10 juni 11 08:37 Reageer (115) Politiek RSS

Wilders hield nevenfunctie verborgen

Tipje van de sluier gelicht over het geheime huishoudboekje van de PVV ... PVV-leider kon vennootschap benutten voor commerciële activiteiten

Geert Wilders heeft achtergehouden dat hij het bedrijfje OnLiberty BV bestuurt, zo meldt de Volkskrant vrijdag. Het door het hem opgerichte bedrijf verwerft en exploiteert rechten van intellectuele eigendommen. Wilders is verplicht deze nevenfunctie te registreren bij de Tweede Kamer maar verzuimde dit te doen.

Een uittreksel van de Kamer van Koophandel vertelt dat OnLiberty BV in februari 2010 is opgericht door Wilders. Hij is de enige bestuurder en kan zijn vennootschap onder andere benutten voor beleggingen, kredieten, investeringen en andere commerciele activiteiten, aldus de Volkskrant.

De PVV probeert al van begin af aan halsstarrig de partijfinanciën buiten beeld te houden. Als enige in de Kamer is de PVV ook tegen een nieuwe wet die meer transparantie moet brengen in de manier waarop partijen worden gefinancierd. Al eerder werd bekend dat hij giften krijgt uit Amerika en Israël. 

Wilders ontkent dat OnLiberty BV "in verband staat met de PVV" en dat "alle relevantie informatie over zijn neveninkomsten heeft opgegeven aan de Belastingdienst".
De Volkskrant treedt in tot de details:

Om de BV op te richten heeft Wilders 18 duizend euro aan startkapitaal gestort. In ruil daarvoor heeft hij 180 aandelen in het bedrijf gekregen. 'Storting in vreemd geld is toegestaan,' meldt de oprichtingsakte hierbij. Van het eerste boekjaar van zijn bedrijf is de jaarrekening nog niet gedeponeerd bij de Kamer van Koophandel.

Lees meer bij de Volkskrant: Wilders verzuimde om eigen BV te melden

Laatste Reacties (115) Reageer Reacties in wachtrij: 0

  • Pot Blok, za 11 juni 2011 08:54 Reageer op Pot

    Pot

    typisch een ZZP-er die een te grote broek aan wil trekken

  • Hjalmar Hoort, vr 10 juni 2011 23:32 Reageer op Hjalmar

    Hjalmar

    Bij oprichting van een bv krijg je altijd extra uitstel voor deponering van cijfers. Sowieso is de 'norm' om eerst zes en daarna zeven maanden uitstel aan te vragen. Bvs deponeren gemiddeld met dertien maanden vertraging de cijfers. In dit geval dus nog langer, dus ergens 2013 krijg je wellicht eerste cijfers te zien.

  • El Che, vr 10 juni 2011 22:14 Reageer op El

    El

    Heeft wilders dit bedrijf om de transperantie van giften te ontlopen? Dit bedrijf kan zogenaamd handelscontacten met "sponsors" hebben, wilders stort vanuit zijn bedrijf geld in de pvv. Aldoende hoeft hij de namen van zijn sponsors in de toekomst niet bekend te maken.

  • Sylvia Stuurman, vr 10 juni 2011 22:26 in reactie op El Che Reageer op Sylvia

    Sylvia

    [Heeft wilders dit bedrijf om de transperantie van giften te ontlopen? ]

    Het lijkt me volkomen duidelijk dat dat het hele idee van dat bedrijf is inderdaad.

  • kees kortekaas, vr 10 juni 2011 21:42 Reageer op kees

    kees

    pfff. shocking.... schandalig... verwerpelijk....he boeie...

  • Mostafa Mouktafi, vr 10 juni 2011 20:09 Reageer op Mostafa

    Mostafa

    Trotse Nederlander die vecht voor de Nederlandse culuur en die geeft aan zijn bedrijf een Amerikkanse naam?
    Hi hi hi....

  • Henry William, za 11 juni 2011 10:59 in reactie op Mostafa Mouktafi Reageer op Henry

    Henry

    Helemaal met u eens...hypocrisie ten top!!!

  • Des Duivels, vr 10 juni 2011 19:17 Reageer op Des

    Des

    Dat noemt men een geniale pr stunt om je bedrijf op de kaart te zetten.

  • j. van der linden, vr 10 juni 2011 18:54 Reageer op j.

    j.

    Wat nou "Nieuws"? Het is toch logisch dat de GBL zich voorbereidt op een fase dat z'n kretologie is uitgewerkt, en hij net zo als Voetballers, de rest van zijn leven in welvaart kan doorbrengen in... Dubai?????

  • Frank En Vrij, vr 10 juni 2011 17:09 Reageer op Frank

    Frank

    Ik verbaasde me al dat Wilders niets over de bijverdiensten van Deetman twitterde. Zou ik ook niet doen als ik op dat gebied iets te verbergen had.

    Overigens komt "transparant(ie)" wel 26 keer voor op de PVV site, maar niet één keer in zijn tweets.

  • Frank En Vrij, vr 10 juni 2011 17:23 in reactie op Frank En Vrij Reageer op Frank

    Frank

    .... 62 keer...

  • Joop Schouten, vr 10 juni 2011 17:06 Reageer op Joop

    Joop

    Wat voor functie heeft zijn nicht?

  • Ernst Anepool, vr 10 juni 2011 16:50 Reageer op Ernst

    Ernst

    Met de Jatten in de Shekels blijkt die gabber een gahnef, die stiekum penose koosjer verklaard, en zo gappen de gozer en zijn geteisem heel goochem alles uit de staatskas want dat is hun mesjogge wereldbeeld toch maar geld van het gajes in hun naïviteit niets van merkt dat het peitheinen is.

    Wat dat betreft is het lef van die nakketikker vol kapsones ongekend

    Maar wat een schlamassel als het gesjecher van de snorder dan aan het licht komt...

    Wat een Sores...

    (geinspireerd door de waarschijnijke bron maar eens een parabel in Jargon geschreven)

  • Horkie Bongers, vr 10 juni 2011 16:43 Reageer op Horkie

    Horkie

    Volgens het NRC heeft de heer Wilders gezegd dat het niet ongebruikelijk is voor politici om een bedrijf als het zijne op te richten. Het is wel jammer dat het NRC en de Volkskrant weer niet het budget hadden om hem te vragen welke andere politici ook een dergelijk bedrijf hebben opgericht.

    Ik zie ze niet op de lijst van Tweede Kamerleden. Die van Elias zijn PR-bedrijven, verder niets dat erop lijkt.

    http://www.tweedekamer.nl/kamerleden/openbare_registers

  • Tealc of Shulak, vr 10 juni 2011 15:33 Reageer op Tealc

    Tealc

    Kan niet zeggen dat ik verbaasd ben.
    Ben nu benieuwd naar hoe diep het zal gaan.

  • Seyed Morteza, vr 10 juni 2011 13:57 Reageer op Seyed

    Seyed

    Geert is anders dan anderen. Vandaar dat hij ook anders wordt behandeld. Dit vind hij zelf ook. Vandaar ging naar de griffier van de Kamer en zei “je bent een simpele ziel als je denkt dat ik me aan je regels moet houden. Ik ben anders! Kijk naar de gevaarlijke Islam” de griffier zei; staat genoteerd!.
    Anders zijn begint bij zijn haar. Ook zijn achterkamertje dat naar zijn voorkamer is verplaatst. Hij doet alleen de voordeur op slot.
    Hij is voor de democratie maar wil daar geen last van hebben in zijn partij.
    Hij is voorstander voor de transparantie maar niet als de linkse kerkelingen in zijn zaken willen neuzen.
    Hij is tegen de buitenlandse geldstroom maar alleen als het naar moskeeën gaat.
    Hij heeft niets tegen de moslims behalve als ze in islam geloven.

    Na al die reacties gelezen hebben mijmerend dacht ik, waarom kunnen jullie hem zijn “succes” niet gunnen. Hij is best aardig. Wees lief voor hem. Hij is alleen anders! Eigenlijk hij is de maat, ik hoor hem te roepen ‘kom tot mij’

  • Jan B, vr 10 juni 2011 12:47 Reageer op Jan

    Jan

    Topje van de ijsberg.

  • Udo Köllges, vr 10 juni 2011 12:26 Reageer op Udo

    Udo

    In een uittreksel van de oprichtingsacte is te zien dat hij het bedrijf OnLiberty BV exploiteert vanuit het gebouw van de Tweede Kamer.

    sorry hoor maar dit gaat te ver een bedrijf aan te melden op Het Binnenhof, dit gebouwen complex behoort tot de Kroon en wordt door de Kroon beschikbaar gesteld om te regeren, het is geen woonadres.

    Ik zie dit als aanslag op de Kroon!!!

    De Trias Politica wordt vervangen door het bedrijf OnLiberty BV ?

    Het Binnenhof, moet ten alle tijden soeverein grondgebied blijven van de Staat der Nederlanden. Nu staat het te boek als bedrijfspand van Dhr. Wilders.

    Dit kan echt niet!

  • Han Soerabaja, vr 10 juni 2011 12:52 in reactie op Udo Köllges Reageer op Han

    Han

    Ben ik met je eens, dat zou niet mogen, ik weet niet hoe de wet hier tegenover staat.

  • Piet de Geus, vr 10 juni 2011 15:19 in reactie op Udo Köllges Reageer op Piet

    Piet

    "het is geen woonadres"

    Om veiligheidsredenen is afgesproken dat Wilders het Binnenhof mag hanteren als woonadres. Dagvaardingen worden bijvoorbeeld ook op dit adres afgeleverd. Daar zie ik allemaal het probleem niet van. Maar om er nou een bedrijf te vestigen, gaat wel erg ver. Neem daarvoor maar het adres van je accountant ofzo.

  • Udo Köllges, vr 10 juni 2011 16:00 in reactie op Piet de Geus Reageer op Udo

    Udo

    Waarom Binnehof 1A, er staat toch zoveel kantoorruimte leeg in Nederland, ook een postadres waar je staat ingeschreven, maar niet woont zou een optie zijn, maar waar je wel bereikbaar bent. Veiligheid is geen rede om een bedrijf op dit adres te vesten.

  • Tulay M, vr 10 juni 2011 15:42 in reactie op Udo Köllges Reageer op Tulay

    Tulay

    Ik was even spelevaren in het openbare register van de Kamer van Koophandel en op het adres Binnenhof 1 a, 2513 AA 's-Gravenhage blijkt een potpouri van personen gevestigd. Naast de drie rechtspersonen waarin Geert de enige zeggenschap heeft - te weten de P.V.V. met als haar 2 enige leden de rechtspersoon de Stichting Vrienden van de P.V.V. en de natuurlijk persoon Geert Wilders inmiddels ook OnLiberty B.V. - zijn nog 16 andere clubs ingeschreven. Zoals de Stichting Ondersteuning Tweede Kamer Fractie Groenlinks en de Stichting Ondersteuning Partij voor de Dieren en ook het Genootschschap Oud Senatoren http://tinyurl.com/3b7znp7 Het kan dus kennelijk wel. Op dit punt valt onze Geert dus niks te verwijten. Wel is het zo dat hij, sluw als-ie is, de geschenkenregeling die voor kamerleden grandioos weet te ontduiken nu zijn enige door hem als zodanig ontvangen geschenk in 2010 een vlaggetje met het Wapen van Zeeland is. Luctor et demergo hahaha. Uiteraard heet Geert voor geen van zijn rechtspersonden de ANBI-status aangevraagd. Het zou me niks verbazen als ooit zal blijken dat zijn portretrecht op Jersey is ondergebracht. In de N.V. Nederland kan dat allemaal.

  • Sylvia Stuurman, vr 10 juni 2011 17:19 in reactie op Tulay M Reageer op Sylvia

    Sylvia

    Het zijn allemaal stichtingen (dus zonder winstoogmerk), behalve de raadselachtige "P.J. de Bruin-Keemink", die op bedrijvenpagina.nl als "markthandel - overig" te boek staat.

    De PVV zelf staat trouwens ook al als bedrijf ingeschreven bij de KvK.

    De enige bedrijven met een adres op het binnenhof zijn dus de PVV, dat nieuwe bedrijf van Wilders, en P.J. de Bruin-Kemink.

  • Jonas De Ridder, vr 10 juni 2011 12:05 Reageer op Jonas

    Jonas

    Wat raar is dat weer. Zo'n oerhollander die dan een engelse naam voor zijn bedrijf bedenkt. Je kan je afvragen voor wie en waarvoor dat bedrijf er eigenlijk is. Niet voor de buitenlanders in nederland vermoed ik.

  • Zeer Voornaam, vr 10 juni 2011 14:06 in reactie op Jonas De Ridder Reageer op Zeer

    Als je uit Limburg komt ben je nooit een oer Hollander.
    Misschien dat een Nationaal Histories Museum dat ooit nog eens uit kan leggen.

  • Jonas De Ridder, vr 10 juni 2011 15:15 in reactie op Zeer Voornaam Reageer op Jonas

    Jonas

    Dat was ik vergeten. Dat woord dan maar vervangen door oernationalist.
    Verder maak ik geen onderscheid tussen nederlanders. Waar ze oorspronkelijk ook vandaan komen.

  • de heer Meijerink, vr 10 juni 2011 11:50 Reageer op de heer

    de heer

    Gelukkig toont de GBL weer aan dat hij niet zo'n slim mannetje is door het zo opzichtig 'weg te zetten'.
    Ben wel benieuwd wie de fundraisers zijn. Ik gok op de Teaparty, Mossad, Harry Mens en Frans Maas. Maar eigenlijk wil ik ze allemaal weten.

  • Matthias Justin, vr 10 juni 2011 13:15 in reactie op de heer Meijerink Reageer op Matthias

    Matthias

    Het is allemaal openbaar dacht ik.

  • , vr 10 juni 2011 17:11 in reactie op Matthias Justin Reageer op

    Ja?
    Daar bent U zeker van?

  • Matthias Justin, vr 10 juni 2011 13:18 in reactie op de heer Meijerink Reageer op Matthias

    Matthias

    http://www.z24.nl/ondernemen/artikel_224204.z24/Geert_Wilders_is_ook_ondernemer_geworden._In_stilte.html

    Aardig te zien hoe de overige media hier tegenaan kijkt.

  • de heer Meijerink, vr 10 juni 2011 23:22 in reactie op Matthias Justin Reageer op de heer

    de heer

    Ik wil namen zien van sponsors, geen huili huili gedoe van de GBL dat het 'niets met de PVV van doen heeft'. Want daar geloof ik nu weer geen ene flikker van.
    En dat van dat adres kan hij zelf zo verhelpen door minder hoog van de toren te blazen, dan heeft hij ineens een stuk minder vijanden.

  • Mees ., vr 10 juni 2011 11:49 Reageer op Mees

    Mees

    Geert Wilders zegt in een reactie dat het oprichten van een bedrijf voor de exploitatie van intellectueel eigendom 'niet ongebruikelijk' is. 'Politici of ex-politici maken daar vaker gebruik van, of hebben daar gebruik van gemaakt', aldus de PVV-leider. Hij beaamt dat het bedrijf niet voorkomt in de openbare registers.
    Wilders zegt dat hij de griffie van de Tweede Kamer 'heeft laten weten zijn nevenfunctie niet in het register van de Tweede Kamer te plaatsen'.

    Vragen
    Uit navraag blijkt dat de PVV-leider pas de griffie heeft benaderd nadat de Volkskrant hierover vragen had gesteld.

  • Leon Abels, vr 10 juni 2011 11:24 Reageer op Leon

    Leon

    Op zich is hier niet zoveel aan de hand, behalve dat het slordig, niet zo netjes, is dat ie dit niet heeft opgegeven aan de griffie, voorlopig althans.
    Het is wel te voorspellen dat hierover zal worden doorgevraagd. En ook voor belangrijke parlementariërs geldt dat iedere schijn van belangenverstrengeling moet worden vermeden.
    In dat hypothetische geval komt het Wilders natuurlijk wel goed uit dat binnen zijn partij geen enkele vorm van democratische structuur aanwezig is. Als hij via dit bedrijfje nevenactiviteiten heeft die eigenlijk niet door de beugel kunnen, heeft hij geen partij achter zich staan die hem kan dwingen af te treden.

    Eventjes afwachten nog. We komen denk ik vanzelf wel meer te weten.

  • , vr 10 juni 2011 13:01 in reactie op Leon Abels Reageer op

    Dat is dan weer een voordeel: De gezamelijke pers zal zich hierop storten en nu komt het lek boven.

  • Leon Abels, vr 10 juni 2011 13:36 in reactie op Reageer op Leon

    Leon

    Ongetwijfeld. Als hier iets serieus niet in de haak zou zijn, wat ik me eerlijk gezegd niet kan voorstellen, komt dat sowieso boven.

  • , vr 10 juni 2011 14:37 in reactie op Leon Abels Reageer op

    Kun je je dat écht niet voorstellen??
    Heb je wel eens nagedacht over het ethisch en intellectueel niveau van de wildersclub??

  • Leon Abels, vr 10 juni 2011 15:49 in reactie op Reageer op Leon

    Leon

    Je kan het met Wilders eens zijn of niet en je kan van hem vinden wat je wil, maar ook zijn meest vurige tegenstanders zijn het erover eens dat hij niet stom is. Hij is en blijft een intelligentie en sluwe politicus, die precies weet hoe je het publieke debat naar jezelf toe moet halen en hoe die z'n politieke tegenstanders in de hoek moet zetten.
    Laten we eerlijk zijn hij heeft het voor elkaar gekregen dat heel veel kiezers hem op handen dragen. En hij heeft zo'n slordige 1,5 miljoen kiezers wijgemaakt dat Nederland in de uitverkoop en helemaal naar de sodemieter is en dat dat allemaal de schuld is van de PvdA.
    De gemiddelde Nederlander is hooguit in staat om een kind voor een paar jaar in Sinterklaas te laten geloven, maar Wilders slaagt er in om vele volwassen mensen in allerlei sprookjes te laten geloven.

    In mijn beleving ben je dam niet dom of stom.

  • Marjolein Stuijfbergen, vr 10 juni 2011 19:03 in reactie op Leon Abels Reageer op Marjolein

    Marjolein

    ''Laten we eerlijk zijn hij heeft het voor elkaar gekregen dat heel veel kiezers hem op handen dragen. En hij heeft zo'n slordige 1,5 miljoen kiezers wijgemaakt dat Nederland in de uitverkoop en helemaal naar de sodemieter is en dat dat allemaal de schuld is van de PvdA""

    Dit maakt iemand niet dom of intelligent; het zegt meer iets over zijn believers.

    Er zit een compleet marketingplan achter: een ondernemer kijkt ook wie zijn klanten zijn aan wie hij zijn produkt wil verkopen. En iedere klant geloofd maar al te graag dat zijn favoriete produkt ook het beste is.

  • Leon Abels, vr 10 juni 2011 13:39 in reactie op Reageer op Leon

    Leon

    "Denk niet dat de PVV stemmers zich hier door laten beinvloeden,niet meer PVV te stemmen.Morgen is het gewoon weer zaterdag"

    Dat hangt er denk ik helemaal vanaf, wat precies de bezigheden van dit bedrijfje en dus van Wilders in deze zijn. Maar ik wil niet geloven dat Wilders zich op zoiets laat "pakken". Zo stom is hij gewoon niet.

  • raymond van leeuwen, vr 10 juni 2011 11:05 Reageer op raymond

    raymond

    Denk niet dat de PVV stemmers zich hier door laten beinvloeden,niet meer PVV te stemmen.Morgen is het gewoon weer zaterdag.

  • Bijstandskoning van GeenStijl, vr 10 juni 2011 11:28 in reactie op raymond van leeuwen Reageer op Bijstandskoning

    Bijstandskoning

    PVV stem je voor de emotie, "Wilders is zo leuk en gezellig." Ik denk niet dat Henk en Ingrid nu eens gaan zitten nadenken over de nevenfuncties van Wilders.

  • , vr 10 juni 2011 12:44 in reactie op Bijstandskoning van GeenStijl Reageer op

    Misschien doen ze er dan wél goed aan even na te denken over hun ziektekosten, hun kinderopvang, hun uitkering wanneer ze straks wegbezuinigd zijn en eventueel hun PGB.

  • Herman AS, vr 10 juni 2011 11:56 in reactie op raymond van leeuwen Reageer op Herman

    Herman

    Inderdaad Het P.Vee.Vee en het Vee.Vee.D laten zich gewoon als verkiezingsvee naar de slachtbank leiden.

  • arjan kamphuis, vr 10 juni 2011 19:59 in reactie op Herman AS Reageer op arjan

    arjan

    kijk uit wat je zegt hoor, Emiel verlaat zo de zaal,toch?

  • , za 11 juni 2011 10:56 in reactie op arjan kamphuis Reageer op

    Of wilders zelf natuurlijk, die is daar nog beter in.
    De enkele keer dat hij in de kamer aanwezig is loopt hij met zijn zwaan-klaaf-aan- kiekens de tent uit.

  • Han Soerabaja, vr 10 juni 2011 12:01 in reactie op raymond van leeuwen Reageer op Han

    Han

    Jij zegt het, PVV stemmers hechten niet zozeer aan democratische grondbeginselen zoals transparantie.
    Ze hechten ook niet aan stemrecht binnen de partij, dat geeft hun voorkeur goed aan.

    Wat betreft bescherming van de democratie, zijn we dus, volgens jou, bij de PVV-aanhang aan het verkeerde adres.

    Ik moet wel opmerken dat ik hun opvatting over westerse superieure cultuur een beetje vreemd vind, ze gedragen zich als onderdanen van de eerste de beste Arabische despoot.

  • raymond van leeuwen, vr 10 juni 2011 18:12 in reactie op Han Soerabaja Reageer op raymond

    raymond

    Het doel heiligt voor hun de middelen.

  • Han Soerabaja, vr 10 juni 2011 21:55 in reactie op raymond van leeuwen Reageer op Han

    Han

    Dat heb ik al eens eerder gehoord in de geschiedenis, en die partij was ook tegen democratie.

  • Hans van der Helm, vr 10 juni 2011 11:01 Reageer op Hans

    Hans

    Grote kop: WILDERS HIELD NEVENFUNCTIE VERBORGEN.

    Ik heb voor alle PVV adepten een eenvoudige vraag:

    "wat houd hij "niet" verborgen" ?????

  • Reinaert de Vos, vr 10 juni 2011 11:43 in reactie op Hans van der Helm Reageer op Reinaert

    Reinaert

    Joop, dit is een retorische vraag, zoals dat heet :-)))

  • Rob van Koot, vr 10 juni 2011 10:43 Reageer op Rob

    Rob

    Straf!

  • Truus Beek, vr 10 juni 2011 10:43 Reageer op Truus

    Truus

    Bovendien meldt hij dat de griffie van de Tweede Kamer heeft laten weten zijn nevenfunctie niet in het register van de Kamer te plaatsen. Hij heeft dit pas gedaan nadat de Volkskrant vragen stelde over het onderwerp.

  • Han Soerabaja, vr 10 juni 2011 10:59 in reactie op Truus Beek Reageer op Han

    Han

    Daarvan moet akte zijn. Iedere handeling, ook een poging tot opgeven van een nevenfunctie wordt genoteerd.

  • Seyed Morteza, vr 10 juni 2011 14:04 in reactie op Truus Beek Reageer op Seyed

    Seyed

    hij had gelijk! zijn nevenfunctie is zijn Kamerlidmaatschap en dat hoeft inderdaad niet in de register. Als u het niet gelooft vraag het aan Geert.

  • Een BeetjeNuanceGraag, vr 10 juni 2011 10:06 Reageer op Een

    Een

    Vast een bvtje voor de opbrengsten van Fitna 2 en alle andere anti-islam 'vruchten' die Gekke Geert de komende jaren nog over over de wereld uit gaat storten.

  • Bert Deepool, vr 10 juni 2011 09:50 Reageer op Bert

    Bert

    hahaha we hebben weer een speld en nu nog zoeken in welke hooiberg die ligt!

  • , vr 10 juni 2011 10:50 in reactie op Bert Deepool Reageer op

    De hooiberg zit bovenop calimero zijn kop.

  • zorba de griek, vr 10 juni 2011 09:47 Reageer op zorba

    zorba

    En wat is het probleem als ik vragen mag?

  • Piet de Geus, vr 10 juni 2011 10:24 in reactie op zorba de griek Reageer op Piet

    Piet

    "En wat is het probleem"

    Kun je niet lezen? Wilders heeft verzuimd nevenactiviteiten op te geven. Dat is verplicht voor Kamerleden. Heeft iets met transparantie te maken.

  • Joop Schouten, vr 10 juni 2011 10:26 in reactie op zorba de griek Reageer op Joop

    Joop

    Naast zijn verderfelijke gedachtegoed zijn stiekum gedrag en creepy financiers...

  • Jan vdH, vr 10 juni 2011 10:31 in reactie op zorba de griek Reageer op Jan

    Jan

    Dat elk kamerlid dit soort dingen moet opgeven, dat dit gewoon de regeltjes zijn, dat het principe "wie betaald, bepaald" gewoon waar is, dat "voor wat, hoort wat" ook gewoon waar is, dat GW (geen achterkamertjes politiek en je aan de regeltjes houden) voor zichzelf altijd een uitzondering maakt?

    Zo iets?

  • , vr 10 juni 2011 13:05 in reactie op Jan vdH Reageer op

    Paul had graag dat voor zijn held andere criteria gelden dan voor andere kamerleden.
    Quod licet Iovi, non licet bovi.

  • Henk Veldman, vr 10 juni 2011 12:26 in reactie op zorba de griek Reageer op Henk

    Henk

    ["En wat is het probleem als ik vragen mag? "]
    Natuurlijk mag je dat vragen, waarom zou je dat niet mogen vragen als ik je dat zo op de man af zou vragen.
    Bij jou geestelijk leider Wilders mag je niet aankomen met vragen, want dan geef je blijk van enige intelligentie, iets waar je Heer en Meester Wilders niks van moet hebben.

    Maar om antwoord te geven op het "probleem".
    Voor iemand als Wilders die zelfs al de aanwezigheid van een allochtoon, helemaal als die uit niet-westerse cultuur/land komt een prima reden is om 'm in het verdachtenbankje te schoppen, iets waar jij en je mede Wilders-aanbidders geen problemen mee hebben, zou je als je Grote Leider Wilders even niet oplet, de vraag moeten stellen waarom Hij, als Leermeester van jou, allerlei zaken voor jou probeert te verbergen.
    Toegegeven, ik verberg ook wel eens iets voor mensen. Zelfs mensen die me zeer nabij zijn. Vannacht heb ik bijvoorbeeld gemasturbeerd. Daar was niemand bij en ik praat er dan ook niet over.
    Ik weet dat God het niet wil hebben, hoewel mijn vrouw er geen enkel probleem mee heeft.
    Waarom bevredig jij je God, de Here Wilders door voor 'm op te komen als hij iets doet wat alleen hemzelf bevrediging geeft maar waar je geen enkel lustgevoelens bij hebt?

  • Henk Veldman, vr 10 juni 2011 12:32 in reactie op zorba de griek Reageer op Henk

    Henk

    ter aanvulling op mijn vraag:
    ["Waarom bevredig jij je God, de Here Wilders door voor 'm op te komen als hij iets doet wat alleen hemzelf bevrediging geeft maar waar je geen enkel lustgevoelens bij hebt? "]
    ..... en wat alleen voor Hem een aftrekpost is?

  • , vr 10 juni 2011 14:58 in reactie op Henk Veldman Reageer op

    Jakkie, Henk, het woord aftrekpost vind ik in dezen een beetje ......eh...........eh, niet zo feestelijk.

  • Henk Veldman, vr 10 juni 2011 17:23 in reactie op Reageer op Henk

    Henk

    ["Jakkie, Henk, het woord aftrekpost vind ik in dezen een beetje ......eh...........eh, niet zo feestelijk. "]
    Tja, ik begrijp enigszins wel je reactie.
    Ik meen te weten dat je een meisje bent, dus van het vrouwelijk geslacht.
    Toen ik nog ondernemer was, had ik een boekhoudertje in dienst die kans zag om mijn rokertjes te claimen als brandschade.
    Ook mijn pornoblaadjes die ik destijds wel eens kocht, zag hij als "aftrekpost". Ik geloof overigens niet dat je die blaadjes tegenwoordig nog kunt kopen. Echter voor vrouwen en meisjes zoals jij hebben die blaadjes NOOIT als aftrekpost gegolden. Eens te meer het bewijs dat vrouwen voortdurend gediscrimineerd worden. Natuurlijk kunnen vrouwen zich niet aftrekken. Dat is hen fysiek onmogelijk gemaakt tijdens de schepping. Dat kunnen alleen mannen bij zichzelf en mannen onder elkaar dat kunnen, zoals ook vrouwen dat bij mannen kunnen doen. Vrouwen onder elkaar én bij zichzelf kunnen dat echter nooit!
    Het zoveelste bewijs dat jullie vrouwen eigenlijk niks te makken hebben.
    Wilders heeft dat prima in de gaten.
    De meeste politieke partijen hebben een redelijk evenwicht waar het het aantal vrouwelijke bestuursleden betreft, al zijn de vrouwen hoe dan ook toch nog steeds een beetje in de minderheid.
    Bij de SGP hebben vrouwen helemaal niks te vertellen.
    Bij de PVV was er 2 jaar geleden maar 1 vrouw op de 9.
    Nu zijn het er 4 op de 24 ofwel 1 op de 6. Een spectaculaire groei van 33%!
    Waar vind je dat nog tegenwoordig!

  • , vr 10 juni 2011 19:24 in reactie op Henk Veldman Reageer op

    Kuch.
    Wat meisjes zoal met zichzelf kunnen is jou een geheim?
    houen zo.

    Ik vind je een schatje , hoor, maar laat het nu maar aan mij over hoe of wat ik doe.

  • Tsjeard Aidoo, vr 10 juni 2011 21:49 in reactie op Reageer op Tsjeard

    Tsjeard

    =Kuch.=
    Hoezo kuch?
    Krijg je er een rood hoofd van of zo?
    Hij heeft gewoon gelijk.
    Vrouwen kunnen wel doen alsof ze elkaar klaar kunnen maken, maar dat heeft natuurlijk niets om het lijf vergeleken met wat mannen klaarspelen met zichzelf en elkaar.
    Heel jammer maar niets aan te doen!

  • Jan vdH, zo 12 juni 2011 10:08 in reactie op Henk Veldman Reageer op Jan

    Jan

    Het totaal aantal leden van de PVV is 1, daarom is 100% van de leden man.

  • Kitty In Nederland, vr 10 juni 2011 13:02 in reactie op zorba de griek Reageer op Kitty

    Kitty

    Niets aan de hand Paul,
    even een gewetensvraagje
    als vandaag bekent was geworden
    dat het hier zou gaan om een
    nevenfunctie van een politiek leider
    van de bv PvdA SP GL enz enz.
    Was jou reactie dan ook zo geweest?
    Ik denk het niet maar het is een vraag.

  • Piet de Geus, vr 10 juni 2011 09:46 Reageer op Piet

    Piet

    Wilders snapt er weer eens niets van. Het via een Nederlandse BV laten uitbetalen van rechten is alleen voordelig voor in het buitenland gevestigde artiesten.

  • Sylvia Stuurman, vr 10 juni 2011 10:47 in reactie op Piet de Geus Reageer op Sylvia

    Sylvia

    Het ziet er dan ook meer uit als een manier om geld van z'n financiers te kunnen blijven ontvangen zonder openbaar te hoeven maken wie dat zijn, als de wet op openbaarheid van financiering van politieke partijen er door is...

  • , vr 10 juni 2011 13:13 in reactie op Sylvia Stuurman Reageer op

    Ja, daar lijkt het wel op.
    Ik stel voor dat de verzamelde media daar eens induiken(behalve vanzelfsprekend de telegraaf, elsevier, wnl.
    Ik zie het , by the way, powned nog wél doen.

  • Han Soerabaja, vr 10 juni 2011 09:36 Reageer op Han

    Han

    Als de wet die Ter Horst heeft geïnitieerd die partijen tot financiële transparantie dwingt eenmaal gepasseerd is, en dat zal binnenkort gebeuren, hopen wij allemaal (toch?)

    Dan wordt veel duidelijker in wie politici werkelijk vertegenwoordigen in de kamer.

    Wiens brood men eet, diens woord men spreekt.

  • Marc Schouten, vr 10 juni 2011 10:36 in reactie op Han Soerabaja Reageer op Marc

    Marc

    "Wiens brood men eet, diens woord men spreekt."
    ...en wie betaald bepaalt..

  • , vr 10 juni 2011 11:12 in reactie op Marc Schouten Reageer op

    En dus is het interessant te weten wie er betaalt.

  • Berthold Hohenlowe-Langenberg, vr 10 juni 2011 11:07 in reactie op Han Soerabaja Reageer op Berthold

    Berthold

    Wij allemaal? Spreekt u ook voor mij?

  • Han Soerabaja, vr 10 juni 2011 12:22 in reactie op Berthold Hohenlowe-Langenberg Reageer op Han

    Han

    vandaar het woordje "toch?" met vraagteken.

    mogelijk dat jij niet geïnteresseerd ben in transparantie, je bent niet de enige in dit land.

  • Mike Peeters, vr 10 juni 2011 09:25 Reageer op Mike

    Mike

    "Het verwerven en exploiteren van rechten van intellectuele eigendom, waaronder begrepen maar niet beperkt tot het uitgeven van auteursrechtelijk beschermde werken"

    Misschien dat ie dat nodig heeft voor zijn nieuwe film. De vorige keer had hij onrechtmatig gebruik gemaakt van auteursrechtelijk beschermde werken.

  • Gerwin van Eersel, vr 10 juni 2011 09:43 in reactie op Mike Peeters Reageer op Gerwin

    Gerwin

    Het issue is denk ik meer dat wilders geen intelect heeft, maar het moet kopen.

  • Han Soerabaja, vr 10 juni 2011 09:50 in reactie op Mike Peeters Reageer op Han

    Han

    " De vorige keer had hij onrechtmatig gebruik gemaakt van auteursrechtelijk beschermde werken. "

    Rechten van Kurt Westergaard, Salah Edin, Robbie Muntz waren geschonden, en dat op een filmpje van krap tien minuten. Je zou bijna van draaideur gedrag spreken. Een foutje kan gebeuren, maar drie binnen tien minuten?

    Er is sprake van domweg diefstal van intellectueel eigendom, dat zou voor een law en order politicus niet goed uit mogen zien.

    Wat was ook al weer de minimumstraf voor opzettelijke auteursrechtschending?

  • Gerald Thus, vr 10 juni 2011 11:07 in reactie op Han Soerabaja Reageer op Gerald

    Gerald

    Ik weet wel dat met betrekking tot schending van auteursrechten met Salah Edin en Robbie Muntz en schikking getroffen is. Met Westergaard weet ik niet hoe dat af gelopen is.

    Muntz (en Van der Windt) mochten dan een slap interview geven:
    http://www.youtube.com/watch?v=zWuFnhcyFOY

  • Marc Kaptijn, vr 10 juni 2011 11:17 in reactie op Han Soerabaja Reageer op Marc

    Marc

    Hmmm... Betekent dit een nieuwe rechtzaak? Ik zie het al helemaal voor me: GW en Bram die de aandacht van ons gepeupel vasthouden om zo dit desastreuze sloopkabinet uit de wind te houden...

    Je kan zeggen wat je wilt, maar dankzij Geert en de zijnen begint Den Haag meer en meer op een soap te lijken... GTST kan hier niet aan tippen.

  • Han Soerabaja, vr 10 juni 2011 12:04 in reactie op Marc Kaptijn Reageer op Han

    Han

    De zaak is geschikt, achteraf.

    Maar de diefstal van intellectueel eigendom is daarmee niet ongedaan gemaakt, men heeft alleen besloten er weinig werk van te maken.

    Alle bezwarende items uit het filmpje zijn verwijderd.

  • Sylvia Stuurman, vr 10 juni 2011 09:20 Reageer op Sylvia

    Sylvia

    Bij het doel staat één regeltje over intellectueel eigendom. De rest gaat allemaal over aandelen, kredieten, vermogen, roerende en onroerende goederen, kortom, over geld.

    Het is duidelijk dat hij bang is dat hij zijn financieën openbaar moet maken...

  • Etienne de Calva, vr 10 juni 2011 10:25 in reactie op Sylvia Stuurman Reageer op Etienne

    Etienne

    Allemaal standaardkreten in oprichtingsakten. Uit de tekst kun je helemaal niks afleiden.
    Bovendien moeten alle rechtspersonen (weliswaar in verkorte vorm) jaarcijfers publiceren. Niet-publicatie is een economisch delict.
    Dus.... wat is nu echt het probleem behalve dan dat melding aan de griffie van de 2e kamer achterwege is gebleven?

    Laten we ons met wat belangrijkers bezighouden, dan met een staaltje van slechte journalistiek in de VK.

  • Han Soerabaja, vr 10 juni 2011 10:56 in reactie op Etienne de Calva Reageer op Han

    Han

    " Laten we ons met wat belangrijkers bezighouden, dan met een staaltje van slechte journalistiek in de VK. "

    U hoeft niet te reageren.

  • Hein van Leeuwen, vr 10 juni 2011 09:17 Reageer op Hein

    Hein

    We hebben weer een relletje....denken we.

  • YggY ..., vr 10 juni 2011 09:17 Reageer op YggY

    YggY

    Die foto van Wilders, waarom komt me dat nu zo bekend voor ?

    Oeps, ik weet het alweer.

    http://www.joop.nl/show/detail/artikel/the_morining_after_lip/

  • , vr 10 juni 2011 10:12 in reactie op YggY ... Reageer op

    ::=DD
    Behalve dat de réden van het getrekkebek hoogstwaarschijnlijk een andere is.
    Want volgens mij staat zijn kop altijd zo.

  • YggY ..., vr 10 juni 2011 10:56 in reactie op Reageer op YggY

    YggY

    Ach het is weer een keer wat anders dan uit de neus pulken met een potlood

  • , vr 10 juni 2011 11:34 in reactie op YggY ... Reageer op

    Ik was net van plan iets te gaan eten.Jakkie.
    Nu wacht ik nog maar weer even.
    Bedankt, hè??

  • Etienne de Calva, vr 10 juni 2011 09:13 Reageer op Etienne

    Etienne

    Vrijwel alle aangehaalde zinsnedes uit de akte van oprichting komen zo en helemaal automatisch uit de tekstverwerker rollen. Niks bijzonders. Een gewone standaard BV.
    Elke BV moet jaarcijfers publiceren. Eindelijk een manier om enig inzicht te krijgen in de omvang van de geldstromen van GW?
    Tip voor Wilders: gewoon in strijd met de wet niet publiceren. Krijgt die weer veel gratis publiciteit en misschien wel een proces op basis van een gepleegd economisch delict.

    Verder een volledig non-item, behalve dan het feit dat Wilders niet iets heeft opgegeven dat hij had moeten opgeven. Foei.

  • Han Soerabaja, vr 10 juni 2011 10:00 in reactie op Etienne de Calva Reageer op Han

    Han

    " Vrijwel alle aangehaalde zinsnedes uit de akte van oprichting komen zo en helemaal automatisch uit de tekstverwerker rollen. "

    Je bedoelt dat Wilders de oprichtings-acte niet wel heeft overwogen?
    Lijkt mij onzin. Overigens doet dat niet ter zake, want je wordt erop afgerekend, of het uit je tekstverwerker of van een deskundige komt.

    Maar de connotatie die je probeert te plaatsen is enigszins merkwaardig.

    " Eindelijk een manier om enig inzicht te krijgen in de omvang van de geldstromen van GW?"

    Zo werkt dat niet, want een BV hoeft jaarcijfers niet in detail te publiceren. Om gedetailleerd inzicht te krijgen in geldstromen zijn deze publicaties ongeschikt.

    "Krijgt die weer veel gratis publiciteit en misschien wel een proces op basis van een gepleegd economisch delict."

    Dit is een strafbaar feit volgens WvS, en kan gevangenisstraf opleveren. Wilders in de gevangenis als fraudeur betekent het einde van zijn politieke carrière.

    " Verder een volledig non-item,"

    Maar wel een uitgebreide reactie waard, niet waar? Meneer de Calva.
    ---
    Er zullen nog veel meer mensen vandaag komen die uitgebreid verklaren dat het onderwerp geen reactie waardig is.

  • Etienne de Calva, vr 10 juni 2011 11:55 in reactie op Han Soerabaja Reageer op Etienne

    Etienne

    Vrijwel ALLE oprichtingsakten van BV's zien er hetzelfde uit. Het enige verschil is in de praktijk de naam en de eerste zin van de doelomschrijving.
    Het kan nooit kwaad teveel doeleinden te noemen in plaats van te weinig, dus dan krijg je trisjes over beleggen etc.
    Kwestie van een beetje op de hoogte zijn van deze materie en hoe het in de praktijk werkt.

    Ik gaf aan dat bij publicatie in het handelsregister je slechts de OMVANG van de geldstromen kunt zien. Geeft toch enige indicatie.

    Niet-publicatie is een economisch delict, uitdrukkelijk gekwalificeerd als een overtreding, dus geen misdrijf. Kwestie van even de WED artikelen 1 t/m 4 doorlezen. Vervolging vindt overigens vrijwel nimmer plaats. Justitie heeft daar geen capaciteit voor.
    Ook hier weer, een beetje kennis kan echt geen kwaad.
    Reken overigens maar, dat Wilders ingeval van wel-vervolging vol op het orgel zal gaan.

    Blijft over dat Wilders geen melding heeft gedaan aan de Griffie van de 2e Kamer. Helemaal fout, maar zoiets gebeurt vaker, laatstelijk Deetman bij de RvS.

    En velen op dit item maar gillen dat het hier gaat om een bewijs van de perfiditeit van Wilders. Lekker toch, het afreageren van agressie tegen GW via Joop.
    Doen de Telegraaflezers tegen Cohen ook maar dan via de Telegraaf.
    Jammer....

  • Han Soerabaja, vr 10 juni 2011 12:40 in reactie op Etienne de Calva Reageer op Han

    Han

    " En velen op dit item maar gillen dat het hier gaat om een bewijs van de perfiditeit van Wilders."

    Dat ook, als dat het enige was, was het een zwak bewijs, iedereen kan per ongeluk een fout maken. En als hij die fout gelijk herstelt, en aangeeft waarom het fout ging, en zich verontschuldigt, dan kan dat wat mij betreft door de vingers worden gezien.

    Het gaat hier echter niet om een per ongeluk fout, Wilders weet heel goed waartoe hij verplicht is. Hij beroept zich op de rechtbank op zijn kamerlidmaatschap, nu, dan is het ook goed dat hij, behalve de lusten ervan ook de lasten moet dragen. En dat laatste weigerde hij in dit geval, dat al sinds begin 2010 bestaat.

    Transparantie is al jarenlang een hot item bij Wilders, evenals het gebrek aan democratische structuur, en de geheimzinnige sponsors.

    Dit alles maakt dat dit foutje in een ander daglicht komt te staan.

    Opvallend is hoe de PVV-aanhang zich in bochten wringt om hun held te beschermen, en zelfs bereid is om ook beginselen van democratie te verloochenen.

  • Han Soerabaja, vr 10 juni 2011 12:50 in reactie op Etienne de Calva Reageer op Han

    Han

    " Niet-publicatie is een economisch delict, uitdrukkelijk gekwalificeerd als een overtreding, dus geen misdrijf "

    Mogelijk moet je je toch eens opnieuw verdiepen in deze materie:


    Onder omstandigheden kan een strafrechtelijke sanctie worden opgelegd van een boete (of hechtenis) aan (ieder afzonderlijk of gezamenlijk) de vennootschap, het bestuur, de raad van commissarissen (indien aanwezig) of personen die daar mee gelijk kunnen worden gesteld en tot slot aan de aandeelhouders.
    De FIOD/ECD maakt procesverbaal van het verzuim tot tijdige deponering van de jaarrekening en leidt dit verbaal door aan het OM. Het OM kan
    vervolgens overgaan tot strafvervolging. De rechter kan uiteindelijk een hechtenis van ten hoogste zes maanden of een geldboete van EUR 16.750,- opleggen. Betoogd wordt dat deze boete zelfs onder bepaalde
    uitzonderlijke omstandigheden verder kan oplopen tot EUR 67.000 of zelfs EUR 670.000 per dag. Daarnaast kan het OM aanvullende maatregelen
    vorderen waaronder de stillegging van de onderneming en openbaarmaking van de rechterlijke uitspraak.

    Verdere maatregelen kunnen betreffen hoofdelijke aansprakelijkheid bij faillissement omdat er sprake is van onbehoorlijk bestuur, en schrappen uit het Handelsregister.

  • Etienne de Calva, vr 10 juni 2011 14:29 in reactie op Han Soerabaja Reageer op Etienne

    Etienne

    Zie artikel lid 2 onder 4 Wet Economische Delicten: overtredingen.
    De sancties kunnen hoger zijn dan bij wat men normaal als overtreding beschouwt, maar dat maakt het nog steeds geen misdrijf.
    Dat is wat ik heb gesteld en niets meer.

    Bovendien betwijfel ik of Wilders echt weet waarmee hij bezig is.
    Waarde Heer Soerabaja, volgens mij dicht U Wilders hogere intellectuele capaciteiten toe dan hij heeft.
    Ik houd het er meer op dat Wilders heeft gedaan datgene wat zijn accountant hem heeft voorgekauwd en dat hij vervolgens dacht met een slimmigheidje onder publicatie uit te kunnen komen.
    En nu krijgt hij als beloning een stoot publiciteit.
    Dat gun ik hem niet.
    Vandaar mijn reactie.

  • Han Soerabaja, vr 10 juni 2011 15:29 in reactie op Etienne de Calva Reageer op Han

    Han

    Dan laat ik het hierbij, en neem van u aan dat er ook overtredingen bestaan waarop maximaal 6 maanden hechtenis kan worden opgelegd.

  • Henk Veldman, vr 10 juni 2011 12:58 in reactie op Etienne de Calva Reageer op Henk

    Henk

    ["Verder een volledig non-item, behalve dan het feit dat Wilders niet iets heeft opgegeven dat hij had moeten opgeven. Foei. "]
    Tja, da's inderdaad een beetje "foei", maar laten we wel wezen.
    Nog steeds weigeren mensen uit niet-westerse culturen toe te geven dat ze aanhangers zijn van een verderfelijke fascistische ideologie en dat is toch een stukje erger dan gewoon wat belastinggeldgesjoemel te meer ook dat die mensen uit die inferieure regio's zich daar óók aan schuldig maken doordat ze hier illegaal gebruik maken van onze sociale voorzieningen.
    En wat we vooral niet mogen vergeten dat mensen die zich schuldig maken aan belastingontduiking dat echt niet doen in het eigenbelang, maar omdat ze, doordat ze er voor zorgen dat dat er minder in de staatskas vloeit er minder geld is voor die allochtonen en voor alle linkse hobby's.
    Goed beschouwt kun je de daad van Wilders zien als een patriottische heldendaad, waar Johannen de Witt en Van Barnevelt nog een puntje aan kunnen zuigen!

  • Joop Schouten, vr 10 juni 2011 09:02 Reageer op Joop

    Joop

    Beerput BV.

  • Joop Schouten, vr 10 juni 2011 09:25 in reactie op Joop Schouten Reageer op Joop

    Joop

    'OnLiberty BV werd door de PVV-leider opgericht in februari 2010 en wordt geëxploiteerd vanuit het gebouw van de Tweede Kamer.'

    Uit 'veiligheidsoverwegingen' zo zegt hij ....

    Het bedrijf van Wilders is vernoemd naar het boek On Liberty ('over vrijheid') dat de Britse utilitaristische filosoof John Stuart Mill in 1859 schreef. Het boek is met name in de VS een populaire referentie voor auteurs en sprekers uit het anti-overheid en anti-islamkamp.

    Mill betoogt dat de maatschappij haar autoritair gezag over een individu alleen dan mag uitoefenen indien diens gedrag schade berokkent aan anderen. Al het andere is een inbreuk op de persoonlijke vrijheid.

    Kwantumkop's gedrag schaadt onze democratie.
    Dus...

    Uit navraag blijkt dat de PVV-leider pas de griffie heeft benaderd nadat de Volkskrant hierover vragen had gesteld.

    Dit houdt in dat het van belang is hem op de huid te blijven zitten.

  • Zeer Voornaam, vr 10 juni 2011 14:09 in reactie op Joop Schouten Reageer op Zeer

    Mooi toch, intellectueel bezit jatten als naam voor je bedrijf om in intellectueel bezit te handelen. Grappig.
    Wilders in een notedop: doet wat ge niet wilt dat een ander doet.

  • Bijstandskoning van GeenStijl, vr 10 juni 2011 08:56 Reageer op Bijstandskoning

    Bijstandskoning

    Die PVV helemaal doorlichten, juist omdat Wilders daar moeilijk over doet. Waar rook is, is vuur. Als die gefinancierd wordt door Israëlische kolonisten heeft de Nederlandse kiezer het recht dat te weten.

  • , vr 10 juni 2011 09:20 in reactie op Bijstandskoning van GeenStijl Reageer op

    Enfin , we weten nu tenminste waaróm hij zo tegen doorlichting van zijn financiële bronnen is.

  • Aert Willem d'Holbach, vr 10 juni 2011 08:54 Reageer op Aert Willem

    Aert Willem

    Foei!

    Ik zie de bui alweer hangen. Dit wordt een PDF-waardig topic.

  • , vr 10 juni 2011 09:19 in reactie op Aert Willem d'Holbach Reageer op

    Ja, een beetje vvd-er vindt sjoemelen, ritselen, en andere ongeregeldheden heel normaal.
    Maar staat te blèren als een gebelgd kind wanneer een ánder in een andere positie dat ook probeert.
    Er zijnmeer mensen die zitten te knutselen met hun belastingaangifte dan dat er misbruik gemeekt wordt van sociale voorzieningen.

  • Kitty In Nederland, vr 10 juni 2011 13:08 in reactie op Aert Willem d'Holbach Reageer op Kitty

    Kitty

    kom op Aert fout is fout,
    en omdat het nu om Wilders gaat,
    zouden we daar geen mening over mogen hebben?
    Als bekend was geworden dat dit een andere partij
    uit de TK, was de PVV er als de kippen bij geweest,
    om deze partij geheel af te branden, en weg te zetten
    als een partij van fraudeurs en oplichters.
    Dus niet van die lange teentjes graag.

  • , vr 10 juni 2011 15:00 in reactie op Kitty In Nederland Reageer op

    Kit, Aert is van de vvd-kant en dus vrijwel kritiekloos t.o.v. geertmans.
    Aert verdient zijn centjes aan de vvd.
    Capisce??

  • Kitty In Nederland, vr 10 juni 2011 16:01 in reactie op Reageer op Kitty

    Kitty

    Ach ja dat meten met dubbele maten....

  • Frank En Vrij, vr 10 juni 2011 17:15 in reactie op Kitty In Nederland Reageer op Frank

    Frank

    [ meten met dubbele maten.... ] vindt Aert niet erg, dat levert gewoon twee keer exact hetzelfde resultaat op. Meten met twee maten, dat is pas erg.

  • Kitty In Nederland, vr 10 juni 2011 20:15 in reactie op Frank En Vrij Reageer op Kitty

    Kitty

    Hahahahahah Scherp Frank en vrij.
    Je hebt natuurlijk helemaal gelijk ; - ))
    Aert niet met twee maten meten aub.

  • , vr 10 juni 2011 13:13 in reactie op Aert Willem d'Holbach Reageer op

    Ik ben het even kwijt. Wat is een pdf-waardig topic?

  • , vr 10 juni 2011 08:51 Reageer op

    Snufsnuf.
    Het stinkt.
    Het mieft.
    Tegen de klippen op.
    Ik ben benieuwd van de sekteleden nu te melden hebben inzake graaien, ratsen, rommelen ritselen en - alweer - op het randje van de wet balanceren of daar net overheen.

  • Jan Wijn, vr 10 juni 2011 09:19 in reactie op Reageer op Jan

    Jan

    Een geopend riool stinkt altijd.

 

Reageren

opiniemakers

Populair

Scroll naar boven Scroll naar boven

Tweet van de dag

zo 27 mei 2012

In Baywatch was het iedere dag dit weer.

Kakhiel