-
Mevrouw voelt zich onterecht behandeld, ze gaat naar het buitenland. Lijkt me een goede oplossing zit niemand te wachten op zo'n schrikbewind. Ook de meewerker cq wegkijkers zijn opgestapt lijkt me een juiste beslissing. Kunnen dan mee naar het buitenland (misschien groepskorting)..
-
http://www.depers.nl/binnenland/592444/Alle-wethouders-Schiedam-opgestapt.html
alle wethouders stappen op ivm belangenverstrengelingskwestie
-
'Complete Schiedamse college opgestapt wegens affaire-Verver'
Ook de drie overgebleven wethouders in Schiedam zijn opgestapt. Ze volgden gisteravond het voorbeeld van wethouder Ad Mostert (VVD), meldt RTV Rijnmond vanochtend.
Bron:
http://www.nrc.nl/nieuws/2011/08/30/complete-schiedamse-college-opgestapt-wegens-affaire-verver/
-
'Thick as a Brick'
http://www.youtube.com/watch?v=toHlMD50eYY
(Bedankt Ygg)
-
Nóg eentje:
Eerste 'slachtoffer' nasleep Verver-affaire
Wethouder Schiedam stapt op
De Schiedamse wethouder Ad Mostert (VVD) stapt op vanwege de uitkomsten van een integriteitsonderzoek naar het functioneren van het college van B&W.
Nog even doorzetten en we zijn alle VVD-ers kwijt.
-
, ma 29 augustus 2011 15:55
Reageer op
Even een beetje brekend nieuws van de NRC:
Mevrouw Verver wil emigreren.
Kortom, portemonneetje vol, niks te dol, maar de grond wordt me iets te heet onder de vvd-voetjes.
-
http://www.nrc.nl/nieuws/2011/08/29/ex-burgemeester-verver-wil-emigreren-na-rapport-schiedam/
-
, ma 29 augustus 2011 16:09
in reactie op Frank En Vrij
Reageer op
Je was me voor ;))
-
Joop schouten was mij voor.
-
Ex-burgemeester Verver wil emigreren na rapport Schiedam.
“Het is verschrikkelijk, zoveel stront als mijn gezin en ik al maanden over ons heen krijgen”, zegt Verver, die vandaag in deze krant voor het eerst inhoudelijk reageert op de beschuldigingen. “Men wil mij onder de grond stoppen en voorkomen dat ik ooit weer opsta.”
Verver wijst erop dat de directeur van BING, accountant Jaap ten Wolde, destijds ook bij accountantsbureau KPMG Peper heeft onderzocht. Later zijn de accountants van KPMG schriftelijk berispt door het College van beroep voor het bedrijfsleven omdat hun onderzoek niet deugde. “Peper zei me al: ‘meisje maak je geen illusies’. BING doet geen onafhankelijk onderzoek.”
Tja....
Bron
http://www.nrc.nl/nieuws/2011/08/29/ex-burgemeester-verver-wil-emigreren-na-rapport-schiedam/
-
http://nos.nl/artikel/268268-schiedamse-wethouder-mostert-stapt-op.html
-
Voor dat mens rest maar één straf en dat is een flinke onvoorwaardelijke gevangenisstraf. Dus ook geen eervol ontslag, want als ik het zo lees is niets aan haar eervol.
-
Ondertussen blijft het mens ontkennen dat ze iets fout heeft gedaan. Ze noemt het onderzoek eenzijdig en onprofessioneel. Ze mag blij zijn dat ze eervol is ontslagen en wachtgeld krijgt. Schiedam heeft nu de duurste bijstandsmoeder, ben benieuwd of ze net zo hard aangepakt wordt als de rest?
-
, zo 28 augustus 2011 13:28
in reactie op Jan Jansen
Reageer op
Ja, om een plaat voor je kop te hebben moet je een vvd-er zijn.
-
'It takes one to know one' zullen we maar zeggen.
-
Ja, om een plaat voor je kop te hebben moet je een vvd-er zijn.
==============
Nee joh, jij stemt toch geen VVD?
-
Tom Meijer, zo 28 augustus 2011 21:19
in reactie op Jo Wekker
Reageer op Tom
"Nee joh, jij stemt toch geen VVD?"
joh?
-
, ma 29 augustus 2011 08:59
in reactie op Jo Wekker
Reageer op
Nihilist en jootje, wat fijn dat jullie deze dame zo vol vuur verdedigen!!
Aan alle kanten fout en weigeren dat toe te geven, laat staan excuses aan te bieden.
Maar ze heeft geen plaat voor de kop hoor!!
-
'Nihilist en jootje, wat fijn dat jullie deze dame zo vol vuur verdedigen!!'
Nee hoor, ik verdedigde alleen 'VVD'ers' in het algemeen. Maar misschien kunt u in het politieke programma van de VVD een tekst vinden die het gedrag van mevrouw Verver goed praat. In dat geval heeft u gelijk en neem ik mijn woorden terug.
-
- om gelijk maar 100.000-en mensen alleen om hun politieke voorkeur af te keuren. Volgens grondwetregel nr. 1 gaat het hier om: 'Discriminatie vanwege politieke voorkeur'. Maar goed, het zij u vergeven.
-
Hoe zou het toch verder moeten met u als de Jigsaw puzzle (2 pieces) van u eens stuk gaat of zoek raakt?
-
, ma 29 augustus 2011 09:00
in reactie op Berthold Hohenlowe
Reageer op
Die is al stuk.
Daarom speel ik hier.
Was dat niet duidelijk?
-
peyton place
-
Ach ja, "Zwart Nazareth" (zie Maarten 't Hart), wat verwacht je ook anders. Het lijkt wel een Charles Dickens verhaal.
Het leukste is nog dat deze mevrooi EERVOL ontslag krijgt.
Als de wereld door vrouwen werd geregeerd zou die er een stuk beter aan toe zijn. (ahum)
-
Er worden nu pogingen gedaan om dat terug te draaien.
-
Als je het hele verhaal leest dan moet je toch gelijk aan een pvda burgemeester denken.
Want een socialist SMIJT met andermans geld, uw geld opgebracht door hard te werken.
Ze heeft zich kennelijk wel goed aangepast ;-)
Zal wel met een sisser aflopen................
-
Als ik een hondendrol op de stoep zie liggen denk ik altijd aan de P(itbull)VVD. Wilt u s.v.p. een ander alias kiezen, u bezoedelt mooie herinneringen van velen !
-
YggY ..., za 27 augustus 2011 18:26
in reactie op W.J. v/d Straat
Reageer op YggY
Meneer of Mevrouw is duidelijk "as thick as a brick".
-
En dendert door gelijk een locomotief....
-
YggY ..., za 27 augustus 2011 23:08
in reactie op W.J. v/d Straat
Reageer op YggY
Om uiteindelijk als Aqualung te eindigen.
-
Absoluut bezoedelt, maar misschien loopt mevrouw of meneer ook wel op 1 been...
-
Met z'n fluit in de hand....
-
het geweten van de mens moet wel heel vluchtbaar zijn. Konden mensen als W. Verver maar zo snel veranderen naar een links progressieve hippie bandlid in Jethro Tull...
-
For the record: Ian Anderson is al langere tijd multimiljonair met een 16 ha landgoed, bedienden etc....
Doet niks af aan prestaties trouwens, in tegendeel, ook linkse hippies (want oh-oh-oh wat zou de GBL een hekel aan Jethro Tull hebben gehad als hij oud genoeg zou zijn geweest...) kunnen succes hebben.
-
Ik heb een klein jaar geleden Jethro Tull nog in Tilburg gezien. Dat was ter gelegenheid van mijn 50ste verjaardag. Dit in vervolg op een concert op mijn 16-de (R'dam), 18de (Den Haag), 21ste (R'dam), helaas niet mijn 30ste maar dat hebben we in 1992 in Utrecht ruimschoots goedgemaakt (ik woonde daar toen net, thuiswedstrijdje) en dat deden we negen jaar later op dezelfde wijze opnieuw.
U spreekt over deze briljante band alsof hij niet meer bestaat sinds de jaren 70. Bent u daar blijven hangen? In dat geval zou ik u "living with the past" willen aanbevelen.
-
" Want een socialist SMIJT met andermans geld, uw geld opgebracht door hard te werken. "
En de huidige crisis is gemaakt door kapitalisten, die smijten met geld dat nog gemaakt moet worden door U, uw vrouw en uw kinderen. Opgemaakt door op een aandeeltje te gokken en er nog geen minuut voor te werken. De kapitalist meneer. De grootste rover van alle listen.
-
Wij hebben denk ik een 300 burgemeesters.
Daar zal vast wel eens iemand tussen zitten die zich minder netjes gedraagt.
Het mooie in ons land is dat die voor de bijl gaan, Bram Peper was zo iemand.
Hij was of is niet de enige, daaruit blijkt lijkt me dat onze democratie functioneert.
-
Je zou toch enige actie vanuit de VVD-gelederen mogen verwachten.
Of vindt men dit normaal, snel zand erover en weer vingertjewijzen?
-
Deze zgn burgemeester moet zo snel mogelijk op non-actief gezet
worden en alles voor de 100% terugbetalen wat ze aan kortingen heeft gekregen. Tevens moet dit ongelooflijk misbaksel van de VVD lijst
worden geschrapt. Vervolgens mag ze op cursus (door haar zelf te
betalen) hoe je met mensen om moet gaat. Tevens moet ze publiekelijk een excuus brief schrijven aan alle slachtoffers.
M.a.w. dit soort ongedierte verdient een enkele reis naar
een onbewoond eiland
-
mijn ervaring heeft geleerd , dat, als je met zulk een machtswellusteling te maken hebt, je beter eieren voor je geld kunt kiezen; geen enkele mogelijkheid om het te winnen of ergens te melden.
petje af voor de aannemer die zijn bedrijf op spel heeft gezet om ertegen te protesteren.
ik vraag me af hoeveel malen het mis is gegaan en dergelijke ''ambtsdrager die een eed hebben uitgesproken'' het juist wel gewonnen hebben
-
Zie Mariko Peters.
-
Fouten kun je ook gedogen, ook als je een bloedhekel hebt aan dat woord. Maar hoe verleidelijk is dat vermaledijde gedogen en hoe moeilijk is het niet om zelf in die val te lopen.
Die mevrouw uit Schiedam is toch van een ander kaliber. Zij heeft gemeend dat de functie van burgemeester je carte blanche geeft om je eigen corrupte mini-koninkrijkje op te zetten. Gelukkig heeft de gemeenschap dit nu gecorrigeerd door haar de laan uit te sturen. In ieder geval is het een mooie gelegenheid dat burgemeesters, die tot dusver op een soortgelijke wijze in de schaduw opereren, eens om zich heen te kijken en wat zaken gaan herstellen.
-
Klok, klepel, tang, varken
-
Wat een zelfkennis.
-
Marq Pas, zo 28 augustus 2011 17:17
in reactie op Aert Willem d'Holbach
Reageer op Marq
Prik, plop.
-
, ma 29 augustus 2011 15:59
in reactie op Aert Willem d'Holbach
Reageer op
Ja, Aertje, jouw heldin neemt de kuierlatten naar een of ander buitenland, nadat ze zich met fraude de buideltassen heeft volgepropt.
Je loyaliteit is mooi, maar heb jij geen grenzen?
Zie hiervoor het laatste nieuws van de NRC.
-
"neemt de kuierlatten naar een of ander buitenland, nadat ze zich met fraude de buideltassen heeft volgepropt"
Dat beweren er wel meer die zich hebben gelaafd aan de collectieve sector. In de praktijk voegen ze helaas zelden de daad bij het woord.
-
, ma 29 augustus 2011 17:51
in reactie op Piet de Geus
Reageer op
Ja, hoor, dat doen ze.
Alleen zou jij dat hier niet merken.
Internet,hé?
Maar ja, als je aan de staatsruif hangt kun je niet weg.
Dat is waar.
-
Deze vrouw moet oneervol ontslagen worden en geen wachtgeld. Al die graaiende en foute bestuurders moeten keihard aangepakt worden.
Bij de VVD zijn in korte tijd in opspraak gekomen wegens fout handelen, verdacht van corruptie of gebrek aan integriteit:
Hooijmaaijers, Verver, Leemhuis, Hulman,Dales,Fransen enz.
Blijkbaar toch iets mis met de selectie van hun bestuurders of gedijt de graai en zakkenvullers mentaliteit goed bij die partij? Hoewel bij het CDA weten ze ook wel van wanten op dit gebied.
Maar wie het ook is en van welke partij dan ook: keihard aanpakken en niet meer benoemen in een publieke functie.
-
Het verbaast me hogelijk dat deze mevrouw het zo lang heeft volgehouden, denk dat veel ambtenaren zich na deze affaire wat langer een spiegel mogen voorhouden. Het wegkijken heeft wel erg lang geduurd. Trouwens prima dat de dame aangepakt is, een winst voor de democratie.
-
Uw reactie kan ik mij voorstellen, helaas werkt het niet zo in nederland-boerenmachiavelli-land. Er is maar één ambtenaar die in de speiegl moet kijken en dat is de gemeentesecretaris van Schiedam, de hoogste ambtenarenbaas aldaar.
Van alle competenties is 'loyaliteit' de belangrijkste voor een ambtenaar. Los van jouw (voor jezelf te houden) privé-mening, dien je het altijd eens te zijn met de naasthogere, dat is het moeilijke van ambtenaar zijn. Slechts bij aantoonbare misdaad kun je wellicht anders en zelfs dan is het een lange weg.
Zo moet een ambtenaar mee in beleidsvisies van steeds wisselende politieke stromingen en moet zowel enthousiast meewerken aan soms een fietspad van glasscherven en dan weer van schuimrubber.
Gemeenteraadsleden zijn meestal amateurs, die door ambitieuze burgemeesters en door ambitieuze wethouders vakkundig tegen elkaar uitgespeeld worden. Het algemeen belang sneuvelt dan meestal, zeker als geld en/of Den Haag lonken.....
De relatief matige salarissen en anderzijds grotere zekerheid voor ambtenaren is niet voor niets ontstaan. Dat kan slechts wijzigen als politiek-ambtelijke willekeur wordt aangepakt.
-
De rechtsstaat heeft goed gefunctioneerd.
En hopelijk blijft dit nog heel lang zo.
-
[ De rechtsstaat heeft goed gefunctioneerd. ]
Is dat zo?
Ik ben na 4 uur lezen net klaar met het rapport van 152 pagina's, d.w.z. ongeveer 75% dan, op een gegeven moment weet je het wel. Wie hier heeft dat nog meer gedaan?
Voor geïnteresseerden, downloaden en control+f "beoordelingen" om snel de conclusies per aantijging te lezen. Ontluisterend!
De rechtstaat heeft hier gefaald door angstcultuur en dictatoriaal gedrag van een burgemeester en een paar handlangers/angsthazen t.o.v. ambtenaren en o.a. haar buren.
Als je dit leest wil je geen ambtenaar worden.
-
Isis Maät, za 27 augustus 2011 11:37
in reactie op Frank En Vrij
Reageer op Isis
Ik vind het belangrijk dat ze er niet mee is weggekomen en dat uiteindelijk het recht zijn loop heeft gehad.
-
[ dat uiteindelijk het recht zijn loop heeft gehad. ]
Haar enige straf tot nu toe is een breuk in haar carrière en publieke spot.
Het leed en de financiële schade die ze heeft aangericht zal wel nooit vergoed worden.
-
Als iemand kan aantonen dat het gedrag van de burgemeester de oorzaak was van schade, bijvoorbeeld op basis van dat rapport, zal de schade vergoed worden door de gemeente.
Ik deel de visie dat de democratie heeft gewonnen en Verver heeft moeten aftreden. Incompetentie stel je helaas pas, anders wordt iemand niet benoemd.
-
Frank En Vrij, zo 28 augustus 2011 13:24
in reactie op Hein van Leeuwen
Reageer op Frank
[.. zal de schade vergoed worden door de gemeente. ]
De te dure taxi/busritten en aannemer zijn al betaald door de gemeente, uiteindelijk wij dus. Dat zouden ze moeten terugvorderen van de burgemeester.
[ Ik deel de visie dat de democratie heeft gewonnen en Verver heeft moeten aftreden. Incompetentie stel je helaas pas, anders wordt iemand niet benoemd. ]
Isis Maät stelt dat de rechtsstaat heeft gefunctioneerd, u stelt dat de democratie heeft gewonnen. Hoe dan ook, die incompetentie is al snel gebleken, maar heel lang niet aangepakt.
Verver is overigens eervol(!) ontslagen, een gotspe. Ik ben benieuwd of dat positieve gevolgen heeft voor Verver, bv wachtgeld.
-
Dure taxi/busritten is zonder enige twijfel waar, maar nou niet echt wereldschokkend. Dus dat soort schade is te overzien. Ik zag dat ik een woordje was vergeten. ik bedoelde te zeggen dat incompetentie helaas pas achteraf wordt vastgesteld en, ja, soms duurt dat even.
Dat eervol ontslag is inderdaad een gotspe, maar er bestaat zoiets als ontslagbescherming in Nederland en dat maakt het ook in dit geval moeilijk om tot ontslag over te gaan. Dat geldt dan weer niet alleen voor burgemeesters, maar voor iedereen.
-
Frank En Vrij, ma 29 augustus 2011 10:58
in reactie op Hein van Leeuwen
Reageer op Frank
Bij veel te dure aannemers loopt het bedrag al snel op.
Wat te denken van het creëren van een nieuwe functie jr. Kabinet medewerker alleen om een vriendje aan te kunnen stellen dat vervolgens niet functioneert en waar de sr. Kabinet medewerker dan onterecht de schuld van krijgt en vervolgens ziek thuis zit.
U moet echt het rapport eens lezen, 17 aanklachten waarvan 14 gegrond verklaard zijn door BING.
-
Het onderzoek, waarvan Verver deze week nog tevergeefs de publicatie tegen probeerde te houden met een kort geding, is vernietigend schrijft de krant. In het door het Bureau Integriteit Nederlandse Gemeenten opgestelde rapport wordt onder meer beschreven dat Verver vanuit haar machtspositie een aannemingsbedrijf tegenwerkte waar ze een privé-conflict mee had.
================
Dat lijkt me iets meer dan een schijn van belangenverstrengeling.
Dat heet corruptie.
-
PvdA'ers komen in de verleiding, CDA'ers gaan met de stroom mee, maar bij VVD'ers is dit soort gedrag genetisch bepaald....
Verantwoordelijkheid (situationeel), Gemakzucht (institutioneel) en Deugniet (structureel).
-
Ginger Ted, vr 26 augustus 2011 17:58
in reactie op W.J. v/d Straat
Reageer op Ginger
U bent duidelijk van de straat.
-
Maar nog altijd beter dan uit de goot, hoewel daar meer te graaien valt, zoals u dus ongetwijfeld zult weten.
-
Ginger Ted, vr 26 augustus 2011 18:43
in reactie op W.J. v/d Straat
Reageer op Ginger
Als je je aan de grenzen houdt van de Straat dan kunnen die goten nog net;)
-
, za 27 augustus 2011 10:26
in reactie op Ginger Ted
Reageer op
Geld ligt op straat, nietwaar. Sommigen zijn bereid over die straat door de modder te kruipen op er aan te komen.
Q. E. D.
-
Van het padje eveneens ;-)
-
Censuur Joop, za 27 augustus 2011 09:59
in reactie op Aert Willem d'Holbach
Reageer op Censuur
Doet pijn, hè? De realiteit?
-
Lekker hè, zo'n wensgedachte?
-
Ik denk dat Peters harder aangepakt word dan de oud Burgemeester van Schiedam die echt een dictatortje is geweest, Peters is toch blijkbaar na uitgebreid onderzoek zoals het natuurlijk ook hoorde gewoon vrij gepleit en deze VVD er is een nette vrouw qua uiterlijk misschien maar netheid zit meer in het handelen van mensen dan alleen maar een stropdasje of netgekamde haren, schokkend deze Verver, zou de krant van Zwakker Nederland er zo druk mee zijn of HP de Tijd, of toch meer selectief, ik denk het laatste en U?
-
Ginger Ted, vr 26 augustus 2011 19:21
in reactie op Eric Jan Taapken
Reageer op Ginger
Je hebt het volledig mis. Verver is juist door media als GeenStijl maar ook de Telegraaf e.a. steeds keihard aangepakt. Guy Montag hieronder verderop heeft de link die dit bewijst. En Peters heeft ondanks dat ze een fout gemaakt heeft door haar beroepscode te negeren geen malversatie gepleegd en gaat wat mij betreft vrijuit zolang er geen betere regelgeving is en afstemming over het handhaven.
Ik ben er zeker van dat Verver niet ontzien wordt maar zij is niet de eerste gemeentelijke ambtenaar die vanwege werkelijke malversaties aftreedt, maar die vervolgens via de achterdeur en geholpen door de partij waar zij toe behoort doodleuk terugkeert. En dan heb ik mooie voorbeelden waarbij het zeker niet om de VVD gaat. Het is een breed gedeeld tekort van de Nederlandse bestuurscultuur.
Ik juich het toe dat aan deze praktijken een einde komt maar dan wel door een bindende aanpak met consequenties vanuit de beroepsgroepen en rechtsorganen zelf en niet door acties van de straat. (Hé hallo daar is tie weer.)
Maar zolang men dit niet ter hand neemt is het wat mij betreft Freischiessen door Geenstijl, Joop (al is die die weliswaar beschaafder maar ook eenzijdiger) en andere media. En hoezeer ik dit vaak amateuristische schandpaalwerk ook verwerpelijk vind: Wil men niet horen dan maar voelen. Zeker als een democratisch bestuur haar volk niet hoort.
-
Kleine maar niet onbelanrijke correctie: "Ik ben er zeker van dat Verver niet ontzien wordt maar zij ZOU niet"
-
Neo- nozem, za 27 augustus 2011 09:46
in reactie op W.J. v/d Straat
Reageer op Neo-
'bij VVD'ers is dit soort gedrag genetisch bepaald...'
Een beetje kort door de bocht, maar plausibel.
Ik meen me herinneren dat er onderzoek ik geweest naar genetische verklaringen.
-
Bewust een beetje kort door de bocht overigens, wat ik af laat hangen van hetgeen waarop ik reageer, de toon, met name. (Overigens negeer ik al te ordinaire provocaties).
Anderzijds is het eigenlijk wel 'mild' in de zin van dat men er eigenlijk weinig aan doen kan. Net als er vele mensen zijn die nu éénmaal geen ondernemersbloed hebben, minder competitief zijn, socialer, of gewoon sneller moe. Eigenschappen die dus ook deels genetisch bepaald zijn, maar die hen zó ernstig aangerekend worden, dat enige welvaart ze het liefste wordt ontzegd cq afgenomen.
Zo een type burgemeester is een exponent van 'nieuwrechts', een wereldbeeld waarin menselijke waardigheid, ook die van anderen, niet vanzelfsprekend is.
-
Volgens mij gaat het hier met Verver precies zo als het hoort. Er was een schijn van belangenverstrengeling die ze had kunnen voorkomen door zich aan de beroepscode te houden. Op zich was dat voor mij zoals ik elders ook betoog, en ook voor voormalig Groen Links leider Halsema, al voldoende reden om daarom af te treden.
Uit het onderzoek wat op deze schijn van belangenverstrengeling volgde zijn bovendien nu ook nog eens daadwerkelijk malversaties aangetroffen en is daarmee een einde gekomen aan de schijn. Dat houdt in dat buiten het al om mindere redenen nodig zijn van aftreden er nu ook mogelijk reden is tot vervolging.
Iets wat bij Peters, die slechts haar beroepscode schond, dus niet nodig blijkt te zijn. Zij was alleen maar een beetje dom en had m.i. slechts hoeven af te treden, vanwege het schenden van de beroepscode waardoor schijn van belangenverstrengeling ontstond die ze door professioneel te handelen had kunnen en moeten voorkomen.
Maar daar is vanwege onvoldoende helderheid en consequent handelen door de verantwoordelijke beroepsgroep van de hogere ambtenarij nog geen dwingende reden toe. Laat Peters daarom de laatste zijn die dit vergeven is want het gaat mij niet om haar of om politieke gezindheid maar om beroepszuiverheid die van hogere ambtenaren verlangd mag, nee zelfs moet worden.
Door dit bewaken van integriteit te veel na te laten is er een onfrisse en vaak amateuristische berichtgeving ontstaan en logischerwijs van daaruit nog meer een publiekelijk afslachten. Wat laat zien dat het belangrijk is dat er dus nu eens echt werk gemaakt wordt om de consequenties van het overtreden van beroepscodes, zeker door parlementariërs en andere hogere ambtenaren, scherp en bindend vast stellen, met mogelijkheid tot beroep natuurlijk.
Die vaak valse mediastorm en het publieke afslachten, beide vaak slechts vanwege politieke belangen, maar ook door te weinig ter zake kundigheid, zijn eenvoudig te pareren en zullen luwen, zo gauw dit professionaliseren consequent ter hand genomen wordt. Dus dat al dit soort zaken primair de verantwoordelijkheid worden van de betrokken ambtenaar zelf, maar ook de betrokken bestuursorganen, en bij nalatigheid de verantwoordelijkheid van actieve, oplettende, onafhankelijke organen, die dit met onderzoek, en indien van toepassing, passende consequenties zonder aanziens des persoons of gezindte beoordelen en zonodig bestraffen.
De zaken, waar beroepscodes genegeerd worden door hogere ambtenaren, met of zonder werkelijke malversaties, mogen en moeten natuurlijk nog steeds eventueel op aangeven van media of klokkenluider aangezwengeld worden daar de controle primair ook een journalistieke en burgerzaak is en niet alles van ambtelijke controle-organen verwacht mag en moet worden.
Dus alleen daardoor zal al die onnodige en vaak onrechtvaardige ruis van de amateurs die nu zo prominent en vaak onrechtvaardig is verstommen, al hebben de media daar zelf ook een verantwoordelijkheid in, en zijn zij ook zeker een meer bindende beroepscode, en actiever controle-orgaan bij overtreding van journalistieke normen nodig.
-
"Volgens mij gaat het hier met Verver precies zo als het hoort."
Volgens mij wordt uit de informatie duidelijk dat Verver niet benoemd is om haar kwaliteiten maar om haar contacten en daar is waar het om zou moeten gaan in deze discussie volgens mij. Die vergelijking met Peters lijkt er allen maar te zijn om dat te vertroebelen.
-
Mag ik uit uw commentaar concluderen dat alle (met de klemtoon op alle) ambtenaren, zonder aanziens des persoons van onbesproken gedrag moeten zijn tijdens hun functioneren?
Dat deze allemaal de schijn moeten vermijden van belangenverstrengeling, malversaties, onwaarheden (ofwel leugens) naar buiten brengen?
Zodra dit het geval is dient de betreffende ambtenaar zijn ambt neer te leggen?
-
Ginger Ted, za 27 augustus 2011 16:26
in reactie op Zomaar een mening
Reageer op Ginger
Als hij of zij het gevaar van die schijn meld dan is er niets aan de hand. Eventueel kan er dan geadviseerd worden de taak door een ander te laten doen maar dat hoeft niet. Het gaat om de transparantie en het bekend zijn van zaken juist om de anders mogelijk volgende schijn te vermijden.
-
Verver wordt opgevolgd door VVD-er Leemhuis-Stout (die op moest stappen als CvK wegens de CETECO-affaire).
Verver hielp de zoon van Leemhuis-Stout aan een baan.
Leemhuis-Stout is benoemd 'vanwege haar bestuurlijke kwaliteiten en jarenlange ervaring' door VVD-er Jan Franssen (die Leemhuis in 2000 als CvdK opvolgde in Zuid-Holland).
http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/2011/06/vriendjespolitiek_in_schiedam.html
-
Jan B, vr 26 augustus 2011 17:47
in reactie op Guy Montag
Reageer op Jan
Te walgelijk voor woorden.
-
Kan alleen maar WAUW..
Bedankt voor de link..
:-)
-
, za 27 augustus 2011 08:10
in reactie op Tealc of Shulak
Reageer op
Waarevan akte. Die club is door en door corrupt.
-
Ja goed he, maar wordt het dan niet eens tijd om de cultuur van benoemingen door te lichten.
Dit alles is funest voor een democratie.
-
Wat raar dat de heren VVD-ers, die normaal toch een tamelijk grote mond opzetten, in deze niets van zich laten horen.
-
, za 27 augustus 2011 11:31
in reactie op Censuur Joop
Reageer op
Het is inderdaad even verrassend rustig.
-
Ondertussen zit daarnaast ook de gedoogpartner z'n knopen te tellen en denkt het CDA helemaal "laten wij onze mond maar houden".....
Het woord 'inteelt' komt bij me op .......
-
Die blik, het is maar een momentopname maar toch, is van een zeer autoritair persoon die naar alle waarschijnlijkheid vindt dat ie zelf boven de wet staat en anderen hem/haar maar te gehoorzamen hebben.
Ze is vast heel erg weg van haar lieve, "succesvolle" zoon die nog een handje geholpen moest worden af en toe. En mama is tenslotte burgermeester, dus dat moet niet zo moeilijk zijn.
-
This is the story of Ma Verver, the meanest cat from old Schiedam town.
-
Nu begrijp ik waarom er zo'n ophef rond Mariko Peters laatste dagen waren..
Om deze rapport buiten de publieke zicht te houden..
-
GJ Huisman, vr 26 augustus 2011 15:28
in reactie op Tealc of Shulak
Reageer op GJ
op joop.nl misschien, maar diverse media (óók rechtse) hadden veel aandacht voor de situatie rondom Verver.
-
---op joop.nl misschien, maar diverse media (óók rechtse) hadden veel aandacht voor de situatie rondom Verver.---
Nee,het waren juist de telegraaf..nrc..hp/de tijd..geenstijl.nl en de volkskrant,die van een vlooi..een mammoet van maakten.
-
Onzin. GeenStijl pakt iedereen aan en maakt geen onderscheid tussen links en rechts. De kwestie Verver is daar uitgebreid behandeld.
-
"De kwestie Verver is daar uitgebreid behandeld."
Helemaal mee eens
-
Wat een maffiabaas! Met haar verschrikkelijke praktijken heeft ze persoonlijk het vertrouwen in de lokale politiek voor de jeugd nog verder naar beneden geschroefd.
-
Laat gelijk even alle cda en vvd burgemeesters screenen.
Ze zitten toch allemaal zwaar met hun voeten in de rotary, commissariaten en louche constructies voor de pensioenopbouw e.d.
Je wordt toch geen lid van de vvd of cda puur en alleen om de samenleving te dienen of de wereld beter te maken?
Een gekozen burgemeester is zo gek nog niet.
-
Alsof er onder gekozen burgemeesters geen rotte appels bestaan?
-
Jan Jansen, vr 26 augustus 2011 17:58
in reactie op Hein van Leeuwen
Reageer op Jan
Ben juist bang dat je tussen de rotte geen gezonde appels meer vindt.
-
Ben ik niet met je eens, volgens mij zijn de meeste bestuurders integer en betrouwbaar, net als elders. Het percentage dat niet wil deugen is gelukkig heel klein.
-
Mooi. Niet integer? Opdonderen!
-
, vr 26 augustus 2011 14:12
in reactie op Aert Willem d'Holbach
Reageer op
Tsktsktsk.
Hearhear.
-
Nou d'Holbach is nu heel wat meer resoluut dan een poosje terug toen hij ons in chocoladeletters het volgende liet weten:
Aert Willem d'Holbach, wo 25 mei 2011 15:53
'Geen machtsmisbruik burgemeester Verver'
18 april 2011
Burgemeester Wilma Verver van Schiedam heeft niets verkeerd gedaan in de zaak rond aannemersbedrijf Van den Tempel. Dat is de voorlopige conclusie van de gemeente.
De wethouders schrijven in een brief dat geen verband is gebleken tussen een privékwestie van Verver en een vermeende afname van het aantal opdrachten dat het bedrijf tegenwoordig krijgt.
Verver en het bouwbedrijf zijn verwikkeld in een ruzie over werkzaamheden aan het huis van de burgemeester. Die heeft ze privé betaald.
Het AD/Rotterdams Dagblad suggereerde vorige week dat het bedrijf sinds de ruzie met de burgemeester een stuk minder opdrachten krijgt van de gemeente Schiedam. Dat zou machtsmisbruik zijn van de burgemeester.
Vanavond wordt de Schiedamse gemeenteraad bijgepraat. Commissaris van de Koningin Jan Franssen is nog bezig met een eigen onderzoek naar de kwestie.
===============
Maar dat zal hij inmiddels wel vergeten zijn.
-
, vr 26 augustus 2011 15:52
in reactie op YggY ...
Reageer op
Ik kan wel merken wat jouw beroep was!
Ik beschouw je vanaf nu als mijn persoonlijk archivaris!!( I K was dat totaal vergeten!!)
Lof en dank, vooral.
-
Volgens mij is het een aangeboren eigenschap van VVD-ers om dingen uit het verleden snel te vergeten!
-
Yggy houdt tientallen bestanden bij van reacties van Aert Willem, in de hoop hem ooit ergens mee om de oren te kunnen slaan.
Helaas voor Yggy verliest ie ook dit keer weer de strijd.
-
"Helaas voor Yggy verliest ie ook dit keer weer de strijd."
Want?
-
, za 27 augustus 2011 07:55
in reactie op Jack D
Reageer op
Ja?
Yggy verkiest de strijd omdat hij de feiten kent?
En Aert zou die winnen omdat die hoopt dat men de feiten vergeten is?
Vraag niet aan een archivaris/documentalist feiten te vergeten.
En een vvd-er hoef je dat niet te vragen, die vergeet alles wat hem/haar onwelgevallig is.
-
"Helaas voor Yggy verliest ie ook dit keer weer de strijd."
Vertel! En niet je wensdromen, want die kennen we wel.
-
Dat onthouden zou niet in zijn voordeel zijn. En het vergeten tekent de ware draaimolenmentaliteit van de gemiddelde VVD-er.
-
:-)
-
, vr 26 augustus 2011 16:40
in reactie op YggY ...
Reageer op
Het zou fijn zijn wanneer je dat soort deftige uitlatingen van opponenten even archiveerde, inderdaad.
Ik ben er te gemakzuchtig voor.!
En je ziet, het komt altijd wel weer eens van pas!
Dankje.
-
Isis Maät, vr 26 augustus 2011 16:57
in reactie op YggY ...
Reageer op Isis
Hoe krijg je het voor elkaar. Heb je misschien het geheugen van een olifant?
Knap hoor.
;-)
-
Dat ben ik absoluut niet alleen was er toen nog geen onderzoek gedaan en nu wel. U weet het toch? Uiteindelijk vel ik een oordeel op basis van concrete feiten.
Overigens, wat u van mij denkt te citeren, was een krantenberichtje... Dat is één en punt twee is uiteraard dat er duidelijk staat: "...De wethouders schrijven in een brief dat geen verband is gebleken tussen ..." Wat denkt u nu zelf? Dat "...De wethouders schrijven..." betekent dat dat mijn mening is?
-
Censuur Joop, vr 26 augustus 2011 20:01
in reactie op Aert Willem d'Holbach
Reageer op Censuur
Je hoeft je er niet onderuit te praten hoor, Holbach. We weten het wel.
-
YggY ..., vr 26 augustus 2011 20:14
in reactie op Censuur Joop
Reageer op YggY
Ik vind zijn argumentatie een beetje magertjes.
-
Ik niet.
-
Natuurlijk.
-
Maar nog altijd is magertjes iets meer dan totaal geen argumentatie, zoals die in uw initiële bijdrage te vinden is.
-
Neo- nozem, vr 26 augustus 2011 14:20
in reactie op Aert Willem d'Holbach
Reageer op Neo-
dus elke politicus en burgermeester moet opdonderen?
er schuilt een heuse anarchist in u
;P
-
Volgens mij bedoelde Aert als ze niet integer zijn....:)
-
, vr 26 augustus 2011 17:13
in reactie op Hein van Leeuwen
Reageer op
Ja, maar zoals Yggy al aantoonde is het van de luim van de dag afhankelijk of Aert vindt dat iemand al of niet integer is.
-
Ken jij een integere VVD-er? Op mijn vrienden en familie na, maar dat zijn dan ook mensen.
-
[Ken jij een integere VVD-er? Op mijn vrienden en familie na, maar dat zijn dan ook mensen.]
Een mooi voorbeeld van hoe klein het wereldje van bepaalde reageerders is; de VVD'ers die u kent zijn toevallig vrienden en familie. Ja, zij zijn mensen met het hart op de goede plaats. Iedereen buiten uw eigen veilige wereld ziet u blijkbaar als niet integer. Waarom? U bent wellicht onbekend met het vreemde.
-
"Waarom? U bent wellicht onbekend met het vreemde. "
Ja, natuurlijk ben ik bekend met de vreemde. U wellicht niet dan?
-
Ik ben in ieder geval niet onbekend met het bewandelen en ontdekken met vreemde wegen. Kunt u nu even inhoudelijk reageren op mijn bijdrage?
-
U komt aardig xenofoob op mij over.
-
Piet de Geus, za 27 augustus 2011 01:28
in reactie op Censuur Joop
Reageer op Piet
"Ken jij een integere VVD-er? Op mijn vrienden en familie na, maar dat zijn dan ook mensen."
Dat klinkt als: alle Marokkanen deugen niet, behalve dan mijn buren want dat zijn nette en aardige mensen.
-
Zo is het, Piet. Eens temeer sla jij de spijker weer op de eigen nagels.
-
Ik beschouw mezelf als integer en ik ben ook lid van de VVD. Ik deel ook de uitspraak van wijlen Ien Dales: " een beetje integer bestaat niet" Ze had gelijk, ook al was ze PvdA:)
-
Dan hebben we waarschijnlijk andere opvattingen over integriteit ;-)
Er zijn ook politici die fout zijn maar niet ernstig :-)
-
, vr 26 augustus 2011 16:38
in reactie op Aert Willem d'Holbach
Reageer op
Ja, dat de vvd zo haar eigen ideeën over integriteit heeft weten we nu wel.
-
Ik meende Jolande Sap te citeren...
-
, za 27 augustus 2011 10:11
in reactie op Aert Willem d'Holbach
Reageer op
Jij vergelijkt appels en peren.
Er zijn gradaties is machtsmisbruik , zelfverrijking en schrikbewind.
-
Censuur Joop, za 27 augustus 2011 10:18
in reactie op Aert Willem d'Holbach
Reageer op Censuur
"Ik meende Jolande Sap te citeren... "
Je hoeft niet zo ver te kijken, hoor vrind. Om je heen is ver genoeg.
-
Censuur Joop, za 27 augustus 2011 10:19
in reactie op Aert Willem d'Holbach
Reageer op Censuur
"Mooi. Niet integer? Opdonderen! "
Wanneer ga jij?
-
Dôh...
Heeft u ook een feit bij de hand?
-
Uit eerdere ervaring (gemeenteraad Leeuwarden) weet ik dat dit soort zaken heel slecht zijn voor het lokaal bestuur, en mag je hopen dat de gemeenteraad zich voor al laat leiden door eigen waarneming, en een eigen stem durft te hebben. Het wordt een drukke tijd voor de Raad , vergt veel tijd, maar vereist zorgvuldigheid
-
Is zij zo geworden of was ze al zo? Want als ze zo al was, hoe kan het dan dat ze burgemeester is geworden? Wat voor 'n aanname beleid ligt daar tengrondslag aan?
-
Vriendjes, kruiwagens, netwerken.
En ons soort mensen (uitdrukking om het circuit weer te geven)
-
Ja maar dat is vrij simpel gesteld want hoe wordt je lid van die groep?
-
Vanwaar het verlangen om Wilma Verver te straffen? Wilma Verver zat fout, maar niet ernstig. ;-)
-
, vr 26 augustus 2011 13:09
in reactie op Stijn van Achter
Reageer op
Wie zegt er dat men brandt van verlangen haar te straffen?
Evenals in andere gevallen gaat men gewoon af op rapportage!
;=))
Nou jij weer.
-
Marq Pas, vr 26 augustus 2011 13:25
in reactie op Stijn van Achter
Reageer op Marq
De druiven zijn goed zuur zo te lezen. ;-)
-
:-)
Die wat te verwachten. Sap heeft de hele politieke wereld voorzien van een briljant excuus om fout maar niet ernstig te zijn.
-
El Che, vr 26 augustus 2011 15:24
in reactie op Aert Willem d'Holbach
Reageer op El
Appels en peren zijn volgens jou hetzelfde?
-
Is integriteit ter linkerzijde rekbaarder dan ter rechterzijde?
-
Ze is niet van D66, hoor. ;)
-
Jan B, vr 26 augustus 2011 15:20
in reactie op Stijn van Achter
Reageer op Jan
Rare maatstaven heeft u.
-
Bedankte mevrouw SAP!
-
"Wilma Verver zat fout, maar niet ernstig. ;-)"
Kan je aangeven waar ze volgens jou fout zat en waarom je dat niet ernstig vindt ?
-
Mijn schoonmoeder is in ieder geval blij en opgelucht dat ze weg is. Veel mensen die ik spreek vonden en vinden haar "niks" op een enkele VVD-er na. Maar dat zijn dan ook ondernemers die er een slaatje uit hebben weten te slaan.
Goed, op naar de volgende corrupte VVD hoogwaardigheidsbekleder. En dan kunnen we 'waardigheid' wel weg laten.
-
[Goed, op naar de volgende corrupte VVD hoogwaardigheidsbekleder. En dan kunnen we 'waardigheid' wel weg laten.]
Wilt u hiermee zeggen dat een VVD'er per definitie corrupt is?
-
VVD-ers laten zich regelmatige tegen een "vergoeding" voor het karretje van het bedrijfsleven spannen.
Laatst nog een VVD-gedeputeerde van de provincie Noord-Holland die steekpenningen zou hebben aangenomen van bouwbedrijven. Hij heeft zeer recentelijk de FIOD over de vloer gehad.
Job hopper Geert Dales, die zich verrijkte op een onderwijsinstelling. De voorbeelden van VVD-ers zijn legio.
-
Voor mij is hiermee nog niet aangetoond dat VVD'ers bovengemiddeld corrupt zijn.
-
Herman , vr 26 augustus 2011 15:04
in reactie op Daniël Willemsen
Reageer op Herman
Wilt u hiermee zeggen dat een VVD'er per definitie corrupt is?
Ja.
Doet mij denken aan lang geleden toen twee journalisten ( Panorama ) bij een vvd makelaar in Groningen ( soort Harry Mens ) een pand wilde kopen.
Er moest wel F 250.000,- worden wit gewassen en dat was geen probleem voor deze vvd makelaar.
Normaal draai je de bak in voor dat vergrijp maar hij werd later commissaris vd Koningin te Gelderland.
-
Dit is iets van alle tijden en betreft heus niet alleen VVD bestuurders.
Ook onder sociaal democraten, socialisten, christenen, en liberalen zie je dit gedrag.
Macht corrumpeert.
Of dit ooit op te lossen is?
Ik denk het niet.
Mensen gaan vaak met idealen de politiek in, met de bedoeling iets te veranderen, de wereld beter te maken volgens hun idee.
Maar na jaren komen ze er achter dat de politiek hen verandert heeft, en dat het verbeteren van de wereld bijzaak is geworden en politiek het doel.
-
Herman , vr 26 augustus 2011 15:46
in reactie op Johannes Zeilstra
Reageer op Herman
Klopt ( helaas ) helemaal.
-
Niet alleen VVD-bestuurders dat is waar, maar wel evenredig veel.
-
Nee Fatima, als je kijkt naar Belgie, met het hormonen schandaal, dan hebben daar veel sociaal democraten een handje in gehad.
Hier in Nederland heb je vooral in Brabant en Limburg bijna een CDA maffia als het op landbouw en de bouwwereld aangaat.
Het is voor ons normale mensen niet voor te stellen, maar als er eenmaal macht verworven is, dan wordt er vaak ook voor het eigen gewin naar gehandeld.
-
Johannes je hebt helemaal gelijk en uit je reacties maak ik op dat je persoonlijk ervaring hebt uit je eigen leven of uit je nabije omgeving.
Ik ben zo benieuwd naar die ervaringen want dat maakt het, althans voor mij, levendiger.
-
Johannes, ik vind je erg aardig, maar het kan ook jou niet ontgaan zijn dat evenredig veel de VVD-uitverkorenen telkens weer in het nieuws komt betreffende fraude en corruptie. Leuk dat jij politiek correct denkt, maar ik ben dat stadium al voorbij. Ik ben n.b. zelf lid geweest van de VVD. In vroeger jaren toen de VVD nog was waarvoor ze was opgericht. En een fatsoenlijke partij of je het nou met ze eens was of niet.
PVV staat voor straatcrimineel.
VVD voor witteboordencrimineel.
En dan mogen de uitzonderingen zich best aangesproken voelen.
-
O, en wacht even... België? We hebben het hier toch over Nederland? Of is de VVD ook al in onze buurlanden geïnfiltreerd?
-
En we vergeten ook nog een Annemarie Jorritsma die een illegale put in haar tuin sloeg om gratis drinkwater op te pompen.
En Sjoerd S. Die als raadslid en fractievoorzitter in Maarssen smeergeld aannam voor een nieuw te bouwen wijk. Hij fraudeerde bij de verkoop van aandelen in een bedrijf. En dan heeft hij ook nog eens valse facturen opgesteld en als klap op de vuurpijl jarenlang te weinig belasting betaald.
En zo zijn er ongetwijfeld nog veel meer voorbeelden te vinden.
Keurige mensen die VVD-er, en corrupt....? Welnee, da's gewoon lucratief zakendoen.
-
Pars pro toto?
-
Herman , za 27 augustus 2011 00:33
in reactie op Aert Willem d'Holbach
Reageer op Herman
Beste Aert vrind dat was de heer Kamminga.
Het deed toen veel stof op waaien in die tijd. ( jaren eind 70 ).
Daarna volgens goed vvd gebruik nog diverse onwelriekende zaakjes gehad.
-
Is dat een reactie op mijn vraag "pars pro toto?"?
En ja, ik weet wie Jan Kamminga is.
-
"Wilt u hiermee zeggen dat een VVD'er per definitie corrupt is? "
Niet per definitie, dat heb je me ook niet horen zeggen noch me zien schrijven. Her zijn jouw eigen woorden ddie je schrijft.
Wel is het opvallend dat VVD-ers in een leidinggevende positie meer dan gemiddeld corrupt zijn. Het springt er uit, zeg maar.
-
Nee maar u wekt wel de suggestie. Zoals gewoonlijk.
-
, vr 26 augustus 2011 15:54
in reactie op Aert Willem d'Holbach
Reageer op
Dat hoeft Fatima niet te doen, die suggestie te wekken.
Dat kunnen jullie bij de vvd uitstekend zelf af.
QED
-
Censuur Joop, vr 26 augustus 2011 16:03
in reactie op Aert Willem d'Holbach
Reageer op Censuur
Dat is wat jij denkt te lezen. Jouw misleidende suggestieve gedachten kan je niet in mijn schoenen schuiven. Dat is niet liberaal, Holbach.
Maar ook bij jou zijn het je eigen woorden en gedachten en niet die van mij! Dus moet er wel een kern van waarheid in mijn woorden zitten.
-
U leert langzaam, zeer langzaam. Maar ik moet wel erkennen dat u het spel een beetje door begint te krijgen.
-
Censuur Joop, vr 26 augustus 2011 20:02
in reactie op Aert Willem d'Holbach
Reageer op Censuur
Grappenmaker.
-
Precies. Iets waarin u ook al jammerlijk gefaald heeft.
-
El Che, vr 26 augustus 2011 15:27
in reactie op Daniël Willemsen
Reageer op El
"Wilt u hiermee zeggen dat een VVD'er per definitie corrupt is? "
Volgens mij is dat een competentie, die je nodig hebt om vvd-er te worden.
-
, za 27 augustus 2011 07:56
in reactie op El Che
Reageer op
Zonder een bepaald soort ellebogen wordt men niks in die partij.
-
Jan Jansen, za 27 augustus 2011 13:08
in reactie op Daniël Willemsen
Reageer op Jan
"Wilt u hiermee zeggen dat een VVD'er per definitie corrupt is?"
Laten we het moreel corrupt noemen.
-
Oud nieuws, de dame in kwestie is al weg. Toch?
-
Toch wou deze dame het rapport wat verschenen is tegenhouden.
Dus voor haar klaarblijkelijk geen oud nieuws.
Verder nodigt deze zaak natuurlijk wel uit om het functioneren van het bestuurlijk apparaat in Schiedam eens door te lichten.
Daar bent u toch niet op tegen?
-
Tim de Boer, vr 26 augustus 2011 13:16
in reactie op Rob Geurtsen
Reageer op Tim
Klopt, maar nu de veroordeling nog...
-
Oud nieuws heeft heel vaak een staartje!
-
, zo 28 augustus 2011 18:24
in reactie op Rob Geurtsen
Reageer op
En daarmee het probleem ook uit de wereld?
-
Dit was toch allemaal genoegzaam bekend! Wel weer grappig is dat deze struisvogel dan ook nog het lef heeft om het concept rapport via de rechter op te eisen, om haar verwrongen beeld van de werkelijk erin te kunnen frotten.
Nu moeten haar politieke vrindjes van de VVD op het Binnenhof ook het lef hebben om haar figuurlijk tot op het bot uit te kleden, de arrogante trut.
-
Wat mij eigenlijk het meest verontrust is dat dit allemaal zo lang kan doorgaan. Onder toeziend oog van ambtenaren en raadsleden. Als een burgemeester zo lang zo te werk kan gaan als deze vrouw, dan kan het niet anders dan dat er daar nog meer rotte appels zitten van verschillende politieke partijen.
-
Goed dat Joop hier aandacht aan besteed.
Verder onderzoek naar de Schiedamse beerput zou ook wel mooi zijn.
Zoals wie is de plaatsvervangend burgemeester, en wie heeft haar benoemd.
(Joan Leemhuis-Stout)
-
, vr 26 augustus 2011 12:37
Reageer op
Oeps.
Ik ben benieuwd of de meute wolven die zich op Mariko Peters stortte nu ook actief wordt.
-
Ja, althans als u de krant/site van dom wakker Nederland bedoeld?
-
, vr 26 augustus 2011 13:10
in reactie op Michel Reiziger
Reageer op
Is die al druk bezig met afbranden dan ?
Ja, ik heb die krant niet( ik heb geen pleepapier nodig) dus ik weet daar niets van.
-
was ook de reden dat ik de topic even bekeek : )
-
Oh, wees maar niet bang hoor. Deze vrouw wordt vanmiddag vakkundig gefileerd. Tenminste, als het rapport echt zo vernietigend is als er gezegd wordt.
-
, vr 26 augustus 2011 13:24
in reactie op Tim de Boer
Reageer op
Nou, ik zal dat waarschijnlijk even niet meemaken.In tegenstelling tot wat velen misschien denken ben ik dit soort afbrandpartijtjes helemaal zat.
Ik ga me met iets leukers bezig houden.
-
, vr 26 augustus 2011 13:46
in reactie op Tim de Boer
Reageer op
Ben toch weer even terug.
Het onweert en giet hier.
En niet te zuinig ook nog es.
Dus domweg maar weer hier.
-
Dat geeft te denken.
-
, za 27 augustus 2011 07:55
in reactie op Aert Willem d'Holbach
Reageer op
Jij mag rustig buiten gaan staan als het regent hoor.
Ik ben wel wijzer.
-
Als dat uw enige keuzes zijn...
-
- drammer -, za 27 augustus 2011 11:24
in reactie op Aert Willem d'Holbach
Reageer op - drammer
Ooit van en verzopen kat gehood? (lol)
-
:-)
-
, zo 28 augustus 2011 15:22
in reactie op - drammer -
Reageer op
Nee, katten zijn wijzer. Die blijven in huis als het regent.
Maar dat U dat niet wist zal niemand verbazen.
-
:-)
-
YggY ..., zo 28 augustus 2011 17:35
in reactie op - drammer -
Reageer op YggY
Ooit van en verzopen kat gehood? (lol)
=============
Nee daar heb ik nog nooit van gehood.
-
, zo 28 augustus 2011 18:25
in reactie op YggY ...
Reageer op
Ohh, Ygg, je bent bij tijd en wijle absoluut onverslaanbaar!
-
oei oei oei..
op je werk wordt je geacht onafhankelijk te denken en uit te gaan van wat de werkomgeving te bieden heeft, en niet je prive-omgeving of persoonlijke wensen.
doet me denken aan de cda/vvd/pvv relatie op politiek niveau :)