04 augustus 10 17:04 Reageer (101) Politiek RSS

Wilders gaat tekeer tegen Obama

PVV-leider prijst boek aan waarin gesteld wordt dat Obama geen Amerikaan is

De Amerikaanse weblogger Pamela Geller is een fervent fan van Geert Wilders. Daarnaast is ze moslim-hater. Die haat gaat zo ver dat ze beweert dat Obama een gevaar is voor de VS omdat hij als kind in een moslimland heeft gewoond.

Het gaat om haar vorige week verschenen boek The Post-American Presidency; The Obama Administration’s War on America dat op de omslag door Wilders wordt aangeprezen. Geller beschouwt Obama als een gevaar voor de staat Israël en beschuldigt hem van 'etnische zuivering' omdat hij  - net als zijn voorgangers - tegen uitbreidingspolitiek van de Joodse nederzettingen is.

Obama, die bij zijn aantreden een symbolische handreiking naar de islamitsiche wereld deed om de onder Bush zwaar geschonden internationale relaties te verbeteren, wordt door Geller neergezet als iemand die de positie van de VS afbreekt. 'Obama mist het DNA van de USA'.

Vrij Nederland beschrijft de inhoud van het boek en vertaalt de lovende aanbeveling van Geert Wilders. Hij schrijft:

‘Dit boek is een angstaanjagende analyse van de wijze waarop het beleid van president Barack Obama de fundering van Amerika’s leidende rol in de wereld stukje bij beetje afbreekt. Het ontmaskert zijn filosofie van bijna universele “morele gelijkwaardigheid”: een filosofie die het evenbeeld is van het cultuurrelativisme dat de afgelopen decennia Europa heeft vergiftigd. Amerika is de laatste overlevende en het is van essentieel belang dat Europeanen de zienswijze van Amerikaanse burgers overnemen en leren onbeschaamd trots op hun erfgoed te zijn. Dit is een ongelooflijk fascinerend boek dat tegelijkertijd een buitengewoon verontrustende boodschap bevat die we ons allemaal moeten aantrekken 

Vrij Nederland: Wilders tegen Obama

Laatste Reacties (101) Reageer Reacties in wachtrij: 0

  • Rob Heusdens, za 07 augustus 2010 16:19 Reageer op Rob

    Rob

    Wilders is slechts een pion van het internationale financieringskapitaal dat ons de crisis in de maag heeft gesplitst en die op de kosten van de minstdraagkrachtigen wil oplossen. Corporatieheffing, betekent gewoon uitkleden van huurders, nog verdere verkoop en sloop van de sociale huisvesting en forse huurprijs verhogingen, zodat iedereen in handen wordt gedreven van de banken om duur te lenen voor een eigen woning die onbetaalbaar is.

  • Gerwin van Eersel, do 05 augustus 2010 21:38 Reageer op Gerwin

    Gerwin

    Ha ha, mogen wij ook het geboorte register van die geblondeerde molukker zelf inzien?

  • jaap vos, do 05 augustus 2010 17:21 Reageer op jaap

    jaap

    Nu blijkt maar weer de fascistische aard van het gedachtegoed van geert. Ik ben trots op wie ik ben en dat ik in Nederland woon, maar de manier waarop hij ons trots wil laten zijn op ons erfgoed vind ik een beetje enorm blind zijn voor de geschiedenis en gebrek aan menselijk inzicht/ gevoel. Hoezo is onze cultuur superieur ? Misschien op basis van het feit dat wij zogenaamd de sterkste ( denken) te zijn ?? Geert beseft nog niet dat de machtsverhoudingen in de wereld kantelen. Ja en degene die jij eeuwenlang hebt vernederd en uitgezogen om je eigen economie te versterken gaat dan wel eisen stellen natuurlijk ! Daaruit ontstaat een hoop angst bij ons, misschien wel terecht, bij de grote nietnadenkende mensen en die zijn er veel bleek wel gedurende de laatste verkiezingen & dat is "voer voor geert"....... Nu leven we in een land waar de fascisten het voor het zeggen gaan krijgen... Gelukkig niet voor lang als nep-germaanse geert zo door blijft bazuinen of gaan rutte en/of verhagen hiervoor nu de verantwoording dragen ????

  • Henk Daalder, do 05 augustus 2010 14:52 Reageer op Henk

    Henk

    Inderdaad,
    Dit is nu typisch zo'n bericht dat een weldenkende journalist negeert, vooral als het van de PVV komt.

    Waar blijft het Joop initiatief om in de komende 3 weken rechte formatie radiostilte, vooral de vorming van een (linkse) oppositie coalitie, luidruchtig vorm te geven en net zoals de PVV dat deed, de PVC coalitie alvast flink te beinvloeden, vooruitlopend op de minderheids positie van het te verwachten kabinet en de onbetrouwbaarheid van de PVV in de kamer.

    Niet PVC aanhangers, verenigt u, om straks punten te scoren.

  • uitgeschreven uitgeschreven, do 05 augustus 2010 13:06 Reageer op uitgeschreven

    uitgeschreven

    Kunnen we niet eens ophouden met het aandacht geven aan die dorpsgek bij elk stukje onzin die hij uitslaat? Direct komt Wilders ons vast nog wel vertellen dat hij in UFO's gelooft. Of andere broodjes Aap. Alles denkbare als hij maar aandacht krijgt.

  • sam tosha, do 05 augustus 2010 14:10 in reactie op uitgeschreven uitgeschreven Reageer op sam

    sam

    Die dorpsgek zit anders zo dadelijk met z'n bruinhemden wél in het kabinet.

  • MILOW RAMBALDI, do 05 augustus 2010 14:35 in reactie op uitgeschreven uitgeschreven Reageer op MILOW

    MILOW

    Beste Paul,

    Dit is nou eenmaal de minderwaardigheidscomplex waar helaas merendeel van ned. onder lijden. dat zie je niet alleen in de politiek maar ook in het bedrijfsleven.
    Helaas zijn er weinig Nederlanders zoals u die het lef hebben de waarheid te vertellen.
    gr

  • , do 05 augustus 2010 14:46 in reactie op uitgeschreven uitgeschreven Reageer op

    Deze dorpsgek bepaalt straks het regeringsbeleid.
    Reden genoeg, dunkt me, om iedere waanzinnige idioterie van de gek aan de kaak te stellen.

  • MILOW RAMBALDI, do 05 augustus 2010 14:46 in reactie op uitgeschreven uitgeschreven Reageer op MILOW

    MILOW

    Dat Wilders nog stemmen wint van het volk kan ik wel begijpen, maar Rutte en Verhagen dat ook nog kunnen is niet te vatten. Wat moet dit volk nog meemaken van deze draaikonten om te worden overtuigd dat zij niet te vertouwen zijn.
    ieder mens met een beetje mensenkennis kan toch duidelijk aan de n-verbale houding van deze twee draaikonten zien dat zij alleen met hun eigen ego's bezig zijn en niet met het belang van ons land.

  • Mar Weig, do 05 augustus 2010 12:18 Reageer op Mar

    Mar

    Pamela Geller is hypocriet.

    Ze heeft Obama beschuldigd van geld aannemen vanuit het buitenland en zelf organiseert ze bijeenkomsten om geld in te zamelen voor Geert Wilders.

  • Isis Maät, do 05 augustus 2010 11:47 Reageer op Isis

    Isis

    Ook de moeite waard om even te lezen.

    http://www.vn.nl/Archief/Politiek/Artikel-Politiek/De-draai-van-Geert.htm

  • Ruud Velsen, do 05 augustus 2010 10:31 Reageer op Ruud

    Ruud

    Wilders woorden worden natuurlijk op een goudschaaltje gelegd. Bang als we zijn, wat het buitenland er wel van zal zeggen. Ook bijvoorbeeld zijn uitspraak dat premier Erdogan van Turkije een dwaas is. Maar waarom zou hij dat niet mogen zeggen als we weten dat premier Erdogan op 6 december 1997 het volgende heeft gezegd : " Minaretten zijn onze bajonetten, koepels ( van moskeeen) zijn onze helmen, moskeeen onze kazernes, gelovigen onze soldaten".
    In 1998 is Erdogan veroordeeld wegens aanzetten tot religieuze haat en een poging tot vestiging van een islamitische staat. We moeten de dingen durven te benoemen ook al eten we er een ( buitenlandse) boterham minder om.

  • Jan B, do 05 augustus 2010 11:33 in reactie op Ruud Velsen Reageer op Jan

    Jan

    Je vergelijkt appels met peren. Obama slaat geen extreme taal uit, is nooit veroordeeld voor wat dan ook. Overigens: Wilders noemde Erdogan een "total freak". Een freak is iets anders dan een dwaas. Een freak betekent letterlijk een aberratie. De combinatie total freak betekent zoveel als "een enge griezel".

  • Ruud Velsen, do 05 augustus 2010 12:10 in reactie op Jan B Reageer op Ruud

    Ruud

    Vind jij Erdogan wel dwaas maar geen griezel ?

  • Jan B, do 05 augustus 2010 12:30 in reactie op Ruud Velsen Reageer op Jan

    Jan

    Daar gaat het niet eens om. Het feit dat het turkse leger hem laat zitten is overigens een aanwijzing dat het met die dwaasheid wel meevalt. Waar het om gaat is dat Wilders in zijn hoedanigheid als nederlands politicus hier een taal bezigt die beneden alle peil is en onnodig provoceert.

  • Ruud Velsen, do 05 augustus 2010 17:44 in reactie op Jan B Reageer op Ruud

    Ruud

    Het turks leger zou Erdogan graag uit zijn positie willen verwijderen , maar heeft de macht niet meer hiertoe. De partij van Erdogan heeft inmiddels de meerderheid in het turkse parlement. Wanneer men de veroordeling van Erdogan in 1998 wegens aanzetten tot religieuze haat en poging tot vestiging van een islamitische staat, niet serieus neemt , dan valt er verder niet veel meer te discussieren.

  • Robert Laity, do 05 augustus 2010 10:10 Reageer op Robert

    Robert

    Obama is a traitor and a fraud. Long live Geert Wilders. Pamela Geller is a Patriot:
    http://americangrandjury.org/public/
    http://www.youtube.com/watch?v=sUaGe63Aqv4
    See 18USC,Part 1,Chapter 115,Sec.2381

  • Rouane Rabbit, do 05 augustus 2010 10:42 in reactie op Robert Laity Reageer op Rouane

    Rouane

    Geert Wilders is a traitor and a fraud. Long live Barack Obama. Pamela Geller is a Parrot.

    De link die je opstuurt waarin Obama beschuldigt wordt van verkiezingsfraude is, op zijn vriendelijkst gezegd, gewoon laster, waarvan we de laatste tijd steeds meer horen, zeker in de USA, en heel vaak in die kleuren.

    De beweging noemt zichzelf "grand american Jury", om bij simpele mensen een schijn van legitimiteit te verwerven. Doorzichtiger is amper mogelijk.

  • Robert Laity, vr 06 augustus 2010 10:33 in reactie op Rouane Rabbit Reageer op Robert

    Robert

    Gestoord

  • - -, do 05 augustus 2010 10:47 in reactie op Robert Laity Reageer op -

    -

    Ah de onnozele complot theorietjes niveau x-file worden weer van stal gehaald.

    Ik verbaas me bovendien dat spam wordt toegelaten op joop.nl

  • Jan B, do 05 augustus 2010 12:35 in reactie op Robert Laity Reageer op Jan

    Jan

    You won't make it with oneliners here.

  • Rouane Rabbit, do 05 augustus 2010 09:48 Reageer op Rouane

    Rouane

    ---[een filosofie die het evenbeeld is van het cultuurrelativisme dat de afgelopen decennia Europa heeft vergiftigd]---

    Het spijt me hoor, maar dergelijk taalgebruik zou zo uit Mein Kampf kunnen komen. Soms denk ik dat hij hele stukken Mein Kampf citeert, met hier en daar een woordje gemoderniseerd.

  • - -, do 05 augustus 2010 10:03 in reactie op Rouane Rabbit Reageer op -

    -

    Rouane Rabbit schreef: "Het spijt me hoor, maar dergelijk taalgebruik zou zo uit Mein Kampf kunnen komen. Soms denk ik dat hij hele stukken Mein Kampf citeert, met hier en daar een woordje gemoderniseerd. "

    Het betreft in ieder geval een demagogisch opruiende lariekoek. Laat dat de overeenkomst zijn.

    Ik vind de uitspraken van Wilders minder ernstig dan de hoeveelheid malloten die deze man daadwerkelijk in het zadel helpen aan de hand van stemmen. Clowneske figuren die roepen dat we allemaal afstammen van een planeet die Pandora heet zul je altijd in elke samenleving vinden. Het wordt pas serieus een ernstige zaak als zulke lieden de mogelijkheid krijgen beleid vorm te geven op basis van retoriek dat op planeet Pandora dagelijkse kost betreft.

  • frits demeyer, do 05 augustus 2010 00:41 Reageer op frits

    frits

    Ik wist niet dat Joop zo op de huid van de blonde verlosser zat. Een boek met een voorwoord... Het is waarschijnlijk komkommertijd?
    Ik vond het hier gezelliger toen Paars+ in de maak was. Vrolijke gesprekken, blije cartoons.

  • Rouane Rabbit, do 05 augustus 2010 10:44 in reactie op frits demeyer Reageer op Rouane

    Rouane

    ---[de blonde verlosser]---

    Leuk dat je dat blond zo vermeldenswaardig vind, Geert doet elke dag zijn best voor mensen die dat vinden.

  • , do 05 augustus 2010 11:24 in reactie op Rouane Rabbit Reageer op

    En ik altijd maar denken dat blond het eufemisme was voor dom............

  • Rouane Rabbit, do 05 augustus 2010 11:54 in reactie op Reageer op Rouane

    Rouane

    ;-)

    Vermoedelijk is Wilders niet zo bekend met ons culturele erfgoed.

  • G.B. Piranesi, wo 04 augustus 2010 23:48 Reageer op G.B.

    G.B.

    Obama heeft intern al een kleine instructie gegeven. Om de The Hague Invasion Act ietsjes aan te passen. Ben benieuwd waar de USA 'onze' Geert gaat stallen.

  • YggY ..., wo 04 augustus 2010 22:43 Reageer op YggY

    YggY

    Wilders gaat tekeer tegen Obama
    =========
    Ja tegen wie gaat Wilders nou niet tekeer.

    Jongetje Wilders is respectloos tegen iedereen die hem niet zint

  • Dehnus Nörder, wo 04 augustus 2010 23:07 in reactie op YggY ... Reageer op Dehnus

    Dehnus

    LEUK! en dat word straks onze Schaduw Premier. Want zeg nu zelf, ook al word een VVD er of CDA er premier, het is toch echt Meneer WIlders die Internationaal bekend gaat worden als het gezicht van NL op dit moment en het meeste in het nieuws gaat komen. Dus bij defacto eigenlijk het gezicht van de regering. Gaat hij eventjes bevriende leiders beledigen. Hehe, dit word lachen straks :D, Amerikanen hebben namelijk een nare eigenschap. Kom je aan hun president als buitenlander dan kom je vaak aan hun, of ze nu republiekein of democraat zijn (Meneer Bush was een beetje een uitzondering hierop omdat die het ook wel heel bont maakte). Maar ik denk dat zowel links als rechts Amerika het niet van een bevriend staatshoofd leuk gaan vinden als die hun President gaat staan veroordelen of te hard aanspreekt :). Wordt nog leuk :D.

  • , do 05 augustus 2010 07:42 in reactie op Dehnus Nörder Reageer op

    Ja, dit gaat de goede kant op.
    Wilders gaat, vanaf de zijlijn, en vanaf dit moment de leiders van bevriende naties vrijuit beledigen, en CDA en VVD kijken zonder in te grijpen toe, want stel je voor dat die gedroomde coalitie uit elkaar zou vallen.....................
    Het blijft echt ongelofelijk dat partijen, waarvan ik tot nu toe dacht dat ze nog enige vorm van fatsoen in zich hadden zich door iemand als wilders in het pak laten naaien.
    Maar laat hem vooral op deze voet doorgaan.
    Des te sneller zijn we ook weer van hem af.

  • Gavi Mensch, wo 04 augustus 2010 22:39 Reageer op Gavi

    Gavi

    Ik voorzie een leuke uitnodiging voor M&M met "Cheert" bij la Pamela op de Teaparty convention.....
    Teaparty aanhangers zijn reuze gecharmeerd van Cheert

  • - -, wo 04 augustus 2010 22:26 Reageer op -

    -

    Pamela Geller is gestoord.

  • Prins Pils, wo 04 augustus 2010 23:09 in reactie op - - Reageer op Prins

    Prins

    "Pamela Geller is gestoord."
    >> Was ze maar gestoord. Dan kon je haar laten opnemen. Ze is een bedreiging voor de wereldvrede maar mag gewoon blijven rondlopen.

  • - -, do 05 augustus 2010 00:16 in reactie op Prins Pils Reageer op -

    -

    Peins Pils schreef: "Was ze maar gestoord. Dan kon je haar laten opnemen. Ze is een bedreiging voor de wereldvrede maar mag gewoon blijven rondlopen. "

    Dat komt omdat ook in de VS clowneske figuren de meest denkbare nonsens mogen verkondigen. Daar sta ik overigens achter. Het recht om te kunnen uiten wat je vindt van bepaalde zaken, hoe infantiel deze ook klinken, acht ik belangrijker dan iemand zijn of haar mond te snoeren. Dit geld ook voor Dhr. Geert Wilders.

    Wel deel ik uw zorg dat een onnozele opvatting over de Islam gemeengoed zou kunnen worden als deze, als een mantra, telkens opnieuw wordt verkondigt. Maar goed, het heeft er helaas alle schijn van dat de onzin die Wilders verkondigt inmiddels gemeengoed is geworden. En ja, dat is zorgwekkend.

  • Jaap Breekpunt, wo 04 augustus 2010 20:09 Reageer op Jaap

    Jaap

    [En wat sterker is, het gedoog-akkoord zal Mark en Maxime en vooral ook hun partijen effectief hinderen om in de Tweede kamer stelling te nemen tegen Wilders zijn abjecte vergelijkingen die hij met de regelmaat van de klopt de kamer in slingert.]
    Er is nog geeneens een gedoogakkoord. Ook is het volgens mij nog helemaal niet duidelijk wel abjecte vergelijkingen Wilders de kamer in zal slingeren mocht er een akkoord komen. Er worden nog al veel (voornamelijk doem)scenario's bedacht de laatste dagen. Deze scenario's worden door menigeen gepresenteerd alsof ze al vast zouden staan. Volgens mij is dit allemaal voor het grootste gedeelte nietszeggend. De toekomst in het algemeen en de politieke toekomst in het bijzonder zijn buitengewoon lastig te voorspellen. Misschien moeten we met z'n allen dan ook wat voorzichtig zijn met het voorspiegelen van allerlei scenario's die gedoemd zijn om plaats te vinden.

    [Met andere woorden, Wilders zal meer macht dan ooit hebben binnen het parlement.

    Beste VVD en CDA.
    Jullie schrijven geschiedenis.]
    Je bent nogal druk met geschiedschrijving bezig de laatste dagen. Nu zelfs al het schrijven van een geschiedenis die eerst nog plaats moet vinden.

    We zullen zien.

  • Joop Schouten, wo 04 augustus 2010 22:27 in reactie op Jaap Breekpunt Reageer op Joop

    Joop

    Wilders moet rondlopen met een enorme minderwaardigheidscomplex.
    Om dit te compenseren slaat hij door met paranoia hersenspinsels en bizarre uitspraken, verhuld in een semi-intelectueel sausje.
    Zijn onverantwoordelijke handlangers en 'foute vrinden' bevestigen hem in z'n gelijk.
    En daar gaat de VVD en CDA mee in zee. In landsbelang.
    Ha, ha, ha, ha, ha, laat me niet lachen.

    Eikels.

  • Jaap Breekpunt, wo 04 augustus 2010 22:45 in reactie op Joop Schouten Reageer op Jaap

    Jaap

    In welke zin dit een reactie is op mijn bericht ongaat me volledig.

    Daarnaast vind ik schelden weinig toevoegen, en weinig fraai bovendien.

  • , do 05 augustus 2010 07:45 in reactie op Jaap Breekpunt Reageer op

    Zou je die reactie betreffende * schelden* alsjeblieft óók even door willen geven aan wilders?
    Als je toch bezig bent??

  • Jaap Breekpunt, do 05 augustus 2010 09:41 in reactie op Reageer op Jaap

    Jaap

    Geert Wilders, schelden voegt wat mij betreft weinig toe en is bovendien weinig fraai.

    Denk je dat hij dit leest trouwens? Overigens doe ik nooit mee aan discussies waarin Geert Wilders aan het schelden is. Wat dat betreft snap ik uw vroeg ook niet echt. Ben ik Wilders' hoeder?

  • Joop Schouten, wo 04 augustus 2010 23:56 in reactie op Joop Schouten Reageer op Joop

    Joop

    Tja, nu je zegt. Zo had ik het nog niet begrepen. Of ingezien.
    Toen ik dit schreef zat hoogstwwarschijnlijk te dagdromen en bleef ik hangen bij jouw woorden: 'welke abjecte vergelijkingen Wilders de kamer in zal slingeren .'
    Ik maakte een ezelsbruggetje naar wat mij te binnenschoot: het 'waarom' van zijn gedrag. Ik zocht een psychologische verklaring (van de koude grond) voor Wilders' vreemde gedrag.

    En toen ging ik los.
    Sorry.

    Mvrgr.

  • Prins Pils, wo 04 augustus 2010 23:13 in reactie op Jaap Breekpunt Reageer op Prins

    Prins

    "Er is (...) zullen zien."
    >> Je ontkent wat er duimendik bovenop ligt. Ik geef deze bananenregering een jaar. Hooguit.

  • Jaap Breekpunt, do 05 augustus 2010 00:22 in reactie op Prins Pils Reageer op Jaap

    Jaap

    Een kabinet dat er nog niet eens is geeft u hooguit een jaar.
    Wat mij betreft getuigen zulke uitspraken van of zelfoverschatting, of van onderschatting van de onzekerheden met betrekking tot de toekomst.

    Los daarvan zijn het wat mij betreft ook opmerkingen die weinig toevoegen. Iemand zegt; ik geef het kabinet 1 jaar, een ander zegt; het gaat de hele rit uitzitten etc. etc.
    Wat hebben we er aan? Laten we eerst eens afwachten of ze een akoord gaan sluiten.
    We zullen zien.

  • , do 05 augustus 2010 07:50 in reactie op Jaap Breekpunt Reageer op

    Zo vreemd is die voorspelling anders niet.
    Allerlei maatschappelijke instanties, o.a. de vakbonden, beginnen al te morren.
    Het wordt een woelig jaar, dát wel.

  • Jaap Breekpunt, do 05 augustus 2010 08:45 in reactie op Reageer op Jaap

    Jaap

    U hoort mij ook niet zeggen dat het een vreemde voorspelling is. Het blijft echter een voorspelling die wat mij betreft niet de stelligheid verdiend waarmee deze wordt gepresenteerd. En dat geldt voor veel scenario's / voorspellingen die op Joop worden gedaan.

    Dat het een woelig jaar wordt zullen weinig mensen ontkennen. Er gaat enrom veel bezuinigd worden, en de politieke situatie is flink depolariseerd.

  • Rouane Rabbit, do 05 augustus 2010 00:14 in reactie op Jaap Breekpunt Reageer op Rouane

    Rouane

    ---[Er is nog geeneens een gedoogakkoord. Ook is het volgens mij nog helemaal niet duidelijk wel abjecte vergelijkingen Wilders de kamer in zal slingeren mocht er een akkoord komen.]---

    De grote lijnen van het akkoord zijn al wekenlang bekend.

    Geen van de anti-islam standpunten zal worden overgenomen. Verhagen heeft dit duidelijk gezegd, enkele dagen na de verkiezingen. Ook Rutte heeft dit aangeduid, minder ferm, maar toch.

    Sociaal economisch zal de VVD de toon zetten, die 18 miljard moeten bezuinigd worden, want daarop is Paarsplus gefaald. Dus dat is een hard standpunt, mogen we aannemen.

    Wilders steunt dit gretig, want het akkoord straalt positief op hem af.
    Verhagen en Rutte hebben reeds gezegd dat ze akkoord zijn dat Wilders vrij spel zal hebben in de kamer, want dat is de overeenkomst.

    Ze zullen echter onder druk staan om geen tegengas te geven, Wilders kan immers de stekker uit het kabinet trekken. Hij zal dat, naar mijn mening zeker doen als dat hem goed uitkomt.
    Deze druk zal als een loodzware deken het handelen van het CDA en VVD in de tweede kamer gaan inkleuren.

    ---[De toekomst in het algemeen en de politieke toekomst in het bijzonder zijn buitengewoon lastig te voorspellen.]---

    Dat klopt, het is allemaal voorspelling, en de ene voorspelling is waarschijnlijker dan de andere. Daarover kun je discussiëren.

    ---[Je bent nogal druk met geschiedschrijving bezig de laatste dagen.]---

    Zo zou ik het zelf niet classificeren. Lijkt mij te zwaar aangezet.

  • Jaap Breekpunt, do 05 augustus 2010 00:56 in reactie op Rouane Rabbit Reageer op Jaap

    Jaap

    [Ze zullen echter onder druk staan om geen tegengas te geven, Wilders kan immers de stekker uit het kabinet trekken. Hij zal dat, naar mijn mening zeker doen als dat hem goed uitkomt.
    Deze druk zal als een loodzware deken het handelen van het CDA en VVD in de tweede kamer gaan inkleuren.]
    Misschien heb je gelijk. Best mogelijk. Zolang er nog geen akkoord is, en zolang het ook daadwerkelijk plaats vindt vind ik dat er te veel onzekerheden zijn om er stellige uitspraken over te doen. Zou het bijvoorbeeld niet kunnen dat het CDA dit probleem ook ziet en dus er alles aan zal doen om dit te voorkomen? Meestal wordt Verhagen gekenschets als slim/sluw en zeker niet als naief. Denk je dat hij met betrekking tot Wilders wel zo naief is dat hij dit probleem niet ziet aankomen en maatregelen zal proberen te treffen die dit gaan voorkomen? Ik zou het bij voorbaat niet durven zeggen. Anderen hebben misschien minder moeite om hier stellig uitspraken over te doen. Ik heb er bewondering voor, blijkbaar hebben anderen veel meer inzicht in het samenspel van factoren en onzekerheden dat de toekomst gaat bepalen.

    [Dat klopt, het is allemaal voorspelling, en de ene voorspelling is waarschijnlijker dan de andere. Daarover kun je discussiëren.]
    Alsof er al niet genoeg te discussieren valt ;)
    Mijn mening is dat er hier veel voorspellingen veel te stellig worden gepresenteerd. Jij hebt je vlak na de verkiezingen misschien ook gewaagd aan allerhande voorspellinge over het verloop van het (in)formatie proces. Had jij op dat moment ook ingeschat dat op dit moment een minderheidskabinet de meest waarschijnlijke optie zou zijn? Of had je eerder allerlei argumenten waarom deze variant alles behalve waarschijnlijk was?
    Mijn opvatting: Scenario's zijn prima, maar presenteer ze niet met al te veel stelligheid.

  • Henk Jansen, wo 04 augustus 2010 19:27 Reageer op Henk

    Henk

    Het demagogische aspect is dat dit artikel weer op Joop geplaatst wordt omdat geen mogelijkheid onbenut gelaten wordt een item op de website te plaatsen waarin Wilders, danwel zijn PVV, negatief in het daglicht komen te staan.

    En eerlijk gezegd, waarom mag je eigenlijk geen kritiek op Obama hebben??? Toen Bush aan de macht was, spuwde men toch ook dagelijks kritiek?

  • Geen Mening, wo 04 augustus 2010 20:09 in reactie op Henk Jansen Reageer op Geen

    Geen

    ja terechte kritiek. Over dat hij juist wat vriendelijker voor moslims moet worden in bijvoorbeeld guantanamo bay, irak en afghanistan. Ook Obama maakt gebruik van Blackwater en gelijke bedrijven.
    Maar je moet niet aankomen met onzin als dat hij on-Amerikaans is. Was hij dat maar. Lijkt me heerlijk een Amerikaanse president die zou zeggen ik geloof niet in God en homo's mogen gewoon trouwen. Zoiets.

  • Piet Knollema, wo 04 augustus 2010 20:21 in reactie op Henk Jansen Reageer op Piet

    Piet

    Natuurlijk mag onze toekomstige schaduwpremier kritiek op Obama hebben. Maar mag ik uit de kritiek zelve en de wijze waarop die wordt verwoord mijn eigen conclusies trekken?
    Of is dat nou weer net in strijd met de vrijheid van menigsuiting?
    Het is maar een vraag.

  • Henk Jansen, wo 04 augustus 2010 21:45 in reactie op Piet Knollema Reageer op Henk

    Henk

    Natuurlijk mag onze toekomstige schaduwpremier kritiek op Obama hebben. Maar mag ik uit de kritiek zelve en de wijze waarop die wordt verwoord mijn eigen conclusies trekken?
    Of is dat nou weer net in strijd met de vrijheid van menigsuiting?
    Het is maar een vraag.
    ============================

    Natuurlijk mag jij uit die kritiek je eigen conclusie trekken. Of ik het er nu mee eens ben of niet, we leven in een vrij land. Mij gaat het er maar om dat de redactie van Joop alles aanpakt om Wilders weer in een negatief daglicht te zetten, want het bovenstaande wordt namelijk uitgelegd als "negatief".

  • Piet Knollema, wo 04 augustus 2010 23:29 in reactie op Henk Jansen Reageer op Piet

    Piet

    Wat negatief is kan je moeilijk positief noemen.

  • G.B. Piranesi, do 05 augustus 2010 00:00 in reactie op Henk Jansen Reageer op G.B.

    G.B.

    Heeft de redactie van Joop het voorwoord geschreven? Wilders zelf schrijft zich hier in een schijnwerper van negatief licht. Willens en wetens.
    Als je het zonnetje in de wereld niet bent en dat met sardonisch genoegen en graag uitdraagt dan krijg je geen negatief daglicht. Dan ben je negatief daglicht.

  • Sjaak Trekhaak, do 05 augustus 2010 08:40 in reactie op Henk Jansen Reageer op Sjaak

    Sjaak

    Je kunt Wilders' visie op het staatsburgerschap van Obama moeilijk positief noemen. En dat is nog zachtjes uitgedrukt; gestoord komt dichter in de buurt.

  • Censuur Joop, wo 04 augustus 2010 20:39 in reactie op Henk Jansen Reageer op Censuur

    Censuur

    Er is een heel groot verschil tussen terechte kritiek en onterechte leugens.

  • Prins Pils, wo 04 augustus 2010 23:33 in reactie op Henk Jansen Reageer op Prins

    Prins

    "Toen Bush aan de macht was, spuwde men toch ook dagelijks kritiek?"
    >> Ja, maar dan heb je het wel over iemand die:
    * de bankenwereld zodanig de vrijheid tot risicolopend handelen gaf dat binnen zijn ambtstermijn(en) dat al tot een financiële crisis leidde die zijn weerga niet kende en kent;
    * een Irak-oorlog begon die biljarden kostte, verre van nodig was en zelfs onder valse voorwendselen gelegitimeerd werd, de broodnodige aandacht van de oorlog in en opbouw van Afghanistan afleidde, ontelbare levens heeft geëist en dat nog doet, Al Qaida nieuw leven inblies en de terroristische dreiging in het Westen sterk deed stijgen (zie het oordeel van het hoofd van de Britse MI5: http://www.nytimes.com/2010/07/21/world/europe/21london.html?_r=1&scp=1&sq=Manningham-Buller&st=cse );
    * de belasting voor de allerrijksten in de VS verlaagde terwijl de onderkant kon creperen en de staat al in financieel moeilijk vaarwater verkeerde;
    * terwijl een wetenschappelijke onderzoekscommissie die hij zelf had ingesteld concludeerde dat het 2007-rapport van het IPCC over het algemeen gedegen werk was, geen reed deed met de aanbevelingen daarin omdat dat de olieindustriebelangen zou schaden!

  • Gerwin van Eersel, do 05 augustus 2010 21:42 in reactie op Prins Pils Reageer op Gerwin

    Gerwin

    "* een Irak-oorlog begon die biljarden kostte"

    Billions, zeker. Biljoenen of trillions?, misschien 1 of 2. Biljarden, quadrillons zeker niet!

  • Prins Pils, wo 04 augustus 2010 19:19 Reageer op Prins

    Prins

    Als Obama een gevaar voor de staat Israël is en schuldig is aan 'etnische zuivering' omdat hij tegen uitbreidingspolitiek van de Joodse nederzettingen is, dan vraag ik me af hoe ze mensen karakteriseert die vinden dat Israël zijn nederzettingen dient te ontruimen. Zoals ik.

  • Joop Schouten, wo 04 augustus 2010 19:14 Reageer op Joop

    Joop

    Geert is écht van de pot gerukt.
    Ja toch, nee niet dan?

  • Gavi Mensch, wo 04 augustus 2010 22:24 in reactie op Joop Schouten Reageer op Gavi

    Gavi

    absoluut!

  • Gracchus Babeuf, vr 06 augustus 2010 09:56 in reactie op Gavi Mensch Reageer op Gracchus

    Gracchus

    En besuikerd, van de zilvervisjes besnuffeld, KRANKZINNIG, knotsegek, een vréselijke man en bovenal een SCHANDE voor de kappersbranche....

  • Gavi Mensch, wo 04 augustus 2010 22:30 in reactie op Joop Schouten Reageer op Gavi

    Gavi

    Stunt nummer zoveel.
    N.a.v. kritiek, van een deel van de VVD en een deel van het CDA en de rest van de democratische partijen, moet er even iets aan 'ego-fitness" gedaan worden.
    Past weer helemaal in het z.....beeld dat ik ooit beschreven heb op mijn blog, ik krijg het dossier helemaal rond....wedden?

  • G.B. Piranesi, do 05 augustus 2010 00:21 in reactie op Joop Schouten Reageer op G.B.

    G.B.

    Geert is écht van de pot gerukt.
    Ja toch, nee niet dan?
    +++++++++
    Bijna maar net andersom. Die Sphinx pot is van zijn hoofd gerukt.
    En daarna heeft hij zijn kapsel nooit meer aangepast.

  • Kitty In Nederland, wo 04 augustus 2010 18:12 Reageer op Kitty

    Kitty

    Ja Wilders moet zich op het Nederlandse toneel inhouden, maar ja de frustratie moet er toch uit, en de achterban moet ook niet het gevoel krijgen dat Geert inbindt. Dus kiest hij een internationaal podium om zich weer eens even fijn af te zetten.

    Mark en Maxime een gewaarschuwd mens telt voor twee... Wilders zal nooit veranderen, hij zal altijd een podium zoeken voor zijn maffe ideeen.

  • Ibrahim (Mazdak) Qizilbash, wo 04 augustus 2010 21:28 in reactie op Kitty In Nederland Reageer op Ibrahim (Mazdak)

    Ibrahim (Mazdak)

    Ik denk dat jij de spijker precies op de kop slaat.

  • sam tosha, do 05 augustus 2010 14:19 in reactie op Kitty In Nederland Reageer op sam

    sam

    Marc en Maxime kunnen gewaarschuwd worden tot ze een ons wegen, maar de één ziet en hoort niets meer omdat hij al zijn zielige breekpunten kan uitvoeren en modaal en beneden modaal voor de crisis, die van boven modaal kwam op te laten draaien en de ander ziet en hoort niets meer omdat de stijve waarmee hij rondloopt bij de gedachte straks weer het handje van Hillary te mogen vasthouden en met zijn mobieltje nog wat fotootjes aan zijn VN fotoboek kan toevoegen, hem de ogen en oren doen suizen.

    Wordt 'lachen' wanneer WIlders straks zijn formatie schaapskleren heeft uitgedaan. Hebben we straks een door ultra conservatief rechts VS gesponsorde regeringspartij.

  • Kitty In Nederland, do 05 augustus 2010 16:51 in reactie op sam tosha Reageer op Kitty

    Kitty

    Ja Sam dat is dus wel duidelijk geworden in de afgelopen weken.
    Maar we zullen zien hoe standvastig de heren zijn, als Wilders het straks toch weer nodig vind, om zich ook op nationaal niveau weer te profileren.Het is een broze meerderheid dat bij ieder akkefietje zomaar om kan vallen.Afspraken gebouwd op drijfzand en het vertrouwen op de blauwe ogen van Wilders. Triest maar waar we zitten straks opgescheept met dit enge neoliberale en xenofobe kabinet.
    Het is te hopen dat het niet te lang gaat duren, we kunnen hier als Nederland alleen maar slechter van worden.

  • Sjaak Doorbraak, wo 04 augustus 2010 18:04 Reageer op Sjaak

    Sjaak

    Wat een goedkope demagogie weer ... slechte verliezers !

  • Frits Fransen, wo 04 augustus 2010 18:20 in reactie op Sjaak Doorbraak Reageer op Frits

    Frits

    hoe bedoelt u?

  • ---Merhamet ---, wo 04 augustus 2010 18:28 in reactie op Sjaak Doorbraak Reageer op ---Merhamet

    ---Merhamet

    Ja, explain yourself nader alstublieft.

  • Rouane Rabbit, wo 04 augustus 2010 19:27 in reactie op ---Merhamet --- Reageer op Rouane

    Rouane

    Ik begrijp het uitstekend, maar je hebt goede verstaanders, die hebben wat dat betreft een streepje voor.

    En wat sterker is, het gedoog-akkoord zal Mark en Maxime en vooral ook hun partijen effectief hinderen om in de Tweede kamer stelling te nemen tegen Wilders zijn abjecte vergelijkingen die hij met de regelmaat van de klopt de kamer in slingert.

    Met andere woorden, Wilders zal meer macht dan ooit hebben binnen het parlement.

    Beste VVD en CDA.
    Jullie schrijven geschiedenis.

    Dat is niet voor iedereen weggelegd.

  • Censuur Joop, wo 04 augustus 2010 19:00 in reactie op Sjaak Doorbraak Reageer op Censuur

    Censuur

    Citaat: "Wat een goedkope demagogie weer ... slechte verliezers ! "

    Wat heeft de werkelijkheid nou met verliezen te maken.

    Moeilijk he, om je grote gebleekte leider in een zelf gecreëerd kwaad daglicht te zien. Zet je roze bril een af en kijk eens naar Wilders zoals hij is. Een min schepsel.

  • G.B. Piranesi, do 05 augustus 2010 00:27 in reactie op Sjaak Doorbraak Reageer op G.B.

    G.B.

    Sjaak, ik snap jou wel! Dat voorwoord van Wilders is inderdaad abominabele demagogie.

  • , do 05 augustus 2010 10:35 in reactie op Sjaak Doorbraak Reageer op

    Sjaakie brallemans leutert voor de zoveelste keer het voordje * zuur* voor zich uit.........
    Een beperkte vocabulaire, dat wel.
    Maar goed, je kan niet alles hebben.
    Sjaakie, verander het woordje zuur eens in witheet.
    Dat gaat er op lijken.
    Nou kom je in de buurt,je bent er bijna............

  • karuna waaijer, wo 04 augustus 2010 18:03 Reageer op karuna

    karuna

    Ik zou een vlieg op de muur zijn als Verhagen dit gaat uitleggen aan Hillary.
    Of op de muur bij Verhagen als hij dit hoort.
    Of op de muur bij Rutte als hij zijn eerste ontmoeting met Obama voorbereid met dit in zijn achterhoofd.

  • , do 05 augustus 2010 07:47 in reactie op karuna waaijer Reageer op

    Leuker zou het nog zijn als Obama wilders aanklaagt wegens belediging.
    Hoewel dat natuurlijk door het OM hier te lande zou moeten gebeuren:
    Belediging van een bevriend staatshoofd is, voor zover ik weet, een strafbaar feit.

  • Johan Bernardino, do 05 augustus 2010 11:03 in reactie op Reageer op Johan

    Johan

    Leg eens uit wat die belediging dan is?

  • Jan B, wo 04 augustus 2010 17:58 Reageer op Jan

    Jan

    Is belediging van een bevriend staatshoofd een delict of overtreding. Zo ja, dan hebben we hier weer een prachtige juridische stok om een hond een goede aframmeling mee te geven. Dit gaat toch wel wat verder dan "Johnson moordenaar!".

  • Frits Fransen, wo 04 augustus 2010 18:12 in reactie op Jan B Reageer op Frits

    Frits

    Misdrijf; zie art. 118 Wetboek van Strafrecht. Maar dan moet Obama wel i Nl zijn. Anders is het een gevalletje van art. 267 sub 3 Sr. Staat maximaal 2 jaar bajes op. Misschien dat we hier - onder leiding van de Grote Smurf - ook minimumstraffen voor kunnen bedenken.

  • Geen Mening, wo 04 augustus 2010 19:01 in reactie op Frits Fransen Reageer op Geen

    Geen

    Voor 118 had hij in Nederland moeten zijn ten tijde van deze uitspraken. Volgens mij heeft dhr Wilders zelf deze uitspraken geeneens in Nl gedaan.
    267 is sowieso niet van toepassing: Niet als eenvoudige belediging strafbaar zijn gedragingen die ertoe strekken een oordeel te geven over de behartiging van openbare belangen.
    Plus dat opzet nooit te bewijzen valt. Nee juridisch zijn deze uitspraken niet interessant.
    Oliedom en achterlijk is het wel natuurlijk. Wel typisch dat Wilders zich in Amerika schaart achter de mensen die Obama met Hitler vergeleken en in Israel met de mensen die Rabin daarmee vergeleken. Kennelijk mogen zijn vriendjes wel demoniseren, terwijl hij zelf bij het minst of geringste moet huilen om uitspraken over hem. (en dan zelf andere mensen soft noemen.)

  • Frits Fransen, wo 04 augustus 2010 19:34 in reactie op Geen Mening Reageer op Frits

    Frits

    Nee, voor toepassing van art. 118 Sr moet Obama als president hier te lande zijn!
    En art. 267 Sr is - in samenhang met aft. 266 Sr - in casu wel degelijk mogelijk van toepassing: sub 3: ... belediging is strafbaar in dien gepleegd tegen het hoofd (...) van een bevriende staat. Wel gaat daaraan vooraf een tamelijk ingewikkelde klachtprocedure (zie art. 166a Strafvordering). Ik ontleen deze wetenschap aan het proefschrift over deze materie van A Jansen.

  • Geen Mening, wo 04 augustus 2010 20:18 in reactie op Frits Fransen Reageer op Geen

    Geen

    Ja die kwam ik ook tegen, maar volgens mij stelt 118 toch echt dat de belediging gedaan moet worden tegen een op dat moment in Nl zijnde Staatshoofd. En of hij deze uitspraken in Nl gedaan heeft is ook relevant lijkt me? Als hij deze uitspraken gedaan heeft in Amerika is Amerikaanse wetgeving van toepassing.
    Overigens lijken mij de uitspraken gedaan richting Erdogan toendertijd veel meer in aanmerking komen voor evt vervolging. ( Als hij deze in Nederland had gedaan.)
    Maar wat ik probeerde te zeggen 266 lid 2 stelt: Niet als eenvoudige belediging strafbaar zijn gedragingen die ertoe strekken een oordeel te geven over de behartiging van openbare belangen.
    Daarom denk ik niet dat op grond van 267 mogelijk zou zijn.

  • Frits Fransen, wo 04 augustus 2010 22:12 in reactie op Geen Mening Reageer op Frits

    Frits

    Ja, dat van at. 266 ;lid 2 zou kunnen kloppen en het noemen van de juiste bepaling maakt je opmerking een stuk duidelijker ! :)

    (Ben het met je een s dat die opmerking over Erdogan echt niet kon; maar om (ook) zoeits strafrechtelijk aan te pakken? Overdreven en bovendien veel te veel eer voor GW! Onze onzichtbare premier is trouwens nog steeds verdachte in een ander proces en strikt juridisch gezien maakt vervolging ter zake van aanzetten van haat zeker kans van slagen, zeker gezien de vorige zomer gedane uitspraak in de zaa Feret vs België (Europees Hof).

  • Rob Geurtsen, wo 04 augustus 2010 18:54 in reactie op Jan B Reageer op Rob

    Rob

    Onzin, dit is geen belediging van een bevriend staatshoofd.

    Dit is een mening over de kwaliteit en het effect van het beleid/houding van een politicus/mens.

    Kan nooit beledigend zijn. Een gernt een 'lul' noemen is een belediging van een ambtenaar in functie, hem verwijten dat hij 'lullig gedrag vertoont' blijft onbestraft.

  • , do 05 augustus 2010 07:57 in reactie op Rob Geurtsen Reageer op

    Ik noem Geert een lul als ik dat wil.
    En dat blijf ik doen zolang ik dat nodig vind.
    En Rutte en Verhagen lullen noemen omdat ze geen afstand nemen van dit soort krankzinnige uitspraken doe ik ook als ik dat wil.
    Want ook ik, dus niet alleen wildersmans, heb vrijheid van meningsuiting.

  • Alex Alexander, do 05 augustus 2010 10:23 in reactie op Reageer op Alex

    Alex

    En waarom dan nog jagen op Wilders? U wilt er blijkbaar zo leuk zelf op los schelden toch?

    Heel even dacht ik dat u ook enig fatsoen had...

  • , do 05 augustus 2010 10:36 in reactie op Alex Alexander Reageer op

    Heb ik ook.
    Maar ik pas me altijd aan an het niveau van mijn tegenstanders , als dat nodig is.

  • , do 05 augustus 2010 10:36 in reactie op Alex Alexander Reageer op

    En wat U van me denkt laat me volkomen koud.
    Ik zou me pas ernstig zorgen gaan maken als U wél positief over mij dacht.....................

  • Caligula julii, do 05 augustus 2010 11:29 in reactie op Reageer op Caligula

    Caligula

    Je begint al aardig op een 'Wilders' te lijken red cat in je uitspraken en retoriek. Wees er maar trots op!

  • , do 05 augustus 2010 14:48 in reactie op Caligula julii Reageer op

    Goed voorbeeld doet goed volgen.........
    Ik ben er niet trots op, maar het schijnt bij een bepaald , ietsjes onnozel maar toe maar, segment in de samenleving succes te hebben...........
    Groetjes en droom nog maar even over je geblondeerde held..........

  • Caligula julii, do 05 augustus 2010 15:53 in reactie op Reageer op Caligula

    Caligula

    Aannames , uitschelden, niet luisteren, goed hoor!

    Ik heb niks met Geert Wilders en de PVV. Ik vind ook dat zijn gedachtegoed bestreden moet worden. Maar hysterisch allerlei dingen opblazen, totaal onzinnige historische vergelijkingen maken, en jezelf verlagen tot dezelfde toon en retoriek van degene die je bestrijdt werkt averechts.

  • , do 05 augustus 2010 10:57 in reactie op Alex Alexander Reageer op

    Dat ga ik je uitleggen ,m aar ik vrees dat je het wel weer niet zult snappen.
    Het is de morele plicht van elke fatsoenlijke burger te strijden, met ALLE denkbare middelen, tegen subversieve elementen in de samenleving.
    Tegen leugenachtigheid, discriminatie, haat zaaien, bedrog, neo-fascisme en neo-nazisme.
    Mensen die dat soort elementen accepteren of tolereren, die zich niet met hand en tand verzetten tegen staatsondermijnende en grondwetschendende groepen, zijn geen knip voor de neus waard.
    Niet op ethisch gebied, niet op moreel gebied, niet op humaan gebied.
    Aangezien de meneer , waartegen ik totdat hij opgesodemieterd is zal vechten met alles wat in me is, vrijheid van meningsuiting kennelijk hoog in het vaandel heeft, kan hij me dat niet verbieden, en zelfs niet kwalijk nemen.(Waarom jij in al je wijsheid dan wel?)
    Maar waarschijnlijk geldt die vrijheid van meningsuiting alleen voor hem en zijn kornuiten.

  • Johan Bernardino, wo 04 augustus 2010 19:14 in reactie op Jan B Reageer op Johan

    Johan

    Kom op, kritiek is nog geen belediging hoor!
    Hij verkondigd een mening, so what.
    Als je dan toch wilt reageren doe het dan inhoudelijk.

    Er zit ook nog een kern van waarheid in, wij Nederlanders geven onze cultuur gewoon weg. (ook aan amerika overgens)

    Ik ben trots om een Nederlander te zijn, het Nederlander zijn maakt deel uit van mijn identiteit.

  • YggY ..., wo 04 augustus 2010 17:50 Reageer op YggY

    YggY

    Laat maar.

    Ik heb het echt helemaal gehad met jongetje Wilders.

  • Dead Rising, wo 04 augustus 2010 21:16 in reactie op YggY ... Reageer op Dead

    Dead

    ¨Wilders gaat tekeer tegen Obama¨

    Ik was wel benieuwd!

    Gaat het over een aanbeveling voor een boek over Obama.

    Pfff... Joop toch.

  • Rouane Rabbit, wo 04 augustus 2010 21:41 in reactie op Dead Rising Reageer op Rouane

    Rouane

    ---[Gaat het over een aanbeveling voor een boek over Obama. ]---

    Gaat het over een aanbeveling voor een boek tegen Obama.

  • , do 05 augustus 2010 07:48 in reactie op Rouane Rabbit Reageer op

    Wilders laat in elk geval zien dat het *succes* hem naar het hoofd is gestegen.
    Wat zeg ik, hij dreigt erin te verzuipen.

  • sam tosha, do 05 augustus 2010 14:11 in reactie op Dead Rising Reageer op sam

    sam

    een boek TEGEN Obama. Op zijn minst seillant, maar eerder verontrustend als aanstaand onderdeel van het Nederlandse kabinet.

  • Frank van der Linden, wo 04 augustus 2010 17:44 Reageer op Frank

    Frank

    Geller is zo extreem dat zelfs aardig wat Republikeinen afstand van haar nemen.

    Nederlanders konden vroeger wat gek kijken naar de Amerikaanse politiek. Nu zijn de rollen omgedraaid: Nederland gaat een regering Bush krijgen, met Wilders in de rol van extreme Republikein in het parlement.

  • Harm J, wo 04 augustus 2010 17:41 Reageer op Harm

    Harm

    Wilders begint nu al weer met stoken richting het buitenland. Goed idee Mark en Maxine om met die man een coalitie aan te gaan. Dit gaat de belangen van Nederland in het buitenland echt goed doen!

  • Frits Fransen, wo 04 augustus 2010 17:32 Reageer op Frits

    Frits

    Ach. de heer G. Wilders heeft de historische kennis van een eendagsvlieg.. Heeft hij immers niet onlangs Obama vergeleken Chamberlain's en diens wapperende briefje uit 1938? Die vergelljking is in de eerste plaats al kolder van de eerste rang, in de tweede plaats weet de goeie man echt niet waar-ie het over heeft...

 

Reageren

opiniemakers

Populair

Scroll naar boven Scroll naar boven

Tweet van de dag

zo 27 mei 2012

In Baywatch was het iedere dag dit weer.

Kakhiel