04 februari 12 23:53 Reageer (184) Politiek RSS

SP aan de macht?

EenVandaag inventariseert of de populairste partij kans maakt op regeringsdeelname

sitestat

Volgens Jan Marijnissen is het een logische volgende stap: de SP moet bij een verkiezingsoverwinning deel gaan uit maken van een volgend kabinet. Hij zegt dat tegen EenVandaag. Ook aan het woord komt VVD-coryfee Hans Wiegel die in Brabant een monsterverbond smeedde tussen SP, CDA en VVD.

Regeringsdeelname wordt lastig door een aantal factoren. De standpunten van de verschillende linkse partijen lopen op verschillende cruciale punten (Europa!) mijlenver uiteen. Bovendien zou een coalitie van links steun van het CDA moeten verwerven.

Wat denk je? Gaan we in de nabije toekomst Roemer als premier krijgen?


Laatste Reacties (184) Reageer Reacties in wachtrij: 0

  • Wiebe van Roeden, vr 10 februari 2012 22:44 Reageer op Wiebe

    Wiebe

    Ik denk dat de SP deze mogelijkheid gegeven moet worden en dat ze de mogelijkheid en verantwoordelijkheid ook graag willen nemen. Ik hoop alleen dat ze verstandig genoeg zijn om VVD absoluut niet als partner in de regering te willen hebben. Dat kan je toch niet maken als je nu ziet hoe VVD dit land volledig heeft sociaalkaalgeslagen , volledig haaks op SP principes en dan er mee gaan regeren ?

    Nee, absoluut niet - met de restanten van PvdA en CDA moet nog wat leuks te fabriceren zijn , en ach - hou de winkels dicht op zondag en je hebt dat ene SGP zeteltje ook weer binnen (toch te gek voor woorden dit soort dingen met het huidige hersendode hansworsten kabinet)

    Vanuit een positieve visie moet er gewoon weer gebouwd worden aan een rechtvaardige samenleving - niet met veel geweld de slopershamer hanteren terwijl er nog bewoners in huis zijn.

  • - drammer -, ma 06 februari 2012 18:17 Reageer op - drammer

    - drammer

    Is er toekomst voor Roemer in de regering?
    DEZE vraag is het best beantwoord met een wedervraag.


    Is er na Roemer ( of de SP) in de regering nog wel toekomst voor dit land?

    Het antwoord is weer even simpel als de vraag beantwoorden, "nee".

  • Joop Schouten, ma 06 februari 2012 18:53 in reactie op - drammer - Reageer op Joop

    Joop

    http://www.eenvandaag.nl/swf/player.swf?videoID=99700&external=0

  • mandarijn fruitvlieg, ma 06 februari 2012 19:12 in reactie op - drammer - Reageer op mandarijn

    mandarijn

    Voor jou niet in ieder geval voor Nederland wel.
    Maar in dat licht gezien is dat ook niet raar.
    Geen enkele partij doet jou naar de toekomst kunnen kijken, je wil het simpelweg niet zien.
    Een uitgedragen hekel hebben aan de islam en de mensen die dit geloof aanhangen in een multicultureel land gaat simpelweg niet werken.

    Je kan wel tegen de multiculti zijn, maar je vergeet dat de multiculturele samenleving al hel lang een feit is, zelfs al voor jouw geboorte.

    Je wilt in feite iets voorkomen wat al een feit is. En vandaar uit word het gezien als rascistisch. Dit gezien de alternatieven benamingen door je houding alleen al, ongangbaar zijn gemaakt.

    Ik type dit wel, maar weet dat het geen zin heeft. Je ziet waarschijnlijk een poging om jou te beledigen terwijl ik slechts een spiegel omhoog houd.

    Het is heel simpel, je hebt een hekel aan buitenlanders en onrendabelen.
    Van daaruit put je telkens weer de kracht om vooral te smeren en je daarbij niet schroomt om de waarheid geweld aan te doen.
    Je naam heb je dan wel weer goed gekozen, want elke dag weer dreun je hetzelfde reuteltje op. Alle links naar programma punten van diverse partijen en met name SP waaruit je onwaarheden blijken, ten spijt.

    Jij maakt jezelf daarmee onderdeel van het grootste probleem wat in Nederland heerst. En dat is gewoon mijn mening.

  • - drammer -, di 07 februari 2012 11:09 in reactie op mandarijn fruitvlieg Reageer op - drammer

    - drammer

    Wat deze rimram met dit onderwerp "de SP" te maken heeft?

    Niet te volgen en boordevol met vooroordelen, m.a.w. waar het hartje vol van is stroomt de mond van over!

  • mandarijn fruitvlieg, di 07 februari 2012 12:27 in reactie op - drammer - Reageer op mandarijn

    mandarijn

    Het is geen vooroordeel wanneer ik zeg dat je leugens tracht te verspreiden.

  • - drammer -, di 07 februari 2012 17:04 in reactie op mandarijn fruitvlieg Reageer op - drammer

    - drammer

    Dan moet je de leugens ook aangeven per bewijs en per uitspraak en man en paard gaan noemen.
    Succes.

  • mandarijn fruitvlieg, di 07 februari 2012 17:22 in reactie op - drammer - Reageer op mandarijn

    mandarijn

    Dat heb je zelf al gedaan.

  • - drammer -, di 07 februari 2012 19:18 in reactie op mandarijn fruitvlieg Reageer op - drammer

    - drammer

    Geef het dan aan. Ik wil die leugens wel eens zien.

    Lever alles met naam en toenaam.

    Succes.

  • mandarijn fruitvlieg, di 07 februari 2012 21:36 in reactie op - drammer - Reageer op mandarijn

    mandarijn

    Hey, niet zo drammen.

    Je hebt het zelf geschreven en kan het zelf terug lezen.

  • drs Zen, ma 06 februari 2012 19:51 in reactie op - drammer - Reageer op drs

    drs

    Na 1945 is Nederland herrezen. Dankzij de Vietnamezen (!) werd Cambodja van de Rode Khmer bevrijd en uiteindelijk viel ook de Berlijnse muur. Helaas is je dit allemaal ontgaan en loopt er dwars door je geest nog steeds een ijzeren gordijn. Dat heeft te maken met je haat voor alles wat links is. Je bent ruim 60 jaar te laat. Het is jouw probleem. Sterkte met je waanvoorstellingen!

  • - drammer -, di 07 februari 2012 09:38 in reactie op drs Zen Reageer op - drammer

    - drammer

    IK zou zeggen ga eens Googlen...en wordt wakker.

  • Ernst Anepool, di 07 februari 2012 19:18 in reactie op - drammer - Reageer op Ernst

    Ernst

    Slechter dan de VVD kan *niemand* het doen, heb je al eens nar de maandrealisaties gekeken, de VVD heeft ten opzichte van de in October 2010 beloofd bezuinigingen *niets* aan bezuinigingen gerealiseerd.

    Sterker nog toen Rutte aantrad, was de staatschuld 369 Miljard...

    Nu in Februari 2012 is de staatschuld niet de beloofde 351 (369-18 Miljard) maar is de Staatschuld spectaculair *toegenomen* tot 427 nu.


    Dat is een toename van de staatschuld van 15%...

    Zelfs het Kabinet Van Agt Wiegel dat tot nog toe bekend staat als de meest spilzieke kabinet ooit, heeft zo'n spectaculaire stijging nooit voor elkaar gekregen...


    Het vreemde is echter wel dat de BANKEN, nu een absurde hoeveelheid van 600€ per inwoner hebben uitstaan in de rest van de wereld, bedenk zelf maar hoe een en ander in elkaar steekt :-(
    http://appsso.eurostat.ec.europa.eu/nui/show.do?query=BOOKMARK_DS-055788_QID_-1AE66F40_UID_-3F171EB0&layout=TIME,C,X,0;GEO,L,Y,0;S_ADJ,L,Z,0;UNIT,L,Z,1;INDIC_NA,L,Z,2;INDICATORS,C,Z,3;&zSelection=DS-055788UNIT,EUR_HAB;DS-055788INDIC_NA,B9;DS-055788INDICATORS,OBS_FLAG;DS-055788S_ADJ,NSA;&rankName1=INDIC-NA_1_2_-1_2&rankName2=S-ADJ_1_2_-1_2&rankName3=INDICATORS_1_2_-1_2&rankName4=UNIT_1_2_-1_2&rankName5=TIME_1_0_0_0&rankName6=GEO_1_2_0_1&sortR=CUSTOM_-1_FIRST&pprRK=FIRST&pprSO=CUSTOM&ppcRK=FIRST&ppcSO=ASC&sortC=ASC_-1_FIRST&rStp=&cStp=&rDCh=&cDCh=&rDM=true&cDM=true&footnes=false&empty=false&wai=false&time_mode=ROLLING&lang=EN&cfo=%23%23%23%2C%23%23%23.%23%23%23

    Of in milioenen euro's per kwartaal uitgedrukt:
    http://appsso.eurostat.ec.europa.eu/nui/show.do?query=BOOKMARK_DS-055788_QID_64599C3_UID_-3F171EB0&layout=TIME,C,X,0;GEO,L,Y,0;S_ADJ,L,Z,0;UNIT,L,Z,1;INDIC_NA,L,Z,2;INDICATORS,C,Z,3;&zSelection=DS-055788UNIT,MIO_NAC;DS-055788INDIC_NA,B9;DS-055788INDICATORS,OBS_FLAG;DS-055788S_ADJ,NSA;&rankName1=INDIC-NA_1_2_-1_2&rankName2=S-ADJ_1_2_-1_2&rankName3=INDICATORS_1_2_-1_2&rankName4=UNIT_1_2_-1_2&rankName5=TIME_1_0_0_0&rankName6=GEO_1_2_0_1&pprRK=FIRST&pprSO=CUSTOM&ppcRK=FIRST&ppcSO=ASC&sortC=ASC_-1_FIRST&rStp=&cStp=&rDCh=&cDCh=&rDM=true&cDM=true&footnes=false&empty=false&wai=false&time_mode=ROLLING&lang=EN&cfo=%23%23%23%2C%23%23%23.%23%23%23

  • mandarijn fruitvlieg, ma 06 februari 2012 16:24 Reageer op mandarijn

    mandarijn

    Uiteraard is het volgende kabinet een Roemer I.

    En hoe harder iedereen roept dat de SP niet zou deugen, hoe meer Nederlanders er op stemmen.

    Het is zo overduidelijk waarom er nu zo spastish naar de SP word uitgehaald, en grappig tegelijk daar niets blijft kleven.

    En dat komt simpelweg doordat SP erg open is in het handelen en de programma punten waarachter zij staan. Zij kunnen helder maken wanneer er een andere koers gevaren moet worden, en pas dan ook gaan voeren.


    Ik begrijp, het is wat onwennig na 35 Jaar alles door de strot geduwd te hebben gekregen en of afleidingen van populisten als PVV en Pim en noem maar op.

    SP is onmogelijk populistisch te noemen, ze doen zichzelf eerder tekort wanneer zij in het publieke domein treden.

    The usual suspects gaan hier weer op reageren natuurlijk met de usual arguments die al honderden keren onderuit gehaald zijn. The usual suspects staan steeds voor lul wanneer je zelf even de moeite neemt om het programma er eens op open te slaan en de acties van SP en stemgedrag in de kamer daar tegenaan te houden.

    Het enige wat the usual suspects kunnen bereiken, en daar is het ook om te doen, is een sfeer kweken waarin de mens die niet de moeite neemt zich te informeren de misinformatie gaat napraten......Kijk, dat is nou populisme.....en niet anders...

    Laat de SP het maar eens proberen, het is mijns inziens precies wat Nederland op dit moment nodig heeft. Verkloten zij het, of gaat men hetzelfde doen als PvdA, GL en D66, namelijk, links lullen en vervolgens neo-liberale traditie van graaien in stand houden.

    Het word tijd dat diegene die verantwoordelijk zijn voor de crisis en die mensen die in een villa wonen ook eens een steentje gaan bijdragen en meer zelf hun broek op gaan houden.
    Hulp moet daar gegeven worden waar het nodig is, niet waar 1 HRA toeslag van een jaar de nieuwe auto voor Jan-Willem, net 18, kan bekostigen.

    Banken, die het financiele systeem singlehanded omzeep hebben geholpen vanwege goklust, en niet alleen dat heh, maar ook onze pensioenen al vergokt hebben. Iedereen heeft inmiddels een brief gehad waarin staat dat men niet genoeg meer heeft in kas.

    En wat doen we eraan (deze regering) , we gaan hen belonen en meer manieren openzetten om dat geld maar te blijven vergokken.

    Nee, laat SP het maar proberen, ben zeer nieuwschierig en heb tegelijkertijd meer dan voldoende vertrouwen dat zij capabel zijn.
    Ze zijn in ieder geval een flink stuk beter opgeleid dan menig huidig minister en gedoogpartners en hebben de belanmgrijkste competentite in mijn ogen om een VOLKSVERTEGENWOORDIGER te wezen.

    Zij staan tussen het volk om erachter te komen wat er speelt.
    Vervolgens vertalen zij dit naar beleid.

    Dus blijf gerust de broodje aap verhalen spuien over de SP.
    Je staat gewoon voor lul omdat je aantoonbaar ongeinformeerd over komt en zet jezelf te kijk als een blinde fanboi die maar wat graag napraat wat vandaag in de mode is.

    Toedels

  • Piet de Geus, ma 06 februari 2012 16:39 in reactie op mandarijn fruitvlieg Reageer op Piet

    Piet

    "Uiteraard is het volgende kabinet een Roemer I."

    Ik zal je niet vragen om een Kamermeerderheid te schetsen die zo'n kabinet wil steunen maar noem voor de aardigheid gewoon een partij die aan zo'n kabinet deel zal willen nemen.

  • mandarijn fruitvlieg, ma 06 februari 2012 17:26 in reactie op Piet de Geus Reageer op mandarijn

    mandarijn

    CDA en PvdA, al was het maar om te kunnen overleven.
    M.a.w. coalitie SP, PvdA en CDA
    Ik zie een D66 wel aanschuiven, een VVD niet zo snel.

    Persoonlijk echter, zoals je weet, ik ben niet een SP fan in hart en nieren, ik zit meer in de sociale democratie hoek met een vleugje liberaal karakter en ben de list en bedrog invalshoek van de status qou meer dan zat. In het stemhokje is mijn keuze altijd tussen PvdA, D66 en SP. Nu en de afgelopen 2 keer gaat mijn stem met zekerheid naar de SP.

    Dus, hoe onmogelijk het wellicht ook is, persoonlijk denk ik, als beide over hun eigen ego heen kunnen stappen dat VVD dan wel D66 best eens een heilzame combinatie kan zijn. Ik denk dat die mix op veel draagkracht kan rekenen en ook de juiste balans kan vormen voor Nederland maar naar Europa toe.

    Ik weet het Piet, de SP is in jouw ogen een gruwel, toch vraag ik je eens voor te stellen hoe zo een mix er uit zou kunnen komen te zien.
    (Uiteraard ervan uitgaande dat beide bereid zijn compromissen te sluiten)

    Het probleem vandaag de dag is mijns inziens dat we teveel in zwart en wit denken en te vaak de regenboog aan mogelijkheden daartussen negeren.

  • Piet de Geus, ma 06 februari 2012 17:46 in reactie op mandarijn fruitvlieg Reageer op Piet

    Piet

    "CDA en PvdA, al was het maar om te kunnen overleven.
    M.a.w. coalitie SP, PvdA en CDA"

    Ik denk dat het met name voor de PvdA einde oefening zou zijn. De vleugel met de Bosjongens loopt gillend weg, de Cohenvleugel zou weleens tot de conclusie kunnen komen dat ze dan net zo goed meteen voor "the real thing" kunnen kiezen.

    "Ik zie een D66 wel aanschuiven, een VVD niet zo snel."

    Ik schat de kansen andersom hoger: de VVD is veel pragmatischer en wordt niet gehinderd door morele bezwaren, zoals uit het gedoogkabinet maar weer blijkt.

    De combi met D66 is een onmogelijke: financieel-economisch komen die er nooit uit en wat de EU betreft zijn het ook tegenpolen. Heb ik het nog maar niet over de sociaal-culturele verschillen.

    "Het probleem vandaag de dag is mijns inziens dat we teveel in zwart en wit denken en te vaak de regenboog aan mogelijkheden daartussen negeren."

    Daar wil ik je best gelijk in geven. Maar de meest tegenstrijdige visies in een kabinet verenigen, dat gaat niet lukken. Zelfs niet in een zakenkabinet. Denk eens aan punten van D66 als hervorming van de woningmarkt, de pensioenen en de arbeidsmarkt, voordat het achterstallig onderhoud ons nog meer gaat kosten. Hoe denk je dat daarover een compromis met de SP te bereiken valt? Nog een keer vier jaar stilstand? Dan zit D66 ineens zelf in net zo'n kabinet als waar ze nu fanatiek oppositie tegen voeren.

  • mandarijn fruitvlieg, ma 06 februari 2012 18:42 in reactie op Piet de Geus Reageer op mandarijn

    mandarijn

    De huidige coalitie en gedoogconstructie zou ik graag aan willen wijzen wanneer het gaat om moeilijk te vormen coalities.

    Verder ben ik het met je eens dat VVD/D66 zeker op de punten die jij aanhaalt inderdaad bijna letterlijk tegenover elkaar staan....
    ....althans.....op hoofdlijnen.

    Wanneer je dieper in de details duikt (voor zover ik dat gedaan heb al met alle partijen) zijn er zeker gebieden aan te wijzen waar compromissen gesloten kunnen worden.

    En dat is dadelijk de kunst, voor alle betrokken partijen, om die nuances op te zoeken, niet teveel denken aan gewin als partij maar meer aan het gewin van een dergelijke coalitie t.a.v. Nederland en Europa.

    Heel vaak kunnen tegenstellingen op hoofdlijnen veel nuances bevatten die zeker gelijktijdig kunnen bestaan. En daarmee kan iedere partij dan zijn/haar kleur behouden en toch ten dele het verkiezingprogramma verzilveren.

    Natuurlijk zegt men op voorhand dat het niet gaat werken en dat men dan teveel moet inleveren, dat willen de kiezers graag horen. Wat dat betreft blijft het natuurlijk ook in het belang van iedere partij dat zij kiezers aanspreken met het programma wat men heeft om zo te laten zien waar zij voor staan.

    Dit hoef ik jou echter niet uit te leggen, want je weet heel goed hoe het werkt.

    Ik denk dan ook dat een groot deel van de burgers ook eens naar zichzelf moeten kijken t.a.v. politiek en wat reeel is.
    Het is niet reeel om te denken dat er 1 partij is die volledig zijn agenda door kan voeren. (Mits we ervan uitgaan dat democratie nog leeft).

    Ik word overigens wel een beetje flauw van die water bij de wijn metafoor die nu ook door SP teveel benadrukt word. Beetje oogkleppen toch wel op dat punt. Iedereen kan zien dat je nooit water bij de wijn doet, bij een compromisontwikkel je nieuwe druiven om daar een prima wijn van te maken....

    Want, welke partij staat dan voor water in de metafoor en welke voor de originele wijn. Wederom ervan uitgaande dat democratie niet dood is kan het nooit de bedoeling zijn dat de metafoor staat voor origineel beleid welke soms door de ene partij met water vermengt word en dan weer door een andere partij (dit even als zijdelingse opmerking, en niet perse in reactie op jou)

    Anyways, dit dus.

  • Piet de Geus, di 07 februari 2012 00:14 in reactie op mandarijn fruitvlieg Reageer op Piet

    Piet

    "Want, welke partij staat dan voor water in de metafoor en welke voor de originele wijn."

    Dan begrijp je de metafoor niet goed. De standpunten van iedere partij staan voor wijn, het water is wat ze daarvan in moeten leveren als ze een compromis sluiten. Je moet het subjectief bekijken, dus vanuit het gezichtspunt van iedere partij.

  • mandarijn fruitvlieg, di 07 februari 2012 00:56 in reactie op Piet de Geus Reageer op mandarijn

    mandarijn

    Dat had ik wel begrepen Piet.
    Ik draai hem iets naar een andere richting.
    Juist omdat ik moe werd van de toepassing van de metafoor.
    De toepassing die ik er aan geef vervolgens moet een ander probleem aankaarten. Het stelt indirect de vraag of democratie nog in leven is, daar twijfel ik soms aan al wil ik geloven dat democratie inderdaad nog in leven is.


    Ik zag ook dat ik misschien niet heel duidelijk stel dat VVD en D66 inderdaad lijnrecht tegenover elkaar lijken te staan maar op nuance samen kunnen gaan. Bij deze even rechtgezet.

  • mandarijn fruitvlieg, di 07 februari 2012 12:29 in reactie op mandarijn fruitvlieg Reageer op mandarijn

    mandarijn

    zucht nog een keer corrigeren....dat VVD en D66 lijnrecht tegenover de SP staan.


    Misschien voortaan toch nog een keer nalezen voor ik op "Versturen" druk.

  • mandarijn fruitvlieg, ma 06 februari 2012 18:56 in reactie op Piet de Geus Reageer op mandarijn

    mandarijn

    Ow , wat betreft wat je zegt over de PvdA.
    Ik denk dat je gelijk hebt, eerlijk waar.
    Juist daarom is het denk ik van levensbelang voor die partij om meer richting SP op te schuiven.

    En ja, ben het met je eens dat dit de partij kan splitsen op den duur. Maar dat blijft wel koffiedik kijken voor nu.
    Het is even zo reeel om te denken dat wanneer zij meer richting SP opschuiven de partij juist weer enorm gaat groeien.

    Het is natuurlijk niet voor niets dat heel veel kiezers overstappen van PvdA naar SP. Zij delen een heel groot deel van de kiezers. En dan kan de PvdA op partij niveau wellicht verdeeld raken, het zijn uiteindelijk de kiezers die bepalen welke richting vruchtbaarder is.

    Nog even terug op dat andere, waarin je aangeeft dat VVD eerder als D66 aan zou schuiven. Dat zou best eens kunnen, VVD lijkt inderdaad erg pragmatisch en dat siert hen ook wel. Persoonlijk vind ik dat VVD te pragmatisch is. Kan dat? Ja zeker.

    Als pragmatisme een te groot goed word, dan lijkt de tendens te zijn dat de aandacht voor details en nuances wegvalt en daarmee de mogelijkheid tot inhoudelijk bestuur......(iets aangezet, maar denk dat je wel begrijpt wat ik bedoel)

    D66, weet je, ik heb absoluut wel iets met D66, maar ook hier zie ik (dat is persoonlijk denk ik, afhankelijk van perceptie) een overmatig pragmatisme zoals hiervoor beschreven, zo overmatig zelfs op sommige momenten dat het pragmatische ook verloren gaat.
    Als zij wat meer met de voeten op de grond zouden blijven (zo omschrijf ik het maar even) zouden zij zomaar eens in de toekomst weer eens mijn stem kunnen krijgen.

    Ik vind namelijk D66 de enige echte liberale partij van Nederland.
    Dit is slechts mijn mening.

  • Dr. Strangelove, ma 06 februari 2012 09:15 Reageer op Dr.

    Dr.

    Een SP kabinet: broodnodige doorbreking van de hegemonie van corrupt rechts, zegen voor het land.

  • Piet de Geus, ma 06 februari 2012 00:34 Reageer op Piet

    Piet

    Te vroeg gepiekt. De SP daalt alweer in de peilingen. De op drift geraakte maatschappelijk ontevredenen springen heen en weer tussen SP en PVV. Bedankt nog, Pim.

  • Michel Reiziger, ma 06 februari 2012 08:39 in reactie op Piet de Geus Reageer op Michel

    Michel

    Volgende week stijgen ze weer, let maar op: na de Elfstedentocht

  • Piet de Geus, ma 06 februari 2012 11:07 in reactie op Michel Reiziger Reageer op Piet

    Piet

    "let maar op: na de Elfstedentocht"

    Je gaat er vanuit dat er door de Unox-mutsjes uit Oss ineens een golf van eng nationalisme over het land spoelt?

  • snert :, ma 06 februari 2012 09:11 in reactie op Piet de Geus Reageer op snert

    snert

    Heb jij vast lekker geslapen Piet, kun je uitgerust weer een postje of 50 neer plempen.

  • Piet de Geus, ma 06 februari 2012 11:05 in reactie op snert : Reageer op Piet

    Piet

    "Heb jij vast lekker geslapen"

    Waarom denk je dat het voor mij verschil maakt of de ontevredenen achter de ene rattenvanger aanlopen of achter de andere?

  • Zjen Zen, ma 06 februari 2012 11:34 in reactie op Piet de Geus Reageer op Zjen

    Zjen

    Dat is een voor de hand liggende gedachte als alle berichtjes van jou daarover geturfd worden.

  • snert :, ma 06 februari 2012 11:53 in reactie op Piet de Geus Reageer op snert

    snert

    Gelukkig is er voor u nog het politieke spectrum van de kakkerlakken.

  • Piet de Geus, ma 06 februari 2012 13:10 in reactie op snert : Reageer op Piet

    Piet

    Ik kom niet uit 010.

  • YggY ..., zo 05 februari 2012 19:31 Reageer op YggY

    YggY

    De successen van de PVV met als subtitel:

    Nog meer gebroken beloften van Geert Wilders
    De politieke keuzes van de PVV
    januari 2011-juli 2011

    http://www.sp.nl/service/rapport/110912_Nog%20meer%20gebroken%20beloften%20van%20Geert%20Wilders.pdf

  • - drammer -, ma 06 februari 2012 11:30 in reactie op YggY ... Reageer op - drammer

    - drammer

    Wat een schitterende JIJ-bak. Dit item gaat over de SP. Let wel de SP op maoistisceh leest geschoeid met afdrachtregeling, met een dictatoriaal ingesteld en uitvoerend politburo.

    Ga eens Googlen en zie hoeveel mensen de SP verlaten, zowel als politici als leden (5400).

  • Bataafs Republikein, zo 05 februari 2012 18:48 Reageer op Bataafs

    Bataafs

    Als de SP niet beweegt op de versoepeling van het ontslagrecht, het aanpakken van de onbetaalbaar geworden (en in deze tijd overbodige) AOW, en het dichtdraaien van de geldkraan naar al die miljardenverslindende reïntegratiebureau's die niks presteren is regeringsdeelname inderdaad uitgesloten. Want alle andere partijen willen dat namelijk -terecht- wél.

  • Alex Mulder, ma 06 februari 2012 07:19 in reactie op Bataafs Republikein Reageer op Alex

    Alex

    @Bataafs Republikein
    1. Versoepeling van het ontslagrecht :
    Zodra geregeld is dat werkgevers een evenredig deel ouderen, gehandicapten en zwakkeren in dienst moeten hebben/nemen, kan dat geregeld worden, anders halen ze goedkope gezonde arbeidsmigranten binnen en schuiven de ouderen, gehandicapten en zwakkeren af op de maatschappij ten behoeve van hun winst.
    2. onbetaalbaar geworden en overbodige (??) AOW
    De meeste gepensioneerden krijgen ~ € 1.000,= per maand aan AOW en maar ~ € 300,= aan Pensioen. Hoe bedoel je overbodig ? We betalen allemaal ons werkende leven lang premie en kunnen dan als we oud zijn geworden van een veilige en redelijk verzorgde oude dag genieten.
    3. miljardenverslindende reïntegratiebureau's
    Die kunnen opgeheven worden als de voorwaarde bij punt 1. is geregeld.
    4. Hypotheekrente aftrek/villasubsidie beperken
    5. Hogere belasting op Winsten en Hoge inkomens
    6. Banken belasting en belasting op Speculatie (Tobintax)
    De SP is er klaar voor hoor.

  • Piet de Geus, ma 06 februari 2012 08:25 in reactie op Alex Mulder Reageer op Piet

    Piet

    "De SP is er klaar voor hoor."

    De SP is overal klaar voor, maar komt vervolgens met een lijst van eisen waaruit het tegendeel blijkt. Blijkbaar gebruiken ze die truc omdat ze van het imago van tegenpartij af willen. Dat gaat zo niet lukken.

  • Bataafs Republikein, ma 06 februari 2012 11:48 in reactie op Alex Mulder Reageer op Bataafs

    Bataafs

    @Bataafs Republikein
    1. Versoepeling van het ontslagrecht :
    Ik ben alleen voor versoepeling van het ontslagrecht in het hogere segment van de arbeidsmarkt. In de andere regionen heeft het helemaal geen zin. Waarom versoepeling? Omdat de kerverse afgestudeerden en degenen die daarmee bezig zijn niet aan de bak komen! Alle posities worden door de gerontocratie bezet gehouden en ze hebben zich heel goed ingedekt met hele dure contracten en goede arbeidsvoorwaarden. Die lui moeten moven want die zijn toch al binnen. De werkloosheid is onder jonge academici het grootst. Een oudere werknemer teert op oud succes en is vastgeroest in 'hoe zijn studie toen was'. En kóst de werkgever alleen maar geld. Een jongere wil graag diens sporen verdienen en brengt up to date kennis zowel als nieuwe inzichten met zich mee, levert dus geld óp. Daarom vliegen oude werknemers er ook altijd terecht als eerste uit bij reorganisaties en overnames. Versoepling in de andere regionen heeft totaal geen zin. Het gaat om het WO segment van de arbeidsmarkt waar de knelpunten zitten.
    2. onbetaalbaar geworden en overbodige (??) AOW
    De Noodwet Drees (waar de AOW op gebaseerd is) , is ingevoerd in een tijd waarin er veel minder welvaart was dan nu. Iedereen moet -en kan- zelf voor een pensioen zorgen. Dat hoeft de overheid niet te doen. Gewoon Box 3 afschaffen. Klaar. Als iemand ervoor kiest om diens salaris er elke maand doorheen te jagen is dat een eigen keuze.
    3. miljardenverslindende reïntegratiebureau's
    Die kunnen überhaupt opgeheven worden, daar wordt met miljarden tegelijk gefraudeerd. Niet door de mensen die zo'n bedrijf aanspreken, maar door die bedrijven die alleen maar aan het graaien zjn zonder mensen durzaam aan het werk te helpen. Ik ben het wel met u eens dat er een zwart op wit wettelijke plicht moet komen voor elke werkgevende pendant om minimaal 5% arbeidsgehanicapten in dienst te moeten hebben. Zonder betuttelende maatregelen zoals de SP die voorstaat (loonkostendispensatie, slechts het minimumloon e.d.). Vrouwen, Katholieken, arbeiders en homosexuelen worden toch ook niet gesubsidieerd? En dat zijn groepen die in NL heel lang als "afwijkend" golden, en nu terecht hun plek in de maatschappij hebben. Waarom zou dat voor gehandicapten anders moeten zijn? Die moeten gewoon volledig geëmancipeerd hebben en het salaris naar hun opleidingsniveau krijgen.
    4. Hypotheekrente aftrek/villasubsidie beperken
    HRA afschaffen. Geen vulgair proletarische "villabelasting". Mensen die daarin wonen, doen dat omdat ze zich 5 slagen in de rondte werken om wat te bereiken.
    5. Hogere belasting op Winsten en Hoge inkomens
    Geen hogere belastingen want dan krijg je kapitaalvlucht, omdat je iedereen die het geld verdient het land uit jaagt. En dan betalen ze hier geen piek meer aan belasting waardoor het land verpaupert. Wél een effectever belastingsysteem (het Franse model) zodat er efficiënt in één keer one way traffic wordt binnengehaald en je geen "ontsnappingsclausules" in de wet meer hebt. Winstbelasting zet ook helemaal geen zoden aan de dijk want nogmaals, je drijft daarmee de prijzen op en bedrijven vertrekken dan gewoon naar elders. Wat wel zoden aan de dijk zet is een efficiëntere belastingheffing en de belastingen juist verlagen in tijden van crisis en recessie om de economie weer op gang te brengen.
    6. Banken belasting en belasting op Speculatie (Tobintax)
    Dat zullen ze doorberekenen naar de klant, dat heeft dus totaal geen zin. En hoe wilde je een particuliere onderneming onder controle van de staat brengen? Dat kan alleen in Noord-Korea. En u heeft duidelijk geen flauw idee van wat een beursspeculant doet. (trouwens een van de meest stressvolle en zware banen die er is). Dankzij die mensen hebben we zoiets als een wisselkoers....
    De SP is er klaar voor hoor.
    Verre van! De SP is een leuke partij voor de Zorg, het Onderwijs, maar niet veel meer dan dat.

    Zullen we de professionals die voor eea gestudeerd hebben maar gewoon hun werk laten doen?....

  • mandarijn fruitvlieg, di 07 februari 2012 13:12 in reactie op Bataafs Republikein Reageer op mandarijn

    mandarijn

    1. Versoepeling van het ontslagrecht :
    In het hogere segment van de arbeidsmarkt die je zojuist aan het duiden bent maak je wat foute aannames. Deze mensen kunnen niet spreken van "binnenlopen". Ja zij hebben een salaris waar je goed van rond kan komen en je best wat luxe an veroorloven. Binnen zijn, is iets heel anders.

    Een andere foute aanname is, en een probleem van deze tijd is de gedachte dat oudere werknemers er terecht als eerste uit moeten en plaats moeten maken voor up to date kennis.

    Het punt is dat in dergelijk functies je nooit stopt met leren. Elk jaar spijker je de kennis weer bij en is zelfs vaak een vereiste. De up to date kennis valt dan in een bed van eerdere kennis en ervaring, en dat maakt juist deze mensen zo belangrijk waar het gaat om kennis en vaardigheid overdracht naar de nieuwe generatie wanneer het moment zich aandient. Afgestudeerden gaan pas echt leren hoe het vak in elkaar steekt wanneer zij aan het werk gaan en bij voorkeur kunnen leunen op iemand met heel veel ervaring. Daarom is die aanname zo ontzettend fout. Je pleurt dan je kennis juist overboord en plaats daar een meer "roekeloos" (onervaren) persoon voor in de plaats.

    Het verloop zou natuurlijker moeten zijn met overlap waarin overdracht plaats vind.


    2. onbetaalbaar geworden en overbodige (??) AOW
    Vreemde redenering, alsof iedereen een keus heeft om wat over te houden. Hieruit volgt indirect, leven doe je maar als je klaar bent met werken. Daarbij, gezien onze pensioenen vergokt worden kan AOW nog wel eens erg duur gaan worden.....uiteraard geven we dan de burgers de schuld en niet de gokkers?

    3. miljardenverslindende reïntegratiebureau's
    Volgens mij probeer je in dit stukje slechts 1 ding, een leugen aan de SP plakken. Of je hebt het programma niet goed gelezen en bent van goede trouw dat wat jou verteld is wel waar zal zijn.
    Ik ga uit van het laatste voor nu, dat je dit oprecht ook zo denkt.
    In dat geval raad ik je aan om zelf even het programma van de SP aandachtig door te nemen.

    4. Hypotheekrente aftrek/villasubsidie beperken
    Stop nou eens met doe onzin dat men HRA resoluut af wil schaffen, dat ten eerste. De partijen die aan de HRA willen sleutelen, willen dit omdat er bezuinigd moet worden. Maar ook omdat de huizenmarkt en natuurlijke doorstroom volledig gestagneerd is. (er zijn meerdere redenen maar ik pik deze er even uit gezien je reactie)

    Het sleutelen aan de HRA zou over een periode van 20 jaar moeten gebeuren. Of iemand in een villa van een miljoen wel of niet hard ervoor gewerkt heeft (zo subjectief, je kan ook hard werken en nooit miljonair worden) doet er niet zo toe.

    Er moet aan die HRA gesleuted gaan worden om de stagnatie en huizen prijzen weer in het gareel te brengen EN.....

    Waarom haal je geld weg bij gahandicapten, alleenstaande ouders met bijstand ene en werkende zoon in huis die nog aan zijn toekomst moet beginnen, waarom zou je geld weghalen bij chronisch zieken etc, als je dezelfde bezuiniging met diezelfde HRA aanpassingen kan bewerkstelligen?

    Mensen die nu net aan een huis kunnen kopen, die worden echt niet geraakt met die herzieningen, daar zijn de voorstanders voor HRA aanpassingen heel duidelijk over. Toch blijven herhalen dat zij het volledig af willen schaffen is valselijke angst kweken bij diezelfde mensen.

    Iemand die zich een Villa kan veroorloven zal er niet een auto of zwembad vulling minder van kopen als zijn HRA vervalt (gefaseerd over 20 jaar)

    De nu geraakte groep verliest gezondheid, sociale contacten en zekerheden cq mogelijkheden voor de toekomst, daar gaat het niet over kunstcollecties, hoe groot de in house sauna moet gaan worden etc.

    5. Hogere belasting op Winsten en Hoge inkomens
    Hou toch op met dat kapitaalvlucht gezwets.
    Voorlopig zijn de belastingen voor deze groep mensen de afgelopen 10 jaar juist enorm aan het dalen geweest en als ik jou redenering volg zou dan nu er een kapitaal instroom moeten zijn. Ik zeg, kijk om je heen, het kapitaal loopt steeds harder weg uit Nederland.

    Reden, onbetrouwbaar beleid, privatiseringen, betuttelende regelgevingen die het ondernemen vaak onnodig duur maken en ga zo maar door. Maar het heeft niets, maar dan ook niets met enkele procenten belasting verhoging te maken. Het scenario wat jij schetst doet zich alleen voor in SimCity wanneer je de belasting in 1 keer verdrievoudigd......capiche?

    6. Banken belasting en belasting op Speculatie (Tobintax)
    Een bank hoort dan ook geen private onderneming te zijn wanneer het de geldstroom van een land reguleert. Maar hier gaan we een heel ander onderwerp in. Nu het wel private ondernemingen zijn kunnen we met landelijke reguleringen ervoor zorgen dat als zij hier opereren belastingen moeten gaan betalen zoals al aangegeven in een vorm als "Tobintax". Door juiste regulering kun je ervoor zorgen dat men dit niet aan de klant mag doorberekenen en op gecontroleerd worden.

    Op dit moment mogen de banken zelf de reguleringen opstellen waar zij zich aan dienen te houden......Dat is op zijn minst een frons waard dacht ik zo...

    _____________________________________________________________
    De SP is er klaar voor hoor.
    Verre van! De SP is een leuke partij voor de Zorg, het Onderwijs, maar niet veel meer dan dat.
    Zullen we de professionals die voor eea gestudeerd hebben maar gewoon hun werk laten doen?....
    __________________________________________________________
    Laten we inderdaad de professionals die voor eea gestudeerd hebben hun werk doen....

    *checked opleidingen fractieleden van alle partijen*
    *checked ervaring gebieden*

    Hmm

    Het lijkt erop dat we dan SP aan het roer moeten gaan zetten.

  • gijs verkouteren, zo 05 februari 2012 18:42 Reageer op gijs

    gijs

    Mocht SP regeringsdeelname verwerven dan zal het moeilijk zijn omdat alles al kapot is geprivatiseerd en de Grijpman Groeninks de wereldeconomie hebben vernield.

    Daarnaast zou het dom van SP zijn om met minder dan 25 zetels deel te nemen nu zij alom worden gehoond.

    De "Roemer variant" vond ik dan ook erg dom omdat SP niets te zeggen zou hebben.

    Mocht het er toch van komen dan zou ik wel goed laten weten met wiens erfenis ze zijn opgescheept.

    Obama hoorde je nooit dat hij op de puinhopen van Bush moest regeren.

  • YggY ..., zo 05 februari 2012 17:41 Reageer op YggY

    YggY

    Een regelmatig gestelde vraag door politieke nitwits is de vraag wat de SP dan wel helemaal bereikt heeft.

    Nou om iets te bereiken is het niet 1,2,3, noodzakelijk om in de regering te zitten, ik geef een voorbeeld.

    Op 08-05-210 schreef Irrgang het volgende op de SP website en ik quote:

    'Geen steun voor Griekenland onder deze voorwaarden'

    08-05-2010 • De SP heeft gisteren tegen het steunpakket van bijna 5 miljard euro voor Griekenland gestemd. Volgens SP-Kamerlid Ewout Irrgang moet de Griekse schuld eerst gesaneerd worden voordat de kans groot genoeg is dat Nederland zijn geld volledig terugziet.

    Volgens Irrgang is Griekenland allereerst zelf verantwoordelijk voor de situatie waarin het terecht is gekomen. Maar daarnaast waren ook banken en andere institutionele beleggers jarenlang bereid om voor een beetje extra rente enorme bedragen uit te lenen aan Griekenland.

    De financiële sector heeft het probleem mede gecreëerd en moet het daarom ook mee helpen oplossen. Dat kan door middel van een gedeeltelijke schuldkwijtschelding voor Griekenland. Daarmee wordt ook de kans groter dat de Nederlandse belastingbetaler zijn geld volledig terugziet. Irrgang: "De SP is niet ten principale tegen financiële hulp voor Griekenland. Maar deze hulp lijkt meer gericht op het helpen van de banken, dan op het helpen van de Grieken."

    Op 31-01-2012 volgens een artikel op Vk.nl

    'Banken willen 70 procent Griekse schuld afschrijven'

    De banken willen 70 procent van de Griekse schuld afschrijven. Dat heeft Jan Hommen, bestuursvoorzitter van ING, gezegd bij de NOS. ING onderhandelt samen met andere banken over een verlaging van de schulden van Griekenland.

    Naast de afschrijving van 50 procent van de schuld zou ook een deel omgezet moeten worden in langlopende obligaties met een lagere rente. Hommen zegt dat de banken er alles aan doen om zo snel mogelijk met een oplossing te komen. Volgens de topman hoeven de Grieken alleen nog maar in te stemmen met de voorstellen.
    ==============

    Je kunt natuurlijk als politicus wel met een enorme uitvoering van de Drachme op straat gaan lopen en jezelf daarmee onsterfelijk maken.

    http://denhaagfm.nl/fileadmin/deejays/shb2/wilders3.jpg

    Of je kunt zoals de SP doet met een gerichte oplossing komen in de hoop dat iemand die suggestie overneemt en eventueel in iets gewijzigde vorm overneemt.

  • YggY ..., zo 05 februari 2012 18:10 in reactie op YggY ... Reageer op YggY

    YggY

    Je kunt natuurlijk als politicus wel met een enorme uitvoering van de Drachme op straat gaan lopen en jezelf daarmee onsterfelijk maken.
    ==================

    Ik bedoel natuurlijk "onsterfelijk belachelijk".

  • Leo J Bouwman, zo 05 februari 2012 18:22 in reactie op YggY ... Reageer op Leo J

    Leo J

    Het was wel populistisch wat Irrgang te berde bracht. Uiteraard kan de SP niet volstaan met de leus eigen volk eerst, - dat zou plagiaat zijn - vandaar die clausules maar het weigeren van hulp aan de Griekse bevolking die het heel wat zwaarder heeft dan de Nederlandse komt daar wel op neer. Als het uitkomt heeft de SP een eigen variant op de eigen broek ophouden van de VVD.
    Van een partij die voortkomt uit het communisme is dat wel erg ver afgedwaald van internationale solidariteit. Dat mag onder voorwaarden, maar het verwijt aan de PvdA dat ze zo rechts zijn geworden klinkt zo wel een beetje schril.

  • nico schouten, ma 06 februari 2012 10:49 in reactie op Leo J Bouwman Reageer op nico

    nico

    De zogenaamde hulp aan de Grieken was in feite hulp aan de banken stelde Irrgang terecht. Echte hulp was kwijtschelding van schulden. Die opvatting is pas later schoorvoetend in bredere kring opgedoken.

  • - drammer -, zo 05 februari 2012 18:48 in reactie op YggY ... Reageer op - drammer

    - drammer

    Tja, tja,

    een kinderhand is weer snel gevuld.
    Blij met een serie dode mussen? Jij weet ze te benoemen!

  • Ruud Wiemer, ma 06 februari 2012 10:09 in reactie op YggY ... Reageer op Ruud

    Ruud

    [De banken willen 70 procent van de Griekse schuld afschrijven. Dat heeft Jan Hommen, bestuursvoorzitter van ING, gezegd bij de NOS]

    YggY,
    Dus de SP gaat bij een volgend steunpakket voor Griekenland nu wel voor stemmen, ik hoop het.

  • theo gerris, ma 06 februari 2012 11:09 in reactie op Ruud Wiemer Reageer op theo

    theo

    Ruud

    Ik hoop dat de SP dit niet gaat steunen.
    Om de doodeenvoudige reden dat het geen oplossing is.
    We begonnen bij de eerste Griekenland hulp bij een schuld van 120% bbp .
    Na de kortingen door banken blijft een schuld van 120% bbp over.
    De troika wil nu dat de Grieken de pensioenen met 35% kort.
    De lonen met 25%.
    Hoe moeten de Grieken dat overleven ?

  • Frans Lenaen, zo 05 februari 2012 14:23 Reageer op Frans

    Frans

    Roemer zal geen premier worden en de kans op regeringsdeelname van de SP acht ik ook niet al te groot.
    Een partij die teveel aan de flank zit, zal geen premier leveren en de SP zal op vrijwel alle punten enorm veel concessies moeten doen om te kunnen regeren.

  • Herman AS, zo 05 februari 2012 14:49 in reactie op Frans Lenaen Reageer op Herman

    Herman

    De PVV regeert toch ook mee? Waarom zij wel en de SP niet?

  • Johannes Zeilstra, zo 05 februari 2012 15:58 in reactie op Herman AS Reageer op Johannes

    Johannes

    Omdat neolibs liever met extreem nationalisten samenwerken , dan met sociaal democraten.

  • YggY ..., zo 05 februari 2012 16:07 in reactie op Herman AS Reageer op YggY

    YggY

    Nou vind ik meeregeren in deze wel een heel groot woord. De PVV is bij monde van Wilders een marginaal politiek verschijnsel.

    Het is een soort van tuinkabouter die ze aan de rand van de hofvijver hebben geplaatst, met een hengeltje in de hand.

    Af en toe gooien Rutte en Verhagen een visje in de hofvijver en die mag Wilders, de tuinkabouter, er dan uithalen.

    Maar een visje van een centimeter of 10 is voor een tuinkabouter al gauw een potvis van 20 meter.

    Maar om wat meer in PVV jargon te blijven, Wilders is zo'n beetje de befteckel van deze minderheidsregering.

  • - drammer -, zo 05 februari 2012 17:49 in reactie op YggY ... Reageer op - drammer

    - drammer

    Tja het marginale verschijnsel de PVV heeft wel politieke invloed en macht. Bepaald in het gedoogakkoord en wat er nog aan komt hoe het zal gaan in dit land.

    Wilders bepaald en dicteert, want het CDA wil geen verkiezingen, de Pvda ook niet, en vanuit die gedachte is er voor de PVV veel te halen. Nu ook weer omdat er een herziening komt van het gedoogakkoord. De PVV heeft voor de invloed en de macht gekozen, daar waar de SP het bewust jarenlang heeft laten liggen. Vanaf 1973 !!

    Maar waar is de SP in Nederland, wat heeft de partij gepresteerd? Niets, geen enkel steentje toegevoegd aan de BV Nederland of een anderen bijdrage geleverd. Een "tegenpartj".

    Het blijft met profiteren van de staat en de belastingbetaler, mede door het uitkleden van de Raadsleden en Provinciale statenleden Van DE SP door een extra belasting in te voeren op het traktement van deze mensen van 75%. Het afknijpen van de geachte afgevaardigden door deze mensen de dictatoriale wil op te leggen van het politburo van de SP.

    Wat moet de SP in de regering?

  • Frans Lenaen, zo 05 februari 2012 16:09 in reactie op Herman AS Reageer op Frans

    Frans

    Neen, de PVV regeert niet mee. Maar steunt de regering op een flink aantal punten.
    Ik vermoed dat de SP nooit accoord gaat met zo'n halfbakken oplossing.

  • - drammer -, zo 05 februari 2012 17:51 in reactie op Herman AS Reageer op - drammer

    - drammer

    De PVV heeft nu eenmaal veel meer niveau en politieke gedrevenheid san de SP . Het gaat de SP enkel maar om de afdrachtgelden van 75%, dat is het grootste verschil.

  • Kitty In Nederland, zo 05 februari 2012 18:54 in reactie op - drammer - Reageer op Kitty

    Kitty

    Veel meer niveau...
    Proest man ik kom niet meer bij :-)

  • YggY ..., zo 05 februari 2012 19:11 in reactie op Kitty In Nederland Reageer op YggY

    YggY

    Veel meer niveau...
    =========

    Een crimineel hoog niveau zelfs.

    Pornosites uitbaters, brievenbus pissers, zwangere vrouwen in elkaar rammers, dronkelappen, kopvoddenruikkers azijnzeikers en oude mensen intimideren.

    Voorwaar een niveau om U tegen te zeggen.

  • mevr. Peper, ma 06 februari 2012 13:20 in reactie op Kitty In Nederland Reageer op mevr.

    mevr.

    Ja, dit was voor mij ook even een eye-opener.
    Dat van dat niveau....................LOL.......ROFLMAO............daar was ik van mijn levensdagen niet op gekomen.

    :-DDDDDDDDDDD

  • - drammer -, ma 06 februari 2012 15:33 in reactie op mevr. Peper Reageer op - drammer

    - drammer

    Die rot kat.

  • snert :, zo 05 februari 2012 20:30 in reactie op - drammer - Reageer op snert

    snert

    Hahaha.
    Drammer kan het niet.

  • mandarijn fruitvlieg, di 07 februari 2012 14:42 in reactie op - drammer - Reageer op mandarijn

    mandarijn

    De PVV heeft nu eenmaal veel meer niveau
    ___________________________________________

    De tranen biggelen letterlijk over mijn wangen, serieus.

    Dit deed mij denken aan een stukje van Guido Weijers over Oh Oh Cherso

    http://www.youtube.com/watch?v=M1rFOtvXiG0

  • gerrie de vries, zo 05 februari 2012 14:19 Reageer op gerrie

    gerrie

    Iedereen weet het hier allemaal zo mooi te vertellen, wie met wie, en de sp zal het wel allemaal wel even doen. Wacht eerst eens af wat er gaat gebeuren en trek je conclusies pas dan. Nu is het gewoon speculeren en je weet wat er met speculeren kan gaan gebeuren.

  • gerrie de vries, zo 05 februari 2012 14:16 Reageer op gerrie

    gerrie

    Ik zie de man alleen maar greinzen, voorspeld niet veel soeps. Waar gelachen wordt vallen de klappen.

  • johan n., zo 05 februari 2012 15:01 in reactie op gerrie de vries Reageer op johan

    johan

    Twee knotsen van fouten in één reaktie.
    Dat vind ik knap.

  • mevr. Peper, zo 05 februari 2012 18:28 in reactie op gerrie de vries Reageer op mevr.

    mevr.

    U bedoelt bij de PVV??
    Ja, dat klopt dan wel.

  • gerrie de vries, zo 05 februari 2012 19:32 in reactie op mevr. Peper Reageer op gerrie

    gerrie

    Nee mevr Peper, Politiek, het meest gevaarlijke spelletje.

  • Joop Schouten, zo 05 februari 2012 13:51 Reageer op Joop

    Joop

    http://www.eenvandaag.nl/swf/player.swf?videoID=99700&external=0

  • mandarijn fruitvlieg, ma 06 februari 2012 17:39 in reactie op Joop Schouten Reageer op mandarijn

    mandarijn

    Mooi interview, heb hem ook gezien.

    Telkens weer verfrissend om iemand te horen praten en daarmee ook werkelijk iets zegt.

    Stilletjes hoop ik dat men Marijnissen toch in een minister post betrekt.

    Aan de andere kant, zijn gezondheid, .......

    En ondanks hij weet dat zijn gezondheid een klap zou krijgen als hij het zou doen, sluit hij het niet uit wanneer het echt nodig is....

    Nu, dat is commitment

  • YggY ..., zo 05 februari 2012 13:41 Reageer op YggY

    YggY

    De vraag is of Roemer ministeriabel is of wellicht anderen uit de zeer kundige fractie of liever gezegd dat was de vraag.

    Maar we gaan het eerst over de schoenen van Roemer hebben als ik het goed begrijp.

  • mevr. Peper, zo 05 februari 2012 14:23 in reactie op YggY ... Reageer op mevr.

    mevr.

    Roemer heeft al gezegd dat hij geen minister-president wil worden.
    Hij voelt zich prima in zijn rol als fractievoorzitter.
    Maar bepaalde mensen grijpen nu eenmaal graag alles aan om iemand die meer succes heeft dan zijzelf aan te vallen.

  • - drammer -, zo 05 februari 2012 18:51 in reactie op mevr. Peper Reageer op - drammer

    - drammer

    Zou U deze successen van de SP eens kunnen benoemen? Ik kan me voorstellen dat "iedereen" daar erg nieuwsgierig naar is. Misschien zijn de wonderen de wereld nog niet uit!

    Succes!!

  • drs Zen, ma 06 februari 2012 20:38 in reactie op - drammer - Reageer op drs

    drs

    WOEHAHA. Drammer nu HELEMAAL in het nauw.

  • Kitty In Nederland, zo 05 februari 2012 14:42 in reactie op YggY ... Reageer op Kitty

    Kitty

    Prioriteiten YggY prioriteiten :-)

  • Anja Lodewijks, zo 05 februari 2012 17:04 in reactie op YggY ... Reageer op Anja

    Anja

    Voor een paar goede schoenen moet je een edelman zijn werd ook vroeger tenslotte al gezongen:
    http://www.liedjeskist.nl/liedjes_a-z/d-liedjes/de_boer_had_maar.htm
    http://www.youtube.com/watch?v=8EVS9RgWBg0

  • YggY ..., zo 05 februari 2012 18:26 in reactie op Anja Lodewijks Reageer op YggY

    YggY

    Ik ben huis, tuin en keukenfilosoof die zich dagelijks wel afvraagt waarom iets is waarom iets is.

    Hoewel ik me niet wenst te vergelijken maar Plato was dat ook, Plato de aartsvader van het filosofisch idealisme.

    Plato, je weet wel, van de Plato-zolen

    http://www.marktplaza.nl/images/1/32/Schitterende-schoenen-van-Hex-met-plateauzool-Maat-36-12077932.jpg

  • Anja Lodewijks, zo 05 februari 2012 20:17 in reactie op YggY ... Reageer op Anja

    Anja

    Je hebt mensen die willen alleen maar laarzen dragen.
    Die lopen op enkellaarzen.

    http://www.styletoday.nl/img/article/content/Budget-Tuesday-enkellaarsje.png

  • YggY ..., zo 05 februari 2012 20:59 in reactie op Anja Lodewijks Reageer op YggY

    YggY

    En jijzelf dan Anja, ergens zie ik je als een klompvrouwtje

    http://www.datastress.com/~madeleine/log/files2/klompen%202.jpg

  • Anja Lodewijks, zo 05 februari 2012 21:40 in reactie op YggY ... Reageer op Anja

    Anja

    Nou nee, dat loopt toch niet lekker? En met klompendansen even lekker uit je dak gaan, lijkt mij ook niets.
    En ik draag ook niet enkel laarzen.

    Nee hoor, ik draag vrij gangbaar schoeisel, zelfs aangepast aan de verschillende seizoenen.
    Alleen wanneer ik in de moestuin werk, moet ik vanwege de soms drassige grond natuurlijk weleens echte tuinlaarzen dragen, die probleemloos een eindje in de aarde kunnen wegzakken wanneer de aardappels gerooid kunnen worden.
    http://www.laarzenspecialist.nl/easyshopmaker/tn_e215_2.jpg

  • YggY ..., zo 05 februari 2012 22:13 in reactie op Anja Lodewijks Reageer op YggY

    YggY

    Humor Anja, is een groot goed en werkt uitermate relativerend zo relativerend zelfs dat ik merk dat je me iedere keer weer te snel af bent.

    Maar mocht je ooit een keer bijgaande schoenen zien lopen tik me dan maar even op de schouder, grote kans dat ik het ben.

    http://9.mshcdn.com/wp-content/uploads/2011/05/converse-sneaker-360.jpg

    En als we dan bepaald hebben dat humor noodzakelijk is waarom dan niet de dag afgesloten met een stuk muziek wat past bij die schoenen en wat de dag net even compleet maakt.

    http://www.youtube.com/watch?v=PBkA4-U4MPk

  • Anja Lodewijks, ma 06 februari 2012 09:46 in reactie op YggY ... Reageer op Anja

    Anja

    : ) It takes two.

  • YggY ..., ma 06 februari 2012 10:46 in reactie op Anja Lodewijks Reageer op YggY

    YggY

    to Tango

    http://www.youtube.com/watch?v=zoZS0HRliPg

  • Home Cinema, zo 05 februari 2012 13:25 Reageer op Home

    Home

    Ach vroeg of laat gaat ook de SP met de billen bloot.

    Maar wat graag brengt de SP graaiers in beeld (binnen, en buiten de politiek). Goed dat de SP dit doet, want jawel "ze" bestaan "de graaiers", en daar mag je gerust wat van zeggen. Je kunt er zelfs over nadenken om maatregelen te nemen tegen dit graai gedrag.

    Maar jawel, het is en blijft symboolpolitiek, je kunt 300% belasting gaan heffen op het inkomen van de heer Rijkman Groenink (om maar een naam te noemen.) Wij, bv Nederland zijn domweg niet in het bezit van voldoende graaiers.

    Wie zijn er wel in het bezit van de "zak met geld"?. Juist ja de middenklasse!. Zo'n beetje alles naar rato gilt de SP, van de kinderbijslag tot aan de verkeersboetes. Eigenlijk maak het geen zak uit!

    Weg met uw eigen dromen, wij de SP maken wel uit wat goed voor u is! Gevolg, de middenklasse zal massaal vluchten uit een Nederland.

    En wie o wie gaat dan de rekening betalen meneer Roemer?!

    Ik niet, nogmaals de Tearoom Tango, het SP verhaal..

    http://www.youtube.com/watch?v=LLXOeYj8i-s

  • nico schouten, zo 05 februari 2012 15:35 in reactie op Home Cinema Reageer op nico

    nico

    De SP heeft verscheidene kostenbesparingen voorgesteld die in de miljarden lopen. Verder moet u weten dat dit kabinet koerst op een prognose van het Centraal Planbureau waarin een belastenverlaging op termijn van 10 miljard verborgen zit. Daarom zoveel bezuinigingen om dit te compenseren. Dit wijst de SP af. Dus wat u zegt over belastingverhoging is kletspraat.

  • Home Cinema, zo 05 februari 2012 16:40 in reactie op nico schouten Reageer op Home

    Home

    "De SP heeft verscheidene kostenbesparingen voorgesteld die in de miljarden lopen. "

    Over welke kostenbesparingen heeft u het?

    Goed de SP wil minder geld uittrekken voor politie en justitie, zo'n slordige 160 miljoen.
    Ons wegennet voldoet aan alle eisen volgens de SP. Alle projecten gaan in de ijskast. Kostenbesparing 750 miljoen.

    Veel meer heeft de SP niet te melden....

  • theo gerris, zo 05 februari 2012 22:05 in reactie op Home Cinema Reageer op theo

    theo

    Cinema Home

    Besparen van geld ( bezuinigingen ) is een keuze maken.
    De een legt de rekening neer bij de zwakkeren en de ander laat de rijken wat meer betalen.
    Dat is heel simpel het verschil tussen VVD en SP.

  • nico schouten, ma 06 februari 2012 10:57 in reactie op Home Cinema Reageer op nico

    nico

    Heeft u nooit gehoord van de voorgestelde besparing op de hypotheekrenteaftrek? Of op de aanschaf van de JSF? Of op de bureaucratie in de gezondheidszorg? Kijk toch eens naar het programma dat ter doorberekening is voorgelegd aan het CPB.

  • Eric West, zo 05 februari 2012 13:05 Reageer op Eric

    Eric

    Ik denk dat de SP meer kan bereiken in de oppositie dan als regeringspartij.

  • - drammer -, zo 05 februari 2012 14:11 in reactie op Eric West Reageer op - drammer

    - drammer

    Wat heeft de SP in al die jaren bereikt na 1973 toen Mao een groot geldbedrag doneerde om de SP handen en voeten te geven?

    De SP, DE tegenpartij overal tegen en een partij die verrijkt met de afdrachtgelden( 75% van het bruto inkomen) van de mensen die democratisch gekozen zijn.

    Het is toch niet meer van deze tijd!

  • drs Zen, ma 06 februari 2012 19:55 in reactie op - drammer - Reageer op drs

    drs

    Yep. Ik weet dat Mao ook nog zei: "Wat knispelen die nieuwe dollalbiljetten toch lekkel!"
    http://www.youtube.com/watch?v=WCkOmcIl79s

  • gijs verkouteren, zo 05 februari 2012 14:37 in reactie op Eric West Reageer op gijs

    gijs

    Denk ook beter oppositie dan tegen elke prijs met tegenstanders gaan regeren.

    PM Helsema die tegen elke prijs met vvd wilde regeren en zelfs nog verder met nog verder afbreken "sociale zekerheid" dan pvvda. (Nu twittert ze over een "ontroerende toespraak" op de Bilderberg ....)

    Rechts-draaiend links, daar hebben we er genoeg van gezien en -hoop- Roemer nog wat principes heeft.

    Vond hem wel ver gaan om met zijn 15 zetels en de "Roemer variant", waarna helsema riep "ja waarom niet ?" maar nadat Pechtold riep "mwaah" vond Helsema het opeens ook niks.

    Vrees de allemansvriendelijkheid van de SP: "hoe dan ook mee-regeren, tegen elke prijs" heel dom.

    PM 1 SP gedeputeerde met hele clan VVD-ers in Brabantse staten, die trouwens -nu- door Wiegel wordt afgezeken terwijl W hem er zelf bijhaalde..

  • - drammer -, zo 05 februari 2012 12:26 Reageer op - drammer

    - drammer

    DE SP aan de macht?

    Dat betekend nog als wat. Dat wordt belasting betalen.
    DE SP draait nu al proef met de afdrachtregeling. Dat betekend 75% aftikken aan het politburo. Let wel 75% van het bruto hard verdiend salaris. even aftikken.

    Alleen het proefdraaien met deze afdrachtregeling gaat niet zo goed. Er zijn om deze reden( 75% aftikken van het bruto traktement) al meer dan 25 SP afgevaardigden vertrokken.

    Ze gaan op een eenmanslijst verder, of sluiten zich aan bij een andere partij, of stoppen er helemnaal mee.

    Dan staan er nog 100 SPers op de nomitatie om ook uit de SP te verdwijnen. Leeuwarden en provinciale staten Brabant zijn de laatste voorbeelden.

    Dan zal het politburo van de DE SP bepalen hoe dat geld ( let wel 75% van je bruto loon) verdeeld wordt. Dat betekend in ieder geval dat iedereen in dit land naar de gaarkeuken moet. In de rij en de voorzitter van het plaatselijke politburo bepaald de volgorde en de hoeveelheid.

    Woendag is gehaktdag, staat ook al vast, dat is nu al bepaald door het politburo van DE SP.

    Mensen van DE SP die de knellend opleggen van "SP"standpunten door het politburo niet meer acceptabel vinden, omdat invulling vanuit de persoon, als gekozene, niet meer mogelijk is. Dictatuur vanuit de partij, vanuit het politburo.

    Deze mensen ( een paar honderd) zijn ook bezig om een uitweg te zoeken, eerst binnen DE SP maar als dat niet lukt gaan ze een ander partij opzoeken. Of gaan een eigen lijst vormen.

    DE SP de LPF van 2012? Ik denk van wel, of het roer moet 180 graden om onder aanvoering van het politburo. Maar wie ziet deze stalenkaders hun macht afgeven aan een eenling? Wie betaald dat dure kantoor van DE SP dan? Ook voor het politburo moet de kachel branden en de hypotheek betaald.


    DE SP de LPF van morgen? JA!

    Regeren? Regeren? Dat zal moeilijk worden, het niveau in de partij is te laag en daardoor komt de macht teveel bij een select groepje te liggen.

    Inderdaad het is te raden, bij "het politburo". Onwenselijk en de democratie onwaardig. Laat de SP nu eerst eens gaan gedogen...

  • Kitty In Nederland, zo 05 februari 2012 13:09 in reactie op - drammer - Reageer op Kitty

    Kitty

    Een kijkje in de ergste nachtmerrie van Drammer :-)

  • - drammer -, zo 05 februari 2012 14:03 in reactie op Kitty In Nederland Reageer op - drammer

    - drammer

    Je vergist je, het is de "droom" van Roemer. Het is de nachrmerrie van democratisch, normaal en gezond politiek denkend Nederland.

    Maar het blijft de "droom" van Roemer, of het voor hem (Roemer) een nachtmerrie wordt? Ja en het hoe en waarom heb ik ruimhartig omschreven in mijn bijdrage.

    DE SP de LPF van de toekomst... ( 2012)

  • Kitty In Nederland, zo 05 februari 2012 14:32 in reactie op - drammer - Reageer op Kitty

    Kitty

    En jij baseerd deze aannames op...
    Ja op wat ook alweer?

  • - drammer -, zo 05 februari 2012 17:53 in reactie op Kitty In Nederland Reageer op - drammer

    - drammer

    Ga eens googlen!

    Schrik niet, het is niet iets voor mensen met een zwakke maag of zenuwachtige darmen.

    Zeg niet dat je niet gewaarschuwd was!

  • Kitty In Nederland, zo 05 februari 2012 18:51 in reactie op - drammer - Reageer op Kitty

    Kitty

    Knip en plak jij gewoon iedere dag je bijdrages?

  • - drammer -, ma 06 februari 2012 11:38 in reactie op Kitty In Nederland Reageer op - drammer

    - drammer

    Nee, daarvoor moet je echt bij "iggi "zijn.

  • YggY ..., zo 05 februari 2012 14:22 in reactie op Kitty In Nederland Reageer op YggY

    YggY

    Ik zou het eerder een "natte droom" willen noemen.

    Wishful thinking mag ook.

  • Kitty In Nederland, zo 05 februari 2012 14:43 in reactie op YggY ... Reageer op Kitty

    Kitty

    I have a dream... Zoiets :-)

  • YggY ..., zo 05 februari 2012 15:01 in reactie op Kitty In Nederland Reageer op YggY

    YggY

    Ik zie in drammer meer een soort van Billy Graham.

    We must take the step into heaven

    We gaan op de step naar de hemel.

    Anybody!!........Annie's lichaam............

  • Kitty In Nederland, zo 05 februari 2012 16:26 in reactie op YggY ... Reageer op Kitty

    Kitty

    :-)

  • Piet de Geus, zo 05 februari 2012 19:34 in reactie op YggY ... Reageer op Piet

    Piet

    "We must take the step into heaven"

    Alledrie?

    http://www.youtube.com/watch?v=yHgO7yh06V0

  • johan n., zo 05 februari 2012 14:55 in reactie op YggY ... Reageer op johan

    johan

    De natte droom van Drammer??

    Dan is het dus toch waar: Een kinderhand is snel gevuld???

  • - drammer -, zo 05 februari 2012 18:55 in reactie op johan n. Reageer op - drammer

    - drammer

    Probeer nu zelf ook "zo'n" droom te krijgen! Dan ben je ook op weg naar volwassenheid!

    Wat een puber, kom nu met argumentatie, laat zien dat het tegendeel een logischer en betere verklaring is.

    Ik daag je uit! Kom met een volwassen bijdrage!

  • - drammer -, ma 06 februari 2012 15:36 in reactie op YggY ... Reageer op - drammer

    - drammer

    iggi, praat uit ervaring.
    .

  • robert vd heide, zo 05 februari 2012 13:09 in reactie op - drammer - Reageer op robert

    robert

    als de SP al afdracht vraagt of belasting heft

    gaat de opbrengst niet naar villa bezitters of andere rijke stinkers
    zoals nu.
    maar vloeit alles terug naar gemeenschap en gemeenschappelijke voorzieningen

    belasting is van draagkrachtige burgers een deel vragen

    nu wordt dat niet gedaan ,en wordenn de zieken ,armen en gehandicapten geplukt en bestolen

  • - drammer -, zo 05 februari 2012 14:08 in reactie op robert vd heide Reageer op - drammer

    - drammer

    Dacht je dat nu werkelijk? Waar blijft al dat geld wat met de afdrachtregeling van de SP geachte afgevaardigden wordt gestolen? Let wel 75% van het bruto traktement van raadsleden en provinciale statenleden. 75%% 75%%!!!!!

    Gaat dat geld oom naar de armen en noodruftigen in ons land, of bouwt de SP er een mooi nieuw en modern kantoorgebouw van?

    Jij mag het zeggen...

  • johan n., zo 05 februari 2012 15:00 in reactie op - drammer - Reageer op johan

    johan

    Bent U lid van de SP??
    Of aktief voor de SP en moet U geld afdragen??
    Zo nee, waar bemoeit U zich eigenlijk mee, en waar maakt U zich zo druk om.??

    Wat een ander doet of laat, betaalt of niet betaalt, moet U toch, gezien Uw mentaliteit , niets kunnen schelen?


    Bent U soms uitgekotst door de SP in Uw dorp??

    Dan wordt veel duidelijk.

  • drs Zen, zo 05 februari 2012 13:19 in reactie op - drammer - Reageer op drs

    drs

    U kunt in de toekomst kijken, heel bijzonder. U vergist u. Dit is Nederland, niet Hongarije.
    Jammer dat de Sovjet-Unie niet meer bestaat en Mao dood is, dan maar de SP afzeiken!

  • - drammer -, zo 05 februari 2012 14:13 in reactie op drs Zen Reageer op - drammer

    - drammer

    Maar de werkelijkheid dit is de SP.

    Mao en Lenin, Hongarije en Polen en alle Balkanstaten ineen. Het is net de belastingdienst in dit land.. we kunnen het wel mooier en makkelijker maken.. maar de waarheid blijft. "Betalen".

  • drs Zen, zo 05 februari 2012 14:52 in reactie op - drammer - Reageer op drs

    drs

    'Mao en Lenin, Hongarije en Polen en alle Balkanstaten ineen.'

    Wikipedia: 'De volgende gevallen zijn afzonderlijk strafbaar gesteld in artikel 267:
    belediging van een openbare instelling
    belediging van een ambtenaar tijdens of wegens de rechtmatige uitoefening van zijn functie: de Hoge Raad heeft op 22 september 2009 geoordeeld dat uitlatingen van de woorden "sukkels", "klootzakken", "losers" en "kankerlijers" tegenover het openbaar gezag onder omstandigheden beledigend en dus strafbaar zijn (zie HR 22 september 2009, LJN BI5623).
    belediging van een lid van de regering van een bevriende staat.
    Belediging van de Koning(in) en directe familie, ook bekend als majesteitsschennis, is strafbaar via artikelen 111-113 WvS.
    Gewone belediging is alleen strafbaar als het slachtoffer een klacht indient.'

    Het lijkt me een gevalletje prijs schieten voor Roemer, of een willekeurige SP'er.

  • - drammer -, zo 05 februari 2012 17:38 in reactie op drs Zen Reageer op - drammer

    - drammer

    Waar jij de SP voor uitmaakt, alle straatscheldwoorden passeren de revue. Ik kan me voorstellen dat wat jij hier beweert toch en straatje te ver gaat.

    Dat zal Roemer niet leuk vinden. Roemer zou daar nachtmerries van krijgen. Die Maoisten toch....

    Maar het bedrag wat de SP in 1973 enz. van Mao mochten ontvangen is nooit door de SP en het politburo bekend gemaakt.

    Dat zou pas transparantie zijn. Wie maakt ons los wie weet het? Vertel..vertel.

  • mevr. Peper, ma 06 februari 2012 12:21 in reactie op - drammer - Reageer op mevr.

    mevr.

    Verder gaat het wel goed?
    U beledigt hier iedereen een slag in het rond, U maakt duidelijk dat U niet of nauwelijks ergens verstand van heeft, en kleppert de ene keer over de SP, de volgende keer over wat anders?
    Wat ziet U eigenlijk zelf als Uw taak hier?

    Als U vindt dat U een bron van vermaak bent..............heeft U gelijk.

  • - drammer -, ma 06 februari 2012 12:45 in reactie op mevr. Peper Reageer op - drammer

    - drammer

    Weerleg het dan en maak er een peperig stukje van. We zitten hier op een opiniesite. Waar meningen komen en gaan en botsen.

    Maar mag ik u uitnodigen om mee te doen? Maar dan met en inhoudelijke bijdrage..

  • mevr. Peper, ma 06 februari 2012 13:24 in reactie op - drammer - Reageer op mevr.

    mevr.

    Nee, hoor.
    Ik weerleg niet dat U een bron van vermaak bent.


    Alleen vermoed ik dat U dat niet bent op de manier die U zich had voorgesteld.

  • - drammer -, ma 06 februari 2012 15:17 in reactie op mevr. Peper Reageer op - drammer

    - drammer

    Dus jij bent en wordt niet geplaagd door enige argumentatie.

    Verhip een kat zou er van gaan niezen ...

    Maar ik daag je uit, weerleg het.

  • drs Zen, ma 06 februari 2012 20:42 in reactie op - drammer - Reageer op drs

    drs

    Jasses Drammer. Als ik jouw reactie op mijn beeldscherm zie, druipt er gifgroen schuim vanaf.

    ......................
    ......................

    Ik had daarnet een reactie van Piet. Niks,


    -----------------------
    -----------------------

    Daarnet een van Iggy, ook niks.


    -----------------------
    -----------------------

    Raar, ik had een bericht van Wim van DElft en er kwam niet alleen gifgroen schuim..........

  • drs Zen, ma 06 februari 2012 20:02 in reactie op - drammer - Reageer op drs

    drs

    Ben je dezelfde Drammer, of is dit je broer?

    '- drammer -, zo 05 februari 2012 14:13 in reactie op drs Zen Reageer op - drammer

    Maar de werkelijkheid dit is de SP.

    Mao en Lenin, Hongarije en Polen en alle Balkanstaten ineen. Het is net de belastingdienst in dit land.. we kunnen het wel mooier en makkelijker maken.. maar de waarheid blijft. "Betalen".'

  • - drammer -, di 07 februari 2012 11:19 in reactie op drs Zen Reageer op - drammer

    - drammer

    Jammer, gebrek aan argumentatie? Meer heb jij niet te bieden? Kom op laat je niet kennen! Er tegenaan "Die Fahne hoch".
    Het begon net zo leuk te worden.

  • gerrie de vries, zo 05 februari 2012 19:36 in reactie op drs Zen Reageer op gerrie

    gerrie

    Heerlijk je vast klampen aan een partij of persoon, gebeurde ook in de jaren 30. Ik klamp me aan niemand vast en ook niet aan een partij als je de hele geschiedenis nakijkt zie je dat het allemaal list en bedrog is.

  • Mostafa Mouktafi, zo 05 februari 2012 12:20 Reageer op Mostafa

    Mostafa

    Heerlijk, dan krijgen alle Nederlanders twee vrolijk tomaat-achtig rode wangtjes en gaan wij weer lachen, althans, het algemeen belang en het belang van Nederland komt in de eerste plaats! Wilders heeft ons verkocht aan het onzichtbare buitenland. Vreselijk.

  • Mc. William, zo 05 februari 2012 11:36 Reageer op Mc.

    Mc.

    Ook de SP is afhankelijk van coalitie zin- of weerzin. Met name VVD, D66 zitten niet te wachten op een sterke partij die de bijl aan de wortel van excessieve beloningen, bonussen, versoepeling ontslagrecht, meer Europa, minder overheid meer markt, privatisering nutsvoorzieningen etc. wil zetten. Hun excistentie zou regelrecht bedreigd worden. Nee, de rekening bij lage/ middeninkomens leggen en hen onevenredig zwaar belasten en zelf met boven-boven modale inkomens de eeuwige back bencher uithangen. Zelfs GL wil in de rechtse vijver gaan vissen, kansloos maar toch. De mantra " de SP is overal tegen en is te laf om verantwoordelijkheid te nemen en te dragen " kan inmiddels verpakt in bruin wc papier de pot in. In kabinetsformaties is regeringsdeelname van de SP altijd zorgvuldig buiten de deur gehouden. De enige manier om aan de huidige malaise het hoofd te bieden, en niet op kosten van degenen die het al moeilijk genoeg hebben, is deelname van de SP.

  • Zwarte Piet, zo 05 februari 2012 10:55 Reageer op Zwarte

    Zwarte

    Zit net de aflevering van Pownews te kijken van afgelopen vrijdag maar die man loopt gewoon op schoenen van 100 euro of meer . Daar loopt zijn achterban niet op.

  • Evert van Vliet, zo 05 februari 2012 11:09 in reactie op Zwarte Piet Reageer op Evert

    Evert

    Alsof hij er iets aan kan doen dat er aan vakmanschap een hoog prijskaartje is gehangen?

  • Herman , zo 05 februari 2012 11:13 in reactie op Zwarte Piet Reageer op Herman

    Herman

    maar die man loopt gewoon op schoenen van 100 euro of meer .

    Schandalig is dat.

  • johan n., zo 05 februari 2012 15:04 in reactie op Herman Reageer op johan

    johan

    Ik ook, hoor.
    Dan heb je nog niets bijzonders ook...

  • mandarijn fruitvlieg, di 07 februari 2012 14:22 in reactie op Herman Reageer op mandarijn

    mandarijn

    inderdaad, sandalig...
    (geen ch vergeten)
    Op blote voeten en een zwaar eiken kruis op je rug, dan pas ben je sociaal, dat weet iedereen toch?

  • Jan B, zo 05 februari 2012 11:18 in reactie op Zwarte Piet Reageer op Jan

    Jan

    die man loopt gewoon op schoenen van 100 euro of meer

    Ik ook.

  • gerrie de vries, zo 05 februari 2012 19:40 in reactie op Jan B Reageer op gerrie

    gerrie

    Ik loop op schoenen van 100 euro maar kots niet op het kapitalisme. En daar schuilt nu precies het gevaar in. Het zijn niet de schoenen maar de gedachten gang. Als je nu zo bijdehand bent en je denkt logisch door dan zie je het misschien.

  • Evert van Vliet, ma 06 februari 2012 10:34 in reactie op gerrie de vries Reageer op Evert

    Evert

    Jij bedoelt dat je alleen recht op de betere stappers zou hebben wanneer je kapitale armoede een warm hart toedraagt.

    Hij heeft waarschijnlijk ook weleens een kreeft met een glas champagne weggespoeld, schandalig niet?

  • Vik bij de Kerk, zo 05 februari 2012 11:41 in reactie op Zwarte Piet Reageer op Vik

    Vik

    De Tweede Kamerleden van de SP worden geacht (zoals je waarschijnlijk wel weet) een fors deel van hun salaris in te leveren om de partijkas te vullen zodat succesvolle campagnes opgezet kunnen worden. Niet elke partij ontvangt namelijk grote bedragen uit Israël en de VS.

    Desondanks houden ze een flink salaris over met veel voordelen, waaronder kleedgeld om zich respectabel in de Tweede Kamer te kunnen presenteren. Alleen Spekman van de PvdA zie ik voornamelijk in oude wollen truien verschijnen, de rest van de leden zie ik vooral in mantelpakjes en stropdassen (of iets dergelijks). Met andere woorden, misschien draagt Roemer die schoenen wel met tegenzin en loopt die thuis in een juten zak?

  • gijs verkouteren, zo 05 februari 2012 15:06 in reactie op Vik bij de Kerk Reageer op gijs

    gijs

    Andere politici steken geld liever in eigen zak ipv afdrachtregeling. Dus zal Spekman nooit SP-er worden en showt zijn afgedragen truien en lebbert -constant- over zijn "nederige afkomst".

    Kleine zielen hier die ?vaststellen? dat R op schoenen van 100E loopt. Nagevraagd ? en Klopte het ?, en, Is het erg ?

    En altijd maar weer afgedraaide plaat van maoisten i.p.v. "het programma van -NU".

    Hoe zit dat dan met de CPN-ers in GroenrechtsdraaiendLinks ?

    Afdrachtregeling mag niet en schoenen van 100E mag ook niet ?

    Net als kritieke buitenlanders "ze komen hier voor uitkering" en als ze werken "ze pakken ons werk af".

    Iemand nog iets fundamentelere, inhoudelijkere kritiek op SP anders dan de geelgedraaide plaat ?

    Allemaal in navolging Wilders "SP wolf in schaapskleren"

  • Kitty In Nederland, zo 05 februari 2012 12:27 in reactie op Zwarte Piet Reageer op Kitty

    Kitty

    Foei Emile :-( schoenen van meer dan 100 euro.
    Kan natuurlijk niet he.
    Klompjes mag wel of moet Emile op de blote voetjes?

  • Anja Lodewijks, zo 05 februari 2012 13:00 in reactie op Zwarte Piet Reageer op Anja

    Anja

    Rekensom:

    Een paar schoenen kost 40 euro, een paar van deze schoenen gaan gemiddeld 6 maanden mee en zijn dan niet meer te repareren door de schoenmaker.

    Een paar dure schoenen kost 100 euro, met een paar van deze schoenen doet men gemiddeld 2 jaar. Tussentijds worden de schoenen éénmaal naar de schoenmaker gebracht voor een reparatie, kosten 25 euro.

    Vraag: met welke schoenen is men goedkoper uit?

  • drs Zen, zo 05 februari 2012 13:20 in reactie op Zwarte Piet Reageer op drs

    drs

    Wat dacht je? Dat-ie op sandalen loopt en over water kan lopen? Dat doet Geert Wilders toch al?

  • Kitty In Nederland, zo 05 februari 2012 16:55 in reactie op drs Zen Reageer op Kitty

    Kitty

    Sandalen passen in deze theorie van de verplichte dress code meer bij de groen linksers :-)

  • drs Zen, ma 06 februari 2012 19:57 in reactie op Kitty In Nederland Reageer op drs

    drs

    Okee, deze dan.
    http://www.youtube.com/watch?v=yRkovnss7sg

  • Amarinde Bovendorp, zo 05 februari 2012 10:37 Reageer op Amarinde

    Amarinde

    De SP kan vrij makkelijk de grootste worden en gaan regeren.

    Hoe langer dit kabinet zit hoe meer kans er is.

    Regeren is voor veel partijen het hoogst haalbare of te wel ze zijn pluchegeil.

    Dit betekent ook, zo we in een lange geschiedenis kunnen controleren, dat de overige partijen gaan draaien naar de standpunten van de populairste partij.
    Dat is nu dus de SP.
    Het CDA is een "zo de wind waait, waait mijn jasje partij" dus van deze kan men stellen dat de steun verzekerd is.
    D66 is redelijk populistisch als het gaat om macht, de verschillen zullen ook bij hen kleiner worden als men kans maakt op een plek in een SP coalitie.
    De PvdA en GL liggen qua basis partijpolitiek niet zover af van de SP, ze zijn beide wel onder druk van de huidige populistische koers van VVD/PVV/CDA wel opgeschoven naar rechts maar daar liggen hun wortels niet.

    De analyse die dor de diverse "kenners" gegeven is vindt zijn oorsprong in de huidige opvattingen en verschuivingen maar dat is dus absoluut geen norm of richtlijn gezien het constante draaien voor de macht.

    Na ruim 50 jaar van hoofdzakelijk midden rechts tot rechtse kabinetten, en de daardoor veroorzaakte ellende van vandaag de dag, is het te wensen dat er een andere koers in Nederland komt.

    Of dat de SP wordt of een nieuwe partij doet er voor mij niet toe.
    De menselijke maat en een gedegen inzicht hoe NL verder wil en moet is war het nu omgaat.
    We zien dagelijks dat NL niet wil wat er nu gebeurd.
    Schrapen aan de onderkant, het bestaansrecht van hele groepen afnemen, zorg afnemen, scholing afnemen, ons verworven sociaal stelsel afbreken ter meerdere glorie van een kleine groep belanghebbenden is niet wat de bevolking wil.

    Feitelijk is het voor mij dus wat dubbel.
    Enerzijds mag dit kabinet langer blijven zitten zodat de bevolking wakker wordt en uiteindelijk in gaat zien dat rechts niets te bieden heeft voor iedereen onder 2 x modaal.
    Anderzijds ben ik begaan met die mensen die nu tot op het bot in de problemen komen door de zeer onevenredige lasten die men opgelegd krijgt en pas stopt als dit kabinet op non actief komt.

  • Evert van Vliet, zo 05 februari 2012 10:53 in reactie op Amarinde Bovendorp Reageer op Evert

    Evert

    Ergo; de mens is uiterst hypocriet e/o (sado)masochistisch in aanleg.

    Heeft niets met naties te maken overigens, dat is ook 'maar' een symptoom daarop...net als hetgeen dat voor 'onderwijs' móét doorgaan.

  • Jan B, zo 05 februari 2012 11:20 in reactie op Amarinde Bovendorp Reageer op Jan

    Jan

    De SP kan vrij makkelijk de grootste worden en gaan regeren. Hoe langer dit kabinet zit hoe meer kans er is.

    Klopt. Wacht maar tot de nieuwe bezuinigingsronde.

  • Home Cinema, zo 05 februari 2012 14:25 in reactie op Amarinde Bovendorp Reageer op Home

    Home

    "Het CDA is een "zo de wind waait, waait mijn jasje partij" dus van deze kan men stellen dat de steun verzekerd is."

    Daar gaan de laatste virtuele 15 zetels richting de de VVD..Zo gek zijn deze jongens heus niet hoor!

    "D66 is redelijk populistisch als het gaat om macht, de verschillen zullen ook bij hen kleiner worden als men kans maakt op een plek in een SP coalitie."

    Laatste uitspraak van Alexander Pechthold gemist?!

    "De PvdA en GL liggen qua basis partijpolitiek niet zover af van de SP, ze zijn beide wel onder druk van de huidige populistische koers van VVD/PVV/CDA wel opgeschoven naar rechts maar daar liggen hun wortels niet."

    2 woorden begrotingsverdrag en Europa. Een draai van 180 graden van zowel de Pvda als GL, gaat echt niet gebeuren....

    Kortom de SP staat nog steeds op een eiland, gelukkig maar!

  • Johannes Zeilstra, zo 05 februari 2012 09:40 Reageer op Johannes

    Johannes

    Het kan wel, maar ik verwacht het niet, daar is de betweterige arrogantie van D66 en GL veel te groot voor.

  • Jan B, zo 05 februari 2012 11:24 in reactie op Johannes Zeilstra Reageer op Jan

    Jan

    Dan wordt het land onbestuurbaar. GL en D66 zullen hoe dan ook water bij de wijn moeten doen. Ik denkt trouwens dat GL niet al te veel te willen heeft tegen die tijd.

  • Erwin Lamme, zo 05 februari 2012 09:26 Reageer op Erwin

    Erwin

    Het lijkt me goed voor de SP als ze een keer kunnen regeren. Dan zullen de Socialisten erachter komen dat een land besturen heel wat anders is dan oppositie voeren. Roepen vanaf de zijlijn dat bezuinigen op de sociale uitgaven en bezuinigen op de zorguitgaven asociaal is, is makkelijk. Maar als de SP straks in de regering onvermijdelijk voor de opdracht staat om de staat betaalbaar te maken, dan zal er bezuinigd moeten worden. De belastingen kunnen namelijk nauwelijks nog omhoog. Veel mensen dragen de helft van hun inkomen af aan een staat, wat eigenlijk belachelijk is.

    Martin Sommer schreef gisteren een wijze column waarin hij de gulden regel van de Wereldbank aanhaalde: overheden zouden niet meer dan 40% van het BNP mogen bedragen. In Nederland is het nu 50%, wat ten koste gaat van economische groei. De uitdaging voor Nederland is dus om de overheid tot gezonde proporties terug te brengen. Maar ik zie de SP dit niet doen. Die willen immers juist meer overheid.

  • Joop Schouten, zo 05 februari 2012 10:18 in reactie op Erwin Lamme Reageer op Joop

    Joop

    De SP wil geen méér overheid, maar een betrouwbare.

  • Erwin Lamme, zo 05 februari 2012 10:47 in reactie op Joop Schouten Reageer op Erwin

    Erwin

    De SP heeft in haar historie altijd gestreden tegen afbraak van de overheid. Als het aan de SP had gelegen deed de overheid nog de post, het openbaar vervoer, de electriciteit, het water, de sociale woningbouw en alle zorg. En daar komt nog bij meer sociale werkplaatsen, een uitgebreid zorgpakket en hogere uitkeringen. De SP wil dit betalen met torenhoge belastingen.

    Dus de SP is duidelijk voor een enorme overheid. We hebben aan Griekenland kunnen zien waar dit toe leidt...

  • Jan B, zo 05 februari 2012 11:23 in reactie op Erwin Lamme Reageer op Jan

    Jan

    We hebben aan Griekenland kunnen zien waar dit toe leidt...

    Kompleet gezwam. De SP strijdt ook fel tegen corruptie. En corruptie is precies wat Griekenland heeft genekt, niet een grote overheid. Waar een geprivatiseerde overheid toe leidt hebben we trouwens in de afgelopen dagen hier kunnen zien. Als puntje bij paaltje komt kan de vrije markt nog geen trein laten rijden.

  • Erwin Lamme, zo 05 februari 2012 12:14 in reactie op Jan B Reageer op Erwin

    Erwin

    Het lijkt me niet dat corruptie zozeer het probleem is in Griekenland. Het probleem is wel grootschalige belastingontduiking, een veel te grote en dus dure overheid, en Grieken gingen met 50 al met penisoen. Het gevolg van de grote overheid was dat Griekenland steeds meer moest lenen. Dit leidde weer tot een grote schuld, waardoor de grote overheid nog duurder werd wegens oplopende rentelasten.

    De grote les van Griekenland is dat de overheid niet te groot moet worden.

  • Joop Schouten, zo 05 februari 2012 23:40 in reactie op Jan B Reageer op Joop

    Joop

    'Als puntje bij paaltje komt kan de vrije markt nog geen trein laten rijden.'
    Precies Jan.

    Dat er verkeerd is ingekocht (...), en 'we' zitten opgescheept met een opgesplitst bedrijf die elkaar nawijzen als er (na slechts een paar dagen vorst) enorme vervoersproblemen ontstaan zegt zegt mij meer dan voldoende over die 'vrije markt' én over het belang van openbaar vervoer.

    Ondertussen worden 'onze' nutsvoorzieningen verpatst aan internationale bedrijven met aandeelhouders op afstand de de situatie in praktijk niet kennen maar wel winsten zien (...). Keer op keer op keer op keer op keer...

    Nutsvoorzieningen zijn altijd een kostenpost. Ze zijn van vitaal belang en moet je goed onderhouden.

  • Joop Schouten, zo 05 februari 2012 23:55 in reactie op Joop Schouten Reageer op Joop

    Joop

    Corr.
    1x 'zegt' en
    '...aandeelhouders op afstand die de situatie in praktijk niet kennen maar wel winsten willen zien (...).
    X-cuus.

    Gelukkig is het geen 'ministeriële' brief.
    : )

  • nico schouten, zo 05 februari 2012 12:36 in reactie op Erwin Lamme Reageer op nico

    nico

    De overheidsbedrijven moeten voor hun diensten betaald worden. (Kijk maar naar je rekening voor het kraanwater.) Hun dienstverlening is steeds betrouwbaarder geweest dan die van particuliere bedrijven. En ja, aan betrouwbaarheid hangt een prijskaartje. Wat betreft de hoge belastingdruk zou Erwin Lamme eens naar de Skandinavische landen moeten kijken, die het beter doen dan Nederland. Betere sociale voorzieningen leiden tot een breder draagvlak voor de gehele economie. Het leidt ook tot minder misdaad, zodat je minder hoeft te betalen aan particuliere uitgaven aan veiligheid (en zorg). Uitgaven die niet onder het begrip van de collectieve lastendruk vallen, maar er wel degelijk zijn. Zo leiden ook bezuinigingen op de gezondheidszorg niet tot minder uitgaven (eerder tot meer), maar tot een verschuiving in de uitgaven. De enige reële bezuiniging die dit op kan leveren is dat arme mensen eerder dood gaan. Als Erwin Lamme dit niet van belang vindt, moet hij dit zeggen. Dan weten we dat hebzucht voor hem belangrijker is dan medemenselijkheid. Maar dat dit weggemoffeld wordt onder een abstracte beschouwing.

  • Joop Schouten, zo 05 februari 2012 13:16 in reactie op Joop Schouten Reageer op Joop

    Joop

    'De SP wil dit betalen met torenhoge belastingen.'

    Gelul.

  • Hjalmar Hoort, zo 05 februari 2012 19:07 in reactie op Joop Schouten Reageer op Hjalmar

    Hjalmar

    Gelul?

    Naast bezuinigingen kan de overheid miljarden euro’s meer inkomsten verkrijgen, door meer belasting op
    hogere inkomens, vermogens en winsten.

    Er komen een vermogens- en een vermogenswinstbelasting.

    Ook milieuheffingen kunnen worden verhoogd.

    • Het hoogste tarief in de inkomstenbelasting wordt verhoogd van 52 naar 55 procent. Er komt een nieuw toptarief van 65 procent vanaf een belastbaar inkomen van 150.000 euro.

    • Aftrekposten worden over de hele linie beperkt, waardoor de overheid meer inkomsten binnenkrijgt. Debelastingtarieven zelf hoeven daardoor maar beperkt te worden verhoogd. De progressiviteit van ons belastingstelsel neemt hierdoor fors toe.

    Naast bovenstaand wordt alles inkomensafhankelijk gemaakt.

  • Evert van Vliet, zo 05 februari 2012 10:28 in reactie op Erwin Lamme Reageer op Evert

    Evert

    Socialisten komen 'slechts' van de koude kermis thuis zolang het opgedrongen monetaire systeempje zoals we dat moeten kennen ten uitvoer wordt gebracht.

    Niemand stelt toch zeker dat dat ten alle tijden zo zal moeten blijven?

  • Erwin Lamme, zo 05 februari 2012 10:51 in reactie op Evert van Vliet Reageer op Erwin

    Erwin

    Voorlopig heeft niemand een beter systeem bedacht dan het huidige sociaal-kapitalisme met een vrije democratie. Het is nu alleen nog de kunst om niet steeds in een economische crisis terecht te komen. Meer toezicht op de markt lijkt daarom gewenst.

  • Evert van Vliet, zo 05 februari 2012 11:07 in reactie op Erwin Lamme Reageer op Evert

    Evert

    D'r zijn ontelbare systemen bedacht die vele malen beter uit kunnen pakken, feit is dat daar niet in gehersenspoeld is dus dat werkt bij voorbaat niet.

    Uiteindelijk niets anders dan het 'recht' om tot erven over te gaan onder het vastklampen aan ((inter)nationaal) eigendom.

    Klinkklare nonsens natuurlijk maar kniesaapje die daar op gaat zitten letten.

  • Joop Schouten, zo 05 februari 2012 23:45 in reactie op Erwin Lamme Reageer op Joop

    Joop

    'Het is nu alleen nog de kunst om niet steeds in een economische crisis terecht te komen. Meer toezicht op de markt lijkt daarom gewenst.'

    De markt is vrij (...), het zijn de geldschieters en woekeraars die alle denkbare economische systemen en aannames bij de ballen hebben. Geld regeert.

    Definieer 'geld' en je ziet de kern van het hoofdprobleem.

    http://nl.wikipedia.org/wiki/Silvio_Gesell#Publicaties

  • Ruud Wiemer, zo 05 februari 2012 12:42 in reactie op Erwin Lamme Reageer op Ruud

    Ruud

    [Veel mensen dragen de helft van hun inkomen af aan een staat, wat eigenlijk belachelijk is.]

    Onzin. Niemand in NL draagt de helft van zijn inkomen af aan de staat, waar haal je dit vandaan?
    Je hebt zeker nog nooit van belastingschijven gehoord.

  • mevr. Peper, zo 05 februari 2012 14:21 in reactie op Ruud Wiemer Reageer op mevr.

    mevr.

    Misschien heeft hij nog nooit van belastingschijven gehoord omdat hij niet of amper belasting betaalt??

  • Ruud Wiemer, zo 05 februari 2012 15:46 in reactie op mevr. Peper Reageer op Ruud

    Ruud

    [Misschien heeft hij nog nooit van belastingschijven gehoord omdat hij niet of amper belasting betaalt??]

    Inderdaad, zou best eens kunnen.

  • Peet Van Velzen, zo 05 februari 2012 09:10 Reageer op Peet

    Peet

    Het zinnetje "De mensen die wat meer hebben kunnen best wat meer betalen" zullen we nog vaak horen.

  • Klaas Slager, zo 05 februari 2012 09:53 in reactie op Peet Van Velzen Reageer op Klaas

    Klaas

    Inderdaad de essentie van sociaal-democraten.

  • drs Zen, zo 05 februari 2012 13:23 in reactie op Peet Van Velzen Reageer op drs

    drs

    U wilt dat de smalste schouders de zwaarste lasten dragen? Laat Henk en Ingrid dat maar niet horen.
    http://www.youtube.com/watch?v=Z9dLCg1cDjU

  • snert :, zo 05 februari 2012 08:46 Reageer op snert

    snert

    Het is nu tijd voor de SP, de rest heeft het de laatste decenia's verkloot.

  • kees kortekaas, zo 05 februari 2012 10:01 in reactie op snert : Reageer op kees

    kees

    "verkloot": Daarom is nederland een van de gelukkigste en rijkste landen van de wereld.

  • Evert van Vliet, zo 05 februari 2012 10:42 in reactie op kees kortekaas Reageer op Evert

    Evert

    Een indoctrinatie kan helemaal niet gelukkig noch rijk zijn.

  • snert :, zo 05 februari 2012 11:09 in reactie op Evert van Vliet Reageer op snert

    snert

    Ik heb een brede rug.

  • snert :, zo 05 februari 2012 11:03 in reactie op kees kortekaas Reageer op snert

    snert

    Ja leuk die dood doener van Rutte.
    Denkt u zelf wel na ? of laat u elsevier dat voor u doen.

  • Ine Sessink, ma 06 februari 2012 15:22 in reactie op kees kortekaas Reageer op Ine

    Ine

    Nederland kan dan rijk zijn, maar die rijkdom is slecht verdeeld. Veel Nederlanders zijn helemaal niet rijk, er zijn zelfs Nederlanders die onder de armoedegrens leven. Maar blijf Rutte maar geloven, die beweert dat er geen armoede is in Nederland.
    Die afdracht bij de SP is nog niet zo gek, daardoor staan de kamerleden van de SP dichter bij de doorsnee burger en begrijpen ze beter wat de bezuinigingen van dit kabinet aanrichten bij een groot deel van de burgers.

  • Archie Bunker, zo 05 februari 2012 08:36 Reageer op Archie

    Archie

    ....Populairste partij.....

    Probleem: te vroeg pieken (en het duurt nog zo lang).

    Advies aan iedereen die de SP een warm hart toedraagt: Geen commentaar leveren.

  • theo gerris, zo 05 februari 2012 08:22 Reageer op theo

    theo

    Ook ik zie mijn partij ( SP ) nog niet in de regering komen.
    Om de volgende reden : VVD, CDA, D66, Groen Links, en PVDA zijn op dit moment nog neo-liberale partijen.
    Zij geloven in de marktwerking.
    De SP daarentegen is op diverse punten ( zorg en energie bv. ) tegen de marktwerking.
    Bovendien weigert de SP mee te doen om een ondemocratisch Europa en een Europa wat alleen voor het groot kapitaal geschapen is, te legitimeren.
    Iedereen die de SP in het filmpje weinig kans geeft, vergeet 1 ding.
    Namelijk de PVV.
    Niemand wil deze partij in een coalitie.
    Dan zijn dus al 54 zetels vergeven.
    Er zal niks anders op zitten , dan dat de SP verder groeit in de peilingen, zodat een regering niet gevormd kan worden zonder de SP.

  • Jan B, zo 05 februari 2012 11:25 in reactie op theo gerris Reageer op Jan

    Jan

    Er zal niks anders op zitten , dan dat de SP verder groeit in de peilingen, zodat een regering niet gevormd kan worden zonder de SP.

    En dat zou zo maar kunnen.

  • mevr. Peper, zo 05 februari 2012 14:26 in reactie op theo gerris Reageer op mevr.

    mevr.

    Het kan zijn dat de SP niet in een regering komt ook al worden ze verreweg de grootste partij.

    Dat zou niet verstandig zijn, want met een heel sterke(numeriek sterke) oppositie is het verdomd lastig regeren.
    Bij de SP als grote oppositiepartij gaat het verdeel-en-heers-spel van de heer Rutte waarschijnlijk niet meer op.

  • Bernie Whistler, zo 05 februari 2012 08:18 Reageer op Bernie

    Bernie

    Roemer kan het beslist, heeft een breed draagvlak en hoeft zich niet vingeraflikkend en breedgrijnzend te verschuilen achter domme, loze en plastic kreten zoals het "..teruggeven van Nederland aan.."

    Het kan al gauw heel veel beter dan de huidige bruine regeercombi dat al meerdere malen op hufterige wijze rakelings langs fascistoïde gedachtegoed is gescheerd en hier en daar is blijft hangen. Met alle gevolgen van dien. En niet alleen in het binnenland: over de grenzen heeft het tolerante en sociale aanzien van Nederland grote schade opgelopen en verword mijn land tot paria in West Europa.

    Kwestie is: wié blaast het huidige regeerwrak op?

  • Joop Schouten, zo 05 februari 2012 08:12 Reageer op Joop

    Joop

    Je kunt SP-kiezers niet meer wegzetten....
    ...
    'Een kabinet Rutte-Roemer past wel bij de tijd'
    Bron:
    http://www.trouw.nl/tr/nl/6869/Hans-Goslinga/article/detail/3155061/2012/02/04/Een-kabinet-Rutte-Roemer-past-wel-bij-de-tijd.dhtml

  • annemarie bos, zo 05 februari 2012 07:35 Reageer op annemarie

    annemarie

    Zou er dan ook meer aandacht kunnen komen voor slachtoffers van ex partnergeweld!!!! Geef de kinderen de bescherming die ze nodig hebben om het geweld te verwerken!!

  • Hugo Freutel, zo 05 februari 2012 03:04 Reageer op Hugo

    Hugo

    Leuk gezelschapsspel: nieuwe regering raden.

  • Piet de Geus, zo 05 februari 2012 01:25 Reageer op Piet

    Piet

    Wat een onzinnige exercitie. Je kunt net zo goed vragen of Wilders premier zal worden. Het antwoord is in beide gevallen gelijkluidend: partijen op de uiterste flanken leveren nooit een premier, omdat een kabinet (van welke coalitie dan ook) daarmee meteen al hopeloos uit balans is.

    De SP in de regering is al even onmogelijk. Financieel en economisch krijg je dat niet rond, zo andere partijen überhaupt al bereid zijn tot samenwerking. En de buitenlandse politiek zou een even grote ramp zijn.

    Hooguit zou in het uiterste geval aan een gedoogrol gedacht kunnen worden maar de vraag is of er partijen zijn die aan een gedooggedrocht over links willen deelnemen. Waarschijnlijk zal de SP zich ook te groot voelen om daarmee akkoord te gaan.

  • Dr. Strangelove, zo 05 februari 2012 12:09 in reactie op Piet de Geus Reageer op Dr.

    Dr.

    dit soort praat past bij dat smoezelige hoofd financieen die meer dan eens is betrapt met de hand in de pot, maar blijft volhouden dat hij de enige is die er verstand van heeft, en dat het slecht zal aflopen als ze hem vervangen.

    populist.

  • Piet de Geus, zo 05 februari 2012 14:20 in reactie op Dr. Strangelove Reageer op Piet

    Piet

    Scherpe analyse. Met zulk volk komt de SP er wel.

  • mevr. Peper, ma 06 februari 2012 12:22 in reactie op Piet de Geus Reageer op mevr.

    mevr.

    U weet zeker dat Strangelove een SP-er is?

    Even verder zoeken maar.

  • Piet de Geus, ma 06 februari 2012 13:43 in reactie op mevr. Peper Reageer op Piet

    Piet

    "U weet zeker dat Strangelove een SP-er is?"

    Denk jij misschien dat een PvdA'er dingen schrijft als: "Een SP kabinet: broodnodige doorbreking van de hegemonie van corrupt rechts, zegen voor het land."

  • johan n., ma 06 februari 2012 13:55 in reactie op Piet de Geus Reageer op johan

    johan

    Ik ga er van uit dat men, om zoiets te zeggen , geen SP-er hoeft te zijn.
    Maar goed, eenieder heeft zo zijn eigen gedachtenstromen, en U de Uwe, inmiddels ons allen bekend.

  • Piet de Geus, ma 06 februari 2012 16:52 in reactie op johan n. Reageer op Piet

    Piet

    "Ik ga er van uit dat men, om zoiets te zeggen , geen SP-er hoeft te zijn."

    Dan kun je vast wel een andere partij noemen waarvan de leden een SP-regering een zegen voor het land noemen. Of wordt het dan te feitelijk? Ontgaat je wellicht wat er binnen GroenLinks en de PvdA gaande is omdat Sap en Cohen zich voor het karretje van Roemer hebben laten spannen?

  • Michel Reiziger, zo 05 februari 2012 00:38 Reageer op Michel

    Michel

    EenVandaag...dat is toch dat programma wat de helft van zijn items inkoopt en er dan een stemmetje onder zet alsof het een eigen reportage is...of is dat Brandpunt?

    Regeringsdeelname in Nederland wordt zelden onmogelijk. Dat zien we nu wel met de PVVD/CDA. De Nederlandse politiek is die van compromissen en achterkamertjes politiek...alles voor het mee-regeren als het ook echt mee-regeren (zitten) is. Dat gaat de SP niet anders doen.

    Als ex-groenlinkser zit ik er ernstig aan te denken om op de SP te gaan stemmen. Dat links bij groen is al net zover te zoeken als het liberale bij de VVD.

  • El Che, zo 05 februari 2012 00:37 Reageer op El

    El

    Ik zie dat de SP goed samenwerkt in diverse gemeenten met andere partijen op basis van duidelijke, heldere afspraken. Dus dat kan volgens mij landelijk ook! Ik zou het wel toejuichen als er een ander kabinet komt waardoor het afbraakbeleid gestopt wordt. Het huidige beleid leidt tot niets opbouwends. Afbraak sociale voorzieningen, afbraak onderwijs, afbraak woningbouw, afbraak bejaardenverzorging, verspilling van geld (jsf), onduidelijkheid en angst in vele gezinnen, onduidelijkheid over pensioenen, angst bij bijna bejaarden of zij hun werk behouden en of zij het redden tot hun pensioenleeftijd, onduidelijkheid over Europa.
    Ik denk dat Nederland sterk behoefte heeft om op een positieve wijze het land weer op te bouwen.

 

Reageren

opiniemakers

Populair

Scroll naar boven Scroll naar boven

Tweet van de dag

zo 27 mei 2012

In Baywatch was het iedere dag dit weer.

Kakhiel