27 januari 12 00:13 Reageer (193) Politiek RSS

Timmermans liep topfunctie mis door tegenstem PVV'er

VIDEO: Strategie van Peter van Dijk schiet echter zijn doel voorbij. De uiteindelijk gekozen commissaris is een Let die zich fel tegen de PVV heeft uitgesproken

PVV Eerste Kamerlid Peter van Dijk heeft bewust niet op de Frans Timmermans (PvdA) gestemd. Uiteindelijk bleek dat hij de beslissende stem had, waardoor de topfunctie van Commissaris voor de Mensenrechten van de Raad van Europa naar de de Les Nils Muiznieks ging.

In Nieuwsuur zei Van Dijk dat hij bewust niet op Timmermans heeft gestemd omdat de PvdA’er in het verleden kritiek had op de PVV. Het is niet de eerste keer dat de PVV een tegenstem uitbrengt om de PvdA dwars te zitten. Timmermans was ook in de running voor gouverneur van Limburg, maar ook die functie ging aan zijn neus voorbij door spel van de PVV.

Of de PVV het gemakkelijker gaat krijgen met de Let Muiznieks is maar de vraag. Als rapporteur voor de Raad van Europa schreef hij eerder dat de PVV zich bedient van racistisch en xenofoob taalgebruik. Van Dijk zei in Nieuwsuur niet op de hoogte te zijn van de standpunten van de Let.

Volkskrant: 'Timmermans liep Europese baan mis door PVV'

Mis niets: Volg Joop op Twitter, vind Joop leuk op Facebook

Laatste Reacties (193) Reageer Reacties in wachtrij: 0

  • Crunchy Frog, za 28 januari 2012 12:56 Reageer op Crunchy

    Crunchy

    Ik geloof dat we onszelf wat wijsmaken als we denken dat dit soort acties voortkomt uit domheid van een individu.

    Uit alles - de keuzes die de PVV maakt, de officiële stellingname van Wilders, de gniffelende reacties van het PVV-voetvolk hier ('haha die gemene Cohen die zo lekker lik op stuk krijgt') - blijkt dat men in die kringen de persoon en de inhoud gewoon niet los van elkaar ziet.

    Het structureel op de enkels in plaats van op de bal spelen, ook als men daar zelf bij geblesseerd raakt, is de kern van de tactiek van politieke intimidatie die de PVV al tijden toepast.

  • Raymond Bhagwandin, za 28 januari 2012 04:17 Reageer op Raymond

    Raymond

    Ik kan helaas de chronologie van dit geheel niet vaststellen, dat er intentioneel niet op Timmermans werd gestemd is aannemelijk, dat de pvv het gevolg claimt lijkt me op in die zin op z’n minst twijfelachtig, dat ze het willen claimen lijkt me geheel in lijn met de obsessie zich te profileren als vernietigers, het verontmenselijken van in dit geval de pvda, als dat niet fascistoïde is dan weet ik het niet meer.
    Ik heb de presentatie van Timmermans gezien, om te zoenen, ijzersterk en authentiek, dat het desondanks de pvv behaagt dit te versmaden acht ik een daad van vandalisme, puur ingegeven door plat fascistoïde haatzaaien, de wens zich herkenbaar te profileren aan het plebs dat zich te buiten gaat aan dit soort volksvermaak en zich als factor van betekenis aan te dienen, enfin alles van waarde is weerloos, niet waar Rutte, mooie snoeshaan, je zal van het koord vallen omdat je niet weet wat je doet, jouw lichtgewicht houdt je nog even in het zadel, daarna wordt je ter verantwoording geroepen en zal je moeten boeten voor jouw onbenul, denk niet dat je vrij van moraliteit bent, we krijgen je nog kleine karakterloze miezer.

  • harry jager, za 28 januari 2012 13:14 in reactie op Raymond Bhagwandin Reageer op harry

    harry

    Zo populair was die Timmermans ook niet.

    Muiznieks werd in de eerste ronde gekozen met een absolute meerderheid van 120 van de 239 geldige stemmen. Timmermans kreeg 92 stemmen, de Belgische oud-Ombudsman Pierre-Yves Monette haalde 27 stemmen.
    http://www.coe.int/t/commissioner/News/archive/default_en.asp

  • Raymond Bhagwandin, za 28 januari 2012 17:24 in reactie op harry jager Reageer op Raymond

    Raymond

    Punt blijft dat de stemming geheim was, dan kan het niet zo zijn dat je verklapt niet op Timmermans te hebben gestemd, tenzij die mededeling een ander doel dient, n.l. het willen claimen in staat te zijn in dit geval de pvda te kunnen onderwerpen omdat bij monde van b.v. dhr. Timmermans ze het hebben aangedurfd de pvv op inhoud, die ze anders nooit wensen te verantwoorden, aan elk debat denken te kunnen onttrekken en te laf om zich met rede staande te houden, te bekritiseren, onmiskenbaar haatzaaien, dat het ze uiteindelijk geen goed zal doen is vers twee.
    Met deze aktie hebben ze zich meer dan ooit lelijk laten kennen; dat zijn rechters hem hebben vrijgesproken van haatzaaien is m.i het bekladden van onze rechtstaat, nu de zaak naar de VN gaat denk ik dat zijn rechters nu al maagkramp hebben, dat vonnis wordt een toonbeeld van lafhartigheid, een nationale schande, daar ben ik van overtuigd.

  • Heinz Brauswasser, za 28 januari 2012 00:12 Reageer op Heinz

    Heinz

    Wie heeft wie nu onder de ballen geschopt.
    Job bij Wilders of Wilders bij Job ? Of is het gewoon een één-tweetje ?

  • Mostafa Mouktafi, za 28 januari 2012 10:07 in reactie op Heinz Brauswasser Reageer op Mostafa

    Mostafa

    Brrrrrrrrr, Brrrrrrrr.

  • Marq Pas, vr 27 januari 2012 20:13 Reageer op Marq

    Marq

    Die Let is niet voor de poes, sprak de wolf in schaapskleren tegen de bedrijfspoedel.

  • Mostafa Mouktafi, vr 27 januari 2012 21:08 in reactie op Marq Pas Reageer op Mostafa

    Mostafa

    Afleiden?!
    Marokkanen zeggen: ''Als de jacht echt begint gaat juist op dat momment de jachthond poepen''.

  • Mostafa Mouktafi, vr 27 januari 2012 18:54 Reageer op Mostafa

    Mostafa

    ''Wilders is een spion van....'' stond in de Volkskrant van vandaag in de voorpagina. Ga even lezen, er staat nog meer nare dingen waar je nooit meer je mond dicht kunt knijpen als hij open gaat!
    Joop.NL zag en las het zeker, maar deed niets! Waarom?!

  • sam tosha, vr 27 januari 2012 19:02 in reactie op Mostafa Mouktafi Reageer op sam

    sam

    Omdat het een citaat is uit Newsweek en waarschijnlijk nog waar ook.

  • Mostafa Mouktafi, vr 27 januari 2012 19:37 in reactie op sam tosha Reageer op Mostafa

    Mostafa

    Het zijn zware ''beschuldiging'' natuurlijk, maar waarom horen wij wilders niet? waarom klaagt hen niet? Hij kan toch le contraire bewijzen en geld van hen eisen? de Citaten verwederen???!
    Waarom wilders zegt hier niets over? Waaroom gaan nu de Nederlandse journalisten niet in deze onderwerp verdiepen? spreken de Nederlandse journalisten ineens en plotsseling geen Gengels?!!!!!!!
    Nederland staat inderdaad lettelijk op de kop.

  • Heinz Brauswasser, vr 27 januari 2012 19:43 in reactie op Mostafa Mouktafi Reageer op Heinz

    Heinz

    Wilders spion ? Hij deed toch iets met verzekeringen.

  • Mostafa Mouktafi, vr 27 januari 2012 21:06 in reactie op Heinz Brauswasser Reageer op Mostafa

    Mostafa

    Begin 2007 voorpagina De Telegraaf: ‘AIVD had Wilders in vizier’. Wilders zou worden geschaduwd bij zijn bezoeken aan de Israëlische ambassade.Mei 2007 Vrij Nederland citeert een oud-topambtenaar van het ministerie van Buitenlandse Zaken. ‘Met grote ergernis volg ik de strapatsen van de Heer Wilders van de antimoslimpartij. Femke Helsema bij Paul en Witte man: ''Wilders noemd zich democraat, hij moet het bewijzen door bijvoorbeeld te zeggen wie geeft hem het geld uit Amerika of Israel ...ect...

  • sam tosha, vr 27 januari 2012 18:41 Reageer op sam

    sam

    Nou ben ik persoonlijk een fan van GeenStijl, sinds ze sinds enige tijd hebben aangetoond dat ze hun ongefundeerde, sarcastische commentaar op de wereld, niet vanuit een politieke overtuiging doen, maar dat het in Nieuwsuur geïnterviewde tweede kamerlid, dit medium als een serieuze nieuwsbron gebruikt is toch een regelrechte dijenkletser, ware het niet het in en in trieste, dat er tegenwoordig volksvertegenwoordigers zijn van dit allooi. Het Nederlandse parlement is tot een ware Muppet Show verworden.

    We gaan Nederland weer aan het werk en op de rails helpen weer voor Nederlanders maken, zei de grootste boef van deze gunta, pielemoos Rutte. Nederland was prima aan het werk en op de rails voor iedere Nederlander. In een gemondialiseerde wereld. Maar dendert daar inmiddels met een rotgang vanaf. We zullen nog decennia lang lijden onder de schade die dit kabinet veroorzaakt. Als je niet tot het criminele management gilde behoort wat met dit kabinet een vrijbrief krijgt haar dikke graaikont dieper en dieper in onze kleigrond te draaien.

  • Joe Speedboot, vr 27 januari 2012 17:41 Reageer op Joe

    Joe

    Stemmen uit rancune ipv met je verstand.. Wat een stel kleuters!

  • sam tosha, vr 27 januari 2012 18:22 in reactie op Joe Speedboot Reageer op sam

    sam

    Verbaas je je daar nog over? Bij de pvvd is bij elke besluitname rancune de drijfveer.

  • Sylvia Stuurman, vr 27 januari 2012 17:27 Reageer op Sylvia

    Sylvia

    De PVV heeft op een hele goeie gestemd!
    Rutte en Verhagen zullen nog wel wat te horen krijgen...

    Muizniek (die trouwens een dubbele nationaliteit heeft) schrijft in z'n rapport:

    "Stigmatiserend, stereotyperend en zelfs ronduit racistisch taalgebruik tegen moslims, waar de PVV gebruik van maakt, blijft in de regel onweersproken door de gevestigde politieke partijen"

    en:

    Ook concludeerde het rapport dat extreem-rechtse groeperingen weinig succes hebben in Nederland omdat er „een zekere ontvankelijkheid van de gevestigde politieke partijen voor intolerant ideeëngoed en xenofobische fora is”.

  • Mees ., vr 27 januari 2012 17:40 in reactie op Sylvia Stuurman Reageer op Mees

    Mees

    "een zekere ontvankelijkheid van de gevestigde politieke partijen voor intolerant ideeëngoed en xenofobische fora is"

    Ja...bij VVD/PVV,CDA en websites als GeenStijl,Telegraaf,Elsevier etc

  • YggY ..., vr 27 januari 2012 17:57 in reactie op Sylvia Stuurman Reageer op YggY

    YggY

    De PVV heeft op een hele goeie gestemd!
    =================

    Nog een paar van die citaten en dan ben ik zelfs bereid om de PVV te feliciteren met hun keuze.

  • Sylvia Stuurman, vr 27 januari 2012 18:11 in reactie op YggY ... Reageer op Sylvia

    Sylvia

    Dan moet ik dat rapport zelf zien op te duikelen ;-)

    Maar ik wil ze eigenlijk alleen al vanwege deze citaten feliciteren!

  • Sylvia Stuurman, vr 27 januari 2012 18:20 in reactie op YggY ... Reageer op Sylvia

    Sylvia

    En dit is het gehele rapport:
    http://www.coe.int/t/dghl/monitoring/ecri/Country-by-country/Netherlands/NLD-CbC-III-2008-3-NLD.pdf

  • Sylvia Stuurman, vr 27 januari 2012 18:26 in reactie op YggY ... Reageer op Sylvia

    Sylvia

    Dit is ook een mooi citaat:

    ECRI adviseert de Nederlandse autoriteiten met klem om stappen te
    ondernemen tegen racistisch en xenofobisch taalgebruik in de politiek.

    Hiertoe wijst de commissie met name op de bovengeformuleerde aanbeveling dat gewaarborgd dient te worden, dat de bestaande wetgeving tegen oproepen tot rassenhaat, discriminatie en geweld daadwerkelijk wordt gehandhaafd.

    Hiernaast doet ECRI een beroep op de Nederlandse autoriteiten om de
    bestaande wetgeving die specifiek ziet op racistisch en xenofobisch taalgebruik door vertegenwoordigers van politieke partijen, strikt te handhaven.

    ;-)

  • Marjolein Stuijfbergen, za 28 januari 2012 08:10 in reactie op Sylvia Stuurman Reageer op Marjolein

    Marjolein

    Inderdaad een felicitatie waard!!! :-)))

    Wie een kuil graaft voor een ander, valt er zelf in.

  • harry jager, vr 27 januari 2012 18:27 in reactie op Sylvia Stuurman Reageer op harry

    harry

    Er waren 3 kandidaten dus hoe weet jij zo zeker dat hij op die Let heeft gestemd?

  • Sylvia Stuurman, za 28 januari 2012 11:50 in reactie op harry jager Reageer op Sylvia

    Sylvia

    De derde stond zo ver achter op Timmermans en die Let, dat alleen stemmen op de Let kon voorkomen dat Timmermans het zou worden.

    Of denk je dat van Dijk zo slecht kan rekenen dat hij dat niet kon bedenken?

  • harry jager, za 28 januari 2012 13:14 in reactie op Sylvia Stuurman Reageer op harry

    harry

    Dus het is giswerk van je. Hoe kan je nou weten wie er voor of achter staat voordat de stemmen zijn geteld.

    Zo populair was die Timmermans ook niet.

    Muiznieks werd in de eerste ronde gekozen met een absolute meerderheid van 120 van de 239 geldige stemmen. Timmermans kreeg 92 stemmen, de Belgische oud-Ombudsman Pierre-Yves Monette haalde 27 stemmen.
    http://www.coe.int/t/commissioner/News/archive/default_en.asp

  • Heinz Brauswasser, vr 27 januari 2012 16:14 Reageer op Heinz

    Heinz

    Job heeft zich op dit punt richting PVV, zichzelf tegen de ballen getrapt.

  • - drammer -, vr 27 januari 2012 16:32 in reactie op Heinz Brauswasser Reageer op - drammer

    - drammer

    Ik wist niet dat "ze" aanwezig waren. Dat is nieuw. Maar dat wordt door hem zelf wel ontkend.

  • Gerald Thus, vr 27 januari 2012 16:57 in reactie op Heinz Brauswasser Reageer op Gerald

    Gerald

    Van ongeleide projectielen van de PVV kon men dit verwaxhten.

  • - drammer -, vr 27 januari 2012 17:18 in reactie op Gerald Thus Reageer op - drammer

    - drammer

    Jij bedoeld..... ??? De PVV die met de vleeswaren( ze zijn er niet eens, zie bovenstaande bijdrage) van een ander, aan het ballen is?
    Meen je dat nu echt?

  • Mees ., vr 27 januari 2012 17:43 in reactie op Heinz Brauswasser Reageer op Mees

    Mees

    Lijkt me eerder dat voor veel mensen duidelijk wordt hoe de PVV te werk gaat....aan de peilingen te zien schopt Wilders zichzelf tegen de ballen.....erwtjes kunnen we beter zeggen

  • harry jager, vr 27 januari 2012 15:21 Reageer op harry

    harry

    Thijs Berman van de PvdA in het parlement was niet aanwezig bij de stemming.
    Weer een stem minder voor Timmermans.

  • Kitty In Nederland, vr 27 januari 2012 15:05 Reageer op Kitty

    Kitty

    Gedreven door haat en blinde woede.
    Gekozen voor een kandidaat uit Letland, die er
    sterke anti PVV ideen op na houdt.
    Dat maakt echt een sterke indruk, het lachertje van
    Europa. Triest voor Timmermans, geslachtofferd om zijn PvdA
    Achtergrond door een verbitterd clubje.

  • Jack Foppen, vr 27 januari 2012 16:03 in reactie op Kitty In Nederland Reageer op Jack

    Jack

    haha

  • Kitty In Nederland, vr 27 januari 2012 18:30 in reactie op Jack Foppen Reageer op Kitty

    Kitty

    Hello copy cat.
    En je punt is...?

  • YggY ..., vr 27 januari 2012 20:26 in reactie op Kitty In Nederland Reageer op YggY

    YggY

    Hé Kitty, wat leuk je hebt een fan zie ik.

  • Kitty In Nederland, vr 27 januari 2012 21:04 in reactie op YggY ... Reageer op Kitty

    Kitty

    Lol ;-)

  • harry jager, vr 27 januari 2012 14:51 Reageer op harry

    harry

    Zo populair was die Timmermans ook niet.

    Muiznieks werd in de eerste ronde gekozen met een absolute meerderheid van 120 van de 239 geldige stemmen. Timmermans kreeg 92 stemmen, de Belgische oud-Ombudsman Pierre-Yves Monette haalde 27 stemmen.
    http://www.coe.int/t/commissioner/News/archive/default_en.asp

  • Pepijn Nostrinite, vr 27 januari 2012 14:50 Reageer op Pepijn

    Pepijn

    Wel meteen een harde klap in het gezicht van Cohen die zelf net de deur definitief dichtgooide naar het kabinet. Ik vraag me af hoe lang ze Cohen nog als aangeschoten wild laten rondfladderen in de kamer. Het neemt meelijwekkende vormen aan. Ik heb met de man te doen. En ik geef toe, als ik het SP programma lees, is hij misschien minder charismatisch dan Roemer, maar wel een stuk realistischer en minder gevaarlijk.

  • Johannes Zeilstra, vr 27 januari 2012 14:29 Reageer op Johannes

    Johannes

    In ieder geval super kinderachtig, tegen de belangen van Nederland in, en ook nog eens tegen de belangen van de PVV in.

    #Off topic, herhaling van de grote wisseltruc?
    De VVD in Amsterdam gelooft stellig dat er nu al een afspraak is tussen de heer Cohen, en de heer Assher, dat als verkiezingen aanbreken dat de heer Cohen het leiderschap van de PvdA overdraagt.
    Kortom we worden weer met hetzelfde spelletje geconfronteerd.
    http://www.parool.nl/parool/nl/5/POLITIEK/article/detail/3140621/2012/01/27/Spanning-bij-VVD-om-Asscher.dhtml

  • Tonnie Balvert, vr 27 januari 2012 16:20 in reactie op Johannes Zeilstra Reageer op Tonnie

    Tonnie

    De lijsttrekker van de PvdA wordt gekozen.

  • Johannes Zeilstra, vr 27 januari 2012 18:12 in reactie op Tonnie Balvert Reageer op Johannes

    Johannes

    Dat klopt en dat zal ongetwijfelt Cohen zijn.
    Tot het moment als er verkiezingen aanbreken.

  • Rinze Pluut, vr 27 januari 2012 14:10 Reageer op Rinze

    Rinze

    De Rancune van de een is afgestraft met Rancune van de ander.

  • Crunchy Frog, vr 27 januari 2012 15:47 in reactie op Rinze Pluut Reageer op Crunchy

    Crunchy

    Zoals de waard is vertrouwt hij zijn gasten.

  • Mees ., vr 27 januari 2012 13:52 Reageer op Mees

    Mees

    Politieke tegenstanders buitenspel zetten....waar hebben we het meer gezien



    Aan de macht


    Mede op aandringen van de conservatieve politicus Franz von Papen, die verzekerde dat dankzij de meerderheid van conservatieven en katholieken in het nieuwe kabinet Hitler kort gehouden kon worden, werd Hitler in januari 1933 ten slotte door de toenmalige rijkspresident van de Weimarrepubliek, Paul von Hindenburg met tegenzin benoemd tot Rijkskanselier. Hindenburg had een lage dunk van Hitler en sprak denigrerend over “deze kleine korporaal, zwerver en mislukte kunstenaar”, maar hij werd van diverse zijden onder druk gezet om Hitler tot Rijkskanselier te benoemen en gaf ten slotte toe.

    Von Papens voorspelling kwam niet uit: mede door de Rijksdagbrand (die Hitler wonderwel uitkwam) zag Hitler al na een paar weken kans een met steun van tweederde van het parlement (met name de stem van de, aanvankelijk weifelende, katholieke Centrumpartij was van belang) een machtigingswet door te voeren die hem extra bevoegdheden gaf “orde op zaken te stellen” (ofwel per decreet te regeren), waarna hij in de rest van het jaar alle politieke tegenstanders buitenspel zette. In juli 1933 werden alle partijen uitgezonderd de NSDAP, verboden. In de loop van 1934 culmineerde onrust in de eigen nazigelederen, twijfel aan Hitlers capaciteiten binnen de Reichswehr en kritiek van conservatieve hoek (Von Papen) in de bloedige Nacht van de lange messen, waarmee Hitler de laatste resten van verzet binnen Duitsland uitschakelde. Zelfs de rijkspresident, toen al geruime tijd ziek, liet naderhand zijn goedkeuring publiceren. Toen Hindenburg een maand later overleed, voegde Hitler de bevoegdheden van het ambt van Rijkspresident bij die van zijn eigen ambt als Rijkskanselier. Vanaf toen verzwakte Hitler de rollen van parlement en regering definitief tot het punt waarop hij dictatoriale macht had.

  • Peet Van Velzen, vr 27 januari 2012 14:21 in reactie op Mees . Reageer op Peet

    Peet

    Ik snap het Mees: als je niet voor Frans Timmermans bent, dan ben je een fascist. Volgens jouw definitie is de meerderheid van het Europees parlement dus fascistisch.

  • Mees ., vr 27 januari 2012 13:47 Reageer op Mees

    Mees

    Ach....de zorg om de eigen politieke stroming die elke andere politieke stroming uit het politieke spectrum wil verbannen is belangrijker dan de zorg voor Henk en Ingrid....die mensen doen er om het eigenbelang en het nastreven van geld en macht voor Wilders en consorten niet toe

  • Peet Van Velzen, vr 27 januari 2012 13:33 Reageer op Peet

    Peet

    Vreemd gespeeld van de PvdA: een zwakke broeder voordragen, en dan willen dat we die stemmen, "want hij is een Nederlander". Niet erg Europees, en oude politiek jongens. Oude politiek.

  • Herman AS, vr 27 januari 2012 14:32 in reactie op Peet Van Velzen Reageer op Herman

    Herman

    De nieuwe politiek is "blinde afkeer"...... nah nahnahnah nah, lekker puuh.....

  • Ruud Wiemer, vr 27 januari 2012 16:03 in reactie op Peet Van Velzen Reageer op Ruud

    Ruud

    [Vreemd gespeeld van de PvdA: een zwakke broeder voordragen, en dan willen dat we die stemmen, "want hij is een Nederlander]

    Je raaskalt. Het argument van wilders om tegen Timmermans te laten stemmen was; "Timmermans is nu niet bepaald een vriend van de pvv"

    Hoe blind rancuneus kan je zijn.

  • sam tosha, vr 27 januari 2012 13:31 Reageer op sam

    sam

    De pvv maakt al haar keuzes louter gebaseerd op rancune.

    Dat ze nog maar heel veel last van de gekozen Let mogen krijgen.

    Overigens wat zouden de criteria van wilders zijn bij het aannemen van zijn strohalmen; diep gewortelde haat tegen moslims en socialisten en een groot spitting image gehalte? Waar heeft hij deze monchool nu weer vandaan weten te halen?

  • Crunchy Frog, vr 27 januari 2012 13:47 in reactie op sam tosha Reageer op Crunchy

    Crunchy

    @"Overigens wat zouden de criteria van wilders zijn bij het aannemen van zijn strohalmen"

    Volgzaamheid?
    En dan een hele tijd niets...

  • Isis Maät, vr 27 januari 2012 12:56 Reageer op Isis

    Isis

    Eigenlijk valt het niet te rijmen.
    Ben je als PVV-er supernationalistisch ingesteld, maar stem je op een buitenlander.

  • Bas Grootel, vr 27 januari 2012 12:52 Reageer op Bas

    Bas

    Tsja. Cohen kan de bal wel spelen. Maar hij krijgt hem even hard terug.

  • drs Zen, vr 27 januari 2012 13:16 in reactie op Bas Grootel Reageer op drs

    drs

    'Tsja. Cohen kan de bal wel spelen. Maar hij krijgt hem even hard terug.'

    U begrijpt het helemaal! Het is blijkbaar een spelletje in uw ogen.

  • Bas Grootel, vr 27 januari 2012 14:44 in reactie op drs Zen Reageer op Bas

    Bas

    Het benoemen van mensen in dit soort posities is heel vaak een spelletje.

  • drs Zen, vr 27 januari 2012 16:15 in reactie op Bas Grootel Reageer op drs

    drs

    Uw mening is duidelijk, dat wel.

  • johan n., vr 27 januari 2012 14:36 in reactie op Bas Grootel Reageer op johan

    johan

    Zeker.
    Die van Dijk kreeg de bal knetterhard terug.
    Sluit een anti-pvv-er uit en krijgt er een nog veel ergere anti-pvv-er voor terug.
    Goed gedaan, jochie!!

    Topkwaliteit á la Wilders & Co.

  • Jac Schmidt, vr 27 januari 2012 12:52 Reageer op Jac

    Jac

    Nu we het toch over de EU hebben.
    In de Belgische ktant De Tijd van vandaag tref je een artikel aan onder de kop, 'Europese landen mee in Grieks bad'.
    In dit artikel wordt een interview aangehaald dat de voorzitter van de vergadering van EU ministers van financien, de Luxemburger Juncker, geeft in de Oostenrijkse krant Der Standard.

    Juncker verklaart daarin doodleuk het volgende.

    "Of de publieke opinie dit accepteert, kan ik mij niet zo veel schelen. Ik kan mij niet elke dag afvragen of elke burger met elke maatregel instemt".

    Jean-Claude Juncker

    Voorzitter eurogroep

    Hier zak bij mij dus de broek van af.
    Hoogste tijd dat er in de EU vertegenwoordigers komen die niet kritiekloos t.o.v. de EU en respect voor de kiezer hebben.

  • Hein van Leeuwen, vr 27 januari 2012 12:43 Reageer op Hein

    Hein

    Het grote issue van de PVV is niet dat ze xenofoob zijn, dat mag gewoon, ook niet dat ze een mening hebben die niet gestoeld is op inhoudelijke argumenten, ook dat mag gewoon. Maar dat ze over een niets ontziende intolerantie beschikken die ronduit bedreigend is voor iedere discussie.

    Job Cohen wordt buitengewoon kritisch benaderd en iedereen mag zijn leiderschap in twijfel trekken, hij komt nog eens ergens aan tafel, maar Geert Wilders komt weg met zijn hit&run politiek. Zelfs in het interview met Frits Wester wordt hij kritiekloos aangehoord.

    Het wordt tijd dat onze zelfverklaarde journalisten eens bij zichzelf te rade gaan.

  • Hassan Derbi, vr 27 januari 2012 14:25 in reactie op Hein van Leeuwen Reageer op Hassan

    Hassan

    Noem je ook iemand, Frits Wester. Hielenlikker in Den Haag

  • Hein van Leeuwen, za 28 januari 2012 00:09 in reactie op Hassan Derbi Reageer op Hein

    Hein

    Maar ook bij niemand anders...

  • Jac Schmidt, vr 27 januari 2012 12:27 Reageer op Jac

    Jac

    De PVV heeft natuurlijk het recht om te kiezen wie zij wil.
    Persoonlijk zou ik ook niet op Timmermans gestemd hebben en evenmin op die Let als ik had mogen kiezen.
    Timmermans is immers uitgesproken en kritiekloos pro EU.
    Mijn redenatie zou dan ook geweest zijn dat we in de EU gelederen gewoon kritische mensen nodig hebben en geen blinde volgers.
    Timmermans heeft in het verleden bewezen dat hij als neo-liberaal en vrijemarkt adept geen oog heeft gehad voor de schaduwkanten van de globalisering.

    De PVV heeft echter tegengestemd uit rancune en dat is een domme streek want dan speel je op de man en niet op zijn opvattingen.

  • Hassan Derbi, vr 27 januari 2012 14:27 in reactie op Jac Schmidt Reageer op Hassan

    Hassan

    Het gaat hier om mensenrechten, ik zie het verband niet met je stelling.

  • El Che, vr 27 januari 2012 15:50 in reactie op Jac Schmidt Reageer op El

    El

    "De PVV heeft echter tegengestemd uit rancune en dat is een domme streek want dan speel je op de man en niet op zijn opvattingen."

    Waarom sta je hier versteld van. Dit is toch de normale politiek, die de pvv altijd toepast. Iets anders kennen en kunnen ze niet, deze blinde vinken.

  • de heer Meijerink, vr 27 januari 2012 12:11 Reageer op de heer

    de heer

    Ach, hier geldt dan: of je door de hond of de kat wordt gebeten maakt niet uit! Wie (behalve Wim van Delft) neemt de pvv nu nog serieus?

  • Sylvia Stuurman, vr 27 januari 2012 12:24 in reactie op de heer Meijerink Reageer op Sylvia

    Sylvia

    Iemand die het zo draait dat het nationalistisch is om:
    te stemmen op een Let in plaats van een Nederlander,
    voor een post op het gebied van de mensenrechten,
    waar Nederland in het verleden een grote reputatie in had,

    zo iemand neemt niets serieus ;-)

  • Jan Jansen, vr 27 januari 2012 12:08 Reageer op Jan

    Jan

    Wat nog rest is dat de pleuris in de pvv goed los komt. De eerste tekenen zijn er al. De Blonde Leider zal niet in staat zijn al die vreemde slangen en hagedissen in de kruiwagen te houden. Ook op straat en in de kroeg is de sympathie tanende.

    Aan het eind van de tunnel gloort licht.

  • YggY ..., vr 27 januari 2012 11:45 Reageer op YggY

    YggY

    Toch blijft het vreemd om de naam van een PVV'er te zien in combinatie met "mensenrechten".

    Want mensenrechten is wel het laatste waar je de PVV mee kunt verbinden.

  • Des Duivels, vr 27 januari 2012 12:19 in reactie op YggY ... Reageer op Des

    Des

    Ach, zolang u geen PVV-ers in optochten ziet lopen waar Joden aan het gas worden gewenst zou ik me maar heel stilletjes houden als ik u was..

  • Mees ., vr 27 januari 2012 12:34 in reactie op Des Duivels Reageer op Mees

    Mees

    Stil houden?
    Niemand houdt zich hier stil hier....zeker niet tegen mensen die als een kip zonder kop achter iets aanlopen zonder ook maar één keer de eigen hersenen te laten werken.


    Jij loopt vast graag in het rijtje van onderstaanden mee....

    Rechtsextremisten van de English Defence League (EDL) die een pro-Wilders demonstraties houden.
    Bij eerdere betogingen van de EDL werden door EDL leden winkels van Aziatische middenstanders aangevallen en kwam het tot andere racistische geweldplegingen. Ook zijn er banden tussen het EDL en de British National Party (een extreem rechtse politieke partij uit Engeland).

    Zullen we er nog meer noemen?

  • Des Duivels, vr 27 januari 2012 14:50 in reactie op Mees . Reageer op Des

    Des

    Voor zover ik weet kunnen EDL aanhangers niet op de PVV stemmen.

    De neonazi's van de NVU stemmen daarentegen wel op de SP.

  • YggY ..., vr 27 januari 2012 12:35 in reactie op Des Duivels Reageer op YggY

    YggY

    Nee de PVV is een moderne partij die zich bedient van de moderne media om stemmen te werven, zoals steun verwerven bij "Stormfront" en andere recht extremistische clubjes getuige het volgende uit een artikel:

    Extreem-rechts hielp partij Wilders

    http://vorige.nrc.nl/dossiers/verkiezingen2006/article1759949.ece

  • Des Duivels, vr 27 januari 2012 15:52 in reactie op YggY ... Reageer op Des

    Des

    het is jammer dat Joop.nl nu ook al wikipedia als bronmateriaal weerd anders had ik u een link kunnen laten zien waarbij de neonazi's van de NVU de SP als fovoriete politieke partij bestempelen. Had je weer met je mond vol tanden gestaan..

    De neonazi Kusters gaf aan dat zijn politieke voorkeur, indien er niet de mogelijkheid is om NVU te stemmen, bij de SP ligt. Volgens Kusters is het verschil tussen de NVU en de SP enkel dat de NVU het eigen volk op de eerste plaats zet. Hij ziet zichzelf niet als nationaalsocialist, maar als volkssocialist c.q. volksnationalist en beschouwde Geert Wilders als een zionist van de Israëlische “piratenstaat”, waar hij zelf voorstander is van een Palestijnse staat. Rita Verdonk noemde hij een liberale kapitalist.

    http://nl.wikipedia.org/wiki/Constant_Kusters

  • Gerald Thus, vr 27 januari 2012 17:21 in reactie op Des Duivels Reageer op Gerald

    Gerald

    Je link beperkt slechts tot één neonazi: Custers. Erg mager om dit te algemeen te trekken.

  • Crunchy Frog, vr 27 januari 2012 12:48 in reactie op Des Duivels Reageer op Crunchy

    Crunchy

    Tja, dat is ook een manier om te zeggen 'Hullie doen het ook, dus kop dicht'.

  • Sylvia Stuurman, vr 27 januari 2012 13:46 in reactie op Des Duivels Reageer op Sylvia

    Sylvia

    [Ach, zolang u geen PVV-ers in optochten ziet lopen waar Joden aan het gas worden gewenst ]

    PVV-ers gaan niet naar voetbalwedstrijden, bedoel je dat?

  • Des Duivels, vr 27 januari 2012 17:51 in reactie op Sylvia Stuurman Reageer op Des

    Des

    Linkje?

  • Johannes Zeilstra, vr 27 januari 2012 15:17 in reactie op Des Duivels Reageer op Johannes

    Johannes

    Daarentegen kom je ze wel veel tegen bij voetbalwedstrijden, alwaar hetzelfde wordt gescandeerd.

  • Truus Beek, vr 27 januari 2012 11:05 Reageer op Truus

    Truus

    tja dat hij geen stem van PVV zou krijgen , gezien verleden, is niet meer dan logisch zijn.( je kunt PVV hiermee niet meer blinde nationalisme verwijten) Trouwens volgens mij was het stemmen geheim Dus wie zegt mij dat hij anders wel had gewonnen.

  • Crunchy Frog, vr 27 januari 2012 12:13 in reactie op Truus Beek Reageer op Crunchy

    Crunchy

    @"je kunt PVV hiermee niet meer blinde nationalisme verwijten"

    Persoonlijke rancune en blinde PvdA-haat zijn kennelijk nog net iets belangrijker voor ze dan blind nationalisme.

  • Jan Duine, vr 27 januari 2012 10:58 Reageer op Jan

    Jan

    Natuurlijk heeft de PVV het recht te kiezen wie ze willen. Je zou (als je knap onnozel zou zijn) denken dat ze niet op Timmermans stemden omdat ze hem niet capabel genoeg vinden. Maar nee, het argument van Wilders: "Timmermans in nu niet bepaald een vriend van de PVV!" Hoe blind rancuneus kan je zijn: niet de kwaliteit, maar "we krijgen je wel" bepaald het stemgedrag van de PVV. En dan te weten dat die simpele PVV voor een Let kiest, die de PVV fascistisch en xenofoob heeft genoemd. Chapeau!

  • Han van der Horst, vr 27 januari 2012 11:15 in reactie op Jan Duine Reageer op Han

    Han

    De diepe verachting van de gemiddelde PVV-vertegenwoordiger voor de achterban kwam goed tot uiting in de volstrekte weigering van die patjepeeër uit de Eerste Kamer om te zeggen op welke kandidaat hij dan gestemd had. Verantwoording afleggen aan je achteran, is natuurlijk het laatste waar je aan denkt als PVV-er. De grote leider gaat je daarin voor.

  • Reinaert de Vos, vr 27 januari 2012 11:28 in reactie op Han van der Horst Reageer op Reinaert

    Reinaert

    Hij had al door laten schemeren dat hij op die Let had gestemd maar toen Twan Huys oplepelde dat deze man een fel tegenstander was van de PVV deed Van Dijk het zwijgen toe en liet hij in het midden waarop hij had gestemd. Zelfs voor de PVV is dit een zeldzaam staaltje van oogkleppenpolitiek.

  • Wiljan Hoes, vr 27 januari 2012 12:02 in reactie op Han van der Horst Reageer op Wiljan

    Wiljan

    Was niet in de eerste kamer. Wel opletten hoor!

  • Sylvia Stuurman, vr 27 januari 2012 12:21 in reactie op Wiljan Hoes Reageer op Sylvia

    Sylvia

    van Dijk is lid van de eerste kamer, en dat is wat Han aanduidde.

    Dat had je blijkbaar niet goed begrepen, of wist je dat gewoon niet misschien?

  • Wiljan Hoes, vr 27 januari 2012 13:24 in reactie op Sylvia Stuurman Reageer op Wiljan

    Wiljan

    Nee wist ik niet. En ook in het europarlement , dus ?

  • Sylvia Stuurman, vr 27 januari 2012 13:48 in reactie op Wiljan Hoes Reageer op Sylvia

    Sylvia

    Wel opletten hoor!

  • Wiljan Hoes, vr 27 januari 2012 15:11 in reactie op Sylvia Stuurman Reageer op Wiljan

    Wiljan

    Tsja.
    Nog steeds zie ik niet waarom Han vd Horst schrijft: 'patjepeëer / patjepeër' .
    Is dat een ad hominem voor de man in de eerste kamer of voor de dubbelganger in het europarlement? Of is dat nog te onderbouwen?

  • Crunchy Frog, vr 27 januari 2012 16:08 in reactie op Sylvia Stuurman Reageer op Crunchy

    Crunchy

    Verdient-ie daarmee ook weer dubbel?

  • Han van der Horst, vr 27 januari 2012 15:27 in reactie op Wiljan Hoes Reageer op Han

    Han

    Je weet véél niet. Het gaat over de Raad van Europa. Dat is een andere instelling dan de EU.

  • Wiljan Hoes, vr 27 januari 2012 17:12 in reactie op Han van der Horst Reageer op Wiljan

    Wiljan

    Ha Han, ik weet niet wat ik niet weet, en jij?
    2. de raad van Europa heeft wat met de 1e kamer van doen?
    3. waarom is meneer van Dijk volgens jou - die ik niet echt volgde tot nu toe - een patjepeër ?

  • Hassan Derbi, vr 27 januari 2012 10:55 Reageer op Hassan

    Hassan

    Hij zou heel geschikt zijn geweest voor die functie (alleen zijn Engels al maar er is meer). Maar ja, hij is voor de PVV de vijand zoals de moslims en hij laat een intellectueel links georiënteerd geluid horen en dat kan weer niet. Het moet allemaal lekker populistisch. Begrijpelijk dat ie tegen hem stemde, wat had Timmermans anders verwacht?
    Hij is alles wat de PVV-ers niet zijn, integer, eerlijk, intellectueel, beschaafd, spreekt zijn talen, en er zijn vast meer kwaliteiten waar ze bij de PVV alleen maar kunnen dromen. En dan niet te vergeten jaloezie. Mag Timmie zich ineens begeven tussen de hoge heren en dames in Europa, dat gunnen ze hem natuurlijk niet.

  • Frank Lenssen, vr 27 januari 2012 10:25 Reageer op Frank

    Frank

    Beste mensen -

    ik heb met zeer veel genoegen de jongste peiling van Synovate gelezen. Je kan nu, omdat de Honds en deze poll zó parallel lopen, en hun meetmethoden nogal van elkaar verschillen, zeggen dat de waargenomen trends (met een snel aftakelende PVV) inderdaad een heel hoge graad van waarschijnlijkheid hebben, dus een getrouwe afspiegeling vormen van datgene wat de kiezers vinden.

    Hoewel ik het jammer vind dat Timmermans gedwarsboomd is door een wraakzuchtige PVV-schlemiel (die ongetwijfeld zéér onderdanig de wens van zijn chef, Little Hitler Wilders, inwilligde), vind ik het complete beeld heel vermakelijk. De Let Muiznieks is gezien zijn standpunt inzake de PVV een onbedoeld komische keuze, voor van Dijk en zijn trawanten. De PVV heeft inmiddels het stadium van strompelen en blunderen bereikt - en volgens het nog door mij te schrijven handboek: 'Opkomst En Ondergang Van Psychiatrisch Te Classificeren Politieke Partijen' is dit de voorlaatste étappe; de laatste is uiteraard: rigor mortis en ontbinding.

    Ik stel overigens vast dat de paar zéér reactionaire en 'unbelehrbare' respondenten op deze site steeds meer problemen ondervinden bij het schrijven van hun reacties. Dat zij zo. Ik zou niet graag in hun schoenen staan.

  • Des Duivels, vr 27 januari 2012 11:11 in reactie op Frank Lenssen Reageer op Des

    Des

    Tja... die peilingen... zet je hoop maar op een doorgestoken kaart..

  • Frank Lenssen, vr 27 januari 2012 12:53 in reactie op Des Duivels Reageer op Frank

    Frank

    U heeft kennelijk last van samenzweringstheorieën. Dat kan, en het is behandelbaar. Is U van mening dat er een onzichtbare samenspanning tegen U gaande is? Denkt U dat 9/11 een 'inside job' was? En was volgens U de maanlanding in 1969 in scéne gezet door Stanley Kubrick, in een filmstudio (want die vlag, die wapperde, en dat kán niet, op de maan)?

  • Joop Schouten, vr 27 januari 2012 11:19 in reactie op Frank Lenssen Reageer op Joop

    Joop

    : )

  • Wiljan Hoes, vr 27 januari 2012 12:04 in reactie op Frank Lenssen Reageer op Wiljan

    Wiljan

    Hoe weet jij dat de PVV'er op de Let heeft gestemd ? Kan je dat aantonen?

  • Sylvia Stuurman, vr 27 januari 2012 12:19 in reactie op Wiljan Hoes Reageer op Sylvia

    Sylvia

    "Van Dijk was vanochtend niet bereikbaar voor commentaar.
    Zijn collega Louis Bontes, Tweede Kamerlid voor de PVV, zei vandaag in De Telegraaf trots te zijn dat de PVV bewust de kandidatuur van Timmermans heeft verprutst.

    Bontes: „Timmermans is een type waar je als PVV’er niet veel van hoeft te verwachten. Dan maar die Let.”"

  • Wiljan Hoes, vr 27 januari 2012 13:29 in reactie op Sylvia Stuurman Reageer op Wiljan

    Wiljan

    Ja en? Geen antwoord op mijn vraag aan Lenssen om zijn bewering te onderbouwen.

  • Sylvia Stuurman, vr 27 januari 2012 13:50 in reactie op Wiljan Hoes Reageer op Sylvia

    Sylvia

    Bedoel je dat Louis Bontes liegt?
    Of dat hij maar wat zegt?

  • Wiljan Hoes, vr 27 januari 2012 15:15 in reactie op Sylvia Stuurman Reageer op Wiljan

    Wiljan

    Nee, je kan daar niet uit afleiden dat van Dijk op 'die Let' heeft gestemd. Zoals hij tegen Huys al zei: er waren 3 kandidaten.

    Wel opletten hoor!

    Of hij blanco kon stemmen, dat weet ik dan weer niet.
    Jij?

  • johan n., vr 27 januari 2012 12:33 in reactie op Frank Lenssen Reageer op johan

    johan

    Leuk.
    De SP wordt zo ongeveer gelanceerd, de PVV bereidt zich voor op een nogal harde landing.
    En heel SP-hatend Nederland schiet in de rooie vlekken en scheldt en trapt naar het een lust heeft.

    Je ziet het hier ook gebeuren.

    Mensen die voorheen nog aardig redelijk leken schieten helemaal in de stress en trappen naar willekeur onder de gordel naar vermeende tegenstanders.

    Dat is mooi.
    Dan leer je je tegenstanders kennen en weet je abrupt waar hun zwakke, erg zwakke, plekken zitten.
    Dat is grappig.

    Sinds de vorige peiling van de Hond kunnen we, hier thuis, nauwelijks nog stuk.

    Dat wordt dit weekeinde nog een stuk beter.

    Die arme, een beetje treurige anti-SP-ers zij het vergeven dat ze zich af en toe even teveel laten leiden door hun emoties.


    Dag, Geus.

    Sterkte.

  • dr. Bob, vr 27 januari 2012 10:12 Reageer op dr.

    dr.

    Aaaaach wat zielderig voor Timmerman.
    Al die status weg, al dat aanzien. En het geld natuurlijk.
    Wat vreselijk voor die arme man, wat een tegenslag. Nu moet ie natuurlijk honger lijden en gaat ie aan de drank en valt ie in een diep gat komt ie bij de psychiator terecht.
    En dat allemaal door zo'n gemene pvv man. Het mos niet magge.

  • Mees ., vr 27 januari 2012 12:13 in reactie op dr. Bob Reageer op Mees

    Mees

    Er raakt er maar één aan de drank of is inmiddels al aan de drank....Wilders gaat in ondergang deze man na

    http://nl.wikipedia.org/wiki/Joseph_McCarthy_%28politicus%29

  • Mees ., vr 27 januari 2012 10:02 Reageer op Mees

    Mees

    Wat kun je anders verwachten van een partij met maar één lid....de dictator en heer en meester himself aan het woord:

    "Als ik niet zou worden vrijgesproken dan hebben denk ik miljoenen mensen in Nederland terecht geen vertrouwen meer in de rechterlijke macht in Nederland. Ik hoop dat dat niet gebeurt, want ik kan die mensen dan niet meer ongelijk geven als ze een bijl zetten aan de wortel van wat toch iets heel belangrijks in Nederland is."

  • Marjolein Stuijfbergen, vr 27 januari 2012 10:19 in reactie op Mees . Reageer op Marjolein

    Marjolein

    Knap manipulatief, en bitter rancuneus!!

    Fijn heerschap die Geert Wilders, en dan als volksvertegenwoordiger in de regering zitten. Hoe heeft het zo ver kunnen komen?

  • Mees ., vr 27 januari 2012 13:58 in reactie op Marjolein Stuijfbergen Reageer op Mees

    Mees

    Doordat partijen als de VVD en het CDA (die samen het meest hoge aantal regeringsjaren achter de rug hebben) uit eigenbelang en hunkering naar macht hem die mogelijkheid hebben gegeven.
    Dat ze dat gedaan hebben zal altijd aan Rutte en Verhagen,de VVD en het CDA blijven kleven...altijd

  • Marjolein Stuijfbergen, vr 27 januari 2012 20:31 in reactie op Mees . Reageer op Marjolein

    Marjolein

    Ik doelde eigenlijk op de kiezer, dat mensen massaal kiezen voor misleidingen.... de Islamfobie....

    Terwijl de PVV in wezen een verzameling mensen is dat zich geheel moet overgeven aan de grillen en de eisen van de leider.....

    Het wachten is op de eerst volgende die de PVV gaat verlaten

  • Thomas Luijben, vr 27 januari 2012 09:58 Reageer op Thomas

    Thomas

    Holleeder is vrijgekomen. Misschien kan de PVV deze namens hen naar voren schuiven?

  • Popeye Kamper, vr 27 januari 2012 19:55 in reactie op Thomas Luijben Reageer op Popeye

    Popeye

    "Holleeder is vrijgekomen. Misschien kan de PVV deze namens hen naar voren schuiven?"


    Je kan van alles over Holleeder zeggen, maar zelfs Holleeder haat landverraders.

  • Al Bundy, vr 27 januari 2012 09:49 Reageer op Al

    Al

    Ik hoorde/las gisteren ergens dat een PvdA lid een soort erecode ondertekent waarbij hij niet zelf op topfuncties mag soliciteren, maar ervoor gevraagd moet worden. De PVV heeft hem daar alleen maar even aan herinnert door tegen te stemmen.
    En ach, hoorden we Job ook niet een paar dagen geleden zeggen dat hij alles van rechts gaat 'afschieten' al is het maar om dwars te liggen.

  • Peet Van Velzen, vr 27 januari 2012 10:25 in reactie op Al Bundy Reageer op Peet

    Peet

    Ik denk inderdaad dat Cohen nu wel wat uit te leggen heeft aan Timmermans.

  • Mees ., vr 27 januari 2012 09:49 Reageer op Mees

    Mees

    Dat je om de politieke kleur van iemand zo ver gaat als de PVV doet is ronduit fascistoïde gedrag....dat heeft niets meer met democratische grondhouding te maken.

    Types als Hitler hebben mensen op laten pakken vanwege hun politieke kleur.
    Sociaal democraten,communisten etc werden opgepakt,naar concentratiekampen vervoerd en zelfs openlijk opgehangen,terechtgesteld en vermoord.

    En het volk stemde op Hitler en keek weg.

  • sam fisher, vr 27 januari 2012 11:02 in reactie op Mees . Reageer op sam

    sam

    Jaah.. lekker gaan Godwinnen, dat helpt de discussie echt..

  • Des Duivels, vr 27 januari 2012 11:06 in reactie op Mees . Reageer op Des

    Des

    Je vergeet de communisten in Rusland, De socialisten in de DDR, Mao in China, Pol Pot in Cambodja, Castro in Cuba...

    Allemaal collectivistische stromingen die uit waren op het geld van een ander.

    Andermans bezit respecteren is een teken van beschaving

  • Mw. Oeverloos, vr 27 januari 2012 09:36 Reageer op Mw.

    Mw.

    Begrijp ik nu goed dat ze bij het staken der stemmen deze PVVer gevraagd hebben de doorslag te geven?

  • Joop Schouten, vr 27 januari 2012 11:20 in reactie op Mw. Oeverloos Reageer op Joop

    Joop

    Nee. Dit was een voorlaatste stemming naar zo ver ik begreep.

  • Mw. Oeverloos, vr 27 januari 2012 12:51 in reactie op Joop Schouten Reageer op Mw.

    Mw.

    Maar hoe moet ik "Uiteindelijk bleek dat hij de beslissende stem had" dan interpreteren?

  • Wou Ter, vr 27 januari 2012 09:34 Reageer op Wou

    Wou

    Job probeert maar van Timmermans af te komen: eerst gouverneur Limburg, nu EU functie. Want Timmermans is zijn grootste concurrent als lijsttrekker?

  • Heinz Brauswasser, vr 27 januari 2012 09:49 in reactie op Wou Ter Reageer op Heinz

    Heinz

    Job heeft hem belachelijk gemaakt. Maar het zou een prima lijsttrekker zijn geweest.
    Gemiste kans.
    Er is slechts één probleem. Het is geen Amsterdammer uit de grachtengordel.

  • Jan Peters, vr 27 januari 2012 09:30 Reageer op Jan

    Jan

    Nog los van de PVV, als je zo’n topfuntie wil hebben moet je een genuanceerd en bemiddelend persoon zijn. De radicale uitspraken van Timmermans maken hem eigenlijk ook niet geschikt. Zeker niet in een mensenrechte functie. Als hij ook dit soort radicale taal over boycotten e.d. tegen China roept kan hij wel inpakken en recht hij meer schade aan dan goed doen.

  • Peet Van Velzen, vr 27 januari 2012 09:45 in reactie op Jan Peters Reageer op Peet

    Peet

    Dat klopt. Zo'n man zou met zijn Olifant-in-een-porseleinkast-mentaliteit al onze goede buitenlandse contacten kapotmaken.

  • Marjolein Stuijfbergen, vr 27 januari 2012 11:05 in reactie op Peet Van Velzen Reageer op Marjolein

    Marjolein

    "' Zo'n man zou met zijn Olifant-in-een-porseleinkast-mentaliteit al onze goede buitenlandse contacten kapotmaken ""

    Geert Wilders bedoelt u toch hè, andere olifanten die door porceleinkasten lopen hebben we niet in de politiek.

  • Ruud Wiemer, vr 27 januari 2012 13:26 in reactie op Peet Van Velzen Reageer op Ruud

    Ruud

    [Zo'n man zou met zijn Olifant-in-een-porseleinkast-mentaliteit al onze goede buitenlandse contacten kapotmaken]

    Grote onzin. Timmermans was tijdens het vorige kabinet Staatssecretaris voor EU zaken.

  • jaap vos, vr 27 januari 2012 09:29 Reageer op jaap

    jaap

    En nu krijg je er een Letse socialist voor terug, ha, ha, ha !! Een socialist is goed te noemen want dan krijg je nog menselijkheid in de politiek maar een Nederlander op zo'n post is belangrijk voor ons export landje !!! Kun je zien hoe gevaarlijk deze tunnel-visie/anti-PvdA visie van de fascisten voor Nederland is in Europa !! Deze afbraakhouding van de Blonde Kleuter gaat ons allen echt geld kosten en een slechte naam opleveren in de wereld !!! En wij moeten het met zijn allen hebben van de export !?? Hoe dom kun je zijn !!!!!!!

  • Sylvia Stuurman, vr 27 januari 2012 09:25 Reageer op Sylvia

    Sylvia

    De PVV heeft op Muiznek gestemd.

    Die schreef recent, in een rapport over Nederland:

    “dat recentelijk met name de PVV een spraakmakende rol heeft gespeeld door het indienen van omstreden beleidsvoorstellen en door racistisch of xenofobisch taalgebruik, met name gericht tegen moslimgemeenschappen.”"

    Wat zou het zijn?
    Heeft de PVV zelfinzicht gekregen, en zijn ze het eens met Muiznek?

  • Heinz Brauswasser, vr 27 januari 2012 09:35 in reactie op Sylvia Stuurman Reageer op Heinz

    Heinz

    Is er verder nog nieuws ?

  • Peet Van Velzen, vr 27 januari 2012 09:44 in reactie op Sylvia Stuurman Reageer op Peet

    Peet

    Ik merk dat je gisteren Nieuwsuur niet gezien hebt.

  • Sylvia Stuurman, vr 27 januari 2012 11:49 in reactie op Peet Van Velzen Reageer op Sylvia

    Sylvia

    Daar was een marionet die meldde dat hij zich niet verdiept in standpunten.
    Duh... Dat is ook de taak voor een marionet niet.

    De enige die bij de PVV mag zeggen hoe gestemd wordt is Wilders, en z'n marionetten mogen die stem uitbrengen.

    Wat interesseert het jou dan dat zo'n marionet inderdaad niets inhoudelijks weet?

  • Wiljan Hoes, vr 27 januari 2012 13:32 in reactie op Sylvia Stuurman Reageer op Wiljan

    Wiljan

    Kan je je bewering
    'De enige die bij de PVV mag zeggen hoe gestemd wordt is Wilders, en z'n marionetten mogen die stem uitbrengen. '

    onderbouwen / bewijzen in dit specifieke geval?

  • Heinz Brauswasser, vr 27 januari 2012 09:22 Reageer op Heinz

    Heinz

    De PVDA speelt inmiddels in het rechte rijtje. Teletekst pagina 819

  • Wim van Delft, vr 27 januari 2012 09:18 Reageer op Wim

    Wim

    Totaal nutteloze en overbodige functie, dus goed dat Nederland niet wederom voor schut is gezet. Weg met Europa.. leve NEDERLAND.

  • Tom Meijer, vr 27 januari 2012 09:41 in reactie op Wim van Delft Reageer op Tom

    Tom

    "Weg met Europa.. leve NEDERLAND."

    Weg met ons!!!!

  • Wim van Delft, vr 27 januari 2012 11:57 in reactie op Tom Meijer Reageer op Wim

    Wim

    Zelfhaat is destructief en geen gezonde basis.

  • drs Zen, vr 27 januari 2012 13:26 in reactie op Wim van Delft Reageer op drs

    drs

    'Zelfhaat is destructief en geen gezonde basis.'

    Stop er dan ook mee. Als je Europa voor dood verklaard, is het ook snel met Nederland afgelopen. Voor een volksnationalist heb je overigens wel erg weinig kennis van ons volk, onze cultuur en geschiedenis.

    Heb je weer te lang bier zitten zuipen en zitten dobbelen, onder de heilige Eik in het Amsterdamsche Bosch. Dat verklaart waarom je zulke onzin telkens uitkraamt.

    'Hey, hey Wimmie' in het Germaansch
    http://www.youtube.com/watch?v=pgVjAY0n2fQ

  • sam tosha, vr 27 januari 2012 18:26 in reactie op Wim van Delft Reageer op sam

    sam

    Je snapt het niet. Wanneer jij zegt: "weg met Europa. Leve Nederland" Dan verkondig je inderdaad zelfdestructie, simpelweg omdat Nederland in Europa ligt. Het is even dom als te zeggen: "Weg met de wereld. Leve Nederland"

  • drs Zen, za 28 januari 2012 11:16 in reactie op sam tosha Reageer op drs

    drs

    'Het is even dom als te zeggen: "Weg met de wereld. Leve Nederland"'

    Ook dom is: 'Politieke partijen zijn niet te vertrouwen. Je geeft ze hun stem en vervolgens doen ze maar. Geert Wilders, die komt pas voor ons op!'

  • Ruud Wiemer, vr 27 januari 2012 09:17 Reageer op Ruud

    Ruud

    Wat een trieste club is die pvv toch. Het is de LPF 2.0 en we weten wat daarvan terecht gekomen is, helemaal niets nada.

  • Le Chat Botté, vr 27 januari 2012 09:11 Reageer op Le Chat

    Le Chat

    Het gebrek aan ratio bij de PVV wordt ruimschoots gecompenseerd met rancune.

    Het hondsdolle keffertje bijt zich nu flink in zijn eigen staart.

    Meelijwekkend tafereeltje.

  • Peet Van Velzen, vr 27 januari 2012 09:11 Reageer op Peet

    Peet

    De rest van Europa wou Timmermans ook niet.

    Zo goed wordt hij blijkbaar niet gevonden in het buitenland. Ja, bij Pauw & Witteman vinden ze hem geweldig, maar de mensen die er echt verstand van hebben willen hem niet.

  • cor mol, vr 27 januari 2012 10:54 in reactie op Peet Van Velzen Reageer op cor

    cor

    Sinds wanneer heeft de rest van Europa ergens verstand van? Weer zo'n gelegenheidsargument.

  • Ruud Wiemer, vr 27 januari 2012 13:30 in reactie op Peet Van Velzen Reageer op Ruud

    Ruud

    [De rest van Europa wou Timmermans ook niet.]

    Waar haal je die onzin vandaan? Timmermans was in het vorige kabinet Staatssecretaris van EU zaken. Hij was alom gerespecteerd.

  • Joop Schouten, vr 27 januari 2012 09:07 Reageer op Joop

    Joop

    Het gaat de PVV niet om de inhoud maar om de poppetjes.

  • Heinz Brauswasser, vr 27 januari 2012 09:39 in reactie op Joop Schouten Reageer op Heinz

    Heinz

    Ik zie alleen voor dit soort baantjes poppetjes van het CDA, VVD en de PVDA.
    Waar zijn de poppetjes van de SP ?

  • Joop Schouten, vr 27 januari 2012 10:08 in reactie op Heinz Brauswasser Reageer op Joop

    Joop

    'SP-poppetjes' krijgen geen kans omdat hun inhoudelijk verhaal door een meerderheid (nog) niet wordt geaccepteerd of begrepen.

  • Artois Arnhem, vr 27 januari 2012 08:50 Reageer op Artois

    Artois

    Ook wel weer mooi voor Timmermans. Het is een bevestiging dat hij de PVV eerder wel heeft geraakt. De xenofoob in kwestie zou wel voor Leers hebben gestemd. Ik zou liever he baantje niet hebben als ik daar de stem van een PVVert voor nodig zou hebben. Ondertussen wacht ik de transparantie in de partijfinanciering af. Wat heeft de PVV op dit punt zo ernstig te verbergen?

  • Peet Van Velzen, vr 27 januari 2012 08:44 Reageer op Peet

    Peet

    Je kan je afvragen wat Frans Timmermans belangrijker vindt: authentiek te zijn en niet gekozen willen worden door de PVV, of glibberig gaan voor een erebaantje.

  • marietje jansen, vr 27 januari 2012 09:36 in reactie op Peet Van Velzen Reageer op marietje

    marietje

    Hee, Peet, wat vind je van de redenering van Peter van Dijk?

  • Crunchy Frog, vr 27 januari 2012 19:02 in reactie op marietje jansen Reageer op Crunchy

    Crunchy

    En afgezien van nog een paar jij-bakken werd het na deze vraag muisstil.

  • marietje jansen, za 28 januari 2012 00:37 in reactie op Crunchy Frog Reageer op marietje

    marietje

    Geen reactie van Peet inderdaad.

  • marietje jansen, vr 27 januari 2012 09:41 in reactie op Peet Van Velzen Reageer op marietje

    marietje

    Voor een partij die zich vooral druk maakt om liedjes van Kinderen voor Kinderen, Klokhuis en de glossy in het kerstpakket van de Marine, is dit te verwachten. Typerend is dat volk als Peter van Dijk de creme de la creme is van de PVV-ers. Mogelijk gemaakt en dik betaald door ons, tenminste, een klein gedeelte.

  • sam tosha, vr 27 januari 2012 18:50 in reactie op Peet Van Velzen Reageer op sam

    sam

    Er zitten in het Nederlandse parlement wel 12 glibberige malloten die niets anders zijn dan een stem voor de gekke leider en een flinke zak met geld opstrijken

  • Heinz Brauswasser, vr 27 januari 2012 08:44 Reageer op Heinz

    Heinz

    Job zei : ik ga de PVV slopen. Dan is dit de reactie. Ajax - Feijenoord

  • Peet Van Velzen, vr 27 januari 2012 11:04 in reactie op Heinz Brauswasser Reageer op Peet

    Peet

    Inderdaad. Job valt in zijn eigen kuil.

  • Daniël Willemsen, vr 27 januari 2012 08:43 Reageer op Daniël

    Daniël

    Goede zaak dat de Partij van de Arbeid ondervindt dat het wijzen met de morele vinger een averechts effect kan hebben. De enige conclusie voor Frans Timmermans luidt; boontje komt om zijn loontje.

  • Tom Meijer, vr 27 januari 2012 09:45 in reactie op Daniël Willemsen Reageer op Tom

    Tom

    "Goede zaak dat de Partij van de Arbeid ondervindt dat het wijzen met de morele vinger een averechts effect kan hebben. De enige conclusie voor Frans Timmermans luidt; boontje komt om zijn loontje. "

    Tja dat noemt men verantwoordelijkheid en risico nemen. Dat is wat anders dan handelen vanuit rancune zoals nu gebeurt is. Het is erg klein en het is tekenend voor de kleinheid van de mensen hier die het met deze PVV-'actie' eens zijn.

  • Mees ., vr 27 januari 2012 09:59 in reactie op Tom Meijer Reageer op Mees

    Mees

    Dat is wat de heer Daniël Willemsen een democratische houding noemt.

    Het zegt heel veel over hem

  • Irma Noord, vr 27 januari 2012 08:31 Reageer op Irma

    Irma

    Gezien de uitlatingen van Timmermans over de olieboycot, zijn tegenhouden van een linkse coalitie in 2006 en het Nederlandse asielbeleid (met een fors aantal overtredingen van de mensenrechten), is het goed dat Timmermans/Nederland die functie niet krijgt. Ik hoop dat hij nu niet weer van die tenenkrommende stukjes in het Limburgs Dagblad gaat schrijven.

    En dat de PVV dit doet om wraak te nemen en absoluut niet in het belang van de burgers/kiezers, dat was natuurlijk allang bekend.

  • Rene Janssen, vr 27 januari 2012 09:34 in reactie op Irma Noord Reageer op Rene

    Rene

    Als ik jou zo lees begin ik te denken dat het gewoon een Limburgs probleem betreft :)
    Misschien kunnen jullie als Limburgers onder elkaar de zaken een keer oplossen ipv de landelijke politiek daarvoor te ge-(mis)bruiken :)

  • Des Duivels, vr 27 januari 2012 08:29 Reageer op Des

    Des

    Dat de PVV nationalistisch is kunnen we bij deze wel doorstrepen. Timmermans was gewoon niet de beste kandidaat.

  • Kees Gelijkhebber, vr 27 januari 2012 08:22 Reageer op Kees

    Kees

    De zoveelste PVV-kneus is gisteren in het nieuws verschenen. Tenenkrommend 'interview'. Tegenstanders van de PVv moeten juist blij zijn om de uitslag. Timmermans is in de TK gekozen. Waarom maakt hij dit mandaat niet af?

  • Rene Janssen, vr 27 januari 2012 09:02 in reactie op Kees Gelijkhebber Reageer op Rene

    Rene

    Was toch een prachtig intervieuw :) de stupiditeit straalde er vanaf.
    Mooi dat Wilders partij weer eens tegen heeft gestemd. Nu krijgen ze een Let, die hun bloed wel kan zuipen, tegen. En een buitelnlander die veel tegen heeft op de PVV en haar gevolg maakt meer indruk op de EU dan wanneer het een medelander betreft.
    Kunnen ze niet wijzen naar de PvdA.
    Sukkels zijn het die PVVers van Oom Geert, in staat eigen voeten af te schieten.
    Ga zo door Geert !!!!!

  • sam fisher, vr 27 januari 2012 11:03 in reactie op Rene Janssen Reageer op sam

    sam

    Ach.. sommigen van de "linksche kerk" kunnen zijn bloed ook wel drinken dus wat is je punt?

  • sam tosha, vr 27 januari 2012 18:46 in reactie op sam fisher Reageer op sam

    sam

    Zij die zich hebben laten hersenspoelen en zich hebben aangesloten bij een sekte, zien buiten hun op angst gebaseerde wereldbeeld, niets dan vijandige samenzweringen. Angst voor een zogenaamde vijand is de beste manier om een groep domme ganzen achter je aan te laten lopen.

    Het is overigens: Links en niet linksch en het heeft niets met een kerk van doen.

  • sam fisher, vr 27 januari 2012 11:05 in reactie op Rene Janssen Reageer op sam

    sam

    Timmersmans is mijns insziens een hautaine baantjesjager, totaal geen binding met de beoogde pvda kiezer.

  • Bernie Whistler, vr 27 januari 2012 07:28 Reageer op Bernie

    Bernie

    Waarmee de trieste kopvoddenrukker in zijn eentje alle verzamelde PVV-domheid etaleert. Wát een sukkel zeg, had hij maar een verhaal. Nu moet je ook wel een klein beetje intellect hebben om een beetje lekker in een gesprek met Twan Huys mee te kunnen draaien.

    Rancune? Ongetwijfeld want geen enkele PVV'er (EP, Den Haag of locaal) heeft voldoende bagage danwel vertrouwen om ooit voor dit soort functies te worden voorgedragen. Marcheren, hackenklacken en naar links en rechts schreeuwen. Veel verder zal dit volk nooit komen. En...iedereen afschieten die hen voor de xenofobe tenen loopt of ooit gelopen heeft. Zoals Timmermans.

  • Marjolein Stuijfbergen, vr 27 januari 2012 06:44 Reageer op Marjolein

    Marjolein

    Rancune is een van de eigenschappen bij Narcisme.

    en er blijken ook altijd weer mensen te zijn die zich voor het karretje laten spannen van de grote narcist Geert Wilders.

    Voor geld gaan sommigen wel heel erg ver....... en maar roepen dat PVDA'ers of de elite graaiers zijn... inmiddels leert Nederland de PVV wel kennen

  • Groen Aapje, vr 27 januari 2012 02:05 Reageer op Groen

    Groen

    Stompzinnig dat de PVV voor een andere kandidaat heeft gekozen.
    Vooral omdat de afweging is dat alles best is zolang het maar niet iemand is van PvdA.

    Heel stompzinnig dat de PVV niet eens de moeite heeft genomen om enig onderzoek te doen naar de andere kandidaten en dus voor iemand heeft gestemd [Muiznieks] die toch wel een ongezouten mening heeft over PVV/GBL als het gaat over de islam.

  • Jan B, vr 27 januari 2012 01:23 Reageer op Jan

    Jan

    Het zoveelste staaltje van puberaal wanbestuur door de PVV. Ik begin genoeg te krijgen van dit onvolwassen gedoe.

  • Gurbe Piebesma, vr 27 januari 2012 07:56 in reactie op Jan B Reageer op Gurbe

    Gurbe

    Nu pas?

  • Eline W, vr 27 januari 2012 08:04 in reactie op Jan B Reageer op Eline

    Eline

    Wie niet zou je haast zeggen. Helaas blijkt maar weer dat half Nederland echt gek geworden is.

  • sam tosha, vr 27 januari 2012 18:42 in reactie op Jan B Reageer op sam

    sam

    Onvolwassen? Gedegenereerd infantiel.

  • Leon van Dijk, vr 27 januari 2012 01:20 Reageer op Leon

    Leon

    Hij deed dat omdat Timmermans in het verleden felle kritiek had op de PVV. Eerder blokkeerde de partij al de benoeming van Timmermans tot gouverneur van Limburg.

    De Let Nils Muiznieks werd nu gekozen. Hij schreef als rapporteur voor de Raad van Europa dat de PVV zich bedient van racistisch en xenofoob taalgebruik. Van Dijk zei in Nieuwsuur niet op de hoogte te zijn van de standpunten van de Let.

    Een beetje dom? Ik schaam me kapot voor die circus vereniging de PVV.
    Ons land wordt te grabbel gegooid iets wat in jaren soms wel meer dan 100 jaren wordt kapot gemaakt .
    En dat door iemand die vroeger in de kibboets heeft gespeeld met een keppel op zijn kop ,of niet Wilders daarom heb jij een hekel en die andere ga je schamen

  • Arnold Hermans, vr 27 januari 2012 01:11 Reageer op Arnold

    Arnold

    meneer Timmermans heeft alles gedaan om te proberen een cordon sanitair rond de PVV te bewerkstelligen.
    En zoals het vaak gaat krijgt hij terug wat hij zaaide...
    Lik op stuk noemt men dat.

  • Jan de Boer, vr 27 januari 2012 08:30 in reactie op Arnold Hermans Reageer op Jan

    Jan

    "meneer Timmermans heeft alles gedaan om te proberen een cordon sanitair rond de PVV te bewerkstelligen."

    Ja, jammer dat het niet is gelukt. Het resultaat zien we nu.

  • johan n., vr 27 januari 2012 08:41 in reactie op Arnold Hermans Reageer op johan

    johan

    Ja, vooral ook vermakelijk om te zien dat de goede man met zijn verbluffend vertoon van onkunde in de eigen voet schoot.
    Wat mankeert die PVV-ers toch tegenwoordig?
    Ze vallen bijna over elkaar heen , de een blundert al harder dan de ander.

    Blinde paniek.

  • Rene Janssen, vr 27 januari 2012 09:39 in reactie op Arnold Hermans Reageer op Rene

    Rene

    U heeft iets tegen een cordon sanitair ? Het is wel gebouwd op democratische grondbeginselen maar ja zoals zo vaak bij de PVV kennen ze het woord democratie nog niet zo goed :)
    De wraakzucht van de GBL kent geen einde, waarschijnlijk hanteert hij een zwartboek. Wie zoet is krijgt lekkers wie stout is de roe. Heerlijk niveau dat partijtje.

  • El Che, vr 27 januari 2012 01:08 Reageer op El

    El

    Wat een tokkies bij de pvv.

  • Social Darwinist, vr 27 januari 2012 00:47 Reageer op Social

    Social

    Triest dit.

  • Wiljan Hoes, vr 27 januari 2012 00:43 Reageer op Wiljan

    Wiljan

    Verbazingwekkend, de PVV heeft het voor het zeggen in Europa, als ik de nova-redenering goed begrijp. Helemaal te begrijpen is de politiek soms niet.

  • Ruud Wiemer, vr 27 januari 2012 09:56 in reactie op Wiljan Hoes Reageer op Ruud

    Ruud

    [als ik de nova-redenering goed begrijp.]

    Nova? Je loopt een paar eeuwen achter.

  • Wiljan Hoes, vr 27 januari 2012 10:20 in reactie op Ruud Wiemer Reageer op Wiljan

    Wiljan

    Oohhh, Twan HUYS zit niet meer bij NOVA ? : )))
    Zit hij weer in de VS?

  • Roelf Turksema, vr 27 januari 2012 00:34 Reageer op Roelf

    Roelf

    Ben absoluut tegen de PVV, maar nog een pion van de VS op zo'n positie?
    Ben er wel blij om eigenlijk. Vooruit, dank PVV.
    Een land tot de hongerdood veroordelen door in te stemmen met een olie boycot, vervolgens je beschikbaar stellen voor commisaris voor de mensenrechten? Schande. Cohen, de bezem er door anders is het te laat.

  • Jan De Groot, vr 27 januari 2012 07:33 in reactie op Roelf Turksema Reageer op Jan

    Jan

    Had je zelf zeker ook nooit verwacht, dat je die woorden nog eens zou uiten. Ik heb het echt 2x nagelezen.. Roelf T..... :)

  • Johannes Zeilstra, vr 27 januari 2012 08:26 in reactie op Roelf Turksema Reageer op Johannes

    Johannes

    Ik heb het ook niet op Timmermans, maar de reden die de PVV hier heeft gebruikt is natuurlijk te ridicuul voor woorden.

  • Roelf Turksema, vr 27 januari 2012 14:52 in reactie op Johannes Zeilstra Reageer op Roelf

    Roelf

    Klopt, maar deze keer pakt het goed uit voor de mensenrechten tenminste.

  • El Che, vr 27 januari 2012 16:44 in reactie op Roelf Turksema Reageer op El

    El

    Roelf, jij bent tegen timmermans, maar wel om heel andere redenen, als die pvv-ers hier. Je ziet dan ook gelijk een reactie om jouw afwijzing in het kamp en het gelijk van de pvvers te trekken.

  • Roelf Turksema, vr 27 januari 2012 21:20 in reactie op El Che Reageer op Roelf

    Roelf

    Och, als ze een beetje hersenen hadden stemden ze ook niet op GW toch? Wel grappig hoe goed Amerika vertegenwoordigt is, en dat nu net de partij waar ze het meeste geld in stoppen hun pion van zijn positie afneemt, oeps, foutje bedankt.

  • el gringo, vr 27 januari 2012 00:23 Reageer op el

    el

    beetje kinderachtig van de pvv (en ook een beetje dom), maar...zo werkt politie. wie kaatst kan de bal verwachten franske.

  • el gringo, vr 27 januari 2012 01:24 in reactie op el gringo Reageer op el

    el

    PolitieK, anders krijgt het commentaar een andere lading.

  • Jan de Boer, vr 27 januari 2012 08:34 in reactie op el gringo Reageer op Jan

    Jan

    "wie kaatst kan de bal verwachten franske."

    "franske"???
    Het is toch de PVV die bal nu keihard terug krijgt?
    PVV-aanhangsel Van Dijk staat nu immers aardig voor aap.

  • el gringo, vr 27 januari 2012 13:10 in reactie op Jan de Boer Reageer op el

    el

    tuurlijk staat pvv voor aap, maar dat snappen ze zelf niet. of nu die let of timmermans het wordt, maakt de pvv uiteindelijk niks uit. of ze nu door de kat of door de hond gebeten worden, het is om het even. dan maar timmermans een hak zetten. timmermans heeft een (terechte) grote mond over de pvv en kan dit soort infantiele acties dus verwachten.

 

Reageren

opiniemakers

Populair

Scroll naar boven Scroll naar boven

Tweet van de dag

zo 27 mei 2012

In Baywatch was het iedere dag dit weer.

Kakhiel