13 mei 10 17:33 Reageer (52) Politiek RSS

Vakbond militairen eist vertrek De Vries

'Hij heeft aan gezag verloren, hij is zijn geloofwaardigheid kwijt.'

De militaire vakbond AFMP/FNV wil dat demissionair staatssecretaris Jack de Vries (CDA) vertrekt nu hij in opspraak is geraakt wegens een buitenechtelijke relatie.

In het Parool zegt voorzitter Verburg:

''Door zijn privéproblemen heeft hij geen tijd meer om zich aan defensiezaken te wijden. Hij heeft aan gezag verloren, hij is zijn geloofwaardigheid kwijt. Het is moeilijk om de tafel te zitten met een staatssecretaris die geen gezag heeft. En je moet je nooit in een positie begeven waarin je chantabel bent'.' 

De voorzitter van een andere militaire bind, de ACOM, oordeelt minder hard en vindt dat De Vries kan blijven: "Alleen als De Vries straks over normen en waarden begint bij militairen zal ik zeggen: 'Jij moet je mond houden'."

Joop: CDA-campagne getroffen door overspel-affaire Jack de Vries

politiek/detail/artikel/cda_campagne_getroffen_door_overspel_affaire_jack_de_vries/

cc-foto: marie-ll

Laatste Reacties (52) Reageer Reacties in wachtrij: 0

  • Kingfisher XL, vr 14 mei 2010 16:39 Reageer op Kingfisher

    @ Janea v. D.
    Juist u, een voormalig "sales director" (opperhoofd van de gladde sweet talking, dollartekens op het netvlies, verkoop afdeling), moet toch weten dat er geen betere prooi is dan een chantabele prooi ?
    Wat is er beter dan skeletten in de kast, en al helemaal als 't buitenechtelijke seks betreft ? Hoe kinky'er hoe beter. Party time toch ? Bring out the bubbly ! De buit is binnen. OK, wat betreft de eenvoudige loonslaaf kun je het door u zo schijnheilige verdedigde "privé/werkprestatie" credo makkelijk roepen, aan zo iemand valt toch geen cent te verdienen, maar Jack de V. was staats secretaris van bloody defensie ! Er staan letterlijk miljarden te verdelen euro's op 't spel ! Zo'n man zou in het echte (bedrijfs) leven al vijf keer rücksichtlos gedumpt zijn.

  • Jo simon, vr 14 mei 2010 16:03 Reageer op Jo

    Jo

    Tsjongejonge,.....bij secret sevice liep ene James Bond rond die het met regelmaat deed en nog wel met verschillende schoonheden.

    Niemand klaagde erover, in tegendeel voor sommigen was het zelfs een stimulans.
    Breed maatschappelijk debat? :-))))
    Probleem met sexualiteit?........ sexuologen genoeg!!!


    De egostripper had moeten weten dat wat gebeurde tussen hem en zijn onderdaan niet in het werk funktioneert.

    Dom dom, met of zonder testosteron!!

  • Art van Remundt, vr 14 mei 2010 11:16 Reageer op Art

    Art

    De chemische, biologische, lijflijke aantrekkingskrachten tussen mensen zijn nou eenmaal sterker zijn dan alle al dan niet door religieuze instituten gestelde maatschappelijke waarden en normen. De hypocratie van diegenen die deze waarden en normen zeggen te volgen en anderen voor te houden en zelf vreemd gaan zijn onbetrouwbare en oneigenlijke mensen. Ik zou willen stemmen op een partij die een breed nationaal maatschappelijk debat over relaties en sexualiteit op de agenda heeft. Over financiele manipulatie en oorlogvoeren, wat veel dood, ellende en afschuw met zich meebrengt, doen we dat wel. Sex is gezond voor de mens en kan liefde en geluk scheppen. Zo'n nationaal debat brengt helderheid en gaat over de echte en verschillende normen en waarden van mensen.

  • Renée Olsthoorn, vr 14 mei 2010 11:34 in reactie op Art van Remundt Reageer op Renée

    Renée

    Inderdaad, @Art, make love, not war. Wie zou het niet met je eens kunnen zijn :D

  • Janea van Dalen, vr 14 mei 2010 10:49 Reageer op Janea

    Janea

    Leendert,

    Je bent waarschijnlijk een wijs man, je begrijpt het en kunt het wetenschappelijk uitstekend omschrijven is ook een kunst, daarin
    ben jij een top sales schrijver(ook rokken jager??)

    Maar ik denk dat je met deze conclusie die je uitstekend verwoord niet in mijn verkoop organisatie had gepast.

    Maar desondanks ik houd van je manier van denken...

    hye
    janea

    www.blog.seniorennet.be/thriantha
    my way of Life..(bouwjr. me 1937.)

  • Leendert de Groot, vr 14 mei 2010 12:00 in reactie op Janea van Dalen Reageer op Leendert

    Leendert

    Janea, we bewandel(d)en verschillende wegen, jij bent werkzaam geweest in de sales, ik ben ooit begonnen in die sector maar -wegens evident gebrek aan alfatalent- uit wanhoop en dépit overgestapt naar PZ, dat later P & O heette en nog later HRM werd genoemd. Van oppositioneel personeelswerker tot "tool of management", dus ook niet meer echt objectief en waardenvrij.

    Ofschoon we verschillende optieken hebben v.w.b. mens en maatschappij, waardeer ik je relativeringsvermogen en je humor.
    En inderdaad, ik zou een slechte verkoper in jouw team zijn geweest, maar ieder zijn vak, ieder zijn meug, ieder zijn zelfrealisatie.

    Sans rancune,; ik acht jou een aanwinst op dit slagveld der opinies; chapeau, madame

  • Janea van Dalen, vr 14 mei 2010 09:33 Reageer op Janea

    Janea

    Wat heeft je prive leven nu te maken met je prestaties in je werk, ik als retired director sales had altijd "rokkenjagers" als mijn beste sales men in mijn organisatie.Top of the BILL!!!
    De mindere goden in een organisatie loeren echter altijd op de functies die ze nooit kunnen bereiken!!

  • Leendert de Groot, vr 14 mei 2010 10:40 in reactie op Janea van Dalen Reageer op Leendert

    Leendert

    Janea van Dalen.
    "Wat heeft een privéleven nu te maken met zakelijk met prestaties op het werk?" De vraag stellen is hem beantwoorden, u geeft inderdaad zelf het antwoord al. De edele kunst van het Verkopen heeft o.a. te maken met een combinatie van een sterke geldingsdrang, een zekere mate van superioriteitsbewustzijn, dus overwicht in interacties, alles bijeen een duidelijk Alfa-gedrag. Dit gedrag brengt succes in zowel verkoop als in het veroveren van vrouwen die zich graag "gewonnen geven"aan sterke daadkrachtige mannen. Een goede verkoper scoort dus niet alleen omzetten, maar met hetzelfde gemak ook vrouwen.
    Tenzij individueel ethische bezwaren in de weg staan. Maar in vele gevallen zijn ethiek en scoringsgedrag geen effectieve combinatie, dus een goede verkoper zal daaraan niet te zwaar tillen, want omzet heeft absolute prioriteit en het doel heiligt de middelen. Als voorbeeld de rotzooi die (alleen Amerikaanse?) hypotheekverkopers hun insolvente cliënten aansmeerden. "Another fine mess", Fanny May ...!"
    Kortom, briljante verkopers scoren hoog op zowel sex als sales: they simply don't take no for an answer. De ultieme zelfrealisatie.

    In een maatschappij die sterk is gericht op uiterlijk en succes, zal dit type persoonlijkheidsstructuur een actief werkzaam leven lang, (of tot het testosteronpeil zakt) zijn 'finest hours' kunnen beleven. Ter meerdere glorie van sales managers die daarmee hun "targets" halen en dus bonusfähig worden. Misschien is het zinnig om bij sollicitaties een lijst van veroveringen aan de C.V. toe te voegen, voor HRM, bij wijze van voorselectie.

  • Aert Willem d'Holbach, vr 14 mei 2010 06:06 Reageer op Aert Willem

    Aert Willem

    Ik leefde altijd in de veronderstelling dat je in het leger in status groeide als je fors van bil ging met een "Milva". Het zal dus wel een politieke reden hebben.

  • Pieter Schultz, do 13 mei 2010 23:22 Reageer op Pieter

    Pieter

    Mijn voorkeur gaat niet echt uit naar het CDA, maar ik wil in dit verband toch wel iets kwijt. Ik denk dat Jack niet de enige is met privé-problemen. Dus de suggestie dat hij daardoor zich niet (voldoende) kan wijden aan zijn defensietaken is overdreven. Het argument dat hij 'chantabel' zou zijn is wel steekhoudend. Iemand die weet dat hij vreemdgaat zou hem onder druk kunnen zetten om iets gedaan te krijgen binnen het defensieapparaat. Dat lijkt me niet gewenst.

    Voor de rest is het een privézaak, een zaak tussen hem en zijn partner. Ik veroordeel hem niet. Veel mensen gaan vreemd, christenen en niet-christenen. Hij hoeft dan ook geen excuses aan te bieden aan het publiek, zoals Tiger Woods heeft gedaan. Onzin.

    Misschien moeten we in deze tijd meer rekening houden met het gegeven dat niet iedereen monogaam is... Jack is in die traditie van monogamie opgegroeid (Ned. Gereformeerde Kerk). Het hebben van meerdere partners is taboe binnen de kerken in Nederland. Misschien wordt het eens tijd dat de kerken hun 'normen en waarden' wat meer aanpassen aan de moderne tijd. Er is in moreel opzicht geen enkel probleem als mensen met instemming kiezen voor een open of polyamoreuze relatie. Dat sluit veel beter aan op iets waar we allemaal waarde aan hechten, namelijk eerlijkheid, een kernbegrip in het 'geloof'.

    Voor meer informatie over polyamorie of open relatie, zie mijn startpagina polyamorie http://polyamorie.startpagina.nl of mijn twitterpagina polyamorie http://twitter.com/polyamorie

  • Joop van Son, do 13 mei 2010 23:52 in reactie op Pieter Schultz Reageer op Joop

    Joop

    Voor de rest is het een privézaak, een zaak tussen hem en zijn partner. Ik veroordeel hem niet. Veel mensen gaan vreemd, christenen en niet-christenen. Hij hoeft dan ook geen excuses aan te bieden aan het publiek, zoals Tiger Woods heeft gedaan. Onzin.

    In het algemeen ben ik het met u eens. Echter.... ik herinner me een politiecommissaris in Zeeland (nog niet zo lang geleden) die gewoon zijn biezen kon pakken.

    Als mijnheer de Vries gewoon tegen zijn vrouw gezegd had dat hij een andere liefde gevonden had, en tegen zijn chef (de MP) dat hij zijn functie beschikbaar stelde en bij zijn nieuwe liefde ingetrokken was had hij mijn volledige respect gekregen.

    Nu heeft het toch een beetje het beeld van "stiekum". En dat lijkt mij lastig in zijn functie (en als mens)

  • Pieter Schultz, vr 14 mei 2010 03:27 in reactie op Joop van Son Reageer op Pieter

    Pieter

    "In het algemeen ben ik het met u eens. Echter.... ik herinner me een politiecommissaris in Zeeland (nog niet zo lang geleden) die gewoon zijn biezen kon pakken."

    Ik denk dat je hier een punt hebt. Even gezocht op internet. Ja hier heb ik een artikel over die zaak (BNDeStem.nl, 23 augustus 2008). Het ging om politiecommissaris Fup Goudswaard. Hij moest inderdaad opstappen.

    Zie het artiekel: Goudswaard begrijpt niets van ophef

    http://www.bndestem.nl/regio/zeeland/3502329/Goudswaard-begrijpt-niets-van-ophef.ece

    De staatssecretaris is echter overgeplaatst...

  • YggY ..., vr 14 mei 2010 00:12 in reactie op Pieter Schultz Reageer op YggY

    YggY

    Omdat Jack de Vries vreemd gaat moeten de kerken hun normen en waarden aanpassen zodat als Jack de Vries weer vreemd gaat hij dan volgens de kerk niet meer vreemd gaat.

    Goh, zo had ik het nog niet bekeken.

  • Pieter Schultz, vr 14 mei 2010 03:54 in reactie op YggY ... Reageer op Pieter

    Pieter

    Ja, ik denk dat het tijd is dat de kerken een nieuwe visie of theologie ontwikkelen op het gebied van relaties. Op dit moment erkennen zij uitsluitend monogame relaties. Zij zouden er goed aan doen om ook open of polyamoreuze relaties te erkennen. Deze relaties zijn gebaseerd op moderne, Westerse normen en waarden, zoals openheid, eerlijkheid en wederzijdse instemming of goedkeuring. Dat staat haaks op 'vreemdgaan' (geen openheid, oneerlijkheid, geen instemming). Wie dan toch vreemd wil gaan heeft geen excuus meer...

  • YggY ..., vr 14 mei 2010 12:23 in reactie op Pieter Schultz Reageer op YggY

    YggY

    Nu we toch zo lekker aan het hervormen zijn, is het een optie om meteen pedofilie ook maar eens bij de kerk aan te kaarten.

    Scheelt meteen een boel rechtszaken.

  • Joop Schouten, do 13 mei 2010 23:08 Reageer op Joop

    Joop

    Wordt het geen tijd om een vorm polygamie bespreekbaar te maken en te accepteren?
    Het schijnt namelijk heel natuurlijk te zijn. (...)

    Dan zijn we ook meteen af van het vreemdgaan, jaloezie en alimentatie.
    ; )

  • Piet de Geus, vr 14 mei 2010 00:12 in reactie op Joop Schouten Reageer op Piet

    Piet

    "Wordt het geen tijd om een vorm polygamie bespreekbaar te maken en te accepteren?"

    Dat moet je niet aan ons vragen maar aan je partner(s). Zet ze rond de tafel met een lekker glaasje erbij, maar berg de fles voor de zekerheid wel op en gebruik plastic glazen.

  • Irma Noord, vr 14 mei 2010 11:37 in reactie op Piet de Geus Reageer op Irma

    Irma

    Dat de discussie nu gaat over mono- of polygamie is leuk en aardig, maar daar gaat het hier niet om. Jack de Vries heeft al minstens 6 maanden lang misbruik gemaakt van een ondergeschikte van hem, zonder dat te melden. Dat Jack zijn huwelijk niet heeft beeindigd om bij zijn vriendin in te trekken komt waarschijnlijk door zijn Gereform. roots, maar ook omdat de adjudante nog getrouwd is met een piloot, thans werkzaam in Uruzgan.

    Het hele gedoe is smakeloos, schandelijk en onaanvaardbaar vanuit beroepsmatig opzicht. Dat hij excuses schuldig is aan zijn vrouw en kinderen is ongetwijfeld waar, of die daarop zitten te wachten is een tweede.

    Met wie Jack verder nog allemaal loopt te rollebollen is prive, maar zodra de staatssecretaris van defensie het met militairen doet is het niet prive!

    Dat Balkenende en Van Middelkoop hem hebben geholpen het te verzwijgen is nog erger.

  • Rob Geurtsen, vr 14 mei 2010 02:05 in reactie op Joop Schouten Reageer op Rob

    Rob

    Succes!!
    Doe het gesprek in eigen kring en maak een geluidsopname of nog beter, doe het beeld er ook maar bij.

    En dan na afloop op je gemak nog eens afluisteren en kijken of je in de minimale non-verbale reacties iets anders hoort.

    Mijn inschatting is dat iedereen voor is maar het niet wil, op een minderheid na. De vrijheid om de impulsen en alles wat opkomt om het leuk te hebben in dit leven hier en nu, ongeacht de emotionele en materiële prijs voor anderen, is de meest dominante drijfveer in onze maatschappij (waarden- en normenverhaal), maar nog lang niet alle instituties en wetten en gewoontes hebben zich daaraan aangepast.

    May it serve you well, brother.

  • Greet Tokkie, do 13 mei 2010 23:01 Reageer op Greet

    Ach gewoon nog ff de grote defensie aanbestedingen van het afgelopen jaar evalueren.
    Als daar niets raars uitkomt mag ie blijven zitten tot de volgende verkiezingen.
    Dat duurt toch niet meer lang.

  • Leendert de Groot, do 13 mei 2010 22:17 Reageer op Leendert

    Leendert

    De affaire Jack de V. (ook gekend als Jack-in-the-box) is -in essentie- privé en zal ook in die sfeer moeten worden afgehandeld, niet iets waar de buitenwereld zich mee moet bezighouden. Als we dat van elke politicus zouden moeten bijhouden, kunnen we letterlijk wel Aan De Gang Blijven, want politici gaan net zo vaak vreemd als andere beroeps- en geloofsgroepen. Kwalijker is dat Jack de verbindingsman is tussen de Nederlandse defensie en de Amerikaanse leverancier van dagelijks duurder wordende JSF"s. Als Jack zich -in zijn politieke voorbeeldfunctie van dienstdoende staatssecretaris- al niet aan regels kan houden, wie zegt ons dan dat het onderhandelen met de fabrikant van de JSF wél volgens de regels gaat. We hadden midden zeventiger jaren al een precedent met de firma Lockheed! De Tweede Kamer heeft gegarandeerd ook met lobbygroepen te maken.
    Toch kan ik me de ergernis van de militaire vakbond wel voorstellen, Jack heeft evident andere prioriteiten dan in zijn taakomschrijving staan. Als belastingbetaler vermoed ik dat Jack is ingehuurd om die JSF er -op karakteristieke CDA-wijze- alsnog door te frommelen. Wat kosten deze kisten tegen dagprijs? Hoeveel bestellen we er, wanneer worden die geleverd (wordt er überhaupt geleverd of slaan we -al dóórontwikkelend- gewoon een generatie gevechtsvliegtuigen over?) en hoe is de uitvals- en vervangingsratio (Ref. het Starfighter-tijdperk).

    Tot slot: Victoriaans Engeland had ooit Jack the Ripper; ons VOC land heeft nu Jack the Wipper. Hoezee; we gaan mee, in de vaart der volkeren. Bottoms up

  • Joop van Son, do 13 mei 2010 21:13 Reageer op Joop

    Joop

    1 - de Vries en Balkenende zijn met elkaar bevriend
    2 - De affaire duurde al geruime tijd

    Is het vreemd om te denken dat Balkenende er van wist?

  • M. de Lange, do 13 mei 2010 19:51 Reageer op M.

    M.

    De militairen hebben gelijk. Als persoon verdient Jack de Vries vergeving en rehabilitatie. Dit uiteraard nadat hij boete heeft gedaan, terugkeert bij zijn vrouw en en public excuus maakt voor deze walgelijke affaire. Als bewindspersoon is hij te ver gegaan. Ten eerste omdat hij uitkomt voor een politieke partij die het gezin als hoeksteen van de samenleving ziet. Ten tweede omdat hij heeft laten blijken niet eens zijn vrouw trouw te kunnen blijven, hoe zit dat dan met ´onze´ jongens en meisjes van defensie? Prijzenswaardig zou het zijn, indien meneer de Vries zelf ontslag zou nemen.

  • Renée Olsthoorn, do 13 mei 2010 20:01 in reactie op M. de Lange Reageer op Renée

    Renée

    [...] terugkeert bij zijn vrouw [...]

    Heeft mevrouw de Vries daar ook nog een stem in? O, nee, je bent SGP... ;-)

    Hij hoeft geen boete te doen, hij hoeft niet terug naar zijn vrouw (zeker niet als mevrouw de Vries daar geen behoefte aan heeft), hij hoeft ook niet publiekelijk excuus te maken... Het enige wat hij wat mij betreft zou moeten doen, is in de toekomst geen schijnheilige praatjes meer verkopen over normen en waarden.

  • M. de Lange, do 13 mei 2010 20:25 in reactie op Renée Olsthoorn Reageer op M.

    M.

    Daar heb je me goed te pakken. Inderdaad, zijn vrouw moet dat -vanzelfsprekend- wel willen. Zo niet, dan zoekt Jack het zelf maar uit. Wel treurig dat zowel de vrouw van de Vries als de man van zijn minnares zoveel verdriet moeten hebben, slechts omdat de Vries z´n hormonen niet onder bedwang heeft. Abject en in strijd met alles waar hij voor staat, als CDA-politicus.

  • Wald Shepu, vr 14 mei 2010 09:29 in reactie op M. de Lange Reageer op Wald

    Wald

    Je hebt 't over de hormonen van Jack de Vries; ik denk dat zijn adjudante haar hormonen ook niet in bedwang heeft kunnen houden.
    Ik ben van mening dat De Vries aan gezag heeft ingeboet. Hij en zijn adjudante zijn beiden niet meer te handhaven.

  • Piet de Geus, do 13 mei 2010 20:09 in reactie op M. de Lange Reageer op Piet

    Piet

    "Als persoon verdient Jack de Vries vergeving en rehabilitatie. Dit uiteraard nadat hij boete heeft gedaan, terugkeert bij zijn vrouw en en public excuus maakt voor deze walgelijke affaire."

    Que? Of hij vergeving wenst en/of krijgt maakt hij wel uit met zijn vrouw en kinderen.

    Er zijn maar twee aspecten waarover een publiek debat plaats kan vinden: de vraag of hij chantabel is geweest en het feit dat hij het met een ondergeschikte heeft aangelegd.

    De rest is hoogst onfatsoenlijke fatsoensrakkerij en buitengewoon aanmatigend.

  • M. de Lange, do 13 mei 2010 20:50 in reactie op Piet de Geus Reageer op M.

    M.

    Of dat fatsoensrakkerij is hangt af van je levensovertuiging. Binnen de gereformeerde gemeenschap heet het anders. Wees maar blij dat u er geen deel van uitmaakt, zou ik willen zeggen.

  • Piet de Geus, do 13 mei 2010 21:39 in reactie op M. de Lange Reageer op Piet

    Piet

    Ik had het over onfatsoenlijke fatsoensrakkerij, met de nadruk op onfatsoenlijk: wij weten geen van beiden hoe de situatie bij de familie De Vries is. Is Jack een schuinsmarcheerder of treitert zijn vrouw hem al jaren het bloed onder de nagels vandaan? Wie weet heeft ze zelf wel iets met de tennisleraar. Wij weten daar niets van. Wij hoeven dat ook niet te weten, want het gaat ons helemaal niets aan. Het is dan ook niet aan ons om daar een oordeel over te hebben: dat is aanmatigend en onfatsoenlijk.

  • M. de Lange, do 13 mei 2010 22:31 in reactie op Piet de Geus Reageer op M.

    M.

    Wat we wel weten is dat de heer de Vries een relatie is aangegaan, ongeacht het feit dat hij en zijn maîtresse al in de echt verbonden waren. U kunt het aanmatigend vinden om daar een oordeel over te hebben, dat staat u vrij. Net zoals het mij vrij staat over de Vries te oordelen. Een man die namens Christenen in de politiek zit om onze waarden en normen te verzekeren in politiek en beleid.
    Als dan uitlekt dat hij vreemd gaat, reken maar dat de christelijke achterban dat zal veroordelen. Niet omdat die menen een dergelijk oordeel te moeten vellen, nee, omdat de Vries in de politiek gegaan is omdat hij zich achter een dergelijk oordeel schaart. Pleeg geen overspel, zo staat het in de Bijbel. Wat u daarvan denkt moet u lekker zelf weten. Wanneer een politicus van Christelijke huize zich hieraan schuldig maakt sta ik vooraan om te roepen dat hij moet opstappen. Omdat dat, ook volgens Jack de Vries, zo hoort.

  • Piet de Geus, do 13 mei 2010 22:54 in reactie op M. de Lange Reageer op Piet

    Piet

    "Een man die namens Christenen in de politiek zit om onze waarden en normen te verzekeren in politiek en beleid."

    Ik voorspel je nog talrijke teleurstellingen omtrent de discrepantie tussen woord en daad. Uiteindelijk blijken ook christenen namelijk gewoon mensen te zijn. En als er iets mis is dan zijn dat niet zozeer de daden als wel de woorden, omdat deze vaak niet als richtlijn worden opgevat maar als onwrikbare wetten en daardoor hypocrisie in de hand werken.

    Op grond van die star opgevatte voorschriften kun je mensen veroordelen op daden waarvan je de achtergronden niet kent, maar je gaat daarmee voorbij aan de menselijke maat. Het grote voorschriftenboek bevat niet voor niets deze relativering; wie zonder zonden is werpe de eerste steen.

  • M. de Lange, do 13 mei 2010 23:16 in reactie op Piet de Geus Reageer op M.

    M.

    Het zou stug zijn om dat standpunt te ontkennen. Mensen maken fouten en -zoals ik al eerder schreef- verdienen altijd vergeving en rehabilitatie.
    Politici daarentegen hebben een voorbeeldfunctie, in mijn ogen wel althans. Neem bijvoorbeeld Femke Halsema. Die zal heus niet 24/7 het milieu gedienstig zijn, het zij zo. Maar wanneer ze dan wordt gefotografeerd in een Mercedes uit het jaar nul met een emissie van hier tot Jericho. Tsja, toen vond ons aller Femke het ´plotseling´ tijd om het oude beestje in te ruilen tegen een Prius. Dat heeft o.a. te maken met de beeldvorming. Iets wat heden ten dage een rol speelt, helaas. Zo lopen de hazen tegenwoordig in Den Haag.
    Ook de hazen van Jack de Vries. ;)
    Het is voor de politiek tegenstander wel heel makkelijk vuren, met dit gegeven in de openbaarheid. Dat, én natuurlijk het feit dat hij chantabel was én het feit dat zijn maitresse tevens een werknemer is.
    Wellicht had ik die laatste twee factoren wat meer moeten belichten, hoewel ik mijn eerste punt eigenlijk veel erger vind.
    PS: ik vind het jammer dat u mijn mening als aanmatigend ziet. Zo heb ik het niet bedoeld.

  • Piet de Geus, vr 14 mei 2010 00:02 in reactie op M. de Lange Reageer op Piet

    Piet

    Ik snap best dat je je mening niet als aanmatigend bedoeld hebt. Maar ik vind dat je erg voorzichtig moet zijn met het oordelen over andermans privé-perikelen. Dat het niet de bedoeling is een partner te belazeren (tenzij daar afspraken over gemaakt zijn uiteraard) zijn we het snel over eens. Maar er zijn talloze redenen waarom mensen dat toch doen. Naar mijn ervaring is dat doorgaans niet omdat het vlees zwak is of zo maar omdat er al iets mis is met de relatie. Is het netjes om dan achter de rug van je partner een affaire te beginnen? Nee, het is zelfs laf. Is het desalniettemin begrijpelijk? Dat zou heel goed kunnen maar dat weten we niet en dat hoeven we niet te weten ook. Om mensen dan om de oren te slaan met het argument dat het niet hoort is veel te gemakkelijk: dat zullen ze zelf ook wel weten.

  • zorba de griek, do 13 mei 2010 19:27 Reageer op zorba

    zorba

    Ik wil me nergens mee bemoeien maar wil iedereen zich wel blijven realiseren dat het CDA de enige serieuze coalitie-partner is die de PvdA nog heeft. Daarom heeft Cohen er natuurlijk geen belang bij dat het CDA zetels kwijt raakt aan neo-liberaal Rutte en/of rechts-extremist Wilders.

    Dus een beetje mee leven met Jack en Jan-Peter kan geen kwaad als je wilt dat Cohen premier wordt.

  • Renée Olsthoorn, do 13 mei 2010 19:43 in reactie op zorba de griek Reageer op Renée

    Renée

    [...] Ik wil me nergens mee bemoeien [...]

    Sinds wanneer? hahaha

    Je bent een grapjas, @Paul.

  • Rouane Rabbit, do 13 mei 2010 21:46 in reactie op zorba de griek Reageer op Rouane

    Rouane

    Nee, Paul, bij een klein CDA wordt paars waarschijnlijker dan bij een groot CDA. Dat is jouw zorg.

  • YggY ..., do 13 mei 2010 18:24 Reageer op YggY

    YggY

    Zo wat voor de vuist weg filosoferend op een druilerige Hemelvaartsdag vraag ik me wel af wat deze affaire voor gevolgen kan hebben voor het JSF-project want onze Jack was nog zo'n beetje de enige persoon in Nederland die wel iets zag in dat speeltje.

    Nou maar hopen dat Jack de Vries de raad van Pechtold heeft opgevolgd "ik zou het bonnetje maar bewaren".

  • Guido t'Sas, do 13 mei 2010 18:15 Reageer op Guido

    Guido

    Merkwaardig dat in de reactie van de vakbond het feit dat De Vries een relatie had met een ondergeschikte niet aan de orde komt. Terwijl dat de enge reden zou kunnen zijn om hem tot aftreden te dwingen.

  • Opinius Media, do 13 mei 2010 18:49 in reactie op Guido t'Sas Reageer op Opinius

    Opinius

    beste meneer guido,..
    de meeste heren (zover ik weet) die plotsklaps wat ongelukkige manke schaatsen gaan rijden doen dat nooit met hun "boven"maar ondergeschikte .Dat "rijdt" beter.
    (Naar de chemie en haar wet van de erotische effecten binnen macht, tussen de verschillende sexe )

  • YggY ..., do 13 mei 2010 19:09 in reactie op Opinius Media Reageer op YggY

    YggY

    Als er naast het woord van 2010 ook een zin van 2010 wordt gekozen dan nomineer ik u nu alvast.

    Voorlopig kan die zin zo op een tegeltje, naast die van "het concert des levens"

  • Censuur Joop, do 13 mei 2010 19:16 in reactie op Opinius Media Reageer op Censuur

    Censuur

    Wat een prachtige dubbelzinnige zin. Ik nomineer je ook. ;)

  • Piet de Geus, do 13 mei 2010 20:13 in reactie op Guido t'Sas Reageer op Piet

    Piet

    Inderdaad kenmerkend voor die vakbonden dat ze nou net niks zeggen over het enige punt waar ze wel mee te maken hebben. Dit riekt naar valse motieven: ressentiment wegens slechte onderhandelingsresultaten of iets dergelijks.

  • Jo simon, do 13 mei 2010 18:07 Reageer op Jo

    Jo

    Hanneke Groenteman,.... de egostripper, misschien iets voor jou?

    Of zijn er andere haantjes die kraaien??

    Met dank aan de moderator. ;-)

  • Real Press, do 13 mei 2010 18:06 Reageer op Real

    Real

    Al hutseflutsend wordt de JSF ten grave gedragen

  • Niek G, do 13 mei 2010 18:05 Reageer op Niek

    Niek

    Dat heb je met militairen, die hebben het vertrouwen heel hoog staan.

  • Mostafa Mouktafi, do 13 mei 2010 18:02 Reageer op Mostafa

    Mostafa

    De Vries pleegde een aanslag op één van de Tien Geboden.
    Als hij een echt gelovige was, had hij al de Bijbel die hij vaak leest nog een keer geopend en gekeken naar zijn straf.
    Wat zegt hier de bijbel, waar de heer de Vries in gelooft?!

  • Niek G, do 13 mei 2010 18:14 in reactie op Mostafa Mouktafi Reageer op Niek

    Niek

    Was dat niet de doodstraf?
    Denk niet dat Jack nu nog gelooft :P

    Maar hij kan natuurlijk ook gewoon gaan biechten, dan is het natuurlijk weer helemaal goed.

  • Renée Olsthoorn, do 13 mei 2010 18:46 in reactie op Niek G Reageer op Renée

    Renée

    [...] Maar hij kan natuurlijk ook gewoon gaan biechten, dan is het natuurlijk weer helemaal goed [...]

    Hoeft Jack niet, hij is niet katholiek maar gereformeerd. Toch fideel van hem dat hij het uiteindelijk wel aan zijn vrouw heeft 'opgebiecht'. ;-)

  • Niek G, do 13 mei 2010 19:09 in reactie op Niek G Reageer op Niek

    Niek

    Volgens mij is gelooft met een d... oops

  • Renée Olsthoorn, do 13 mei 2010 19:19 in reactie op Niek G Reageer op Renée

    Renée

    Nee, hoor, met 't' is correct! Het is de o.t.t. :D

  • Niek G, do 13 mei 2010 20:57 in reactie op Renée Olsthoorn Reageer op Niek

    Niek

    Hmm... Nederlands is dan ook niet mijn vak.... maar nog steeds slecht van mij :P
    Had ik het de eerste keer toch goed...

  • Bert Veldwijk, do 13 mei 2010 17:53 Reageer op Bert

    Bert

    Tsja, spindoctor.....hoe was het ook alweer? Wie een kuil graaft (u draait en u liegt meneer Bos....) precies, die valt er zelf in!! Pikant genoeg is het juist diezelfde Jack de Vries die de CDA campagne om zeep helpt. Auw auw....dat doet pijn!! (Gniffel gniffel) :-)

 

Reageren

opiniemakers

Populair

Scroll naar boven Scroll naar boven

Tweet van de dag

zo 27 mei 2012

In Baywatch was het iedere dag dit weer.

Kakhiel