25 februari 12 14:48 Reageer (45) Politiek RSS

Spekman haalt uit naar lekkende leden

Staande ovatie voor Cohen... Dijsselbloem: 'ongelooflijk klotegevoel' over vertrek Cohen... Timmermans stelt zich misschien kandidaat om fractie te leiden als 'lek' zich meldt...

Op de politieke ledenraad van de PvdA heeft partijvoorzitter Spekman uitgehaald naar degenen die zich anoniem negatief hebben uitgelaten over Job Cohen. Ook toonde hij zijn verontwaardiging over het lekken van de kritische e-mail van het Kamerlid Timmermans. Maar hij vroeg de leden wel vertrouwen te houden in de fractie als geheel.

De PvdA hield vanochtend in Utrecht een ingelaste ledenvergadering naar aanleiding van het vertrek van Cohen. Cohen werd met applaus onthaald. Hij kreeg veel waarderende woorden en werd ook aan het eind ook nog uitgeleid met applaus. Cohen zei dat het lekken van de kritische mail niet de reden van zijn terugtreden was. Cohen was ontevreden over zichzelf en vond dat verder gaan geen zin had.

Waarnemend fractievoorzitter Dijsselbloem zei dat hij een "ongelooflijk klotegevoel" heeft over het vertrek van Cohen.

Hij bood excuses aan voor de manier waarop sommige fractieleden zich in de media hebben geuit. Vorige week donderdag klapten fractieleden anoniem uit de school over de fractievergadering die was gehouden na de gelekte mail van Timmermans. Ze vertelden dat de emoties hoog waren opgelopen en lieten zich negatief uit over het leiderschap van Cohen. Wie de kritische mail van Timmermans heeft gelekt aan de pers is niet bekend. Als deze zich voor dinsdag bekend maakt, stelt Timmermans zich misschien alsnog kandidaat. Hij zou dan kandidaat nummer 5 zijn, na Van Dam, Samsom, Plasterk en Albayrak.

NOS: Verontwaardiging op ledenraad PvdA

Mis niets: Volg Joop op Twitter, vind Joop leuk op Facebook

Laatste Reacties (45) Reageer Reacties in wachtrij: 0

  • D. Bunker, zo 26 februari 2012 12:18 Reageer op D.

    D.

    Bij het volgende congres worden gratis TENA's uitgereikt met PvdA-logo.

  • YggY ..., zo 26 februari 2012 12:37 in reactie op D. Bunker Reageer op YggY

    YggY

    Sjonge, is me dat weer een partij lachen.

    Ik kom niet meer bij, een dijenkletser van heb ik jou daar.

  • D. Bunker, zo 26 februari 2012 15:11 in reactie op YggY ... Reageer op D.

    D.

    Dat doet me deugd.

  • Lok Rup, zo 26 februari 2012 11:11 Reageer op Lok

    Lok

    Misschien is deze posting mosterd na de maaltijd.
    Misschien kan ze toch nog een steentje bijdragen aan de discussiet op Joop!

    Wat mij zo trof in de postings was het overheersende wantrouwen.
    Alsof het hebben van afwijkende meningen over de politiek koers van een partij in deze scharniertijd op zich "vies" is; wantrouwen volop "waard".
    Deze politieke transformatieperiode waarin zich onder de oppervlakte een politiek driestromenland begint te formeren.

    Allsof er niet een democratisch debat over de verscillen van mening over de "autonomie" van gekozen TK-leden vs "een grotere inspraak van de basis, in dit geval de leden" democratisch zinvol danwel wenselijk zou zijn..

    Goslinga waardeert het democratische voordeel van de koers die Spekman binnen de PvdA heeft gekozen per definitie positief.
    Hij schrijft hierover (citaat): "Als Peetoom en Spekman deze cultuur (van "autonome" professionele politici aan de ene kant en de basis aan de andere kant; LR) willen doorbreken, is enige spanning met de staatsrechtelijk zelfstandige positie van Kamerleden een geringe prijs".
    Immers in zijn ogen is die basis "het goud van de ledenpartij" (hier haalt Goslinga een visie van Joop Den Uyl uit de jaren negentig van de vorige eeuw aan, LR).

    Ik vind dan ook dat noch Frans Timmermans noch Hans Spekman politiek "over de schreef zijn gegaan".
    Ik laat het "uitlek"incident hier buiten beschouwng!
    Het gaat mij primair om de inhoudelijke koers.
    Timmermans en Spekman hebben alleen een tegenover elkaar staande positie ingenomen: Spekman met een versterkte orientatie op "links", Timmermans op het "midden".

    De door mij zeer gerespecteerde politieke columnist Hans Goslingsa heeft in zijn Trouw-online column van heden ("De revolutie van Spekman & Peetoom is hard nodig") 3 redenen genoemd waarom hetgeen Spekmman voorstaat een democratisch gewenste is.
    De voornaamste reden is z.i. is (citaat): "dat de partij als ledenorganisatie macht terugverovert op de beroepspolitici in Den Haag".
    En dat is m.i. het beoogde resultaat van het emancipatoire democratiseingsproces van de laatste decennia, waaraan de PvdA volop heeft meegewerkt

    Goslinga eindigt zijn column met deze belangrijke alinea (citaat): " De derde belangrijke reden om Spekman en Peetoom steun te geven is dat hun initiatieven een democratische uitweg bieden uit de klem van een taaie regententraditie aan de ene en een radicaal populisme aan de andere kant. De traditionele partijen hebben met hun nog altijd grote aantallen leden een voorsprong op autocratisch geleide populistische bewegingen, maar die potentie blijft vooralsnog onbenut. Hoe kunnen burgers een gevoel van eigenwaarde ervaren, als politici hun eigen leden niet eens speelruimte geven? Spekman en Peetoom laten zien dat er in onze democratie nog werelden zijn te winnen".

    Kortom: om het doodlopende "populisme a la Wilders" de pas af te snijden is Spekmans intuitieve uitweg ook bij rationele analyse een goede uitweg.
    In elk geval het proberen waard.
    Voorliggende alinea is overigens mijn persoonlijke conclusie, waartoe Goslinga's analyse heeft bijgedragen!

  • Dennis Mollis, za 25 februari 2012 18:36 Reageer op Dennis

    Dennis

    Ik kan me niet voorstellen dat iemand als Timmermans met deze doorzichtige move komt want hij moet toch wel op z'n minst het vermoeden hebben dat iedereen denkt dat hij de kwade genius is achter de val van Cohen.

    Als klopt wat velen vermoeden dan is dit een hondsbrutale of anders zeer naieve aktie van ons talenwonder en zal hij balen als een stekker dat hem die Europese baan door de PVV door z'n neus geboord is.

  • Piet de Geus, za 25 februari 2012 19:43 in reactie op Dennis Mollis Reageer op Piet

    Piet

    "Als klopt wat velen vermoeden"

    Wat die "velen" vermoeden klopt zelden.

    "dan is dit een hondsbrutale of anders zeer naieve aktie"

    Denk nou eens iets langer dan twee seconden na. Hoe reëel is die optie? Je kunt veel van Timmermans zeggen maar niet dat hij zo dom is dat hij zo'n kunstje flikt terwijl hij weet dat hij in een fractie vol back stabbers zit.

    "zal hij balen als een stekker dat hem die Europese baan door de PVV door z'n neus geboord is"

    Je lijkt je nogal te verkneukelen over de streken van je zusterpartij.

  • Dennis Mollis, za 25 februari 2012 20:49 in reactie op Piet de Geus Reageer op Dennis

    Dennis

    "Denk nou eens iets langer dan twee seconden na. Hoe reëel is die optie? Je kunt veel van Timmermans zeggen maar niet dat hij zo dom is dat hij zo'n kunstje flikt terwijl hij weet dat hij in een fractie vol back stabbers zit."

    Ik had hem inderdaad slimmer ingeschat en ik verbaas me dat hij na het versturen van 50 mailtjes verontwaardigd reageert dat het wel eens uit zou kunnen lekken.

    Het kan ook zomaar zo zijn dat hij wist dat er gelekt zou worden. Speculeren is leuk maar zo zinloos dus ik ben wel benieuwd naar de uitkomst van dit schouwspel.

    "Je lijkt je nogal te verkneukelen over de streken van je zusterpartij."

    Dat jij mij beschouwt als een SP lid ervaar ik als uitermate vlijend maar ik moet je erkennen dat ik uit principe bijna nergens lid van ben.

    Verder moet het jou toch wel duidelijk zijn dat ik het niet eens ben jou opvatting dat de SP en de PVV zusterpartijen van elkaar zijn maar ik hou rekening met jou bekende blijk van verstandsverbijstering als de SP ook maar even ter sprake komt.

    De SP is dan die rode lap en jij die stier die op een zeer voorspelbare manier reageert, je zou er zelf eens van een afstand naar moeten kijken dan lig je in een deuk Piet.

  • Piet de Geus, zo 26 februari 2012 00:12 in reactie op Dennis Mollis Reageer op Piet

    Piet

    "Het kan ook zomaar zo zijn dat hij wist dat er gelekt zou worden."

    Het is op zijn minst dom en naïef dat hij zijn fractiegenoten vertrouwde. Maar als hij zelf het lek was is er een grote kans dat dat na wat hij nu heeft gezegd naar buiten komt, want dan is het immers einde verhaal voor Timmermans. Niet alleen binnen de PvdA. Die inzet zal hem te hoog zijn voor zo'n blufpartijtje.

    "je zou er zelf eens van een afstand naar moeten kijken dan lig je in een deuk Piet."

    Wie zegt dat ik dat niet al doe? Avatar vergeten?

  • karuna waaijer, za 25 februari 2012 18:19 Reageer op karuna

    karuna

    Ik ben blij dat er in ieder geval excuses gekomen zijn voor het lekken. Niet dat het erg helpt, ik zou veel liever weten wie het waren want mijn wantrouwen is niet weg, maar ja.

    Ik las net het interview met Timmermans in het NRC. Het lijkt oprecht en is dat mogelijk ook. Maar sorry, dan vind ik nog steeds dat Timmermans maar eens naar zijn onbewuste motieven moet kijken. Hij spreekt zichzelf namelijk nogal tegen in dat interview. Hij zegt enerzijds dat zijn eerder geventileerde idee over de sociaal-democratie door Cohen gesteund werd, maar klimt onmiddellijk in de pen naar 50 mensen als er een interview met Spekman en Cohen in de KRANT staat waarin een andere koers te lezen valt. Dan zou ik toch even gedacht hebben: Even Cohen bellen wat hij nou precies gezegd heeft of bedoeld. Dan had Cohen kunnen reageren en het eventueel kunnen agenderen voor een discussie.
    Dat doet hij niet, maar gaat achter de rug om van Cohen naar 50 anderen. Waarom?
    Nou moet ik ook zeggen dat als ik in de positie van Cohen gezeten had, ik proactief gereageerd zou hebben na de interpretatie van Trouw, wetende hoe mensen in de partij over een SP-light denken.

  • YggY ..., za 25 februari 2012 17:09 Reageer op YggY

    YggY

    Timmermans stelt zich misschien kandidaat om fractie te leiden als 'lek' zich meldt...
    =============

    Kom op Timmermans, je bent verdorie zelf het lek.

    Wie wil je nou belazeren.

  • Heinz Brauswasser, za 25 februari 2012 17:34 in reactie op YggY ... Reageer op Heinz

    Heinz

    Dat noemen wij : een gladde limburger

    Maastrigt net als die andere gladjanus Maxim Verhahen en Maria v.d. H.

  • - drammer -, za 25 februari 2012 17:03 Reageer op - drammer

    - drammer

    Het moet toch niet zo moeilijk te zijn om de dader(s) van dat lekken te vinden, iedereen met een incontinentieluier of andere verbanden is toch direct verdachte?

    Timmermans schrijft zelf critische mail en stuurt deze mail ook de wereld rond. Mail rondsturen mag, maar critische mail rondbazuinen is het probleem.

    TweedeHansDinges Spekman zoekt de schuld bij "anderen" hij liep voor uitlekken, nog hand in hand met Cohen, twee dagen later liet hij Cohen vallen, diep vallen. Tja en nu dikke tranen, krokodilletranen van een meter in omvang. Wat kan politiek toch mooi zijn ............

    Wel even de vuile was binnen houden en niet naar buiten brengen, dat is ook het motto. Moderne partij met mooi ouderwetse opvattingen, die opgeld deden in Balkanlanden maar dan 20 jaar terug of zo.

    Kijk Job Cohen is vertrokken, die valt er echt buiten.

    Job Cohen kreeg een staand applaus zo blij waren de leden met zijn beslissing om te vertrekken.

  • Zeer Voornaam, za 25 februari 2012 16:52 Reageer op Zeer

    O, het lek heeft het gedaan...
    Nou daar kun je als klokkenluider bij de PvdA je les uit trekken.

  • - drammer -, za 25 februari 2012 19:23 in reactie op Zeer Voornaam Reageer op - drammer

    - drammer

    Cohen kreeg een staande ovatie, dan weet je het wel.

    Regelrecht de Pvda hemel ingeprezen en toen door de politieke zwaartekracht met een rotklap gedumpt en met een ovationeel applaus de deur gewezen.

    Een staande ovatie!

  • Frits Vries, de, za 25 februari 2012 19:37 in reactie op - drammer - Reageer op Frits

    Frits

    Alsof jouw "Partij", PVV, zo lekker functioneert...

  • dr. Bob, za 25 februari 2012 16:46 Reageer op dr.

    dr.

    Ik hoop maar dat "het lek" zich bekend gaat maken. We willen tenslotte niet de wrake Timmermans over ons krijgen. Ha, ha, ha, ha.
    Wat een ongelofelijke zielige zelfingenomen tobbert is dat.
    Wie denkt ie nu in de maling te kunnen nemen met zijn superieur denkraam ?

  • Dr. Strangelove, za 25 februari 2012 16:41 Reageer op Dr.

    Dr.

    Timmermans lekte natuurlijk zelf die email naar de pers, daarom las het ook als een persverklaring.

    terwijl de fractie dit weet, dan zo'n lulverhaalophangen over de dader die zich moet melden.

    de PvdA is zolang deze anti-socialist er niet uitgemikt is.

  • Jacques Danzig, za 25 februari 2012 16:30 Reageer op Jacques

    Jacques

    Wie er nu werkelijk Timmermans' mail gelekt heeft, hijzelf of iemand anders, doet eigenlijk al niet meer terzake, zijn huidige houding ("ik doe alleen mee als de dader zich meldt") lijkt me kinderachtig en leiderschap onwaardig...

  • Bas Grootel, za 25 februari 2012 16:25 Reageer op Bas

    Bas

    Tsja. Dat is de PvdA. Maar hun baan, leuk salaris, is blijkbaar belangrijker dan een principiele keuze. Wil ik nog wel bij zo'n club horen. Als ze nou een boodschap hadden dan kan ik me dat nog wel voorstellen. Maar dat hebben ze niet.

  • patrick faas, za 25 februari 2012 16:08 Reageer op patrick

    patrick

    "Als deze zich voor dinsdag bekend maakt, stelt Timmermans zich misschien alsnog kandidaat."
    Dat kan hij beter niet doen. Het schrijven van de email is al kwalijk genoeg. Het internet is zo lek als een mandje en dat had Timmermans moeten weten. Door te CC'en heeft hijzelf zijn brief zo goed als openbaar gepubliceerd. Veel aanhangers van Cohen nemen hem dit kwalijk, zelfs als zij Timmermans in het verleden altijd gesteund hebben.

    Misschien was het terugtreden van Cohen wel een noodzakelijk kwaad, net als de kruisiging van Christus. Niemand had zin om de Judas te spelen, maar iemand moest het doen. We kunnen Judas vergeven, omdat we begrijpen dat het moest, maar populair wordt Judas allicht niet door zijn daad.

  • Reinaert de Vos, za 25 februari 2012 16:28 in reactie op patrick faas Reageer op Reinaert

    Reinaert

    Timmermans schijnt dit wel vaker te doen en tot nu toe is er nooit gelekt. Daarentegen was er helemaal niets mis met de inhoud van de mail. Die was alleen problematisch omdat de positie van Cohen al aan een zijden draadje hing. Daar kan Timmermans niets aan doen, hij verwoordde alleen op een goede manier zijn opvatting, een opvatting overigens waar hij niet alleen in stond. Dat een partij zo slecht kan tegen een beetje debat en verschil van mening tekent de verstikkende fractiedictatuur van misplaatste loyaliteit.

  • patrick faas, za 25 februari 2012 18:10 in reactie op Reinaert de Vos Reageer op patrick

    patrick

    "Timmermans schijnt dit wel vaker te doen en tot nu toe is er nooit gelekt."
    -Dat is geen excuus.

    "Daarentegen was er helemaal niets mis met de inhoud van de mail. Die was alleen problematisch omdat de positie van Cohen al aan een zijden draadje hing."
    -En omdat Cohen kort daarna afgetrad, is de brief te problematisch geworden voor Timmermans om zich kandidaat te stellen. Terecht of onterecht, Timmermans is momenteel te controversieel om veel stemmen te trekken.

  • Kitty In Nederland, za 25 februari 2012 16:33 in reactie op patrick faas Reageer op Kitty

    Kitty

    Precies Timmermans had dit persoonlijk met Job en Hans moeten bespreken. Schijnheilig boos worden omdat zijn mailtje is gelekt.
    Onbetrouwbaar gedrag. :-(

  • Reinaert de Vos, za 25 februari 2012 20:00 in reactie op Kitty In Nederland Reageer op Reinaert

    Reinaert

    Nee, Job en Hans hadden hun koers zoals uiteengezet in het Trouw-interview met de fractie moeten bespreken. Dat dit niet gebeurt was een teken aan de wand.

  • Kitty In Nederland, za 25 februari 2012 20:43 in reactie op Reinaert de Vos Reageer op Kitty

    Kitty

    Nee het had dan fatsoenlijk geweest als hij even met Job of Hans had gebeld om te vragen hoe het zat.
    Daarbij kan ik me eerlijk gezegd niet voorstellen dat Job en Hans dit interview hebben gegeven over de koers van de partij, zonder dat daar met de fractie over was gesproken.

  • Ton evertsen, za 25 februari 2012 21:20 in reactie op Kitty In Nederland Reageer op Ton

    Ton

    mailen is toch het bellen van deze tijd, men loopt niet voor niets ook in de 2e kamer met blackberry;s rond?

    maar goed, beetje gespeeld naïef van spekman om nu zo hard te roepen. het lekken van stukken is een beproefd politiek/ambtelijk middel. Hoe denk je dat de nos etc aan al die stukken komen, niet zo lang geleden was het nog paul tang die lekte, maar hij zal zeker niet de enige of laatste zijn geweest

    anoniem kritiek leveren is laf,timmermans heeft dat niet gedaan hij heeft onder zijn eigen naam, zijn eigen mening aan zijn collega's gestuurd, dat mag lijkt me we leven in een democratisch land waar je je mening mag uiten

  • Ben Jansen, za 25 februari 2012 16:05 Reageer op Ben

    Ben

    Kortgezegd: Timmermannetje was het ook die de SP ooit van regeringsdeelname uitsloot. Dat noemt zich sociaal? Machtswellusteling.
    Wat een chanteur.....deze Eurofiel/gedoger wil zich dan beschikbaar stellen? Hoop het dan maar dan blijft er van het (nieuw)neoliberale PvdA niets meer over

  • Piet de Geus, za 25 februari 2012 16:37 in reactie op Ben Jansen Reageer op Piet

    Piet

    "Dat noemt zich sociaal?"

    En terecht. Sociale mensen moeten niets hebben van populistische asociale schreeuwers.

  • Marc Schouten, za 25 februari 2012 22:40 in reactie op Piet de Geus Reageer op Marc

    Marc

    ""Dat noemt zich sociaal?"

    En terecht. Sociale mensen moeten niets hebben van populistische asociale schreeuwers."

    Jemig Piet, sinds het steeds duidelijker wordt dat de DEMOCRATEN van 1966 achter een steeds minder democratisch Europa aanholt ben je veel sneller gepikeerd. Als de partij zo doorgaat zit een naamsverandering in "EAD 2012 er aan te komen ... Kunnen we een debat hebben tussen Pechthold en Wilders over wie het meest efficiënt de democratie onderuit haalt.

  • Arjan Smit, zo 26 februari 2012 04:17 in reactie op Piet de Geus Reageer op Arjan

    Arjan

    Mee eens. Sociale mensen zoals die van de PvdA en de SP moeten niets hebben van populistische asociale schreeuwers.

  • Piet de Geus, zo 26 februari 2012 13:37 in reactie op Arjan Smit Reageer op Piet

    Piet

    "Sociale mensen zoals die van de PvdA en de SP"

    Als je ook maar een beetje naar Timmermans had geluisterd of naar Samsom of naar Plasterk, dan wist je dat je die twee niet in een zin mag noemen. Sociaal en SP evenmin.

  • Bob de la Bob, za 25 februari 2012 17:38 in reactie op Ben Jansen Reageer op Bob

    Bob

    Eens met Piet, iemand moet waken over de gezondheid van Nederland. De SP in een coalitie, daar wordt niemand beter van. Een gedoogrol, dat past beter. Inhoudelijk heb je dan niks te melden, dat hebben ze toch al niet, maar numeriek kun je wat druk zetten.
    Over Timmermans, rare opmerking over dat lekken, lijkt inderdaad dat hij het zelf heeft gedaan. Zo gedraagt hij zich wel. Jammer, want de email bevatte veel waars, over de rol van de sociaaldemocratie, de strategie etc. En natuurlijk de leegheid van de SP en haar kiezers, die alleen maar lijken te zwelgen in nostalgie. Dromen over een verzorgingsstaat die nota bene door de PvdA is gerealiseerd. Het is een vorm van lijkenpikkerij. Zoals je kraaien ziet doen als er een konijn is platgereden, ze wachten op een afstandje tot het beest niet meer beweegt om er dan de lekkerste dingen uit te pikken. Dat doet Roemer ook, Zwarte Kraai Roemer. Past goed bij die Witte Meeuwenkop van Wilders. Allebei aaseters.

  • Dennis Mollis, za 25 februari 2012 19:30 in reactie op Bob de la Bob Reageer op Dennis

    Dennis

    "En natuurlijk de leegheid van de SP en haar kiezers, die alleen maar lijken te zwelgen in nostalgie. Dromen over een verzorgingsstaat die nota bene door de PvdA is gerealiseerd. Het is een vorm van lijkenpikkerij. Zoals je kraaien ziet doen als er een konijn is platgereden, ze wachten op een afstandje tot het beest niet meer beweegt om er dan de lekkerste dingen uit te pikken. Dat doet Roemer ook, Zwarte Kraai Roemer. Past goed bij die Witte Meeuwenkop van Wilders. Allebei aaseters."

    De druiven zijn nu toch wel erg zuur moet ik zeggen om nu schuimbekkend zulke tokkietaal uit te slaan.

    Dit soort reacties van een linkse partij naar een andere linkse partij is precies waar rechts op zit te wachten en watertandend en vingerlikkend naar zit te kijken.

    Ze kicken er op dat links elkaar de tent uitvecht en ze vinden het heerlijk om te zien dat ze elkaar zodanig bevechten dat ze elkaar uitsluiten voor regeringsdeelname.

    Ik vind het uitermate dom van PvdAers zich nu te willen profileren door zich heel stoer af te zetten tegen de SP die nooit heeft geregeerd en ook niet verantwoordelijk gesteld kan woden voor de financiele en maatschappelijke puinhoop die onze samenleving nu is.

  • Bob de la Bob, zo 26 februari 2012 13:30 in reactie op Dennis Mollis Reageer op Bob

    Bob

    Nee, Dennis daar gaat het me niet om. Hoewel het wel zo over kan komen. Ik wil dat degene die naar de SP zijn overgestapt zich realiseren wat dat op termijn gaat opleveren. Niets. SP stemmers moeten niet de illusie hebben dat Roemer hun man is als het gaat om de EU en de open grenzen. Want hij zal niets oplossen voor die mensen, omdat zijn oplossingen geen oplossingen zijn maar alleen oponthoud betekenen, uitstel van zaken die dringend geregeld moeten worden. Kijk naar die PVVers in Brussel, ook zo tegen van alles en nog wat en wat doen ze daar, eten, drinken en boeren laten op onze kosten.
    En wat rechts denkt, kan me niet zo veel schelen, die hebben andere zorgen want een grote SP maakt het Wilders wel moeilijk. Stoppen met gedogen is geen optie; na verkiezingen is hij te klein en inmiddels te onmogelijk om nog van enige betekenis te kunnen zijn. Dat betekent dat hij door moet op de ingeslagen weg met Rutte. En dat betekent: Eigen bijdrage Zorg naar bijna 800 euro, betalen voor ieder bezoek aan de huisarts, afschaffing van de studiebeurs, ww naar 1 jaar en 70%, versoepeling ontslagrecht. Welke PVV stemmer zit daar op te wachten? Niemand, dus die lopen straks allemaal naar de SP. Daarom heeft een grote SP zeker zijn voordelen maar niet als het op regeren aan komt. Puur als tactisch middel. Want ik zie de SP niet samenwerken met de VVD. Dat wordt een soort Paars 3 of het wordt helemaal niets omdat de SP de 'soepelheid' mist die nodig is om het gat tussen beide partijen te dichten.

  • Heinz Brauswasser, za 25 februari 2012 15:55 Reageer op Heinz

    Heinz

    Het begint steeds meer te lijken op een biljartclub. Niemand wil voorzitter zijn. Wel willen alle leden de feestavond organiseren.

  • Nieuw!: Veldman, za 25 februari 2012 15:32 Reageer op Nieuw!:

    Nieuw!:

    zijn de pvda leden incontinent?

  • Censuur Joop, za 25 februari 2012 16:19 in reactie op Nieuw!: Veldman Reageer op Censuur

    Censuur

    Dacht ik ook toen ik de kop las. ;)

  • YggY ..., za 25 februari 2012 18:19 in reactie op Nieuw!: Veldman Reageer op YggY

    YggY

    Ik las bovenin een stukje tekst waarbij het woordje "incontinentie" werd gebruikt maar toen ik verder de berichten naar beneden las toen zag ik dat het vertalen van "lekken" naar "incontinentie" al door iemand anders was gebruikt.

    Ik dacht even dat er iemand was die eens een keer creatief met taal omging maar helaas het was weer voorlezen uit andermans werk, zoals te doen gebruikelijk.

  • Nieuw!: Veldman, za 25 februari 2012 21:01 in reactie op YggY ... Reageer op Nieuw!:

    Nieuw!:

    nou nee hoor dat verzon ik gewoon zelf

  • YggY ..., za 25 februari 2012 21:35 in reactie op Nieuw!: Veldman Reageer op YggY

    YggY

    Oeps sorry Veldman, ik bedoelde jou ook niet ik bedoelde drammer een eindje naar boven die met jouw grapje probeerde te scoren.

  • Nieuw!: Veldman, za 25 februari 2012 22:19 in reactie op YggY ... Reageer op Nieuw!:

    Nieuw!:

    Ik hou er wel als mensen dingen overnemen van mij .
    Koot en Bie klaagden ook niet toen anderen hun taalgebruik gingen na doen B-)
    (jammer dat het nu dan weer drammer uit pekela moet zijn maar goed )

  • het geweten, za 25 februari 2012 15:29 Reageer op het

    het

    Staande ovatie, WAUW!!
    Daar kan Cohen de rest van zijn leven mee doen.
    Volgens Bartje`s duikt hij in Nijmegen boven water, die Dijksma bevalt zo te horen niet. ;-)

  • Heinz Brauswasser, za 25 februari 2012 15:25 Reageer op Heinz

    Heinz

    Wie de kritische mail van Timmermans heeft gelekt aan de pers is niet bekend. Als deze zich niet voor dinsdag bekend maakt ....................... worden 5 gijzelaars ................
    Het lijkt wel of de oorlog is teruggekeerd bij de pvda.
    Wat denkt die Timmermans, dat nog met papiertje, potloodjes en gummetje wordt gewerkt ? Hallo het is 2012. USB-sticks. Geen vingerafdrukken.

  • Censuur Joop, za 25 februari 2012 15:12 Reageer op Censuur

    Censuur

    Wat een arrogante kwast, die Timmerman. Eerst Cohen afbranden, dan morele verontwaardiging tonen, dan zijn "grootse" vergevingsgezindheid showen en zich daarna opwerpen als de redder des vaderlands.

    Bah! Als de PvdA het van zulk soort mensen moet hebben...

  • Jan L., za 25 februari 2012 18:43 in reactie op Censuur Joop Reageer op Jan

    Jan

    Mwoah, inhoudelijk had Timmerman anders wel een punt. De poppenkast daarentegen rondom dat lekken is natuurlijk flauwekul.

 

Reageren

opiniemakers

Populair

Scroll naar boven Scroll naar boven

Tweet van de dag

zo 27 mei 2012

In Baywatch was het iedere dag dit weer.

Kakhiel