08 juni 10 15:07 Reageer (140) Politiek RSS

Verhagen weigert liever samenwerking met Cohen

CDA-minister sluit PvdA uit, VVD niet

Demissionair CDA-minister Maxime Verhagen wil wel minister worden in een kabinet onder VVD-leider Mark Rutte, maar liever niet onder PvdA-lijsttrekker Job Cohen.

Verhagen, die vaak in verkiezingstijd zijn partijleider Jan Peter Balkenende ondersteunt door tegenstanders hard aan te vallen, deed zijn uitspraak in radioprogramma Stand.nl. Dat meldt Elsevier.

Op de stelling of hij minister wilde worden in het eerste kabinet Rutte, zei Verhagen 'ja'. Dezelfde vraag over het kabinet Cohen-I beantwoordde Verhagen ontkennend.

Verhagen meent dat de VVD een beter bezuinigingsbeleid voorstaat dan de PvdA. "Job Cohen is best een aardige vent, maar je krijgt die hele PvdA erbij."

De uitspraken van Verhagen zijn opmerkelijk, omdat zijn leider Balkenende tot aan gisteren in Knevel & Van den Brink bleef herhalen dat hij geen partijen wil uitsluiten. Verhagen doet dat als CDA-prominent nu op persoonlijke titel dus wel.

Correctie 19:50 Later in het gesprek kwam Verhagen terug op zijn harde afwijzing. "Het is niet zo zwart-wit als ik net zei." Op de vraag of hij dan ook in een kabinet onder Cohen gaat zitten, antwoordde hij "tuurlijk". 

Foto: @ikbendaf (Flickr/CC)

Laatste Reacties (140) Reageer Reacties in wachtrij: 0

  • Paul Lookman, do 10 juni 2010 08:13 Reageer op Paul

    Paul

    Nu de uitslag bekend is zal Verhagen zijn uitspraken, waar hij later een draai aan gaf, wel betreuren. Het CDA zal wel kiezen voor een oppositiekuur, waardoor deze ex-minister samen met JPB wordt afgeserveerd. Want voor een kamerzetel halen deze mannen hun neus op. Maar afgezien daarvan, Nederland zit niet te wachten op een buitenlandminister die blind de VS volgt en zich zo graag laat fotograferen met zijn Israelische collega, de ultra-rechtse griezel Lieberman. Verhagen is uiteindelijk de man die met zijn Afghanistan gedraai heeft gezorgd voor grote vraagtekens over Nederland in het buitenland, voor de val van het kabinet en voor de halvering van zijn partij. Zo'n man verdient ook geen benoeming op een mooie positie in Nederland of - namens Nederland - in het buitenland. Misschien kan hij zijn ex-collega De Hoop Scheffer aflossen op de Leidse Universiteit? Zie http://geopolitiek-in-perspectief.blogspot.com/2010/06/halve-of-misleidende-informatie-over.html en http://geopolitiek-in-perspectief.blogspot.com/2010/06/vs-medeplichtig-aan-israelisch-optreden.html.

  • Ineke Ellens, wo 09 juni 2010 14:52 Reageer op Ineke

    Ineke

    Onze vader die in .........

    Vergeef ons onze schulden, vooral die van de rechterkant.:)

    "En breng ons niet in beproeving" want zij weten niet beter.

    Maar red ons uit de greep van het kwaad"

    Help ons, lieve Vader, om het pad van die leugenaar en bedrieger te omzeilen, Rutte.

    "Geef ons vandaag het brood dat wij nodig hebben" als dat nog lukt.

    Lieve heer, verlos mij van het boze zoals Maxime Verhagen.

    Want aan u behoort het koningschap, de macht en de majesteit tot in eeuwigheid., Job, amen.

    Vreselijk melig en ongenuanceerd vanwege de regen en pissig als de PVDA het niet redt.:(

  • Peter Edens, di 08 juni 2010 21:56 Reageer op Peter

    Peter

    de Nederlandse politiek is wereldberoemd ....om zijn draaikonten.

    er gaat toch niemand meer op die CDA stemmen? Dan kan Verhagen naar de USA vertrekken, naar zijn vriendjes

  • Opinius Media, di 08 juni 2010 23:45 in reactie op Peter Edens Reageer op Opinius

    Opinius

    en neem die wilders dan gelijk ook maar effe mee..
    over zee..
    in "free" amerika.
    so free als de leegstand der huizen ,..
    en so free als goldman sachs.
    die nog steeds doen wat zij willen e alles pareert wereldwijd..
    in amerika ligt daarom de keuze van van het succes onder voorgenoemde .
    waar elders in de middelandse zee anderen onder free vuur genomen worden als ze studieboeken vervoeren ,waarin het woord-begrip free intussen wellicht een amerikaans privelege is geworden .
    het zou zomaar kunnen

  • Ernst Anepool, di 08 juni 2010 20:40 Reageer op Ernst

    Ernst

    Ah, het bekende gedraai van Verhagen, eerst iets roepen en dan erop terugkomen, zo ging het met de val van het Kabinet ook al, toen had ie ook niet gevraagd, en later toch weer wel.


    Eng dat er zoveel mensen die man hun vertrouwen gaan geven morgen, want Balkenende zal zeker opgevolgd worden door Verhagen, zoals die nu naar voren word geschoven...

    Heel limburg staat er al vol met zijn tronie, alsof Balkenende al tweede keus is :-(

  • kees van eck, di 08 juni 2010 20:23 Reageer op kees

    kees

    Het lijkt met het zoveelste bewijs dat Balkenende er de brui al aan heeft gegeven. CDA wil uiteindelijk niet met de PVV in een regering zitten, dat risico is veel te groot. Paars met een groen randje lijkt me de meest voor de handliggende, misschien wel de enige, werkbare coalitie.

  • Tim Tim, di 08 juni 2010 20:39 in reactie op kees van eck Reageer op Tim

    Tim

    Valt mij ook op dat op de radio ik bijna alleen maar Jan Kees de Jager in de reclame's voor het CDA hoor.

  • Henk-Jan Mielke, di 08 juni 2010 22:54 in reactie op Tim Tim Reageer op Henk-Jan

    Henk-Jan

    Die heeft een beter radio-hoofd misschien?

  • Henk-Jan Mielke, di 08 juni 2010 20:03 Reageer op Henk-Jan

    Henk-Jan

    Goed zo Joop, aanpassen die boel. Jammer toch, dat in dit digitale tijdperk dit soort KIEZERSBEDROG achterhaald kan worden. Foei Joop, in de hoek en zonder avondeten naar bed.

  • uitgeschreven uitgeschreven, di 08 juni 2010 19:30 Reageer op uitgeschreven

    uitgeschreven

    Ik vrees dat de makers van dit verhaal niet goed hebben geluisterd. Het is inderdaad zo dat verhagen dat bij de intro als antwoord gaf (men begint het programma altijd met een paar ja of nee vragen aan de gast) maar direct daarna legde hij uit dat het een grapje was en dat hij wel degelijk ook bereid was in een kabinet Cohen te stappen als er voldoende rekening werd gehouden met de standpunten van het CDA.

    Eigenlijk zou Joop er goed aan doen om dit item drastisch te veranderen, luister het programma er maar op na! Dit is echt een blunder!

  • J.F. Caparzo, di 08 juni 2010 19:26 Reageer op J.F.

    J.F.

    Sorry, maar is het niveau hier echt niet wat hoger als bij jullie rechtse evenknie? Meehuilen met de wolven in het bos, zonder er zelf iets van te hebben gehoord? Open de Radio 1 site, daar de 'uitzending gemist' vanaf 14:00 geloof ik, en luister, beter dan ongehinderd door enige kennis mee te kakelen?

  • Ernst Anepool, di 08 juni 2010 19:09 Reageer op Ernst

    Ernst

    Maxime "Grma" Verhagen probeert zijn eigen kandidatuur
    nu al vorm te geven, helaas wat prematuur

    Want wie wil er nu nog 12 jaar Zuur?

  • Gracchus Babeuf, wo 09 juni 2010 11:22 in reactie op Ernst Anepool Reageer op Gracchus

    Gracchus

    Van Verhagen zou je spontaan atheïst worden.

  • Mostafa Mouktafi, di 08 juni 2010 18:41 Reageer op Mostafa

    Mostafa

    Ik zie plotseling iets raars voor mijn neus: Oranje haalt de finale in Zuid Afrika. De premier Cohen, met een Oranje schoenen, naast onze Prins en Prinses samen hoera!! roepen.
    ''En nu schieten met die bal, jongensl'' roept Cohen half boos kijkend naar Maxima.
    Maxima tegen de vriedelijke Cohen: wij zijn toch goed en Kampioen in het schaatsen?!
    Cohen antwoord: misschien een goede idee om een voetballende schaatsers te gaan ontwikkelen als nieuwe sport.
    Maxima: Hi hi hi h....
    Ineens schreeuwde iedereen uit in het stadium: Jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa!!
    Maxima vroeg Cohen: Wat is dat?
    Cohen: het klinkt als Goal, even kijken!! even wachten! Cohen liep een stukje trap af om te vragen wat dat precies was en kwam terug naar zijn plek en zegt tegen Maxima: ja! Wij hebben gewonnen het was een doelpunt en wij zijn bijna klaar, nog 2 seconden maar.
    Maxima: Cohen! wie heeft hem gemaakt?
    Cohen: ziet u hem daar? die brave Nederlander van Marokkaanse afkomt, Affelay heet hij! ziet u hem? daar!!!
    Maxima: Hoe zo hebben wij in Nederland probelemen met integreren?! hoezo??
    Cohen: ik ga even de beker met die jongens meezoenen, Princes!
    Ik ga ook mee Cohen,even wachten, riep Maxima.

  • Stefan de Neef, di 08 juni 2010 19:30 in reactie op Mostafa Mouktafi Reageer op Stefan

    meeslepend stuk verhaal! wanneer komt het vervolg?

  • Mostafa Mouktafi, di 08 juni 2010 19:39 in reactie op Stefan de Neef Reageer op Mostafa

    Mostafa

    Hang van neus af!! Er komen dingen zomaar langs, voor mijn neus en dat is het leukste, onvervacht...verschijnt iets.

  • Opinius Media, di 08 juni 2010 18:27 Reageer op Opinius

    Opinius

    dit geneuzel van Verhagen is dan ook niet nieuw,een lederhose zou hem goed staan ,in de jodelende nieuwe wereld naar een nieuwe vijand aan de overkant.
    hoofdzaak je hebt ereen,ongeacht welke.
    zodat je van je eigen angst voor jezelf aan gebrek aan een vijand buiten jezelf ,..niet van angst in die lederhose gaat schijten omdat je geen vijand meer hébt.

    de nieuwe wereld in en uit oude trauma's die zelfs grote meneren heren ministers niet in zichzelf hebben opgelost,zie daar uit het prototype verhagen aan een nieuwe horizon.
    alles blijft hetzelfde ,enkel de vorm veranderde.
    toen de joden ,nu de islam.

  • Zjen Zen, di 08 juni 2010 18:02 Reageer op Zjen

    Zjen

    Ja en?
    So what?

  • Calvin M, di 08 juni 2010 17:52 Reageer op Calvin

    Calvin

    Er komt (wie weet!) na 9 juni waarschijnlijk toch een Nieuwe Paars Plus Kabinet (PvdA/VVD/D66/GL) onder leiding van meneer Cohen (met meneer Rutte en mevrouw Halsema beide als vice-premiers), nietwaar? Misschien is 't goed voor de CDA om een paar jaar in de Tweede Kamer te zitten samen met de SP, PVV, CU, SGP, PvDD enz.

  • Censuur Joop, di 08 juni 2010 17:47 Reageer op Censuur

    Censuur

    Ach, het CDA heeft weleens eerder een partij uitgesloten. Buitengesloten, tijdens de formatie.

    Dus niks nieuws op en langs het front.

  • Aert Willem d'Holbach, di 08 juni 2010 18:03 in reactie op Censuur Joop Reageer op Aert Willem

    Aert Willem

    De SP sluit zichzelf buiten, da's helemaal sukkelig.

  • Frank Schutte, di 08 juni 2010 22:44 in reactie op Aert Willem d'Holbach Reageer op Frank

    Frank

    Beste Aert,
    Ik vind dat u onze lijsttrekker met deze opmerking tekort doet, hij heeft vanavond andermaal de hand uitgestoken naar PvdA en GL, om gezamenlijk de crisis op een sociale manier op te lossen.
    Dit kan E.Roemer alleen maar doen als hij ook beseft dat we op sommige punten water bij de wijn moet doen.
    Uitsluiten doen andere ons misschien, maar wij sluiten ons niet uit bij andere.

  • Ruud Wiemer, wo 09 juni 2010 12:53 in reactie op Frank Schutte Reageer op Ruud

    Ruud

    Ik heb gisteren toch duidelijk gehoord dat Roemer vasthoudt aan de ban op verhoging van de AOW.

    Hiermee heeft hij zich nu al buitenspel gezet voor de coalitie, er is immers al een sociaal accoord tussen werknemers en werkgevers op dit onderwerp afgesloten.

    Dus het wordt voor de SP weer 4 jaar schreeuwen langs de zijlijn en anderen de schuld geven van hun falen dat ze niet in de regering zijn gekomen.

  • Censuur Joop, wo 09 juni 2010 00:21 in reactie op Aert Willem d'Holbach Reageer op Censuur

    Censuur

    De slechtse one-liner van jou, ever. Kom op, Holbach, je kan stukken beter sneren en dooddoen.

  • Piet Knollema, di 08 juni 2010 17:39 Reageer op Piet

    Piet

    Verhagen sluit Cohen niet uit. Hij sluit zichzelf uit!
    Nog een reden om PvdA te stemmen!

  • Hjalmar Hoort, di 08 juni 2010 18:47 in reactie op Piet Knollema Reageer op Hjalmar

    Hjalmar

    We zijn het zowaar weer eens met elkaar eens piet ;-)

  • Gracchus Babeuf, wo 09 juni 2010 08:38 in reactie op Piet Knollema Reageer op Gracchus

    Gracchus

    Aha een cordon sanitaire, waar zagen we dat eerder :-)

  • Lucas Lay, di 08 juni 2010 17:32 Reageer op Lucas

    Lucas

    Verhagen is uitermate hypocriet!

    Een grove schande om Cohen en de PvdA uit te sluiten, en tegelijkertijd met een kilo meel in de mond te praten als het over Wilders gaat. Wilders, die onze NAVO-bondgenoten beledigt, de belangen van het Nederlandse bedrijfsleven in het buitenland schaadt, en bovendien helemaal géén economisch programma heeft!

    Dit soort misselijke spelletjes van Verhagen, zijn precies waarom zoveel mensen geen vertrouwen meer hebben in de politiek!

  • Henk-Jan Mielke, di 08 juni 2010 17:31 Reageer op Henk-Jan

    Henk-Jan

    En wie hier heeft het programma eigenlijk daadwerkelijk beluisterd? Of loopt men maar aan achter wat de redactie van Joop ervan interpreteerd.

    Hersen Schraper, di 08 juni 2010 16:34:

    "Een_beetje_nuance_graag!
    Kop is wederom suggestief.
    Ik heb het programma gehoord. Hij mocht alleen met ja of nee antwoorden.
    Verderop in de toelichting werd dit genuanceerd tot "ja mits" voor VVD en "nee tenzij" voor PvdA."

  • Hjalmar Hoort, di 08 juni 2010 18:48 in reactie op Henk-Jan Mielke Reageer op Hjalmar

    Hjalmar

    Henk. Welkom bij de Vara.

  • Rouane Rabbit, di 08 juni 2010 17:23 Reageer op Rouane

    Rouane

    Last minute noodgreep, de paniek begint definitief toe te slaan in het CDA.

  • Mostafa Mouktafi, di 08 juni 2010 17:45 in reactie op Rouane Rabbit Reageer op Mostafa

    Mostafa

    Nou, dan zou de kerk heel hard bezig zijn met bidden en duimen voor het CDA, stiekem natuurlijk.
    Oh! lieve God! vergeef mijn broeders voor het knoeien met de mensheid.
    OH! lieve Maria, vergeef Balkenende voor het meedoen met het slopen van Irak en afghanistan.
    OH! Jezus! maak van 9-06-2010 in Nederland een Messia's dag.
    Cohen in de stilte: Ach mensen! moslims, joden, homo's en ongelovigen zijn ook kinderen van God als die wel bestaat.
    Verlos de Nederlandse politiek van God, anders hou op met dat gezeik dat Nederland scheiding van God en staat kent.

  • M. de Lange, di 08 juni 2010 17:14 Reageer op M.

    M.

    Ik heb gemerkt dat er hier nog mensen zijn die geloven in Job Cohen als nieuwe MP. En dan verwijten jullie mij in sprookjes te geloven. Ha!

  • YggY ..., di 08 juni 2010 17:18 in reactie op M. de Lange Reageer op YggY

    YggY

    Job Cohen is een bestaand persoon, uw God daarentegen is een sprookjesfiguur.

    Cohen maakt in ieder geval meer kans dan God.

  • M. de Lange, di 08 juni 2010 17:37 in reactie op YggY ... Reageer op M.

    M.

    Het zit hoog he...?

  • Piet Knollema, di 08 juni 2010 18:27 in reactie op M. de Lange Reageer op Piet

    Piet

    In de hoge bedoel je?

  • - -, di 08 juni 2010 17:24 in reactie op M. de Lange Reageer op -

    -

    U verwijt mensen te geloven in sprookjes, aldus de persoon die in God gelooft....

    Maar dat terzijde.

    Ik denk dat het zou sieren als het CDA een beetje minder arrogant gaat opstellen mochten zij inderdaad bijna 50% van hun aantal zetels bij de komende verkiezingen verliezen. Om dan nog over ministerposten te spreken getuigd van megalomanie.

  • M. de Lange, di 08 juni 2010 17:38 in reactie op - - Reageer op M.

    M.

    Helemaal mee eens, de winnaar -VVD dus- moet dat bepalen.
    Maar iets in mij zegt me dat het CDA gewoon gezellig aanschuift.
    En weet je wie nog meer? 2 woorden, beginnend met G en eindigt op ilders.

  • - -, di 08 juni 2010 18:58 in reactie op M. de Lange Reageer op -

    -

    De VVD moet helemaal niks bepalen. U geeft blijk ook nog eens weinig know-how te hebben van politiek.

    "mocht" de VVD de verkiezingen winnen, en daar ziet het ernaar uit, dan wordt er een formateur benoemd die gaat kijken welke partij, aan de hand van gesprekken, het beste met elkaar een coalitie kunnen gaan vormen. Dat is stap 1.

    Stap 2 is dat deze partijen dan gaan onderhandelen. Alle partijen moeten water bij de wijn doen. Als Rutte, zoals u voorschrijft, gaat dicteren zal er geen kabinet Rutte 1 tot stand komen.

    Helaas voor u, maar zo werkt dat nu eenmaal in politiek Den Haag. In Nederland hanteren we niet het systeem: "The winners takes it all".

  • Henk-Jan Mielke, di 08 juni 2010 17:40 in reactie op - - Reageer op Henk-Jan

    Henk-Jan

    Een beetje megalomanie kan toch geen kwaad? Of ben ik nu in de war met visie en toekomstperspectief...

  • Piet Knollema, di 08 juni 2010 21:40 in reactie op Henk-Jan Mielke Reageer op Piet

    Piet

    Waar je mee in de war bent weet ik niet, maar als ik zo je bijdragen lees..........

  • Henk-Jan Mielke, wo 09 juni 2010 00:08 in reactie op Piet Knollema Reageer op Henk-Jan

    Henk-Jan

    Weet niet sinds wanneer wij elkaar tutoyeren, maar nog een nachtje slapen...

  • Alex Alexander, di 08 juni 2010 17:43 in reactie op - - Reageer op Alex

    Alex

    Maak het zelfde verwijt aan de heer Cohen dan die even dacht premier van dit land te worden...

  • Opinius Media, di 08 juni 2010 18:01 in reactie op Alex Alexander Reageer op Opinius

    Opinius

    ach klets niet dat doet die klier van een Rutte net zo.
    zich zien als de reddende mp en burgervader ,en profileerde zich overigens evenzo .
    ziehier Rutte de wereldman,doorspekt van elke menswijsheid ..verbonden met elke samenlevingsvorm tot die van het gezinsleven toe.
    jooo,.

    zo ziet ie ook uit.!

  • martina ramsteijn, di 08 juni 2010 18:58 in reactie op Alex Alexander Reageer op martina

    martina

    Hij heeft dat nooit gedacht, de media heeft dat ervan gemaakt.
    De man doet alleen zijn best om het te worden, omdat hij niemand als persoon uitsluit en wil dat iedereen, ondanks de verschillen van denken, geloven, etc., elkaar een hand zouden moeten willen geven en om op een acceptabele manier met/naast elkaar om te kunnen gaan. Elkaar wat leren kennen, misschien wel iets VAN elkaar kunnen leren, in plaats van elkaar bevoordelend uitsluiten. En niet zoals in de jaren 50/60, dat je als katholiek niet met een gereformeerde mocht trouwen of omgekeerd. Niet naar de VARA mocht luisteren als je hervormd was, of vanuit je achtergrond op een bep. politieke partij moest stemmen etc.
    Hij zegt, tracht tegen iedereen te zeggen die het horen wil: Werkgevers en werknemers hebben elkaar nodig, en hoe beter je in staat en bereid bent om elkaar in zijn/haar waarde te laten des te betere werknemers en betere bazen ze aan elkaar hebben. Beetje geven en nemen.
    De een kan niet zonder de ander.
    Alleen die dictatorachtige en/of graaiers van bazen en die altijd zeurende en klagende werknemers, ja, dat zijn de dwarsliggers in onze maatschappij, net als dat groepje Marokkaanse rotjochies.
    Die zorgen in het klein en in het groot voor ellende.
    Die moet je aanpakken. Vind ik en zegt ook Job Cohen.
    Ben blij dat ik morgen op een man kan stemmen, die dat heel erg goed door heeft.

  • martina ramsteijn, di 08 juni 2010 19:40 in reactie op martina ramsteijn Reageer op martina

    martina

    Correctie : Beoordelend moet bevooroordelend zijn.

  • - -, di 08 juni 2010 19:06 in reactie op Alex Alexander Reageer op -

    -

    Ik begrijp uw verontwaardiging niet.

    U kunt Cohen z'n situatie toch moeilijk vergelijken met die van Verhagen. Het CDA staat op zwaar verlies en als er überhaupt sprake is van een race tussen twee premierkandidaten is het wel tussen Cohen en Rutte. In sommige peilingen nadert de PvdA de VVD.

    Het lijkt mij evident te kunnen stellen dat het electoraat het CDA behoorlijk beu is.

    Maar goed, ik doe niet mee aan "wie heeft de grootste plasser" retoriek. Als 1 partij het zou kunnen winnen van de VVD dan is het wel de PvdA. Dat zeg ik niet omdat ik op de PvdA ga stemmen maar dat tonen de peilingen aan. Voor de rest is het koffiedik kijken. Ik wacht gewoon de verkiezingen af voordat ik een concreet eindoordeel kan geven.

    Voor de rest gun ik ieder zijn of haar eigen glazen bol om voorspellingen hier te lanceren. Ik vind alleen opemerkelijk dat een partij dat op zwaar verlies staat nu eisen gaat stellen; het komt allemaal wat surealistisch over.

    Niets meer en niets minder.

  • Renée Olsthoorn, di 08 juni 2010 23:01 in reactie op Alex Alexander Reageer op Renée

    Renée

    Job Cohen heeft (anders dan Bakenende) van meet af aan helder gemaakt dat hij graag premier wil worden, maar zou dat niet lukken omdat de PvdA niet de grootste wordt, hij plaats zal nemen in de kamer. Het zou wel heel vreemd zijn geweest als hij meteen gedacht zou hebben het premierschap in zak te hebben getuige het lage zetelaantal in de peilingen op het moment van zijn kandidatuur.

  • Caligula julii, di 08 juni 2010 23:29 in reactie op Renée Olsthoorn Reageer op Caligula

    Caligula

    dat is goed van Cohen. en daarom zou het ook mooi zijn als de PvdA in de oppositie komt want met Cohen als partijleider is de PvdA gedoemd om te verdwijnen. Als dan ook nog het CDA verdwijnt dan kunnen we met slimme pragmatische en ambitieuze mensen dit land gaan veranderen.

  • Jaap Breekpunt, di 08 juni 2010 18:01 in reactie op - - Reageer op Jaap

    Jaap

    --Ik denk dat het zou sieren als het CDA een beetje minder arrogant gaat opstellen mochten zij inderdaad bijna 50% van hun aantal zetels bij de komende verkiezingen verliezen. Om dan nog over ministerposten te spreken getuigd van megalomanie.--
    Zie wel vaker de redenering voorbij komen dat partijen het recht om wat te zeggen zouden moeten ontlenen aan het aantal zetels dat ze hebben gewonnen dan wel verloren in plaats van het absolute aantal zetels dat ze behalen. Lijkt mij onzin.
    Mocht het CDA fors verliezen en op 25 zetels uitkomen, dan maakt het evenveel aanspraak op een plek in de regering als groenlinks wanneer deze partij fors zou winnen en eveneens op 25 zetels uit zou komen.

  • - -, di 08 juni 2010 19:09 in reactie op Jaap Breekpunt Reageer op -

    -

    Jaap schreef: "Mocht het CDA fors verliezen en op 25 zetels uitkomen, dan maakt het evenveel aanspraak op een plek in de regering als groenlinks wanneer deze partij fors zou winnen en eveneens op 25 zetels uit zou komen."

    Ja, maar GroenLinks stelt dan ook geen eisen met betrekking tot ministerposten. En GroenLinks staat niet op zwaar verlies, het CDA wel, en daar ging de discussie over gekkie.

  • Jaap Breekpunt, wo 09 juni 2010 08:36 in reactie op - - Reageer op Jaap

    Jaap

    --Ja, maar GroenLinks stelt dan ook geen eisen met betrekking tot ministerposten. En GroenLinks staat niet op zwaar verlies, het CDA wel, en daar ging de discussie over gekkie. --
    ..wanneer GroenLinks op 25 zetels zou staan..
    Je stelt opnieuw dat het CDA z'n mond moet houden omdat het op verlies staat. Zie een dergelijke redenatie vaak voorbij komen. Redenatie is dan dat niet het absolute zetelaantal bepalen zou moeten zijn voor hoe grote mond je zou mogen hebben maar het relatieve aantal (relatief ten opzichte van het huidige zetelaantal). Dat is wat mij betreft een gekkieredenatie. Niet het aantal zetels dat je verloren of gewonnen hebt ten opzichte van het huidige aantal zetels zou bepalend moeten zijn, maar het absolute aantal dat je deze verkiezingen haalt.

  • Opinius Media, di 08 juni 2010 17:12 Reageer op Opinius

    Opinius

    "Demissionair CDA-minister Maxime Verhagen wil wel minister worden in een kabinet onder VVD-leider Mark Rutte, maar niet onder PvdA-lijsttrekker Job Cohen."

    verlos ons van Verhagen die als minister van buitenlandse zaken voor heel nederland het schaamrood allang op zijn wangen had mogen hebben.
    Job Cohen zal hem daarin te zeer herinneren ,waar Verhagen zijn komische oorlogjes naar de Islam niet meer kan voeren.
    Bij Wilders zijn partij is de man dan ook prima opgeborgen ,die sluit hij dan ook niet uit.
    Hoe ontroerend die Verhagen toch...die zich deze week al net zo dubieus in de VN mensenrechtenraad vertoonde.
    enge man

  • Joop Pooj, di 08 juni 2010 17:10 Reageer op Joop

    Joop

    De enige reden dat Verhagen's uitspraak een 'teleurstelling' voor PvdAers kan zijn is dat PvdA nu hoopt evt met CDA een coalitie te vormen nu linkse meerderheid definitief onhaalbaar lijkt.

    PvdA breekt met het CDA, schuift naar links op en verwisselt van leider en denkt dan dat CDA achteloos weer aanschuift nadat PvdA wat meer zetels heeft. CDA en ook VVD moeten de PvdA het maar uit laten zoeken opdat Nederland er na een paar jaar achterkomt dat je koopkracht niet kan garanderen nu het westen niet meer een monopolie heeft op kennis terwijl het wel veel hogere kosten door belastingen moet goedmaken. Regeren is van au, zeker in tijden van deflatie.

  • karuna waaijer, di 08 juni 2010 17:27 in reactie op Joop Pooj Reageer op karuna

    karuna

    Betekent dat jij dat mogelijk gaat maken dat de PvdA het maar moet uitzoeken door PvdA te stemmen?

    Joepie!

  • Joop Pooj, di 08 juni 2010 17:45 in reactie op karuna waaijer Reageer op Joop

    Joop

    Ik stem op VVD terwijl ik geen eigen huis heb. De euro moet eerst verdiend worden voordat deze door PvdA kan worden herverdeeld en over verdienen heeft de VVD wat zinvollere ideeën dan de PvdA in mijn ogen.

    Vroeger wel eens D66 gestemd maar toen Van Mierlo als staatkundige 'hervormer' voor buitenlandse zaken i.p.v. binnenlandse zaken koos was de liefde over. Een goede keuze want Pechtold heeft het nooit meer over de kroonjuwelen.

    Grappig is in dit kader wel dat VVD nu voor de gekozen burgemeester is.

  • Ruud Velsen, di 08 juni 2010 17:10 Reageer op Ruud

    Ruud

    De druiven zijn zuur bij de PvdA.

  • martina ramsteijn, di 08 juni 2010 17:07 Reageer op martina

    martina

    Wat een opluchting voor mij en de PVDA.

    Of zijn we zijn rol in het Uruzgandebat vergeten.
    Door zijn gedrag moeten we morgen naar de stembus.

  • Schuur (zaam), di 08 juni 2010 17:01 Reageer op Schuur

    Schuur

    CDA wil niet met PVV, CDA wil niet met PvdA, CDA wil graag met VVD, Groen Links en D66.

    Als D66 zijn les nog goed onthouden heeft, dan zullen ze hiervoor passen. En hoe regeringsgeil Femke Halsema ook mag zijn, ik denk niet dat GroenLinks een samenwerking met VVD èn CDA, samen een uiterst conservatief combo, ziet zitten.

    De kans dat we weer een coalitie krijgen met godvrezende mannenbroeders, een nieuw "mag-niet"-kabinet, neemt zienderogen af.

    Ik had nooit gedacht dat ik dit ooit mijn strot uit zou krijgen, maar: Dank je wel, Maxime.

    Mvgr - B

  • Mostafa Mouktafi, di 08 juni 2010 16:56 Reageer op Mostafa

    Mostafa

    Verhagen knapt het vuile werk op in verkiezingstijd voor het CDA. Of hij was er vroeg bij of alleen de aankondiging van een breuk hoeft alleen nog maar te komen en die is eigenlijk al tijden een feit.

  • LEO CUYPERS, di 08 juni 2010 16:53 Reageer op LEO

    LEO

    Alle Cohens aan dek !!!

  • Frank Schutte, di 08 juni 2010 16:45 Reageer op Frank

    Frank

    Alles is al beklonken achter de schermen, hier spreekt de eerste man van het CDA.
    Mijn God daar zijn we gezegend mee.
    Vreselijk eigenwijs, en een heerser, niet hij zou partijen moeten kunnen uitsluiten, maar zijn eigen partij moet hem gaan uitsluiten voor deze functie.

  • zorba de griek, di 08 juni 2010 16:42 Reageer op zorba

    zorba

    Grappig dat er nog steeds mensen zijn die denken dat de PvdA gaat regeren. Rita Verdonk maakt meer kans.

  • Vaclav Klaus, di 08 juni 2010 16:49 in reactie op zorba de griek Reageer op Vaclav

    Vaclav

    Je denkt dat CDA gaat regeren als zij van 41 zetels terugvallen naar 25?

    PvdA gaat meevallen met 33 zetels en VVD haalt er 32. Mark;) my words.

  • zorba de griek, di 08 juni 2010 17:15 in reactie op Vaclav Klaus Reageer op zorba

    zorba

    ---- Je denkt dat CDA gaat regeren als zij van 41 zetels terugvallen naar 25?----

    Ik weet het wel zeker, wat moeten ze anders?

  • Vaclav Klaus, di 08 juni 2010 17:28 in reactie op zorba de griek Reageer op Vaclav

    Vaclav

    Lekker weer een tijdje de Kamer in?

  • Mees ., di 08 juni 2010 17:49 in reactie op zorba de griek Reageer op Mees

    Mees

    peilingen kunnen er wel zes zetels naast zitten.
    Als VVD zes zetels minder krijgt staan ze op 30 zetels,als PvdA 6 zetels meer krijgt staan ze op 35.
    Ik denk dat het heel anders zal worden dan de meeste peilingen voorspellen.

  • - -, di 08 juni 2010 16:52 in reactie op zorba de griek Reageer op -

    -

    Mja er zijn ook mensen die denken dat er een Deens model komt....

    Laten we pas na de catwalk bekijken welke modellen de revue zijn gepasseerd.

  • zorba de griek, di 08 juni 2010 17:16 in reactie op - - Reageer op zorba

    zorba

    Mic,

    Het blijft jouw feestje vandaag.

  • - -, di 08 juni 2010 17:38 in reactie op zorba de griek Reageer op -

    -

    Paul, u bent in de veronderstelling dat ik hier van geniet. Niets is minder waar. Ik vier bovendien nooit feestjes wanneer het om politiek gaat.

    De polarisatie heeft grip gekregen binnen de muren van politiek Den Haag. Het is een teken van vergaande polarisatie in de samenleving waar de politiek een afspiegeling van is. Dat is niet iets waar ik een feestje voor ga geven.

    Mensen zoals u die de neiging hebben om te denken in termen als links versus rechts en visa versa nemen in cumulatieve zin toe; zeker zo vlak voor de daadwerkelijke verkiezingen. Het recept is uiterst voorspelbaar. Er zullen nog vuile leugens en uiterst negatieve persoonlijk getinte oneliners de revue passeren voordat de laatste kiezer zijn of haar rondje rood heeft gekleurd.

    Weet u, wat de uitslag ook wordt, ik maak me daar niet druk over. Feit is en blijft dat:

    - het lastig zal worden om een kabinet te formeren
    - door alle tegenstellingen het nog lastiger zal blijken te zijn om vier jaar een kabinet in stand te houden; iets waar het land, links of rechtsom baat bij heeft
    - de polarisatie zal bij een extreem links of rechts kabinet toenemen, dat is inderdaad mijn enige wens in deze; een gematigd links/rechts van het midden kabinet die wel flink gaat hervormen maar niet zo dramatisch als de VVD dit wenst en niet zo voorzichtig als de SP graag zou willen zien.

    Het allerbelangrijkste is en blijft dat 'iedereen' de bezuinigen zullen gaan voelen maar dat de allerarmsten hier niet de dupe van zullen worden. Ik deel de opvatting dat iedereen een steentje moet bijdragen maar ik stel de grens bij mensen die serieus niks kunnen missen.

    That's all!

    Voor de rest, eindelijk geen politiek gekrakeel meer op de televisie. Ik kijk uit naar Zomergasten, mijn vakantie en de zwoele zomeravonden op een terras hier in Amsterdam met mijn vrienden waar ik alleen goedgemutste geluiden aantref en geen gekrakeel met holle kreten als "knettergek" en "Nederland gaat naar de knoppen" retoriek. Want in een land dat te boek staat als één van de welvarendste landen ter wereld op het gebied van sociale welvaart zijn dat soort angst retoriek geluiden een gotspe, niets meer en niets minder.

  • Hjalmar Hoort, di 08 juni 2010 18:53 in reactie op - - Reageer op Hjalmar

    Hjalmar

    I heart Mic New.

  • Rouane Rabbit, di 08 juni 2010 17:06 in reactie op zorba de griek Reageer op Rouane

    Rouane

    --[Rita Verdonk maakt meer kans. ]---

    Geniet er nog maar even van Paul, morgen is het circus afgelopen, nooit meer peilingen interpreteren, hoe moet dat nou verder met jou?

  • Vaclav Klaus, di 08 juni 2010 17:13 in reactie op Rouane Rabbit Reageer op Vaclav

    Vaclav

    Goed punt, eerst natuurlijk speculeren over de minister kandidaten, maar daarna houdt Paul uren over per dag...

  • YggY ..., di 08 juni 2010 17:20 in reactie op Rouane Rabbit Reageer op YggY

    YggY

    Voorlopig zou ik me nog maar niet rijk rekenen.
    Hij komt vast wel weer met iets nieuws op de proppen.

    Ik schat zo maar in dat hij op 10 juni komt met "er is fraude gepleegd".

  • zorba de griek, di 08 juni 2010 17:23 in reactie op Rouane Rabbit Reageer op zorba

    zorba

    --- hoe moet dat nou verder met jou?-----

    Rouane,

    Wat lief van je dat je je zorgen maakt over mij. Dat is een mooi gebaar zo vlak voor de verkiezingen. Een linksmensch die meeleeft met een PVV-stemmer. Dat is pas tolerantie.

  • Rouane Rabbit, di 08 juni 2010 17:36 in reactie op zorba de griek Reageer op Rouane

    Rouane

    ---[Wat lief van je dat je je zorgen maakt over mij---

    Links, solidair met de zwakkeren, de ex-PVV-ers vinden bij links gewoon onderdak, mits ze zich netjes gedragen, natuurlijk.

    Dus uitrazen even buiten de deur, dank u (en denk aan de buren)

  • Censuur Joop, di 08 juni 2010 18:15 in reactie op zorba de griek Reageer op Censuur

    Censuur

    Citaat: "Een linksmensch die meeleeft met een PVV-stemmer."

    Kampioen draaier. Eerst PVV, dan VVD, dan weer PVV. Ik ben benieuwd wat je morgen stemt...

  • Eline W, di 08 juni 2010 17:24 in reactie op Rouane Rabbit Reageer op Eline

    Eline

    Ik vrees dat dit circus nog even doorgaat morgen. Er wordt waarschijnlijk keihard "told you so" geroepen door verschillende mensen. En tijdens de formatie wordt het speculeren nog groter. Daarna gaan deze mensen ons uitlachen, terwijl de partijen waar ze zo van houden aanstalten maken het land af te breken. Na ongeveer 2 jaar, als de eerste wetten er doorheen zijn. Zullen ze de eerste zijn die met spandoeken op het museumplein staan. Nee, daar zijn we nog lang niet vanaf.

  • Rouane Rabbit, di 08 juni 2010 17:11 in reactie op zorba de griek Reageer op Rouane

    Rouane

    De noodgreep van Verhagen om het dreigende tij te keren.

    Sinds dat geknoei met brieven naar de NATO, en de vrijages met Lieberman is Verhagen toch wel een beetje beschadigd, internationaal gezien.

    Het is van een kant jammer, maar van de andere kant, de tijd van jezuïeten is voorbij, eigenlijk al wat langer. De term jezuïetenstreek heeft een compleet nieuwe lading gekregen:
    http://www.google.nl/search?q=jezuiet+misbruik

  • Eline W, di 08 juni 2010 17:21 in reactie op zorba de griek Reageer op Eline

    Eline

    Nou nou, wat een nuance.

    En het is nog eens feitelijk onjuist ook, nou begrijp ik natuurlijk ook wel dat dit is bedoeld als een provocerende overdrijving.

    Ik begrijp alleen niet waarom die hier geuit moet worden. Omdat de politieke kleur van de reacties u niet aanstaat? Of omdat u het leuk vind om reacties op uw ongenuanceerde bullshit te krijgen? Of is de reden zo groots dat ik hem met mijn nietige linkse brein nooit zal begrijpen....

  • Erik van Erne, di 08 juni 2010 16:37 Reageer op Erik

    Erik

    Leuk hoor, die Maxime Verhagen. Altijd goed voor wat van die opmerkingen die een achterliggende agenda hebben. Wordt hoog tijd voor een regering zonder het CDA.

  • Bor de Wolf, di 08 juni 2010 16:34 Reageer op Bor

    Bor

    Een_beetje_nuance_graag!
    Kop is wederom suggestief.
    Ik heb het programma gehoord. Hij mocht alleen met ja of nee antwoorden.
    Verderop in de toelichting werd dit genuanceerd tot "ja mits" voor VVD en "nee tenzij" voor PvdA.

  • Cor Edelenbosch, di 08 juni 2010 16:33 Reageer op Cor

    Cor

    Dat christenen hun partijleider verloochenen lijkt misschien vreemder dan dat het is. Ze hebben dit namelijk ooit ook met Jezus gedaan.
    Wel is het gevolg hiervan, dat ze uiterst onbetrouwbaar zijn.

  • Pierre Laroi, di 08 juni 2010 16:23 Reageer op Pierre

    Pierre

    Zou de PvdA Verhagen als minister willen???????????

  • Vaclav Klaus, di 08 juni 2010 16:43 in reactie op Pierre Laroi Reageer op Vaclav

    Vaclav

    Nee... en VVD en CDA hebben geen meerderheid en ze willen niet met de PVV. Dus paars - dus niet interessant wat Verhagen wil of vindt.

  • Gracchus Babeuf, wo 09 juni 2010 15:18 in reactie op Pierre Laroi Reageer op Gracchus

    Gracchus

    De functie van Groot Inquisiteur bestaat al een tijdje niet meer.

  • Gracchus Babeuf, wo 09 juni 2010 19:20 in reactie op Gracchus Babeuf Reageer op Gracchus

    Gracchus

    Bij Monty Python hoeft hij het ook niet te proberen. Die bestaan niet meer.
    Voor de jonkies onder ons de Spaanse Inquisitie.
    http://www.youtube.com/results?search_query=monty+python+spanish+inquisition&aq=9

  • Truus Beek, di 08 juni 2010 16:23 Reageer op Truus

    Truus

    Lijkt mij totaal niet tegenstrijdig aan stelling name CDA
    hij wil als persoon niet onder Cohen dienen en dat is zijn persoonlijk goed recht en heeft niets te maken met het als partij uitsluiten van een andere partij. Ik vind dit ook een wijs besluit van deze man.
    Maar goed afgelopen dagen doet Joop niet onder voor Geenstijk

  • Kingfisher XL, di 08 juni 2010 16:22 Reageer op Kingfisher

    Beetje rethorische vraag want de kans dat die situatie zich gaat voordoen lijkt me (helaas) erg klein. Maar gesteld dat ie zich wél voordoet, dan nóg. Doen we het toch lekker zonder Maxime. Daaaaag....... Maxje, schrijf je nog es ?
    Maar ik vrees dat in grijze muizenland het CDA onvermijdbaar is en als ze de keuze krijgen kiezen ze toch voor de handelsmannen, de entrepeneurs, de bankiers en de rest van de bewezen aardbolverkloters.

  • Joop Pooj, di 08 juni 2010 16:12 Reageer op Joop

    Joop

    Wellicht probeert Verhagen een exitstrategie naar een internationaal baantje op te zetten .....

    Alhoewel hij goed in de kamer overkomt en ook redelijk kan debaten ligt Verhagen's hart niet in het politieke handwerk van een algemeen geörienteerd parlementariër.

  • Mostafa Mouktafi, di 08 juni 2010 16:11 Reageer op Mostafa

    Mostafa

    Wat een klote trucje, het CDA wil haar schade herstelen over de rug van de PVDA, want op deze enige manier kgijgt het CDA nog aandacht.
    Ik dacht dat CDA-ers nooit collega's uitsloten, denk aan de ''normen en waarden'' van Balkenende en ''ik suit niemand uit''.
    Wat zou God heel boos zijn op deze gelovigen!

  • Hjalmar Hoort, di 08 juni 2010 16:22 in reactie op Mostafa Mouktafi Reageer op Hjalmar

    Hjalmar

    gelukkig bestaat god niet ;-)

  • Mostafa Mouktafi, di 08 juni 2010 16:32 in reactie op Hjalmar Hoort Reageer op Mostafa

    Mostafa

    Ze denken van wel!
    Regeren namens God is regern met X en Y En dat vinden ze leuk.

  • zorba de griek, di 08 juni 2010 16:36 in reactie op Hjalmar Hoort Reageer op zorba

    zorba

    Als Allah bestond dan was het morgen mooi weer geweest.

  • Rouane Rabbit, di 08 juni 2010 17:04 in reactie op zorba de griek Reageer op Rouane

    Rouane

    Slecht weer is in het nadeel van 40% PVV-stemmers die eigenlijk toch al nooit gingen stemmen.

  • ---Merhamet ---, di 08 juni 2010 17:05 in reactie op zorba de griek Reageer op ---Merhamet

    ---Merhamet

    Als God bestond, bestond het CDA niet! Dat zou God niet toelaten (imago-schade voor God dan hè)

  • Mostafa Mouktafi, di 08 juni 2010 18:05 in reactie op ---Merhamet --- Reageer op Mostafa

    Mostafa

    Goed zo meiden! leuk.

  • joop kerver, di 08 juni 2010 16:07 Reageer op joop

    joop

    Gevaarlijk als de linker en rechterhand niet kunnen communiceren of combineren!

  • Joop Schouten, di 08 juni 2010 16:07 Reageer op Joop

    Joop

    Good Cop, Bad cop.

    Het CDA-handleidingsboek 'Onderhandelen met een Rattenmentaliteit' is weer uit de kast gehaald.

    Straks zet de PvdA Tichelaar weer in.

  • Hjalmar Hoort, di 08 juni 2010 16:07 Reageer op Hjalmar

    Hjalmar

    Jammer jongens, maar het zijn dit soort verdraaingen die je zoveel stemmen kost. Dat verhagen een jakhals is, daar ga ik in mee. (kan me nog levendig herinneren dat hij maar bleef 'lachen' terwijl de hele oppositie over hem heen viel inzake uruzgan) Maar hij spreekt niet voor het CDA, hij spreekt voor zichzelf.

  • Joop Schouten, di 08 juni 2010 16:23 in reactie op Hjalmar Hoort Reageer op Joop

    Joop

    Gezien de belangen die op het spel staat lijkt mij dat laatste heel onwaarschijnlijk Hjamar.

  • Hjalmar Hoort, di 08 juni 2010 18:51 in reactie op Joop Schouten Reageer op Hjalmar

    Hjalmar

    Ach CDA grijpt desperaat om zich heen. Campagne is totaal getanked. toen ik balkiebalk met een pilsje en **** drugs op zijn shirt zag, toen dacht ik: geef hem eens ongelijk, gast is klaar, lekker pilsje pakken met het mooie weer, valt toch niets meer te redden. De vraag is: waarom krijgt de CDA uberhaupt nog zetels?

  • piet v.d.linde, di 08 juni 2010 16:05 Reageer op piet

    piet

    goed gekeurd?

  • piet v.d.linde, di 08 juni 2010 16:02 Reageer op piet

    piet

    Het zou mooi zijn als job de grootste zou worden,want dan zijn we mischien af van die druiloren Verhagen en balkellende.
    Want die hebben toendertijd koeien met gouden horens beloofd.
    Denk maar aan het kwartje van kok dat we terug zouden krijgen.
    Wanneer balkje??????????????????????????????????????????????????????????

  • Teun H., di 08 juni 2010 16:02 Reageer op Teun

    Teun

    Grappig, als je je bedenkt dat als de Balkenende exit is, Verhagen *zelf* het grootste obstakel voor samenwerking tussen PvdA en CDA lijkt te zijn...

    Bovendien is het puur hypothetisch gelul, want de VVD lijkt nu toch echt de grootste te worden en die gaan niet tegelijkertijd met de PvdA én het CDA in zee.

    Sterker nog: waar heeft die man het over? Want zijn partij lijkt dé verliezer van de verkiezingen te worden. Typisch Verhagen: als'ie door de kiezer keihard wordt afgestraft, nog doen alsof hij het voor het zeggen heeft. De mazzel, Maxime. Ik hoop dat je in je volgende baan wél wat aan je ratterigheid hebt.

  • M. de Lange, di 08 juni 2010 16:02 Reageer op M.

    M.

    Oh ja, de eerste tekenen voor de coalitie VVD-CDA-PVV komen in zicht.

  • Eline W, di 08 juni 2010 15:58 Reageer op Eline

    Eline

    Maar wat denkt Verhagen dan?

    Stel het CDA kan niet met de PVDA en de PVV regeren, dan lijkt het me duidelijk we krijgen paars. Het is onmogelijk een werkbare coalitie te verzinnen met het CDA en zonder PVDA of PVV, misschien CDA, VVD, GL, D66, maar ik denk dat het CDA daar vanwege de christelijke achtergrond moeite mee gaat hebben.

    Dus hierbij bedank ik Verhagen alvast voor het verlossen van het land van het CDA.

  • cor mol, di 08 juni 2010 16:12 in reactie op Eline W Reageer op cor

    cor

    Maar mevrouw het is toch helemaal niet erg dat Verhagen dat niet wil. Je kan van Cohen toch niet verwachten dat hij elke keer dat hij de heer Verhagen een hand gegeven heeft zijn vingers moet staan natellen. Hij is toch al zo slecht met cijfertjes :-).

  • Rob Geurtsen, di 08 juni 2010 16:14 in reactie op Eline W Reageer op Rob

    Rob

    optimist

  • Alex Alexander, di 08 juni 2010 16:34 in reactie op Eline W Reageer op Alex

    Alex

    Lol ik denk dat je het fout hebt Eline...

    Ik ga namelijk zelf er van uit dat dit de basis word: VVD+CDA+...(+...)
    En dan ga ik er ook gewoon vanuit dat Verhagen zijn post houd aangezien VVD financiën wil hebben zullen ze Verhagen laten zitten, denk ik zo.

  • YggY ..., di 08 juni 2010 15:53 Reageer op YggY

    YggY

    Normaal speelden Verhagen en Balkenende samen het spelletje "Good Cop Bad Cop" maar ik vrees dat Verhagen nu een beetje aan de late kant is.

    Maar hij had het ook te druk om Israël uit de wind te houden.

  • Joop Schouten, di 08 juni 2010 16:48 in reactie op YggY ... Reageer op Joop

    Joop

    Ook toevallig. (..) Ik schreef net min of meer hetzelfde.

  • YggY ..., di 08 juni 2010 17:15 in reactie op Joop Schouten Reageer op YggY

    YggY

    Maar ik was eerder

    Laten we het maar op like minds houden

  • Mostafa Mouktafi, di 08 juni 2010 15:53 Reageer op Mostafa

    Mostafa

    Wat vind u van Kardinaal?
    God's woordvoerder op aard misschien is dat iets voor Verhagen.

  • Renée Olsthoorn, di 08 juni 2010 15:51 Reageer op Renée

    Renée

    Wie hecht nog enige waarde aan een bewindspersoon die zich uitspreekt tégen een onafhankelijk onderzoek! Hoe kun je het in hemelsnaam voor je geweten verantwoorden tegen onafhankelijkheid te zijn! The mind boggles. Van Agt had er dan ook geen goed woord voor over, gisteren in Nova Collegetour, of hoe heet dat programma ook al weer.

    Weg met die man, weg met het CDA, in de oppositiebanken met die partij.

  • , di 08 juni 2010 15:43 Reageer op

    Drie jaar( of zat ie er al langer) Verhagen lijkt me dan ook méér dan genoeg.
    Dag meneer Verhagen.Dag Maxime.

    And don't you come back no more no more.

  • Renée Olsthoorn, di 08 juni 2010 15:54 in reactie op Reageer op Renée

    Renée

    Hij heeft toch meer verstand van twitteren dan van besturen. ;)

  • gitaar freak, di 08 juni 2010 15:56 in reactie op Reageer op gitaar

    gitaar

    Leuke reactie @ red cat, maar als je deze reactie had gegeven na het aftreden van Jack de Vries was het helemaal hilarisch geweest.

    Hit the road, Jack...

  • , di 08 juni 2010 16:01 in reactie op gitaar freak Reageer op

    Bij het aftreden van Jack de Vries zat ik met beide voetjes in het water van de Middellandse Zee.
    We hebben wel gelachen.
    En er een glaasje op gedronken.
    Verder heb je ook helemaal gelijk.

  • , di 08 juni 2010 15:36 Reageer op

    Dat lijkt me dus de ultieme reden om op de PvdA, lees: Cohen , te stemmen.
    Als die man e i n d e l i j k uit het politieke veld verdwijnt,is dat winst,.

  • Steven Geurts, di 08 juni 2010 15:43 in reactie op Reageer op Steven

    Steven

    Eens!

    Stem Cohen voor een minister die wel te vertrouwen is.

  • karuna waaijer, di 08 juni 2010 15:34 Reageer op karuna

    karuna

    Gelukkig maar, ik zou hem niet willen als minister.
    De afgelopen jaren was geen fijne tijd met Verhagen.

  • arjan doorgeest, di 08 juni 2010 15:31 Reageer op arjan

    arjan

    Een helder standpunt van Verhagen. Maar missen zal ik hem niet.
    Misschien een modern samenlevingsverband beginnen met Jack de Vries? Lijkt me leuk. Het CDA is vanaf morgen out of power. En wellicht voor een jaar of 7 à 8. That's it...

  • Reinout van Schouwen, di 08 juni 2010 15:29 Reageer op Reinout

    Reinout

    Balkenende sluit geen partijen uit, maar dat wil niet zeggen dat Verhagen niet mag vertellen hoe hij zijn persoonlijke loopbaan voor zich ziet. Het gegarandeerd vertrek van Verhagen, dat lijkt me een argument voor Cohen als premier.

    Een ding vraag ik me nog af: zou hij minister willen blijven met Halsema aan het roer? :-)

  • Dr Oetlul, di 08 juni 2010 15:39 in reactie op Reinout van Schouwen Reageer op Dr

    Dr

    Helemaal mee eens.
    Ik denk het wel. Groen Links is in principe een stevigere partij dan de PvdA. Ik hoop ook echt dat mensen uiteindelijk voor een echte linkse partij als Groen Links kiezen en niet voor de PvdA die alles behalve links is.
    Cohen is een waanbeeld maar blijkbaar iets waar velen zich aan op willen trekken. Open je ogen en kijk eens goed naar deze man. Hij heeft geen brood gegeten van politiek en van besturen. Je kan niet een land besturen als je nergens iets vanaf weet. Hij spreekt amper engels en het voelt alsof hij zelf niet achter het partij programma van de PvdA staat.
    En vergelijk hem nu eens met Femke Halsema. Zij heeft pit. Kennis van zaken. Een drive waar je u tegen zegt.
    Laat Groen Links eens groter worden dan de PvdA dan hebben we tenminste een ECHTE linkse partij in de regering.

  • Piet de Geus, di 08 juni 2010 15:29 Reageer op Piet

    Piet

    Hier spreekt iemand van een partij die op een vette winst staat en de coalitiegenoten straks voor het uitzoeken heeft!

  • Irma Noord, di 08 juni 2010 15:28 Reageer op Irma

    Irma

    Dat had Verhagen eerder moeten zeggen. Voor veel mensen is het dat waard om van Verhagen af te komen.

    Ik begin zowaar zelf te twijfelen, dan toch maar PvdA stemmen?
    Stem PvdA als u van Verhagen af wilt!!

    Nee hoor, ik stem toch gewoon SP. Dan loop ik geen risico op asociale bezuinigingen op de zwaksten in de samenleving. Bij een stem op de PvdA ben je nergens zeker van.

  • GJ Huisman, di 08 juni 2010 15:43 in reactie op Irma Noord Reageer op GJ

    GJ

    Irma, die bezuinigingen komen er echt wel aangezien erg veel mensen VVD of PvdA stemmen. Wat je bedoelt is dat jij je niet schuldig hoeft te voelen indien de PvdA meedoet aan een saneringskabinet.

  • Een BeetjeNuanceGraag, di 08 juni 2010 15:52 in reactie op Irma Noord Reageer op Een

    Een

    De SP is kampioen sociaal, maar blijft altijd aan de kant staan roepen. Ik kies liever voor een partij die wel compromissen durft sluiten en echt wat voor haar kiezers wil betekenen. De PvdA dus. Ik hoor net dat dit een garantie is dat Verhagen niet terug komt. Dat lijkt me een mooie bonus.

  • Een BeetjeNuanceGraag, di 08 juni 2010 15:56 in reactie op Irma Noord Reageer op Een

    Een

    Ik dacht al waar blijft de vos van het CDA? We hadden meneer nog niet gehoord. De man die werkelijk verantwoordelijk is voor de val van het kabinet door tot alvleeklierhoogte in het achterste van Amerika te kruipen...
    Waarschijnlijk de enige die het jammer vind dat hij verdwijnt is Hillary Clinton...

  • Een BeetjeNuanceGraag, di 08 juni 2010 16:05 in reactie op Een BeetjeNuanceGraag Reageer op Een

    Een

    He dit was niet als een reactie op ... bedoeld...

  • Censuur Joop, di 08 juni 2010 18:18 in reactie op Een BeetjeNuanceGraag Reageer op Censuur

    Censuur

    Citaat: "Waarschijnlijk de enige die het jammer vind dat hij verdwijnt is Hillary Clinton... "

    Zag je haar niet walgen toen hij met zijn minzame glimlachje, zijn zalvend stemgeluid zijn en uitgestoken wijwatergewassen handen op haar af kwam en haar drie zoenen wilde geven. Het is dat Hillary een professional is anders had ze gillend weg gelopen.

  • martina ramsteijn, di 08 juni 2010 17:20 in reactie op Irma Noord Reageer op martina

    martina

    Nee, maar bij een (overwegend) rechtse coalitie komen de zwakste (waar u voor staat) er wel heel erg bekaaid af. De PVDA kan als grootste misschien samen met GroenLinks en CU (is links sociaal) toch nog het e.e.a. voor deze mensen tegen houden.
    Advies: Denk er nog een keer over na.

  • Henk-Jan Mielke, di 08 juni 2010 17:37 in reactie op Irma Noord Reageer op Henk-Jan

    Henk-Jan

    Allereerst mevrouw Noord moet ik u mijn verontschuldigingen aanbieden voor mijn onbeschofte respons bij een ander topic, ik had u niet van domheid moeten betichten, dat was niet netjes. Nu weer verder met dit onderwerp.

    Met een SP in de oppositie komen die bezuinigingen er toch ook gewoon, of zie ik dat verkeerd?

  • Vaclav Klaus, di 08 juni 2010 15:27 Reageer op Vaclav

    Vaclav

    Hij sluit toch geen partijen uit voor het CDA?

    Hij zegt alleen niet als persoon met de PvdA te willen werken. Dat is geheel wederzijds. Over het CDA valt te praten, over Verhagen niet.

    Het beste is gewoon paars, kan Verhagen lekker in de oppositie tot er een mooi internationaal baantje voorbij komt.

  • Jan L., di 08 juni 2010 15:26 Reageer op Jan

    Jan

    Dat Verhagen geen minister onder Cohen wil worden is wat anders dan dat het CDA zegt wel of niet in een coalitie te stappen met de PvdA.

  • Alex Alexander, di 08 juni 2010 15:53 in reactie op Jan L. Reageer op Alex

    Alex

    Inderdaad, overigens is als het aan mij ligt Verhagen meer dan welkom onder Kabinet Rutte I

    :D

  • , di 08 juni 2010 16:01 in reactie op Alex Alexander Reageer op

    Een reden te meer om niet op Rutte te stemmen.

  • Dr Oetlul, di 08 juni 2010 15:21 Reageer op Dr

    Dr

    En onder Halsema?
    ;-)
    Toch hopen dat Femke meer stemmen krijgt. Cohen zie ik ook niet zitten. Dat gaat een ramp worden.
    Groen Links heeft tenminste nog een groene agenda en idealen. Dat kan je van de PvdA niet meer zeggen.

  • Hjalmar Hoort, di 08 juni 2010 15:20 Reageer op Hjalmar

    Hjalmar

    Ondertitel is mooie stukje agitprop. verhagen sluit ZICHZELF uit, niet de PvdA. Immers moet hij dus gewoon opzouten als cohen premier is. Denk dat niemand op verhagen zit te wachten als cohen premier is.

 

Reageren

opiniemakers

Populair

Scroll naar boven Scroll naar boven

Tweet van de dag

zo 27 mei 2012

In Baywatch was het iedere dag dit weer.

Kakhiel