-
MOEDIG BESLUIT VVD RAADSLID/MINDERHEIDSCOALITIE MET PVV GEDOOGSTEUN EINDE RECHTSSTAAT
Cowardice asks "Is it safe?"
Expediency asks "Is it politic?"
Vanity asks "Is it popular?"
But conscience asks ''Is it right?''
And there comes a time when one must take a position that is neither safe, politic, nor popular, but one must take it because it is right:
Martin Luther King
Geachte Redactie en lezers,
De beslissing van VVD raadslid Geerdink, om zijn raadsldsfunctie en lidmaatschap van de VVD te beeindigen uit principiele bezwaren tegen de VVD samenwerking met de PVV, verdient groot respect.
Des te opmerkelijker en moediger is deze stap, aangezien op oud politici Weisglas en Voorhoeve na [1], er nauwelijks sprake is van enige kritiek binnen de VVD gelederen op de coalitie onderhandelingen met de PVV
Geerdinkhof slaat in zijn afstandsbrief de spijker op de kop met zijn opmerking, dat de PVV in gedachtegoed ''een substantieel deel van de samenleving uitsluit''
Hiermee handelt de PVV in strijd met de artikelen 1 [verbod op discriminatie] en 6 [recht op vrijheid van godsdienst] van de Nederlandse Grondwet, die de pijler is van de Nederlandse rechtsstaat
Want niet alleen discrimineert de PVV moslims, bovendien laat zij zich racistisch uit over ''niet-westerse'' allochtonen, die in generaliserende zin worden gekwalificeerd als criminelen
Ook voert zij een hetze tegen vluchtelingen, die vanwege armoede, honger en oorlog noodgedwongen hun land hebben moeten verlaten en door de PVV worden aangeduid als ''gelukszoekers'' en ''profiteurs''
Dergelijk gedachtegoed zaait haat en zet aan tot animositeit tussen 'allochtonen'' en ''autochtonen''
Ook merkt Geerdink terecht op, dat de partijstructuur van de PVV niet democratisch is
Om Geerdink mijn waardering te uiten en hem een riem onder het hart te steken, heb ik hem een adhesiebrief gestuurd, die ik u onder P/S doe toekomen
Hopelijk leidt zijn moedige stap tot meer principiele kritiek binnen de VVD [2]
Het is nu of nooit
Als er eenmaal een minderheidscoalitie tot stand gekomen is met PVV gedoogsteun, kunnen wij de rechtsstaat uitzwaaien
Zie mijn artikel, waarin ik de heer Geerdink reeds heb genoemd
http://www.ekudos.nl/artikel/263239/minderheidscoalitie_cdavvd_met_gedoogsteun_pvveinde_nederlandse_rechtsstaat
Vriendelijke groeten
Astrid Essed
P/S
[1]
NU.NL
WEISGLAS FEL TEGEN COALITIE MET PVV
10 JUNI 2010
http://www.nu.nl/nieuws/2267246/weisglas-fel-coalitie-met-pvv.html
TROUW
WEISGLAS: TE WEINIG BEZWAREN VVD TEGEN PVV''
1 AUGUSTUS 2010
http://www.trouw.nl/nieuws/politiek/article3148171.ece/Weisglas__te_weinig_bezwaren_VVD_tegen_PVV.html
NU.NL
VOORHOEVE KRITISCH OVER SAMENWERKING MET PVV
15 AUGUSTUS 2010
http://www.nu.nl/politiek/2312990/voorhoeve-kritisch-samenwerking-met-pvv.html
[2]
NU.NL
30 AUGUSTUS 2010
''WEISGLAS VRAAGT CRITICI IN VVD OM ACTIE''
http://www.nu.nl/politiek/2322433/weisglas-vraagt-critici-in-vvd-actie.html
BRIEF AAN DE HEER GEERDINK
ONDERWERP:
ADHESIEBETUIGING MET UW PRINCIPIELE STELLINGNAME INZAKE DE ONDERHANDELINGEN MET DE PVV
Cowardice asks "Is it safe?"
Expediency asks "Is it politic?"
Vanity asks "Is it popular?"
There comes a time when one must take a position that is neither safe, politic, nor popular, but one must take it because it is right:
Martin Luther King
Geachte heer Geerdink,
Ik heb er met groot respect en waardering van kennisgenomen, dat u uit principiele bezwaren tegen de onderhandelingen van uw partij de VVD met de PVV bent teruggetreden als raadslid op 24 augustus en op 1 september uw lidmaatschap van de VVD hebt opgezegd.
Dit moet voor u een moellijke afweging geweest zijn, aangezien u reeds een aantal jaren politiek actief bent voor de VVD
Persoonlijk verschilt mijn kijk op politiek en maatschappij van de VVD, maar dat is in dit verband niet van belang
Wat wezenlijk is, dat wij [en met ons gelukkig nog velen in dit land] gemeen hebben is het ijveren voor het behoud van de rechtsstaat, die fundamenteel is gebaseerd op de Nederlandse Grondwet
De PVV daarentegen is een partij, die haaks staat op de artikelen 1 en 6 van de Grondwet
Want niet alleen laat zij zich in beledigende en discriminerende zin uit over de Islam en moslims, daarnaast is zij racistisch tegenover ''niet-westerse'' allochtonen en criminaliseert zij vluchtelingen, die hun land hebben ontvlucht vanwege armoede, oorlog of vervolging
Hierdoor veroorzaakt zij een splijtzwam tussen ''autochtonen'' en ''allochtonem'', wat het vreedzaam samenleven onder druk zet
Uw principiele stellingname is des te indrukwekkender, omdat er, afgezien van de oud politici Weisglas en Voorhoeve weinig dissidente geluiden uit VVD hoek te horen zijn
Toch ben ik ervan overtuigd, dat zij er wel zullen zijn
Ik spreek de hoop uit, dat uw moedige besluit meer VVD politici zal bewegen, zich in principiele zin uit te spreken tegen samenwerking met de PVV
Want als deze eenmaal gedoogmacht heeft en dus grip krijgt op de regering, kunnen niet alleen nog sterkere discriminatoire maatregelen worden doorgevoerd op gebied van asiel, immigratie en integratie, maar wordt, wat welhaast nog erger is, het discriminatoire PVV gedachtegoed gelegitimeerd
In mijn boek is dat het begin van het einde van de rechtsstaat
Dat u hiertegen stelling genomen hebt, vind ik, nogmaals, zeer moedig
Meneer Geerdink, veel succes met uw carriere
U kunt de voldoening smaken, een principieel standpunt te hebben ingenomen in een cruciale politieke situatie in Nederland
Niets meer of minder dan de rechtsstaat is immers in het geding!
Weinigen kunnen u op dit moment uw principiele houding nazeggen
Ik doe u de strekking van deze mail ook per post toekomen
Vriendelijke groeten
Astrid Essed, mensenrechtenactiviste
-
Beste Bas Geerdink.
Een goede actie, die applaus verdient.
Op een klein detail na dan, een aanzienlijk deel van de VVD-stemmers zijn liberaal, die zien zich graag vertegenwoordig in raden, staten en kamers door mensen die opstaan tegen het groepsgewijs inperken van individuele vrijheden.
Daarom ware het beter geweest als je je zetel niet zou hebben opgegeven en zelfstandig was verder gegaan, of wellicht als je je bij D66 had aangesloten. Nu zullen liberale VVD-stemmer zich bedrogen voelen, en de vertegenwoordiging waar ze recht op hebben gaan missen.
-
Alleen jammer dat hij zijn zetel heeft teruggegeven. De PVV is immers ook ontstaan uit de VVD en die is naar rechts afgeslagen. Laat er nu een beweging ontstaan die vanuit VVD en CDA kamerleden die gezamelijk een nieuwe partij oprichten, zodat er weer een partij met fatsoen rechts van het midden komt.
-
Goeie zet, denk dat er nog velen zullen volgen. Weg met dit PVC gedoe
-
di 24 aug
Verhagen onder vuur in CDA-fractie
Binnen de CDA-fractie is onenigheid
over de manier waarop de besprekingen
over de formatie worden gevoerd.Veel
leden vinden dat fractieleider Verhagen
te veel in zijn eentje opereert,bleek
vandaag in een fractievergadering.
De leden eisten dat Verhagen de fractie
beter op de hoogte houdt van de inhoud
van de besprekingen.Onder de critici is
Kamerlid Klink,die mede-onderhandelaar
is bij de gesprekken met VVD en PVV.
Na het fractieberaad was er vanavond
een topoverleg met zo'n 30 prominente
CDA'ers.Een aantal van hen vindt een
minderheidscoalitie met gedoogsteun van
de PVV een gammele constructie.
-
"Een aantal van hen vindt een
minderheidscoalitie met gedoogsteun van
de PVV een gammele constructie."
Als dat de oorzaak is van de onrust is is het schandalig. Voor het CDA van vandaag is niet de vraag of je met een fascistische beweging wilt samenwerken van belang, maar de vraag of die samenwerking het CDA wel voldoende lang op het pluche houdt. Tekenend.
-
Verhagen: sfeer CDA-fractie goed.
Was wat Verhagen vanmiddag naar buiten bracht.
De leugenaar
-
De sfeer is goed ?
Moet je na gaan! dat is wat!
Eerijk, als ik minister van Buitenlandse wil graag blijven en hoe dan ook dan had ik zn'o rare fantasie, maar gelukkig de politiek en ik zijn zoals kat en muis.
-
Net in het nieuws.....
Emoties lopen hoog op in de CDA fractie.
Verhagen teruggefloten over zijn werkwijze van opereren.
-
Goh, en moet ik hier dan van onder de indruk raken ? Dat er onder de "verwerpelijke rechtse volkspartijers" ook integere en aardige leden zijn ? ("maar die hangen we dan ook apart", zei generaal Custer toen iemand opmerkte dat er ook goeie indianen waren)
Dat je met de VVD mooi in de aap gelogeerd bent maar dat je meer kans maakt op menselijke mensen bij die partij dan bij de PVV ?
P.S. mijn oudste en beste vriend is al zijn levenlang (genetisch bepaald) een VVD'er.
-
Dat klinkt als een man die netjes en beleefd is. Ik hoop voor hem dat hij een andere partij kan vinden die bij zijn Liberale gedachten goed past.
-
"De samenwerking met de PVV zit ook VVD'ers niet lekker"
===============
Lekker chargerend. Het is er maar 1 terwijl de eerste zin doet denken dat het er meerdere zijn. Nou weet ik van dit raadslid dat hij al wat langer met dit lidmaatschap worstelde en eigenlijk een andere partij aanhing. Dus als een verrassing komt het niet.
-
== "De samenwerking met de PVV zit ook VVD'ers niet lekker"
===============
Lekker chargerend. Het is er maar 1 terwijl de eerste zin doet denken dat het er meerdere zijn. ==
Voorhoeve, Weisglas...
-
...Pieter Winsemius
-
Weer een bevrijdende uit de slangennest.
Nog meer?
-
Hulde voor deze VVD-er. Ik hoop en verwacht dat er nu nog meerdere deze stap gaan zetten. Dit ex-raadslid is een echte liberaal.
-
Even dacht ik dat ze bij de VVD dan helemaal geen ruggengraat meer hadden. Maar gelukkig ze zijn er nog de echte liberalen die in durven gaan tegen het verstikkende burgermansdenken.
Geef hem de Molly Geertsema award.
-
OMG! Bas Geerdink! O nee!
OK, over tot de orde van de dag - wachten op het volgende Wilders topic!
-
Mees ., di 24 augustus 2010 19:41
in reactie op Dead Rising
Reageer op Mees
En wie bent u?
-
'Dead Rising, hmm. Iemand die opgestaan is uit de dood, moet je altijd wantrouwen. Straks beweren ze nog dat hij de zoon van god is. En dan begint het gesodemieter weer van voren af aan.
Just kidding'
Met dank aan Rotschop Harry :-)
-
Prins Pils, di 24 augustus 2010 20:18
in reactie op Dead Rising
Reageer op Prins
"OK, over tot de orde van de dag"
>>> Je vergeet dat alle commotie, die met de week in omvang groeit, de potentiële dissidenten in het CDA alleen maar sterkt. En je weet het hè, er zijn er maar heel weinig nodig om het kabinet te laten ploffen... hèhèhèhè :-).
-
Welke commotie bedoel je nou werkelijk? Die door de media aangezwengelde desperate en puur uit lijfsbehoud ingegeven hetze tegen onderhandelingen voor een rechts kabinet? Die commotie die hier dagelijks op Joop bij elk anti PVV geluid wordt gevierd? Is dat het? Is dat alles? Tsss.
Vandaar dat we al een tijdje niets horen van Job, Alexander, Femke, Emiel e.a. Het stelt namelijk geen ene klap voor. Incidentjes zonder werkelijke impact.
-
Prins Pils, wo 25 augustus 2010 05:01
in reactie op Contra Sinister
Reageer op Prins
"Die door de media aangezwengelde desperate en puur uit lijfsbehoud ingegeven hetze tegen onderhandelingen voor een rechts kabinet?"
>>> Nee, de 30 oud-bewindslieden van en andere hooggeplaatsen in het CDA, inclusief drie premiers, die vandaag op het CDA-hoofdkantoor duidelijk hebben gemaakt niet gecharmeerd te zijn van de PVV. Als je dat een hetze noemt heb je waarschijnlijk een keer een hééééééle harde vrij trap teruggekopt.
-
, wo 25 augustus 2010 08:56
in reactie op Contra Sinister
Reageer op
Links hóéft niets van zich te laten horen, contra, ze kunnen het rustig aan het CDA overlaten te zaak te laten imploderen.
Er zijn ook al aardig wat VVD-ers die tegen zijn, dus de weerstand groeit.
Links kan rustig achteroverleunen en *reculer pour mieux sauter.......*
-
Hallo Teuge Links. Ik lees steeds potje met vet reacties van je. Is dat alles wat je op kunt brengen.
Potje met vet
http://www.youtube.com/watch?v=oa_y4733zKQ
-
Kijk, zo hoort het. De man is het niet eens met de partij, is consequent en zegt zijn VVD-lidmaatschap op.
Nu Doekle Terpstra nog, of zou hij de guts toch niet hebben?
En ook: zijn geweten is belangrijker dan zijn job.
Nu al die ambtenaren nog.........................
-
- Kijk, zo hoort het. De man is het niet eens met de partij, is consequent en zegt zijn VVD-lidmaatschap op. -
Hoe anders waren de tijden in 2004. Met Geert die bleef plakken aan het pluche. Zijn VVD zetel weigerde hij in te leveren, zetelroof volgens de VVD. Omdat hij onvoldoende voorkeursstemmen had om direct te zijn verkozen.
-
Even in reactie op Contra Sinister, di 24 augustus 2010 17:37 en anderen wiens blikveld ook niet verder reikt dan het puntje van de neus. Het gaat me met name hierom: "En de linkse media duikt er als hyena's bovenop. Media opportunisme. Vanavond Nova, 1vd, K&vdB...? hilarische linkse reflexen." Je naam betekent "Tegen Links," dus ik weet niet hoe serieus ik je bijdragen moet nemen, maar de inhoud doet me het ergste vermoeden...
Vreemd, want op een punt ben ik het helemaal met je eens: een nobody uit de VVD aanhalen om maar weer lekker van leer te trekken tegen de PVV vind ik ook behoorlijk desperaat; ik heb wel vaker gezegd dat al deze aandacht voor Wilders averechts werkt, en ik heb vaker voorgesteld om daar 's een keer mee op te houden. Echter, dat is nu niet het geval. Deze VVD'er wordt nu eens niet gebruikt om de PVV in een kwaad daglicht te stellen, maar juist om de VVD in een wat gunstiger daglicht te stellen, althans zo komt het op mij over. De vele felicitaties aan het adres van deze VVD'er hieronder sterken mij in dat vermoeden. Dat hiermee de PVV tegelijk in een kwader daglicht wordt gesteld is deze keer bijzaak.
Dan je verwijt tegen de zogenaamd linkse media... Jij en ik kunnen toch vaststellen dat alle aandacht, positief *en* negatief die wordt geschonken aan Wilders hem alleen maar electoraal gewin hebben opgeleverd? En daarin zien wij voorlopig toch geen verandering komen? De media doen Wilders een groot plezier; ook Joop.nl maakt zich daaraan schuldig in mijn ogen, maar in dit geval dus juist niet. Als je de media al links vind, dan is het toch vreemd dat zij de meest rechtse partij zo groot hebben gemaakt? We leven in een televisie- en kranten-democratie, meneer of mevrouw Tegen Links; deze media maken of breken een partij. Vooralsnog wordt Wilders door hen *gemaakt* en niet gebroken. Hoe links kunnen die media dan zijn?
"Linkse media snapt het echt niet" zeg je. Volgens mij snap jij het niet helemaal, wat links is en wat rechts, waar je tegen moet zijn en wat je moet steunen. Misschien je naam veranderen in Pro Dexter?
-
= Even in reactie op Contra Sinister [...] en anderen wiens blikveld ook niet verder reikt dan het puntje van de neus =
Ook goedenavond, je dacht als ik nu eens schreeuwend op de buhne kom, klink ik geloofwaardiger, of zoiets? Mijn nick heeft inderdaad een aparte uitwerking op sommigen hier, maar laat je er niet door afleiden zou ik adviseren. Die naam is meer gekozen voor de red cats, schoutens, zjens, mics en mees'en onder ons.
We zijn het met elkaar eens dat het PVV bashen door de media onverstandig, saai en eentonig is, en dat het averechts werkt. Waar het niet met elkaar eens zijn is dat jij stelt dat het opvoeren van dit VVD raadslid juist positieve reclame voor de VVD is. De afkeer voor de VVD is hier bij de linkse Joop'ers zo grondig dat dit gelegheidsargument van harte misbruikt wordt.
Dat de linkse media Wilders helpen maakt de media niet rechts of neutraal. Hooguit naief en hardleers, maar nog steeds links.
Ik lust de PVV net zo min als jij, maar verwacht wel van mijn partij dat ze fatsoenlijk gesprekken met hen voeren. GW vertegenwoordigt een niet te negeren aantal medelanders. Het regeerakkoord (als dat er komt) is de lakmoesproef voor het fatsoen binnen de VVD en het CDA. Daarna valt er wat te roepen. Alle desperate karaktermoorden, CDA lijken en VVD no-no's die nog opgevoerd gaan worden ten spijt.
Hoe zou het met de PvdA zijn, of met Emiel?
Het gaat me met name hierom: "En de linkse media duikt er als hyena's bovenop. Media opportunisme. Vanavond Nova, 1vd, K&vdB...? hilarische linkse reflexen." Je naam betekent "Tegen Links," dus ik weet niet hoe serieus ik je bijdragen moet nemen, maar de inhoud doet me het ergste vermoeden...
Vreemd, want op een punt ben ik het helemaal met je eens: een nobody uit de VVD aanhalen om maar weer lekker van leer te trekken tegen de PVV vind ik ook behoorlijk desperaat; ik heb wel vaker gezegd dat al deze aandacht voor Wilders averechts werkt, en ik heb vaker voorgesteld om daar 's een keer mee op te houden. Echter, dat is nu niet het geval. Deze VVD'er wordt nu eens niet gebruikt om de PVV in een kwaad daglicht te stellen, maar juist om de VVD in een wat gunstiger daglicht te stellen, althans zo komt het op mij over. De vele felicitaties aan het adres van deze VVD'er hieronder sterken mij in dat vermoeden. Dat hiermee de PVV tegelijk in een kwader daglicht wordt gesteld is deze keer bijzaak.
Dan je verwijt tegen de zogenaamd linkse media... Jij en ik kunnen toch vaststellen dat alle aandacht, positief *en* negatief die wordt geschonken aan Wilders hem alleen maar electoraal gewin hebben opgeleverd? En daarin zien wij voorlopig toch geen verandering komen? De media doen Wilders een groot plezier; ook Joop.nl maakt zich daaraan schuldig in mijn ogen, maar in dit geval dus juist niet. Als je de media al links vind, dan is het toch vreemd dat zij de meest rechtse partij zo groot hebben gemaakt? We leven in een televisie- en kranten-democratie, meneer of mevrouw Tegen Links; deze media maken of breken een partij. Vooralsnog wordt Wilders door hen *gemaakt* en niet gebroken. Hoe links kunnen die media dan zijn?
"Linkse media snapt het echt niet" zeg je. Volgens mij snap jij het niet helemaal, wat links is en wat rechts, waar je tegen moet zijn en wat je moet steunen. Misschien je naam veranderen in Pro Dexter?
-
Oeps kleine hersenluwte. Ik had de eerste post van Winston onderin geplakt en per abuis niet verwijderd. Mes excuses
-
Winston V., di 24 augustus 2010 20:26
in reactie op Contra Sinister
Reageer op Winston
Excuses zijn niet nodig: we knippen en plakken allemaal wel 's mis ;-) En je uitleg begrijp ik natuurlijk: dat van die reclame voor de VVD was ook enigszins ironisch bedoeld, want als iets goed valt bij en links publiek als hier op Joop.nl, dan kan dat voor een rechtse partij natuurlijk nooit goed vallen. Maar deze verwarring zaai ik met een doel: om jou te wijzen op je eigen verwarring, een verwarring die al jaren heerst bij veel te veel mensen, niet alleen rechtse mensen.
De media zijn niet links, zijn dat ook nooit geweest. Ik heb het in een andere discussie als volgt omschreven, en misschien kun je aanvoelen wat ik bedoel:
Als je zegt "de media zijn erg PvdA," dan kan ik daar volmondig mee instemmen, maar dat is fundamenteel anders dan zeggen dat de media "links" zijn. De PvdA is het levende bewijs van de onmogelijkheid linkse standpunten te handhaven in een steeds verder economisch liberaliserende wereld, en daarbij groot te blijven. Alle politieke partijen zijn door de neoliberale jaren heen steeds verder naar rechts opgeschoven, vaak noodgedwongen nog vaker uit fatalisme na het wereldwijde falen van het communisme. Linkse partijen bestaan bijna niet meer. In Nederland heb je het met de SP en de PvdD wel gehad. Zodra je kunt zeggen "de media zijn wel erg SP," zal ik met je meegaan en zeggen dat de media links zijn.
-
Winston, is dat niet gewoon SP semantiek die je hier nu leidend maakt? voor het grootste deel van Nederland behoort PvdA en GL, en vaak ook D66 gewoon tot links hoor.
-
"voor het grootste deel van Nederland behoort PvdA en GL, en vaak ook D66 gewoon tot links hoor." Juist, en dat is een misvatting in mijn ogen. Net zoals de misvatting dat de media links zouden zijn, of dat links op welke manier dan ook verantwoordelijk kan zijn voor de huidige "staat van het land" omdat rechts al decennia lang regeert. Ik ben het niet bij voorbaat met het grootste deel van de Nederlanders eens. Vaak niet zelfs.
-
, wo 25 augustus 2010 09:38
in reactie op Hjalmar Hoort
Reageer op
Voor een gedeelte (15%)van Nederland behoort alles wat geen pvv is tot links.
Datzelfde deel begint wel steeds te mekkeren wanneer het grootste deel(85%) van Nederland de pvv -dus - ultra-extreem rechts vindt.
Over het planten van een splijtzwam gesproken..........Wie deed dat ook weer??
-
De ironie in jouw vorige post had ik inderdaad niet opgemerkt, maar ik begrijp dat dat onderdeel was van jouw plan om mij naar iets anders te leiden.
Ik vind het vervolg van je reactie een compliment waard en ben het bijna geheel met je eens. Als jij de 'PvdA niet Links' vindt en de 'Media heel PvdA' dan is de 'Media niet Links'. Soort wiskundige vergelijking waar ik niets tegen in kan brengen. Mijn probleem in deze vergelijking is dat ik de PvdA wél links vind (toegegeven SP is nog linkser) en daarmee de Media. Dit wordt en non-discussie Winston... we zijn het er over eens... de media (L/R) geeft veel te veel aandacht aan de PVV en helpt daarmee de verkeerde zaak.
-
Joop, kom nu eens met artikelen die alternatieven bevatten, we weten wel wat jullie van Wilders en de PVV vind. Kom met een sterk links geluid, een oplossing, geen verwijt! Het wordt niet meer leuk om te lezen, de reacties en artikelen zijn al weken het zelfde!
-
daar ben ik het helemaal mee eens
De PVV aandacht bij de Joop redactie laat die onzin club alleen maar groeien
Geef als joop redactie aandacht aan de zaken die er wel toe doen, en zorg dat de onzin politici daar op gaan reageren
Zoals bijvoorbeeld verdienen met duurzaam, ipv de economie kapot bezuinigen, zoals de vvd wil
http://guldenlijn.vkblog.nl
-
Links is nog nooit met een werkbare oplossing gekomen, kijk maar naar de staat van dit land. Alleen al daardoor verdiend de PVV een kans.
-
YggY ..., di 24 augustus 2010 19:31
in reactie op Gerard Gewoon
Reageer op YggY
Als u ook maar enig verstand had van de politiek van nu en in het verleden dan had u natuurlijk nooit de staat van het land gekoppeld aan links omdat die koppeling niet kan, links heeft namelijk nog nooit geregeerd.
En de PVV verdient inderdaad een kans, de kans om verboden te worden wegens racistische en xenofobe opvattingen.
-
Ruud Wiemer, di 24 augustus 2010 19:34
in reactie op Gerard Gewoon
Reageer op Ruud
[..Links is nog nooit met een werkbare oplossing gekomen, kijk maar naar de staat van dit land..]
Vertel ik je nieuws dat we de afgelopen jaren de grootste wereldwijde kredietcrisis en economische crisis sinds de dertiger jaren hebben gehad en te maken hebben met een wereldwijde recessie. En dat we aan het ingrijpen van Bos te danken hebben dat ons hele financiele systeem niet failliet is gegaan.
Als dit inderdaad allemaal nieuws voor je is dan is het tijd om wakker te worden en je wat te verdiepen in de economische en financiele problemen waar de wereld nu mee worstelt. In plaats van onzin uit te kramen.
-
En wat is dan precies de staat van dit land?
-
, wo 25 augustus 2010 09:25
in reactie op Gerard Gewoon
Reageer op
*Kijk maar naar de staat van dit land*
Op een paar na het welvarendste land ter wereld.
Daar bij is dit land, mocht je veel klachten hebben, de laatste 8 jaren voornamelijk door CDA en VVD geregeerd.............
-
sam tosha, wo 25 augustus 2010 12:59
in reactie op Gerard Gewoon
Reageer op sam
En wat is de staat van het land? De staat van het land volgens GW; straat terroristen op elke hoek. Die van MR; hordes nietsnutten?
-
Zo kun je ook een open sollicitatie doen natuurlijk, iedereen weet gelijk wie je bent. Of wil meneer gewoon gaan genieten van zijn 'welverdiende' wachtgeld?
-
Het wachtgeld van een raadslid? Weet niet of dat bestaat, maar al zou het bestaan dan is dat echt geen riant bedrag.
Maar hij valt wel op inderdaad. Terecht overigens.
-
Piet Knollema, di 24 augustus 2010 19:05
in reactie op Henk-Jan Mielke
Reageer op Piet
Dat is denk ik wel de laagste opmerking die ik deze week heb gelezen.
Die Wilders trekt toch vreemde scheuvels aan.
-
Waarom moet u Wilders hier nu weer bijslepen...
-
Piet Knollema, di 24 augustus 2010 21:02
in reactie op Henk-Jan Mielke
Reageer op Piet
Ik zou het niet weten.
-
Ik ook niet.
Wel frappant dat u een (neo-?)liberaal verdedigd, wie weet gaat meneer het raadslid weer het bedrijfsleven in om de arbeiders uit te buiten...
-
Piet Knollema, di 24 augustus 2010 23:45
in reactie op Henk-Jan Mielke
Reageer op Piet
Ik zei het al, die Wilders trekt rare scheuvels aan!
-
Waarom moet u Wilders er toch weer bijhalen? Doe die oogkleppen toch eens af zou ik zeggen en probeer eens wat constructiefs.
Iedereen die niet in de socialistische heilstaat gelooft voor het gemak gelijk beschuldigen van Wilders-sympathien is zo voorspelbaar geworden, probeer eens wat nieuws.
-
'CDA moet geen risico nemen met PVV'
AMSTERDAM - Wederom heeft een CDA'er kritiek geleverd op samenwerking met de PVV. Volgens Arjan Kaaks, eerder dit jaar lid van de programcommissie van het CDA, heeft zijn partij een dermate groot leiderschapsprobleem dat deze niet het risico moet nemen in een kabinet te stappen met de PVV.
Dat staat in een dinsdag gepubliceerd interview met NRC Handelsblad. Kaaks: 'Wij zijn onze partijleider kwijtgeraakt, de fractievoorzitter, de partijvoorzitter, de niet benoemde kroonprins Eurlings en de belangrijkste adviseur Jack de Vries.'
Kernwaarden
'Gecombineerd met het enorme zetelverlies zou ik zeggen dat we juist nu dichtbij onze kernwaarden moeten blijven', zegt Kaaks. 'Dat zijn gelijkwaardigheid en solidariteit, en vrijheid van godsdienst en vrijheid van onderwijs.'
Kaaks vreest dat moslims de partij zullen verlaten. 'Straks zijn wij er zelf verantwoordelijk voor dat gematigde moslims ons verlaten en zich in eigen partijen organiseren. Het zou erg zijn als onze partij op die manier bijdraagt aan de polarisatie.'
In gevaar
Ook leden van de VVD hebben moeite met de PVV. Dinsdag is bekend geworden dat een VVD-raadslid in Rheden zijn lidmaatschap per direct heeft opgezegd.
Volgens Bas Geerdink brengt de PVV de rechtsstaat 'in gevaar met standpunten en denkbeelden om een substantieel deel van de samenleving te willen uitsluiten.' Hij vindt dat de VVD niet met 'een dergelijke beweging' mag en kan samenwerken.
-
je punt is?
-
O nee! Niet Bas Geerdink kwijtraken! Wel, laten we de onderhandelingen maar staken, anders vertrekt Bas Geerdink en dat wil niemand.
-
Humor om te lachen. Een van de 1548 raadsleden van mijn favo partij wordt bij Joop op het schild getrokken. Ik kon m'n ogen *knijp* niet geloven. En de linkse media duikt er als hyena's bovenop. Media opportunisme. Vanavond Nova, 1vd, K&vdB...? hilarische linkse reflexen. Ben bang dat GW niet meer te stuiten is met deze al maanden durende aandacht. Linkse media snapt het echt niet. Als Roemer maar 1% van deze aandacht kreeg, had hij Job al in z'n zak gehad. Tsss
-
Hij heeft toch prima argumenten.
En ook al is het slechts een raadslid, dat er mensen om prinicipiele redenen opstappen dat is nieuws.
En wat de rest van de VVD betreft, het is maar wat je belangrijker vindt; hypotheekrente of principes.
-
Ik vind het waardeloze argumenten. In zijn plaatst zou ik eerst het regeerakkoord afwachten en beoordelen alvorens op prinicpiele gronden conclusies te trekken. Als het regeerakkoord mij straks niet bevalt verliest de VVD ook mijn steun. Zo simpel is het. In dit stadium principiele bezwaren hebben (terwijl er al weken onderhandeld wordt en de VVD tijdens de verkiezingen geen enkele partij uitsloot) is ongeloofwaardig, opportunistisch en niet democratisch. Gelukkig wordt zijn raadslidmaatschap snel weer ingevuld door een liberaal - hopelijk met ruggegraat dit keer - die het verfrissende rechtse geluid kan laten horen. Yes we Rutte!
-
Een echte liberaal werkt niet met Wilders samen. Heeft u het programma gelezen? Dat heeft niets met liberalisme te maken.
Een echte liberaal is overigens ook tegen de hypotheekrente aftrek.
En dat je voor de de verkiezingen niemand uitsluit is retoriek. SP is ook niet uitgesloten door de VVD. Alleen al het feit dat Wilders enig lid is van de "partij" is een reden niet in zee te gaan met deze lijst.
-
Het programma van de PVV heb ik gelezen en aan de hand daarvan ook besloten om niet op de PVV te stemmen. Dat geldt ook voor het programma van de PvdA, het CDA, D66, GL en CU. Het SP programma heb ik niet gelezen, daar had ik de kracht niet voor.
De VVD ligt het dichtst bij mijn lijn. We zijn een coalitieland. Als 1,5 miljoen mensen op een partij stemmen dan mag je - nee moet je - daarmee praten. Dat is democratie en dat vonden Job, kereltje en La Halsema ook toen ze anndrongen op gesprekken 'over rechts'. 1,5 miljoen Nederlanders hebben er kennelijk geen probleem mee dat GW enig lid van de PVV is. Waar zou ik dan moeilijk over doen?
Praten is democratisch en verstandig. Echter, het resultaat van die gesprekken (regeerakkoord) is waar ik mijn goedkeuring - dan wel afkeuring - aan geef. En reken maar dat ik kritisch ben als het zover is (mocht het zover komen).
-
Piet Knollema, di 24 augustus 2010 19:56
in reactie op Contra Sinister
Reageer op Piet
Eerst akkoord afwachten?
Jij denkt dat Wilders straks anders over de islam en de moslims denkt?
Of denk je dat de VVD en het CDA - en hun achterban - bereid zijn hun principiële bezwaren tegen de standpunten van Wilders zullen laten vallen voor materiële voordelen?
Of moeten we je nog uitleggen wat principes zijn?
-
= Eerst akkoord afwachten? Jij denkt dat Wilders straks anders over de islam en de moslims denkt? =
Het maakt mij echt geen zier uit hoe hij erover denkt. Het gaat erom hoe ik er zelf over denk. Uit het regeerakkoord (nogmaals áls dat er komt) zal blijken of dat verenigbaar is. Ik kan je alvast aangeven dat ik niet mals denk over immigratie en integratie en criminaliteit onder allochtonen, echter bij mij geen abjecte ideeën die de Islam als ideologie afkeuren. Ik verwacht van Rutte ook niet dat hij heel ver van het VVD gedachtegoed afdwaalt. Weet jij het?
= Of denk je dat de VVD en het CDA - en hun achterban - bereid zijn hun principiële bezwaren tegen de standpunten van Wilders zullen laten vallen voor materiële voordelen? =
Neen dat zullen ze niet, en daarom heb ik ook vertouwen in de goede afloop. Ik denk dat GW een paar miezerige puntjes mag scoren als het gaat om veiligheid, ontwikkelingssamenwerking, immigratie (beperking aantallen kansloze immigranten en beperking beroep op uitkeringen) en intergratie. PVV speerpunten als referenda, dierenwelzijn, Turkije, hoofddoekjebelasting en dergelijke onzin zullen allemaal de prullenbak ingaan. AOW breekpunten was al binnen 24 uur van tafel.
= Of moeten we je nog uitleggen wat principes zijn? =
Wie is 'we' Piet? Ben jij dat met de vastgeroeste SP kliek hier? Kom maar op. Jullie hebben moeite de politieke realiteit onder ogen te zien. Kom eens achter je toetsenbord en ga eens op straat. Praat eens met de jeugd en jong volwassenen van 15 tot 25 jaar waar ik dagelijks mee omga. Je schikt je wild, en wordt uitgelachen met die belegen teksten.
-
Piet Knollema, di 24 augustus 2010 23:49
in reactie op Contra Sinister
Reageer op Piet
Ik geloof niet dat we elkaar hebben gerepen. Maar laat het maar zo.
Het lijkt er op dat nu ook in de fractie van het CDA de eerste barsten zichtbaar worden.
En van her formatie front horen we de laatste tijd niets meer.
-
Onze sinistere vrind doet er beter aan niet teveel koffie te drinken 's avonds en op tijd naar bed te gaan.
-
Dat 1,5 miljoen mensen op Wilders hebben gestemd, dat zegt veel. Wat weet alleen niemand. Vier jaar terug stemden meer mensen op de SP die vielen snel uit de onderhandelingen, daar had men vrede mee.
Als Rutte lef zou hebben dan zou hij voor paarsplus zijn gegaan. Arbeidsmarkt aanpakken, maar ook hypotheekrente, mobiliteit, vergroenen economie... natuurlijk integratie&immigratie... EU.
Nu is het een kansloos verhaal. 1. Qua plannen, 2. Qua aantal dissidenten. Het zijn er zoveel dat de kans van slagen minimaal is. Onze nieuwe "leider" heeft de verkeerde koers ingezet. Voor mensen die nog twijfelden (waaronder ik) Rutte = ongeschikt.
-
= Vier jaar terug stemden meer mensen op de SP die vielen snel uit de onderhandelingen, daar had men vrede mee. =
Ik zeg ook niet dat ze eruit moéten komen, maar verwerp het feit dat sommigen hier roepen dat er überhaupt niet met de PVV onderhandeld mag worden. Klein verschil.
= Als Rutte lef zou hebben dan zou hij voor paarsplus zijn gegaan. Arbeidsmarkt aanpakken, maar ook hypotheekrente, mobiliteit, vergroenen economie... natuurlijk integratie&immigratie... EU. =
Ben ik niet met je eens, maar dat is op politiek inhoudelijke gronden. Mijn voorkeur ligt/lag bij een midden-kabinet maar daar had Job weer geen zin in.
= Nu is het een kansloos verhaal. 1. Qua plannen, 2. Qua aantal dissidenten. Het zijn er zoveel dat de kans van slagen minimaal is. Onze nieuwe "leider" heeft de verkeerde koers ingezet. Voor mensen die nog twijfelden (waaronder ik) Rutte = ongeschikt. =
Zou kunnen, echter denk ik dat het met die dissdenten wel meevalt. Gevolg van de media hetze. Rutte had overigens na het 'nee' van Cohen voor een middenkabinet geen andere keus. Ik weet geloof niet dat je daar leiderschapskwaliteiten aan kunt ophangen.
-
Ja, Rutte durfde PaarsPlus niet echt in te zetten. Na een overleg met de partij kwamen de bekende "piketpaaltjes".
Bij een middenkabinet staan PvdA & VVD net zover uitelkaar, dus bereik je net zo lastig een compromis. Alleen als je 18 miljard wilt bezuinigen en je wilt dat doen zonder mensen echt hard te raken en structureel dan is het inperken van de hypotheekrente de beste weg.
Om minder files te krijgen is betalen per kilometer de enige echt effectieve methode.
Daarom is mijn overtuiging dat PaarsPlus een betere oplossing is dan een middenkabinet. VVD had 18 miljard kunnen bezuinigen en de arbeidsmarkt kunnen versoepelen (is met PVV ook lastig) en GroenLinks + PvdA hadden het sociale gezicht kunnen zijn + de inzet voor een duurzamere economie. Daarnaast had Nederland internationaal (EU bovenal) een voornamere rol kunnen blijven spelen.
En D66 was blij geweest, omdat PaarsPlus ongeveer het programma van D66 zou uitvoeren.
Een middenkabinet met alle oorspronkelijk grote partijen bijelkaar trekt meer kiezers naar de randen. En als SP en PVV na een middenkabinet beiden grote winst behalen gaan we dan een stabielere periode in qua bestuur? Het lijkt mij sterk.
Een kabinet met de PVV zet een groep Nederlanders buitenspel. Gaat snijden en dat zal iedereen raken en daardoor de minder gelukkigen (financieel) in het leven als eersten. Daarnaast zal het kabinet zich verder terugtrekken achter de dijken, terwijl Nederland het geld toch vooral ver over die dijken moet verdienen.
Jammer!
-
Zeer stijlvol! Gelukkig zijn er dus nog steeds fatsoenlijke politici. Hulde!
-
En straks gaat die hele coalitie er niet komen, zou nog een mogelijkheid zijn natuurlijk, komt hij dan weer terug of zijn er misschien nog andere redenen voor zijn 'verdwijnen' vragen,vragen,vragen...
-
Bill, sommige mensen maken principiële keuzes en niet afhankelijk van een uitkomst. Dat heet opportunisme.
In het beeld van de laat je jezelf zien.
-
Nico ., di 24 augustus 2010 17:25
in reactie op Rob Geurtsen
Reageer op Nico
Daar is een woord voor, maar dat komt er niet door denk ik, ik houd het maar op 'aandacht'...
-
Elke dag treden raadsleden en wethouders af mensen.
Dat deze topper uit Spankeren (hu?) de publiciteit wil halen, het zij zo.
-
YggY ..., di 24 augustus 2010 17:22
in reactie op Peet Van Velzen
Reageer op YggY
Ja er treden wel eens raadsleden af, om gezondheidsredenen, omdat ze iets anders willen gaan doen, voor een leuke baan in het bedrijfsleven, om wat meer voor de kinderen te zorgen, omdat ze de werkzaamheden niet meer aankunnen of omdat ze het niet meer zo leuk vinden.
Deze man treedt af omdat zijn partij onderhandelt met een racistische en xenofobe beweging.
En dat mijn beste, is de nodige nuance.
-
Geen held en geen wegloper, ik kan me voorstellen dat het dodelijk vermoeiend is om te vechten tegen de bierkaai in die partij.
Volgende patiënt!
-
Een VVD-er met het hart op de goede plaats, een sterke ruggengraat en dito karakter.
Hulde voor deze man!
-
Die staat op de site van de VVD in Rheden: http://www.rheden.vvd.nl/actueel_8380/29705/
-
Mees ., di 24 augustus 2010 16:59
in reactie op Hans Dekkers
Reageer op Mees
Met reaktiemogelijkheid:
http://www.rheden.vvd.nl/actueel_8380/29705/
Die man heeft wel een pluim verdiend
-
PS: ik mis in het stuk van Joop, hoe men aan de brief komt. Heeft Bas dit zelf naar de pers gestuurd?
-
Niek G, di 24 augustus 2010 17:57
in reactie op Peter van Eck
Reageer op Niek
Staat op de VVD site.
-
Tja.... alleen mensen die de PVV de rug toekeren hebben, en ik quote hier de reacties onder mij:
Principes, ballen, karakter, geweten, zijn echte liberalen, zijn lekkere dingen, etc. etc.
Ik heb het idee dat het allemaal niet zo eenzijdig kan zijn als dat. Ik denk dat er genoeg mensen zijn met alle bovenstaande kwaliteiten, die nu bezig met het vormen van een kabinet incluis gedoogsteun van de PVV.
Wat dat betreft heeft Rob G. alweer een goede reactie getypt. Hij mag dan een 'verschrikkelijke' PvdA vent zijn :-), maar hij ziet dingen wel scherp in.
-
, di 24 augustus 2010 16:46
in reactie op Hjalmar Hoort
Reageer op
Ja?
WIE dan??
-
niemand die jij zou kunnen onderschrijven red cat, het zijn immers allemaal geen SP politici.
-
Zjen Zen, di 24 augustus 2010 16:52
in reactie op Hjalmar Hoort
Reageer op Zjen
-----Tja.... alleen mensen die de PVV de rug toekeren hebben, en ik quote hier de reacties onder mij:
Principes, ballen, karakter, geweten, zijn echte liberalen, zijn lekkere dingen, etc. etc. -------
Dat heb je goed begrepen Hjalmart. Zo is dat.
-
R. Maselli, di 24 augustus 2010 17:02
in reactie op Hjalmar Hoort
Reageer op R.
Ik zou graag willen zien hoe u uw reactie onderbouwt. Ik gooi even mijn duit: De PVV is een ondemocratische partij die haaks staat op godsdienstvrijheid. Als iemand met zij graag onderhandelt, hebben ze in mijn ogen geen principes meer.
-
Kijk even in het verleden: de katholieke partijen deden wat de paus wilde, de protestanten weer wat hun kerk wilden. De SP was bij oprichting een maoistische partij: als die allemaal verboden waren als ondemocratisch destijds, dan hadden we nu een stuk minder interessante politiek. Historisch gezien zou je best kunnen beargumenteren dat bovenstaande partijen weinig echte democratie in zich hadden.
Ik snap wel wat je bedoeld, en ik vind de PVV ook een dubieuze partij, Wilders is een onbeschofte schreeuwlelijk, maar ik leg de drempel om 'weg te lopen' ergens anders.
De drie K's (koranverbranden, kopvoddentax, knieschijven), ach, prietpraat. Of de PVV nou met VVD werkt, CDA, PvdA, of SP: dat soort zaken gaan er gewoon niet komen, want ja, ook CDA en VVD hebben principes, en dat soort dingen gaan ook voor de mensen in die partij te ver.
Zo ook het alleen hakken op de islam wat betreft wetsbescherming als godsdienst, en de hele joods-gristelijke achtergrond van NL. Dat is hypocriet. Van mijn part mag het voor alle geloven afgeschaft worden: immers hebben ze nu een bevoorrechte positie.
Mees. bijvoorbeeld, quote hier bijna dagelijks het programma van de PVV: en hij heeft een punt, want 90% van de zaken is totaal onuitvoerbaar. Ook voor de VVD en CDA. Maar dat is onbelangrijk, want het programma van de PVV is niets anders dan Wilders die tegen zijn achterban zegt: dit is wat ik zou doen als ik alleenheerser was in Nederland. Net zo populistisch als zijn uitspraken. Andere politieke partijen drukken zich uit in vage termen, noties en andere 100% inwisselbare termen, terwijl als ze alleenheersers waren, ze ook nogal uit de bocht zouden schieten qua netheid en democratisch gehalte.
Ze drukken zich alleen niet zo uit, want ze weten dat ze het toch niet gaan worden (alleenheerser). Wilders weet dit ook: dus een hilarisch onbeschoft programma voor henkie de haggo en zijn halve liter, die roept: het komt allemaal door de buitenlanders. En in coalitie zien we wel waar het schip strand. Ik ben er dan ook van overtuigd dat mensen dat wel 3 hersencellen of meer hebben, en toch PVV stemmen, 90% van het PVV programma niet onderschrijven. Wat Wilders slim doet, is zijn electoraat weghalen bij de middenpartijen en de linksen. De ontevreden stemmer, de man die al weinig ophad met politiek, en alleen de ene fail na de andere ziet in de Media. Goede berichten immers, hebben geen mediawaarde.
Kampen, knieschijven, alleen op moslims hakken, het is allemaal zo bizar, ik snap best dat hij het uit populisme roept, maar ik geloof simpelweg niet dat hij het ooit voor elkaar kan krijgen, ook niet in samenwerking met de VVD en of CDA.
PVV moet juist meedoen, want dan worden ze gedwongen om ofwel te trachten die treurige ideeen echt uit te voeren, of ze te laten varen, en gewoon, net als alle partijen, normaal mee te doen met de democratie in Nederland: daarnaast is cordon sanitaire, verbieden, huilie huilie doen en de enorme anti campagne niets anders dan meer stemmen voor de PVV. Everybody loves an underdog, en onmetelijke regenteskheid en arrogantie van de CDA en PvdA werkt niet ten voordele.
Daarom staat men op links buitenspel, hoewel PVV sociaal economisch links is (als je geen moslim bent), het is een catch 22. Je wil er niet mee praten, je vergruist anderen die wel praten, je schreeuwt de hele boel bij elkaar, en de PVV wordt alleen maar groter.
Als CU/CDA/SGP hun zin zouden krijgen zouden we allemaal verplicht naar de kerk gaan, in een zwarte habijt rondlopen op zondag, etc. Als de VVD helemaal hun zin zou krijgen, zou de overheid een zielig klein schepseltje zijn dat nog geen deuk in een pak boter slaat. Als de SP zijn zin 100% zou krijgen, dan zou alles bovenmodaal afgeroomd worden door de staat, en zou iedereen in een sociaal klein huis wonen, behalve de partijbonzen natuurlijk, die creatief misbruik kunnen maken van de macht van de overheid (immers zijn mensen altijd corrupt in meer of mindere mate)
Waarom komen ze er niet? Omdat er coalities nodig zijn.
1 klein detail, 1 barst in dit hele relaas: brinkman die vandaag zegt, donder maar op met je NL Gidsland, VVD en CDA moeten mij straks gaan verdedigen internationaal. Ik geloof niet dat dat ooit zal gaan gebeuren, en ik twijfel aan een brinkman als hij dat soort zaken zegt. Laten we eerlijk zijn, in internationale zin, is de PVV gewoon iets als het zwarte schaap in de familie. Amerika heeft zijn republikeinse haviken, UK zijn ultraconservatieven, Denemarken haider, Belgie nationalisten, frankrijk Sarkozy, etc. etc. Om nog maar te zwijgen over mensen als Berlusconi.... Om nog maar helemaal te zwijgen over landen die je meteen in de bak donderen of erger als je dissident bent.
-
Zorgelijk signaal voor de VVD lijkt me: Rheden is immers een knap grote gemeente met de nodige importantie en uitstraling richting de omliggende steden.
En niet te vergeten behoorde Bas Geerdink tot de kopstukken van de Rhedense liberale politiek.
Een groot verlies.....
-
Mees ., di 24 augustus 2010 16:56
in reactie op Florian Lichti
Reageer op Mees
Ze zoeken een opvolger,iemand die blind de PVV verdedigt ook al moet hij zijn hele familie verraden,meld je aan,ze kunnen je goed gebruiken.
http://infoand.webs.com/VVD%20PVV.jpg
-
Een cynische reactie mijnerzijds en je geeft als antwoord dat ik staat ben mijn gehele familie te verraden?
Doe niet zo hysterisch a.u.b, de razzia's zijn nog niet begonnen en naar mijn weten is de nederlandse landmacht Polen nog niet binnengevallen!
Je kent me niet eens!
-
J J, di 24 augustus 2010 17:58
in reactie op Florian Lichti
Reageer op J
De man was lid van de afdeling Rheden Rozendaal
Als je bedenkt dat Rozendaal (zo'n dwerggemeente die op de een of andere manier aan herinrichting weet te ontkomen) een echt VVD bolwerk is bij landelijke verkiezingen en ook in Rheden de VVD in de gemeenteraad de grootste partij is, dan betekent dit mogelijk dat iemand uit de "harde kern" besluit de VVD te verlaten.
Ik ben maar een buitenstaander als het om VVD aangelegenheden gaat, maar om dit af te doen als een "nobody from the middle of nowhere", lijkt me wat kort door de bocht.
-
Topgozer.
Als ie nóg verstandiger wordt, stemt ie misschien ook geen VVD meer (ben benieuwd!).
-
Klasse. Als ik 'm op had zou ik 'm beslist afzetten: mijn hoed.
-
Inderdaad goed nieuws, maar ook niet erg bijzonder.
Een paar leden die opstappen dat hoort bij een democratie, kader dat boos wordt, oude knarren die morren, jonge gasten die zich tekort gedaan voelen... het hoort bij keuzes maken. Een homogene democratische partij is een saaie democratische partij en heeft niets met de werkelijkheid te maken. Verschillen van mening moet kunnen en hoort binnen één partij.
De klagers en tegenstanders vancoalitie met de PVV verwoorden hun argumenten povertjes. Bas Geerdink is geen uitzondering.
1. Hij betreurt zijn eigen beslissing, man zeur niet, betreur de omstandigheden naar aanleiding waarvan je je een beslissing neemt waar je helemaal achter staat. Nu praat je als een hulpelose ouder... ik ben niet boos maar verdrietig, wat een gezever.
2. Is de grondwet in graniet gehouwen? Onderdelen van de grondwet willen veranderen kan op zich zelf staand geen probleem zijn. Meneer geerdink ontpopt zich als een weinig origineel mens, die frasen van anderen kopieert of is aarts-conservatief. de Grondwet mag NIET veranderen. Wat een flauwekul.
3. Waarom is de inrichting van de PVV een gevaarlijke. Argumenten ontbreken. Trouwens het kan een relevant punt zijn, maar breng dat dan in op het moment dat het speelt, zonder weg te hoeven lopen. Bas siggereert in zijn breif dat de VVD hieromtrent een ander standpunt heeft. Nou ik weet van niets. Tell me, brother.
4. In aansluiting op het voorgaande: ik ben het niet met de partij eens, en daarom loop ik weg. Hoeveel weerstand heeft meneer Bas? Wat heeft hij geprobeerd om te veranderen of tenminste in discussie te brengen?
Leuk voor de anti-VVD-ers maar het besluit van meneer Bas heeft politiek volgens mij nauwelijks relevantie, of er moet nu een stortvloed aan steunbetuigingen komen - en daar gefloof ik niets van.
-
Goh......het is ook nooit goed!! Weer een eindeloos epistel met allemaal commentaar, vragen en opmerkingen...maar vooral argwaan en de nodige azijnpisserij. De man wil het niet en kan het niet Rob, zo simpel is dat en leg je d'r maar bij neer. Maar ja, d'r zijn altijd weer van die types (waarvan jij d'r 1 bent) die alles weer in twijfel trekken en een stortvloed aan argumenten aanhalen om vooral iemands gedrag neer te sabelen. Vooral doorgaan met dergelijke reacties..zitten we op de wachten. Oh ja, persoonlijk vind ik dat Bas een rechte rug heeft en wat mij betreft hoeft hij niet tot vijf cijfers achter de komma uit te leggen waarom hij er uit is gestapt. Wilders doet dat namelijk ook niet in de meeste gevallen!!
-
Goh.....er bestaan dus echt nog echte liberale vvders.
Respect voor deze man.
Iemand zei laatst heel treffend:
"Van het liberalisme,wat het echt betekent,hebben de liberalen zelf het minste besef"
-
De man oogt nog vrij jong
Dus de man "fossiel" noemen is geen optie, neem ik aan.
-
, di 24 augustus 2010 16:34
in reactie op YggY ...
Reageer op
Nee, de term *lekker ding* komt in de buurt.
-
dat zou kunnen, daar kan ik dan weer geen waardeoordeel over geven.
Je zou mij eens moeten zien
-
, di 24 augustus 2010 16:43
in reactie op YggY ...
Reageer op
Oeps!!
Wat moet ik hier nu van denken??
-
Wat moet ik hier nu van denken??
========
Je mag denken wat je wilt, tenminste nu nog.
Want als Wilders aan de macht komt is het vrije denken ook afgelopen.
-
, di 24 augustus 2010 16:58
in reactie op YggY ...
Reageer op
En jij dacht dat??
Dán heeft wildersmans even buiten de waard gerekend.
Flinke knul die mij ervan weerhoudt mijn mening te geven.
En een flinke knul is wildersmans zéker niet.
Ik lust hem rauw, met een uitje erbij............
(BRAAAAAK.....)
-
waarop basseer je dat ? graag een bron
-
Gewoon "man' volstaat ook wel denk ik?
-
Een VVD'er met principes. Who would've thunk?
-
K-a-r-a-k-t-e-r. Zo spel je dat. Zouden meer VVD'ers moeten tonen in plaats van al hun principes overboord zetten. Vooral zijn argument dat de PVV een 'gevaarlijke ondemocratische organisatie' is, zet anderen hoop ik aan het denken. De politiek van Wilders kan namelijk alleen maar op die dictatoriale manier uitgevoerd worden, maakt hij z'n club democratisch dan is het afgelopen. Dat moet je toch aan het denken zetten.
-
, di 24 augustus 2010 16:29
in reactie op Kees de Werker
Reageer op
Té gek.
VVD-ers met principes!!!
Man o man.
Geweldig.
Deze knul kan niet meer stuk.
Hopelijk inspireert hij ook anderen..............
-
Het werd tijd. Hulde!
-
Tjonge, tjonge Joop. Een wethouder van de VVD opvoeren als getuige à charge tegen Wilders en zijn trawanten. De nood moet toch wel hoog zijn in de linkse kerk
-
, di 24 augustus 2010 16:23
in reactie op johan brinkman
Reageer op
Ja,moppie.
Blijken er tóch nog, volledig onverhoopt, VVD-ers met principes te zijn, zit jij weer te etteren!!
Whauw.
Dat zegt iets over jou.
-
Red Cat, je wilt toch niet zeggen dat je ook al een fan van Joris Voorhoeve bent?
-
, di 24 augustus 2010 16:36
in reactie op johan brinkman
Reageer op
Ik zie het verband niet zo??
-
, di 24 augustus 2010 16:25
in reactie op johan brinkman
Reageer op
Ja.
Een man met ballen.
Dat valt van jullie opportunistische leider toch ECHT niet te zeggen.
-
Betse Red, vraag dat eens aan de Moslims in Srebrenica.
Trouwns, geert is mijn leider niet hoor.
-
, di 24 augustus 2010 16:36
in reactie op johan brinkman
Reageer op
Pardon, wat hebben deze jongen, en bv. Rutte etc. te maken met Szebrenitsza??
-
Joris Voorhoeve, jouw man met ballen, was toen minister van defensie ( dus medeverantwoordelijk) voor dat verschrikkelijke drama daar in Srebrenica
-
, di 24 augustus 2010 16:59
in reactie op johan brinkman
Reageer op
Nog steeds op geen enkele wijze verband te zien tussen deze jongen en Joris Voorhoeve.
Maar het zal wel aan mij liggen...........
-
, di 24 augustus 2010 17:12
in reactie op johan brinkman
Reageer op
Was Voorhoeve dan een man met ballen?
Ja, sorry, hoor,maar ik snap hem nog steeds niet..........
-
dat zegt dan wel weer iets over jou.
-
, wo 25 augustus 2010 08:58
in reactie op Frederik de 8e
Reageer op
Maak mij dan maar wijzer.
Wat heeft deze jongen - en wat heeft zijn principiële houding - te maken met de handelwijze( al of niet) van Voorhoeve tijdens Zsrebrenicza??
Ik zie het verband niet, en zie ook geen enkele overeenkomst.........
-
Mees ., di 24 augustus 2010 16:44
in reactie op johan brinkman
Reageer op Mees
Als je moslims zo behandeld zoals Wilders doet ben je geen knip voor de neus waard.
Elke dag krijgen ze een verbale haat over zich heen van heb ik jou daar.
Dat hij fundamentalisme wil bestrijden oké maar daar heeft de gewone simpele hier wonende moslim niets mee van doen.
Juist door het haatzaaien tegen deze bevolkingsgroep,zie de lange lijst van discriminerende opmerkingen die hij over moslims heeft gemaakt,creeer je een klimaat waar de haat die je in mensen pompt uitweg moet vinden.
Met alle nare gevolgen vandien.
-
Mees ., di 24 augustus 2010 16:48
in reactie op johan brinkman
Reageer op Mees
Ziehier....
Verzin eens een minder stompzinnige reaktie....je zet je zelf anders zo voor lul
-
Je ziet het verkeerd.
Destijds hebben ze in Tirol Otzi gevonden. Dat er in die tijd mensen bestonden, wisten we al. Dat er eentje ingevroren intact gevonden werd, was werkelijk uniek. Dat komt namelijk niet zo vaak voor. Vooral ook omdat het geen beleidsmedewerker, manager of entrepreneur was. Heden ten dage is dat de meest voorkomende mensensoort (of moet ik zeggen ras), WOE HA HA.
Zo is het ook met deze VVD'er, die moeite met de PVV heeft. Hij is uniek en geen fossiel, zoals ze sommigen mensen met kritiek vaak noemen. Dát is de nieuwswaarde, dommie.
By the way
Welke linkse kerk? De vrijgemaakt gereformeerde, gereformeerde, protestants-christelijke, calvinistische, lutherse, anglicaanse, joodse, islamitische, boeddhistische, vrijzinnige, atheïstische, agnostische, atheïstische....Nood? 1 of 2 vingers omhoog in die kerk van je? Of die van 'help, red me.'
-
Drie keer chapeau.
-
De VVD heeft zijn eigen Marcel van Dam.
-
Hans Dekkers, di 24 augustus 2010 16:01
in reactie op zorba de griek
Reageer op Hans
Man met geweten, bedoel je?
-
Mooi zo.
Als er 1 schaap over de dam is,volgen er meer.
-
Dat is 1.
-
Geweldig goed nieuws!
Nu de rest nog.