05 augustus 10 10:03 Reageer (144) Politiek RSS

VVD'ers tevreden over coalitie met PVV

Ed Nijpels: 'Er is geen andere optie' … De Grave: 'De maagdelijkheid van Wilders gaat eraf.'

Het kader van de VVD steunt een coalitie met de PVV, blijkt uit een inventarisatie van de Volkskrant. Kritiek is er niet, wantrouwen evenmin. De partij verschilt daarin met het CDA.

Volgens Jos Verhoeven, kaderlid uit Flevoland, is een samenwerken met de PVV te verkiezen boven het aantasten van de hypotheekrenteaftrek. "Ik regeer liever met een partij die dat niet doet en af en toe wat rare uitspraken doet"

Principiële bezwaren tegen samenwerken met de omstreden PVV lijken niet te bestaan.

De Volkskrant:

Het kader van de VVD is traditioneel wat linkser dan de kiezer. Maar dat is nu niet te proeven. ‘Het is zeker het proberen waard, de gedoogsteun van de PVV’, zegt Ewout Klok, voorzitter van de kamercentrale Drenthe. Hij vindt dat je bij elke optie kanttekeningen kunt maken. ‘We hebben nog goed in het geheugen hoe het in 2002 fout ging na 87 dagen met de LPF. Dan is het met de PVV buiten de regering een goed alternatief.’

Zelfs Frank de Grave, vertegenwoordiger van de zogenaamd linkervleugel van de VVD uit geen bezwaar. Hij is gereserveerd maar sluit niet uit dat hij op den duur enthousiast wordt over de coalitie.

De Volkskrant: VVD’ers: het is het proberen waard


cc-foto: Maarten Rutte met Leidse supporters op het partijfeest in Scheveningen, 10 juni 2010

Laatste Reacties (144) Reageer Reacties in wachtrij: 0

  • Gerwin van Eersel, za 07 augustus 2010 01:01 Reageer op Gerwin

    Gerwin

    Wat een vooruitziende blik had die Rutte toch, op de avond van de verkiezingsuitslag al een bruine stropdas waar Pechtold nog een paarse droeg. Voorkennis?

  • Paul Dekkers, do 05 augustus 2010 23:23 Reageer op Paul

    Paul

    Hoewel ik het niks vind, begrijp ik de blijdschap wel....
    Dit is gewoon wat de achterban wil en als ze daar niet aan toegeven, dan loopt de achterban weg. Vergeet niet dat veel mensen op het laatst VVD hebben gestemd, omdat ze afhaakten op het radicale karakter van de PVV. De VVD was voor die groep stemmers een laatste poging om de schijn van innerlijke beschaving op te houden. Die groep zou natuurlijk uiterst teleurgesteld zijn als de PVV wordt buitengesloten, dan hadden ze immers beter PVV kunnen stemmen, zoals hun onderbuik eigenlijk al aangaf?
    De echte liberalen zijn zonder twijfel allesbehalve blij, maar als ze niet luidkeels juichen jagen ze al die schoneschijn-stemmers weer terug naar de PVV. Het wordt straks een gigantisch zootje van zeer korte duur. Vervolgens proberen zowel VVD, CDA als PVV de kiezer daarna duidelijk te maken dat het niet aan hen, maar aan de andere partijen lag......
    Met als gevolg nieuwe verkiezingen met nog minder kansen op een succesvolle coalitie. Het wordt dus niet het deense model, maar het belgische model. Eindeloos formeren, een paar weken regeren, gevolgd door nieuwe verkiezingen, en dat duurt net zolang tot alle populisten te lui zijn om een potloodje op te pakken, als ze voor de zoveelste keer naar de stembus moeten.

  • Mo Disarkullanmak, do 05 augustus 2010 18:35 Reageer op Mo

    Mo

    Ieder voor zich, dan komt het vanzelf goed. De marktwerking in de maatschappelijke verhoudingen. Wie zou ook verwachten dat de VVD tegen de PVV bezwaren had.

    Het probleem zit in de aanpassingsmechanismen, waardoor alles vanzelf weer goed komt. Het kan een tijd heel vervelend zijn. Daarom is het verwonderlijk dat de progressieve partijen nooit krachtiger stelling hebben genomen tegen extreem rechts. Fortuyn zat niet qua stijl, maar wel qua gedachtengoed op een lijn met Bolkestein en een deel van de VVD. Balkenende maakte een Macchiavellistische keuze, met zijn niet-aanvalsverdrag met de LPF. De taak die hier lag, was er toch echt een voor de progressieven. Tegen Fortuyn nam alleen oud-Groen Linkser Rosemuller stelling. Pechtold daargelaten, hebben de overige progressieven het tegen extreem rechts laten afweten. Daarmee hebben ze een flinke bijdrage geleverd aan het salonfähig maken van extreem rechts, zonder er duidelijke winst uit te hebben gehaald. Het wordt tijd dat de progressieven naar hun verantwoordelijkheid beginnen te handelen.

  • jaap vos, do 05 augustus 2010 17:08 Reageer op jaap

    jaap

    tevreden over een coalitie met de grootste verliezer van de verkiezingen met gedoogsteun van extreem rechts / de fascisten !!!????

  • kees van eck, do 05 augustus 2010 15:25 Reageer op kees

    kees

    WIm de Bie had gelijk: De VVD is de PVV voor nette mensen...

    We krijgen een kabinet waarin de grootste verliezer van de verkiezingen in een regering plaatsneemt...

  • Jaap Breekpunt, do 05 augustus 2010 16:06 in reactie op kees van eck Reageer op Jaap

    Jaap

    Wat dat betreft was het veel democratischer geweest om Groen Links en de D'66 in de regering plaats te laten nemen, ook al vertegenwoordigen ze samen minder kiezers dan het CDA.
    Je zult in elk geval blij zijn dat de grootste 'winnaar' wel een beetje mee doet?

  • Wim Hofman, do 05 augustus 2010 16:18 in reactie op kees van eck Reageer op Wim

    Wim

    Hoi Kees,

    de PvdA had ook dolgraag met deze grootste verliezer in een kabinet gezeten hoor. Dus zo bijzonder is dat niet.

  • kees van eck, do 05 augustus 2010 17:26 in reactie op Wim Hofman Reageer op kees

    kees

    Het gaat mij niet om het CDA, maar om het principe. Bovendien: PVDA en CDA hebben geen meerderheid... dus altijd aangevuld tot 75+

  • Jaap Breekpunt, do 05 augustus 2010 17:33 in reactie op kees van eck Reageer op Jaap

    Jaap

    Welk principe bedoel je precies? De grootste verliezer mag niet mee doen? Ook niet als deze meer draagvlak heeft in de samenleving dan een winnende partij?

  • kees van eck, do 05 augustus 2010 19:27 in reactie op Jaap Breekpunt Reageer op kees

    kees

    in dit minderheidskabinet krijgt cda onevenredig veel politieke macht... in een meerderheidsvariant, laten we zeggen met pvda, was de evenredigheid groter geweest... een verliezende partij kan dus prima meeregeren, maar nu wordt er niet bepaald recht gedaan aan de verkieizingsuitslag...

  • Jaap Breekpunt, do 05 augustus 2010 19:38 in reactie op kees van eck Reageer op Jaap

    Jaap

    Je doet recht aan de verkiezingsuitslag door een regering te vormen die steun krijgt van een meerderheid in de tweede kamer.
    Hoezo vindt u dat het CDA te veel macht krijgt? En wat heeft dit te maken met uw oorspronkelijke opmerking: We krijgen een kabinet waarin de grootste verliezer van de verkiezingen in een regering plaatsneemt...

  • kees van eck, do 05 augustus 2010 21:45 in reactie op Jaap Breekpunt Reageer op kees

    kees

    helemaal eens...
    dit lijkt me een bijzonder geval: cda komt in een minderheidsregering, heeft 21 zetels... vvd 31, samen 52... zij gaan samen de posten verdelen. in een normale situatie van een meerderheidskabinet (als bijv. pvda aanschuift) zou de verhouding 2/5 veranderen in 2/8 grosso modo... met een navenant aantal ministers/staatssecretarissen

  • Jaap Breekpunt, do 05 augustus 2010 21:58 in reactie op kees van eck Reageer op Jaap

    Jaap

    Helemaal mee eens. Mooi, want dit kabinet kan inderdaad rekenen op de steun van een meerderheid van de tweede kamer. Goed dat dat helder is.
    Er is geen enkele democratische regel die vastlegd hoeveel ministers posten je zou moeten hebben ten opzichte van het aantal zetels dat je in de tweede kamer hebt.
    Bovendien geldt wat u zegt net zo goed voor de VVD. Dan ben ik nog steeds benieuwd wat uw opmerking over de grootste verliezer van de verkizezingen er mee te maken heeft.

  • Gerwin van Eersel, do 05 augustus 2010 23:10 in reactie op Wim Hofman Reageer op Gerwin

    Gerwin

    Als dat zo zou zij dan had de PvdA daar wel een lijtje voor geopend.

  • , vr 06 augustus 2010 08:07 in reactie op Wim Hofman Reageer op

    Dat wou de PvdA DUS niet.
    Daarom kwam er geen middenkabinet.
    Of was je dat alweer vergeten??

  • Henk Jansen, do 05 augustus 2010 17:36 in reactie op kees van eck Reageer op Henk

    Henk

    We krijgen een kabinet waarin de grootste verliezer van de verkiezingen in een regering plaatsneemt...
    ========================================================

    Na und?

    Elke zetel is evenveel waard. Het CDA heeft 21 zetels gekregen. GL, dat weliswaar 4 zetels gewonnen heeft, heeft er nog altijd 11 minder dan het CDA. Maar toch zou dan GL meer aanspraak hebben om mee te regeren??

    Het feit dat het CDA is afgestraft heeft niets te maken of het legitiem is om te gaan regeren. Het enige resultaat is dat het CDA, als kleinste van de drie coalitie-partijen, nu slechts minder te vertellen heeft, en de VVD en de PVV des te meer.

  • , vr 06 augustus 2010 09:31 in reactie op Henk Jansen Reageer op

    Na und??
    Weet je nog dat men het absoluut noodzakelijk vond dat de grootste winnaar wél in de regering kwam, ondanks het feit dat de PvdA groter was??
    Omdat het nu eenmaal de grootste winnaar was???
    Is het dat niet een beetje raar dat de grootste verliezer er wél in komt???Gaat het dan nu ineens wél om het aantal zetels??

  • Jo Wekker, do 05 augustus 2010 18:49 in reactie op kees van eck Reageer op Jo

    Jo

    Wat is daar mis mee. Het is wel een partij die rustig afgewacht heeft en het spel slim gespeeld heeft. Dat kun je niet zeggen van PvdA, GL, D66.

  • kees van eck, do 05 augustus 2010 19:08 in reactie op Jo Wekker Reageer op kees

    kees

    nouja, slim gespeeld... de vvd wil natuurlijk vooral met het cda... en niet met de pvda... dan vallen meteen gl en d66 buiten de boot...

    ik heb het niet zo op slim spelen, als het om machtsvraagstukken gaat... ik loop liever warm voor een partij met goeie ideeën en staan voor je zaak.

  • Jo Wekker, do 05 augustus 2010 18:53 in reactie op kees van eck Reageer op Jo

    Jo

    Het is goed dat er een rechts kabinet komt die nu eindelijk eens allerlei problemen aanpakt die jarenlang niet bespreekbaar waren. We moeten 18 miljard bezuinigen. Er zijn allerlei mogelijkheden dat te realiseren zonder koopkrachtverlies voor de belasting betaler. Neem alleen integratie en immigratie. Daarvan is gezegd dat per jaar een negatief saldo ontstaat van 13 miljard. Nou daar is zeker door meer efficiency een paar miljard te halen.

  • kees van eck, do 05 augustus 2010 19:21 in reactie op Jo Wekker Reageer op kees

    kees

    VDD was altijd van de marktwerking, de markt lost de problemen vanzelf op. We hebben gezien waar het toe leidt... onbestraft misbruik, fraude, zelfverrijking enzenz. allemaal mogelijk door onvoldoende sturing en toezicht (lees: overheidsbemoeienis... of zou je ook toezicht natuurlijk kunnen privatiseren??, haha). Dat juist de liberalen het hardst willen bezuinigen is natuurlijk een giller..., gelukkig hoeven de kapitaalkrachtigen er geen cent op achteruit, dat zou natuurlijk niet eerlijk zijn;)

    En dan. Er is meer dan geld dat een land leefbaar maakt en houdt. Bovendien is NL gebonden aan allerlei internationale decreten, juist op het gebied van immigratie. Ik ken trouwens genoeg 'witte' Nederlanders die zeer slecht zijn geïntegreerd (niet meedoen aan sociaal leven, slechte opleiding, weinig perspectief). Als de rook is opgetrokken en op de vruchtbare grond de economie weer gaat floreren, zullen we ze hard nodig hebben, de externe arbeidskrachten.

  • Jo Wekker, do 05 augustus 2010 19:42 in reactie op kees van eck Reageer op Jo

    Jo

    "Als de rook is opgetrokken en op de vruchtbare grond de economie weer gaat floreren, zullen we ze hard nodig hebben, de externe arbeidskrachten"
    ==================================
    Daar heb je helemaal gelijk in. De arbeidskrachten zullen we nodig hebben, maar degene die niet werken en alleen maar potverteren op de kosten van de maatschappij kunnen we missen als kiespijn. Helaas is het zo dat deze laatste doelgroep in de meerderheid is.

  • kees van eck, do 05 augustus 2010 21:37 in reactie op Jo Wekker Reageer op kees

    kees

    Aha.. het aloude potverterenargument. Wat wilt u eraan doen? Afpakken? Ik heb misschien een wat positiever mensbeeld. Tuurlijk, misbruik/fraude komt in alle lagen van de bevolking voor... maar we mogen wat mij betreft best trots zijn op onze verzorgingsstaat.

  • Jo Wekker, do 05 augustus 2010 22:23 in reactie op kees van eck Reageer op Jo

    Jo

    Deze verzorgingsstaat kost mij en de meerderheid van NL veel te veel geld. Geld dat ik liever aan mijn kinderen besteedt dan aan gelukzoekers die nog nooit iets voor deze samenleving betekend hebben. Ik heb het niet over echte vluchtelingen. Maar dat is maar 5% van het totaal. Nee onze ouderen, onze zwakkeren, onze studerende kinderen, onze normen worden verkwanseld. Per jaar meer dan 13 miljard aan immigratie en integratie is gewoon te veel. Dus trots op onze verzorgingsstaat ben ik zeker niet.

  • Sjouke Boonstra, do 05 augustus 2010 23:59 in reactie op Jo Wekker Reageer op Sjouke

    Sjouke

    == Neem alleen integratie en immigratie. Daarvan is gezegd dat per jaar een negatief saldo ontstaat van 13 miljard. ==

    Ik weet niet wie u dat verteld heeft, maar kijk niet raar op als hij u een dezer dagen de Erasmusbrug probeert te verkopen.

  • Dik Brix, do 05 augustus 2010 15:14 Reageer op Dik

    Dik

    De aanbidding door de VVD van het gouden kalf HRA gaat uiteindelijk boven elk menswaardig begrip. En dat noemt zich dan liberaal.

    Hoe is het mogelijk dat een politieke partij die zich 'verantwoordelijk' voor de samenleving noemt, zo snel kan afglijden naar het gedogen van een partij als de PVV.

  • Zon in Huis, vr 06 augustus 2010 17:41 in reactie op Dik Brix Reageer op Zon

    Zon

    Precies, rechts wil af van de linkse hobby's. Laat HRA nou net een linkse hobby zijn. De HRA is ingevoerd door minister N.G. Pierson samen met de inkomstenbelasting. Hij was een lid van een kabinet (voor sociale rechtvaardigheid) dat regeerde van 1897 tot 1901. Behoorlijk links dus.

  • Muhahabarak ., do 05 augustus 2010 14:39 Reageer op Muhahabarak

    Muhahabarak

    Maarten Rutte?

  • , do 05 augustus 2010 14:16 Reageer op

    TS
    Behalve, heb ik inmiddels begrepen, prominente VVD-ers.
    Maar in plaats dat die gasten openlijk die opportunische club de rug toekeren, houden ze hun bek dicht.
    Kijk wat dat betreft ook even in de nieuwe VN, naar de reacties en meningen van Hans Hoogervorst.............

  • Henk Jansen, do 05 augustus 2010 13:45 Reageer op Henk

    Henk

    Natuurlijk is met de PVV de meest logische combinatie. Zowel de VVD-kiezer als de PVV-kiezer staat er volledig achter.

    Bij de PvdA zul je zoiets nooit tegenkomen. De ene helft wil graag met de SP, de andere helft liever GL of D66. Alleen daarom al moet die partij zich eens opnieuw gaan bezinnen. Het is, en was, allemaal vrij strategieloos onder Cohen.

  • Just Lurking, do 05 augustus 2010 12:52 Reageer op Just

    Just

    [...] Maarten Rutte met Leidse supporters op het partijfeest in Scheveningen [...]

    De tweelingbroer van Mark? ;)

  • Aert Willem d'Holbach, do 05 augustus 2010 13:52 in reactie op Just Lurking Reageer op Aert Willem

    Aert Willem

    Best wel een kapitale blunder, voor zo'n goedingelichte opiniesite...

    ;-)

  • Just Lurking, do 05 augustus 2010 21:14 in reactie op Aert Willem d'Holbach Reageer op Just

    Just

    *grinnik*

  • cor mol, do 05 augustus 2010 12:44 Reageer op cor

    cor

    Een link die bij dit artikel niet mag ontbreken:
    http://extra.volkskrant.nl/opinie/artikel/show/id/6345/De_morele_leegte_van_de_VVD

  • Zjen Zen, do 05 augustus 2010 12:58 in reactie op cor mol Reageer op Zjen

    Zjen

    Nee Cor, die link mag idd niet ontbreken.
    Beklemmend.
    Ik ga nu weer even diep adem halen.

  • Just Lurking, do 05 augustus 2010 12:59 in reactie op cor mol Reageer op Just

    Just

    Geweldige column van von der Dunk! Een historicus met inhoud, tegenover iemand als Rutte die weliswaar geschiedenis heeft gestudeerd, maar nooit historicus is geworden. Dan zou hij zeker getuigt hebben van meer historisch besef.

    [...] 'Een partij die af en toe wat rare uitspraken doet': deze uitspraak is karakteristiek voor de geestelijke leegte van de VVD, waarvan ook Rutte een exponent vormt. Op geen enkel moment heeft hij, doodsbang voor zijn eigen electoraat, principieel afstand durven nemen van zijn nieuwe bondgenoot. [...]

    De spijker op de kop!

  • Mat Salleh, do 05 augustus 2010 13:00 in reactie op cor mol Reageer op Mat

    Mat

    Goed verhaal, ben het lang niet altijd met vd Dunk eens maar hier heeft ie echt een punt.

    Want: hoe kan een zich liberaal noemde partij alle liberale principes overboord gooien om de HRA te redden? Eigen beurs eerst? Waarom horen we geen enkele VVD-er tegengas geven?

    van der Dunk:
    "Het blijft verbijsterend, het stilzwijgen in de VVD, die anders zo graag met Thorbecke - een rechtsstatelijk politicus bij uitstek - schermt. Waar blijft nu de Grote Zelfbenoemde Denker Bolkestein, die altijd grote verhalen debiteert over westerse waarden en de lessen van Wereldoorlog Twee?

    Of is de mogelijkheid dat nu voor het eerst sinds een kleine eeuw weer een liberaal premier van Nederland wordt ook voor hem allesbepalend?"

  • Isis Maät, do 05 augustus 2010 13:03 in reactie op cor mol Reageer op Isis

    Isis

    De gelijkenissen zijn talrijk.
    Wanneer gaan de ogen bij het klapvee een keer open?

  • Aert Willem d'Holbach, do 05 augustus 2010 14:02 in reactie op cor mol Reageer op Aert Willem

    Aert Willem

    Ach, het blijft een opinie. Mensen hebben recht op een opinie. Maar om nu de opinie van een PvdA-er én republikein als volledig objectief te bestempelen, dat gaat me dan weer iets te ver.

    Met wat zoeken en vervangen schrijf ik op mijn beurt ook iets "grievends" over links. Maar dat doe ik dan weer niet want ik pak het liever fatsoenlijk aan. Wat mij wel opvalt is dat tout "progressief" Nederland momenteel over elkaar heenbuitelt in alle spastische pogingen om de toekomst te beschrijven. Historici als Von der Dunk en Van Rossem voorop. Grappig: historici die menen te weten hoe de toekomst eruit ziet.

  • Rouane Rabbit, do 05 augustus 2010 15:36 in reactie op Aert Willem d'Holbach Reageer op Rouane

    Rouane

    Ach, het blijft een opinie. Ook jij, Aert, hebt recht op een opinie.

  • Piet de Geus, vr 06 augustus 2010 01:11 in reactie op cor mol Reageer op Piet

    Piet

    Von der Dunk zou een punt kunnen hebben, vele zelfs, als hij er niet op een SP-waardige manier overheen schoot.

    Wie denkt Von der Dunk dat zijn lezers zijn? Eerst een serie Godwins waar je kromme tenen van krijgt. (Hij is het op tijd rijden van de treinen overigens nog vergeten.)

    En dan HRA als "ongelimiteerde miljonairsvillasubsidie voor Rijkman Groenink en Nina Brink". Nou, als het voor zulk volk is dan mag die HRA gisteren nog worden afgeschaft. Wist niet dat een select gezelschap van oplichters al die miljarden per jaar cadeau kreeg.

    Hoop voor Von der Dunk dat het in ieder geval voor hemzelf enige verlichting geeft om de frustratie zo van zich af te schrijven, maar hier overtuig je niemand mee. Je beledigt er wel de intelligentie van je lezers mee.

  • Mat Salleh, vr 06 augustus 2010 06:14 in reactie op Piet de Geus Reageer op Mat

    Mat

    Zijn belangrijkste punt is dit:

    "Het jodendom is een politieke ideologie, die streeft naar volledige overheersing van de wereld.

    De joden vormen een vijfde colonne en zijn hier gekomen om ons land over te nemen.
    Een volledige immigratiestop voor joden.
    Er moeten miljoenen joden uit Europa gezet worden.
    De strijd tegen het jodendom moet het kernpunt van het Nederlands buitenlands beleid worden.
    Geen synagoge er meer bij.
    Joodse scholen dicht.
    Geen subsidie meer voor joodse media.
    Belasting op keppeltjes.
    De thora wordt verboden.
    De hypotheekrente blijft gehandhaafd.
    De kilometerheffing komt er niet."

    Geen enkele VVD-er zou het in zijn hoofd halen om met een partij te praten die dergelijke standpunten zou verkondigen, sterker nog zo'n partij zou terecht subiet verboden worden.

    Nou er in plaats van Jood Moslim staat is het bij de VVD ineens oorverdovend stil. Dat is het punt van van der Dunk, dat hij daarnaast in de rest van de bijdrage inderdaad weer in de bekende SP-retoriek vervalt doet daar voor mij niks aan af.

  • Mees ., do 05 augustus 2010 12:42 Reageer op Mees

    Mees

    Wachten is op de eerste ruzies

  • , do 05 augustus 2010 13:26 in reactie op Mees . Reageer op

    De eerste ruzie is er al, lieve Mees.
    Wilders wil wel de richting van het beleid mede bepalen, maar neemt geen verantwoording.

  • Aert Willem d'Holbach, do 05 augustus 2010 18:41 in reactie op Reageer op Aert Willem

    Aert Willem

    En dat betekent per definitie dat er al ruzie is?

  • Mees ., do 05 augustus 2010 12:31 Reageer op Mees

    Mees

    VVD,CDA,PVV:onderhandelen in stilte

    De onderhandelaars van VVD,PVV en CDA gaan de komende tijd in stilte praten over een nieuw kabinet.Ze zullen daarover geen mededelingen doen,zeiden ze vanmorgen nadat ze bij informateur
    Ivo Opstelten waren geweest.
    De fractievoorzitters zullen bij de gesprekken worden geassisteerd door secondanten uit hun partij.VVD-Kamerlid Edith Schippers zal Rutte bijstaan.CDA-leider Verhagen zal worden geassisteerd
    door minister en Kamerlid Ab Klink. Geert Wilders neemt Europarlementariër Barry Madlener mee.

    lol
    Barry Madlener
    We krijgen nog heel veel te lachen

  • Just Lurking, do 05 augustus 2010 12:49 in reactie op Mees . Reageer op Just

    Just

    [...] VVD,CDA,PVV:onderhandelen in stilte [...]

    Ik geloof niet eens dat ik daar rouwig om ben, je moet er toch niet aan denken die vreselijk vermoeiende stem van Opstelten dagelijks te moeten aanhoren. :(

  • Winston V., do 05 augustus 2010 12:31 Reageer op Winston

    Winston

    Ik kan me bijna niet voorstellen dat *alle* mensen die op de VVD hebben gestemd hier tevreden of blij mee zijn... De kop "VVD'ers tevreden over coalitie met PVV" vind ik dan ook een tikkeltje tendentieus. Beter had er kunnen staan "VVD prominenten" of "De VVD" omdat dan duidelijk is dat het gaat om de VVD'ers die vingers in de pap hebben, en niet over alle VVD'ers. In de rest van dit stukje houdt men zich hier ook aan, maar juist in de kop is het belangrijk.

    Dat gezegd hebbende, kan ik maar weinig respect opbrengen voor die VVD'ers met vingers in de pap. Wilders is natuurlijk ook een kind van die partij, laten we dat niet vergeten. Maar er moeten zich onder de VVD'ers toch nog wel een paar echte liberalen bevinden? En deze kunnen hier toch nooit tevreden mee zijn?

  • Isis Maät, do 05 augustus 2010 12:31 Reageer op Isis

    Isis

    Waar blijven de reacties van de VVD-prominenten Van Baalen, Hoogervorst, Weisglas, Van Linschoten? Zij hebben zich in het verleden nogal eens negatief over Wilders uitgelaten.
    Ze zijn wel erg stil.

  • Mees ., do 05 augustus 2010 12:47 in reactie op Isis Maät Reageer op Mees

    Mees

    Die mogen niets zeggen en als ze iets zeggen moet het lijken over ze totaal verrukt zijn van Wilders.
    Kijk naar Nijpels gisteren bij KvdB....echt,die zijn totaal de weg kwijt.

  • Isis Maät, do 05 augustus 2010 12:57 in reactie op Mees . Reageer op Isis

    Isis

    Ik heb besloten niet te kijken of te luisteren naar programma's waarin VVD'ers, CDA'ers of PVV'ers voorkomen.
    Dit is niet goed voor mijn hart.

  • YggY ..., do 05 augustus 2010 13:08 in reactie op Isis Maät Reageer op YggY

    YggY

    Dan kun je alleen nog maar naar Sesamstraat kijken

    Of Zapp

  • Jo Wekker, do 05 augustus 2010 19:31 in reactie op Isis Maät Reageer op Jo

    Jo

    Zul je snel wereldvreemd worden. Denk je niet? Want de komende periode en de komende 4 jaar zal het alleen daarover gaan.

  • Mees ., do 05 augustus 2010 12:50 in reactie op Isis Maät Reageer op Mees

    Mees

    Wilders bij alle onderhandelingen aan tafel

    NIEUWS - Wilders heeft daarmee invloed op het regeerakkoord, dat hij niet zal ondertekenen, bevestigde informateur Ivo Opstelten vanmiddag.

    Laat de gijzelneming van Rutte en Verhagen door Wilders maar beginnen
    Eens kijken hoelang Rutte en Verhagen dit volhouden.

  • Piet de Geus, do 05 augustus 2010 13:01 in reactie op Isis Maät Reageer op Piet

    Piet

    Wat ik uit Vrij Nederland opmaak is dat dit gezelschap nog steeds tegen is maar de opdracht heeft gekregen Mark niet voor de voeten te lopen...

  • Isis Maät, do 05 augustus 2010 13:17 in reactie op Piet de Geus Reageer op Isis

    Isis

    Bijn het CDA houden ze er huichelpraktijken op na, maar bij de VVD doen ze er nog een schepje bovenop.

    Tsja, alles voor de macht.

  • Piet de Geus, do 05 augustus 2010 13:35 in reactie op Isis Maät Reageer op Piet

    Piet

    Partijdiscipline is niet bepaald het monopolie van VVD en CDA...

  • Jo Wekker, do 05 augustus 2010 19:43 in reactie op Piet de Geus Reageer op Jo

    Jo

    En dat geloof jij?

  • , do 05 augustus 2010 14:51 in reactie op Isis Maät Reageer op

    Lieve Elly.
    Kijk even in de VN van deze week.
    Hoogervorst geeft daar zijn mening.

  • YggY ..., do 05 augustus 2010 15:11 in reactie op Reageer op YggY

    YggY

    Hoogervorst? Hoogervorst?

    Is dat niet die man die er voor gezorgd heeft dat ik in enen 10 keer zoveel voor mijn ziektekosten moest gaan betalen.

    Is Hoogervorst niet die man die ervoor heeft gezorgd dat dankzij de marktwerking de kosten voor ziekenzorg omhoog schoten.

    Die Hoogervorst bedoel, je, die van dat kots gebaartje.

  • Isis Maät, do 05 augustus 2010 15:35 in reactie op YggY ... Reageer op Isis

    Isis

    Ja, eigenlijk niet te vertrouwen hè?
    Ook een farizeeër.
    Zo langzamerhand stikt het ervan en krijg ik het er benauwd van.

  • , vr 06 augustus 2010 08:12 in reactie op YggY ... Reageer op

    Ja, die Hoogervorst.
    Ook eentje van de rechtervleugel van de VVD.
    Ja, die dus.
    En ZELFS die heeft een vernietigend oordeel over wilders.(In de VN van deze week , met die schitterende cover.........)
    Kan je nagaan........................
    Maar Rutte, als een zieltje zonder zorg, laat zich zonder het, geloof ik, echt in de gaten te hebben voor het weerzinwekkende karretje van wilders spannen.

    Ik ben benieuwd wanneer dat kind in de gaten krijgt hoe hij genaaid wordt.............

  • Isis Maät, do 05 augustus 2010 15:32 in reactie op Reageer op Isis

    Isis

    Ik ben geabonneerd op de VN, dus ik heb het al gelezen, Red.
    Maar evengoed, bedankt!!!

  • Joop Pooj, do 05 augustus 2010 12:28 Reageer op Joop

    Joop

    HRA eerst!!

    Desondanks zal de huizenprijs in Nederland blijven dalen:
    -hoge lastendruk
    -weinig top universiteiten
    -slechte arbeidsmoraal bij autochtonen, en daardoor:
    -immigratietijdbom

  • - -, do 05 augustus 2010 12:24 Reageer op -

    -

    De hamvraag is natuurlijk haalt de VVD en het CDA met Wilders geen paard van Troje in huis?

    Natuurlijk zal Wilders veel punten laten varen en zal hij z'n toon gaan matigen, dat moet ook wel, fel van leer trekken richting een kabinet rijmt immers niet met het gegeven dat de PVV hier gedoogsteun geeft.

    Dat zijn op zichzelf genomen nu juist pluspunten voor mensen die ageren tegen de abjecte standpunten van de PVV waar ik me ook achter schaar.
    Minpunt is alleen dat wanneer de PVV elders controversiële zaken verkondigt en/of in diskrediet wordt gebracht het zittende kabinet slechts een dooddoener als repliek kan hanteren: het is niet onze mening c.q. opvatting maar die van Dhr. Wilders. M.a.w. kritiek op Wilders vanuit het CDA en de VVD zal ook worden gesnoerd.

    Ondertussen kan de PVV zich distantiëren van impopulaire maatregelen maar dat het nu eenmaal niet anders is omdat zij niet het uit te voeren beleid aansturen maar slechts gedogen. De PVV ontloopt, wederom, haar verantwoordelijkheid.

  • Rouane Rabbit, do 05 augustus 2010 12:38 in reactie op - - Reageer op Rouane

    Rouane

    ---[De hamvraag is natuurlijk haalt de VVD en het CDA met Wilders geen paard van Troje in huis? ]---

    We zullen het zien.

    Wat we nu zien is dat de VVD en bloc achter het kabinet staat, behalve een paar uitzonderingen. Ze zullen ook en bloc alle gevolgen dragen die het zal hebben voor de VVD.

    We zullen zien.

    Niet alleen Wilders wordt ontmaagd, ook Rutte wordt ontmaagd. Beide leggen nu het fundament voor hun latere politieke carrière.

    Als Rutte niet slaagt hierin, dan kan hij weer een baantje als HRO-manager gaan zoeken, dan is hij politiek dood. (als hij door de PVV wordt getackled)
    Als Wilders niet slaagt, dan rest hem een bestaan als kamerlid van een klein partijtje met enkele diehards. (als zijn bijdrage aan dit kabinet tot een electoraat-wegloop leidt, wegens gebrek aan succes voor zijn achterban)

    Het is de volgende verkiezingsuitslag die gaat bepalen wie er gewonnen heeft en wie niet: Wilders of Rutte. Ze doen alsof ze vrinden zijn, maar het zijn opponenten.

    Als Verhagen niet slaagt, die gaat gewoon verder. Als je hem iets wil verwijten, dan is het kleurloosheid, met een rechts ondertoontje. Hij zal dan eens vermoeid op z'n Limburgs zuchten en het leven gaat gewoon verder.

  • Gerald Thus, do 05 augustus 2010 12:11 Reageer op Gerald

    Gerald

    Frank de Grave, als je Wilders wilt ontmaagden, doe je dan wel een condoompje om?

  • Harry de Zomer, do 05 augustus 2010 12:06 Reageer op Harry

    Harry

    Rutte, houd nu eens op met De Getapte Jongen uithangen en draai je rechtsom. Leuke vrouw! Je zocht toch een vrouw?

    Sorry, VVD gestemd en voorstander van het minderheidkabinet met tolerantie van PVV, maar ik kon het even niet laten.

  • Piet de Geus, do 05 augustus 2010 12:23 in reactie op Harry de Zomer Reageer op Piet

    Piet

    Smakeloosheid is ook een gave.

  • - -, do 05 augustus 2010 12:28 in reactie op Piet de Geus Reageer op -

    -

    Smakeloosheid is in the eye of the beholder.

  • , do 05 augustus 2010 13:31 in reactie op Harry de Zomer Reageer op

    Ben je daar zeker van??

  • Harry de Zomer, do 05 augustus 2010 14:24 in reactie op Reageer op Harry

    Harry

    Van wat precies?

  • Marc Brama, do 05 augustus 2010 12:03 Reageer op Marc

    Marc

    VVD'ers tevreden over samenwerking met Wilders? Dat zal niemand verbazen. Als de VVD haar sociaal-economische plannen maar kan doorvoeren. Materialistische overwegingen zijn vele malen belangrijker dan morele overwegingen (voor zover die überhaupt aanwezig zijn). Kán men niet anders? Onzin. Men wíl niet anders. Hetzelfde geldt voor het CDA, hoewel misschien in (iets) mindere mate. Afwachten maar hoe dit allemaal verder verloopt...

  • YggY ..., do 05 augustus 2010 11:53 Reageer op YggY

    YggY

    Zoals ik elders al betoogde is de HRA de nationale splijtzwam die de kans op coalitievorming met andere partijen onmogelijk maakt.

    En dat de VVD geen problemen heeft met de PVV wekt ook geen verbazing, de haat jegens buitenlanders die door jongetje Wilders tot kunst is verheven is tenslotte ooit begonnen bij de VVD.

    De VVD was tot nu toe te fatsoenlijk om openlijk racisme te bedrijven maar sluit het openlijk racistische en uitermate onfatsoenlijke karakter van de PVV in de armen.

    Hoe was het ook weer eens, eigen volk eerst.

  • Inter Bella, do 05 augustus 2010 12:29 in reactie op YggY ... Reageer op Inter

    Inter

    ----[De VVD was tot nu toe te fatsoenlijk om openlijk racisme te bedrijven maar sluit het openlijk racistische en uitermate onfatsoenlijke karakter van de PVV in de armen.]----

    Ik weet niet waar jij racisme ziet bij de PVV, ik denk niet dat je van racisme kunt spreken. Zoek het begrip 'racisme' maar even op. Hoogstens een tikkeltje discriminatie, maar daar zijn linksen ook niet vies van, (denk aan positieve discriminatie, bij mijn weten is er maar één soort discriminatie en die is negatief, genoeg meer voorbeelden). Dus niet daarover zeuren, dat is namelijk inconsequent. Onfatsoenlijk? Tja, erg subjectief, kun je niets mee. Ik zou eerder spreken van 'direct' of 'rechtlijnig.' Maar ook dat is uiteraard subjectief.

    ----[En dat de VVD geen problemen heeft met de PVV wekt ook geen verbazing, de haat jegens buitenlanders die door jongetje Wilders tot kunst is verheven is tenslotte ooit begonnen bij de VVD.]----

    Alweer fout! Nergens haat jegens buitenlanders, enkel afschuw jegens diegenen die een gevaar zijn voor onze o zo kwetsbare, multiculturele samenleving. Noem het: 'Intolerant tegenover de intoleranten.' Daar kan ik mee leven. 'Buitenlanders' is een erg ruim begrip. Herformuleren alstublieft.

    ----[Zoals ik elders al betoogde is de HRA de nationale splijtzwam die de kans op coalitievorming met andere partijen onmogelijk maakt.]----

    Tja, volgens mij zijn er nu drie partijen aan het onderhandelen, en géén van deze partijen heeft volgens mij het idee om de HRA af te schaffen. Moet je op dit tijdstip volgens mij ook niet willen (laat daar geen discussie over bestaan, later wel afschaffen.)

    ----[Hoe was het ook weer eens, eigen volk eerst.]----

    Zullen we het begrip 'nationaliteit' maar gewoon afschaffen...?

  • Kikker Landje, do 05 augustus 2010 12:48 in reactie op Inter Bella Reageer op Kikker

    Kikker

    Nog eens een definitie van waar racisme voor staat:

    "Volgens de Conventies van de Verenigde Naties betekent raciale discriminatie "elk onderscheid, uitsluiting, beperking of voorkeur gebaseerd op ras, huidskleur, afstamming, of nationale of etnische oorsprong die het doel of effect heeft van opheffing of aantasting van erkenning, genieting of uitoefening, op basis van gelijkwaardigheid, van mensenrechten, en fundamentele vrijheden in het politieke, economische, sociale, culturele of enig ander veld van het openbare leven"

    Dus racisme is niet alleen gebasseerd op 'ras'.

  • x x, do 05 augustus 2010 13:06 in reactie op Kikker Landje Reageer op x

    x

    Religie staat er niet bij....

  • Dead Rising, do 05 augustus 2010 13:32 in reactie op x x Reageer op Dead

    Dead

    Zo is het. Ik word beticht van agitprop vanwege een SP voorbeeldje. Deze VN definitie van racisme is niet goed genoeg om Wilders te kunnen vangen. Maar dat maakt niet uit, Wilders is en moet en zal een racist zijn!

  • YggY ..., do 05 augustus 2010 14:39 in reactie op Dead Rising Reageer op YggY

    YggY

    Wilders is en moet en zal een racist zijn!
    ==========
    Nee, jongetje Wilders is een racist daar is bijna iedereen het wel over eens.

    Zo moeilijk is dat niet.

  • Inter Bella, do 05 augustus 2010 15:14 in reactie op Kikker Landje Reageer op Inter

    Inter

    Informeer jezelf beter in het vervolg =)

  • Jo Wekker, do 05 augustus 2010 19:38 in reactie op Kikker Landje Reageer op Jo

    Jo

    Nee maar de doelgroep waar Wilders het niet zo op heeft komt niet in deze definitie naar voren. Dus rascist; aan mijn hoela.

  • Gracchus Babeuf, vr 06 augustus 2010 09:51 in reactie op Kikker Landje Reageer op Gracchus

    Gracchus

    Dat is een gebruikelijke definitie, die ook internationaal gehanteerd wordt. Er zijn ook wetsteksten en er is jurisprudentie die van een dergelijke definitie uitgaan. Kijk op www.watwilwiders.nl

    Dit onderwerp is eindeloos behandeld op Joop, inclusief de officiële teksten, maar Fijnzo, Dead..., Wim Hofman en nu dus ook Dick Tator hebben daar geen boodschap aan. Zij houden vast aan hun eigen verwrongen wereldbeeld.

  • Isis Maät, do 05 augustus 2010 12:49 in reactie op YggY ... Reageer op Isis

    Isis

    Hoe was het ook weer eens, eigen volk eerst.

    Ik wil het een beetje nuanceren, Yggy.
    Egoïsten, eigen vilabezitters, niet onbemiddelden eerst.

  • Jo Wekker, do 05 augustus 2010 22:25 in reactie op Isis Maät Reageer op Jo

    Jo

    Wat is er mis als je een villa bezit?

  • Kikker Landje, do 05 augustus 2010 11:53 Reageer op Kikker

    Kikker

    "Links vindt dat er wel gedeald moet worden met met Hamas, Taliban, Hezbollah en Ahmadinejad."

    Links, zoals je zegt, is niet 1 club mensen die elkaar allemaal kennen. Dus de typering "Links" is redelijk inhoudsloos. PvdA en SP worden allebei als links gezien, maar zijn toch echt verschillend. Net zoals VVD en PVV verschillend zijn. Verder zijn er ook griezelige extreem-linkse clubjes, zoals er ook griezelige extreem-rechtse clubjes zijn.
    Het is verder heel vlak om te stellen dat links wil dealen met die organisaties. Het is echt niet zo dat een linkse partij als de SP een partij als de Hamas zo leuk en lief vind. Het gaat om realistisch iets voor elkaar krijgen, en dan moet je ook met je vijanden praten, anders blijf je eeuwig oorlog voeren. Dat doet niks af aan je eigen principes.

  • Dead Rising, do 05 augustus 2010 12:07 in reactie op Kikker Landje Reageer op Dead

    Dead

    Als een prominent SP lid in een "Hamas, Joden aan het gas" demonstratie op de 1 rij gaat lopen vind ik dat toch uiterts dubieus.

  • Kikker Landje, do 05 augustus 2010 12:25 in reactie op Dead Rising Reageer op Kikker

    Kikker

    Dat is die persoon (van Bommel was dat geloof ik) ook zeker kwalijk te nemen! Maar dat staat dan niet meteen voor de houding van volledig 'links'

  • Rouane Rabbit, do 05 augustus 2010 12:29 in reactie op Dead Rising Reageer op Rouane

    Rouane

    Je sleept er ook wel van alles bij, moeten we daarover een discussie gaan voeren?

    Een prominent PVV lid, raadslid van Almere, tweede kamer lid, zat bij een extreem rechtse club als bestuurslid, dat is nog wat anders dan in een demonstratie lopen waar achterin foute dingen worden geroepen.

    Overigens is van Bommel vrijgesproken van de aanklacht dat hij in die demonstratie foute dingen riep.
    De aanklacht was op initiatief van Moskowicz, onze held van meningsvrijheid die Wilders steunt in menig juridisch advies.

    Je weet wel, Wilders, die Moslim-vrouwen "en groupe" vervuiler noemt, en belastingen die ze dienen te betalen in een adem met hondenbelasting noemt.

    Ik ka nog wel een tijdje zo doorgaan, wil je dat Dead? Vind je dat een interessante discussie?

  • Geen Mening, do 05 augustus 2010 12:44 in reactie op Rouane Rabbit Reageer op Geen

    Geen

    Van Bommel is niet vrijgesproken. Hij is niet vervolgd. Dat is wat anders.

  • Rouane Rabbit, do 05 augustus 2010 14:16 in reactie op Geen Mening Reageer op Rouane

    Rouane

    ---[Van Bommel is niet vrijgesproken. Hij is niet vervolgd. Dat is wat anders. ]---

    Klopt, een vergissing van mij.
    Hij was wel aangeklaagd door Moskowizc en 99 andere personen voor het aanzetten tot haat, discriminatie of geweld.
    Maar ze niet vervolgd, het OM oordeelde dat ze niet verantwoordelijk konden worden gehouden voor wat anderen riepen.

  • Sjouke Boonstra, do 05 augustus 2010 12:31 in reactie op Dead Rising Reageer op Sjouke

    Sjouke

    == "Hamas, Joden aan het gas" demonstratie ==

    zo'n demonstratie is er nooit geweest. Dat er een enkele deelnemer aan een demonstratie zoiets roept, maakt dat niet meteen het thema van de hele demonstratie.

    Je grossiert wel in uitgekauwde agitprop. Dat verstoort redelijke discussie.

  • Ad van Wagteren, do 05 augustus 2010 12:16 in reactie op Kikker Landje Reageer op Ad

    Ad

    Maar de VVD wil, door een bepaalde mate van samenwerking met de PVV, iets voor elkaar krijgen in een situatie waarin verder geen zicht is op gezond verstand beleid. Dat staat hen dan toch vrij? Waarom dat hysterische geblaat van Links?

    Ik begrijp de nuance over links rechts maar als je het niet erg vindt dan constateer ik dat er toch wel degelijk een grote gemene deler in programma en morele verontwaardiging is. Het is wat mij betreft even doeltreffender om dat geheel als links aan te duiden dan om bv de mate waarin men subsidies voor kansloze projecten in stand wil houden per partij als maatstaf te nemen.

  • Kikker Landje, do 05 augustus 2010 11:43 Reageer op Kikker

    Kikker

    Rijke mensen subsidie in stand houden lijkt het belangrijkste voor de VVD. Principes van vrijheid en privacy worden gewoon ingeleverd zolang men de staat maar mee laat betalen met hun dure huis.

  • guus kunnen, do 05 augustus 2010 21:09 in reactie op Kikker Landje Reageer op guus

    guus

    Volkomen mee eens !!!

  • Mees ., do 05 augustus 2010 11:35 Reageer op Mees

    Mees

    kijk je in al die robot lachende monden....wat een zogenaamd plezier,zal ze snel vergaan

  • Inter Bella, do 05 augustus 2010 12:42 in reactie op Mees . Reageer op Inter

    Inter

    Bij jouw 'verkiezingsoverwinning' van 15 zetels werd er, al dan niet gemaakt, ook gelachen. Over robots gesproken. Omdat het meeviel. Alsjeblieft zeg.

  • Ad van Wagteren, do 05 augustus 2010 11:33 Reageer op Ad

    Ad

    Links vindt dat er wel gedeald moet worden met met Hamas, Taliban, Hezbollah en Ahmadinejad. Waarom dat zo hysterisch verlangen om Wilders hier bijvoorbaat uit te sluiten?

    En als dat zou gebeuren door bv de VVD, dan levert men zich daar toch bijvoorbaat helemaal uit aan links. Dat vinden ze daar geen goed idee. Dat is toch niet raar?

  • Jos Swartjes, do 05 augustus 2010 12:09 in reactie op Ad van Wagteren Reageer op Jos

    Jos

    Je weet echt niet waarover je het hebt. De mensen in de Gaza worden bezet en hebben het recht om zich te verzetten zeker omdat de USA en de makke lammetjes deze bezetting laten voortgaan. De verzetshelden van 1945 worden nu vereerd als helden (terecht) maar de verzetshelden in de Gaza zijn terroristen volgens jou. En dit heeft niks met links te maken maar met solidariteit voor de onderdrukte. En zo geldt het ook voor alle onderdrukten die in het kader van uitbuiting en macht gebruik worden.

  • Ad van Wagteren, do 05 augustus 2010 12:34 in reactie op Jos Swartjes Reageer op Ad

    Ad

    "De mensen in de Gaza worden bezet en hebben het recht om zich te verzetten"

    Wie weet nu niet waar hij het over heeft? In Gaza is sprake van een bezetting door Hamas. (Begin a.u.b. niet over verkiezingswinst van Hamas want de werkelijke macht hebben ze met geweld gegrepen).

  • F.G. de Orang Hutan, do 05 augustus 2010 11:22 Reageer op F.G.

    F.G.

    Citaat: "Volgens Jos Verhoeven, kaderlid uit Flevoland, is een samenwerken met de PVV te verkiezen boven het aantasten van de hypotheekrenteaftrek. "Ik regeer liever met een partij die dat niet doet en af en toe wat rare uitspraken doet" .

    Is er een betere uitspraak te vinden die de deplorabele staat van de VVD als liberale partij kenmerkt ?
    Hoe zo rare opmerkingen ?
    Opmerkingen over het vrijheids- en gelijkheidsbeginsel !
    Opmerkingen die het hart van onze humane rechtsstaat betreffen !
    Platter dan plat materialisme kan haast niet !

  • Just Lurking, do 05 augustus 2010 11:54 in reactie op F.G. de Orang Hutan Reageer op Just

    Just

    [...] Platter dan plat materialisme kan haast niet ! [...]

    Volledig en hartgrondig mee eens.

  • Joop Schouten, do 05 augustus 2010 12:10 in reactie op Just Lurking Reageer op Joop

    Joop

    Hey Just !
    : )

  • Just Lurking, do 05 augustus 2010 12:31 in reactie op Joop Schouten Reageer op Just

    Just

    Hi, Joop! Ik wou dat ik weer terug was in Frankrijk alwaar omgeven door wijngaarden en garrigues. Wat een ontwikkelingen... :(

  • Mees ., do 05 augustus 2010 12:05 in reactie op F.G. de Orang Hutan Reageer op Mees

    Mees

    Tja....zeg dat wel.
    Een partij die af en toe wat rare uitspraken doet vermeld hij.
    Ja hoor,iemand die af en toe wat rare uitspraken doet komt voor de rechter te staan vanwege die uitspraken.Gewoon voor de grap doen ze dat.

    Rechts is behoorlijk de weg kwijt door de honger naar macht.

  • , do 05 augustus 2010 14:52 in reactie op F.G. de Orang Hutan Reageer op

    Dat zegt iets over de VVD, én over zijn leden...............
    Iedere schijn van integriteit is inmiddels wel verdwenen.

  • Gracchus Babeuf, vr 06 augustus 2010 11:44 in reactie op F.G. de Orang Hutan Reageer op Gracchus

    Gracchus

    Jammer dat naar Frans Weisglas onvoldoende geluisterd is: "Ik vind dat een liberale partij als de mijne, de VVD, niet hoort samen te werken met een partij die stelselmatig hele bevolkingsgroepen discrimineert." Ook zei hij: "Het is niet verstandig dat de VVD en het CDA zich met huid en haar verkopen aan de PVV."
    Het liberalisme van de VVD is blijkbaar verworden tot een kwestie van geld en geld stinkt niet. Onze democratische rechtstaat, grond- en mensenrechten zijn blijkbaar minder belangrijk.

    Ook is blijkbaar onbelangrijk dat de fractieleider en enig lid van de PVV voor het gerecht staat omdat hij de middelvinger opsteekt naar die democratische rechtstaat, grond- en mensenrechten. Wel schande spreken dat voormalig dictator en drugshandelaar Desi Bouterse president van Suriname is geworden via democratische verkiezingen.

    De economie gezond maken met behulp van Wilders is hetzelfde als de duivel uitdrijven met Beëlzebub.

  • Simon Broerse, do 05 augustus 2010 10:52 Reageer op Simon

    Simon

    In dit land wordt het behoud van de hypotheekrenteaftrek belangrijker gevonden dan het overeind houden van de grondprincipes van onze democratie. Uiteindelijk zal blijken, dat veel stemmers, die zich hierdoor hebben laten leiden, veel dieper in hun portemonnee worden getroffen, dan het geval zou zijn geweest onder een regering, die een geleidelijke beperking van de HRA zou hebben ingevoerd.

  • Bas Holshuijsen@hotmail.com, do 05 augustus 2010 11:39 in reactie op Simon Broerse Reageer op Bas

    Bas

    Och er zijn wel maar gemeenschappelijke standpunten, zij het met verschillende motieven. Ik denk daarbij bijv. aan het generaal pardon, dat de VVD zich heeft moeten laten welgevallen. Kort door de bocht zie ik in ieder geval meer aanknopingspunten voor de VVD om met het CDA en de PVV te praten dan u. Juist daarom meen ik dat de partijen ter linkerzijde in de PaarsPlus- variant het de VVD heel lastig hadden gemaakt, als zij zich bereid hadden verklard de HRA niet te beperken. Dat hadden zij volgens mij ook eenvoudig kunnen doen, in de wetenschap dat voor enige beperking van de HRA thans geen parlementaire meerderheid is. Dat is een feit. Voor de VVD is het niet wenselijk en ook niet nodig, om op dat punt een draai te maken. Dat zou electoraal niet uit te leggen zijn en ook niet handig zijn - omdat CDA en PVV ook tegen een beperking van de HRA zijn. Links persisteerde evenwel bij de wens de HRA te beperken. Dat vind ik prima, maar dan is de variant die thans onderzocht wordt een m.i. voorzienbaar vervolg.

  • Anne Theuns, do 05 augustus 2010 12:03 in reactie op Simon Broerse Reageer op Anne

    Anne

    --[In dit land wordt het behoud van de hypotheekrenteaftrek belangrijker gevonden dan het overeind houden van de grondprincipes van onze democratie. Uiteindelijk zal blijken, dat veel stemmers, die zich hierdoor hebben laten leiden, veel dieper in hun portemonnee worden getroffen, dan het geval zou zijn geweest onder een regering, die een geleidelijke beperking van de HRA zou hebben ingevoerd ]--
    Ik denk dat de toekomst zo aardig samengevat werd.
    En uiteindelijk zal de HRA ook wel geschrapt worden maar dan pas over een aantal jaren en tegen een veel hogere kosten voor de burger.

    Maar ja: "eigenschuld is goud waard"

  • Mees ., do 05 augustus 2010 12:18 in reactie op Simon Broerse Reageer op Mees

    Mees

    Precies....en ook juist die materiele inslag bij die club heeft ons de keredietcrisis ingestort.
    Gekke is....met goedkeuring van kiezers mogen ze gewoon weer van voren af aan beginnen de volgende kreditcrisis te veroorzaken.
    Toch wel leuk,kiezers die blind zijn door de angst die ze aangepraat is dat er maar één bevolkingsgroep de schuld is van die kredietcrisis.....namelijk de
    moslims,die hebben alles veroorzaakt is hun idee.
    Iemand moet toch de schuld krijgen als je je eigen handen wilt wassen in onschuld.
    Dat moslims er niets mee te maken hebben gehad maar dat het uit de koker komt van de politici die ze nu blind vertrouwen snappen ze niet.Juist die neoliberale politici lieten die dikke geldpatsers geboren,juist door hun beleid kregen die de kans alles leeg te roven.

    Maar wacht maar,die domme kiezer gaat vanzelf iets voelen,en niet zo'n beetje ook,dan pas gaan de ogen open.
    Kwestie van tijd

  • Joop Schouten, do 05 augustus 2010 10:50 Reageer op Joop

    Joop

    '.....af en toe wat rare uitspraken doet.' ?
    Ik noem dit onverantwoordelijk bagatelliseren.

    Griezel(s).

  • Tuncer Arslan, do 05 augustus 2010 10:44 Reageer op Tuncer

    Tuncer

    "Ik regeer liever met een partij die dat niet doet en af en toe wat rare uitspraken doet"

    Zeg dan liever: Mijn hypotheek is belangrijker dan mijn morele waardes.

  • arjan doorgeest, do 05 augustus 2010 10:43 Reageer op arjan

    arjan

    Typisch uitingen van het hersenloos losbol-liberalisme.
    Wie geen principes heeft, hoeft deze ook niet te verdedigen. Eigen portemonnee eerst - veel verder gaat het bij de Vrienden van Vrijheid en Demagogie niet.

  • Jan B, do 05 augustus 2010 10:34 Reageer op Jan

    Jan

    Wilders ontmaagd door de Grave. De ultieme horrorsex.

  • Joop Schouten, do 05 augustus 2010 11:13 in reactie op Jan B Reageer op Joop

    Joop

    Gatverdamme Jan. Straks krijg ik geen hap meer door m'n strot.

    ; )

  • Jo Wekker, do 05 augustus 2010 19:34 in reactie op Joop Schouten Reageer op Jo

    Jo

    Toch lees ik een stille hoop
    :)

  • Kitty In Nederland, do 05 augustus 2010 13:44 in reactie op Jan B Reageer op Kitty

    Kitty

    Nobody f***s with Frank de Grave...
    Jaren terug prachtige persiflage van Frank de Grave in Kopspijkers
    van Jack Spijkerman, echt onvergetelijk moest daar gelijk aan denken.
    ;-)

  • - -, do 05 augustus 2010 10:34 Reageer op -

    -

    "Zeg kerel! Nog één biertje voor Lodewijck van Avezaath jáh? En wat een kittig ding, je zusje!"

    Het zou zo onder de foto geplaatst kunnen worden. Brallerig Nederland voert de boventoon. Het is niet anders.

  • Caligula julii, do 05 augustus 2010 11:10 in reactie op - - Reageer op Caligula

    Caligula

    Wat een goede onbevooroordeelde reactie Mic. chapeau

  • Julian Haverkamp, do 05 augustus 2010 11:17 in reactie op - - Reageer op Julian

    Julian

    Heb je de foto bij het artikel van van der Laan gezien? Ook een typisch tafereel.

  • Alex Alexander, do 05 augustus 2010 11:55 in reactie op - - Reageer op Alex

    Alex

    Respectvol gereageerd Mic... dacht dat jij dat juist wel kon... blijkbaar niet.

  • - -, do 05 augustus 2010 12:12 in reactie op Alex Alexander Reageer op -

    -

    Wat een hysterische reacties toch. Erg komisch.

    Het betrof een knipoog, een overduidelijk gechargeerde oneliner. De foto in combinatie met deze zin maakt alles duidelijk.
    Het gegeven dat mensen direct op hun jonge heer getrapt voelen maakt wellicht nog meer duidelijk.

    Het enige advies dat mij nog rest: have a break, have a kitkat en blijf vooral rustig doorademen.

  • Just Lurking, do 05 augustus 2010 12:33 in reactie op - - Reageer op Just

    Just

    [...] have a break, have a kitkat en blijf vooral rustig doorademen. [...]

    LOL!

    Ach ja, @Mic, de moralisten zijn onder ons, vooral als het in hun eigen straatje te pas komt. ;)

  • Mat Salleh, do 05 augustus 2010 11:56 in reactie op - - Reageer op Mat

    Mat

    Je hebt volkomen gelijk Mic, en daarom is het dus ook een tendentieuze foto. Maar goed alle journalistiek principes, zoals bijvoorbeeld objectieve berichtgeving zijn allang overboord bij JOOP. Wat dat betreft een waardige tegenhanger van Geen Stijl.

  • Heerlijk Helder Hoppe, do 05 augustus 2010 12:20 in reactie op - - Reageer op Heerlijk Helder

    Heerlijk Helder

    Nee hier win je een oorlog mee:
    http://tinyurl.com/2u3n8v9

  • Rouane Rabbit, do 05 augustus 2010 12:42 in reactie op Heerlijk Helder Hoppe Reageer op Rouane

    Rouane

    Leg eens uit?

  • Heerlijk Helder Hoppe, do 05 augustus 2010 12:53 in reactie op Rouane Rabbit Reageer op Heerlijk Helder

    Heerlijk Helder

    Een foto zegt meer dan duizend woorden Rouane.

  • YggY ..., do 05 augustus 2010 12:58 in reactie op Heerlijk Helder Hoppe Reageer op YggY

    YggY

    Het ontgaat me nu even wat de overeenkomst is tussen een samenwerking van de VVD met de PVV en een paar arbeiders op een foto.

    De enige overeenkomst die ik kan ontdekken is dat die mensen op de foto straks het slachtoffer worden van die horror-combinatie.

  • Jaap Breekpunt, do 05 augustus 2010 17:08 in reactie op YggY ... Reageer op Jaap

    Jaap

    [De enige overeenkomst die ik kan ontdekken is dat die mensen op de foto straks het slachtoffer worden van die horror-combinatie]
    Kunt u soms uit de foto opmaken dat het geen grootverdieners zijn die er juist op vooruit zullen gaan bij een kabinet VVD/CDA/PVV?

  • Winston V., do 05 augustus 2010 13:01 in reactie op Heerlijk Helder Hoppe Reageer op Winston

    Winston

    don't judge a book by its cover, Henry.

  • Heerlijk Helder Hoppe, do 05 augustus 2010 16:54 in reactie op Winston V. Reageer op Heerlijk Helder

    Heerlijk Helder

    Oke oke, flauwe reactie van Mic, flauwe counterreactie van mij.
    Flauwheid troef.

    Die irritante insinuatie's van rouane word ik wel zat. Welke gêne?

    Maar goed rouaantje, voor deze keer dan een uitleg: met de opmerking daar win je de oorlog niet mee' doelde ik op de weinig assertieve houding van de mensen op de foto.

  • Muhahabarak ., do 05 augustus 2010 14:38 in reactie op Rouane Rabbit Reageer op Muhahabarak

    Muhahabarak

    Ja, hou eens op met die gespeelde onwetendheid om de vaart uit een discussie te halen. Een kind snapt nog wat hier bedoeld wordt.

  • Rouane Rabbit, do 05 augustus 2010 15:39 in reactie op Muhahabarak . Reageer op Rouane

    Rouane

    Gek is dat noch jij noch Henry H het wil uitleggen. Kennelijk is het niet iets wat je hardop wilt zeggen.

    Hebben we hier te maken met het laatste restje gêne aan rechtse kant?

  • Jaap Breekpunt, do 05 augustus 2010 16:34 in reactie op Rouane Rabbit Reageer op Jaap

    Jaap

    Het lijkt mij ook vrij duidelijk.
    Mic New schets de karikatuur van de brallerige VVD-er en Henry stelt daar een karikatuur tegenover van de niet al te snuggere SP-er.

    Als nu iemand anders over Henry heen kan vallen kan Henry dit een hysterische reactie noemen en wijzen op lange tenen of korte pikkies.

  • YggY ..., do 05 augustus 2010 16:47 in reactie op Jaap Breekpunt Reageer op YggY

    YggY

    tegenover van de niet al te snuggere SP-er.
    ============
    U kunt op de foto zien dat deze mensen niet al te snugger zijn.

    Dat vind ik een niet al te snuggere opmerking.

  • Jaap Breekpunt, do 05 augustus 2010 17:04 in reactie op YggY ... Reageer op Jaap

    Jaap

    Het punt ontgaat u geloof ik.

    Ten eerste geef ik aan wat ik denk wat de karikatuur is die Henry probeert te schetsen (niet ik dus). Daarnaast probeer ik duidelijk te maken dat het een reactie op Mic New was die op basis van de foto een karikatuur schets van de brallerige VVD-er.

  • Jo Wekker, do 05 augustus 2010 19:32 in reactie op YggY ... Reageer op Jo

    Jo

    Maar hij heeft wel gelijk

  • Inter Bella, do 05 augustus 2010 15:17 in reactie op Heerlijk Helder Hoppe Reageer op Inter

    Inter

    Lol

  • Mat Salleh, do 05 augustus 2010 10:33 Reageer op Mat

    Mat

    = Zelfs Frank de Grave, vertegenwoordiger van de zogenaamd linkervleugel van de VVD uit geen bezwaar. Hij is gereserveerd maar sluit niet uit dat hij op den duur enthousiast wordt over de coalitie. =

    Staat er niet:

    " Partijprominent en een van de godfathers van Paars in 1994, Frank de Grave, reageert lauw op het rechtse minderheidskabinet. 'Ik kan mijn enthousiasme heel goed bedwingen.' De Grave staat links in de VVD. Zijn gedachten gingen naar een vriend die rechts in de VVD staat en die in 1994 Paars niet zag zitten. 'Daar kwam hij toch van terug. Ik sluit niet uit dat het mij ook zo vergaat.'

    De Grave voorziet een neveneffect van de PVV-gedoogsteun. 'De maagdelijkheid van Wilders gaat eraf. Wilders, die tegen alle bezuinigingen behalve die op Ontwikkelingssamenwerking nee roept, zal nu iedere keer ja moeten zeggen. Want als hij het kabinet naar huis stuurt, dan hoeft hij het komende decennium niet meer in de buurt van een regeringstafel te komen.'"

  • , do 05 augustus 2010 11:46 in reactie op Mat Salleh Reageer op

    Deze reacties over maagdelijkheid lezende kom ik tot de volgende conclusie.
    Wilders en Rutte zijn , onder het toeziend en ervaren oog van Verhagen, bezig elkaar te ontmaagden...........
    OEPS!!!!!.........ik moet rénnen!!!!!

  • Zjen Zen, do 05 augustus 2010 12:09 in reactie op Reageer op Zjen

    Zjen

    Wilders en maagdelijkheid?
    Die twee woorden in 1 zin?

    Bizar.

  • Mat Salleh, do 05 augustus 2010 12:19 in reactie op Reageer op Mat

    Mat

    He Red, je bent toch niet homofoob hoop ik :)

  • , do 05 augustus 2010 13:27 in reactie op Mat Salleh Reageer op

    Nee,zeker niet, maar wel tegen het beeld dat ik - per ongeluk -schetste................
    Oeh, gakkie, ik moet alwéér even weg.................

  • Gracchus Babeuf, vr 06 augustus 2010 09:28 in reactie op Reageer op Gracchus

    Gracchus

    Red Cat
    He wat bekrompen, valt me tegen! Vanuit hygiëneoogpunt hoeft er geen bezwaar te bestaan tegen herensex. Rubbertje en nadien gewoon handen en mond wassen :-)

    Vraagje aan een dame. Raad je Geert aan om ook zijn haar te wassen. Of valt het dan uit, omdat het toch al teveel geverfd wordt?

    RENNEN.....

 

Reageren

opiniemakers

Populair

Scroll naar boven Scroll naar boven