-
Wilders trekt altijd weer volop reacties! Hij is naar mijn opinie de aandacht niet waard. (helemaal niet hier op joop.nl)
De mensen hier kijken duidelijk verder dan hun neus lang is, dus is het niet nodig om ons uit te laten over zijn bekrompen idealen en manier van doen. Zijn aanhangers zijn niet hier op Joop.nl. Niemand die echt wat opsteekt van deze opinies over Wilders.
De aandacht die hij krijgt is zijn macht.
-
---- Zijn aanhangers zijn niet hier op Joop.nl. ----
Speak for yourself.
-
ik had je hoger ingeschat...
-
Democratiseren ja of neen ?
Is dat niet de kervraag waar het elke keer weer bij de PVV (en m.n. bij GW) om draait ?
Toevallig hoorde ik laatst op TV van een gedragsspecialist nav die rare Nederlandse bekeringsgozer in Kenia (naam ontschoten) dat diens gedrag precies het gedrag van een narcist is.
Een narcist zou een rascontroleur (van anderen en van zijn omgeving) EN een rasontwijker (van anderen, maar ook van zichzelf) zijn.
Ik begin mij af te vragen .... en vervolgens vraag ik mij ook af ....
De VVD wint echter fors en m.n. de immigratie- en "law and order"-thema's zonder de scherpe islamrandjes zijn bij hun "in goede handen".
Als echter de nu weer vokale Bolkestein beoogd Min Justittie wordt komt ook de islam weer zeer negatief EN prominent in beeld.
Ik kan maar 1 stem uitbrengen en voor het houden van een novene zal ik op De Joop wel geen bijval krijgen. Ha, ha.
Dus echt stemmen op 9 juni he jongens en meisjes, ook als je wat twijfels hebt !
Het is geen tijd om cynisch en/of lamlendig (een vijftigerjarenwoord ??) te wezen.
Met een bedroefde groet uit het Verre Oosten.
Die droefenis geldt overigens niet de eigen situatie maar de van hieruit gepercipieerde Staat der Nederlanden !
.
-
Het zou zo mooi zijn als dat op het moment dat Geert besluit wel in de media te willen treden de media eens een keer lekker zegt van 'ja jongen, je hebt je kans gehad en laten liggen! volgende keer beter.PUNT'
Maar waarschijnlijk levert dat alleen nog maar nog meer media aandacht op uiteindelijk..
-
Een zeer logische, bewuste en verstandige zet; het past bij zijn (populistische) tactiek. Hij kiest zijn momenten zorgvuldig uit, weet precies waar hij kan en moet scoren.
-
zoiets heet "bang zijn voor de waarheid van Pechtold".
-
Wedden?
Als de NOVA een politiek scheldpartij-debat gaan beginnen, verschijnt Wilders als eerst, hollend naar de scheld-tafel, met een grote Duvel-glas bier, waar het bierschuim eruit loopt. Ik zie dat beeld voor mijn neus, nu.
-
En dat houden we tot aan de dag van de verkiezingen?
-
Door weg te blijven is hij de Olifant in de kamer en krijgt hij meer aandacht dan alle anderen. Priceless.
De (dubbele) agenda verhindert zijn aanwezigheid. Slimme zet als je van schaken houdt en Geert Wilders is een schaker op het bord dat politiek heet. Deze partij heeft in ieder geval een frisse opening.
-
Geert kan blijkbaar zo goed schaken dat hij ook het hazepadje kent.
-
Hij is te druk om iedereen te laten zien hoe bang hij van de echte fatsoenlijke partij leiders is. En niet praten met hun zodat alle usual suspects dit als een anti autoritaire uitdaging zullen voelen.
Stereo type van het populaire kliertje uit de klas met een jeugd trauma.
-
Da's nog eens sterke taal, mijn compliment, mee eens. Ik neem aan dat het populaire klierige ventje een jeugdtrauma heeft, niet de hele klas.
Hoe zou ú dat jeugdtrauma willen omschrijven? Drinkende of gescheiden ouders of juist maatschappelijk geslaagde ouders, gedwongen meelopen in vredesdemonstraties, mocht nooit met pistooltjes spelen, een beugel, een fiets met blokken, of gewoon nóóit begrepen zijn...?
-
Logisch, hij heeft een afspraak met Hans en Ingrid, alhoewel het natuurlijk ook met Hans en Anja kan zijn. Druk, druk, druk.
-
Zou journaliste Astrid Theunissen hem ook bedoeld hebben met haar boektitel?
-
Heerlijk, eindelijk, daar issie weer!!!!, onze Geert is weer in het nieuws. 't Was ook wel een beetje stil vond ik hier op Joop. Helemaal geen ellenlange epistels over hoe vreselijk gevaarlijk Geert wel niet is. Over xenofoob gesproken.....maar goed, dat terzijde. Sommige stukken zijn wel erg lang en soms op tijdstippen geschreven.....dan denk ik; druk zeker op het werk!! Ook dat maar terzijde want ons land wacht rampspoed. Ikzelf heb alvast wat geregeld voor het geval de laarzen hier straks door de straat marcheren. Enge tijden mensen....je zou toch bijna vergeten dat het a.s. pinkster prachtig mooi weer gaat worden. Misschien toch maar even van het lange weekend gaan genieten, beetje zon pakken en een biertje op het terras. Dat hoofd even leegmaken voor een frisse blik. Gewoon doen...nu kan het nog want over niet al te lange tijd is Geert er weer....of misschien wel helemaal niet. Nou ja, maakt me niet uit of ie wel of niet komt en meedoet aan welk debat dan ook want ja, men lijdt uiteindelijk het meest aan wat men vreest!!
-
Misschien toch wel bang geworden voor tricky vragen.
-
Wilders is een geweldige debater en absoluut niet bang. Hij heeft namelijk de tactiek om ieder onderwerp te draaien naar zijn stokpaardje. Hij geeft nooit antwoord op een vraag.
Maar ja, hoeveel debatten kun je op die manier doen?
-
"PVV-leider 'heeft geen ruimte in zijn agenda'"
niet alleen in zijn agenda.
-
Hij heeft ook helemaal niks toe te voegen en van zijn bijdrages is weinig kaas te maken, maar ja vele zullen hem toch stemmen en dat is nou democratie!
-
Volgens mij zijn er twee dingen met Wilders aan de hand.
1. Nu er een serieuze kans is op mee regeren moet hij zich anders gedragen als politicus. Als oppositie-politicus kon hij altijd alles zeggen zonder dat het kwaad kon. Volgens mij moet Wilders op zijn minst wennen aan zijn nieuwe rol.
2. Daarnaast denk ik dat niemand zich ook maar iets kan voorstellen onder welke gigantische druk Wilders al jaren staat. Nu staan er wel meer mensen onder grote druk, maar Wilders heeft nooit de kans om zich af en toe eens te ontspannen door eens een keer de kroeg in te duiken. Een normaal mens was al 100 keer met een burn-out de WW in gegaan.
Vanavond komt Brinkman trouwens langs bij Knevel en van de Brink omdat hij een "belangrijke mededeling" heeft. Dan weten we waarschijnlijk hoe het zit met "de coupe van Brinkman".
Of Brinkman komt langs om te vertellen dat hij een eigen fractie begint. Of Brinkman komt vertellen dat de kogel door de kerk is en dat de PVV definitief heeft besloten na de verkiezingen de partij te gaan democratiseren.
Of hij komt vertellen dat zijn vrouw zwanger o.i.d., dat kan natuurlijk ook.
-
- -, wo 19 mei 2010 19:34
in reactie op zorba de griek
Reageer op -
Paul Dijkhuis schreef: "1. Nu er een serieuze kans is op mee regeren moet hij zich anders gedragen als politicus. Als oppositie-politicus kon hij altijd alles zeggen zonder dat het kwaad kon. Volgens mij moet Wilders op zijn minst wennen aan zijn nieuwe rol."
Dan is hij als politicus zeer onprofessioneel en diskwalificeert hij zich bij deze volkomen.
Ik kan begrijpen dat je als politicus 'anders' opstelt als je deelneemt aan een kabinet. Maar Wilders neemt nog helemaal geen deel aan een kabinet en het is nog maar zeer de vraag of hij überhaupt zal deelnemen aan een kabinet.
U heeft het over een 'nieuwe' rol. Ik hou het erop dat Wilders gewoon heel bewust de schreeuwerig hysterische gedrag overboord heeft gegooid omdat duidelijk werd dat steeds meer kiezer zo langzamerhand genoeg kregen van al dat islam-fobische nonsens.
Ik kan moeilijk geloven dat hier sprake is van toeval. Maar, dat alles blijft speculatief, mijn en uw opvatting hierover.
Voorts zegt u dat hij kort geleden alles kon zeggen zonder gevolgen. Dat is mijns inziens nonsens, zo getuige de permanente bescherming die de politicus nodig heeft en dat heeft hij niet te danken aan zijn type haarkleur.
Paul van Dijkhuis schreef: "2. Daarnaast denk ik dat niemand zich ook maar iets kan voorstellen onder welke gigantische druk Wilders al jaren staat."
Totaal geen medelijden mee natuurlijk. Bovendien kent een minister meer druk en zo bestaan er zoveel mensen die "druk" voelen. Nee, Wilders = totaal niet zielig in mijn optiek. Althans, niet in die context.
Nu staan er wel meer mensen onder grote druk, maar Wilders heeft nooit de kans om zich af en toe eens te ontspannen door eens een keer de kroeg in te duiken. Een normaal mens was al 100 keer met een burn-out de WW in gegaan.
Vanavond komt Brinkman trouwens langs bij Knevel en van de Brink omdat hij een "belangrijke mededeling" heeft. Dan weten we waarschijnlijk hoe het zit met "de coupe van Brinkman".
Of Brinkman komt langs om te vertellen dat hij een eigen fractie begint. Of Brinkman komt vertellen dat de kogel door de kerk is en dat de PVV definitief heeft besloten na de verkiezingen de partij te gaan democratiseren.
Paul Dijkhuis schreef: "Of hij komt vertellen dat zijn vrouw zwanger o.i.d., dat kan natuurlijk ook."
Dat lijkt mij onwaarschijnlijk. Natuurlijk kan Wilders doodsimpel een gegronde reden hebben, relationeel of van privé-zakenlijke aard, om niet op te dagen maar neem dan gewoon de 'schijn' van 'geen zin hebben' weg.
-
De meest logische verklaring waarom Wilders geen tijd heeft is natuurlijk omdat hij thuis aan de radio gekluisterd zit om te luisteren wat zijn politieke tegenstanders allemaal te melden hebben.
Dat is namelijk uiterst handig in de voorbereiding op de grote TV-debatten. Daar worden de echte prijzen verdeeld. Bijkomend voordeel is dat hij zelf zijn kruit droog houdt. De andere partijen kunnen zich dus niet op hem instellen voor de TV-debatten.
Anyway, of het allemaal wel of niet zo bedoeld is, het komt allemaal wel verdomd handig uit voor Wilders.
-
- -, wo 19 mei 2010 20:57
in reactie op zorba de griek
Reageer op -
paul dijkhuis schreef: "De meest logische verklaring waarom Wilders geen tijd heeft is natuurlijk omdat hij thuis aan de radio gekluisterd zit om te luisteren wat zijn politieke tegenstanders allemaal te melden hebben. "
Met welk doel? Ze zullen, zijn opponenten, niet opeens met nieuwe wapenfeiten komen.
paul dijkhuis schreef: "Dat is namelijk uiterst handig in de voorbereiding op de grote TV-debatten. Daar worden de echte prijzen verdeeld. Bijkomend voordeel is dat hij zelf zijn kruit droog houdt. De andere partijen kunnen zich dus niet op hem instellen voor de TV-debatten."
Kinderkruit zult u bedoelen. Hij kan hooguit met losse flodders schieten als hij politici gaat betichten van wat ze in een debat hebben geuit zonder zelf het lef te tonen hierbij aanwezig te zijn.
Het zal ongetwijfeld sommige lieden aanspreken, maar de meeste kiezers prikken daar doorheen, en terecht natuurlijk. De PVV loopt leeg. En dat is mede te danken door de houding van de PVV zelf. Maar in twee gemeentes meedoen wat al volstrekt onzinnig was, voorts niet serieus een poging doen je verantwoordelijkheid te nemen en bij debatten veelvoudig geen gehoor geven.
Kort gezegd, veel geschreeuw, weinig wol. Veel PVV kiezers trappen daar niet in, die voelen zich terecht in de steek gelaten. Bovendien is stemmen op een 'winner' altijd leuker dan op iemand die alsmaar zakt in de peiling. Helaas geschieden al deze keuzes op onderbuik gevoelens, valse verwachtingen en speculaties. Een wereld waar Wilders en consorten zich in hun element voelen, zover is wel duidelijk geworden.
Paul dijkhuis schreef: "Anyway, of het allemaal wel of niet zo bedoeld is, het komt allemaal wel verdomd handig uit voor Wilders."
Als de bedoeling is om op 4 zetels uit te komen, inderdaad.
-
Ha die Paul,
Drie conclusies ;-) naar aanleiding van je bijdrage:
1. GW haalt zijn 'kroegpraat' niet uit de kroeg.
2. GW is een thuisdrinker, misschien komt zijn 'gedachtengoed' vanachter de (thuis)borreltafel.
3. GW is geen normaal mens, want hij had al 100 keer een burn-out moeten hebben.
4. Brinkman schiet door de kerk.
Da's nog eens nieuws voor Joop
-
Ach gossie, nu komt het echt op het grote spel aan en nu heeft GW buikpijn.
-
Okay dames en heren, en nu even de positieve kant.
Je tegenstander uit lachen als hij iets doet wat jou niet bevalt of als hij weigert de confrontatie aan te gaan is uitermate zwak.
De move van Wilders kan negatief worden uitgelegd, dat verandert niets aan de beleving, laten zien dat je je eigen koers vaart en niet alles in de agenda opschruift omdat je collega lijsttrekkers dat willen maakt sterk in de ogen van PVV-stemmers. Dat zijn de mensen die hij moet bereiken. Via he debat op Radio één is dat niet per se het geval. Ga ik luisteren? Hoeveel mensen luisteren?
Is het nieuwe moment in overleg gekozen?
Daarnaast vertoont Wilders het gedrag dat rumoer veroorzaakt en laat hij zien dat hij niet automatisch met alle standaard politieke machtsvertoon meedoet. En dat is preceis de positie die hij nodig heeft om stemmen te behouden.
En in dat laatste woord zit de kern. Het gaat nu om de vaste kern van PVV-stemmers aan te spreken. De invloed van de VVD-strategie op opportunistische stemmers is iets wat Wilders niet zou moeten willen beïnvloeden.
Stabiliseren en licht groeien, daarmee toont hij zich op langere termijn in tegenstelling tot menig andere partij in het verleden een stabiele factor in het politieke machtsveld, en uiteindelijk levert dat invloed op.
Invloed op de agenda's van andere partijen en dat is waar een politieke partij, democratisch of niet, op uit MOET zijn. Iemand die dusdanig nadenkt 'een slapjanus' noemen, toont een geborneerdheid die beschamend om zo exhibionistisch te laten zien.
Dus nogmaals luid applaus voor de tactische move van Ome Geert.
-
Zjen Zen, wo 19 mei 2010 17:37
in reactie op Rob Geurtsen
Reageer op Zjen
Och, misschien heeft Geert inderdaad wel een overvolle agenda. Zou kunnen..alles kan.
-
Zo heb ik het niet bedoeld.
Het is een taktische en slimme keuze, althans in mijn ogen.
Agenda vol of niet, doet er niet toe.
Als ik vroeger op school zei dat de brug open was en daardoor te laat was, terwijl ik eigenlijk mijn krantenwijkie liep, dan was dat een taktische keuze, niet per se de waarheid.
-
Zjen Zen, wo 19 mei 2010 18:12
in reactie op Rob Geurtsen
Reageer op Zjen
Kinderachtig he? GW is toch zo kinderachtig niet?
-
- -, wo 19 mei 2010 20:31
in reactie op Zjen Zen
Reageer op -
Mee eens, GW is alles behalve kinderachtig.
Nu prediken lieden dat het opeens een 'tactische move' betreft...
De beste man hoeft maar een scheet te laten en het regent hier win-win situaties, Cradle to Cradle concepten, One to One theorieën....
Pfff....
Ik zeg, think outside the box, go public, doe aan multitasking en zorg voor een quick win meneer Wilders!
Ramp up! Keep it simple! Maar bovenal, blijf voortaan bij alle debatten weg.
-
Volgens mij hebben de agenda-vullers van Wilders niets te vertellen. Want Wilders vult niet zijn agenda en misschien heeft hij die ook niet. De makers van Wilders maken ook zijn agenda en bepalen waneer mag hij gaat blaffen en waneer gaat hij miauwen en waneer mag hij de benen neemt. Nu heeft hij de instructie van de benen nemen, diep de kelder induiken en vooral niets zeggen.
-
Rob,
Respect voor je post. Het siert je dat je als PvdA-er in staat bent een objectief oordeel te geven over Wilders. En dat nog wel in verkiezingstijd.
--- Stabiliseren en licht groeien, daarmee toont hij zich op langere termijn in tegenstelling tot menig andere partij in het verleden een stabiele factor in het politieke machtsveld, en uiteindelijk levert dat invloed op.----
Daar ben ik het volledig mee eens. Wilders is op dit moment meer gebaat bij een PVV van rond de 15-20 zetels, dan een PVV die de grootste is in de peilingen. De kans dat VVD en CDA met Wilders een coalitie willen vormen als de PVV de grootste partij is, is ongeveer 0.
-
Immigratiedebat wint hij toch wel... Van lafheid en wegloop-gedrag kunnen we Wilders niet betichten, hij is op Fortuyn na misschien één van de meest moedige politici van het land. Al mijdt hij een aantal debatten, hij heeft al in het kwadraat meer doorstaan dan andere politici, die immers veel gemakkelijkere standpunten verdedigen.
Ik denk trouwens, na de teloorgang in de peilingen van de PVV, dat de opmars weer zal beginnen. Meer debatten, een ongenuanceerd en fel standpunt tussen relatief gematigde politici, zeker tegen Cohen, zal een deel van het electoraat toch aanspreken. Dit zal ten kosten gaan van de VVD. D66 zal het hierop ook weer wat beter gaan doen, met als gevolg een kleine daling in de peilingen van de PvdA. Cohen heeft, mogelijk tezamen met de VVD, te vroeg gepiekt.
-
Zo zo, dat is een mond vol, en moedig om daarvoor te gaan. Er is niets wat jouw stellingen ondersteunt, en om ze dan toch te doen. Oorspronkelijk denken heet dat.
Ik ben benieuwd. Ik hoop trouwens dat je ongelijk hebt.
---[lafheid en wegloop-gedrag kunnen we Wilders niet betichten, hij is op Fortuyn na misschien één van de meest moedige politici van het land]---
Ik weet hoe het met Fortuyn is afgelopen. Maar toch wil ik niet geloven dat het hier een wildwest is waar vuurwapens de politiek bepalen, moed hebben we niet nodig, maar denkers. Mensen met goede oplossingen. of ze nou moedig zijn of niet, dat spreekt mij helemaal niet aan.
-
---[Zo zo, dat is een mond vol, en moedig om daarvoor te gaan. Er is niets wat jouw stellingen ondersteunt, en om ze dan toch te doen. Oorspronkelijk denken heet dat.]---
Door deze reactie waag ik uw intellect te betwijfelen. Evidente zaken heten dat volgens mij. Net zoiets als ik scherm met de eerste wet van de thermodynamica en u vertelt mij dat ik daar geen bewijs voor heb. Ik ga er dan ook niet verder inhoudelijk op in. Moedig ja.
---[Maar toch wil ik niet geloven dat het hier een wildwest is waar vuurwapens de politiek bepalen, moed hebben we niet nodig, maar denkers. ]---
Van de overhand van die denkers, we hebben gezien hoe dat is afgelopen. Uw reactie is dan ook tekenend voor een typische, gematigde Nederlander; 'Doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg.' Gematigd, timide, gemakkelijk te overheersen. We hebben gezien waartoe dat heeft geleid (En dan refereer ik aan de Tweede Wereldoorlog). Ik denk dan ook dat , zeker in volksvertegenwoordigende functies, wij allen baat hebben bij een solide evenwicht van deze twee deugden: Moed en nuance, intellectuelen. Helaas zijn het slechts enkelen die zich met deze gaven konden prijzen, al hebben ze daarvoor betaald en sommigen wel met de hoogste prijs.
---[Mensen met goede oplossingen. of ze nou moedig zijn of niet, dat spreekt mij helemaal niet aan.]---
Dat is fijn, dat mensen met oplossingen u niet aanspreken. Als ik dit anders op moet vatten, moet u het maar beter formuleren.
---[Dat de peilingen niet zoveel zegen ben ik met je eens, maar om nu te concluderen dat dan maar GW gaat pieken komende weken, dat betwijfel ik ten zeerste.]---
U moet goed lezen. Ik heb namelijk niet gezegd dat Wilders gaat pieken, enkel dat deze aan een opmars begint, dat wil zeggen: Een significante stijging in de peilingen. Daarvoor durf ik mijn spreekwoordelijke hand voor in het vuur te steken. Wilders in een integratiedebat is als een spreekwoordelijke vis in het water.
-
Daar ben ik ook bang voor. Reken er maar op dat GW zich gedegen aan het voorbereiden is op de debatten van de komende weken. En als er volgens de Hond nog 70% zwevende kiezers zijn, wil GW niet net als de PvdA en VVD zijn kruit te vroeg verschieten. De peilingen van nu zeggen nog helemaal niks ben ik bang.
-
Dat de peilingen niet zoveel zegen ben ik met je eens, maar om nu te concluderen dat dan maar GW gaat pieken komende weken, dat betwijfel ik ten zeerste.
-
Uiteraard ben ik niet verbaasd, alhoewel ik niet denk dan er in de basis iets van angst aanwezig is, ik opteer net als iemand hier op een weldoordachte move. Wat ben ik trouwens weer goed bezig ik schrijf een bericht over iemand zonder de naam te noemen.
Wat ik wel uitermate komisch vind is het "rode lap effect" wat een simpele naam kan hebben op een site als deze.
En wie er als eerste reageert natuurlijk.
-
Hij gaat zijn tactieken niet blootgeven voor het debat waar wel mensen naar gaan luisteren, aankomende zondag. Pure tactiek, niets drukke agenda.
-
Debat is een wezenlijk onderdeel van democratie. Wilders houdt daar niet van.
Het past in het beeld, zijn partij is niet democratisch, ook daar geen debat.
-
whoehahaha......Wilders heeft de zenuwen
-
Zeker Geert heeft het veeeeeeeeel te druk.
-
Hij durft niet. Verbaal reageren en de kiezers iets uitleggen en zijn programma verdedigen is niet zijn sterkste kant.
-
Jeetje, wat een slap excuus van Wilders! Zo enorm doorzichtig ook.
Eigenlijk goed nieuws, deze circusattractie wordt met de dag minder serieus genomen. Dat blijkt wel uit de peilingen, alle Wilders adepten stappen massaal over naar de VVD.
-
Nee, @Joop, de ijdeltuit ziet niets in radio, volgens mij heeft hij al eerder bedankt voor een radiodebat. Voor de TV heeft hij heus wel ruimte in zijn agenda.
-
Kan gebeuren, maar maakt geen sterke indruk.
-
Faalangst of virtuose strategie?
-
Hoezo verbaasd!
Prachtige move.
-
Smoesjes.
Slapjanus.