-
Geen verzet tegen Wilders als gedoogpartij betekent instemming met 7 pagina's apartheidsvoorstellen.
Nu weten we wel dat het symboolpolitiek is maar dat neemt niet weg dat a\indien wij als Nederlanders deze coalitie accepteren wij deze apartheidsvoorstellen legitimeren en een podium geven.
Daar zit voor mij de kern van verzet tegen de PVV opvattingen versus deze coalitie.
De PVV mag haar apartheids politiek van mij gewoon verkondigen en van de grond proberen te krijgen maar niet over de rug van Nederland als deze hier niet voor heeft gekozen.
En Nederland heeft hier niet voor gekozen, de achterban van het CDA heeft dit zeer duidelijk gemaakt.
Van de 1.2 miljoen cda-stemmers heeft 400.000 gezegd geen PVC coalitie te willen omdat hier de PVV gelegitimeerd wordt.
Dit betekend dat er van de 21 CDA zetels in de 2e kamer er 7 tegen deze coalitie moeten zijn.
Nu het er maar 2 lijken te zijn betekent dit dat de afspiegeling van de CDA kiezers in de kamer niet juist is en de CDA volksvertegenwoordigers niet het belang en de mening van de CDA achterban verkondigen maar die van de CDA top en hun eigen belang.
Dit zijn feiten, onweerlegbaar.
Ik stel voor dat we Ferrier en Koppejan niet de gehele verantwoordelijkheid laten dragen omdat zij nu in de tang zitten tussen hun principiële geweten en Verhagen c.s., het voortbestaan van het CDA dus eigenlijk.
Nee laten we dan als verstandig Nederland kiezen voor ene referendum waar Nederland zich uitspreekt voor of tegen deze gedoog coalitie.
Laten we Nederland en haar belangen politiek ondergeschikt maken aan referenda waarmee we een beoordelingssysteem in het leven roepen voor politici en partijen en zij niet meer ongelimiteerd hun eigen belangen boven die van de Nederlandse bevolking.
Doe mij maar de referenda waarmee we als Nederlandse bevolking het functioneren van onze politiek bepalen en meten.
-
De PVV heeft 23 zetels en een groot deel van de frctieleden zijn nieuwelingen. Bovendien zijn ze niet, zoals bij de andere partijen gebruikelijk is, door een systeem van zeven gegaan. Kortom de PVV-fractie is voor een groot deel niet ingewerkt en de kans dat er kneuzen tussen zitten is bovengemiddeld groot. Daar komt nog bij dat niemand in de fractie (muv Geert Wilders) ervaring heeft met zijn of haar rol als parlamentarier die de regering steunt. En dat terwijl de fractie nu het volledige spectrum van onderwerpen zal moeten gaan doen.
Een nijpend tekort aan ervaring en wellicht ook kwaliteit. Laten we dat eens flink in het zonnetje zetten. Het eerste (k)opstootje hebben we al gehad. Wat volgt (zowel binnen als buiten het parlament) mag wat meer aandacht krijgen.
-
Wij zouden moeten gaan demonstreren tegen dit rechtse kabinet. Waarom nu wel en in het vereleden niet, toen ook CDA met VVD aan de macht waren. Dat waren immer rechtse kabinetten. Feitelijk zijn we hoofdzakelijk door rechts geregeerd. Zo sterk zelfs dat ook de PVDA als coalitiegenoot een rechts pakje aantrok. Wees blij dat er meer duidelijk is voor de kiezer. Het CDA is nu onontkoombaar rechts.
Wat betreft de linkse vleugel van het CDA, wat doet die daar? Ga naar een andere linkse party. Daar moeten ze voor hun baan wel achter aansluiten. Als bestuursparty had het CDA veel baantjes te verdelen.
Vraag me af hoeveel bezoldigden naar het CDA congres zijn gegaan.
-
>> Ik begrijp niet waarom 'links' altijd loopt te zaniken over dat bedrijfsleven.
- het bedrijfsleven is niet democratisch, geen baas wordt gekozen. Ik begrijp dat dit voor sommigen op 'rechts' een aantrekkelijke bestuursvorm is, maar als strategie voor het oplossen van problemen werkt een gekozen bestuurder toch beter, is de consensus.
- de top van het bedrijfsleven verrijkt zichzelf onevenredig, onredelijk, onmatig. Terwijl de 'werkvloer' moet inkrimpen en bezuinigen. Economisch en sociaal gezien is de trickle-down theorie een gedrocht dat we hier niet moeten willen. Het lijkt erop dat de PVV meer handen aan het bed wil, maar ik zie CDA en VVD eerder de belangen van de bazen behartigen.
- het belang van de baas leidt ertoe om te denken in 'ons' en 'de rest' en dan vooral het idee dat 'zij' de plichten hebben, en 'wij' de rechten, de vrijheid en de verantwoordelijkheid. Kijk menige personeelsgids er maar op na. Zie menig personeelsfeest.
- Om de grens te markeren tussen 'wij' en 'zij' is de deur dicht, de afdeling ontoegankelijk, de besluitvorming geheimzinnig. Bij sommige bedrijven heerst een cultuur van uitgesproken leugenachtigheid naar de werknemers toe. Als 'ze' niet weten wat er speelt, kunnen ze ook niet op tijd reageren. We hebben met 8 jaar Bush gezien wat die cultuur van leugenachtigheid brengt. Volgens mij was de Irak oorlog niet echt een wereldsucces en de credit crisis geen voorbeeld van management.
Ik ben het met je eens dat generalisaties over 'het bedrijfsleven' niet echt helpen, net als je brede veeg over 'links'. Ikzelf ben ondernemer, maar zou nog niet dood gezien willen worden in van die zakenmannetjes-bretels, omdat ik ook de keerzijde van het bedrijfsleven herken. Ik vind het overigens typerend voor 'rechts' om zich niet in te kunnen leven in wat de ander te melden heeft. Bovenstaande puntjes had je makkelijk zelf kunnen bedenken, schat ik zo.
-
Je neerleggen bij de wil van de meerderheid wil niet zeggen dat je niet mag protesteren.
Ik wilde slechts aangeven dat dit kabinet nog niet eens op het bordes staat, of de Linkse Kerk schreeuwt al moord en brand en "we moeten gaan demonsteren" alsof het land naar de verdoemenis gaat als we niets doen. Tsjongejonge, blijkbaar is het vertrouwen in de medemens niet hoog als deze niet over een Linkse of progressieve geest blijkt te beschikken. Even voor de duidelijkheid:
Demonstreren doe je niet tegen een regering.
Demonstreren doe je tegen het beleid van een regering.
De komende regering zit er nog niet eens!
-
sam tosha, ma 04 oktober 2010 19:44
in reactie op Henk Jansen
Reageer op sam
Maar het beleid en de constructie spreekt boekdelen.
Ze zuigen beide (al was het alleen maar voor Nederland als economie)
Een flut regeerakkoord en een constructie met een wereldvreemde fanaat.
-
*Welke* Meerderheid eigenlijk, want zover ik heb vernomen is het een *minderheids*regering, die na het congres van het CDA ook nog eens geen draagvlak bijktte hebben.
52 zeteltjes slechts, waar er nog een 7 niet blijken te kunnen steunen op enig draagvlak. want 1 op de 3 CDAers blijken toch nog christelijk te zijn.
Slecht 45 zetels vertegenwoordigen de leden van het kabinet van het volk.
Een gevallen kabinet telt vaak nog meer vertegenwoordigende zetels...
En dan nog steeds geen Kabinet, zo weinig mensen nog maar en nog kunnen ze het niet eens worden over wie de deur open gaat houden?
-
Henk Jansen, ma 04 oktober 2010 20:10
in reactie op Ernst Anepool
Reageer op Henk
Uit elke peiling blijkt dat een meerderheid van de Nederlanders dit centrum-rechtse kabinet steunt.
Maar het feit dat je geen enkel tegenargument hebt dat gaat over of het wel of niet redelijk is om te demonstreren tegen een regering die nog niet eens zitten heeft genomen, sterkt mij in mijn opvatting.
Waarvoor dank.
-
Als je alle VVD-stemmers, alle PVV stemmers, alle SGP-stemmers en 2/3e van de CDA-stemmers optelt kom je echt niet aan een meerderheid.
-
Elke peiling?
Welke dan, want ik kan die leidende vragen van de Hond, die ook onder een steeds kleienere groep uitgezet worden, als niets anders zien als een propaganda app, van een de weg kwijtrakende Nerd.
Kom eens met bewijzen dat de meerderheid van dit land een hogere werkeloosheid en lager besteedbaar inkomen wil, want daar geloof ik helemaal niks nada noppes van.
-
" vooral geen nieuwe actiegroepen te gaan voeren "
En dat op wereld dierendag.
Bel 114, want overvoeren van actiegroepen maakt ze veel te dik.
-
Nee voor dat soort gevallen
bel je tegenwoordig 113
wist je dat nog nie?
-
Het maken van prijsafspraken binnen kartels is verboden maar als je het anders noemt, namelijk gedoog-akkoord kan het in eens wel maar wat is het verschil dan?
In het ene geval licht je de regering op door een veel te hoge prijs af te spreken en de winst te verdelen en in het andere geval licht je de burger op door een veel te hoge last op te leggen en samen dan de winst te verdelen.
Het is dus slechts een kwestie van anders benoemen.
Je gedoogt dan iemand een groep mensen helemaal onderuithaalt en kapot maakt zodat die ander jou toestaat dat je een bevolkingsgroep echt in de armoe stort.
Samen verdelen we dan de winst....
En iedereen onder minimaal 2x modaal is de klos en betaalt de rekening die de grove graaiers hebben laten oplopen tot deze hoogte zodat Jan met de Kortenaam nu 2x de rekening mag betalen.
Wat is het verschil tussen gedoog-afspraken en prijsafspraken?
Alleen de naam toch....
-
denk dat het nu wel te laat is om berouw te hebben van ons stemgedrag.
Na 30 jr. economisch-liberaal bewind, nu "extra-rechts bewind" . In de afgelopen 3 decennia zijn de socialisten niet strak genoeg geweest om te wijzen op de rechten, en vooral plichten voor al diegenen met islamitische achtergrond met "aanpassingsproblemen" ...
En zoals F D hieronder schreef, de linkse beterweters hebben vanaf de jaren 70 inderdaad gedramd, maar hebben de stemmers tot op vandaag nog niet te weten overtuigen... want ze zijn al 35 jr niet aan de macht geweest!
Wilders charmeert het electoraat ...blijkbaar.
Zoals altijd heeft iedereen nu de mond vol en commentaar, maar als het op stemmen komt vindt men de oude vetrouwde reflexen terug....
Eigen schuld-dikke bult heet dat op authentiek nederlands.
-
, ma 04 oktober 2010 16:42
Reageer op
Een oplossing is niet zo makkelijk voorhanden, maar een eigen opgezette volkverkiezing om de verhoudingen en geweten van Nederland te weten. Als blijkt dat men kiest voor samenwerking met PVV hoe spijtig en tegen alle principes in het land moet geregeerd worden, we willen toch geen toestanden zoals in Belgieen was het toch? Een stevig oppositie en meer geluid en tegen acties van uit het volk de komende jaren. De meeste mensen van allerlei orgieen kijken toe en ook die andere allochtonen (de nieuwe Nederlander) moet niet denken dat het niet over hen gaat. Vaak zie je de autochtonen op de bres springen maar de andere groepen houden zich stil daar moet verandering in komen door meer die taal uit te dragen in gewone spreektaal in de media. Hoe bereikt men die groepen die zeker in de toekomst ook de klos worden en zichzelf veilig wanen? Dat heeft ook met de verdeelde maatschappelijke problemen te maken die stilte. Niet als kippen zonder doel de weg opgaan maar bezinnig en dan volle mars we gaan als groep naar voren.
Een twitter of nieuwe media verkiezing vanuit het volk en wie niet kan internetten moet er een ander alternatief zijn. We zijn toch niet monddood gemaakt en dat de oplossingen is afwachten tot we niet meer het tij kunnen keren?
-
Gaan demonstreren, hoe ludiek ook, maakt weinig indruk. De oppositie zal een methode moeten vinden om de Wilders stemmers op een of andere manier te bereiken. Hoe? Ik heb geen flauw idee.
Minder verstandig zou het zijn te gokken op het afbranden van Wilders omdat hij te weinig punten van zijn xenofobe / islamofobe agenda voor elkaar krijgt. Zijn kiezers blijven dan gefrustreerd achter.
-
Nee hoor de oppositie hoeft niets anders te doen dan achteroverleunen, Wilders en Verhagen zijn beter dan wie ook in staat zichzelf in discrediet te brengen...
juist door te proberen Wilders na te laten denken over zijn wereldvreemde gedachtengoed zal hem alleen maar verder vastzetten in zijn eigen drogredenaties, zie je wel vaker bij zulke stijfkoppen :)
gewoon afwachten en Wilders aan het werk laten, dan zien zijn kiezers pas goed wat ze gekozen hebben, en hoe ze zichzelf in de voeten hebben geschoten
(die dan niet meer verzorgd kunnen worden...)
het is net als in het gewone leven, je ziet een Vriend of Vriendin een foute partnerkeuze maken, daar kun je wat over zeggen, maar liefde maakt blind, dus zal die vriend(in) je alleen maar als "zeikerd"gan zien...
Als je daarentegen alleen maar af en toe vraagt, en hoe gaat het nou, leuke meid is het hè?
Dan komen de verhalen los, en niet veellater het besef dat de keuze niet bepaald reuze is...
-
Onze leiders moeten weer ownership claimen van het immigratie/integratie debat. Niet de hele tijd tegen Wilders, maar met eigen visie die al lang bestaat. Daar is geen commissie of onderzoek voor nodig. De progressieve visie ís streng maar rechtvaardig. Bos, Cohen, Marijnissen, enz. hebben dit in het verleden nooit nagelaten.
Bos zegt dat we altijd al tegen immigratie van kansarmen waren, maar dat dit punt door rechts gekaapt is. Cohen heeft een strenge maar rechtvaardige vreemdelingenwet ingevoerd, waar hij ontzettend veel kritiek voor kreeg. Toen werd hij voorgesteld als een keiharde, gevoelloze man. Nu als softie. Marijnissen heeft altijd een groot punt gemaakt van gedwongen spreiding en aanpak van oude wijken. Halsema sprak zich uit over de hoofddoek vs emancipatie van de vrouw. Enzovoort.
Waarom blijven ze dat niet herhalen?
Het lijkt wel alsof ze moe zijn, lamgeslagen.
Alsof ze door Wilders' geschreeuw denken dat ze niet meer gehoord zullen worden, of hun woorden aan betekenis verliezen. Alsof ze dan beschuldigd worden van het 'overnemen' van Wilders standpunten. Het tegendeel is waar. Wilders heeft hun standpunten gekaapt, en er een uiterst radicale invulling aan gegeven.
Die moeheid, lamgeslagenheid slaat direct af op de achterban. Op ons.
Maar goed, zo zie ik het ongeveer.
-
Nederland is sinds begin jaren 70 aan het ontsporen geslagen. Met name linkse beterweters, wars van tegenspraak wisten nagenoeg alles beter en dramden vrolijk door. Begin 20e eeuw kwam de rekening, opgesteld door de heer Fortuin. Met hem werd afgerekend door een extreem linkse activist. Nu is het de beurt aan de heer Wilders, en weer legt links een cordon sanitaire. Voor de 2e keer dezelfde fout. Dat is erg dom. Ben benieuwd wat volgt.
Ik ben niet pro Wilders, maar ook niet anti. Ik luister, lees, beleef en oordeel. Sterkte met de voor ons allen broodnodige wijsheid.
-
Dat is nou de Linkse Kerk. Als er een rechtse regering zit, gaan ze de straat op.
Ja gek he. Ooit van democratie en het recht tot demonstreren gehoord? Het gros van Nederland ziet namelijk niets in dit rechtse minderheidskabinet (32% van de CDA stemmers ziet het immers ook niet zitten).
-
rechts nederland ooit wel eens voor onrust (want daar praten we over stakingen e.d ) zien gaan als men de regering niet ziet zitten
de regels zijn simpel meerderheid parlement punt dat hoort gerespecteerd te worden een verkiezing die verloren is proberen te winnen op de straat is niet erg democratisch
-
Ongelofelijk wat je zegt. Als iets gerespecteerd wordt betekent dat niet dat je het ermee eens bent!
Ook niet dat je er neerlegt bij de besluiten.
Links heeft zich allang neergelegd bij het feit dat deze regering er komt, dát is het respecteren.
Waar ga jij in hemelsnaam vanuit? Ik heb gesproken dus jij moet nu je mond houden?Het zou een mooie zaak worden, zoiets als in Iran, de verkiezingen bepalen en vanaf daar mag je niks meer zeggen.
Kom op zeg.
-
Henk Jansen, ma 04 oktober 2010 15:55
in reactie op karuna waaijer
Reageer op Henk
Heb je ook wel eens gehoord van: "je neerleggen bij de wil van de meerderheid?"
Dit is Nederland, niet Iran.
-
Iedere minderheid heeft het recht om proberen een meerderheid te vinden voor zijn/haar ideeën.
Dit is Nederland, niet Iran.
-
Ja, daar heb ik weleens van gehoord en dat gebeurt ook want het kabinet is er.
Maar als dat betekent dat je vervolgens niet meer mag vinden van wat ze doen ben je toch een hele brug verder.
Ik begrijp ook niet dat je dit kan zeggen want dan heb je, volgens mij, niets te zeggen over wat er in het verleden gebeurd is. Dat is net zo goed met de meerderheid van stemmen gebeurt. Dan zou je daar ook bij neer moeten leggen en er niets meer van hoeven vinden of je ertegen verzetten.
M.a.w, als ik nu niets mag zeggen of me verzetten tegen wat de meerderheid heeft besloten wat blijft er dan over van MIJN vrijheid van meningsuiting of mijn democratische rechten?
Het is echt belachelijk wat je nu zegt, sorry, maar ik heb er geen ander woord voor.
-
Ik hoop werkelijk dat ik niet begrijp wat je zegt.
Want nu lijkt het alsof je de hele Tweede Kamer aan de kant zet.
Oppositie voeren is blijkbaar niet iets wat jij respecteert.
In feite zijn we dan nog verder van democratie afgedreven dan Iran, want daar wordt nog iets van oppositie erkent.
-
Citaat: "Heb je ook wel eens gehoord van: "je neerleggen bij de wil van de meerderheid?"
Dit is Nederland, niet Iran. "
Dus dan heb je gelijk geen recht van spreken meer? Moet je je mond houden en stil zijn, want rechts spreekt? Heb je geen recht meer op je eigen mening en de vrijheid die te uiten?
Dus omdat een kleine meerderheid voornamelijk bestaande uit een restzetel de macht gegrepen heeft moet de rest van Nederland lijdzaam in een hoekje kruipen?
U hebt gelijk: Dit is Nederland en niet Iran. Hier mag links zowel als rechts zeggen wat er op het hart ligt! Hier hebben we recht van protest en tegenactie! Hier geldt de vrijheid van meningsuiting, wordt niemand monddood gemaakt en niemand in een hoek getrapt omdat de opvatting afwijkt van een kleine meerderheid! Knoopt u dat even in uw oren, alstublieft? Dank u.
-
" Heb je ook wel eens gehoord van: "je neerleggen bij de wil van de meerderheid?" "
1. Een minderheidskabinet is geen meerderheid.
2. Slechts 2/3 van de minderheidskabinet was voor.
3. Binnen een democratie mag je je eigen verantwoordelijkheid houden en hoef je je dus niet neer te leggen bij de "wil" van de meerderheid. Een voorbeeld: Als de meerderheid wil dat je christen bent mag je toch moslim zijn. Als de meerderheid wil dat je hetero bent mag je toch home zijn. Als de meerderheid wil dat je pro Wilder bent mag je er toch gewoon tegen zijn.
4. Democratie wordt nogal vaak verward met "meeste stemmen gelden".
Maar een democratie ( is zal het nog maar eens uitleggen ) is een bestuursvorm waar het volk ( het gehele volk ) regeert. Het volk stemt over wetten ( in tegenstelling tot bv de koning bepaalt ). Deze bestuursvorm is gebaseerd op het menselijke gelijkheidsideaal.
In Nederland hebben we alleen een partijen systeem dat de democratie enigzins tegenwerkt. Zo lijkt het nu bv net alsof er een meerderheid in het land is voor het gemaakte kabinet terwijl het overduidelijk niet zo is. 1/3 van de CDA-ers is duidelijk tegen. En de PVV heeft geen gekozen partij structuur. Dit kabinet neemt een loopje met de Nederlandse democratie.
-
Dat is nou de Linkse Kerk. Als er een rechtse regering zit, gaan ze de straat op. Zit er een linkse regering, lopen ze als schapen achter hun grote PvdA-voorman aan. Dat kun je toch van rechtse kiezers niet zeggen. Die zetten niet gelijk hele land op z'n kop als ze een regering krijgen die ze niet willen. Het is toch de wereld op z'n kop als je dit leest. Maar ja, laat ze maar lekker demonstreren. Ze zullen vast niks beters te doen hebben...
-
Rob van Koot, ma 04 oktober 2010 14:56
in reactie op Henk Jansen
Reageer op Rob
Het is hun goed recht maar je hebt gelijk. Daar zit mogelijk een oorzaak. Links heeft altijd een stempel gedrukt met demonstraties en in de media. Rechts nooit. Er lijkt een collectief rechts bewustzijn te ontstaan. Opeens roert rechts zich. En links, ja dat schrikt zich even te pletter. Toch is dat niet nodig want dit land kabbelt gewoon door zoals altijd. Het zijn rimpelingen in een stil meertje dat ons land uiteindelijk is. Wel jammer dat de wijze van demonstreren bij links zo ongekend hard en ongenuanceerd is. Daar doet links zichzelf tekort. Het vermeende intellectueel niveau heeft plaatsgemaakt voor ordinair geschreeuw. En ik zeg dat hier vaker: daarmee bewijst links dat we allemaal maar mensen zijn. De een zeker niet beter dan de ander.
-
Het socialisme anno 2010. Een niet herkozen kamerlid roept op om te gaan demonstreren tegen de democratie. "Tegenstanders weten na maanden nog steeds niet wat ze er precies tegen moeten doen", zegt zij na een duidelijke verkiezingsnederlaag. Ik zou mij in haar plaats druk maken over het feit hoe dat nu zo gekomen is in plaats van met dezelfde weinig succesvolle litanie door te gaan. Verbazend om te ervaren dat een jonge nog frisse politica nu al de loopgraaf in duikt om het terrein te verdedigen in plaats van heroveren.
-
Hank Moody, ma 04 oktober 2010 16:18
in reactie op Hugo Gündel
Reageer op Hank
Tsja, dat is links van de afgelopen 30 jaar. Doorgaan in de bekend groef, veel denken en praten maar geen actie. Blij dat ze waarschijnlijk 4 jaar oppositie mogen gaan voeren. Nu nog de lokale overheden, rechterlijke macht, onderwijs en gezondheidszorg ontlinksen. Zoals ene Van Marwijk eens zei : we hebben een missie.
-
sam tosha, ma 04 oktober 2010 19:48
in reactie op Hank Moody
Reageer op sam
Moooie vergelijking
Die missie hebben we met z'n allen kunnen aanschouwen. In 3 weken de in 30 jaar opgebouwde aanzien van het Nederlandse voetbal naar de klote helpen. Twas niet om aaaaaaaan te zien.
-
En waartegen moeten we dan demonstreren op het Binnenhof? Tegen de verkiezingsuitslag of meteen maar tegen het algemeen kiesrecht?
Kan een dolle boel worden. In de ene hoek SP'ers met spandoeken "alleen stemrecht voor echt links" (waarbij "echt links" kan worden vervangen door "solidaire mensen" of zelfs "mensen met gevoel"). In de andere hoek gefrustreerde VVD'ers met spandoeken "stop de verpaupering: herinvoering censuskiesrecht nu".
-
"Tegen de verkiezingsuitslag ?"
Voor de verkiezingsuitslag lijkt logischer. die was als ik het me correct herinner 126 zetels niet fascistisch, 24 zetels fascistisch. Dat er nu een fascistisch akkoord ligt lijkt me niet heel erg democratisch.
-
Piet de Geus, ma 04 oktober 2010 14:11
in reactie op Gerwin van Eersel
Reageer op Piet
Misschien ten overvloede: vooralsnog lijkt het erop dat de coalitie kan rekenen op een meerderheid in de Kamer. En die drogreden dat stemmen op een partij hetzelfde is als stemmen tegen een andere partij geloof je toch zelf niet. Of heb je het vorige kabinet beoordeeld als: een nog overweldigender meerderheid heeft tegen de CU gestemd?
Het is inherent aan onze democratie dat je je soms tandenknarsend bij dingen neer moet leggen. Als er voor een regering democratische rechten of mensenrechten worden geschonden ontstaat uiteraard een nieuwe situatie. En je kunt je meer in het algemeen verzetten tegen iedere maatregel die je niet bevalt. Maar je verzetten tegen het loutere feit dat een meerderheidsregering ontstaat (al is het ook met een malle gedoogconstructie) kan niet anders dan antidemocratisch zijn.
-
" En die drogreden dat stemmen op een partij hetzelfde is als stemmen tegen een andere partij geloof je toch zelf niet. Of heb je het vorige kabinet beoordeeld als: een nog overweldigender meerderheid heeft tegen de CU gestemd?"
In een rationele wereld heb je gelijk. In de werkelijkheid gaan alle verkieizingen in NL over 1 of 2 thema's. Het thema van de verkiezingen in 2010 was vóór of tegen fascisme. Die uitslag was helder.
Het thema in 2006 was wordt Bos premier of niet. Die uitslag zei dus niets over de CU, daar heb je gelijk in. Wel zei de uitslag in 2006 iets over de PvdA, net als die in 2010 iets zei over de PVV, namelijk in beide gevallen in meerderheid, "we moeten jullie niet".
-
Beste Piet,
Er blijven twee hoeken over, waarschijnlijk claimt u voor zichzelf een hoek op, om de twee genoemde politieke groeperingen alle hoeken van het binnenhof te laten zien.
-
Piet de Geus, ma 04 oktober 2010 14:32
in reactie op Frank Schutte
Reageer op Piet
Frank, je zult mij niet op het Binnenhof zien. Het spandoek "wij moeten ons $@^&*&$%# neerleggen bij de meerderheid" zal ik niet schilderen.
-
Beste Piet,
Je weet het nooit, zoals het ouder worden en jaargetijden ons gedrag doet veranderen, veranderen mensen ook bij veranderende levensomstandigheden.
Laat het ons weten, mocht ooit zover komen.
-
Piet de Geus, ma 04 oktober 2010 16:26
in reactie op Frank Schutte
Reageer op Piet
"Je weet het nooit, zoals het ouder worden en jaargetijden ons gedrag doet veranderen"
Nou moet je ophouden Frank, anders schiet ik met al die vallende blaadjes nog in een herfstdepressie ook. ;)
-
Goh Piet, heb jij helemaal geen plekje gereserveerd voor jouw partijtje? Dat valt me nou van je tegen. Zij zullen ongetwijfeld met een wit zakdoekje willen zwaaien ten teken dat zij zich overgeven aan het beleid van kabinet Wilders.
-
"heb jij helemaal geen plekje gereserveerd voor jouw partijtje?"
Hoe vaak moet ik je nou nog uitleggen dat het verschil tussen ons is dat jij een volgeling van een populistische partij bent en dat ik voor mezelf nadenk?
"Zij zullen ongetwijfeld met een wit zakdoekje willen zwaaien ten teken dat zij zich overgeven aan het beleid van kabinet Wilders."
Dat jij het verschil niet ziet tussen het respecteren van democratische principes (hoe nadelig ze bij gelegenheid ook uitvallen) en je verzetten tegen het beleid dat daar het gevolg van is, dat verbaast me dan weer niet. Die populistische partij is er immers voor stemmers die de nuances ontgaan.
(Is je dag zo weer een beetje goed?)
-
Je vindt het vast niet erg dat ik hartelijk om je tegenreactie heb moeten lachen. Hoe krijg jij je toch altijd weer in die onmogelijke bochten gewrongen? Het is een hele prestatie.
-
Ik ben tegenstander van knetterrechts, maar vind het een beetje belachelijk om tegen een regering te gaan demonstreren die door een democratische meerderheid van het parlement wordt gesteund.
Ik zie wel wat in de filosofie van Wijnand Duyvendak elders op deze site: als de politiek het niet doet, moeten we het zelf maar doen.
-
Ik ga pas nadenken over verzet tegen een kabinet als deze werkelijk bestaat. Zover is het nog niet. Deze derde poging om een rechts kabinet te vormen kon a.s. dinsdag al wel eens sneuvelen.
Dan krijgen we, als we Rutte moeten geloven, de vierde poging; VVD/PVV/CDA/SGP.
-
Sinds de PvdA haar ideologische veren heeft afgeschud is duidelijk waar het om gaat in de politiek. Niet meer om principes of een sociaal Nederland, maar om geld. We leven in een consumptiemaatschappij, en rechts is niet meer dan een belangenvereniging voor het bedrijfsleven. Hoe bestrijd je de macht van het geld, de technocratische rekenmeesters? Met diezelfde macht van het geld. Dus een actie van consumenten, wat we allemaal zijn lijkt me meer zoden aan de dijk zetten. Oproepen tot "kooploze zaterdagen" bijvoorbeeld, een soort burgerlijke ongehoorzaamheid. Bedrijven die minder gaan verdienen zullen zich dan achter de oren gaan krabben en misschien hun belangenvereniging hierop af gaan rekenen.
-
Oh ja? En waarom zou iemand een klimaat steunen waarin zijn belastingcenten worden besteed aan het maken van een samenleving die het hem moeilijker maakt om nog meer te verdienen dan wel te beschermen wat hij heeft of zijn omgeving minder aantrekkelijk maakt?
Dat doen de meeste mensen gewoon niet. Zo simpel. Afgezien van de Ghandi's, moeder Theresa's en Jezussen van de wereld.
-
Dat vrees ik ook. Men wil het wel anders, maar daar niets voor inleveren. Iedereen wil meer, meer en nog eens meer. Tot groot genoegen van het bedrijfsleven. Daar is een mentaliteitsomslag voor nodig.
Men wil wel zijn mening laten horen op Facebook en fora, maar niet de straat op, want daar kleeft een risico aan.
Ik vermoed dan ook dat we de komende 15 jaar geregeerd gaan worden door het bedrijfsleven. Net zolang tot er 200.000 werklozen bij zijn, en de armoedeval compleet is.
Dan komen die kooploze dagen er vanzelf, omdat niemand meer een cent te makken heeft.
-
Dan komen die kooploze dagen er vanzelf, omdat niemand meer een cent te makken heeft
-------------
Nee, want dat zou weer betekenen dat men gelijk is aan de rest. En dat gaat gewoon nooit gebeuren. Er zal namelijk altijd iemand zijn die iets meer centen te makken wil hebben dan een ander. Daarom is streven naar die gelijkheid zinloos, evenals die mentaliteitsomslag.
Wanneer je studeert en/of bereid bent om hard te werken en het een beetje slim speelt, hoef je je over het algemeen echt geen zorgen te maken.
Ik begrijp niet waarom 'links' altijd loopt te zaniken over dat bedrijfsleven. Zonder bedrijfsleven geen werk en dus geen economie, of zie jij dat anders?
-
Zonder bedrijfsleven ook geen bonuscultuur.
Iig heb ik besloten om voortaan zo mogelijk mijn geld te besteden blij de kleine allochtone kruidenier e.d. Niemand die daar iets op tegen kan hebben.
-
Wat een prachtig pleidooi voor de vrije markt :).
-
Voor mij wordt het meer de vrije marktplaats. Ik stop met het kopen van rotzooi die ik toch niet nodig heb.
-
L C, ma 04 oktober 2010 19:41
in reactie op Constant Degoutant
Reageer op L
Goh daar ben ik al jaren geleden mee gestopt, met het kopen van goedkope zooi die ik toch niet nodig heb, en toch stem ik VVD. Misschien ben ik wel de dissident van de toekomst!
-
Volgens mij is de oplossing tamelijk eenvoudig: Nederland zal het de komende maanden of jaren vooral van de vakbonden moeten hebben. Als je de hele overheid platgooit om Bruin 1 - vreedzaam - de nek om te draaien, is dit klusje in pakweg 3 weken geklaard.
Ook dit land heeft recht op een democratisch en fatsoenlijk meerderheidskabinet.
Bruin 1 is niet democratisch en niet fatsoenlijk.
De rechtervleugel van het CDA is nog goed voor 15 zetels, de VVD telt er 31. Samen kom ik dan op 46 - gesteund en afgedekt door een ondemocratische, oncontroleerbare en onaanspreekbare derde.
Kortom: dit lijkt verdacht veel op een staatsgreep - een fluwelen greep naar de macht - en het is alleszins redelijk dat beschaafd en redelijk Nederland hier tegen in opstand komt.
Kerndiensten binnen de overheid op stand bye of non-actief zetten. Het kabinet in wording laten ontbinden, en de komende 4 jaar òf een regenboogcoalitie, of een extra-parlementair kabinet neerzetten om de zaak af te laten koelen. Zo moeilijk is het allemaal niet.
-
Dit is een heel zinnige oproep van mevrouw MLV, en ook een waar tegenstanders van het kabinet to be, over een jaar of 3 a 4 wat aan zullen hebben. Een wat lange, maar goed te besteden voorbereidingstijd.
-
LInks moet gewoon alvast een alternatief regeerakkoord schrijven en overal rekening meehouden want het kan zomaar gedaan zijn met deze coalitie en dat zal ook wle gebeuren!!
Het valt met waanzinnig tegen van de PvdA dat we NIETS horen van bijvoorbeeld Cohen...
-
Dat is inderdaad het beste: bied een alternatief.
Wat we nu helaas vaak horen is: we vinden het wel goed, maar Wilders' toon vinden we niets. Dat is een onduidelijk verhaal natuurlijk.
-
Een oproep om de straat op te gaan, daar sta ik hellemaal achter, maar wel met de juiste motivatie om daar iedereen aan mee te laten doen.
Uitsluiten laten we aan andere over, dus niet oproepen tot het dragen van een rouwband, of het malieveld vol laten lopen omdat Wilders gedoodsteun gaat geven en je het niet eens bent met zijn uitspraken of standpunten, Nee dan kom ik niet, ik kom alleen als we dit regeringsakkoord willen veroordelen, omdat de zwakste in onze maatschappij daar het slachtoffer van gaan worden, en dat zijn ook Wilders stemmers, en die zou ik ook graag op het Malieveld willen zien.
-
Waarom mag de PVV wel 1 miljoen mensen uitzetten, maar wij niet weigeren iemand die dat voorstaat de hand te schudden?
Leg eens uit waarom wij onze afkeer van zo'n fascistische ideologie niet af mogen wijzen, terwijl Wilders juist dat als argument tegen de Moslims gebruikt, dat aantoonbaar onterecht is, als je de Torah leest is dat een heel wat Gruwelijker Boek, waar juist tot in detail beschreven word hoe je niet joden moet *martelen*.
De Quran is juist vergeleken met de Torah een uitermate vrijzinnig verlichtte vertaling.
-
Nico ., ma 04 oktober 2010 11:25
in reactie op Ernst Anepool
Reageer op Nico
"Waarom mag de PVV wel 1 miljoen mensen uitzetten"
=======================================================
En wanneer gaat dat gebeuren?
-
Citaat: "En wanneer gaat dat gebeuren? "
En hoe vaak is jouw uitgestoken hand geweigerd?
-
Nico ., ma 04 oktober 2010 11:59
in reactie op Censuur Joop
Reageer op Nico
Ik vraag slechts wanneer dit gaat gebeuren.
-
Slakken en zout heb je voldoende, spijkers en laag water zijn binnenkort aan de beurt, dat weet ik inmiddels wel, dus mijn vraag dan maar: En hoe vaak gaat het gebeuren dat iemand (voor alle duidelijkheid om weer geen misverstanden aan jouw kant te creëren: een moslim) weigert jouw uitgestoken hand aan te nemen?
-
dat moet je aan je Idool vragen, ik dnek zelf eerlijk gezegd dat ie werkelijk alle beloftes die hij de kiezers heeft gedaan zal breken, en dus ook die belofte niet na zal komen.
Het is echter wel zijn doelstelling, sterker nog hij wil alle (volgens hem vele tientallen miljoenen) Mslims Europa uit deporteren.
heb je het verkiezingsprogramma eigenlijk wel gelezen, of gewoon blind een vakje roodgekleurd? :-)
-
Ouwe Rukkers, ma 04 oktober 2010 12:39
in reactie op Ernst Anepool
Reageer op Ouwe
Dus de thora is een gruwelijker boek dan de koran. Wanneer heeft een Jood zich onlangs nog opgeblazen in een bus? Wanneer is er voor het laatst een Jood opgepakt voor het beramen van een aanslag?
-
Beste Ernst,
Ik begrijp je verontrustheid, en het onderscheidt die dit kabinet tussen bepaalde bevolkingsgroepen maakt.
Natuurlijk mag jij en ieder ander zijn afkeer tegen zijn fascistische ideologie uitdragen, maar daar het gaat hier toch niet alleen om, hier zouden alle voorstellen die dit kabinet en waar hij gedoogsteun aan gaat verlenen onder de loep moeten worden gehouden, anders lijkt het erop dat er op sociaal economisch beleid er niets gaat veranderen.
Onderscheidt die dit kabinet voorstellen zal ons steeds verder gaan verdelen, en dat wil ik en veel andere ook niet, maar dit kabinet is dit ook wel van plan te gaan doen tussen werkende en niet werkende mensen, gezonde en zieken mensen, en mensen met een laag inkomen en een hoog inkomen en daar zullen we toch ook aandacht om moeten vragen.
-
Welke dan?
Ze doen *niets*,e worden *geen* hervoringen doorgevoerd, het enige wat ze doen is mensen hun uitkering, maar ook vergeet dat vooral niet verzekeringsuitkeringen af te pakken, de WAO en WW zijn immers verzekeringen...
Dat zou een verzekerng eens moeten doen, een greep uit de kas nemen. Jan Kee szou gelijk moord en brand schreeuwen...
Noem eens 1 positieve maatregel waar iemand die het toch al zwaarheeft door de recessie wat aan heeft, want inplaats van de Banenmotor, is dit Kabinet zo blijkt uit de doorrekeningen een Ontslagmachine.
Tienduizenden gaan ze ontslaan, en ook de reguliere werkgelegenheid blijkt *achteruit* te lopen, de werkeloosheid zal naar voorzichtige ramingen op gaan lopen tot 400.- tot 500.000 mensen.
We kunnen daa wel over gaan *praten* zoals wilders C.S nu al drie maanden en vijftien, eh zojuist 16 dagen op onze kosten aan het praten/ruzieen/mensen buitensluitend bezig zijn, maar nets *concreets* doen.
Het is nu de op drie na langste formaties, en iedere keer is er weer een andere reden waarom het Kabinet installeren weer uitgesteld word, eerst zou het 1 Juli komen, dat werd uitgesteld, uitgesteld, en toen zou het zaterdag bekend worden, maar daar moest eerst weer over vergadertheegedronken worden zodat het pas op maandag bekend zou worden...
Nu is het maandag, en word het weer dinsdag...
En ik dacht nog wel dat ik als ASSbezitter altijd alles voor me uitschoof :-)
-
Eline W, ma 04 oktober 2010 11:01
in reactie op Frank Schutte
Reageer op Eline
Helemaal mee eens. Maar dat heeft denk ik ook tijd nodig, met demonstreren voorkom je de vorming van dit kabinet niet. Het is dan ook niet erg om nog even af te wachten. Het duurt ook nog wel even voordat de Wilders kiezers inzien dat ze het slachtoffer gaan worden. Op het 1e gezicht lijkt het namelijk een redelijk akkoord voor de Wilders kiezers. Pas als blijkt dat er heel veel stiekem wordt bezuinigd, en er van het grootste gedeelte helemaal niets terecht komt zal PVC toch ook andere maatregelen moeten gaan nemen.
Dat is het punt waarop de Wilders stemmers zich gaan realiseren dat ze het er niet mee eens zijn (ze zullen dit waarschijnlijk afschuiven op CDA en VVD). Wanneer dit punt bereikt zal zijn, ik gok op volgend jaar rond deze tijd.
Dat wil natuurlijk niet zegen dat we tot die tijd stil helemaal stil moeten zitten.
-
Beste
Hier heb ik al vaker op gewezen, en mijn gevoel zegt ook dat dit op den duur zal gaan gebeuren.
Het regeerakkoord wat er nu ligt, is geschreven om het CDA over de streep te trekken.
Ook zullen er door dit akkoord niet heel veel mensen bij de verkiezingen afhaken voor de Provinciale Staten in maart 2011, met de mogelijk om daar een meerderheid te behalen.
Maar mochten er na die tijd zich tegenvallers openbare binnen de begroting, dan zullen mensen waarschijnlijk pas echt gaan zien welke bezuinigingen dit kabinet voor staat.
-
Tien over rood is een leuk biljart spelletje. Wat we nodig hebben is een grote opruiming bij links. Dag Femke, Dag Job, enz, enz.
Verder gewoon wachten op de volgende verkiezingen. Zit weinig anders op. Oppositie krijgt bij een kabinet Rutte-Verhagen totaal geen kans om ook maar iets te bereiken.
-
Als ik dat in het duits vertaal kan ik het afgezien van de namen zo op internet vinden, is dat opzettelijk, of per ongeluk?
Ik vind je oproep om mensen op te ruimen een uitermate schokkende oproep, die wel erg tekenend is voor het totaal gebrek aan geweten bij sommigen.
Dat je niet eens beseft wat voor een gruwelijke oproep je doet, hoeveel Volkert van der G's zou je willen inzetten vraag ik me af :-(((
-
Wat bazel jij nou? Zeker teveel naar Penoza gekeken ofzo. Wat meneer bedoelt is dat een frisse wind door links voor een nieuwe opleving zou kunnen zorgen, tegen de tijd dat er nieuwe verkiezingen komen. Niet dat hij de beste mensen tussen 6 plankjes wenst.
Ik ben geen links-aanhanger maar daar kan ik hem geen ongelijk in geven.
-
Ernst Anepool, di 05 oktober 2010 00:31
in reactie op Ridder van de Nacht
Reageer op Ernst
Ik heb echt wel gelezen wat hij schreef, en er staat toch echt dat hij het ene ged idee vind mensen op te ruimen, lees eerst eens wat hij schreef zou ik zeggen, dan schrik je van zoveel onmenselijkheid.
-
boe roepen, dat doet links. Ik hoor geen inhoudelijke reacties, waarschijnlijk omdat het regeer/gedoogakkoord redelijk links is (of zo u wilt: in het midden van het politieke spectrum staat).
Mei Li, je inhoudelijke bijdrage de laatste tijd is prima (waarom hebben we dat in de tweede kamer niet gehoord), ga alsjeblieft op die manier door...
-
"Mei Li Vos: 'Kom achter die laptops vandaan!'
===========================================================
En dan??
-
Oh en ga eens met Job praten, dat ie nu potdorie eens moet stoppen met dat absurde uitsluiten van Roemer als gesprekspartner, eenheid in verscheidenheid moet ook vanuit de PvdA uitgedragen worden hè, en niet alleen met de mond...
Al vind ik het wel weer aardig dat je Rood als inspiratie aan geeft daar zal Renske Leyten trots op zijn, dat ze daar aan mee heeft mogen werken :-)
http://rood.sp.nl/actie/ov-voor-mbo/treinrovers
Speelt *allen* het spel, ter ontspanning van de ontsporing !
-
'Word allemaal lid van een bestaande linkse club en grijp er de macht. Al die groepjes die zich nu roeren: veel effect zullen ze niet hebben.'
---
Zelfs binnen links worden coups niet geschuwd om dit rechtse kabinet te bestrijden. Dit zijn de laatste stuiptrekkingen van links. En het werd hoog tijd daarvoor. Dit land moet nu eindelijk verder, de tijd van stilstaan en lanterfanten is definitief voorbij.
-
Ja wanneer gaan jullie nou eindelijk eens iets *doen* want ik hoor allemaal grote woorden, maar inmiddels is Rutte al drie maanden overtijd...
hij had beloofd om op 1 Juli te gaan regeren, maar telkens heeft ie weer een smoesje om het regeren uit te stellen, hij lijkt doodsbenauwd voor de regeringsverantwoordelijkheid.
Zou me niets verbazen als ie straks de boel laat ploffen en dan het CDA de schuld gat geven, alleen maar om geen verantwoordelijkheid te hoeven dragen.
tenminste ik kan me geen andere oorzaak indeneken van dat gedraai en gedraal, wan dat verkiezinhgsprogramma lijkt zo van dat van Balkenende 1 te zijn overgeschreven, wat kleine aanpassingen, maar voor de rest allemaal kleine kaasschaaf bezuinigingetjes, en een oplopend tekort en grotere werkeloosheid volgens de beekeningen.
Er werden ons gouden bergen beloofd, maar het blijkt vooral dat de PVC pijpers hopen los zand voor zich uitschuiven. totdat er iemand opstaat die wel de handen uit de mouwen durft te steken...
Drie maanden zijn ze nou al aan het Theeleuten die verhagen Wilders en ruute...
Wanneer gaat het nou gebeuren, want we wachten al heel lang op het springen van die lintwurm :-)
Nog even en Rutte komt in de top drie van de treuzelnde formaties:
Top 3 langzaamste formaties na de verkiezingen
Jaar Dagen vanaf verkiezingen Dagen vanaf eerste (in)formateur
1977 Van Agt I 208 201
1972 Den Uyl 163 158
2003 Balkenende II 125 123
De verkiezingen waren op 9 Juni dus we zitten al op 117 dagen, dus als ze nog een week dralen staan ze nota bene in de top 3 van allertraagste formaties ooit !
En dan alsmaar roepen er moet wat gebeuren, we gaan aan het werk, etc. etc.
Maar wanneer dan ???
P.S. we zitten al op 227 dagen sinds de val van Balkenende 4 btw...
dus 7 maanden en 15 dagen met een demisionair en tameijk ongecontroleerd kabinet opgescheept.
P.P.S. PVC zo inactief als een grijze pijp...
-
De enige die hier niet zitten te lanterfanten zijn de partijen op links.
Voorlopig hebben de rechtse partijen al meer dan 100 dagen zitten te lanterfanten op kosten van de burgers en zijn ze nog niet verder gekomen dan: We gedogen elkaar....
Enig idee hoe lang dit goed gaat??
Bij elkaar vegen die smerige hap en een linkse wind er door.
Socialiseren die samenleving.
Weer leren wat het betekent om samen te leven zonder angst omdat je op elkaar kunt vertrouwen.
Naar links naar links naar links en gauw...
-
"Verzet tegen kabinet met Wilders ontluikt"
Kabinet met Wilders ???
Dat noem ik nog eens pro-actief !!!
-
Ach, het probleem met deze site en haar bezoekers is, dat er wordt gedacht dat een kleine 'elite' de voorgenomen koers heeft bepaald. Dat is niet zo. Echte tegenstanders zijn er simpelweg veel minder dan voorstanders. Zoveel blijkt nu wel.
Volgens mij zou het een hoop frustratie schelen wanneer dat wordt onderkend. Maar goed, dat is niet aan mij.
-
De Hollanders worden wakker, zie op de foto. Allemaal mooie, grote blonde Hollanders en niet die bruine mannetjes die Nederland willen overnemen terwijl ze roepen dat Nederland door anderen wordt overgenomen?!
Leuk gezicht op die foto.
-
Toch mis ik ze wel hoor, want zeg nou zelf wat is slagroom nou zonder chocoladevla, slappe hap toch? :-)
-
Mmmmmmmmmmm, lekker!
-
Beste Mei Li, ik ben het op zich met je eens, dat er ook IRL rechtspraak (dus niet tegenspraak, maar de "rechtse feite" rechtzetten)
Echter is het heel duideliijk dat Wilders juist het Internet heeft gekozen als zijn medium, dat zag je ook aan de uitspraken van Bosma, dat ze Internet Domination nastreven, wat dat betreft is het erg bedenkelijk dat ze Donner aan hun zijde weten.
Zeker hier kun je zien dat er met de partijleiding overlegd word, en sommige de gekregen instructies niet eens naar hun gebruikelijke taaltje vertalen, maar het gewoon uit de mail knippen en plakken.
(zoals laatst al iemand opmerkte "hey je vergeet naar de gewone man modus te schakelen")
Kortom beste mensen, blijf vooral in de diverse Fora en hier rechtspreken, want soms lijkt het wel of die letters van hun vorige partijnaam, eigenlijk anders in volgorde horen, niet LPF maar PLF :-)
(gisteren weer naar *kijken in de ziel* gekeken, waar je dit uitgelegd ziet door van Ree junior, erg verhelderend...)
Kortom "neem je laptop mee* zou slimmer zijn... Li Mei
Maarre wanneer gaan we naar het Maileveld?
Want we moeten de Nederlandse Traditionele Waarden uiteraard wel in stand houden tegenover die Newspeak beweging van Amos GW Steinhacker...
-
Mei Li Vos, ma 04 oktober 2010 12:26
in reactie op Ernst Anepool
Reageer op Mei Li
Ha Ernst,
Malieveld vol is vast goed, maar als je echt wilt dat het anders gaat, dan heb je een lange adem nodig, en vooral alternatieven waar VVD en CDA niet om heen kunnen. Alleen nee roepen heeft denk ik geen zin. Tis nu echt aan de oppositie en Nederlanders die het anders zien om te overtuigen dat het anders kan.
Nederlanders zouden weer massaal lid moeten worden van datzelfde maatschappelijk middenveld waar het CDA zo op leunt en naar luistert... en in the process de polder en al die clubs wat vernieuwen....
is mijn bescheiden tip
Groet!
Mei Li
-
Precies, dat is wat er dient te gebeuren, daar ben ik het 110% mee eens.
We moeten niet alleen Nee gaan roepen op pleinen en velden, maar juist in *eigen* wijk, buurt, regio, maatschappelijk actief worden.
Zo probeer ik als het goed gaat hand en span diensten te verrichten voor Maastrichtse afdeling van mijn partij, om de bewoners van de Prachtwijken van Maastricht niet bij de pakken neer te gaan zitten, en gewoon het achterstallig onderhoud te (laten) doen.
Want als je in een Krot woont verkrot je zelf ook een beetje.
Jammer genoeg kan ik dat soort sociaal intensieve contacten niet zo lang, maar ieder steuntje in de rug voor de minder gelukkigen van deez aard, heeft (vaak pas op lange termijn inderdaad) soms enorm positieve gevolgen, gewoon alleen maar doordat iemand merkt dat ie net alleen staat.
En natuurlijk niet alleen de materialistishe kant, maar ook de gemeenschapszin, zo ben ik ondanks mijn agnostisch/humanistische levensinstelling lid ban van het Kerkkoor in mijn dorp, juist om de gemeenschap van vers bloed te voorzien.
Leuk trouwens om te zien dat je niet alleen leest wat we schrijven maar ook de tijd kunt vinden om er op in te gaan.
Dat zouden veel mee politici mogen doen, lekker laagdrempelig met de mensen in gesprek, zonder de spanning die een direct contact met een BNner toch altijd oproept.
Thanx !
En ook nog voor gisteren, was leuk om zo van een afstandje te kunnen meemaken hoe mensen er echt over *nadenken* hoe het verder moet.
Wnat inderdaad, alleen nee roepen, werkt alleen stoppend, en we moeten weer vooruit, Positief Progressief Reageren.
(welk politiek kleurtje we dan ook hebben, maakt niet uit, alles is vrolijker dan dat fletse bruine remspoor !)
-
Laptop meenemen ja. Er zijn stromingen die groot worden via internet, Wilders hoort in dat opzicht tot de pioniers. Beppe Grillo in Italië is razend populair met zijn anti-Berlusconi beweging. Hij koppelt het echter wel aan IRL demonstraties.
-
Ernst Anepool, ma 04 oktober 2010 23:14
in reactie op Constant Degoutant
Reageer op Ernst
Yep, pracht initiatief, ik wilde alleen maar duidelijk maken dat het Internet het petrischaaltje is waar Wilders zijn zaad opkweekt.
En dat we ons dus vooral niet terug moeten trekken uit Joop, want het valt me op dat een aantal mensen sufgebeukt zijn door de Framing van de PVV fractiemedewerkers buiten dienst, en maar niks meer zeggen...
Terwijl het toch van groot belang is dat we onze gedachtes in een open debat kunnen scherpen, en de kenns van zaken tot een hoger niveau tillen, want er word continu een soort angst opgekweekt in dat petrischaaltje, nu ook weer door die nietszeggend Dion, die 500 van de beloofde agenten wegkaapt uit de achterstandswijken om ze in de weitjes van CDA Diva Verburg te parkeren...
Waardoor de veiligheid middels toezicht door de platte pet in mogelijk op het kookpunt rakende wijken, juist minder word :-(
Als wij ons positief geluid laten verstommen, is het alleen nog haad en neid, en persoonlijke aanvallen, je ziet nu al dat een klein groepje negative feeders het voor elkaar krijgen om positieve mensen tot uitermate negatieve uitlatingen op te fokken.
En zo werken dat soort betaalde beeldvormers, hetze heizers...
-
...Tegenstanders weten na maanden nog steeds niet wat ze er precies tegen moeten doen....
Gewoon de regels van de democratie volgen en wachten op de volgende verkiezingen.
-
Pink Indian, ma 04 oktober 2010 09:51
in reactie op Archie Bunker
Reageer op Pink
dat zeiden ze in 1932 ook
-
"gaat u maar rustig slapen"
Waar ken ik dat toch van?
Wel grappig dat de PVV denkt dat ze met dit soort doorzichtige beinvloeding ng iemand kunnen beinvloeden :-)
-
Jan B, ma 04 oktober 2010 14:36
in reactie op Archie Bunker
Reageer op Jan
Als die regels gevolgd zouden worden dan zou dit minderheidskabinet in wording nu al de pijp aan maarten moeten geven.