27 februari 10 19:28 Reageer (60) Politiek RSS

[Video] SP-statenlid opgepakt bij bezoek Balkenende

Harry van Bommel: strijdig met vrijheid van meningsuiting

De beveiligers van Jan Peter Balkenende hebben tijdens een campagnebezoek aan Leeuwarden een demonstrerend SP-statenlid verwijderd en aan de politie overgedragen.

Dat was te zien bij 1Vandaag, die op dat moment Balkenende volgde. In de Leeuwarder Courant zegt de politie dat het statenlid de orde verstoorde, maar de eveneens aanwezige Harrie van Bommel spreekt dat tegen:

Er was geen enkele verstoring. Van der Kolk is ingeperkt in zijn vrijheid van meningsuiting.

Laatste Reacties (60) Reageer Reacties in wachtrij: 0

  • Ernst Anepool, ma 01 maart 2010 09:31 Reageer op Ernst

    Ernst

    Balkenende is gewoon alvast aan het testen of ie in Balkenende V alvast wat ideetjes van Wilders kan verwezenlijkn qua Vrijheid van Meningsuitting, om zo Wilders de pas af te snijden, door zich zelf als een extreem rechts populistisch dictatortje te gaan gedragen.


    Gezien de uiterst lauwe reacties op deze nare vorm van staatscensuur, lijkt het experiment van Balkenende helaas nogal schrijnend aan te tonen dat ie gewoon de vrije hand krijgt zich als Amejinihad te gaan gedragen zonder veel tegenwerking.

  • Jeffry M Pondaag, ma 01 maart 2010 00:55 Reageer op Jeffry M

    Jeffry M

    De VOC mentaliteit!

  • Mostafa Mouktafi, ma 01 maart 2010 08:40 in reactie op Jeffry M Pondaag Reageer op Mostafa

    Mostafa

    VOC of NWK ?
    Nederland de Weg Kwijt?
    Ik denk dat Nederland een NWK patient is geworden.

  • Peer JaWel, zo 28 februari 2010 22:02 Reageer op Peer

    Peer

    Ik vind het mooi, hoewel het diepe schaamte bij me oproept, om te zien hoe de sentimenten liggen.
    Misschien moeten we echt door het diepste dal om te beseffen dat we niet zonder elkaar kunnen.
    Dat wantrouwen en afwijzing dingen zijn die in een samenleving, ik bedoel een echte vreedzame samenleving geen plaats kunnen hebben.
    De een probeert met alle geweld de doos van Pandora open te wrikken en de andere is zo grootmoedig om te zeggen dat hij zo tolerant is dat hij eventueel wel met hem kan samenwerken.
    De derde stelt dat aan de kaak en de vierde nagelt nummer drie daarvoor aan het kruis.
    Ondertussen is er een leger dat uitgaat van "bevel is bevel" en voert een charge uit.
    Gelukkig kunnen we het allemaal volgen op TV, internet, twitter en nog een heleboel communicatiemiddelen zodat wij in ieder geval straks, als we op de rokende puinhopen van onze maatschappij zitten niet zullen kunnen zeggen:
    WIR HABEN ES NICHT GEWUSST.....

    Maar dan is het wel knap laat.
    Het wachten is op het eerste echte "ongeval" en dat komt gegarandeerd.

  • Rob Geurtsen, zo 28 februari 2010 23:34 in reactie op Peer JaWel Reageer op Rob

    Rob

    Prachtig verwoord je in jouw bijdrage mijn pessimisme. Mensen zeggen en gedragen zich alsof ze echt geloven dat ze het niet wisten. Milieu, uit de hand gelopen Bokito-kapitalisme (deregulering) Wilders gedrag.

    Ik ben de laatste dagen echt pessimistisch geworden.

  • uitgeschreven uitgeschreven, zo 28 februari 2010 19:40 Reageer op uitgeschreven

    uitgeschreven

    Primitief gedrag van beide zijden.

  • Kees Gelijkhebber, zo 28 februari 2010 17:01 Reageer op Kees

    Kees

    Gebraden hanengedoe van de SP. Laten we het maar gewoon zeggen zoals het is. De Irak-kwestie laat de meeste Nederlanders volstrekt koud. Typisch Haags gedoe met zich voor camera en microfoon verdringende types als Kant, Pechtold en Halsema. Waar het echt om gaat is: Behoud van welvaart, de zorg, veiligheid, onderwijs en infrastructuur. Die SP-man moet Balkenende op die thema's aanspreken. Irak is wel klaar. ( voorzover we er mee bezig waren)

  • ==Ellen ==, zo 28 februari 2010 19:15 in reactie op Kees Gelijkhebber Reageer op ==Ellen

    "De Irak-kwestie laat de meeste Nederlanders volstrekt koud."

    Oh ja? Dat hoop je maar. Ik heb daar op gezocht en nergens iets kunnen vinden daarover. Maar het laat mij en veel mensen die ik ken zeker NIET koud. Ik vind het ongehoord dat JPB na Davids nog aanblijft. Het gaat om een illegale oorlog, waar een miljoen burgerslachtoffers zijn gevallen, voor massa-vernietigingswapens die niet bestonden.

  • - -, zo 28 februari 2010 21:33 in reactie op Kees Gelijkhebber Reageer op -

    -

    Ik zou als ik u was de kwestie nog eens doornemen, het is namelijk helemaal niet relevant of de kwestie Irak 'de' Nederlander koud laat of niet in deze context.

  • Sasha Berkman, ma 01 maart 2010 10:05 in reactie op Kees Gelijkhebber Reageer op Sasha

    Sasha

    Irak laat mij in ieder geval niet koud. Ik vind het ongeloofelijk dat de leugens van Balkenende en concorten in deze zonder juridische gevolgen blijven. Puur oorlogsmisdadig landverraad. Het trieste is dat dit soort lieden onze sameleving in een SRASI staat veranderen en daar voor de leugenachtige demagogie van de "strijd tegen terrorisme" voor gebruiken. Wat zij terrorisme noemen is een begrijpelijke reactie op de westerse misdaden en de westerse steun voor de moreeel totsaal failliete israelische schurkenstaat.
    Ook is het, niet alleen voor mij, steeds duidelijker dat instanties als de VN, het internationale gerechtshof en het jougosliavie tribunaal bv. niets meer zijn dan instrumenten voor het misdadige westen/. Ook staat het voor mij en vele anderen op deze wereld vast dat de westerse oorlogsmisdadiges de werkelijke terroristen zijn.
    U argumentatie lijkt trouwens op een plijdooi om de holocaust maar te vergeten.

  • - -, zo 28 februari 2010 12:31 Reageer op -

    -

    Vreemde zaak.

    Moeilijk te beoordelen. Ik zie een warrig filmpje waarbij een man een bord omhoog houdt met daarop een mening geschreven. Dat moet mijns inziens gewoon kunnen.
    De man wordt door twee bodyguards gesommeerd het bord te laten zakken en opeens staan daar twee politieagenten die de man zijn ID pas willen controleren. De man is vrij om daarna weer te gaan en te staan waar hij wenst.

    Is dit alles schandelijk? Hangt denk ik van de situatie af, en het is nu juist die situatie die hier niet helder wordt. Ik lees veel reacties die mijns inziens meer speculatief van aard zijn dan berusten op, vermeende, feiten.

    Daar doe ik niet aan mee. Ik heb wel een mening maar gelet op de vage berichtgeving en beelden, eigenlijk een gebrek daaraan, begin ik te stellen dat mijn mening puur speculatief is.

    Mijn mening, Balkende maakt een loopje in Leeuwarden louter, zoals zoveel politici, het CDA te promoten voor de verkiezingen. Andere partijen staan ook opgesteld om hun campagne te voeren.
    Een SP-statenlid heeft op een bord geschreven: "Balkenende leugenaar Irak" en houdt deze omhoog. Schijnbaar is dit voor de beveiligers van Balkenende, die dreigt (?) in de buurt te komen van waar deze man zich bevindt, aanleiding om 'nerveus' te worden en de man bij de aanwezige agenten af te leveren.
    Op z'n minst vind ik dit tamelijk bizar. De man had immers geen "dreigende" houding ten aanzien van Balkenende en, tot dusver, is er geen bewijs dat de man Balkende zijn ronde zou verstoren door hem zijn tour letterlijk te dwarsbomen anders dan enkel een mening, geschreven op een bord, omhoog te houden. Is dit een 'aanpak' waard? Ik vind van niet. Het huidige beeld van de ontstane commotie schets voor mij een beeld waar ik tot op heden in ieder geval SP kamerlid Harry van Bommel gelijk in moet geven. Als er werkelijk geen addertjes onder het gras zitten verscholen zou de man die werd aangehouden een goede kans maken bij de rechter als hij zou besluiten dit aan te kaarten.

    We moeten natuurlijk situaties hard bestrijden waarbij mensen die louter hun mening willen uiten aangehouden worden louter omdat het niet past in een 'mooi' verkiezingsplaatje van een premier die zijn ronde doet. Dit geld vanzelfsprekend voor iedereen.

  • Mostafa Mouktafi, zo 28 februari 2010 11:48 Reageer op Mostafa

    Mostafa

    Opgepakt????
    Ahahhh! nu schijnt het dat iemand in het geheim bepaalt de grenzen tussen meningsuiting en beledigen zijn en wie mag wie beledigen en wie niet en wie niets mag. Er is iemand die dat bepaalt, maar in het geheim, wie is die menrouw of meneer??
    Niemand schijnt het te weten,de grenzen en wat mag je wel en niet zeggen, ook rechters, Wilderszaak is en voorbeeld.
    Wie bepaald dat? ik wil het weten!!
    Heeeelpp, ik ben niet gek.

  • Ernst Anepool, zo 28 februari 2010 10:30 Reageer op Ernst

    Ernst

    Het was beter geweest als ie de volledig juiste tekst had begruikt, *dan* had JP Balkende er niet omheen gekund, immers het 9de gebod is dan wel in Jip en Janneke taal "gij zult niet liegen" echter is de volledig juiste tekst net even anders:

    Uit de Tien Geboden, de grondregels waar ieder christen en jood zich horen te houden (Loshon Hora)

    Het 9-de gebod: Leg over een ander geen vals getuigenis af.


    Gezien de veelvuldige excuses die Rouvoet en Balkenende de laatste dagen hebben gemaakt zijn ze zich ter dege bewust van hun verwijtbare gedrag.

    Het word de hoogste tijd dat ze inplaats van steeds weer te biecht gaan, zich eens toewijden op het beter hun best doen enigszins rechtschapen te handelen.


    Maar vooral ook eens de verantwoordelijkheid nemen, inplaats van anderen onterecht de schuld geven van eigen falen.

  • Dr.Prof. van Wapenhoven, zo 28 februari 2010 10:06 Reageer op Dr.Prof.

    Dr.Prof.

    Als Nieuw Rechts stemmer vind ik dit niet kunnen. En sta wat dat betreft achter Van Bommel. Ik vind trouwens ook dat Balkenende had moeten ingrijpen, hij heeft het ongetwijfelt gezien. Wat ie wel deed was iets van soep koeken met een plaatselijke kok. Was er geen skippybal evenement voor hem.

    Ik snap trouwens zowiezo niet waarom mensen nog op balkenende en Bos gaan stemmen, straks zitten die twee weer doodleuk weer in vak K. Moreel kan dat gewoon niet.

  • - -, zo 28 februari 2010 12:34 in reactie op Dr.Prof. van Wapenhoven Reageer op -

    -

    Even off topic: "nieuw" rechts bestaat niet...

  • Rob Geurtsen, zo 28 februari 2010 03:09 Reageer op Rob

    Rob

    ? ? ? ?

    Wordt het aanhouden en uit een groep mensen halen van een burger en het bord dat hij bij zich draagt met een uitspraak over de premier hier op Joop.nl recht gepraat? Dit is niet kwalijk?

    Ik verbaas me, over de gebeurtenis, maar vooral ook over de reacties en de personen die dit gedrag van beveiligers billijken.

    Heel vreemd.

  • Roelf Turksema, zo 28 februari 2010 00:35 Reageer op Roelf

    Roelf

    Staat me nog iets van bij dat ook 3 jongens in Amsterdam opgepakt werden met een bord tegen Wilders met een geinige tekst...., dit kan dan weer wel: http://media.nu.nl/m/m1cz3aja50fk.jpg
    Mij is het wel duidelijk. We moeten eerst die agenten en veiligheidsmensen nog een beetje beter inburgeren.......
    Dan nog wat. Harry, wat bezielde je, ben je Bonifatius dan alweer vergeten. Die heidenen daarboven zijn niet te bekeren:) Al hebben ze geen stuiver, dan nog schouders er onder en doorgaan. Ze stemmen rechts maar hebben eigenlijk geen idee hoe sociaal ze zijn.
    Ik leg het je graag een keer uit bij een kop koffie!

  • Censuur Joop, zo 28 februari 2010 00:25 Reageer op Censuur

    Censuur

    "t Is de eerste keer niet dan de beveiligers van Balkenende geweld gebruiken. Ik kijk er dan ook niet van op.
    http://www.joop.nl/media/detail/artikel/beveiligers_balkenende_gebruiken_geweld_tegen_journalisten/

  • Bos Hout, za 27 februari 2010 23:59 Reageer op Bos

    Bos

    Rita Verdonk en de Clown mogen het in de Kamer wel roepen en een onschuldig bordje op straat ophouden mag niet? Heel raar.
    Was denk ik meer een trucje van de beveiliging om het uit beeld te houden. Dan is het vragen om een ID net lang genoeg om de gefilmde langs te laten lopen.
    Trucje mislukt.

  • , zo 28 februari 2010 09:22 in reactie op Bos Hout Reageer op

    Wat nog erger is, Verdonk en de clown zaten er naast.
    Later is bekend geworden dat Bos die avond hoge koorts had, en daarom rood in ht gezicht was.
    Schande te meer voor dit onfatsoenlijk gespuis dat zich volksvertegenwoordiger noemt.
    Gisteren trouwens gezien hoe Verdonk voor de zoveelste keet gigantisch afging in Maastricht??

  • Frederik van Leeuwen, zo 28 februari 2010 10:39 in reactie op Reageer op Frederik

    Frederik

    Ja, dat wordt steeds pijnlijker met mevrouw Verdonk, maar extreem rechts kent geen schaamtegevoel, dus gaat ze door.

    Frans Timmermans deed het geweldig; beschaafd en met argumenten die hout snijden.
    Prima Frans.

  • Peer JaWel, za 27 februari 2010 23:34 Reageer op Peer

    Peer

    All animals are equal but some animals are more equal than others...
    (Animal Farm, Orwell)

  • Joop Schouten, za 27 februari 2010 23:11 Reageer op Joop

    Joop

    Zijn er nog genuanceerde reacties?

  • Meneer Dick, za 27 februari 2010 23:27 in reactie op Joop Schouten Reageer op Meneer

    Meneer

    Er is ook een nietszeggende reactie

  • Gerwin van Eersel, zo 28 februari 2010 00:02 in reactie op Joop Schouten Reageer op Gerwin

    Gerwin

    Nou vooruit, een genuanceerde reactie, ook al doet het pijn een SP-er gelijk te geven.

    Leugenaar is een feitelijk juiste kwalificering, politiek correcter zou zijn op te schrijven dat Balkenende met de kennis van toen, nu zijn ongelijk van toen zou moeten toegeven.

  • Joop Schouten, zo 28 februari 2010 09:22 in reactie op Gerwin van Eersel Reageer op Joop

    Joop

    Het maakt mij niet uit hoe iemand iets zegt.
    Als de inhoud maar klopt.

    Ik heb ook een voorkeur voor subtielere woordkeuze.
    Meestal....

  • Mostafa Mouktafi, za 27 februari 2010 22:23 Reageer op Mostafa

    Mostafa

    Leugenaar is beledigend en kutmarokkaan een meninguiting?
    Waarom mag Wilders nog erger dingen roepen tegen Balkenende en van Bommel niet?
    Waarom hangt er nog steeds een groene sjaal aan de nek van de ex-premier om weer premier te worden, terwijl het volhouden op de been te blijven staan nooit is gelukt in 8 jaar tijd.

  • Roelf Turksema, zo 28 februari 2010 00:40 in reactie op Mostafa Mouktafi Reageer op Roelf

    Roelf

    Ahmajinedad draagt ook een groen sjaaltje, brothers in magic.
    Vandaar die opgepakte betoger, jammer dat de meeste mensen liever thuis blijven, had Balkenende niet op gerekend gezien de aantallen oproerpolitie. Zijn er al verdwijningen geconstateerd?
    Ben heel benieuwd wat ze er Iran van gaan maken, ik stuur het filmpje even door.

  • Mostafa Mouktafi, zo 28 februari 2010 11:29 in reactie op Roelf Turksema Reageer op Mostafa

    Mostafa

    Goed gezien, beste mensen. Ahmadinejad en Balk en nog wat!!!
    Groen wordt inderdaad misbruikt door zwart denkers met grijze standpunten en meningen. Door Groen te dragen, neem je ook de natuur in de maling!
    Mensen die groen roepen en dragen misbruiken iedereen en alles zoals het misbruiken van mensen die de Vrijheid roepen.
    Mensen die het woord ''Vrijheid'' roepen zijn vaak gevaarlijk.
    Mensen die met groen schouwen en slepen zijn onbetrouwbaar.
    Hou je kop dicht Mostafa!
    Nee!
    Grapje!!
    Vriendelijke groet en wens ik u een prettig dag.

  • Frederik van Leeuwen, zo 28 februari 2010 10:42 in reactie op Mostafa Mouktafi Reageer op Frederik

    Frederik

    ...''kutmarokkaan een meninguiting?''...

    De eerste keer dat ik die beschamende opmerking hoorde was van een wethouder en de burgemeester van Amsterdam.
    Zouden Rob en Job een hekel hebben aan moslims?

  • Mostafa Mouktafi, zo 28 februari 2010 11:42 in reactie op Frederik van Leeuwen Reageer op Mostafa

    Mostafa

    Nee, de heer Cohen zeker niet, ik waardeer en respecteer die man en vooral na de moord op Theo van Gogh! waar Verdonk met schuim in haar mondhoeken, in Amsterdam riep: ''Wat willen jullie? wraak, wraak en nog eens wraak, of tot hier en niet verder?''Cohen plakte haar mond met wijze, menselijke en democratische woorden.
    Rob heeft ook geen hekel aan moslims, denk ik, maar wil graag stemmen over de rug van moslims halen, zegt hij geen nee natuurlijk!
    Rob blijft een sympatieke onbetrouwbaar man, denk aan schnuiven en om een rare manier vreemdgaan. Maar ik zou een hand aan hem willen geven als ik hem tegen kom, maar geen foto of handtekening van hem willen hebben, Cohen wel, niet alléén een handtekening zou ik aan hem vragen, maar op de foto stijf van het geluk naast Cohen willen staan.

  • Frederik van Leeuwen, zo 28 februari 2010 12:07 in reactie op Mostafa Mouktafi Reageer op Frederik

    Frederik

    Het spijt me Mostafa, maar ik vertrouw ze geen van beiden.

  • Mostafa Mouktafi, zo 28 februari 2010 13:00 in reactie op Frederik van Leeuwen Reageer op Mostafa

    Mostafa

    Ooit bestolen, door ze?!!!!!!!

  • Dennis Mollis, zo 28 februari 2010 15:01 in reactie op Mostafa Mouktafi Reageer op Dennis

    Dennis

    Mooi subtiel het verschil uitgedrukt tussen Rob en Job.
    Met de een op de foto en de anders slechts een hand, grappig gevonden.

  • de_gewone man, za 27 februari 2010 22:17 Reageer op de_gewone

    de_gewone

    Je komt in verkiezingstijd meer vormen van beperking van meningsuiting tegen en vaak gaat het om meningen tegen het CDA (en lokale vriendjes) voorbeeld:
    in Heerlen woedt een smerige anti SP campagne ondersteund door het Limburgs Dagblad. Het gaat om de kwestie van het inhuren van een interim gemeente-secretaris. Voor deze man moet een onbetamelijk bedrag betaald worden omdat nog geen geschikte kandidaat gevonden is. In de Gemeenteraad, ca. 1 jaar geleden, is dit besproken en zijn ze er bijna allen, noodgedwongen, mee akkoord gegaan. Nu, kort voor de verkiezing wordt hier een punt van gemaakt door het Heerlense CDA, Leefbaar Heerlen (Hummel) en lijst Hart-Leers (ex VVD-er). vuile oude politiek, maar ok het is en blijft een smerig spel. Wat ik echter wel een schande vindt is dat op de website van het Limburgs Dagblad reacties van anti-SP schreeuwers onbeperkt worden geplaats maar tegengeluiden zoveel mogelijk worden onderdrukt. Dit is mijns inziens voor een lokaal dagblad ver onder de maat. Ik ben nog steeds van mening dat een Krant een journalistieke en maatschapelijke plicht behoort te hebben, maar waarschijnlijk is mijn mening uit de tijd en behoren een-tweetjes tussen lokale politiek en lokaal dagblad er gewoon bij. Hieronder de niet geplaatste reactie:

    Deze bom hebben de SP-tegenstanders goed bewaard en juist getimed af laten gaan. Complimenten aan CDA/Hummel/Leers en hun mediavazallen. Nu in opperste verbazing hierover stampij maken en in de raad stilletjes goedkeuren (al een jaar geleden). Smerige campagne = oude politiek.

  • HB deH, za 27 februari 2010 22:05 Reageer op HB

    HB

    Juridisch gezien is meneer opgepakt noch aangehouden. Meneer is gewoon staande gehouden (is iets totaal anders) en gevraagd om legitimatie. Dit is dus weer wat hysterische bangmakerij van schrijver. Daarnaast heeft het staande houden van meneer niks te maken met beleid van JPB of het CDA, maar is dat gewoon een keuze geweest van de agenten die op dat moment naar redelijkheid oordeelden dat er sprake was van een ordeverstorende situatie.

    Verder:
    Iemand als Van Bommel valt op het gebied van demonstraties/manifestaties natuurlijk niet serieus te nemen gezien zijn eigen gedrag in het recente verleden.

  • Rouane Rabbit, za 27 februari 2010 22:13 in reactie op HB deH Reageer op Rouane

    Rouane

    -[Iemand als Van Bommel valt op het gebied van demonstraties/manifestaties natuurlijk niet serieus te nemen gezien zijn eigen gedrag in het recente verleden.]-

    Van Bommel is vrijgesproken van iedere aanklacht die Moskowicz tegen hem had ingediend.

    Laten we dat goed in de gaten houden voordat we als ouwe wijven aan het lasteren gaan

  • Rouane Rabbit, za 27 februari 2010 22:17 in reactie op HB deH Reageer op Rouane

    Rouane

    -[Juridisch gezien is meneer opgepakt noch aangehouden. Meneer is gewoon staande gehouden (is iets totaal anders) en gevraagd om legitimatie.]-

    De Leeuwarder Courant drukt het toch anders uit. Misschien is het wel interessant om het artikel te lezen waarop je reageert.

    Ik citeer:
    LEEUWARDEN - De Friese SP'er Ad van der Kolk is zaterdagmiddag op de Lange Pijp in Leeuwarden stevig aangepakt door de politie en beveiligers van demissionair premier Jan Peter Balkenende.

    Toen het Friese statenlid een kartonnen bord met de tekst 'Balkenende ? leugenaar - Irak' omhoog hield, werd hij vastgegrepen en door politieagenten de Oude Lombardsteeg in gesleurd.

  • Frederik van Leeuwen, zo 28 februari 2010 10:49 in reactie op HB deH Reageer op Frederik

    Frederik

    Van Bommel valt op het gebied van demonstraties/manifestaties natuurlijk zeer serieus te nemen, gezien zijn inzet voor verdrukte mensen.
    Het hart op de juiste plaats.

  • Sasha Berkman, ma 01 maart 2010 10:52 in reactie op HB deH Reageer op Sasha

    Sasha

    Dat is precies waarom verstandige mensen vroeger tegen de legitimatieplicht waren. Het wordt ons verkocht als een anti-terreurmaatregel maar feitelijk wordt die maatregel nu dus gebruikt om politieke dissidenten "staande te houden" zoals jij het zegt...

    Balkenende heeft gewoon gelogen over Irak en zou eigenlijk vast moeten zitten in het internationale gerechtshof wegens oorlogsmisdaden omdat hij hier ten lande niet vervolgt wordt.

  • Dennis Mollis, za 27 februari 2010 21:35 Reageer op Dennis

    Dennis

    Als ik betoog dat demonstreren in het "vrije" westen tegen de zittende macht ook door de autoriteiten in dit geval enkele politieagenten wordt belemmerd en waar men kan tegen gewerkt, in een discussie over het optreden van het regime in Iran tegen demonstranten van de oppositie, krijg in van verschillende kanten het verwijt dat dit bij ons in het "vrije" westen niet gebeurt.

    Demonstranten zouden zich in het "vrije" westen vrijuit mogen uiten maar dat is zoals nu duidelijk wordt net als in Iran niet het geval.
    Ik geef toe dat het daar massaler en op grotere schaal gebeurt maar in essentie gaat het om hetzelfde namelijk onwelgevallige kritiek op de zittende macht de kop indrukken.

    Mensen die het niet met me eens zijn zouden kunnen zeggen dat juridisch gezien die demonstrant fout zit met de tekst op zijn bord dat Balkenende een moordenaar is maar ik weet bijna zeker dat als diezelfde man op het bord dat hij onhoog hield had staat dat de islam een fascistische ideologie is hij waarschijnlijk ongemoeid gelaten zou zijn.

  • Dennis Mollis, za 27 februari 2010 23:56 in reactie op Dennis Mollis Reageer op Dennis

    Dennis

    Ik bedoel natuurlijk leugenaar ipv moordenaar.

  • Ernst Anepool, zo 28 februari 2010 17:22 in reactie op Dennis Mollis Reageer op Ernst

    Ernst

    Och in principe, naar de letter van de wet kijkend is en blijft hij hoogst verantwoordelijke in de "chain of command" bij de oorlog in Afghanistan, en laatst zijn er alweer 30 burgerdoden gevallen, dus klopt je aanvankelijke uitspraak helaas ook :-(

  • Ernst Anepool, zo 28 februari 2010 17:31 in reactie op Dennis Mollis Reageer op Ernst

    Ernst

    Tsja de werkelijkheid spreekt je nogal tegen, deze maand ook weer 120 doden oa. bii een aanslag in kirkoek, Irak is nog lang niet klaar, sterker nog we hebben tot nu toe alleen meer kapotgemaakt dan we ooit klaar kunnen maken.


    EN in Afghanistan veroorzaakt het regime van Balkenende C.S. ook maandelijks weer vele burgerslachtoffers

  • Dennis Mollis, zo 28 februari 2010 17:56 in reactie op Ernst Anepool Reageer op Dennis

    Dennis

    Ernst je hebt me begrepen. Het gaat mij om de selectieve verontwaardiging en het blijkbaar diep gewortelde geloof bij velen dat wij daar echt met de beste bedoelingen democratie aan het brengen zijn en iemand als Balkenden die daar politieke steun aan heeft gegeven kan dan toch ook nooit als misdadiger gezien worden.
    Het is geen toeval dat de mensen die op hem stemmen gelovig, helaas nog steeds een meerderheid in dit land, zijn want dat moet je wel zijn als je met droge ogen kunt beweren dat we daar democratie aan te brengen zijn.

  • Rob van Koot, za 27 februari 2010 21:33 Reageer op Rob

    Rob

    Ach de SP .... Ze moeten toch wat. Tomatengooiers van huis uit. Even gek als de PVV. Veel emotioneel gekrijs, maar weinig inhoud.

  • Censuur Joop, zo 28 februari 2010 11:22 in reactie op Rob van Koot Reageer op Censuur

    Censuur

    Emotioneel?
    Ik persoonlijk zou het bevlogen en bewogen noemen.

    Weinig inhoud?
    Ik ken mensen met minder inhoud en meer geschreeuw.

    Mijn reactie had net even iets meer inhoud dan die van jou en nu is het wachten op de volgende domme one-liner.

  • Meneer Dick, za 27 februari 2010 21:24 Reageer op Meneer

    Meneer

    Harry van Bommel moet wel een stiekume handlanger van rechts zijn, een infiltrant bij SP. Hoe kun je anders verklaren, dat hij de SP zo beschadigt. Of zou het "kortzichtigheid" zijn?

    Ik kan mij niet voorstellen, dat een modale kiezer zich aangetrokken voelt tot een partij met ordeverstoorders. Verwacht hij, dat de PvdA in dezelfde hoek met schreeuwlelijkerds gezien wil worden.

    Van Bommel heeft de hoop op samenwerking met PvdA zeker opgegeven en gaat op de ordinaire toer.

  • ==Ellen ==, za 27 februari 2010 21:21 Reageer op ==Ellen

    Ik verbaas me nergens meer over bij het CDA. Die worden echt steeds anti-democratischer; minachting voor de Kamer, Bos die niet mag zeggen dat een Kamermeerderheid tegen verlenging van Uruzgan is, wollige woordenbrijen om lastige vragen van de Kamer of journalisten te proberen te ontlopen, proberen de Kamer op te leggen waarover ze gaan vergaderen de komende tijd, de lijst gáát maar door.

    Zelfs na "Davids" kan JPB gewoon aanblijven, dit wordt echt in geen enkel ander westers land vertoond.

  • Jonathan Leguat, za 27 februari 2010 21:14 Reageer op Jonathan

    Jonathan

    Het beste voor de SP zou zijn wanneer meneer van Bommel zich zo min mogelijk voor de camera beweegt.

    Mijn inschatting
    SP gaat helaas gigantisch verliezen bij de gemeentelijke verkiezingen.
    De kop van Kant zal (wederom helaas) rollen
    En van Bommel neemt het stokje voer.
    God mogen het verhoeden want dat wordt de SP helemaal gemarginaliseerd.

    Ik ben wel van mening dat de SP zich moet gaan bezinnen.
    Niet zo zeer op haar standpunten want die deugen voor het grootste deel
    Maar op de poppetjes.
    De leemte na Marijnissen zal op een of andere manier moeten worden opgevuld.
    De hedendaagse politiek drijft helaas op poppetjes.
    Het CDA en de SP zijn de partijen met de grootste problemen in dit opzicht.
    (ofschoon ik het onbegrijpelijk blijf vinden dat op een of andere manier het CDA zou stabiel en groot blijft. Wie zijn toch die mensen die op deze club blijven stemmen ?)

  • Rouane Rabbit, za 27 februari 2010 21:20 in reactie op Jonathan Leguat Reageer op Rouane

    Rouane

    -[Het beste voor de SP zou zijn wanneer meneer van Bommel zich zo min mogelijk voor de camera beweegt.]-

    Het lijkt mij het beste dat Balkenende afstand van het gebeurde neemt en namens zijn beveiligers zijn verontschuldigingen aanbiedt.

    Het zou een democraat goed staan.

  • Gerwin van Eersel, zo 28 februari 2010 00:04 in reactie op Jonathan Leguat Reageer op Gerwin

    Gerwin

    Hoe zo helaas dan? Nu Marijnisen minder actief moet worden, is Kant en van Bommel het beste dat de SP te bieden heeft. Dat dat stemmen kost lijkt me niet meer dan terecht.

  • Peer JaWel, zo 28 februari 2010 00:27 in reactie op Jonathan Leguat Reageer op Peer

    Peer

    "Wie zijn toch die mensen die op deze club blijven stemmen ?"

    Calvinisten Jonathan.
    Zwartkijkers bij uitstek.
    Jij komt in de hel want jij bent gelukkig.
    Ik ook maar dat vind ik niet erg.
    Ik kan mij geen gruwelijker plaats voorstellen dan de calvinistische hemel.
    Daar is het kil en koud want voor die twee man stoken ze niet wedden?
    Begrijp je nu het CDA?

    En Agnes, ach geef haar nog een paar jaar met een goeie coach en dan lukt dat wel.
    Verder is het gewoon wel een aardige meid toch?
    Af en toe wat bloed aan de hoektandjes maar dat heeft ook z'n charme...

  • Frederik van Leeuwen, zo 28 februari 2010 10:44 in reactie op Peer JaWel Reageer op Frederik

    Frederik

    Een cursus over realiteitszin lijkt me beter.
    Politiek bedrijven op basis van wat haalbaar is, en niet luchtfietsen.

  • Frederik van Leeuwen, zo 28 februari 2010 10:46 in reactie op Jonathan Leguat Reageer op Frederik

    Frederik

    Harry van Bommel mag wat mij betreft 10 keer zoveel cameratijd krijgen als Wilders.

  • Censuur Joop, zo 28 februari 2010 11:31 in reactie op Jonathan Leguat Reageer op Censuur

    Censuur

    Citaat: "De leemte na Marijnissen zal op een of andere manier moeten worden opgevuld.

    De leemte na Jozias van Aartsen moest ook op één of ander manier opgevuld worden. De VVD staat nu bijna historisch laag in de peilingen.

    Het enige verschil is dat Marijnissen door eigen besluit wegging. Van Aartsen werd aan de kant gezet.

    Ik wil maar zeggen: Zo'n opmerking als die van jou slaat als een tang op een varken.

    Ik maak me sterk dat als Wilders weg zou gaan (de goden helpe me het hopen) en Brinkman in de plaats zou komen, er van de PVV helemaal Niets meer overblijft.

  • Simon Broerse, za 27 februari 2010 20:44 Reageer op Simon

    Simon

    Ik denk, dat agenten ter plaatse niet goed weten wat wel en wat niet mag op straat. Ze zien iemand met een bord , waarop de premier uitgemaakt wordt voor leugenaar en dat valt uit de toon bij het beeld van de CDA-aanhang, die blij is met Balkenende in de wijk.. De tijd van 'Johnson moordenaar' is vele decennia geleden en daar weten die jonge agentjes natuurlijk niks van. Beetje betere instructie voor de bewakers van de openbare orde kan geen kwaad. Maar ja, als ze langer in het schoollokaal zitten, hebben we nog minder blauw op straat !

  • Jager Verzamelaar, za 27 februari 2010 20:58 in reactie op Simon Broerse Reageer op Jager

    Jager

    Beste Simon.

    Als er een beroepsgroep is die goed dient te worden opgeleid dan is het wel de politie.
    Deze mensen zijn namelijk in het bezit van wapens en mogen burgers mishandelen.

    Deze mensen kun je niet goed genoeg opleiden.
    Verder is er genoeg blauw op straat om fietsers zonder licht te bekeuren dus je angst voor te weinig blauw lijkt me niet gegrond .

  • Jager Verzamelaar, za 27 februari 2010 20:05 Reageer op Jager

    Jager

    In een vrij land mag zoiets van Bommel.
    Niet in Nederland!

  • Jager Verzamelaar, za 27 februari 2010 20:18 in reactie op Jager Verzamelaar Reageer op Jager

    Jager

    Eigelijk ben ik er wel gelukkig mee dat dit gebeurt.
    Mensen als van Bommel weten namelijk niet dat dergelijke praktijken de normaalste zaak ter wereld zijn in ons land. Vroeger gebeurden dergelijke zaken in de VS en andere schurkenstaten.
    Nietroker van het jaar van Bommel mag zich wel eens wat bewuster worden van concepten als vrijheid.

 

Reageren

opiniemakers

Populair

Scroll naar boven Scroll naar boven

Tweet van de dag

zo 27 mei 2012

In Baywatch was het iedere dag dit weer.

Kakhiel