-
Jammer zo'n versoepeling, was iets waardoor ik een heleboel vertrouwen had in de SP.. jammer
-
Een afdracht, mag nooit en ter nimmer een partijlid in de kou zetten. Politiek is geen vrijwilligerswerk.
SAMEN MOETEN WE HET BOONTJE DOPPEN!!
-
Is een tweede kamerlid in dienst van de SP of in dienst van het volk?
Leuk al dat geleuter over het is vrijwillig/ je weet waar je aan begint enz..
Piet had het er al over;
" Vandaar dat al onze volksvertegenwoordigers hun zetel ook op persoonlijke titel bezetten en niet in dienst van de SP. Dit democratische principe (zonder last of ruggespraak) wordt door de SP aan de laars gelapt door ze via een constructie financieel afhankelijk van de SP te maken."
Daar staan de SP fans geen moment bij stil...Je mag zowel intern als extern mee gillen met de partijtop, meer ook niet. Dit is domweg ondemocratisch en verwerpelijk te noemen, zeg ik als democraat!
Heeft helemaal niets met de democratie te maken, eerder met het begin van een de dictatuur.
Kortom, ik hoop oprecht dat de SP de juiste keuze maakt in deze..
Mag de volgende stap voor de SP zijn, one man one vote?!
En maar schelden en tieren op de PVV, het is opmerkelijk dat juist de SP fans hier een hoop lawaai maken over het ondemocratische gehalte van de PVV terecht voor de duidelijkheid, naar mijn mening.
Echter de SP is zelf geen haar beter, de SP fans hier aanwezig op deze site trachten hun eigen partij te "beschermen" door iets te roepen toeteren richting de PVV. Men zal wel denken ik maak een een hoop geluid richting de PVV dan ziet men de overeenkomsten niet tussen de SP/ PVV. Missie mislukt richting mijn persoon, maar ook richting richting naar een ieder die de democratie lief heeft!
Ter info, zelfs mijn boekhouder een actief SP lid deelt mijn standpunt in deze!
Ik ben een VVD-er, ik heb niets met de SP/ PVV voor mij persoonlijk valt dit onder 1 noemer. De overeenkomsten zijn beangstigend, tenminste als je gelooft in een democratie...
Zeker intern moet het knallen! Bij iedere politieke club....
-
Is een premier in dienst van het neoliberalisme of in dienst van het volk?
-
Home Cinema, za 05 november 2011 22:57
in reactie op Wilbert Boeijen
Reageer op Home
"Is een premier in dienst van het neoliberalisme of in dienst van het volk?"
Van het volk, naar mijn mening doet de heer Rutte het niet onaardig, laat ik zeggen, gewoon goed!
Dit is een minderheidskabinet (gelukkig maar) de heer Rutte is opzoek naar de overeenkomsten tussen de Pvda, Gl, d66 noem maar op!.
Ja naar mijn mening is de heer Rutte een goud poppetje voor een Nederland!
Altijd opzoek naar de overeenkomsten waar u het eens of oneens kunt zijn, dit is uw maar ook mijn vrijheid voor de duidelijkheid!
U bent opzoek naar de verschillen....
En zo is en blijft de VVD de grootste partij!
-
, za 05 november 2011 08:23
in reactie op Home Cinema
Reageer op
Dus ik begrijp uit je verhaal dat een volksvertegenwoordiger geen vertegenwoordiger van het volk( cq. achterban) is, maar gewoon bezig met de eigen carrière?
Een beroep heeft?
Kijk en daar zit precies het verschil in visie tussen een politiek baantjesjager en een volksvertegenwoordiger.
-
"Dus ik begrijp uit je verhaal dat een volksvertegenwoordiger geen vertegenwoordiger van het volk( cq. achterban) is, maar gewoon bezig met de eigen carrière?"
Je begrijpt me best Katz, het is de SP die een volksvertegenwoordiger afkomstig van de SP doelbewust afhankelijk maakt van de partij. Zo creëert de partij een machtspositie die ongewenst is. Voor een ieder!
En jawel zo spekt de SP de oorlogskas (jaar in jaar uit) via u en mijn belastinggeld.
Voor de duidelijkheid een volksvertegenwoordiger moet het volk vertegenwoordigen, niet hun partij, daar betaal ik deze jongens niet voor! Dit gaat dus niet over "wij" hebben maar 1 doel in ons leven en dat is de SP...voor mij de VVD....
Intern moet het knallen bij iedere politieke club!. Meningen mogen en MOETEN verschillen. Ik ben trots op de kruiwagen vol met kikkers binnen de VVD, ze springen van "links" naar "rechts", zo nu en dan springt het alle kanten op!
De SP zet instrumenten in die tot doel hebben....
U mag dankbaar buigen en meeklappen met uw leider, meer ook niet...
Het is de SP die voor de weg kiest, weg met het individu...
Weg met uw eigen mening! De SP kiest voor de weg wij maken "onze" maar ook "mijn" volksvertegenwoordigers domweg afhankelijk van de SP.
De SP gaat niet over de hoogte van de honoraria voor volksvertegenwoordigers! Als men het hier niet mee eens is, dan mag de SP een wetsvoorstel indienen, die vrijheid heeft men!.
De SP speelt het spel (gelijk aan de PVV) in de pas lopen met, anders is het gewoon opzouten...
Wannabees actief binnen het politiek spectrum bevinden zich hoofdzakelijk binnen de SP/ PVV mevrouw!
Meeklappen met, en vooral dankbaar buigen....
Dit mag je binnen de SP/ PVV.
Dit stuit mij geweldig tegen de borst zeg ik als liberaal!
Laat ik het zo zeggen Katz;
Het gaat om UW en enkel over UW mening, als individu! Dit verwacht ik ook van iedere volksvertegenwoordiger, ongeacht zijn of haar eigen politieke voorkeur! Zowel de SP als de PVV zetten instrumenten in waar ik als democraat vraagtekens bij plaats!
Mensen domweg afhankelijk maken van zijn of haar politieke voorkeur valt bij mij zeer zeker niet onder het kopje democratie....
Eerder onder het kopje het begin van een dictatuur!
-
Wacht ff af. Insinueren is te gemakkelijk. De afdrachtregeling komt ter sprake.
Alles wordt (en werd) openlijk en op transparante wijze besproken, behandeld en in de openbaarheid gebracht.
Misschien leer je dan iets meer over democratie.
-
Home Cinema, zo 06 november 2011 12:40
in reactie op Joop Schouten
Reageer op Home
"Wacht ff af. Insinueren is te gemakkelijk. De afdrachtregeling komt ter sprake.
Alles wordt (en werd) openlijk en op transparante wijze besproken, behandeld en in de openbaarheid gebracht.
Misschien leer je dan iets meer over democratie."
_________________________________________________________________
Laat ik met uw eerste zin beginnen..
"Wacht ff af. Insinueren is te gemakkelijk. De afdrachtregeling komt ter sprake."
Eerder had ik al aangegeven hier dat ik dit toejuich. Zeg ik als VVD-er maar bovenal als democraat!
Deel 2
"Alles wordt (en werd) openlijk en op transparante wijze besproken, behandeld en in de openbaarheid gebracht."
Is dit zo @joop? Zelf komt u met een verwijt richting mijn persoon "Misschien leer je dan iets meer over democratie."
U neemt hier een afwachtende houding aan! U heeft niet het lef om hier uw mening te geven!
Met andere woorden @Joop ik noem het verwerpelijk dat de SP er doelbewust voor kiest om instrumenten in te zetten om MENSEN domweg afhankelijk te maken van de SP in dit geval! Dit kan en mag u bestrijden met argumenten...U komt met een verwijt richting mijn persoon, grappig...
U wacht af wat de SP top voor u bedenkt en zal dan zeer waarschijnlijk weer meeklappen met....hoezo een open en eerlijk debat?! U neemt niet deel aan dit debat, u wacht af wat de SP voor u bedenkt, en staat klaar om met uw SP vlaggetje te wapperen.
Zoals u hier kunt lezen is mijn boekhouder een SP-er en een geweldig mens! Over veel maatschappelijke vraagstukken zijn wij het domweg oneens, geeft niet!. Over 1 ding zijn wij het wel eens, de democratie binnen de SP is ver te zoeken....
De SP werkt met kies vrouwtjes, mijn boekhouder is een kies mannetje, hier baalt hij zelf van....One man, one vote, zo werkt de VVD!. Kies vrouwtjes/ mannetjes spreken namens u, mocht u SP lid zijn....
U staat erbij en u kijkt erna, uw politieke invloed is 0%...Uw mening is van ondergeschikt belang volgens de SP..
Dit zijn hele foute instrumenten om het individu monddood te maken beste @joop!
-
De afdrachtregeling is het beste middel om gelukzoekers buiten de deur te houden.
Mensen die hun eigen belang vooropstellen zijn niet welkom.
-
Eerst zien dan geloven.
Ik heb als SP'er verschillende congressen bijgewoond.
Op meerdere congressen is vanuit verschillende afdelingen al geprobeerd om over de afdracht te discusieren. Wat er vervolgens gebeurde was dat de woordvoerders van deze afdelingen werden weggejoeld en werden uitgemaakt voor graaiers en plucheplakkers. De ingediende moties en amendementen werden door de partijtop van tafel geveegd. Ik hoop dan ook op een consrtuctief cingres waarin er daadwerkelijk ruimte wordt geboden aan een intensief debat tussen voor en tegenstanders. Ik verwacht echter een hoop negativiteit. Dus nogmaals eerst zien dan pas geloven!
-
Kijk eens hoe de SP in Arnhem zich aan de VVD conformeert. Het verbaast mij niet dat zij 'heroverwegen'. Als je eenmaal in de salon zit.....dan wil je ook als zodanig betaald worden.
-
En hoe conformeert de SP zich dan wel precies aan de VVD? Geef eens een voorbeeld.
Zou het niet zo kunnen zijn, dat de VVD in Arnhem gewoon goed kan samenwerken met de SP in Arnhem?
-
Het voorbeeld.
Conformeren aan bezuinigen op hetgeen de zwaksten treft. Bijvoorbeeld: daklozenzorg wordt tot maximaal zes maanden verleend. Een beetje hulverlener weet dat je zo'n periode alleen al als opstart nodig hebt. Van dakloos naar begeleid wonen zegt men dan. Met andere woorden van de WMO naar de AWBZ. Als persoon die met daklozen heeft gewerkt en die nu in de woonbegeleiding werkt ken ik de doelgroepen. Slechts een klein gedeellte van de daklozen krijg je naar beschermd wonen. Het betekent dat een grote groep daklozen na zes maanden aan hun lot wordt overgelaten met alle gevolgen van dien. En wat te denken van de IDbanen en huishoudelijke hulp. De SP conformeert zich aan de VVD omdat voorman Elfrink perse wethoudert wilde worden en niet met de PvdA (dat laatste begrijp ik overigens wel) niet door een deur kan. Als onafhankelijk sociaal democraat had, als de SP werkelijk principieel is, niet met rechts maar met links een coalitie moeten vormen en anders dan maar niet. Je principes, voor zover die er al daadwerlijk zijn, verkwanselen voor pluche met rechts.
-
Wat ik nu juist aan ze waardeerde was dat je er zeker van was dat het niet om het geld gaat. Van de overdracht worden maatschappelijke zaken gefinanceerd heb ik begrepen. Ik was en ben nog steeds een fan van Remie Poppe. Maar in Arnhem heb ik gezien wat er gebeurt als het pluche lokt. Helaas komt het geld er straks dan ook nog bij.
-
Ik begrijp dat je het niet eens bent met de SP in Arnhem, maar dat conformeren aan de VVD zie ik nog steeds niet zo. Het is heel normaal om als politieke partij mee te willen besturen en in Arnhem is dat de SP gelukt, maar natuurlijk niet zonder compromissen te sluiten. Als je dat "conformeren" wil noemen, dan wordt er in de verschillende gemeenten heel wat af geconformeerd door de diverse partijen.
-
Voor mij moet de afdrachtregeling blijven. Het houdt "goudzoekers" buiten de deur. Een SP-er is ten eerste idealist en voor 99% staan ze achter die afdrachtregeling want het is alleen maar mooi dat ze voor hun idealisme nog een ruime vergoeding krijgen bovendien. Iedereen weet tevoren waar hij/zij aan begint en van mij mag het contract nog wel wat scherper om types zoals Ali Lazrak buiten de deur te houden die verder ging als "de groep Lamzak" in de tweede kamer. Nou bleek dat de groep Lamzak meer aan de boorden van de middellandse zee te zitten dan in de kamer en na die kabinetsperiode ook nog eens wachtgeld kreeg.
Bij de PvdA bijvoorbeeld zitten op een uitzondering na nog uitsluitend beroepspolitici die het "woord van de firma" spreken. Kijk maar eens naar de verwijdering van hun kiezers. Met verwondering zit ik te kijken hoe dat stelletje yuppen bij hun congres de internationale staat te zingen. Zou Wim Kok het nog weleens neuriën tijdens vergaderingen van de raad van bestuur bij ING? :-)
-
En zo schuiven we steeds meer op naar rechts.
-
Joop Schouten, vr 04 november 2011 16:00
in reactie op Cor Edelenbosch
Reageer op Joop
? Leg eens uit svp ?
-
Op ieder SP-congres (elke 2 jaar) worden de statuten en afspraken besproken, dus ook de afdrachtregeling. Aanleiding is dus niet die ene hebberige mevrouw.
Iedereen weet hoe de regeling werkt, je hoeft er niet mee in te stemmen. Maar eerst je handtekening zetten en daarna toch niet meewerken maakt je, in mijn ogen, hebberig en onbetrouwbaar.
Niemand gaat er op achteruit, de regeling wordt op maat toegepast...
Verder is Statenlid en/of raadslid zijn geen dagtaak, het zijn bijverdiensten. Als Statenlid kost het je 1 vergaderdag per maand, die dus ook vergoed wordt. Alle andere vrijwilligers (bezorgers, voorzitters, regiovertegenwoordigers, etc.) binnen de partij hebben ook verplichtingen (naast hun baan) en die krijgen er helemaal niets voor.
-
"Op ieder SP-congres (elke 2 jaar) worden de statuten en afspraken besproken, dus ook de afdrachtregeling."
Alleen gaat de SP daar helemaal niet over. Er wordt op democratische wijze besloten wat de hoogte is van de vergoeding van volksvertegenwoordigers. Het is niet aan de SP om democratische besluiten achteraf ongedaan te maken.
-
Zo is het maar net.
-
Dus de SP gaat niet over haar eigen afdrachtregeling? Zulke grote onzin hoor je niet vaak.
Het zal de rode waas zijn, die je steeds voor je ogen krijgt, als het over de SP gaat.
En maar klagen, dat links zich moreel superieur voelt...
-
Piet de Geus, za 05 november 2011 00:21
in reactie op Wilbert Boeijen
Reageer op Piet
"Dus de SP gaat niet over haar eigen afdrachtregeling?"
Nee, de SP gaat niet over de vergoedingen die de overheid aan volksvertegenwoordigers betaalt. Als die volksvertegenwoordigers vervolgens een deel van hun salaris willen afstaan, dan staat hen dat natuurlijk vrij. Maar het is aan die volksvertegenwoordiger om die giften af te staan en niet andersom.
-
Dus Sinterklaas bestaat?
Nee, de kerstman bestaat niet.
-
, za 05 november 2011 08:35
in reactie op Piet de Geus
Reageer op
Ja, hoor. De SP kan van haar actieve leden een aan het inkomen aangepaste contributie vragen.Dan doen andere clubs in zekere mate ook(o.a. het HV).
(Zo zou je de afdrachtregeling ook kunnen zien.)
Daar hebben ze de wetgever niet voor nodig.
Tenslotte maakt die zich ook niet druk wanneer jij lid wordt van een kerkgenootschap o.i.d. en je geeft daar maandelijks de helft van je inkomen aan.
En wie die dat niet willen kunnen er van afzien lid te worden.
Maar er zullen er altijd zijn waar de idealen het van de belustheid op macht en geld verliezen.
Het is erg zwak om je in de kruiwagen van een partij een plek in de politiek te veroveren en dan de regels binnen die partij te willen veranderen omdat die je - ineens - niet meer zo prettig uitkomen.
-
"Tenslotte maakt die zich ook niet druk wanneer jij lid wordt van een kerkgenootschap o.i.d. en je geeft daar maandelijks de helft van je inkomen aan."
Al geeft een SP'er zijn hele inkomen aan de partij: niemand zal daar bezwaar tegen maken. Hij mag het ook aan het Wereldnatuurfonds geven. Het probleem is de constructie waarbij de vertegenwoordiger zijn (afgeknepen) inkomen van de partij krijgt. De zo gecreëerde afhankelijkheid is in strijd met het democratische principe van zonder last en ruggespraak.
-
, vr 04 november 2011 12:44
Reageer op
Afdracht regeling veroorzaakt bijbaantjes in het zakenleven
iets dat in een democratie verboden zou moeten zijn
-
SP heroverweegt verplichte afdracht honoraria
==============
Een kleine correctie, die afdracht is vrijwillig.
-
Kleine correctie:
Vrijwillig "verplicht".
Een dame ( SP ster) verwoorde het kernachtig en krachtig, mijn kinderen moeten eerst te vreten hebben.
Vrijwillig? "Verplicht".
-
Dan moet je wel het hele verhaal vertellen van de "Dame":
[quote]
Volgens het Brabants Dagblad van zaterdag 29 oktober 2011 is de vergoeding van een raadslid in Tilburg 1.791,52 euro per maand. Niet slecht voor één dag werken in de week. Een SP’er die zich netjes aan de afdrachtregeling houdt – wat Slegers dus niet deed – mag daarvan 447,88 euro in zijn zak steken. Een stuk minder dan het hele bedrag, maar nog steeds een leuk zakcentje. Een Provinciale Staten-lid, en Slegers heeft daar ook een zetel, krijgt 1.079 euro per maand voor één dag werken per week. Een SP’er die zich netjes aan de afdrachtregeling houdt – wat Slegers dus niet deed – mag daarvan de helft (wat neerkomt op 539,50 euro) in zijn zak steken.
[/quote]
539,50 voor 1 dag werken in de week...
Dat is meer dan mensen in de bijstand *per maand* te besteden hebben, dat is 130€ per dag, dan mag je toch echt niet klagen vind ik, maar jij zal het niet genoeg vinden dat snap ik best...
-
Jo Wekker, vr 04 november 2011 19:59
in reactie op Ernst Anepool
Reageer op Jo
Dat is meer dan mensen in de bijstand *per maand* te besteden hebben,
==========
Die moeten gewoon hun handen dichtknijpen met dat wat ze KRIJGEN. Die moeten vooral niet klagen. Zo blijkt; werken loont.
-
jan jansen, za 05 november 2011 13:50
in reactie op Ernst Anepool
Reageer op jan
Miss zou jij ook het hele verhaal moeten vertellen , met je simpele gedachte van 1 dag werken . Beetje lachwekkend , Het is niet alleen de raadsvergadering , wat dacht je van fractievergadering , bijeenkomsten , werkbezoeken etc etc en bv het lezen van stukken die wekelijks binnekomen? Yap je hebt raadsleden die doen het hoognodige gaan zitten , steken het vingertje omhoog bij stemmen , gaan naar huis en lachen als ze eind van de mnd weer gestort krijgen . Er zijn ook daadwerkelijk mensen (raadsleden) die het echt willen verbeteren voor mensen die het nodig hebben , enig idee hoeveel tijd er dan in gaat zitten ? Nee denk het niet he ?
-
jan jansen, za 05 november 2011 14:20
in reactie op Ernst Anepool
Reageer op jan
Afdrachtsregeling ; cq verijking over de rug van je eigen kadermensen.
naar buiten toe > wij zijn sociaal
naar binnen toe > wij zijn asociaal
75 % afdracht dohh niet echt gek dat mensen in deze tijd ** er toch moeite mee hebben om dat af te staan . Er zijn namelijk ook kadermensen die geen goed betaalde baan hebben , maar van een minimum uitkering leven , en jah dit wordt gecompenseerd door de Sp, maar dan zit je nog steeds op minimum niveau . Door dit gaan er zelfs geluiden op binnen de partij dat mensen zeggen ,"geen mensen met een sociale uitkering in kader functies " dohhhh SP is op zoek naar mensen met een goed betaalde baan , ( meer geld voor de partijkas )
Zolang de Sp partij zich op allerlei manieren zelf vereikt door rente truckjes en miljoenen overhoudt aan subsidies en het geld letterlijk tegen de muren opklotst is het eerste wat afgeschaft moet worden die belachelijke afdracht die stamt uit het jaar 0 ....
Het is niet voor niks de rijkste partij van Nederland ( sta er ook niet raar van te kijken als dat ook voor Europa geldt) lol .
Ben jaren Sp er geweest , en hoe meer ik hoorde en de werkwijze van de partij , hoe misselijker ik werd .
Mensen die niet willen afdragen worden door de dinosauriers graaers en golddiggers genoemd , op dit moment is er maar een die graait ,,, Dat is de partij SP , het ergste is , jullie graaien van je eigen mensen die een hoop doen lokaal en landelijk , een beetje meer respect voor die* mensen zou op zijn plaats zijn . Mijn conlusie naar een paar jaar lid te zijn geweest en ook aktief , is dat de SP een overheersende , demanding , controlerende partij richting de eigen mensen is , zelfs naar vrijwilligers , zeer storend , alsof je als vrijwilliger/ kaderpersoon dankbaar moet zijn dat je wat mag* doen voor de partij, NEE Sp het is andersom , wees dankbaar en GA op de knieen voor mensen die wat willen doen . En nu worden jullie wakker en begint het te jeuken , want meer en meer mensen stappen op , kader en vrijwilligers , tjah zonder raadsleden geen partij eh . lol
En nu komt de verversing ( jongere leden ) die tegengas gaan geven tegen de dinosauriers die vastgegroeid zitten , tegen hun wil ik zeggen maak plaats en laat de echte socialisten hun ding doen ,
Voor niks gaat alleen de Zon op Sp . draai de afdracht om , 25% voor de partij en 75% voor de mensen die het doen en verdienen , komt al een stuk socialer over . Stop met graaien ;)
-
, vr 04 november 2011 13:26
in reactie op - drammer -
Reageer op
Drammer, als die dame haar wedde niet voldoende vindt, kan ze met alle liefde een andere job zoeken.
Niemand is verplicht werkzaamheden voor de SP te verrichten.
-
Nee,
je zit weer fout.
Deze dame verricht geen werkzaamheden voor de SP. Ze verricht werkzaamheden voor het "algemeen" belang van onze gemeente provincie, land en daar staat een bepaalde beloning voor. De staat de Nederlanden .....
De SP is het politieke vehikel die mogelijk maakt om verkiezingen te houden en mensen te kunnen kiezen die in het "algemene belang " "onbezwaard" hun werk gaan doen. Dat kunnen doe vanuit hun politieke overtuiging. Kijk maar naar de PVV, een beter voorbeeld is niet voorhanden.
Werken voor de SP, waar haal jij zoveel domheid toch vandaan? Ook een bodemloze put!!
-
, vr 04 november 2011 14:10
in reactie op - drammer -
Reageer op
Drammer, ze zit namens de SP daar.
Jouw verhaal is quatsch.
Maar dat is ons niet onbekend.
En ze zit daar uitsluitend omdat ze dat voor de SP doet.
Ze is door de SP op die plek terecht gekomen.
Sterker nog, de SP heeft haar op die verkiesbare plaats gezet.
Moeilijk, hé?
Ja het valt niet mee, joh.
En als ze de betaling te slecht vindt kan ze rustig een andere manier vinden om werk te doen, en niet namens de SP.
Man man, jouw beperktheid begint wel vervelend te worden.
-
"ze zit namens de SP daar"
Misschien moet je je lesjes staatsinrichting maar eens ophalen. Niemand wordt verkozen namens een partij. Partijen zijn niets anders dan vrijwillige samenwerkingsverbanden: je kunt er ieder moment uitstappen met behoud van zetel. En precies daarom worden ze ook niet betaald door de partij maar door de belastingbetaler.
-
, vr 04 november 2011 14:14
in reactie op - drammer -
Reageer op
Ze zit daar namens de kiezers die op de SP hebben gestemd.
Ze vertegenwoordigt dus daar(dat is letterlijk haar functie) een deel van het electoraat, namelijk de SP-stemmers.
En nogmaals, als het haar niet past kan ze rustig vertrekken.
Niemand dwingt haar.
-
"Niemand is verplicht werkzaamheden voor de SP te verrichten."
Vandaar dat al onze volksvertegenwoordigers hun zetel ook op persoonlijke titel bezetten en niet in dienst van de SP. Dit democratische principe (zonder last of ruggespraak) wordt door de SP aan de laars gelapt door ze via een constructie financieel afhankelijk van de SP te maken.
-
, vr 04 november 2011 16:34
in reactie op Piet de Geus
Reageer op
En dat is nou het grappige..........ze zijn niet afhankelijk van de SP.
Ze krijgen gewoon een redelijk inkomen, waar heel veel Nederlanders uitstekend mee uit de voeten kunnen.
Maar als ze de voorwaarden van de SP niet plezierig vinden staat het ze volkomen vrij om een andere partij uit te zoeken, een partij die meer op heeft met grootverdienen en jezelf op die wijze loszingen van diegenen die je vertegenwoordigt.
Dat kan
Dat mag.
Maar dan ben je geen SP-er.
-
"Maar als ze de voorwaarden van de SP niet plezierig vinden"
Nogmaals: daar gaat de SP helemaal niet over. Er wordt democratisch besloten wat de hoogte is van de vergoeding die onze volksvertegenwoordigers krijgen. Als je SP het daar niet mee eens is, moeten ze een wetsvoorstel indienen om die vergoeding te verlagen en zien dat ze daar een meerderheid voor vinden.
Ons belastinggeld inpikken en daar een bestemming voor bedenken waar wij niet democratisch over hebben kunnen beslissen gaat werkelijk alle perken te buiten. Ik betaal graag voor onze vrijgestelden, hoezeer waar ze voor staan mij ook tegen staat. Zo werkt democratie nu eenmaal. Maar ik zou me bijna als gewetensbezwaard belastingbetaler aanmelden als mijn belastinggeld naar het campagnefonds van de SP gaat. Dat ik ook nog eens moet opdraaien voor de zendtijd voor politieke partijen is al erg genoeg.
-
, za 05 november 2011 08:27
in reactie op Piet de Geus
Reageer op
Ze bezetten die zetel namens hun achterban, hun kiezers.
En niet om zit omhoog te ellebogen in de politiek.
Dat ze in de uitoefening van hun functie zonder last of ruggespraak zijn is een ander verhaal.
-
kan ze met alle liefde een andere job zoeken.
============
Bedoel je een andere job in de liefde?? :))))
-
Jo Wekker, vr 04 november 2011 19:55
in reactie op YggY ...
Reageer op Jo
Vrijwillig, kom toch. Wegenbelasting is ook vrijwillig, moet je maar geen auto rijden.
-
Blijf het hier merkwaardig vinden dat de SP de rest van het geld in eigen zak steekt. Stort het dan terug aan de overheid als je vindt dat je teveel krijgt of geef het aan de voedselbank
maar nee...liever voor de interne partijorganisatie en om rente er over te verdienen op de bank.
-
Irma Noord, vr 04 november 2011 13:00
in reactie op Jim Peeters
Reageer op Irma
De SP heeft als enige partij geld teruggestort. Enkele miljoenen.... heb ik laatst gelezen.
En "in eigen zak steken" is niet correct, het geld wordt gestort in de partijkas van de vereniging en die betalen daar onkostenvergoedingen, acties, salarissen personeel, scholingen, voorlichtingsavonden, etc uit.
-
Ik weet niet wie die afdracht regel wilen afschaffen maar die personen zouden mijn stem niet krijgen.
-
Wat je ook over het principe mag denken, ik vind het een kwalijke zaak, dat men dan nu opeens aan dat principe wil tornen. Hoe men de afdrachtregeling ook aanpast, het blijft een ondermijning van dat oorspronkelijke principe, zo lijkt me. En als de SP eenmaal begint principes te laten varen, wat blijft er dan nog over?
-
Een partij zoals CDA VVD of PvdA, die allen een afdrachtregeling kennen, maar dan niet transparant, maar onderwater...
-
Bewijs en linkjes komen direct?
Nou laat het maar zien.
-
Mooi.
-
En hier nog even de Feiten:
[quote]
Afdrachtregelingen zijn niet ongebruikelijk. Verschillende Kamerfracties hanteren een dergelijke regeling maar dan gaat het over enkele procenten. SP'ers moeten rondkomen van zo'n 2100 euro netto per maand. De verblijfs- en vervoerskosten worden vergoed, ziektekostenpremie idem, net als trouwens alle kosten die gemaakt worden in verband met de taakuitoefening.
[/quote]
Menig gewoon aarbeider kan alleen dromen van zulk een rijke beloning waar al je verblijfs en vervoerskosten inclusief de steeds verder stijgende ziektekosten, door gegraai van de e-politici als van Boxtel, word vergoed.
EN je ziet bij de andere partijen, (denk aan de stortvloed van CDA affaires) dat het veel te hoge salaris van Volksvertegenwoordigers, alleen maar de graaicultuur heeft vergroot.
En laten we wel wezen hoe kun je nou als je *van te voren* weet wat je gaat verdienen, achteraf gaan klagen over je Salaris, dan had je bij de VVD moeten solliciteren, als je je eigen belang boven dat van de mensen stelt die je zegt te willen vertegenwoordigen.
-
Wat een nonsens bericht, hoe kun je nou in de financiele problemen komen als je van te voren weet wat je salaris *is*.
Typisch staaltje Telegraaf journalistiek van ed Volksrant die steeds meer een soort VVD van de PVV word, om een beeldspraak waar je eve over na mag denken op te roepen.
Zeker als je ziet dat je als Kamerlid een Ton verdient, en dat dat nogal wat dubieuse en op geld beluste uitkeringstrekkers de kamer in heeft gezogen, vind ik het heel gezond, dat de Mederwerkers van de SP een normaal en ruim voldoende Salaris krijgen.
De Staat betaald uit aan de SP, en die betaald van daaruit een Salaris, dus niet zoals bij de PvdA of Groen Links waar je juist een gedeelte van je al ontvangen Genoegdoening *terug* moet gaan geven aan de partij...
http://harryvanbommel.sp.nl/weblog/2009/11/01/afdracht-aan-de-partij/
Als je in de financiele problemen komt bij een Salaris van netto 2000€ per maand, moet je niet klagen over je werkgever, maar wat doen aan dat gat in je hand !
Het begint wel op te vallen hoe bang de huidige machthebbers zijn voor de enige echt democratische volksvertegenwoordigers, kijk alleen is naar dit uitermate professioneel opgezette Smaatblog, waar deze regering die de mond zo vol heeft over het tegengaan van Internet terreur *niets* aan doet...
http://sptransparant.blogsome.com/2011/04/08/ad-spers-zijn-afdracht-aan-partij-beu-en-stappen-op/
Daar heeft de Volkskrant natuurlijk zijn "nieuws (of the world) vandaan...
Ik wacht met smart op het nieuwe programma van Clairy, dat zal wellicht de mensen de schellen van de ogen doen vallen, want Nederland is qua staatspropaganda invloed erger dan Roemenië geworden :-(
-
, vr 04 november 2011 10:17
in reactie op Ernst Anepool
Reageer op
Dat ben ik met je eens.
Aan de andere kant is het goed dat daar nog eens over gepraat wordt.
-
Aan de andere kant is het goed dat daar nog eens over gepraat wordt.
Erg complex allemaal.
Raadslid, Statenlid halen volgens mij niet eens die €2100 krijgen ze dan ook aanvulling tot dat bedrag?
Hoe zit het met een partner met inkomsten en eventuele kinderbijslag?
Inderdaad van €2100 netto kun je redelijk komen hoewel je wel overal buiten valt.
-
, vr 04 november 2011 11:34
in reactie op Herman
Reageer op
Daar moet dus over gepraat worden.
Er zullen kandidaten zijn die, door voor de SP mee te doen in bv. de gemeenteraad, minder uren kunnen werken bij hun werkgever.
Ik meen dat dat al vergoed werd.
Een echte handicap wordt het wanneer je je carrièrekansen verspeelt door je frequente afwezigheid.
Aan de andere kant zijn er ook mensen die * mantelzorgen*, en die bij afwezigheid van huis hulp moeten inhuren.
Ook daar zou voor gezorgd moeten worden.
-
Ik wens ze veel wijsheid en hoop dat er geen Ali Lazrak toestanden komen binnen mijn partij.
-
Hans Dekkers, vr 04 november 2011 10:21
in reactie op Ernst Anepool
Reageer op Hans
Het gaat hier om vergoedingen voor raadsleden en statenleden en die zijn een stuk lager dan de salarissen van kamerleden.
-
Hans Dekkers, vr 04 november 2011 10:26
in reactie op Ernst Anepool
Reageer op Hans
En ik zie nu dat de opmerking van Veerle Slegers door Joop is overgenomen van Omroep Brabant, niet van de Volkskrant: http://www.omroepbrabant.nl/?news/163943962/SP-bestuur+schold+Tilburgs+raadslid+Slegers+10+mille+kwijt.aspx
-
Piet de Geus, vr 04 november 2011 11:44
in reactie op Ernst Anepool
Reageer op Piet
"Wat een nonsens bericht, hoe kun je nou in de financiele problemen komen als je van te voren weet wat je salaris *is*."
Ga dat die lui bij de voedselbank even vertellen.
-
, vr 04 november 2011 13:56
in reactie op Piet de Geus
Reageer op
Zolang niemand wordt verplicht voor de SP te werken lijkt me elk commentaar overdreven.
En spijkers op laag water.
-
, za 05 november 2011 08:24
in reactie op Piet de Geus
Reageer op
Ben je verplicht die job aan te nemen, dan?
-
Om eerlijk te zijn "je kletst uit je nekharen". Het gaat hier puur om de afdrachtregeling, er blijft te weinig over "na" om al die uren en vrije uren in de raad of provincie tegen een redelijke vergoeding betaald te krijgen.
Vergeet niet dat in deze crisistijd velen en vooral bij de SP de mensen alles moeten doen om de eindjes aan elkaar te knopen. Dan is een afdrachtregeling al gauw vloeken in de linkse kerk.
Daarom gaan de SPers weg, stappen over naar een andere partij, beginnen een eigen politieke beweging.
-
, vr 04 november 2011 13:58
in reactie op - drammer -
Reageer op
Jij kletst uit je nek.
Die jankerige dame die over haar bloedjes van kinderen zanikt kan gewoon de andere vier dagen van de werkweek een baan zoeken, of zelfs alle dagen in de week, als het héél erg zou zijn om voor vier dagen werk in de maand slechts 530 Euro te krijgen.
-
, vr 04 november 2011 14:15
in reactie op - drammer -
Reageer op
*Daarom gaan al die SP-ers weg.*
Dat valt nogal mee.
De laatste peilingen gezien?
-
Ben je al aan het googlen geweest en de hele rij SP uitreders de reveu laten passeren?
Met als reden men wil geen afdracht meer doen aan de SP politburo. Dus ze treden toe bij een ander partij ( mogen de centjes houden), beginnen een eigen politieke partij( mogen centjes ook weer houden). Of stoppen resoluut.
-
, za 05 november 2011 08:24
in reactie op - drammer -
Reageer op
De laatste peilingen gezien?
-
, za 05 november 2011 08:36
in reactie op - drammer -
Reageer op
Nee, en ik ben ook niet van plan naar dat soort lieden te googlen.
Zelfs niet op jouw orders.
Die lui interesseren me niet en zijn verder de moeite niet waard.