08 februari 10 07:45 Reageer (52) Politiek RSS

SGP overtreedt negende gebod

'Gij zult geen valse getuigenis afleggen tegen uw naaste' ... SGP-voorlichter zegt dat hij grap met Telegraaf-journalist uithaalde ... Telegraaf bericht over truc SGP om vrouwen te weren

De Telegraaf meldt vandaag dat de SGP zich voorbereidt op een mogelijke wetswijziging die de partij zal dwingen vrouwen op de kieslijst te zetten. Er zou een truc verzonnen zijn om alsnog onder zo'n wet uit te kunnen komen.

Dat heeft de fractiewoordvoerder van de SGP tegen de Telegraaf bevestigd. De truc bestaat er uit dat er vrouwen op de lijst komen, die als ze worden gekozen vrijwillig hun zetel afstaan aan lager geplaatste mannelijke collega's. Meerdere vrouwen zouden inmiddels zijn gepolst of ze die rol zouden willen spelen.

Binnen enkele weken wordt de uitspraak van de Hoge Raad over vrouwen bij de SGP verwacht.

 

Update: SGP-voorlichter Menno de Bruyne heeft laten weten dat hij een grap met de Telegraaf-journalist heeft uitgehaald en dat de SGP dit niet serieus overweegt. Als dat waar is is het een overtreding van het negende gebod. Zo niet, dan heeft de SGP-voorlichter dat gebod zojuist overtreden.

Laatste Reacties (52) Reageer Reacties in wachtrij: 0

  • Peer JaWel, di 09 februari 2010 15:04 Reageer op Peer

    Peer

    Ik kan het maar niet vaak genoeg schrijven:
    Monotheïstische religies zoals het christendom en de islam zijn gebaseerd op een almachtige god die niet ter verantwoording geroepen kan worden.
    Per definitie feodaal en anti-democratisch dus.
    Alles op deze levenshouding gebaseerd, dus ook politieke partijen zijn per definitie feodaal en ondemocratisch en dus in strijd met de Nederlandse grondwet.
    Dat betekent dat we per NU alle partijen op christelijke grondslag dienen af te schaffen want ze zijn illegaal en in strijd ons fundamenteel recht.

    Balkenende, Rouvoet en hoe ze allemaal nog meer mogen heten: GO HOME!!!!

  • Zeer Voornaam, ma 08 februari 2010 19:02 Reageer op Zeer

    En toen nam Joop een artikel uit de Telegraaf opeens weer wel serieus...
    De leugen regeert dus ook gewoon door op Joop.

  • Meneer Dick, ma 08 februari 2010 18:37 Reageer op Meneer

    Meneer

    Eerst het vonnis afwachten.
    Man en vrouw, om en om? Hoeveel procent vrouwelijke kandidaten?

    Als de eerste twee kandidaten voor de Tweede Kamer van SGP mannen mogen zijn en de derde pas een vrouw, wordt dit een dode mus. SGP haalt waarschijnlijk toch niet meer dan twee zetels.
    In aanloop naar de verkiezingen de vrouwelijke SGP-kandidaten benaderen en hen overhalen om NIET af te zien van hun zetel lijkt mij altijd de moeite waard. Om vervolgens af te splitsen van hun fractie.

  • Jan Wijn, ma 08 februari 2010 18:05 Reageer op Jan

    Jan

    Het prediken dat er een God bestaat is juist een overtreding van het negende gebod. Dus predikers doe zoals die dominee uit zeeland en roep van de kansel dat er geen God is. Nu de SGP nog het zondigen afleren

  • Monique Willems, ma 08 februari 2010 16:58 Reageer op Monique

    Monique

    Zolang ze die poezie van de bijbel serieus mogen nemen als basis van rechtvaardiging van hun waarden. Zolang zitten we met dit gekloot en geemmer. Bij de volkrant zaterdag ook al van die dombo\'s die een artikel schrijven op de commissie gelijke behandeling. En Aristotelis, die vandaag de dag in de medicijnbijsluiters zijn toepassing vindt, misbruiken. Ja, niet ieder is gelijk. Een negroide zal een intelligentietest van de westers cultuursinvalshoek anders/slechter maken. Omdat zijn/haar genen heel erg lang met andere diepten, belangen en en overlevingstrategien te maken heeft gehad.

    En zolang die ongein van die bijbels, korannen letterlijk mogen worden genomen, zo heb je geen ruggeprik bij de bevalling. Want er staat in de bijbel dat de vrouw moet lijden en de man moet werken..... Alle SGP-vrouwen zonder paracetamol door het leven en de mannen met.

    Aan mij heb je een religiehater. Een anarchist een analist, die is opgeleid is om de goede dingen te toen en niet de dingen goed doen (aldus religiewetten o.d.). Dat is een fundamenteel verschil.
    Alle wetten en regels zijn situationeel ontstaan en onderhevig aan innovatie bij voortschrijdend inzicht. E.e.a. heeft JC ook gepreekt en daar is niets mis mee. Maar boedha ook en daar is ook niets mis mee.
    Wel dat er bij elkaar gezwetst is over het hiernamaals in absolute beelden (Plato) of duivel.
    Het is een grote verassing waar je vandaan kwam en waar je heen gaat.

  • Jan Stroomer, ma 08 februari 2010 15:55 Reageer op Jan

    Jan

    Ach, de domheid van de Telegraaf etaleren is natuurlijk overbodig, maar soms toch wel grappig.

    Het 'trucje' is natuurlijk ook volkomen overbodig. Stel dat ze de SGP zouden verplichten dames op de kieslijst te zetten, dan wordt daar toch niet op gestemd. Niet door de SGP(st)ers (zeker niet als het ze wordt opgelegd), en vast ook niet door niet-SGP(st)ers.

    Gelukkig is er geen masculinistenbeweging die eist dat er naast al die Amsterdamse dames ook Biblebeltse heren op de kieslijsten van GroenLinks moeten staan...

  • Urco de Rufter, ma 08 februari 2010 15:26 Reageer op Urco

    Urco

    Hopeloos misplaatste, staatkundig gereformeerde 'humor' inzake een bloedserieus onderwerp. Volgens mij is deze SGP-voorlichter in de loop der tijd enorm geinspireerd geraakt door good ol' Swiebertje die ook telkens op oubollige wijze probeerde zijn plaaggeesten een poets te bakken.

  • YggY ..., ma 08 februari 2010 12:48 Reageer op YggY

    YggY

    Volgens de SGP ben ik een "naaste" , nou ben ik in het geheel niet religieus dus de SGP is van mening dat ik dat wel moet zijn, ik dien mij aan de wetten van de bijbel te onderwerpen. Ergo, en ik citeer:

    Zet uw zinnen niet op het huis van een ander, en evenmin op zijn vrouw, op zijn slaaf, zijn slavin, zijn rund of zijn ezel, of wat hem ook maar toebehoort.'

    Mij behoort het recht niet religieus te zijn.

    De SGP is steeds een warm voorstander van Nederlandse oorlogsmissies en ik citeer weer:

    Pleeg geen moord.

    Onder geen moord plegen valt natuurlijk ook toestemming aan anderen geven om wel te moorden.

    1 en 2 maakt al drie geboden die door de SGP geschonden worden.

  • Meneer Dick, ma 08 februari 2010 12:20 Reageer op Meneer

    Meneer

    De ChristenUnie maakt zich schuldig aan medeplichtigheid. In sommige gemeenten en voor EU hebben CU en SGP één lijst. De gevestigde partijen gedogen discriminatie.

  • Zingende Zaag, ma 08 februari 2010 12:14 Reageer op Zingende

    Zingende

    Vrij naar:
    Maar Jezus zei nog eens uitdrukkelijk: 'Kinderen, wat is het moeilijk om het koninkrijk van van de volksvertegenwoordiging binnen te gaan: het is gemakkelijker voor een kameel om door het oog van een naald te gaan dan voor een vrouw om het koninkrijk van de Tweede Kamer binnen te gaan.'"

  • Stanley Messi, ma 08 februari 2010 12:05 Reageer op Stanley

    Stanley

    Ga altijd van het ergste uit, als het om de SGP gaat. Hypocrieten.

    Het geloof als uitvinding van de duivel.
    De duivel, de personificatie van de zonden van de gelovige mens.
    De gelovige mens, het weeffoutje in de evolutie?

    Ik schrijf er binnenkort een column over.

  • Censuur Joop, ma 08 februari 2010 11:22 Reageer op Censuur

    Censuur

    Citaat: "Update: SGP-voorlichter Menno de Bruyne heeft laten weten dat hij een grap met de Telegraaf-journalist heeft uitgehaald en dat de SGP dit niet serieus overweegt."

    Ja, ja, en da geleufde gij. Leugenaars.

    Het negende gebod:
    Gij zult geen valse getuigenis spreken tegen uw naaste. Oftewel: Gij zult niet liegen!

  • N van Gogh, ma 08 februari 2010 10:40 Reageer op N

    N

    nb. op mijn vorig bericht. Voor de duidelijkheid ben ik tegen het discrimineren van homo's.

  • Paradox !, ma 08 februari 2010 17:45 in reactie op N van Gogh Reageer op Paradox

    Paradox

    alleen tegen het discrimineren van homo's?

  • N van Gogh, ma 08 februari 2010 10:39 Reageer op N

    N

    Het is tijd dat de kerk en staat echt gescheiden wordt. Dat zou kunnen door een kiesdrempel van 7% in te voeren. Zijn we van veel ellende verlost.
    Daarnaast zou de scheiding van christelijk onderwijs eens echt moeten gebeuren. Dus laten zij hun scholen zelf maar betalen. Dan mogen ze van mij ook homo's weren. Eerder niet.

    Moet eens zien hoe snel ze verdwijnen.

  • Zingende Zaag, ma 08 februari 2010 10:57 in reactie op N van Gogh Reageer op Zingende

    Zingende

    Met administratieve regels als kiesdrempels is het m.i. slecht politiek bedrijven, omdat er een zekere willekeur aan vast zit. Mijn voorkeur is het geldende wettelijke kader met 'checks & balances' handhaven. Iedereen heeft zich daar aan te houden, inclusief diegenen die vinden dat ze rechtstreeks door een God gestuurd worden en dus met slinkse foefjes de wet mogen ontduiken. Overigens moet nog worden bevestigd dat de SGP echt dit pad op gaat. De eerste tekenen van de ingetrokken keutel zijn er namelijk al.

  • Zingende Zaag, ma 08 februari 2010 10:38 Reageer op Zingende

    Zingende

    gebod 10 anno 2010

    Zet uw zinnen niet op het huis van een ander, en evenmin op zijn vrouw/haar man/haar vrouw/zijn man, op zijn/haar slaaf, zijn/haar rund of zijn/haar ezel, of wat hem/haar ook maar toebehoort, zoals een zetel in de Tweede Kamer, Gemeenteraad of Provinciale Staten'

    bron basis Wikipedia NL

  • Real Press, ma 08 februari 2010 10:17 Reageer op Real

    Real

    Toch ff voor de goede orde.

    Het ware goed geweest om het onderstaande te vermelden, beste JOOP-redactie, teneinde een meer genuanceerd beeld te verkrijgen.

    Last but not least gaat u volledig voorbij aan het zeer hoge nieuwsgehalte van het statement van de heer De Bruyne, want wie in Nederland had weet van het satirische vermogen van SGP-leden en dit feit alleen was al een vermelding waard.

    Navolgende tekst is op NU.nl te vinden.

    Grap

    Perswoordvoerder Menno de Bruyne van de SGP nuanceert het verhaal tegenover NU.nl. Volgens De Bruyne heeft hij op vragen van een Telegraafjournalist in de wandelgangen gegrapt dat de partij desnoods "mevrouw Van der Vlies op twee en mevrouw Van der Staaij op vier" zou plaatsen, onder het motto "de vrouwen staan er achter."

    Hij zegt dat die suggestie, afkomstig uit een satirische bijdrage in een partijblad, niet serieus bedoeld was.

  • Sir Charles, ma 08 februari 2010 10:16 Reageer op Sir

    Sir

    Dat er nog Nederlandse vrouwen bestaan die daar zo gewillig intrappen, zich zo kunnen manipuleren, die alleen maar goed worden bevonden om kinderen te baren en het huishouden te doen.
    Dat omdat de man het zegt die zich beroept op een zogenaamd "heilig" boek.

  • Christiaan Kramer, ma 08 februari 2010 09:51 Reageer op Christiaan

    Christiaan

    Een simpele zoektocht in de wereld van Google heeft mij dit resultaat gegeven:

    Volledige gelijkwaardigheid tussen man en vrouw in schepping en verlossing:
    - man en vrouw zijn geschapen naar Gods beeld en heersten over de schepping [Gen 1:26-28]
    - man en vrouw zijn geschapen voor volledige en gelijkwaardige samenwerking [Gen 2:23]
    - de vrouw is uit de man gevormd en toont daarmee de fundamentele eenheid en gelijkheid van de mens aan [Gen 5: 1-2]
    - man en vrouw waren deelgenoot in de zondeval [I Cor 11:11-12]
    - de heerschappij van Adam over Eva was een gevolg van de zondeval, de zondige Adam ging heersen over de zondige Eva, het is niet een beschrijving van Gods ideale orde [Gal 3:13, 28]

    www.cbeinternational.org/files/u1/smwbe/dutch.pdf

    Elk geschrift is op verschillende manieren te interpreteren, maar in hoeverre mogen wij toestaan dat er voor sommigen geschriften zijn die boven de ene ware, de grondwet en wetboeken/jurisprudentie van ons land, mogen gaan? Volgens mij absoluut geen enkel ander geschrift. In hoeverre kunnen wij de SGP-ers dan nog goede Nederlanders noemen? Dan wil ik het nog niet hebben over de vraag of zij wel goede christenen zijn. Heeft Jezus niet gezegd dat in de ogen van God van de tien geboden die over naastenliefde de meest belangrijke was? Of valt de vrouw niet onder naastenliefde? Of interpreteer ik nu naastenliefde fout?

  • Peer JaWel, ma 08 februari 2010 12:44 in reactie op Christiaan Kramer Reageer op Peer

    Peer

    Hallo Christiaan, mooie naam, je haalt hier een paar dingen door elkaar:
    Gen. 1 26-28 zegt: God schiep man en vrouw. Dat waren Adam en Lilith.
    Gen. 2 23 zegt: Zij waren gelijkwaardig en regeerden over de schepping.
    Lilith wilde daarom niet onder liggen tijdens het vrijen en dat pikte Adam niet en dus ging Lilith pleite.
    Gen. 5 1-2 zegt: De vrouw is uit de man geschapen.
    Dat lijkt in tegenspraak met het voorgaande maar dat is het niet:
    Dat was Eva en die doken samen de zondeval in; de gevolgen kennen we.
    Lilith daarentegen was voor de zondeval al weg en had daar dus geen deel aan en leeft dus eeuwig door.

    Er wordt van haar gezegd dat ze woont in de spiegels van jonge maagden en dat ze alleen slapende mannen bezoekt en verontrust......

  • Peer JaWel, ma 08 februari 2010 12:55 in reactie op Peer JaWel Reageer op Peer

    Peer

    Niet vreemd dus dat die knullen van de SGP die niet op de lijst willen.

  • Jan Stroomer, ma 08 februari 2010 14:44 in reactie op Peer JaWel Reageer op Jan

    Jan

    ...en welbeschouwd wordt met de zondeval -het oordeel over goed en kwaad, de overgang van deontologisch naar teleologisch wereldbeeld- de mens pas werkelijk mens. Met dank aan de dame!

    Of wellicht zelfs dames, want ik dacht dat Lilith er ook wel eens van beschuldigd is voor slang te hebben gespeeld... en toch nog een plaat(s)je in de Sixtijnse Kapel gekregen, dat doet ze niet slecht.
    http://nl.wikipedia.org/wiki/Lilith#Christelijke_pendant

  • Peer JaWel, di 09 februari 2010 15:06 in reactie op Jan Stroomer Reageer op Peer

    Peer

    Hier vind je alles over Lilith.

    http://jewishchristianlit.com//Topics/Lilith/

  • Bor de Wolf, ma 08 februari 2010 09:42 Reageer op Bor

    Bor

    De SGP kennende zullen de vrouwen wel onderaan op de lijst komen.
    Met z'n allen een voorkeurstem uitbrengen, en ziedaar probleem opgelost.

  • Sander Visser, ma 08 februari 2010 12:43 in reactie op Bor de Wolf Reageer op Sander

    Sander

    Er moet wel heeeel veel gebeuren om mijn stem te geven aan iemand van de SGP. Wil je een signaal geven, geef die dan door een vrouw van een progressieve(re) partij je stem te geven.

    Ik kan me niet voorstellen dat je die gristenen kunt vertrouwen door een vrouw te kiezen door voorkeursstemmen op haar uit te brengen. Man's wil is wet dus wanneer de man boven haar (sorry voor de woordspeling) wil zal ze haar zetel op moeten geven aan hem.

  • Urco de Rufter, ma 08 februari 2010 09:33 Reageer op Urco

    Urco

    Religie hoort niet thuis in de politiek. Mensen met Christelijke waanideeen hebben toch kerkjes gebouwd om hun verkniptheid te etaleren? Dat zou toch moeten volstaan.

  • Pedro Sanchez, ma 08 februari 2010 09:32 Reageer op Pedro

    Pedro

    Het lijkt me niet dat de SGP hiermee weg gaat komen. Goed ook dat ze even van tevoren hun sluiproute bekend maken, dan kan de wetgever daarmee meteen rekening houden. Overigens ben ik van mening dat het de SGP vrij staat om vrouwen, homo's en alle andere mensen die in de ogen van god minderwaardig zijn te weren. Zolang iedereen maar weet met wat voor soort partij we hier te maken hebben.

  • Renée Olsthoorn, ma 08 februari 2010 09:25 Reageer op Renée

    Renée

    @Aert, ben het helemaal met je eens. Religie is een onderdrukkingsmiddel, een middel om mensen in toom te houden door ze de stuipen op het lijf te jagen met hel en verdoemenis, zodat macht geconsolideerd kan worden... althans, zo werkte het in het verleden voor wat het christendom betreft.

    Deze 'list' laat wel heel komisch zien hoe het water de SGP aan de lippen staat! hahahaha Dit lijkt een beetje op een omgekeerde Adam en Eva. De man die de vrouw in verzoeking brengt tot het afstaan van iets wat ze nota bene legaal heeft verworven. Ben benieuwd hoe 'vrijwillig' dit afstaan in de praktijk zal gebeuren, en... hoe denkt hun god eigenlijk over dergelijke slinkse praktijken?

    Maar zorgen maken hoeven die SGP haantjes zich denk ik niet, één donderpreek van de dominee en de dames blijven, al dan niet in klederdracht, netjes waar ze horen, achter het aanrecht...

    Nederlandse religieuze folklore in optima forma.

  • , ma 08 februari 2010 09:13 Reageer op

    Het lijkt kiezersbedrog, maar dat is het niet, omdat ze het van tevoren hebben gezegd.
    Toch zou ik daar de kieswet wel eens even over willen bestuderen.

  • Wobbel van Baalen, ma 08 februari 2010 09:05 Reageer op Wobbel

    Wobbel

    Indien dit waar is zou deze partij verboden moeten worden. Schandelijk.

  • Teddy Ballgame, ma 08 februari 2010 08:52 Reageer op Teddy

    Teddy

    Daar gaan we hoor. De selectieve verontwaardiging over religieuze onderdrukking kan weer beginnen.
    En waarom ook niet, het is veilig, na 400 jaar verlichting. Een christelijke dolk hoeft men niet meer te vrezen. Nu alleen de Islam nog temmen.

  • De VVD, ma 08 februari 2010 09:19 in reactie op Teddy Ballgame Reageer op De

    De

    Heeft u ook een argument waarom we het verwerpelijke idee van de SGP zouden moeten omarmen of wilt u slechts even in de slachtofferrol zitten?

  • Teddy Ballgame, di 09 februari 2010 00:07 in reactie op De VVD Reageer op Teddy

    Teddy

    Is de zinsnede "400 jaar verlichting", niet voldoende als argument voor u? Of moet ik uitleggen waarom die periode een 'verlichting' is de positieve zin van het woord?

  • Censuur Joop, ma 08 februari 2010 11:53 in reactie op Teddy Ballgame Reageer op Censuur

    Censuur

    De terechte verontwaardiging over vrouwenonderdrukking kan weer beginnen, bedoelt u.

  • Teddy Ballgame, di 09 februari 2010 00:11 in reactie op Censuur Joop Reageer op Teddy

    Teddy

    Wat mij betreft wel hoor, maar wanneer iets selectief of inconsequent wordt, begint het mij vaak opeens te jeuken. Als de 'pro-boerka-site' in de regel vrouwenonderdrukking als een 'cultuur-uiting' propagandeert, bijvoorbeeld.

  • De VVD, ma 08 februari 2010 12:20 in reactie op Teddy Ballgame Reageer op De

    De

    Vooralsnog is die christelijke dolk nader dan het mohammedaanse kromzwaard. Het is een villeine dolk, die je bovendien eerder in je rug dan in je borst mag verwachten.

  • Teddy Ballgame, wo 10 februari 2010 00:01 in reactie op De VVD Reageer op Teddy

    Teddy

    Je hebt gelijk.

  • Ton evertsen, ma 08 februari 2010 08:51 Reageer op Ton

    Ton

    gewoon je laten kiezen en dan zeggen dat god je in je slaap heeft gezegd toch kamerlid te worden.

    De sprookjesbrigade moet zich ook gewoon aan de wet houden, de aardse wetten dan wel.

    @aert
    god hoeft geen ecotax te betalen dus wat maakt hem het uit. Zou wel wat zijn als klimaatopwarming komt omdat god zijn raam open laat staan

  • De VVD, ma 08 februari 2010 09:07 in reactie op Ton evertsen Reageer op De

    De

    Nu maar hopen dat god geen snelheidsduivel is.

  • Zingende Zaag, ma 08 februari 2010 08:40 Reageer op Zingende

    Zingende

    Als dat zo blijkt te zijn, mogen we de SGP dan officieel Christelijke Taliban noemen?

  • Thayli - Rah, ma 08 februari 2010 08:59 in reactie op Zingende Zaag Reageer op Thayli

    Thayli

    Dat lijkt me nog niet nodig; vooralsnog blazen de SGP geen meisjesscholen op.

  • De VVD, ma 08 februari 2010 09:05 in reactie op Thayli - Rah Reageer op De

    De

    Nee, maar wel meisjes... figuurlijk dan.

  • , ma 08 februari 2010 09:20 in reactie op Thayli - Rah Reageer op

    Ik heb ook geen weet van moslims die dat hier te lande hebben gedaan.Jij wel??
    Wat hun orthodoxe geloofsgenoten in verre andere landen doen, kun je de moslims hier niet aanrekenen.

  • Thayli - Rah, ma 08 februari 2010 10:42 in reactie op Reageer op Thayli

    Thayli

    Ik kan me niet herinneren dat mijn post over Nederlandse mohammedanen ging... u moet natuurlijk wel even de post (Zingende Zaag) lezen waar ik op reageer voordat u krampachtig gaat verdedigen. En waarom voelt u zich meteen zo aangesproken?

  • Urco de Rufter, ma 08 februari 2010 10:30 in reactie op Thayli - Rah Reageer op Urco

    Urco

    Nee, de SGP zorgt wel dat ze zelf schone handen houden. Ze verlenen echter wel politieke steun aan Westerse mogendheden die in Afghanistan flink hebben huisgehouden door alles rucksichtlos met precisiemissers (waaronder ongetwijfeld ook meisjesscholen) te bombarderen. Dat maakt de SGP medeschuldig.

  • Zingende Zaag, ma 08 februari 2010 11:06 in reactie op Thayli - Rah Reageer op Zingende

    Zingende

    Meedenkend richting oplossing zou ik graag mijn post van 10.38 uur warm willen aanbevelen, in alle bescheidenheid natuurlijk

  • Paradox !, ma 08 februari 2010 08:24 Reageer op Paradox

    Paradox

    Ik dacht dat Allah de vijand was, en God de goeierik.

  • De VVD, ma 08 februari 2010 08:42 in reactie op Paradox ! Reageer op De

    De

    Er is geen verschil tussen die twee, het zijn krampachtig overeind gehouden sprookjes om mensen te onderdrukken, mensen onwetend te houden. het hele fenomeen is niets anders dan een slap excuus om te verklaren wat we nog niet weten. Er is een voordeel: naarmate de wetenschap voortschrijdt, is er steeds minderr behoefte aan god.

    Het valt me altijd weer op dat die hele god nooit een rol speelt in de klimaatdiscussie. Ooit afgevraagd waarom?

  • Dennis Mollis, ma 08 februari 2010 14:41 in reactie op De VVD Reageer op Dennis

    Dennis

    Je vergeet welvaart te noemen als drijfveer voor secularisatie.
    Het geloof heeft belang bij armoe want waar armoe heerst viert het geloof hoogtij.

    Verder denk ik dat het ontbreken van god in de klimaatdiscussie kan komen omdat het zelf een religieuze beweging lijkt.

  • De VVD, ma 08 februari 2010 08:44 in reactie op Paradox ! Reageer op De

    De

    Ook het onder dwang (want vooraf is afgesproken dat die zetel afgestaan moet worden) afstaan van je zetel, na verkiezing, is in Nederland niet toegestaan.

  • Censuur Joop, ma 08 februari 2010 11:50 in reactie op De VVD Reageer op Censuur

    Censuur

    Ook als je de zetel aanvaardt en om "persoonlijke" redenen weer afstaat?
    Dat zie je regelmatig in de fracties gebeuren en als je opvolger dan "toevallig" een man is...

 

Reageren

opiniemakers

Populair

Scroll naar boven Scroll naar boven

Tweet van de dag

zo 27 mei 2012

In Baywatch was het iedere dag dit weer.

Kakhiel