-
Dacht altijd dat het aktief maar ook het passsief kiesrecht aan een veroordeelde ontnomen kon worden. Schijnt helaas in dit geval niet zo te zijn
-
Goed besluit van Donner. Het is een hork, maar verstand van 'recht' heeft 'ie wel.
-
normaal zou ik hier voor zijn
maar criminelen die nu de dienst uitmaken willen dit niet voor niks
-
Ik had wat anders van u verwacht. Weer een poging van babyboomers iets wat ze niet zint met een verbod de wereld uit te helpen.
-
drs Zen, di 20 december 2011 10:39
in reactie op Frans Akkermans
Reageer op drs
'Weer een poging van babyboomers iets wat ze niet zint met een verbod de wereld uit te helpen.' Wat heeft dit onderwerp nu weer met babyboomers te maken?
-
Omdat Rogier een hekel heeft aan al die babyboomers die van alles willen verbieden. Een reactie van hem enige tijd terug maar ik weet niet meer precies waar. Rogier breekt zo nu en dan een lans voor de rechten van minderheden te leven zoals ze willen en gaat te keer tegen autoriteiten (en zij die dit willen worden)
-
...die dat met hun verboden tegen willen houden. Daarom komt hij op voor de zware shag rokers in de kleine kroegen van Groningen (en ik zo nu en dan voor de mannenbroeders van de zwartekousenkerken hun politieke partij in te richten zoals ze zelf willen). Maar u heeft gelijk, de heren van de PvdA die dat verbod van Donner willen zijn geen echte babyboomers.
-
Het zou een mooie boel worden als je door een veroordelinkje op touw te zetten elke politieke tegenstander uit zou kunnen schakelen.
De kiezer bepaalt, wie PVV stemt weet waarop hij of zij stemt.
-
Lijkt mij meer dan logisch. Ik geloof in een tweede kans en ook wel een derde.
-
het lijkt me voldoende als het bekend is, immers dan kun je als kiezer je keuze op basis daarvan maken.
en ach voorbeeldfunctie, ik vind bv met drank op rijden 1 van de meest verwerpelijke dingen die er is, ik zou dus nooit op pronk hebben gestemd en het feit dat netelenbos na haar ontslag als burgemeester gestraft werd met het ministerschap vond ik ook schokkend.
En als we dan toch bezig zijn, hoe ga je dan om met "foute"mensen?
aantjes moest vertrekken, maar er zijn natuurlijk genoeg parlementsleden die een foute geschiedenis hadden, veel ervan zijn later zeer gewaardeerd
-
"feit dat netelenbos na haar ontslag als burgemeester gestraft werd met het ministerschap vond ik ook schokkend"
Misschien moet je je toch eens verdiepen waarover je het hebt. Netelenbos is nooit burgemeester geweest voor haar ministerschap, en nadien is ze enkele malen waarnemend burgemeester geweest, en nooit ontslagen.
Wat zegt dit over jou? Dat je de verkeerde informatiebronnen serieus neemt? Ik denk het wel.
Ook bij Aantjes zit je ernaast.
Aantjes moest niet vertrekken, hij is vrijwillig afgetreden. Overigens zijn de aantijgingen jegens hem grotendeels teruggetrokken.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Wim_Aantjes#Aantjes-affaire
-
Piet Devries, di 20 december 2011 09:33
in reactie op mohammed dareisalaam
Reageer op Piet
Aantjes moest niet vertrekken, hij is vrijwillig afgetreden.
Humor.
-
, di 20 december 2011 13:47
in reactie op Piet Devries
Reageer op
Zeker, hij is zelf opgestapt, terwijl de beschuldigingen ook nog eens behoorlijk onterecht waren.....(laat dat maar aan het cda over wanneer je het niet eens bent met de partijdiscipline).
-
Piet Devries, di 20 december 2011 09:38
in reactie op mohammed dareisalaam
Reageer op Piet
De grootste politieke ramp in Nederland is de politicus die vrijgesproken werd van discriminatie en aanzetten tot haat.
Zware criminelen, veroordeeld, krijgen bij ons geen functies.
Holleeder kan het wel vergeten.
Waarom moeten we ons dan druk maken over kruimeldiefjes, bezopen autobestuurders, en plegers van seksuele intimidatie, die op één of andere manier de kiezer aanspreken ?
-
moet ook niet
maar donner dekt zich vast in
tuurlijk mag een brievenbuspisser passief stemrecht hebben
Dit is niks ; er zijn landen waar staatsgreepplegers democratisch verkozen werden na hun straf
Alleen als Donner het zegt dan is dat duidelijk een reden die niks te maken heeft met democratie.
Die man heeft daar een broetje dood aan
]
-
zo,
dus in dit geval had de rechter het bij het verkeerde eind ? of was/ben je het niet eens met de uitspraak ?
-
"...Dat je de verkeerde informatiebronnen serieus neemt?..."
Om vervolgens met Wikipedia aan te komen als eigen serieuze en betrouwbare bron...
LOL!
-
In eerste en laatste instantie is het in een democratie de kiezer die bepaalt wie als volksvertegenwoordiger wordt gekozen, en verder niemand anders. Dat daar uitzonderingen op te maken zijn is evident, dat daar terughoudend mee wordt omgesprongen is alleen maar goed.
Ik ben bepaald geen fan van Donner of zijn partij, maar hierin heeft hij gewoon gelijk.
-
Om de totaal uit de hand gelopen corruptie te bestrijden zie je hier in Brazilië het tegenovergestelde, de Ficha Limpa. Ben je veroordeeld mag je niet meer als volksvertegenwoordiger optreden. Ik vind het uitstekend. Een jaar geleden zag je op tv nog een deputado tienduizenden reais en zijn sokken en onderbroek stoppen of een totaal bezopen andere deputado die twee mensen doodreed een beroep doen op politieke onschendbaarheid. Aan deze zaken wil de huidige regering een halt toe roepen want economische groei en welvaart alleen is niet voldoende. Wil je niet meer aangezien worden voor een derde wereldland moet er ook enig fatsoen en etiek komen.
-
Zijn argumentatie is alweer juist. Een aanwinst voor Raad van State. Zonder onderbuik en met kennis van de grondwet objectief beoordelen, dat is slechts weinigen gegeven.
-
#slager #eigenvlees #keuren
;)
-
Laten we dan ook niet piepen over Curacao waar een veroordeeld Statenlid wederom kon terugkomen.
-
Het zal je onderkoning maar zijn. Totaal onbetrouwbaar. Maar dat zie je wel vaker bij zelfbenoemde functionarissen.
-
Donner heeft weer eens gelijk, onze politici hebben het weer eens moeilijk met wetgeving die je niet kunt situationeel kunt toepassen. Normaal gesproken is dat denken voorbehouden aan Wilders en zijn volgelingen. maar nu was het kroegdenken te verleidelijk:)
-
Eens met Hein. In een goedwerkende democratie moet iedereen verkiesbaar kunnen zijn, tenzij de rechter dat recht expliciet heeft ontnomen. 'De partij Voor Veroordeelden' (pun intended) moet vanuit puur democratisch oogpunt kunnen.
-
, di 20 december 2011 08:31
in reactie op Hein van Leeuwen
Reageer op
Donner heeft gelijk. Als dat niet meer kon liep in een klap de hele gedoogfractie leeg...............