meeuwen gek aan het worden zijn..

  • Constant Degoutant, do 10 februari 2011 13:44 Reageer op Constant

    Constant

    Ehmm... Hoe zit dat ook alweer met woonwagenkampen? Dat was toch een criminele bende volgens sommigen? Waarom zou het in een tuigdorp dan ineens wel werken? Het schuiven met en afzeiken van iedereen die afwijkt is weer helemaal in de mode.

  • Hjalmar Hoort, do 10 februari 2011 12:58 Reageer op Hjalmar

    Hjalmar

    Ik bespeur een stijgende lijn van krankzinnige uitspraken in aanloop naar de verkiezingen.... Het lijkt een soort tactiek inmiddels: plannen die nergens op slaan en nooit waargemaakt kunnen worden voor de verkiezingen de ether in, sowieso +2 zetels. Bizar dat mensen erin blijven geloven.

  • , do 10 februari 2011 13:05 in reactie op Hjalmar Hoort Reageer op

    Inderdaad. Er staat ons nog wat te wachten tot 2 maart..........circus Goldie komt lekker op stoom.

  • - bromberen -, do 10 februari 2011 13:49 in reactie op Hjalmar Hoort Reageer op -

    -

    Hoe je het ook wendt of keert er wordt al ijverig mee geexperimenteerd met dit uitzetgegeven. In Denemarken in ons land ook, alleen daar liep het hier vast op de ruimtelijke orderdening. Frankrijk doet het al jaren.

    Zo vreemd is dit idee en vooral als de situatie onbeheersbaar wordt zoals in Gouda.

    Maar zo zie je maar weer, de PVV krijgt voor elk item handen in de media op elkaar en zijn dagelijks in beeld.

    De Media en vooral de Linkse pers verzorgt de PR voor de PVV op uitstekende wijze en biedt een platvorm waar menig commerciële organisatie jaloers op is.

    Wat een naamsbekendheid, onvoorstelbaar.

  • El Che, do 10 februari 2011 17:36 in reactie op - bromberen - Reageer op El

    El

    Wanneer verhuis je?

  • - bromberen -, do 10 februari 2011 18:10 in reactie op El Che Reageer op -

    -

    Waarom?

  • Jager Verzamelaar, do 10 februari 2011 14:36 in reactie op Hjalmar Hoort Reageer op Jager

    Jager

    Hoe kom je daar bij?

    Dit is standaard bij de PVV
    wellicht dat het jou nu pas opvalt

  • - bromberen -, do 10 februari 2011 18:19 in reactie op Jager Verzamelaar Reageer op -

    -

    Ben jij een PVVer dan?

  • Jager Verzamelaar, do 10 februari 2011 12:48 Reageer op Jager

    Jager

    Niks nieuws voor deze stalin

    http://www.demorgen.be/dm/nl/990/Buitenland/article/detail/138481/2008/01/18/Wilders-wil-criminelen-naar-Siberi-sturen.dhtml

  • Rosa de Lange, do 10 februari 2011 12:46 Reageer op Rosa

    Rosa

    Stel je hebt zo'n Lucassen in je buurt wonen ...
    Je kunt die buurtgenoten dan toch niet in de steek laten?

    Ik lees op joop weleens bijdragen likkebaardende pvv-aanhangers die voorspellen dat 'hun' partij enorm zal gaan groeien, maar zelfs dat zou tegen dit soort lui geen soelaas bieden.

    Al dat tuig past nooit allemaal in de tweede kamer of andere vertegenwoordigende organen. Dus houd je er altijd nog veel over die dan in de wijken gaan lopen zieken. Ik vind het eerlijk gezegd geen slecht idee om die dan in kampen te stoppen. Het zou dan ook goed zijn om ze er alleen nog onder begeleiding uit te laten. Kun je ook weer gezellig een drankje drinken in een Haags café, zonder het risico een kopstoot op te lopen, toch?

  • Semolina Pilchard, do 10 februari 2011 12:40 Reageer op Semolina

    Semolina

    'Als het maar ver van de bewoonde wereld is'. Wildo weet niet waar, maar 'als het maar ver van de bewoonde wereld is...' Zoveel domheid is werkelijk stuitend. Niet alleen vanwege planologische onmogelijkheden, tevens omdat we over gezinnen spreken. Moeten kinderen niet naar school? Of worden ze meteen afgeschreven? Laat maar gelijk doorstromen naar de intensieve landloperij. En hoe zit het met het zusje dat wel haar best doet op school, ze moet immers mee naar Tuigdorp? Dag schoolcarrière.
    Nog belangrijker is het verschil in samenstelling van mensen. Velen zullen denken aan Tokkies, maar Wilders haalt niet voor niets Gouda aan. Meneer denkt in bontkraagjes en vooral in bontkraagjes. Laat deze groep zich verenigen met pipaslingerende Anti's, weedkwekende Helmonders en opgeschoten Molukkers? Komen er dan ook gebedshuizen in Tuigdorp, want we willen de relipsychotische familie van de aso's natuurlijk niet eenmaal per week in de stad hebben. Gaan er bussen vol hulpverleners van 56 verschillende welzijnsinstellingen naar toe? Komen er naast Animal Cops ook Scumbag Cops? En onder wiens jurisdictie valt Tuigdorp?

  • Dick Dijs, do 10 februari 2011 12:25 Reageer op Dick

    Dick

    Schitterend idee: die tuigdorpen in elke provincie! Voor de herkenbaarheid moeten die natuurlijk wel volgens een en dezelfde plattegrond worden ingericht. Hier een opzetje daarvoor. Elk dorp krijgt een Geert Wildersplein, opgesierd met een ijzeren (snel roestig!) borstbeeld. Achter het plein loopt de Lucassensteeg, met achterin een urinoir. Er komt een Fernandezsingel met in het midden een boksschool. Een De Roonpassage staat haaks op de Bosmaweg, die ook wel Communicatie-weg en door de wat geletterden onder de dorpsbewoners Warhoofdpad wordt genoemd. Aan de Sietse Fritsmabaan komt de kapperssalon. Aan de Hero Brinkman-promenade staat de alcoholvrije dorpskroeg met daarachter een school voor vechtsporters met een gespecialiseerde annex voor houthakkers. De dierenambassadeur wordt geëerd met een Dion Grausimpasse, waar natuurlijk een asiel is gevestigd. Al die dorpen worden door een hoog hek omsingeld en liggen aan een autoweg, waarover PVV’ers met 130 km per uur naar de door hen gewenste tuiggetto’s kunnen racen. Op zondagochtenden dienen de bewoners, en hun familieleden, zich op vijf meter van het hek in een rij op te stellen, zodat ze door de PVV-bezichtigers met rotte tomaten en wat dies meer zij kunnen worden bekogeld. Voor halsstarrige hoofddoekdraagsters dienen een zelfde soort dorpen te worden gebouwd. Als dat allemaal is uitgevoerd, zijn tegelijk de financiële moeilijkheden van overheid, bedrijven en burgers, de files, de CO-2-, de school- en studenten- en tal van andere nationale problemen opgelost. Geert is geniaal!!

  • Joop Liefaard, do 10 februari 2011 15:50 in reactie op Dick Dijs Reageer op Joop

    Joop

    Heb je ook al een idee wat er op het bord boven de toegangspoort moet staan?

  • Dick Dijs, do 10 februari 2011 16:50 in reactie op Joop Liefaard Reageer op Dick

    Dick

    Wat dacht je, Joop, van : "Eert onze geniale gek Geert" ? - die daar dan ook maar de burgemeestersrol op zich moet nemen. Olrijt?

  • Mees ., do 10 februari 2011 11:51 Reageer op Mees

    Mees

    Wie wordt er als eerste in PVV tuigdorp gedropt?...Lucassen?

  • Fred doet geen beloftes die hij niet nakomt, do 10 februari 2011 11:47 Reageer op Fred

    Fred

    D'66 dan maar?

    Daar is het legitiem om je mening te veranderen... ;)

  • Fred doet geen beloftes die hij niet nakomt, do 10 februari 2011 11:45 Reageer op Fred

    Fred

    Interessante constatering joop.nl als vergrootglas voor alles wat Wilders zegt.

    Hierdoor komt hij consequent in het nieuws en ervaren sommigen hem als een leider met vele plannen en ideeën. Sterker als een leider zonder heilige huisjes en de revolutionair staat publiek sterker dan de autocraat.

  • Jan Muijtjens, do 10 februari 2011 11:35 Reageer op Jan

    Jan

    En PVV Kamerlid Lucassen gaat in dat Tuigdorp als postbode aan de slag!

  • Huub Philippens, do 10 februari 2011 16:39 in reactie op Jan Muijtjens Reageer op Huub

    Huub

    Wie het onderste uit de kan wil krijgt het lid op de neus.
    O nee, de PVV heeft geen leden.

  • Hugo Gündel, do 10 februari 2011 11:35 Reageer op Hugo

    Hugo

    Zelfs de meest media-geile BN'er krijgt het niet voor elkaar om dagelijks de krant te halen. Meneer Wilder lukt het wel. Zijn voorstel zal het niet gauw halen maar op deze manier blijft hij wel druk op de ketel zetten. Dat er iets aan de volkomen van de pot gerukte straatjeugd moet gebeuren staat buiten kijf. Men is het maar als normaal gaan beschouwen dat deze jeugd de straat terroriseert en dat is zeker niet goed.

  • Peet Van Velzen, do 10 februari 2011 11:40 in reactie op Hugo Gündel Reageer op Peet

    Peet

    ..[ Dat er iets aan de volkomen van de pot gerukte straatjeugd moet gebeuren staat buiten kijf. Men is het maar als normaal gaan beschouwen dat deze jeugd de straat terroriseert en dat is zeker niet goed. ]..
    Inderdaad. Maar als je een voorstel doet, dan gaan de andere politici en bloggers heel hard roepen dat je een racist en xenofoob bent.
    En dus heeft Wilders het hele veld voor zich alleen, en de kiezer kan kiezen tussen meneer X,Y of Z die er niets aan doet, en meneer Wilders die wel wat gaat doen. Makkelijke keus.

  • Frenck Mahon, do 10 februari 2011 12:21 in reactie op Peet Van Velzen Reageer op Frenck

    Frenck

    --En dus heeft Wilders het hele veld voor zich alleen, en de kiezer kan kiezen tussen meneer X,Y of Z die er niets aan doet, en meneer Wilders die wel wat gaat doen.--

    Kunt U aangeven welke politieke partij tegen het aanpakken van straatschorem is, volgens mij waren de partijen unaniem dat het tuig dat het meisje in Gouda lastig vielen aangepakt en gestraft moesten worden.
    Verder gaat de vergelijking niet op dat wanneer je tegen het plan van Geert Wilders bent je voor niets doen bent. Het zou fijn zijn als Geert met een plan kwam wat met een kamermeerderheid het probleem eens echt zou aanpakken, want dat dit kabinet niet in staat is om de problemen aan te pakken is overduidelijk.

  • Hugo Gündel, do 10 februari 2011 12:55 in reactie op Frenck Mahon Reageer op Hugo

    Hugo

    Ja, daar zijn alle partijen het unaniem over eens. Helaas als het moment is aangebroken dat de nek uitgestoken moet worden valt er een oorverdovende stilte.

  • Frenck Mahon, do 10 februari 2011 13:12 in reactie op Hugo Gündel Reageer op Frenck

    Frenck

    --de nek uitgestoken moet worden valt er een oorverdovende stilte.--

    Zoals ik al de gehele kamer steunt de aanpak maar het ontbreekt dit kabinet aan daadkracht.

  • Marcel van der Vijver, do 10 februari 2011 13:12 in reactie op Frenck Mahon Reageer op Marcel

    Marcel

    Frenck,

    Ik hoor inderdaad linkse politici altijd roepen dat zulke misstanden "keihard moeten worden aangepakt", maar kun jij mij één voorstel in deze noemen gedaan door de linkerzijde? Zodra Samson of die man uit Utrecht (met die hippe pyama's altijd aan, sorry ik weet z'n naam niet meer) een keer iets in die richting roepen, worden ze per direct teruggefloten door de eigen PvdA en c.s.

    Natuurlijk is het idee van Wilder populistich, ridicuul en onuitvoerbaar, maar beter dan helemaal geen voorstel. Enig idee waar de middelmatige z'n stem aan geeft? Precies!

  • Frenck Mahon, do 10 februari 2011 14:34 in reactie op Marcel van der Vijver Reageer op Frenck

    Frenck

    --Natuurlijk is het idee van Wilder populistich, ridicuul en onuitvoerbaar,--
    Het idee is niet van Wilders, er wordt al jaren met wooncontainers geëxperimenteerd. Helaas blijkt dit niet de oplossing te zijn.
    De schuld nu bij Links neer te leggen is niet juist. Links maakt het beleid niet. De plannen van het nieuwe kabinet zagen er allemaal hoopvol uit maar tot op heden maken ze weinig klaar. Opstelten is naar Gouda geweest en heeft de jeugd eens boos aan gekeken. Daar is het eigenlijk bij gebleven. De wiethandel in Brabant wordt niet aangepakt. Door de bezuinigingen wordt het gewone politiewerk steeds moeilijker. Dat Wilders door een falend veiligheidsbeleid van de overheid nu maar een soort Sincity buiten de stad voorsteld waar geen politieagent, brandweerman of ambulancepersoneel zich meer waagt is dan ook te begrijpen. Men valt nu over Wilders omdat hij deze uitspraken doet maar men zou zich druk moeten maken over het onvermogen van deze regering om haar burgers te beschermen.

  • NL 4NL, do 10 februari 2011 16:44 in reactie op Frenck Mahon Reageer op NL

    NL

    ***{Het zou fijn zijn als Geert met een plan kwam wat met een kamermeerderheid het probleem eens echt zou aanpakken, want dat dit kabinet niet in staat is om de problemen aan te pakken is overduidelijk.}***

    Ze hebben vandaag al een mooie stap gezet in die richting door alcoholgebruik onder de 16 strafbaar te maken. Voorwaar een geweldig plan waar ik vierkant achter sta.

  • Frenck Mahon, do 10 februari 2011 16:54 in reactie op NL 4NL Reageer op Frenck

    Frenck

    Dit kabinet is goed in het maken van regels, het probleem is dat er door de bezuinigingen niemand meer is die de wetten kan handhaven.

  • , do 10 februari 2011 12:44 in reactie op Peet Van Velzen Reageer op

    Tot nog toe is het uitsluitend * roept U maar*
    Verder komt er toch niks van terecht. Maar het bekt aardig.

  • Pjotre Osie, do 10 februari 2011 11:32 Reageer op Pjotre

    Pjotre

    Dat noem ik nog eens gastvrijheid.
    Wilders nodigt mensen uit om bij hem te komen wonen in zijn dorp!!

  • Anja Lodewijks, do 10 februari 2011 11:51 in reactie op Pjotre Osie Reageer op Anja

    Anja

    Ik denk alleen dat Paul Wilders niet zo blij als hij mee moet, wat betreft zijn broertje is hij not amused.

  • NL 4NL, do 10 februari 2011 16:49 in reactie op Anja Lodewijks Reageer op NL

    NL

    ***{Ik denk alleen dat Paul Wilders niet zo blij als hij mee moet, wat betreft zijn broertje is hij not amused.}***

    Het voorstel ging dan ook over veroordeelde veelplegers. Zonder te liegen kun je dit over geen van beide Wildertjes beweren.
    Derhalve zie ik niet in hoe je erbij komt dat er voor Wilders ook plaats zou moeten zijn in zo'n aso-dorp.
    Alhoewel ik er niet aan twijfel dat je hier wel een linker mouw aan weet te passen.

  • , do 10 februari 2011 12:47 in reactie op Pjotre Osie Reageer op

    Nee, alleen zijn aanhang maar, ja, en natuurlijk de pvv-fractie..............

  • Frederico F, do 10 februari 2011 11:32 Reageer op Frederico

    Frederico

    Begrijp ik het nou goed? Wilders wil zijn aanhang geconcentreerd en gecontroleerd bij elkaar zetten?
    Zonder sociale voorzieningen... Wat betekent dat nou weer? Geen uitkering meer voor het pluche-plakken?

  • Bob Wimsen, do 10 februari 2011 11:27 Reageer op Bob

    Bob

    Ik vind het niks, maar dit plan is toch niets nieuws ? In Amsterdam, Maastricht, Kampen, Arnhem en Tilburg is al eerder geëxperimenteerd met containerwoningen voor veelplegers. En daar was het niet de PVV die daarbij betrokken was maar andere partijen. Waarom vliegen, nu de PVV hetzelfde voorstelt, de Godwinns hier om je oren ?

  • Hans Dekkers, do 10 februari 2011 11:29 in reactie op Bob Wimsen Reageer op Hans

    Hans

    Dat is net zo stuitend.

  • Hugo Gündel, do 10 februari 2011 12:19 in reactie op Bob Wimsen Reageer op Hugo

    Hugo

    Ik noem dat meestal de buurmanreactie. Als er tussen buren eens wat gekibbel over iets is geweest ontaardt dit op termijn in een situatie waar de meest ongefundeerde beschuldigingen zomaar als waarheid worden aangenomen. Als de buurman een vaasje uit zijn handen laat vallen slaat hij zijn vrouw weer en als er een kind huilt wordt er op grote schaal incest gepleegd. Struikelt de afschuwelijke man over een stoeptegel, dan is hij weer dronken. Emotie wint het van verstand.

  • Semolina Pilchard, do 10 februari 2011 11:22 Reageer op Semolina

    Semolina

    In het verleden stond de 'asocialenbestrijding' reeds hoog op de agenda. Alles is al geprobeerd, van verwijdering en koloniën tot integratie en het onderbrengen van asogezinnen in betere buurten. Niets werkt. Wellicht moeten we accepteren dat er altijd asocialen zullen zijn. Tenminste, zolang we nog geen Brave New World kunnen scheppen.

  • Erik Jans, do 10 februari 2011 11:18 Reageer op Erik

    Erik

    Wat een geweldig idee! Meer van dit! Ruimte maken, in stalen huizen, voor zo'n anderhalf miljoen PVV'ers. Zodra ze hun onderbuik -aantoonbaar- hebben leeg gespoten, mogen ze weer aan & met de maatschappij meedoen! Uiteraard dient er controle te zijn, dat het e.e.a. niet uit de hand gaat lopen! Zo dienen er controleurs te komen, om te checken of brievenbussen wel een afvoer hebben, én deze keurig op het openbaar riool zijn aangesloten. Zo dienen er sportscholen te komen, om de inmiddels welbekende agressie in te tomen. Knokken doe je in de ring, namelijk! Tevens dient er een soort van park te komen, met veel hoge bomen en een (s)preekstoel. Een ring, zoals eerder genoemd, tevens om persoonlijke vetes uit te vechten.
    Ik zie zelfs ruimte voor de Marmotten ME. Controleren of honden wél een wurgketting en géén muilkorf dragen. Parkietjes met een ring door hun snavel. Dat werk.

    Sarcasme mag, toch? Toch?....

  • Aert Willem d'Holbach, do 10 februari 2011 11:29 in reactie op Erik Jans Reageer op Aert Willem

    Aert Willem

    Sarcasme moet!

  • Cor Edelenbosch, do 10 februari 2011 11:17 Reageer op Cor

    Cor

    Wat een geweldig idee! Als eerste kan Hero Brinkman daar naar toe. Lekker drinken, scheuren met 100km binnen de bebouwde kom en natuurlijk met gedoofde lichten.

  • .. .., do 10 februari 2011 11:16 Reageer op ..

    ..

    als ik zeg dat ik geen problemen heb met dit voorstel ben ik natuurlijk n nazi? lol

    hoe minder last k heb van dit soort lieden hoe beter.

    de rest van de pc brigade hier niet: die staan te springen als er zo'n aso in de straat komt wonen

  • NL 4NL, do 10 februari 2011 11:25 in reactie op .. .. Reageer op NL

    NL

    Het is zo dat een veelpleger (want daar gaat het hier over) de gemeenschap gemiddeld €100.000 per jaar kost aan gerechtelijke kosten en opsporingsapparaat.

    Het alternatief is niets doen, en ze gewoon weer terugsturen naar waar ze vandaan kwamen zodat ze weer verder kunnen gaan met hun maatschappij ontwrichtende activiteiten.

    Lijkt me dat ze een stuk beter ziten in een aso-dorp, waar een blind paard geen schade kan doen.

  • Amarinde Bovendorp, do 10 februari 2011 11:10 Reageer op Amarinde

    Amarinde

    Tuig dorpen

    Oude formule gestoken in nieuwe naam?

    Als Wilders een beetje eerlijk zou zijn noemde hij het beestje bij de naam.

    Concentratiekampen.

  • Fred doet geen beloftes die hij niet nakomt, do 10 februari 2011 11:39 in reactie op Amarinde Bovendorp Reageer op Fred

    Fred

    Niet helemal, een strafkolonie is de juist omschrijving.

  • marietje jansen, do 10 februari 2011 11:45 in reactie op Fred doet geen beloftes die hij niet nakomt Reageer op marietje

    marietje

    Veenhuizen... heeft ook niet gewerkt (zie boek 'Het Pauperparadijs')

  • - bromberen -, do 10 februari 2011 13:51 in reactie op marietje jansen Reageer op -

    -

    Dat is niet waar. Zie Pechthold....

  • Hugo Gündel, do 10 februari 2011 11:46 in reactie op Amarinde Bovendorp Reageer op Hugo

    Hugo

    Tja ..... deze zat er onvermijdelijk aan te komen. En zo wordt Nederland gegijzeld door een oud en diep ingebakken schuldgevoel en is daardoor niet in staat adequaat te reageren op lieden die gewoon maar doen waar zij zin in hebben.

  • Semolina Pilchard, do 10 februari 2011 10:54 Reageer op Semolina

    Semolina

    Oude wijn in oude zakken. Helmond e.a. kenden de wijken voor 'onaangepasten'. Heeft het gewerkt?

  • NL 4NL, do 10 februari 2011 10:53 Reageer op NL

    NL

    Dit vind ik dus wel een goed plan.
    Al dat tuig wat voor problemen zorgt, moet je uit de maatschappij proberen te weren, op welke manier dan ook.

    Bovendien is het ook niet nieuw, want we hadden toch al eerder de aso-containers.

  • Hein van Leeuwen, do 10 februari 2011 10:59 in reactie op NL 4NL Reageer op Hein

    Hein

    Ja, en die hebben ook niet gewerkt, net zo min als de kampementen voor jongeren van Lubbers.

  • NL 4NL, do 10 februari 2011 11:27 in reactie op Hein van Leeuwen Reageer op NL

    NL

    Dat is correct. Misschien met wat aanpassingen werkt het wel. Ik denk dat het vooral een afschrikkend affect moet hebben. Dat je je wel bedenkt voordat je weer vernielingen, winkeldiefstal of straatroof pleegt.

    Niets doen is toch ook geen optie?

  • Timo het Ruimteaapje, do 10 februari 2011 19:11 in reactie op NL 4NL Reageer op Timo

    Timo

    "Misschien met wat aanpassingen werkt het wel. Ik denk dat het vooral een afschrikkend affect moet hebben. Dat je je wel bedenkt voordat je weer vernielingen, winkeldiefstal of straatroof pleegt..."

    ...of in brievenbussen pist, of een bejaarde molesteert. Wordt Lucassen dan trouwens elke dag met een dienstauto van het tuig-getto naar de Tweede Kamer en weer teruggereden?

  • NL 4NL, do 10 februari 2011 19:51 in reactie op Timo het Ruimteaapje Reageer op NL

    NL

    ***{of in brievenbussen pist, of een bejaarde molesteert. Wordt Lucassen dan trouwens elke dag met een dienstauto van het tuig-getto naar de Tweede Kamer en weer teruggereden?}***

    Als hij veroordeeld zou zijn geweest voor de zaken die u opnoemt, was ook hij zeker kandidaat geweest. Helaas voor u heeft hij voor beide zaken geen veroordeling.

  • Hans van der Helm, do 10 februari 2011 10:41 Reageer op Hans

    Hans

    Hij zegt dus: ""Als het om minderjarigen gaat, moet ook hun familie mee. Zet al het schorriemorrie bij elkaar",
    Ik zal niet verder uitweiden maar, dit komt in omgekeerde volgorde, mij heel bekend voor.
    Ik dacht dat dit gebeurde toen ik schoolgaand was.
    Van die families zaten er enige kinderen bij mij in de klas en ik heb die families met kinderen nooit meer terug gezien.
    Waar zouden die zijn gebleven????

  • Bernie Whistler, do 10 februari 2011 10:37 Reageer op Bernie

    Bernie

    "Genoeg is genoeg," zou elk democratisch parlementslid zeggen nav. het aanhoudende leeghoofdige geblaat van deze kopvoddenrukkers, die het onberispelijke Haagse pluche al na een paar maanden onherstelbaar weten te bezoedelen met hun gif.

    Ik stel dan ook voor om op de Oostvaardersplassen eea. te herschikken, zodat er een kampement kan worden aangelegd waar Wilders en handlangers voor onbepaalde tijd gaan toeven. Op koninklijk bevel welteverstaan.

    Opdat de oerossen ter plaatse eindelijk intellectueel gelijkwaardig gezelschap krijgen!

  • Jan-Peter Scheffer, do 10 februari 2011 10:31 Reageer op Jan-Peter

    Jan-Peter

    Dit kabinet kan er zichzelf in opsluiten, consequent gedacht, gezien het hoge asociale gehalte dat er woekert. De maan is ook een optie. Of een eiland ergens in de stille oceaan. Hoeven we dat hersensplijtende geleuter niet meer aan te horen en dat afgebreek van onze verworvenheden niet meer te ondergaan. Wát een verademing zou dat zijn, voor de mens met gezond verstand en gevoel, kortom, met intelligentie. Beloon leegte met leegte, zeg ik altijd maar.

  • Huub Nijhuis, do 10 februari 2011 10:28 Reageer op Huub

    Huub

    Verdonkt, Leuke job voor H2O2: "Directeur TuigDorp"

  • - bromberen -, do 10 februari 2011 13:54 in reactie op Huub Nijhuis Reageer op -

    -

    Nee, de PVV fractieleden stemmen eenduidig op Job Cohen!! (lol)

  • Joe Speedboot, do 10 februari 2011 10:15 Reageer op Joe

    Joe

    In zo'n getto kunnen criminelen zich dan mooi nog wat verder bekwamen in de kneepjes van het criminele vak om de opgedane kennis vervolgens buiten de poort te gaan praktiseren..

  • Grolschje ., do 10 februari 2011 10:15 Reageer op Grolschje

    Grolschje

    Zoiets bestaat al.... dat noemen we een gevangenis.

  • Rouane Rabbit, do 10 februari 2011 10:23 in reactie op Grolschje . Reageer op Rouane

    Rouane

    ---[Zoiets bestaat al.... dat noemen we een gevangenis.]---

    In gevangenissen sluit je niet de familie van de daders op.

  • Hank Moody, do 10 februari 2011 10:14 Reageer op Hank

    Hank

    Goed voorstel, komt er hopelijk eens een eind aan het eindeloze gebabbel, thee leuten, gepamper van tuig. Dit zijn nou progressieve voorstellen beste Joop lezer. Wordt wakker en stem PVV!

  • Rouane Rabbit, do 10 februari 2011 10:29 in reactie op Hank Moody Reageer op Rouane

    Rouane

    He je ooit van trollen gehoord? In Noorwegen komen ze veel voor, in Nederland steeds meer, maar dan in een andere variëteit: Internet-trollen.

    Hier een handleiding hoe er een te worden:
    http://www.ehow.com/how_2064125_become-internet-troll.html

    Maar ik denk dat jij het zonder die handleiding ook kunt.

  • Aert Willem d'Holbach, do 10 februari 2011 10:37 in reactie op Rouane Rabbit Reageer op Aert Willem

    Aert Willem

    Eng hè? Die vrijheid van meningsuiting...

  • Rouane Rabbit, do 10 februari 2011 11:29 in reactie op Aert Willem d'Holbach Reageer op Rouane

    Rouane

    Ik heb er geen moeite mee, ik zeg gewoon wat ik wil. Jij toch ook?

  • Jan-Peter Scheffer, do 10 februari 2011 10:39 in reactie op Hank Moody Reageer op Jan-Peter

    Jan-Peter

    Ik stem niet met tuig op tuig voor tuig, daarom stem ik op geen van de drie die dit misbaksel mogelijk maken dat men teveel eer aandoet door er de term kabinet voor te bezigen. In werkelijkheid prutsers en patsers, en sociaal-economisch en politiek crimineel, anti-ecologisch en anti-cultureel.

  • Sjaak Leijten, do 10 februari 2011 11:08 in reactie op Hank Moody Reageer op Sjaak

    Sjaak

    Stem pvda

  • , do 10 februari 2011 11:36 in reactie op Sjaak Leijten Reageer op

    Nee, stem verstandig!

  • , do 10 februari 2011 13:44 in reactie op Reageer op

    Nou, okee, omdat U het bent. SP.

  • , do 10 februari 2011 14:03 in reactie op Reageer op

    Dat lijkt mij dan toch niet een verstandige stem.

  • Hans van der Helm, do 10 februari 2011 11:37 in reactie op Hank Moody Reageer op Hans

    Hans

    Je hebt gelijk, precies zoals velen het bekeken vanuit het perspectief van een partij zich niet noemde PVv.
    De vraag blijft, was het de oplossing????
    Als ik je zo lees, ik ga er vanuit dat het gemeend is, denk altijd aan dit affiche !!!

    http://jurgenmarechal.nl/wp-content/uploads/2010/03/NSB.gif

    Hing bij onze buren voor het raam en hij praatte precies hetzelfde.

  • , do 10 februari 2011 10:10 Reageer op

    Hier is men al langer mee bezig hoor, de zogenaamde scheve huisjes zijn al langer onderdeel van beleid in de daklozen- en verslavingszorg in Nederland, alsof Wilders ooit iets zelf verzonnen heeft:

    "Tot slot is er in de periode 2008-2013 een aantal zogenaamde ‘scheve huisjes’ gerealiseerd voor mensen die onder geen enkele voorwaarde kunnen functioneren in gangbare woningen en/of
    woonvormen bijvoorbeeld omdat zij extreme overlast veroorzaken.
    Hierbij zullen wij gebruik maken van de volgende instrumenten:
    - modelprocedure effectuering levering zorg,
    - modelaanpak effectuering levering specifieke woonvoorzieningen en
    - aanpak realisatie voorzieningen duurzaam verblijf."
    link: http://preview.tinyurl.com/5s3nela

    "In de huidige dag- en nachtopvang in Nederland wordt nog te weinig naar oplossingen gezocht, mensen blijven er te lang hangen. Als voorbeeld voor een nieuwe aanpak noemde zij de ‘scheve huizen’ in Denemarken; huizen aan de rand van woonwijken voor mensen die dakloos zijn of overlast geven."
    link: http://preview.tinyurl.com/6y5n5ww

    "Werkgroep Scheve Huisjes
    Doel: Planvorming en realisatie van scheve huisjes voor daklozen,
    residentieel daklozen en marginaal gehuisveste personen.
    Werkwijze:
    Betrokken partijen: Gemeente Leiden, corporaties, st. De Binnenvest
    Contact persoon: Dhr. T. Bruna, Gemeente Leiden
    Werkgebied: Leidse regio
    Niveau: Beleidsmatig"
    link: http://preview.tinyurl.com/68bz9d7

    Terneuzen: PvdA-burgemeester, college van PvdA-CDA-TOP/Gemeentebelangen

    Leiden: PvdA-burgemeester, college van D66-VVD-CDA-SP

  • Mees ., do 10 februari 2011 10:05 Reageer op Mees

    Mees

    Verkeerde flinkheid


    H.J.A. Hofland

    Bij de opening van zijn nieuwe proces heeft Geert Wilders de volgende versie van zijn Bergrede gehouden. Sinds de première van zijn film Fitna is er niet veel nieuws. De islam blijft een totalitaire ideologie, achterlijke woestijnvolken maken zich op om de westelijke beschaving te overrompelen, we worden nu al door een tsunami van moslims overspoeld, Eurabië is in verregaande staat van voorbereiding, maar nog steeds zijn we niet wakker. De boodschap mag dan in grote trekken dezelfde blijven, maar de omstandigheden veranderen. Door de gedoogconstructie is de invloed van de PVV op de uitvoerende macht aanmerkelijk versterkt. In het naburige en verwante buitenland manifesteren zich de geestverwanten. Het voormalig bestuurslid van de Duitse Bundesbank Thilo Sarrazin heeft met zijn boek Deutschland schafft sich ab een bestseller geschreven. Er zijn nu tegen de 800.000 exemplaren verkocht. President Sarkozy heeft succes met zijn beleid tegen de Roma zigeuners. In rechts Amerika, de Tea Party en geestverwanten, blijkt Wilders een welkome gast te zijn.

    Daarbij komt dat hij wordt geholpen door de internationale ontwikkelingen. Naar aanleiding van de revoluties in Tunesië en Egypte heeft de secretaris-generaal van de NAVO, Rasmussen, gewaarschuwd dat Europa rekening moet houden met een grotere toestroom van vluchtelingen uit Noord-Afrika. Na de verachtelijke executie van de Nederlands-Iraanse Zahra Bahrami en het vervolg dat de Iraanse regering daaraan heeft gegeven, zijn beide landen in een staat van koude oorlog geraakt. Onze ambassadeur is teruggeroepen en Teheran beschuldigt Nederland en het hele Westen van pogingen tot grootschalig terrorisme waardoor intussen 12.000 Iraniërs zijn vermoord. President Ahmadinejad schrikt voor een staaltje absurdisme niet terug. Het is geen wonder dat steeds meer kiezers geneigd zijn de PVV gelijk te geven.

    Toch blijft de internationale werkelijkheid anders en vooral ingewikkelder dan het beeld dat de denkers van de PVV ervan geven. De revoluties in Tunesië en Egypte zijn niet het gevolg van het islamitisch expansionisme dat het eerste geloofsartikel van Wilders en zijn geestverwanten is. Het massaal en radicaal verzet komt voort uit het toenemend verlangen van de bevolking naar vrijheid en welvaart, zoals die in het Westen bestaan. Dezelfde oorzaak had de mislukte revolutie in Iran in 2009. Niet het Westen moet bang zijn voor expansie van de islam; het is andersom. Ons deel van de wereld toont een wijze van leven die voor het dictatoriaal geregeerde proletariaat in het Midden-Oosten steeds begeerlijker wordt.

    Daarbij komt dat door de nieuwe media de massa’s daar zich ook een beter beeld kunnen vormen van het leven in dit deel van de wereld. De Arabische televisiezender Al Jazeera, gevestigd in Qatar, is een moderne, ongecensureerde nieuwsbron die sinds 1996 de waarheid verspreidt. Gemakkelijk te ontvangen via internet. Daarbij komt dat ook de sociale media, Hyves, Twitter, Facebook zich in het Midden-Oosten hebben verspreid. Uiterst moeilijk te censureren en bij elkaar een bron van opruiing die onder de nu steeds labieler wordende verhoudingen per dag aan betekenis wint. Zo bezien is het Westen niet in de verdediging. Zonder dat er een imperialistisch plan aan ten grondslag ligt, louter doordat we hier in een maatschappij van onweerstaanbaar consumentisme leven en door de nieuwe media het beeld daarvan dagelijks exporteren, zijn we een permanente oorzaak van onrust in de Arabische wereld.

    Op zichzelf is het geen wonder dat de dictatoriale machthebbers daar zich tegen deze ontwikkeling verdedigen. Sommigen doen dat door terug te grijpen op een fundamentalistische uitleg van de Koran. In Iran, Pakistan, Afghanistan worden de wreedste vormen van onderdrukking in de praktijk gebracht. Maar in tegenstelling tot wat hier wel wordt gedacht, is dit geen bewijs van een reactionair-fundamentalistisch reveil. Integendeel, het is een wanhopige vorm van verweer. Het mag wat ver gezocht lijken, maar het doet denken aan ons intern calvinistisch conflict in de 17de eeuw, tussen de rekkelijken en de preciezen. En vergeten we niet dat een halve eeuw geleden in Staphorst nog een overspelig echtpaar op een mestkar door het dorp werd gereden. Als er nu weer eens een kerk sluit, wordt dat als de normaalste zaak van de wereld beschouwd. Je kunt ervan denken wat je wilt, maar de cultuur van de consumptie heeft een eroderende werking op het geloof.

    Nog een vraag. Het doel van Wilders is uiteindelijk een radicale zuivering van het vaderland. Van vreemde smetten vrij. Juist dit radicalisme kan een contraproductieve uitwerking hebben. Ik heb eens voorgesteld dat hij een vervolg op Fitna zou maken waarin hij in beeld bracht hoe zo’n zuivering feitelijk in zijn werk zou gaan. De troepen terug uit Uruzgan om ze in te zetten ter beveiliging van het openbaar vervoer in Gouda, zoals hij opperde. En dan een praktische uitwerking van dergelijke maatregelen. Bij elkaar zou het een averechts effect hebben, de zich aanpassende moslims weer doen radicaliseren, enz. Soms struikelend, aarzelend zijn we op de goede weg. Door de ferme hand van Wilders zouden we op een catastrofaal dwaalspoor raken.

  • Piet de Geus, do 10 februari 2011 10:12 in reactie op Mees . Reageer op Piet

    Piet

    Kan dit niet gewoon met een linkje? Dan respecteer je de copyrights ook nog eens, want ik weet zeker dat jij (evenals joop.nl) op geen enkele wijze het recht bezit om deze column te heropenbaren.

  • Frank En Vrij, do 10 februari 2011 14:37 in reactie op Piet de Geus Reageer op Frank

    Frank

    Heeft u het portretrecht van Croucho Marx?

  • Anja Lodewijks, do 10 februari 2011 09:59 Reageer op Anja

    Anja

    Als je niet mooi kunt zingen of een ander kunstje waar je mee op kunt vallen, kun je het altijd nog proberen door, terwijl je duidelijk met een vinger naar een ander wijst, hele rare dingen te roepen. Bij ons noemen ze zo'n iemand "de dorpsgek".

  • Piet Knollema, do 10 februari 2011 09:59 Reageer op Piet

    Piet

    Ze worden steeds gekker.

  • Rouane Rabbit, do 10 februari 2011 09:58 Reageer op Rouane

    Rouane

    Ik had begrepen dat Wilders de militairen die na vrijkomen van de Afghanistan missie in Nederland zouden zijn, zou inzetten in Gouda.

    Dat, althans, vertelde hij de Tweede Kamer, ik heb nog geen voorstellen gehoord om dit te concretiseren, terwijl een week geleden toch het moment zou zijn om dit voorstel uit te werken.

    Of ging het slechts om een luchtballonnetje om aandacht te trekken?

  • Schuur (zaam), do 10 februari 2011 09:55 Reageer op Schuur

    Schuur

    Als dit onzalige plan doorgang vindt, dan moet Geert drie kwart van zijn eigen Tweede Kamerfractie daar dus ook onderbrengen, alsmede een groot deel van zijn eigen achterban.

    Niet echt handig.

  • Florian Lichti, do 10 februari 2011 09:54 Reageer op Florian

    Florian

    Waarom worden dit soort artikelen/kreten/'voorstellen' hier nonstop geplaatst?

    Als Geert een wind laat na de lunch staat dat een uur later hier: moeten we elke proefballon of elke schreeuw om aandacht hier nu echt plaatsen?

    Ik ben intussen wel klaar met de ondoordachte voorstellen en de hysterische anti reacties daarop: misschien tijd om de aandacht eens te richten op onderwerpen die er toe doen.

    Ben klaar met dit soort ferme praatjes.

  • - -, do 10 februari 2011 10:22 in reactie op Florian Lichti Reageer op -

    -

    Florian schreef: "Ben klaar met dit soort ferme praatjes"

    Waarom blijft u dan reageren?

  • Johannes Zeilstra, do 10 februari 2011 09:52 Reageer op Johannes

    Johannes

    En weer een onhaalbare onwelvoegelijke scheet uit het PVV kamp.
    Maar goed, Wilders heeft weer een dagje aandacht, doel bereikt.
    Ben benieuwd waar hij de rest van de anderhalve maand voor de staten verkiezingen mee komt iedere dag.
    Even een godwinnetje, waarom noemt hij het geen ghetto's voor onaangepasten ?

  • Paradox !, do 10 februari 2011 09:41 Reageer op Paradox

    Paradox

    Hoe zal zijn achterban reageren, nu ze in containers moeten?

  • Jan Jansen, do 10 februari 2011 09:30 Reageer op Jan

    Jan

    We hebben toch al zo'n ghetto? Ze noemen het PVV fraktiekamer en is gevestigd in Den Haag.

  • Mees ., do 10 februari 2011 09:26 Reageer op Mees

    Mees

    Het wordt steeds gekker....het stijgt ze zo naar het hoofd dat ze zichzelf compleet gaan overschreeuwen

  • - -, do 10 februari 2011 09:22 Reageer op -

    -

    Wilders: Asocialen opsluiten in tuig-getto

    Kortom, Wilders die op kosten van het Rijk, lees de belastingbetaler, een woning laat bouwen voor zichzelf.

  • Midas van Rossem, do 10 februari 2011 09:14 Reageer op Midas

    Midas

    Het is misschien een beetje complotdenken, maar zou het doel van deze serie belachelijke voorstellen niet het verschuiven van het midden zijn. Dus dat nu Rutte en/of Verhagen met hun behoorlijk rechtse voorstellen opeens (op z'n Obama's) centristisch lijken. Dit werkt in Amerika, en diens kuren volgen wij al jaren.

  • Aert Willem d'Holbach, do 10 februari 2011 09:28 in reactie op Midas van Rossem Reageer op Aert Willem

    Aert Willem

    Zou zomaar kunnen maar ik vind het wel een ernstige manier van complotdenken. Wilders heeft altijd al rare ideeën gehad en ventileert die op zijn tijd. Ik denk dat hij nu weer in een manische periode zit.

  • - -, do 10 februari 2011 10:24 in reactie op Aert Willem d'Holbach Reageer op -

    -

    Aert schreef: "Ik denk dat hij nu weer in een manische periode zit. "

    U beseft dat manie een ziekelijke stemmingsstoornis betreft?

  • Aert Willem d'Holbach, do 10 februari 2011 10:42 in reactie op - - Reageer op Aert Willem

    Aert Willem

    Dat besef ik ;-)

    Het leek me dan ook wel een aardige vergelijking gezien de zieke gedachte.

  • Kaptein Roodbaard, do 10 februari 2011 09:49 in reactie op Midas van Rossem Reageer op Kaptein

    Kaptein

    Inderdaad een beetje complotdenken, maar ik vind het wel een interessante gedachte.

    Ik denk overigens dat als dit niet bewust gedaan wordt door de partijen in het huidige kabinet (die het meeste kans hebben hier hun voordeel uit te halen), dat het wel eens een onverhoopt bij-effect zou kunnen zijn van deze belachelijke voorstellen..

  • Hein van Leeuwen, do 10 februari 2011 09:10 Reageer op Hein

    Hein

    Stoppen met de aandacht hiervoor.

  • Des Duivels, do 10 februari 2011 09:10 Reageer op Des

    Des

    Prima maatregel, alleen dat iedereen erin mag en er ook weer uit zie ik niet zitten. Opsluiten en sleutel weggooien is mijn advies. Dat softe gedoe met criminelen moet maar eens afgelopen zijn!

  • Aert Willem d'Holbach, do 10 februari 2011 09:30 in reactie op Des Duivels Reageer op Aert Willem

    Aert Willem

    Die voorzieningen hebben we al eeuwen #gevangenis

  • Piet de Geus, do 10 februari 2011 09:04 Reageer op Piet

    Piet

    Hoe vaak moet je in een brievenbus pissen om in zo'n container te komen? Hoe vaak moet je een cafébezoeker slaan? Hoe vaak moet je geweld gebruiken tegen barpersoneel? Hoe vaak rijden met een slok op? Hoe vaak je vrouw slaan? En last but not least: betekent het geheel ontbreken van sociale voorzieningen ook dat de PVV er geen fractiekamer krijgt?

  • Aert Willem d'Holbach, do 10 februari 2011 09:29 in reactie op Piet de Geus Reageer op Aert Willem

    Aert Willem

    Hoe dan ook, het eerste hufterdorp is bij voorbaat al een succes ;-)

  • Wobbel van Baalen, do 10 februari 2011 09:40 in reactie op Piet de Geus Reageer op Wobbel

    Wobbel

    In dat tuigdorp mag je door de brievenbus plassen. Er komt ook een PVV burgemeester.

  • Des Duivels, do 10 februari 2011 10:30 in reactie op Piet de Geus Reageer op Des

    Des

    Piet, de gehele PVV fractie heeft al TBS (ter beschikking van de regering). Lees het gedoogakkoord er nog maar eens op na.

  • , do 10 februari 2011 10:40 in reactie op Des Duivels Reageer op

    Precies, het is stemvee om de VVD- en CDA-politiek ten uitvoer te brengen alleen denken ze zelf dat ze de linkse elite aan het bestrijden zijn.

  • Sylvia Stuurman, do 10 februari 2011 09:03 Reageer op Sylvia

    Sylvia

    Ik weet al een mooie naam voor die wijken:
    concentratie-kampen.

  • Teije van Vliet, do 10 februari 2011 09:44 in reactie op Sylvia Stuurman Reageer op Teije

    Teije

    Inderdaad. Blok 1 asocialen, blok twee linkse elite, blok 3 en 4 moslims. Nog even denken over de douches.
    En Henk en Ingrid alvast oefenen: wir haben es nicht.....

  • Piet de Geus, do 10 februari 2011 09:57 in reactie op Sylvia Stuurman Reageer op Piet

    Piet

    Zo vroeg op de dag al een Godwin?

    Het voorstel lijkt erg op de a-dorpen die we vroeger hebben gehad, o.a. in Amsterdam-Noord. Of denk aan Veenhuizen. En ook nu wordt er hier en daar al geëxperimenteerd met containerwijkjes. De PVV staat hiermee dus helemaal niet zo ver van de rest van de politiek als je zou mogen hopen.

  • , do 10 februari 2011 10:51 in reactie op Piet de Geus Reageer op

    Ik moest bij het lezen meteen denken aan dat programma EO Uitgesproken van van de week.

  • Rouane Rabbit, do 10 februari 2011 10:00 in reactie op Sylvia Stuurman Reageer op Rouane

    Rouane

    Dat is het idee, destijds ook al, concentreren van groepen mensen.

    Wilders op verkiezingstoernee. Hij begint zichzelf te overschreeuwen.

  • Florian Lichti, do 10 februari 2011 10:13 in reactie op Sylvia Stuurman Reageer op Florian

    Florian

    Sylv: allereerst bewonderenswaardig dat je nog de moeite neemt op dit soort schreeuwerige proefballontjes te reageren.

    Helaas is je reactie ook totaal hysterisch: volgens mij zei Grote Geert niet dat ie iedereen wilde vernietigen cq. vergassen.

    Jouw reactie is net zo onsmakelijk als deze PVV proefballon.

  • Rouane Rabbit, do 10 februari 2011 10:26 in reactie op Florian Lichti Reageer op Rouane

    Rouane

    ---[volgens mij zei Grote Geert niet dat ie iedereen wilde vernietigen cq. vergassen.]---

    De concentratiekampen waren niet bedoeld om mensen te vernietigen. Ze zijn een Britse vinding in Zuid Afrika om de Boeren op te sluiten. Dat binnen deze kampen besmettelijke ziekten uitbraken, dat was een bijverschijnsel, wat overigens wel goed uitkwam voor de Britten.

  • , do 10 februari 2011 11:43 in reactie op Rouane Rabbit Reageer op

    Maar zou mevrouw Stuurman ook de Britse kampen bedoeld hebben, 99 van de 100 keer gaat het niet over de Boerenoorlog als we het hebben over meneer Wilders natuurlijk.

  • Rouane Rabbit, do 10 februari 2011 12:53 in reactie op Reageer op Rouane

    Rouane

    http://nl.wikipedia.org/wiki/Concentratiekamp

    Een concentratiekamp is een kamp waar mensen, meestal onder militaire dwang, bijeengebracht worden. Het is een inrichting om politieke tegenstanders of anderszins ongewenste mensen op grond van etnische, religieuze of sociale kenmerken te isoleren en psychisch en/of fysiek te breken, in sommige gevallen te doden. Het insluiten in een kamp gebeurt doorgaans voor onbepaalde tijd, door administratieve handelingen, zonder tussenkomst van een rechtbank en rechtshulp en zonder enig recht op inspraak.

  • , do 10 februari 2011 14:11 in reactie op Rouane Rabbit Reageer op

    Bedankt voor de masterclass(!)

  • Rouane Rabbit, do 10 februari 2011 14:18 in reactie op Reageer op Rouane

    Rouane

    keine ursache

  • Florian Lichti, do 10 februari 2011 12:11 in reactie op Rouane Rabbit Reageer op Florian

    Florian

    Flauwe reactie zoals gebruikelijk: misschien moet u voor een geschiedkundige update eventjes langs in Dachau of Auswitz.

  • Rouane Rabbit, do 10 februari 2011 12:57 in reactie op Florian Lichti Reageer op Rouane

    Rouane

    Misschien moet u voor een geschiedkundige update eventjes langs in Bosnië.

    Kamp Omarska:
    Kamp Omarska was tijdens de Bosnische Oorlog een concentratiekamp in het mijnstadje Omarska, bij Prijedor in het noorden van Bosnië.

    1992:
    http://conorsg.files.wordpress.com/2008/08/omarska-1.jpg

  • Sylvia Stuurman, do 10 februari 2011 13:23 in reactie op Florian Lichti Reageer op Sylvia

    Sylvia

    http://simple.wikipedia.org/wiki/Concentration_camp

    Ik zette er niet voor niets een streepje tussen...

  • , do 10 februari 2011 14:24 in reactie op Sylvia Stuurman Reageer op

    Maar wel het verkeerde streepje, in de url staat de underscore_ en u gebruikt de hyphem-minus en op de pagina is het trouwens gewoon een spatie. Dan was het natuurlijk helemaal duidelijk geweest.

  • Sylvia Stuurman, do 10 februari 2011 18:49 in reactie op Reageer op Sylvia

    Sylvia

    Als ik een url wil schriiven schrijf ik een url.

    Ik schreef een woord met een streepje, om aan te geven dat het een kamp is waarin mensen geconcentreerd worden, een concentratie-kamp dus.
    Zoals ze wel vaker in de geschiedenis gebruikt zijn.
    Nooit succesvol geweest, tenzij je die ene keer succesvol wilt noemen, Zou ik niet doen...

  • , do 10 februari 2011 20:16 in reactie op Sylvia Stuurman Reageer op

    Een spatie was nauwkeuriger geweest tussen concentratie en kamp.

  • Sylvia Stuurman, do 10 februari 2011 20:35 in reactie op Reageer op Sylvia

    Sylvia

    Nee, in het Nederlands schrijf je dat soort woorden aan elkaar, zoals je hopelijk weet.

    Om duidelijk te maken dat ik *niet* verwijs naar de concentratiekampen van Hitler zette ik er een streepje tussen.

  • Florian Lichti, do 10 februari 2011 20:59 in reactie op Sylvia Stuurman Reageer op Florian

    Florian

    TE makkelijk Sylvia: het zou je sieren als je zou toegeven dat dit Godwinnetje eigenlijk niet je bedoeling was.

    En dat geldt overigens ook v.w.b de historische verhandelingen van Rouane.

    Als er over concentratiekampen word gesproken dan hebben we het niet over de boerenoorlog of Bosnie maar over de 7 miljoen mensen die door de Duitsers zijn vernietigt.

    Nogmaals bijzonder onsmakelijk.

  • , do 10 februari 2011 21:43 in reactie op Sylvia Stuurman Reageer op

    Als u een ander woord had gekozen was deze verwarring niet nodig geweest, ik denk dat u de Duitse versie met of zonder streep, spatie of wat dan wellicht misschien niet bedoelde maar u kon die lezing natuurlijk wel verwachten, misschien deed u het juist om die dubbele bodem. Het maakt niet uit eigenlijk ik ben verzot op dubbele bodems dus chapeau.

  • Peet Van Velzen, do 10 februari 2011 09:01 Reageer op Peet

    Peet

    Goed voorstel.
    Wordt trouwens al voor een deel gedaan: mensen die continu overlast bezorgen voor de buren worden geplaatst in containers buiten de stad.
    Zij blij, wij blij.

  • Lok Rup, do 10 februari 2011 08:48 Reageer op Lok

    Lok

    Ach met de dag wordt het duidelijker waar GW in onze verlichte westeuropese beschaving staat.

    Daarbuiten .......
    Al was het alleen maar om het dehumaniserende woordgebruik.
    Maar ik vrees dat hij echt ook zo denkt !
    En eenmaal de macht hebbend ook daarnaar zal handelen.

  • , do 10 februari 2011 13:45 in reactie op Lok Rup Reageer op

    Blijf zitten waar je zit, Ide. Wanneer de lucht hier over een paar jaar is opgeklaard kun je wel weer naar huis komen.................;)

  • Theo Joubert, do 10 februari 2011 08:47 Reageer op Theo

    Theo

    Zoals het hier omschreven wordt, gaan hier broeinesten van criminaliteit ontstaan.

    Het lijkt mij niet een levensvatbaar plan.

  • Co Stuifbergen, do 10 februari 2011 09:41 in reactie op Theo Joubert Reageer op Co

    Co

    Theo,

    Ik denk dat je dat goed ziet.
    En als het zover is, zal vast iemand roepen dat er een groot hek om het tuig-dorp komen moet.
    Met bewakers met honden om ontsnappingen te voorkomen.

  • NL 4NL, do 10 februari 2011 11:38 in reactie op Theo Joubert Reageer op NL

    NL

    Dat soort wijken heb je al in overvloed in de grote steden. En ja...daar wonen ook de familieleden van die gasten.
    Ga maar eens kijken in de Bijlmer en de Indische buurt, dan weet je wat er bedoelt wordt.

 

Reageren

opiniemakers

Populair

Scroll naar boven Scroll naar boven

Tweet van de dag

zo 27 mei 2012

In Baywatch was het iedere dag dit weer.

Kakhiel