02 april 11 10:34 Reageer (204) Politiek RSS

Verhagen: Ik werd uitgehuwelijkt aan PVV

CDA-congres... Update: Ruth Peetoom met 60,9% van de stemmen verkozen tot CDA-voorzitter... Van Haersma Buma: Woorden Wilders onnodig en respectloos... Leden stemmen tegen animal cops en bezuinigingen op passend onderwijs... Angstig partijbestuur snoerde Verhagen de mond

CDA-vicepremier Maxime Verhagen vertelt in een interview aan het Algemeen Dagblad dat zijn mond tijdens de Tweede Kamerverkiezingen door zijn eigen CDA-bestuur is gesnoerd. Verhagen mocht Geert Wilders en zijn partij niet meer te hard aanvallen, omdat dit wellicht kiezers zou kosten. Verhagen maakt in het interview duidelijk dat niet hij maar het partijbestuur het CDA in de armen van de PVV heeft gedreven.

Verhagen:

'Als er iemand afstand nam van Geert Wilders, dan was ik dat. Toen ik nog minister was van Buitenlandse Zaken in het vorige kabinet, kreeg ik nota bene een telefoontje van ons partijbestuur; of ik daar eens mee wilde ophouden, want de kiezers liepen weg!'

Ondanks zijn vermeende kritieken ging Verhagen toch in zee met de PVV door een minderheidskabinet te vormen met gedoogsteun van Geert Wilders. Spijt lijkt haar daar geenszins van te hebben:

"Je kunt wel zeggen: de PVV is abject, maar daarmee geef je nog geen antwoord op de angst van de 1,5 miljoen kiezers die op Wilders hebben gestemd."

En het partijbestuur? Dat kon kijken naar hoe de partij de Tweede Kamerverkiezingen massaal verloor, doordat het aantal zetels bijna halveerde, van 41 naar 21.

In NRC Handelsblad verklaart CDA-er Van Haersma Buma hoe het allemaal echt zit:

"Het heeft hem geraakt dat ook mensen binnen zijn partij hem als berekenend zien." Samenwerking met de PVV was niet alleen gericht op het regelen van regeringsdeelname voor het CDA, zegt Van Haersma Buma: "Maxime heeft de overtuiging dat de samenleving er beter van wordt als PVV-stemmers het gevoel hebben dat ze meedoen."

Update: 12.00

Hoewel CDA-fractievoorzitter Sybrand van Haersma Buma de komst van dierenpolitieagenten, één van de eisen van de PVV in het gedoogakoord, een warm hart toe draagt, heeft een meerderheid op het congres ingestemd met een motie die stelt dat het aantal (vijfhonderd) animal cops te hoog is. Als het aan het Congres ligt wordt eerst uitgezocht hoeveel agenten er nodig zijn en wat zij exact zullen uitvoeren.

Verder wil het CDA gezinnen met kinderen en mensen die groen en duurzaam consumeren meer bevoordelen in het belastingregime, dat meldt Trouw.

Ook hebben de CDA-leden de bezuinigingen op passend onderwijs afgewezen. Dit tegen de wens van fractievoorzitter Van Haersma Buma in.

Volgens politiek redacteur van NRC Handelsblad, Freek Staps, betekent de aanname van de resoluties tegen de politieke plannen niet dat deze nu van tafel zijn. Die 500 animalcops komen er, of de CDA-leden dat nu willen of niet.

Die komt er gewoon, maar de leden spreken zich op deze manier uit tegen dit compromis met de PVV. Fractievoorzitter Van Haersma Buma zei erover: een regeerakkoord is geven en nemen, we hebben de animaal kops gegeven maar ook veel gekregen.

Trouw schrijft over de aangenomen resolutie tegen bezuinigingen op het passend onderwijs:

Fractievoorzitter Sybrand van Haersma Buma van het CDA in de Tweede Kamer hield de leden voor dat er nog altijd 3,4 miljard euro naar het passend onderwijs gaat. Hij waarschuwde dat de 300 miljoen euro aan bezuinigingen dan elders gezocht moeten worden en daar ook pijn doen.

Update 16.15

Fractievoorzitter Van Haersma Buma hekelt de wijze waarop PVV-leider Geert Wilders omgaat met de islam. Hij noemt het artikel dat Wilders schreef in HP/ De Tijd als onnodig en respectloos.

Update 17.20

De Utrechtse predikante Ruth Peetoom is verkozen tot de nieuwe voorzitter van het CDA. Ze versloeg met 60,9 procent van alle stemmen de burgemeester van Westland, Sjaak van der Tak.

Peetoom staat nu de moeilijke taak te wachten het CDA een nieuwe, duidelijke richtlijn te geven.

In totaal kreeg Van der Tak 5515 stemmen en Peetoom 8545. De Volkskrant schrijft over Peetoom:

Peetoom staat een gematigde koers voor, terug naar het politieke midden. 'Ze is gepokt en gemazeld in de politiek, is vrij jong, behoort tot de linkervleugel van het CDA en stemde tegen de samenwerking met de PVV', zegt politiek verslaggever van de Volkskrant Jan Hoedeman op. Peetoom was vicevoorzitter van de commissie-Frissen, die vorig jaar de historisch grote nederlaag bij de Tweede Kamerverkiezingen onderzocht en met een harde analyse kwam. 'Ze heeft in haar genen zitten wat er fout zit bij de partij', aldus Hoedeman.

De benoeming van Ruth Peetoom betekent dat het CDA een spannende tijd tegemoet gaat. Peetoom behoort namelijk tot de 33% die bij het vorige CDA congres tegen samenwerking met de PVV stemde.

AD: Verhagen: Ik mocht Wilders niet aanvallen

NRC: Maxime Verhagen valt altijd aan (alleen voor abonnees)

Laatste Reacties (204) Reageer Reacties in wachtrij: 0

  • Cor Edelenbosch, ma 04 april 2011 08:50 Reageer op Cor

    Cor

    Hier geloof ik niets van. Uitgehuwlijkt! Dat is toch alleen in Moslim kringen gebruikelijk. Daar zal de heer Wilders nooit aan mee doen.
    Al maakt liefde natuurlijk wel blind.

  • Opinius Media, zo 03 april 2011 20:28 Reageer op Opinius

    Opinius

    het was altijd al een een achterbaks veradertje die verhagen.
    hij verried het hele vorige kabinet,en vaderland .....in brussel.
    zo blijft men op dat pluche.
    .
    altijd de anderen !

    bij hem wel,
    dat werkt.
    omdat het kán!
    en dat alles zonder met de ogen te knipperen

    aanschouw wederom zijn acte d'presence
    wake all up!

  • Ellen Stapraden, zo 03 april 2011 23:58 in reactie op Opinius Media Reageer op Ellen

    Ellen

    Weer typisch zo'n Verhagen-draai, de anderen....het zijn de eeuwige anderen. Wat een lafheid, wat een judas-mentaliteit.

  • Zingende Zaag, zo 03 april 2011 20:18 Reageer op Zingende

    Zingende

    De heer Verhagen, door vele afgeschilderd als de grote regelaar achter de schermen, deze heer Verhagen zou zich laten uithuwelijken door het CDA? Eerder andersom.

    Maar voor degenen die in sprookjes en drama geloven is er naar analogie die onsterfelijke scene in de Batman film 'The Dark Knight'. Daar probeert een boekhouder Batman te chanteren via Batmans's rechterhand (M. Freeman). De scene eindigt met "..... good luck"

  • Frenck Mahon, zo 03 april 2011 16:26 Reageer op Frenck

    Frenck

    Eerste afgestudeerde animalcop.
    http://www.lifesip.com/images/surreal-life-1.jpg

  • Crunchy Frog, ma 04 april 2011 10:56 in reactie op Frenck Mahon Reageer op Crunchy

    Crunchy

    Briljant! Ik verwachtte een superheld in zijn CaviaMobile maar deze is beter!

  • Wim van Delft, zo 03 april 2011 13:26 Reageer op Wim

    Wim

    CDA blijft vooralsnog hopeloos zwalkend, intern verdeeld tot op het bot en krachteloos in de noodzakelijk nieuwe politieke koers.
    Waar interne verdeeldheid toe leidt zien we deze week bij Ajax, maar daar is situatie nog ernstiger vanwege structurele gespletenheid organisatie.

    CDA zal op deze wijze zeker niet het verloren terrein terugwinnen, integendeel.
    Eigentijds Christendom in Nederland moet zich gaan laten leiden door de Toren van Babel.
    En niet door opvang vreemdelingen als het eigen huis bomvol is.
    Dat laatste heeft niets te maken met naastenliefde.

  • Jan-Peter Scheffer, zo 03 april 2011 18:55 in reactie op Wim van Delft Reageer op Jan-Peter

    Jan-Peter

    "CDA blijft vooralsnog hopeloos zwalkend, intern verdeeld tot op het bot en krachteloos" - Je prefereert, gezien je sympathieën (én antipathieën) wellicht domme kracht? - "in de noodzakelijk nieuwe politieke koers." - En welke politieke koers is er zo noodzakelijk dan? Visie ontwikkelen, uitdragen, laat staan verwerkelijken, is geen sinecure. "Noodzakelijk", dat ís nogal een kwalificatie, en meestal volkomen arbitrair, goed voor symboolpolitiek en de allesbrander.

    "Eigentijds Christendom in Nederland moet zich gaan laten leiden door de Toren van Babel." - En die torenbouwers nu, dat zijn dus VVD en PVV tezamen. Eigentijds Christendom zou hier verre van moeten blijven en er een ethische vesting tegen moeten bouwen. -
    "En niet door opvang vreemdelingen als het eigen huis bomvol is.
    Dat laatste heeft niets te maken met naastenliefde." - Je moet het Nieuwe Testament eens gaan lezen, of als je het al kent, wellicht veel beter gaan begrijpen.

  • Crunchy Frog, ma 04 april 2011 11:29 in reactie op Wim van Delft Reageer op Crunchy

    Crunchy

    "CDA blijft vooralsnog hopeloos zwalkend, intern verdeeld tot op het bot en krachteloos in de noodzakelijk nieuwe politieke koers.
    Waar interne verdeeldheid toe leidt zien we deze week bij Ajax, maar daar is situatie nog ernstiger vanwege structurele gespletenheid organisatie."
    ---------------------------------------------------------------------------------------------------------
    Leg eens uit waarom je dat hier negatief vindt, terwijl je in een andere discussie zegt (en ik citeer): "Wat is er mis met tweedeling?
    Willen jullie dan 1 grote smakeloze eenheidsworst in een sfeer waarin gelijkheid het ultieme streven is? Als Nederlandse samenleving ergens aan kopot gaat, dan is het deze waanzinnige mentaliteit. Twee- of meerdeling is de natuurlijke situatie. Het overige is vals."

  • El Che, zo 03 april 2011 13:12 Reageer op El

    El

    Hoeveel gezichten heeft deze man?

  • Henk-Jan Mielke, zo 03 april 2011 13:26 in reactie op El Che Reageer op Henk-Jan

    Henk-Jan

    Ik denk zoveel als nodig :-)

  • , zo 03 april 2011 19:19 in reactie op Henk-Jan Mielke Reageer op

    Dat dacht ik niet...............je zou je wel eens wat beter kunnen inspannen.

  • Henk-Jan Mielke, zo 03 april 2011 20:15 in reactie op Reageer op Henk-Jan

    Henk-Jan

    Hoezo, ik denk dat Verhagen zoveel gezichten heeft als hij nodig heeft om al Machiaveliënd in het centrum van de macht te blijven of dit er nu 1, 2, 4 of 7 zijn, whatever it takes...

  • Gerwin van Eersel, zo 03 april 2011 12:31 Reageer op Gerwin

    Gerwin

    "Maxime heeft de overtuiging dat de samenleving er beter van wordt als PVV-stemmers het gevoel hebben dat ze meedoen."

    Hij vergeet voor het gemak dat hierdoor iedereen die de bewuste keus heeft gemaakt niet op de PVV te stemmen het gevoel heeft dat er niet naar hen geluisterd werd. Dat waren er toch echt een stuk meer.

  • Sjaak Leijten, zo 03 april 2011 12:27 Reageer op Sjaak

    Sjaak

    Verhagen zegt; je kunt wel zeggen dat de pvv abject is.
    Nu vraag ik me af wie hier abject is. Waarom was er dan zoveel weer wil om er `n paars plus kabinet van te maken??? Waren die partijen dan wel abject???? Nee Verhagen U bent machtsgeil. Geef u partij daar van niet de schuld. Ik vraag me af of jij abject bent.

  • Jac Schmidt, zo 03 april 2011 12:14 Reageer op Jac

    Jac

    Verhagen bedoelt natuurlijk, doordat hij in het verleden is uitgehuwelijkt, is hij in de armen van Wilders gedreven.
    Mensen die tegen hun wil uitgehuwelijkt zijn, keren nu eenmaal eerder hun geloof de rug toe.

  • Joop Schouten, zo 03 april 2011 12:02 Reageer op Joop

    Joop

    Nieuws ! :

    De bekende Chinese kunstenaar en dissident Ai Weiwei is op de luchthaven van Peking meegenomen door de politie.
    Weiwei, een uitgesproken criticus van de Chinese regering, wilde een vlucht naar Hong Kong nemen, toen hij werd afgevoerd door de politie. Afgelopen week werd de studio van Weiwei drie keer door de politie doorzocht en werden acht medewerkers gearresteerd.

    Nerveus China is bezig met arrestatiegolf
    China is sinds februari, toen ook de Arabische lente begon, bezig met een arrestatiegolf van dissidenten die oproepen tot dezelfde rechten en vrijheden als in het Midden-Oosten.

    Bron:
    http://www.nrc.nl/nieuws/2011/04/03/chinese-kunstenaar-ai-weiwei-opgepakt-op-vliegveld/

    ...

    Chinese lente?

  • Jan-Peter Scheffer, zo 03 april 2011 19:24 in reactie op Joop Schouten Reageer op Jan-Peter

    Jan-Peter

    Shhhhht, we moeten de handelspartner niet beledigen.
    Wij zijn immers de gedoogpartners van Amerika en China.

    Euro Pa is Darth Vader, Luke is Links, het Imperium bouwt verder aan de Capital or Death Star. May the Force be with us.

  • Joop Schouten, ma 04 april 2011 00:08 in reactie op Jan-Peter Scheffer Reageer op Joop

    Joop

    : ))))

  • zorba de griek, zo 03 april 2011 11:34 Reageer op zorba

    zorba

    Soms heb ik wel eens van die dromen over hoe Nederland eruit had gezien zonder Verhagen. Dan hadden we nu een Paarse coalitie, was Halsema de koningin van Nederland, had de PVV 20 EK-zetels gehaald, hadden we ons geen zorgen meer hoeven maken over kernenergie, hadden we geen werkeloosheid dankzij de groene banenmotor, was de hypotheekrenteaftrek op de schop gegaan, de woningmarkt hervormd, de arbeidsmarkt gemoderniseerd, de democratie versterkt en vooral het aanzien van Nederland in de wereld, vooral Brussel, veel sterker geweest dan nu.

    En Maxime heeft Nederland hiervoor behoed. Toppertje die Verhagen.

  • YggY ..., zo 03 april 2011 11:59 in reactie op zorba de griek Reageer op YggY

    YggY

    In spin,
    De bocht gaat in.

    Uit spuit,
    De bocht gaat uit.

  • Censuur Joop, zo 03 april 2011 12:29 in reactie op zorba de griek Reageer op Censuur

    Censuur

    *Proest*

  • Henk-Jan Mielke, zo 03 april 2011 14:08 in reactie op Censuur Joop Reageer op Henk-Jan

    Henk-Jan

    *Proest*
    --------------
    Gesundheit!

  • Censuur Joop, zo 03 april 2011 20:34 in reactie op Henk-Jan Mielke Reageer op Censuur

    Censuur

    Dank je.

  • Censuur Joop, zo 03 april 2011 12:55 in reactie op zorba de griek Reageer op Censuur

    Censuur

    "Toppertje..."

    Een echte ADO-term. Dat woord mag wat mij betreft direct uit het Nederlands spraakgebruik, want het is me daar een dom en nietszeggend woord. Wil jij nog een toppertje slagroom op je appelpunt? Ik klim morgen naar het toppertje van de Himalaya. Gisteren heeft mijn dochter zichzelf nog een roze toppertje cadeau gedaan. De G20 heeft binnenkort weer een toppertje over armoedebestrijding. Het toppertje van de ING-bank heeft zichzelf een toppertjesbonus in het vooruitzicht gesteld. Dat is het toppertjespunt.

  • - bromberen -, zo 03 april 2011 16:46 in reactie op Censuur Joop Reageer op -

    -

    "Toppertje" heeft in dit geval een heel andere betekenis.

    Je zult het ergens bij een "uitblinker" moeten zoeken.

    Slagroom en andere zaken hebben met dit woord helemaal niets te maken.

  • Censuur Joop, zo 03 april 2011 21:13 in reactie op - bromberen - Reageer op Censuur

    Censuur

    Als er uitblinker bedoeld wordt moet er ook uitblinker gezegd worden en dan lullen we niet over toppertjes.

    Maar alsjeblieft zeg, ga jij nou niet de bovenmeester uithangen, dat lijkt me lastig omdat jij zelf nog zoveel moet leren.

  • YggY ..., ma 04 april 2011 01:15 in reactie op - bromberen - Reageer op YggY

    YggY

    "Toppertje" heeft in dit geval een heel andere betekenis.
    ================

    Het heeft in het geheel geen betekenis want het woord bestaat niet.

    Het is een neologisme

  • - bromberen -, ma 04 april 2011 11:44 in reactie op YggY ... Reageer op -

    -

    Daarom bestaat het wel. Wordt ook vaak aangeduidt in het taalgebruik om iets uitzonderlijks aan de duiden.

    Topper en toppertje. Het bestaat wel degelijk.
    iggi, of jij daar ook toe behoort durf ik in alle oprechtheid te betwijfelen.

    Tobber en een tobbertje!!! (lol)

  • YggY ..., ma 04 april 2011 11:53 in reactie op - bromberen - Reageer op YggY

    YggY

    Daarom bestaat het wel.
    ============

    Nee

  • , zo 03 april 2011 10:18 Reageer op

    *Ik werd uitgehuwelijkt aan de pvv*............
    Nou hij wou anders maar al te graag.........daar zat echt geen dwang achter, hoor.

  • - bromberen -, zo 03 april 2011 11:04 in reactie op Reageer op -

    -

    Maxime heeft het CDA weer naar het centrum van de macht gebracht, met invloed en regeringsbevoegdheid. Ondanks dat de partij de helft van zijn kiezers verloor.

    Maxime had nooit deze status kunnen bereiken in een linkse coalitie. Bijwagen in bijfunctie in een vechtkabinet met de Pvda.

    Maxime heeft laten zien dat hij politiek wel uit het goede hout is gesneden, minister van Landbouw en economische zaken. Mooie baan met veel invloed.

    Maxime geeft vooral af op de geweldige betrouwbaarheid van partner PVV, en van een vechtkabinet is totaal geen sprake. In onbelangrijke zaken mag het linkse smaldeel ook mee beslissen, als de PVV daar ruimte voor biedt. Over oorlog en politie in Afganistan en het sturen van gevechtsvliegtuigen waar de PVV haar handen niet aan wil branden.

    Maxime had een voorkeur voor het samenwerken met de VVD en dat werd door de PVV en VVD beantwoord, met als resultaat dit geweldig daadkrachtig kabinet VVD, PVV en CDA.

    Maxime is erg gelukkig en wil het graag de komende vier jaar zo houden.

  • , zo 03 april 2011 19:16 in reactie op - bromberen - Reageer op

    Het CDA in het centrum van de macht, GHIEIEIEIEREN!!!!

  • Censuur Joop, zo 03 april 2011 14:02 in reactie op Reageer op Censuur

    Censuur

    En weet je wat? Het was nog niet eens een 'moetje'. ;D

  • Eric Jan Taapken, zo 03 april 2011 17:11 in reactie op Reageer op Eric Jan

    Eric Jan

    Toepasselijke titel van het uithuwelijken want de PVV is toch zo anti islam en daar gebeurd dat nogal eens, nee niet alleen bij Islamisten dat weet ik wel maar het gebeurd er wel!
    Maxime heeft zeker geen eigen wil, zegt meer over hem dan over Geert Wilders denk ik dan, geen wonder dat ik deze man (Verhagen) niet uit kan staan!

  • bert haan, zo 03 april 2011 09:15 Reageer op bert

    bert

    De huwelijksnacht is maxine niet goed bevallen, als je eenmaal weer een beetje bij verstand bent weet je pas met welke draak je getrouwd bent.
    Waarom zou maxine de enigste zijn die zich genaaid voelt door dit kabinet ,er zijn wel meer mensen die dat iedere dag zo voelen.

  • - bromberen -, zo 03 april 2011 12:04 in reactie op bert haan Reageer op -

    -

    Bert,

    18 miljard Euro bezuinigen is niet, niets. Dat zal iedereen aan den lijve ondervinden. Zestig tot 100 miljoen Euro te veel uitgeven per dag, dat kan beslist niet dorgaan.

    Dit kabinet en mede gestalte gegeven door Maxime op ecomische zaken zal dit zonder extra schade door de tijd loodsen. Maxime heeft daar 4 jaar voor.

    We kunnen niet teren op de mensen in de toekomst, kleinkinderen, achter en achterkleinkinderen.

  • Hans van der Helm, zo 03 april 2011 13:02 in reactie op - bromberen - Reageer op Hans

    Hans

    ==18 miljard Euro bezuinigen is niet, niets. Dat zal iedereen aan den lijve ondervinden. Zestig tot 100 miljoen Euro te veel uitgeven per dag, dat kan beslist niet dorgaan. (je zult wel doorgaan bedoelen)
    ===
    10 maal het stuk overtypen zou mijn advies zijn, als je bij mij op het bureau had gezeten !!!!
    Maar 18 miljard bezuinigen is een Utopia en deze regering, maar je moet wel kunnen luisteren en lezen, bezuinigd precies 9 miljoen.
    Overigens komt deze bezuiniging terecht bij de zwakkeren en dat is altijd makkelijk.
    Als je eens de tijd hebt moet je eens proberen je te verdiepen in de economische wetenschap, want het is een van de weinige wetenschappen die een voorspelbare waarde heeft, met andere woorden "waarzeggerij".
    Men gebruikt prachtige modellen om dit te bewijzen, maar er is nog nooit een economische voorspelling uitgekomen.
    Ze worden niet voor niet "economische verkenningen" genoemd.
    Ik zou daar maar niet te veel op dicht "varen" er van uitgaande dat je veelal "aan de wal" (dus een goede stuurman) hebt gezeten.
    Prijs je gelukkig dat je mij niet hebt ontmoet. ;-((

  • - bromberen -, zo 03 april 2011 13:34 in reactie op Hans van der Helm Reageer op -

    -

    Op een bureau zitten kan wel, maar aan een buro zitten kan ook..toch.

    Niet voor niet geeft ook een raar beeld. En blij omdat we elkaar nooit ontmoet hebben? Ach er moeten kerels komen en geen gevulde koeken.

    Het hebben van een andere mening als de eigen geeft in sommige zieke breinen evidente rare reacties, dat was vroeger zo en dat zul nu ook wel niet anders zijn.

  • Hans van der Helm, zo 03 april 2011 16:45 in reactie op - bromberen - Reageer op Hans

    Hans

    ==
    Het hebben van een andere mening als de eigen geeft in sommige zieke breinen evidente rare reacties, dat was vroeger zo en dat zul nu ook wel niet anders zijn.
    ===
    Je slaat de spijker op zijn kop, vandaar dat ik er altijd rekening mee heb gehouden !!!!
    Wie de schoen past trekke hem aan !!!

  • - bromberen -, zo 03 april 2011 17:50 in reactie op Hans van der Helm Reageer op -

    -

    Dat ben ik volledig met je eens.

    De schoen zal jou uitstekend passen?

  • , ma 04 april 2011 08:50 in reactie op bert haan Reageer op

    Nou, ik denk eerder dat hij zich, na dat * gedwongen* huwelijk, nogal beroerd genaaid voelt door wilders.

  • Wim Kombrink, zo 03 april 2011 08:55 Reageer op Wim

    Wim

    Dat van die animal cops was te verwachten, inderdaad. Anders heb je elke dag de buren van intensieve veehouders aan de lijn. Laatst zijn er weer duizenden kippen 'geruimd' wegens 'milde' vogelgriep.

    De 'ontboezeming' van Verhagen is er ééntje voor de bühne. Het CDA moet zich namelijk hervinden vóór de nieuwe verkiezingen en een socialer/gematigder gezicht zou kunnen werken. Ik ben benieuwd hoeveel mensen hierin trappen, na Verhagens snoeiharde optreden afgelopen zomer.

  • Ernst Anepool, zo 03 april 2011 02:13 Reageer op Ernst

    Ernst

    Waarom doet me dit toneelstukje nou zo ontzettend Hier aan denken:

    http://youtu.be/ZZhkpxr9O5Q

  • jose van leeuwen, zo 03 april 2011 11:19 in reactie op Ernst Anepool Reageer op jose

    jose

    Ernst,dat was een geweldige zondagochtend,mijn dag kan niet meer stuk. Geweldig gevonden.
    Vanmorgen nog eens gezocht naar ontwikkelingssamenwerking en antwoorden van de heer van Ormel.
    Zakelijke belangen gaan voor de belangen van burgers uit die landen,miljoenen gaan naar diverse landen maar wat is het resultaat?
    Rentmeesterschap,solidariteit allemaal woorden die men wil gaan vervangen want mensen begrijpen die termen niet meer. We gaan ze vervangen in de woorden"geld,geld,geld en nog eens geld".
    Leve de Koningin Nasi

  • Brulluh Man, zo 03 april 2011 00:32 Reageer op Brulluh

    Brulluh

    Gut oh gut. Maken we ons nog steeds druk om die 15% regels die hier in Nederland bedacht worden? Als dat hele kabinet naar huis zou gaan, merken we er geen ene ruk van.

    We zeiden nee tegen die EU grondwet, wat krijgen we? 99% daarvan.

  • de heer Meijerink, za 02 april 2011 23:58 Reageer op de heer

    de heer

    Ik krijg bijna medelijden met Maxime. Echt: bijna!
    Helaas zal mijn echte gevoel jegens deze machtgeile Judas nooit worden geaccepteerd door de moderator: @#$%^&*

  • Joop Schouten, za 02 april 2011 23:54 Reageer op Joop

    Joop

    Het was weer als vanouds onder de christenen en aanhang.
    Gepreek, valse bescheidenheid, geacteerde lachjes, bijgeloof, drogredenen ...

    De verpakking is veranderd, de woorden gemoderniseerd maar inhoudelijk blijft het allemaal van hetzelfde laken en pak.
    De machtwens blijft. De neoliberale uitgangspunten (...) zijn niet ter discussie gesteld.

    Gefeliciteerd met je overwinning 'dominee'.

  • willem brinkman, za 02 april 2011 22:09 Reageer op willem

    willem

    Die lieve Ruth in haar rooie mantelpakje. Ze was tegen gedoogsteun. Nu zegt ze: "het is eenmaal zo".

    Politiek is konkelen en stoken. onderuit halen en liegen voor eigen eer en glorie.

    Speciaal voor onze Utrechtse predikante Ruth Peetoom en al die Christenen:

    Wat de toekomst brengen moge,
    mij geleidt des Heren hand;
    moedig sla ik dus de ogen
    naar het onbekende land.
    Leer mij volgen zonder vragen;
    Vader, wat Gij doet is goed!
    Leer mij slechts het heden dragen
    met een rustig, kalme moed!

  • Jan B, za 02 april 2011 20:59 Reageer op Jan

    Jan

    Ik hoor Verhagen net bazelen over een stevig fundament. Maar als de hele bodem onder je wegzakt heb je daar ook niets aan.

  • Zeer Voornaam, za 02 april 2011 20:25 Reageer op Zeer

    Nogmaals aan de schreeuwlelijke,
    Er is een minderheids kabinet dat voorstellen doordrukt dankzij brievenbus pissers.
    Nederland is niet rechts. 2/3de van het cda kiest voor de linksige ruth.
    Verhagen is al begonnen met draaien.

  • , za 02 april 2011 19:22 Reageer op

    Can't you feel the brand new day?
    Eh nee, een CDA met weer een dominee als leider, die weer flink hamert op ''het' geloof als leidraad (want moslims, joden en hindoe's zijn opeens ook de natuurlijke verwanten van CDA'ers want in ieder geval niet ongelovig) is het aloude CDA in nieuwe zakken. Kortom, de opmaat naar een definitief marginaal CDA dat een partij voor alleen en uitsluitend gelovigen wordt. Wel zo overzichtelijk trouwens, en wel zo positief, want met de immer voortschrijdende ontkerkelijking zijn er steeds minder Nederlanders die op basis van hun geloof stemmen. En die oude CDA-stemmers uit het zuiden krijgen ze nu nooit meer terug. Kunnen die sufferds straks eindelijk op de VVD stemmen, de partij waar ze thuishoren.

  • Kitty In Nederland, za 02 april 2011 18:42 Reageer op Kitty

    Kitty

    Ruth is gekozen als voorzitter.
    Leuke verassing voor het team Maxime,
    let the spin begin.
    Van der Tak weer terug naar het onrustige
    Westland om de daar heersende crisis te gaan
    managen. En zo gaan we over tot de orde van
    de dag bij het CDA.

  • Klaas Kok, za 02 april 2011 18:09 Reageer op Klaas

    Klaas

    Ik ben er wel blij mee, die paar stemmers op het CDA zullen nu kiezen voor een betere partij, de PVV.

  • Mees ., za 02 april 2011 18:17 in reactie op Klaas Kok Reageer op Mees

    Mees

    Een partij die leeft op proteststemmen heeft nooit een lang leven

  • - bromberen -, za 02 april 2011 18:39 in reactie op Mees . Reageer op -

    -

    Jij doelt op de SP?

  • YggY ..., za 02 april 2011 19:32 in reactie op - bromberen - Reageer op YggY

    YggY

    Sportclub Teuge ?

    http://www.sp-teuge.nl/

  • Jan B, za 02 april 2011 20:28 in reactie op - bromberen - Reageer op Jan

    Jan

    Bestaat al sinds de jaren 70.

  • Jan B, za 02 april 2011 20:30 in reactie op - bromberen - Reageer op Jan

    Jan

    Ik hoor Verhagen net bazelen over een stevig fundament. Maar als de hele bodem onder je wegzakt heb je daar ook niets aan.

  • Censuur Joop, za 02 april 2011 22:19 in reactie op - bromberen - Reageer op Censuur

    Censuur

    Het wordt saai al diezelfde mantra's van een paar rechtse legsels hier. Dus kom, laat ik het lijstje dan maar aanvullen, meneer wil toch altijd dat een ander vol op het orgel gaat terwijl hij zelf nog niet eens een plastic fluitje bespeelt?:

    Of D66? Of GroenLinks? Of hé, de PVV? Natuurlijk, de PVV. Die beweging heeft echt nog geen flikker bewezen dat het iets waard is of ooit iets waard zal worden. Niets maar dan ook helemaal niets heeft het voor elkaar gebracht en dat zal het ook nooit.

    Dat kan je van de SP en D66 en Groenlinks en PvdD en CU die meer ervaring, deskundigheid en politiek inzicht hebben, niet zeggen.

    Als je dat toch doet, dan laat je zien dat je gewoon niet meer bent dan de rechterpoot van Wilders. Net goed genoeg om tegen hekjes te trappen en blauwe tenen op te lopen, maar hij ruilt je net zo makkelijk in voor een houten poot als hij denkt dat 'ie daarmee harder kan trappen.

  • Zjen Zen, za 02 april 2011 18:26 in reactie op Klaas Kok Reageer op Zjen

    Zjen

    Huh? Ik snap je niet. zou je iets meer willen zeggen?

  • , za 02 april 2011 18:29 in reactie op Klaas Kok Reageer op

    in welk opzicht beter?

  • Kitty In Nederland, za 02 april 2011 19:15 in reactie op Klaas Kok Reageer op Kitty

    Kitty

    Waarom zou de PVV dan beter zijn Klaas
    Geef ons voor de grap eens een paar steekhoudende
    argumenten.

  • jaap vos, za 02 april 2011 17:56 Reageer op jaap

    jaap

    Typisch cda gewoon zo meedraaien totdat je je positie hebt om toch weer te kunnen meeregeren, omdat "het land geregeerd moet worden". Wat een dooddoener & oh, wat zijn we verantwoordelijk !!?? Maar wie ben je nu eigenlijk zelf & waar sta je dan uiteindelijk voor als het er echt op aan komt ?? Zo'n figuur als verhagen speelt nu alsof hij niet anders kon, maar er komt meer moed voor kijken om te staan waar je voor staat & als je het er niet mee eens bent hoe het gaat en/of inhoudelijk (pvv) om eruit te stappen zoals "dissidenten" hebben gedaan !!

  • Mees ., za 02 april 2011 17:28 Reageer op Mees

    Mees

    Ruth Peetoom is het geworden,goede keus


    Mastodonten kregen er nog van langs op congres.CDA niet gediend van de negatieve geluiden. Liever intern houden. Speech interim voorz Spies

    Ja Spies....je hebt er totraal niets van begrepen...goed dat je weg bent

  • , za 02 april 2011 17:45 in reactie op Mees . Reageer op

    Aan een kant wel jammer. Met die andere gozert was het CDA gegarandeerd tot nul gereduceerd.
    Nu is er nog een kansje dat ze overleven.
    Shit.

  • Kitty In Nederland, za 02 april 2011 17:02 Reageer op Kitty

    Kitty

    Het acteerwerk wordt bij ieder CDA congres leuker om naar te kijken.
    Bij het vorige congres was Camiel lekker op dreef in zijn rol als
    Pim ( at your servive ). Vanmiddag was het de beurt aan Maxime,
    hij moest natuurlijk overtuigend overkomen, in zijn rol als Geert (Calimero ). Maxime moest vanmiddag wederom een topprestatie uit zichzelf halen, om zo de achterban tevreden te stellen. Ben benieuwd naar de recensies morgen. Wat mij betreft mogen deze twee topacteurs iedere keer een bijdrage komen leveren op de CDA congressen. Het is topamusument, en het kan gezien de reacties van de achterban, alleen nog maar leuker worden ; - ))

  • Eric Jan Taapken, za 02 april 2011 17:12 in reactie op Kitty In Nederland Reageer op Eric Jan

    Eric Jan

    Misschien een rol in Goede Tijden Slechte Tijden een optie, ervaring hebben zij prima opgedaan in deze Gedoogregering!!!!!!!

  • Censuur Joop, za 02 april 2011 17:29 in reactie op Eric Jan Taapken Reageer op Censuur

    Censuur

    Misschien een rol in Goede Tijden Slechte Tijden een optie"

    Ik dacht meer aan een rol in Downistie van DWDD van de VARA.

  • Eric Jan Taapken, za 02 april 2011 17:57 in reactie op Censuur Joop Reageer op Eric Jan

    Eric Jan

    Misschien beledigde je de acteurs van deze soap daarmee?

  • Censuur Joop, za 02 april 2011 22:23 in reactie op Eric Jan Taapken Reageer op Censuur

    Censuur

    Je hebt gelijk. Mijn excuses.

  • Mees ., za 02 april 2011 16:36 Reageer op Mees

    Mees

    De ontsnapte gevangene (Verhagen) nu aan het woord.
    En maar zielig doen....jongen,dat helpt echt niet

  • , za 02 april 2011 16:27 Reageer op

    Ik ben overigens wel benieuwd hoe wildersmans reageert op het gegeven dat ie als vuilnis is neergezet.

  • - bromberen -, za 02 april 2011 16:55 in reactie op Reageer op -

    -

    Vertel eens waar je dat hebt gehoord. Vooral dat vulnis is van eminente waarde.

    Dus vol op het orgel?

  • , za 02 april 2011 17:08 in reactie op - bromberen - Reageer op

    Ja, je kan er vaak nog wat nuttigs mee doen, met vullis.

  • - bromberen -, za 02 april 2011 17:24 in reactie op Reageer op -

    -

    Jij kon toch vol op het orgel

  • , ma 04 april 2011 11:24 in reactie op - bromberen - Reageer op

    Ik ben niet van gristelijken huize, brompie

  • YggY ..., za 02 april 2011 17:17 in reactie op - bromberen - Reageer op YggY

    YggY

    Dus vol op het orgel?
    ===================

    Welke obsessie heeft u toch voor "orgel"

    En "thee".

  • Gracchus Babeuf, za 02 april 2011 17:27 in reactie op - bromberen - Reageer op Gracchus

    Gracchus

    U is kerkelijk opgevoed, omdat u het steeds over een orgel heeft? Ex-gereformeerd en nu echt het LICHT gezien?

    Of is het draaioorlog hardcore?
    http://www.youtube.com/watch?v=syDIIJW32RA

    Of mondorgel?
    http://www.youtube.com/watch?v=uI2zwJOYjSE

    De PVV wint op alle fronten!

  • - bromberen -, za 02 april 2011 18:52 in reactie op Gracchus Babeuf Reageer op -

    -

    Ja, inderdaad zo iets !!
    Wie de schoen past trekke hem aan!

  • Gracchus Babeuf, zo 03 april 2011 11:23 in reactie op - bromberen - Reageer op Gracchus

    Gracchus

    My boots are made for walking.
    http://www.youtube.com/watch?v=yRkovnss7sg&feature=related

    Gaat heen
    http://www.youtube.com/watch?v=ST8z3cuHi5g

  • Mees ., za 02 april 2011 16:55 in reactie op Reageer op Mees

    Mees

    prima titel toch voor Wilders:

    Vuilnis

  • Censuur Joop, za 02 april 2011 17:08 in reactie op Mees . Reageer op Censuur

    Censuur

    Vind ik eigenlijk ook.

    V u i l n i s
    ik proef het woord op m'n toch en ja, verdomd het smaakt naar bruine derrie.

  • Censuur Joop, za 02 april 2011 17:23 in reactie op Censuur Joop Reageer op Censuur

    Censuur

    ik proef het woord op m'n toch "

    Huh? Hoe kom aan toch als het tong moet zijn? Ben ik weer met twee toetsenborden bezig? Zucht.

  • - bromberen -, za 02 april 2011 17:33 in reactie op Censuur Joop Reageer op -

    -

    Smaken verschillen, sommige mensen lusten er wel pap van...(lol)

  • Rob Geurtsen, za 02 april 2011 16:25 Reageer op Rob

    Rob

    Snik, wat doen jullie toch onaardig tegen mij.

    En trouwens, geleuf of geloof niet, wij zijn echt veel socialer dan de PvdA, en de SP en PVV zijn extremistische partijen, daar heben wij als volkspartij niets mee.

  • Tom Meijer, za 02 april 2011 18:40 in reactie op Rob Geurtsen Reageer op Tom

    Tom

    "En trouwens, geleuf of geloof niet, wij zijn echt veel socialer dan de PvdA, en de SP en PVV zijn extremistische partijen, daar heben wij als volkspartij niets mee."

    ?????????, ?????

  • Rob Geurtsen, za 02 april 2011 23:06 in reactie op Tom Meijer Reageer op Rob

    Rob

    Dat lijkt de strategie van het CDA te worden. het nieuwe socialere gezicht...

    Door zich af te zetten tegen...

    Want socialere overheid combineren met een terugtredende overheid, met name voor de zwakkeren en een 'vrijer' maken van de economische spelers is vrijwel ondoenlijk.

    Een bij voorbaat verloren strategie waarin het CDA niet zal slagen.

    Hoop dat dit je vraagtekens in een 'oh ja, dat kan ook' verandert.

  • Frank Klaassen, za 02 april 2011 16:01 Reageer op Frank

    Frank

    De bruid-schat was, honderden miljoenen euri provisie van rondgestrooide subsidies, een honderd-tal top-banen, tientallen rechters, raad van state,raadslieden, honderden burgemeesters en wethouders enz, enz, daarom mocht je Wilders niet meer aanvallen, de euri waren belangrijker dan het fatsoen?

  • - bromberen -, za 02 april 2011 16:49 in reactie op Frank Klaassen Reageer op -

    -

    Frank overleven, tijd krijgen om de kans te krijgen om te kunnen en mogen overleven. Gehalveerd dit CDA, dat is niet niets.

    Dan kun je wel gedragen als een grote partij, maar het resultaat wordt er niet beter van, gehalveerd.

    Je kunt je wel een grote broek aantrekken, maar het blijft een klein mannnetje die daar insteekt. Gehalveerd, de PVV en de VVD de groeiers.

    Het CDA is zo klein geworden dat men zich kan verschuilen acher een klein dijkje... elan van een splinterpartij.

    Een verdeelde partij die zoveel heeft verloren, dat de dreunen en de klappen nog nadreunen binnen deze partij. Dit is geen wonden likken meer, deze partij moet vol in de verzorging en verpleging.

    Alleen aan Maxime Verhagen zijn poliitek gevoel heeft deze partij weer naar het midden van de macht gebracht. Het gehavende CDA mag hem dar wel erg dankbaar voor zijn.

    Als men ook nog in de oppositie had gemoeten of in een linkse coalitie, tel je eens voor. Totale armoede die tot een grotere reductie had geleid van dit gehavend CDA.

  • , za 02 april 2011 17:18 in reactie op - bromberen - Reageer op

    Neem het dan voortaan maar niet meer in je mond, lieverd...............akkiebah.

  • - bromberen -, za 02 april 2011 17:36 in reactie op Reageer op -

    -

    Kom nu eens met een zinvolle en mooie reactie, kom nu eens met repliek. deze one-liners kennen we nu wel.

    Ga eens vol op het orgel.

  • YggY ..., za 02 april 2011 18:39 in reactie op - bromberen - Reageer op YggY

    YggY

    Ga eens vol op het orgel.
    ===========

    Kijk daar istie weer

    Het orgel

  • , za 02 april 2011 18:49 in reactie op - bromberen - Reageer op

    Sorry, knul.
    Dat is me te veel moeite als het om jou gaat.
    Ik heb betere en leukere bezigheden.
    Dat je zelf niet tot benul komt is mijn schuld niet.

  • - bromberen -, za 02 april 2011 19:29 in reactie op Reageer op -

    -

    Camouflage van "niet" kunnen! (lol)

  • Censuur Joop, zo 03 april 2011 14:20 in reactie op - bromberen - Reageer op Censuur

    Censuur

    *Trol*

  • El Che, za 02 april 2011 22:49 in reactie op - bromberen - Reageer op El

    El

    http://www.youtube.com/watch?v=TTy-isYvO-g

  • YggY ..., za 02 april 2011 23:55 in reactie op El Che Reageer op YggY

    YggY

    Che, je zult het niet geloven maar ik had vanmiddag dezelfde gedachte maar kon niet op de naam komen.

    Ik bleef maar met Egbert Douwe in mijn hoofd zitten.

  • , zo 03 april 2011 09:54 in reactie op - bromberen - Reageer op

    Je schijnt steeds het gegeven te willen ontkennen dat de pvv verloren heeft.
    24 zetels in de tweede kamer, omgerekend 20 zetels in de eerste kamer.
    Winst?

  • W.J. v/d Straat, za 02 april 2011 15:16 Reageer op W.J.

    W.J.

    De fractievoorzitter en het bestuur mogen wel op hun tellen passen, want Maxiavelli heet op vele fora al jaren niet voor niets "De Rat Verhagen". 'C'.DA heeft z'n eigen Brutus allang binnen.....

  • Piet de Geus, za 02 april 2011 14:59 Reageer op Piet

    Piet

    Wat ontzettend sneu voor Verhagen dat hij werd uitgehuwelijkt. De stakker kreeg geen enkele kans om nee te zeggen. Hij werd ontvoerd door de schoonfamilie en toen hij weer bijkwam bleek hij plotsklaps gebrouwd. Mijn diepe medeleven gaat als altijd uit naar het willoze slachtoffer.

  • - bromberen -, za 02 april 2011 15:35 in reactie op Piet de Geus Reageer op -

    -

    Medelijden en medeleven hoeft niet en het schijnt een razend goed huwelijk te zijn.
    Het schijnt een mengeling van elke dag klaarkomen en het uitkomen van jongensdromen te zijn.
    Maxime voelt zich in zijn nopjes. Mo0ie baanmet veel macht en veel zeggenschap.

    Maxime had geen behoefte aan en vechtkabinet met het linkse smaldeel, waarin zijn rol in de politiek tot een minimum zou worden beperkt.

    Maxime had de buik vol van een vorig kabinet met de Pvda er er was maar weinig nodig om hem tot dit verstandshuwelijk te verleiden met de PVV en VVD.

    Maxime is erg gelukkig en wil het de komende vier jaar ook zo houden.

  • Jan-Peter Scheffer, za 02 april 2011 16:04 in reactie op - bromberen - Reageer op Jan-Peter

    Jan-Peter

    Het is duidelijk: iemand met een bepaald gebrek, herkent iemand met een gelijk gebrek.

  • - bromberen -, za 02 april 2011 16:50 in reactie op Jan-Peter Scheffer Reageer op -

    -

    Job Cohen?

  • - bromberen -, za 02 april 2011 16:56 in reactie op Jan-Peter Scheffer Reageer op -

    -

    Job Cohen?

  • - bromberen -, za 02 april 2011 17:00 in reactie op Jan-Peter Scheffer Reageer op -

    -

    Vele CDAers hebben hun grenzen verlegd, ze hebben massaal op de PVV en de VVD gestemd. Dat is kiezen voor vernieuwing, dat is een echt VOC mentaliteit.

  • , za 02 april 2011 17:13 in reactie op - bromberen - Reageer op

    Ja.Weet je wel waarover je praat?

  • - bromberen -, za 02 april 2011 17:42 in reactie op Reageer op -

    -

    ???)))

  • Censuur Joop, za 02 april 2011 17:20 in reactie op Jan-Peter Scheffer Reageer op Censuur

    Censuur

    Dat valt mij ook op. Die Bromtrol trouwens verdedigd het CDA totdat het uit te voegen valt, hij denkt dat het een broertje is van de SGP, daar waar hij dubbelspion is. Kan ik gewoon zeggen, hij snapt toch niet waar ik het over hebt. Hij denkt vast dat ik Job Cohen bedoel.
    Tja, Bromtrollen verschuilen zich graag achter een ander...

  • , za 02 april 2011 16:05 in reactie op Piet de Geus Reageer op

    Verhagen in de rol van slachtoffer.............he made my day

  • Johannes Zeilstra, za 02 april 2011 18:18 in reactie op Piet de Geus Reageer op Johannes

    Johannes

    Inderdaad, verschrikkelijk.
    Stel je voor, je wordt in de ochtend wakker, in een vreemd bed, en naast je ligt een geblondeerd iemand die heel zacht in je oren fluisterd: Hmmm wat een geweldige huwelijksnacht schat.

  • Mees ., za 02 april 2011 14:51 Reageer op Mees

    Mees

    Het heeft hem geraakt dat ook mensen binnen zijn partij hem als berekenend zien." Samenwerking met de PVV was niet alleen gericht op het regelen van regeringsdeelname voor het CDA, zegt Van Haersma Buma: "Maxime heeft de overtuiging dat de samenleving er beter van wordt als PVV-stemmers het gevoel hebben dat ze meedoen."

    Door Wilders te pleasen geef je mensen niet het gevoel dat ze meedoen?
    Als ik op iemand stem doe ik dan mee?

    Werkelijk meedoen is dat je participeert in de samenleving op een manier die je voldoening geeft,dat het je levensvreugde geeft.

    Wat Wilders doet is negativiteit zaaien,dat kan een korte tijd werken maar zoiets werkt op den duur niet.
    Wat geeft hij mensen echt,wat doet hij echt voor mensen,is het niet veeleer iets wat hij voor zichzelf doet?

    Wat mensen willen is betrokken zijn bij de samenleving,politieke partijen moeten zorgen dat mensen meedoen in de samenleving,dat ze iets op kunnen bouwen,dat ze trots zijn op wat ze doen.

    Als je Wilders pleased betekent het niet dat mensen daadwerkelijk mee gaan doen.
    Die partij bouwt niet maar breekt af.

  • Mostafa Mouktafi, za 02 april 2011 14:47 Reageer op Mostafa

    Mostafa

    God en de duivel moet je niet in één kooi stoppen.

  • Michiel Online, za 02 april 2011 15:45 in reactie op Mostafa Mouktafi Reageer op Michiel

    Michiel

    "God en de duivel moet je niet in één kooi stoppen."

    juist wel, gewoon lekker laten uitvechten :)

    oftewel..stop extremisten in een kooi en laat het ze lekker uitvechten

  • Dehnus Nörder, za 02 april 2011 14:36 Reageer op Dehnus

    Dehnus

    "Het heeft hem geraakt dat ook mensen binnen zijn partij hem als berekenend zien." Samenwerking met de PVV was niet alleen gericht op het regelen van regeringsdeelname voor het CDA, zegt Van Haersma Buma: "Maxime heeft de overtuiging dat de samenleving er beter van wordt als PVV-stemmers het gevoel hebben dat ze meedoen."

    En daarom moeten andere mensen constant maar horen dat ze niet meedoen of land veraders zijn waar alles tegen is geoorloofd om ze maar uit de regering te houden. Daarom mogen we nu deze mensen vergelijken met Hitler ((Nationaal) Socialist) en word er nu een grotere groep genegeerd dan de 1.5 miljoen van Geertje.

    Om nog maar te zwijgen over de groep Moslims en Antiliaanen die hij wegzet. Deze mensen hebben zelf het meeste last van de reljeugd in die buurten. Maar krijgen het ook nog eens te horen dat zij het hebben gedaan, terwijl ze zelf deze mensen ook wel achter het behang willen plakken.

    Nee... dit komt de samenleving ten goede, want de PVV stemmer voelt dat hij meedoet.

  • - bromberen -, za 02 april 2011 18:50 in reactie op Dehnus Nörder Reageer op -

    -

    Jij bedoeld dat Hitler een van de eerste socialisten op deze aardkloot was? Dus Bosma van de PVV had gelijk!

    Of je begrijpt je eigen bijdrage niet.

  • Censuur Joop, zo 03 april 2011 14:19 in reactie op - bromberen - Reageer op Censuur

    Censuur

    Nee, Bromtrol, jij leest slechts wat JIJ wilt lezen. Maar niet datgene wat er staat! Om iemand woorden in de mond te leggen die uit de jouwe komen gaat toch wel erg ver.

    Daar heb ik je al vaker op betrapt. Dat soort gedrag noemen wij stirren en trollen! Dus uitlokken/opstoken en treiteren/woorden verdraaien. Een discussie/debat/draadje verzieken, anderen voor gek willen zetten, anderen voor leugenaar uit willen maken, je eigen gelijk over de rug van een ander willen krijgen/halen! Kortom een zwaktebod bij gebrek aan reële argumentatie/informatie/interesse.
    Godwin erbij halen/ervan maken, terwijl dat hier niet eens gesuggereerd/gezegd/gedacht/bedoeld wordt. Behalve door jou. Enge en minderwaardige ontwikkeling.

    Het zegt heel veel over jouw gedachtenwereld en persoonlijkheid.

  • Jan-Peter Scheffer, za 02 april 2011 14:14 Reageer op Jan-Peter

    Jan-Peter

    Ik zie het al, met terugwerkende kracht een geweten kweken; maar dat kan niet, daar het niet wortelt in de realiteit waar o.a. dezelfde Verhagen ons mee heeft opgezadeld. Dit toont afdoende aan hoe de hele club, van CDA & VVD t/m PVV, niet in staat is tot verantwoordelijk denken over wat de samenleving nodig heeft. Ik kan je dit zeggen: niet hen. Er is aanmerkelijk meer integriteit en wijsheid nodig in de politiek, dat is wel duidelijk.

  • Leo van Loo, za 02 april 2011 14:11 Reageer op Leo

    Leo

    Niet erg geloofwaardig. Enerzijds suggereert hij dat hij Wilders en de PVV 'abject' vindt, maar hij gaat er toch mee samenwerken? Wat voor ruggegraatloos gedrag is dat?

    Aan de andere kant, Verhagen zit duidelijk wel bij de goede partij, daar hebben ze een patent op ruggegraatloze politici zo te zien.

  • - bromberen -, za 02 april 2011 13:35 Reageer op -

    -

    Het is wel weer een mooi gezicht deze partijdemocratie. Uitgekozen en geselekteerde congresgangers die vol blijdschap op een voorgekookte mannetje, vrouwtje mogen stemmen door op een knopje te mogen drukken en dan mogen juichen en klappen voor het door hen behaalde resultaat.

    Her resultaat wat vertoond wordt op een big screan. Klapvee, klapt en raakt bijna in extase. Partijdicipline in een democratisch jasje?

    Geselekteerd klapvee, wat omwille van meedoen en TV camera's er graag bij wil zijn. Gezien om gezien te worden.

    Terwijl de echte democratie zich afspeelde in het kieshokje, waar de kiezer het CDA door midden spleet.

    Dit is allemaal Fasaden Ankleidung, Window dressing, de werkelijke verslagenheid is voor de regenten, die hun baantje zien verdwijnen richting PVV en VVD.

    De kiezer heeft democratisch besloten en laat het CDA in totale verwarring achter.
    De nieuwe lente van het CDA zal het kopiëren van de PVV zijn. Alles in totale verwarring, met alle schreeuwen en gillen vanuit elke bloedgroep. Cocksen en Roomsen vliegen door de lucht en proberen de schijnheiligheid uit te dragen, dat het wel goed komt, als men "hen" maar volgt.

  • Crunchy Frog, za 02 april 2011 14:07 in reactie op - bromberen - Reageer op Crunchy

    Crunchy

    Cocksen?
    What the f*** zijn dat?
    Het roept ook geen beeld op, dus als poging tot framen werkt het bij mij in ieder geval niet.

  • YggY ..., za 02 april 2011 14:19 in reactie op Crunchy Frog Reageer op YggY

    YggY

    Cocksen en Suckers waarschijnlijk.

    Net zoals in "Modderfokker".

  • Censuur Joop, za 02 april 2011 17:32 in reactie op YggY ... Reageer op Censuur

    Censuur

    Hahahahaha, je hebt mijn dag weer gemaakt, Ygg!

  • YggY ..., za 02 april 2011 18:30 in reactie op Censuur Joop Reageer op YggY

    YggY

    Kijk eens aan, als ik jouw dag heb gemaakt dan is de mijne ook weer helemaal oké.

    De dag bedoel ik dan.

  • Robert Cuperus, za 02 april 2011 15:23 in reactie op Crunchy Frog Reageer op Robert

    Robert

    "Het roept ook geen beeld op, dus als poging tot framen werkt het bij mij in ieder geval niet."
    Als iemand zijn eigen ongeinformeerdheid als maatstaf neemt, leidt dat niet automatisch tot interessante opvattingen.
    zie: http://nl.wikipedia.org/wiki/Hendrik_de_Cock

  • Censuur Joop, zo 03 april 2011 12:47 in reactie op Robert Cuperus Reageer op Censuur

    Censuur

    En jij denkt dat niet grefo's dat zouden moeten en/of willen weten?

    Dat niet gristenen daar hun tijd mee verbeiden?

    Dat zij zich op het niveau zwartekousenkerk begeven?

    Tuurlijk.

  • Crunchy Frog, zo 03 april 2011 13:30 in reactie op Robert Cuperus Reageer op Crunchy

    Crunchy

    Gunst, Robert, dat je uit mijn verbazing nog een opvatting wist te destilleren. En w.b. 'maatstaf', hoeveel keren 'bij mij' moet ik in een zin zetten voordat het je duidelijk is dat ik hier geheel en al over mezelf spreek?
    Dank voor de link overigens.

  • - bromberen -, za 02 april 2011 15:27 in reactie op Crunchy Frog Reageer op -

    -

    Cocksianen of Cocksen zijn volgelingen van de dominee H. de Cock die in 1834 weer een afscheiding vormde met de hervormde tak wat weer een afscheiding was was van de vroegere en huidige Rooms Katholieke kerk.

    De Cocksen zijn scherp en scheefhoofdig in de leer en bijbelstudie en dus de tegenpolen van de Roomsen. Dat binnen het CDA.

    Vandaar de bloedgroepenoorlog binnen het CDA tussen de Roomsen en de Cocksen, ook wle Cocksianen genoemd. Ook wel simpel "Afgescheidenen", dat de beeldenstorm zich telkens weer herhaalde, van afscheiden naar afgescheidene, artikel 31, gerfeormeerde bonders en gemeente des heren om maar een paar voorbeelden te noemen. Enz. enz. Cocksen of Cocksianen dus.

  • Crunchy Frog, zo 03 april 2011 13:39 in reactie op - bromberen - Reageer op Crunchy

    Crunchy

    Leuk, geschiedenisles! De bloedgroepenstrijd binnen het CDA kende ik, maar de naam van De Cock nog niet.
    Wat ik wel jammer vind is dat ik in je posts deze interessante informatie onder zo'n dikke laag hatelijkheid en cynisme vandaan moet bikken. Ik vind dat oprecht pijnlijk.

  • YggY ..., zo 03 april 2011 16:43 in reactie op Crunchy Frog Reageer op YggY

    YggY

    De bloedgroepenstrijd binnen het CDA kende ik, maar de naam van De Cock nog niet.
    =============

    Het was ook meer een toevalstreffer, hij zocht op het woord "cock" en toen kwam hij toevallig deze site tegen

    http://nl.wikipedia.org/wiki/Hendrik_de_Cock

  • - bromberen -, zo 03 april 2011 18:53 in reactie op Crunchy Frog Reageer op -

    -

    Ik heb aangenomen dat de naam Cocksen wel algemeen bekend was in Nederland.
    Het is namelijk een woord wat voor afgescheidenen wordt gebruikt. Diegene die zich losmaken van een groter geheel.
    Cocksen en Cocksianen.


    Roomsen zijn wel bij jou bekend?

  • Censuur Joop, zo 03 april 2011 20:37 in reactie op - bromberen - Reageer op Censuur

    Censuur

    Zijn wij allen Gristenen?

    Maat troost je, wij duivelse heidenen kennen wel de beeldenstorm en weten wat slang is voor cock.

  • Crunchy Frog, ma 04 april 2011 10:43 in reactie op - bromberen - Reageer op Crunchy

    Crunchy

    "Roomsen zijn wel bij jou bekend?"
    -------------------------------------------------------
    Nee, die vraag hield ik in reserve om de gezellige discussie nog wat te rekken, duh!


    "Ik heb aangenomen dat de naam Cocksen wel algemeen bekend was in Nederland."
    -------------------------------------------------------------------------------------------------
    Ik heb het gevraagd aan iemand die actief is binnen de protestantse kerk, en die keek net zo verbluft als ik.
    De woorden staan niet in mijn Van Dale, en ook niet in de Woordenlijst Nederlandse Taal. 'Cocksen' leverde op google niets op wat aan een religieuze discussie te linken viel, en 'cocksianen' alleen een paar verhalen over wat dorpskerkelijke scheldpartijen in de jaren zestig van de vorige eeuw en ruzies tussen de aanhang van DOS Kampen en Go Ahead.
    Ik krijg de indruk dat als het woord tegenwoordig ergens 'algemeen bekend' is, dat vooral in fundamentalistisch-atheïstische kringen is. En daar reken ik mezelf als zo ruim mogelijk denkend agnost in ieder geval niet toe.

  • - bromberen -, ma 04 april 2011 11:59 in reactie op Crunchy Frog Reageer op -

    -

    Als je even aan Googelen slaat kun je alles vinden. Niet overdreven moeilijk. Vandaar de vraag of jij wel wist wat Roomsen waren. Misschien dat jouw Van Dale niet meer zo up to date is?

  • Jan-Peter Scheffer, za 02 april 2011 15:48 in reactie op - bromberen - Reageer op Jan-Peter

    Jan-Peter

    Schreeuwen en gillen kunnen wij met een niet zo gerust hart overlaten aan jou en de angstzaaiende demagogen en hypocriete opportunisten die je achterna rent. Sociaal-culturele hooligans.

  • - bromberen -, za 02 april 2011 16:39 in reactie op Jan-Peter Scheffer Reageer op -

    -

    Leg nu eens wat bedoeld, hier is echt geen touw aan vast te knopen.

    Reageer jij wel op het juiste item?

  • YggY ..., za 02 april 2011 17:03 in reactie op - bromberen - Reageer op YggY

    YggY

    Leg nu eens wat bedoeld, hier is echt geen touw aan vast te knopen.
    =====================

    Begrijpend lezen is bijna een gave zo heb ik al vaker bij u bemerkt maar ik kan er prima een touw aan vastknopen.

    Dus wat begrijpt u niet wat er bedoeld wordt, maak er een mooie discussie van, de uitdaging ligt er.

    Ga maar eens vol op het orgel.

  • , za 02 april 2011 17:22 in reactie op YggY ... Reageer op

    Dat is wel een beetje gemeen van je Yggy, om Braampje te vragen zijn bijdraagjes in begrijpelijk Nederlands te schrijven............kom, niet zo kritisch wezen.............je hoeft zijn reageersels toch niet te lezen? En iedereen mag hier toch uitkeutelen wat ie wil?

  • - bromberen -, za 02 april 2011 17:26 in reactie op YggY ... Reageer op -

    -

    iggi,

    dank voor het compliment.

  • , za 02 april 2011 17:30 in reactie op YggY ... Reageer op

    Dat jij elke keer nog weer probeert brompertjes bijdragen te begrijpen, hartstikke lief van je hoor, maar is het niet een beetje vechten tegen de bierkaai?

    Laat gewoon voor zich uit OH-en.Niemand heeft er last van.........niemand heeft er gemak van.

  • Censuur Joop, za 02 april 2011 17:16 in reactie op - bromberen - Reageer op Censuur

    Censuur

    Jij bent niet zo 'snaps', merk ik regelmatig. En dan maar vragen, vragen en nooit zelf antwoorden.

    Maar van domme vragen leer je het minst.

  • - bromberen -, za 02 april 2011 19:05 in reactie op Censuur Joop Reageer op -

    -

    Voor bier en "Snaps" ben ik altijd wel te porren.

    Dus geneer je niet.

  • - bromberen -, za 02 april 2011 16:39 in reactie op Jan-Peter Scheffer Reageer op -

    -

    Het is weer duidelijk, de PVV en Wilders hangt weer boven dit congres.
    Het gaat over de PVV en het gaat over Wilders.

  • Censuur Joop, za 02 april 2011 17:24 in reactie op - bromberen - Reageer op Censuur

    Censuur

    Zo is het! Kom, ga maar eens vol op het orgel en hou je vooral niet in!

  • Kapitan Laipose, za 02 april 2011 13:35 Reageer op Kapitan

    Kapitan

    Wat een meester politicus is die Verhagen toch. De overwinning op de linker CDA vleugel is binnen. Dan is het nu roepen om verzoening zogenaamd vanwege de eenheid van de partij en de samenwerking met de PVV betreuren en dat het hem ook maar is opgedrongen.

    Sterk staaltje machtspolitiek van Verhagen.

  • Hein van Leeuwen, za 02 april 2011 14:19 in reactie op Kapitan Laipose Reageer op Hein

    Hein

    Het vervelende voor het CDA is dat Verhagen vooral zichzelf als centrum ziet. Qua politieke keuze is regeren voor het CDA een rampzalige, het maakt niet uit of dat de PVV of de PvdA zou zijn geweest.

    Bij een dergelijke nederlaag hoort geen rol in het kabinet en dat zijn ze bij het CDA uit het oog verloren. Het zal leiden tot een feitelijke minimalisatie van deze partij, bij gebrek aan denkend vermogen.

  • Tom Meijer, za 02 april 2011 18:35 in reactie op Hein van Leeuwen Reageer op Tom

    Tom

    "Het zal leiden tot een feitelijke minimalisatie van deze partij, bij gebrek aan denkend vermogen."

    Uitstekend. Het kan niet snel genoeg gaan.

  • Hein van Leeuwen, zo 03 april 2011 09:46 in reactie op Tom Meijer Reageer op Hein

    Hein

    Ja, maar als het alternatief de PVV is, weet ik dat ook niet meer zo zeker hoor...

  • , za 02 april 2011 17:06 in reactie op Kapitan Laipose Reageer op

    Uitstekend, Mooi. Vandertakkemans gaat dus winnen?

    Hallelujah.
    Daarmee is het definitieve einde van het CDA ingeluid.................
    Vreugde alom.

  • Hein van Leeuwen, za 02 april 2011 13:12 Reageer op Hein

    Hein

    Verhagen als lijdend voorwerp....yeah, right:)

  • Ginger Ted, za 02 april 2011 13:10 Reageer op Ginger

    Ginger

    Omdat iedereen zich focust op de morele juistheid van de samenwerking met de PVV:

    Het verzet tegen de animalcops bewijst het aloude voor al het andere , en dus ook die moraal, gaande boerenbelang. Ze willen koste wat kost niet dat de intensieve veehouderij door een instantie anders dan de boerenorganisaties zelf geregeld wordt.

    In de Zembla-uitzending laatst over de aan dictatuur grenzende dominantie in gemeente- en provinciale besturen in bepaalde regio's, het treiteren en zelfs terroriseren van, ook oorspronkelijke (al zou dat niet uit mogen maken), burgers die zich verzetten tegen consequent overtreden normen van stankoverlast, met via corruptie verkregen voorkennis over bestemmingswijzigingen aankopen van grond. Brievenbuspissen is daar kinderspel bij.

    Dat deze partij nu het morele geweten zou moeten vormen over samenwerking met de PVV is als de vos die de passie preekt.

  • Crunchy Frog, za 02 april 2011 14:01 in reactie op Ginger Ted Reageer op Crunchy

    Crunchy

    Ze willen koste wat kost niet dat de intensieve veehouderij door een instantie anders dan de boerenorganisaties zelf geregeld wordt.
    ---------------------------------------------------------------------------------------------------
    Wat knap dat je in de hoofden van die stemmers kan kijken, Ted. Hoe doe je dat toch?

  • Ginger Ted, za 02 april 2011 15:05 in reactie op Crunchy Frog Reageer op Ginger

    Ginger

    http://www.wur.nl/nl/nieuwsagenda/archief/nieuws/2010/Duurzaamheid_in_de_veehouderij_zelfregulering_nog_ver_weg.htm

  • Crunchy Frog, zo 03 april 2011 13:18 in reactie op Ginger Ted Reageer op Crunchy

    Crunchy

    Sorry, maar ik lees hier vooral uit dat er weinig kans is op een algemeen geaccepteerde beroepscode over duurzaamheid omdat de veehouders het er met elkaar zo over oneens zijn.
    Ik lees niets over een uniform denkende 'ze' die 'koste wat het kost' iets tegen wil werken en daarom maar tegen de caviapolitie stemt.

  • Ben Joosten, za 02 april 2011 15:07 in reactie op Ginger Ted Reageer op Ben

    Ben

    "Ze willen koste wat kost niet dat de intensieve veehouderij door een instantie anders dan de boerenorganisaties zelf geregeld wordt."

    Ik geloof ook wel dat ze dat niet willen, maar anderzijds waren de animal cops daar uitdrukkelijk niet voor bedoeld, dixit Dion Graus.

  • W.J. v/d Straat, za 02 april 2011 16:19 in reactie op Ben Joosten Reageer op W.J.

    W.J.

    Dion Graus "dixit" dus "nix", Latijn is bedoeld voor de wetenschap en niet voor zwakke Havisten als Weert Gilders en zijn volgelingen en al zéker niet voor lieden die hun cursus cavia-verzorgen als HBO presenteren.

  • Ben Joosten, za 02 april 2011 21:49 in reactie op W.J. v/d Straat Reageer op Ben

    Ben

    Ach ja, een potje liggen meesmuilen over mensen met een lagere opleiding dan "wij"...
    Sorry hoor, doe ik niet aan mee.

  • Censuur Joop, zo 03 april 2011 12:42 in reactie op Ben Joosten Reageer op Censuur

    Censuur

    Ja hoor eens, jij begon met moeilijke woorden waarvan we weten dat er niemand bij PVV is die ze begrijpt. En dan nu zielig doen? Eerst dixit zeggen en dan nu exit?

    Je had ook gewoon 'volgens' kunnen zeggen, of om het nog iets van status mee te geven, 'aldus'. Dat was een stuk beter te begrijpen als het gekoppeld wordt aan Graus.

    Je hebt in België ook een dixitattest. Dat is een briefje wat de dokter schrijft als iemand zich ziek wil melden maar niet controleerbaar heeft wat hij/zij zegt.

  • Ben Joosten, zo 03 april 2011 23:09 in reactie op Censuur Joop Reageer op Ben

    Ben

    Ik doe niet zielig, hoor. En ik ben ook niet exit (gevatte woordspeling, dat wel), ik heb alleen toevallig iets anders te doen op zondagmiddag.
    Als overigens zelfs Belgische doktoren ervan weten, hoe kan het dan een moeilijk woord zijn?

  • Hein van Leeuwen, di 05 april 2011 13:05 in reactie op Ben Joosten Reageer op Hein

    Hein

    Omdat Belgische doktoren beter opgeleid zijn?

  • Zjen Zen, za 02 april 2011 12:52 Reageer op Zjen

    Zjen

    Van der Tak is een man van veel woorden, herhalingen en niks zeggen.
    En een akelige stem om naar te luisteren.

  • Censuur Joop, za 02 april 2011 13:08 in reactie op Zjen Zen Reageer op Censuur

    Censuur

    Niet alleen een akelige stem. Een akelige man ook. Ik ben na al die jaren nog steeds blij dat hij uit Rotterdam vertrok.

  • Zjen Zen, za 02 april 2011 13:25 in reactie op Censuur Joop Reageer op Zjen

    Zjen

    Ja, dat het een akelige man moet zijn dat zag ik aan hoe hij zich gedroeg op het podium. Een lompe boer zo te zien. Merkt niks op.
    Hij is zich niet bewust van zijn lichaamstaal en het effect daarvan op de ander.

  • Censuur Joop, za 02 april 2011 12:30 Reageer op Censuur

    Censuur

    Alleen God weet de Waarheid.

  • - bromberen -, za 02 april 2011 13:18 in reactie op Censuur Joop Reageer op -

    -

    Wie is dat? Leg dat eens uit.

  • Censuur Joop, za 02 april 2011 14:05 in reactie op - bromberen - Reageer op Censuur

    Censuur

    Vraag je dat aan mij? Kan je beter aan Verhagen vragen.

  • - bromberen -, za 02 april 2011 16:11 in reactie op Censuur Joop Reageer op -

    -

    Jij hebt het over God en de Waarheid, Maxime Verhagen niet.

    Dus maak van je hart geen moordkuil.
    Ga vol op het orgel.

  • Censuur Joop, za 02 april 2011 17:13 in reactie op - bromberen - Reageer op Censuur

    Censuur

    Zeur niet. Verhagen zal zich moeten verantwoorden aan de hemelpoort. Ik niet. Want ik ben geen huichelaar en zeker geen gristen.

    Dus nogmaals ga uw vraag stellen daar waar hij op z'n plaats is en niet bij mij. U zoekt meer in de ene kleine zinnetje dan er bij mij te halen valt en van orgelmuziek hou ik al helemaal niet. Gadver. Geef mij maar een loeiende en snerpende en keiharde leadgitaar!

    Maar ja, ú hoopt als SGP/PVV-er natuurlijk dat ik tegen uw scheentjes trap zodat u zich weer bevestigd ziet in een voor- en veroordeel van en over de gristenen. Dan heeft u gelijk.

  • - bromberen -, za 02 april 2011 18:55 in reactie op Censuur Joop Reageer op -

    -

    Christenen bedoel jij? Gristen ?

  • Censuur Joop, za 02 april 2011 22:21 in reactie op - bromberen - Reageer op Censuur

    Censuur

    Ik bedoel simpelweg Gristenen! Precies zoals ik het schreef, met de G van Grefo's en de G van Gristenen. U kunt lezen? Waarom vraagt u dan naar de bekende weg?

  • , ma 04 april 2011 08:52 in reactie op - bromberen - Reageer op

    Gristen met een G.
    Zo spreken ze het woord zelf uit, dus doen wij dat ook.

  • Pot Blok, za 02 april 2011 12:17 Reageer op Pot

    Pot

    eerwraak van Verhagen

  • - bromberen -, za 02 april 2011 12:38 in reactie op Pot Blok Reageer op -

    -

    DE kiezers zij toch al richting PVV vertrokken, eerwraak of niet. Het verlies is er, ook dat heeft Verhagen niet kunnen voorkomen. De argumenten van de PVV waren dus in principe beter als die van het CDA.

    Maar vergeten wordt dat Verhagen het CDA weer in het midden van de macht heeft geplaatst, ongeacht of de partij is gehalveerd.

    Dat is Verhagens eerwraak ligt hier dan ook, Verhagen heeft het linker smaldeel een stok in de wielen gestoken en een links lijnend kabinet onmogelijk gemaakt. Bij de een coalitie met de Pvda moest men tevreden zijn met een bijrol in de bijwagen.
    Nu kan het CDA zich nog een 4 tal jaren laten zien en zich proberen te herstellen.

    Een geslaagde eerwraak.

  • Simon Broerse, za 02 april 2011 12:00 Reageer op Simon

    Simon

    Het is duidelijk, dat de CDA-achterban genoeg heeft van de huidige rechtse koers en terug wil naar het midden. Verhagen is bang, dat hij als exponent van rechts, op een zijspoor komt te staan. Ratpoliticus als hij is, begint hij aan een tactische terugtocht door te doen alsof het hem ook maar is overkomen en hij niet van harte heeft meegewerkt aan deze coalitie.

  • - bromberen -, za 02 april 2011 13:06 in reactie op Simon Broerse Reageer op -

    -

    Ik denk toch niet dat het CDA zelfmoordneigingen heeft. men zal weer voor rechts kiezen met een vleugje links. Overleven is het parool, niets meer en niets minder.

    Een partij ( het CDA) die veel van de PVV zal overnemen, men zal de bevolking weer op gaan zoeken. Methode Wilders implanteren, maar of hun dat nu nog lukt? Na jaren van regentesk gedrag, denk maar aan de Euro, Europa, de Europesegrondwet, is de weg terug moeilijk en slecht begaanbaar. De weg die voor vele partijen een noodzaak om te overleven wordt ingeslagen. D66 en Groen Links zitten al on route.

    Het wordt dringen geblazen. Ook voor het linkse smaldeel zal het een moeilijke tijd worden, goede leiders en leiders met uitstraling zijn niet of nauwelijks voorhanden. Wegduiken in linksextreemisme is het ook niet, tegenpartij heeft een negatieve lading.

    Dat was te zien, de Pvda stemde in met Libië, terwijl Groen Links afhaakte.

    Tegenpartij worden of zijn dat moet je niet willen, het begin van het grote einde.. ook voor extreem links. Pvda en SP.

    De nieuwe politiek heeft zijn sporen al nagelaten en het gaat maar door.
    De PVV heeft het politiek landschap in dit land totaal veranderd.

  • Simon Broerse, za 02 april 2011 13:40 in reactie op - bromberen - Reageer op Simon

    Simon

    "Ik denk toch niet dat het CDA zelfmoordneigingen heeft. men zal weer voor rechts kiezen met een vleugje links. Overleven is het parool, niets meer en niets minder."

    Jij gaat uit van de vooronderstelling, dat steeds meer mensen rechts zullen kiezen. Ik denk, dat verrechtsing op dit moment tot stilstand is gekomen. VVD, PVV en een deel van het CDA samen vormen een rechts blok, dat nu wel op maximale sterkte is. Nu zal blijken, dat een CDA, dat naar het midden trekt, weer gaat groeien. ik denk, dat de kiezers door beginnen te krijgen, dat er van de PVV minder te verwachten valt, dan die beweging steeds heeft voorgespiegeld. De gevolgen van de bezuinigingen beginnen langzamerhand merkbaar te worden en daar zullen vooral VVD en PVV voor gaan boeten.

  • - bromberen -, za 02 april 2011 14:11 in reactie op Simon Broerse Reageer op -

    -

    Het CDA gaat dus niet voor regeringsdeelname boeten? Vreemde gevolgtrekking houdt jij er op na.

    Maak je geen zorgen over vier jaar zijn de kaarten weer geschud, en let er maar op de PVV is een blijvertje.

    Om eerlijk te zijn de PVV heeft al veel bereikt, zie de daden van dit kabinet VVD en CDA met de gedoogsteun van de PVV. Vooral de aanpak van de linkse hobbies in cultuur en aanpassing in het onderwijs, reorganisatie Politie, zijn sterke argumenten. Dan de totale verandering in het poltieke klimaat, de basis van de nieuwe politiek. EN.. dit is nog maar het begin.

    Wees maar eerlijk 18 mijard opbuigen is ook geen kattepis. Dat gaat iedereen voelen, iedereen.

  • Simon Broerse, za 02 april 2011 15:41 in reactie op - bromberen - Reageer op Simon

    Simon

    "Het CDA gaat dus niet voor regeringsdeelname boeten? Vreemde gevolgtrekking houdt jij er op na."

    Het CDA staat al op een minimum, zeker vergeleken bij VVD en PVV.
    De rechtse (voorheen) CDA-stemmers zitten al bij VVD en PVV, de linkse bij D66 en PvdA. Bij het inslaan van een middenkoers komt een aantal van de laatstgenoemden weer terug.

  • Censuur Joop, za 02 april 2011 17:28 in reactie op - bromberen - Reageer op Censuur

    Censuur

    Da's nou pech, ze hebben voor de meer linkse christendominese gekozen en de rechtse boer laten staan. Jemineetje, die gaan pas echt vol op het orgel.

    Nu gaat het CDA niet voor sjaak maar wel voor peetoom. Het wordt tijd voor een echte zorgzame vader daar bij het CDA. God zelf misschien?

  • joop kerver, za 02 april 2011 11:45 Reageer op joop

    joop

    Geen goede sier,voor een partij welk opponent is aangaande gedwongen huwelijk,gelijk in de Islam de gekozen kandidaat onderhavig is aan het instandhouden van culturele achtergrond,danwel het versterken van hun achterban!
    Zo wij dit ongepast en onwenselijk vinden,bijgevolgd het verhoogde risico bij inteeld het nageslacht de gevolgen draagt behoeft geen betoog!
    Wel het oog op de evidentie van redenen welk het CDA benut voor gelijkende motieven?
    .
    j.k.

  • Stanley Messi, za 02 april 2011 11:30 Reageer op Stanley

    Stanley

    Zie je nou wel. Gelovigen hebben geen humor.

  • Evert van Vliet, za 02 april 2011 11:39 in reactie op Stanley Messi Reageer op Evert

    Evert

    Ook geen gevoel, hetgeen er voor door móét gaan is een aangeleerde 'belediging'.

  • Mijn Mening, za 02 april 2011 11:16 Reageer op Mijn

    Mijn

    LOL, nu gaan we Calimero doen.

    Is dit niet dezelfde die politicus die zei dat "Cohen hem in de armen van de PVV dreef"?

    Geef die man een baan waar hij niet continue naar anderen hoeft te luisteren. Minister of vice-premiere of zo.

    Oh wacht ....

    [ ] geschikt
    [x] ongeschikt

    PS: ik wilde dit stukje eigenlijk helemaal niet schrijven, want als er iemand is die dit kabinet bewondert ben ik het wel. Maar als de redactie van Joop zo duidelijk een Reageer link onder dit verhaal neerzet, dan kan ik er ook niks aan doen. Ik ben liev...

  • Evert van Vliet, za 02 april 2011 11:28 in reactie op Mijn Mening Reageer op Evert

    Evert

    Ach wees blij, elders weet 'men' te melden dat uw mening telt, dit met de nadruk op tellen.

  • Mostafa Mouktafi, za 02 april 2011 11:08 Reageer op Mostafa

    Mostafa

    Eén van de 72 maagden voor Wilders is nu bekend, de volgende 71 dan..

  • zorba de griek, za 02 april 2011 11:25 in reactie op Mostafa Mouktafi Reageer op zorba

    zorba

    --- Eén van de 72 maagden voor Wilders is nu bekend, de volgende 71 dan.. ---

    Willie Dille.

  • Gracchus Babeuf, za 02 april 2011 11:51 in reactie op Mostafa Mouktafi Reageer op Gracchus

    Gracchus

    Wat een invloed kan eerwraak toch hebben?

  • - bromberen -, za 02 april 2011 12:14 in reactie op Mostafa Mouktafi Reageer op -

    -

    Het is voor alle martelaren een probleem, het is een maagd van 73 en deze maagd wenst die status te behouden.

  • Censuur Joop, za 02 april 2011 13:09 in reactie op - bromberen - Reageer op Censuur

    Censuur

    Wauw! Wat een grandioze grap. hahaha

  • , za 02 april 2011 17:26 in reactie op - bromberen - Reageer op

    een maagd van 73 en die maagd wenst die status te behouden.....heb je enig idee hoe lollig je bent?

  • Nihilist #1375, zo 03 april 2011 02:37 in reactie op Reageer op Nihilist

    Nihilist

    Is het persoonlijk?

  • , zo 03 april 2011 09:28 in reactie op Nihilist #1375 Reageer op

    Als je drie dochters kunt krijgen zonder ontmaagd te worden misschien wel ;-). En doe er wat jaartjes af, als je toch bezig bent het beeld bij te stellen.

  • Censuur Joop, zo 03 april 2011 14:04 in reactie op Nihilist #1375 Reageer op Censuur

    Censuur

    "Is het persoonlijk?"

    Wat denk je zelf?

    Is het een gewoonte van jouw om insinuerende vragen te stellen?

  • peter van den bemt, za 02 april 2011 11:06 Reageer op peter

    peter

    Hij lijkt het Ajax-bestuur wel: vlak voor de door hem(hun)zelf veroorzaakte val, wijzen naar een ander. "het is niet mijn schuld; ik kan er niets aan doen; ZIJ.......
    Daarmee nog eens bevestigend wat voor gluiperd hij is.

  • Evert van Vliet, za 02 april 2011 10:59 Reageer op Evert

    Evert

    'God' (of het geleuter dat daar voor door móét gaan) heeft het CDA in de armen van de PVV gedreven....meer valt er niet te melden.

    Observeren, redeneren....concluderen, komt geen mening aan te pas.
    De 'mening' is namelijk een emotioneel theo-rietje waar je na lang zuigen ernstig aan verslaafd raakt.

  • YggY ..., za 02 april 2011 10:59 Reageer op YggY

    YggY

    Dit is toch niet te geloven, waar haalt die maf het vandaan.

    Hij heeft de PVV niet ingekapseld, hij heeft Bleeker ingekapseld zodat hij in ieder geval in het partijbestuur geen kwaad meer kon doen.

    Maar hoe dan ook, eerste Koppejan, toen van Haersma en nu weer Verhagen.

    Who's next ?

  • , za 02 april 2011 14:29 in reactie op YggY ... Reageer op

    Verhagen speelt op zielig en kon er niks aan doen......................
    Gommenikke.
    De stumperd.

  • jan wiedemeijer, za 02 april 2011 10:57 Reageer op jan

    jan

    oh ja joh?

  • , za 02 april 2011 14:35 in reactie op jan wiedemeijer Reageer op

    Ja.
    Verhagen is de absolute weerzinwekkende kwade genius van het CDA.

  • Ernst Anepool, zo 03 april 2011 02:18 in reactie op Reageer op Ernst

    Ernst

    Verhagen, knielend opeen bed violen

    Kwelend de triolen

    vluchtend voor verantwoordeljkheid

    verbijde hij zijn tijd

  • - bromberen -, zo 03 april 2011 09:49 in reactie op Ernst Anepool Reageer op -

    -

    Nou, Maxime neemt toch wel verantwoording, een schitterende job bij dit kabinet van VVD en CDA en PVV.
    Om eerlijk te zijn doe jij hier het kabinet en Verhagen te kort.

  • Censuur Joop, zo 03 april 2011 12:31 in reactie op - bromberen - Reageer op Censuur

    Censuur

    Ik denk dat jij de woorden die Ernst schreef niet eens begrijpt. Dus waarom reageren en jezelf daarmee voor gek zetten? Dan doe jij jezelf tekort, vind je niet?

 

Reageren

opiniemakers

Populair

Scroll naar boven Scroll naar boven

Tweet van de dag

zo 27 mei 2012

In Baywatch was het iedere dag dit weer.

Kakhiel