-
Trauma...
Tegenwoordig heeft iedereen wel een trauma...
Vroeger, heel vroeger kwam dat niet voor...
Hoe zou dat toch komen?
Zijn de ouders schuldig?
Zit er iets in het voedsel?
Kortom, vroeger was alles beter.
-
Waarschijnlijk gaan de uitkeringen van deze kinderen die niet behandeld worden later al meer kosten dan de bezuinigingen op dit centrum.
-
Gelijk heb je, Eline. Maar weet je: nieuw rechts is vooral dom rechts. Men zoekt de hebzuchtige burger te behagen en diens korte-termijnverlangens te bevredigen. Dus is harder scheuren met de otomobiel belangrijker dan het leed van traumaslachtoffers.
Dezer dagen maken kindermensen de dienst uit, en dat is triest. Het is de aloude dans om het Gouden Kalf, met spiegeltjes, kralen, en blingbling. De helden zijn de bankdirecteuren en CEO's, lees: psychopaten als Peter Bakker (TNT) en Aad Scheepbouwer (KPN). Bonussen worden geïncasseerd door veel mensen te ontslaan, en absurde loonsverlagingen, alsmede het kapotmaken van eertijds fatsoenlijke en redelijk betaalde beroepen (bijv. de postbode). Opgemelde bankdirecteuren vermeien zich ondertussen met de diensten van dure luxehoeren.
Ziedaar onze wereld. Die kinderen kunnen ondertussen rustig verrekken.
-
Ik begrijp dit totaal niet ;
Jullie stoppen jullie kinderen in een martelmachine die school genoemd wordt een gaan nu een beetje hypocriet huilie huilie doen?
Jullie moesten jullie schamen !
Dit is wat jullie willen!!!!
Deze kinderen hebben het relatief goed die worden in ieder geval serieus genomen .
Geld of niet ! Jullie geven hen respect
Ondertussen mishandelen jullie machinaal jullie eigen hartediefjes en als die dat niet leuk vinden worden jullie boos !
-
Eline W, wo 18 januari 2012 21:17
in reactie op Nieuw!: Veldman
Reageer op Eline
Ik neem aan dat je snapt dat deze kinderen hier niet behandeld hoeven te worden door hun school!
-
School is tegenwoordig opvoeding
als je als ouder zelf je kinderen wil opvoeden dan is dat verboden
-
Eline W, do 19 januari 2012 07:59
in reactie op Nieuw!: Veldman
Reageer op Eline
Dat heeft hier weinig mee te maken.
-
drs Zen, do 19 januari 2012 08:25
in reactie op Nieuw!: Veldman
Reageer op drs
Het is precies andersom, terwijl nogal wat ouders hun opvoedtaak laten verslonzen.
-
Dat moet van de staat ; dat kun je ze niet kwalijk nemen
vanaf het vierde jaar zegt de staat ; uw kind is van ons
-
Dus kinderen die door hun ouders als boksbal gebruikt zijn, door hun buurman misbruikt, op school als vuilnis worden behandeld moeten zichzelf maar even een schop onder de kont geven, dan komen ze er wel... Hadden ze maar beter moeten luisteren en braaf moeten zijn... Tja...
-
Ja? da's niks nieuws toch ?
Werkelijk .
Wat is daar nu ineens zo bijzonder aan ?
Kinderen mogen niks meer .
Ja ze mogen JA en AMEN zeggen maar gaan ze voetballen op straat dan veroorzaken ze overlast en als ze boos zijn op de leraar komen ze in aanraking met de politie
OK fysieke mishandeling mogen de leraren en de ouders niet meer doen ; dat doet de politie dan voor hen
de geestelijke mishandeling is verplicht ; en eenieder die zijn kroost serieus neemt is een tokkie
-
Als je alles in de gezondheidszorg wegbezuinigd kom je deze groep onbehandelden later weer tegen die dan nog grotere problemen hebben opgelopen en vervolgens in bijv. een crimineel circuit terecht zijn gekomen.
Dan gaan de kosten omhoog voor het garanderen van de veiligheid van alle burgers. Kosten? Gerecht, gevangenis, psychologen, bewaking, politie, etc. Meer dus.
Succes ermee.
-
Nog meer leed:
'Een jaar na Brandon nog steeds te weinig hulp: 'zo creëer je ook monstertjes''
'Voor de groep zwaarst gehandicapten is echter nog steeds geen uitzicht op passende zorg. Hoe nu verder?'
1. Het capaciteitsgebrek moet worden opgelost.
2. Deskundigen moeten methodes en kennis uitwisselen.
3. Ouders moeten zich gesteund voelen.
Bron:
http://www.volkskrant.nl/vk/nl/5270/Zorg/article/detail/3127720/2012/01/18/Een-jaar-na-Brandon-nog-steeds-te-weinig-hulp-zo-creeer-je-ook-monstertjes.dhtml
...
En neo-liberalen maar lullen over 'zelfredzaamheid'.
Aso's.
-
Toen ontwikkelelden sommigen zich tot potentaten en narcisten... waarvan een enkeling vervolgens politicus werd.
De geschiedenis zit er vol mee ...........
-
drs Zen, do 19 januari 2012 08:26
in reactie op Marjolein Stuijfbergen
Reageer op drs
Zonder trauma is dat ook het geval, wat is uw punt?
-
Eline W, do 19 januari 2012 09:56
in reactie op drs Zen
Reageer op Eline
Misschien zijn het er nu meer?
-
Hoe deden ze dat toch voordat al die therapien bestonden.
-
Dan eindigden die mensen hun leven dakloos, of in de gevangenis, of in een "gesticht".
-
Bas Grootel, wo 18 januari 2012 15:43
in reactie op Sylvia Stuurman
Reageer op Bas
Wat een onzin. Dan zou na de oorlog half nederland dakloos zijn geweest of in een gesticht zitten. Blijkbaar ging men toen anders om met trauma's en tegenslagen. Een stuk nuchterder dan nu.
-
[Dan zou na de oorlog half nederland dakloos zijn geweest of in een gesticht zitten.]
Half Nederland een trauma na de oorlog?
Zoals je misschien wel weet zijn er niet veel mensen teruggekomen uit de concentratiekampen. De mensen die wel terugkwamen, die hadden inderdaad last van een trauma.
En voor die mensen was hulp, gelukkig.
De oorlog was niet voor "half Nederland" traumatiserend.
Misschien weet je niet zo goed wat een trauma precies is?
-
Bas Grootel, wo 18 januari 2012 18:24
in reactie op Sylvia Stuurman
Reageer op Bas
Wat raar nou. Ik bedoelde dat heel veel mensen wel iets meegemaakt hebben in de oorlog wat traumatiserend kon zijn. Niet specifiek Joden. Zo zijn veel jongens bij razia's weggevoerd naar Duitse fabrieken. De ouders hadden het nakijken. Die jongens trouwens ook. De hongerwinter. Had ik zelf nog niet aan gedacht. Overigens werd er voor die joden die terugkwamen nou juist niet gezorgd. Maar die joodse kinderen. Die gingen van hand naar hand. Van het ene gezin naar het andere. Allemaal om ze te redden. Een zieltje trauma meer of minder. Geen therapeut te bekennen. Wij moeten gewoon eens ophouden met alles te psychologiseren.
-
Je kunt aan militairen die hun gezin overhoop schieten zien hoe diep een trauma zit.
Zelfs als je compassie een vies woord vindt, kun je berekenen dat het veel goedkoper is om therapie te vergoeden dan alles op z'n beloop te laten.
Je redeneert dus irrationeel.
-
drs Zen, wo 18 januari 2012 18:46
in reactie op Bas Grootel
Reageer op drs
'Een zieltje trauma meer of minder. Geen therapeut te bekennen. Wij moeten gewoon eens ophouden met alles te psychologiseren.'
Je wilt niet weten hoeveel doorbraken er na de oorlog in de medische wetenschap geweest zijn. Hoeveel mensenlevens zijn daardoor gered, hoeveel beter is de kwaliteit van leven daardoor geworden?
Vlak na de oorlog waren er geen open hart operaties. Weet je wat? We stoppen met alle medische behandelingen die er vlak na de oorlog niet waren. Kassa! Ga jij het uitleggen?
Ach een, twee, drie, duizend... doden meer of minder.
http://www.hartstichting.nl/wetenschappelijk_onderzoek/bereikte_resultaten/medische_vooruitgang_in_vogelvlucht/
-
drs Zen, do 19 januari 2012 09:24
in reactie op Bas Grootel
Reageer op drs
'Wij moeten gewoon eens ophouden met alles te psychologiseren.'
Een trauma is een serieuze zaak, zeker bij kinderen. Het kan leiden tot zelfmoord e.d. Dat mensen er vroeger geen oog voor hadden, omdat de kennis ontbrak is geen reden. Denk eens aan het verhaal van de shell schock in WOI. Soldaten die gek werden, waren aanstellers en een aantal kreeg de kogel.
Op andere gebieden heeft de medische wetenschap ook grote stappen gezet. Denk eens aan de open hart chirurgie e.d. Die dan ook maar niet doen onder het mom van 'we moeten ophouden alles te medicaliseren'?
-
drs Zen, wo 18 januari 2012 17:50
in reactie op Bas Grootel
Reageer op drs
Dat is de tijd dat ook erg nuchter omgegaan werd met mensen die uit de KZ's kwamen. Daarna kwam de tweede generatie en ten slotte de derde generatie van Joden die de kampen overleefden. Weet je wat tegen de Joden gezegd werd die terug kwamen? "Wij hebben de hongerwinter gehad. Dat was ook erg." En achter de rug van die Joden: ''Ze' zijn er weer.'
http://www.centrum45.nl/
Joodse kinderen gered.
http://www.youtube.com/watch?v=7E5g1nSIu_k&feature=related
-
Toen konden kinderen van 8 jaar per dag 12 uur in een onverlichte fabriek werken, alleen op zondag niet, want dan kregen ze op hun donder van dominee/pastoor.
-
Bas Grootel, wo 18 januari 2012 16:08
in reactie op W.J. v/d Straat
Reageer op Bas
Al die therapien zijn pas van de laatste 10 of 20 jaar. Maar ja. Je hebt gelijk. Twintig jaar geleden stonden 8 jarigen inderdaad 12 uur per dag in een fabriek.
-
[Al die therapien zijn pas van de laatste 10 of 20 jaar.]
Google maar eens op Jan Bastiaans...
-
Een goed pak slaag doet wonderen.
-
drs Zen, wo 18 januari 2012 20:32
in reactie op Kees van Gennep
Reageer op drs
Ooit van kindermishandeling gehoord?
http://www.youtube.com/watch?v=qSt89dJy8yk&feature=related
-
Ja zo ging dat vroeger met trauma's
Gewoon de beuk dr in
-
Mee eens met bezuiniging.
Zwakte van mens ontslaat mens niet van portie gezonde goede eigen wil en verantwoordelijkheid.
Alleen een sukkel trekt zich terug in zelfbeklag en verlustigt zich in medelijden.
Wim van Dulft
-
"Dat heet in mijn boekje: schandalig, mensonterend. Maar ja, dat die eigenschappen volkomen van toepassing zijn op dit monsterlijke kabinet met al die subhumane types erin, dat wisten wij al. "
Het zoveelste geval in de eindeloze reeks protesten tegen bezuinigingen. Niemand wil zijn riante salaris inleveren. Men beseft nog steeds de ernst van de financiele situatie in de wereld niet. Wanneer houd dit gehuil eens op? Het is zinloos. Het geld is er gewoon niet meer en er kan ook niet nog meer geleend worden om het veel te dure gezondheidssysteem in stand te houden. Mensen zullen moeten leren zelf hun problemen op te lossen met bijvoorbeeld eenvoudige en goedkope (drogisterij?) middeltjes die er in overvloed zijn. Tip: Net zoals de Chinese electronica de goedkoopste ter wereld is is ook de Chinese geneeskunde de goedkoopste ter wereld. Ik heb er 20 jaar ervaring mee en kan erover meepraten. Waarom niet eens verder kijken als de neus lang is? Begin er nu mee want subsidies en zorg worden alleen maar minder en dan is het goed om voorbereid te zijn.
-
drs Zen, wo 18 januari 2012 14:53
in reactie op Donald Duck
Reageer op drs
Kinder – en Jeugdtraumacentrum (KJTC) in Haarlem dus maar verplaatsen naar het Mauro Memorial Hospital for Traumatized Children in Luanda, Angola? Scheelt bakken met geld.
Wikipedia: ' Een psychisch trauma komt op wanneer de normale verwerking (verdediging) niet meer helpt, en handelen niet meer lijkt te baten. Een traumatische reactie bestaat uit hyperactivering, dwangmatige herbeleving (het opnieuw beleven van de traumatische ervaring), dissociatie, verdringing, angstreacties en vervlakking (verandering bewustzijnstoestand, vertekende beleving van de werkelijkheid en veranderd toekomstbesef).
Er ontstaat mogelijk een acute of posttraumatische stressstoornis. Het individu ervaart een beschadigd zelfbeeld, bepaald door de aard van de traumatische gebeurtenis en de weerbaarheid van de persoon, de steun van de sociale omgeving en het handelen van de gemeenschap.' In het Hollands: een kind krijgt geen trauma omdat het geen ijsje krijgt.
-
Eline W, wo 18 januari 2012 15:00
in reactie op Donald Duck
Reageer op Eline
Jaja, een trauma is op te lossen met Chinese kruidenmiddeltjes.
-
Zjen Zen, wo 18 januari 2012 15:34
in reactie op Eline W
Reageer op Zjen
Je zou versteld staan wat Arnica in een hoge potentie kan doen voor traumata.
-
drs Zen, wo 18 januari 2012 18:59
in reactie op Eline W
Reageer op drs
Niet gebruiken dat spul. Het is vaak vervuild met zware metalen en andere rotzooi.
http://www.kwakzalverij.nl/852/Chinees_bedrog_met_een_kruidenmiddel
Onze jonge god Bleker moet dan ook uitkijken met zijn Chinese kruiden. Het is misschien prettig als de kleine Bleker wat kwieker wordt, maar we willen de grote Bleker niet missen. Toch?
-
"Niet gebruiken dat spul. Het is vaak vervuild met zware metalen en andere rotzooi.
http://www.kwakzalverij.nl/852/Chinees_bedrog_met_een_kruidenmiddel"
Dat kan inderdaad waar zijn. Er zijn op de honderdduizenden kruidenmengsels enkele aangetroffen die vervuilt waren. Ook in China leven oplichters. Westerse medicijnen daarentegen zijn altijd giftig dus is het een kwestie van goede informatie inwinnen. Tsja, in het leven is nu eenmaal niets gemakkelijk. Wat de vereniging tegen kwakzalverij erover vertelt is echter voor 90% gelogen. Die mensen weten echt helemaal niks van Chinese geneeskunde.
-
drs Zen, wo 18 januari 2012 20:28
in reactie op Donald Duck
Reageer op drs
'Tsja, in het leven is nu eenmaal niets gemakkelijk.'
Gezien uw uitspraak, concludeer ik dat u geen PVV-sympathisant bent!
-
mensen willen niks liever dan hun riante salaris inleveren voor het algemeen belang
niet de hele wereld de maat nemen bij je eigen gebrekken
-
Weer een voorbeeld van alles wat je niet ziet bestaat niet.
-
drs Zen, wo 18 januari 2012 15:13
in reactie op Eline W
Reageer op drs
Inderdaad. Ogen dicht, ogen open: kiekeboe.
-
Ik stel even vast dat er wél 130 miljoen Euro vrijgemaakt kan worden voor de aanpassing van het wegennet aan de nieuwe maximumsnelheid van 130 km/h.
Daar moeten dan getraumatiseerde kinderen voor bloeden.
Dat heet in mijn boekje: schandalig, mensonterend. Maar ja, dat die eigenschappen volkomen van toepassing zijn op dit monsterlijke kabinet met al die subhumane types erin, dat wisten wij al.
-
Nee joh
kinderen zijn niks waard
auto's zijn heilig
dat jij duidelijk zo slim bent heeft overduidelijk te maken dat er iets mis gegaan is bij u op school