-
Welke vragen deze heren hebben boeit mij niet echt.
De vraag of zij de juiste vragen gaan stellen is relevant en heeft mijn aandacht.
Die vraag luidt:
"Kunnen we een 4 jarige stabiele coalitie smeden zonder groepen in de samenleving uit te sluiten of uit te knijpen en zonder dat Nederland in de rest van de wereld als minderwaardig en haatdragend wordt beoordeeld"
-
Wilders begint dik te worden
http://www.joop.nl/uploads/pics/pvc-vragen_300.jpg
-
echt waar? willen die 2 antwoorden van verhagen?
die kennen ze allang
hou toch op met dit gedoe, heren wilders rutte en mafkees linkerd verhagen erbij, die laatse staat gewoon zijn moeder te verkopen hoor en als het moet zijn hele "familie" erbij .
is toch niet meer moeilijk, tis gedaan .
En die zooi moet een land gaan regeren, in/uit geloofwaardigheid nu nog??
heren ga toch naar huis.
-
De Tweede Kamer. Tweemaal stemmen.
Interviews, debatten in de kamer met stevige uitspraken, verkiezingsprogramma's, tweets, debatten op TV, breekpunten. Voor elke verkiezing worden we overspoeld met politieke uitingen. We worden aan alle kanten gepaaid voor onze stem. Geen probleem.
Na de verkiezingen voor de Tweede Kamer volgen uiteraard coalitiebesprekingen. Alle politieke uitingen als boven vermeld zijn opeens onderhevig aan de stand van het grote vraagteken. Het vraagteken is niet te bevatten, niet te benoemen, niet te beredeneren. Woorden, tweets, verkiezingsprogramma's, brieven, uitspraken van politici hebben een waarde. Nul, generlei of misschien dan toch, vermits, tenzij, wie weet, hoewel. Veel vragen aan elkander is de laatste stand. Dat schijnt het politieke spel te heten. Apert.
De stem van de kiezer is binnen. Alles is geoorloofd. Nu is de algemene teneur: wacht op het regeerakkoord en vel dan uw oordeel. Hetgeen bedoeld is naar betrokken fractieleden.
Mijn idee is dat elke kiezer dat recht zou mogen hebben. Elke kiezer heeft het recht een definitief regeerakkoord te mogen beoordelen. Door middel van zijn of haar stem, een bepalende oordeelstem. Bij mee eens blijft de gegeven stem behouden. Bij oneens heeft elke kiezer het recht zijn stem te herzien. Variërend van de stem geheel intrekken tot de stem aan een andere partij gunnen. Een groot voordeel is dat de nieuwe coalitie snel weet wat de echte draagkracht is van het regeerakkoord. Dat de kiezers de verhoudingen, lees uiteraard zetels, opnieuw bepaald moge geen probleem zijn. Daar het regeerakkoord uiteraard geheel is afgestemd op wat het allerbeste is voor de gehele Nederlandse samenleving.
De stemmer kan zo op twee momenten de richting van de politiek bepalen. In eerste instantie naar aanleiding van beloftes. In tweede instantie naar aanleiding van daadwerkelijkheid. Op deze wijze krijgen we een betrokken, levendige democratie. Wie kan daar tegen zijn?
-
Ik ga ervan uit dat de machtspolitiek van Verhagen werkt. Er zal dus een PVC coalitie komen want het nadenken van de PVVD is echt voor de bühne.
Hoe kan dit?
Hoe kunnen zoveel mensen voorbij kijken aan de werkelijke doelen van Wilders? Dan ben je het er óf mee eens, óf je neemt Wilders niet serieus.
De VVD heeft voor mij moreel gezien geheel afgedaan, dus voor hen geldt het eerste, op een paar na dan. Voor het CDA geldt waarschijnlijk voor driekwart het tweede. Maar dan heb je wel een hele dikke plaat voor je hoofd. Die plaat heet macht.
Als er dus nog een stop komt op deze formatie dan zal die van Opstelten moeten komen. Maar daar heb ik ook al weinig vertrouwen in.
Ze gaan het er gewoon op gokken dat Klink niet teveel tegen stemt en als hij het doet de SGP die stem compenseert.
Zo ook voor de andere twee dissidenten, die staan nog veel zwakker, dus de meerderheid zullen ze steeds wel houden.
Er hangt teveel gezichtsverlies aan vast, dit jassen ze er gewoon door en in de praktijk zal het wel loslopen met de tegenstand.
Dus dan hebben we een Wilders die kan doen wat hij wil.
Ik word er nu al niet goed van.
Er kwamen ineens weer tijdelijk gewone woorden uit zijn mond. Is dat even schrikken, een Wilders die niet Klink voor rotte vis uitmaakt, onderuit haalt of meer van dat alles!
Ook voor de bühne. Is bedoeld om het CDA de illusie te geven dat hij echt wel gaat normaliseren. Vergeet het!! Maar dat gaat hij nog wel even doen want anders raakt hij zijn podium kwijt en dat is natuurlijk ook niet het plan. Zo heeft hij het CDA weer aan het touwtje dat ze zijn woorden niet serieus hoeven te nemen.
-
Ik snap helemaal niets van, de grote verliezer heeft een grote bek?
Iedereen mag nu over een coalitie praten,behalve het CDA, maar dat gebeurt in een democratie natuurlijk.
Of zou God zo gewild hebben?
-
Het was ook wel een mooi voorbeeld gisteren van Aantjes in KVDB die tegenover een kille,emotieloze gedeputeerde van het CDA (Theo Rietkerk) zat.
"Het hoort over deze brief te gaan (Aantjes op de brief van Klink wijzend)over de inhoud van deze brief,wat daarin staat"
En dat is het precies.
Daar gaat het niet over,het enige waar het over gaat is het veiligstellen van de eigen politieke carriere blijkbaar.
En zo zie je dat steeds weer,elke worsteling van een politicus met het gebeuren wordt genegeerd,belachelijk gemaakt.
Zo is de reactie van conservatief rechts steeds weer.
Het voorbeeld wat zij de nederlandse bevolking geven is iets om je diep voor te schamen.
-
Als Wilders verstandig is gooit hij als eerste de handdoek in de ring.
Krijgt Verhagen de schuld.
Als Verhagen verstandig is gooit hij als eerste handdoek in de ring.
Krijgt Wilders de schuld.
-
Degene die de handdoek in de ring gooit krijgt de schuld. Zo werkt het, en daarom gaat Verhagen door.
-
Wat in ieder geval duidelijk is geworden dat de coup van Hirsh-Ballin en Lubbers is afgeslagen.
Misschien wel voorgoed.
Effe voorlopig geen tekenaars meer oppakken.
Inmiddels lonkt Cohen naar Ab Klink.
Interessant.
Hij zou natuurlijk gewoon kunnen overstappen.
-
"Kijk, Maxime", zeiden Rutte en Wilders aan het eind van het overleg - of misschien kwam het wel van Verhagen zelf - "Kijk, het is nou dik donderdagmiddag en morgen krijgen we toch niks voor elkaar. Laten we nou gewoon maandag verder gaan. We kunnen die rust goed gebruiken en jij vooral. Mocht er iemand met onvertogen woorden komen - kan bij ons, ook hoor, moet je helemaal niet uitsluiten - dan stampen we die de grond in. Het staat ook netjes ten opzichte van onze achterban, dat wij zogenaamd nadenken. Bovendien, je moet maar denken, de herfst is vroeg van het jaar en het is misschien het laatste mooie weekend. Dus laten we nou verstandig wezen. We gaan maandag verder. We doen de laatste komma's en punten dinsdag. Donderdag presentatie of misschien vrijdag pas, anders heeft dat congres van jou teveel tijd om erover na te denken". Rutte denkt ook even hardop: "Vrijdag is mooi, want dat zit jij in het vliegtuig naar New York Geert en het was een minderheidskabinet. Maxime rondt zijn congres af voor jij die speech houdt, dus dat is ook in orde. We moeten er alleen voor zorgen, dat dat congres niet besluit om op zondag verder te gaan, maar goed, die lui willen 's-avonds laat ook weer bij moeders thuis op de boerderië zijn en zondagochtend in de karke. Dus daar hoeven we ons geen zorgen om te maken". "Niet zo oneerbiedig", monkelt Maxime, "Sprekend met God kom je in het reine met je geweten".
Ze besloten het niet te overdrijven. Ze gingen niet met zijn drieën een biertje halen op een terras, al was de verleiding groot om het oud stamcafé van Rita op het Plein te betreden.
-
Raaf raaf, do 02 september 2010 16:40
in reactie op Han van der Horst
Reageer op Raaf
Hier zit wel een kern van waarheid in.
Het is duidelijk dat Maxime, Mark en Geert 't goed met elkaar kunnen vinden.
Biertje erbij, beetje bourgondisch
Ivo die grapjes maakt.
Dat aspect moet je zeker niet uitvlakken.
-
Skri mich, do 02 september 2010 17:12
in reactie op Raaf raaf
Reageer op Skri
Voor Links Nederland is het inderdaad jammer dat de linkse leiders het niet zo goed met elkaar kunnen vinden, en dan met name Roemer - Cohen.
Halsema en Pechtold zitten heel erg op één lijn, en die hebben zich samen gekoppeld aan de PVDA. Maar Cohen houdt de deur naar de SP dicht, en zo krijg je nooit een fatsoenlijk links blok.
-
Raaf raaf, do 02 september 2010 17:40
in reactie op Skri mich
Reageer op Raaf
Klare taal.
Echter er speelt nog iets meer mee.
Behalve hun virulente haat jegens Wilders speelt er nog iets anders mee; er is geen enkele eenheid, laat staan een consistent verhaal.
Zijn D'66 en GL pienter dan zouden ze samen moeten smelten.
Dan heb je een echte a-religieus (of moet ik zeggen christelijk) blok
Goed voor 20 zetels.
Kijk dan kom je ergens.
De PvdA is momenteel de grote verzieker van de linkse machinerie.
Niet alleen wordt ie diep gehaat door alle rechtse partijen maar deze club is intern net zo fragiel als het CDA met een blok islamisten, een blokje vrijzinnigen en een enorme blok Oud Links.
D'66 en GL worden daarentegen niet gehaat
En zou GL een andere partijleider krijgen (van der Ham ?) dan zie ik wel een samenwerking tussen CDA-VVD-GL-D'66+ ?
Zolang de PvdA niet durft te hervormen zal het nooit meer iets worden.
Bos begon goed maar durfde niet door te pakken.
En nu zitten ze opgescheept met Cohen, Hamer en Vogelaar.
Dat is nauwelijks te verkopen aan de (gematigde) NL'se bevolking.
-
J J, do 02 september 2010 17:52
in reactie op Skri mich
Reageer op J
Het is even absurd in de Nederlandse stemverhoudingen een volledig linkse regering te formeren als het rechtse gedrocht dat nu op stapel staat.
Een centrum links blok (bijvoorbeeld PvdA/D66/GL) is goed genoeg... alleen het moet nog indalen bij de VVD dat de grote overwinning niet op een fatsoenlijke manier te verzilveren valt op rechts.
-
Hoort allemaal bij het spel!
-
Joop Schouten, do 02 september 2010 16:47
in reactie op Teun de Beuker
Reageer op Joop
Spel?
-
Inter Bella, do 02 september 2010 17:09
in reactie op Joop Schouten
Reageer op Inter
Spel
Let op: Spelling (deels) uit 1864: o. (-en), vermaak, uitspanning, verlustiging, vertooning; het spelen; scherts; [figuurlijk] zijn - met [iemand] drijven, [iemand] foppen, om den tuin leiden; [in de muziek] ) welk een meesterlijk -! (op een instrument); [figuurlijk] het - (de beweging) der oogen; het - der gebaren, aanduiding van iets door '
Gevonden op http://www.dbnl.org/tekst/cali003nieu01/
-
Dus als ik het goed begrijp, worden we straks geregeerd door een stel schertsfiguren die het een spel vinden Nederland naar de afgrond te helpen.
't Is maar dat ik het even weet.
-
Politieke meesterzet van Klink.
Verhagen gegijzeld en Wilders nu al gemuilkorfd.
Als onze volksmenner straks hoog van de toren gaat blazen en laat zien dat hij maling heeft aan zijn partners kan de pers er even fijn op wijzen dat Klink dat al eerder had aangegeven en staat Wilders voor paal.
Wilders heeft bedenktijd nodig omdat hij weet dat hij zich moet conformeren naar wat het CDA wil en dat moet hij aan zijn achterban weten te verkopen.
Of hij moet de exit-strategie volgen, maar ook dan moet hij goede redenen aanvoeren.
-
Niet alleen gemuilkorfd maar ook het CDA congres is gewaarschuwd.
Nederland is gewaarschuwd.
-
Mees ., do 02 september 2010 17:43
in reactie op Johan van Dijk
Reageer op Mees
Precies
-
Ben ik de enige die de Nederlandse politicus met de dag onbeschofter vind worden? Haar/zijn houding zijn taalgebruik zijn arrogantie. Ik bedoel als je het vergelijkt met de oude politici van de jaren 60, 70, 80 en 90 zie je in de beelden een constante lijn van een verhoging van onbeschoftheid. Je hoeft het niet eens te zijn met de mening van de oude politici maar ze weten zich wel netter te onderhouden. Maar goed ik ken de beelden ook alleen maar van archief, ik weet niet hoe ze in ALLE interviews waren. Toen was ik er nog niet (begin 80er jaren geboren hehe, jaren 90 is wat ik nog een beetje actief heb meegemaakt ;)).
-
Skri mich, do 02 september 2010 16:18
in reactie op Dehnus Nörder
Reageer op Skri
De politici van nu staan dichter bij het volk dan de politici van toen. Ze gedragen zich dus ook minder elitair en meer volks :-).
-
Raaf raaf, do 02 september 2010 16:34
in reactie op Skri mich
Reageer op Raaf
Hier ben ik het mee eens.
De regenten van toen kunnen niet meer hun wil doordrukken.
Voornamelijk dankzij de revolutie van internet.
Dat maakt ze juist zo dol van wanhoop.
Alleen de journalisten fungeren nog als de beschermhaag van de policor.
Wat jammer is
want in mijn optiek kan een samenleving niet zonder een kritische objectieve pers.
-
Er is een groot verschil tussen "Volks" en "honds" dan wel "onbeschoft".
-
Je hebt gelijk. En daar is het niet beter van geworden!
-
Het meeste 'volk' wat ik ken gedraagt zich veel netter dan Wilders, die overigens dolgraag bij de elite had gehoord wat omdat hij wat minder slim is dan zijn generatiegenoten bij de VVD toen, niet lukte. Zijn frustratie werd nog erger toen bleek dat men bij de VVD liever naar de allochtone Hirschi Ali luisterde. Daarna is hij voor zichzelf begonnen en zich pas echt tegen de elite gaan afzetten.
-
Isis Maät, do 02 september 2010 16:18
in reactie op Dehnus Nörder
Reageer op Isis
Ben ik de enige die de Nederlandse politicus met de dag onbeschofter vind worden?
Nee hoor, vind ik ook. Dit is ook zo'n uitwas wat op het conto komt van onze blonde kruisridder. Schelden en schreeuwen, daar kom je op het ogenblik het verst mee.
-
Raaf raaf, do 02 september 2010 16:51
in reactie op Isis Maät
Reageer op Raaf
Wil je horen wat de 'correcte' politici zeiden over de SP toen ze in 1983 met hun rapport "Gastarbeid en Kapitaal" uitkwam ??
Op dit moment zijn het juist de tegenstanders van dit minderheids-kabinet die de meest aanmatigende toon aanslaan
(Wilders = Karadic en massamoordenaar etc...)
Mijn koninkrijk voor een argument.
Dit maakt het verhaal van 'links' anno 2010 zo zwak.
Ze hebben geen verhaal meer.
Mensen willen voor het merendeel helemaal niet op Wilders stemmen maar vauit de 'voortreffelijke' Hoek horen ze alleen maar beschimpingen.
ja
Dank-me-de-Koekoek
Dan zou ik mijn kont ook tegen de krib gooien.
Het is allemaal zo dom, voorspelbaar en contra-produktief.
Daarom vind ik de laatste bijdragen van Roemer -wat je ook van zijn plannen mag vinden- en verademing.
Rustig, kalm, humoristisch and relaxted.
Zo hoort het.
-
@ Dehnus
Je schrijft:
Ik bedoel als je het vergelijkt met de oude politici van de jaren 60, 70, 80 en 90 zie je in de beelden een constante lijn van een verhoging van onbeschoftheid. Je hoeft het niet eens te zijn met de mening van de oude politici maar ze weten zich wel netter te onderhouden.
========
Je hebt volkomen gelijk, ik kom uit die generatie ("oud fossiel") en de onbeschoftheid in de bejegening tegen elkaar loopt soms de spuigaten uit.
Ik heb het allemaal zien geburen maar het gebeurd tegenwoordig ook in de normale omgang met elkaar.
Onder mom van je moet kunnen zeggen wat je denkt worden elkaar de meest vreselijke dingen toegeworpen.
Begin met het voorbeeld te geven, wellicht krijg je volgers maar ook hier op JOOP kan het soms behoorlijk uit de hand lopen, terwijl de argumenten achterwege blijven.
Ik zal altijd mijn best doen om het in normale bewoordingen te doen, dus 1 medestander heb je al.
-
, do 02 september 2010 16:32
in reactie op Dehnus Nörder
Reageer op
Nee.
Dat vindt ieder weldenkend en beschaafd mens.
Helaas, en U zult het met me eens zijn, worden dat er steeds minder.
Met als gevolg:CDA,VVD en gedoogsteun van een weerzinwekkend sujet.
(wat het is géén partij).
-
Politici staan idd dichter bij het volk dus. Dus je zult minder geleerden zien, maar meer een letterlijke afspiegeling van het volk. Dus ook in gebruiken en communicatie zal dat meer en afspiegeling zijn.
Maar meer zie je de politici die van nature goed zijn in communicatie en laten zien wat nodig is om daar te komen. Of ze vervolgens goed kunnen regeren e.d..... dat valt te bezien, maar ze zijn een kei in het halen van aandacht en stemmen!
-
Deze rechtse regering gaat er niet meer komen na alles wat er is gebeurd. Het zou goed zijn als de heren dat inzien in plaats van nog langer kostbare tijd te verspillen.
-
Ik ben het helemaal met jou eens dit rechtse kabinet zal er niet komen ik ben daar zelfs blij om. Ik heb wel een vraag aan de politici.gaat cohen het nu weer proberen over links of gaan wij weer naar de stembus.
-
Het lijkt er op dat de dissidenten al ondervangen gaan worden.
"SGP krijgt medisch-ethisch moratorium
Gepubliceerd: 2 september 2010 15:06 | Gewijzigd: 2 september 2010 15:16
Door onze redacteur Pieter van Os
Den Haag, 2 sept. Het minderheidskabinet van VVD, PVV en CDA dat in de maak is, heeft de afgelopen weken met succes gezocht naar de gedoogsteun van de SGP. De twee staatkundig gereformeerde Kamerleden zullen de bezuinigingen van het kabinet steunen in ruil voor een moratorium op maatregelen op medisch-ethisch terrein."
http://www.nrc.nl/binnenland/article2613332.ece/SGP_krijgt_medisch-ethisch_moratorium
Rutte....je denkt ook aan alles.
-
Raaf raaf, do 02 september 2010 16:01
in reactie op Peter De Rijk
Reageer op Raaf
Ik ben principieel tegen de SGP.
Zeker bij medisch-ethische kwesties.
Echter hieruit blijkt wel dat Rutten een paar stappen verder denkt dan ons kwaliteits-journaille.
Rutten zou er goed aan doen de dissidenten te lozen.
Hoe ?
Samen met de PvdA beheert het CDA, de grootste banen-machinerie van Nederland.
Dus er zijn plekjes zat.
De landelijke politieke carrières zijn voorbij voor Ab, Ad en Kathleen.
Zoveel is wel duidelijk.
Zelfs mochten er nieuwe verkiezingen komen dan zullen bovenstaande 'dissidenten (maar feitelijk aangestuurd door de groep rondom Doekle, Lubbers, Hirsch-Ballin) niet meer op de lijst prijken.
-
Ehhh, je vergeet of ziet niet in dat Klink niet in zijn eentje is maar met 2 anderen.
76 - 3 + 2 = 75.
75 is nog steeds geen meerderheid.
-
De fundamentalisten erbij, niets is te gek om de VVD aan haar program te helpen.
Ik ben benieuwd hoe dat electoraal uitwerkt, ik ken VVD-ers die tegen de PVV zijn, diegenen die tegen steun van de fundi's zijn, zijn nog talrijker.
Ook al is de gedoogsteun beperkt tot het gedoogakkoord, er ontstaat wel legitimiteit richting een partij die vrouwen wil onderdrukken, homo's wil discrimineren, euthanasie helemaal wil afschaffen, winkels op zondag dicht, tegen abortus, en ook nog de grondwetswijzigingen die Wilders zo graag wil zal ondersteunen.
Dat Wilders tot deze club wil horen, het verschil tussen een SGP-er en een gelovige moslim is niet zo groot.
Daarnaast kan dan ook de SGP (net als de PVV) macht uitoefenen over het kabinet, en het kabinet chanteren. Dit kan zich uitbreiden over onderwerpen die nu nog niet bekend zijn, en waarover geen deal bestaat.
Het bijkans een aardig zootje, dat rechtse bij elkaar geharkte kabinet.
je kan wel merken dat er weinig steun in de maatschappij voor de VVD is, ze krijgen alleen een kabinet vol achterlijken bij elkaar geharkt.
Geen greintje liberaal, puur conservatief.
-
Raaf raaf, do 02 september 2010 16:20
in reactie op Rouane Rabbit
Reageer op Raaf
"er ontstaat wel legitimiteit richting een partij die vrouwen wil onderdrukken"
Zoiets als de PvdA van Cohen waar gemeente-ambtenaren werd toegestaan om vrouwen de hand te weigeren omdat ze minderwaardig zijn ?
Of aparte gemeente-loketten ?
ps.
Ik ben het met je eens.
De SGP is niks
maar je meet wel met dubbele standaard
Daarom hoop ik dat er binnenkort eens een echte a-religieuze linkse partij wordt opgericht die niet -zoals de PvdA opportunistisch gaat rommelen- aan de verworvenheden van het humanisme en de Verlichting.
-
---[Zoiets als de PvdA van Cohen waar gemeente-ambtenaren werd toegestaan om vrouwen de hand te weigeren omdat ze minderwaardig zijn ?]---
Iedereen mag een ander persoon weigeren om een hand te geven, om welke reden dan ook.
Het is werkelijk onzinnig om non-functioneel een lichamelijke aanraking te forceren als de ander daar geen zin in heeft.
---[Of aparte gemeente-loketten ?]---
Ik heb geen idee waar dit over gaat.
Overigens, als Cohen ooit iets laakbaar heeft besloten legitimeert dat niet iedereen om laakbare besluiten te nemen.
Dat is echt van die extreem rechtse onzin, "wij gaan achterlijke wetten invoeren omdat ze in Saoedi Arabië achterlijke wetten hebben."
-
Raaf raaf, do 02 september 2010 17:29
in reactie op Rouane Rabbit
Reageer op Raaf
Ik heb het over gemeente-ambtenaren.
Die moeten hand schudden.
Ook Bos was daarvoor
Cohen niet.
Want mogen bezwaar-ambtenaren wel weigewren homo's te huwen ?
Of kleurlingen ? Of etc....
Hier trek je de grens
je bent ambtenaar
Dus je hebt je aan de regels te houden
Dat is mijn grote woede over Links -ik beschouw me nog steeds als links- maar ik begrijp hun geflikflooi met religie niet.
En zal dat ook nooit begrijpen.
All animals are equal but some are more equal than others.
Eddy Terstall niet dit soort lui betuttel-racisten en ik ben het eigenlijk wel met hem eens.
Ook 'Links' zou eens aan zelf-kritiek en bovenal zelf-reflectie moeten doen want er zijn miljoenen zwevende stemmers die weer op links willen stemmen wanneer ze weer een goed verhaal hebben.
Maar zolang 'Links' dit soort praktijken verdedigd dan zullen ze altijd gewantrouwd worden.
met name door mijn buitenlandse (maar toegegeven afvallige) vrienden en vriendinnen.
-
- -, do 02 september 2010 18:06
in reactie op Raaf raaf
Reageer op -
Raaf schreef: "Hier trek je de grens
je bent ambtenaar
Dus je hebt je aan de regels te houden"
Wat een nonsens. Je kunt als ambtenaar altijd (!) weigeren.
Raaf schreef: "Dat is mijn grote woede over Links -ik beschouw me nog steeds als links- maar ik begrijp hun geflikflooi met religie niet.
En zal dat ook nooit begrijpen."
Begrijpen vereist inderdaad de nodige inspanning onder sommige lieden, dat blijkt maar weer.
Raaf schreef: All animals are equal but some are more equal than others."
Vergelijkt u mens met dier? Het moet niet gekker worden.
Raaf schreef: "Eddy Terstall niet dit soort lui betuttel-racisten en ik ben het eigenlijk wel met hem eens.
Ook 'Links' zou eens aan zelf-kritiek en bovenal zelf-reflectie moeten doen want er zijn miljoenen zwevende stemmers die weer op links willen stemmen wanneer ze weer een goed verhaal hebben."
Drogreden (lost count) en generaliserende nonsens. Inderdaad raaf, alle 'linkse' kiezers kampen met een gebrek aan zelf-reflectie. Neem er nog één is mijn devies.
Raaf schreef: "Maar zolang 'Links' dit soort praktijken verdedigd dan zullen ze altijd gewantrouwd worden."
Dit soort? Algemeen vaag gewauwel.
Raaf schreef: "met name door mijn buitenlandse (maar toegegeven afvallige) vrienden en vriendinnen. "
Geen touw aan vast te knopen.
-
Regeren is vooruit zien en dan kunnen Rutte en Wilders, prima, 78 zetels aan steun in de kamer. Kom maar op met die rechtse regering.
-
cor mol, do 02 september 2010 16:27
in reactie op Peter De Rijk
Reageer op cor
Rutte....je denkt ook aan alles.
Inderdaad HRA en kilometerheffing en Bolkestein die het voorstel steunde kan de boom in.
-
Zjen Zen, do 02 september 2010 16:30
in reactie op Peter De Rijk
Reageer op Zjen
Ik herken hier niks meer in..totaal niks meer in.
Een fundamentalistische christelijke partij krijgt op medisch ethisch terrein alles wat ze willen. En Wilders blijft gillen tegen islamisering.
\Bizar, krankzinnig, waanzin.
De VVD zwijgt en verkoopt en verraadt ons allemaal inclusief de publieke sector.
-
En als je dan ook nog kijkt naar de oerconservatieve houding van de SGP t.a.v. homo's dan wordt het nog dubbel zo bizar..
-
Zjen Zen, do 02 september 2010 16:52
in reactie op Joe Speedboot
Reageer op Zjen
Dit is het equivalent van de C1000 Kiloknaller.
VVD/CDA en gedoogsteun van SGP en PVV.
Geen enkele kwaliteit alleen maar kwantiteit voor zo min mogelijk geld.
Ik word ziek.
-
Hanno, die specifieke homofobie van de SGP valt weer onder de joods-christelijke trdaitie. Dat mag van Geertje, denk ik. Althans, hij spreekt zich er nooit tegenover uit. Maar dat is heel wat anders als de homofobie die moslims koesteren.
Snap je?
Zo ja, wil je mij het dan uitlegen, want ik doe het namelijk niet.
-
Ik heb eigenlijk maar één vraag aan de heren:
Waarom?
En dan nu over tot de orde van de dag, ik moet mijn 3 liter gezondheidswijn nog tot me nemen, onder het genot van een ijzersterke Harry Jekkerssong:
>>
Hoera, de revolutie, 't is eindelijk zo ver
Maar de nieuwe leiders blijken net zo autoritair
't Zit wel vaker eens tegen
Gewoon blijven bewegen
Het leven is tijdelijk en de dood onvermijdelijk
Maar stel dat je niet dood kon gaan
Dan had je stomweg niet bestaan
Wees blij dus dat je straks mag sterven
En laat het je leven niet bederven, begrepen?
Over 100 jaar zijn jullie allemaal dood,
en wij ook
-
Zjen Zen, do 02 september 2010 15:44
in reactie op Mw. Oeverloos
Reageer op Zjen
Auw, auw, mijn kaken doen pijn Oeverloos!
Whoehaha.
-
Isis Maät, do 02 september 2010 16:02
in reactie op Mw. Oeverloos
Reageer op Isis
IJzersterk!!
Laten we voor de verandering ook een beetje relativeren.
;-)
http://www.youtube.com/watch?v=pMMBrBJiVsY
-
, do 02 september 2010 16:06
in reactie op Mw. Oeverloos
Reageer op
Oeverloos, je verrast me elke dag weer!!
-
Piet de Geus, do 02 september 2010 16:09
in reactie op Mw. Oeverloos
Reageer op Piet
Grappig dat Klein Orkest, maar ik ga toch voor The Who met Won't Get Fooled Again: http://www.youtube.com/watch?v=Rp6-wG5LLqE
-
, do 02 september 2010 18:00
in reactie op Piet de Geus
Reageer op
Piet.
Voor iedereen duidelijk:
De Grote Filosofische Leider!!!
Treedt allen toe.
-
Eerst de onderhandelingsresultaten afwachten, zoals veel CDA-ers maar steeds willen, is onzin.
Uit de brief van Klink blijkt zonneklaar dat de drie partijen op papier best eens tot een programma zouden kunnen komen waar hij en het CDA mee uit de voeten denken te kunnen.
Maar uit die brief blijkt ook dat Wilders zich naast de concrete afspraken op papier niet zal laten beperken in zijn uitspraken over de Islam, de moslims en andere buitenlanders. Hij zal bezig blijven zoveel mogelijk Nederlanders naar zich toe te lokken met zijn strijd tegen onze rechtstaat die duidelijk de zijne niet is.
Op een dergelijke medestander om een regeringsprogramma uit te voeren zit Klink niet te wachten. Maar zoals al eerder bleek, ook veel andere CDA-ers niet. En in mijn ogen zou geen enkel zich zelf respecteren CDA-er zijn politieke lijf met zo'n medestander moeten willen redden.
-
Raaf raaf, do 02 september 2010 15:50
in reactie op Piet Knollema
Reageer op Raaf
U vergist zich in de kwantiteit
Wanneer iets duidelijk is geworden dan is het wel dat de zogenaamde 'linkse' club rondom Doekle, Aantjes, Lubbers, Hans v/d Broek, Lodders, Veerman etc bijzonder oud en bovenal klein is.
Face it het CDA is gewoon een zeer rechtse partij.
De linkse christenen zitten al lang en breed bij de homofoben van de Christen Unie.
De grote linkse achterban van het CDA is altijd een mythe geweest.
-
---[De linkse christenen zitten al lang en breed bij de homofoben van de Christen Unie.]--
Afgelopen weekend kromp in de peiling het CDA met 1/3 deel.
Diegenen die wonnen waren GL, D66, SP en VVD.
Dus, er zat nog wel enig links in het CDA, het viel alleen niet zo op.
---[de homofoben van de Christen Unie]---
Wat vind je van de homofoben bij de SGP, die gaan het kabinet gedoog-steunen.
Schelden op homofoben is in de toekomst namens Geert verboden, want zonder de homofoben kan hij de oppositie in.
-
Raaf raaf, do 02 september 2010 16:18
in reactie op Rouane Rabbit
Reageer op Raaf
Goede punten stip je hier aan Rouanne
1) Daarom is een volledige ineenstorting van het CDA of een purificatie ook zo aan te prijzen.
Dan emigreert de kleine groep Linkse CDA'rs naar de linker kant van het spectrum en weet elke NL'r wat ze vanaf nu hebben aan het CDA; een rechts conservatieve partij.
2) Zoals ik hierboven reeds heb aangegeven. Ik sta lijnrecht tegenover de SGP, zeker in het medisch-ethisch dossier.
-
---[Linkse CDA'rs naar de linker kant van het spectrum en weet elke NL'r wat ze vanaf nu hebben aan het CDA; een rechts conservatieve partij]---
Dat is de trend, dat is wat gebeurt
Maar het is niet goed voor het democratisch bestel, een midden partij is nodig om de flanken met wie ze regeert te temperen. Zo heeft het altijd gewerkt, en zo is het ook goed gegaan.
De gelegenheden dat de flanken elkaar kunnen temperen (paars) zijn te zeldzaam om op te bouwen in en stabiele democratie.
Je ziet nu hoe het rechts-conservatieve CDA een regering van VVD, SGP en PVV gaat zitten, al dan niet met gedoogsteun maakt niet zoveel uit.
Door gebrek aan een middenpartij krijgen extreem-rechts en christelijk fundamentalisten legitimiteit en kunnen ze het kabinet laten vallen (dus chanteren)
-
Raaf raaf, do 02 september 2010 16:54
in reactie op Rouane Rabbit
Reageer op Raaf
Ik ben het hier wel deels met je eens.
Echter die tijd is voorbij.
We zoeken de polen op.
We worden ook ongeduldiger.
Dus laat hem maar eens flink over links of rechts gaan.
Want in de praktijk betekende die enigmatische midden-positie ook dat niemand enig idee had wat eruit kwam rollen.
Dat pikken de mensen anno 2010 niet meer
En mijns inziens terecht.
-
Hoezo homofoob? Is het homofoob als je de gay pararde smakeloos vindt?
-
Rouane Rabbit, do 02 september 2010 16:41
in reactie op Cornelis Zandbergen
Reageer op Rouane
Volgens mij is de CU ook voor discriminatie van homo's in het onderwijs en in de politiek. Een homoseksueel lid van de CU (bij CU als homofiel aangeduid) mag alleen meedoen indien hij zich onthoudt van zondig gedrag (dus geen homoseks)
-
Raaf raaf, do 02 september 2010 16:44
in reactie op Cornelis Zandbergen
Reageer op Raaf
Nope dat mag
Vrijheid van meningsuiting.
Wel ben ik van mening dat gemeente-ambtenaren gewoon huwelijken moeten voltrekken van homosexuele geliefden.
Maar kennelijk wordt in de wanhoop tegenwoordig iedereen maar bij Links geschaard.
Nu zelfs Ab Klink en Dries van Agt.
dat stoort me.
Dadelijk kruipt Atilla uit zijn graf en die krijst: 'ik ben tegen Wilders !" en vervolgens wordt ie door de gehele linkse goegemeente in de armen gesloten.
Ik begrijp daar daadwerkelijk niks van.
Kom met een eigen verhaal
Zoals Paul Scheffer.
Vul die leegte en biedt de mensen alternatieven en bovenal perspectieven !
Dan is het zo gedaan met Wilders.
-
Ik vind dat ambtenaren gewoon een beroep op gewetenbezwaar moeten doen. Een cultuur van "befehl ist befeshl"is bij de overheid niet wenselijk
-
---[Dadelijk kruipt Atilla uit zijn graf en die krijst: 'ik ben tegen Wilders !" en vervolgens wordt ie door de gehele linkse goegemeente in de armen gesloten.]---
Nee, nee, zo werkt dat niet, het is de Wilders aanhangt die alles in de linkse kerk stopt.
Klink is inderdaad van de linker-flank van het CDA, maar zijn bezwaar tegen de PVV heeft niets met links of rechts te maken.
Ik vind het ook een ernstige fout om de termen links en rechts van toepassing te laten zijn op voor of tegen de PVV zijn.
En het lijkt erop dat meerdere kampen deze vergissing maken.
-
Verhagen: "Jongens, ik stel het volgende voor. We maken een einde aan deze besprekingen, en ik ga grote schoonmaak houden in mijn partij. Mark, jij gaat, samen met Geert, later op de dag bekend maken dat jullie geen basis meer zien voor verdere besprekingen. Ook ga je zeggen dat je verder niet meer beschikbaar bent voor andere coalities en de oppositie ingaat.
Ik zal gaan bekend maken dat ons, als CDA, nu echt bescheidenheid past en wij dus ook de oppositie ingaan. Laat Cohen maar een formatie smeden. Hij zal nooit een meerderheid krijgen, en een minderheidskabinet laten we bij de eerste gelegenheid vallen. Dan zijn er in Maart volgend jaar verkiezingen, tegelijk met de PS verkiezingen. Daar gaan wij de winst halen in zowel Eerste als Tweede Kamer en ik heb me dan ontdaan van de verraders in mijn partij.
We hebben het akkoord al zo goed als klaar, dus binnen één week kunnen we een kabinet op poten zetten. Wat vinden jullie er van?"
Rutte: "Geweldig plan, Maxime. Ik doe mee."
Geert: "Op mij kun je ook rekenen, Max. Kom, we gaan een biertje drinken."
En in maart 2011 hebben we het eerste Rutte I kabinet dat geen dissidenten meer kent.
Dit is mijn uitspraak, daar moet u het mee doen.
-
---[ik heb me dan ontdaan van de verraders in mijn partij]---
Ik vind die term ondemocratisch en ongepast voor mensen met een ander politiek standpunt. Ik lees het al meerdere keren van jou, deze term. "Verrader" gebruik je niet omdat je het met iemand oneens bent.
Dit is echt vocabulaire uit een andere cultuur of tijdperk. In bepaalde kringen binnen het Vlaams Belang hoor je ze ook zo praten.
Dat is hoe jij denkt dat politiek in elkaar zit, nietwaar?
Gelukkig denken de meeste mensen er anders over.
-
Wat mij betreft mogen de PVV en VVD direct de stekker eruit trekken.
-
Dit is een politiek spelletje. Waarom zouden Rutte en Verhagen samen naar de onderhandelingen gegaan zijn ??? Ze hebben van te voren hun strategie besproken. Dit is de enige optie voor Rutte om MP te worden.
-
Ook ik zit met veel vragen en ook die zullen niet worden beantwoord. Denk dat het tijd wordt voor een heuse PVC soap op TV. Lijkt mij wel iets voor John de Mol
Onderhandelingen in het Big Brother huis en overal camera's. Dat wordt pas echt genieten.
Ongelofelijke partij toneelspel. Volgens mij gaat men morgen aan het volgende bedrijf beginnen. Wat mij betreft kunnen de gordijnen nu al dicht.
-
Ik zou de menign wel eens willen horen van de vice-voorzitter van de PVV!
-
Just Lurking, do 02 september 2010 15:36
in reactie op Piet Knollema
Reageer op Just
LOL!
-
Ha ha ha ha...
Jij bent een gezellig mens.
-
In een vorige stelling werd gevraagd waarom het zo stil is rondom Cohen. De hele oppositie hoeft niets anders te doen dan alleen maar afwachten hoe de broedermoord zich ontwikkeld binnen het CDA . Een onzekere VVD een zwalkende CDA en Wilders die alleen maar gedoogd als het hem uitkomt kan maar 1 ding betekenen dat we binnen 3 maanden afstevenen op nieuwe verkiezingen waar dan ook het rechts beleid dan openbaar is geworden, ik zie als PvdA-er deze verkiezingen dan ook met grote vertrouwen tegemoet.
-
Ach, die vragen zijn volledig voor de bühne, want het CDA moet nu niet gaan denken dat ze iets in de melk te brokkelen heeft, is de achterliggende gedachte.
PVVD wil helemaal niet terug.
Tenzij ze bij de VVD ineens iets ontwikkelen wat lijkt op een sociaal geweten zoals Weissglas gisteren, maar geloof jij dat?
Als ze dat doen kunnen ze fijn het CDA de schuld geven, altijd handig.
-
Just Lurking, do 02 september 2010 15:19
in reactie op karuna waaijer
Reageer op Just
[...] Tenzij ze bij de VVD ineens iets ontwikkelen wat lijkt op een sociaal geweten zoals Weissglas gisteren, maar geloof jij dat? [...]
Nee, tenslotte is Weissglas uitgekakt door zijn partij, juist omdat hij zijn geweten heeft laten spreken.
-
sam tosha, do 02 september 2010 15:21
in reactie op karuna waaijer
Reageer op sam
Het in zee gaan met het ongeleide projectiel Wilders alleen al bewijst dat VVD en CDA totaal gewetenloos zijn.
En noem als je blieft het woord 'sociaal' niet daar krijgen beide partijen net als de PVV en hun ontevreden hebberige aanhang terstond rode vlekken van.
-
Niet alleen is het totaal gewetenloos, ook nog eens mega naief.
Het was vanaf dag 1 al duidelijk dat Wilders zich absoluut niets maar dan ook niets zou aantrekken van afspraken tussen de PVV de VVD en het CDA. Dat is ook zijn insteek geweest vanaf de eerste dag. We agree to disagree, als je denkt dat je dit met een gesprek kunt veranderen heb je de afgelopen tijd niet opgelet. Met Wilders zijn geen afspraken te maken, hij vaart zijn eigen koers ongeacht wat.
Dat Verhagen het CDA hierin heeft gesleept heeft maar 1 reden, zijn eigenbelang, dit geldt niet minder voor Mark Rutte. Alleen met een regering van deze 2 partijen en de gedoogsteun van de PVV maakt Maxime kans op een ministerspost, en Mark R de een kans om premier te worden.
-
Ik ben blij dat alle dissidenten weer keurig in het hok zitten en vanaf nu moeten zwijgen, de keutel van Klink was ook even voor de media, zo in de trand van wat ben ik ongerust, maar ook hij is weer stil. Nu even door pakken en Verhagen even op het hart drukken dat vanaf nu de fractie moet zwijgen en er moet nu zo snel mogelijk een PVC regering komen.Ben blij dat de PVV zonder leden met zulke zaken geen rekening hoeft te houden, Wilders en Wilders alleen regelt de onderhandeling en de uitkomst zal OK zijn voor de PVV kiezer.
-
Just Lurking, do 02 september 2010 15:21
in reactie op Gerard Gewoon
Reageer op Just
Het is bijna roerend, de adoratie voor en het vertrouwen in één man.
LOL
-
Raaf raaf, do 02 september 2010 15:26
in reactie op Gerard Gewoon
Reageer op Raaf
Ik vermoed wel dat de carrière van Klink over is.
Feitelijk zeiden Rutten en Verhagen: Klink loog in zijn brief!
Ik denk dat ie binnenkort een leuk baantje krijgt toegeworpen, wellicht zelfs een burgemeesterschap.
Wel is Verhagen nu de onbetwiste leider, dat is gunstig voor de partij.
De groepering rondom Doekle is nu definitief tandeloos gemaakt.
overigens
Al zou het CDA verdwijnen dan is er nog niks aan de hand.
De realo's emigreren naar PVV en VVD en de rest verspreid zich over een van de myriade linkse partijen.
Feitelijk zou Links dan aan kracht moeten winnen alhoewel de scholieren-verkiezingen omineuze wolken voorspellen.
-
---[Feitelijk zou Links dan aan kracht moeten winnen alhoewel de scholieren-verkiezingen omineuze wolken voorspellen. ]---
Scholierenverkiezingen betekenen wat ze zijn: Scholierenverkiezingen, toen ik op school zat, dat is enige tijd geleden, deden we ook scholierenverkiezingen, die hebben qua uitslag nog nooit enige relatie met de zittende politiek gehad, en ook nooit een toekomstige trend laten zien.
Het kwam niet eens in de buurt.
En ook toen waren ouderen bezorgd over de jongeren.
-
Zjen Zen, do 02 september 2010 15:38
in reactie op Gerard Gewoon
Reageer op Zjen
Welke ideologie of religie hang JIj nu aan?
Het Wilderianisme?
-
Nee, eigenlijk meer de prijs die ik en velen willen betalen om alles wat links is uit het centrum van de macht te houden, omdat links werkelijk een ramp zou zijn voor dit land met hun potverteren en grenzen wagenwijd open te zetten voor alle gelukszoekers en waardoor hardwerkende mensen weer jarenlang de prijs zullen moeten betalen, middels belastingverhoging.
-
Joe Speedboot, do 02 september 2010 15:54
in reactie op Gerard Gewoon
Reageer op Joe
En de pvv stemmer maar denken dat Wilders op een nieuwe manier politiek ging bedrijven. Hij laat nu zien de absolute koning van de achterkamertjes politiek te zijn.
Als je de brief van Klink goed leest dan blijkt dat er van Wilders zijn verkiezingsbeloftes over het verbeteren van de zorg etc helemaal niets meer over is en Wilders zelfs op immigratiegebied vooral de plannen van VVD/CDA gaat uitvoeren die hij alleen wat anders gaat verkopen. Hij kent zijn kiezers wat dat betreft goed. Zoals jij en Peet van Velzen voortdurend laten zien, slikken die kiezers vrijwel alles wat Wilders zegt als zoete koek.
-
Zo Gerard, jij gaat dus voor een dictator, iemand die alleen regeert, zolang de dictator maar voor jou zorgt dan is het goed. De rest kan opzouten.
Bijvoorbeeld Saddam Hoessein was ook heel populair bij een gedeelte van de Iraakse bevolking. Hij zorgde voor al die mensen!
maar owee als je niet in zijn straatje zat, dan was je het bokje.
Democratie was niet nodig voor al die mensen die als Gerard Gewoon, of daar als "Mohamed el Normaal" door het leven gingen. En de rest die tegen dat systeem van Saddam waren: Bek houden, opzouten en door de knieën schieten. Maar voor Mohamed el Normaal was er niks aan de hand! Als je niks te verbergen had ging alles goed. Een streng systeem van rechtsspraak alla Sharia, veel geld voor zorg voor de ouders van Mohamed el Normaal, geen buitenlandse inmenging. Perfect! Zou de PVV aan moeten spreken, net als Noord Korea, die moeten ook niks van het buitenland hebben.
-
Zo Gerard, jij gaat dus voor een dictator, iemand die alleen regeert, zolang de dictator maar voor jou zorgt dan is het goed. De rest kan opzouten.
=======================
Nee hoor ik zorg voor mezelf, door hard te werken en niet mijn hand op te houden voor gratis-geld, waar een ander hard voor moet werken. En daarom stem ik rechts, want links is kampioen uitdelen.
-
Dit alles heeft voorlopig slechts één voordeel opgeleverd voor het CDA.
Omdat deze 'bal met inhoud' nu bij Wilders en Rutte ligt is gezichtsverlies voorlopig vermeden.
Misschien was het zo bedoeld.
-
VVD en PVV gaan zich beraden, even een spelletje "hard to get" voordat ze weer teruggaan naar de formatie.
-
Wilders heeft maar één prangende vraag,
Wanneer kan ik met deporteren beginnen ?
-
Tom Catter, do 02 september 2010 15:14
in reactie op YggY ...
Reageer op Tom
Zou het echt? En wie worden er gedeporteerd dan?
-
YggY ..., do 02 september 2010 17:14
in reactie op Tom Catter
Reageer op YggY
Heeft u niet opgelet of zo. Moslims moeten worden gedeporteerd, staat allemaal in het partijprogramma van de PVV.
Wilders zal niet rusten voordat de laatste moslim Nederland is uitgezet.
-
De VVD heeft ook een prangende vraag: 'Hoe kan ik, voordat ze gedeporteerd worden, ze nog als goedkope arbeidskrachten misbruiken.'
; )
-
Tom Catter, do 02 september 2010 17:11
in reactie op Joop Schouten
Reageer op Tom
Waar je aan voorbij gaat Joop is dat je voor werken wordt betaald. Volledigvrijwillig allemaal! De slavernij is afgeschaft. Je bent niet verplicht om te werken ( of om de hand op te houden )
-
De enige vraag die Wilders en Rutte voor verhagen heeft is een verzoek volgens mij: Zullen wij de volgende keer Dobber kroketjes gaan bestellen in plaats van kalfs-kroketjes zodat wij zoals een Dobberman gaan blaffen?
-
Just Lurking, do 02 september 2010 15:26
in reactie op Mostafa Mouktafi
Reageer op Just
@Mostafa, je schrijft de grappigste dingen. :)))
-
Dubbel Fris, do 02 september 2010 17:01
in reactie op Mostafa Mouktafi
Reageer op Dubbel
Prima als tegenwicht tegen de keffende linkse hondjes c.q. hielenbijtertjes.
-
Niet grappig, je reactie gaat meteen de prullenbak in.
Probeer het nog een keer.
-
Dubbel Fris, do 02 september 2010 20:31
in reactie op Mostafa Mouktafi
Reageer op Dubbel
Het was ook niet grappig bedoeld.
Ik kreeg er wel beelden bij van zo'n alerte Dobermann tegenover een trillend schoothondje, compleet met dekje als bescherming tegen de kille buitenwereld. Maar of dat gaat helpen?
-
Mooie blaf van u!!
Eerlijk, ik vond je reactie erg leuk.
-
Misschien willen het VVD en PVV niet meer met dit onbetrouwbaar CDA verder.
Dan komen er nieuwe verkiezingen en kunnen de overgebleven linkse partijen: CU, PvdA, Groen Links, Dierenpartij, PvdA, SP, de groep rondom Doekle en D'66 één front vormen tegen PVV en VVD.
-
Nieuwe verkiezingen komen er echt niet zomaar!
-
Raaf raaf, do 02 september 2010 15:22
in reactie op Reinout van Schouwen
Reageer op Raaf
Er zijn geen andere mogelijkheden.
De VVD heeft Paars+ afgesloten
En het CDA heeft gezien hoe weinig steun de policor 'prominenten' en Ab kregen
(80% stond achter Verhagen)
En U onderschat de intense weerzin tegen de PvdA van beide partijen.
Paars+ was nooit een optie geweest.
Zeker niet met de Oude PvdA.
Mocht dit klappen dan zijn verkiezingen onvermijdelijk.
-
sam tosha, do 02 september 2010 15:28
in reactie op Raaf raaf
Reageer op sam
Zou gezien de huidige politieke pallet in Nederland wel eens een heeeeeel goed idee zijn om een links front te vormen, misschien ook een goede reden een eind te maken aan al die versplintering op links en ook 1 sociale partij te vormen.
-
Raaf raaf, do 02 september 2010 15:46
in reactie op sam tosha
Reageer op Raaf
Daar heb je gelijk in.
Alleen dan kom je op de kernvraag.
Wat en wie zijn nog links ?
De PvdA behandelt de SP nog steeds als het melaatste broertje, D'66 heeft een snoeiharde neoliberale agenda en de CU zijn homofoben.
Maw. het enige wat hun bindt is de aversie jegens Wilders.
Ik zou willen pleiten voor een Linkse ethische reveille.
Eentje à la Paul Scheffer
Maar de versplintering en onderling wantrouwen is te groot.
Mocht het CDA de 'dissidenten' kunnen lozen en een pure conservatieve koers gaan varen dan zullen ze altijd een bondgenoot zijn van VVD.
Dat is een blok van 50 zetels.
Zo'n soort blok zou Links ook moeten maken.
-
"Dan komen er nieuwe verkiezingen en kunnen de overgebleven linkse partijen: CU, PvdA, Groen Links, Dierenpartij, PvdA, SP, de groep rondom Doekle en D'66 één front vormen tegen PVV en VVD."
Volgens Raaf is er een schizofrene partij bij... Dan red je het wel met je front, ja.
-
Misschien is dit de grote truc van Verhagen. CDA besluit eensgezind toch door te gaan, maar hij had bij Rutte & Wilders reeds afgedwongen gezamenlijk te stoppen met de onderhandelingen.
Verhagen kan blijven, Klink kan blijven (maar beschadigd) en CDA blijft bestaan. Wilders kan blijven roepen...
-
Dat geloof ik niet, er zijn teveel mensen in dit complot, als het er een zou zijn, dat is teveel risico.
-
Dat vragen is window dressing, de VVD zal het moeten doen met een instabiel CDA dat alleen kan garanderen dat de scheiding tussen pragmatisme, clientelisme en opportunisme enerzijds en principes anderzijds nog steeds bestaat.
-
Rutte en Wilders willen nadenken
VVD-leider Rutte en zijn PVV-collega
Wilders willen eerst even nadenken over
de antwoorden die ze hebben gekregen
van CDA-fractievoorzitter Verhagen.Dat
zeiden ze na een gesprek met Verhagen
en informateur Opstelten.
Ahgossie,kunnen jullie dat wel,nadenken?
Jullie hadden niet gerekend met een Klink,Koppejan en Ferrier,nou,maak je borst maar nat.
En over Rutte....de meest onzichtbaren en nietszeggede politicus die er ooit heeft bestaan
-
[...] En over Rutte....de meest onzichtbaren en nietszeggede politicus die er ooit heeft bestaan [...]
Je zou bijna terugverlangen naar JPB, inclusief zijn flauwe grappen. ;-)
-
Erik Does, do 02 september 2010 15:46
in reactie op Mees .
Reageer op Erik
Ik weet het niet. Het is naar mijn mening een zeer bewuste strategie van Rutte om zijn mond te houden. Vergeleken met het moddergooien bij het CDA komt de VVD er als een zeer fatsoenlijke partij uit. Ik vind het nieuws van vandaag dat hij vragen had voor Verhagen al redelijk gewaagd van hem :).
Hij heeft de verkiezingen gewonnen omdat vele kiezers kennelijk het idee hadden dat de "redding" van de economie bij de VVD in de beste handen is. En zo zal Rutte zijn stilte uiteindelijk verantwoorden: "Het was allemaal in het belang van de redding van de Nederlandse economie." Op die houding valt nog niet eens zo veel af te dingen ook.
-
Rutte en Wilders zullen aan Maxime Verhagen veel vragen stellen, maar die komen allemaal op hetzelfde neer: "Hoe goed heb je die drie in de hand en als ze blijven steigeren of over hun geweten beginnen, verlaten ze dan de kamer - kun je dat voor elkaar krijgen? - of vormen ze straks een eigen fractie en is al ons werk voor niets geweest? En dan zal Maxime ze sussen.
Kijk, had Ab Klink zo'n opstandje gewaagd in het oude Constantinopel, dan had de keizer hem ongetwijfeld diezelfde avond nog in de ovens onder het paleis laten gooien, maar we leven in een andere tijd en een andere maatschappij. Verhagen kan Van Agt I in herinnering roepen, toen een stuk of acht loyalisten wel eens een schot voor de boeg losten, maar zich uiteindelijk altijd wel schikten naar de partijlijn. En hij zal het hebben over het SS-dossier van Aantjes dat te rechter tijd boven water werd gehaald, toen deze bleek het kabinet wat al te kritisch te volgen.
Het komt wel goed, zal hij zeggen. En ze zullen hem geloven, de andere geheimschrijvers van het regeeraccoord. En Ank Bijleveld zullen ze een verademing vinden.
-
YggY ..., do 02 september 2010 14:25
in reactie op Han van der Horst
Reageer op YggY
En Ank Bijleveld zullen ze een verademing vinden.
=============
Een verademing ten opzichte van wie.
Ik vind mw.Bijleveld nou bepaald geen verbaal wonder.
-
Jan B, do 02 september 2010 14:35
in reactie op YggY ...
Reageer op Jan
Daarin schuilt de verademing. Ze heeft niets in te brengen.
-
, do 02 september 2010 14:41
in reactie op Jan B
Reageer op
LOL
-
Jan B, do 02 september 2010 14:43
in reactie op YggY ...
Reageer op Jan
Deze formatie is een schandaal. De manier waarop er met kritiek wordt omgesprongen. De manier waarop Wilders zich meent te kunnen gedragen. De manier waarop het CDA zijn principes overboord zet. De manier waarop de VVD aangeeft helemaal geen pricipes te hebben. De manier waarop de communicatie naar de fracties wordt gevoerd (niet). De manier waarop de inhoud van de gesprekken ook voor het publiek verborgen worden gehouden. De manier waarop het CDA een groot deel van zijn eigen achterban schoffeert. De manier waarop Wilders zijn sociaal-economische programma in de prullenbak lijkt te gooien. De manier waarop het CDA zich openlijk in de zeik laat zetten door Wilders. De manier waarop Rutte zich helemaal op de achtergrond houdt. De manier waarop Verhagen zijn persoonlijke ambities en afkeer laat prevaleren boven lands- en partijbelang. En tot slot de manier waarop de PvdA het initiatief in de formatie uit handen heeft gegeven door eerst een rampencoalitie te laten onderzoeken die nu nog werkelijkheid dreigt te worden ook. Dit alles kun je niet anders omschrijven als schandalig. Het gros van de nederlandse politiek moet zich diep en diep schamen.
-
Jan B, do 02 september 2010 15:05
in reactie op Jan B
Reageer op Jan
Was niet bedoeld als reactie op YggY.
-
, do 02 september 2010 15:34
in reactie op Jan B
Reageer op
*was niet bedoeld als reactie op Yggy*........
Maar daarom nog niet minder OK!!!!
-
Jaap Aap, do 02 september 2010 15:05
in reactie op Jan B
Reageer op Jaap
Helemaal mee eens. Ik weet niet precies waar het nou aan ligt. Is de Nederlandse politiek niet meer interessant voor echt talentvolle mensen? Komt het door de mediacratie en de angst voor de peilingen dat niemand zich echt durft uit te spreken? Of is echt half Nederland zo boos over Marokkaans straattuig dat ze denken dat de Nederlandse wetgeving te korst schiet en ze meer zien in deportatie?
-
sam tosha, do 02 september 2010 15:38
in reactie op Jaap Aap
Reageer op sam
Geloof niet zo dat dit specifiek Nederlanders is, hoewel we wel een 'fraai' voorbeeld dreigen te worden. Het zijn de machtsgeile hyena's die de "Power of Nightmares" hebben ontdekt als middel om het in een 'democratie' benodigde electoraat aan zich te binden.
-
[..En tot slot de manier waarop de PvdA het initiatief in de formatie uit handen heeft gegeven door eerst een rampencoalitie te laten onderzoeken..]
Het is jammer maar de PvdA heeft nooit het initiatief gehad. Immers de VVD is toch echt de grootste geworden en daardoor heeft Rutte het initiatief automatisch in handen gekregen. Reeds voor de verkiezingen heeft de VVD aangegeven te gaan voor een rechtse regering, dus dit is vnl de wens van Rutte. Het onderzoek naar PAARS+ was alleen maar voor de buhne.
-
Ik hoor in de media Verhagen en Bleker steeds zeggen dat de CDA fractie nu eensgezind is en de formatie nu dus verder kan.
Maar volgens mij zijn er 3 fractieleden die mordicus tegen zijn en tegen blijven. Dus als er door de fractie wordt gestemd over het onderhandelingsresultaat zal er geen eensgezindheid zijn. Dan gaat het hele circus alsnog niet door!!
Conclusie: Verhagen heeft de problemen alleen voor zich uit geschoven.
-
Welnee, geen schandaal maar gewoon Realpolitik. Wen er maar vast aan.
-
Joop Schouten, do 02 september 2010 14:41
in reactie op Han van der Horst
Reageer op Joop
Wow Han, da's een cynische gedachtegang.
Je overtreft de mijne.
; )
-
Was het maar cynisme :-(
-
Tom Catter, do 02 september 2010 15:00
in reactie op Joop Schouten
Reageer op Tom
En cynisme is geen goede raadgever.
-
"Zullen we maar eens stoppen met dit circus?" lijkt me voldoende als vraag. En dan naar huis, een borreltje en eens nadenken over een kabinet waar we wel wat aan hebben.
-
Tom Catter, do 02 september 2010 14:14
in reactie op erik van velzen
Reageer op Tom
En wie zij 'we' dan Erik?
-
Rutte, Wilders, Verhagen en hun secondanten.
Rutte en Wilders zeggen nu te willen nadenken. Mijn vader geeft dan altijd als antwoord: "waarmee?"
-
Wilders wil graag van Verhagen weten hoe hij dat geflikt heeft met Klink, want hij verwacht binnenkort soortgelijke problemen met Brinkman.
En Rutte is ook nooit te beroerd om onderwezen te worden in de wereld van "List en Bedrog".
-
J J, do 02 september 2010 14:34
in reactie op YggY ...
Reageer op J
Ik denk dat je je vergist, de PVV is geen democratische partij, ieder kamerlid zit er bij de gratie Geert's.
Brinkman laat het wel uit zijn hoofd om nu nog dissident te spelen.
Met zijn hele actie voor voorkeursstemmen voor meer interne partijdemocratie is hij er maar net in geslaagd genoeg voorkeursstemmen te halen voor een zetel, voor een reeds prominent PVVer lijkt me dat geen significant resultaat.
De kiesdeler haalde hij bij lange na niet, dat is het punt waarop hij serieus genomen zou moeten worden omdat hij dan pas het potentieel heeft op eigen kracht zetels te verwerven (en zelfs dat geeft geen garanties getuige het daverende succes van Rita).
Voor iedere PVVer is het: dwarsliggen betekent val kabinet, val kabinet betekent nieuwe verkiezingen, nieuwe verkiezingen betekent exit dwarsliggers.
-
YggY ..., do 02 september 2010 14:44
in reactie op J J
Reageer op YggY
Brinkman laat het wel uit zijn hoofd om nu nog dissident te spelen.
==========
We zullen zien, mensen die nogal eens te diep in het glaasje kijken willen nog wel eens loslippig worden.
Het nadeel is dan wel weer dat het onsamenhangend wordt.
-
'Wilders zal zich constant zal distantiëren van het kabinet dat hij gedoogt'. Daar klopt volgens Wilders niets van.
En da geleufde hij?
Het is zoals Wiegel wenst.: Deze uitspraken moet je zelfs je hond niet vertellen.
Laat staan Wilders. Die beweerd koud het tegenovergestelde.
Het is wachten op meer bewijs.
Ik ben alleen bang dat deze pas achteraf op tafel komen. Als er geen weg terug is.
-
Gisteravond ging het gerucht over internet dat ook Rutte de brief van Klink (deels) feitelijk onjuist heeft genoemd; maar ik heb eigenlijk nergens een bron zien staan. Vooralsnog is het een welles nietes spelletje, ben benieuwd wie er gelijk heeft!
-
Hij zei dat in het extra Journaal van een uur 's-nachts.
-
Sernin Kabel, do 02 september 2010 15:41
in reactie op Han van der Horst
Reageer op Sernin
Dank!
-
Sernin Kabel, do 02 september 2010 15:42
in reactie op Han van der Horst
Reageer op Sernin
Dat maakt het verhaal van Klink overigens wel een stuk minder geloofwaardig.
-
Erik Does, do 02 september 2010 16:02
in reactie op Sernin Kabel
Reageer op Erik
"Dat maakt het verhaal van Klink overigens wel een stuk minder geloofwaardig."
Maar dan zou ik toch eerst wel willen horen welke onderdelen dan feitelijk onjuist waren volgens Rutte. Ik heb dat journaal niet gezien. Heeft hij voorbeelden gegeven?
De brief van klink is heel concreet over wat Wilders zou hebben gezegd over de rode hoofden van de coalitiepartners etc. Zou Klink dat zomaar uit zijn duim zuigen, dat lijkt mij toch heel riskant.
In de brief staan ook veronderstellingen van Klink over hoe het straks zou kunnen gaan in de praktijk. Met die veronderstellingen kan Rutte het uiteraard oneens zijn. Als dat de zogenaamde "feitelijke onjuistheden" zijn waar Rutte en Wilders op doelen wordt de brief van Klink niet persé minder geloofwaardig. Dan is het gewoon een verschil van inzicht.
-
Even een bekend raadseltje omdraaien, je moet aan Verhagen vragen, "wat zou Klink zeggen als je hem vraagt of die brief nu op waarheid is gebaseerd of niet?" Of je moet aan Klink vragen "wat zou Verhagen zeggen als je hem vraagt of die brief nu op waarheid is gebaseerd of niet?"
Het antwoord (van beiden) zal zijn dat de ander zal zeggen dat de brief niet op waarheid is gebaseerd, vervolgens weet je zeker dat die brief wel op waarheid is gebaseerd.
RaRa hoe komt dat?
-
vragen,.....vragen.....
Gewoon afwachten mensen.
-
Ik denk vragen in de trant van "hoe zit het nou precies?" en "wat voor gevolgen heeft dit voor de onderhandelingen?".
-
Hoe is het met Ab? Zou een mooie vraag zijn.
-
Peet Van Velzen, do 02 september 2010 14:39
in reactie op Gerwin van Eersel
Reageer op Peet
Die zit in het hoofdkwartier van de insurgents, en krijgt nieuwe instructies van Lubbers.
-
nog een complot denker....
er is je iets niet opgevallen, iets wat altijd en eeuwig door alle lijnen heen bij het CDA speelt.
Lubbers behoort tot de katholieken, Klink tot de protestanten.
Dit op zich is al bewijs dat er geen typisch CDA complot aan de gang is maar een oprecht verschil van standpunten.
Mensen bij het CDA kunnen enige ethische grondslag hebben, het is niet alleen voor jou weggelegd, of heb jij geen ethische grondslag?
-
..[ Lubbers behoort tot de katholieken, Klink tot de protestanten. ]..
En Verhagen tot de katholieken. Dus dat is het niet.
Het is oud tegen jong.
Zij die de grenzen hebben geopend tegen zij die de grenzen dichter doen.
Zij die geloven dat Nederland alle zielige mensen van de wereld op kan vangen tegen zij die best willen helpen, maar met mate.
-
---[Het is oud tegen jong.]---
Je bent werkelijk de link naar de realiteit kwijt.
Nederland hoort bij de G20, omdat deze mensen waar jij op loopt te kijven Nederland rijk hebben gemaakt.
Ik zal niet zeggen dat ze altijd gelijk hebben, maar op voorhand afwijzen omdat ze niet jouw mening over de PVV delen is dom.
-
Wat zeg jij nah? Dat zij Nederland hebben rijk gemaakt? (NL hoort trouwens helemaal niet bij de G20, het mag daar af en toe aanschuiven, thats it)
Wil jij ,mij dan precies vertellen wat die politici hebben gedaan om NL rijk te maken, want als er iemand of iets de credits moeten krijgen voor het rijk maken van Nederland dan is dat gewoon het bedrijfsleven, de mensen die elke dag met hun poten in de klei staan.
Daar hebben die nitwits in die Haagse kaasstolp maar heel weinig invloed op gehad, in tegenstelling tot de sociale achteruitgang van Nederland door de sluizen wagenwijd open te zetten voor kansloze geluk zoekers.
-
Is Klink oud of jong? En de Jong? En de CDJA?
-
sam tosha, do 02 september 2010 15:31
in reactie op Peet Van Velzen
Reageer op sam
Ik geloof eerder dat Wilders gaande de onderhandelingen de mond van Klink zover heeft doen openvallen, dat het hem heeft doen concluderen dat een verbond met deze schreeuwende gek het land rechtstreeks in de afgrond zou doen belanden en dat het zijn (Roomse) plicht is, om op zijn minst een poging te wagen dit te doen voorkomen.
-
Dat is een antwoord op de vraag "waar is Ab?", niet op de vraag "hoe is het met Ab?"
-
, do 02 september 2010 13:47
Reageer op
*Daar klopt volgens wilders niets van...........
Dus wat hij op 11 september in NY gaat doen ligt in de lijn van het coalitieprogramma???
-
Nee hoor, dat ligt in de lijn van het grondrecht op vrije meningsuiting. Daar is geen coalitieakkoord voor nodig!
-
, do 02 september 2010 14:43
in reactie op Tom Catter
Reageer op
Ik meen me toch te herinneren dat het niet bon-ton is wanneer je, als lid van een regering, tegens de wens van die regering in en tegen het belang van die regering in een beetje in het buitenland gaat lopen toeteren??
Maar, je, sommigen krijgen denk ik * Narrenfreiheit**.
-
Je ziet toch iets over het hoofd: hij maakt geen deel uit van de regering. En verder: niemand weet nog wat hij gaat zeggen. En al zou die wat gaan zeggen dat andere mensen niet aanstaat: who gives a damn. Thats democracy. In de VS weten ze het begrip democratie op waarde te schatten. Daar kunnen we hier nog wat van leren.
-
, do 02 september 2010 15:32
in reactie op Tom Catter
Reageer op
Dat is hij wel, in geval van gedoogsteun.
Hij beslist mee over de keuze van ministers etc.
Kom nou, wanneer de drol iets zegt wordt dat onze regering, cq ons land aangewreven.
Doe ziet zo infantiel.
-
J J, do 02 september 2010 17:16
in reactie op Tom Catter
Reageer op J
Inderdaad, intimidatie van fractieleden om unanimiteit te forceren zou in een echte democratie uit den boze zijn.
-
zucht...Wilders is geen lid van de regering, wordt geen lid van de regering en zal, mits hij een absolute meerderheid haalt, geen lid van de regering worden.
-
sam tosha, do 02 september 2010 15:48
in reactie op Henk-Jan Mielke
Reageer op sam
Dat is nou juist het gestoorde aan deze combinatie. Wilders belooft VVD en CDA te steunen op alle programma punten, mits hij verder zijn eigen gang kan gaan.
-
Jaap Aap, do 02 september 2010 14:49
in reactie op Tom Catter
Reageer op Jaap
Hoe selectief naïef kun je zijn. Alsof je niet alvast een rekening moet houden met hoe er in het buitenland wordt gereageerd op de uitspraken van iemand die op het punt staat een regering mogelijk te maken.
-
---[dat ligt in de lijn van het grondrecht op vrije meningsuiting. Daar is geen coalitieakkoord voor nodig]----
Daar vergis je je in, Wilders wilde gisteren nog een politie functionaris laten ontslaan om wat zij gezegd had, en Wilders wil de expliciete vrijheid om te zeggen wat hij wil, daarmee geeft hij aan dat dit voor hem niet vanzelfsprekend is
-
, do 02 september 2010 15:31
in reactie op Tom Catter
Reageer op
En hoe zit het dan precies met die mevrouw uit Drenthe, die mevrouw die districtschef bij de politie is en die privé een tweet tegen wilders heeft gepleegd zoals meer dan de helft van alle Nederlanders die plegen??
Waarop ons geblondeerde trolletje gelijk * op hoogen toon* eiste dat zij ontslagen werd??
Ook een gevalletje van vrijheid van meningsuiting??
-
Een volksvertegenwoordiger mag blijkbaar meer dan een ambtenaar...
-
, do 02 september 2010 16:27
in reactie op Henk-Jan Mielke
Reageer op
Quod licet Iovi, non licet bovi..............??
Zoiets??
(En ga het niet uitleggen, ze zoeken het maar op..!!)
-
Of die ambtenaar dat mag of niet is maar zeer de vraag. een ambtenaar dient zijn functie niet voor politieke doelen te misbruiken, en dat is een vage formulering. Ik geloof dat Wilders als privé-persoon een fascist noemen geen misbruik is van je functie voor politieke doelen.
Maar die ambtenaar heeft zich laten kapittelen, heb ik begrepen, waarschijnlijk vond ze het niet de moeite waard om er een rechtszaak over aan te spannen.
-
Tom Catter, do 02 september 2010 17:15
in reactie op Rouane Rabbit
Reageer op Tom
Haha, als ze dat had gedaan dan vloog je er direct uit zonder wachtgeld. Daarom heeft ze het ook nagelaten.
-
Je wil het niet begrijpen hè? Maak je baas uit voor fascist, beroep je op vrije meningsuiting en kijk er er gebeurt. Bovendien gelden voor parlementariërs andere normen maar dat leg ik nog wel eens uit
-
, do 02 september 2010 18:01
in reactie op Tom Catter
Reageer op
Ach, zeur toch niet zo.
Je hebt geen flauw idee waar het om gaat.
-
, do 02 september 2010 18:02
in reactie op Tom Catter
Reageer op
Nee.
Dat leg jij NIET uit.Omdat je dat niet KUNT uitleggen.
Je kunt hier nog wel een tijdje voor je uit zitten wauwelen, maar daar wordt het niet anders van.
-
, do 02 september 2010 18:53
in reactie op Tom Catter
Reageer op
En die klootviool van een wildersmans mag dat allemaal WEL??
Randdeb.
Waar ben JIJ mee bezig??
-
, do 02 september 2010 18:56
in reactie op Tom Catter
Reageer op
Ja.
En voor zover ik jouw reactie naar waarde kan beoordelen vind jij het dus uitstekend dat die gebleekte drol oms land vertegenwoordigt in NY, en je hebt bezwaar tegen iemand die op haar privé-tweet iets negatiefs over die gebleekte hondendrol zegt??
Wauw.
Dát is me nog eens democratie................
Té gek.
-
Ja als hun uitspraken/uitlatingen binnen de fatsoens (Normen) blijven.
Dat is het probleem op dit moment, er zijn mensen die misbruik maken van de vrijheid die parlementariers hebben.
-
Het grondrecht dat Klink niet heeft volgens wilders.