10 juli 10 21:27 Reageer (58) Politiek RSS

Weer ophef rond vakantievilla kroonprins

Willem-Alexander op vakantie in villa die, onder druk van de Tweede Kamer, moest worden verkocht zodra hij af was

Weer is er ophef ontstaan over het vakantiehuis dat kroonprins Willem-Alexander liet bouwen in Mozambique. De prins moest het vastgoedproject in Machangulo onder druk van de Tweede Kamer, verkopen. Het huis is inmiddels af, staat ook te koop, maar is nog niet verkocht. En wat blijkt nu: de prins en zijn gemalin zijn toch op vakantie in de villa. De Nederlandse ambassadeur in Zuid-Afrika, Rob de Vos, gaf de vakantielocatie van het kroonprinselijk paar donderdag prijs in het programma Studio Sportzomer. Dat meldt RTL zaterdagavond.

Willem Alexander had premier Balkenende eind 2009 in een brief beloofd Machangulo te verkopen zodra het af was. Maar dat is dus niet gebeurd, zo meldt RTL. Dat Willem Alexander nu en na de WK-finale toch in Machangulo vakantie viert, leidt opnieuw tot veel vraagtekens bij Tweede Kamerleden.

SP'er Ronald van Raak wil weten of de kroonprins van plan is in de toekomst nog vaker naar de villa in Machangulo te gaan. De SP vraagt zich ook af of hij zijn villa gaat verkopen, maar die misschien dan weer gaat terughuren zodat hij er toch naar toe kan. Ook GroenLinks plaatst vraagtekens bij de kwestie.

In een reactie bevestigt de Rijksvoorlichtingsdienst dat de prines en prinses in Mozambique zijn. Ze gaan morgen het Nederlands elftal aanmoedigen in Johannesburg.

"Het paar gebruikt hun aanwezigheid in de regio om ook bij een bouwvergadering en inspectie van het in aanbouw zijnde huis te zijn. De Prins heeft in de brief aan MP geschreven het huis te gaan verkopen nadat het afgebouwd is. En het zal worden meegedeeld zodra het verkocht is. De MP was van te voren op de hoogte van de bestemming van de Prins en Prinses."

Laatste Reacties (58) Reageer Reacties in wachtrij: 0

  • uitgeschreven uitgeschreven, ma 12 juli 2010 21:01 Reageer op uitgeschreven

    uitgeschreven

    Ik ben allesbehalve een monarchist maar ik vind deze manier van bemoeizucht volstrekt onzinnig. De man komt uit een familie van multimiljonairs en waar hij al dan niet een huisje koopt is gewoon zijn zaak.

    Het gedoe over de extra kosten voor zijn lijfwachten zo ver van huis had veel simpeler kunnen worden opgelost door te stellen dat de meerkosten voor zijn eigen rekening zijn. Inclusief de vliegkosten voor privé.

    Onze spreekwoordelijke bemoeizucht zou wat mij betreft gewoon getemperd moeten worden.

  • vanessa s., ma 12 juli 2010 16:02 Reageer op vanessa

    vanessa

    Willem wil in Mozambique zitten om af en toe een maandje van jullie af te zijn. Dat heb ik ook wel eens.

  • , di 13 juli 2010 11:15 in reactie op vanessa s. Reageer op

    Ga je toch lekker met ze mee?
    Vinden ze vast gezellig.

  • Mw. Oeverloos, ma 12 juli 2010 10:23 Reageer op Mw.

    Mw.

    Zo, Maxi, ik heb dat laatste plintje even vastgezet.
    Nee, Alex, hou kun je dat nou doen, wat ben je toch dom!
    Nu is het af ...
    Shit.

  • Ton evertsen, ma 12 juli 2010 09:36 Reageer op Ton

    Ton

    nu ben ik een simpele ziel, maar om een vakantie te vieren moeten er dingen zoals meubels in een woning staan, moet het huis helemaal afgewerkt zijn, communicatie geregeld etc

    allemaal dingen die je niet doet als je tijdens de bouw besluit het huis te verkopen, wat basis afwerking oke, maar je gaat het huis niet helemaal van vloeren voorzien, vol met meubels zetten en dergelijke

    iets zegt me dat ze niet op opblaasbedden slapen

  • guus kunnen, ma 12 juli 2010 02:25 Reageer op guus

    guus

    Lekker geen successierechten, lekker oppotten en doorgeven !!

  • Rob van Koot, zo 11 juli 2010 17:29 Reageer op Rob

    Rob

    Ach, jongens laat die Alex toch. Ik heb er geen enkele moeite mee hoor. Wat een ophef, Nederland op zijn smalst. Pathetic.

  • sam tosha, ma 12 juli 2010 19:19 in reactie op Rob van Koot Reageer op sam

    sam

    Vind ik ook. Laat hem in godsnaam zijn boeltje pakken en voor permanent naar Mozambique gaan.

  • Pop Sicle, zo 11 juli 2010 11:30 Reageer op Pop

    Pop

    Ik denk dat ik die tent maar opkoop... Weer eens wat anders dan een loft in Tribeca. En dan mogen Alex, Max en de kids er best een paar maal per jaar een paar weekjes gebruik van maken. Ik zal er toch niet het hele jaar door zitten.

  • Peer JaWel, zo 11 juli 2010 12:50 in reactie op Pop Sicle Reageer op Peer

    Peer

    Ach, wie wil er nou naar Mozambique...

  • Molly Moonsoo, zo 11 juli 2010 11:12 Reageer op Molly

    Molly

    Waarom aanbidden wij een familie die op onze kosten leeft (en vrij ruim ook), ons duidelijk niet respecteert en van zichzelf vindt dat ze een soort van 'herrenvolk' zijn? Waarom verzetten wij ons niet tegen deze peperdure klaplopers? Waarom betalen wij met instemming voor hun levensonderhoud, terwijl ze bulken van het geld? Waar zijn al die lui die zich in een ander artikel giftig maken om bonussen? Waarom zitten die hier niet net zo hard te kiften op geld dat we weggeven aan een familie die meer heeft dan ze ooit op kan maken en die overduidelijk schijt aan ons heeft? Waarom trapt dus nog zoveel volk in de illusie dat er iets bijzonders aan de hand is met mensen die zichzelf 'koninklijk' noemen? Stinkt Bea dan niet als ze op de pot zit op zo? Wat is dit toch voor archetypische waanzin?

  • Gavi Mensch, zo 11 juli 2010 13:31 in reactie op Molly Moonsoo Reageer op Gavi

    Gavi

    [Waarom aanbidden wij een familie]
    wie wij?

    Aanbidden staat niet in mijn woordenboek!

  • Gavi Mensch, zo 11 juli 2010 13:35 in reactie op Molly Moonsoo Reageer op Gavi

    Gavi

    Geen oranje zus en geen oranjes zo

    gewoon geen oranje

    ik heb in de loop der jaren een enorme oranje-allergie ontwikkeld,en het wordt steeds erger, vandaag zeker verklaar ik al die oranjevolgers voor mesjoche!

    ik hou het op rood!

  • Fatima Bloodhooft, zo 11 juli 2010 13:55 in reactie op Molly Moonsoo Reageer op Fatima

    Fatima

    Of je nou voor of tegen het koningshuis bent, voor of tegen oranje, voor of tegen de kroonprins, logeren in zijn eigen huis tijdens het voetbalfestival en zijn vakantie is vele malen goedkoper dan een etage huren in een 5-sterrenhotel.

    Het huis is nog steeds van hem. Ze zouden het ook niet moeten wagen mij bij de deur tegen te houden van mijn, zeer bescheiden, vakantiehuisje (dat overigens ook te koop staat) als ik daar een nachtje of een weekje wil doorbrengen. Bemoei je met je eigen zaken, zou ik zeggen, ze al dan niet letterlijk van mijn grond afjagen en de deur dicht trekken.

  • Flipje Tiel, zo 11 juli 2010 14:36 in reactie op Fatima Bloodhooft Reageer op Flipje

    Flipje

    Zijn er ook ambtenaren omgekocht om jouw vakantiehuisje mogelijk te maken?

  • Fatima Bloodhooft, ma 12 juli 2010 15:42 in reactie op Flipje Tiel Reageer op Fatima

    Fatima

    Er WAREN misschien ambtenaren omgekocht, maar het huis staat er NU nou eenmaal en het is hoe dan ook van hen, dus mogen en kunnen ze er gebruik van maken! Zo simpel is de realiteit.

    Dat jij en anderen het daar niet mee eens zijn, dar kan ik niet van onder de indruk zijn, evenmin als de prins er van onder de indruk is.

    Jij maakt je drukker om hem dan hij om jou!

  • Flipje Tiel, ma 12 juli 2010 17:19 in reactie op Fatima Bloodhooft Reageer op Flipje

    Flipje

    Klopt, het is bekend dat die familie niets gelegen laat liggen aan het pleps. Zij hebben de buit al binnen.

    Maar jou punt is eigenlijk: Ze mogen doen wat ze maar willen omdat het hun niets kan schelen wat wij (of de parlementariërs) ervan denken.

  • Fatima Bloodhooft, ma 12 juli 2010 19:46 in reactie op Flipje Tiel Reageer op Fatima

    Fatima

    Citaat: "Maar jou punt is eigenlijk: Ze mogen doen wat ze maar willen omdat het hun niets kan schelen wat wij (of de parlementariërs) ervan denken. "

    Nee, dat is mijn punt helemaal niet. Dat is de uwe, want u zegt het.

  • Jan Wijn, di 13 juli 2010 09:28 in reactie op Fatima Bloodhooft Reageer op Jan

    Jan

    Begrijpt u niet van wie en waarvoor deze kroonprins zijn vorstelijk inkomen krijgt? Wij als betalers mogen ons bemoeien met dit erfelijk en toekomstig staatshoofd over zijn gedrag waaronder zijn zakelijke transacties. Met iedere uitkering gerechtigde bemoeit de overheid zich en controleert hun gedragingen. Waarom zou de grootste uitkeringsgerechtigde van Nederland 'de kroonprins van Oranje' niet gecontroleerd mogen worden.
    Had de Staat zich maar meer met de uitvreter van Oranje, zijn opa bemoeit.

  • Molly Moonsoo, ma 12 juli 2010 11:58 in reactie op Fatima Bloodhooft Reageer op Molly

    Molly

    Misschien is het handig als je iets meer begrijpt van de verhouding politiek/koninklijke familie. Onze MP is verantwoordelijk voor ELKE misstap die die gekken begaan, en omdat de politiek dus opdraait voor die lui, mag de politiek er ook iets over zeggen. Besloten is, door de Tweede Kamer, dat elke associatie met dit corrupte project moet worden vermeden. Dat is een simpele REGEL waar een kroonprins zich aan te houden heeft. Dat hij de eigenaar is van dat project is volkomen irrelevant. En daar alsnog gaan zitten vakantievieren is niet allen onrechtmatig, het is ook nog eens een dikke vinger nasar onze Volksvertegenwoordiging - het zoveelste signaal dat de Oranjes noch democratisch zijn, noch zich bewust zijn van hoe ongelofelijk stom ze bezig zijn.

  • . Vanes, di 13 juli 2010 09:23 in reactie op Fatima Bloodhooft Reageer op .

    .

    Hoe denk je dat meneer van Mozambique in Zuid Afrika komt?

    Met de auto??? Nee hij vliegt, misschien met het regeringsvliegtuig of met een heli, lekker goedkoop logeren in een huis.

  • Fatima Bloodhooft, zo 11 juli 2010 14:26 in reactie op Molly Moonsoo Reageer op Fatima

    Fatima

    Citaat: "Waarom aanbidden wij een familie"

    Hou mij er buiten, dame. Ik behoor niet tot de wij-meute.

  • Molly Moonsoo, ma 12 juli 2010 12:12 in reactie op Fatima Bloodhooft Reageer op Molly

    Molly

    Nee, dat merk ikelke keer weer aan je antwoorden, dat jij per definitie niet tot een 'wij'-meute behoort. (lacht zich even rot)

  • Mat Salleh, ma 12 juli 2010 13:50 in reactie op Molly Moonsoo Reageer op Mat

    Mat

    LOL

  • Fatima Bloodhooft, ma 12 juli 2010 15:33 in reactie op Mat Salleh Reageer op Fatima

    Fatima

    Citaat: "LOL"

    Dat is nou een reactie van jou waar ik wat mee kan. Veelzeggend en nietszeggend in één woord.

  • Mat Salleh, di 13 juli 2010 03:28 in reactie op Fatima Bloodhooft Reageer op Mat

    Mat

    Och, ik heb er wel lol aan als tomaatjes in de prut gedraaid worden.

  • , ma 12 juli 2010 14:26 in reactie op Molly Moonsoo Reageer op

    Aanbidden wij die?

  • Fatima Bloodhooft, ma 12 juli 2010 15:32 in reactie op Reageer op Fatima

    Fatima

    Nee, wij aanbidden niet, dat laten we aan anderen over die er dan het hardst over lopen mekkeren. Sneu.

  • Fatima Bloodhooft, ma 12 juli 2010 19:51 in reactie op Molly Moonsoo Reageer op Fatima

    Fatima

    Citaat: "Waarom verzetten wij ons niet tegen deze peperdure klaplopers? Waarom betalen wij met instemming voor hun levensonderhoud, terwijl ze bulken van het geld? Waar zijn al die lui die zich in een ander artikel giftig maken om bonussen? Waarom zitten die hier niet net zo hard te kiften op geld dat we weggeven aan een familie die meer heeft dan ze ooit op kan maken en die overduidelijk schijt aan ons heeft? Waarom trapt dus nog zoveel volk in de illusie dat er iets bijzonders aan de hand is met mensen die zichzelf 'koninklijk' noemen? "

    Ik heb het ineens door. Jij stemt SP! Jij praat als een Sp-er. Die is ook niet voor de monarchie en ook tegen klaplopen, enzovoort.

    Ach, Molly, kom in mijn armen, m'n kind en aan mijn hart...

  • YggY ..., ma 12 juli 2010 20:05 in reactie op Fatima Bloodhooft Reageer op YggY

    YggY

    Ach, Molly, kom in mijn armen, m'n kind en aan mijn hart...
    =============
    ho ho ho nou, ik stem ook SP

    Niet overmoedig worden

  • Molly Moonsoo, di 13 juli 2010 09:20 in reactie op Fatima Bloodhooft Reageer op Molly

    Molly

    Hee, Tomaat, als je me citeert dan wil ik ook wel dat je MIJ citeert. Jij in je fanatisme gaat zo ver dat je me nu aanspreekt op woorden die niet van mij zijn... dame...(???)

  • Molly Moonsoo, di 13 juli 2010 09:44 in reactie op Molly Moonsoo Reageer op Molly

    Molly

    Tweede poging, want blijkbaar vindt de redactie het leuk om de eerste niet te plaatsen: ik vergiste me, die reactie is wel van mij, dus kom maar op: jij mag mensen graag verbaal afmaken, dus hier ligt je kans!!!

    En je moet me toch eens uitleggen waarom jij zo graag je zuurverdiende centen wegbrengt naar een miljonairsfamilie die meer heeft dan ze ooit op hopen te kunnen maken... dan moeten bonussen ook niet zo'n ramp voor jou zijn. toch?

  • , di 13 juli 2010 11:49 in reactie op Molly Moonsoo Reageer op

    Ik breng mijn zuurverdiende centen niet naar welke miljonairsfamilie dan ook.
    Dat doet de regering.
    En ging dat geld niet naar de Oranjes, dan ging er minstens even veel naar een president die met enige pech ook nog eens direct door het volk wordt gekozen.
    Dacht U soms dat Sarkozy droog brood at en in een rijtjeshuis woonde??

  • Molly Moonsoo, di 13 juli 2010 09:24 in reactie op Fatima Bloodhooft Reageer op Molly

    Molly

    Okee, vergissing, mijn woorden wel, maar dan nog de vraag: waarom blijf jij mee betalen aan die idioten? Serieus, als jij je hier niet tegen verzet, als jij het allemaal wel best vindt, waarom mag ik dan niet spreken van 'aanbidden'? Waarom mag ik dan niet van jou vragen wat voor speciaal plekje die familie heeft in jouw hart, dat jij zo graag een stel ubermiljonairs nog rijker wilt makern terwijl je, als het om kleinere bedragen gaat, je ontzettend kwaad maakt op mensen die bonussen ontvangen? Is het soms zo dat ook jij denkt dat de KF een 'apart soort mensen' is of zo? Waarom je zuur verdiende geld uitgeven aan mensen die meer hebben dan ze op kunnen? Waarom dat systeem verdedigen?

    Zo, en nou mag je me afmaken om mijn vergissing, want met jouw mentaliteit ga je zo'n prachtkans niet laten liggen, jij stampt veel te graag anderen de grond in... dus leef je uit!

  • Piet Paaltjes, zo 11 juli 2010 10:39 Reageer op Piet

    Piet

    Zal me een zorg zijn zolang hij alles (incl huis) maar uit eigen middelen betaalt.Niet op de belastingbetaler afwentelen,

  • Kitty In Nederland, zo 11 juli 2010 13:00 in reactie op Piet Paaltjes Reageer op Kitty

    Kitty

    Over welke eigen middelen heeft u het,
    de steekpenningen van wijlen Bernhard de playboyprins?
    Die al liegend en bedriegend zijn leven leefde.
    Oranjes leven riant op kosten van de belastingbetalers in Nederland.
    Liegen en bedriegen hoe lang komen ze daar nog mee weg?
    Zolang er nog genoeg naieve Nederlanders zijn, die blijven geloven in de duurbetaalde sprookjes zal het nog wel even duren.

  • kees kortekaas, zo 11 juli 2010 19:28 in reactie op Kitty In Nederland Reageer op kees

    kees

    wat een zure mensen hier. Laat mijn oma nou genieten van dit soort laatste pleziertjes in het leven... de oranjes.
    Het is net zo nutteloos als kunst en cultuur, of geschiedenis, maar daar besteden we toch ook allemaal geld aan.

  • , ma 12 juli 2010 08:01 in reactie op Kitty In Nederland Reageer op

    Kitty.
    De Oranjes waren al ver voor Bernhards tijd een van de rijkste families ter wereld.
    Bernhard wilde alleen wat extra geld voor zichzelf.
    Dus ik ga er vooralsnog van uit dat WA en Maxima niet van het geld van de Lockheed-affaire hun spullen kopen.

  • Kitty In Nederland, ma 12 juli 2010 12:59 in reactie op Reageer op Kitty

    Kitty

    Red Cat,
    Dat WA en Max geen huizen kopen van het geld van Lockheed affaire is wel duidelijk.
    De rijkdom van de Oranjes is voor een groot deel opgebracht door de belastingbetalers.
    En wordt alleen maar meer, doordat deze familie anders dan iedereen zich ongestraft te buiten kan gaan aan belastingfraude.
    Het is en blijft ongelofelijk dat we hier nog steeds in meegaan.

  • , ma 12 juli 2010 15:09 in reactie op Kitty In Nederland Reageer op

    Kijk.
    En dat ben ik dan weer voor de volle 100% met je eens.

  • Kitty In Nederland, ma 12 juli 2010 16:35 in reactie op Reageer op Kitty

    Kitty

    Gelukkig.

  • Aert Willem d'Holbach, ma 12 juli 2010 17:05 in reactie op Kitty In Nederland Reageer op Aert Willem

    Aert Willem

    Luister eens, als de Oranjes eenmaal betaald zijn voor wat ze doen, dan is die poen van hun. Dan kun je het oneens zijn met wat ze doen en hoe ze het doen, eenmaal afgerekend is het hun geld, klaar. En wat ze er vervolgens mee doen, moeten ze helemaal lekker zelf weten.

  • kees van eck, ma 12 juli 2010 11:47 in reactie op Piet Paaltjes Reageer op kees

    kees

    Welke eigen middelen? Het hele koninklijke vermogen is toch door de belastingbetaler opgehoest...

  • Aert Willem d'Holbach, ma 12 juli 2010 19:21 in reactie op kees van eck Reageer op Aert Willem

    Aert Willem

    Klopt, dat komt omdat een meerderheid van de volksvertegenwoordiging afgesproken heeft dat het zo zal gebeuren, net zoals ook anderen betaald worden uit de staatsruif.

  • kees van eck, ma 12 juli 2010 21:16 in reactie op Aert Willem d'Holbach Reageer op kees

    kees

    O, zit het zo? Ik had geen idee...

  • Joop den Uil, zo 11 juli 2010 09:21 Reageer op Joop

    Joop

    waarom dit steeds geheim gehouden wordt is een raadsel op zich; in brede kring is het bekend dat delen van de villa al klaar zijn en ingericht, en dat een vaste staf incl beveiliging is aangesteld. Geregeld wordt dit gedeelte bewoond door de hoofdeigenaar. Het -riante- bod van de Russische investeerder die aangrenzende panden in bezit heeft, is afgeslagen.

    Overigens: het is prive bezit, dus hoeft niemand zich er mee te bemoeien, maar waarom die geheimzinnigheid en dikke contracten met zwijgplicht ?
    Daarnaast zou de huidige kabinetsformatie een prima gelegenheid zijn voor de kroonprins om zich in te werken en warme te lopen; zijn interesses zijn echter nihil.

  • Anne-Marie Mineur, zo 11 juli 2010 05:14 Reageer op Anne-Marie

    Anne-Marie

    Ze snappen het echt niet, hè, onze prins Kroonkurk en zijn vrouw. Dat ze er zitten *dankzij* ons. Dat ze hun dikke salaris van ons krijgen, en dat dat afgelopen is als ze zich tezeer gedragen als de verwende rijkeluiskinderen die ze zijn. Beatrix had dát in elk geval begrepen. Die wekte lange tijd de indruk van bescheidenheid. Ze viel weer een beetje door de mand toen ze begon te werken met belastingparadijzen, maar ze had de schijn niet zo tegen. Benieuwd of de opvolger van Balkenende dit onderwerp ook een beetje beter gaat managen. Wat dat betreft heb ik meer vertrouwen in Cohen dan in Rutte.

  • Mat Salleh, zo 11 juli 2010 03:13 Reageer op Mat

    Mat

    Het volgende non-issue waar de SP zich druk over maakt, Wordt een leuk zomer lijstje: rode kruis, website, villa. Allemaal kruimelwerk.

    Ben het volledig eens met de reactie van Wout Berlinck.

  • plato plato, zo 11 juli 2010 01:28 Reageer op plato

    plato

    Ze lachen zich rot die Oranjes dat ze er toch iedere keer weer mee wegkomen. Kortom ze hebben gewoon schijt aan het volk.
    http://welingelichtekringen.nl/willem-alexander-heeft-tw-villa-s-gekocht.html

  • Han van der Horst, zo 11 juli 2010 01:09 Reageer op Han

    Han

    Toch slaagt de kroonprins er opnieuw in ergens te zijn waar hij problemen krijgt. Stel je voor dat jij en ik een villa hadden waar we eigenlijk niet mogen komen omdat dan allerlei belangrijke personen op hun strot gaan staan, maar we willen er toch heen. Ik geef toe: dat is een absurde situatie maar het kenmerk van het koningschap in het Europa van de eenentwintigste eeuw is juist het absurde van je situaties. Dat mag dus niet, maar je wil het toch. Dan ga je er wel heen, maar niet als er duizenden en nog eens duizenden Nederlanders in de buurt zijn met wie je feesten viert. Dan wacht je tot na dat feest als iedereen weer naar huis is, om toch naar die villa te gaan, want je wilt de kat niet op het spek binden.

    Willem Alexander heeft het talent om de kat juist wel op het spek te binden, om zich kwetsbaar te maken. Ooit gebeurt dat met een grote zaak en dan wordt hij Willem de Laatste.

  • , ma 12 juli 2010 08:04 in reactie op Han van der Horst Reageer op

    Inderdaad.
    WA is subliem in het voortdurend * met de klompen in het spul stappen*.
    Hij is kennelijk niet "een beetje dom", maar heel verschrikkelijk dom.
    Als hij nog niet weet waar de gevoeligheden liggen, bewijst hij daarmee nog eens duidelijk dat hij nog lang niet, of misschien wel helemaal niet, geschikt is voor het koningschap.

  • Wout Berlinck, za 10 juli 2010 23:33 Reageer op Wout

    Wout

    Vind het triest dat Van Raak zo aan het micro-managen is. Vraag me af wat z'n motivatie is. Goedkoop scoren? Verwacht van kamerleden dat ze hun tijd goed besteden, en het land op hoofdzaken regeren.

  • Roelf Turksema, zo 11 juli 2010 00:59 in reactie op Wout Berlinck Reageer op Roelf

    Roelf

    Ik verwacht dat ze controleren. Go Raak Go.

  • Flipje Tiel, zo 11 juli 2010 13:28 in reactie op Wout Berlinck Reageer op Flipje

    Flipje

    Als het parlement ons niet-democratisch-gekozen-staatshoofd, en ons toekomstig niet-democratisch-gekozen-staatshoofd niet een beetje in de gaten houdt, wie doet dat dan wel?

  • Erik van Erne, za 10 juli 2010 22:39 Reageer op Erik

    Erik

    Ik zeg: Oranje boven en Hup Holland Hup

    Lijkt mij handig voor de Prins van Oranje en Prinses Máxima om daarvandaan de finale te gaan bijwonen.

    Zou fijn zijn als de Tweede Kamer zich eens ging bezighouden met zaken die echt belangrijk zijn voor Nederland.

  • Zeer Voornaam, zo 11 juli 2010 10:45 in reactie op Erik van Erne Reageer op Zeer

    Ja lijkt mij ook prima, een koningshuis dat zijn volk gewoon ronduit voorliegt. Helemaal geen zaak voor een controlerende instantie als de tweede kamer om daar aandacht aan te schenken... Slaap lekker verder.

  • Flipje Tiel, za 10 juli 2010 22:30 Reageer op Flipje

    Flipje

    Tja, in veel landen hoef je minder belasting te betalen over een gebouw dat nog niet af is. Deze villa zal wel nooit afkomen.

    En sinds begin deze maand patrouilleren daar ook Nederlandse fregatten aan de oostkust van Afrika:
    http://www.fotomaritiem.nl/marine/nederlandse-deelname-aan-navo-operatie-ocean-shield
    maar dat zal wel toeval zijn.

    Wel schattig, zo'n ambassadeurtje dat interessant doet in zo'n show: "Kijk eens, ze vertrouwen me zo dat ze zelfs kun omstreden vakantiebestemming aan mij vertellen!"

  • Henk-Jan Mielke, za 10 juli 2010 22:22 Reageer op Henk-Jan

    Henk-Jan

    Zolang niet ieder naadje gekit is kunnen de Oranjes dus naar hartenlust vakantievieren in Mozambique...

 

Reageren

opiniemakers

Populair

Scroll naar boven Scroll naar boven